abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:59:38 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204090204
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Vorig jaar was dat omdat zij hun motoren niet opbliezen en Mercedes wel en in 2014 Williams werd 3e in constructeurs dus daar zal de Mercedes PU een aardig aandeel in gehad hebben, maar waar zij "stil" zijn blijven staan is Mercedes gewoon doorgegaan.
pi_204090804
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Omdat de motoren sowieso niet gelijk waren/zijn (regel is veranderd maar fabrieksteams hebben geen nog steeds een voordeel), klantenteams geen oneindige aantallen motoren krijgen en omdat teams als Williams bijvoorbeeld een eigen versnellingsbak bouwen.

Voeg daarbij het probleem dat men bij Mercedes meestal al na de zomerstop aan de auto van het volgende seizoen kon gaan beginnen maar dat andere teams tot op het laatste moment bezig waren met hun auto's om toch nog maar zoveel mogelijk puntjes te scoren wat je geld oplevert. Eerste worden in de constructeurs levert je gewoon ook veel meer geld op, natuurlijk.

Mercedes is overigens ook in aero bepaald niet slecht geweest maar men hoefde zeker niet alles uit de kast te halen tot vorig seizoen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2022 18:00:53 ]
pi_204091016
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vorig jaar was dat omdat zij hun motoren niet opbliezen en Mercedes wel en in 2014 Williams werd 3e in constructeurs dus daar zal de Mercedes PU een aardig aandeel in gehad hebben, maar waar zij "stil" zijn blijven staan is Mercedes gewoon doorgegaan.
Bovendien heeft de regelwijziging in 2017 de rest van de auto weer wat belangrijker gemaakt. Dat zorgde ook voor meer competitie.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 18:30:45 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204091079
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bovendien heeft de regelwijziging in 2017 de rest van de auto weer wat belangrijker gemaakt. Dat zorgde ook voor meer competitie.
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 18:34:06 #205
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204091109
Heeft iemand al raceweek gezegd *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 15 maart 2022 @ 18:39:29 #206
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204091152
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Heeft iemand al raceweek gezegd *O*
Ik heb
RA WE
CE EK

gepost
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 18:46:40 #207
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204091216
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:39 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik heb
RA WE
CE EK

gepost
Heb ik gemist 🙈
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 15 maart 2022 @ 18:51:09 #208
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_204091267
Volgens mij is het raceweek
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_204091279
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.
Ja, unintended consequences maar het gaf ook wel duidelijk aan waarom de koers anders moest en men gekozen heeft voor de manier waarop de nieuwe auto's vormgegeven zijn. Of dat gaat werken als bedoeld moeten we nog afwachten, natuurlijk.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 18:54:41 #210
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204091296
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, unintended consequences maar het gaf ook wel duidelijk aan waarom de koers anders moest en men gekozen heeft voor de manier waarop de nieuwe auto's vormgegeven zijn. Of dat gaat werken als bedoeld moeten we nog afwachten, natuurlijk.
Ja, we gaan het zien. Wat op zich niet helpt is dat ze weer zwaarder zijn, maar ja |:)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2022 @ 18:55:58 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_204091303
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:51 schreef ZaZoe het volgende:
Volgens mij is het raceweek
Is het al raceweek?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_204091312
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:54 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, we gaan het zien. Wat op zich niet helpt is dat ze weer zwaarder zijn, maar ja |:)
Ja, dat komt deels op het conto van nieuwe veiligheidsmaatregelen en deels door de nieuwe wielen. Ik weet ook niet echt goed hoe ze de auto's lichter kunnen maken en of dat nu per se beter is voor F1.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2022 @ 18:56:56 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_204091318
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:17 schreef Tijn het volgende:

Alpine is overigens ook zo'n team waar ik weinig van verwacht dit jaar.
Permane heeft gezegd dat ze bij Alpine nu Porpoising aan en uit kunnen zetten, dus dat geeft wat hoop voor de Fransen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 18:57:36 #214
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_204091321
Kan niet wachten tot we lekker kunnen nabeschouwen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 15 maart 2022 @ 18:59:18 #215
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_204091339
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Is het al raceweek?
Ze zeggen het... :7
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  dinsdag 15 maart 2022 @ 19:01:37 #216
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204091361
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Permane heeft gezegd dat ze bij Alpine nu Porpoising aan en uit kunnen zetten, dus dat geeft wat hoop voor de Fransen
Ik denk dat alle teams dat wel kunnen. De vraag is hoeveel performance erbij verloren gaat.
pi_204091689
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ga niet in de nacht van zondag op maandag tot 2-3 uur F1 kijken als er nog gewerkt moet worden. Zo knettergek ben zelfs ik niet :P

En daarna is spoilers ontwijken gewoon onmogelijk.
Welcome to my world, zo ziet bij mij vrijwel het hele seizoen eruit (vanuit Nieuw-Zeeland) ;(
Meestal sta ik op maandagochtend om 5 uur smorgens op en kijk ik de herhaling voordat ik naar het werk ga.

Heel soms werk ik de maandag door zonder het nieuws of social media te checken en kijk ik het op maandagavond terug. Tot nu toe wel gelukt zonder de uitslag te weten, gelukkig kijken hier niet veel mensen F1.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 15 maart 2022 @ 20:14:01 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204092244
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ben ik dan de enige die DtS wel leuk vind?
Het is misschien ook maar net hoe je er naar kijkt denk ik. Het is geen objectief seizoensoverzicht.
Het zijn 10 invalshoeken hoe een aantal coureurs of teams een seizoen meemaken. En uiteraard maakt DtS keuzes in hun knip en plakwerk om een verschillende gebeurtenissen in een seizoen aan te stippen, en sommige gebeurtenissen zullen de aflevering niet halen.
Maar voor mij heeft iedere aflevering weer leuke inkijkjes achter de schermen. :)
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.

De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204092469
quote:
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.

De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven.
Mja, vorig jaar probeerde ze te doen alsof Sainz en Lando een fittie hadden met elkaar bij McLaren, dat zegt wel genoeg eigenlijk over die hele serie, vooral nu het de 'Hamilton is het slachtoffer' - show geworden is
  dinsdag 15 maart 2022 @ 20:25:59 #220
307622 Perox
(niet de echte)
pi_204092478
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.

De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven.
Ze zijn dit seizoen echt gered door de spectaculaire ontknoping want als je de laatste 2 afleveringen er uit laat, dan blijft er heel weinig over dat echt de moeite waard is.

Sommige inkijkjes zijn leuk, zoals anderen hier hebben opgemerkt. Maar de framing en fictie en dramatisch gewauwel van die Buxton overheersen te veel.

Dat overschaduwt echte momentjes zoals Russell die wordt gefeliciteerd ergens achter de coulissen door Toto, of de perikelen bij Haas, of de momenten van twijfel bij Ricciardo. Maar ja, uiteindelijk wel de moeite waard door die momentjes, maar in zijn geheel net geen voldoende door al het gejank eromheen.
pi_204092627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omdat de motoren sowieso niet gelijk waren/zijn (regel is veranderd maar fabrieksteams hebben geen nog steeds een voordeel), klantenteams geen oneindige aantallen motoren krijgen en omdat teams als Williams bijvoorbeeld een eigen versnellingsbak bouwen.

Voeg daarbij het probleem dat men bij Mercedes meestal al na de zomerstop aan de auto van het volgende seizoen kon gaan beginnen maar dat andere teams tot op het laatste moment bezig waren met hun auto's om toch nog maar zoveel mogelijk puntjes te scoren wat je geld oplevert. Eerste worden in de constructeurs levert je gewoon ook veel meer geld op, natuurlijk.

Mercedes is overigens ook in aero bepaald niet slecht geweest maar men hoefde zeker niet alles uit de kast te halen tot vorig seizoen.
Volgens mij is zo'n beetje het enig echt probleem wat ze hebben gehad afgelopen jaren de koeling geweest. Maar toen staken ze zover boven de rest uit dat dat ook maar in een paar races echt problematisch was, en ze er misschien 1 of 2 races niet door gewonnen hebben. En dat probleem hebben ze ook alweer een poosje opgelost.

Ik zie niet echt in waarom ze nu ineens zoveel slechter zouden zijn als de andere teams. Ze hebben misschien minder kunnen focussen op de auto van 2022 tijdens 2021, maar RB heeft dat net zo goed moeten doen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2022 @ 21:35:18 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204094015
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:33 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Welcome to my world, zo ziet bij mij vrijwel het hele seizoen eruit (vanuit Nieuw-Zeeland) ;(
Meestal sta ik op maandagochtend om 5 uur smorgens op en kijk ik de herhaling voordat ik naar het werk ga.

Heel soms werk ik de maandag door zonder het nieuws of social media te checken en kijk ik het op maandagavond terug. Tot nu toe wel gelukt zonder de uitslag te weten, gelukkig kijken hier niet veel mensen F1.
Oef :X

Lijkt me sowieso een baggertijdzone voor zo'n beetje elke internationale sport.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204095787
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.
Dat is niet waar, maar ook niet relevant voor het punt dat gemaakt wordt :)
pi_204095844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat komt deels op het conto van nieuwe veiligheidsmaatregelen en deels door de nieuwe wielen. Ik weet ook niet echt goed hoe ze de auto's lichter kunnen maken en of dat nu per se beter is voor F1.
Lichter maken zou vrij makkelijk kunnen, maar dat is niet gratis natuurlijk. Ik zie eigenlijk geen reden waarom de auto's zo groot moeten zijn, kleiner maken betekent ook automatisch minder gewicht.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 23:12:04 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204096014
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Lichter maken zou vrij makkelijk kunnen, maar dat is niet gratis natuurlijk. Ik zie eigenlijk geen reden waarom de auto's zo groot moeten zijn, kleiner maken betekent ook automatisch minder gewicht.
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...
Dat de wagens onderhand elk jaar zwaarder worden :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204096108
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...
Dat de wagens onderhand elk jaar zwaarder worden :P
Misschien zie ik iets overduidelijks over het hoofd maar ik kan geen goede reden bedenken eigenlijk. Behalve dan dingen als de halo maar dat zou best gecompenseerd kunnen worden.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 23:31:36 #227
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204096215
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...
Dat de wagens onderhand elk jaar zwaarder worden :P
Het heeft veel met veiligheid te maken. Maar waarom ze zo groot moeten zijn weet ik ook niet zo goed. Smaller en korter zou beter zijn, zou je denken. En inderdaad, dat scheelt automatisch ook gelijk gewicht.

  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 00:09:48 #228
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_204096470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien zie ik iets overduidelijks over het hoofd maar ik kan geen goede reden bedenken eigenlijk. Behalve dan dingen als de halo maar dat zou best gecompenseerd kunnen worden.
De halo zit inderdaad over het hoofd :T

Maar dat ding weegt 7 kg. Als je het bijvoorbeeld hebt over de structurele impact zones die steeds hogere krachten moeten doorstaan zal dat ook wel bijdragen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_204096625
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het heeft veel met veiligheid te maken. Maar waarom ze zo groot moeten zijn weet ik ook niet zo goed. Smaller en korter zou beter zijn, zou je denken. En inderdaad, dat scheelt automatisch ook gelijk gewicht.

[ afbeelding ]
De neus moest langer worden om de beenruimte veiliger te maken, de halo is erbij gekomen, de zijpanelen zijn versterkt en er is nog een aspect wat nogal wat gewicht meebrengt, de hybride systemen. Ook moeten ze tegenwoordig de brandstof voor een hele race meenemen.

De grootste boosdoener qua gewicht toename is veiligheid met de hybride systemen als tweede als ik het goed heb.
pi_204096690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De neus moest langer worden om de beenruimte veiliger te maken, de halo is erbij gekomen, de zijpanelen zijn versterkt en er is nog een aspect wat nogal wat gewicht meebrengt, de hybride systemen. Ook moeten ze tegenwoordig de brandstof voor een hele race meenemen.

De grootste boosdoener qua gewicht toename is veiligheid met de hybride systemen als tweede als ik het goed heb.
De hybride-systemen zijn onveranderd sinds 2014 en toch is het gewicht sindsdien met 105kg toegenomen, van 690 in 2014 naar 795 in 2022. Dat is toch behoorlijk fors.
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:39:39 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204097492
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:42:13 #232
19840 Libris
Live from Singapore
pi_204097522
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:53:12 #233
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204097637
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Omdat zij veel minder resources hadden om een 'goed' chassis te ontwerpen/bouwen/ontwikkelen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:57:28 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204097670
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat zij veel minder resources hadden om een 'goed' chassis te ontwerpen/bouwen/ontwikkelen?
Ja, daarom dus "als het allemaal terug te voeren is op de motor". Het idee wordt gewekt dat Mercedes zoveel extra motorvermogen had de afgelopen jaren, dat ze met twee vingers in de neus vooraan konden rijden. Maar als dat echt zo was, hadden de teams die met een klantenmotor van Mercedes reden ook wel wat beter moeten presteren. Blijkbaar is het chassis van Mercedes gewoon ook heel erg goed.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:11:47 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204097751
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:57 schreef Tijn het volgende:

Blijkbaar is het chassis van Mercedes gewoon ook heel erg goed.
We weten niet of de motoren voor Williams, AM en McLaren exact dezelfde spec zijn/waren als de spec waar Mercedes zelf mee rijdt/reed. Ik denk persoonlijk van niet. Daarnaast kon Mercedes vorig jaar vrijwel ongelimiteerd nieuwe motoren blijven gebruiken. Maar het chassis van Williams en AM zal minder goed zijn (of in ieder geval minder doorontwikkeld) dan dat van Mercedes. Denk dat McLaren er heel dicht bij zit. Alhoewel zij in het verleden ook minder geld hadden om te ontwikkelen dan Mercedes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204097773
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
We weten niet of de motoren voor Williams, AM en McLaren exact dezelfde spec zijn/waren als de spec waar Mercedes zelf mee rijdt/reed. Ik denk persoonlijk van niet. Daarnaast kon Mercedes vorig jaar vrijwel ongelimiteerd nieuwe motoren blijven gebruiken. Maar het chassis van Williams en AM zal minder goed zijn (of in ieder geval minder doorontwikkeld) dan dat van Mercedes. Denk dat McLaren er heel dicht bij zit. Alhoewel zij in het verleden ook minder geld hadden om te ontwikkelen dan Mercedes.
Volgens de regels moeten de klant motoren toch dezelfde specs hebben? Mogelijk weet Mercedes er meer uit te halen of nemen ze meer risico met de afstelling. Gelet op het aantal gebruikte motoren in 2021 lijkt het daar sterk op in elk geval.
pi_204097799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:42 schreef Libris het volgende:

[..]
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?
Mee eens.
pi_204097804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:42 schreef Libris het volgende:

[..]
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?
Dan ontstaat er een extra ronde achterstand. En al zou die formeel weggestreept kunnen worden, kan dat nu nog hier maar het is ook oneerlijk voordeel want er blijft een ronde extra brandstof en slijtage over
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:19:28 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204097824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens de regels moeten de klant motoren toch dezelfde specs hebben? Mogelijk weet Mercedes er meer uit te halen of nemen ze meer risico met de afstelling. Gelet op het aantal gebruikte motoren in 2021 lijkt het daar sterk op in elk geval.
afgelopen jaar sowieso en in 2014 deed Williams het ook vrij goed dus daar had die Mercedes PU echt wel z'n aandeel in.
  FOK!fotograaf woensdag 16 maart 2022 @ 09:27:25 #240
842 Zorro
Z
pi_204097901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
Als ze de koploper voorbij zijn, dan zijn ze unlapped.
Waarom ze altijd per se aangesloten lijken te moeten zijn is me een raadsel. Zeker bij een korte afstand nog te rijden zoals in Abu Dhabi is een voorsprong van een 20 seconden ook meer dan genoeg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:39:09 #241
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204097983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
"We willen niet finishen onder geel, maar we wijzigen de regels wel zodat we bij dergelijke situaties wel finishen onder geel."
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:40:17 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204097989
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:27 schreef Zorro het volgende:

[..]
Als ze de koploper voorbij zijn, dan zijn ze unlapped.
Waarom ze altijd per se aangesloten lijken te moeten zijn is me een raadsel. Zeker bij een korte afstand nog te rijden zoals in Abu Dhabi is een voorsprong van een 20 seconden ook meer dan genoeg.
Het komt toch wel eens voor dat de lapped cars nog helemaal niet aangesloten zijn bij de herstart?
Het punt is dat ze pas in mogen halen als de baan vrij is, en dat kost dus ongeveer nog een extra rondje.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:42:41 #243
19840 Libris
Live from Singapore
pi_204098011
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dan ontstaat er een extra ronde achterstand. En al zou die formeel weggestreept kunnen worden, kan dat nu nog hier maar het is ook oneerlijk voordeel want er blijft een ronde extra brandstof en slijtage over
Nee, lapped cars zitten al op een ronde. BV. coureurs A1, A2, A3 zitten op lap 16, B1, B2 zijn lapped en zitten op lap 15 (op 1 lap achter de As).

Nu kan de volgorde A1, B1, B2, A2, A3 tijdens een safety car zijn. In de huidige regels wordt de volgorde

A1, A2, A3, B1, B2 en zitten B1 en B2 weer in dezelfde lap als A1, A2, A3.

Als ze zich zouden laten afzakken is de volgorde hetzelfde (A1, A2, A3, B1, B2), maar zitten B1 en B2 op een ronde achterstand (waar ze al op zaten toen safety car begon).

Toch?
  FOK!fotograaf woensdag 16 maart 2022 @ 09:49:46 #244
842 Zorro
Z
pi_204098116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het komt toch wel eens voor dat de lapped cars nog helemaal niet aangesloten zijn bij de herstart?
Het punt is dat ze pas in mogen halen als de baan vrij is, en dat kost dus ongeveer nog een extra rondje.
Klopt. Wel eens. Maar wat mij betreft mag het standaard bij een halve ronde voorsprong (tenzij zoals gezegd da race nog heel kort is, dan kan het minder) vrij worden gegeven. Dat neemt ook meteen het voordeel weg van lapped cars die met warme banden aansluiten bij de rest met koude banden.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:14:20 #245
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204098435
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:39 schreef daNpy het volgende:

[..]
"We willen niet finishen onder geel, maar we wijzigen de regels wel zodat we bij dergelijke situaties wel finishen onder geel."
Wedden dat er dit jaar een situatie ontstaat waarbij Max voorop rijdt, er 5 rondjes voor het eind een safety car-situatie ontstaat, de wedstrijd onder geel eindigt vanwege deze gewijzigde regel, en de Britten dan weer staan te tieren dat het allemaal zo oneerlijk is :')
pi_204098557
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
Zoethoudertje...
AD is met deze 'wijziging' nog steeds mogelijk, alleen het verweer van Red Bull (any does not mean all, serieus wtf?) kan niet meer. Het ECHTE probleem is niet aangepakt, omdat Mercedes er geen zaak van maakte. Dat probleem is dat 48.12 twee vereisten kent voor alle auto's in laten halen, of een bericht sturen dat inhalen niet toegestaan wordt, en die kunnen allebei niet waar zijn. En dan zit je alsnog in een grijs gebied waarbij gebruik gemaakt kan worden van andere reglementen om een 1-op-1 herhaling van Abu Dhabi te krijgen.
pi_204098619
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wedden dat er dit jaar een situatie ontstaat waarbij Max voorop rijdt, er 5 rondjes voor het eind een safety car-situatie ontstaat, de wedstrijd onder geel eindigt vanwege deze gewijzigde regel, en de Britten dan weer staan te tieren dat het allemaal zo oneerlijk is :')
"Er moet een rode vlag komen!!!!!!!, het is een complot van de FIA!" ;)
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:41:33 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204098744
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
"Er moet een rode vlag komen!!!!!!!, het is een complot van de FIA!" ;)
Rode vlag in de laatste rondes is toch ook einde race?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:42:17 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204098753
Het probleem was ook dat de track gewoon al een tijdje 'clear' was en er gewoon geen beslissing gemaakt werd/actie kwam. Ok, dan laat je die lapped cars ertussen, laat ze weer flink eerder starten in ieder geval?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:43:53 #250
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204098772
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:42 schreef shiz het volgende:
Het probleem was ook dat de track gewoon al een tijdje 'clear' was en er gewoon geen beslissing gemaakt werd/actie kwam.
Dat is niet waar volgens mij, de manitoe die de auto afsleepte was nog op de baan. Het is overigens aan de baancommissarissen om de baan vrij te geven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')