Vorig jaar was dat omdat zij hun motoren niet opbliezen en Mercedes wel en in 2014 Williams werd 3e in constructeurs dus daar zal de Mercedes PU een aardig aandeel in gehad hebben, maar waar zij "stil" zijn blijven staan is Mercedes gewoon doorgegaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Omdat de motoren sowieso niet gelijk waren/zijn (regel is veranderd maar fabrieksteams hebben geen nog steeds een voordeel), klantenteams geen oneindige aantallen motoren krijgen en omdat teams als Williams bijvoorbeeld een eigen versnellingsbak bouwen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Bovendien heeft de regelwijziging in 2017 de rest van de auto weer wat belangrijker gemaakt. Dat zorgde ook voor meer competitie.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat omdat zij hun motoren niet opbliezen en Mercedes wel en in 2014 Williams werd 3e in constructeurs dus daar zal de Mercedes PU een aardig aandeel in gehad hebben, maar waar zij "stil" zijn blijven staan is Mercedes gewoon doorgegaan.
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bovendien heeft de regelwijziging in 2017 de rest van de auto weer wat belangrijker gemaakt. Dat zorgde ook voor meer competitie.
Ik hebquote:
Heb ik gemist 🙈quote:
Ja, unintended consequences maar het gaf ook wel duidelijk aan waarom de koers anders moest en men gekozen heeft voor de manier waarop de nieuwe auto's vormgegeven zijn. Of dat gaat werken als bedoeld moeten we nog afwachten, natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.
Ja, we gaan het zien. Wat op zich niet helpt is dat ze weer zwaarder zijn, maar jaquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, unintended consequences maar het gaf ook wel duidelijk aan waarom de koers anders moest en men gekozen heeft voor de manier waarop de nieuwe auto's vormgegeven zijn. Of dat gaat werken als bedoeld moeten we nog afwachten, natuurlijk.
Ja, dat komt deels op het conto van nieuwe veiligheidsmaatregelen en deels door de nieuwe wielen. Ik weet ook niet echt goed hoe ze de auto's lichter kunnen maken en of dat nu per se beter is voor F1.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, we gaan het zien. Wat op zich niet helpt is dat ze weer zwaarder zijn, maar ja
Permane heeft gezegd dat ze bij Alpine nu Porpoising aan en uit kunnen zetten, dus dat geeft wat hoop voor de Fransenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:17 schreef Tijn het volgende:
Alpine is overigens ook zo'n team waar ik weinig van verwacht dit jaar.
Ik denk dat alle teams dat wel kunnen. De vraag is hoeveel performance erbij verloren gaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Permane heeft gezegd dat ze bij Alpine nu Porpoising aan en uit kunnen zetten, dus dat geeft wat hoop voor de Fransen
Welcome to my world, zo ziet bij mij vrijwel het hele seizoen eruit (vanuit Nieuw-Zeeland)quote:Op maandag 14 maart 2022 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet in de nacht van zondag op maandag tot 2-3 uur F1 kijken als er nog gewerkt moet worden. Zo knettergek ben zelfs ik niet
En daarna is spoilers ontwijken gewoon onmogelijk.
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ben ik dan de enige die DtS wel leuk vind?
Het is misschien ook maar net hoe je er naar kijkt denk ik. Het is geen objectief seizoensoverzicht.
Het zijn 10 invalshoeken hoe een aantal coureurs of teams een seizoen meemaken. En uiteraard maakt DtS keuzes in hun knip en plakwerk om een verschillende gebeurtenissen in een seizoen aan te stippen, en sommige gebeurtenissen zullen de aflevering niet halen.
Maar voor mij heeft iedere aflevering weer leuke inkijkjes achter de schermen.
Mja, vorig jaar probeerde ze te doen alsof Sainz en Lando een fittie hadden met elkaar bij McLaren, dat zegt wel genoeg eigenlijk over die hele serie, vooral nu het de 'Hamilton is het slachtoffer' - show geworden isquote:Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.
De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven.
Ze zijn dit seizoen echt gered door de spectaculaire ontknoping want als je de laatste 2 afleveringen er uit laat, dan blijft er heel weinig over dat echt de moeite waard is.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.
De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven.
Volgens mij is zo'n beetje het enig echt probleem wat ze hebben gehad afgelopen jaren de koeling geweest. Maar toen staken ze zover boven de rest uit dat dat ook maar in een paar races echt problematisch was, en ze er misschien 1 of 2 races niet door gewonnen hebben. En dat probleem hebben ze ook alweer een poosje opgelost.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de motoren sowieso niet gelijk waren/zijn (regel is veranderd maar fabrieksteams hebben geen nog steeds een voordeel), klantenteams geen oneindige aantallen motoren krijgen en omdat teams als Williams bijvoorbeeld een eigen versnellingsbak bouwen.
Voeg daarbij het probleem dat men bij Mercedes meestal al na de zomerstop aan de auto van het volgende seizoen kon gaan beginnen maar dat andere teams tot op het laatste moment bezig waren met hun auto's om toch nog maar zoveel mogelijk puntjes te scoren wat je geld oplevert. Eerste worden in de constructeurs levert je gewoon ook veel meer geld op, natuurlijk.
Mercedes is overigens ook in aero bepaald niet slecht geweest maar men hoefde zeker niet alles uit de kast te halen tot vorig seizoen.
Oefquote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:33 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Welcome to my world, zo ziet bij mij vrijwel het hele seizoen eruit (vanuit Nieuw-Zeeland)![]()
Meestal sta ik op maandagochtend om 5 uur smorgens op en kijk ik de herhaling voordat ik naar het werk ga.
Heel soms werk ik de maandag door zonder het nieuws of social media te checken en kijk ik het op maandagavond terug. Tot nu toe wel gelukt zonder de uitslag te weten, gelukkig kijken hier niet veel mensen F1.
Dat is niet waar, maar ook niet relevant voor het punt dat gemaakt wordtquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.
Lichter maken zou vrij makkelijk kunnen, maar dat is niet gratis natuurlijk. Ik zie eigenlijk geen reden waarom de auto's zo groot moeten zijn, kleiner maken betekent ook automatisch minder gewicht.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat komt deels op het conto van nieuwe veiligheidsmaatregelen en deels door de nieuwe wielen. Ik weet ook niet echt goed hoe ze de auto's lichter kunnen maken en of dat nu per se beter is voor F1.
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lichter maken zou vrij makkelijk kunnen, maar dat is niet gratis natuurlijk. Ik zie eigenlijk geen reden waarom de auto's zo groot moeten zijn, kleiner maken betekent ook automatisch minder gewicht.
Misschien zie ik iets overduidelijks over het hoofd maar ik kan geen goede reden bedenken eigenlijk. Behalve dan dingen als de halo maar dat zou best gecompenseerd kunnen worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...
Dat de wagens onderhand elk jaar zwaarder worden
Het heeft veel met veiligheid te maken. Maar waarom ze zo groot moeten zijn weet ik ook niet zo goed. Smaller en korter zou beter zijn, zou je denken. En inderdaad, dat scheelt automatisch ook gelijk gewicht.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...
Dat de wagens onderhand elk jaar zwaarder worden
De halo zit inderdaad over het hoofdquote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien zie ik iets overduidelijks over het hoofd maar ik kan geen goede reden bedenken eigenlijk. Behalve dan dingen als de halo maar dat zou best gecompenseerd kunnen worden.
De neus moest langer worden om de beenruimte veiliger te maken, de halo is erbij gekomen, de zijpanelen zijn versterkt en er is nog een aspect wat nogal wat gewicht meebrengt, de hybride systemen. Ook moeten ze tegenwoordig de brandstof voor een hele race meenemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft veel met veiligheid te maken. Maar waarom ze zo groot moeten zijn weet ik ook niet zo goed. Smaller en korter zou beter zijn, zou je denken. En inderdaad, dat scheelt automatisch ook gelijk gewicht.
[ afbeelding ]
De hybride-systemen zijn onveranderd sinds 2014 en toch is het gewicht sindsdien met 105kg toegenomen, van 690 in 2014 naar 795 in 2022. Dat is toch behoorlijk fors.quote:Op woensdag 16 maart 2022 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De neus moest langer worden om de beenruimte veiliger te maken, de halo is erbij gekomen, de zijpanelen zijn versterkt en er is nog een aspect wat nogal wat gewicht meebrengt, de hybride systemen. Ook moeten ze tegenwoordig de brandstof voor een hele race meenemen.
De grootste boosdoener qua gewicht toename is veiligheid met de hybride systemen als tweede als ik het goed heb.
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;
https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
Omdat zij veel minder resources hadden om een 'goed' chassis te ontwerpen/bouwen/ontwikkelen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Ja, daarom dus "als het allemaal terug te voeren is op de motor". Het idee wordt gewekt dat Mercedes zoveel extra motorvermogen had de afgelopen jaren, dat ze met twee vingers in de neus vooraan konden rijden. Maar als dat echt zo was, hadden de teams die met een klantenmotor van Mercedes reden ook wel wat beter moeten presteren. Blijkbaar is het chassis van Mercedes gewoon ook heel erg goed.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat zij veel minder resources hadden om een 'goed' chassis te ontwerpen/bouwen/ontwikkelen?
We weten niet of de motoren voor Williams, AM en McLaren exact dezelfde spec zijn/waren als de spec waar Mercedes zelf mee rijdt/reed. Ik denk persoonlijk van niet. Daarnaast kon Mercedes vorig jaar vrijwel ongelimiteerd nieuwe motoren blijven gebruiken. Maar het chassis van Williams en AM zal minder goed zijn (of in ieder geval minder doorontwikkeld) dan dat van Mercedes. Denk dat McLaren er heel dicht bij zit. Alhoewel zij in het verleden ook minder geld hadden om te ontwikkelen dan Mercedes.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:57 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar is het chassis van Mercedes gewoon ook heel erg goed.
Volgens de regels moeten de klant motoren toch dezelfde specs hebben? Mogelijk weet Mercedes er meer uit te halen of nemen ze meer risico met de afstelling. Gelet op het aantal gebruikte motoren in 2021 lijkt het daar sterk op in elk geval.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We weten niet of de motoren voor Williams, AM en McLaren exact dezelfde spec zijn/waren als de spec waar Mercedes zelf mee rijdt/reed. Ik denk persoonlijk van niet. Daarnaast kon Mercedes vorig jaar vrijwel ongelimiteerd nieuwe motoren blijven gebruiken. Maar het chassis van Williams en AM zal minder goed zijn (of in ieder geval minder doorontwikkeld) dan dat van Mercedes. Denk dat McLaren er heel dicht bij zit. Alhoewel zij in het verleden ook minder geld hadden om te ontwikkelen dan Mercedes.
Mee eens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:42 schreef Libris het volgende:
[..]
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?
Dan ontstaat er een extra ronde achterstand. En al zou die formeel weggestreept kunnen worden, kan dat nu nog hier maar het is ook oneerlijk voordeel want er blijft een ronde extra brandstof en slijtage overquote:Op woensdag 16 maart 2022 08:42 schreef Libris het volgende:
[..]
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?
afgelopen jaar sowieso en in 2014 deed Williams het ook vrij goed dus daar had die Mercedes PU echt wel z'n aandeel in.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens de regels moeten de klant motoren toch dezelfde specs hebben? Mogelijk weet Mercedes er meer uit te halen of nemen ze meer risico met de afstelling. Gelet op het aantal gebruikte motoren in 2021 lijkt het daar sterk op in elk geval.
Als ze de koploper voorbij zijn, dan zijn ze unlapped.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;
https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
"We willen niet finishen onder geel, maar we wijzigen de regels wel zodat we bij dergelijke situaties wel finishen onder geel."quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;
https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
Het komt toch wel eens voor dat de lapped cars nog helemaal niet aangesloten zijn bij de herstart?quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als ze de koploper voorbij zijn, dan zijn ze unlapped.
Waarom ze altijd per se aangesloten lijken te moeten zijn is me een raadsel. Zeker bij een korte afstand nog te rijden zoals in Abu Dhabi is een voorsprong van een 20 seconden ook meer dan genoeg.
Nee, lapped cars zitten al op een ronde. BV. coureurs A1, A2, A3 zitten op lap 16, B1, B2 zijn lapped en zitten op lap 15 (op 1 lap achter de As).quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dan ontstaat er een extra ronde achterstand. En al zou die formeel weggestreept kunnen worden, kan dat nu nog hier maar het is ook oneerlijk voordeel want er blijft een ronde extra brandstof en slijtage over
Klopt. Wel eens. Maar wat mij betreft mag het standaard bij een halve ronde voorsprong (tenzij zoals gezegd da race nog heel kort is, dan kan het minder) vrij worden gegeven. Dat neemt ook meteen het voordeel weg van lapped cars die met warme banden aansluiten bij de rest met koude banden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het komt toch wel eens voor dat de lapped cars nog helemaal niet aangesloten zijn bij de herstart?
Het punt is dat ze pas in mogen halen als de baan vrij is, en dat kost dus ongeveer nog een extra rondje.
Wedden dat er dit jaar een situatie ontstaat waarbij Max voorop rijdt, er 5 rondjes voor het eind een safety car-situatie ontstaat, de wedstrijd onder geel eindigt vanwege deze gewijzigde regel, en de Britten dan weer staan te tieren dat het allemaal zo oneerlijk isquote:Op woensdag 16 maart 2022 09:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
"We willen niet finishen onder geel, maar we wijzigen de regels wel zodat we bij dergelijke situaties wel finishen onder geel."
Zoethoudertje...quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;
https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
"Er moet een rode vlag komen!!!!!!!, het is een complot van de FIA!"quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wedden dat er dit jaar een situatie ontstaat waarbij Max voorop rijdt, er 5 rondjes voor het eind een safety car-situatie ontstaat, de wedstrijd onder geel eindigt vanwege deze gewijzigde regel, en de Britten dan weer staan te tieren dat het allemaal zo oneerlijk is
Rode vlag in de laatste rondes is toch ook einde race?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
"Er moet een rode vlag komen!!!!!!!, het is een complot van de FIA!"
Dat is niet waar volgens mij, de manitoe die de auto afsleepte was nog op de baan. Het is overigens aan de baancommissarissen om de baan vrij te geven.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:42 schreef shiz het volgende:
Het probleem was ook dat de track gewoon al een tijdje 'clear' was en er gewoon geen beslissing gemaakt werd/actie kwam.
Haha ben benieuwd of ze de Fuchsrohre doorkomen, of überhaupt voorbij Hatzenbach.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:56 schreef Dauthi het volgende:
Volgend jaar kan de Nordschleife op de F1 kalender
https://www.planetf1.com/(...)a-1-safety-approved/
Helder en goed verweer. Vind jij van niet?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef TagForce het volgende:
het verweer van Red Bull (any does not mean all, serieus wtf?) kan niet meer.
Ricciardo durft de baan niet eens opquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Haha ben benieuwd of ze de Fuchsrohre doorkomen, of überhaupt voorbij Hatzenbach.
Nee, in de context van die zin is het compleet onzin. Het verweer had moeten zijn dat dat bericht niet was verstuurd en 48.12 dus niet gevolgd hoefde te worden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Helder en goed verweer. Vind jij van niet?
T13? Dat is goed en wel de 2e bocht bij Nordschleife, en de eerste die niet op de GP strecke is in de VLN variantquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ricciardo durft de baan niet eens op
De laatste keer dat ze op de Nurburgring waren mochten ze wat rondjes rijden op de Nordschleife, Daniel scheet na bocht 13 al in zijn broek
Mercedes maakte er geen zaak van omdat dat hoe dan ook kansloos zou zijn dus dat verband zie ik niet zo, neemt niet weg dat dit een cosmetische verandering is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zoethoudertje...
AD is met deze 'wijziging' nog steeds mogelijk, alleen het verweer van Red Bull (any does not mean all, serieus wtf?) kan niet meer. Het ECHTE probleem is niet aangepakt, omdat Mercedes er geen zaak van maakte. Dat probleem is dat 48.12 twee vereisten kent voor alle auto's in laten halen, of een bericht sturen dat inhalen niet toegestaan wordt, en die kunnen allebei niet waar zijn. En dan zit je alsnog in een grijs gebied waarbij gebruik gemaakt kan worden van andere reglementen om een 1-op-1 herhaling van Abu Dhabi te krijgen.
Ik maak met wingcars vooral zorgen om Flugplatz. Daar kwam de Nissan Gt3 al met zijn voorwielen los en Yann Mardenborough crashte daar met een Dumbreck salto achteroverquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Haha ben benieuwd of ze de Fuchsrohre doorkomen, of überhaupt voorbij Hatzenbach.
Nee, ze waren juist nog bezig de baan vrij te geven. Daarom zijn ook niet alle auto's doorgelaten, want dat zou te lang duren. In plaats daarvan is besloten slechts enkele auto's zich te laten unlappen, zodat ze het laatste rondje nog echt konden racen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:42 schreef shiz het volgende:
Het probleem was ook dat de track gewoon al een tijdje 'clear' was en er gewoon geen beslissing gemaakt werd/actie kwam. Ok, dan laat je die lapped cars ertussen, laat ze weer flink eerder starten in ieder geval?
Ja, daarom was het zo grappig.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
T13? Dat is goed en wel de 2e bocht bij Nordschleife, en de eerste die niet op de GP strecke is in de VLN variant
Niet meer. Ergens rond 2012 gewijzigd.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Rode vlag in de laatste rondes is toch ook einde race?
Het verweer van Red Bull (dat als interested party sowieso weinig te zeggen had) is al direct verworpen. Any betekende all. Wat dat betreft was de verduidelijking toen al genoeg.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zoethoudertje...
AD is met deze 'wijziging' nog steeds mogelijk, alleen het verweer van Red Bull (any does not mean all, serieus wtf?) kan niet meer. Het ECHTE probleem is niet aangepakt, omdat Mercedes er geen zaak van maakte. Dat probleem is dat 48.12 twee vereisten kent voor alle auto's in laten halen, of een bericht sturen dat inhalen niet toegestaan wordt, en die kunnen allebei niet waar zijn. En dan zit je alsnog in een grijs gebied waarbij gebruik gemaakt kan worden van andere reglementen om een 1-op-1 herhaling van Abu Dhabi te krijgen.
Uhmm, nee hoor. 'Any' en 'All' kunnen iets anders betekenen. Het toont in ieder geval aan dat Masi correct de regels heeft toegepast.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:09 schreef TagForce het volgende:
Nee, in de context van die zin is het compleet onzin.
quote:Any: used to refer to one or some of a thing or number of things, no matter how much or how many.
quote:All: used to refer to the whole quantity or extent of a particular group or thing.
COTA is wel echt een prachtig circuit dus prima.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem is dat er in heel dat land maar één circuit is waar de F1 kan racen, dus ze moeten naar dit soort onzinoplossingen grijpen om het mogelijk te maken. En dan heiligt het doel de middelen dus totaal niet, zeker niet als je bedenkt dat we twee prachtige circuits hebben in Duitsland die nog altijd geen plek op de kalender hebben.
Ja klopt. Ik denk ook dat de huidige F1 auto's niet geschikt zijn voor de Nordschleife. Ze zijn te laag, misschien zelfs te stijf.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:09 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik maak met wingcars vooral zorgen om Flugplatz. Daar kwam de Nissan Gt3 al met zijn voorwielen los en Yann Mardenborough crashte daar met een Dumbreck salto achterover
En waarom hebben ze nu specifiek dat dan veranderd?quote:
Ambiguous: open to more than one interpretation; not having one obvious meaning.quote:Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;
De afstelling kun je wel kiezen per team waarbij de ene dus meer of minder risico neemt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens de regels moeten de klant motoren toch dezelfde specs hebben? Mogelijk weet Mercedes er meer uit te halen of nemen ze meer risico met de afstelling. Gelet op het aantal gebruikte motoren in 2021 lijkt het daar sterk op in elk geval.
dit, was toch een Masi in de wetquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En waarom hebben ze nu specifiek dat dan veranderd?
[..]
Ambiguous: open to more than one interpretation; not having one obvious meaning.
Hoezo? Any is toch gewoon niet hetzelfde als all?quote:
dat zeg ik toch ookquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoezo? Any is toch gewoon niet hetzelfde als all?
Als ze allemaal bedoelen, moeten ze dat opschrijven. En niet "enige".
Blijkbaar zijn er users hier die dat nog niet inzagen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoezo? Any is toch gewoon niet hetzelfde als all?
Als ze allemaal bedoelen, moeten ze dat opschrijven. En niet "enige".
quote:
Nou daarom dus.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dat probleem met any/all zie ik eerlijk gezegd helemaal niet. Ik snap ook niet waarom ze die 6 of 7 andere achterblijvers niet ook voorbij lieten. Dat had toch niks uitgemaakt en makkelijk gekund op dat 2e rechte stuk? Het probleem zat m veel meer in dat de SC daarna nog een ronde buiten had moeten blijven.
Er was ook een regel die zei dat de race director altijd mocht afwijken van de regels mocht diegene dat nodig achten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dat probleem met any/all zie ik eerlijk gezegd helemaal niet. Ik snap ook niet waarom ze die 6 of 7 andere achterblijvers niet ook voorbij lieten. Dat had toch niks uitgemaakt en makkelijk gekund op dat 2e rechte stuk? Het probleem zat m veel meer in dat de SC daarna nog een ronde buiten had moeten blijven.
Er waren nog 2 achterblijvers over, alleen de achterblijvers tussen Lewis en Max werden weggehaald.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dat probleem met any/all zie ik eerlijk gezegd helemaal niet. Ik snap ook niet waarom ze die 6 of 7 andere achterblijvers niet ook voorbij lieten. Dat had toch niks uitgemaakt en makkelijk gekund op dat 2e rechte stuk? Het probleem zat m veel meer in dat de SC daarna nog een ronde buiten had moeten blijven.
Er is nog geen Bahrein-topicquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:05 schreef Noppie2000 het volgende:
Mijn God, 2 dagen voor het nieuwe seizoen en het gaat hier nog steeds over?
3 zie ik, RIC, STR en MSC. Snap echt niet waarom die niet ook gewoon er voorbij mochten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er waren nog 2 achterblijvers over, alleen de achterblijvers tussen Lewis en Max werden weggehaald.
Judgementcall van Masi. Hij wilde per se dat er nog geraced werd en had niet zo heul veul tijd om al die beslissingen te nemen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
3 zie ik, RIC, STR en MSC. Snap echt niet waarom die niet ook gewoon er voorbij mochten.
Context.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uhmm, nee hoor. 'Any' en 'All' kunnen iets anders betekenen. Het toont in ieder geval aan dat Masi correct de regels heeft toegepast.
[..]
[..]
In theorie begrijp ik het, maar volgens mij is het nog makkelijker om te zeggen: unlap maar, dan dat je gaat snijden en gaat bepalen dat nummer wel en dat niet. Ik zie niet in waarom dit vertragend zou werken en ook niet waarom het aanscherpen van die regel enorm belangrijk is. Maar anyway, boeiend.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Judgementcall van Masi. Hij wilde per se dat er nog geraced werd en had niet zo heul veul tijd om al die beslissingen te nemen.
Ambiguous: open to more than one interpretation; not having one obvious meaning.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:14 schreef TagForce het volgende:
[..]
Context.
Any betekent niet All, dat klopt, maar in de context van de regel betekent het dat wel.
Anyone who's watched F1 (<- iedereen die F1 gekeken heeft).
Any car that has been lapped will be (<- Elke auto die op een ronde is gezet zal worden).
Any car that has been lapped may be (<- Enige auto die op een ronde is gezet kan worden).
You can pick any number (<- Je mag elk getal kiezen).
Nee, de context van het woord 'any'.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ambiguous: open to more than one interpretation; not having one obvious meaning.
Context:
De bottom line is dat Masi het op een bepaalde manier heeft geinterpreteerd en dat hij zich daarmee aan de regels heeft gehouden. Het verweer 'any is not all' blijft daarmee overeind. En blijkbaar vindt de FIA achteraf dat Masi's interpretatie niet wenselijk is. Als jij gelijk zou hebben, had de regel niet aangepast hoeven worden.
Of je negeert gewoon de betekenis van het woord ambiguous.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:37 schreef TagForce het volgende:
Nee, de context van het woord 'any'.
Ja, in strikte zin betekend any niet altijd all, maar uit de context van de zin kun je halen wat er mee bedoeld wordt:
Can I have any of your candy - Duidelijk niet all.
Any guy that beats his wife should be put in jail - Duidelijk wel all.
En ja, ook als ik gelijk heb kun je er voor kiezen om de discussie te stoppen door het gewoon aan te passen. Maar maakt niet uit verder.
Nee, ik leg uit dat de ambiguity weggenomen kan worden met de context van de rest van de zin of paragraaf waar het woord in gebruikt wordt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Of je negeert gewoon de betekenis van het woord ambiguous.
Het feit dat je er al minstens 5 voorbeelden bij moet slepen, geeft aan dat je niet gelijk hebt.
Zoals ik al zei, als je er 5 voorbeelden bij moet slepen om de ambiguity weg te halen, heb je al gefaald.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:47 schreef TagForce het volgende:
Nee, ik leg uit dat de ambiguity weggenomen kan worden met de context van de rest van de zin of paragraaf waar het woord in gebruikt wordt.
1 voorbeeld is genoeg, maar meer maakt het punt duidelijker.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als je er 5 voorbeelden bij moet slepen om de ambiguity weg te halen, heb je al gefaald.
En daar is de hele wereld het over eens, behalve 1 user hier.
Ambiguous. Dank voor het onderbouwen van mijn stelling. Je hebt het eindelijk begrepen. En klaar mee.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:01 schreef TagForce het volgende:
Maar speciaal voor jou, dan nog even de Merriam Webster definitie van de betekenis van 'any':
1: one or some indiscriminately of whatever kind:
Vond DtS dit seizoen meer "Drive to survive: Mercedes (Toto Wolff ) edition".quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.
De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven.
"Lewis is the cleanest driver of all-time" terwijl je de beelden van zijn Silverstone actie ziet was ook een mooiequote:Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Vond DtS dit seizoen meer "Drive to survive: Mercedes (Toto Wolff ) edition".
Man wat kwamen die veel aan bod, zelfs zijn vrouw aan toe.
Hamilton met zijn "vroeger nooit met voetbal gekozen op school" gemiep.
Mag voortaan wel iets meer neutraal gebracht worden allemaal.
Het geknip en plak viel zelfs mijn 8 jarige opquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
"Lewis is the cleanest driver of all-time" terwijl je de beelden van zijn Silverstone actie ziet was ook een mooie
Of dat ze bij de beelden van Frankrijk doen alsof Lewis die gewonnen heeft. "Only 10 laps to go, and Lewis is trying to keep the rest behind him", terwijl die hele aflevering niet eens over Mercedes/Lewis ging. Daarna zie je nergens meer wie die race gewonnen heeft.
Of dat Lewis serieus beweert dat zijn COVID-19 dagen de zwaarste dagen van zijn leven waren. Blijkbaar heeft hij het vroeger dus toch niet zo moeilijk gehad.
Hoogtepunt was inderdaad wel dat een man van 40 jaar, die constant in de spotlights wil staan en honderden miljoenen op de rekening heeft nog steeds issues heeft die dateren naar de tijd dat hij een kindje was en als laatste werd gekozen met voetbal.
Ik vind DTS echt leuk, maar dit jaar was het wel een flopshow qua Mercedes veren in de kont steken. Je kan aan alles zien dat ze eigenlijk aan het voorbereiden en hopen waren op een Lewis titel. Vooral omdat Max er niet aan wil meedoen. Hopelijk haken volgend jaar nog een paar coureurs af. Norris heeft ook al kritiek geuit in ieder geval.
Als ze de rest ook voorbij hadden laten gaan was er al een stuk minder gezeik geweestquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
3 zie ik, RIC, STR en MSC. Snap echt niet waarom die niet ook gewoon er voorbij mochten.
Ja, dat "race commentaar" was wel een echt dieptepunt. Dat net doen alsof MER 7e werd in Q3 en dat "nu alle ogen gericht zijn op Red Bull. Want zij hebben nu de kans. WTF: alsof het niet allemaal gewoon tegelijk gebeurt! Trieste voorstelling van zaken, zeg!quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:45 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Het geknip en plak viel zelfs mijn 8 jarige op![]()
Die viel het op dat shots na elkaar gemonteerd waren en niet eens op hetzelfde moment genomen waren.
Andere banden, ander weer ineens.
En vooral dat achteraf gemonteerde zogenaamde "race commentaar" was tenenkrommend.
Maar is die regel er nu ook uit? Anders boeit het nog steeds niet zoveel..quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:04 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Er was ook een regel die zei dat de race director altijd mocht afwijken van de regels mocht diegene dat nodig achten.
Dus Lewis mag niet meer in zijn bijzondere outfits bij de persconferentie zitten?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:47 schreef Starflyer het volgende:
De kledingvoorschriften voor de interviews en persconferentie na de race zijn ook aangepast.
[ afbeelding ]
Press any key on keyboardquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
1 voorbeeld is genoeg, maar meer maakt het punt duidelijker.
Maar speciaal voor jou, dan nog even de Merriam Webster definitie van de betekenis van 'any':
1: one or some indiscriminately of whatever kind:
a: one or another taken at random
Ask any man you meet.
b: EVERY —used to indicate one selected without restriction
Any child would know that.
Any broken key on the keyboard needs to be replaced.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Press any key on keyboard
Press all key on keyboard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |