Volgens mij staan die elk weekend zo'n beetje op de dam (ik zie ze regelmatig althans).quote:Op zondag 6 maart 2022 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zat te denken om naar demo in Amsterdam te gaan, maar nu zie ik op de webcam van de dam weer allemaal Palastijnse en Israelische vlaggen gezwaaid worden. Dan denk ik... moet dat nou nu?
Oke, dan geloof je het toch niet, jouw feestje.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat twee voormalige FSB mensen denken dat een collega het geschreven heeft zegt weinig, De Oekrainse SBU heeft genoeg zulke mensen (zowel FSB als SBU komen voort uit de KGB).
Klopt. Maar zal Poetin ooit toegeven dat het niet volgens plan gaat? Nope. Dus eigenlijk kan je er niets uithalen. Of het gaat volgens plan, of Poetin is niet meer aan de macht want dood/weg. Er zit eigenlijk niets tussenin.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:07 schreef grrrrg het volgende:
Ik hoor net op CNN dat het eigenlijk nog volgens plan gaat voor Poetin, ook al gaat het een stuk trager dan verwacht.
Ja hh, tuurlijk zeggen de Russen zelf dat het allemaal volgens plan gaat. Die zijn nou niet bepaald de meest betrouwbare bron van informatie gebleken hierin (of op wat voor ander gebied dan ook)quote:Op zondag 6 maart 2022 14:07 schreef grrrrg het volgende:
Ik hoor net op CNN dat het eigenlijk nog volgens plan gaat voor Poetin, ook al gaat het een stuk trager dan verwacht.
Misschien provocatie. Misschien Russen tegen Putin. Ik denk dat het de wereld wel duidelijk geworden is dat dit niet zoiets is als een derde rijk waarbij de Russische vlag een soort symbool voor een doctrine is. Integendeel.quote:
De Joden hebben hun land verkregen deels dankzij aanslagen te plegen (oa Einstein protesteerde om die reden in een brief in de NY Times tegen het bezoek van Menachem Begin aan de VS). Dan kan je de Palestijnen moeilijk verwijten hetzelfde te proberen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, de Palestijnenkaart is weer getrokken.Weet je wat het verschil is tussen de Palestijnen en de Oekrainers? De Oekrainers plegen niet om de haverklap aanslagen in Rusland, schieten niet voortdurend zelfgeknutselde raketten af op Russische steden terwijl ze zich verschuilen in bewoonde gebieden zodat bij de Israelische vergeldingsactie waarvan je 100% zeker weet dat die komen gaat, zoveel mogelijk Palestijnse burgers getroffen worden, zodat ze daarna weer hun Pallywood beeldmateriaal de wereld in kunnen slingeren en kunnen roepen hoe slecht ze door de Israeliers behandeld worden. De Oekrainers verdienen onze sympathie, de Palestijnen niet, die hebben alles wat ze overkomt over zichzelf afgeroepen.
stuk trager en met een stuk zwaardere verliezenquote:Op zondag 6 maart 2022 14:07 schreef grrrrg het volgende:
Dat was een of andere Amerikaanse generaal of andere Bobo die dat zei.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja hh, tuurlijk zeggen de Russen zelf dat het allemaal volgens plan gaat. Die zijn nou niet bepaald de meest betrouwbare bron van informatie gebleken hierin (of op wat voor ander gebied dan ook)
De Standaardquote:Russen en Oekraners verwijten elkaar mislukking evacuatie Marioepol
Daags na de mislukte evacuatie van havenstad Marioepol, lijkt een nieuwe poging op zondag opnieuw te falen. Russen en Oekraners beschuldigen elkaar er van de wapenstilstand niet te respecteren en er wordt nog steeds geschoten. Op dit moment zouden slechts 300 burgers te stad verlaten te hebben, bedoeling is om zowat 200.000 mensen naar veiligere oorden te brengen.
Ja heel europa heeft nu gezien wat echte vluchtelingen zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Volgens mij staan die elk weekend zo'n beetje op de dam (ik zie ze regelmatig althans).
Als Poetin moet zeggen dat het volgens plan gaat, gaat het waarschijnlijk niet volgens plan.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Maar zal Poetin ooit toegeven dat het niet volgens plan gaat? Nope. Dus eigenlijk kan je er niets uithalen. Of het gaat volgens plan, of Poetin is niet meer aan de macht want dood/weg. Er zit eigenlijk niets tussenin.
kan ook wel, als je naar de kaart kijkt zie je nog steeds die tangbeweging ontstaan, die gaan naar elkaar toebewegen maar dan moeten ze eerst het verzet in de gebieden die ze nu hebben platslaan en dat lijkt maar lastig te lukkenquote:Op zondag 6 maart 2022 14:13 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat was een of andere Amerikaanse generaal of andere Bobo die dat zei.
https://www.theguardian.c(...)ontradicts-liz-trussquote:Defence chief contradicts Liz Truss over idea of Britons going to fight in Ukraine
The UK’s chief of the defence staff has slapped down Liz Truss’s suggestion that Britons could travel to Ukraine to take up arms in the war against Russia, saying doing so would be illegal.
Sir Tony Radakin urged people not to rush towards “the sound of gunfire” and stressed there were many other ways that people in the UK could support those resisting the advancement of Vladimir Putin’s troops.
The unusually direct comment will be viewed as a strict admonishment of the foreign secretary’s suggestion, which had already been rejected by the defence secretary, Ben Wallace.
Last week, Truss was quizzed about the Ukrainian president, Volodymyr Zelenskiy’s call for anyone who wanted to “join the defence of security in Europe” to “stand shoulder to shoulder with Ukrainians against the invaders”.
Asked whether Britons should venture out to fight, she said: “I do support that, and of course that is something that people can make their own decisions about.
“The people of Ukraine are fighting for freedom and democracy not just for Ukraine, but for the whole of Europe because that’s what President Putin is challenging.”
However, Radakin made clear his disdain at the intervention.
Defeating Putin in Ukraine may take years, says Dominic Raab
Read more
He told the BBC’s Sunday Morning programme that any Britons who wanted to serve in the military should do so “in their own armed forces”.
“We’ve been very clear that it’s unlawful as well as unhelpful for UK military and for the UK population to start going towards Ukraine in that sense,” Radakin said.
“Support from from the UK, support in whatever way you can. But this isn’t really something that you want to rush to, in terms of the sound of gunfire. This is about sensible support, based in the UK.”
Asked about whether Truss was wrong to have suggested otherwise, Radakin said she was reflecting an understandable desire that Britons wanted to support the people of Ukraine in defending their lands from Russian troops.
Zoals ik al vroeg in de topicreeks noemde is dit de orthodoxe kerk die een droombeeld van een machtig Russisch rijk voortstuwd waarbij ze geloven dat Putin hierbij een soort heilige is die dit zal moeten verwezenlijken. Ongeacht wat de Russen of de wereld ervan vindt.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Maar zal Poetin ooit toegeven dat het niet volgens plan gaat? Nope. Dus eigenlijk kan je er niets uithalen. Of het gaat volgens plan, of Poetin is niet meer aan de macht want dood/weg. Er zit eigenlijk niets tussenin.
Een Fok-user stelde al eerder de vraag of het deze x wel zou lukken die evacuatie en ik schreef toen het volgende:quote:
Klopt, maar ik ben daar dus wel bang voor. Ik lees teveel optimisme in de verhalen, dat Rusland het nooit zal gaan lukken, maar ondertussen lijken ze toch langzaam maar zeker een wurggreep op Kiev te krijgen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan ook wel, als je naar de kaart kijkt zie je nog steeds die tangbeweging ontstaan, die gaan naar elkaar toebewegen maar dan moeten ze eerst het verzet in de gebieden die ze nu hebben platslaan en dat lijkt maar lastig te lukken
Je kan het draaiboek van Aleppo er bij halen. Ziekenhuizen en scholen bombarderen om de tegenstander te brekenquote:Op zondag 6 maart 2022 14:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een Fok-user stelde al eerder de vraag of het deze x wel zou lukken die evacuatie en ik schreef toen het volgende:
Kan het me niet voorstellenZolang er veel burgers zijn raakt water en voedsel sneller op en dat is precies wat je wilt als bezetter, immers de overgebleven combattants raken dan ook sneller zonder voedsel en water. Het enig wat de bezetter dan zal doen is vermelden dat de verdedigers begonnen met schieten. Veel burgerslachtoffers overbelasten ook de ziekenhuiszorg waardoor het ook moeilijker wordt combattents te verzorgen, een bijkomend voordeel voor de bezetter.
Alleen jammer dat die waarschijnlijk ergens in de middle of nowhere veilig opgeborgen zit en iedereen die maar een weerwoord durft te geven op een enkeltje goelag voor onbepaalde trakteert.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:16 schreef Beathoven het volgende:
Als je Putin verwijderd is die droom waarschijnlijk ook voorlopig voorbij.
gaat ze ook wel lukkenquote:Op zondag 6 maart 2022 14:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben daar dus wel bang voor. Ik lees teveel optimisme in de verhalen, dat Rusland het nooit zal gaan lukken, maar ondertussen lijken ze toch langzaam maar zeker een wurggreep op Kiev te krijgen.
Mwa, FSB'ers weten wat er met verraders kan gebeuren. Dood door polonium is geen pretje. Dan vraag ik me af waarom zo iemand het risico zou nemen om iets te lekken dat in feite weinig waarde heeft (het gaat het verloop van de oorlog niet veranderen) en hem niets oplevert.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Kadyrov is dus boos omdat hij denkt dat FSB de informatie heeft gelekt waardoor z'n manschappen nu dood zijn. Maar het kan dus net zo goed Ukraine zijn die verdeeldheid tussen hun zaait.
======================================
https://www.facebook.com/IGORSUSHKORACING/posts/10158862499670662
Kadyrov has gone nuts. We were very close to a conflict with him because the Ukrainians through their disinformation about having received intel from the FSB on his squad in Kyiv. His squad was absolutely demolished before they even began to fight and they got blown to pieces. I do not have any info that it was an FSB leak to Ukraine, so I’d give it a 1-2% chance – but can’t exclude this possibility completely.
Ik las vanochtend dat Rusland al voor 3 miljard aan materiaal kwijt is.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:23 schreef sp3c het volgende:
het is alleen de vraag tegen welke prijs, laatste paar dagen is voor duizenden miljoenen euros aan vliegend materiaal neergeschoten, vliegers die waarschijnlijk honderden zo niet duizenden vlieguren op hun CV hebben staan ... dat is niet 1, 2, 3 vervangen
ouchquote:Op zondag 6 maart 2022 14:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las vanochtend dat Rusland al voor 3 miljard aan materiaal kwijt is.
Is er eigenlijk bekend wat de exposure is van Nederlandse banken als het gaat om uitstaande financieringen e.d.? Ik weet dat die activiteiten zo’n 6-7 jaar geleden al aardig zijn afgeschaald, maar toch.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:19 schreef bitterbal het volgende:
De kredietwaardigheid van Rusland is in enkele dagen tijd nog verder teruggelopen, nu het Westen het land steeds meer de rug toekeert vanwege de oorlog in Oekrane. Daarop wijst het toonaangevende ratingbureau Moody's dat de status van Rusland onlangs al tot junk verlaagde.
Bij de firma gaat het oordeel nu van B3 naar Ca, wat betekent dat het risico op wanbetalingen nu nog groter wordt geacht. De afwaardering hangt volgens een verklaring van Moody's samen met 'ernstige zorgen' over de bereidheid en het vermogen van Rusland om verplichtingen ten aanzien van schulden na te komen.
ad liveblog
Het is alleen de vraag wat er precies gaat "lukken" want het is een holle overname.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben daar dus wel bang voor. Ik lees teveel optimisme in de verhalen, dat Rusland het nooit zal gaan lukken, maar ondertussen lijken ze toch langzaam maar zeker een wurggreep op Kiev te krijgen.
quote:Veel Groningers bereid om gaskraan opnieuw te openen
Een opmerkelijk groot deel van de Groningers is bereid om de gaskraan weer verder (tijdelijk) open te draaien om de Russische president Poetin dwars te zitten.
Uit een enqute van het Dagblad van het Noorden komt naar voren dat 83 procent van de Groningers vindt dat Nederland moet stoppen met de import van Russisch gas.
https://nos.nl/collectie/(...)-gevlucht-naar-polen
Met de kanttekening dat de Joden, net als de Palestijnen, voor het grootste deel niet bezig waren met aanslagen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Joden hebben hun land verkregen deels dankzij aanslagen te plegen (oa Einstein protesteerde om die reden in een brief in de NY Times tegen het bezoek van Menachem Begin aan de VS). Dan kan je de Palestijnen moeilijk verwijten hetzelfde te proberen.
Over een half jaar zit iedereen in Rusland in armoede. Bedrijven vallen om, eten en medicatie worden schaars, enz. Dit zal zich allemaal de komende maanden voltrekken.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:26 schreef Evenstar het volgende:
Hoe langer het allemaal duurt hoe slechter Rusland er aan toe is aan het einde.
Alleen gaat het ook ten koste van de bevolking in Oekrane.
Dood door polonium doen ze alleen voor in het buitenland waar ze stiekem moeten zijn. In Rusland zelf word je gewoon uit een raam geduwd. En juist als FSBer weet je wat je moet doen om detectie door je collega's te omzeilen. Als ze Whatsapp en email kunnen onderscheppen maar Signal niet dan gebruik je dat. Simpel.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, FSB'ers weten wat er met verraders kan gebeuren. Dood door polonium is geen pretje. Dan vraag ik me af waarom zo iemand het risico zou nemen om iets te lekken dat in feite weinig waarde heeft (het gaat het verloop van de oorlog niet veranderen) en hem niets oplevert.
Ik bedoel dus de zogenaamde brief van de FSBer, niet wat kadyrov de FSB van beschuldigd zou hebben
Mwah, het gaat ook ten koste van de economie voor grote delen van de wereldbevolking, met name in landen die geen sociaal stelsels hebben, weinig koopkracht en te maken hebben met gierende inflatie van voedsel en energie.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:26 schreef Evenstar het volgende:
Alleen gaat het ook ten koste van de bevolking in Oekrane.
ING zo'n 5 miljard in Rusland en "een paar honderd miljoen" in Oekrane. Geen roebels.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Is er eigenlijk bekend wat de exposure is van Nederlandse banken als het gaat om uitstaande financieringen e.d.? Ik weet dat die activiteiten zo’n 6-7 jaar geleden al aardig zijn afgeschaald, maar toch.
Dat is natuurlijk waar men op hoopt. Ben alleen benieuwd hoeveel tegenstand Poetin uberhaupt kan krijgen in Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Over een half jaar zit iedereen in Rusland in armoede. Bedrijven vallen om, eten en medicatie worden schaars, enz. Dit zal zich allemaal de komende maanden voltrekken.
Ook rampzalig voor het gros van de onwetende Russen, maar hopelijk helpt het de positie van Poetin te destabiliseren.
Hoe lang blijft de Russische legerleiding nog accepteren dat hun krijgsmacht gesloopt en opgeofferd wordt door een halve gare in het Kremlin?quote:Op zondag 6 maart 2022 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
gaat ze ook wel lukken
het is alleen de vraag tegen welke prijs, laatste paar dagen is voor duizenden miljoenen euros aan vliegend materiaal neergeschoten, vliegers die waarschijnlijk honderden zo niet duizenden vlieguren op hun CV hebben staan ... dat is niet 1, 2, 3 vervangen
Zeker, hier kunnen wij het opvangen of even iets minder luxe gaan leven, maar grote delen van de wereld gaan het wel lastig krijgen ja als het te lang duurt. Het gaat lastig zijn om het zo te timen dat Rusland er genoeg last van heeft, maar de rest van de wereld het nog kan opvangen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah, het gaat ook ten koste van de economie voor grote delen van de wereldbevolking, met name in landen die geen sociaal stelsels hebben, weinig koopkracht en te maken hebben met gierende inflatie van voedsel en energie.
Tijd om Vlad in een jasje te naaien en af te voeren.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe lang blijft de Russische legerleiding nog accepteren dat hun krijgsmacht gesloopt en opgeofferd wordt door een halve gare in het Kremlin?
militairen willen alleen winnen, die gaan gewoon doorquote:Op zondag 6 maart 2022 14:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe lang blijft de Russische legerleiding nog accepteren dat hun krijgsmacht gesloopt en opgeofferd wordt door een halve gare in het Kremlin?
Ondertussen kan je Russia wel als een bijna total write-off beschouwen, ze zijn in bijna elk opzicht buiten de wereldorde gesteld. De druk door public opinion toont nu ook steeds meer zijn tanden via bedrijven vanwege de paria-status.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
ING zo'n 5 miljard in Rusland en "een paar honderd miljoen" in Oekrane. Geen roebels.
Rusland zoals we t gekend hebben is in elk geval definitief voorbij. Niemand zal sancties laten vallen als er niet in de kern iets veranderd.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Over een half jaar zit iedereen in Rusland in armoede. Bedrijven vallen om, eten en medicatie wordt schaars, enz.
Ook rampzalig voor het gros van de onwetende Russen, maar hopelijk helpt het de positie van Poetin te destabiliseren.
Ze moeten net zoals in Belarus gewoon massaal onderduiken als ze worden opgeroepen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
militairen willen alleen winnen, die gaan gewoon door
vraag is eerder hoelang de dienstplichtigen nog op blijven komen dagen
komt vanzelfquote:Op zondag 6 maart 2022 14:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze moeten net zoals in Belarus gewoon massaal onderduiken als ze worden opgeroepen.
Een eventuele militaire coup is dus niets meer dan westers wishfull thinking neem ik aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat denk ik, schien na de grote fight als ze de verliezen gaan tellen of tijdens als het simpelweg niet meer haalbaar is maar dat duurt nog ff denk ikquote:Op zondag 6 maart 2022 14:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een eventuele militaire coup is dus niets meer dan westers wishfull thinking neem ik aan.
Het recht op demonstratie en oppositie is eigenlijk nagenoeg afwezig in Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk waar men op hoopt. Ben alleen benieuwd hoeveel tegenstand Poetin uberhaupt kan krijgen in Rusland.
Ze schijnen ook al wachtlijsten te hebben bij het leger omdat er zich teveel mensen aanmeldenquote:Op zondag 6 maart 2022 14:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze hebben meer dan zat vrijwilligers nu, ze hebben alleen geen wapens (of bescherming).
[ twitter ]
NLse leger?quote:Op zondag 6 maart 2022 14:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze schijnen ook al wachtlijsten te hebben bij het leger omdat er zich teveel mensen aanmelden
Nee in Oekranequote:
Putin blijft een schaakgrootmeesterquote:Inwoners van Noord-Brabant hebben vooralsnog de minste belangstelling. Waarschijnlijk komt dat door carnaval, denkt het ministerie.
Je zou iemand moeten hebben die blootlegt dat de Orthodoxe kerkleiders eigenlijk de bron van de gedachte zijn van hetgeen Putin uitvoert.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Alleen jammer dat die waarschijnlijk ergens in de middle of nowhere veilig opgeborgen zit en iedereen die maar een weerwoord durft te geven op een enkeltje goelag voor onbepaalde trakteert.
Religie is sowieso al veruit de grootste bron van het kwaad sinds dat de mensheid dat geintje heeft verzonnen en zich is gaan organiseren.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je zou iemand moeten hebben die blootlegt dat de Orthodoxe kerkleiders eigenlijk de bron van de gedachte zijn van hetgeen Putin uitvoert.
De mensen, die wij leuk vinden, zijn volgens mij al lang (mond)dood gemaakt en Russische havikken zijn blijkbaar immuun tegen vogelgriep.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:43 schreef sp3c het volgende:
dat is ook nog wel een probleem, als Putin nu zegt 'terugtrekken jongens!'
dan hebben al die soldaatjes het idee dat alles voor niets is en ze nog hadden kunnen winnen, dan staan er echt binnen korte tijd tanks op het rode plein en niet aangestuurd door mensen die wij leuk vinden
denk het ookquote:Op zondag 6 maart 2022 14:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De mensen, die wij leuk vinden, zijn volgens mij al lang (mond)dood gemaakt en Russische havikken zijn blijkbaar immuun tegen vogelgriep.
Toch vreemd, velen hebben het legerpak al aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:44 schreef sp3c het volgende:
ijzer smeden als het heet is
[..]
Putin blijft een schaakgrootmeester
Welnee, brabo's zijn gewoon lafbekken. Beetje mesentrekken en kopschoppen ze als de beste als het met tien tegen n is, maar als het gaat om echt vechten tegen soldaten zijn ze nergens te vinden.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:44 schreef sp3c het volgende:
ijzer smeden als het heet is
[..]
Putin blijft een schaakgrootmeester
gelijk zoquote:Op zondag 6 maart 2022 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welnee, brabo's zijn gewoon lafbekken. Beetje mesentrekken en kopschoppen ze als de beste als het met tien tegen n is, maar als het gaat om echt vechten tegen soldaten zijn ze nergens te vinden.
Het wordt ook interessant als er geen geld meer is voor alle repressie/ordehandhaving.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het recht op demonstratie en oppositie is eigenlijk nagenoeg afwezig in Rusland.
Maar als de nood maar hoog genoeg is dan komen mensen wel in opstand.
Politie en eventueel leger kunnen wel honderden mensen arresteren, maar als het er (tien) duizenden zijn wordt het al lastig.
Daarnaast hebben mensen in dienst van de FSB, politie en defensie ook allemaal familie die ploetert, dus als het maar erg genoeg is keert (een deel) van de ordehandhaving zich uiteindelijk ook tegen Poetin, en dat is dan hopelijk het begin van het einde.
Maar voor het zo ver is moet er nog heel wat water door de Rijn.
Putin is het type vriendje wat zijn ex vriendin afslacht en erna zelfmoord pleegtquote:Op zondag 6 maart 2022 14:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland zoals we t gekend hebben is in elk geval definitief voorbij. Niemand zal sancties laten vallen als er niet in de kern iets veranderd.
Het zal wel een hoop BNW topics gaan kosten als in dat "arme Rusland" maar zolang er een Orthodoxe kerk is die "eigenlijk" achter de schermen pusht dat een soeverijn land en zn burgers kapot moeten en de president deze missie netjes wil voltooien, dan heb je iedere zoveel jaar kans op een slachtpartij.
Rusland zal vermoedelijk onder het kaasmes moeten met een opdeling in zelfstandige landen. En een gecontroleerde regering is na dit alles ook geen overbodige luxe.
Koude Oorlog 2.0, hopelijk is deze wel wat sneller klaarquote:Op zondag 6 maart 2022 14:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het wordt ook interessant als er geen geld meer is voor alle repressie/ordehandhaving.
Maar inderdaad, dit zal waarschijnlijk een langzaam proces worden.
meer de boze broer die gaat lopen zeiken over de erfenisquote:Op zondag 6 maart 2022 14:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Putin is het type vriendje wat zijn ex vriendin afslacht en erna zelfmoord pleegt
nee natuurlijk nietquote:Op zondag 6 maart 2022 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij het bombarderen en plat gooien van Grozny heeft Poetin in zijn beginjaren als president ook in gang gezet waarbij zoals ik het lees ook oorlogsmisdaden zijn gebeurd. Heeft Poetin daar nog voor moeten boeten? Weet iemand dit?
Putin realiseert zich net als een ieder dat hij geen 500 jaar wordt. En omdat hij niet met lege handen gewoon een aardige maar mislukte president / dictator wil zijn die de economie heeft laten klappen is het nastreven van zo'n kolossale droom van de orthodoxe kerk nog wel iets waar hij om herinnert wil worden. En dat kun je maar beter doen als je mentaal en fysiek nog een beetje energiek bent.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Religie is sowieso al veruit de grootste bron van het kwaad sinds dat de mensheid dat geintje heeft verzonnen en zich is gaan organiseren.
Maar ook niet internationaal dus?quote:Op zondag 6 maart 2022 14:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet
niemand gaat de president van Rusland oppakken
nopequote:Op zondag 6 maart 2022 14:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar ook niet internationaal dus?
Hebben ze ook nog materiaal wat uit deze eeuw komtquote:Op zondag 6 maart 2022 14:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
Russen sturen nog meer troep naar het westen lol
https://old.reddit.com/r/(...)es_going_to_ukraine/
Gewoon gezellig een biertje mee pakken.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar ook niet internationaal dus?
Wat gebeurt er eigenlijk na die arrestatie? Worden ze gemarteld? Worden ze voor een tijd vast gezet? Worden ze erna vrijwel direct weer vrijgelaten?quote:Op zondag 6 maart 2022 14:56 schreef Momo het volgende:
Zie op twitter veel filmpjes van Russen die demonstreren in verschillende steden. Dapper, maar ze worden wel allemaal gearresteerd redelijk snel. Ben benieuwd of de jonge Russen die online zitten deze beelden te zien krijgen.
Tsja, het russische regime heeft niets op met mensenrechten, nooit gehad ook, dus dit kan en mag geen enkele verbazing wekken. Burgers die wegwillen moeten dan ook niet vallen voor het "boiling frog syndroom" want de kans het te overleven is extreem klein en je bent tevens een belemmering voor het verdedigen van de steden vanwege voedsel, water en zorggebruik.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:45 schreef bitterbal het volgende:
'Evacuaties Marioepol opnieuw mislukt'
De tweede poging om burgers te evacueren vanuit de zuidelijke Oekraense havenstad Marioepol is mislukt door aanhoudende Russische beschietingen, melden internationale persbureaus op basis van een adviseur van het Oekraense ministerie van Binnenlandse Zaken.
Vanochtend maakte het stadsbestuur bekend dat er tot vanavond 20.00 uur een staakt-het-vuren van kracht is, zodat burgers de belegerde stad zouden kunnen ontvluchten. Pro-Russische rebellen zeiden een paar uur later dat er zo'n 300 mensen uit Marioepol zijn gevacueerd, maar van Oekraense zijde werd dat niet direct bevestigd.
Gisteren liep een soortgelijke evacuatiepoging eveneens op niets uit. Russen en Oekraners beschuldigden elkaar van het schenden van de gevechtspauze.
https://nos.nl/collectie/(...)an-op-wapenstilstand
Geen idee eigenlijk. Op een gegeven kun je ze niet allemaal meer langdurig vasthouden toch?quote:Op zondag 6 maart 2022 14:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk na die arrestatie? Worden ze gemarteld? Worden ze voor een tijd vast gezet? Worden ze erna vrijwel direct weer vrijgelaten?
Volgens mij heb ik die eerder op de weg gezien. Ook wel beetje ratjetoe aan wagens.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
Russen sturen nog meer troep naar het westen lol
https://old.reddit.com/r/(...)es_going_to_ukraine/
wat is het boiling frog syndrom?quote:Op zondag 6 maart 2022 14:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, het russische regime heeft niets op met mensenrechten, nooit gehad ook, dus dit kan en mag geen enkele verbazing wekken. Burgers die wegwillen moeten dan ook niet vallen voor het "boiling frog syndroom" want de kans het te overleven is extreem klein en je bent tevens een belemmering voor het verdedigen van de steden vanwege voedsel, water en zorggebruik.
En dan om de paar uur een xtc-pil door zijn strot douwen… kijken of hij tot bezinning komt..😏quote:Op zondag 6 maart 2022 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijd om Vlad in een jasje te naaien en af te voeren.
The Boiling Frog Syndromequote:
Zoiets.. hanengedragquote:Op zondag 6 maart 2022 14:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Putin is het type vriendje wat zijn ex vriendin afslacht en erna zelfmoord pleegt
Newspeak is een kunst.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Poetin moet zeggen dat het volgens plan gaat, gaat het waarschijnlijk niet volgens plan.
Als het namelijk echt volgens plan ging, had Poetin wel gezegd dat er boven verwachting goed gepresteerd werd.
Holodomor techniek..... tekorten veroorzaken waarna de de mening wel wordt bijgesteld.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een Fok-user stelde al eerder de vraag of het deze x wel zou lukken die evacuatie en ik schreef toen het volgende:
zondag 6 maart 2022 @ 12:09:38
Kan het me niet voorstellenZolang er veel burgers zijn raakt water en voedsel sneller op en dat is precies wat je wilt als bezetter, immers de overgebleven combattants raken dan ook sneller zonder voedsel en water. Het enig wat de bezetter dan zal doen is vermelden dat de verdedigers begonnen met schieten. Veel burgerslachtoffers overbelasten ook de ziekenhuiszorg waardoor het ook moeilijker wordt combattents te verzorgen, een bijkomend voordeel voor de bezetter.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)i-poetin-navo-europaquote:Poetin belt 1 uur en 45 minuten met Macron
De Russische president Vladimir Poetin en zijn Franse ambtsgenoot Emmanuel Macron hebben opnieuw met elkaar gebeld, meldt de Russische staatstelevisie. Frankrijk heeft het telefonisch overleg, dat 1 uur en 45 minuten duurde, bevestigd.
Aanleiding voor het gesprek was volgens het lyse de waarschuwing van de Oekraense president Volodimir Zelenski dat Poetin de haven van Odessa wil bombarderen. Odessa is de grootste havenstad van Oekrane. Op welke informatie de waarschuwing van Zelenski is gebaseerd, is niet bekend.
Het is de vierde keer sinds de invasie op 24 februari dat Macron en Poetin elkaar bellen. De vorige keer was donderdag. Dat telefoongesprek duurde anderhalf uur. Na afloop zei de Franse president dat Poetin heel Oekrane wil veroveren en dat het ergste nog moet komen.
Eerder vandaag sprak Poetin al met de Turkse president Erdogan. In dat gesprek riep Erdogan de Russische president op tot een wapenstilstand in Oekrane. Poetin zei dit alleen te willen als Oekrane 'stopt met vechten'.
Ik vermoed ook een stevige correlatie met het narcisme spectrum. Hoe meer narcistisch des te groter de kans erin te te trappen. In die zin is een genocide zoals de russen die uitvoeren (zie Syrie) evolutionair gezien een voordeel omdat juist bevolkingsgroepen die hoog in het spectrum zitten zich niet meer kunnen voortplanten.quote:
Ik snap hem wel. Hij wil de keuze verschuiven van wel/geen WO3 naar risico op WO3 VS bewust toelaten dat een land en volk wordt gedecimeerd. Moreel toch andere keuze.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:05 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Hij begint wanhopig te worden. Terecht misschien.
quote:Op zondag 6 maart 2022 14:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze hebben meer dan zat vrijwilligers nu, ze hebben alleen geen wapens (of bescherming).
[ twitter ]
Mwah.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Hij wil de keuze verschuiven van wel/geen WO3 naar risico op WO3 VS bewust toelaten dat een land en volk wordt gedecimeerd. Moreel toch andere keuze.
Ik probeer situaties te vinden waar het in het verleden gelukt is om zo een president weg te krijgen maar ik kan niks vinden.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk waar men op hoopt. Ben alleen benieuwd hoeveel tegenstand Poetin uberhaupt kan krijgen in Rusland.
Ik snap de keuze van het westen wel, daar niet van. Maar snap zijn bedoeling ook wel.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah.
Is veel doden (in Oekrane) versus veel meer doden (overal ter wereld).
Ah, chantage. Als we Oekrane niet helpen, betekent dat dat we willen dat ze doodgaan. Dat we ook in andere conflicten wereldwijd met landen die geen bondgenoten zijn niet ingrijpen (en Oekrane zelf ook niet hiervoor) maakt daarbij niet uit.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:05 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ik snap dat hij dat wil. Maar het wordt steeds gekker. Gisteren was het dat de NATO mede-verantwoordelijk zou zijn voor doden in Oekrane, nu roept hij maar even dat de NATO dat zelfs wil...quote:Op zondag 6 maart 2022 15:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap de keuze van het westen wel, daar niet van. Maar snap zijn bedoeling ook wel.
Toch denk ik dat het westen een Aleppo of Grozny scenario niet laat gebeuren.
Ja China is zich de ballen uit de broek aan het lachen, die worden de lachende derde van deze oorlogquote:
Wat moet je daar in 1u45m zeggen dat in 5 minuten prima kan worden gezegd ?quote:Op zondag 6 maart 2022 15:07 schreef zakjapannertje het volgende:
Poetin is nog even bloeddorstig:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)i-poetin-navo-europa
Allemaal in nacht und nebelquote:Op zondag 6 maart 2022 14:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk na die arrestatie? Worden ze gemarteld? Worden ze voor een tijd vast gezet? Worden ze erna vrijwel direct weer vrijgelaten?
Ik denk dat je al terug moet gaan naar Frankrijk 1791, Lodewijk XVI.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik probeer situaties te vinden waar het in het verleden gelukt is om zo een president weg te krijgen maar ik kan niks vinden.
wat een prednisonhoofdquote:
Heb het vermoeden dat Putin Odessa met de grond gelijk maakt. Wat zeer opmerkelijk is want het is van strategische en culturele waarde, bevolking spreekt Russisch en ook onder Russen was het een populaire vakantiebestemming. Gaat ook een slachtpartij worden want deze stad heeft een sterke verdediging en moraal. Als er om deze stad al 10k+ Russen sterven ben ik niet verbaast.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 maart 2022 15:27 schreef Momo het volgende:
Ik schrokSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groot fan van User Wotte
ja verdrietig is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zijn het dienstplichtigen? Ik dacht dat Putin zei dat er geen dienstplichtigen werden ingezet, en dat lijkt me iets waarover je beter kan zwijgen dan liegen...quote:Op zondag 6 maart 2022 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Oekrane moet die vliegtuigen ook kunnen besturen. Volgens mij zijn ze alleen getraind op van die Russische vliegtuigen.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:31 schreef pokkerdepok het volgende:
ja hij begint door te draaien. begrijpelijk.
het luchtruim sluiten zou een regelrechte oorlogshandeling zijn, dat moet je namelijk handhaven. en dan kom je in gevecht met rusland.
oekraine gevechtsvliegtuigen sturen, dat zal toch al wel gebeuren, stiekum? misschien niet genoeg.
Hoe zwaar geschift ben je dan om zo iets te doen , op die plek totaal geen dreiging of wat dan ook ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer onnodig mensen dood die totaal niets met deze oorlog vandoen hebben.
![]()
![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
Wat ik een vervelend (psy-ops) gedrag vind dat Zelensky poogt het Westen, actief in 'zijn' oorlog naar de grond te trekken waarbij je dan ook weet dat het einde dan totaal ongewis wordt.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Hij wil de keuze verschuiven van wel/geen WO3 naar risico op WO3 VS bewust toelaten dat een land en volk wordt gedecimeerd. Moreel toch andere keuze.
Het is aannemelijk dat niet alleen dit maar ook genoeg andere dingen gebeuren wat ze niet aan de grote klok gaan hangen. Waarom zouden ze.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:31 schreef pokkerdepok het volgende:
ja hij begint door te draaien. begrijpelijk.
het luchtruim sluiten zou een regelrechte oorlogshandeling zijn, dat moet je namelijk handhaven. en dan kom je in gevecht met rusland.
oekraine gevechtsvliegtuigen sturen, dat zal toch al wel gebeuren, stiekum? misschien niet genoeg.
De workaround was dat ze vlak voordat ze naar Ukraine worden gestuurd dat ze een contract tekenen dat ze professioneel soldaat zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zijn het dienstplichtigen? Ik dacht dat Putin zei dat er geen dienstplichtigen werden ingezet, en dat lijkt me iets waarover je beter kan zwijgen dan liegen...
Als de Russen klaar zijn met een gebied aan schort te schieten zoeken ze een straatje op wat er nognl fatsoenlijk uit ziet, laten wat van die autotjes rijden met een acteur er in, wat acteurs die buiten blij staan te zwaaien en zenden dit vervolgens uit op de Russische tv. Oekraine is bevrijd jongens hoera!quote:Op zondag 6 maart 2022 15:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]
De groene voertuigen zijn op? Hopelijk ook snel de groene mannetjes.
Natuurlijk wel. Anders kan de NAVO net zo goed worden opgeheven. Het grondbeginsel van de alliantie is een aanval op een lid is een aanval op alle leden.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:38 schreef byah het volgende:
Tsja het Westen geeft een vinger maar geen hand. De hand is alleen voor NAVO landen.. al vraag ik me serieus af of landen als Duitsland een kernoorlog riskeren voor bijvoorbeeld Roemeni
Die jongens van 18 die geen clue hebben wat ze er aan het doen zijn zijn vast geen beroepsmilitairen.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zijn het dienstplichtigen? Ik dacht dat Putin zei dat er geen dienstplichtigen werden ingezet, en dat lijkt me iets waarover je beter kan zwijgen dan liegen...
Ligt eraan hoe zwaar ze je belasten. Je kunt een boete krijgen (deelnemen), drie maanden cel (organiseren) of 15 jaar cel (schuldig aan staatsgevaarlijk gedrag). Het is een beetje een loterij welke straf je krijgt. Het lijkt vaak collectief te worden opgegelegd.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dan kun je de NAVO wel opheffen. En waarom zou je het niet doen voor landen die hun verplichtingen nakomen (Roemeni heeft het defensiebudget verhoogd van 2 procent naar 2,5 procent) en wel voor landen die hun verplichtingen jarenlang niet nakomen en defensie laten versloffen?quote:Op zondag 6 maart 2022 15:38 schreef byah het volgende:
Tsja het Westen geeft een vinger maar geen hand. De hand is alleen voor NAVO landen.. al vraag ik me serieus af of landen als Duitsland een kernoorlog riskeren voor bijvoorbeeld Roemeni
De beelden die ik heb gezien van Russische krijgsgevangenen leken me jochies van hooguit 18-19 jaar, lijkt me sterk dat dat beroeps zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De meeste Russische militairen zijn geen beroeps.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
De beelden die ik heb gezien van Russische krijgsgevangenen leken me jochies van hooguit 18-19 jaar, lijkt me sterk dat dat beroeps zijn.
Vaak gaat het eerst over de vrouw, kinderen en vakantie en dan op het laatst over de belangrijke zaken.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat moet je daar in 1u45m zeggen dat in 5 minuten prima kan worden gezegd ?
Ik zou wel eens een transcript willen inkijken hoe die gasten daar met elkaar "praten".
Die vent belt nog meer op een dag dan de gemiddelde callcenter-medewerkerquote:Op zondag 6 maart 2022 15:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Dit kun je toch niet laten gebeuren? En dan niet n keer, maar telkens weer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Er lijken zich weer een aantal elementen uit beproefde recepten uit het verleden af te spelen. Ik kan me zomaar dit scenario indenken:quote:Op zondag 6 maart 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik snap dat hij dat wil. Maar het wordt steeds gekker. Gisteren was het dat de NATO mede-verantwoordelijk zou zijn voor doden in Oekrane, nu roept hij maar even dat de NATO dat zelfs wil...
quote:Op zondag 6 maart 2022 15:05 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Geen idee, zou een keuze kunnen zijn voor wie geen werk vindt...quote:Op zondag 6 maart 2022 15:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
De beelden die ik heb gezien van Russische krijgsgevangenen leken me jochies van hooguit 18-19 jaar, lijkt me sterk dat dat beroeps zijn.
Gestopt met lezen.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:51 schreef intellectuele_user het volgende:
Na meer dan 10 jaar van bombardementen hebben de Syrirs
Kazakhstan is wel een CSTO bondgenoot van Poetin.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mooi dat Kazachstan ook even een middelvinger aan Putin laat zien
Zou wel eens verleden tijd kunnen zijn dat bondgenootschap. Wilden geen materiaal of mankracht leveren aan Poetin deze keer. Stemde ook niet mee met Rusland bij VN.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kazakhstan is wel een CSTO bondgenoot van Poetin.
Wat inderdaad gebaseerd is op een urban legend. men heeft het ooit getest, en de kikker springt er eruit als het te warm wordt.quote:
maar een mens die meer dan 3 hersencellen heeft ziet toch dat Rusland gewoon helemaal de verkeerde kant op wil en gaatquote:Op zondag 6 maart 2022 15:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou wel eens verleden tijd kunnen zijn dat bondgenootschap. Wilden geen materiaal of mankracht leveren aan Poetin deze keer. Stemde ook niet mee met Rusland bij VN.
Hoezo niet ?quote:Op zondag 6 maart 2022 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit kun je toch niet laten gebeuren? En dan niet n keer, maar telkens weer?
Die uitspraak was van het gesprek van afgelopen donderdag (tekst goed lezen)quote:Op zondag 6 maart 2022 15:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Rusland gaat op Noord Korea lijken, maar kennelijk is dat wat de Russen willen ,quote:Op zondag 6 maart 2022 16:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
maar een mens die meer dan 3 hersencellen heeft ziet toch dat Rusland gewoon helemaal de verkeerde kant op wil en gaat
.quote:T-leger van 250.000 man hackt massaal Russische sites
Digitaal Vreemdelingenlegioen valt Rusland aan
Door ONZE REDACTIE BUITENLAND
KIEV - Na jarenlang zelf zijn trollen op het Westen te hebben afgestuurd, krijgt de Russische president Poetin nu een koekje van eigen deeg.
Een digitaal Vreemdelingenlegioen van mogelijk meer dan 250.000 hackers uit de hele wereld heeft zich verzameld om Rusland grootschalig online aan te vallen.
In de afgelopen week gingen Russische websites van overheidsinstanties op zwart, waren er ineens anti-Poetin boodschappen te zien op de sites van Russische media en werd er data gelekt over allerlei door de Russische staat georganiseerde online-aanvallen.
Bedrijven die zich bezighouden met digitale veiligheid zeggen nog nooit zo iets te hebben gezien
Hij is dus weer bezig om Europa en NATO emotioneel te chanteren. Iedereen loopt zo weg met hem maar dit is wel een naar trekje. Begrijpelijk maar niet minder naar. Is ook niet de eerste keer deze week.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah.
Is veel doden (in Oekrane) versus veel meer doden (overal ter wereld). Wil nog steeds een no fly zone, alleen noemt 'ie het nu anders.
En dan dat gedreig op het einde van "You want us to be slowly killed".
Snap dat hij wanhopig is, maar het wordt wel steeds gekker. Denk niet dat er iemand is bij de NATO die wil dat de inwoners van Oekrane langzaam af worden gemaakt. Wel overzien ze het hele plaatje, incl. een risico op een kernoorlog.
Klopt, het is eigenlijk geen goede analogie voor een gedragseffect maar wordt desondanks toch regelmatig gebruikt.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat inderdaad gebaseerd is op een urban legend. men heeft het ooit getest, en de kikker springt er eruit als het te warm wordt.
250.000 hackers, holy shitquote:Op zondag 6 maart 2022 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oen-valt-rusland-aan
Wat moet hij dan..quote:Op zondag 6 maart 2022 16:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij is dus weer bezig om Europa en NATO emotioneel te chanteren. Iedereen loopt zo weg met hem maar dit is wel een naar trekje. Begrijpelijk maar niet minder naar. Is ook niet de eerste keer deze week.
US Carriers zijn nooit 'alleen' maar varen in strike groups. In theorie kan Rusland een poging doen om hem aan te vallen, maar er zijn minimaal 2x zoveel Amerikaase fregatten en onderzeeboten in de buurt, dan Russische. Dus dat is dan einde verhaal voor die Russische schepen (en een oorlogsverklaring)quote:Op zondag 6 maart 2022 16:08 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Ik had eerder gelezen dat Rusland drie schepen in de buurt heeft (fregatten of destroyers?) die samen waarschijnlijk voldoende raketten tegelijk kunnen afvuren om het te zinken.
Ik vind het hele gebeuren krom. We gaan niet helpen, omdat we WWIII willen voorkomen. Die is al begonnen. Putin gaat echt wel door, hoor, maak je maar geen illusies.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:01 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoezo niet ?
Omdat wij dan met nukes gaan gooien, had je zoiets in gedachten ?
Je bent in oorlog en zoekt hulp.. wat wil je dan dat hij zoiets heeft van no probs we lossen dit zelf wel op...quote:Op zondag 6 maart 2022 16:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij is dus weer bezig om Europa en NATO emotioneel te chanteren. Iedereen loopt zo weg met hem maar dit is wel een naar trekje. Begrijpelijk maar niet minder naar. Is ook niet de eerste keer deze week.
Heeft toch niets te doen aan die tafel in z'n bunker.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die vent belt nog meer op een dag dan de gemiddelde callcenter-medewerker
En wat wil je doen om er voor te zorgen dat ie er mee stopt, hem steun ontzeggen totdat hij belooft het niet nog eens te doenquote:Op zondag 6 maart 2022 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus dan ga je maar even roepen dat de NAVO "wants us to be slowly killed"....
Wat is het alternatief dan?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het hele gebeuren krom. We gaan niet helpen, omdat we WWIII willen voorkomen. Die is al begonnen. Putin gaat echt wel door, hoor, maak je maar geen illusies.
Dat van de no-fly zone is eigenlijk ook te idioot voor woorden: we gaan die niet instellen, want anders moeten we Russische vliegtuigen neerschieten en dat willen we niet. Er wordt dus al zonder meer vanuit gegaan dat die no-fly zone niet wordt gerespecteerd. Hoever mag Putin gaan voor er ingegrepen wordt? En zijn we dan niet sowieso te laat? En hebben we dan niet voor niets de hele Oekranse bevolking opgeofferd?
Ik weet het ook allemaal niet, hoor, maar ik heb al dagen buikpijn van wat er daar gebeurt waar we in het Westen weet van hebben en wat we zomaar laten gebeuren.
Wat had jij gezegd in zijn situatie?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
'dankjewel NAVO dat jullie ons niet helpen top ga zo doorquote:Op zondag 6 maart 2022 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Z'n hele land gaat naar de tering, duizenden mensen sterven. Niet heel gek dat hij iets probeert toch? Misschien is hij inmiddels wel wanhopig. Echte toetsenbord helden hier zeg.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou 'm dringend verzoeken te kappen met dat soort klets. Stoltenberg, Biden, BoJo en nog wat anderen hebben het duidelijk en vaak genoeg uitgelegd.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wat wil je doen om er voor te zorgen dat ie er mee stopt, hem steun ontzeggen totdat hij belooft het niet nog eens te doen?
In elk geval niet dat.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:13 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Wat had jij gezegd in zijn situatie?
Sprak de user die op 22 februari het volgende schreef:quote:Op zondag 6 maart 2022 15:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er lijken zich weer een aantal elementen uit beproefde recepten uit het verleden af te spelen. Ik kan me zomaar dit scenario indenken:
- VS/NAVO zien strategisch belang in een land
- Land wordt lekker gemaakt voor lidmaatschappen strategische alliantie
- Andere wereldmacht ziet invloed VS/NAVO te groot worden
- Wereldmacht waarschuwt niet verder te gaan, anders ingrijpen
- Land voelt zich gesteund door VS/NAVO, gaat door
- Land wordt daadwerkelijk binnengevallen
- VS/NAVO: zie je wel! Ze vallen zomaar een soeverein land binnen. Hier heb je wapens.
- Land: we kunnen het niet alleen af. We mochten toch bij jullie komen? Help ons dan alvast, nu hebben we het nodig. Enige verschil is dat de handtekening nog niet is gezet.
- VS/NAVO: nee nee, dan heb je WOIII. Jullie zijn ook nog geen bondgenoot. Succes! En het is heel erg, andere wereldmacht zijn schurken.
- Land: maar jullie zouden ons toch helpen? Als je ons niet helpt, ben je zelf verantwoordelijk en keur je het goed.
- VS/NAVO: tja, belangen he.
- Land: jullie verraden ons. We vertrouwen jullie nooit meer. We zijn binnengevallen omdat wij met jullie aan het praten waren. Dan hadden we beter gelijk aan de eisen kunnen voldoen.
- VS/NAVO: Jammer voor je. We hebben even gekeken wat er zou gebeuren, helaas bleef het niet bij woorden. Weten we dat ook weer.
- Land: aan zulke vrienden hebben we niks, we gaan maar eens ergens anders kijken.
- VS/NAVO: niet te grote mond krijgen, weet tegen wie je het hebt en anders komen we je dat wel even vertellen.
En zo gaat het geopolitieke spelletje weer verder, met bondgenoten die zomaar weer elkaars vijanden kunnen worden, dan weer elkaar bondgenoten, dan weer elkaars vijanden, enz. enz. Groot nadeel van dit spelletje is echter dat er mensen doodgaan.
Maar het is allemaal de schuld van de geopolitieke spelletjes van de EU en de NAVO mensen...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stalingrad 2.0? Welke strijdende partijen zie jij daarin tegenover elkaar staan? Daarbij: welk belang zou Putin hebben bij het innemen van Kiev?
quote:Op zondag 6 maart 2022 16:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou 'm dringend verzoeken te kappen met dat soort klets. Stoltenberg, Biden, BoJo en nog wat anderen hebben het duidelijk en vaak genoeg uitgelegd.
Afwachten tot hij alles heeft geschonden wat hij maar kan schenden en nog een beetje meer en dan eens kijken of we wl in actie kunnen komen? Hoe ver kan hij gaan dan?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan?
Een no-fly zone instellen, hopen dat die wordt gerespecteerd en als dat niet zo is, dan maar niks doen? Kans dat die niet wordt gerespecteerd lijkt me aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
quote:Op zondag 6 maart 2022 16:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou 'm dringend verzoeken te kappen met dat soort klets. Stoltenberg, Biden, BoJo en nog wat anderen hebben het duidelijk en vaak genoeg uitgelegd.
Ze zijn daar natuurlijk om te dreigen, voor het geval de VS toch zou tussenkomen. En van de schepen lag in de Zwarte Zee (de raketten hebben een flink bereik).quote:Op zondag 6 maart 2022 16:11 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
US Carriers zijn nooit 'alleen' maar varen in strike groups. In theorie kan Rusland een poging doen om hem aan te vallen, maar er zijn minimaal 2x zoveel Amerikaase fregatten en onderzeeboten in de buurt, dan Russische. Dus dat is dan einde verhaal voor die Russische schepen (en een oorlogsverklaring)
Ik snap het wel (dat zeg ik ook in de post) maar reeel is het niet. Er is een reden dat Biden vrij rustig is. (Behalve NATO grenzen versterken)quote:Op zondag 6 maart 2022 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je bent in oorlog en zoekt hulp.. wat wil je dan dat hij zoiets heeft van no probs we lossen dit zelf wel op...
Er is een redenen dat Oekrane graag bij de EU en de NAVO willen, n van de reden zijn een klote buurman waarmee de relatie nogal 'onderkoelt' is.
Dus met andere woorden: jij wilt een no-fly zone en die ook actief gaan handhaven? M.a.w. Russische vliegtuigen uit de lucht schieten en in 'n oorlog verzeild raken?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afwachten tot hij alles heeft geschonden wat hij maar kan schenden en nog een beetje meer en dan eens kijken of we wl in actie kunnen komen? Hoe ver kan hij gaan dan?
Ik denk dat we het menselijk gezien verplicht zijn meer te doen dan we nu doen. We laten zelfs toe dat er geen evacuaties veilig kunnen plaatsvinden van onschuldige burgers. Dat mensen, zoals in dat filmpje, gewoon vermoord worden.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus met andere woorden: jij wilt een no-fly zone en die ook actief gaan handhaven? M.a.w. Russische vliegtuigen uit de lucht schieten en in 'n oorlog verzeild raken?
En waar het voor ons nu nog redelijk overzichtelijk lijkt is de kans op een nieuwe ingang in de oorlog eentje die Rusland goed kan uitkomen. Zelensky en Oekraine die zich bijna net zo verraden voelen door het westen als door Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je bent in oorlog en zoekt hulp.. wat wil je dan dat hij zoiets heeft van no probs we lossen dit zelf wel op...
Er is een redenen dat Oekrane graag bij de EU en de NAVO willen, n van de reden zijn een klote buurman waarmee de relatie nogal 'onderkoelt' is.
De beste verdediging is nog altijd de aanval, Poetin snapt dat heel goed.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:38 schreef byah het volgende:
Niemand wordt hier emotioneel gechanteerd, stel je niet zo aan zeg.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het antwoord is "ja" dus. Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind het geen mogelijke kernoorlog waard.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat we het menselijk gezien verplicht zijn meer te doen dan we nu doen. We laten zelfs toe dat er geen evacuaties veilig kunnen plaatsvinden van onschuldige burgers. Dat mensen, zoals in dat filmpje, gewoon vermoord worden.
Het doorzetten van de gevechtsvliegtuigen uit Polen naar Oekrane is een goede stap. Maar dan ook wel NU en niet na nog vijf dagen vergaderen. En meteen ook vervanging door andere landen van de gevechtsvliegtuigen voor Polen. Maar ja, uiteindelijk zie ik een no-fly zone of zelfs daadwerkelijke militaire hulp vanuit EU/NAVO wel als de daarop volgende stap.
Nee die is niet begonnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:11 schreef miss_sly het volgende:
We gaan niet helpen, omdat we WWIII willen voorkomen. Die is al begonnen.
Ben het daar niet helemaal mee eens. Het kan door vlad zomaar gezien worden als meedoen met de oorlog. Vliegtuigen gaat wel erg ver als het om hulp geven gaat.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doorzetten van de gevechtsvliegtuigen uit Polen naar Oekrane is een goede stap.
Ik denk niet dat dit een echt document is.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Turkije blokkeert Russische schepen zodat hun troepen in Syrie niet bevoorraad kunnen worden. Het kan nog per vliegtuig maar dat is geld verbranden. Zonder Russische steun zal de oorlog in Syrie tegen Assad ook weer losbarsten
FSB document
https://www.facebook.com/IGORSUSHKORACING/posts/10158862499670662
Next. Syria. “Guys – hold on, everything will end in Ukraine and then we will fortify our positions in Syria.” And now at any moment our contingent stationed there may run out of resources, and then ridiculous heat will come…. Turkey is closing the strait, and sending supplies to Syria by air is the same as heating an oven with cash. Please notice – this is all happening at the same time, and we don’t even have time to throw it all in one pile for analysis.
Waarom Odessa? Die stad is tot nu toe niet aangevallen geweest (dacht ik).quote:Op zondag 6 maart 2022 15:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb het vermoeden dat Putin Odessa met de grond gelijk maakt. Wat zeer opmerkelijk is want het is van strategische en culturele waarde, bevolking spreekt Russisch en ook onder Russen was het een populaire vakantiebestemming. Gaat ook een slachtpartij worden want deze stad heeft een sterke verdediging en moraal. Als er om deze stad al 10k+ Russen sterven ben ik niet verbaast.
We hebben al die mensen in andere conflicten ook niet geholpen, dus we hebben inmiddels een precedent geschapen, we zijn dus helemaal niks verplicht. We gaan de Russen bevechten tot de allerlaatste Oekraner.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat we het menselijk gezien verplicht zijn meer te doen dan we nu doen. We laten zelfs toe dat er geen evacuaties veilig kunnen plaatsvinden van onschuldige burgers. Dat mensen, zoals in dat filmpje, gewoon vermoord worden.
Niet 'weer' maar wel zeer begrijpelijk en dat krediet geef ik hem op grond van zijn positie.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die kernoorlog voorkom je hier niet mee. Als die in Putins hoofd zit, gaat die er toch wel komen. Hoeft er alleen maar iemand op het verkeerde moment 'Putin' te zeggen in plaats van 'president Putin' of iets anders triviaals.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het antwoord is "ja" dus. Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind het geen mogelijke kernoorlog waard.
denk de haven en ook vliegveldquote:Op zondag 6 maart 2022 16:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waarom Odessa? Die stad is tot nu toe niet aangevallen geweest (dacht ik).
Een No-fly zone is daadwerkelijk militaire hulp, want als de NAVO die wil gaan handhaven - en dat moet wel, anders heeft het niet zoveel zin - dan zullen ze eerst al het Russische luchtafweergeschut moeten uitschakelen, dwz, bombarderen. Dat is ook de reden dat de NAVO die niet afroept natuurlijkquote:Op zondag 6 maart 2022 16:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doorzetten van de gevechtsvliegtuigen uit Polen naar Oekrane is een goede stap. Maar dan ook wel NU en niet na nog vijf dagen vergaderen. En meteen ook vervanging door andere landen van de gevechtsvliegtuigen voor Polen. Maar ja, uiteindelijk zie ik een no-fly zone of zelfs daadwerkelijke militaire hulp vanuit EU/NAVO wel als de daarop volgende stap.
Slava Ukraini zeggen kan ook als zodanig gezien worden. Putin is niet te vertrouwen en niet rationeel.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben het daar niet helemaal mee eens. Het kan door vlad zomaar gezien worden als meedoen met de oorlog. Vliegtuigen gaat wel erg ver als het om hulp geven gaat.
Als Vlad een reden wil om heel Europa de oorlog te verklaren, dan vindt hij die reden wel. Dat hangt niet af van een vliegtuigje meer of minder.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben het daar niet helemaal mee eens. Het kan door vlad zomaar gezien worden als meedoen met de oorlog. Vliegtuigen gaat wel erg ver als het om hulp geven gaat.
Ik denk dat dit helaas wel moet. Als je de grens niet nu trekt en dan ook maar even per land afwacht dan heb je binnenkort een doorgedraaid Rusland over half Europa zitten. Het kan niet een strategie worden om Oekraine te laten verzuipen en doorgaan naar het volgende land waar we een afweging in gaan maken.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus met andere woorden: jij wilt een no-fly zone en die ook actief gaan handhaven? M.a.w. Russische vliegtuigen uit de lucht schieten en in 'n oorlog verzeild raken?
Tijd voor Rusland om (ook) hun internet connectie(s) maar in te pakken.quote:
Benieuwd hoe lang het duurt voordat we deze busjes vast zien zitten in de Oekraense blubberquote:Op zondag 6 maart 2022 15:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]
De groene voertuigen zijn op? Hopelijk ook snel de groene mannetjes.
Als.. niet gezegd dat die in z'n hoofd zit. Dan zou Xi ook niet zo rustig achterover hebben gezeten. En kernbommen afvuren omdat iemand Putin zegt i.p.v. president Putin. Tsja...quote:Op zondag 6 maart 2022 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die kernoorlog voorkom je hier niet mee. Als die in Putins hoofd zit, gaat die er toch wel komen. Hoeft er alleen maar iemand op het verkeerde moment 'Putin' te zeggen in plaats van 'president Putin' of iets anders triviaals.
Ik denk dat een man als Putin eerder te stoppen is met een keiharde reactie dan met dit halfzachte pappen en nathouden.
Jawel wel “weer”. Eerder deze week gebeurde het ook al toen hij zei teleurgesteld te zijn in NATOquote:Op zondag 6 maart 2022 16:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet 'weer' maar wel zeer begrijpelijk en dat krediet geef ik hem op grond van zijn positie.
Hier, nooit en niet vergeten dat Rusland de agressor is en niet Zelensky die het dan zg 'weer' fout zou doen.
dat suggereert iets van (desinformerende) schuld dat hier totaal niet aan de orde is.
Zelensky doet er echt(er) slimmer aan niet zijn publieke zaak te verspelen door op iets te zinspelen dat sws niet aan de orde gaat zijn. Natuurlijk begrijp ik dat hij op en vanuit "emotie" acteert en dan wmb juist het tegengestelde zal bewerkstelligen. Zet eventueel iemand anders neer die het woord zakelijk doet.
Als vertegenwoordiger van zijn land doet er beter aan deze positie duidelijk en helder aan zijn burgers uit te (laten) leggen. Niet als verwijt maar dat het zakelijk niet aan de orde is omdat ook hun (eigen)belang daar totaal niet bij gebaat is. Het is als de vriend die zijn vriend niet gaat meesleuren als eis om samen verhaal te halen op de aanvaller van zijn kind.
Ik mag en ga aannemen dat zijn adviseurs hem ook wel dat professioneel gedrag zullen (gaan) aanraden om geen gebruik te maken methodes die iemand die dat niet wil, moreel gaat dwingen. Laat dat proces vooral over aan Putin die misbruik maakt van hoe mensen moeten denken.
https://www.volkskrant.nl(...)en-belarus~b6428f37/quote:Zelenski: ‘Door geen no-fly zone in te stellen geeft Navo groen licht voor bombardementen’
De Oekraense president Zelenski heeft in een emotionele nieuwe videoboodschap zijn teleurstelling uitgesproken over het feit dat de Navo vandaag besloot geen no-fly zone boven Oekrane in te stellen. Daarmee zou de Navo het Rusland verbieden om boven Oekraens grondgebied te vliegen, en Russische vliegtuigen moeten neerhalen als ze dit toch doen.
De Navo vreest hiermee in een rechtstreekse oorlog met Rusland gezogen te worden. Om dezelfde reden durft het verbond het niet aan om gevechtsvliegtuigen te sturen of ze te laten opstijgen vanuit Navo-landen.
‘Vandaag heeft de leiding van de alliantie groen licht gegeven voor verdere bombardementen van Oekraense dorpen en steden, door te weigeren een no-fly zone in te stellen’, reageerde Zelenski.
‘Je kunt de liters van ons bloed die vloeien voor ons gezamenlijke Europa niet afkopen met liters benzine’, zei hij verder, verwijzend naar de materile steun die Europese landen bieden. Ook zei hij dat de Oekraners zich zullen blijven verzetten en dat ze de Russische plannen voor een snelle invasie al hebben gedwarsboomd. ‘De geschiedenis van Europa zal dit voor eeuwig onthouden.’
Waarom denkt iedereen toch dat Rusland het echt gaat aandurven om een NAVO-lid aan te vallen? Tot nu toe niet gebeurd en daar is natuurlijk ook een reden voor. Als je kijkt wat voor belachelijk grote verliezen Rusland nu al heeft terwijl ze tegen een relatief zwakke Oekrane moeten vechten kan je toch niet verwachten dat ze zomaar een NAVO-lid kunnen aanvallen met de hoop dat ze succesvol gaan zijn?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat dit helaas wel moet. Als je de grens niet nu trekt en dan ook maar even per land afwacht dan heb je binnenkort een doorgedraaid Rusland over half Europa zitten. Het kan niet een strategie worden om Oekraine te laten verzuipen en doorgaan naar het volgende land waar we een afweging in gaan maken.
Voor elk land zal die afweging allang gemaakt zijn. Als 'ie in Georgi gaat kloten, gebeurt er waarschijnlijk niet veel. Als 'ie in Polen gaat zitten kloten, dan komt er reactie.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat dit helaas wel moet. Als je de grens niet nu trekt en dan ook maar even per land afwacht dan heb je binnenkort een doorgedraaid Rusland over half Europa zitten. Het kan niet een strategie worden om Oekraine te laten verzuipen en doorgaan naar het volgende land waar we een afweging in gaan maken.
Wat weet je wel beter? Dat ie niet afdruipt? Dat ie gewoon doorgaat?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als.. niet gezegd dat die in z'n hoofd zit. Dan zou Xi ook niet zo rustig achterover hebben gezeten. En kernbommen afvuren omdat iemand Putin zegt i.p.v. president Putin. Tsja...
Keiharde reactie weet je zeker dat er kernbommen uitgewisseld gaan worden.
Het klinkt allemaal als 'n beetje een kernoorlog "ingerommeld" worden zoals jij het brengt. Onder het mom van "wie weet respecteren ze de no fly zone wel" en "harde reactie dan druipt 'ie zeker met de staart tussen z'n benen af", terwijl je eigenlijk ook wel beter weet.
We zitten momenteel in de observatiemodus mbt hoe burgerdoelen stelselmatig getarget worden. Beetje genocide kijken.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:27 schreef Caland het volgende:
Het is toch ook gewoon een kwestie van tijd voordat het westen/de navo zich er wel mee gaat bemoeien. Maar dat moment kan je dan maar beter zo lang mogelijk uitstellen. Laat die Russen zich eerst maar eens flink stukbijten op Oekrane, zo zal men denken.
Ik doelde meer op het "met de grond gelijk maken".quote:Op zondag 6 maart 2022 16:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
denk de haven en ook vliegveld
en ook de eer voor de russen in het tsaristische Rusland was Odessa de derde stad, na Moskou en Sint Petersburg
Die zijn wel lid van de EU, wat nog wel een verschil maakt, denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen toch dat Rusland het echt gaat aandurven om een NAVO-lid aan te vallen? Tot nu toe niet gebeurd en daar is natuurlijk ook een reden voor. Als je kijkt wat voor belachelijk grote verliezen Rusland nu al heeft terwijl ze tegen een relatief zwakke Oekrane moeten vechten kan je toch niet verwachten dat ze zomaar een NAVO-lid kunnen aanvallen met de hoop dat ze succesvol gaan zijn?
Finland, Zweden etc. gaan ze ook niet aanvallen, want daar is de kans vele malen groter dat de NAVO wel gaat ingrijpen, ook al zijn ze geen lid.
Dit lijkt me een goede samenvatting idd.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:34 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap Zelensky wel. Hij wil hulp en krijgt het steeds zwaarder en ziet zijn kansen om hier met een overwinning uit te komen met de minuut kleiner worden.
Echter moet je niet je enige vrienden gaan schofferen, omdat ze niet precies doen wat je willen. Als het Westen stopt met wapens leveren is het nog veel sneller klaar. Ik zou de hulp die je krijgt met drie handen aanpakken en verder niet met een beschuldigend vingertje gaan lopen wijzen.
Hij slaapt al weken amper natuurlijk. Dit is emotioneel verval. Is normaal.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:32 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wat een lul die Zelensky, met zn gedramatischeerde geacteer. Hij kan zo acteur worden. Oh wacht.
Ik vermoed en denk zo maar dat dit niet zal gebeuren. De aanduiding CSG (cartrier strike group)doet mij dit denken. Een duur vliegkampschip lijkt kwetsbaar maar is omgeven door een ware (boven en onder)zeemacht aan ondersteuning.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:08 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Ik had eerder gelezen dat Rusland drie schepen in de buurt heeft (fregatten of destroyers?) die samen waarschijnlijk voldoende raketten tegelijk kunnen afvuren om het te zinken.
Wat een rattenactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk inderdaad dat Rusland zich niet aan een no-fly zone gaat houden. Als je 'n no-fly zone instelt, maar niet van plan bent om 'm te handhaven, stel 'm dan gewoon niet in.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat weet je wel beter? Dat ie niet afdruipt? Dat ie gewoon doorgaat?
Wanneer moet NAVO/EU wel ingrijpen naar jouw mening?
en hoe is het instellen van armere landen als schild voor het rijkere westen precies bevordelijk voor de eenheid in Europa en de wereld die we tot nu toe nog zien?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor elk land zal die afweging allang gemaakt zijn. Als 'ie in Georgi gaat kloten, gebeurt er waarschijnlijk niet veel. Als 'ie in Polen gaat zitten kloten, dan komt er reactie.
En wat vind je dan van Putin ?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:32 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wat een lul die Zelensky, met zn gedramatischeerde geacteer. Hij kan zo acteur worden. Oh wacht.
ja dat begrijp je nooit , net zoals LVIV is ook een hele mooie stad en een heel mooi vliegveldquote:Op zondag 6 maart 2022 16:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het "met de grond gelijk maken".
Dat laatste zou kunnen inderdaad. Met dat schild ben ik het niet eens. Dat schild is 'n beetje Rusland-taal. Oekrane dient nu niet als schild. Nul indicatie dat Rusland daarna verder naar het oosten gaat, d.w.z. naar bv, Roemeni of zo. Heeft Iohannis vandaag ook nog eens benadrukt.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
en hoe is het instellen van armere landen als schild voor het rijkere westen precies bevordelijk voor de eenheid in Europa en de wereld die we tot nu toe nog zien?
Je krijgt dan ook dat landen zich gaan inzetten voor die landen die wij als bufferzone instellen.
Hadden ze zich maar zonder slag of stoot over moeten geven.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:41 schreef Aether het volgende:
Poetin: Oekrane verantwoordelijk voor gevechten bij kerncentrale
https://nos.nl/l/2420021#UPDATE-container-59909962
Waarom zou je Putin de oorlog willen verklaren ?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:35 schreef intellectuele_user het volgende:
Het is te laat voor een no fly zone. Dit moest je begin dit jaar al preventief invoeren, dan had je tenminste een reden gehad om Poetin de oorlog te verklaren mocht hij je straaljager afknallen.
Dat was het punt dat ze in het artikel (weet niet meer welke site het was) maakten: de strike group is goed verdedigd, maar drie schepen konden genoeg raketten tegelijkertijd afvuren om de verdediging te "overwhelmen", waardoor de kans groot was dat minstens n raket niet zou gestopt worden.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed en denk zo maar dat dit niet zal gebeuren. De aanduiding CSG (cartrier strike group)doet mij dit denken. Een duur vliegkampschip lijkt kwetsbaar maar is omgeven door een ware (boven en onder)zeemacht aan ondersteuning.
quote:While the Russian weapons appear imposing, the Aegis cruisers and destroyers have more sophisticated missile defense systems that outmatch the 1970s and 1980s-era Russian weapons. The risk to the U.S. and NATO ships is if the missile defenders are overwhelmed with the number of weapons the Russians fire and the U.S. and NATO ships run out of interceptors, USNI News understands
Eens. Oekrane die altijd maar complete kerncentrales, appartementen en zelfs woonwijken verplaatst en in het midden van gevechten plaatsen .....quote:Op zondag 6 maart 2022 16:41 schreef Aether het volgende:
quote:Op zondag 6 maart 2022 16:41 schreef Aether het volgende:
Want het is pas echt erg als onschuldige burgers zomaar vermoord worden als hun land wel al de kans heeft gehad om NAVO- of EU-lid te worden?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat Rusland zich niet aan een no-fly zone gaat houden. Als je 'n no-fly zone instelt, maar niet van plan bent om 'm te handhaven, stel 'm dan gewoon niet in.
Wat mij betreft als er een NAVO-lid of een EU-lid aan wordt gevallen.
Tuurlijk niet, maar je kan je neus ook niet in iedere gevecht of oorlog steken. Hoe kut het ook is. Omdat het nu in Europa is is de roep en angst natuurlijk vele malen groter.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want het is pas echt erg als onschuldige burgers zomaar vermoord worden als hun land wel al de kans heeft gehad om NAVO- of EU-lid te worden?
Een kernoorlog is een beter alternatief? Grote kans dat een conflict met Rusland daar op uit gaat draaien. En een conflict komt er wel als de NAVO daar mee gaat knokken.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want het is pas echt erg als onschuldige burgers zomaar vermoord worden als hun land wel al de kans heeft gehad om NAVO- of EU-lid te worden?
Dat soort gevoelens trekt men zich in de internationale wereldorde natuurlijk niet zoveel van aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je het zo gaat bekijken, kan Putin ongestoord en ongestraft zijn gang gaan. Want je kunt die kernoorlog nu nog uitstellen, want Oekraine telt niet helemaal mee als niet NAVO- en EU-lid. En als hij dan toch weer een stap verder gaat? Dan is de kans op een kernoorlog ineens niet meer aanwezig? Of is het het dan wl waard?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een kernoorlog is een beter alternatief? Grote kans dat een conflict met Rusland daar op uit gaat draaien. En een conflict komt er wel als de NAVO daar mee gaat knokken.
quote:Op zondag 6 maart 2022 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je het zo gaat bekijken, kan Putin ongestoord en ongestraft zijn gang gaan. Want je kunt die kernoorlog nu nog uitstellen, want Oekraine telt niet helemaal mee als niet NAVO- en EU-lid. En als hij dan toch weer een stap verder gaat? Dan is de kans op een kernoorlog ineens niet meer aanwezig? Of is het het dan wl waard?
Laten we gewoon ff door escaleren, de verlossing is nabij! Zie, aldaar! In het oosten lijden onze oekrainsche broeders al voor deze goede zaak, wij lijden nog niet genoeg. Pas als de lijden-meter op 100% staat zullen de karma Goden de balans terug brengen op aard'quote:Op zondag 6 maart 2022 16:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een kernoorlog is een beter alternatief? Grote kans dat een conflict met Rusland daar op uit gaat draaien. En een conflict komt er wel als de NAVO daar mee gaat knokken.
Bij een no-fly zone is het de keuze van de NAVO om een oorlog te starten met Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
het is een mooie term voor 'elkaars vliegtuigen uit de lucht schieten'quote:Op zondag 6 maart 2022 16:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij een no-fly zone is het de keuze van de NAVO om een oorlog te starten met Rusland.
Als Putin een NAVO lid aanvalt is hij degene die de oorlog start.
Klopt, we hebben veel te lang niets gedaan om redenen met dit als uitkomst.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar je kan je neus ook niet in iedere gevecht of oorlog steken. Hoe kut het ook is. Omdat het nu in Europa is is de roep en angst natuurlijk vele malen groter.
Georgi hebben wij toch ook niet geholpen om maar iets te noemen.
Putin laat zich ook niet van beste kant zien idd.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wat vind je dan van Putin ?
Die kan beter moordernaar worden.... oh wacht.....
De aanval op Oekraine stond tot het begon ook niet op de kansenlijst.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste zou kunnen inderdaad. Met dat schild ben ik het niet eens. Dat schild is 'n beetje Rusland-taal. Oekrane dient nu niet als schild. Nul indicatie dat Rusland daarna verder naar het oosten gaat, d.w.z. naar bv, Roemeni of zo. Heeft Iohannis vandaag ook nog eens benadrukt.
Niet helemaal ongestoord en ongestraft, want er zijn wel sancties ingesteld en Oekrane krijgt wapens. Als hij een NAVO-land aanvalt, dan zal de NAVO reageren.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je het zo gaat bekijken, kan Putin ongestoord en ongestraft zijn gang gaan. Want je kunt die kernoorlog nu nog uitstellen, want Oekraine telt niet helemaal mee als niet NAVO- en EU-lid. En als hij dan toch weer een stap verder gaat? Dan is de kans op een kernoorlog ineens niet meer aanwezig? Of is het het dan wl waard?
Heb je op zitten letten?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als het instellen van zo'n no fly zone toch niets uitmaakt voor het risico dat het tot een nucleaire oorlog kan escaleren zouden de Amerikaanse inlichtingendiensten, die tot nu toe echt uitstekend werk hebben geleverd, dat toch ook doorhebben?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En maakt dat in essentie ook maar iets uit? Of die kernoorlog waarom men vooral maar niet wil ingrijpen er nou komt omdat hij ons de schuld geeft of wij hem? De gevolgen zijn minder erg als we ons kunnen verschuilen achter een rechtvaardiging van de aanval door Putin van een NAVO-land?quote:Op zondag 6 maart 2022 16:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij een no-fly zone is het de keuze van de NAVO om een oorlog te starten met Rusland.
Als Putin een NAVO lid aanvalt is hij degene die de oorlog start.
Ja, laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen. No fly zone, humanitarian air corridor, ec. Het komt allemaal neer op elkaars vliegtuigen uit de lucht schieten en dus 'n confrontatie tussen Rusland en de NAVO.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het is een mooie term voor 'elkaars vliegtuigen uit de lucht schieten'
Het lijkt net of je net uit de keuken bent gestapt, zonder enig historisch besef of dat je op de hoogte bent van alle andere conflicten die er momenteel zijn in de wereld.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:43 schreef miss_sly het volgende:
Ja.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En maakt dat in essentie ook maar iets uit? Of die kernoorlog waarom men vooral maar niet wil ingrijpen er nou komt omdat hij ons de schuld geeft of wij hem? De gevolgen zijn minder erg als we ons kunnen verschuilen achter een rechtvaardiging van de aanval door Putin van een NAVO-land?
De NAVO wil geen kernoorlog beginnen, en we rekenen erop dat de Russen dat ook niet willen.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En maakt dat in essentie ook maar iets uit? Of die kernoorlog waarom men vooral maar niet wil ingrijpen er nou komt omdat hij ons de schuld geeft of wij hem? De gevolgen zijn minder erg als we ons kunnen verschuilen achter een rechtvaardiging van de aanval door Putin van een NAVO-land?
Nee, dat wil ik niet. Ik vind het ook idioot om dat zo te spinnen, dus nee, dan komen we nergens uit, inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet helemaal ongestoord en ongestraft, want er zijn wel sancties ingesteld en Oekrane krijgt wapens. Als hij een NAVO-land aanvalt, dan zal de NAVO reageren.
Maar goed, hier komen we niet uit. Jij wilt een kernoorlog om dit conflict op te lossen. Ik niet.
Ja, dat maakt zeker wel wat uit.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
we kunnen er niet vanuit gaan dat Putin alleen maar en blaffende hond is ..en dan aanvallen inderdaadquote:Op zondag 6 maart 2022 16:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De NAVO wil geen kernoorlog beginnen, en we rekenen erop dat de Russen dat ook niet willen.
Als je een no fly zone wil in Oekrane, dan maak je grote stappen naar dat soort escalaties.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik niet. Ik vind het ook idioot om dat zo te spinnen, dus nee, dan komen we nergens uit, inderdaad.
Sorry, maar dingen als "een no-fly zone instellen, want daar houden ze zich wel aan" en "NAVO-ingrijpen, want er komt toch geen kernoorlog" vind ik wat naef.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik niet. Ik vind het ook idioot om dat zo te spinnen, dus nee, dan komen we nergens uit, inderdaad.
https://www.theguardian.c(...)reliable-informationquote:Clear picture of war in Ukraine clouded by large areas of unknowns
In conflict, where information is everything, what is striking about the war in Ukraine is not what is known but the very large areas of unknowns.
And even as commentators have picked over and analysed everything that is known about the Russian military’s operations and performance in Ukraine in an effort to predict the trajectory of the conflict, it’s what is poorly understood that may yet be more significant still.
One issue that has come under the spotlight is the rate of loses of soldiers and equipment on the Russian side in the week and a half so far of fighting. In that period, images of dead and captured Russian soldiers and destroyed or abandoned equipment have become commonplace as it has become clear that Russian forces have lost everything from aircraft to main battle tanks and even whole convoys.
But attrition is not a one way street, and what is far less clear is the level of losses sustained by Ukrainian forces, with no equivalent social media avalanche from the Russian side parading this, and Ukraine understandably not wanting to advertise its losses.
While some images of equipment losses have appeared – most strikingly the Ukrainian navy’s flagship, which was scuttled in port over the weekend – observers have been left to guess what might have occurred through what is not visible and what is not happening.
One case in point has been the Ukrainian air force and air defences, which were hit heavily in the opening days of the conflict. While Russia claimed to have neutralised Ukrainian air defences, it is clear some capacity survives, but not how much.
This matters because attrition is not a symmetrical problem. Because it is more difficult to attack than defend a position, traditionally – and with other advantages such as technology set aside – military planners have thought that attacking forces need roughly a three-to-one advantage.
What that means in practical terms is that the Russian military planners drawing up the design of the invasion of Ukraine should have built into their planning losses of soldiers or equipment.
Again what we don’t know is whether what we have been seeing is within those calculations or exceeding it.
Another issue that has seen a lot of attention is the question of Russian progress on their offensive timetable, much talked about in defence and intelligence briefings in western capitals. While it has been treated as a given that the Kremlin thought Ukraine would fall easily in the early days of the invasion, we don’t actually know what the Russian military assumptions were or continue to be or even whether those plans have changed.
In other words, when Russian forces do not seem to be advancing, does that mean they are “stalling” because of problems or are we seeing an operational pause? Or a combination of the two?
That prospect was raised on Saturday in the latest update by Frederick Kagan and his colleagues at the Institute for the Study of War thinktank when they suggested Russian forces in Ukraine “may have entered a possibly brief operational pause on 5 March as they prepare to resume operations against Kyiv, Kharkiv, Mykolaiv, and possibly Odesa in the next 24-48 hours”.
One intelligence assumption from before the invasion – that Moscow would be content with a limited campaign in Donbas and Crimea – turned out to be wrong as Russia has attacked in a far more substantial way, not least in its attempt to take the capital, Kyiv, and depose the government of Volodymyr Zelenskiy.
Then there is the issue of how meaningfully Russia is in charge in the areas it is claiming. While maps widely published in the media and elsewhere have shown large areas now under Russian military control, the reality is that these maps in large parts of the country are an exercise in simply colouring in between the roads controlled by Russian forces.
Then there is the biggest unknown of all. One of the key concepts in understanding conflicts and their potential outcomes is where states stand on the spectrum from fragility to resilience, an issue that takes in everything from social cohesion in conflict to the ability to sustain a protracted war effort, particularly national mobilisation for a war effort.
De kans dat die doorgekomen raket dan het vliegkamp kan beschadigen zou kunnen maar het doen zinken acht ik gering. Het hele systeem van zo'n CSG is er op gericht te voorkomen dat iemand in de buurt kan komen en zo ja, geen kans maakt en de aanvaller alsnog naar de haaien gaat. Zeg maar een soort van MAD.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat was het punt dat ze in het artikel (weet niet meer welke site het was) maakten: de strike group is goed verdedigd, maar drie schepen konden genoeg raketten tegelijkertijd afvuren om de verdediging te "overwhelmen", waardoor de kans groot was dat minstens n raket niet zou gestopt worden.
Natuurlijk ook wel een woest naeve gedachte als je je bedenkt dat zelfs bij landen waar de handhavende partij overweldigende superioriteit in de lucht had (bij de no-fly zone in Bosni bijvoorbeeld) er altijd wel pogingen zijn gedaan om die te schenden.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sorry, maar dingen als "een no-fly zone instellen, want daar houden ze zich wel aan" en "NAVO-ingrijpen, want er komt toch geen kernoorlog" vind ik wat naef.
De-nazificeren waarschijnlijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als je nu lid van dat Azov-bataljon bent, dan ben je ook wel echt de lul trouwens... Benieuwd wat de Sovjets daarmee gaan doen.
Het maakt in essentie niet uit als die kernoorlog er komt, bedoel ik. Ik snap best dat NAVO bij voorkeur niet de agressor is. Maar in essentie maakt het natuurlijk niets uit of die kernoorlog er komt omdat Putin als eerste een NAVO-land aanvalt of omdat NAVO besluit nu in te grijpen. Een kernoorlog is de ergst mogelijke uitkomst, in beide gevallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat maakt zeker wel wat uit.
Nogmaals, NAVO is vooral een "defensive pact". Als je wordt aangevallen geldt dat als een aanval op alle lidstaten. Oekrane is geen lid, dus kan hier geen beroep op doen. Als je nu als NAVO zijnde gaat helpen in Oekrane is het geen verdedigen meer, maar aanvallen. Het zou zelfs dusdanig kunnen escaleren dat er flinke scheuren in de NAVO zelf gaat ontstaan, omdat niet iedereen zit te wachten om in een oorlog gerold te worden.
Dat men niks doet is natuurlijk ook niet waar. Rusland wordt keihard aangepakt op alle mogelijke manier, zonder het totaal te laten escaleren. Als dit achter de rug is is Rusland er nog erger aan toe dan in de USSR tijd en gaat het ze tientallen jaren kosten om er weer bovenop te komen.
Ukraine krijgt nu via Polen van de NATO vliegtuigen en de know how om zelf een no fly zone in te stellenquote:Op zondag 6 maart 2022 16:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom zou je Putin de oorlog willen verklaren ?
En nee, no-fly zone kan alleen door een derde partij en het niet leidt tot verdere escalatie.
Dat heb ik beiden niet gesteld.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sorry, maar dingen als "een no-fly zone instellen, want daar houden ze zich wel aan" en "NAVO-ingrijpen, want er komt toch geen kernoorlog" vind ik wat naef.
Als ie een atoom bom gooit dan is het op Kievquote:Op zondag 6 maart 2022 16:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het maakt in essentie niet uit als die kernoorlog er komt, bedoel ik. Ik snap best dat NAVO bij voorkeur niet de agressor is. Maar in essentie maakt het natuurlijk niets uit of die kernoorlog er komt omdat Putin als eerste een NAVO-land aanvalt of omdat NAVO besluit nu in te grijpen. Een kernoorlog is de ergst mogelijke uitkomst, in beide gevallen.
Het gaat Rusland jaren kosten, inderdaad. Daar zijn ook de Russische burgers de dupe van. Zijn ze nu al, natuurlijk. Maar het gaat Oekrane ook jaren kosten. Niet alleen de fysieke opbouw van hun verwoeste land, maar ook de psychische zorg voor de burgers, de kinderen, die dit hebben meegemaakt.
Klopt, als die er komt maakt het in principe niet uit wie de aanstichter is. Dan is het nog steeds verstandig om het echt pas te laten escaleren als het echt niet meer anders kan.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het maakt in essentie niet uit als die kernoorlog er komt, bedoel ik. Ik snap best dat NAVO bij voorkeur niet de agressor is. Maar in essentie maakt het natuurlijk niets uit of die kernoorlog er komt omdat Putin als eerste een NAVO-land aanvalt of omdat NAVO besluit nu in te grijpen. Een kernoorlog is de ergst mogelijke uitkomst, in beide gevallen.
Het gaat Rusland jaren kosten, inderdaad. Daar zijn ook de Russische burgers de dupe van. Zijn ze nu al, natuurlijk. Maar het gaat Oekrane ook jaren kosten. Niet alleen de fysieke opbouw van hun verwoeste land, maar ook de psychische zorg voor de burgers, de kinderen, die dit hebben meegemaakt.
Dan vraag ik me af waarom je een kernoorlog wilt. Daar zal NAVO-ingrijpen namelijk waarschijnlijk op uit gaan draaien.quote:
Dat is geen "no-fly zone" maar verdediging van je luchtruim. Een no-fly kan alleen door een 3e partij...quote:Op zondag 6 maart 2022 16:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ukraine krijgt nu via Polen van de NATO vliegtuigen en de know how om zelf een no fly zone in te stellen
Ik zeg het nog een keer en anders zijn wij uitgepraat: ik wil geen kernoorlog. Als dat je uitgangspunt blijft, is het klaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom je een kernoorlog wilt. Daar zal NAVO-ingrijpen namelijk waarschijnlijk op uit gaan draaien.
Dat zijn niet de enige opties, gelukkigquote:Op zondag 6 maart 2022 16:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus hoe dan ook moet Oekrane opgeofferd? Nu als niet NAVO-lid, maar sowieso moeten ze zich maar neerleggen bij de nukken van wat andere machten? Een driftige kleuter die zijn zin wil?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, als die er komt maakt het in principe niet uit wie de aanstichter is. Dan is het nog steeds verstandig om het echt pas te laten escaleren als het echt niet meer anders kan.
.... dus pas als een NAVO-lid wordt aangevallen en niet nu gaan opzoeken terwijl er al zoveel aan de hand is.
Grootste fout van de NAVO was om met Oekrane om de tafel te gaan zitten. Ze hadden Oekrane gewoon neutral moeten houden. Dat is wat geopolitiek is en dat was veel slimmer geweest. Laten wij zo'n grote fout niet overtreffen door ook nog eens echt actief mee te gaan doen.
Dus dan ben je ook afgestapt van NAVO-ingrijpen en die no fly zone?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg het nog een keer en anders zijn wij uitgepraat: ik wil geen kernoorlog. Als dat je uitgangspunt blijft, is het klaar.
Er wordt al tal van actie ondernomen door het Westen. Het is toch niet zo dat Oekrane in de steek wordt gelaten puur en alleen omdat het Westen niet alles op alles zet om een einde aan die oorlog in 10 dagen te forceren?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus hoe dan ook moet Oekrane opgeofferd? Nu als niet NAVO-lid, maar sowieso moeten ze zich maar neerleggen bij de nukken van wat andere machten? Een driftige kleuter die zijn zin wil?
Nee.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus dan ben je ook afgestapt van NAVO-ingrijpen en die no fly zone?
Stonden er in Transnistri berhaupt van dat soort raketten?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]
Gezien de Russische verliezen lijkt me een invasie in Moldavi niet aan de orde maar zouden er, indien Moldavi dat wil, militairen gestationeerd moeten worden in dat land?
Als het Kremlin de agressor is, en dat is het. En wij laten de afslachting in Oekraine op zn beloop om vervolgens de lijn te trekken als ze een grens zouden oversteken dan kan Oekraine vanuit die beredenatie als schild worden gezien.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste zou kunnen inderdaad. Met dat schild ben ik het niet eens. Dat schild is 'n beetje Rusland-taal. Oekrane dient nu niet als schild. Nul indicatie dat Rusland daarna verder naar het oosten gaat, d.w.z. naar bv, Roemeni of zo. Heeft Iohannis vandaag ook nog eens benadrukt.
Je wilt dus wel een no fly zone en wel NAVO ingrijpen, maar geen kernoorlog?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee.
Maar dat betekent niet dat ik een kernoorlog WIL. Heel verkeerde frame, daar ga ik niet in mee, en dan zijn wij uitgepraat.
Ben je nu serieus?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus hoe dan ook moet Oekrane opgeofferd? Nu als niet NAVO-lid, maar sowieso moeten ze zich maar neerleggen bij de nukken van wat andere machten? Een driftige kleuter die zijn zin wil?
Duh, tuurlijk moeten ze zich neerleggen bij wat een machtiger land wil, de VS doet niets anders in de wereld dan zwakkere landen te terroriseren. Je hoeft je er niet helemaal bij neer te leggen, je kunt proberen verzet te bieden, Oekrane krijgt tenminste een shitload aan wapens geleverd in tegenstelling tot andere landen waar ze er 'alleen voor staan'.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:04 schreef miss_sly het volgende:
Niemand wil een kernoorlog, en als NAVO ingrijpt is het ook niet een vaststaand feit dat die er komt.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je wilt dus wel een no fly zone en wel NAVO ingrijpen, maar geen kernoorlog?
Kans lijkt me wel levensgroot.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niemand wil een kernoorlog, en als NAVO ingrijpt is het ook niet een vaststaand feit dat die er komt.
Lijkt mij niet idioot om dat te willen. Het is alleen momenteel vermoedelijk niet haalbaar maar ook dat is kofiiedik kijken, de NAVO wil dat risico iig nu niet nemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
De kans wordt aanzienlijk groterquote:Op zondag 6 maart 2022 17:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niemand wil een kernoorlog, en als NAVO ingrijpt is het ook niet een vaststaand feit dat die er komt.
Er wordt inderdaad veel gedaan, maar ik vind dat er nu echt te weinig wordt gedaan voor de onschuldige burgers. Ze worden vermoord, doodgeschoten terwijl ze proberen te vluchten, hun omgeving wordt in puin geschoten, er wordt geen evacuatiemogelijkheid gegeven. Dit zijn toch oorlogsmisdaden en daar moet naar mijn mening veel meer aandacht voor zijn en dit moet veel luider en harder worden veroordeeld.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er wordt al tal van actie ondernomen door het Westen. Het is toch niet zo dat Oekrane in de steek wordt gelaten puur en alleen omdat het Westen niet alles op alles zet om een einde aan die oorlog in 10 dagen te forceren?
Weet ik niet. In vervolg tweet staat dat overheid van Moldavi ontkent dat raket vanuit Transnistri gelanceerd is.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Stonden er in Transnistri berhaupt van dat soort raketten?
Ja, helaas is dat nu wel het geval.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
je maakt niet het punt die je denkt dat je maaktquote:Op zondag 6 maart 2022 17:08 schreef Dutch_view het volgende:
En hier in NL die wappies maar klagen over onze dIcTaTuUR en politie![]()
Laat ze eens meelopen in een demonstratie daar in Rusland![]()
Benieuwd of de Steffie's, Katja's en Eline's van deze wereld nog zoveel te zeuren hebben hier![]()
[ twitter ]
Graag.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik wil ook met Rihanna naar bedquote:Op zondag 6 maart 2022 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij niet idioot om dat te willen. Het is alleen momenteel vermoedelijk niet haalbaar maar ook dat is kofiiedik kijken, de NAVO wil dat risico iig nu niet nemen.
Niet dat 'we' daarop in moeten gaan, maar ik vind het allesbehalve gek.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:05 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dat is wat onrealistischer, denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik wil ook met Rihanna naar bed
maar helaas
Ik had m'n post aangepast, het artikel erbij gezet:quote:Op zondag 6 maart 2022 16:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
De kans dat die doorgekomen raket dan het vliegkamp kan beschadigen zou kunnen maar het doen zinken acht ik gering. Het hele systeem van zo'n CSG is er op gericht te voorkomen dat iemand in de buurt kan komen en zo ja, geen kans maakt en de aanvaller alsnog naar de haaien gaat. Zeg maar een soort van MAD.
Punt van niet in de buurt 'kunnen' komen maakt het daarentegen lastig om de CSG effectief, die juist ruimte nodig heeft, te kunnen inzetten. De CSG in zeg de Zwarte Zee is snel tot appelmoes veroordeeld, die groep op de Atlantische- of Stille Oceaan komt een stuk meer tot zijn recht.
Wel interessant om hier over na te denken, ook dat dit soort scheepsverplaatsingen imo vaak vooral een (de)motiverend PR doel hebben aan de tegenstander in orde van: we zien je beter en we zijn zo bij je.
quote:The risk to the U.S. and NATO ships is if the missile defenders are overwhelmed with the number of weapons the Russians fire and the U.S. and NATO ships run out of interceptors, USNI News understands.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |