Nee de Nazi's wilden een groot verenigd rijk en Putin wil.... oh wacht.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die nazi's zijn ze dus gewoon zelf. Pure projectie van peutin.
Wat is die gast mij gruwelijk tegengevallen zeg. Ik kan er niet over uit.
Dan zie ik dat Rusland Oekraïne binnenvalt. Hoe is dat een ondersteuning van de oorzaak-gevolgtrekking die Roel Pieper doet?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou Roel Pieper heeft best een punt. Als je ziet wat er nu gebeurt.
Ja dat doet Rusland toch omdat Oekraine met de NAVO aan het flirten was.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:22 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dan zie ik dat Rusland Oekraïne binnenvalt. Hoe is dat een ondersteuning van de oorzaak-gevolgtrekking die Roel Pieper doet?
Bald and Bankrupt (wel vaker genoemd in dit topic) heeft een paar videos waarin hij echt naar die uithoeken afreist, en Eli from Russia (ook YT) komt daar vandaan, best boeiend om eens te zien hoe die mensen daar wonen en je krijgt ook nog een glimps van wat ze over Rusland, Putin en de USSR denken.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zag de foto's toen ik de stad net opzocht. Inderdaad een adembenemende omgeving.
Het lijkt mij vooral gek om in zo'n verre uithoek te wonen.
Ben wel benieuwd op welke avances hij dan specifiek doelt.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef Idisrom het volgende:
Roel Pieper, oud topman van Philips, woont nu in Oekraïne en zit er nog steeds.
Hij zegt (nu op Radio 1 bij Jurgen van der Berg) dat Oekraïne oerstom geweest is om in te gaan om zich voor het karretje van de NAVO te laten spannen.
De NAVO was op dat moment een dode organisatie, en Oekraïne had nooit op de advances moeten ingaan..
Iedereen is daar bang voor maar is dat wel zo?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar die durft niemand lek te prikken, want WO3.
Dus dan sta je eigenlijk schaakmat.
Altijd mooi dat hoe krot russische steden zelf ook zijn, je kan er altijd van op aan dat hun stations wel prachtig zijn. Zelfs in die uithoeken.quote:
Die invulling van Poetin geef je er zelf aan. Uit die toespraak bleek net zo goed dat Poetin Oekraïne ziet als een afvallige provincie. Poetin is ook niet 'boos', hij is een machtswellusteling.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat doet Rusland toch omdat Oekraine met de NAVO aan het flirten was.
Daarom is Putin toch boos. Understatement.
quote:Nepcollectanten halen zogenaamd geld op voor slachtoffers Oekraïne
De politie waarschuwt voor nepcollectanten die in Oss en omgeving geld ophalen voor slachtoffers van de oorlog in Oekraïne. Dat meldt de politie Maasland op Instagram.
"We horen de laatste dagen dat er steeds vaker wordt gecollecteerd voor de slachtoffers van Oekraïne. Dit is natuurlijk een mooi gebaar, maar helaas zien we dat niet iedereen hier toe bevoegd is", laat de politie weten. Niet bevoegd klinkt minder kwalijk dan het is, de politie heeft het op social media ook over 'oplichters'.
Mensen die een collectant aan de deur krijgen, wordt geadviseerd om een legitimatiebewijs en vergunning te vragen, om te controleren of het om een echte collecte gaat.
https://www.omroepbrabant(...)lachtoffers-oekraine
Dus roel vind dat de oekraine zich beter voor het karretje van het kremlin had kunnen laten spannen.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:19 schreef Idisrom het volgende:
Roel Pieper, oud topman van Philips, woont nu in Oekraïne en zit er nog steeds.
Hij zegt (nu op Radio 1 bij Jurgen van der Berg) dat Oekraïne oerstom geweest is om in te gaan om zich voor het karretje van de NAVO te laten spannen.
De NAVO was op dat moment een dode organisatie, en Oekraïne had nooit op de advances moeten ingaan..
Ja, en sowieso is er vaak nog van alles terug te vinden uit de USSR tijd, van gebouwen tot bushaltes, stations en mozaiken op gebouwen. En aaangezien hij vloeiend Russisch spreekt zijn zijn interviews met stokoude Russen vaak echt verrassend, die mensen kijken soms met weemoed terug op de USSR tijd, kan je je niet voorstellen hier.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Altijd mooi dat hoe krot russische steden zelf ook zijn, je kan er altijd van op aan dat hun stations wel prachtig zijn. Zelfs in die uithoeken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relationsquote:Op maandag 14 maart 2022 14:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd op welke avances hij dan specifiek doelt.
Schaamteloos.quote:
De oorlog had voorkomen kunnen worden als Oekraïne zich vrijwillig had aangesloten bij het grote Russische Rijk. - Roel Pieper, 2022.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus roel vind dat de oekraine zich beter voor het karretje van het kremlin had kunnen laten spannen.
Sja, hoe "fout" ook, daar is natuurlijk niets aan gelogenquote:Op maandag 14 maart 2022 14:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De oorlog had voorkomen kunnen worden als Oekraïne zich vrijwillig had aangesloten bij het grote Russische Rijk. - Roel Pieper, 2022.
Ik dacht dat het een speciale operatie was omdat er Nazi aan het roer stond die bezig was om genocide te plegen op etnische Russen?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat doet Rusland toch omdat Oekraine met de NAVO aan het flirten was.
Daarom is Putin toch boos. Understatement.
Ik zie Zelensky er wel voor aan, als de wanhoop echt toe slaat, om een false flag uit te voeren zodat hij op die manier de NATO toch mee krijgt. Schuld op Rusland schuiven, en gaan. Terwijl ook hij eigenlijk niet gebaat is bij een grote derde wereldoorlog. Op de korte termijn misschien, maar op de lange termijn heb je alleen maar veel meer slachtoffers (en het is niet alsof het in Oekraine dan opeens onder controle is); en de hulp die nu volledig naar Oekraine kan moet dan opeens verdeeld worden omdat er in elk land gevochten word.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij blijft het proberen. En ondanks dat het van "onze kant" geen optie is geef ik hem toch geen ongelijk. Ik denk zelfs dat hij het een prettige bijkomstigheid zou vinden dat door een onbedoelde fout van de Russen de NATO toch aan de bak moet. Dat zou uiteindelijk wel in zijn voordeel zijn.
Moet je wel een reden hebben waarom dat voordelig zou zijn voor Oekraine. Volgens mij heeft het alleen maar nadelen in elk economisch opzicht.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, hoe "fout" ook, daar is natuurlijk niets aan gelogen.
Over een uurtje komt er wel een terugluisterlink van de interviews met hem (het was geknipt in twee stukken, want Jurgen werkt nu voor de bejaardenomroep MAX, en dan kun je niet meer langere interviews aan van meer dan vier minuten).quote:Op maandag 14 maart 2022 14:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd op welke avances hij dan specifiek doelt.
Het was een grapje he?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moet je wel een reden hebben waarom dat voordelig zou zijn voor Oekraine. Volgens mij heeft het alleen maar nadelen in elk economisch opzicht.
Net zoals bejaarde Russen over 40 jaar met weemoed terug zullen denken aan Putin.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en sowieso is er vaak nog van alles terug te vinden uit de USSR tijd, van gebouwen tot bushaltes, stations en mozaiken op gebouwen. En aaangezien hij vloeiend Russisch spreekt zijn zijn interviews met stokoude Russen vaak echt verrassend, die mensen kijken soms met weemoed terug op de USSR tijd, kan je je niet voorstellen hier.
En de mensen in de oekraine hebben daar voor gestemd en vluchten nu ook naar polen etc en niet naar rusland... M.a.w. de inwoners van de oekraine hebben meer met westerse systemen als met russische systemen. Dan kun je als pieper wel zeggen dat dat dom is, omdat rusland nu binnenvalt. Het is wel je reinste "victim blaming" om er maar eens een leuke woke term tegen aan te gooien...quote:Op maandag 14 maart 2022 14:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Het werd wel steeds inniger de afgelopen decennia. En de huidige regering was wel uitgesproken voorstander. Gezien het gedrag van de Russische buren snap ik wel waarom.
Jij kent Vlodymyr persoonlijk?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie Zelensky er wel voor aan, als de wanhoop echt toe slaat, om een false flag uit te voeren zodat hij op die manier de NATO toch mee krijgt. Schuld op Rusland schuiven, en gaan. Terwijl ook hij eigenlijk niet gebaat is bij een grote derde wereldoorlog. Op de korte termijn misschien, maar op de lange termijn heb je alleen maar veel meer slachtoffers (en het is niet alsof het in Oekraine dan opeens onder controle is); en de hulp die nu volledig naar Oekraine kan moet dan opeens verdeeld worden omdat er in elk land gevochten word.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |