Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Nou ja, Moldavi wel natuurlijk. Transnistri is praktisch al Russisch, en dan hoort de rest van Moldavi er ook wel bij, om Transnistri te beschermen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat zou zijn reden zijn om Moldavi of Polen binnen te vallen? Dat kan hij niet verkopen aan zijn achterban of zijn bevolking. Je ziet nu al dat er hier en daar tegengeluiden te horen zijn.
Ja, of de poging mislukt en je maakt er een paranode tweede Stalin van die alles en iedereen gaat omleggen om z'n positie veilig te stellen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:18 schreef Tocadisco het volgende:
Ach, er hoeft er maar eentje met een mes tussen te zitten en het probleem is opgelost. Dat is het hele dingetje met megalomane gekken, ook in eigen kringen zijn ze niet zo heel populair. Rondom Hitler zijn er bijvoorbeeld 42 (!) moordcomplotten ontdekt waarbij er twee op een haar na succesvol waren.
Niet om het een of ander he, maar als ik journalist was geweest had ik 'm toch al lang gepeerd daar. Ze komen d'r wel uitquote:
Ik zou hier maar mee stoppenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:18 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Zie hier, een equivalent van een NSB'er.
Vertel mij eens hoe Oekrane deze Russische tactieken toe zou moeten passen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ey, hoe verdedig je een nog groter en leger land als Rusland?
Toch lukt het die Russen erg goed. Dus blijkbaar is het prima mogelijk.
Belarus is al in zijn handen, Oekrane straks dan ook en dan? Baltische staten aanvallen kan niet, want NAVO.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar groter dan nul kans dat Poetin wel de komende jaren meer gaat proberen in te pikken als zijn avontuur in Oekrane een groot succes blijkt.
Die vinden het geen invasie en moedigen aan om met elkaar te gaan praten om de onenigheid op te klarenquote:
Europa is voor 40% afhankelijk van Russisch gas, dus dat gaat moeilijk worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stel dat we met zijn allen besluiten geen enkele grondstof uit Rusland meer te importeren. Is dat haalbaar?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
Kiev valt nog voor het einde van de avond.
Je kunt binnenkort geen zaken meer doen met Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stel dat we met zijn allen besluiten geen enkele grondstof uit Rusland meer te importeren. Is dat haalbaar?
Er wordt zo veel informatie gedeeld nu, maar wat is echt en welke data is verouderd, is lastig nu het gaat ook heel snel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vooral het totale gebrek aan inzicht waar de landtroepen zich bevinden verbaast mij. Moeten toch wel betere kaartjes zijn? Ik heb alleen wat beelden gezien van de regio rond de Krim.
Dit soort kaartjes willen we zien:
[ afbeelding ]
Boots worden snel ingevlogen en de jacht op Zelensky kan beginnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef KINGIEE het volgende:
Toch wel slecht dat Kiev airport al in Russische handen is. Dit is toch wel slechte voorbereiding van de Oekrainers.
Nou ja, dat Hostomel/Antonov vol zit met Russen is al een paar uur zo, zo'n militair vliegveld. Niet lekker voor Kiev natuurlijk, nee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
En dan hebben we dat, en dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef Alpha0 het volgende:
Mijn pro tip is toch om met Kaliningrad hetzelfde te doen als wat Rusland met Oekrane doet. Omsingelen, oefeningen houden en dan zeggen dat het geen historisch recht heeft en bij Litouwen / Polen hoort en dan invallen.
De prijs is een sterke NAVO op de stoep en waarschijnlijk Zweden en Finland als NAVO-lid. Als hij echt bang is voor de NAVO, dan zie ik niet wat hij gewonnen heeft.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zijn doel is denk ik wel degelijk om Oekrane een tweede Wit Rusland te maken.
Met een marionet die zijn bips kust aan het roer.
Afhankelijk van hoe de campagne verloopt zal hij misschien met minder genoegen moeten nemen. Half Oekrane ofzo.
@WW3updatedquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
Lijkt wel snel te gaan inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
Bedankt voor deze persoonlijke aanvalquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een glimlach waard ja. Achterlijke gladiool.
Dat zal wel meevallen. Tegenaanval komt eraan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Boots worden snel ingevlogen en de jacht op Zelensky kan beginnen.
Transinistrie erbij trekken, dat zou die nog zonder enig verzet kunnen doen. Al zitten daar politiek gezien natuurlijk wel weer enorme risico's aan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Belarus is al in zijn handen, Oekrane straks dan ook en dan? Baltische staten aanvallen kan niet, want NAVO.
Finland aanvallen is ook niet slim, want die zitten samen met andere Scandinavische landen in NORDEFCO, waarvan drie landen ook lid zijn van NAVO. Dat escaleert dus ook meteen in een conflict met NAVO.
Moldavi zou kunnen, want daar kan die, op een kleinere schaal, wel zelfde gedachtegang als in Oekrane toepassen.
Een militair vliegveld in de buurt van Kiev (Gostomel/Hostomel/Antonov). Niet ht vliegveld van Kiev.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef KINGIEE het volgende:
Toch wel slecht dat Kiev airport al in Russische handen is. Dit is toch wel slechte voorbereiding van de Oekrainers.
Oke, thanks... Als er 1 land ook goed kan dreigen is het China wel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die vinden het geen invasie en moedigen aan om met elkaar te gaan praten om de onenigheid op te klaren
De Russische taktiek is om een zo groot en professioneel leger te hebben dat niemand ze durft aan te vallen. En degenen die het wel deden, werden zo lang opgehouden tot het winter werd en de winter het werk afmaakte.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe Oekrane deze Russische tactieken toe zou moeten passen.
Dat verduidelijkt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een militair vliegveld in de buurt van Kiev (Gostomel/Hostomel/Antonov). Niet ht vliegveld van Kiev.
Het Rusland's enige inkomstenbron. Wij kopen dan maar ergens anders gas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Europa is voor 40% afhankelijk van Russisch gas, dus dat gaat moeilijk worden.
Beetje jammer alleen dat hij je onzin aan het vertellen is want dat heeft china helemaal niet gezegdquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Oke, thanks... Als er 1 land ook goed kan dreigen is het China wel.
Een militair vliegveld innemen is vanuit Russisch oogpunt ook wel wat belangrijker op dit moment h.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een militair vliegveld in de buurt van Kiev (Gostomel/Hostomel/Antonov). Niet ht vliegveld van Kiev.
Dit is gewoon hoe die aanvallen volgens mij werken. Je dropt legers achter de linies, die nemen strategische plekken in, en dan moet je een brug slaan naar daar. Het is nog wel een eindje rijden, dus of dit langdurig gaat lukken moet nog maar blijken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat Hostomel/Antonov vol zit met Russen is al een paar uur zo, zo'n militair vliegveld. Niet lekker voor Kiev natuurlijk, nee.
Oekraine is onmens groot. Dit heeft tijd nodig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:25 schreef Confetti het volgende:
Ik vind de verdediging toch wel erg laf en zwak. Er is geen wilskracht om het grondgebied ten koste van alles te verdedigen.
Misschien had Poetin gelijk en is Oekraine ook geen echte natie.
OKe, jij weet meerquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat hij je onzin aan het vertellen is want dat heeft china helemaal niet gezegd
Gaan we het straks gelijk groots aanpakken met het subforum WW3 ipv OEK?quote:
Dat laatste zal ik niet beamen maar het valt mij ook op dat er nihil weerstand is ondanks dat er jaren op voorbereid zou moeten/kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:25 schreef Confetti het volgende:
Ik vind de verdediging toch wel erg laf en zwak. Er is geen wilskracht om het grondgebied ten koste van alles te verdedigen.
Voor 60% niet dus. Dat is nog wel te overzien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Uiteraard, alleen lijkt het in sommige berichten alsof men het grote vliegveld van Kiev ingenomen heeft, maar dat is dus niet zo. En verschillende namen voor hetzelfde militaire vliegveld maakt het ook wat lastigquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een militair vliegveld innemen is vanuit Russisch oogpunt ook wel wat belangrijker op dit moment h.
Nee. Ik weet vrij weinig over china. Want die hebben nog vrij weinig gezegdquote:
Die geven de VS de schuld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee. Ik weet vrij weinig over china. Want die hebben nog vrij weinig gezegdDat is het punt.
Maar stel he,wat ik me afvraag, hoe snel kan dat veranderen als het ECHT moet. Stel een meteoor valt op rusland bijvoorbeeld. De infrastructuur voor gas uit Groningen staat er nog grotendeels. Die mensen die er wonen zijn met een noodwet vast wel aan de kant te schuiven, of je geeft ze een flinke compensatie om te verhuizen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heet dat dan WW3 of WO3?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gaan we het straks gelijk groots aanpakken met het subforum WW3 ipv OEK?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:50 schreef Glazenmaker het volgende: [..] bloedbad - Zelfstandignaamwoord 1. een gebeurtenis waarbij op grote schaal bloed vergoten wordt
Leg mij maar eens uit hoe oorlog geen bloedbad is.
En ja deze oorlog is ook een oorlogsmisdaad. Rusland heeft namelijk beloofd Oekrane niet aan te vallen toen het haar kernwapens overdroeg. In het internationale recht is dat een misdrijf tegen de vrede. Het is nog even afwachten wat voor wandaden er op de grond gaan gebeuren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbadquote:Een bloedbad is de moord op meerdere personen in een incident. Doorgaans zijn de slachtoffers van een bloedbad onschuldige burgers, of anderszins personen die ongewapend zijn of zich niet kunnen verdedigen. Bloedbaden kunnen gepleegd worden door een individu, door een staat (bijvoorbeeld nazi-Duitsland) of door een organisatie (bijvoorbeeld een terroristische). Bloedbaden vinden vaak plaats in oorlogstijd of onder repressieve regimes.
De mensenrechtencommissie van Guatemala, waar in de jaren 80 een genocide op Maya-indianen heeft plaatsgevonden, heeft het begrip bloedbad (matanza) als volgt gedefinieerd: "Als bloedbad zal worden beschouwd de executie van vijf of meer personen, op dezelfde plek, als onderdeel van dezelfde operatie en waarvan de slachtoffers in een staat waren waarbij zij zich niet kunnen verdedigen."
Waaruit denk je dit te kunnen concluderen? Sta je daar? Doe je mee aan de gevechten?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat laatste zal ik niet beamen maar het valt mij ook op dat er nihil weerstand is ondanks dat er jaren op voorbereid zou moeten/kunnen zijn.
Serieus, wat een aanfluitingquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef HSG het volgende:
[..]
Die geven de VS de schuld.
https://www.independent.c(...)war-us-b2022237.html
Doe het dan ook meteen goed, en zeg dat het bij Duitsland hoort. Want tot 1945 was dit Duits itt Pools/Litouwsquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef Alpha0 het volgende:
Mijn pro tip is toch om met Kaliningrad hetzelfde te doen als wat Rusland met Oekrane doet. Omsingelen, oefeningen houden en dan zeggen dat het geen historisch recht heeft en bij Litouwen / Polen hoort en dan invallen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat hij je onzin aan het vertellen is want dat heeft china helemaal niet gezegd
quote:BEIJING, Feb 24 (Reuters) - China reiterated on Thursday a call for all parties involved in the situation in Ukraine to exercise restraint and rejected a foreign journalist's description of Russia's actions as an invasion.
The comments were made by foreign ministry spokeswoman Hua Chunying at a regular daily briefing.
https://www.reuters.com/w(...)invasion-2022-02-24/
Los of het zo gaat, denk ik niet dat je dat in een vervlochten wereld die naar meer snakt dan alleen eten, drinken en staatstelevisie, kan handhaven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Straks ook minder lijkt me, als Rusland begint met het 'verwijderen' van anti-russische geluiden.
Ze willen een pro-russische regering installeren, maar dat is niet houdbaar als je de democratie in stand houdt (want bij de volgende verkiezingen kiest iedereen anti-russische politici) Dus neem aan dat de russen de democratie daar gaan afschaffen met geweld.
Je weet helemaal niet wat er daar gebeurd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:25 schreef Confetti het volgende:
Bij die ene CNN-vrouw die altijd overal zit waar het niet pluis is, hoopte ik eigenlijk dat ze geen kinderen zou hebben. Maar ze bleek er twee te hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet om het een of ander he, maar als ik journalist was geweest had ik 'm toch al lang gepeerd daar. Ze komen d'r wel uit
Nee, theemuts, JIJ hebt gefaald.quote:Opperste bevelhebber van het Duitse leger: Sorry, maar wij hebben bijna niets meer om nog wat doen mocht de politiek wensen hebben, en daar waarschuw ik al tijden voor.
Voormalige Minister van Defensie Krampf Knarrenbauer, wij hebben gefaald....
Zijn drijfveren zijn denk ik grotendeels intern, zijn positie veiligstellen. Rusland zelf schiet met zijn avonturen geen reetje op, voor zover ik kan zien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De prijs is een sterke NAVO op de stoep en waarschijnlijk Zweden en Finland als NAVO-lid. Als hij echt bang is voor de NAVO, dan zie ik niet wat hij gewonnen heeft.
Ik vraag me ook af of er aan de andere kant niet iets veranderen kan: dus aan de zijde van het gebruik. Hoeveel van wat we gebruiken hebben we cht nodig / is geen verspilling?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eigenlijk is de nood gewoon nog niet hoog genoeg.
Hmm lastig, WW3 bekt lekkerder maar WO3 is Nederlandstalig logischerquote:
meer vrouwen aan de top gaat goedquote:
Het ogenschijnlijke gebrek aan conflict, verlies van troepen/materiaal, etc, en de snelheid waarmee Rusland optrekt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:27 schreef EinarBoe het volgende:
Waaruit denk je dit te kunnen concluderen? Sta je daar? Doe je mee aan de gevechten?
Behoorlijk wat uiteraard, douchen kan ook met koud water en je kan 3 truien aandoen. Koken is wel belangrijk, en je hebt natuurlijk bedrijven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of er aan de andere kant niet iets veranderen kan: dus aan de zijde van het gebruik. Hoeveel van wat we gebruiken hebben we cht nodig / is geen verspilling?
Als er op meerdere continenten gevochten word.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
vanaf wanneer noem je het een wereldoorlog.
Als de VS straks de russen kapot schieten?
Gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het is China, wat had je anders verwacht?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Serieus, wat een aanfluiting
Dat riepen ze tot een paar dagen geleden ook over een mogelijke invasie van Rusland, en toch is het wel gebeurdquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet gebeuren.
Ja leuk, maar hoe gaat Oekrane dit gebruiken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:25 schreef RetepV het volgende:
De Russische taktiek is om een zo groot en professioneel leger te hebben dat niemand ze durft aan te vallen. En degenen die het wel deden, werden zo lang opgehouden tot het winter werd en de winter het werk afmaakte.
Doet niets meerquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:30 schreef heywoodu het volgende:
Maidanstream was even zwart
Nu niet meer
Koud afdouchen is prima, maar m'n bad moet minstens lauw zijn. Ik denk (hoop) dat we vooral veel onzinbedrijven hebben die onzin produceren en veel gas verbruiken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Behoorlijk wat uiteraard, douchen kan ook met koud water en je kan 3 truien aandoen. Koken is wel belangrijk, en je hebt natuurlijk bedrijven.
Je zegt maar wat dus. Je hebt 0 info over een van die zaken, op wat twittersnippets na, en je hebt ook geen idee wat de situatie en de plannen van de Oekraiense defensie is. Misschien is dit een moment om van jezelf te concluderen dat je er de ballen verstand van hebt en gewoon maar moet afwachten hoe het zich ontvouwt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:30 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het ogenschijnlijke gebrek aan conflict, verlies van troepen/materiaal, etc, en de snelheid waarmee Rusland optrekt.
Niks, daarom..quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is China, wat had je anders verwacht?
GEWIEKST!quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:32 schreef HSG het volgende:
Gaat Sylvana Simons nog huilen omdat er misschien blanke vluchtelingen hierheen komen?
Dit zag iedereen aankomen. Maar als je denkt dat de VS onder sleepy Joe oorlog gaat voeren tegen Rusland dan snap je er niks van.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat riepen ze tot een paar dagen geleden ook over een mogelijke invasie van Rusland, en toch is het wel gebeurd
Dat water kan je dus ook even laten staan in een teiltje. Leuk is het niet maar men waste zich zo in het grootste deel van de geschiedenis. Gelukkig gaan we nu naar de zomer toe. Als we nu naar de winter toegingen... oefquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:32 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Koud afdouchen is prima, maar m'n bad moet minstens lauw zijn. Ik denk (hoop) dat we vooral veel onzinbedrijven hebben die onzin produceren en veel gas verbruiken.
Nou gefeliciteerd man. Snel een overwinningsfapje plegen te doen met de bolle kop van je idool op je scherm.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad
Maar goed, blijf vooral denken dat je een punt hebt. Vanaf nu weten we dankzij jou dat elke situatie waarbij er in een oorlog meerdere mensen omkomen, ongeacht de manier waarop en de veroorzaker, een massaslachting is.
Echt welquote:
Over Oekrane kunnen ze zichzelf nog wel voorliegen dat ze als bevrijders worden binnen gehaald maar dat wordt natuurlijk wel heel lastig als ze een NAVO land gaan aanvallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat riepen ze tot een paar dagen geleden ook over een mogelijke invasie van Rusland, en toch is het wel gebeurd
Man dat is zo walgelijk kutquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
douchen kan ook met koud water
Raken ze wel DE bron van inkomsten kwijt, en het ging al niet zo best met ze de laatste tijd.quote:
Hij blijft draaien, oh je hebt gelijkquote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of er aan de andere kant niet iets veranderen kan: dus aan de zijde van het gebruik. Hoeveel van wat we gebruiken hebben we cht nodig / is geen verspilling?
Klopt, of rusland straffen, of douchen met koud water. Lastige keuze wel.quote:
Mensen die trots oreren dat ze iedere ochtend koud douchen voor de weerstand en dat dat heerlijk is, daar kan ik geen vriendjes mee worden.quote:
Heerlijk man, ben je meteen goed wakker ook.quote:
Er is geen tegenmacht, geen vrije pers. Ze kunnen voorliegen wat ze willen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Over Oekrane kunnen ze zichzelf nog wel voorliegen dat ze als bevrijders worden binnen gehaald maar dat wordt natuurlijk wel heel lastig als ze een NAVO land gaan aanvallen.
WARquote:
Maar dan wel na een warme douchequote:Op donderdag 24 februari 2022 15:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heerlijk man, ben je meteen goed wakker ook.
3 continenten als ik me niet vergisquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Schijnt ook wel positieve effecten te sorteren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:34 schreef Isdatzo het volgende:
De eerste paar keer. Daarna ben je er gewoon aan gewend.
Dat verdraaien ze vast wel naar dat de NAVO hun aanviel en dat ze enkel de Russische burgers proberen te beschermen. Of eigenlijk wat ze nu dus ook al doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Over Oekrane kunnen ze zichzelf nog wel voorliegen dat ze als bevrijders worden binnen gehaald maar dat wordt natuurlijk wel heel lastig als ze een NAVO land gaan aanvallen.
Alleen maar sancties. En de zwaarste sanctie, de Russen uit swift gooien, dat gaat hem geen eens wordenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Biden VS en bondgenoten zullen eens gezind reageren . wat bedoelen ze hier mee. fysiek of ook met sancties
De redenatie die Putin gebruikt voor deze invasie is precies dezelfde die China ook zou kunnen gebruiken in de toekomst in het geval van Taiwan. Dus nee die gaan dit geen invasie noemen en gaan mee in het frame dat het een speciale operatie is. Tegelijkertijd willen ze ook niet dat de boel escaleert, net als dat ze dat ook niet zullen willen met Taiwan. Liefst een cleane operatie en klaar. China kijkt en maakt aantekeningen nu.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Serieus, wat een aanfluiting
Ik kan niet wachten om te posten in het laat-hier-weten-of-je-afgekeurd-bent topic!quote:
Als we in de zomers massaal LPG gaan importeren en dat overal in Europa onder de grond stoppen in oude holtes. Moet je best een eind kunnen komen denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze kopiren gewoon de Yanks. Die hadden ook een aanfluiting (WMD) nodig om Irak binnen te vallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De redenatie die Putin gebruikt voor deze invasie is precies dezelfde die China ook zou kunnen gebruiken in de toekomst in het geval van Taiwan. Dus nee die gaan dit geen invasie noemen en gaan mee in het frame dat het een speciale operatie is. Tegelijkertijd willen ze ook niet dat de boel escaleert, net als dat ze dat ook niet zullen willen met Taiwan. Liefst een cleane operatie en klaar. China kijkt en maakt aantekeningen nu.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, Kiev hebben ze voor morgenochtend nog te pakken hoor.
Aan de ene kant, liever een warme snikkel dan een koude bikkel. Aan de andere kant, Rusland. Lastig, lastig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, of rusland straffen, of douchen met koud water. Lastige keuze wel.
Hou ik je aan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Laatste troepenbewegingen op de deploymentkaart gezien? Zit een heerlijke pincermove aan te komen van het Bravo-bataljon.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef Aangezwengeld het volgende:
Oh yes, het is weer oorlog. Dan gaat iedereen altijd zo lekker strategisch en tactisch praten. Zo lekker mannelijk en geil.
Beetje jammer dat ook 40% van onze elektra vanuit aardgas wordt opgewektquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als we in de zomers massaal LPG gaan importeren en dat overal in Europa onder de grond stoppen in oude holtes. Moet je best een eind kunnen komen denk ik.
Wat moeten we anders? Maar nudes posten mag ook hoor. Of thoughts and prayersquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef Aangezwengeld het volgende:
Oh yes, het is weer oorlog. Dan gaat iedereen altijd zo lekker strategisch en tactisch praten. Zo lekker mannelijk en geil.
Dat denk ik ook wel. Met het tempo dat het nu gaat is het snel bekeken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
alleen zal de navo dan wel militair reageren want anders kan je die wel opheffenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat verdraaien ze vast wel naar dat de NAVO hun aanviel en dat ze enkel de Russische burgers proberen te beschermen. Of eigenlijk wat ze nu dus ook al doen.
Kan er ook nog wel bij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Hier wil ik wel even een legitieme bron bijquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Of niet en sws minder douchen. De eerste paar weken moet je even wennen aan de jeuk en daarna volstaat n of twee keer per jaar een zwempartij in het zwembad om je te ontdoen van de doorweekte huidschilfers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:32 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Koud afdouchen is prima, maar m'n bad moet minstens lauw zijn. Ik denk (hoop) dat we vooral veel onzinbedrijven hebben die onzin produceren en veel gas verbruiken.
wutquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Dat was een vraag voor de Oekraense regering, in de afgelopen 20 ofzo jaar. Hadden ze moeten regelen voordat ze besloten om alle pro-Russen en etnisch-Russen weg te jagen en Rusland te tarten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:31 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Ja leuk, maar hoe gaat Oekrane dit gebruiken?
Ben wel blij met die Duitse supporters en clubs die principes tonen. Bij Bayern waar ze de Qatari de keet uit proberen te jagen en nu bij Schalke door gewoon met gazprom te stoppen. Prima.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Raken ze wel DE bron van inkomsten kwijt, en het ging al niet zo best met ze de laatste tijd.
Kreeg zijn zin niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:32 schreef Alpha0 het volgende:
Blijft bijzonder hoe Poetin in 20 jaar tijd van pro-NAVO (wilde zelfs lid worden) helemaal gedraaid is en nu zwaar anti-NAVO is.
Kunnen we die zooi niet ergens in Rusland droppen met een vliegtuig? Zijn er duidelijke instructies of zijn dit holbewoners?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
quote:
Lekker als je net bij een eenheid zit die daar moet gaan vechten. Denk je lid te zijn van het machtige Russische leger, moet je gaan schieten in Chernobylquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Gazprom zal binnenkort ook wel de maandelijkse overboeking naar Schalke weghalen.quote:
Je weet niet wat er gebeurd in Oekrane.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
Damn. Doet Oekraine wel wat terug?
Wat zijn eigenlijk concrete dingen die ze gedaan hebben op dit vlak. Want dat lees je nooit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat was een vraag voor de Oekraense regering, in de afgelopen 20 ofzo jaar. Hadden ze moeten regelen voordat ze besloten om alle pro-Russen en etnisch-Russen weg te jagen en Rusland te tarten.
Zolang ze FvD maar blijven ondersteunen!quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gazprom zal binnenkort ook wel de maandelijkse overboeking naar Schalke weghalen.
2020quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef polderturk het volgende:
Bayraktar TB2 drones vallen Russische eenheden aan.
[ twitter ]
Bij mij liep die stream telkens vastquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Vloog iets langs op de Maidanstream vanuit m'n ooghoek
Maar het was een flinke kraai
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef Aangezwengeld het volgende:
Op zich is NBC een betrouwbare bron. Maar ik wil ook nog wel even confirmatie zien ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even een legitieme bron bij
Dat is niet dat er niet over gepraat wordt he. Sterker nog, het debat is verplaatst omdt er over gepraat gaat worden. Niet onlogisch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef Schaamlap het volgende:
Lees ik dit nu goed op de tweede kamer website?
Debat over gebeurtenissen in Oekrane verplaatst
24 februari 2022
De Tweede Kamer debatteert op maandag 28 februari over de Russische inval in Oekrane. Het debat is verplaatst in verband met kabinetsberaad over de ontstane situatie. Het stond gepland op donderdag 24 februari. U kunt het debat volgen via de livestream en de app Debat Direct.
Als dit zo doorgaat is het al over op 28 Februari.
Ja dat lees je goed, debat met de kamer is afgezegd omdat de ministers wel wat beters te doen hebben (overleggen met NAVO etc.) dan met elkaar in discussie te zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef Schaamlap het volgende:
Lees ik dit nu goed op de tweede kamer website?
Debat over gebeurtenissen in Oekrane verplaatst
24 februari 2022
De Tweede Kamer debatteert op maandag 28 februari over de Russische inval in Oekrane. Het debat is verplaatst in verband met kabinetsberaad over de ontstane situatie. Het stond gepland op donderdag 24 februari. U kunt het debat volgen via de livestream en de app Debat Direct.
Als dit zo doorgaat is het al over op 28 Februari.
LOL.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:32 schreef Alpha0 het volgende:
Blijft bijzonder hoe Poetin in 20 jaar tijd van pro-NAVO (wilde zelfs lid worden) helemaal gedraaid is en nu zwaar anti-NAVO is.
Tijd voor je wekelijkse orgasme vanwege rondslingerende ledematen zou ik zeggen!quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef Aangezwengeld het volgende:
Met zichzelf voorliegen bedoel ik wat de politieke en militaire top in Rusland zichzelf wijsmaken over de situatie. Er is eigenlijk maar n waanzinnig onwaarschijnlijk scenario waarin dit voor Rusland op de lange termijn nog goed uit kan pakken (weinig weerstand in Oekrane, bevolking en andere landen leggen zich er snel bij neer) maar het is in ieder geval wel een strohalm die ze aan kunnen grijpen, een gok met een kans van 1% die ze toch kunnen wagen. Voor een inval in een NAVO staat is zo'n scenario er niet, dat loopt hoe dan ook uit op een ramp voor de Russen en dat weten ze zelf ook heel goed.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is geen tegenmacht, geen vrije pers. Ze kunnen voorliegen wat ze willen.
Ik heb die van Washington Post.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:41 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Bij mij liep die stream telkens vast
Maar daar hebben ze zelf en hun bondgenoot Belarus toch ook flink last van?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Lekker dan. Zometeen ook nog een nucleaire ramp.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Jezus dat moment dat dat kind huilt verdomme..quote:
Weet jij hier meer van ?quote:
Tja, daarna wordt het pas moeilijk. Hoe gaan ze het (be)houden ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Heb je een link voor mij?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb die van Washington Post.
Leuk geprobeerd maar dat zijn beelden van de oorlog tussen Armeni en Azerbaijan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef polderturk het volgende:
Bayraktar TB2 drones vallen Russische eenheden aan.
[ twitter ]
Het gevreesde leed is uiteraard onbeschrijfelijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk concrete dingen die ze gedaan hebben op dit vlak. Want dat lees je nooit.
Ja dat vooral, is nou niet echt een locatie die logisch zou zijn om aan te vallen, zowel tactisch niet als met wat voor zooi er daar ligtquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op zich is NBC een betrouwbare bron. Maar ik wil ook nog wel even confirmatie zien ja.
Ja hallo jij beweerde dat het al eens gebeurd was dus dat het makkelijk moest kunnen, moet je nu niet gaan terugkrabbelen hequote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat was een vraag voor de Oekraense regering, in de afgelopen 20 ofzo jaar. Hadden ze moeten regelen voordat ze besloten om alle pro-Russen en etnisch-Russen weg te jagen en Rusland te tarten.
Maar ja, in plaats daarvan heeft de Oekraense regering Rusland telkens getart om dan snel weg te rennen om zich achter de VS, de EU en de NAVO te verschuilen. Zelfs de afgelopen weken deden ze dat nog regelmatig.
Maar de VS, de EU en de NAVO waren het denk ik een beetje zat. En de Oekraense regering had niet goed opgelet dat de VS, de EU en de NAVO een paar stappen achteruit hadden genomen.
En toen was het te laat om alles nog goed te maken met Rusland.
Zoiets. In populaire taal beschreven.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop alleen dat dit niet volledig wereldwijd ook uit de klauwen gaat lopen, laten we ons er militair ABSOLUUT niet mee gaan bemoeien, dit is Rusland zijn eigen gevecht. Zo'n invasie brengt toch vooral een eigen dynamiek met zich mee, een eigen logica, een soort verstoring in het wereldwijde equilibrium, waardoor dingen veel onvoorspelbaarder worden.
In theorie is het ook het gevecht van Oekrane, maar dat is bijzaak.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
dit is Rusland zijn eigen gevecht.
Dit zou fantastisch nieuws zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
Alexander Vindman (je weet wel, de geboren Oekrainse Amerikaanse leger generaal die tegen Trump getuigde) is wat positiever.
[ twitter ]
quote:
Thnx!!!quote:
Was al eerder in dit topic besprokenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ik heb de beelden nog niet eerder gezien.
Volgens mij laat iedereen zich erg veel meeslepen in ogenschijnlijke opmars tot nu toe. Het kan zo zijn dat het snel voorbij is, maar dat hoeft helemaal niet want met 100 man een vliegveld bezetten is iets heel anders dan een half land veroveren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
Alexander Vindman (je weet wel, de geboren Oekrainse Amerikaanse leger generaal die tegen Trump getuigde) is wat positiever.
[ twitter ]
Maar wat als de Russen ontdekken dat ze zwakker zijn dan gehoopt en ze zich in het nauw gedreven voelen? Gaan ze dan met de staart tussen de benen terug naar Rusland of gaan ze dan een stapje verder?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Schijnbaar meer dan 150.000 man las ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Mansjester het volgende:
Is bekend hoeveel middelen Rusland inzet? Hoeveel tanks, militairen, vliegtuigen, helicopters.
Ik heb echt geen idee waar je aan moet denken.
Dan ben je of compleet doorgedraaid of uit op verdere escalatie. Kan niet anders.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hier ook een andere bron dat er soldaten Chernobyl binnen zouden zijn gegaan (waar geen kip woont).
Nou oorlog of niet ik douche gewoon lekker elke dag zolang het kan hoor. Ik zet liever eerst verwarming e.d uit voor ik aan de douche kom.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of niet en sws minder douchen. De eerste paar weken moet je even wennen aan de jeuk en daarna volstaat n of twee keer per jaar een zwempartij in het zwembad om je te ontdoen van de doorweekte huidschilfers.
Niet dat dit nu mijn eerste keuze (ken het) zal zijn maar douchen en wassen, is voor mij in tijden van nood van wat minder belang. En ja de verwarming op de (slaap/hobby)kamers staat hier inmiddels ook (erg) laag.
Als men het warm wil hebben, is de huiskamer in je huispak een mooie (en wmb gezellige) plaats.
Was op Google Streetview even aan het kijken in de omgeving van dat vliegveld, kom je dit tegen:quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
Stop toch eens met die onzin. Er was geen genocide bezig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar ja, in plaats daarvan heeft de Oekraense regering Rusland telkens getart om dan snel weg te rennen om zich achter de VS, de EU en de NAVO te verschuilen. Zelfs de afgelopen weken deden ze dat nog regelmatig.
Maar de VS, de EU en de NAVO waren het denk ik een beetje zat. En de Oekraense regering had niet goed opgelet dat de VS, de EU en de NAVO een paar stappen achteruit hadden genomen.
En toen was het te laat om alles nog goed te maken met Rusland.
Zoiets. In populaire taal beschreven.
Wat zegt dit over de staat van het Oekraense leger? Die worden wel hl rap onder de voet gelopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Nee de bronnen zijn ongekend matig tot nu toe, ik had echt een betere informatievoorziening verwacht. Wil ook graag weten welke stukken nu al in handen zijn van de Russen, hoeveel landtroepen er worden ingezet etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Mansjester het volgende:
Is bekend hoeveel middelen Rusland inzet? Hoeveel tanks, militairen, vliegtuigen, helicopters.
Ik heb echt geen idee waar je aan moet denken.
Enige wat ik kan bedenken is dat ze het als een "veilig" (lol) uitvalsbasis willen gebruiken? Wetende dat ze daar niet aangevallen gaan worden?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan ben je of compleet doorgedraaid of uit op verdere escalatie. Kan niet anders.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Was op Google Streetview even aan het kijken in de omgeving van dat vliegveld, kom je dit tegen:
https://goo.gl/maps/rkP9dDgiivdw14eM7
Dan gooien ze alles plat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat als de Russen ontdekken dat ze zwakker zijn dan gehoopt en ze zich in het nauw gedreven voelen? Gaan ze dan met de staart tussen de benen terug naar Rusland of gaan ze dan een stapje verder?
Je weet helemaal niet wat er gebeurt in Oekrane nuquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat zegt dit over de staat van het Oekraense leger? Die worden wel hl rap onder de voet gelopen.
De volgers worden zeer slecht op de hoogte gehouden inderdaad, hooguit een 5/10 voor deze oorlog wat dat betreftquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee de bronnen zijn ongekend matig tot nu toe, ik had echt een betere informatievoorziening verwacht. Wil ook graag weten welke stukken nu al in handen zijn van de Russen, hoeveel landtroepen er worden ingezet etc.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het niet leuk meer.
Ja joh gewoon laten gaan Rusland stopt vast als ze Oekrane hebben. Enige optie is je er mee bemoeien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop alleen dat dit niet volledig wereldwijd ook uit de klauwen gaat lopen, laten we ons er militair ABSOLUUT niet mee gaan bemoeien, dit is Rusland zijn eigen gevecht. Zo'n invasie brengt toch vooral een eigen dynamiek met zich mee, een eigen logica, een soort verstoring in het wereldwijde equilibrium, waardoor dingen veel onvoorspelbaarder worden.
Dan verklaren ze de overwinning en trekken terug naar de regio Loehansk en dat kunnen ze met gemak verdedigenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat als de Russen ontdekken dat ze zwakker zijn dan gehoopt en ze zich in het nauw gedreven voelen? Gaan ze dan met de staart tussen de benen terug naar Rusland of gaan ze dan een stapje verder?
Het zegt dat de russen een x of 5 a 6 meer tanks vliegtuigen en ander oorlogsmateriaal hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat zegt dit over de staat van het Oekraense leger? Die worden wel hl rap onder de voet gelopen.
Demente opaquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:47 schreef Ali_boo het volgende:
Timmermans heeft ook een mening![]()
![]()
[ twitter ]
Ik heb het gevoel dat we dat onderschatten wellicht achterwege moeten laten, zo gezien de afgelopen 12 uurquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:48 schreef Evenstar het volgende:
Er is wel erg weinig informatie ja. Heb ook nog niet echt het idee dat Rusland ontzettend georganiseerd te werk gaat.
Dit is C&C1 toch? Volgens mij moest je dan burgers doden als je namens de russen speelde. SIck.quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de Russen en hun voorbereiding.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.livenewsworld.com/watchcnnlivestream/quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:35 schreef _The_General_ het volgende:
Is CNN ergens online live te zien?
Nee C&C1 was GDI tegen NOD.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Dit is C&C1 toch? Volgens mij moest je dan burgers doden als je namens de russen speelde. SIck.
Geef die tuinkabouter alsjeblieft een mediaverbod.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:47 schreef Ali_boo het volgende:
Timmermans heeft ook een mening![]()
![]()
[ twitter ]
Ahhhhh, kijk eens aan. Uit de losse pols stellen dat er 'massaslachtingen' plaatsvinden, een zwaar beladen begrip en oorlogsmisdaad, dat continu blijven volhouden en als dan blijkt dat je al die tijd al uit je nek hebt geluld en er geen fuck van begrijpt, gewoon een denigrerende opmerking plaatsen naar de ander alsof diegene een triest persoon is die graag "de discussie wil winnen."quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd man. Snel een overwinningsfapje plegen te doen met de bolle kop van je idool op je scherm.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Was op Google Streetview even aan het kijken in de omgeving van dat vliegveld, kom je dit tegen:
Hoor hier nog niets over op nieuwskanalen. Het lijkt me ook heel bijzonder dat je bij een invasie niet met een hele grote boog om dit gebied heen gaat. Waarom je troepen daar aan blootstellen, er is daar helemaal nietsquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Compleet doorgedraaid.
Eensquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Geef die tuinkabouter alsjeblieft een mediaverbod.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:50 schreef KingRoland het volgende:
als God het wil dan stopt deze waanzin
Dat lijkt me toch echt een eigenaardige zetquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hier ook een andere bron dat er soldaten Chernobyl binnen zouden zijn gegaan (waar geen kip woont).
Onderschat het niet, maar Rusland kennende zouden ze iedere overwinning of centimeter gewonnen land wel groots brengen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat we dat onderschatten wellicht achterwege moeten laten, zo gezien de afgelopen 12 uur
Er zijn wellicht geen livestreams bij de troepenbewegingen, maar goed.
Zolang het gebakkelei niet verder gaat spetteren op/in NAVO territoria, zal het niet (uiteen) gaan spatten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Pas op voor Russische desinformatie. Het probleem is dat Kyiv redelijk dicht bij Wit-Rusland ligt.
Je zou nog bijna gaan denken dat dictators niet zo heel veel om het welzijn van hun onderdanen geven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:50 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoor hier nog niets over op nieuwskanalen. Het lijkt me ook heel bijzonder dat je bij een invasie niet met een hele grote boog om dit gebied heen gaat. Waarom je troepen daar aan blootstellen, er is daar helemaal niets
Ze dragen niet allemaal een GPS tracker mee he PietjePuk2000quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee de bronnen zijn ongekend matig tot nu toe, ik had echt een betere informatievoorziening verwacht. Wil ook graag weten welke stukken nu al in handen zijn van de Russen, hoeveel landtroepen er worden ingezet etc.
Volgens mij was dat RA1, waarin Stalin je een heel dorp liet uitmoorden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Dit is C&C1 toch? Volgens mij moest je dan burgers doden als je namens de russen speelde. SIck.
Ja met RA1 kon je als Soviet-Unie burgers neerknallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:51 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Dit is Red Alert1.
Gelukkig geloof ik nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:50 schreef KingRoland het volgende:
als God het wil dan stopt deze waanzin
Kijk dit is top. Het lijkt nog mee te vallen maar Oekrane moet wel heel snel een aaneengesloten front gaan vormen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:49 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Pas op voor Russische desinformatie. Het probleem is dat Kyiv redelijk dicht bij Wit-Rusland ligt.
Ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Oekraners kunnen dus wapens ophalen als ze dat willen.
Stel Nederland zou aangevallen worden en Rutte zegt dat we allemaal een wapen kunnen halen om Nederland te verdedigen. Zouden jullie dit doen?
De altijd jankende Pieter Omtzigt. Misschien heeft ie nog een Russische getuige die van pas kan komen in deze zaak.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]
"Gaaf land!"
(Dit is de assistente van Omtzigt)
Waar zouden we die vandaan moeten halenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Stel Nederland zou aangevallen worden en Rutte zegt dat we allemaal een wapen kunnen halen om Nederland te verdedigen. Zouden jullie dit doen?
Ja, al is het maar omdat er dan ineens allemaal hersendode tokkies met wapens op straat lopenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Ik zou 'm halen om mezelf om het leven te kunnen brengen als de vijand op het punt staat mij te pakkenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Dat account was eerder vandaag fakenews aan het verspreiden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Uiteraard, Nederlanders willen alles wat gratis is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Never waste a good crisis.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]
"Gaaf land!"
(Dit is de assistente van Omtzigt)
Uiteraard, ben geen millenial.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Nee Nederlanders willen bij een aanval op Nederland safe-spaces voor sneeuwvlokjes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Uiteraard, Nederlanders willen alles wat gratis is.
"Nieuw elan"quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Never waste a good crisis.
Alsof Nederland wapens heeft om uit te delenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Ja, lijkt niet logisch. Gevalletje desinformatie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch echt een eigenaardige zet
Engel? Familie van?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef Evenstar het volgende:
Richard trekt zijn keutel weer in
[ twitter ]
Watquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De altijd jankende Pieter Omtzigt. Misschien heeft ie nog een Russische getuige die van pas kan komen in deze zaak.
Alleen als de regering belooft dat overgave geen optie is en ae gaan vechten tot de laatste man.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Ik pak de eerste trein naar Moskou.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
In NL zou men de wapens ophalen en samenheulen met de aanvallers. Zoals in de tweede wereldoorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende:
Tegen die tijd welquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Alsof Nederland wapens heeft om uit te delen
Nou, die gast is ook meteen af. Zo iets onzorgvuldigs tweeten op dit momentquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef Evenstar het volgende:
Richard trekt zijn keutel weer in
[ twitter ]
Je schrijft verkopen verkeerd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:55 schreef xminator het volgende:
[..]
In NL zou men de wapens ophalen en samenheulen met de aanvallers. Zoals in de tweede wereldoorlog.
Hier heeft ie wel gewoon gelijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De altijd jankende Pieter Omtzigt. Misschien heeft ie nog een Russische getuige die van pas kan komen in deze zaak.
Alleen de PVV en FVD'ers. Net zoals de NSB'ers in 1940.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:55 schreef xminator het volgende:
[..]
In NL zou men de wapens ophalen en samenheulen met de aanvallers. Zoals in de tweede wereldoorlog.
Maar naar mijn Belgi moet je ook niet lopenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alleen als de regering belooft dat overgave geen optie is en ae gaan vechten tot de laatste man.
Je leven geven voor een zwakke leider als Rutte die over bloemen en vrede praat ga ik niet doen. Dan moet het wel totaal zijn.
Dat Pieter Omtzigt in een permanente staat van verontwaardiging zit over zelfverzonnen deadlines die niet gehaald worden en achter elke grasspriet een complot tegen hem ziet, weten we nu wel. Dat zijn assistente Welmoed Vlieger graag het doorgeefluik daarvan is, doet me ook erg weinig.quote:
En dat gelijk op Markplaast gooienquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Uiteraard, Nederlanders willen alles wat gratis is.
Vooralsnog speelt het zich vooral in de lucht af toch?Dat de Russen daar veruit superieur zouden zijn heeft ook wel iedereen ingecalculeerd. En vanuit de lucht controleer je ook geen terrein, daarvoor moeten de Russen boots on the ground hebben en hoe die het doen zullen de komende paar dagen wel zien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Onderschat het niet, maar Rusland kennende zouden ze iedere overwinning of centimeter gewonnen land wel groots brengen.
Speculatie ten top natuurlijk verder, maar ik vind het nog niet echt "indrukwekkend" ofzo wat ze laten zien.
Die halen hun paling dus helemaal uit de Dniepr.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Mwah er zijn heel wat Russen die hun vermogen hebben zien halveren vandaag. Zullen niet heel blij zijn met ome Vladimir.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:55 schreef Tengano het volgende:
Het walgelijke is dat die oorlog zich compleet in Oekraine afspeelt. Alles gaat naar de klote daar en Rusland blijft heel.
Eigenlijk zouden ze Rusland ff hier en daar plat moeten gooien. Stelletje tyfuslijers.
Die hebben we wel, maar je moet dan wel zelf PANG PANG roepenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Effirmatif.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja met RA1 kon je als Soviet-Unie burgers neerknallen.
Jep als het miliatiren waren uit een islamitisch land of Afrika dan zouden GL, BIJ1 en Denk gaan heulen met de vijand.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:56 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Alleen de PVV en FVD'ers. Net zoals de NSB'ers in 1940.
Wettelijk mag het ook niet eens volgens mij. En voor de Eerste en de Tweede Kamer daar uit zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waar zouden we die vandaan moeten halen
Het gaat om de timing. Of vind je dat wel lekker fris?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat Pieter Omtzigt in een permanente staat van verontwaardiging zit over zelfverzonnen deadlines die niet gehaald worden en achter elke grasspriet een complot tegen hem ziet, weten we nu wel. Dat zijn assistente Welmoed Vlieger graag het doorgeefluik daarvan is, doet me ook erg weinig.
Wat is nou zijn probleem? Dat er vragen over de toeslagenaffaire zijn beantwoordt? Nou, dat leest ie ze toch gewoon niet, als het hem niet uitkomt.
Wat is de 'clear violation of the Geneva Conventions', puur het feit dat er een vrouw bij is?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef Ali_boo het volgende:
Verplichte vakantie naar Siberi it is
[ twitter ]
Ik heb op zolder misschien nog een super soaker liggen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel zelf pang roepen
Luitenant-kolonel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef speknek het volgende:
Alexander Vindman (je weet wel, de geboren Oekrainse Amerikaanse leger generaal die tegen Trump getuigde)
Rondparaderen van krijgsgevangenen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is de 'clear violation of the Geneva Conventions', puur het feit dat er een vrouw bij is?
POWs tentoonstellen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is de 'clear violation of the Geneva Conventions', puur het feit dat er een vrouw bij is?
Nederland heeft natuurlijk beduidend meer (en vooral geavanceerd) materiaal, maar daar kunnen jij en ik niet mee overweg nee, daar heb je gewoon de specialisten voor nodigquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wettelijk mag het ook niet eens volgens mij. En voor de Eerste en de Tweede Kamer daar uit zijn.
Daarnaast, wat heeft het voor zin? Met pistooltjes tegen gevechtsvliegtuigen, tanks en gevechtshelicopters.
Ah ok, dat klinkt wel logisch jaquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rondparaderen van krijgsgevangenen.
Volgens mij hoor je vrouwen en kinderen met rust te laten , toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vraag me al jaren af waarom die afhankelijkheid maken van een land waarvan je de bedenken hebt bij het leiderschap.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat je met trots krijgsgevangen op beeld zet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Extremisten aan beide zijdes zijn gevaarlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Jep als het miliatiren waren uit een islamitisch land of Afrika dan zouden GL, BIJ1 en Denk gaan heulen met de vijand.
Is Sywert hem weer aan het chanteren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:59 schreef Tengano het volgende:
Ik krijg net door dat Hugo de Jonge een grote vooraad wapens voor ons aan het inkopen is
Dezelfde reden dat we gigantisch afhankelijk zijn van China.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:59 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Vraag me al jaren af waarom die afhankelijkheid maken van een land waarvan je de bedenken hebt bij het leiderschap.
Geregeld door Sywert?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:59 schreef Tengano het volgende:
Ik krijg net door dat Hugo de Jonge een grote vooraad wapens voor ons aan het inkopen is
Tenminste iemand in de tweede kamer die moeite neemt om dat te doenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat Pieter Omtzigt in een permanente staat van verontwaardiging zit over zelfverzonnen deadlines die niet gehaald worden en achter elke grasspriet een complot tegen hem ziet, weten we nu wel. Dat zijn assistente Welmoed Vlieger graag het doorgeefluik daarvan is, doet me ook erg weinig.
Wat is nou zijn probleem? Dat er vragen over de toeslagenaffaire zijn beantwoordt? Nou, dat leest ie ze toch gewoon niet, als het hem niet uitkomt.
Omdat we collectief zo naef waren dat we dachten dat handel en politiek wel los van elkaar zouden staan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:59 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Vraag me al jaren af waarom die afhankelijkheid maken van een land waarvan je de bedenken hebt bij het leiderschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |