quote:Op maandag 14 maart 2022 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Donetsk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer krijgt de wereld een keer genoeg van de kut putin en gaan we wel all out op rusland? Fuck 'm.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Ik denk dat je bij deze user meer kans maakt op het kunnen doorstrepen van biolabs op je bingokaart.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rusland heeft niks te willen, zo simpel.
Maar komop, ik wil die "grootmacht" en de "beer" af kunnen kruisen. Stel me niet teleur.
quote:Op maandag 14 maart 2022 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]Geen idee waar je dat ziet op de foto, maar uhm "all out op Rusland" is nogal kort door de bocht lijkt me..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer krijgt de wereld een keer genoeg van de kut putin en gaan we wel all out op rusland? Fuck 'm.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
er lag iemand waar zeg maar 80% van zijn hoofd was verdwenenquote:Op maandag 14 maart 2022 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat ziet op de foto, maar uhm "all out op Rusland" is nogal kort door de bocht lijkt me..
Bayonne, Biarritz, Donostia.. de hele hoek van de Bay of Biscay was in de 19de/begin 20ste eeuw een plek van vakantie voor elite. russen willen graag daar ook bij horen. Kwamen alleen een beetje later aan tafel.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Net een stukje over gelezen maar nooit geweten dat Biarritz zo populair bij de Russische elite is.
Ik ben er wel eens op vakantie geweest, komt wel erg dichtbij zo
[..]Fuck Poetin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer krijgt de wereld een keer genoeg van de kut putin en gaan we wel all out op rusland? Fuck 'm.
Kijk maar eens links naar die op de rug liggende persoon.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat ziet op de foto, maar uhm "all out op Rusland" is nogal kort door de bocht lijkt me..
Nee, maar het is wel opmerkelijk dat jij je geroepen voelt om de verdediging van Poetin zo fanatiek te herhalen hier.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Serieus, ik begin te denken dat jij de wereld maar van n standpunt kunt bekijken. Nergens heb ik de invasie vergoelijkt.
Nou enquote:Op maandag 14 maart 2022 11:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel opmerkelijk dat jij je geroepen voelt om de verdediging van Poetin zo fanatiek te herhalen hier.
Ik wist het opzich wel van vroeger, is ook wel te zien aan de architectuur. En in het heden met Spanje ook, het schreeuwerige geld zit aan de Costa de Sol en het 'stille' in San Sebastian eo. Maar blijkbaar Biarritz dus ook nog steeds internationaal populair.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bayonne, Biarritz, Donostia.. de hele hoek van de Bay of Biscay was in de 19de/begin 20ste eeuw een plek van vakantie voor elite. russen willen graag daar ook bij horen. Kwamen alleen een beetje later aan tafel.
Daarom nu pas.
Wel mooi surfen daar trouwens. Beetje sterke stroming af en toe, maar super vet.
Nou, en dat is maar een klein stapje verwijderd van het vergoelijken van deze invasie.quote:
Dit is wel iets wat je steeds sterker ziet overal inderdaad. Er is n 'correct' narratief en n tegenovergesteld narratief en als je probeert daar tussenin wat te vinden wordt je toch in een van die hokjes geplaatst.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heerlijk dat zwart witte hierheb de overheersende mening, want anders ben je een ... -<insert je favoriete belediging/generalisatie/whatever> Krijg je hele goede discussies mee
quote:Op maandag 14 maart 2022 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, en dat is maar een klein stapje verwijderd van het vergoelijken van deze invasie.
?quote:
Nice.quote:
Dan ben je niet bang.quote:
En waarschijnlijk ontzettend kwaad.quote:
Benieuwd wel hoe zoiets in Amerika er uit zou zien, als een dorp in opstand komt waar bijna iedereen een wapen heeftquote:
ja mooiquote:
Klopt. Maar gaat idd niet lang duren tot dit eindigt met dode soldaten of soldaten die de menigte in gaan schieten.quote:
User in kwestie probeert krampachtig zijn neutraliteit te benadrukken. Ik stel daar vraagtekens bij.quote:
ja dat weten we nu wel he, lekker belangrijkquote:Op maandag 14 maart 2022 12:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
User in kwestie probeert krampachtig zijn neutraliteit te benadrukken. Ik stel daar vraagtekens bij.
Soms, heel soms zijn er situaties die behoorlijk zwart-wit zijn. Wanneer je dan randverschijnselen inbrengt in een poging dat zwart-wit in grijstinten om te toveren dan ben je inderdaad onderdeel van het probleem en heel eenvoudig in het juiste hokje te plaatsen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:01 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dit is wel iets wat je steeds sterker ziet overal inderdaad. Er is n 'correct' narratief en n tegenovergesteld narratief en als je probeert daar tussenin wat te vinden wordt je toch in een van die hokjes geplaatst.
zoals met dat defund de police en die overheidsvrije zones een tijdje terug?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:01 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dit is wel iets wat je steeds sterker ziet overal inderdaad. Er is n 'correct' narratief en n tegenovergesteld narratief en als je probeert daar tussenin wat te vinden wordt je toch in een van die hokjes geplaatst.
Bepaal jij nietquote:Op maandag 14 maart 2022 12:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Soms, heel soms zijn er situaties die behoorlijk zwart-wit zijn. Wanneer je dan randverschijnselen inbrengt in een poging dat zwart-wit in grijstinten om te toveren dan ben je inderdaad onderdeel van het probleem en heel eenvoudig in het juiste hokje te plaatsen.
Voorbeeldje: Werd Oekrane geteisterd door corruptie voorafgaand aan de huidige oorlog? Jazeker! Is dat feit relevant voor de huidige oorlog waarin zich het bevindt? Helemaal niet. Dergelijke feiten inbrengen in de discussie is daarmee dus het ondermijnen van de discussie door het verdacht maken van in dit geval Oekrane en zijn leiders.. Doe je dat dan plaats je jezelf in het hokje pro-Putin.
Ik denk dat mensen vooral vergeten zijn hoeveel proxy-oorlogen er in het verleden al zijn uitgevochten.quote:
Klopt maar 2 van dat soort oorlogen noemen we nu woI en woII (of zeg maar begin van), en als je kijkt wie er zich allemaal tegenaanbemoeid kun je van dit conflict moeilijk claimen dat het slechts rusland en oekraine zijn die hier elkaar bevechten. (alleen het wapen arsenaal verschilt nogal)quote:Op maandag 14 maart 2022 12:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen vooral vergeten zijn hoeveel proxy-oorlogen er in het verleden al zijn uitgevochten.
We are Wolverines.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:05 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Benieuwd wel hoe zoiets in Amerika er uit zou zien, als een dorp in opstand komt waar bijna iedereen een wapen heeft
dat waren bepaald geen proxy oorlogenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt maar 2 van dat soort oorlogen noemen we nu woI en woII (of zeg maar begin van), en als je kijkt wie er zich allemaal tegenaanbemoeid kun je van dit conflict moeilijk claimen dat het slechts rusland en oekraine zijn die hier elkaar bevechten. (alleen het wapen arsenaal verschilt nogal)
Dat is - voor mij persoonlijk - ook wel een beetje het angstige aan deze periode. Is dit de opmars naar een wereldwijd conflict tussen West en Oost? Heb het idee dat er echt een extreem dunne lijn is ontstaan tussen escalatie en de-escalatie.quote:
Nee het is nog steeds geen wereld oorlog. Er is oorlog tussen maar 2 landen.quote:
Dan maak je er van dat de discussie enkel en alleen draait, met elke post, of Rusland fout zit ja of nee met deze oorlog.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Soms, heel soms zijn er situaties die behoorlijk zwart-wit zijn. Wanneer je dan randverschijnselen inbrengt in een poging dat zwart-wit in grijstinten om te toveren dan ben je inderdaad onderdeel van het probleem en heel eenvoudig in het juiste hokje te plaatsen.
Voorbeeldje: Werd Oekrane geteisterd door corruptie voorafgaand aan de huidige oorlog? Jazeker! Is dat feit relevant voor de huidige oorlog waarin zich het bevindt? Helemaal niet. Dergelijke feiten inbrengen in de discussie is daarmee dus het ondermijnen van de discussie door het verdacht maken van in dit geval Oekrane en zijn leiders.. Doe je dat dan plaats je jezelf in het hokje pro-Putin.
Extreem mild.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een hellscape ongelooflijk...![]()
[ twitter ]
Binnenvallen van polen?quote:
dat is toch niet door een proxy van Duitsland gedaan?quote:
Ik denk dat wat BB bedoeld is dat achteraf bezien, mocht dit gigantisch uit de klauw lopen deze periode als onderdeel van WO3 gezien wordt. En ik gok dat dat wel klopt. Waren de Duitsers gestopt na Polen en de Japanners na China/Korea dan was WO2 ook gezien als twee losstaande lokale conflicten.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee het is nog steeds geen wereld oorlog. Er is oorlog tussen maar 2 landen.
Ligt er vooral aan hoe dit hele gebeuren eindigt.quote:
Dat is niet wat een proxy-oorlog is. Daarvoor is het noodzakelijk dat de 'andere partij' feitelijk de lokale mogendheid ondersteunt, zoals we hebben gezien in Vietnam, Afghanistan en ga zo maar door.quote:
Het flamboyante geld zit in de Cte d'azur, het stille geld wat gewoon wil genieten daar.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik wist het opzich wel van vroeger, is ook wel te zien aan de architectuur. En in het heden met Spanje ook, het schreeuwerige geld zit aan de Costa de Sol en het 'stille' in San Sebastian eo. Maar blijkbaar Biarritz dus ook nog steeds internationaal populair.
Erg leuk gebied inderdaad, ben zelf wel fan van Baskenland
Is Elon een beetje zuur om het een of ander?quote:
Het moment dat China een stapje meer durft te doen in Taiwan, en er een russische bom verkeerd valt ben je klaar. En dan wordt in retrospectief 24 feb 2022 gezien als het begin van de derde wereld oorlog. Als dat niet gebeurt dan is het dat niet en blijft rusland-oekraine oorlog.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als de Duitsers gestopt waren na Polen dan was er nog steeds een oorlogsverklaring van Frankrijk en het Verenigd koninkrijkquote:Op maandag 14 maart 2022 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik denk dat wat BB bedoeld is dat achteraf bezien, mocht dit gigantisch uit de klauw lopen deze periode als onderdeel van WO3 gezien wordt. En ik gok dat dat wel klopt. Waren de Duitsers gestopt na Polen en de Japanners na China/Korea dan was WO2 ook gezien als twee losstaande lokale conflicten.
Belarus doet ook mee toch?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]Donetsk ligt juist in de Russische republieken. Je kunt Poetin niet overal de schuld van geven. Of je bedoelt hier dat ze al voluit ingaan op Rusland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer krijgt de wereld een keer genoeg van de kut putin en gaan we wel all out op rusland? Fuck 'm.
ja als er straks een wereldoorlog uitbreekt dan noemen we het straks een wererldoorlogquote:Op maandag 14 maart 2022 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het moment dat China een stapje meer durft te doen in Taiwan, en er een russische bom verkeerd valt ben je klaar. En dan wordt in retrospectief 24 feb 2022 gezien als het begin van de derde wereld oorlog. Als dat niet gebeurt dan is het dat niet en blijft rusland-oekraine oorlog.
(trouwens die eerste 2 stapjes kunnen ook honderd andere voorvallen zijn)
Sorry?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Donetsk ligt juist in de Russische republieken. Je kunt Poetin niet overal de schuld van geven. Of je bedoelt hier dat ze al voluit ingaan op Rusland.
Maar dan is dit toch ook geen proxy oorlog want oekraine is toch een partij in deze.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is toch niet door een proxy van Duitsland gedaan?
dat deden de Duitsers gewoon zelf .... de Russen aan de andere kant ook
slachtoffers in Donetsk zijn hoogstwaarschijnlijk het gevolg van Oekrains vuurquote:
In principe slecht. Want daarmee zijn de besprekingen met Rusland wss helemaal fout gelopen. Ik denk dat met Putin niet meer te spreken is. Macron weet dit; Isral weet dit en Turkije weet dit.quote:
Even voor je opgezocht, Donetsk ligt gewoon in Oekrainequote:Op maandag 14 maart 2022 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Donetsk ligt juist in de Russische republieken. Je kunt Poetin niet overal de schuld van geven. Of je bedoelt hier dat ze al voluit ingaan op Rusland.
je zou het als een proxy oorlog kunnen zien van het westen tegen Rusland via de Oekrainersquote:Op maandag 14 maart 2022 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar dan is dit toch ook geen proxy oorlog want oekraine is toch een partij in deze.
Ik ben bang dat we het eerder the great reset gaan noemen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja als er straks een wereldoorlog uitbreekt dan noemen we het straks een wererldoorlog
maar daar lijkt het niet op
quote:Op maandag 14 maart 2022 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dan is het de vraag of het een harde reset is of gewoon een opnieuw opstartenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we het eerder the great reset gaan noemen.
lolquote:Op maandag 14 maart 2022 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we het eerder the great reset gaan noemen.
Nee hoor, waar het om gaat is dat je in een discussie, in elke discussie relevante argumenten gebruikt en niet de discussie vervuilen met zaken die geen verband houden met elkaar.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dan maak je er van dat de discussie enkel en alleen draait, met elke post, of Rusland fout zit ja of nee met deze oorlog.
Ik denk niet dat posts over misstanden in Oekrane zelf, los van de oorlog, ook maar iets willen wegnemen van de misdaad van Rusland maar eerder ingaan op uit deze oorlog voortkomende zaken als oproepen vanuit de EU om Oekrane versneld toe te laten.
Ik vind ten alle tijden dat zwart/wit denken juist een gevaar en oorzaak is van veel van dit soort ellende, daar het het rationele overboord gooit en het inleiding is tot dehumanizeren van volkeren met alle gevolgen ten dien. Dus laten we beter zijn dan dat.
Maar goed we kunnen ook wel enkel en alleeen 'Fuck Rusland, Slava Oekrane!' posten wekenlang.
Lees dit ook op NOS:quote:Op maandag 14 maart 2022 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
slachtoffers in Donetsk zijn hoogstwaarschijnlijk het gevolg van Oekrains vuur
quote:In de Oost-Oekraense stad Donetsk zijn volgens Russische media minstens 20 mensen om het leven gekomen door een raket die zou zijn afgevuurd door het Oekraense leger. Die berichten zijn afkomstig van separatistenleider Poesjilin. Hij spreekt van een "terroristische aanslag". Er zijn op sociale media beelden geplaatst waarop doden zijn te zien, maar het is onmogelijk om het verhaal van Poesjilin daarover onafhankelijk te verifiren.
Maar rusland valt wel een ander land binnen, is het niet zo dat met een proxy oorlog er een interne oorlog is in een land en dat die van twee kanten wordt gebackupped door anderen. Al zou je dat kunnen zeggen van Donetsk die gesteund wordt door rusland..quote:Op maandag 14 maart 2022 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zou het als een proxy oorlog kunnen zien van het westen tegen Rusland via de Oekrainers
Wel een goed voorbeeld van dat zwart witte denken.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar is weinig van over als Poetin klaar is.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Dat beeld op 0:16 seconde...
Nee. China ondersteund Rusland.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar rusland valt wel een ander land binnen, is het niet zo dat met een proxy oorlog er een interne oorlog is in een land en dat die van twee kanten wordt gebackupped door anderen. Al zou je dat kunnen zeggen van Donetsk die gesteund wordt door rusland..
inb4 schattig katachtige memes over poesjilinquote:
het is zelden van twee kanten een proxy oorlog volgens mijquote:Op maandag 14 maart 2022 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar rusland valt wel een ander land binnen, is het niet zo dat met een proxy oorlog er een interne oorlog is in een land en dat die van twee kanten wordt gebackupped door anderen. Al zou je dat kunnen zeggen van Donetsk die gesteund wordt door rusland..
Beelden worden wel steeds gruwelijker m.i. - je gaat je afvragen of alle vluchtelingen straks nog wel een land over hebben om naar terug te kerenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar is weinig van over als Poetin klaar is.
"Militaire doelen"quote:Op maandag 14 maart 2022 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
nou Ukraines neo nazi problem en deepening ties with far right kun je ook niet helemaal los zien van dit feestje hoorquote:Op maandag 14 maart 2022 12:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, waar het om gaat is dat je in een discussie, in elke discussie relevante argumenten gebruikt en niet de discussie vervuilen met zaken die geen verband houden met elkaar.
Het al dan niet corrupte karakter van de Oekrainse samenleving mag je perfect verbinden met het potentile lidmaatschap van dat land bij de EU. Daar zit een duidelijk verband tussen. Het al dan niet corrupte karakter van de Oekrainse samenleving verbinden aan de acties van Putin is vals spelen. Daar zit geen verband tussen.
Dus volgens mij plenty mogelijkheid tot echte discussie, maar wel volgens normale discussie spelregels lijkt mij.
(ten allen tijde is ook behoorlijk zwart/wit overigens).
Hmm dit gaat escaleren dan denk ik. Poetin moet namelijk laten zien aan de eigen bevolking dat hij die gebieden wil beschermen tegen oekraine.quote:
Denazificatie....quote:Op maandag 14 maart 2022 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Nadat de Russen verjaagd zijn wordt het vast weer mooier dan voorheen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beelden worden wel steeds gruwelijker m.i. - je gaat je afvragen of alle vluchtelingen straks nog wel een land over hebben om naar terug te keren
Het land zo stuk maken dat straks zelfs de oekrainers denken nou hou ook maar rusland... wij zoeken wel een nieuw plekje, ergens nog een beloofde land te vinden?quote:
Duurt toch jaren, zo niet decennia om dat land weer fatsoenlijk op te bouwen? Vreselijk, kan er met m'n hoofd niet bij af en toequote:Op maandag 14 maart 2022 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nadat de Russen verjaagd zijn wordt het vast weer mooier dan voorheen. Een stuk minder sloopkosten iig, dankzij Poetin's roversbende.
Meeste van ons hier die een "zekere" obsessie hebben met het hele gebeuren, vonden de sancties mooi, en gingen verder met ons ding.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Alleen sancties en het verder isoleren van rusland gaat niet helpen dit te stoppen.
Als je er een boel geld en moeite tegenaan smijt kom je in een paar jaar een eind.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Duurt toch jaren, zo niet decennia om dat land weer fatsoenlijk op te bouwen? Vreselijk, kan er met m'n hoofd niet bij af en toe
Op het moment van binnenvallen van Polen werd Duitsland direct de oorlog verklaard door tal van landen.quote:
als het de Russen lukt in Grozny dan moet het westen er idd best vlot wat moois van kunnen makenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je er een boel geld en moeite tegenaan smijt kom je in een paar jaar een eind.
En dan? Ik heb het idee dat dit niet voor een eenduidig 'wij steunen onze grote leider Putin' gaat zorgen in Rusland. Straks krijgt Rusland er nog een burgeroorlog bij om mee te dealen..quote:Op maandag 14 maart 2022 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inschattingen lopen uit een van dagen tot aan enkele maanden.
Om heel eerlijk te zijn, die meeste commieblocks mis je ook niet. Die zet je in een paar maanden neer.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je er een boel geld en moeite tegenaan smijt kom je in een paar jaar een eind.
naast een Franse invasie van Duitsland (saarland offensive) met 40 (!) divisiesquote:Op maandag 14 maart 2022 12:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Op het moment van binnenvallen van Polen werd Duitsland direct de oorlog verklaard door tal van landen.
Vergeet niet dat Duitsland daarvoor al de Anschluss van Oostenrijk had en de bezetting van Sudetenland (gedeelte van Tsjechi)
Niettemin, de tijd tussen 1 september 1939 en 10 mei 1940 gebeurde er, behalve in Polen, maar heel weinig.
quote:Op maandag 14 maart 2022 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou dat dus geen idee hoe het er nu met een toekomstig historische bril uit gaat zien. Maar ik heb recent bij een bezichtiging nog gezegd "jeemig dit huis is uit 1940 dat is gewoon midden in de oorlog gebouwd" mocht dit nog meer escaleren kun je hetzelfde zeggen van mensen die nu hun huis laten bouwenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Op het moment van binnenvallen van Polen werd Duitsland direct de oorlog verklaard door tal van landen.
Vergeet niet dat Duitsland daarvoor al de Anschluss van Oostenrijk had en de bezetting van Sudetenland (gedeelte van Tsjechi)
Niettemin, de tijd tussen 1 september 1939 en 10 mei 1940 gebeurde er, behalve in Polen, maar heel weinig.
Ik ben vooral benieuwd wat het lange termijn gevolg gaat zijn. Korte termijn is genieten voor ons, want we kunnen die Russen even goed straffen en het gevoel hebben dat we mee helpen aan het einde van een oorlog, want ja, Rusland kan straks geen oorlog meer betalen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meeste van ons hier die een "zekere" obsessie hebben met het hele gebeuren, vonden de sancties mooi, en gingen verder met ons ding.
Maar de sancties zijn als een staaf dynamiet met een zeer lange lont. En de dynamiet staaf is nog niet ontploft.
Dat rusland echt in elkaar pleurt, ambtenaren geen salaris meer krijgen, russen volledig terug gaan naar de USSR, dag in dag uit alleen maar in de rij staan voor brood, toilet papier etc - moet nog gebeuren.
Inschattingen lopen uit een van dagen tot aan enkele maanden.
Zou dit nog een tactiek zijn om te mappen waar de militaire support vandaan komt voor deze installateurs? Of hebben de russen gewoon zoiets van "kapot alle moet"...quote:Op maandag 14 maart 2022 12:34 schreef Aether het volgende:
Opnieuw schade aan stroomtoevoer Tsjernobyl
Russische militairen hebben opnieuw schade toegebracht aan een hoogspanningslijn die de elektriciteitstoevoer richting kerncentrale Tsjernobyl regelt. Dat meldt beheerder Ukrenergo op Facebook. De hoogspanningslijn was net weer hersteld, nadat het eerder beschadigd was geraakt. Een ploeg van installateurs zal opnieuw naar het gebied, dat wordt gecontroleerd door Russische troepen, moeten afreizen om herstelwerk te verrichten, aldus Ukrenergo.
Wel 8 dagen oude tweets.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Vet cool die Google Lens:
[ twitter ]
[ twitter ]
Op basis van de "precisieaanvallen" neig ik naar het laatste.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zou dit nog een tactiek zijn om te mappen waar de militaire support vandaan komt voor deze installateurs? Of hebben de russen gewoon zoiets van "kapot alle moet"...
DAYUM!!quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_kurenivka_district/
Tering he.
die ouwe stompquote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tering he.
Christ...quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tering he.
Dat is het hele idee van sancties.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waarmee ik niet wil zeggen dat we moeten stoppen met de sancties. Maar zodra de rust enigszins is wedergekeerd (rondom Oekrane - bij een evt akkoord bv) moet er wel ruimte zijn om die sancties in de loop der tijd af te schalen. Om Russen weer welkom te heten op toernooien, etc. Altijd alert blijven dat we er op lange termijn niet juist een grote Wereldoorlog mee veroorzaken.
Vet cool idd, dus zegt google nee dat mag niet meerquote:Op maandag 14 maart 2022 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Vet cool die Google Lens:
[ twitter ]
[ twitter ]
Daar waren veel burgers bij betrokken zo te zien.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tering he.
het is te hopen dat die bus leeg wasquote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar waren veel burgers bij betrokken zo te zien.
Misschien maak je het Russische trollen lastiger?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vet cool idd, dus zegt google nee dat mag niet meer
[ twitter ]
Wat bereik je hier nu meer mee behalve nog lastiger maken voor mensen om andere nieuwsbronnen te lezen.
Sancties blijven tenzij Rusland zich geheel terugtrekt, belooft zijn grote bek voortaan te houden en de schade betaalt.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat het lange termijn gevolg gaat zijn. Korte termijn is genieten voor ons, want we kunnen die Russen even goed straffen en het gevoel hebben dat we mee helpen aan het einde van een oorlog, want ja, Rusland kan straks geen oorlog meer betalen.
Maar als dat maar lang genoeg aanhoudt en het verschil tussen oost en west steeds groter word loop je wel het risico dat je juist een nog grotere oorlog veroorzaakt. Nog meer wrok richting het westen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat we moeten stoppen met de sancties. Maar zodra de rust enigszins is wedergekeerd (rondom Oekrane - bij een evt akkoord bv) moet er wel ruimte zijn om die sancties in de loop der tijd af te schalen. Om Russen weer welkom te heten op toernooien, etc. Altijd alert blijven dat we er op lange termijn niet juist een grote Wereldoorlog mee veroorzaken.
Die mensen die daar liepen lopen niet meerquote:
Gelukkig is Yandex er nog: https://translate.yandex.com/ocrquote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat bereik je hier nu meer mee behalve nog lastiger maken voor mensen om andere nieuwsbronnen te lezen.
Daar straffen we de Russen goed mee, zie ons eens krachtig ingrijpen!quote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nee, enige positieve is dat veel van hen er waarschijnlijk weinig van hebben gemerkt en op slag dood waren.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die mensen die daar liepen lopen niet meer
Ja dit klinkt meer als Google die denkt, he moeten wij nog iets doen? Ja! maar het mag niet teveel geld kostenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar straffen we de Russen goed mee, zie ons eens krachtig ingrijpen!
Zelfde als pokemon go afsluiten terwijl dat juist gebruikt werd als excuus voor demonstraties, dat zijn dus sancties die de russische burger tegenwerken en de russische machthebbers helpen. Deze ook weer.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik zeg toch hetzelfde als jij? Het al dan niet corrupte karakter van de Oekrainse samenleving WEL gebruiken in de discussie rondom al dan niet toetreden tot de EU. Het al dan niet corrupte karakter van de Oekrainse samenleving NIET misbruiken om twijfel te zaaien rondom wie hier nou fout is als het gaat over de inval van Rusland.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een goed voorbeeld van dat zwart witte denken.
Je stopt mensen meteen in een makkelijk hokje zodat je de discussie niet meer aan hoeft te gaan; zodat je jezelf even moreel superieur kan voelen. Nuance doet er niet toe, dat is veel te lastig in een discussie die veel makkelijker te winnen is als je de discussie zwart/wit benaderd.
Ja, Rusland is de agressor. Ja, Putin moet gestraft worden. Ja, we moeten Oekrane steunen.
Maar ook: nee, het is niet verstandig om de normen en waarden en politiek van Oekrane te vergeten en nu opeens haast te maken met EU toetreding (waar flink om word gesmeekt door veel partijen). Er mag best benoemd worden dat dat land ook corrupte lijntjes heeft.
Het een sluit het ander niet uit. Je kan die dingen over Oekrane prima zeggen, terwijl je ze tegelijkertijd wel steunt in de oorlog. Er wel wil zijn voor de vluchtelingen, ed. Maar grijs gebied is eng voor sommigen. En minder makkelijk om te discussiren.
Al die economische banden hebben ons over de lange termijn alleen maar ellende opgeleverd. Dus het verbreken van die banden (het herstellen van de ouwe Sowjet-situatie) is noodzakelijk om de situatie te verbeteren.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat het lange termijn gevolg gaat zijn. Korte termijn is genieten voor ons, want we kunnen die Russen even goed straffen en het gevoel hebben dat we mee helpen aan het einde van een oorlog, want ja, Rusland kan straks geen oorlog meer betalen.
Maar als dat maar lang genoeg aanhoudt en het verschil tussen oost en west steeds groter word loop je wel het risico dat je juist een nog grotere oorlog veroorzaakt. Nog meer wrok richting het westen.
Genietenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Russen schieten niet op burgers.. nou je ziet het. Die mensen die daar verderop reden en liepen leven niet meer.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tering he.
En hun NAZI-regime moet ontmanteld worden.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Genieten![]()
Die sancties gaan er pas af wanneer Rusland zich volledig terugtrekt, in de grondwet laat opnemen dat ze demilitairiseren, neurtraal zullen blijven, alle schade vergoeden etc.
Sounds familiar?
Dit gaat idd een enorme staart hebben, waarvan de gevolgen nog jarenlang (of zelfs een generatie) kunnen nadreunen. Zelfs alleen al de stijgende voedselprijzen door de hoge prijs van graan gaan veel landen midden Azie destabiliseren denk ik.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sorry, maar papagaai je dan niet 1 op 1 het kremlin na?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou Ukraines neo nazi problem en deepening ties with far right kun je ook niet helemaal los zien van dit feestje hoor
Er zijn mensen opgepakt wegens het omhooghouden van een vel wit papier en wegens het schrijven van "Twee woorden" (letterlijk dat dus) op een spandoek.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zelfde als pokemon go afsluiten terwijl dat juist gebruikt werd als excuus voor demonstraties, dat zijn dus sancties die de russische burger tegenwerken en de russische machthebbers helpen. Deze ook weer.
Dit is gewoon bijna wanhopig. Ze weten het niet meer en proberen daarom maar alles wat ook Russisch is te cancelen. Moet je nagaan dat je bijvoorbeeld als jonge Rus, wonende ergens in de Oeral, bezig bent met Engels leren en soms websites naar Engels of Russisch vertaald om te oefenen. Dit soort dingen treft vooral dat soort mensen, niet de politieke elite van Rusland.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kijk, dit is nu kansloze symboolpolitiek. Echt heel kansloos.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat is geen reden om een land binnen te vallen en te denazificeren natuurlijk. Daar zijn andere wegen voor.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:50 schreef EinarBoe het volgende:
Nazi's zitten overal en zorgen ook overal voor problemen. Wij hebben hier ook de FvD.
Das natuurlijk wel interessant. Is het handig (en haalbaar) om een soort "cordon sanitaire" om de westerse samenleving te maken waarbij we de afhankelijkheid van Rusland/Midden Oosten qua energievoorziening en Verre Oosten qua maak-industrie weer afbouwen en in plaats daarvan veel meer zelfvoorzienend worden?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al die economische banden hebben ons over de lange termijn alleen maar ellende opgeleverd. Dus het verbreken van die banden (het herstellen van de ouwe Sowjet-situatie) is noodzakelijk om de situatie te verbeteren.
Dat jij dat "sancties" wenst te noemen waarover leugenaars boos kunnen gaan doen (net zoals ze overal boos over kunnen doen) is jouw verantwoordelijkheid.
Precies. Het is dan ook een kulexcuus.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is geen reden om een land binnen te vallen en te denazificeren natuurlijk. Daar zijn andere wegen voor.
Een walk in the park met de woke community.quote:
Wat wel lastig is, is dat "wij" eigenlijk altijd hetzelfde doen. We komen democratie brengen en halen het "corrupte regime" of "de dictator" etc weg. We denazificeren allerhande landen...quote:Op maandag 14 maart 2022 12:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, maar papagaai je dan niet 1 op 1 het kremlin na?
Het "denazificeren" is 100% een k*t excuus waar putin mee komt, als rechtvaardiging van deze waanzin.
Ja, er zitten daar nazi's, zitten er ook in NL, BE, UK, USA, etc etc etc.
Nee, ze zijn politiek volstrekt irrelevant.
Ja, dat ze meevechten snap ik 110%. Als je land onder de voet word gelopen ben je blij met elke persoon die willing and able is om terug te vechten, of ze ideologisch fout zijn is van latere zorg.
Dan opmerken dat de "nazi's niet los gezien kunnen worden van dit feestje" is in mijn optiek dan
Wie post er hier dan dat Oekrane corrupt is en dat Rusland daarom niet schuldig is aan de inval? Ik heb vooral het idee dat die aanname veel te snel gemaakt word over iemand als er ook maar een woord van kritiek geuit word richting Oekrane. Ik zag vooral mensen benadrukken dat we niet moeten vergeten dat Oekrane ook geen heilig land is; andere mensen maken er dan weer van dat die uitspraak meteen gelijk staat aan ‘ik verdedig Putin/Rusland’. Je kan ook beide landen niet heel tof vinden, maar wel gewoon in zien dat Rusland hier goed de fout in gaat (licht gezegd). Die nuance mis ik wel soms.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zeg toch hetzelfde als jij? Het al dan niet corrupte karakter van de Oekrainse samenleving WEL gebruiken in de discussie rondom al dan niet toetreden tot de EU. Het al dan niet corrupte karakter van de Oekrainse samenleving NIET misbruiken om twijfel te zaaien rondom wie hier nou fout is als het gaat over de inval van Rusland.
Haha, dit soort dingen kan je op wachten inderdaad.quote:
Hun Ambasadeur noemde Rutte er vorige week nog eenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:49 schreef quirina het volgende:
Ja maaar Putin ziet de hele westerse wereld als Nazi’s
Dat een of andere kneus op internet een Netflix-poster namaakt en dat de altijd jankende, calimerorechtse slachtoffergroep hierom moet lachen? Dat klopt.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, dit soort dingen kan je op wachten inderdaad.
Uhh, iedereen noemt het ‘sancties’. Weet je waarom? Omdat het sancties zijnquote:Op maandag 14 maart 2022 12:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al die economische banden hebben ons over de lange termijn alleen maar ellende opgeleverd. Dus het verbreken van die banden (het herstellen van de ouwe Sowjet-situatie) is noodzakelijk om de situatie te verbeteren.
Dat jij dat "sancties" wenst te noemen waarover leugenaars boos kunnen gaan doen (net zoals ze overal boos over kunnen doen) is jouw verantwoordelijkheid.
Het westen is anno nu wijzer dan dat.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch heb ik Vlad gemaild dat FVD nazi's zijn en dat ze alleen in 020 zitten.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is geen reden om een land binnen te vallen en te denazificeren natuurlijk. Daar zijn andere wegen voor.
Iemand maakt een grapje en jij bent alweer aan het schuimbekken, maar die rechtse mensen toch altijd!quote:Op maandag 14 maart 2022 12:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat een of andere kneus op internet een Netflix-poster namaakt en dat de altijd jankende, calimerorechtse slachtoffergroep hierom moet lachen? Dat klopt.
Ze hebben straks alleen nog nukes over, die militaire schrootmacht.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee wie die poster heeft gemaakt. Maar wat ik wel merk is dat het jou veel doet dat die tweet hier wordt gedeeld. En dan niet in positieve zin, je komt behoorlijk gergerd over. Hoe komt dat?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat een of andere kneus op internet een Netflix-poster namaakt en dat de altijd jankende, calimerorechtse slachtoffergroep hierom moet lachen?
In april 1940 werd eerst Deenemarken ingenomen en vervolgens Noorwegen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Da's nou lullig. Was me collega's al dagen aan het narren door ze in Teams in het russisch goedemorgen te wensen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die poster is prima, maar ik zou het lekker laten waar het is, in plaats van het te gebruiken om hier weer te gaan janken over 'woke' - iets waar sommigen blijkbaar een enorme behoefte aan hebben, omdat ze anders hun quota aan huilliehuillie niet halen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Iemand maakt een grapje en jij bent alweer aan het schuimbekken, maar die rechtse mensen toch altijd!
Nee, want dan krijgt China een paar atoombommen op z'n dak. Er gaat helemaal niemand Rusland binnenvallen tenzij het Kremlin valt en de atoomwapens uit Russische handen zijn gehaald (oftewel: gaat niet gebeuren). Of als Rusland zelf begint met atoomwapens afvuren maar dan zijn we veel verder van huis....quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef KingRadler het volgende:
als Rusland op zijn gat zit. Dan zie ik China, Rusland binnen vallen.
De poster doet me niets, debiele reacties zoals die van jou vind ik dan wel weer erg vervelend. Ik zou zeggen, begin een praatgroep met de rest van je 'woke'-jankerds en hou het lekker daarquote:Op maandag 14 maart 2022 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee wie die poster heeft gemaakt. Maar wat ik wel merk is dat het jou veel doet dat die tweet hier wordt gedeeld. En dan niet in positieve zin, je komt behoorlijk gergerd over. Hoe komt dat?
Volgens die FSB brief waren luhansk en donetsk vooral opgestookt afleiding van de Crimeaanse lente, wat strategisch veel interessanter was.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:29 schreef sp3c het volgende:
het is niet dat de opstandige gebieden opstandig zijn geworden puur omdat Putin er groene mannetjes naar toe stuurde, daar hebben de Oekrainers zelf ook schuld aan en dat staat uiteindelijk toch aan de basis van dit conflict
Ach man, maak je anders druk om een sporadisch luchtige post in dit topic, echt enorm getriggerd raken door een grapje is echt niet gezond hoor.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die poster is prima, maar ik zou het lekker laten waar het is, in plaats van het te gebruiken om hier weer te gaan janken over 'woke' - iets waar sommigen blijkbaar een enorme behoefte aan hebben, omdat ze anders hun quota aan huilliehuillie niet halen.
WOEF WOEF!quote:Op maandag 14 maart 2022 13:00 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De poster doet me niets, debiele reacties zoals die van jou vind ik dan wel weer erg vervelend. Ik zou zeggen, begin een praatgroep met de rest van je 'woke'-jankerds en hou het lekker daar
Het is gewoon een goede grap die tevens op relevante wijze inhaakt op het onderwerp van dit topic. Dat jij daar vervolgens boos om wordt, kunnen anderen natuurlijk niets aan doen. Ik zou proberen voortaan je emotie gewoon wat meer onder controle te houden, en als je een post ziet waar je het niet mee eens bent die gewoon te negeren en niet direct te beginnen met schelden.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die poster is prima, maar ik zou het lekker laten waar het is, in plaats van het te gebruiken om hier weer te gaan janken over 'woke' - iets waar sommigen blijkbaar een enorme behoefte aan hebben, omdat ze anders hun quota aan huilliehuillie niet halen.
Scheentjes, lange teentjes, 'dit is niet grapUuUuUuUuggg, frame.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er is niets grappigs aan een irrelevant plaatje op het internet, direct vergezeld met eeuwig gehuil over 'woke' vanuit domrechts.
Oud bokskampioen Vitaly Klitschko zit in de hoek van Elon Musk.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:59 schreef polderturk het volgende:
Elon Musk is dronken aan het twitteren kunnen we concluderen na zijn laatste tweets. Hij daagt Putin uit tot een gevecht.
[ twitter ]
Dude.quote:
Waarom? Ze hebben al alle middelen vanuit Rusland. China is wel wat slimmer dan Rusland en de VS die steeds soevereine landen binnenvallen onder valse voorwendselen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef KingRadler het volgende:
Dit al voorbij gekomen?quote:Rusland heeft voor het eerst sinds de start van de invasie van Oekrane openlijk erkend dat de inval niet loopt zoals verhoopt. "Ik zou willen zeggen dat niet alles zo snel gaat als we zouden wensen", verklaarde het hoofd van de Russische nationale garde, Viktor Zolotov, gisterenavond.
Tot nog toe beweerde president Vladimir Poetin steevast dat de invasie geheel volgens plan verliep.
De Russische nationale garde neemt ook deel aan de invasie van Oekrane. Zolotov verwees naar "nazi's" die zich in scholen, kleuterscholen en huizen zouden verschuilen achter vreedzame burgers, waaronder ook vrouwen en kinderen. Toch is Zolotov ervan overtuigd dat Rusland zou zegevieren.
Tussen de oren? De Fransen gingen er vol in - ze zijn alleen tactisch zwaar overmeesterd.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In april 1940 werd eerst Deenemarken ingenomen en vervolgens Noorwegen.
Maar met name Frankrijk was in september 1939 mentaal niet in staat om weer een bloedige Grote Wereldoorlog aan te willen gaan. En dat bleek in mei en juni 1940 ook. Qua wapentuig hadden ze nog wel voldoende weerstand tegen Duitsland kunnen bieden, maar het geloof zat meer tussen de oren.
Idris Elba plaatje is wel geinig en gevat. Eerste plaatje is lui en ligt er veel te dik bovenop dat het LGBT-haat is.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poster is toch lachen. Tevens kijk ik ook uit naar een nieuwe James Bond met een zwarte vrouw. Boeit me geen reet als het maar leuk/lachen is.
Zo nu weer ontopic?
Nou dat betwijfel ik ten zeerste, gezien hun plannen om Taiwan nog binnen een generatie terug te nemen...quote:Op maandag 14 maart 2022 13:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom? Ze hebben al alle middelen vanuit Rusland. China is wel wat slimmer dan Rusland en de VS die steeds soevereine landen binnenvallen onder valse voorwendselen.
"haat"quote:Op maandag 14 maart 2022 13:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Idris Elba plaatje is wel geinig en gevat. Eerste plaatje is lui en ligt er veel te dik bovenop dat het LGBT-haat is.
Ik zie deze landen hun gebied terugveroveren van Rusland: Japan, Georgia, China.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef KingRadler het volgende:
Nog meer minpunten.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:29 schreef sp3c het volgende:
het is niet dat de opstandige gebieden opstandig zijn geworden puur omdat Putin er groene mannetjes naar toe stuurde, daar hebben de Oekrainers zelf ook schuld aan en dat staat uiteindelijk toch aan de basis van dit conflict
Dat zou kunnen. Maar de strategie die China tot dusver blijft aanhouden is macht uitbreiding zonder een schot te lossen.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou dat betwijfel ik ten zeerste, gezien hun plannen om Taiwan nog binnen een generatie terug te nemen...
ja dat zeg ik toch ook al vanaf deel 1 ofzo??quote:Op maandag 14 maart 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nog meer minpunten.
Of je controleert de geschiedenisboeken en komt tot de conclusie dat rusland het trucje van minderheden opstoken om ze daarna te komen "bevrijden" letterlijk al eeuwen uitvoert.
Wat ontzettend verdrietigquote:Op maandag 14 maart 2022 13:06 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/video/2421(...)n-verwoest-marioepol
Beelden van Associated Press bij kraamkliniek
Excuus, je hebt gelijk. Het echt werk begon in april 1940 ipv mei 1940quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In april 1940 werd eerst Deenemarken ingenomen en vervolgens Noorwegen.
Maar met name Frankrijk was in september 1939 mentaal niet in staat om weer een bloedige Grote Wereldoorlog aan te willen gaan. En dat bleek in mei en juni 1940 ook. Qua wapentuig hadden ze nog wel voldoende weerstand tegen Duitsland kunnen bieden, maar het geloof zat meer tussen de oren.
Waarom zou ik begaan moeten zijn met criminelen, terroristen en vrouwenonderdrukkers?quote:Op maandag 14 maart 2022 11:38 schreef weetjewel5 het volgende:
Waren Nederlanders maar zo begaan met de mensen uit het midden oosten tijdens al die oorlogen dan waren er miljoenen minder slachtoffers gevallen. Maar nee selectieve verontwaardig weer, we maken ons alleen druk om zaken die de media ons vertellen.
pro-Western neighbour. Wat een gekke formulering.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:06 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Dat de Oekraners maar snel de oorlog naar de grote Russische steden brengen dan
Het is nog altijd hun grondgebied. Dat Rusland het vaker zo gedaan heeft getekend niet dat je er bij neer moet leggen als Oekraine en die stukken maar moet overdragen aan Rusland.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch ook al vanaf deel 1 ofzo??
als je weet dat de hond bijt dan moet je hem niet gaan aaien
En "aaien" is in deze metafoor gedefinieerd als.....?quote:Op maandag 14 maart 2022 13:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch ook al vanaf deel 1 ofzo??
als je weet dat de hond bijt dan moet je hem niet gaan aaien
How can I make this about me...quote:Op maandag 14 maart 2022 11:38 schreef weetjewel5 het volgende:
Waren Nederlanders maar zo begaan met de mensen uit het midden oosten tijdens al die oorlogen dan waren er miljoenen minder slachtoffers gevallen. Maar nee selectieve verontwaardig weer, we maken ons alleen druk om zaken die de media ons vertellen.
Dat gaat in de koelkast. China kan nu met eigen ogen aanschouwen wat er gebeurt als de economical hitmen in Brussel en Washington DC hun vizier richten op je economie.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Offtopic (wellicht) maar zou China echt broeien op escalatie richting Taiwan? Of zouden ze af willen wachten en hopen op escalatie in Europa zodat men dan de kans kan grijpen?
In hoeverre is dat te vergelijken? De economie van China lijkt me een stukje volwassener dan die van Rusland?quote:Op maandag 14 maart 2022 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat gaat in de koelkast. China kan nu met eigen ogen aanschouwen wat er gebeurt als de economical hitmen in Brussel en Washington DC hun vizier richten op je economie.
In het westen zijn wij wel te afhankelijk van producten uit China. Bijna alles is made in China.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat gaat in de koelkast. China kan nu met eigen ogen aanschouwen wat er gebeurt als de economical hitmen in Brussel en Washington DC hun vizier richten op je economie.
Works both ways. Wij zijn hun grootste kopers.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:19 schreef Momo het volgende:
[..]
In het westen zijn wij wel te afhankelijk van producten uit China. Bijna alles is made in China.
Groot deel van de slachtoffers zijn vrouwen en kinderen, maar blijf vooral alle propaganda geloven. succes.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:11 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Waarom zou ik begaan moeten zijn met criminelen, terroristen en vrouwenonderdrukkers?
jawel, maar China heeft wel alle fabrieken en infrastructuur. Dat land kan binnen no-time een war-economy gaan starten en al die duizenden fabrieken ombouwen om de nodige producten of militair materieel te bouwen.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Works both ways. Wij zijn hun grootste kopers.
Klopt, die zijn slachtoffer van plaatselijke criminelen/terroristen/vrouwenonderdrukkers. Dat weten we allemaal.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:24 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Groot deel van de slachtoffers zijn vrouwen en kinderen, maar blijf vooral alle propaganda geloven. succes.
China zit echt niet op een oorlog met het Westen te wachten en al helemaal niet als ze daar ingezogen worden om de ass van Putin te redden in Oekraine.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
jawel, maar China heeft wel alle fabrieken en infrastructuur. Dat land kan binnen no-time een war-economy gaan starten en al die duizenden fabrieken ombouwen om de nodige producten of militair materieel te bouwen.
Je kan China beter vergeleken met Duitsland in de WO2 wat dat betreft.
nee daar heb je gelijk in. Ik dacht meer in een scenario dat China echt Taiwan wil invallen (los van dit conflict). Het westen zal veel, veel meer moeite hebben om China met sancties te treffen. Rusland was best een makkelijke wat dat betreft.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
China zit echt niet op een oorlog met het Westen te wachten en al helemaal niet als ze daar ingezogen worden om de ass van Putin te redden in Oekraine.
Dit.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
China zit echt niet op een oorlog met het Westen te wachten en al helemaal niet als ze daar ingezogen worden om de ass van Putin te redden in Oekraine.
Misschien is dat ook een taak voor de buurlanden daar, laten we ons eens niet overal mee bemoeien.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nee daar heb je gelijk in. Ik dacht meer in een scenario dat China echt Taiwan wil invallen (los van dit conflict). Het westen zal veel, veel meer moeite hebben om China met sancties te treffen. Rusland was best een makkelijke wat dat betreft.
Alsof China's buurlanden iets kunnen doen (naast Japan)..quote:Op maandag 14 maart 2022 13:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien is dat ook een taak voor de buurlanden daar, laten we ons eens niet overal mee bemoeien.
We hebben de handen vol hierin Europa en onze buurlanden.
Nee, Erdogan is niets beter dan Putin.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:36 schreef quirina het volgende:
Gewoom niet meer kopen in China.
Beko is een prima Turks merk. Meer in Turkije kopen.
Jezus, die laatste is wel hallucinant zeg, tering. Je leest het mensen, wij "dwingen" de russen om steden te bestormen.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:37 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Het was onze bedoeling dat we het niet konden helpen door jullie schuld. Het komt uit onze kracht dat we machteloos zijn.
Misschien moeten we vlad ff appen:quote:Op maandag 14 maart 2022 13:37 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Het was onze bedoeling dat we het niet konden helpen door jullie schuld. Het komt uit onze kracht dat we machteloos zijn.
quote:Op maandag 14 maart 2022 13:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jezus, die laatste is wel hallucinant zeg, tering. Je leest het mensen, wij "dwingen" de russen om steden te bestormen.
Hoe dan.quote:Peskov also accused western leaders of "pushing Russia to storm major Ukrainian cities
Door de sancties!quote:
Die nazi's zijn ze dus gewoon zelf. Pure projectie van peutin.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:49 schreef quirina het volgende:
Ja maaar Putin ziet de hele westerse wereld als Nazi’s
Logisch. Als mijn linker buurman vervelend is, trap ik ook altijd mijn rechter buurman in elkaar.quote:
Autoritair: checkquote:Op maandag 14 maart 2022 13:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die nazi's zijn ze dus gewoon zelf. Pure projectie van peutin.
Echt doorwrocht komt het ook allemaal niet over. Meer een halfhartig sausje voor alleen de allergoedgelovigsten.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:47 schreef HiZ het volgende:
De Russische propaganda komt rechtstreeks uit 1984. Je gaat echt twijfelen over de geestelijke toestand van een volk dat ook maar een beetje gelooft van die onzin.
Overigens ook van het volk hier dat het verdedigt.
Kennelijk zijn er genoeg in de Russische top die hem steunen en zit de achterdocht voor elkaar diep.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Autoritair: check
Droomt van een groot rijk: check
Valt buurlanden binnen: check
Jezus dit kan toch nietquote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ twitter ]
Feit is wel dat Poetin rusland welvarender heeft gemaakt, en juist meer toetreding zocht met het westen voor lange tijd. Dus ik denk dat mensen nog steeds aan die Poetin denken. Vooral de oudere generatie.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er genoeg in de Russische top die hem steunen en zit de achterdocht voor elkaar diep.
Anders voer je zo'n 70-jarige gek toch gewoon af of zorg je dat hem iets overkomt.
Inderdaad. Hoe dom moet je zijn?quote:Op maandag 14 maart 2022 13:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt doorwrocht komt het ook allemaal niet over. Meer een halfhartig sausje voor alleen de allergoedgelovigsten.
Dit was niet echt.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jezus dit kan toch niet
Wat een ongekende achterlijkheid.
Slim bedacht idd. Als Peutin hier uit de bocht vliegt met de NATO is er niemand die zich nog bezig wil houden met het bescherming van Taiwan idd. China kan dus garen spinnen bij het escaleren van dit conflict.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Offtopic (wellicht) maar zou China echt broeien op escalatie richting Taiwan? Of zouden ze af willen wachten en hopen op escalatie in Europa zodat men dan de kans kan grijpen?
WACHT EVENquote:Op maandag 14 maart 2022 13:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jezus dit kan toch niet
Zo, en dus al een tijdje mbt fake news, laat je mensen langzaam wennen aan censuur en gaan ze het zelfs een goed iets vinden.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jezus dit kan toch niet
Juist om die reden moeten er ook in de hogere Russische echelons toch ernstige twijfels zijn over deze hele oorlog? In korte tijd word alle goodwill die er gekweekt was keihard afgebroken.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Feit is wel dat Poetin rusland welvarender heeft gemaakt, en juist meer toetreding zocht met het westen voor lange tijd. Dus ik denk dat mensen nog steeds aan die Poetin denken. Vooral de oudere generatie.
Oorlog gaat voorquote:
Dat is het enge ja. De 'gewone' Rus staat hier 100% achter, is achterlijk en totaal gebrainwashed.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:47 schreef HiZ het volgende:
De Russische propaganda komt rechtstreeks uit 1984. Je gaat echt twijfelen over de geestelijke toestand van een volk dat ook maar een beetje gelooft van die onzin.
Overigens ook van het volk hier dat het verdedigt.
Misschien is het te gevaarlijk voor hem om er naartoe te gaan.quote:
Sja zo gek is dat niet. Zelfs hier in het zogenaamd vrije westen worden "onwelwillige" bronnen al gecensureerd en mag je alleen de goedgekeurde meningen lezen. Uiteraard nog lang niet zo vergaand als in Rusland, maar dan vind ik het niet verbazingwekkend dat de gemiddelde Rus al helemaal niet beter weet.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is het enge ja. De 'gewone' Rus staat hier 100% achter, is achterlijk en totaal gebrainwashed.
Wij horen hier af en toe de hoogopgeleide Russen. Die zijn niet representatief. Het Russische volk staat achter deze oorlog.
Het zou weer een slimme move van Zelensky kunnen zijn zoals:quote:
Het verschil is dat rusland alleen de NOS toe staat in feite, en niets anders.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja zo gek is dat niet. Zelfs hier in het zogenaamd vrije westen worden "onwelwillige" bronnen al gecensureerd en mag je alleen de goedgekeurde meningen lezen. Uiteraard nog lang niet zo vergaand als in Rusland, maar dan vind ik het niet verbazingwekkend dat de gemiddelde Rus al helemaal niet beter weet.
Daar kan-ie heel lang op wachten, denk.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het zou weer een slimme move van Zelensky kunnen zijn zoals:
"Ja, Europa, omdat jullie mij niet helpen staat de stront mij aan de lippen en heb ik natuurlijk geen tijd voor dit soort geneuzel. Dus regel nou eens een keer wat met dat luchtruim bijvoorbeeld, maar doe iig wat."
Het had waar kunnen zijn!quote:Op maandag 14 maart 2022 13:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo, en dus al een tijdje mbt fake news, laat je mensen langzaam wennen aan censuur en gaan ze het zelfs een goed iets vinden.
Politieke spelletjes worden niet alleen in Rusland/Oekraine gespeeld hoor.
*edit* dit was blijkbaar fake, maar we zien het wel overal terugkomen op het moment.
Tegenwoordig gebruiken ze ook wel videoverbindingen voor om op afstand te kunnen overleggen.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien is het te gevaarlijk voor hem om er naartoe te gaan.
Dat is een gok.
Ja, tuurlijk, het is hier uiteraard echt geen Rusland, maar als je idd alleen de "NOS" te zien krijgt en de rest verboden is kan je het de gemiddelde Rus eigenlijk niet kwalijk nemen. Er is geen ander geluid, dus het zal wel waar zijn....quote:Op maandag 14 maart 2022 13:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het verschil is dat rusland alleen de NOS toe staat in feite, en niets anders.
Ja, gezien alle andere totaal idiote bans op dingen was het echt niet heel gek geweest. Nu was het een keer fake, maar het weren van Russische katten op kattenshows is wel waar, dus jaquote:
Hoe kun je dat weten? Ze beschikken over weinig informatie, kunnen niet in vrijheid hun mening uiten en er zijn geen betrouwbare peilingen.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is het enge ja. De 'gewone' Rus staat hier 100% achter, is achterlijk en totaal gebrainwashed.
Wij horen hier af en toe de hoogopgeleide Russen. Die zijn niet representatief. Het Russische volk staat achter deze oorlog.
Hij blijft het proberen. En ondanks dat het van "onze kant" geen optie is geef ik hem toch geen ongelijk. Ik denk zelfs dat hij het een prettige bijkomstigheid zou vinden dat door een onbedoelde fout van de Russen de NATO toch aan de bak moet. Dat zou uiteindelijk wel in zijn voordeel zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar kan-ie heel lang op wachten, denk.
Het zal ook niet zo heel veel mensen boeien. De mensen in Moskou misschien en St Petersburg. Maar veel van die oude mijnbouw steden diep in het binnenland van Rusland... tsja het zal die mensen denk ik een worst wezen voorlopig. Voor sommige russen is dit conflict duizenden kilometers verderop.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, het is hier uiteraard echt geen Rusland, maar als je idd alleen de "NOS" te zien krijgt en de rest verboden is kan je het de gemiddelde Rus eigenlijk niet kwalijk nemen. Er is geen ander geluid, dus het zal wel waar zijn....
Dat ook nog eens, "wij" zitten de hele dag online van alles te volgen, die mensen zijn gewoon hout aan het hakken, beren aan het stropen en luisteren misschien af en toe eens naar de radio. Die horen iets en denken, oh, nou dat zal wel waar zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het zal ook niet zo heel veel mensen boeien. De mensen in Moskou misschien en St Petersburg. Maar veel van die oude mijnbouw steden diep in het binnenland van Rusland... tsja het zal die mensen denk ik een worst wezen voorlopig.
Als je je in Zelensky verplaatst kan je het snappen, ja.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij blijft het proberen. En ondanks dat het van "onze kant" geen optie is geef ik hem toch geen ongelijk. Ik denk zelfs dat hij het een prettige bijkomstigheid zou vinden dat door een onbedoelde fout van de Russen de NATO toch aan de bak moet. Dat zou uiteindelijk wel in zijn voordeel zijn.
Nope.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je je in Zelensky verplaatst kan je het snappen, ja.
Ik denk ook niet dat Putin stopt als hij ̈"klaar "is met de Oekraine.
Je zou in Petropavlovsk in uiterste oosten van Rusland wonen (kende die stad verder niet, heb gewoon een plaats uitgezocht op de kaart). Dan woon je 7000 kilometer afstand van Moskou, de oorlog in Oekrane is een halve aardbol weg.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het zal ook niet zo heel veel mensen boeien. De mensen in Moskou misschien en St Petersburg. Maar veel van die oude mijnbouw steden diep in het binnenland van Rusland... tsja het zal die mensen denk ik een worst wezen voorlopig. Voor sommige russen is dit conflict duizenden kilometers verderop.
Ja, maar die durft niemand lek te prikken, want WO3.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope.
Ffies misschien. Om troepen op te bouwen.
Deze buil pus dient zo snel mogelijk stuk te worden geprikt. Anders ettert het verder.
Ja het is veel, maar het is natuurlijk wel even iets anders dan stellen dat de meeste Oekrainers het land al uit gevlucht zijn, want dat is gewoon klinkklare onzin.quote:
Fantastische omgevingen daar dat wel zeg. Zou niet in zo'n stad willen wonen maar de natuur....quote:Op maandag 14 maart 2022 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zou in Petropavlovsk in uiterste oosten van Rusland wonen (kende die stad verder niet, heb gewoon een plaats uitgezocht op de kaart). Dan woon je 7000 kilometer afstand van Moskou, de oorlog in Oekrane is een halve aardbol weg.
Alaska is dan dichterbijquote:Op maandag 14 maart 2022 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zou in Petropavlovsk in uiterste oosten van Rusland wonen (kende die stad verder niet, heb gewoon een plaats uitgezocht op de kaart). Dan woon je 7000 kilometer afstand van Moskou, de oorlog in Oekrane is een halve aardbol weg.
Als Roel Pieper het zegt, dan zal het wel zo zijn he!quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef Idisrom het volgende:
Roel Pieper, oud topman van Philips, woont nu in Oekrane en zit er nog steeds.
Hij zegt (nu op Radio 1 bij Jurgen van der Berg) dat Oekrane oerstom geweest is om in te gaan om zich voor het karretje van de NAVO te laten spannen.
De NAVO was op dat moment een dode organisatie, en Oekrane had nooit op de advances moeten ingaan..
Had ie ze niet wat eerder kunnen waarschuwen dan? Achteraf is makkelijk lullen.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef Idisrom het volgende:
Hij zegt (nu op Radio 1 bij Jurgen van der Berg) dat Oekrane oerstom geweest is om in te gaan om zich voor het karretje van de NAVO te laten spannen.
De NAVO was op dat moment een dode organisatie, en Oekrane had nooit op de advances moeten ingaan..
Hoe zijn ze dan precies voor het karretje van de NAVO gespannen? Dat impliceert dat de NAVO hier een bewust plan mee had.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik zag de foto's toen ik de stad net opzocht. Inderdaad een adembenemende omgeving.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Fantastische omgevingen daar dat wel zeg. Zou niet in zo'n stad willen wonen maar de natuur....
Nou Roel Pieper heeft best een punt. Als je ziet wat er nu gebeurt.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als Roel Pieper het zegt, dan zal het wel zo zijn he!
Nee de Nazi's wilden een groot verenigd rijk en Putin wil.... oh wacht.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die nazi's zijn ze dus gewoon zelf. Pure projectie van peutin.
Wat is die gast mij gruwelijk tegengevallen zeg. Ik kan er niet over uit.
Dan zie ik dat Rusland Oekrane binnenvalt. Hoe is dat een ondersteuning van de oorzaak-gevolgtrekking die Roel Pieper doet?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou Roel Pieper heeft best een punt. Als je ziet wat er nu gebeurt.
Ja dat doet Rusland toch omdat Oekraine met de NAVO aan het flirten was.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:22 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dan zie ik dat Rusland Oekrane binnenvalt. Hoe is dat een ondersteuning van de oorzaak-gevolgtrekking die Roel Pieper doet?
Bald and Bankrupt (wel vaker genoemd in dit topic) heeft een paar videos waarin hij echt naar die uithoeken afreist, en Eli from Russia (ook YT) komt daar vandaan, best boeiend om eens te zien hoe die mensen daar wonen en je krijgt ook nog een glimps van wat ze over Rusland, Putin en de USSR denken.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zag de foto's toen ik de stad net opzocht. Inderdaad een adembenemende omgeving.
Het lijkt mij vooral gek om in zo'n verre uithoek te wonen.
Ben wel benieuwd op welke avances hij dan specifiek doelt.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef Idisrom het volgende:
Iedereen is daar bang voor maar is dat wel zo?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar die durft niemand lek te prikken, want WO3.
Dus dan sta je eigenlijk schaakmat.
Altijd mooi dat hoe krot russische steden zelf ook zijn, je kan er altijd van op aan dat hun stations wel prachtig zijn. Zelfs in die uithoeken.quote:
Die invulling van Poetin geef je er zelf aan. Uit die toespraak bleek net zo goed dat Poetin Oekrane ziet als een afvallige provincie. Poetin is ook niet 'boos', hij is een machtswellusteling.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat doet Rusland toch omdat Oekraine met de NAVO aan het flirten was.
Daarom is Putin toch boos. Understatement.
quote:Nepcollectanten halen zogenaamd geld op voor slachtoffers Oekrane
De politie waarschuwt voor nepcollectanten die in Oss en omgeving geld ophalen voor slachtoffers van de oorlog in Oekrane. Dat meldt de politie Maasland op Instagram.
"We horen de laatste dagen dat er steeds vaker wordt gecollecteerd voor de slachtoffers van Oekrane. Dit is natuurlijk een mooi gebaar, maar helaas zien we dat niet iedereen hier toe bevoegd is", laat de politie weten. Niet bevoegd klinkt minder kwalijk dan het is, de politie heeft het op social media ook over 'oplichters'.
Mensen die een collectant aan de deur krijgen, wordt geadviseerd om een legitimatiebewijs en vergunning te vragen, om te controleren of het om een echte collecte gaat.
https://www.omroepbrabant(...)lachtoffers-oekraine
Dus roel vind dat de oekraine zich beter voor het karretje van het kremlin had kunnen laten spannen.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef Idisrom het volgende:
Ja, en sowieso is er vaak nog van alles terug te vinden uit de USSR tijd, van gebouwen tot bushaltes, stations en mozaiken op gebouwen. En aaangezien hij vloeiend Russisch spreekt zijn zijn interviews met stokoude Russen vaak echt verrassend, die mensen kijken soms met weemoed terug op de USSR tijd, kan je je niet voorstellen hier.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Altijd mooi dat hoe krot russische steden zelf ook zijn, je kan er altijd van op aan dat hun stations wel prachtig zijn. Zelfs in die uithoeken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relationsquote:Op maandag 14 maart 2022 14:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd op welke avances hij dan specifiek doelt.
Schaamteloos.quote:
De oorlog had voorkomen kunnen worden als Oekrane zich vrijwillig had aangesloten bij het grote Russische Rijk. - Roel Pieper, 2022.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus roel vind dat de oekraine zich beter voor het karretje van het kremlin had kunnen laten spannen.
Sja, hoe "fout" ook, daar is natuurlijk niets aan gelogenquote:Op maandag 14 maart 2022 14:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De oorlog had voorkomen kunnen worden als Oekrane zich vrijwillig had aangesloten bij het grote Russische Rijk. - Roel Pieper, 2022.
Ik dacht dat het een speciale operatie was omdat er Nazi aan het roer stond die bezig was om genocide te plegen op etnische Russen?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat doet Rusland toch omdat Oekraine met de NAVO aan het flirten was.
Daarom is Putin toch boos. Understatement.
Ik zie Zelensky er wel voor aan, als de wanhoop echt toe slaat, om een false flag uit te voeren zodat hij op die manier de NATO toch mee krijgt. Schuld op Rusland schuiven, en gaan. Terwijl ook hij eigenlijk niet gebaat is bij een grote derde wereldoorlog. Op de korte termijn misschien, maar op de lange termijn heb je alleen maar veel meer slachtoffers (en het is niet alsof het in Oekraine dan opeens onder controle is); en de hulp die nu volledig naar Oekraine kan moet dan opeens verdeeld worden omdat er in elk land gevochten word.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij blijft het proberen. En ondanks dat het van "onze kant" geen optie is geef ik hem toch geen ongelijk. Ik denk zelfs dat hij het een prettige bijkomstigheid zou vinden dat door een onbedoelde fout van de Russen de NATO toch aan de bak moet. Dat zou uiteindelijk wel in zijn voordeel zijn.
Moet je wel een reden hebben waarom dat voordelig zou zijn voor Oekraine. Volgens mij heeft het alleen maar nadelen in elk economisch opzicht.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, hoe "fout" ook, daar is natuurlijk niets aan gelogen.
Over een uurtje komt er wel een terugluisterlink van de interviews met hem (het was geknipt in twee stukken, want Jurgen werkt nu voor de bejaardenomroep MAX, en dan kun je niet meer langere interviews aan van meer dan vier minuten).quote:Op maandag 14 maart 2022 14:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd op welke avances hij dan specifiek doelt.
Het was een grapje he?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moet je wel een reden hebben waarom dat voordelig zou zijn voor Oekraine. Volgens mij heeft het alleen maar nadelen in elk economisch opzicht.
Net zoals bejaarde Russen over 40 jaar met weemoed terug zullen denken aan Putin.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en sowieso is er vaak nog van alles terug te vinden uit de USSR tijd, van gebouwen tot bushaltes, stations en mozaiken op gebouwen. En aaangezien hij vloeiend Russisch spreekt zijn zijn interviews met stokoude Russen vaak echt verrassend, die mensen kijken soms met weemoed terug op de USSR tijd, kan je je niet voorstellen hier.
En de mensen in de oekraine hebben daar voor gestemd en vluchten nu ook naar polen etc en niet naar rusland... M.a.w. de inwoners van de oekraine hebben meer met westerse systemen als met russische systemen. Dan kun je als pieper wel zeggen dat dat dom is, omdat rusland nu binnenvalt. Het is wel je reinste "victim blaming" om er maar eens een leuke woke term tegen aan te gooien...quote:Op maandag 14 maart 2022 14:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Het werd wel steeds inniger de afgelopen decennia. En de huidige regering was wel uitgesproken voorstander. Gezien het gedrag van de Russische buren snap ik wel waarom.
Jij kent Vlodymyr persoonlijk?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie Zelensky er wel voor aan, als de wanhoop echt toe slaat, om een false flag uit te voeren zodat hij op die manier de NATO toch mee krijgt. Schuld op Rusland schuiven, en gaan. Terwijl ook hij eigenlijk niet gebaat is bij een grote derde wereldoorlog. Op de korte termijn misschien, maar op de lange termijn heb je alleen maar veel meer slachtoffers (en het is niet alsof het in Oekraine dan opeens onder controle is); en de hulp die nu volledig naar Oekraine kan moet dan opeens verdeeld worden omdat er in elk land gevochten word.
Het hoeft alleen maar voordelig te zijn voor Roel Pieper, natuurlijk.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moet je wel een reden hebben waarom dat voordelig zou zijn voor Oekraine. Volgens mij heeft het alleen maar nadelen in elk economisch opzicht.
Klopt, maar dat was het punt niet. Het punt is dat avances impliceren dat het wordt genitieerd vanuit de NAVO en Oekrane slechts acceptant van het aanbod was. Het tegendeel is waar natuurlijk. Zo happig waren NAVO landen (met name Frankrijk en Duitsland) helemaal niet op uitbreiding van het bondgenootschap.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Het werd wel steeds inniger de afgelopen decennia. En de huidige regering was wel uitgesproken voorstander. Gezien het gedrag van de Russische buren snap ik wel waarom.
Oud topman van philips en nu topman van ???quote:Op maandag 14 maart 2022 14:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hoeft alleen maar voordelig te zijn voor Roel Pieper, natuurlijk.
Ja, maar nu is Oekraine toch van alle kanten de pineut?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:28 schreef [url=[quote]
[b]Op maandag 14 maart 2022 14:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De oorlog had voorkomen kunnen worden als Oekrane zich vrijwillig had aangesloten bij het grote Russische Rijk. - Roel Pieper, 2022.
Je kunt hem wel inschatten blijkbaarquote:Op maandag 14 maart 2022 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Maar dat zeg ik dan ook niet
Aan de andere kant kan het ook dat Volodymyr geduld betracht. De schrootmacht rusland zit er dermate doorheen, dat ze Syrirs moeten importeren, ze China moeten smeken om wapentuig.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie Zelensky er wel voor aan, als de wanhoop echt toe slaat, om een false flag uit te voeren zodat hij op die manier de NATO toch mee krijgt. Schuld op Rusland schuiven, en gaan. Terwijl ook hij eigenlijk niet gebaat is bij een grote derde wereldoorlog. Op de korte termijn misschien, maar op de lange termijn heb je alleen maar veel meer slachtoffers (en het is niet alsof het in Oekraine dan opeens onder controle is); en de hulp die nu volledig naar Oekraine kan moet dan opeens verdeeld worden omdat er in elk land gevochten word.
Geen idee. Misschien runt ie een kamer van koophandel?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oud topman van philips en nu topman van ???
quote:In de zomer van 2007 ontving Pieper de RusPrix van de Russische Federatie voor zijn werk als entrepreneur in en met Russische bedrijven en instellingen.
Ach, we zitten hier al 236 topics lang betrokkenen in te schatten, maar nu is het opeens raar?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kunt hem wel inschatten blijkbaar
Oekrane heeft nog geen aanvraag voor lidmaatschap gedaan.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar de NAVO heeft Oekraine niet toegelaten, en nu Rusland is binnen gevallen doen ze ook helemaal niks.
De Oekraners zelf houden de Russen tegen, de internationale gemeenschap oefent ongekend hoge druk uit de op Russen. Noem het maar niets.quote:[..]
Ja, maar nu is Oekraine toch van alle kanten de pineut?
Rusland valt binnen, en de NAVO doet niks.
m.a.w. Putin kan op zijn dooie gemak Oekraine veroveren.
Niemand houdt hem tegen.
... En nu met vrienden aldaar goede doelen opgezet in Oekrane zelf.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oud topman van philips en nu topman van ???
Voor Roel Pieper. Omdat hij namelijk heel veel geld heeft en alleen aan zichzelf denkt, en niet aan futiliteiten zoals toekomstperspectief, democratie, etcetera.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:35 schreef Idisrom het volgende:
Roel Pieper zit nog steeds Oekrane, al is hij uit Kiev gevlucht. Hij vindt het echt een gaaf land (gaver dan Nederland). Het land zou nog mooier geweest zijn, als Oekrane de oren minder naar het Westen had laten hangen
quote:Op maandag 14 maart 2022 14:35 schreef Idisrom het volgende:
Roel Pieper zit nog steeds Oekrane, al is hij uit Kiev gevlucht. Hij vindt het echt een gaaf land (gaver dan Nederland). Het land zou nog mooier geweest zijn, als Oekrane de oren minder naar het Westen had laten hangen
Meneer Pieper heeft ook helemaal geen belangen in rusland.quote:n 7 April 2009, following the Chapter 7 filing of Eclipse Aviation, ETIRC BV in the Netherlands also declared bankruptcy. The Dutch newspaper de Volkskrant reported that Pieper had invested US$146 million in Eclipse through ETIRC.[14] Roel Pieper has two lawsuits pending on the demise of ETIRC BV. The first case led by a group of consultants who claim to not have been paid for six months was lost.[15][16] including a delay and review of a case by a legal firm that specialises in take-overs and bankruptcy claims,[17] and Al Mann, who had Roel Pieper sign a 10 million collateral before he would invest 20 million in Eclipse. Al Mann and Roel Pieper have subsequently settled out of court [18] Although in a court case of 2016 there were still outstanding issues with Mann.[19] in 2019 documents revealed that Roel Pieper had an outstanding debt of 19 million euros and that assets in the Netherlands were being seized.[1]
This investment was done with non-collateral US$150 million credit of Russian Sviaz-bank or Svyaz-Bank (Russian: Связь-банк). The Russian newspaper Vedomosti reported that this credit became later an object of an investigation in Russia, of which Pieper was not a part.[20]
At the same time he was fighting to save Eclipse, Pieper was investing tens of millions of dollars in a Russian technology to extract diesel fuel from coal. The Coal to Liquid project is on hold and will restart when oil prices have reached prices again above 100 dollars per barrel.
Hij woont zeker op de Krim.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef Idisrom het volgende:
Jij hebt blijkbaar duidelijk de radiofragmenten niet gehoord.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ideaal voor Roel dat de olieprijzen door de oorlog zo hoog zijn dus!quote:Op maandag 14 maart 2022 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:
At the same time he was fighting to save Eclipse, Pieper was investing tens of millions of dollars in a Russian technology to extract diesel fuel from coal. The Coal to Liquid project is on hold and will restart when oil prices have reached prices again above 100 dollars per barrel.
Dus de oorlog is juist in zijn voordeel! Hij is echt in de war.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Nee hoor, ze hoeven hun land niet kado te geven, (van mij) maar deze oorlog gaat nog veel smeriger worden dan dat hij nu is.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Oekrane heeft nog geen aanvraag voor lidmaatschap gedaan.
[..]
De Oekraners zelf houden de Russen tegen, de internationale gemeenschap oefent ongekend hoge druk uit de op Russen. Noem het maar niets.
Het alternatief dat je voorstelt, is dat Rusland Oekrane niet eens hoeft te veroveren, maar dat de Oekraners hun land zelf aan de Russen cadeau geven.
Alles wat jij hier laat doorschemeren over Roel Pieper, is dat aan hem geen groot denker verloren gaat.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar duidelijk de radiofragmenten niet gehoord.
Ome Vlad is boos omdat z'n ex met een ander flirt en nu is het de schuld van die ander.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Zijn we weer terug bij de "Als Oekrane/EU/NATO zich maar rustig had gehouden dan was oom Vlad niet boos geworden" routine?
Wie weet is oom Vlad wel boos geworden omdat Oekrane aansluiting zocht bij het westen. Het echte probleem is dat boosheid geen enkel excuus is om oorlog te beginnen met het land waarop je boos bent. Ga je vervolgens ook nog allerlei leugens verkondigen over het hoe en waarom dan ben je gewoon helemaal af.
Kortom, leuk wat Roel Pieper allemaal te zeggen heeft, nogal irrelevant lijkt mij. Maar ja, Roel Pieper heeft wel vaker achter spoken aangelopen.
Nee klopt, al waren er delen van de Navo die wel degelijk enthousiast waren. Maar Oekraine is een grote jongen en kan zelf zijn eigen besluiten maken.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was het punt niet. Het punt is dat avances impliceren dat het wordt genitieerd vanuit de NAVO en Oekrane slechts acceptant van het aanbod was. Het tegendeel is waar natuurlijk. Zo happig waren NAVO landen (met name Frankrijk en Duitsland) helemaal niet op uitbreiding van het bondgenootschap.
Een soort van Appeal to Authority fallacy richting iemand die amper een autoriteit is, in deze.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Alles wat jij hier laat doorschemeren over Roel Pieper, is dat aan hem geen groot denker verloren gaat.
Jongen/Meidquote:Op maandag 14 maart 2022 14:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee klopt, al waren er delen van de Navo die wel degelijk enthousiast waren. Maar Oekraine is een grote jongen en kan zelf zijn eigen besluiten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |