ja hadden we het gister al overquote:
Wel wakker?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Aan welke voorwaarden voldoet Oekraïne? Het zijn van een Christelijke land? Schijnbaar is het voldoende om EU lid te worden als je aangevallen wordt door een ander land.
Erdogan slaat slechts de spijker op zijn kop en legt EU en NATO's hypocrisie bloot.
Ja, kom op zeg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel jammer dat je niet heel Rusland laat zien. Klein stukje maar.
Het land is best groot. Rusland ingesloten door Nato schreef je.
Ah, net zoals Iran de atoom technologie van Nederland jatte, door dat een Iraanse student in Delft opeens naar Iran terug moestquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Russen hebben de technologie gejat, de beste spionnenactie ooit
Notabene, Turkije is als sinds 1987 kandidaat lid en nog steeds niet in staat om aan de voorwaarden te voldoen. Da's best wel bijzonder.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wel wakker?
Ukraine wordt kandidaat lid maar moet daarna aan dezelfde criteria voldoen die gemonitord worden zoals rechtsstatelijkheid, persvrijheid, democratische beginselen. Turkije onder Edro voldoet daar never nooit niet aan. Het is lang niet zeker dat Ukraine aan gaat voldoen en dus volledig EU-lid wordt daar gaan sowieso jaren overheen.
Eerst Nederland maar eens promoverenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hadden we het gister al over
ik zie Nederland - Rusland in de toekomst (want ze zullen wel degraderen) en ik heb besloten dat daar (naast de uitslag) niets mis mee is
Meh, Kaliningrad kut zit er natuurlijk nog tussenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg jammer dat mensen hier niet weten dat zowel Noorwegen, Polen als Litouwen aan Rusland grenst.
Ja, je moet uitgaan van het deel van Rusland waar het gebeurt. Die toendra boeit niet en speelt strategisch amper 'n rol.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Wat boeit die 75% tundra van Rusland nou. Het gaat toch om het deel in het westen? Je kan zowat een atoombom gooien in het oosten en met een beetje goed mikken maak je niet of nauwelijks slachtoffers
Het gaat Putin toch niet om één of ander kut dorpje met een niet uit te spreken naan in het midden van Rusland.
Deze?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:01 schreef the-eye het volgende:
Ik was de docu van Oliver Stone "Ukrain on fire" aan het kijken. Ik kan hem niet nogmaals kijken omdat hij ineens door YT als ongepast/aanstootgevend is aangemerkt
Maar laten we vooral blijven denken dat censuur alleen in Rusland voorkomt
Als je die enclave als deel van Rusland meetelt wel, ja. Die had ik dan weer welquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meh, Kaliningrad kut zit er natuurlijk nog tussen
ja eerst moeten die kut 'chinezen' naar boven vrees ik dus we hebben nog een jaar om de neuzen de goede kant op te krijgen en dan vanaf volgend jaar knallenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerst Nederland maar eens promoveren
Met 'n Nederlandse-Rus in de gelederen.
Klinkt een beetje alsof je 12 keer blijft zitten in groep 3.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Notabene, Turkije is als sinds 1987 kandidaat lid en nog steeds niet in staat om aan de voorwaarden te voldoen. Da's best wel bijzonder.
Ik denk niet dat ze in het Kremlin zo gek zijn dat ze denken dat de NAVO Rusland binnen wil vallen. Hij gebruikt het als narratief, maar voor zover ik het kan beoordelen wil Poetin vooral politieke macht in de voormalige Russische (puppet)gebieden. Dat is echt dat vasthouden aan het verleden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Estland en Letland grenzen aan Rusland. Litouwen en Polen grenzen niet aan Rusland, maar wel aan Wit-Rusland wat eigenlijk ook gewoon een uitbreiding van Rusland is met die puppet aan de macht daar.
Stel Oekraïne en Finland worden NAVO-lid en plaatsen allemaal wapens op de grens met Rusland. Voor NAVO en iedereen die normaal kan nadenken kan dat uitgelegd worden als een verdedigende actie, voor als het een keer nodig zou zijn. Putin zal dat echter zien als een "zie je wel, eerst was het in Polen en Roemenië en nu zitten ze al aan mijn grens binnen 500km van Moskou en op tientallen kilometers van St. Petersburg".
Denk ik dat dit de enige reden is van Putin? Nope, vast niet.
Speelt dit wel een grote rol? Ja, denk het wel.
Weet niet of hun import-Canadezen allemaal mee gaan doen. Als ze met hun OS-team spelen, dan is promotie een eitje. Daar verliest Nederland ook dik van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja eerst moeten die kut 'chinezen' naar boven vrees ik dus we hebben nog een jaar om de neuzen de goede kant op te krijgen en dan vanaf volgend jaar knallen
nu alvast met de pet rond voor Sprong zijn verzekering
Als er eenmaal een kernwapen gebruikt is dan is weer een stap op de escalatie-ladder genomen. Geen enkele garantie dat het bij tactische kernwapens op militaire doelen blijft. De verleiding is dan groot ze ook in te zetten tegen strategische doelen zoals bijvoorbeeld de haven van Rotterdam. Beter blijven we daar weg van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef crystal_meth het volgende: [..] Waarom denken zovelen dat gebruik van nucleaire wapens betekent dat alle ICBMs gelanceerd worden? Een conflict escaleren met tactische, low-yield, kernwapens om de tegenstander tot de-escaleren te dwingen is deel van de Russische militaire doctrine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 01-03-2022 21:17:22 ]
De Oorlog tusssen Utrecht en Ijsselstein was een zeer bloedige voor die tijd met 4000 man krijgsvolk werden de ijsselsteiners uitgehongerd door de utrechtenarenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ehhh de oorlogen van de vrede van Utrecht was ook een wereld oorlog, voor die tijd.
Als je het hedendaagse Turkije ziet is het ook niet vreemd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof je 12 keer blijft zitten in groep 3.
Ik vergeet dat echt steedsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je die enclave als deel van Rusland meetelt wel, ja. Die had ik dan weer wel
wij zijn met de boot van Tallinn naar Helsinki geweestquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vergeet dat echt steedsOok toen ik road trip aan het plannen was en misschien via de Baltische landen naar Finland wilde reizen vergat ik het steeds dat je dan een stukje om moet rijden als je niet in "Rusland" wil komen
Zoiets is dus, min of meer, ooit eens echt gebeurd toen een meteoriet insloeg (ontplofte met een kracht van 3 - 30 megaton TNT op een hoogte van 8km) in Siberië:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Wat boeit die 75% tundra van Rusland nou. Het gaat toch om het deel in het westen? Je kan zowat een atoombom gooien in het oosten en met een beetje goed mikken maak je niet of nauwelijks slachtoffers
Het gaat Putin toch niet om één of ander kut dorpje met een niet uit te spreken naan in het midden van Rusland.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wel wakker?
Ukraine wordt kandidaat lid maar moet daarna aan dezelfde criteria voldoen die gemonitord worden zoals rechtsstatelijkheid, persvrijheid, democratische beginselen. Turkije onder Edro voldoet daar never nooit niet aan. Het is lang niet zeker dat Ukraine daaraan gaat voldoen en dus volledig EU-lid wordt daar gaan sowieso jaren overheen.
De VS heeft geen grens met Rusland en Canada ook niet, daar ligt best wel een aardig stuk water tussen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:08 schreef Godshand het volgende:
Omdat @:capricia te lui is:
[ afbeelding ]
NAVO landen
Teruggezet naar groep 3, vooral onder Erdogan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je het hedendaagse Turkije ziet is het ook niet vreemd.
Ik heb dit ook gezien, onder andere op OSINT. Beelden van tanks bij het Centraal station daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef AchJa het volgende:
Onbevestigde geruchten dat Kherson ingenomen zou zijn? Iemand meer gehoord?
Het probleem is vooral dat je de tegenstander op dat moment inderdaad 2 keuzes geeft: de-escaleren, als in Rusland zijn zin geven, waarmee ze meteen weten dat ze daar dus altijd hun zin mee kunnen krijgen, of je slaat nucleair terug om ze te laten zien dat het gebruik van nucleaire wapens zware consequenties heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waarom denken zovelen dat gebruik van nucleaire wapens betekent dat alle ICBMs gelanceerd worden?
Een conflict escaleren met tactische, low-yield, kernwapens om de tegenstander tot de-escaleren te dwingen is deel van de Russische militaire doctrine.
Kalingrad?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Estland en Letland grenzen aan Rusland. Litouwen en Polen grenzen niet aan Rusland,
Die hele uitleg waarom ze doen zoals ze doen is ook zoeken naar uitleg en een poepanalyse.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je? Navo heeft 0 intentie om Rusland aan te vallen en Rusland heeft nukes. Dat hele kletsverhaal over blitzkrieg naar Moskou is propaganda-onzin.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef AchJa het volgende:
Onbevestigde geruchten dat Kherson ingenomen zou zijn? Iemand meer gehoord?
Alaska grenst aan de Russische Aleoetenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS heeft geen grens met Rusland en Canada ook niet, daar ligt best wel een aardig stuk water tussen.
Rusland is erg groot , maar zeer klein qua economie ,quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Ik ook! Alleen zat ik op een groot cruiseschip wat eerst nog naar St Petersburg ging, goed dat ik dat nog gedaan heb voor het St Petersburg een gapend radioactief gat isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
wij zijn met de boot van Tallinn naar Helsinki geweest
teringkoud daar man, we zijn maar naar Avengers gegaan in de bios om de tijd te doden tot de boot weer terugging
quote:Internationaal Gerechtshof: volgende week zitting over Oekraïne
Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag houdt volgende week een openbare zitting over beschuldigingen van genocide in de Oekraïne-oorlog. Deze zittingen staan gepland op 7 en 8 maart, laat de rechtbank weten in een verklaring.
President Zelensky had het hoogste hof van de Verenigde Naties vorige week verzocht een oordeel te vellen over de Russische "manipulatie" van het begrip genocide om de inval te rechtvaardigen. Hij heeft de VN-rechters gevraagd Moskou op te dragen de militaire operaties in Oekraïne te beëindigen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zoiets is dus, min of meer, ooit eens echt gebeurd toen een meteoriet insloeg (ontplofte met een kracht van 3 - 30 megaton TNT op een hoogte van 8km) in Siberië:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tunguska_event
Zijn uiteindelijk 1-3 doden gevallen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
wij zijn met de boot van Tallinn naar Helsinki geweest
teringkoud daar man, we zijn maar naar Avengers gegaan in de bios om de tijd te doden tot de boot weer terugging
Daarom gaat het toetreden dus o.a. ook niet zo snel gebeuren. Dat het een zekerheid is voor de toekomst, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oekraïne wordt compleet gesloopt door Rusland. Zij hebben momenteel wel betere dingen te doen dan het opvolgen van Europese verzinselen.
En wat is het excuus van Turkije voor 35 jaar te laat zijn met hun huiswerk?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oekraïne wordt compleet gesloopt door Rusland. Zij hebben momenteel wel betere dingen te doen dan het opvolgen van Europese verzinselen.
Valt me ook tegen. Zelfs met een kaart er bij lukt het nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg jammer dat mensen hier niet weten dat zowel Noorwegen, Polen als Litouwen aan Rusland grenst.
ze zakken steeds voor hun herkansingenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat is het excuus van Turkije voor 35 jaar te laat zijn met hun huiswerk?
en Alaska valt weer onder de Verenigde Statenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Alaska grenst aan de Russische Aleoeten
Kijk nog eens goed op de kaart.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS heeft geen grens met Rusland en Canada ook niet, daar ligt best wel een aardig stuk water tussen.
Dat was toch Pakistan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah, net zoals Iran de atoom technologie van Nederland jatte, door dat een Iraanse student in Delft opeens naar Iran terug moest
En dat is een NAVO-landquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
en Alaska valt weer onder de Verenigde Staten
Eerst terrorisme en daarna Tayyip mafkees die Turkije terug naar de middeleeuwen heeft gestuurd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:14 schreef sp3c het volgende:
dit is niet @:Tijger_m zijn beste dag jongens
Nee maar wie komt nou met zo iets achterlijks terwijl de Russische beer Oekraïne sloopt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Daarom gaat het toetreden dus o.a. ook niet zo snel gebeuren. Dat het een zekerheid is voor de toekomst, dat dan weer wel.
Ik heb vanavond geleerd waar Finland ligt. Ik dacht dat het altijd ergens linksboven Engeland lagquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik type even snel watquote:
Hoe danquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb vanavond geleerd waar Finland ligt. Ik dacht dat het altijd ergens linksboven Engeland lag
Bedankt voor de les
Schande voor de blauwhemden. @yvonne voortaan beter op topografie toetsen.quote:
Ik heb toch sterk het idee gezien de weerstand dat heel veel ukrainers het niet zien zitten door een dictator overheerst te worden i.t.t. tot nogal wat turken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Was een deel van de Sovjet doctrine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waarom denken zovelen dat gebruik van nucleaire wapens betekent dat alle ICBMs gelanceerd worden?
Een conflict escaleren met tactische, low-yield, kernwapens om de tegenstander tot de-escaleren te dwingen is deel van de Russische militaire doctrine.
Yep.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed op de kaart.
Volgens mij was het 5 km tussen een eiland van de VS en een Russisch eiland.
Ik ben geen voorstander van een EU-lidmaatschap. Als EU zo perfect was dan zou Engeland niet zijn uitgestapt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eens. Ik ben ook tegen een kernoorlog. Tig topics terug was er nog een idee die aan het fantaseren was over de mogelijkheid om Rusland nucleair te vernietigen met geringe schade in het Westen. Net alsof zoiets niet een gruwel is. Gewoon niet doen, op geen enkele manier, ook niet met low yield tactische wapens op zuiver militaire doelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat je de tegenstander op dat moment inderdaad 2 keuzes geeft: de-escaleren, als in Rusland zijn zin geven, waarmee ze meteen weten dat ze daar dus altijd hun zin mee kunnen krijgen, of je slaat nucleair terug om ze te laten zien dat het gebruik van nucleaire wapens zware consequenties heeft.
En daarmee ben je héél dicht bij een volgende stap die een full nuclear exchange betekent.
Ik was er graag rond 1900 geweest. Erg veel vernield en verpauperd helaasquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Kaliningrad ziet er wel leuk uit voor een weekend stedentrip.
Oekraïne is dan een bufferstaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:16 schreef Vijf_voor het volgende:
Als Oekraine zich bij de NAVO aansluit komt de NAVO dichterbij en als de Russen Oekraine innemen komt de NAVO ook dichterbij…
Gelukkig doet Turkse economie het primaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van een EU-lidmaatschap. Als EU zo perfect was dan zou Engeland niet zijn uitgestapt.
We praten alsof we allemaal tevreden zijn over de EU terwijl de EU ons in feite alleen maar armer heeft gemaakt.
Haha. Hoe jammer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Je wilt het of je doet het niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Notabene, Turkije is als sinds 1987 kandidaat lid en nog steeds niet in staat om aan de voorwaarden te voldoen. Da's best wel bijzonder.
Ah, ik dacht Iran maar een ander islamitisch land dusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:14 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat was toch Pakistan?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Abdul_Qadir_Khan
Het enge is dat er altijd ook generaals/leiders rondlopen die ook menen dat een nuclear war te winnen valt, al dan niet met 'relatief geringe' schade.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eens. Ik ben ook tegen een kernoorlog. Tig topics terug was er nog een idee die aan het fantaseren was over de mogelijkheid om Rusland nucleair te vernietigen met geringe schade in het Westen. Net alsof zoiets niet een gruwel is. Gewoon niet doen, op geen enkele manier, ook niet met low yield tactische wapens op zuiver militaire doelen.
Jesusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noorwegen heeft geen grens met Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |