ja hadden we het gister al overquote:
Wel wakker?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Aan welke voorwaarden voldoet Oekraïne? Het zijn van een Christelijke land? Schijnbaar is het voldoende om EU lid te worden als je aangevallen wordt door een ander land.
Erdogan slaat slechts de spijker op zijn kop en legt EU en NATO's hypocrisie bloot.
Ja, kom op zeg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel jammer dat je niet heel Rusland laat zien. Klein stukje maar.
Het land is best groot. Rusland ingesloten door Nato schreef je.
Ah, net zoals Iran de atoom technologie van Nederland jatte, door dat een Iraanse student in Delft opeens naar Iran terug moestquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Russen hebben de technologie gejat, de beste spionnenactie ooit
Notabene, Turkije is als sinds 1987 kandidaat lid en nog steeds niet in staat om aan de voorwaarden te voldoen. Da's best wel bijzonder.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wel wakker?
Ukraine wordt kandidaat lid maar moet daarna aan dezelfde criteria voldoen die gemonitord worden zoals rechtsstatelijkheid, persvrijheid, democratische beginselen. Turkije onder Edro voldoet daar never nooit niet aan. Het is lang niet zeker dat Ukraine aan gaat voldoen en dus volledig EU-lid wordt daar gaan sowieso jaren overheen.
Eerst Nederland maar eens promoverenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hadden we het gister al over
ik zie Nederland - Rusland in de toekomst (want ze zullen wel degraderen) en ik heb besloten dat daar (naast de uitslag) niets mis mee is
Meh, Kaliningrad kut zit er natuurlijk nog tussenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg jammer dat mensen hier niet weten dat zowel Noorwegen, Polen als Litouwen aan Rusland grenst.
Ja, je moet uitgaan van het deel van Rusland waar het gebeurt. Die toendra boeit niet en speelt strategisch amper 'n rol.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Wat boeit die 75% tundra van Rusland nou. Het gaat toch om het deel in het westen? Je kan zowat een atoombom gooien in het oosten en met een beetje goed mikken maak je niet of nauwelijks slachtoffers
Het gaat Putin toch niet om één of ander kut dorpje met een niet uit te spreken naan in het midden van Rusland.
Deze?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:01 schreef the-eye het volgende:
Ik was de docu van Oliver Stone "Ukrain on fire" aan het kijken. Ik kan hem niet nogmaals kijken omdat hij ineens door YT als ongepast/aanstootgevend is aangemerkt
Maar laten we vooral blijven denken dat censuur alleen in Rusland voorkomt
Als je die enclave als deel van Rusland meetelt wel, ja. Die had ik dan weer welquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meh, Kaliningrad kut zit er natuurlijk nog tussen
ja eerst moeten die kut 'chinezen' naar boven vrees ik dus we hebben nog een jaar om de neuzen de goede kant op te krijgen en dan vanaf volgend jaar knallenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerst Nederland maar eens promoveren
Met 'n Nederlandse-Rus in de gelederen.
Klinkt een beetje alsof je 12 keer blijft zitten in groep 3.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Notabene, Turkije is als sinds 1987 kandidaat lid en nog steeds niet in staat om aan de voorwaarden te voldoen. Da's best wel bijzonder.
Ik denk niet dat ze in het Kremlin zo gek zijn dat ze denken dat de NAVO Rusland binnen wil vallen. Hij gebruikt het als narratief, maar voor zover ik het kan beoordelen wil Poetin vooral politieke macht in de voormalige Russische (puppet)gebieden. Dat is echt dat vasthouden aan het verleden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Estland en Letland grenzen aan Rusland. Litouwen en Polen grenzen niet aan Rusland, maar wel aan Wit-Rusland wat eigenlijk ook gewoon een uitbreiding van Rusland is met die puppet aan de macht daar.
Stel Oekraïne en Finland worden NAVO-lid en plaatsen allemaal wapens op de grens met Rusland. Voor NAVO en iedereen die normaal kan nadenken kan dat uitgelegd worden als een verdedigende actie, voor als het een keer nodig zou zijn. Putin zal dat echter zien als een "zie je wel, eerst was het in Polen en Roemenië en nu zitten ze al aan mijn grens binnen 500km van Moskou en op tientallen kilometers van St. Petersburg".
Denk ik dat dit de enige reden is van Putin? Nope, vast niet.
Speelt dit wel een grote rol? Ja, denk het wel.
Weet niet of hun import-Canadezen allemaal mee gaan doen. Als ze met hun OS-team spelen, dan is promotie een eitje. Daar verliest Nederland ook dik van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja eerst moeten die kut 'chinezen' naar boven vrees ik dus we hebben nog een jaar om de neuzen de goede kant op te krijgen en dan vanaf volgend jaar knallen
nu alvast met de pet rond voor Sprong zijn verzekering
Als er eenmaal een kernwapen gebruikt is dan is weer een stap op de escalatie-ladder genomen. Geen enkele garantie dat het bij tactische kernwapens op militaire doelen blijft. De verleiding is dan groot ze ook in te zetten tegen strategische doelen zoals bijvoorbeeld de haven van Rotterdam. Beter blijven we daar weg van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef crystal_meth het volgende: [..] Waarom denken zovelen dat gebruik van nucleaire wapens betekent dat alle ICBMs gelanceerd worden? Een conflict escaleren met tactische, low-yield, kernwapens om de tegenstander tot de-escaleren te dwingen is deel van de Russische militaire doctrine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 01-03-2022 21:17:22 ]
De Oorlog tusssen Utrecht en Ijsselstein was een zeer bloedige voor die tijd met 4000 man krijgsvolk werden de ijsselsteiners uitgehongerd door de utrechtenarenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ehhh de oorlogen van de vrede van Utrecht was ook een wereld oorlog, voor die tijd.
Als je het hedendaagse Turkije ziet is het ook niet vreemd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof je 12 keer blijft zitten in groep 3.
Ik vergeet dat echt steedsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je die enclave als deel van Rusland meetelt wel, ja. Die had ik dan weer wel
wij zijn met de boot van Tallinn naar Helsinki geweestquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vergeet dat echt steedsOok toen ik road trip aan het plannen was en misschien via de Baltische landen naar Finland wilde reizen vergat ik het steeds dat je dan een stukje om moet rijden als je niet in "Rusland" wil komen
Zoiets is dus, min of meer, ooit eens echt gebeurd toen een meteoriet insloeg (ontplofte met een kracht van 3 - 30 megaton TNT op een hoogte van 8km) in Siberië:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Wat boeit die 75% tundra van Rusland nou. Het gaat toch om het deel in het westen? Je kan zowat een atoombom gooien in het oosten en met een beetje goed mikken maak je niet of nauwelijks slachtoffers
Het gaat Putin toch niet om één of ander kut dorpje met een niet uit te spreken naan in het midden van Rusland.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wel wakker?
Ukraine wordt kandidaat lid maar moet daarna aan dezelfde criteria voldoen die gemonitord worden zoals rechtsstatelijkheid, persvrijheid, democratische beginselen. Turkije onder Edro voldoet daar never nooit niet aan. Het is lang niet zeker dat Ukraine daaraan gaat voldoen en dus volledig EU-lid wordt daar gaan sowieso jaren overheen.
De VS heeft geen grens met Rusland en Canada ook niet, daar ligt best wel een aardig stuk water tussen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:08 schreef Godshand het volgende:
Omdat @:capricia te lui is:
[ afbeelding ]
NAVO landen
Teruggezet naar groep 3, vooral onder Erdogan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je het hedendaagse Turkije ziet is het ook niet vreemd.
Ik heb dit ook gezien, onder andere op OSINT. Beelden van tanks bij het Centraal station daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef AchJa het volgende:
Onbevestigde geruchten dat Kherson ingenomen zou zijn? Iemand meer gehoord?
Het probleem is vooral dat je de tegenstander op dat moment inderdaad 2 keuzes geeft: de-escaleren, als in Rusland zijn zin geven, waarmee ze meteen weten dat ze daar dus altijd hun zin mee kunnen krijgen, of je slaat nucleair terug om ze te laten zien dat het gebruik van nucleaire wapens zware consequenties heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waarom denken zovelen dat gebruik van nucleaire wapens betekent dat alle ICBMs gelanceerd worden?
Een conflict escaleren met tactische, low-yield, kernwapens om de tegenstander tot de-escaleren te dwingen is deel van de Russische militaire doctrine.
Kalingrad?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Estland en Letland grenzen aan Rusland. Litouwen en Polen grenzen niet aan Rusland,
Die hele uitleg waarom ze doen zoals ze doen is ook zoeken naar uitleg en een poepanalyse.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je? Navo heeft 0 intentie om Rusland aan te vallen en Rusland heeft nukes. Dat hele kletsverhaal over blitzkrieg naar Moskou is propaganda-onzin.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef AchJa het volgende:
Alaska grenst aan de Russische Aleoetenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS heeft geen grens met Rusland en Canada ook niet, daar ligt best wel een aardig stuk water tussen.
Rusland is erg groot , maar zeer klein qua economie ,quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Ik ook! Alleen zat ik op een groot cruiseschip wat eerst nog naar St Petersburg ging, goed dat ik dat nog gedaan heb voor het St Petersburg een gapend radioactief gat isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
wij zijn met de boot van Tallinn naar Helsinki geweest
teringkoud daar man, we zijn maar naar Avengers gegaan in de bios om de tijd te doden tot de boot weer terugging
quote:Internationaal Gerechtshof: volgende week zitting over Oekraïne
Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag houdt volgende week een openbare zitting over beschuldigingen van genocide in de Oekraïne-oorlog. Deze zittingen staan gepland op 7 en 8 maart, laat de rechtbank weten in een verklaring.
President Zelensky had het hoogste hof van de Verenigde Naties vorige week verzocht een oordeel te vellen over de Russische "manipulatie" van het begrip genocide om de inval te rechtvaardigen. Hij heeft de VN-rechters gevraagd Moskou op te dragen de militaire operaties in Oekraïne te beëindigen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zoiets is dus, min of meer, ooit eens echt gebeurd toen een meteoriet insloeg (ontplofte met een kracht van 3 - 30 megaton TNT op een hoogte van 8km) in Siberië:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tunguska_event
Zijn uiteindelijk 1-3 doden gevallen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
wij zijn met de boot van Tallinn naar Helsinki geweest
teringkoud daar man, we zijn maar naar Avengers gegaan in de bios om de tijd te doden tot de boot weer terugging
Daarom gaat het toetreden dus o.a. ook niet zo snel gebeuren. Dat het een zekerheid is voor de toekomst, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oekraïne wordt compleet gesloopt door Rusland. Zij hebben momenteel wel betere dingen te doen dan het opvolgen van Europese verzinselen.
En wat is het excuus van Turkije voor 35 jaar te laat zijn met hun huiswerk?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oekraïne wordt compleet gesloopt door Rusland. Zij hebben momenteel wel betere dingen te doen dan het opvolgen van Europese verzinselen.
Valt me ook tegen. Zelfs met een kaart er bij lukt het nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg jammer dat mensen hier niet weten dat zowel Noorwegen, Polen als Litouwen aan Rusland grenst.
ze zakken steeds voor hun herkansingenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat is het excuus van Turkije voor 35 jaar te laat zijn met hun huiswerk?
en Alaska valt weer onder de Verenigde Statenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Alaska grenst aan de Russische Aleoeten
Kijk nog eens goed op de kaart.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS heeft geen grens met Rusland en Canada ook niet, daar ligt best wel een aardig stuk water tussen.
Dat was toch Pakistan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah, net zoals Iran de atoom technologie van Nederland jatte, door dat een Iraanse student in Delft opeens naar Iran terug moest
En dat is een NAVO-landquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
en Alaska valt weer onder de Verenigde Staten
Eerst terrorisme en daarna Tayyip mafkees die Turkije terug naar de middeleeuwen heeft gestuurd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:14 schreef sp3c het volgende:
dit is niet @:Tijger_m zijn beste dag jongens
Nee maar wie komt nou met zo iets achterlijks terwijl de Russische beer Oekraïne sloopt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Daarom gaat het toetreden dus o.a. ook niet zo snel gebeuren. Dat het een zekerheid is voor de toekomst, dat dan weer wel.
Ik heb vanavond geleerd waar Finland ligt. Ik dacht dat het altijd ergens linksboven Engeland lagquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik type even snel watquote:
Hoe danquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb vanavond geleerd waar Finland ligt. Ik dacht dat het altijd ergens linksboven Engeland lag
Bedankt voor de les
Schande voor de blauwhemden. @yvonne voortaan beter op topografie toetsen.quote:
Ik heb toch sterk het idee gezien de weerstand dat heel veel ukrainers het niet zien zitten door een dictator overheerst te worden i.t.t. tot nogal wat turken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Was een deel van de Sovjet doctrine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waarom denken zovelen dat gebruik van nucleaire wapens betekent dat alle ICBMs gelanceerd worden?
Een conflict escaleren met tactische, low-yield, kernwapens om de tegenstander tot de-escaleren te dwingen is deel van de Russische militaire doctrine.
Yep.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed op de kaart.
Volgens mij was het 5 km tussen een eiland van de VS en een Russisch eiland.
Ik ben geen voorstander van een EU-lidmaatschap. Als EU zo perfect was dan zou Engeland niet zijn uitgestapt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eens. Ik ben ook tegen een kernoorlog. Tig topics terug was er nog een idee die aan het fantaseren was over de mogelijkheid om Rusland nucleair te vernietigen met geringe schade in het Westen. Net alsof zoiets niet een gruwel is. Gewoon niet doen, op geen enkele manier, ook niet met low yield tactische wapens op zuiver militaire doelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat je de tegenstander op dat moment inderdaad 2 keuzes geeft: de-escaleren, als in Rusland zijn zin geven, waarmee ze meteen weten dat ze daar dus altijd hun zin mee kunnen krijgen, of je slaat nucleair terug om ze te laten zien dat het gebruik van nucleaire wapens zware consequenties heeft.
En daarmee ben je héél dicht bij een volgende stap die een full nuclear exchange betekent.
Ik was er graag rond 1900 geweest. Erg veel vernield en verpauperd helaasquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Kaliningrad ziet er wel leuk uit voor een weekend stedentrip.
Oekraïne is dan een bufferstaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:16 schreef Vijf_voor het volgende:
Als Oekraine zich bij de NAVO aansluit komt de NAVO dichterbij en als de Russen Oekraine innemen komt de NAVO ook dichterbij…
Gelukkig doet Turkse economie het primaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van een EU-lidmaatschap. Als EU zo perfect was dan zou Engeland niet zijn uitgestapt.
We praten alsof we allemaal tevreden zijn over de EU terwijl de EU ons in feite alleen maar armer heeft gemaakt.
Haha. Hoe jammer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Je wilt het of je doet het niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Notabene, Turkije is als sinds 1987 kandidaat lid en nog steeds niet in staat om aan de voorwaarden te voldoen. Da's best wel bijzonder.
Ah, ik dacht Iran maar een ander islamitisch land dusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:14 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat was toch Pakistan?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Abdul_Qadir_Khan
Het enge is dat er altijd ook generaals/leiders rondlopen die ook menen dat een nuclear war te winnen valt, al dan niet met 'relatief geringe' schade.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eens. Ik ben ook tegen een kernoorlog. Tig topics terug was er nog een idee die aan het fantaseren was over de mogelijkheid om Rusland nucleair te vernietigen met geringe schade in het Westen. Net alsof zoiets niet een gruwel is. Gewoon niet doen, op geen enkele manier, ook niet met low yield tactische wapens op zuiver militaire doelen.
Jesusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noorwegen heeft geen grens met Rusland.
Oekraïne NAVO-lid = wapens aan grens van Rusland en Oekraïnequote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:16 schreef Vijf_voor het volgende:
Als Oekraine zich bij de NAVO aansluit komt de NAVO dichterbij en als de Russen Oekraine innemen komt de NAVO ook dichterbij…
Ik zal ze overhoren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schande voor de blauwhemden. @:yvonne voortaan beter op topografie toetsen.
Ja weet niet van waar jij jouw informatie haalt maar Erdogan heeft nog altijd alle verkiezingen van de afgelopen 20 jaar gewonnen. De liefde is groot voor Erdogan. Misschien ook omdat hij de levensstandaard heeft verhoogd. Infrastructuur en zorg heeft aangepakt. De industrie van Turkije met techniek en technologie naar een veel hogere niveau heeft gebracht. Kan zo wel uren doorgaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb toch sterk het idee gezien de weerstand dat heel veel ukrainers het niet zien zitten door een dictator overheerst te worden i.t.t. tot nogal wat turken.
Polen wil graag WO3?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:20 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Polen gebruikt Russisch vastgoed om vluchtelingen op te gaan vangen.
Ik dacht dat dit geschreven was door polderturkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja weet niet van waar jij jouw informatie haalt maar Erdogan heeft nog altijd alle verkiezingen van de afgelopen 20 jaar gewonnen. De liefde is groot voor Erdogan. Misschien ook omdat hij de levensstandaard heeft verhoogd. Infrastructuur en zorg heeft aangepakt. De industrie van Turkije met techniek en technologie naar een veel hogere niveau heeft gebracht. Kan zo wel uren doorgaan.
faroe islandquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die eilandengroep boven Schotland begint ook met een F
Poetin eiste een week of wat geleden dan ook de terugtrekking van alle NAVO-troepen uit Oost-en-Centraaleuropa.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Oekraïne NAVO-lid = wapens aan grens van Rusland en Oekraïne
Gedemilitariseerde Oekraïne met puppet bestuur = wapens aan de grens van Polen en Oekraïne
Ja hier was de inflatie ergens rond de 7% toch? Volgens mij zal die een lange tijd niet gaan dalen. Dus niet te vroeg juichen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gelukkig doet Turkse economie het prima
De KGB is nog even aan het wachten op het juiste momentquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:21 schreef Harmankardon het volgende:
Benieuwd wanneer de eerste aanslagen in Rusland gebeuren.
Het is gewoon Russische propaganda. Dat de NATO heel Rusland omsluit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mag toch wel de waarheid vertellen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit geschreven was door polderturk
Voel jij je nu beter? Gemoed gelucht? Kun je dan weer kappen met dit persoonlijke geneuzel?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesus
Pretenderen overal de kennis van te hebben, regelmatig de maat proberen te nemen, maar basis kennis uit de atlas is een stap te ver...
Of jezelf uberhaupt even controleren met een simpele check op google.
Als een stad is ingenomen dan gaat de stadsguerilla pas beginnenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef AchJa het volgende:
Je snapt het gewoon nog steeds niet. Je kan roepen dat het propaganda is, maar dat gaat niks veranderen aan het feit dat Putin zo denkt. Het is niet eens propaganda, maar echt hun manier van denken. Dat wij daar niks van begrijpen veranderd daar niks aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Haha. Hoe jammer.
Je stelt dat Rusland omringd wordt door NATO. En dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Het oosten (of zuiden) van Rusland stelt dan opeens niets meer voor. Vladivostok ooit van gehoord, Irkutsk?
Komop zeg. Rusland is wat groter dan het deel in Europa.
Rusland wordt gewoon niet omringt door NATO. hoe hard je dat ook roept. Al dat soort verhalen is gewoon Kremlin propaganda. Jammer dat mensen hier in trappen.
Zou je je er beter bij voelen als we het de relevante stukjes Rusland noemen die omsingelt zijn (in Poetins fantasie trouwens)?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon Russische propaganda. Dat de NATO heel Rusland omsluit.
Er zijn in totaal 4 spionnen bij betrokken geweest. Klaus Fuchs was volgena mij in de top 5 van belangrijkste personen van het project, die heeft alles gejatquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah, net zoals Iran de atoom technologie van Nederland jatte, door dat een Iraanse student in Delft opeens naar Iran terug moest
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Haha. Hoe jammer.
Je stelt dat Rusland omringd wordt door NATO. En dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Het oosten (of zuiden) van Rusland stelt dan opeens niets meer voor. Vladivostok ooit van gehoord, Irkutsk?
Komop zeg. Rusland is wat groter dan het deel in Europa.
Rusland wordt gewoon niet omringt door NATO. hoe hard je dat ook roept. Al dat soort verhalen is gewoon Kremlin propaganda. Jammer dat mensen hier in trappen.
Nu nog de appstore en icloud uitschakelen.quote:
Dat weet je dus niet. Feit is alleen dat Poetin dat aandraagt. Maar dat kan net zo goed onderdeel zijn van de tactiek terwijl Poetin in werkelijkheid ook wel snapt dat er geen militaire dreiging vanuit gaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon nog steeds niet. Je kan roepen dat het propaganda is, maar dat gaat niks veranderen aan het feit dat Putin zo denkt. Het is niet eens propaganda, maar echt hun manier van denken. Dat wij daar niks van begrijpen veranderd daar niks aan.
Nato plant kernraketten aan de rand van het grondgebied, dat kan china ook doen , of hebben ze al gedaan ,quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:20 schreef Alpha0 het volgende:
Wat zouden wij eigenlijk doen als China in Servië, Ierland en Zweden kernraketten ging plaatsen?
Gewonnen zegt diequote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja weet niet van waar jij jouw informatie haalt maar Erdogan heeft nog altijd alle verkiezingen van de afgelopen 20 jaar gewonnen. De liefde is groot voor Erdogan. Misschien ook omdat hij de levensstandaard heeft verhoogd. Infrastructuur en zorg heeft aangepakt. De industrie van Turkije met techniek en technologie naar een veel hogere niveau heeft gebracht. Kan zo wel uren doorgaan.
ligt er ook aan hoe het gaat in andere delen van het land .. maar denk dat ze zich nu even rustig houdenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als een stad is ingenomen dan gaat de stadsguerilla pas beginnen
Dat zijn er wel heel veel...quote:
Putin ook hequote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Heb je al een tijdje zitten lezen, maar wanneer begin je precies met het vertellen van de waarheid?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je mag toch wel de waarheid vertellen?
Waarom zou China daar raketten plaatsen? Ze kunnen nu ook al alles treffen wat ze nodig achten, daar hebben ze helemaal geen raketten in die landen voor nodig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:20 schreef Alpha0 het volgende:
Wat zouden wij eigenlijk doen als China in Servië, Ierland en Zweden kernraketten ging plaatsen?
Proberen zo lang mogelijk de Russische bevolking voor de gek te houden over dit conflict.quote:
Is er een basis op spitsbergen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit plaatje wordt vaak gebruikt in de context die jij bedoeld
Vooral voor henzelf dan. Totale waanzinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het enge is dat er altijd ook generaals/leiders rondlopen die ook menen dat een nuclear war te winnen valt, al dan niet met 'relatief geringe' schade.
En nu heeft Rusland dus bewezen dat zij idd oorlog willen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik lach niet hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewonnen zegt die
Liefde is groot zegt die
En een basis in Kazachstan die als ik het goed heb vriendjes is met Putin?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Diomedeseilanden, Big (Rusland en little USA)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed op de kaart.
Volgens mij was het 5 km tussen een eiland van de VS en een Russisch eiland.
Ja. Ik begrijp dat het Kremlin het zo voor doet laat komen. Jammer dat mensen hier dat zomaar voor waarheid aannemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon nog steeds niet. Je kan roepen dat het propaganda is, maar dat gaat niks veranderen aan het feit dat Putin zo denkt. Het is niet eens propaganda, maar echt hun manier van denken. Dat wij daar niks van begrijpen veranderd daar niks aan.
Waarom denk jij eigenlijk dat dit allemaal nodig was?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben vrij zeker van niet. oftewel, fake news plaatjequote:
Waar maak je dat nou weer uit op?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik begrijp dat het Kremlin het zo voor doet laat komen. Jammer dat mensen hier dat zomaar voor waarheid aannemen.
Je hoeft het niet voor waarheid aan te nemen maar je moet er in je onderhandelingen (en dus je onderhandelingstechnieken) rekening mee houden dat degene die je tegenover je hebt zo redeneert.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik begrijp dat het Kremlin het zo voor doet laat komen. Jammer dat mensen hier dat zomaar voor waarheid aannemen.
Of twaalf keer zakt voor je statistiektentamen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof je 12 keer blijft zitten in groep 3.
Dat de gewenste kernwaarden jou worst zijn wil nog niet zeggen dat dat ook geldt voor de ukrainers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Haha. Gesproken over realiteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat de gewenste kernwaarden jou worst zijn wil nog niet zeggen dat dat ook geldt voor de ukrainers.
Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. Een groot deel van de elite kan een nucleaire oorlog eenvoudig overleven. Die mensen denken op macro-niveau. Miljoen doden hier, 3 miljoen daar, 4 miljoen overleeft daar etc.quote:
Weet ik echt nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben vrij zeker van niet. oftewel, fake news plaatje
En hoe doet de elite dat, precies? Dat lijkt mij een mooi verhaal om te horen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. Een groot deel van de elite kan een nucleaire oorlog eenvoudig overleven. Die mensen denken op macro-niveau. Miljoen doden hier, 3 miljoen daar, 4 miljoen overleeft daar etc.
Maar wie of wat garandeert nu dat Rusland niet door een of meerdere NAVO-lidstaten wordt aangevallen? Dan valt dus niet 'de NAVO' aan en is Artikel 5 ook niet van toepassing. Dat zien we bij aanvallen en bombardementen die Turkije op Koerdische strijders in Noord-Irak uitvoert. Bij een tegenaanval of strijd is de NAVO niet genoodzaakt om daar als collectief op te reageren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Perrin het volgende: [..] Vind je? Navo heeft 0 intentie om Rusland aan te vallen en Rusland heeft nukes. Dat hele kletsverhaal over blitzkrieg naar Moskou is propaganda-onzin.
En mensen hier gaan dat zomaar herhalen. Nou, die Putin doet het goed. Heel Rusland omsingeld door NATO.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. Feit is alleen dat Poetin dat aandraagt. Maar dat kan net zo goed onderdeel zijn van de tactiek terwijl Poetin in werkelijkheid ook wel snapt dat er geen militaire dreiging vanuit gaat.
Thanks.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hoeft het niet voor waarheid aan te nemen maar je moet er in je onderhandelingen (en dus je onderhandelingstechnieken) rekening mee houden dat degene die je tegenover je hebt zo redeneert.
Helemaal prima. Maakt het nog niet waar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hoeft het niet voor waarheid aan te nemen maar je moet er in je onderhandelingen (en dus je onderhandelingstechnieken) rekening mee houden dat degene die je tegenover je hebt zo redeneert.
Hou maar weer op hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal prima. Maakt het nog niet waar.
Laat het Putin ook weten. Hij begint met invallen en dreigen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eens. Ik ben ook tegen een kernoorlog. Tig topics terug was er nog een idee die aan het fantaseren was over de mogelijkheid om Rusland nucleair te vernietigen met geringe schade in het Westen. Net alsof zoiets niet een gruwel is. Gewoon niet doen, op geen enkele manier, ook niet met low yield tactische wapens op zuiver militaire doelen.
@Momoquote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. Een groot deel van de elite kan een nucleaire oorlog eenvoudig overleven. Die mensen denken op macro-niveau. Miljoen doden hier, 3 miljoen daar, 4 miljoen overleeft daar etc.
Oh ja, dat fake plaatje weer... Dat is ondertussen al zovaak gedebunked dat het gewoon niet leuk meer is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:24 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
USA =/= NATOquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef LXIV het volgende:
Weet ik echt niet
https://en.m.wikipedia.or(...)tates_military_bases
Hier een betrouwbare lijst met usa basissen wereldwijd
en de elite gaat da verder met boomhutten en weer stokkenmaken om mee te vechtenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niets. Sancties in stand houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:34 schreef Scrummie het volgende:
Wat gaan 'we' eigenlijk doen als Rusland wint in Oekraïne? Het duurt al langer dan vooraf menigeen had verwacht, dus het onvermijdelijk zal straks toch een keer gaan gebeuren.
Overleggen, ondertussen stoomt Rusland door naar Brussel en zijn we nog steeds aan het overleggen en sancties bedenken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:34 schreef Scrummie het volgende:
Wat gaan 'we' eigenlijk doen als Rusland wint in Oekraïne? Het duurt al langer dan vooraf menigeen had verwacht, dus het onvermijdelijk zal straks toch een keer gaan gebeuren.
In nucleaire bunkers is de kans op overleven vrij groot. En de straling wordt na een paar jaar ook minder.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe doet de elite dat, precies? Dat lijkt mij een mooi verhaal om te horen.
Sorry dat ik hem dan net weer debunked heb. Zal het niet nog eens doenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja, dat fake plaatje weer... Dat is ondertussen al zovaak gedebunked dat het gewoon niet leuk meer is.
Haha een paar jaar in een bunkerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
In nucleaire bunkers is de kans op overleven vrij groot. En de straling wordt na een paar jaar ook minder.
Wat is het onvermijdelijke?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:34 schreef Scrummie het volgende:
Oh, en leeft de elite daar constant in? Het probleem met MAD is namelijk dat de responstijd nogal laag is, als je weet dat de raketten in de lucht zijn heb je gewoon geen tijd meer om in je bunker te kruipen, volgens mij, dus tenzij je daar permanent woont heb je toch ook als elite een probleem.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
In nucleaire bunkers is de kans op overleven vrij groot. En de straling wordt na een paar jaar ook minder.
De druk middels sancties erop houden en eventuele Oekraïense rebellen bevoorraden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:34 schreef Scrummie het volgende:
Welke bunkers precies???quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:35 schreef Confetti het volgende:
De mensen die verzet blijven plegen bewapenen/voorzien van informatie/trainen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat is het onvermijdelijke?
En als Rusland wint (kan meerdere dingen betekenen), zullen die zware sancties in ieder geval blijven. Geen idee wat je verder kan doen.
Dobbelen om te kijken wie er steeds naar buiten mag om een radioactief eland te slachten?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, en leeft de elite daar constant in?
? Wie is nou eigenlijk de agressor? De moordenaar? Die de wereld richting afgrond aan het duwen is. Gewoon decimeren tot een Ethiopië niveau.quote:
Ik geloof echt vrij weinig van al die berichten vanuit Oekraïne. Ook al die geverifieerde accounts verspreiden veel nepnieuws.quote:
Ik denk niet dat wij met de inzet van 1 tactisch kernwapen meteen mad gaan. Maar denk weldra er dan minstens 2 kernwapens terug gestuurd worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laat het Putin ook weten. Hij begint met invallen en dreigen.
De enig afweer die "wij" weer hebben is MAD, niet omdat ik het wil maar het de enige manier is de ander duidelijk te maken dat beginnen tot compleet, nada, nul & niets leidt.
Ik vraag mij wel, do not tell the rider, wat te doen als Putin kernwapens puur "tactisch" gaat gebruiken binnen zijn aanvalsgebied...... zonder dat hij hiermee de NATO daadwerkelijk zou "willen" raken.
Hoewel ik het overwaaien van een radio-actieve wolk en het minste geringste aan welke straling door gebruik van wapens dan ook, ambtshalve volledig zou gelijkstellen als met een rechtstreekse aanval zelf.
Ik hoop dat Putin snugger genoeg is te begrijpen dat er Nucleair niet zoiets als beperkt, tactisch en ongevraagde intimiteiten ook verkrachten is.
Ja, ik denk niet dat we Oekraine met militair geweld gaan bevrijden dus de enige andere optie is wat ik al aangaf.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dan over een paar jaar weer roepen 'hadden we maar meer gedaan', rinse and repeat.
Echt ...
Ja, hij staat er gelukkig nog een keer opquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Deze?
Is enkel age-restricted, dan moet je een account aanmaken neem ik aan
In wat voor wereld keer je terug?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Blodreinaquote:
Hoe bedoel je dat het dus straks zal gebeuren? Ik had juist het idee dat men dacht dat het korter zou duren, omdat de gedachte was dat Oekraïne overlopen zou worden...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:34 schreef Scrummie het volgende:
nee die geven geen locatie af , tenzij de vijand de bewuste satelliet gehackt heeftquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef RAVW het volgende:
VS gaf satelliettelefoon aan Zelensky om contact te kunnen houden
De VS kan in contact blijven staan met de Oekraïense president Volodymyr Zelensky via een veilige satelliettelefoon die het land vorige maand aan de Oekraïense regering, nog voor de invasie, had gegeven. Dat meldt CNN dinsdag op basis van ingewijden.
Voorheen onderhielden de VS en Oekraïne contact via de ambassade in hoofdstad Kiev, maar die ambassade is inmiddels geëvacueerd. Met de satelliettelefoon kan Zelensky in contact blijven staan met de Amerikaanse autoriteiten. De president heeft duidelijk gemaakt dat hij in Oekraïne blijft. Hij zou verblijven in Kiev en regelmatig van locatie veranderen en zeer streng beveiligd worden, aldus CNN.
Ook de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Kuleba heeft een satelliettelefoon van de Amerikanen gekregen. Volgens CNN hadden Kuleba en Zelensky in het begin moeite om de satelliettelefoon te gebruiken omdat de instructies in het Engels waren en niet in het Oekraïens. Dinsdag hadden president Joe Biden en Zelensky nog contact.
zijn die dingen niet te pijlen of geven die geen locatie af , als dat wel zo is ,dat lijkt me niet erg slim dan
quote:Google schrapt Russische staatsmedia uit nieuwsrubriek
Techgigant Google gaat Russische staatsmedia weren uit zijn nieuwsrubriek, meldt persbureau Reuters. Het is een reactie op de Russische invasie in Oekraïne.
Onder meer pro-Kremlin nieuwssite RT zal straks niet meer te vinden zijn in Google Nieuws, zegt Googles moederbedrijf Alphabet. Eerder vandaag kondigde het bedrijf "uitzonderlijke stappen aan om de verspreiding van desinformatie tegen te gaan".
https://nos.nl/collectie/(...)j-aanval-op-tv-toren
Je geld is niets meer waard, je moet alles weer zelf doen, enz.quote:
Aangezien een hoop twitter berichten van hem in het Engels waren + dat hij (Zelensky) op twitter zei met andere NAVO leiders te hebben gesproken dat hij wel Engels kon spreken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef RAVW het volgende:
De VS kan in contact blijven staan met de Oekraïense president Volodymyr Zelensky via een veilige satelliettelefoon die het land vorige maand aan de Oekraïense regering, nog voor de invasie, had gegeven. Dat meldt CNN dinsdag op basis van ingewijden.
Voorheen onderhielden de VS en Oekraïne contact via de ambassade in hoofdstad Kiev, maar die ambassade is inmiddels geëvacueerd. Met de satelliettelefoon kan Zelensky in contact blijven staan met de Amerikaanse autoriteiten. De president heeft duidelijk gemaakt dat hij in Oekraïne blijft. Hij zou verblijven in Kiev en regelmatig van locatie veranderen en zeer streng beveiligd worden, aldus CNN.
Ook de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Kuleba heeft een satelliettelefoon van de Amerikanen gekregen. Volgens CNN hadden Kuleba en Zelensky in het begin moeite om de satelliettelefoon te gebruiken omdat de instructies in het Engels waren en niet in het Oekraïens. Dinsdag hadden president Joe Biden en Zelensky nog contact.
zijn die dingen niet te pijlen of geven die geen locatie af , als dat wel zo is ,dat lijkt me niet erg slim dan
Niet zo'n beste wereld. Ik probeerde vooral aan te geven dat mensen anders reageren en handelen als ze weten dat ze het zelf wel zullen overleven. Zo werkt de menselijke aard gewoon. Wilt niet zeggen dat ze gaan lanceren natuurlijk maar wel een relevant puntje.quote:
Marie Colvin begs to differ.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die geven geen locatie af , tenzij de vijand de bewuste satelliet gehackt heeft
Wat!? Jij mijn ene bom met twee terugbetalen? Hier!! Vier bommen terug!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij met de inzet van 1 tactisch kernwapen meteen mad gaan. Maar denk weldra er dan minstens 2 kernwapens terug gestuurd worden.
Totale waanzin, niet aan denken en ik hoop echt dat Putin ook beseft dat deze grens nooit overschreden kan worden.
Dat was misschien mogelijk geweest als hij het echt helemaal in het oosten had gehouden. Grote kans dat er dan hier en daar wat sancties waren geweest en daarna konden wij weer door met ons leven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:39 schreef halfway het volgende:
Putin had de reacties van de westerse wereld ook Totaal niet Verwacht die dacht een Krim 2.0 te doen.
Ik ben altijd ingelogd maar ineens was hij foetsie. Gelukkig staat hij er nog een keer op.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Deze?
Is enkel age-restricted, dan moet je een account aanmaken neem ik aan
Ik heb genoeg bierdopjes gespaard.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je geld is niets meer waard, je moet alles weer zelf doen, enz.
Denk dat het een ver van hun bed show is, net zoals voor ons andersom.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:41 schreef halfway het volgende:
Ik hoor trouwens weinig van de moslimlanden. Die lachen ondertussen de ballen uit hun broek?
Wat ik van moslims zag op YouTube was dat ze vooral vonden dat er met 2 maten gemeten werd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:41 schreef halfway het volgende:
Ik hoor trouwens weinig van de moslimlanden. Die lachen ondertussen de ballen uit hun broek?
Aangezien dat veelal olie producerende landen zijn zien die vast wel de humor hiervan in, ja. Meer inkomsten voor hun als Rusland leveringsproblemen heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:41 schreef halfway het volgende:
Cola blikjes alvast gaan sparen en dopjes .....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je geld is niets meer waard, je moet alles weer zelf doen, enz.
Dat hoeft ook nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik denk niet dat we Oekraine met militair geweld gaan bevrijden dus de enige andere optie is wat ik al aangaf.
Dream on. Rechtstaat uitgehold, pers aan banden gelegd, politiek tegenstanders op laten sluiten. Als iemand al 20 jaar aan de macht is, is er iets grondig mis want een echt democraat streeft dat niet na. Merkel is niet voor niets opgestapt na 16 jaar ondanks dat er voor haar nog heel veel steun was.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je kunt met je superjacht een paar jaar ronddobberen..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, en leeft de elite daar constant in? Het probleem met MAD is namelijk dat de responstijd nogal laag is, als je weet dat de raketten in de lucht zijn heb je gewoon geen tijd meer om in je bunker te kruipen, volgens mij, dus tenzij je daar permanent woont heb je toch ook als elite een probleem.
Topografie was vermakelijkerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:38 schreef Scrummie het volgende:
Oh, het gaat weer over de elite en bunkers. Ja. Oke dan.
Dat lijkt mij ook nogal overdreven maar de vraag was wat WIJ gaan doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet
Dat doen de ukrainers zelf wel met een stadguerilla, het gaat een enorm russisch bloedbad worden
Er komt geen ene Rus levend thuis
Ik neem aan dat z'n assistenten die telefoon installeren..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Aangezien een hoop twitter berichten van hem in het Engels waren + dat hij (Zelensky) op twitter zei met andere NAVO leiders te hebben gesproken dat hij wel Engels kon spreken.
Ik vraag me vooral af wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de bevolking in Rusland en de houding tegen de grote leider. Het is wat dat betreft geen jaren 60 meer, ook zij hebben voldoende mogelijkheden om nieuws tot zich te nemen, opgegroeid met all inclusive vakanties in Turkije en dat soort werk. Dat verdwijnt nu ook opeens als sneeuw voor de zon, even los van de superrijken die kapitaal zien vervliegen. Daar gaat Putin misschien nog wel een zwaardere kluif aan krijgen dan de bevolking van Ukraine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:40 schreef Godshand het volgende:
Een bedrijf gesponsord door Gazprom en betrokken bij Nordstream in financiële problemen door de sancties:
Zwitsers moederbedrijf Nord Stream 2 vraagt uitstel betaling aan https://www.nu.nl/economi(...)el-betaling-aan.html (via @:NUnl)
Tja, die maken zich net zo druk als wij met Syrie/Irak, is niet hun achtertuin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:41 schreef halfway het volgende:
Putin die schijt zes kleuren stront als ie op de knop moet drukkenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:41 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat!? Jij mijn ene bom met twee terugbetalen? Hier!! Vier bommen terug!
Stevig herbevolken zien de meesten wel zitten hier.quote:
Ja, vooral de Pallies gingen helemaal los...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:42 schreef LXIV het volgende:
Wat ik van moslims zag op YouTube was dat ze vooral vonden dat er met 2 maten gemeten werd.
Is toch ook zo. Al die "studenten van kleur" die niet zomaar de grens over mogen!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik van moslims zag op YouTube was dat ze vooral vonden dat er met 2 maten gemeten werd.
Wordt dan wel een Homs of Stalingrad 2.0. Dat soort strijd is enorm destructiefquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet
Dat doen de ukrainers zelf wel met een stadguerilla, het gaat een enorm russisch bloedbad worden
Er komt geen ene Rus levend thuis
De EU gaat wapens sturen , massaal wapens , , anti tank , anti allesquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook nogal overdreven maar de vraag was wat WIJ gaan doen.
Oekraïne kan dit niet eeuwig volhouden, hoeveel wapens je ook stuurt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De EU gaat wapens sturen , massaal wapens , , anti tank , anti alles
De vechtende Klitskos daar zorgt Oekraine zelf wel voor
Het pisstraalje van Putinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef HSG het volgende:
Ik las dat die kneus van Wit-Rusland beweerd dat de Russen helemaal niet vanuit Wit-Rusland Oekraïne aanvalt.
Nee joh...De konvooi van 60km is ook zomaar ontstaan.
Als de Taliban het 20 jaar kunnen volhouden kan Oekraïne het ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Oekraïne kan dit niet eeuwig volhouden, hoeveel wapens je ook stuurt.
Hangt van de schaal van de oorlog af.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zijn niet te peilen, hooguit dat er een signaal is. Natuurlijk kan je een signaal proberen te trianglen maar dan weet je nog steeds niet wie die telefoon vasthoudt en of dat geen poll-fake is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef RAVW het volgende:
Niet te vergelijken natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de Taliban het 20 jaar kunnen volhouden kan Oekraïne het ook.
Rusland kan ook niet oneindig door.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Je hebt heel veel militairen nodig om 40 miljoen Oekraïners in bedwang te houden. Rusland kan een bezetting ook niet heel lang volhouden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Nooit geweten dat Oekraïne voor 80% uit berg bestaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat je nu al ziet is enorme repressie maar dat is nu juist het meest economisch schadelijke op termijn. De jeugd hun toekomstperspectief ontnemen. De jeugd beseft ook wat hen te wachten staat en dat ontneemt motivatie. Of ze maken de keuze goedopgeleid hun land en familie achter te laten om vervolgens te emigreren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de bevolking in Rusland en de houding tegen de grote leider. Het is wat dat betreft geen jaren 60 meer, ook zij hebben voldoende mogelijkheden om nieuws tot zich te nemen, opgegroeid met all inclusive vakanties in Turkije en dat soort werk. Dat verdwijnt nu ook opeens als sneeuw voor de zon, even los van de superrijken die kapitaal zien vervliegen. Daar gaat Putin misschien nog wel een zwaardere kluif aan krijgen dan de bevolking van Ukraine.
Daarom denk ik eigenlijk eerder dat de maatregelen gefocust moeten zijn om die stabiliteit onderling kapot te maken. Op de lange termijn is dat effectiever dan WW3.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de bevolking in Rusland en de houding tegen de grote leider. Het is wat dat betreft geen jaren 60 meer, ook zij hebben voldoende mogelijkheden om nieuws tot zich te nemen, opgegroeid met all inclusive vakanties in Turkije en dat soort werk. Dat verdwijnt nu ook opeens als sneeuw voor de zon, even los van de superrijken die kapitaal zien vervliegen. Daar gaat Putin misschien nog wel een zwaardere kluif aan krijgen dan de bevolking van Ukraine.
Een jaar of wat zeker. Het is een volk wat lijden, afzien en meertalig grootschalige moordpartijen kent uit een redelijk recent verleden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat het westen erg soft was en met alles rekening hielden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Definieer "winnen" ? en het zou mij niet verbazen dat het over een jaar nog steeds bezig is. Iets met guerrilla.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:34 schreef Scrummie het volgende:
Die zaten vooral in Pakistanquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vergis je niet hoeveel studenten uit Afrika in Oost Europa (en Rusland) zitten. Maar het probleem voor hen om de grenzen over te komen is opgelost voor zover ik heb gezien. Het duurde alleen wat langer omdat je toch af moet uitzoeken hoe je moet achterhalen wie er nu echt een studenten visum heeft en wie niet. Helaas werd in die tijd gelijk weer de racisme-kaart getrokken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Is toch ook zo. Al die "studenten van kleur" die niet zomaar de grens over mogen!
Rusland heeft 900.000 actieve militairen waarvan 290.000 in Oekraïne zitten. Putin kan zo nog even 100.000 sturen.quote:
Hoe lang gaan de EU en de Nato dat tolereren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Een jaar of wat zeker. Het is een volk wat lijden, afzien en meertalig grootschalige moordpartijen kent uit een redelijk recent verleden.
Als Oekraïne in partizanen mode gaat dan gaat dat heel lang heel veel Russische doden opleveren
In het zuidwesten liggen wel bergen, toevallig ook het verst van Rusland en dichtst bij NAVO gebiedquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit geweten dat Oekraïne voor 80% uit berg bestaat.
Misschien niet, maar Rusland heeft Afghanistan al een keer met de staart tussen de benen verlaten. Guerilla oorlog is hel voor een bezettingsmacht. Dit word hun 2e Afghanistan.quote:
Maar wat zullen daar de gevolgen van zijn?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat het westen erg soft was en met alles rekening hielden.
De Russen schieten gewoon alles kort en klein waar op dat moment de vijand zich bevind.
Volgens zijn foto met zijn kaart komen ze wel degelijk uit Wit Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef HSG het volgende:
Ik las dat die kneus van Wit-Rusland beweerd dat de Russen helemaal niet vanuit Wit-Rusland Oekraïne aanvalt.
Nee joh...De konvooi van 60km is ook zomaar ontstaan.
Lastig je 'speciale militaire actie' te blijven uitleggen aan je volk hoe verder dat escaleert.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Rusland heeft 900.000 actieve militairen waarvan 290.000 in Oekraïne zitten. Putin kan zo nog even 100.000 sturen.
En anders kan hij aanspraak doen op 2.000.000 reservisten.
En die kun je gratis daar naar toe sturen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Rusland heeft 900.000 actieve militairen waarvan 290.000 in Oekraïne zitten. Putin kan zo nog even 100.000 sturen.
Daarmee lokken ze terrorisme uit in Rusland zelf.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat het westen erg soft was en met alles rekening hielden.
De Russen schieten gewoon alles kort en klein waar op dat moment de vijand zich bevind.
ja en dat laatste zou ik toch wel gevaarlijk vinden maar dar zullen ze in de vs zelf wel wat op gevonden hebben ...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zijn niet te peilen, hooguit dat er een signaal is. Natuurlijk kan je een signaal proberen te trianglen maar dan weet je nog steeds niet wie die telefoon vasthoudt en of dat geen poll-fake is.
In het telefoonsignaal zelf, als je de dynamisch code daarvan al kan breken, zit wel een soort van locatie-bepaling omdat bij mijn (technische) weten ook SAT-foons tegenwoordig een GPS coördinaat meesturen zodat duidelijk van waaruit wordt gesproken.
Opdelen vh land in oost en west waarbij Rusland de oostdelen pakt en het westen de westdelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je hebt heel veel militairen nodig om 40 miljoen Oekraïners in bedwang te houden. Rusland kan een bezetting ook niet heel lang volhouden.
Als ze gaan voor een marionetten-regering moeten ze ook het hele leger zuiveren en blijven controleren omdat een coup altijd op de loer ligt.
Stralingsniveau is na een paar jaar al wel weer op een acceptabel niveau hoor. Niet dat dit feit het een goed plan maaktquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hangt van de schaal van de oorlog af.
Alle mogelijke kernwapens gooien zorgt voor veel as en deeltjes in de lucht, dat zonlicht blokkeert (ook door de branden die ontstaan).
Er zal niks meer groeien en het zal jarenlang donker blijven.
Daarnaast zal vanwege de halfwaardetijd van plutonium (zo'n 10000 jaar) nog jaren de radioactieve deeltjes, radioactief blijven. En met alle kernwapens gegooid is de stralingsactiviteit heel hoog en zorgt minstens voor stralingsziekte.
Pas na 10000 jaar is dus de hoeveelheid straling gehalveerd. Niet na een paar jaar
Kortom, weinigen zullen overleven. Dan zal je in de bunkers zelf ook moeten zorgen voor stroom, licht en uv licht (nog een heel gedoe als de stroom opwekking door de atoombom is vernietigd), misschien kan je dan nog wat tomaatjes ondergronds kweken...
Wat is het alternatief? De enige andere optie is om Rusland de oorlog te verklaren en dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe lang gaan de EU en de Nato dat tolereren?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Rusland heeft 900.000 acA large group of Russian soldiers are moving along the way on the edge of Kiev, suddenly a voice boasting behind a small hill:
"One Ukrainian soldier is better than 10 Russians! "
The Russian commander orders his top 10 fighters to cross this hill, where the shooting begins, takes a few minutes and silence comes.
Again the voice: "One Ukrainian soldier is better than 100 Russian soldiers!".
This time the Russian commander sends 100 of his best soldiers. Shooting again and 10 minutes later silence.
The calm Ukrainian shouts again: "One Ukrainian is better than 1000 Russian soldiers!
Russian commander sends 1000 of his fighters over the hill.
You can hear battle sounds, grenades, gunshots. Silence.
One severely injured Russian comes crawling from behind the mountain and warns his commander:
“Don’t send anything there. This is a trap. There are two of them... "tieve militairen waarvan 290.000 in Oekraïne zitten. Putin kan zo nog even 100.000 sturen.
quote:
Maar zijn er dan ook verhalen van blanke expats die niet zomaar de grens over kwamen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vergis je niet hoeveel studenten uit Afrika in Oost Europa (en Rusland) zitten. Maar het probleem voor hen om de grenzen over te komen is opgelost voor zover ik heb gezien. Het duurde alleen wat langer omdat je toch af moet uitzoeken hoe je moet achterhalen wie er nu echt een studenten visum heeft en wie niet. Helaas werd in die tijd gelijk weer de racisme-kaart getrokken.
Afghanistan is geen Oekraïne.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien niet, maar Rusland heeft Afghanistan al een keer met de staart tussen de benen verlaten. Guerilla oorlog is hel voor een bezettingsmacht. Dit word hun 2e Afghanistan.
Taliban hebben denk ik enorm geprofiteerd van het onherbergzame ruige terrein.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan gooien ze Molotov cocktails naar de Russen. De ironie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Een jaar of wat zeker. Het is een volk wat lijden, afzien en meertalig grootschalige moordpartijen kent uit een redelijk recent verleden.
Als Oekraïne in partizanen mode gaat dan gaat dat heel lang heel veel Russische doden opleveren
Genoeg Duitsers die op het laatst nog steeds in dienst moesten van Hilter. Gewoon een hoop terreur gebruiken om het volk klein te houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lastig je 'speciale militaire actie' te blijven uitleggen aan je volk hoe verder dat escaleert.
Geld is een ander verhaal maar qua militaire kracht hebben ze nog genoeg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En die kun je gratis daar naar toe sturen?
Dat Rusland niet de middelen heeft om het land langdurig bezet te houden is echt geen controversieel idee hoor, daar zijn zo'n beetje alle experts het wel over eens. En de Russen zelf ook trouwens aangezien ze alles op alles zetten om het bij een kortdurende operatie te houden.
russische boeren jochies die niet eens weten waar ze zijn, die zijn geen partij voor Ukrainse klitskos die voor hun land vechtenquote:
Vechten in een vreemd land dan sta je al met 5-0 achter voor de oorlog is begonnenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Taliban hebben denk ik enorm geprofiteerd van het onherbergzame ruige terrein.
Hoe lang bleven die 2 delen toen neutraal?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Opdelen vh land in oost en west waarbij Rusland de oostdelen pakt en het westen de westdelen.
West moet dan neutraal blijven van navo. En mag geen groot leger krijgen, oost ook niet.
Net als Duitsland vroeger na de oorlog.
Je vergeet wel een aspect, dat was de Sovjet-Unie, Rusland heeft niet dezelfde omvang en bevolking en grote verliezen in een oorlog die geen oorlog is met moderne communicatie middelen is toch een ander beestje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Genoeg Duitsers die op het laatst nog steeds in dienst moesten van Hilter. Gewoon een hoop terreur gebruiken om het volk klein te houden.
[..]
Geld is een ander verhaal maar qua militaire kracht hebben ze nog genoeg.
Genoeg veldslagen in de tweede wereldoorlog geweest waar ze ook met veel doden moesten bekopen. Kijk maar bij Seelow Hights.. drie dagen strijd en 30.000 doden.
Mariupol is nog niet gevallen, maar zal waarschijnlijk niet lang meer duren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:57 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/200_zoka/status/1498763805479813129
Praktisch verloor Oekraïne de hele kust van de Zee van Azov
Dat weet ik niet, als dat miljoenen levens spaart en WW3 voorkomt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe lang bleven die 2 delen toen neutraal?
Dat is voor de meest westerse Oekraïne nog wel een aardige oplossing, maar heel pijnlijk om te accepteren als internationale gemeenschap.
Hetzelfde als met Kherson.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mariupol is nog niet gevallen, maar zal waarschijnlijk niet lang meer duren.
Maar voor de internationale gemeenschap wel wel de minst dodelijke oplossing.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe lang bleven die 2 delen toen neutraal?
Dat is voor de meest westerse Oekraïne nog wel een aardige oplossing, maar heel pijnlijk om te accepteren als internationale gemeenschap.
Ben benieuwd of ze zich daar tot het laatst verzetten in deur-tot-deur gevechten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mariupol is nog niet gevallen, maar zal waarschijnlijk niet lang meer duren.
Ik denk ook dat wanneer hij hij bij het oosten had gelaten en dan specifiek alleen de gebieden die reeds overheerst worden door separatisten (dus niet de hele Donbass), wmb net zo erg maar internationale reactie veel minder unaniem geweest zou zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat was misschien mogelijk geweest als hij het echt helemaal in het oosten had gehouden. Grote kans dat er dan hier en daar wat sancties waren geweest en daarna konden wij weer door met ons leven.
Dit was te grootschalig om niks te doen.
lijkt me ook wel lullig , denk je een training te hebben , wat voor veel van die jonge lui dus gewoon een spannend uitje is. ligt je daar na een paar dagen op je buik als krijgsgevangenen , met honger en misschien wel een paar vrienden dood op de vloer ... nog niet door hebben dat dit gewoon een realwar is .....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russische boeren jochies die niet eens weten waar ze zijn, dat zijn geen partij voor ukrainese klitskos die voor hun land vechten
Het gaat 50.000 dode russen opleveren
https://twitter.com/hussamalnhar/status/1497936454965764097
Men doet sowieso alsof Rusland nog een wereldmacht is terwijl het economisch niet eens zo ver van Nederland afligt en militair dat ook al een tijdje niet meer zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je vergeet wel een aspect, dat was de Sovjet-Unie, Rusland heeft niet dezelfde omvang en bevolking en grote verliezen in een oorlog die geen oorlog is met moderne communicatie middelen is toch een ander beestje.
Is de minst dodelijke oplossing niet altijd de beste oplossing?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar voor de internationale gemeenschap wel wel de minst dodelijke oplossing.
Yup, helemaal mee eens. Ik kan mij niet voorstellen dat hij had verwacht dat er zo'n sterke en vooral unanieme reactie zou komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk ook dat wanneer hij hij bij het oosten had gelaten en dan specifiek alleen de gebieden die reeds overheerst worden door separatisten (dus niet de hele Donbass), wmb net zo erg maar internationale reactie veel minder unaniem geweest zou zijn.
Dat Rusland nu bovenlangs gaat om Kiev op de knieën te willen brengen is echt zijn hand overspelen.
Ukraine maakt ook de Antonov he ,quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, als dat miljoenen levens spaart en WW3 voorkomt.
En daarbij Oekraïne is een boerenland en niet klaar voor de EU.
Tis niet dat we een westers land verloren hebben hè.
Of Rusland slaat beleg voor de stad en bombardeert de stad tot letterlijk het verzet dood gebloed isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze zich daar tot het laatst verzetten in deur-tot-deur gevechten.
Afhankelijk van hoe hard die economie in elkaar dondert zou het moment dat de Nederlandse economie in grootte die van Rusland overtreft niet eens zo heel ver in de toekomst kunnen liggen trouwens.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Men doet sowieso alsof Rusland nog een wereldmacht is terwijl het economisch niet eens zo ver van Nederland afligt en militair dat ook al een tijdje niet meer zijn.
Russische economie heeft de omvang van de Benelux. De enige reden waarom Rusland nog enige status heeft is hun kernwapen arsenaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Men doet sowieso alsof Rusland nog een wereldmacht is terwijl het economisch niet eens zo ver van Nederland afligt en militair dat ook al een tijdje niet meer zijn.
Dat gelul ben ik wel een beetje klaar mee omdat het totaal niet waar is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijker, zeker daar in Oost-Oekraine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Of Rusland slaat beleg voor de stad en bombardeert de stad tot letterlijk het verzet dood gebloed is
Zijn oorlogsretoriek verhaaltje klopt ook van geen kanten meer. Gedeelte inlijven waar de meerderheid Rus is ok, maar het hele land doorwalsen is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk ook dat wanneer hij hij bij het oosten had gelaten en dan specifiek alleen de gebieden die reeds overheerst worden door separatisten (dus niet de hele Donbass), wmb net zo erg maar internationale reactie veel minder unaniem geweest zou zijn.
Dat Rusland nu bovenlangs gaat om Kiev op de knieën te willen brengen is echt zijn hand overspelen.
endan gaan de russiche boerenjochies de stad in en blijken alle klitskos nog veel kwader en agressiever te zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Of Rusland slaat beleg voor de stad en bombardeert de stad tot letterlijk het verzet dood gebloed is
Nee. Maar je moet wel je kosten en baten afwegen. Zo kan het voor onze onderhandelingspositie gunstig zijn om nog een tijdje weerstand te bieden, zeker als Rusland zwaardere verliezen lijdt als het verwacht had.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is de minst dodelijke oplossing niet altijd de beste oplossing?
Enigzins, als westerse luchtmachten het luchtruim kunnen sluiten voor Rusland en er ook grondtroepen ingezet worden op hele korte termijn dan zou het nog wel haalbaar zijn maar ik zie dat niet gebeuren, dan moet dat bij wijze van spreken morgen al gaan beginnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mart de Kruif bij Nieuwsuur net wel met een zeer pessimistische kijk op de zaak. Volgens hem staat een Russische zege eigenlijk wel vast en zouden we zelfs met grote aantallen Europese troepen de zaak niet meer om kunnen draaien.
Te negatief?
Omdat het ook nieuws is. Prima hier.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:04 schreef PzKpfw het volgende:
Even terzijde: waarom staat dit topic nog steeds in NWS en niet in het nieuwe subforum?
Je bent te vroeg, ze hebben nog geen grote stad ingenomen. Als ze Kyiv hebben ingenomen mag je in dit topic komen juichen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:04 schreef UitStraling het volgende:
Iedereen maar piepen en cheerleaderen dat de Russen het lastig hebben maar ze hebben dadelijk in een week tijd Oekraïne verslagen.
Begon het morgen maar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Enigzins, als westerse luchtmachten het luchtruim kunnen sluiten voor Rusland en er ook grondtroepen ingezet worden op hele korte termijn dan zou het nog wel haalbaar zijn maar ik zie dat niet gebeuren, dan moet dat bij wijze van spreken morgen al gaan beginnen.
Ik denk dat hij er meer kijk op heeft dan de gemiddelde fokker.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mart de Kruif bij Nieuwsuur net wel met een zeer pessimistische kijk op de zaak. Volgens hem staat een Russische zege eigenlijk wel vast en zouden we zelfs met grote aantallen Europese troepen de zaak niet meer om kunnen draaien.
Te negatief?
Dan begint het pas.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:04 schreef UitStraling het volgende:
Iedereen maar piepen en cheerleaderen dat de Russen het lastig hebben maar ze hebben dadelijk in een week tijd Oekraïne verslagen.
Ja en dat gaan we niet doen...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Enigzins, als westerse luchtmachten het luchtruim kunnen sluiten voor Rusland en er ook grondtroepen ingezet worden op hele korte termijn dan zou het nog wel haalbaar zijn maar ik zie dat niet gebeuren, dan moet dat bij wijze van spreken morgen al gaan beginnen.
Inderdaad. Heeft wat mij betreft niks in de EU te zoeken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je het hedendaagse Turkije ziet is het ook niet vreemd.
Ik denk dat het wel de beste oplossing zou zijn voor een door Rusland gecreëerd probleem. Poetin is ziek in zijn hoofd en ik denk dat ver weg moeten blijven bij de provocaties van Rusland en dan specifiek Poetin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is de minst dodelijke oplossing niet altijd de beste oplossing?
Zo'n jochie heeft dan geluk. De oorlog is voor hem voorbij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
lijkt me ook wel lullig , denk je een training te hebben , wat voor veel van die jonge lui dus gewoon een spannend uitje is. ligt je daar na een paar dagen op je buik als krijgsgevangenen , met honger en misschien wel een paar vrienden dood op de vloer ... nog niet door hebben dat dit gewoon een realwar is .....
Dat gaat niet gebeuren , in een jaar of twee nog niet en dan zijn er al zoveel russen dood , dat Putin met sarin potten gaat strooien net als in Syriequote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:04 schreef UitStraling het volgende:
Ik denk een hele realistische kijk. De Russen vorderen weliswaar langzaam, maar gestaag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Te negatief?
Zijn we er ook weer eerder vanaf.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dan hebben we voor het weekeinde nog wo3
Wat is jouw oplossing? Met Amerikaanse bommen daar alles weg knallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gelukkig vragen ze niet om hulp, dat zou wat zijn hè @:halcon @:tengano
De meeste van die jochies komen nooit meer thuis , die gaan de mobiele verbrandingsoven in ,quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo'n jochie heeft dan geluk. De oorlog is voor hem voorbij.
Ben ik niet oneens mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Maar je moet wel je kosten en baten afwegen. Zo kan het voor onze onderhandelingspositie gunstig zijn om nog een tijdje weerstand te bieden, zeker als Rusland zwaardere verliezen lijdt als het verwacht had.
Een kernoorlog riskeren om 2 kleine provincies die toch al bij Rusland wilden terug te krijgen is natuurlijk een ander verhaal wat kosten-baten betreft.
Stop nu eens met die loze, niet onderbouwde hersenspinsels MM!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren , in een jaar of twee nog niet en dan zijn er al zoveel russen dood , dat Putin met sarin potten gaat strooien net als in Syrie
Sorry maar ik zie dat niet gebeuren, de sancties zullen in stand blijven en verscherpt worden maar militair ingrijpen en open oorlog met Rusland? Nee.quote:
zolang Putin mosterd gas potten heeft is hij niet verslagenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben ik niet oneens mee.
Maar het overgrote deel in het westen denkt dat Rusland bijna verslagen is en dat de navo daarna Rusland nog een kopje kleiner maakt en Oekraïne daarna gezellig bij de EU komt.
Dat is een oneerlijk beeld wat daar geschetst wordt.
Klinkt het meest diplomatiek.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Opdelen vh land in oost en west waarbij Rusland de oostdelen pakt en het westen de westdelen.
West moet dan neutraal blijven van navo. En mag geen groot leger krijgen, oost ook niet.
Net als Duitsland vroeger na de oorlog.
Ja maar wat vond jij van het verhaal over de West-Europese troepen? Verder was ik het uiteraard ook eens met hem en vind ik het een absolute professional hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk een hele realistische kijk. De Russen vorderen weliswaar langzaam, maar gestaag.
Maar bovenal is hun overmacht in getal gewoon vele malen te groot. Dat gaan we helaas de komende weken zien.
Dankzij de klungelige start van de invasie is er een soort hoop en optimisme ontstaan die verder nergens op is gebaseerd.
Het is niet de vraag óf Oekraïne in handen valt van de Russen, maar wanneer.
Het land langdurig bezet houden is echter wat anders.
Franse, Britse of Duitse bommen zijn ook erg goed, hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing? Met Amerikaanse bommen daar alles weg knallen?
Je zal vast gelijk hebben hoor. Ik heb er moeite mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie dat niet gebeuren, de sancties zullen in stand blijven en verscherpt worden maar militair ingrijpen en open oorlog met Rusland? Nee.
Bijkomend probleem is dat je dan feitelijk bewijst dat Poetin gelijk had en dat de NAVO hem wilde aanvallen. Hoe lullig het ook is voor Oekraine de oplossing zal niet op militair vlak liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |