Denk je dat het rendabel is om voor 150 man een vliegtuig te laten vliegen, dat vervolgens leeg terug gaat?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom staan ze op Schiphol en gaan ze met de KLMHebben we geen legervliegtuigen meer?
Klopt, we hebben niets, en wat we hebben vliegt al dagen rondjes boven Polen. (MRTT)quote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom staan ze op Schiphol en gaan ze met de KLMHebben we geen legervliegtuigen meer?
Dat zie ik die megalomane gek met zijn napoleoncomplex niet doen helaas.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een diplomatieke oplossing zou op n manier mogelijk moeten zijn: Rusland trekt zich terug uit Oekraens grondgebied, dan is het klaar.
Zeker nietquote:Op maandag 28 februari 2022 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zie ik die megalomane gek met zijn napoleoncomplex niet doen helaas.
Dat hopen we allemaal maar ik moet het nog zien. We hebben dit type oorlogvoering eigenlijk al in geen 80 jaar meer gehad, dat maakt het af en toe ook onoverzichtelijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Laten we in godsnaam hopen dat ze het daarbij laten en het dan toch nog met een soort "sisser" afloopt, in zoverre je daar nu nog van kunt spreken dan.
Ik vind het ook stom dat ze moeten onderhandelen met degene die is binnen gevallen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:44 schreef xminator het volgende:
Met terroristen moet je nooit onderhandelen.
Alsof dat uitmaakt, we laten al dagen een vliegend tankstation rond vliegen...quote:Op maandag 28 februari 2022 09:44 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Denk je dat het rendabel is om voor 150 man een vliegtuig te laten vliegen, dat vervolgens leeg terug gaat?
Hij zal minstens die 2 provincies willen en nog een pakket eisen op tafel strooien.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zie ik die megalomane gek met zijn napoleoncomplex niet doen helaas.
Dat is het punt ook...de Russen staan er bekend om door te gaan tot het einde en de vele verliezen te accepteren. Een voorbeeld was de winteroorlog in 1939...De Finnen hadden 250.000 man en hadden 70.000 slachtoffers en de Russen vielen aan met 1.000.000 man en 6000 tanks en hadden 381.000 slachtoffers te betreuren en verloren bijna 3000 tanks.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
Nou ja, ‘praten’. Waarschijnlijk gooien de Russen dezelfde eisen op tafel als eerder. Ik verwacht er niet veel vanquote:Op maandag 28 februari 2022 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Toch ook wel een afgang voor Rusland dat ze al na 5 dagen willen praten (ook al komt er waarschijnlijk niks uit). Stel je voor dat de NAVO al na 5 dagen met de Taliban was gaan praten.
Toch is die groep wel weer flink in tweeen gespleten op dit issue. Zie ook veel mensen die constant waarschuwde voor WEF/Great Reset/Qr code die nu flink Oekraine steunen. Het is niet zo zwart-wit gelukkig.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:43 schreef EinarBoe het volgende:
Op twitter zijn de corona-wappies ook weer steeds actiever in hun steun aan Rusland/woede richting WEF/NAVO. Die mensen zijn echt verloren.
doen ze ook alleen maar omdat ze niet zonder benzine willen komen te staan zoals de russen dat nu doenquote:Op maandag 28 februari 2022 09:45 schreef spoilert het volgende:
[..]
Alsof dat uitmaakt, we laten al dagen een vliegend tankstation rond vliegen...
150 personen is toch precies wat je kwijt kan in een Hercules vliegtuig?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:44 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Denk je dat het rendabel is om voor 150 man een vliegtuig te laten vliegen, dat vervolgens leeg terug gaat?
In het land van waaruit ze zijn binnen gevallen...quote:Op maandag 28 februari 2022 09:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het ook stom dat ze moeten onderhandelen met degene die is binnen gevallen.
Ach, 300 man hebben ooit het hele Perzische leger tegengehouden.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
150. Die worden door Putins overmacht aan flarden geschoten.
Tuurlijk. Garanties dat Oekrane nooit bij de EU of NAVO komt, misschien hetzelfde voor andere landen in de regio, nieuwe regering in Oekrane en mogelijk nog wat herstelbetalingen voor de economische schade die Rusland geleden heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij zal minstens die 2 provincies willen en nog een pakket eisen op tafel strooien.
Dat is nog ergerquote:Op maandag 28 februari 2022 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In het land van waaruit ze zijn binnen gevallen...
Als ze het doen, die staan vaker aan de grond vanwege "technische" problemen dat ze vliegen. De stingers die naar het front gingen werden ook vervoerd door "onze" deel C17quote:Op maandag 28 februari 2022 09:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
150 personen is toch precies wat je kwijt kan in een Hercules vliegtuig?
Jammer dat Baudet geen spreekverbod heeft though, dat wordt weer echt een hoog NSB gehalte namelijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:47 schreef Raw85 het volgende:
Om 11:00 debat in de Tweede Kamer over de ontwikkelingen in Oekrane. Hopelijk een keer een goed debat ipv weer eens een treurige vertoning.
Ik wil niet weten waar Baudet straks mee gaat komen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:47 schreef Raw85 het volgende:
Om 11:00 debat in de Tweede Kamer over de ontwikkelingen in Oekrane. Hopelijk een keer een goed debat ipv weer eens een treurige vertoning.
Ooh. Daarom duurde het dus zo lang voordat ze op transport gingen. Manmanmanquote:Op maandag 28 februari 2022 09:49 schreef spoilert het volgende:
[..]
Als ze het doen, die staan vaker aan de grond vanwege "technische" problemen dat ze vliegen. De stingers die naar het front gingen werden ook vervoerd door "onze" deel C17
Hong Kong is volstrekt onvergelijkbaar. Geen soeverein gebied. Volledig verwachte actie van China. Geen nucleaire dreiging, geen WO 3 dreiging. Geen grootmachten tegenover elkaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Weet niet. Kijk naar hoe China de afgelopen jaren Hong Kong heeft overgenomen. Weliswaar zonder tanks maar desalniettemin even verschrikkelijk voor die mensen. Van een vrij leven in een Britse kolonie via een vrij leven in een behoorlijk zelfstandig gebied naar leven in een achterlijk corrupte dictatuur. Toch relatief weinig van gehoord hier.
Ik zou graag eens serieus horen wat ie als oplossing ziet nu.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wil niet weten waar Baudet straks mee gaat komen.
Oekraine dwingen zich over te geven en druk zetten dat ze niet bij de NATO en EU komen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zou graag eens serieus horen wat ie als oplossing ziet nu.
Oekrane aan Rusland schenken.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, bovendien, weinig over gehoord hier? De protesten waren wekenlang in het nieuws...quote:Op maandag 28 februari 2022 09:51 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hong Kong is volstrekt onvergelijkbaar. Geen soeverein gebied. Volledig verwachte actie van China. Geen nucleaire dreiging, geen WO 3 dreiging. Geen grootmachten tegenover elkaar.
Tuurlijk maakt dat uit. Verschil tussen operationele inzet en oefening. Iets met economisch gebruik van middelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:45 schreef spoilert het volgende:
[..]
Alsof dat uitmaakt, we laten al dagen een vliegend tankstation rond vliegen...
Tot ze verslagen en gedood werden.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ach, 300 man hebben ooit het hele Perzische leger tegengehouden.
Denk niet dat Poetins onderhandelingspositie nu sterker is dan vorige week.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:52 schreef LXIV het volgende:
Oorlog is een voortzetting van de politiek (met andere middelen).
Dus onderhandelen is een wezenlijk onderdeel ervan. Het doel van oorlog is enkel om een gunstigere onderhandelingspositie te bereiken. Bijna alle oorlogen zijn door onderhandelen tot hun einde gekomen, dat een land doorvecht tot het volledig verslagen is en zich onvoorwaardelijk moet overgeven komt zelden voor (Duitsland WOII). Verder kan ik geen oorlog bedenken na 1900 waarbij niet onderhandeld is.
Uit de NAVO, uit de EU, Rusland Oekrane laten innemen, coronatribunalen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 februari 2022 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De roebel stabiliseerd wel nu geloof ik, na de initiele eerste (mega) val eerder.
Tevens links laten we proberen welvaart zo gelijk mogelijk te proberen te verdelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Links:
Waarom stopt niemand die Putin, waarom grijpt er niemand in in zijn parlement?!!!
Tevens Links:
Mensen waar ik het op dit moment mee oneens ben in het parlement moeten verboden worden om te spreken in het parlement!
Ja ach. Het is van beide kanten toch voor de show, zodat ze kunnen zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben. Ik kan me echt niet voorstellen dat hier iets kan uitkomen.quote:
Dekselse links toch ook altijd.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Links:
Waarom stopt niemand die Putin, waarom grijpt er niemand in in zijn parlement?!!!
Tevens Links:
Mensen waar ik het op dit moment mee oneens ben in het parlement moeten verboden worden om te spreken in het parlement!
Putin loverquote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Links:
Tevens Links:
Het is niet een kwestie van oneens, maar van staatsgevaarlijk. Baudet zijn partij zou verboden moeten worden omdat het een ondemocratische partij is waarin openlijk gefantaseerd wordt over tribunalen, die oproept tot agressie tegen ministers/kamerleden, en duidelijk probeert de soevereiniteit van Nederland te ondermijnen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Links:
Tevens Links:
Een makkelijkere en simpelere optie zou zijn als Poetin zou zeggen 'mwah, hoef het toch niet te hebben' natuurlijkquote:Op maandag 28 februari 2022 09:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Kan oekraine zich niet opofferen zodat de rest vd wereld niet mee ten onder gaat
Om een kernoorlog te voorkomen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Links:
Tevens Links:
Maar hij is nu wel sterker als over een half jaar als ze zich met de staart tussen de benen na tienduizenden gesneuvelde Russen en een tekort aan alles moeten terugtrekken.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk niet dat Poetins onderhandelingspositie nu sterker is dan vorige week.
quote:Op maandag 28 februari 2022 09:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is het punt ook...de Russen staan er bekend om door te gaan tot het einde en de vele verliezen te accepteren. Een voorbeeld was de winteroorlog in 1939...De Finnen hadden 250.000 man en hadden 70.000 slachtoffers en de Russen vielen aan met 1.000.000 man en 6000 tanks en hadden 381.000 slachtoffers te betreuren en verloren bijna 3000 tanks.
Dat is de standvastigheid van de Russen. Om nog maar niet over de tweede wereldoorlog te spreken.En dan nu de hedendaagse feiten: talloze Russen geven zich over aan Oekraense militairen. Jonge gasten die totaal geen idee hebben wat ze daar eigenlijk doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou waarom niet? Neem aan dat ze de huidige situatie ook niet willen allebei.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:55 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja ach. Het is van beide kanten toch voor de show, zodat ze kunnen zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben. Ik kan me echt niet voorstellen dat hier iets kan uitkomen.
Leuk, een willekeurig twitteraccount doet een uitspraak.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Er wordt hier gesproken over zo'n 45.000 man in de Donbass die het risico lopen om omsingeld te worden. Dat zou inderdaad een enorme impact hebben op het oorlogsverloop.
[ twitter ]
Rusland heeft de kaart dat de NAVO niet militair ingrijpt wel op tafel gekregen. Tenminste, zolang ze niet overdrijven met het maken van burgerslachtoffers. De sancties zullen zwaarder zijn dan Rusland in heeft geschat, dus dat verzwakt de onderhandelingspositie wel weer wat.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk niet dat Poetins onderhandelingspositie nu sterker is dan vorige week.
Nee joh. Dat worden weer alle ballen op Thierry en Geert om zichzelf te profileren voor de Gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:47 schreef Raw85 het volgende:
"als een vijand te sterk is omsingel ze dan".quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Er wordt hier gesproken over zo'n 45.000 man in de Donbass die het risico lopen om omsingeld te worden. Dat zou inderdaad een enorme impact hebben op het oorlogsverloop.
[ twitter ]
De eindeloze naviteit en gebrek aan inzicht.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Links:
Tevens Links:
KLM vliegt natuurlijk gratis, wat stom van mij...quote:Op maandag 28 februari 2022 09:53 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat uit. Verschil tussen operationele inzet en oefening. Iets met economisch gebruik van middelen.
Maar Poetin wel dus. Dat had ik niet verwacht.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef RAVW het volgende:
Zelensky niet aanwezig bij Oekraense delegatie
De Oekraense delegatie is gearriveerd bij de Belarussisch-Oekraense grens, meldt The New York Times. De krant schrijft dat de delegatie bestaat uit de Oekraense minister van Defensie, het hoofd van de fractie van president Zelensky's partij en de plaatsvervangend minister van Buitenlandse Zaken. Volodymyr Zelensky is zelf dus niet bij de onderhandelingen aanwezig.
Vladimir Poetin is wel aanwezig. Hij wordt vergezeld door Vladimir Medinsky, voormalig minister van Cultuur in Rusland.
Zo als verwacht
Iets aangepast.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Links:
Tevens Links:
Mensen waar ik het op dit moment mee oneens ben in het parlement mogen hun mening uiten, maar we moeten voorkomen dat er haat wordt gezaaid, onwaarheden worden verkondigd en het moet verboden worden om de democratie te ondermijnen in het parlement!
Ja, het is een geluid dat je bij heel links wel hoort en je eigenlijk ook heel veel leest in dit topic, daar heb je gelijk in. Scherpe observaties, dank.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:57 schreef HeatWave het volgende:
Je sorry het is te debiel om te zien dat een van de grootste redenen dat die megalomane gek zo zijn gang kan gaan is omdat het daar niet meer is toegestaan om een tegengeluid te geven aan Putin, en dan gaan mensen hier pleiten voor precies hetzelfde systeem.
Dat gaat er bij mij echt niet in hoor.
Toen dacht Rusland zelf ook nog van de ingangen met de EU te profiteren.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:39 schreef Zwansen het volgende:
Waarom was Putin destijds niet boos toen de Baltische Staten bij de EU kwamen dan?
Dan leek me een minstens zo ‘dreigende’ stap vanuit Russisch oogpunt gezien.
Poetin is er helemaal niet bijquote:Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef RAVW het volgende:
De Oekraense delegatie is gearriveerd bij de Belarussisch-Oekraense grens, meldt The New York Times. De krant schrijft dat de delegatie bestaat uit de Oekraense minister van Defensie, het hoofd van de fractie van president Zelensky's partij en de plaatsvervangend minister van Buitenlandse Zaken. Volodymyr Zelensky is zelf dus niet bij de onderhandelingen aanwezig.
Vladimir Poetin is wel aanwezig. Hij wordt vergezeld door Vladimir Medinsky, voormalig minister van Cultuur in Rusland.
Zo als verwacht
Dat lijkt me verstandig van Zelensky. Ga er maar naartoe als het in een ietwat veilig land gedaan wordt ipv d vriend van de agressor.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef RAVW het volgende:
Zo als verwacht
Ik vind het nogal een zware delegatie van Oekraine. Ik had niet verwacht dat Putin ook zou komen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef RAVW het volgende:
Zo als verwacht
?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Poetin is er helemaal niet bij
Ja, prima. Dan ontmantelen we de democratie omdat er nu een conflict is. dat garandeert een vrij Nederland!quote:
Waarom? Wat voegt de mening van Baudet toe.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Putin is er zelf bij?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef RAVW het volgende:
Zo als verwacht
Tsjah, de troepen in Donbass zijn wel de lul natuurlijk. Ook steden vrijwel omsingeld, die zullen ze niet ingaan natuurlijk. Eerder electra/water/internet afsluiten en van afstand bombarderen.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja en daarna mogen Moldavi, Georgi en de Baltische staten, voormalig onderdeel van het grote Rusland, zich ook opofferen voor de rest van de wereld?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Kan oekraine zich niet opofferen zodat de rest vd wereld niet mee ten onder gaat
Wel op 20 meter afstand van anderen wegens corona.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin is er zelf bij?
Dat is altijd al zo geweest toch. Kijk bijvoorbeeld hoe kritiek op immigratie al snel werd weggezet met dingen als racisme, wo2, etc.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, het is een geluid dat je bij heel links wel hoort en je eigenlijk ook heel veel leest in dit topic, daar heb je gelijk in. Scherpe observaties, dank.
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel op 20 meter afstand van anderen wegens corona.
De minister van Cultuur. Nounou, dat is toch een beetje het G-team in een ministerploeg.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Minister van Cultuur Medinski is voorzitter van onderhandelingsdelegatie.
[ twitter ]
Toch bizar eigenlijk dat er overal raket uit de straat stekenquote:
De democratie is sterk genoeg om bestand te zijn tegen afwijkende meningen. Als Baudet met 10 minuten spreektijd in de TK al in staat is de democratie omver te werpen, wat is zij dan waard? Onzin-redenatie en de typische reflex om iedereen met een andere mening de mond te snoeren. Hebben we al veel vaker gezien natuurlijk.quote:
Dat is het ook. Dit is geen serieuze delegatiequote:Op maandag 28 februari 2022 10:03 schreef PirE het volgende:
[..]
De minister van Cultuur. Nounou, dat is toch een beetje het G-team in een ministerploeg.
die foto mag wil in de topic opening komenquote:
denk dat raket het niet zo leuk vindt dat je hem in enkelvoud benoemd terwijl het een heel clubje raketten is die overal in alle straten stekenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Toch bizar eigenlijk dat er overal raket uit de straat steken
Maar in Nederland is het niet kunnen geven van een tegengeluid niet aan de orde. We zijn een en al tegengeluid. Elk geluid heeft zijn eigen clubje en overal wordt rekening mee gehouden. Er zijn alleen wel grenzen en die moet je bewaken. Tot nu toe zijn er alleen tegengeluiden die zeggen dat bepaalde dingen niet mogen in de volksvertegenwoordiging maar is daar nog geen actie op ondernomen. Kortom de vergelijking loopt ontzettend mank en heeft eigenlijk niet van doen met het onderwerp.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:57 schreef HeatWave het volgende:
Je sorry het is te debiel om te zien dat een van de grootste redenen dat die megalomane gek zo zijn gang kan gaan is omdat het daar niet meer is toegestaan om een tegengeluid te geven aan Putin, en dan gaan mensen hier pleiten voor precies hetzelfde systeem.
Een hele grote oorlog die zijn weerga niet gaat kennen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat zijn de consequenties als Oekraine ineens bij de EU hoort?
Toch grappig hoe jij eenvoudig als zodanig aantoonbare klinkklare nonsens weet te verkopen als 'een tegengeluid'. Tegengeluiden zijn prima, noodzakelijk zelfs, maar je reinste leugens en nepnieuws kennen geen plaats in de Kamer.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:57 schreef HeatWave het volgende:
Zelensky zou dom zijn als hij naar Belarus gaat.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is het ook. Dit is geen serieuze delegatie
Dat dus, men moet mijn posts dan ook zeker niet zien als steun voor Baudet maar als steun voor het behoud van de democratie.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
De democratie is sterk genoeg om bestand te zijn tegen afwijkende meningen. Als Baudet met 10 minuten spreektijd in de TK al in staat is de democratie omver te werpen, wat is zij dan waard? Onzin-redenatie en de typische reflex om iedereen met een andere mening de mond te snoeren. Hebben we al veel vaker gezien natuurlijk.
Best wat, maar het hangt er ook vanaf onder welke voorwaarden. Niet alle lidmaatschappen zijn gelijk. Overgangsfase kan ook jaren duren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Eens. En ze proberen zoveel mogelijk Oekraense troepen in het open veld te vernietigen. De enige manier voor Oekrane om dat te voorkomen is een geordende terugtrekking. Maar dan wel met veel verlies van grondgebied.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:02 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Tsjah, de troepen in Donbass zijn wel de lul natuurlijk. Ook steden vrijwel omsingeld, die zullen ze niet ingaan natuurlijk. Eerder electra/water/internet afsluiten en van afstand bombarderen.
Turkije zag dat het goed was.quote:
Hij zou dood uit Belarus komen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelensky zou dom zijn als hij naar Belarus gaat.
Aldus diegene die meent dat het Poetin om de oostwaarts uitbreidende NAVO te doen is ja...quote:Op maandag 28 februari 2022 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
De eindeloze naviteit en gebrek aan inzicht.
Putin wel aanwezig?! Snel, bom erop!quote:Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef RAVW het volgende:
Zo als verwacht
[..]
Dat is het punt ook...de Russen staan er bekend om door te gaan tot het einde en de vele verliezen te accepteren. Een voorbeeld was de winteroorlog in 1939...De Finnen hadden 250.000 man en hadden 70.000 slachtoffers en de Russen vielen aan met 1.000.000 man en 6000 tanks en hadden 381.000 slachtoffers te betreuren en verloren bijna 3000 tanks.
Dat is de standvastigheid van de Russen. Om nog maar niet over de tweede wereldoorlog te spreken.Tja, standvastigheid. Het is toch vooral dat er heel veel Russen zijn en dat de leiders het leven van de Russen totaal niet boeiend vinden. Dus als het eerst peloton Russen dood is, sturen ze gewoon een nieuwe en daarna weer. Dat zal hier ook wel gaan gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Toch grappig hoe jij eenvoudig als zodanig aantoonbare klinkklare nonsens weet te verkopen als 'een tegengeluid'. Tegengeluiden zijn prima, noodzakelijk zelfs, maar je reinste leugens en nepnieuws kennen geen plaats in de Kamer.
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat dus, men moet mijn posts dan ook zeker niet zien als steun voor Baudet maar als steun voor het behoud van de democratie.
Baudet heeft net als ieder ander recht op een mening en ook het recht om er naast te zitten. Zodra we hem gaan verbieden is werkelijk iedereen vogelvrij.
Dan ben je net Rusland.
ik gok erop dat de rijke elite, de legertop en de russische bevolking zich dan nog ff gaat bedenken.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:04 schreef quirina het volgende:
[..]
Een hele grote oorlog die zijn weerga niet gaat kennen.
Baudet heeft recht op een mening ja, dat ben ik met je eens. Maar waar hij mee bezig is, is niet een mening. Hij is vooral bezig met het ondermijnen van onze democratie.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat dus, men moet mijn posts dan ook zeker niet zien als steun voor Baudet maar als steun voor het behoud van de democratie.
Baudet heeft net als ieder ander recht op een mening en ook het recht om er naast te zitten. Zodra we hem gaan verbieden is werkelijk iedereen vogelvrij.
Dan ben je net Rusland.
Binnen de EU zijn er ook verplichtingen voor steun als een lidstaat aangevallen wordt. Niet zo vergaand als NAVO art. 5 maar wel verregaande consequenties.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als het allemaal te ingewikkeld voor je is zou ik me maar over andere dingen druk maken!quote:Op maandag 28 februari 2022 09:57 schreef HeatWave het volgende:
Nee handig dit soort belachelijke eisen. Hebben wij straks twee mafkezen met eisen waar niemand aan kan en wil voldoen.quote:
Dat denk ik niet. Ik denk dat hij in stilte verdwijnt en we nooit meer iets van hem vernemenquote:
Dat vind de andere partij. Dat is dus geen reden om de mond te snoeren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Toch grappig hoe jij eenvoudig als zodanig aantoonbare klinkklare nonsens weet te verkopen als 'een tegengeluid'. Tegengeluiden zijn prima, noodzakelijk zelfs, maar je reinste leugens en nepnieuws kennen geen plaats in de Kamer.
Bron?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:58 schreef RAVW het volgende:
Zo als verwacht
Dood dus.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik denk dat hij in stilte verdwijnt en we nooit mee iets van hem vernemen
Nee hij is gewoon bezig zich als een etterbak te gedragen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Baudet heeft recht op een mening ja, dat ben ik met je eens. Maar waar hij mee bezig is, is niet een mening. Hij is vooral bezig met het ondermijnen van onze democratie.
Daar moet de democratie maar tegen kunnen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Baudet heeft recht op een mening ja, dat ben ik met je eens. Maar waar hij mee bezig is, is niet een mening. Hij is vooral bezig met het ondermijnen van onze democratie.
Dat is slechts jouw mening. En niet van belang, jij mag dit vinden namelijk, geen enkel probleem. Pas als ik ga oproepen tot een ban voor jou en je die krijgt zal je inzien hoe verkeerd je eigen standpunt is.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Welnee. Met de toegezegde steun en bewapening vanuit de EU is de definitieve benoeming als lidstaat vrijwel een formaliteit.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:04 schreef quirina het volgende:
[..]
Nja Zweden hoort bij de EU, maar niet bij de NAVO. Als Rusland zweden zou aanvallen hoeft de EU niet direct terug aan te vallen van wat ik begreep. Het is geen defensie pact.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:04 schreef quirina het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw mening. En niet van belang, jij mag dit vinden namelijk, geen enkel probleem. Pas als ik ga oproepen tot een ban voor jou en je die krijgt zal je inzien hoe verkeerd je eigen standpunt is.
met dit versnellen lijkt me meer dat het vande EU komt , zo van .... kom bij ons , dan kunnen we ten minste ook die russen in de pan gaan hakkenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee handig dit soort belachelijke eisen. Hebben wij straks twee mafkezen met eisen waar niemand aan kan en wil voldoen.
Oekrane kan wat mij betreft in een later stadium best lid worden, maar niet versneld omdat ze in een oorlog verwikkeld zijn, juist niet. Daarnaast zal Rusland zich niet opeens terugtrekken omdat Oekrane een EU lid is. Als hij zich nou eerst even daar op gaat richten ....
Komt ook door Van der Leyen die gisteren voor haar beurt sprak over EU membership voor Oekrane.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee handig dit soort belachelijke eisen. Hebben wij straks twee mafkezen met eisen waar niemand aan kan en wil voldoen.
Oekrane kan wat mij betreft in een later stadium best lid worden, maar niet versneld omdat ze in een oorlog verwikkeld zijn, juist niet. Daarnaast zal Rusland zich niet opeens terugtrekken omdat Oekrane een EU lid is. Als hij zich nou eerst even daar op gaat richten ....
Er zijn dan ook helemaal geen serieuze geluiden om Baudet uit de Kamer te weren ofzo, behalve in je hoofd.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan ben je net Rusland.
Dat hoeft niet, maar neem aan dat dat wel gebeurt als een neutraal EU-land opeens aan wordt gevallen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja Zweden hoort bij de EU, maar niet bij de NAVO. Als Rusland zweden zou aanvallen hoeft de EU niet direct terug aan te vallen van wat ik begreep. Het is geen defensie pact.
Anders negeren al die andere partijen hem gewoon. Zoveel spreektijd heeft hij nu ook weer niet (4 min). Maar ze maken hem groot omdat ze eeuwig op hem ingaan in plaats van te praten over belangrijke zaken.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Starhopper het volgende:
Lijkt me ook bijzonder sterk.. die man zit al twee jaar vrijwel afgesloten van de buitenwereld en gaat op 20 meter van z'n adviseurs aan een tafel zitten, maar zou nu wel naar Belarus reizen voor een face-to-face?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja in de ventilatie gatenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een uitleg waar je een molotov cocktail naar toe moet gooien.
Het gaat niet om meningen, maar om uitspraken en oproepen om die democratie te ondermijnen. Die is inderdaad sterk genoeg zolang je tijdig ingrijpt als er fascistische bewegingen opkomen die de democratie omver willen werpen, zoals de FvD.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
De democratie is sterk genoeg om bestand te zijn tegen afwijkende meningen.
Nogmaals, het gaat niet om meningen, maar blijf het vooral herhalen, dan heb je vanzelf een keer gelijk!quote:Als Baudet met 10 minuten spreektijd in de TK al in staat is de democratie omver te werpen, wat is zij dan waard? Onzin-redenatie en de typische reflex om iedereen met een andere mening de mond te snoeren. Hebben we al veel vaker gezien natuurlijk.
Oekrane gaat, als ze erbij komen, heel wat stemmen krijgen in het EPquote:Op maandag 28 februari 2022 10:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
met dit versnellen lijkt me meer dat het vande EU komt , zo van .... kom bij ons , dan kunnen we ten minste ook die russen in de pan gaan hakken
Net of ze staan te springen om mee te mogen doen
Negeren is normaliseren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:10 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Anders negeren al die andere partijen hem gewoon. Zoveel spreektijd heeft hij nu ook weer niet (4 min). Maar ze maken hem groot omdat ze eeuwig op hem ingaan in plaats van te praten over belangrijke zaken.
Ja, dat denkt Putin nu ook over iedereen die hem evt probeert tegen te werken, maar die mensen gaan naar de goelagquote:Op maandag 28 februari 2022 10:09 schreef quirina het volgende:
Baudet moet je gewoon negeren, net als Geert Wilders.
Doet Rutte ook. Die gaat dan altijd uitgebreid in zijn kopje koffie zitten roeren en sarcastische gezichten trekken.
Ik vraag me af of dat iets van links is. Over het algemeen hechten progressieve partijen meer waarde aan individuele vrijheden dan partijen aan hun rechterzijde van het politieke spectrum.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:54 schreef HeatWave het volgende:
Links:
Tevens Links:
Insert plaatje van propper over intolerantie tolereren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw mening. En niet van belang, jij mag dit vinden namelijk, geen enkel probleem. Pas als ik ga oproepen tot een ban voor jou en je die krijgt zal je inzien hoe verkeerd je eigen standpunt is.
Novichocomel geven.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:11 schreef Miniem het volgende:
Putin is wel aanwezig, kunnen ze hem gelijk vergiftigen.
FF een drone sturenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:11 schreef Miniem het volgende:
Sowieso maar bedoel nu even dan Oekraine. Dat het bij de EU komt betekend niet automatisch dat we direct in oorlog zijn met Rusland.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, maar neem aan dat dat wel gebeurt als een neutraal EU-land opeens aan wordt gevallen.
Je hebt geen idee hoe de man beveiligd wordt ga ik vanuit?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:11 schreef Miniem het volgende:
Zal me weinig verbazen dat ze de Oekranse delegatie gewoon oppakken.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou ja, ‘praten’. Waarschijnlijk gooien de Russen dezelfde eisen op tafel als eerder. Ik verwacht er niet veel van
het eerste deel hoef ik niet het laatste gedeelte mag je zo komen brengenquote:
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Lijkt me ook bijzonder sterk.. die man zit al twee jaar vrijwel afgesloten van de wereld en gaat op 20 meter van z'n adviseur aan een tafel zitten, maar zou nu wel naar Belarus reizen voor een face-to-face?
Zijn de Stingers er al? Gewoon de helikopter uit de lucht halenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:12 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe de man beveiligd wordt ga ik vanuit?
Wat is dat nou weer voor een non reden?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn dan ook helemaal geen serieuze geluiden om Baudet uit de Kamer te weren ofzo, behalve in je hoofd.
Nu is het tijd voor 1 van Amerika's sci-fi film tech. Waar is de mug-drone met zenuwgifquote:Op maandag 28 februari 2022 10:12 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is Baudet z'n standaard bullshitverhaaltje vol leugens af laten steken, daarna zeggen "Volgende" en er geen woord meer over zeggen verder. Kapotzwijgen.quote:
Als ik zie dat 6 fractieleiders in de rij staan bij de interruptie microfoon om hetzelfde te zeggen is dat toch zonde van de tijd.quote:
Ik mag in ieder geval wel hopen dat ze Baudet flink op zijn donder geven straks in de kamer.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een non reden?.
Mensen hier op FOK je weet wel, waar we deze discussie hebben, roepen er toe op. Daar reageer ik op. Of denk jij oprecht dat wat jij hier zegt meegenomen wordt in de kamerdebatten?.
Boeiend, enigste kans om die man nog om te leggen. Hierna verdwijnt hij forever wss.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:12 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Rotterdam is wel een van de belangrijkste doelwitten in Nederland. Maar wil je dat effectief uitschakelen zal je een tactisch kernwapen moeten gebruiken. Ik weet niet of luchtafweer helpt tegen een ICBM, zo gemakkelijk zijn die niet uit te schakelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:08 schreef Paul het volgende:
OOR / 'Rotterdamse haven moet luchtafweer krijgen'
Meestal gaat iedereen even een potje gamen op zijn of haar telefoon en gaan ze snel door naar de volgendequote:Op maandag 28 februari 2022 10:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik mag in ieder geval wel hopen dat ze Baudet flink op zijn donder geven straks in de kamer.
Helemaal prima.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik mag in ieder geval wel hopen dat ze Baudet flink op zijn donder geven straks in de kamer.
Dat zeg ik; er zijn geen serieuze geluiden (tenzij je Starhopper serieus neemt, maar lol). Je schrijft het echter uit alsof Heel Links dit standpunt deelt. Dat is de gebruikelijke bullshit die we van je gewend zijn zodra je iets ziet wat je niet bevalt, maar heeft met een breed gedeeld standpunt binnen links natuurlijk niks van doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een non reden?.
Mensen hier op FOK je weet wel, waar we deze discussie hebben, roepen er toe op. Daar reageer ik op. Of denk jij oprecht dat wat jij hier zegt meegenomen wordt in de kamerdebatten?.
Ik zou zeggen: geef hem vooral een podium en laat Nederlanders zelf bepalen of ze daarna nog op hem willen stemmen. Misschien doen z'n pro-Poetinpraatjes hem wel de das om.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is Baudet z'n standaard bullshitverhaaltje vol leugens af laten steken, daarna zeggen "Volgende" en er geen woord meer over zeggen verder. Kapotzwijgen.
net zo iets als bij een lift 1,5 meter afstand houden , en als de lift deur dan open gaat met 20 man in de lift gaan staan ....quote:Op maandag 28 februari 2022 10:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Lijkt me ook bijzonder sterk.. die man zit al twee jaar vrijwel afgesloten van de wereld en gaat op 20 meter van z'n adviseur aan een tafel zitten, maar zou nu wel naar Belarus reizen voor een face-to-face?
Is candycrush nog populair in de kamer?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meestal gaat iedereen even een potje gamen op zijn of haar telefoon en gaan ze snel door naar de volgende
[..]
Dat is de standvastigheid van de Russen. Om nog maar niet over de tweede wereldoorlog te spreken.Dit is een grote fout die je maakt. Die 20 miljoen doden waren beslist niet van Rusland. Merendeels waren Oekrainers. De grap is dat het landen waren van de Sovjet Unie en Rusland altijd zijn naam daaraan koppelde. De overgrote deel van die 20 miljoen waren van andere Sovjet Staten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach man, het was idd een post met eenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zeg ik; er zijn geen serieuze geluiden (tenzij je Starhopper serieus neemt, maar lol). Je schrijft het echter uit alsof Heel Links dit standpunt deelt. Dat is de gebruikelijke bullshit die we van je gewend zijn zodra je iets ziet wat je niet bevalt, maar heeft met een breed gedeeld standpunt binnen links natuurlijk niks van doen.
nee iets met word .... nog watquote:Op maandag 28 februari 2022 10:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Is candycrush nog populair in de kamer?
Maar je zegt toch ook dat er overal gras groeit?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
denk dat raket het niet zo leuk vindt dat je hem in enkelvoud benoemd terwijl het een heel clubje raketten is die overal in alle straten steken
Zou wel echt een statement maken om dat nu op te schalen naar een potje gamen met een TV en een PS5.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meestal gaat iedereen even een potje gamen op zijn of haar telefoon en gaan ze snel door naar de volgende
Word feud is verre van nieuwquote:Op maandag 28 februari 2022 10:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee iets met word .... nog wat dat nieuwe game
nee die bedoel ik niet er is een nieuwe met 5 keer raden of zoquote:Op maandag 28 februari 2022 10:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Word feud is verre van nieuw
Wordle ook wel Lingo...quote:Op maandag 28 februari 2022 10:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee iets met word .... nog wat
die nieuwe game die je online kunt doen
Kunnen ze niet. De drang om zichzelf te profileren is t groot.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:13 schreef heywoodu het volgende:
Nee hoor. Dat is Baudet z'n standaard bullshitverhaaltje vol leugens af laten steken, daarna zeggen "Volgende" en er geen woord meer over zeggen verder. Kapotzwijgen.
Olena heeft het over een dam die ze misschien door willen breken. Misschien heeft dat er mee te maken?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kernbom op Kiev?
Equivalent van het spel omgooien omdat je niet kan winnen.
Ik leg je net uit waarom ik je post onzin vindt, dus nee, ik snap je punt dat Links dit doet niet. Links doet dit namelijk niet, net als we jouw opmerkingen niet als maatstaf nemen voor Rechts.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach man, het was idd een post met een. Omdat het the usual suspects zijn die het doen, en ja, die zijn links.
Je snapt mijn punt prima maar vertikt het uit dezelfde FOK! redenen om het toe te geven.
Ik denk dat dat Poetin niet genoeg is en dat ie hem openlijk laat neerknallen net als de journalisten en politieke tegenstanders de afgelopen jaren. Of anders zit er ineens polonium in zijn koffie of zo.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik denk dat hij in stilte verdwijnt en we nooit meer iets van hem vernemen
Niet. Dat wordt nog wat als dit allemaal voorbij is en er herstelbetalingen moeten komen. Dat kun je ook niet van een ingestorte Russische economie verwachten.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:18 schreef theunderdog het volgende:
Hoe verstandig is het eigenlijk om een grootmacht met kernwapens in economische chaos te storten?
Ah ok, excuus!quote:Op maandag 28 februari 2022 10:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee die bedoel ik niet er is een nieuwe met 5 keer raden of zo
in de style van mastermind
Een van de meest corrupte landen ter wereld met een economie die in puin ligt en de mannelijke beroepsbevolking in het leger, dood of gewond? Lijkt me niet het beste plan inderdaad.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Overigens ben ik het eens met de stelling dat Oekrane geen EU lid moet worden vanwege de huidige situatie. Volgens mij gaat de EU niet over heldhaftigheid, maar over financile stabiliteit en een betrouwbare markt. Daarvoor moet in het land nog veel gebeuren, zeker na deze oorlog.
Maar als ze onafhankelijk blijven, vind ik wel dat ze onze volle hulp en overtuiging verdienen in de wederopbouw. En daarna wat mij betreft zo snel als mogelijk is lid van de EU.
Van mij mogen ze ook bij de NAVO trouwens, maar dat kan nu eenmaal niet zolang er betwiste gebieden zijn.
Ok Hans. We zijn er uit.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik leg je net uit waarom ik je post onzin vindt, dus nee, ik snap je punt dat Links dit doet niet. Links doet dit namelijk niet, net als we jouw opmerkingen niet als maatstaf nemen voor Rechts.
https://www.nu.nl/spannin(...)nderhandelingen.htmlquote:Op maandag 28 februari 2022 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klikt een beetje alsof hij wanhopig wordt. Hij verwelkomt ook buitenlanders die mee willen vechten. Dus als je als Nederlander je paspoort meeneemt dan kun je je daar zo aanmelden.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelensky wil gevangenen met militaire ervaring vrijlaten om tegen Rusland te laten vechten
De Oekraense president Volodymyr Zelensky zegt gevangenen met militaire ervaring vrij te laten als ze bereid zijn mee te vechten tegen het Russische leger.
nu.nl![]()
Putin is gewoon bang dat zijn staf achter zijn rug om dealtjes gaan sluiten. Nu zal Putin wel alleen het woord voerenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)nderhandelingen.html
Dit klinkt niet echt als een plan van iemand in een comfortabele situatie met veel mogelijkhedenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelensky wil gevangenen met militaire ervaring vrijlaten om tegen Rusland te laten vechten
De Oekraense president Volodymyr Zelensky zegt gevangenen met militaire ervaring vrij te laten als ze bereid zijn mee te vechten tegen het Russische leger.
nu.nl![]()
De 150? verliezen die gemeld werden aan Oekrainse zijde lijkt me dus ook aan de lage kant als men al criminelen gaat vrijlaten om mee te vechten.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu.nl![]()
Klinkt als 'n strak plan.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu.nl![]()
Ik hoop dat je zelf de belachelijkheid van je post eens inziet.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van oneens, maar van staatsgevaarlijk. Baudet zijn partij zou verboden moeten worden omdat het een ondemocratische partij is waarin openlijk gefantaseerd wordt over tribunalen, die oproept tot agressie tegen ministers/kamerleden, en duidelijk probeert de soevereiniteit van Nederland te ondermijnen.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld, als je erover na zou denken.
Volgens mij is hij niet zo goed in feedback ontvangen idd.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Putin is gewoon bang dat zijn staf achter zijn rug om dealtjes gaan sluiten. Nu zal Putin wel alleen het woord voeren
Je leest er ook bijna niks over hoeveel Oekrainse militairen nou daadwerkelijk omgekomen zijn. Je hoort een hoop propagandagegil en dat is het.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
De 150? verliezen die gemeld werden aan Oekrainse zijde lijkt me dus ook aan de lage kant als men al criminelen gaat vrijlaten om mee te vechten.
Wat nou als je als doorgeflipte Hollander daar een geweer in je handen krijgt gedrukt, en je verkloot iets aan de grens ergens, valt straks de wereld binnen door jouw schuld.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Klikt een beetje alsof hij wanhopig wordt. Hij verwelkomt ook buitenlanders die mee willen vechten. Dus als je als Nederlander je paspoort meeneemt dan kun je je daar zo aanmelden.
Oekrane meldt te lage eigen verliezen en te hoge Russische verliezen. Zo gaat dat in 'n oorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
De 150? verliezen die gemeld werden aan Oekrainse zijde lijkt me dus ook aan de lage kant als men al criminelen gaat vrijlaten om mee te vechten.
Oh, ik las het eigenlijk als russische gevangenenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
In Belarus voelt ie zich wel veilig natuurlijkquote:Op maandag 28 februari 2022 10:23 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ik had niet verwacht dat Putin er zelf bij zou zijn
Nee, die post staat als een huis, vandaar dat je er ook niet inhoudelijk op in gaat.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf de belachelijkheid van je post eens inziet.
Dit ja. Oude en gephotoshopte plaatjes, oude filmpjes, filmpjes met onjuiste subtitles eronder, etc.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Je leest er ook bijna niks over hoeveel Oekrainse militairen nou daadwerkelijk omgekomen zijn. Je hoort een hoop propagandagegil en dat is het.
Leuk uitje voor de man.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:23 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ik had niet verwacht dat Putin er zelf bij zou zijn
Ja, fair. Al was het in beginsel natuurlijk wel ontopic, iemand spreekrecht in de kamer willen ontnemen tijdens een internationaal conflict tegen een dictator die geen democratisch tegengeluid duldtquote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef Frutsel het volgende:
Laat Links en Rechts anders een topic openen in POL en/of OOR dan kunnen we hier weer naar de Oekraine
Jij zou ze blijven financieren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:18 schreef theunderdog het volgende:
Hoe verstandig is het eigenlijk om een grootmacht met kernwapens in economische chaos te storten?
Schattig dat je na het 10x uitgelegd te hebben gekregen nog steeds niet snapt dat het niet om de meningen van Baudet gaat maar om wat ie nastreeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, fair. Al was het in beginsel natuurlijk wel ontopic, iemand spreekrecht in de kamer willen ontnemen tijdens een internationaal conflict tegen een dictator die geen democratisch tegengeluid duldt.
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een apart topic voor de diaree van Baudet lijkt mij primaquote:Op maandag 28 februari 2022 10:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, fair. Al was het in beginsel natuurlijk wel ontopic, iemand spreekrecht in de kamer willen ontnemen tijdens een internationaal conflict tegen een dictator die geen democratisch tegengeluid duldt.
En dat is er al, in POLquote:Op maandag 28 februari 2022 10:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een apart topic voor de diaree van Baudet lijkt mij primaDaar moeten we dit topic niet mee vervuilen
Ministerie van waarheid adepten zijn een gevaar voor de democratie. Moeten ze het kunnen zeggen? Uiteraard, tis wel verontrustend dat het er zo veel zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind de andere partij. Dat is dus geen reden om de mond te snoeren.
Die zijn er al, maar het gaat mij totaal niet om Baudet, het gaat om het principe. In een democratie ontnemen we onze tegenstanders niet het recht om tegen ons te zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een apart topic voor de diaree van Baudet lijkt mij primaDaar moeten we dit topic niet mee vervuilen
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dat is er al, in POL
Over partijen verbieden is geen inhoudelijke discussie te voeren binnen een democratie.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, die post staat als een huis, vandaar dat je er ook niet inhoudelijk op in gaat.
Jawel hoor. Dat kan gewoon.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Over partijen verbieden is geen inhoudelijke discussie te voeren binnen een democratie.
mompelt iets met CP (Janmaat)quote:Op maandag 28 februari 2022 10:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Over partijen verbieden is geen inhoudelijke discussie te voeren binnen een democratie.
Roemeni en Bulgarije ook en toch zitten ze in de EU.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:28 schreef Harvest89 het volgende:
Oekrane bij de EU? Knettergek.
Dat land is en was zo corrupt als de pest.
Hahahaha !!quote:Op maandag 28 februari 2022 10:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij zou ze blijven financieren.
Precies! Ik heb veel met veteranen van WOII gesproken in de voormalige Sovjetunie en die waren toen heel boos over de film "Enemy at the Gates". Stalingrad is bevrijd door alles behalve Russen maar iedereen in die film is roomblank.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:15 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Dit is een grote fout die je maakt. Die 20 miljoen doden waren beslist niet van Rusland. Merendeels waren Oekrainers. De grap is dat het landen waren van de Sovjet Unie en Rusland altijd zijn naam daaraan koppelde. De overgrote deel van die 20 miljoen waren van andere Sovjet Staten.
Die werden niet verboden omwille van hun mening, maar omdat leden zich bezighielden met criminele activiteiten in verenigingsverband. Beetje vergelijkbaar met de motorclubs die verboden werden zeg maar.quote:
Is ook belachelijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Roemeni en Bulgarije ook en toch zitten ze in de EU.
Oekrane is nog wel corrupter dan die landen. Qua corruptie is het meer Afrika of Zuid-Amerika dan Europa.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Roemeni en Bulgarije ook en toch zitten ze in de EU.
quote:"In Berdyansk, a Russian military shot dead a man for refusing to give him a phone to call home, according to local authorities"https://t.co/jMbLsTrnJP
— English Lugansk (@loogunda)February 28, 2022
quote:China noemt sancties tegen Rusland illegaal
China is tegen het nieuwe sanctiepakket dat het Westen heeft opgelegd aan Rusland. Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de sancties, onder meer het uitsluiten van Rusland van het internationale betalingssysteem Swift, illegaal.
Een woordvoerder van het ministerie maande alle partijen kalm te blijven om een verdere escalatie van de oorlog te vermijden. Hij herhaalde China's standpunt dat de veiligheidszorgen van alle landen serieus moeten worden genomen. China was ook al tegen eerdere sancties.
NOS
Volgens Poetin is Zelensky ook een nazi. Waarom zouden nazi's een nazi omleggen?quote:
Ik vraag mij ook af of er wel een diplomatieke weg terug is, stel ze geven Donetsk en Loehansk aan Rusland dan wil Rusland denk ik ook eerst nog garanties dat de sancties opgeheven worden vanuit de hele wereld.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:29 schreef Momo het volgende:
Maar die onderhandelingen gaan toch zo zijn:
Poetin: Geef Oekraine over aan ons, dan stoppen wij met vuren.
Zelensky: Stop met vuren, alle Russische en Wit-Russische troepen moeten onmiddellijk ons land verlaten.
Wat mij betreft heeft XI JINGPING helemaal gelijk, gooi bommen op Russisch materiaal op Oekrainse bodem, maar dat hele sanctiepakket en uitsluiten van de wereld, dat is eigenlijk agressiever maar haalt de agressie van oorlog niet weg.quote:
Ja, uiteraard.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of er wel een diplomatieke weg terug is, stel ze geven Donetsk en Loehansk aan Rusland dan wil Rusland denk ik ook eerst nog garanties dat de sancties opgeheven worden vanuit de hele wereld.
Dit wordt op termijn een groot probleem inderdaad. Maar op korte termijn zijn vrijgelaten en buitenlandse gekken ideaal kanonnenvoer natuurlijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt als 'n strak plan.
Ik snap dat 'ie wanhopig is, maar hij zit dan straks wel met 'n tot op de tanden bewapende bevolking, vrijgelaten gekken en 'n hoop buitenlandse gekken. Allemaal met wapens.
Putin is in zijn eigen hoofd geen nazi, maar een Groot Leider van een Groot Russisch Rijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens Poetin is Zelensky ook een nazi. Waarom zouden nazi's een nazi omleggen?Wat gaat er om in het hoofd van Poetin?
In principe is het een grotere oorlogsverklaring dan buiten de grens van Rusland op materieel schieten dat bezig is met een offensief op een soeverein democratisch land.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:18 schreef theunderdog het volgende:
Zou misschien wel de middenweg zijn uit deze spanningen. Maar ik snap ook dat Oekraine niet zo maar die gebieden wil afgeven. Zeker niet nadat hoe dit gegaan is.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of er wel een diplomatieke weg terug is, stel ze geven Donetsk en Loehansk aan Rusland dan wil Rusland denk ik ook eerst nog garanties dat de sancties opgeheven worden vanuit de hele wereld.
Geen Russische soldaten in Stalingrad? https://www.google.com/search?q=russian+soldiers+stalingrad . Je kunt toch gewoon op oude foto's googelen? Of zijn die allemaal geretoucheerd?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies! Ik heb veel met veteranen van WOII gesproken in de voormalige Sovjetunie en die waren toen heel boos over de film "Enemy at the Gates". Stalingrad is bevrijd door alles behalve Russen maar iedereen in die film is roomblank.
De middenweg is dat een land Oekrane binnenvalt en met het halve land wegloopt?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou misschien wel de middenweg zijn uit deze spanningen. Maar ik snap ook dat Oekraine niet zo maar die gebieden wil afgeven. Zeker niet nadat hoe dit gegaan is.
en de VS wou dat ze ruslands invasie veroordelen. Dat is dus niet echt gelukt.quote:
Stap 1:quote:Op maandag 28 februari 2022 10:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens Poetin is Zelensky ook een nazi. Waarom zouden nazi's een nazi omleggen?Wat gaat er om in het hoofd van Poetin?
Oekraine had het ook goed voorelkaar. En toen bezette Rusland De Krim.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als Oekraine in EU wil is dat niet morgen geregeld he... Er zijn nog een aantal landen die EU in willen maar al jaren bezig zijn om dingen te verbeteren...
Klopt, zelfs landen die in principe al voldoen wachten geloof ik nog een aantal jaar, zoals Kroatie. Hoewel dat ook weer te maken kan hebben met dat die de Euro gaan invoeren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als Oekraine in EU wil is dat niet morgen geregeld he... Er zijn nog een aantal landen die EU in willen maar al jaren bezig zijn om dingen te verbeteren...
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Klikt een beetje alsof hij wanhopig wordt. Hij verwelkomt ook buitenlanders die mee willen vechten. Dus als je als Nederlander je paspoort meeneemt dan kun je je daar zo aanmelden.
Ja dat is zeker niet ok. Daarom snap ik waarom ze die gebieden niet willen afgegeven onder druk van nog meer vernietiging. Nog niet eens de helft van de bevolking is in de gebieden is etnisch Russisch iets van 30-40 procent ofzo. Verwacht niet dat ze dat gaan toegeven en Poetin wil volgens mij ook gewoon alles hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De middenweg is dat een land Oekrane binnenvalt en met het halve land wegloopt?
Verder overigens wel een prima film.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies! Ik heb veel met veteranen van WOII gesproken in de voormalige Sovjetunie en die waren toen heel boos over de film "Enemy at the Gates". Stalingrad is bevrijd door alles behalve Russen maar iedereen in die film is roomblank.
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oekrane is nog wel corrupter dan die landen. Qua corruptie is het meer Afrika of Zuid-Amerika dan Europa.
En over een paar jaar weer verdergaat als Rusland zijn positie heeft verstevigd?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat is zeker niet ok. Daarom snap ik waarom ze die gebieden niet willen afgegeven onder druk van nog meer vernietiging. Nog niet eens de helft van de bevolking is in de gebieden is etnisch Russisch iets van 30-40 procent ofzo. Verwacht niet dat ze dat gaan toegeven en Poetin wil volgens mij ook gewoon alles hebben.
Maar zou de enige optie zijn waarbij de oorlog nu zou stoppen.
Wat?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:40 schreef zoost het volgende:
Grappig, nadat DE al WW1 en WW2 triggerde gaat nu een Duitse WW3 triggeren.
wow zo grappigquote:Op maandag 28 februari 2022 10:40 schreef zoost het volgende:
Wel fijn dat de kwaliteit van die Russische raketten zo slecht is dat ze de helft van de tijd niet afgaan.quote:
Als er al iemand iets triggert is het Rusland.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:40 schreef zoost het volgende:
Nou zal die wachttijd natuurlijk ook deels liggen aan het feit dat als een land eenmaal is toegetreden je bijna niks meer kunt doen als het land in kwestie zich niet aan de voorwaarden wil houden (zie ook Polen en Hongarije nu), vandaar een observatieperiode om eens rustig te kijken of het land dat wel echt wil en kan. Misschien dat als daar eens verandering in zou komen het ook mogelijk zou worden om landen te fasttracken naar EU lidmaatschap.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, zelfs landen die in principe al voldoen wachten geloof ik nog een aantal jaar, zoals Kroatie. Hoewel dat ook weer te maken kan hebben met dat die de Euro gaan invoeren.
Ja, daar ben ik ook bang voor, Poetin heeft uitgesproken heel de Sojvet weer bijeen moet komen. Als hij doet nu alsof dat genoeg zou zijn is hij natuurlijk nog niet klaar voor de toekomst. "Geef ons dat gebied of we bombarderen je plat"quote:Op maandag 28 februari 2022 10:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
En over een paar jaar weer verdergaat als Rusland zijn positie heeft verstevigd?
Dit blijkt een booster sectie te zijn dus de explosieve lading is ergens anders terecht gekomen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wel fijn dat de kwaliteit van die Russische raketten zo slecht is dat ze de helft van de tijd niet afgaan.
Het zure is dat het een project was van de USSR om het oosten van Oekraine en de Krim te "russificeren" door immigratie te boosten in die regio's. Dus ja zelfs als men nu het wapenfeit heeft dat die regio's merendeels russisch zijn dan is dat moreel equivalent aan dat morgen Turkije zegt dat Amsterdam Slotermeer rechtmatig Turks grondgebied is.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat is zeker niet ok. Daarom snap ik waarom ze die gebieden niet willen afgegeven onder druk van nog meer vernietiging. Nog niet eens de helft van de bevolking is in de gebieden is etnisch Russisch iets van 30-40 procent ofzo.
Helaas komt die landverrader dan waarschijnlijk ook aan het woord met zijn Putin propaganda.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:47 schreef Raw85 het volgende:
Dit is een booster. Het is pas slechte kwaliteit als die wel exploderen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wel fijn dat de kwaliteit van die Russische raketten zo slecht is dat ze de helft van de tijd niet afgaan.
Oekrane moet echter ook realistisch zijn. Zij hebben de slagkracht niet om die gebieden terug te pakken en er gaat daar waarschijnlijk ook geen guerilla plaatsvinden zoals die wel in Lviv of Kiev zou gaan plaatsvinden. Dat is kut, maar ik zou liever consolideren wat ik nog wel heb en van daaruit werken aan een goede toekomst voor de "rest" dan vasthouden aan ideaalbeelden dat je de Krim en Donbass terugkrijgt. Wie gaat het voor je terugpakken dan?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou misschien wel de middenweg zijn uit deze spanningen. Maar ik snap ook dat Oekraine niet zo maar die gebieden wil afgeven. Zeker niet nadat hoe dit gegaan is.
Die gebieden waren ze de facto al kwijt.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Oekrane zat nog niet eens in de buurt, joh.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oekraine had het ook goed voorelkaar. En toen bezette Rusland De Krim.
Nee hoor, de oorlog kan ook stoppen als Rusland zich gewoon helemaal terugtrekt. Net zo realistisch.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat is zeker niet ok. Daarom snap ik waarom ze die gebieden niet willen afgegeven onder druk van nog meer vernietiging. Nog niet eens de helft van de bevolking is in de gebieden is etnisch Russisch iets van 30-40 procent ofzo. Verwacht niet dat ze dat gaan toegeven en Poetin wil volgens mij ook gewoon alles hebben.
Er is geen etnische Oekrainer in Oekrane (bij wijze van spreken) die pro-Russisch is. Er zijn aardig wat Oekraense Russen die desondanks pro-Oekrane zijn en niet bij Rusland willen horen. Veel meer dan de standaard narrative die alle etnische Russen automatisch bij Rusland rekent. Helaas lees je dit veeeeel te weinig.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
De oligarchen zijn het enige electoraat dat Putin tot op zekere hoogte tevreden moet houden. Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen terwijl ze hun bedrijven en vermogens zienderogen zien slinken.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:44 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/kamilkazani/status/1495790874235744258
Over de machtsstructuren rondom Putin.
Jawel: als je een oorlog niet kan financieren dan houdt het, linksom of rechtsom, vanzelf op h. Daarnaast zal de weerstand tegen Poetin die zo nodig oorlog moet voeren toenemen wanneer het hele land daar de gevolgen van ervaart.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat mij betreft heeft XI JINGPING helemaal gelijk, gooi bommen op Russisch materiaal op Oekrainse bodem, maar dat hele sanctiepakket en uitsluiten van de wereld, dat is eigenlijk agressiever maar haalt de agressie van oorlog niet weg.
Sterker nog, de mensen die daar woonde leefde tot 2013 gewoon hand in hand samen. Het is pas misgegaan toen Oekrane zich los wilde maken van Rusland na de verkiezing van Zelensky. Die groep 'seperatisten' zijn ook voor het overgrote deel helemaal geen mensen die in dat gebied wonen. Het zijn gewoon Russische strijdkrachten. In die gebieden kent niemand die mensen 'van vroeger' omdat ze er, een paar uitzonderingen daargelaten, niet vandaan komen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:43 schreef SpecialK het volgende:
Dat is een spelletje wat we niet gaan spelen. En het spreekt dus voor Oekraine dat ze ondanks dat gezooi de afgelopen 30 jaar nooit hebben geprobeerd die regio's recht te trekken gezien dat vaak samen gaat met geweld.
Die "landverrader" schetste dit scenario. Het is geen Putin propaganda, het is een scenario wat wordt geschetst. Het is niet handig (om het mild uit te drukken) om een valse hond te treiteren. De schuld ligt bij de valse hond, maar treiteren is niet handig. Ukraine had een neutrale staat moeten blijven net als Finland.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Helaas komt die landverrader dan waarschijnlijk ook aan het woord met zijn Putin propaganda.
Mooi dat het dus toch kan, een partij verbieden! Het schijnt dat zaken als 'landverraad' ook strafbaar zijn en dus ook een prima reden om een partij te verbieden. De NSB is ook verboden. Nu de FvD nog.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die werden niet verboden omwille van hun mening, maar omdat leden zich bezighielden met criminele activiteiten in verenigingsverband. Beetje vergelijkbaar met de motorclubs die verboden werden zeg maar.
Helaas is dit nu zo een prestigestrijd voor Poetin dat er eerst heeeel veel moet gebeuren om daartoe te komen. Rusland moet financieel of militair op instorten staan, of Poetin afgezet. Daarom dat dit conflict weleens heeel lang gaat duren en veel erger worden. Wij kunnen de dienstplicht serieus terug gaan zien en nationale paraatheid tot betrokken raken direct in militair conflict als NAVO en EU-lid.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor, de oorlog kan ook stoppen als Rusland zich gewoon helemaal terugtrekt. Net zo realistisch.
Die zijn allang niet tevreden meer.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:45 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
De oligarchen zijn het enige electoraat dat Putin tot op zekere hoogte tevreden moet houden. Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen terwijl ze hun bedrijven en vermogens zienderogen zien slinken.
Hopelijk gaat die man gewoon de pijp uit een vd komende jaren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor, Poetin heeft uitgesproken heel de Sojvet weer bijeen moet komen. Als hij doet nu alsof dat genoeg zou zijn is hij natuurlijk nog niet klaar voor de toekomst. "Geef ons dat gebied of we bombarderen je plat"
Er zijn inderdaad maar weinig Oekraners, ook al zijn ze etnisch Russisch, die bij Rusland zouden willen horen. Er zijn er wel veel met sympathie naar Rusland, maar dat is niet hetzelfde als bij Rusland willen horen. Zeker niet op de manier waarop Rusland het forceert.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:44 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Er is geen etnische Oekrainer in Oekrane (bij wijze van spreken) die pro-Russisch is. Er zijn aardig wat Oekraense Russen die desondanks pro-Oekrane zijn en niet bij Rusland willen horen. Veel meer dan de standaard narrative die alle etnische Russen automatisch bij Rusland rekent. Helaas lees je dit veeeeel te weinig.
Dan is de vraag of ze bang genoeg zijn om achter Putin te blijven staan. Een paar dissidente oligarchen kan hij wel aan, als ze allemaal in opstand komen heeft hij een groot probleem.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die zijn allang niet tevreden meer.
Tsja...als straks 45.000 man van je omsingeld worden en door twee kanten aangevallen worden dan word je wanhopig.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je denkt niet dat een democratisch gekozen leider met voornamelijk een acteercarriere op zijn CV, die vooral aan de klus is begonnen omdat hij zijn land wil opbouwen tot iets moois al redelijk wanhopig was toen er 200k troepen aan zijn grens stonden?
Die is van begin af aan wanhopig op zoek naar steun, geef hem eens ongelijk. Veel minder schokkend dan Putin die om troepen uit Belarus en Tsjetsjenie moet gaan bedelen, terwijl zijn staande leger 10x dat van het land dat hij binnenvalt is.
Nee. Maar had Zelensky na 2013 gewoon aan de slag gekunnen met zijn land, in plaats van met oorlog in het Oosten, MH17 en de constante dreiging van Putin, dan was Oekrane nu wel een stuk dichterbij een EU land gekomen. Putin heeft er alles aan gedaan om het land instabiel te houden en dat is gelukt. Daardoor is het aanpakken van corruptie en het opbouwen van een solide economie niet gelukt.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oekrane zat nog niet eens in de buurt, joh.
Als die omsingeling gaat zoals de rest van de invasie zijn die 45.000 Oekraense troepen daar al lang weg tegen de tijd dat de Russen eindelijk eens hun omsingeling uitgevoerd hebbenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Tsja...als straks 45.000 man van je omsingeld worden en door twee kanten aangevallen worden dan word je wanhopig.
Nou nee ze worden al aangevallen door de separatisten en die hebben ook al sinds 2014 ervaring met oorlogvoeren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als die omsingeling gaat zoals de rest van de invasie zijn die 45.000 Oekraense troepen daar al lang weg tegen de tijd dat de Russen eindelijk eens hun omsingeling uitgevoerd hebben.
Zoiets bouw je niet in een baar jaar op. En de vraag is of Zelensky nu echt die grote anti-corruptie-vechter is. Ik vind het in elk geval onzin dat Oekrane in 2013 op het randje van toetreding stond. M.i. stonden ze daar nog behoorlijk ver vanaf.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Maar had Zelensky na 2013 gewoon aan de slag gekunnen met zijn land, in plaats van met oorlog in het Oosten, MH17 en de constante dreiging van Putin, dan was Oekrane nu wel een stuk dichterbij een EU land gekomen. Putin heeft er alles aan gedaan om het land instabiel te houden en dat is gelukt. Daardoor is het aanpakken van corruptie en het opbouwen van een solide economie niet gelukt.
Ik heb Oekranse vrienden die al lang in Nederland wonen en die overwogen om terug te gaan omdat ze hoop kregen dat er eindelijk een fatsoenlijke westerse democratie zou kunnen worden opgebouwd. Ook al waren zij niet heel enthousiast over Zelensky als president. Maar toen de Krim viel en de onrusten in het Oosten door bleven gaan zagen zij dat er gewoon helemaal niets kon veranderen.
Goh, mag Israel al niet zelf meer beslissen?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:52 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/BarakRavid/status/1498058420804534280.
Normaliter is dit een klein iets. Maar in deze niet. De US die protesteert in de VN tegen een beslissing van Isral.
Xi vindt het gewoon vervelend dat de globale economie wordt getroffen want daar heeft hij ook last van. Hij heeft liever dat er wapens worden gebruikt en het liefst dat de NAVO zich er mee gaat bemoeien. Dat levert hem direct geld op vanwege de wapenindustrie en het verzwakt de hele wereld behalve hemzelf.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat mij betreft heeft XI JINGPING helemaal gelijk, gooi bommen op Russisch materiaal op Oekrainse bodem, maar dat hele sanctiepakket en uitsluiten van de wereld, dat is eigenlijk agressiever maar haalt de agressie van oorlog niet weg.
Isral wil zich niet teveel uitspreken tegen een bezettingsmacht. Waarom zou dat zijn...quote:Op maandag 28 februari 2022 10:52 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/BarakRavid/status/1498058420804534280.
Normaliter is dit een klein iets. Maar in deze niet. De US die protesteert in de VN tegen een beslissing van Isral.
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Die "landverrader" schetste dit scenario. Het is geen Putin propaganda, het is een scenario wat wordt geschetst. Het is niet handig (om het mild uit te drukken) om een valse hond te treiteren. De schuld ligt bij de valse hond, maar treiteren is niet handig. Ukraine had een neutrale staat moeten blijven net als Finland.
Wat bedoel je met een 'neutrale staat'? Finland is geen lid van de Navo, maar verder is Finland gewoon een Europees land, dat niets met Rusland te maken heeft. Finland is lid van de EU, lid van de eurozone, lid van de Schengenzone, lid van de Raad van Europa. In alles een West-Europees land.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Die "landverrader" schetste dit scenario. Het is geen Putin propaganda, het is een scenario wat wordt geschetst. Het is niet handig (om het mild uit te drukken) om een valse hond te treiteren. De schuld ligt bij de valse hond, maar treiteren is niet handig. Ukraine had een neutrale staat moeten blijven net als Finland.
Mag best, maar de VS mag daar ook consequenties aan verbinden toch?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goh, mag Israel al niet zelf meer beslissen?
Je had ook nog de CP '86 en volgens mij was dat degene die werd verboden.quote:
Joh kijk alle polls na. Tien jaar geleden wilden de meerderheid der Oekraners goede banden behouden met Rusland en zagen Rusland niet als een probleem. Dat veranderde met de verdrijving van Janoekavitsj, democratie en Rusland die zeer snel zich met interne zaken van Oekrane begon te bemoeien, Krim innam en rebellen met special forces Oost Oekrane instuurde. Poetin wist een democratisch Oekrane is sowieso pro-EU en wist dat de enige manier om dat te voorkomen is land stelen en uiteindelijk proberen militair nieuw regime te plaatsen; dictatuur en stroman.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad maar weinig Oekraners, ook al zijn ze etnisch Russisch, die bij Rusland zouden willen horen. Er zijn er wel veel met sympathie naar Rusland, maar dat is niet hetzelfde als bij Rusland willen horen. Zeker niet op de manier waarop Rusland het forceert.
Voor 2014 spraken trouwens heel veel Oekraners geeneens hun eigen taal en werd Russisch ook in Kiev redelijk veel gesproken. Na 2014 kwam daar best snel verandering in.
Dacht dat soevereine landen zelf in vrijheid mochten beslissen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mag best, maar de VS mag daar ook consequenties aan verbinden toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |