Das natuurlijk wel interessant. Is het handig (en haalbaar) om een soort "cordon sanitaire" om de westerse samenleving te maken waarbij we de afhankelijkheid van Rusland/Midden Oosten qua energievoorziening en Verre Oosten qua maak-industrie weer afbouwen en in plaats daarvan veel meer zelfvoorzienend worden?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al die economische banden hebben ons over de lange termijn alleen maar ellende opgeleverd. Dus het verbreken van die banden (het herstellen van de ouwe Sowjet-situatie) is noodzakelijk om de situatie te verbeteren.
Dat jij dat "sancties" wenst te noemen waarover leugenaars boos kunnen gaan doen (net zoals ze overal boos over kunnen doen) is jouw verantwoordelijkheid.
Precies. Het is dan ook een kulexcuus.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is geen reden om een land binnen te vallen en te denazificeren natuurlijk. Daar zijn andere wegen voor.
Een walk in the park met de woke community.quote:
Wat wel lastig is, is dat "wij" eigenlijk altijd hetzelfde doen. We komen democratie brengen en halen het "corrupte regime" of "de dictator" etc weg. We denazificeren allerhande landen...quote:Op maandag 14 maart 2022 12:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, maar papagaai je dan niet 1 op 1 het kremlin na?
Het "denazificeren" is 100% een k*t excuus waar putin mee komt, als rechtvaardiging van deze waanzin.
Ja, er zitten daar nazi's, zitten er ook in NL, BE, UK, USA, etc etc etc.
Nee, ze zijn politiek volstrekt irrelevant.
Ja, dat ze meevechten snap ik 110%. Als je land onder de voet word gelopen ben je blij met elke persoon die willing and able is om terug te vechten, of ze ideologisch fout zijn is van latere zorg.
Dan opmerken dat de "nazi's niet los gezien kunnen worden van dit feestje" is in mijn optiek dan
Wie post er hier dan dat Oekrane corrupt is en dat Rusland daarom niet schuldig is aan de inval? Ik heb vooral het idee dat die aanname veel te snel gemaakt word over iemand als er ook maar een woord van kritiek geuit word richting Oekrane. Ik zag vooral mensen benadrukken dat we niet moeten vergeten dat Oekrane ook geen heilig land is; andere mensen maken er dan weer van dat die uitspraak meteen gelijk staat aan ‘ik verdedig Putin/Rusland’. Je kan ook beide landen niet heel tof vinden, maar wel gewoon in zien dat Rusland hier goed de fout in gaat (licht gezegd). Die nuance mis ik wel soms.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zeg toch hetzelfde als jij? Het al dan niet corrupte karakter van de Oekrainse samenleving WEL gebruiken in de discussie rondom al dan niet toetreden tot de EU. Het al dan niet corrupte karakter van de Oekrainse samenleving NIET misbruiken om twijfel te zaaien rondom wie hier nou fout is als het gaat over de inval van Rusland.
Haha, dit soort dingen kan je op wachten inderdaad.quote:
Hun Ambasadeur noemde Rutte er vorige week nog eenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:49 schreef quirina het volgende:
Ja maaar Putin ziet de hele westerse wereld als Nazi’s
Dat een of andere kneus op internet een Netflix-poster namaakt en dat de altijd jankende, calimerorechtse slachtoffergroep hierom moet lachen? Dat klopt.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, dit soort dingen kan je op wachten inderdaad.
Uhh, iedereen noemt het ‘sancties’. Weet je waarom? Omdat het sancties zijnquote:Op maandag 14 maart 2022 12:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al die economische banden hebben ons over de lange termijn alleen maar ellende opgeleverd. Dus het verbreken van die banden (het herstellen van de ouwe Sowjet-situatie) is noodzakelijk om de situatie te verbeteren.
Dat jij dat "sancties" wenst te noemen waarover leugenaars boos kunnen gaan doen (net zoals ze overal boos over kunnen doen) is jouw verantwoordelijkheid.
Het westen is anno nu wijzer dan dat.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar als dat maar lang genoeg aanhoudt en het verschil tussen oost en west steeds groter word loop je wel het risico dat je juist een nog grotere oorlog veroorzaakt. Nog meer wrok richting het westen.
Toch heb ik Vlad gemaild dat FVD nazi's zijn en dat ze alleen in 020 zitten.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is geen reden om een land binnen te vallen en te denazificeren natuurlijk. Daar zijn andere wegen voor.
Iemand maakt een grapje en jij bent alweer aan het schuimbekken, maar die rechtse mensen toch altijd!quote:Op maandag 14 maart 2022 12:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat een of andere kneus op internet een Netflix-poster namaakt en dat de altijd jankende, calimerorechtse slachtoffergroep hierom moet lachen? Dat klopt.
Ze hebben straks alleen nog nukes over, die militaire schrootmacht.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat het lange termijn gevolg gaat zijn. Korte termijn is genieten voor ons, want we kunnen die Russen even goed straffen en het gevoel hebben dat we mee helpen aan het einde van een oorlog, want ja, Rusland kan straks geen oorlog meer betalen.
Maar als dat maar lang genoeg aanhoudt en het verschil tussen oost en west steeds groter word loop je wel het risico dat je juist een nog grotere oorlog veroorzaakt. Nog meer wrok richting het westen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat we moeten stoppen met de sancties. Maar zodra de rust enigszins is wedergekeerd (rondom Oekrane - bij een evt akkoord bv) moet er wel ruimte zijn om die sancties in de loop der tijd af te schalen. Om Russen weer welkom te heten op toernooien, etc. Altijd alert blijven dat we er op lange termijn niet juist een grote Wereldoorlog mee veroorzaken.
Ik heb eigenlijk geen idee wie die poster heeft gemaakt. Maar wat ik wel merk is dat het jou veel doet dat die tweet hier wordt gedeeld. En dan niet in positieve zin, je komt behoorlijk gergerd over. Hoe komt dat?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat een of andere kneus op internet een Netflix-poster namaakt en dat de altijd jankende, calimerorechtse slachtoffergroep hierom moet lachen?
In april 1940 werd eerst Deenemarken ingenomen en vervolgens Noorwegen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Op het moment van binnenvallen van Polen werd Duitsland direct de oorlog verklaard door tal van landen.
Vergeet niet dat Duitsland daarvoor al de Anschluss van Oostenrijk had en de bezetting van Sudetenland (gedeelte van Tsjechi)
Niettemin, de tijd tussen 1 september 1939 en 10 mei 1940 gebeurde er, behalve in Polen, maar heel weinig.
Da's nou lullig. Was me collega's al dagen aan het narren door ze in Teams in het russisch goedemorgen te wensen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vet cool idd, dus zegt google nee dat mag niet meer
[ twitter ]
Wat bereik je hier nu meer mee behalve nog lastiger maken voor mensen om andere nieuwsbronnen te lezen.
Die poster is prima, maar ik zou het lekker laten waar het is, in plaats van het te gebruiken om hier weer te gaan janken over 'woke' - iets waar sommigen blijkbaar een enorme behoefte aan hebben, omdat ze anders hun quota aan huilliehuillie niet halen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Iemand maakt een grapje en jij bent alweer aan het schuimbekken, maar die rechtse mensen toch altijd!
Nee, want dan krijgt China een paar atoombommen op z'n dak. Er gaat helemaal niemand Rusland binnenvallen tenzij het Kremlin valt en de atoomwapens uit Russische handen zijn gehaald (oftewel: gaat niet gebeuren). Of als Rusland zelf begint met atoomwapens afvuren maar dan zijn we veel verder van huis....quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef KingRadler het volgende:
als Rusland op zijn gat zit. Dan zie ik China, Rusland binnen vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |