Jij zou liever dit doen: Walk right in?quote:
Rock this crazy world I'm living inquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:42 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Walk right in lukt Rusland in ieder geval prima
Waarom ben je dan in dubioquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:43 schreef Cyan9 het volgende:
Ja zeg, ik ken de lyrics van dit gedrocht toch helemaal niet.
Ach er zijn genoeg ergere nummers. 99% van het Carnaval repertoire bijvoorbeeld. Of de meeste nummers van Jan Smit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Omdat ik niemand dit nummer wil aandoen.
Wango Tango niet kennen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, meer dan zijn andere platen, zoals.... en.... en niet te vergeten ...
Dat voelt met terugwerkende kracht niet als een gemis eigenlijkquote:
Keep the soul alive!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:55 schreef blackswangreen het volgende:
Dit vond ik altijd wel een goed nummer. Beter dan Jamai in elk geval.
De EU begint volgens mij zo met vergaderen, maar van wat ik lees is er wel al overeenstemming over de sancties en zal het meer gaan over waar landen ‘last’ van gaan krijgen en hoe dat aan te pakken. Dus de sancties zelf zullen vanavond wel al bekend zijn denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:51 schreef molloot200 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe lang het nog duurt voor sancties aan worden gekondigd.
Dit is natuurlijk ook ietsje groter in omvang dan de Krim en Georgiëquote:Op donderdag 24 februari 2022 17:59 schreef usagi414 het volgende:
Ik heb wel het idee dat in Rusland zelf dit een andere impact heeft dan De Krim en Georgië.
Als je ziet dat nu ook Russische sporters als Fedor Smolov & Andrej Roeblev zich uitspreken.
https://www.instagram.com/p/CaWrE-nMcyz/
Echt wel anders ja, net ook op het journaal over dit soort reacties. Dat ze zich in Rusland schamen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:59 schreef usagi414 het volgende:
Ik heb wel het idee dat in Rusland zelf dit een andere impact heeft dan De Krim en Georgië.
Als je ziet dat nu ook Russische sporters als Fedor Smolov & Andrej Roeblev zich uitspreken.
https://www.instagram.com/p/CaWrE-nMcyz/
Is wel waar. Maar je openlijk uitspreken tegen Putin is wel moedig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:08 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook ietsje groter in omvang dan de Krim en Georgië
quote:Andrej Roeblev deelde de post van Smolov. De Russische tennisser heeft een oproep gedaan tot vrede tussen zijn vaderland en Oekraïne. Dat deed hij donderdag nadat hij zich had geplaatst voor de halve finales van het toernooi van Dubai. Op diezelfde dag was Rusland begonnen aan een invasie in het buurland.
,,Je beseft nu hoe belangrijk het is om vrede in de wereld te hebben, om elkaar te respecteren wat er ook gebeurt, en om verenigd te zijn”, sprak Roeblev na zijn zege in drie sets op de Amerikaan Mackenzie McDonald. ,,Het gaat over zorg dragen voor onze aarde en voor elkaar. Dat is het belangrijkste”, zei de nummer 7 van de wereld.
Roeblev plaatste op zijn Instagram-account ook een tekening van twee figuren, in de kleuren van de vlaggen van Oekraïne en Rusland, die elkaar omhelzen.
De 24-jarige Rus, die zondag in Marseille zijn negende toernooizege boekte, vertelde in Dubai ook hoe moeilijk het is om in de huidige omstandigheden te tennissen. "Op dit soort momenten realiseer je je dat je wedstrijd niet belangrijk is. Wat er nu gebeurt in de wereld is veel verschrikkelijker”, zei hij.
https://www.ad.nl/buitenl(...)een-oorlog~a7a8ae0a/
quote:Op donderdag 24 februari 2022 06:42 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja! Zeker naar m'n zin en blij met de switch!
Verdomme, de Russen hebben nu ook Zeeland te pakkenquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn zenders op tv werken niet meer.
Ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Verdomme, de Russen hebben nu ook Zeeland te pakken
Ik dacht van wel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:02 schreef Strani het volgende:
Is Zeeland onderdeel van de NAVO eigenlijk? Moeten we reageren of laten we het zo?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zie het niet op de lijst van lidstaten hoor
Helaas, ja. We kijken het nog even aan. Zodra ze ook Noord-Brabant binnenvallen zullen we sancties moeten overwegen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zijn we er toch weer ingetuind.
Hoe is het met jouw sneuvelbereidheid voor Brabant?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Helaas, ja. We kijken het nog even aan. Zodra ze ook Noord-Brabant binnenvallen zullen we sancties moeten overwegen.
Nou. Macron. Work your magic.quote:
Graag gedaanquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:11 schreef NailQueen het volgende:
Bedankt @:redefine Nu heb ik Jamai in m'n hoofd zitten![]()
Nou. Rutte. Work your magic.quote:
Ik moest even zoeken wat swift is.quote:
quote:Het pakket sancties dat westerse regeringen hebben bovengehaald om Rusland bedreigen, heeft tot nu toe duidelijk geen indruk gemaakt op Vladimir Poetin. Nu de invasie van Oekraïne een feit is, wordt het misschien tijd om die ene maatregel boven te halen die angst lijkt te wekken in het hart van het Kremlin: het land afsnijden van het wereldwijde banksysteem. Om dat te verwezenlijken zou Rusland kunnen worden verwijderd uit SWIFT, een streng beveiligd netwerk dat duizenden financiële instellingen over de hele wereld met elkaar verbindt.
https://businessam.be/wat(...)-meest-bang-voor-is/
Dat hangt er een beetje van af hoe men in Brabant omgaat met de patat/friet-kwestie de komende tijd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoe is het met jouw sneuvelbereidheid voor Brabant?
Ik weet niet of het de ernst van de situatie goed zou overbrengen als Rutte daar een partijtje gaat staan lachen.quote:
Frietbakkers zijn toch al hopeloosquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat hangt er een beetje van af hoe men in Brabant omgaat met de patat/friet-kwestie de komende tijd.
Nou ik vind dat ze nog wel één kans verdienen. Ik hoop dat ze hem goed gebruiken!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Frietbakkers zijn toch al hopeloos
Geen zorgen, Zeeland kan met de rest van Nederland meeliften.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zijn we er toch weer ingetuind.
Eens een keer andere reactie dan wat de meeste andere premiers/presidenten doen. Mogelijk werkt het.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik weet niet of het de ernst van de situatie goed zou overbrengen als Rutte daar een partijtje gaat staan lachen.
Hoe zit het met Friesland?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Geen zorgen, Zeeland kan met de rest van Nederland meeliften.
Italianen willen nog wel eens de neiging hebben te denken dat ze worden uitgelachen, dus om ze over te halen mee te werken zou dat niet mijn eerste ingeving zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eens een keer andere reactie dan wat de meeste andere premiers/presidenten doen. Mogelijk werkt het.
Hebben de Russen daar de TV ook al uitgeschakeld?quote:
Paar miljard aan de italianen geven zou wel wat kunnen helpenquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Italianen willen nog wel eens de neiging hebben te denken dat ze worden uitgelachen, dus om ze over te halen mee te werken zou dat niet mijn eerste ingeving zijn.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hebben de Russen daar de TV ook al uitgeschakeld?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:54 schreef Hamlapjes het volgende:
[ twitter ]
Erg mooi, hopelijk blijft het niet bij dat ene dagje.
Goed idee, als jij dat dan even voor kunt schieten dan wil Rutte vast wel beloven erover na te denken te kijken of het misschien lukt dat eventueel in de al dan niet nabije toekomst aan je terug te betalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Paar miljard aan de italianen geven zou wel wat kunnen helpen
Oeh, hm. Tja, kijk... Ik vrees dat het dan wel eens moeilijk kan worden hier een eensgezinde verklaring over op papier te krijgen. Er spelen natuurlijk nogal veel individuele belangen en zaken en zo. Laten we zeggen dat we ernaar zullen kijken.quote:
Op zich niets nieuws voor de F1, die hebben ook jarenlang in Zuid-Afrika onder de apartheid geredenquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:21 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Ook voor de F1 zal, net als bij de EBU, waarschijnlijk gelden: geld >>> moreel
(In september staat de Russische GP gepland)
Och ze rijden ook in Saudi Arabië, Bahrein en Abu Dhabi dit jaar. Dat zijn ook dubieuze naties.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Op zich niets nieuws voor de F1, die hebben ook jarenlang in Zuid-Afrika onder de apartheid gereden
Ze zijn bezig om te bedenken hoe carnaval te vierenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:22 schreef ijs_beer het volgende:
Intussen kijk ik voetbal en wat is PSV weer ns belachelijk slecht.
Frisse lieden altijd wel die sportbondbobo's.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Op zich niets nieuws voor de F1, die hebben ook jarenlang in Zuid-Afrika onder de apartheid gereden
Ik kan vertellen dat het op kantoor momenteel wel een serieus thema is ja .quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze denken al aan het carnaval
Bij mij op kantoor nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik kan vertellen dat het op kantoor momenteel wel een serieus thema is ja .
De Efteling wordt omgebouwd tot militaire basis, met de Droomvluchtmacht, Polka Marine en de Rode Baron 1898. De tune van Carnaval Festival wordt op zeer hoog volume afgespeeld vanaf het tapijt van de fakirquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Helaas, ja. We kijken het nog even aan. Zodra ze ook Noord-Brabant binnenvallen zullen we sancties moeten overwegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:24 schreef H_T het volgende:
[..]
De Efteling wordt omgebouwd tot militaire basis, met de Droomvluchtmacht, Polka Marine en de Rode Baron 1898. De tune van Carnaval Festival wordt op zeer hoog volume afgespeeld vanaf het tapijt van de fakirSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:24 schreef H_T het volgende:
[..]
De Efteling wordt omgebouwd tot militaire basis, met de Droomvluchtmacht, Polka Marine en de Rode Baron 1898. De tune van Carnaval Festival wordt op zeer hoog volume afgespeeld vanaf het tapijt van de fakirKan dat nog heel even wachten, die militaire basis Efteling? Ik wil daar binnenkort weer eens heen met een paar vrienden, maar ik heb weinig zin daar meteen een paar jaar dienst aan vast te plakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Pannenkoekenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:26 schreef H_T het volgende:
In positiever nieuws: ik heb vanavond pannenkoeken gegeten en er is genoeg over om daar morgen ook mee te lunchen
Dienstplicht voor jouquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Kan dat nog heel even wachten, die militaire basis Efteling? Ik wil daar binnenkort weer eens heen met een paar vrienden, maar ik heb weinig zin daar meteen een paar jaar dienst aan vast te plakken.
Pff, make me.quote:
Ik zal wel afgekeurd worden vanwege mijn mankementen (ziekte enzo), dus ik maak me geen zorgen daarover.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:34 schreef Yesse het volgende:
Ik kwam er net achter dat zelfs al had ik als vrouw dienstplicht (ik ben voor de vrouwelijke dienstplicht sowieso te oud) ik alleen in hele extreme gevallen opgeroepen kan worden. Mijn man moet nog 3 maanden voordat hij dus 35 is en niet meer 'zomaar' opgeroepen kan worden. Nooit geweten dat dienstplicht zo werkte
Beetje verkeerde timing en je zit in het vreemdelavenlegioenquote:
Allebei tegelijk!quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
Is PSV nou "goed bezig" of "belachelijk slecht aan het voetballen"?
Dat is op zich al best knap eigenlijk.quote:
Zó, wie is er nu blij dat 'ie wat ouder is hè?quote:Artikel 19. Buitengewone omstandigheden
1 Onverminderd artikel 20 kan Onze Minister in geval van buitengewone omstandigheden dienstplichtigen oproepen voor het vervullen van werkelijke dienst, voor zover dat nodig is ter uitvoering van de militaire taak. De dienstplichtigen zijn verplicht aan deze oproeping gevolg te geven.
2 Onverminderd het derde lid gaat de oproeping van jongere dienstplichtigen zoveel mogelijk vooraf aan de oproeping van oudere dienstplichtigen. Oproeping van dienstplichtigen ouder dan 45 jaar vindt niet plaats.
3 Bij algemene maatregel van bestuur kunnen groepen van dienstplichtigen worden aangewezen die in geval van een oproeping als bedoeld in het eerste lid niet of voorlopig niet in werkelijke dienst behoeven te komen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:34 schreef Yesse het volgende:
Ik kwam er net achter dat zelfs al had ik als vrouw dienstplicht (ik ben voor de vrouwelijke dienstplicht sowieso te oud) ik alleen in hele extreme gevallen opgeroepen kan worden. Mijn man moet nog 3 maanden voordat hij dus 35 is en niet meer 'zomaar' opgeroepen kan worden. Nooit geweten dat dienstplicht zo werkte
Jij wordt gewoon ingezet om tegenstanders in verwarring te brengen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zal wel afgekeurd worden vanwege mijn mankementen (ziekte enzo), dus ik maak me geen zorgen daarover.
GMTAquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eindelijk eens positief om ouder te zijn @:Strani
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Zó, wie is er nu blij dat 'ie wat ouder is hè?
We zullen het vaderlijk toestaan dat onze jongere SC-genoten ons vanaf het front af en toe een op leeftijd gebaseerde belediging sturen. Zo doen wij ons deel voor de vrijheid van Europa.quote:
We zullen als een ware Statler en Waldorf hun prestaties aan het front van commentaar voorzien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:00 schreef Strani het volgende:
[..]
We zullen het vaderlijk toestaan dat onze jongere SC-genoten ons vanaf het front af en toe een op leeftijd gebaseerde belediging sturen. Zo doen wij ons deel voor de vrijheid van Europa.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef Strani het volgende:
[..]
quote:4 Bovenstaande regels gaan niet op voor overlopers naar Spanje. Deze dienen zich morgenochtend om 7.30u te melden bij de kazerne in Breda.
Interessant, groetjes uit Spanje van Strani!quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:02 schreef Yesse het volgende:
Hebben we hier geen hackers? Dat zijn namelijk de mensen die volgens sommigen straks juist nodig gaan zijnEn daarvoor kun je elke leeftijd hebben (en vanaf je zolderkamer doen)
quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:00 schreef Strani het volgende:
[..]
We zullen het vaderlijk toestaan dat onze jongere SC-genoten ons vanaf het front af en toe een op leeftijd gebaseerde belediging sturen. Zo doen wij ons deel voor de vrijheid van Europa.
Jullie lijken er nogal makkelijk vanuit te gaan dat de rest gewoon als makke schaapjes naar het front af zal reizen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
We zullen als een ware Statler en Waldorf hun prestaties aan het front van commentaar voorzien.
Ja het is óf dat, of Redefine en mij verzorgen in het tehuis. Wat heb je nou liever?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Jullie lijken er nogal makkelijk vanuit te gaan dat de rest gewoon als makke schaapjes naar het front af zal reizen.
Ja, dat hebben jullie niet voor het zeggen wat de keuze is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja het is óf dat, of Redefine en mij verzorgen in het tehuis. Wat heb je nou liever?
Fijn dat jij het hebt uitgezocht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Oorlog anno nu gaat inderdaad veel meer over systemen plat leggen en bepaalde doelen uitschakelen. Hoewel het minder dodelijk is, is dat wel veel meer maatschappij ontwrichtend.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:04 schreef Meke het volgende:
Ik vind het allemaal nogal wat met Oekraïne en heel heftig om te bevatten en de gevolgen te overzien. Hoop dat het een storm in een glas water blijkt uiteindelijkMijn collega's hadden het vandaag ook al over bijv het hacken van bankrekeningen etc. Denk dat een oorlog er in dit tijdperk heel anders uit kan zien dan wij voor ogen hebben
Jij zal vast wel in de keuken staan als je wordt opgeroepen, en er dus mee weg komen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Jullie lijken er nogal makkelijk vanuit te gaan dat de rest gewoon als makke schaapjes naar het front af zal reizen.
De dienstplicht is niet afgeschaft, die is er gewoon nog steeds, is zelfs uitgebreid om ook vrouwen te omvatten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Fijn dat jij het hebt uitgezocht.
Ik had uitstel vanwege studie en daarna werd de dienstplicht afgeschaft.
En nu ben ik echt te oud.
Jaquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
Is PSV nou "goed bezig" of "belachelijk slecht aan het voetballen"?
Moi.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar ga ik idd wel van uit ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij zal vast wel in de keuken staan als je wordt opgeroepen, en er dus mee weg komen.
STEP RIGHT UPquote:
Zelfs van de recente geschiedenis heb ik nog veel te leren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
De dienstplicht is niet afgeschaft, die is er gewoon nog steeds, is zelfs uitgebreid om ook vrouwen te omvatten.
Er is enkel een opschorting van de opkomstplicht.
Oja voor jou was dat dan ook wel dichtbij dat je in dienstplicht moest denk ik? Ik was er toen al wel maar heb het niet echt meegekregen, ben natuurlijk ook nog eens vrouwquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:19 schreef Strani het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie (degenen die toen oud genoeg waren dan) was maar de dag dat werd aangekondigd dat de opkomstplicht werd afgeschaft was toch wel één van de beste van m'n leven hoor.
Als kind was ik heel erg bezorgd over de gedachte dat ik ooit het leger in zou moeten.
Ik dacht dat het juist wel iets voor jou zou zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:19 schreef Strani het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie (degenen die toen oud genoeg waren dan) was maar de dag dat werd aangekondigd dat de opkomstplicht werd afgeschaft was toch wel één van de beste van m'n leven hoor.
Als kind was ik heel erg bezorgd over de gedachte dat ik ooit het leger in zou moeten.
Ik zal niet afgekeurd worden en ik ben nog maar 21, maar ik ben veel te empatisch man om andere mensen neer te knallen denk ikquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zal wel afgekeurd worden vanwege mijn mankementen (ziekte enzo), dus ik maak me geen zorgen daarover.
Ik las even de SS en vond het al niet helemaal bij je passenquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:22 schreef Meke het volgende:
[..]
Oja voor jou was dat dan ook wel dichtbij dat je in dienstplicht moest denk ik? Ik was er toen al wel maar heb het niet echt meegekregen, ben natuurlijk ook nog eens vrouwIk vind de verhalen van m'n vader over dienstplicht wel leuk, die man pastte er echt niet bij hoor, was net zo'n goedzak als jij denk ik
![]()
![]()
Ik was wel beledigd toen m'n broertjes ineens brieven kregen over de dienstplicht? Maar dat is meer vanuit feministisch oogpunt, dat ik denk dat het land net zoveel aan mij heeft als het nodig is(Hoewel ik dan vanuit pacifistisch oogpunt waarschijnlijk weer voor S5 zou gaan
Maar het gaat om het idee
)
Serieus? Nee johquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:22 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik dacht dat het juist wel iets voor jou zou zijn.
"MAAK JE BED OP!!"quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik las even de SS en vond het al niet helemaal bij je passen
Nee ik ben inderdaad geen held met al dat gedoe én ik stel veel te veel vragen over waarom dingen nodig zijn. Ook geen handige kwaliteit voor het leger.
Nee SS is niet helemaal m'n dingquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik las even de SS en vond het al niet helemaal bij je passen
Nee ik ben inderdaad geen held met al dat gedoe én ik stel veel te veel vragen over waarom dingen nodig zijn. Ook geen handige kwaliteit voor het leger.
Ik had het ook vreselijk gevonden. Maar de keuring kwam ik wel door.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:19 schreef Strani het volgende:
Ik ben dan ook zéér tegen herinvoering van de dienstplicht (opkomstplicht). Als een politicus het er alleen al over heeft word ik al witheet, ook al gaat het mij persoonlijk niet meer aan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:26 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik had het ook vreselijk gevonden. Maar de keuring kwam ik wel door.
Maar zo blij had ik nooit moest.
En als die dienstplicht ook een andere maatschappelijke inzet kan/mag zijn?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben dan ook zéér tegen herinvoering van de dienstplicht (opkomstplicht). Als een politicus het er alleen al over heeft word ik al witheet, ook al gaat het mij persoonlijk niet meer aan.
Dan wordt het al een ander verhaal maar ik ben er nog altijd geen voorstander van om dat algemeen in te voeren. Ik zou dat dan liever beperken tot jongeren met gedragsproblemen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:29 schreef Meke het volgende:
[..]
En als die dienstplicht ook een andere maatschappelijke inzet kan/mag zijn?
Als er oorlog zou komen zou ik wel mijn steentje bij willen dragen op maatschappelijk vlakquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:29 schreef Meke het volgende:
[..]
En als die dienstplicht ook een andere maatschappelijke inzet kan/mag zijn?
Mee eens, ook voor maatschappelijke dienstplicht trouwens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben dan ook zéér tegen herinvoering van de dienstplicht (opkomstplicht). Als een politicus het er alleen al over heeft word ik al witheet, ook al gaat het mij persoonlijk niet meer aan.
In vredestijd zie ik ook niet echt toegevoegde waarde voor een dienstplicht, in wat voor vorm dan ook. Het onderbreekt je studie, het vertraagt je start op de arbeidsmarkt en of je er nu echt een beter mens van wordt en of de samenleving er beter van wordt...quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan wordt het al een ander verhaal maar ik ben er nog altijd geen voorstander van om dat algemeen in te voeren. Ik zou dat dan liever beperken tot jongeren met gedragsproblemen.
Mochten we weer in conflict raken met Spanje dan kom ik in de tweede helft van die oorlog wel in actie om mee te helpen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als er oorlog zou komen zou ik wel mijn steentje bij willen dragen op maatschappelijk vlak![]()
Is op dat moment vast nuttiger dan het werk dat ik in het dagelijks leven doe
Dan wordt mijn bijdrage wel om vooral niemand in de weg te lopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
In vredestijd zie ik ook niet echt toegevoegde waarde voor een dienstplicht, in wat voor vorm dan ook. Het onderbreekt je studie, het vertraagt je start op de arbeidsmarkt en of je er nu echt een beter mens van wordt en of de samenleving er beter van wordt...
In oorlogstijd vind ik wel dat je van iedereen, jong en oud, een bijdrage mag vragen.
Vrouwen krijgen tegenwoordig ook zo'n briefquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:22 schreef Meke het volgende:
[..]
Oja voor jou was dat dan ook wel dichtbij dat je in dienstplicht moest denk ik? Ik was er toen al wel maar heb het niet echt meegekregen, ben natuurlijk ook nog eens vrouwIk vind de verhalen van m'n vader over dienstplicht wel leuk, die man pastte er echt niet bij hoor, was net zo'n goedzak als jij denk ik
![]()
![]()
Ik was wel beledigd toen m'n broertjes ineens brieven kregen over de dienstplicht? Maar dat is meer vanuit feministisch oogpunt, dat ik denk dat het land net zoveel aan mij heeft als het nodig is(Hoewel ik dan vanuit pacifistisch oogpunt waarschijnlijk weer voor S5 zou gaan
Maar het gaat om het idee
)
Oh nee ik bedoel meer voor alle jongeren, bijv drie maanden tussen hun zestiende en twintigste ofzoquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als er oorlog zou komen zou ik wel mijn steentje bij willen dragen op maatschappelijk vlak![]()
Is op dat moment vast nuttiger dan het werk dat ik in het dagelijks leven doe
Ze zei Yes to the dress?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:38 schreef Arizona het volgende:
Mijn schoonzusje heeft de mooiste trouwjurk ooit uitgezocht
Weet ik, maar toen nog nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:45 schreef H_T het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen tegenwoordig ook zo'n brief
Dat verandert de situatie inderdaad flink. Met de voorwaarde dan wel dat Nederland (of de EU) het land/regio is dat aangevallen wordt. Niet dat jij opeens wordt opgeroepen om je plicht te doen omdat Rutte behoefte heeft aan lebensraumquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
In vredestijd zie ik ook niet echt toegevoegde waarde voor een dienstplicht, in wat voor vorm dan ook. Het onderbreekt je studie, het vertraagt je start op de arbeidsmarkt en of je er nu echt een beter mens van wordt en of de samenleving er beter van wordt...
In oorlogstijd vind ik wel dat je van iedereen, jong en oud, een bijdrage mag vragen.
Iemand zei weekend:quote:
Ja dat begreep ik later ookquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:45 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh nee ik bedoel meer voor alle jongeren, bijv drie maanden tussen hun zestiende en twintigste ofzo
Die vrouw die haar hielp zei dat SYTTD nep is.quote:
Ik vind het tv programma leukquote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Die vrouw die haar hielp zei dat SYTTD nep is.![]()
Wéér een illusie armer![]()
(Maar mijn schoonzusje zei wel ja)
Iets op tv is nep?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Die vrouw die haar hielp zei dat SYTTD nep is.![]()
Wéér een illusie armer![]()
(Maar mijn schoonzusje zei wel ja)
Ik ben geen vaste kijker, maar aan het eind van de show heb je meestal blije mensen en dat is soms best fijn om te zienquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind het tv programma leuk
Datquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben geen vaste kijker, maar aan het eind van de show heb je meestal blije mensen en dat is soms best fijn om te zien
Je verwacht het niet!quote:
Straks blijken Ovide en zijn vrienden helemaal niet op een avonturenpark ergens in de oceaan te wonenquote:
Oh ja. Ik kijk wel ergens een keer terug.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vanavond begint Expeditie Robison
Volgens de mevrouw in de bruidswinkel ja.quote:
Ovide? Nee, die woont gewoon in een buitenwijk van Lelystad. Dat ligt ook op een eiland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:56 schreef H_T het volgende:
[..]
Straks blijken Ovide en zijn vrienden helemaal niet op een avonturenpark ergens in de oceaan te wonen
Dat zal toch niet?quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:56 schreef H_T het volgende:
[..]
Straks blijken Ovide en zijn vrienden helemaal niet op een avonturenpark ergens in de oceaan te wonen
Straks blijkt Ovide helemaal geen vrienden te hebbenquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat zal toch niet?
Dat was een documentaireserie volgens mij hoor.
Maar als dat al niet zo is, wat moet ik dan nog van Boes geloven?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Straks blijkt Ovide helemaal geen vrienden te hebben
Boes laat zich wel koeienerenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar als dat al niet zo is, wat moet ik dan nog van Boes geloven?
Terwijl het toch zo'n aimabel vogelbekdier is!quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ovide was een viruswappie, dus die heeft al zijn vrienden verloren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ah! Dus daarom is het fietspad hier nog steeds niet gerepareerdquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Boes laat zich wel koeieneren
En hij kan helemaal de rock & roll en samba niet dansen
Boes is uiteraard hartstikke echt. Je kunt je toch niet voorstellen dat iemand serieus de kant op rent waar de boom niet naar omvaltquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar als dat al niet zo is, wat moet ik dan nog van Boes geloven?
Alles valt nu wel op zijn plek hequote:Op donderdag 24 februari 2022 22:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Ah! Dus daarom is het fietspad hier nog steeds niet gerepareerd
Ergens in een buitenwijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ovide? Nee, die woont gewoon in een buitenwijk van Lelystad. Dat ligt ook op een eiland.
De Dinobabies spelen ook niet meer. Geen tijd meer voorquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Alles valt nu wel op zijn plek he
Boes heeft die woonboerderij ook goed kunnen verkopen. Die woont nu in huurappartement boven het winkelcentrum. Hij heeft die schildpad wel weg moeten doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Ergens in een buitenwijk
Staat een woning met een tuin
En daar wordt Ovide rijk
Dankzij de overwaarde en zijn jubelton
Woont Dolly nu samen met Shampoo in een tiny house?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Boes heeft die woonboerderij ook goed kunnen verkopen. Die woont nu in huurappartement boven het winkelcentrum. Hij heeft die schildpad wel weg moeten doen.
En Dommel heeft Semafoor in een tehuis moeten stoppen. Die heeft hem de afgelopen twee jaar amper kunnen zienquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Boes heeft die woonboerderij ook goed kunnen verkopen. Die woont nu in huurappartement boven het winkelcentrum. Hij heeft die schildpad wel weg moeten doen.
Ja, al is in haar geval in deze relatie de stap van woont naar uitgewoond niet al te groot.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:12 schreef H_T het volgende:
[..]
Woont Dolly nu samen met Shampoo in een tiny house?
Ja, Semafoor zat vast voor een paar MeToo’tjes met Cherry toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
En Dommel heeft Semafoor in een tehuis moeten stoppen. Die heeft hem de afgelopen twee jaar amper kunnen zien
Ja, al blijft David de kabouter natuurlijk de grootste smeerlap. Die heeft bij alle vrouwen in het bos ongevraagd met zijn neus in hun gezicht gewrevenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, Semafoor zat vast voor een paar MeToo’tjes met Cherry toch?
Arme ziel. Komt mevrouw Beatrix wel af en toe een pannetje soep brengen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
En Dommel heeft Semafoor in een tehuis moeten stoppen. Die heeft hem de afgelopen twee jaar amper kunnen zien
Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best wel eens waar zou kunnen zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:18 schreef Arizona het volgende:
Zou het scheepsjournaal van kapitein Ortega dan ook een vervalsing zijn?
Ja, maar dat hoort die nooit want ze probeert te bellen, terwijl dat natuurlijk niet werkt in het appartement van zijn Belgische neef.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Arme ziel. Komt mevrouw Beatrix wel af en toe een pannetje soep brengen?
Dubieus mannetje is dat inderdaad. Al is het nog niets vergeleken met Knutselsmurf, die bij Smurfin telkens zijn potlood tevoorschijn tovert.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, al blijft David de kabouter natuurlijk de grootste smeerlap. Die heeft bij alle vrouwen in het bos ongevraagd met zijn neus in hun gezicht gewreven
quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:18 schreef Arizona het volgende:
Zou het scheepsjournaal van kapitein Ortega dan ook een vervalsing zijn?
Ah leuk!quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:57 schreef H_T het volgende:
@:Guanabana Ronald Goedemondt is vanavond te gast bij Lubach
Smurfin was sowieso wel eentje om medelijden mee te hebben. Brilsmurf die constant aan het mansplainen was, grote smurf die misbruik bij haar maakte met zijn machtsfunctie, moppersmurf met zijn misogynie, potige smurfen die haar sloeg, droomsmurf die constante natte dromen van haar had, schildersmurf die haar wilde schilderen als 'one of his French girls' Daar zou BOOS nou eens in moeten duikenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dubieus mannetje is dat inderdaad. Al is het nog niets vergeleken met Knutselsmurf, die bij Smurfin telkens zijn potlood tevoorschijn tovert.
Ik vond het een leuk praatje en vind het ook een leuke showquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:28 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ah leuk!
Ga het morgen terugkijken. Moet die van gisteren ook nog.
Het wordt wel een taak om Lubach te kijken, nu hij 4x per week is
Dat ingestudeerde interview vind ik eigenlijk niet iets wat je zo 1-op-1 uit Amerika kan kopiëren naar de Nederlandse markt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik vond het een leuk praatje en vind het ook een leuke showPraatje aan het eind ben ik ook wat meer aan gewend en ik vind het ook wel prettig dat het gewoon met 1 persoon is, zonder dat andere tafelgasten er doorheen kakelen. Ik ga het wel vaker kijken, maar als ik te ver achter loop ga ik denk ik niet altijd terugkijken
Weer een goede dag voor het Nederlandse voetbal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef BillDauterive het volgende:
Vitesse ook door, net als PSV eerder op de avond en net als AZ en Feyenoord een paar maandjes terug
Eindelijk heeft de UEFA een competitie uitgevonden waarin Nederlandse clubs die geen Ajax heten kunnen uitblinken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef BillDauterive het volgende:
Vitesse ook door, net als PSV eerder op de avond en net als AZ en Feyenoord een paar maandjes terug
Alle vijf de Nederlandse clubs in/naar de achtste finales. Wat een weeldequote:Op donderdag 24 februari 2022 22:54 schreef BillDauterive het volgende:
Ik kan mij niet herinneren het volk eerder zo tegen de eigen regering te zien keren.quote:
Het is weer tijd voor de coëfficiëntenpolonaisequote:Op donderdag 24 februari 2022 22:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Weer een goede dag voor het Nederlandse voetbal.
Ja, dat heb ik dus ook. En ik moet Het Verhaal van Nederland ook nog terugkijken. En dan is ER ook nog eens begonnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:28 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ah leuk!
Ga het morgen terugkijken. Moet die van gisteren ook nog.
Het wordt wel een taak om Lubach te kijken, nu hij 4x per week is
Ik volg ER niet echt, maar was dat er kortgeleden niet ook al?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook. En ik moet Het Verhaal van Nederland ook nog terugkijken. En dan is ER ook nog eens begonnen.
Ook weer niet zo kort geleden toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik volg ER niet echt, maar was dat er kortgeleden niet ook al?
Nu met oud-winnaars. Maar inderdaad, voor mijn gevoel is de vorige reeks net klaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik volg ER niet echt, maar was dat er kortgeleden niet ook al?
quote:In the meantime, information about the allegedly upcoming inspection of the Ministry of Internal Affairs in relation to Sergey Lazarev is being forced in several telegram channels because of his position on Ukraine.
"The Ministry of Internal Affairs and the guardianship authorities are beginning to check Lazarev as an open homosexual regarding the proper care and upbringing of the child."
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:01 schreef Nashipeer het volgende:
Oeps, ik had deze post in een verkeerd topic gezet;
Dit werd gedeeld op het forum van ESCUnited door iemand uit Rusland als het goed is. Helaas geen directe link of bron zodat we kunnen checken of het waar is. Maar qua tactiek is het niet heel ongeloofwaardig aangezien dit soort praktijken zich wel vaker hebben afgespeeld:
[..]
Hij had ook wel in dat nieuwtjes topic gekund hoor omdat het daar toch vooral over Rusland gaat. Maar WTF dat zijn dus de gevolgen van je uitspreken in Rusland. Zou mij ook niet verbazen. En zoveel bekende mensen hebben dat gisteren gedaan in Rusland, sporters, acteurs, zangers etc. Ik heb gekeken en ook mensen met invloed die miljoenen volgers hadden op social media, en de meeste volgers zullen wel uit Rusland komen ook, dus die hebben dat ook gezien!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:01 schreef Nashipeer het volgende:
Dit werd gedeeld op het forum van ESCUnited door iemand uit Rusland als het goed is. Helaas geen directe link of bron zodat we kunnen checken of het waar is. Maar qua tactiek is het niet heel ongeloofwaardig aangezien dit soort praktijken zich wel vaker hebben afgespeeld:
[..]
Pff, dat kan hem zijn kinderen en zijn vrijheid kosten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:01 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
Had dit nog niet eens gelezen, maar voor een band volledig bestaand uit relatief jonge mannen zou dit nog wel eens van invloed kunnen zijn op de huidige inzending van Oekraïne.quote:Algemene mobilisatie in Oekraïne, mannen tussen 18 en 60 mogen land niet uit
Mannelijke inwoners van Oekraïne tussen 18 en 60 jaar mogen het land niet meer uit, omdat ze beschikbaar moeten zijn voor het leger. President Zelensky heeft een decreet ondertekend waarmee hij een algemene mobilisatie afkondigt, meldt het persbureau Interfax Ukraine.
Zelensky riep burgers gisteren al op om te vechten. Daartoe worden ook wapens uitgedeeld aan de bevolking, zei hij.
https://nos.nl/collectie/(...)en-oekraine-niet-uit
Net ook filmpjes van tanks in Kiev die bewust over burger auto's heen rijden, waar nog gewoon mensen inzitten, dit is gewoon puur slechtheid...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:17 schreef blackswangreen het volgende:
Russische tanks rijden Kiev binnen. Een stadsbus lijkt er redelijk door te worden verrast.
[ twitter ]
Wat ziek....quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Net ook filmpjes van tanks in Kiev die bewust over burger auto's heen rijden, waar nog gewoon mensen inzitten, dit is gewoon puur slechtheid...
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Net ook filmpjes van tanks in Kiev die bewust over burger auto's heen rijden, waar nog gewoon mensen inzitten, dit is gewoon puur slechtheid...
Ik word al helemaal onpasselijk van het idee, hoe kan je zo zijn...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat het 'voor' hier in het Engels 'before' zou heten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:15 schreef molloot200 het volgende:
Hoezo heet Forum voor Democratie eigenlijk Forum voor Democratie als Baudet iedereen zo leuk vindt die juist niet aan democratie doen
De Democratische Volksrepubliek Korea is ook niet echt democratisch. Maar veel van zijn volgelingen weten ook het verschil niet tussen socialistisch en nationaal-socialistisch, dus misschien werkt het.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:15 schreef molloot200 het volgende:
Hoezo heet Forum voor Democratie eigenlijk Forum voor Democratie als Baudet iedereen zo leuk vindt die juist niet aan democratie doen
Afgekeken van de Partij Voor de Vrijheid, waar de vrijheid alleen voor bepaalde mensen geldt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:15 schreef molloot200 het volgende:
Hoezo heet Forum voor Democratie eigenlijk Forum voor Democratie als Baudet iedereen zo leuk vindt die juist niet aan democratie doet?
De geschiedenis wijst inderdaad uit dat als iets democratisch heet te zijn, het dat vaak juist niet is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De Democratische Volksrepubliek Korea is ook niet echt democratisch. Maar veel van zijn volgelingen weten ook het verschil niet tussen socialistisch en nationaal-socialistisch, dus misschien werkt het.
Ik denk dat dat wel het laatste is waar Oekraïne nu mee bezig is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Had dit nog niet eens gelezen, maar voor een band volledig bestaand uit relatief jonge mannen zou dit nog wel eens van invloed kunnen zijn op de huidige inzending van Oekraïne.
Uit Yes, Ministerquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:22 schreef Strani het volgende:
[..]
De geschiedenis wijst inderdaad uit dat als iets democratisch heet te zijn, het dat vaak juist niet is.
quote:Sir Humphrey: East Yemen, isn't that a democracy?
Foreign Office Official: Its full name is the People's Democratic Republic of East Yemen.
Sir Humphrey: Ah I see, so it's a communist dictatorship.
Nog nooit een hele aflevering van gezienquote:
Je moet zo'n persconferentie niet eens uitzenden. Pure propaganda en leugens. Maar de Russische trollen en hun vazallen hebben de pers zover gekregen dat ze denken dat je altijd beide kanten moet belichten. Totale onzin, als het buiten regent en Lavrov zegt dat de zon schijnt hoef je zijn 'mening' niet te publiceren. Je ziet toch dat het regent?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:21 schreef Strani het volgende:
Lavrov is weer lekker bezig in z'n persconferentie met de internationale media.
Hij heeft nu genoeg van de Engelstalige journalisten en nu mogen de Chinezen.
Waar houdt het op? Ik ga voor alle zekerheid maar alvast Russisch leren op duolingoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:37 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ver Poetin in z'n grootheidswaanzin door wil gaan. Oekraïne alleen zal vast niet genoeg zijn. Moldavië? Georgië? Durft hij de Baltische Staten te pakken ondanks dat ze NAVO lid zijn?
Ja da's waar, hoewel het op zich wel zinvol is om mensen te laten zien hoe Lavrov de feiten verdraait, maar dan moet dat wel met de nodige duiding gedaan worden en op Sky News is dat in elk geval vooralsnog niet het geval.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je moet zo'n persconferentie niet eens uitzenden. Pure propaganda en leugens. Maar de Russische trollen en hun vazallen hebben de pers zover gekregen dat ze denken dat je altijd beide kanten moet belichten. Totale onzin, als het buiten regent en Lavrov zegt dat de zon schijnt hoef je zijn 'mening' niet te publiceren. Je ziet toch dat het regent?
Moldavië lijkt me gewoon een kwestie van annexeren. Georgië zal zich ongetwijfeld ook amper kunnen verdedigen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:37 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ver Poetin in z'n grootheidswaanzin door wil gaan. Oekraïne alleen zal vast niet genoeg zijn. Moldavië? Georgië? Durft hij de Baltische Staten te pakken ondanks dat ze NAVO lid zijn?
Nou, als Rusland Nederland was binnengevallen rond april 2019 hadden we allemaal ook wel iets gehad van 'potverdorie, had dit niet vorig jaar gekund'.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel het laatste is waar Oekraïne nu mee bezig is.
Dan zou je als vader waarschijnlijk nog liever in het oorlogsgebied zijn met je familie, dan dat jij als enige veilig in Nederland zit...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:49 schreef Em31 het volgende:
Damn bij WNL was een inwoner van Kiev over zijn familie aan het praten (hij was nog in Nederland, kinderen niet), maar de presentatrices hielden het niet droog. Die verhalen zijn zo heftig.
WNL? Is dat niet die omroep waar Poetin-vazallen Baudet en Wilders altijd zonder interruptie hun verhaaltje mogen doen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:49 schreef Em31 het volgende:
Damn bij WNL was een inwoner van Kiev over zijn familie aan het praten (hij was nog in Nederland, kinderen niet), maar de presentatrices hielden het niet droog. Die verhalen zijn zo heftig.
Heb je überhaupt gekeken de laatste 2 ochtenden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
WNL? Is dat niet die omroep waar Poetin-vazallen Baudet en Wilders altijd zonder interruptie hun verhaaltje mogen doen?
Ik heb eigenlijk liever dat Rusland gewoon van alle internationale competitie uitgesloten gaat worden. Wie daarover wat te zeggen heeft heb ik eigenlijk geen idee overquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:49 schreef Strani het volgende:
Maar nu serieus: Ik vind het ESF eigenlijk ook totaal niet relevant nu als het om Oekraine gaat. Op z'n hoogst is het nog interessant of de EBU Rusland uit gaat sluiten maar dat is dan omdat het toch een kleine statement is. Verder maakt het allemaal niks uit.
Nee. Ja, als je nu Baudet nog laat lullen maak je jezelf wel heel erg belachelijk, dat zullen ze niet doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Heb je überhaupt gekeken de laatste 2 ochtenden?
Ik geef voorlopig wel een ander volk de schuldquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:52 schreef Strani het volgende:
Ik stel trouwens nu al voor dat het maandelijkse 'De Russen komen' op 7 maart even gepaard gaat met een disclaimer want anders weten we niet of het echt is.
Dan heb je de nieuwsuitzending van de nieuwe omroep Ongehoord Nederland nog niet gezien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
WNL? Is dat niet die omroep waar Poetin-vazallen Baudet en Wilders altijd zonder interruptie hun verhaaltje mogen doen?
Misschien even doen voor je meteen met zo’n domme reactie komt. Ze doen het namelijk echt prima deze dagen, experts aan het woord en veel duidelijkheid.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee. Ja, als je nu Baudet nog laat lullen maak je jezelf wel heel erg belachelijk, dat zullen ze niet doen.
We gaan voor de Spanjaardenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik geef voorlopig wel een ander volk de schuld
Joegoslavië is in elk geval uitgesloten van het EK '92 en werd toen vervangen door Denemarken dat daarna ook Europees kampioen werd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:53 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk liever dat Rusland gewoon van alle internationale competitie uitgesloten gaat worden. Wie daarover wat te zeggen heeft heb ik eigenlijk geen idee overMaar schijnt dat dat eerder ooit bij Joegoslavië is gebeurd las ik ergens?
In België is zolang ik hier woon nog nooit het luchtalarm getest (of alle tests van de voorbije tien jaar faalden).quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:52 schreef Strani het volgende:
Ik stel trouwens nu al voor dat het maandelijkse 'De Russen komen' op 7 maart even gepaard gaat met een disclaimer want anders weten we niet of het echt is.
In de jaren 2005 - 2012 hadden we dat inderdaad minder problematisch gevonden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, als Rusland Nederland was binnengevallen rond april 2019 hadden we allemaal ook wel iets gehad van 'potverdorie, had dit niet vorig jaar gekund'.
Ja, behalve dus Ongehoord Nederland. Man man man.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien even doen voor je meteen met zo’n domme reactie komt. Ze doen het namelijk echt prima deze dagen, experts aan het woord en veel duidelijkheid.
NPO doet het sowieso prima deze dagen.
Altijd weer dat reflex hè.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Heb je überhaupt gekeken de laatste 2 ochtenden?
Ik ga daar niet naar kijken. Ik hoop dat ze aan zelfreflectie doen, als dat zo is: prima.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien even doen voor je meteen met zo’n domme reactie komt. Ze doen het namelijk echt prima deze dagen, experts aan het woord en veel duidelijkheid.
NPO doet het sowieso prima deze dagen.
Hier hebben we niet eens een luchtalarm volgens mij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In België is zolang ik hier woon nog nooit het luchtalarm getest (of alle tests van de voorbije tien jaar faalden).
Ja hoor, kom maar door.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
In de jaren 2005 - 2012 hadden we dat inderdaad minder problematisch gevonden.
Zat net een militaire leider zowat te janken, wat vreselijk zeg dat ze dat uitzenden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ga daar niet naar kijken. Ik hoop dat ze aan zelfreflectie doen, als dat zo is: prima.
Ja en Kirkorov denk ik? Ook van die tweeling uit 2014 nog niks gezien. Met hun "sending out a message out above, telling all the world to show some love"quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Polina met haar peace peace nummer is zo wat de enige die dit wel doet
Hun hele armada komt elk jaar in november. Het uniform van de matrozen is wat apart en de admiraal heeft een gek idee bij zijn eigen staf meenemen, maar het ziet er wel altijd gezellig uit.quote:
Ik vermoed dat ik er hier pas achter kom als je het liever niet wil horen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier hebben we niet eens een luchtalarm volgens mij.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:58 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja en Kirkorov denk ik? Ook van die tweeling uit 2014 nog niks gezien. Met hun "sending out a message out above, telling all the world to show some love"
Terwijl als er iemand is waarbij Putin in de buurt kan komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Is het wel eens eerder gebeurt in België dat het bier op is?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik er hier pas achter kom als je het liever niet wil horen.
Vraag me sowieso af wanneer Baudet daar voor het laatst wasquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:59 schreef Strani het volgende:
Ik heb nooit naar WNL gekeken dus ook geen idee hoe dat programma is, maar op zich lijkt het me positief als een omroep die normaal wel ruimte geeft aan mensen als Baudet, nu op een goede manier omgaat met de oorlog zodat juist degenen die normaal voor Baudet of Wilders kijken, nu dit geluid horen.
Goed puntquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Terwijl als er iemand is waarbij Putin in de buurt kan komen.
Je hoort ze ook nietquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:56 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, behalve dus Ongehoord Nederland. Man man man.
12 punten van de UK vakjury-genot.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit danDat was toen al zoete cringe.
Komt Welmoed niet ook van WNL? Die vind ik altijd wel tof.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vraag me sowieso af wanneer Baudet daar voor het laatst wasvolgens mij is dit programma normaal maar tot 9 uur ofzo en nu gewoon verlengt om de hele ochtend live te blijven. Gezeik om niets.
Ik ben gewoon heel boos, sorry, dan kan ik wat lomp reageren. Excuus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zat net een militaire leider zowat te janken, wat vreselijk zeg dat ze dat uitzenden.
Ik denk dat in dat geval niemand de knop van het alarm nog kan vinden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Is het wel eens eerder gebeurt in België dat het bier op is?
Dus Spanje is al door de Russen veroverd 😮quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Prima, kan gebeuren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben gewoon heel boos, sorry, dan kan ik wat lomp reageren. Excuus.
* Geeft BSG weer toegang tot het SWIFT-systeemquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben gewoon heel boos, sorry, dan kan ik wat lomp reageren. Excuus.
En ik begon Rusland eindelijk te waarderen toen ze iets anders gingen sturen dan peace ballads en Dream Team acts in 2020-21...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit danDat was toen al zoete cringe.
Don't get me started. De Italianen willen merkkleding blijven verkopen... vaffanculo!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:03 schreef Strani het volgende:
[..]
* Geeft BSG weer toegang tot het SWIFT-systeem
Ja, die doet samen met Jort Kelder Op1 voor WNL, en ook Goedemorgen Nederland in de ochtend.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Komt Welmoed niet ook van WNL? Die vind ik altijd wel tof.
Duh, dat was ook niet de insteek van die post en dat zij daar terecht niet mee bezig zijn maakt het niet minder waar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel het laatste is waar Oekraïne nu mee bezig is.
Die hebben jullie ook niet nodig voor de Russen. Putin gaat niet zo snel zijn vakantieland aanvallen. Want dan voelt het toch minder die vakantie hè.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Scream van Sergey kon ik nog wel waarderenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
En ik begon Rusland eindelijk te waarderen toen ze iets anders gingen sturen dan peace ballads en Dream Team acts in 2020-21...
Ja erg inderdaad. Ik snap dat het op de EU ook economische effecten heeft, natuurlijk. Maar als dit één van de effectievere dingen is die we zouden kunnen doen, dan moeten we dat ook doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Don't get me started. De Italianen willen merkkleding blijven verkopen... vaffanculo!
Ah. Ik kom uit het vroege Marga van Praag-tijdperk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:05 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, die doet samen met Jort Kelder Op1 voor WNL, en ook Goedemorgen Nederland in de ochtend.
Officieel, van daarvoor, komt Welmoed van de NOS af hoor. Daar deed ze het Jeugdjournaal. Ik keek dat nog toen zij daar haar eerste uitzendingen deed zeg maar.
Wie?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah. Ik kom uit het vroege Marga van Praag-tijdperk.
Goed punt, hoewel je het wel goedkoper kan maken qua huur voor je villa als je de hele buurt eromheen kapot bombardeert. Straten zijn ook niet nodig, hij doet alles toch wel per heli.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die hebben jullie ook niet nodig voor de Russen. Putin gaat niet zo snel zijn vakantieland aanvallen. Want dan voelt het toch minder die vakantie hè.
Ja, mee eens! Ik vond de Russische versie wel net iets mooier.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Scream van Sergey kon ik nog wel waarderen
Geld maakt niet zoveel uit. Zo'n tweede huisje in het buitenland is vast aftrekbaar bij de belastingdienst. En de tochten per heli vallen onder woon-werkverkeer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Goed punt, hoewel je het wel goedkoper kan maken qua huur voor je villa als je de hele buurt eromheen kapot bombardeert. Straten zijn ook niet nodig, hij doet alles toch wel per heli.
Marga van Praagquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat laatste is best plausibel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In België is zolang ik hier woon nog nooit het luchtalarm getest (of alle tests van de voorbije tien jaar faalden).
Ik vind al die (bekende en onbekende) Russen die nu openlijk hun afkeur laten blijken erg dapper. Ik vrees ook dat de straffen niet mals zullen zijnquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:10 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vond Sergey's beide inzendingen verschrikkelijk, maar de man is sinds gisteren een held en ik vrees eerlijk gezegd dat we hem niet meer terug gaan zien.
You're the only one zet ik met plezier opquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:10 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vond Sergey's beide inzendingen verschrikkelijk, maar de man is sinds gisteren een held en ik vrees eerlijk gezegd dat we hem niet meer terug gaan zien.
En Robert ten Brinkquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zie nu dat Welmoed in 2015 pas Jeugdjournaal presentatrice was. Toen was ik zelf wel iets te oud voor het Jeugdjournaal denk ik, maar grote kans dat ik haar dan daarvan ken omdat mijn broertje toen nog wél van "Jeugdjournaalleeftijd" was en ik haar dus wel daar toen al zagquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Nog steeds aardig van ze, en niet heel gek toch als je in/in de buurt van carnavalsgebied werkt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mailtje van klant gehad met een document dat ik nog moest ontvangen. Zetten z er vervolgens bij dat zij volgende week vakantie hebben en wensen mij ook alvast een fijne vakantie.
Mijn vakantie is alleen pas ergens eind juli/begin augustus.![]()
Wel aardig inderdaad.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Nog steeds aardig van ze, en niet heel gek toch als je in/in de buurt van carnavalsgebied werkt?
Dit valt in de categorie eet smakelijk zeggen tegen de ober.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mailtje van klant gehad met een document dat ik nog moest ontvangen. Zetten z er vervolgens bij dat zij volgende week vakantie hebben en wensen mij ook alvast een fijne vakantie.
Mijn vakantie is alleen pas ergens eind juli/begin augustus.![]()
Lijkt me een goed idee. Die zit in onze halve finale, dus dan hebben we meer kans om de finale te halen.quote:
Dat heeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken, gaat erom wat in er in Oekraine gebeurd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee. Die zit in onze halve finale, dus dan hebben we meer kans om de finale te halen.
Nederland zou afgemaakt worden door die landen en hun media als wij dat tegen zouden houden. Vraag me af hoe er daar nu over deze actie gesproken wordt nu ze het zelf doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja erg inderdaad. Ik snap dat het op de EU ook economische effecten heeft, natuurlijk. Maar als dit één van de effectievere dingen is die we zouden kunnen doen, dan moeten we dat ook doen.
Dit is wel wederom een test voor de EU om zich te laten zien als sterke en betrouwbare bondgenoot.
Ook als Rusland in de andere halve finale had gezeten hadden we dit moeten veroordelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee. Die zit in onze halve finale, dus dan hebben we meer kans om de finale te halen.
Nou ik moet ook direct terugdenken inderdaad aan de Italiaanse beschuldigingen richting Nederland in 2020. Deze moeten we wel even onthouden denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nederland zou afgemaakt worden door die landen en hun media als wij dat tegen zouden houden. Vraag me af hoe er daar nu over deze actie gesproken wordt nu ze het zelf doen.
Zouden ze het ook aandurven om de boel niet uit te zenden als Rusland wel mag meedoen?quote:
Dat is van gisterenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:58 schreef sportfreak het volgende:
[..]
AVROTROS: beslissing Russische songfestivaldeelname is aan EBU
Ik denk een goed gesprek tussen belangrijke personen hoger op.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:00 schreef sportfreak het volgende:
[..]
En wat is er sinds gisteravond veranderd dat ze nu ineens van mening zijn veranderd?
Ach gut, jongen toch, in mijn geval zou Leontien Ceulemans dan Goedemorgen Nederland moeten presenteren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:05 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, die doet samen met Jort Kelder Op1 voor WNL, en ook Goedemorgen Nederland in de ochtend.
Officieel, van daarvoor, komt Welmoed van de NOS af hoor. Daar deed ze het Jeugdjournaal. Ik keek dat nog toen zij daar haar eerste uitzendingen deed zeg maar.
Ik begreep vanochtend ergens dat afsluiting van SWIFT zo'n beetje de laatste maatregel is die ze kunnen nemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja erg inderdaad. Ik snap dat het op de EU ook economische effecten heeft, natuurlijk. Maar als dit één van de effectievere dingen is die we zouden kunnen doen, dan moeten we dat ook doen.
Dit is wel wederom een test voor de EU om zich te laten zien als sterke en betrouwbare bondgenoot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |