abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2022 @ 22:25:45 #1
436595 Sked
Zonnestraal
pi_203730127











Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit?
Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen?





De wagens voor 2022:
Haas VF-22
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Red Bull RB18
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aston Martin AMR22
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
McLaren MCL36
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AlphaTauri AT03
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Williams FW44
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ferrari F1-75 (17 februari)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mercedes W13 (18 februari)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alpine 522 (21 februari)

Alfa Romeo C42 (27 februari)

[ Bericht 6% gewijzigd door Sked op 18-02-2022 22:47:06 ]
  vrijdag 18 februari 2022 @ 22:27:40 #2
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203730161
Wat zijn de aston Martin en de Ferrari mooi dit jaar _O_

Ongekend
pi_203734793
De wagens zijn mooier dan afgelopen twee jaar.
SOONY
pi_203734998
Ik vind het profiel van de Merc er het meest uitzien als een auto van vorig jaar.
Die hebben denk ik veel met de bodem gedaan, daar ziet de aero daar voor de sidepods wat extremer uit.
Qua verpakking zelf rond de motor en koeling lijken de anderen wat meer een andere richting op te zijn gegaan (vooral Ferrari met die 'valley').
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 19 februari 2022 @ 10:39:47 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203735115
Die voorkant van de bodem ziet er wel erg agressief uit bij Mercedes.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203735520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:19 schreef King_Merc het volgende:

[..]
Die entry fee is ook een beetje overdreven.. (als dat een stuk hoger ligt dan budget limiet… ) , moeten ook kijken na wie zich inschrijft.. hoe serieus men is.. (geen schoenenverkopervXD )
Ja, stel je eens voor dat er een of andere Italiaanse kledinglijn een F1 team zou hebben en dan ook nog eens 2 voudig WK wordt ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 februari 2022 @ 11:23:21 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203735738
Met zo'n entry fee weet je in ieder geval zeker dat nieuwe teams het budget hebben en niet kansloos ten onder gaan halverwege een seizoen waar ze continu achteraan reden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203735765
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:23 schreef Nattekat het volgende:
Met zo'n entry fee weet je in ieder geval zeker dat nieuwe teams het budget hebben en niet kansloos ten onder gaan halverwege een seizoen waar ze continu achteraan reden.
Nee, dat zie ik anders, met zo'n entry fee loop je juist het risico dat een nieuw team niet genoeg financieele armslag heeft om een goede auto te ontwikkelen.

De entry fee is er om de inkomsten van de huidige 10 teams te garanderen.
pi_203735778
Ik denk dat Liberty druk gaat uitoefenen om ofwel de fee niet te hoeven betalen ofwel zelf de fee gaat ophoesten, een VS team met de Andretti naam en 3 races in de VS...dat is toch wel exact wat Liberty voor ogen had, denk ik, juist op de Amerikaanse markt is er veel te halen voor F1.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 februari 2022 @ 11:34:37 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_203735838
Het zou imo zo moeten zijn dat de financiering van een nieuw team voor in ieder geval 3 seizoenen geregeld is wil zo'n renstal toegelaten mogen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_203736002
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou imo zo moeten zijn dat de financiering van een nieuw team voor in ieder geval 3 seizoenen geregeld is wil zo'n renstal toegelaten mogen worden.
Dat zou een uitstekende regel zijn, ja.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 12:04:57 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203736102
20 auto's is genoeg, koop een ander uit zou ik zeggen of investeer, Andretti-Haas is toch ook prima, ben je weer van die Rus af.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 12:56:41 #13
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203736686
20 auto's is te weinig. Als er een team stopt, zit je op 18 (of in het geval van Red Bull 16), dus een paar teams erbij is imho niet verkeerd. 12 teams en 24 auto's lijkt me ideaal.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 19 februari 2022 @ 13:09:01 #14
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_203736906
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:56 schreef Starflyer het volgende:
20 auto's is te weinig. Als er een team stopt, zit je op 18 (of in het geval van Red Bull 16), dus een paar teams erbij is imho niet verkeerd. 12 teams en 24 auto's lijkt me ideaal.
Maar meer dan 24 ook niet. Dan vrees ik voor één groot crashfest met prutsers in het achterveld. Met 12 teams eindig je waarschijnlijk al met zinloze entries zoals een HRT.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 13:10:49 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203736945
twitter
pi_203737213

Die haakse slijper kap over de banden is wel even wenen.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 14:00:36 #17
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_203737547
Komende week testen ze in Barcelona maar dat wordt niet uitgezonden door F1TV voor zover ik kan zien. Hoop wel dat er onboard beelden online komen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_203738569
De Mercedes propaganda trein is weer gaan rollen.
En de Britse F1 media springt er maar wat gretig bovenop, 14 verschillende Mercedes/Lewis artikels binnen 24 uur.
Dan zit je met je neus wel heel erg diep in de kont van ze he.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_203738603
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:10 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Dus aan de ene kant hebben zowel LM als FIA de klacht dat er geen groot Amerikaans F1 team is, geen Amerikaanse rijders in de F1, en daardoor een lager marktaandeel in de VS.
Tegelijkertijd was altijd de droom van de FIA om 13 teams op de grid te hebben.
En de afgelopen jaren dienen grote teams en grote namen zich aan, en geven zowel LM als de FIA niet thuis.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_203738618
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:56 schreef Starflyer het volgende:
20 auto's is te weinig. Als er een team stopt, zit je op 18 (of in het geval van Red Bull 16), dus een paar teams erbij is imho niet verkeerd. 12 teams en 24 auto's lijkt me ideaal.
Ga er toch wel vanuit dat als Red Bull stopt, beide teams worden verkocht en niet worden weggegooid.
Zullen genoeg investeerders zich aandienen om beide teams te kopen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:52:14 #21
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203739129
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Komende week testen ze in Barcelona maar dat wordt niet uitgezonden door F1TV voor zover ik kan zien. Hoop wel dat er onboard beelden online komen.
Klopt! Het heet nu ook geen test meer maar een shakedown. Bahrein heeft de exclusieve rechten gekocht om de wintertesten te mogen houden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 19 februari 2022 @ 18:00:24 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203740052
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:52 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Klopt! Het heet nu ook geen test meer maar een shakedown. Bahrein heeft de exclusieve rechten gekocht om de wintertesten te mogen houden.
Het wordt echt steeds commerciëler uitgemolken he.
pi_203740113
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het wordt echt steeds commerciëler uitgemolken he.
Volgens mij is het meer ivm sponsoren en beeldvorming.
Het zou zomaar kunnen dat met de eerste shakedowns er teams zijn die de auto überhaupt niet aan de praat krijgen.
pi_203740168
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:09 schreef Wertha het volgende:

[..]
Maar meer dan 24 ook niet. Dan vrees ik voor één groot crashfest met prutsers in het achterveld. Met 12 teams eindig je waarschijnlijk al met zinloze entries zoals een HRT.
Meer dan 24 is niet toegestaan, dacht ik, althans niet in een race dus dat zal niet zo snel meer gebeuren. Dan ga je terug naar de oude situatie waarin je een pre-kwalificatie had, ik denk niet dat er iemand zal zijn die honderden miljoenen per jaar gaat neertellen om daaraan mee te doen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 februari 2022 @ 18:48:00 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_203740762
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:04 schreef Tarado het volgende:
20 auto's is genoeg, koop een ander uit zou ik zeggen of investeer, Andretti-Haas is toch ook prima, ben je weer van die Rus af.
20 auto's is echt een dramatisch klein veld. Terug naar de 26 zou ik zeggen. Veel meer ruimte voor doorstroming en jong talent
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 februari 2022 @ 18:50:21 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_203740785
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Meer dan 24 is niet toegestaan, dacht ik, althans niet in een race dus dat zal niet zo snel meer gebeuren. Dan ga je terug naar de oude situatie waarin je een pre-kwalificatie had, ik denk niet dat er iemand zal zijn die honderden miljoenen per jaar gaat neertellen om daaraan mee te doen.
pre kwalificatie was toch om de eerste schifting te maken en dan kon je er in de kwalificatie toch ook nog buiten vallen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 19 februari 2022 @ 19:00:27 #27
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_203740944
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]
pre kwalificatie was toch om de eerste schifting te maken en dan kon je er in de kwalificatie toch ook nog buiten vallen?
:Y
Van wikiepuhdia:
quote:
Historical pre-qualifying

There had been pre-qualifying sessions in the late 1970s, but during the late 1980s and early 1990s the number of cars attempting to enter each race was as high as thirty-nine for some races. Because of the dangers of having so many cars on the track at the same time, pre-qualifying sessions were re-introduced for the teams with the worst record over the previous twelve months, including any new teams. Usually, only the four fastest cars from this session were then allowed into the qualifying session proper, where thirty cars competed for twenty-six places on the starting grid for the race. The slowest cars from the pre-qualifying session were listed in race results as 'Did Not Pre-Qualify' (DNPQ). Pre-qualifying was discontinued after 1992 when many small teams withdrew from the sport.
Feyenoord!!! * Barça
pi_203741280
Misschien de OP even bij de tijd brengen, qua teams en rijders?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 februari 2022 @ 19:53:12 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_203741760
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:00 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]
:Y
Van wikiepuhdia:
[..]

en dan had je die in die tijd ook nog een warm training op zondagochtend en op nieuwe banen vaak ook nog een extra training op donderdag zodat iedereen de baan kon leren kennen :D eind 70 begin 80
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 19:58:09 #30
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_203741885
twitter
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 19 februari 2022 @ 20:24:15 #31
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203742598
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]
pre kwalificatie was toch om de eerste schifting te maken en dan kon je er in de kwalificatie toch ook nog buiten vallen?
Sinds eind jaren '90 is de limiet op 12 teams met 2 auto's gezet. Dit om te voorkomen dat teams met weinig geld opduiken en vervolgens binnen korte tijd weer met veel schulden de F1 verlaten. En het verhoogde de 2asrde van de teams doordat ze altijd aan de start van de race konden verschijnen.

Het is ook niet voor niets dat de FIA niet zomaar meer teams toelaat, maar af en toe een uitvraag doet voor nieuwe teams zoals in 2009 en 2016 (eigenlijk alleen maar om Haas toe te laten). Op die manier hebben ze de controle dat teams tenminste voldoende solvabel zijn.

Al blijkt alsnog dat dat niet altijd goed uitpakt, aangezien alle teams die in 2010 toetraden in 2016 al weer verdwenen waren of zelfs helemaal niet kwamen opdagen (zoals USF1). Dat laatste was dan weer het geluk van Sauber, want daardoor konden ze alsnog terug op de grid verschijnen als 12de team, want feitelijk had dat team zich als BMW Sauber al teruggetrokken uit de Formule 1.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 20:25:06 #32
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203742625
quote:
Dat is wel een flinke aanpassing
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zaterdag 19 februari 2022 @ 20:26:55 #33
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203742674
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:25 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dat is wel een flinke aanpassing
Die al wat langer bekend was, voor zover ik weet. Stond volgens mij al niet meer in de Sporting Regulations voor 2022 uit april, maar zal nu officieel zijn goedgekeurd door de F1 Commissie.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 20:27:48 #34
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203742705
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:26 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Die al wat langer bekend was, voor zover ik weet. Stond al niet meer in de Sporting Regulations voor 2022, maar zal nu officieel zijn goedgekeurd door de F1 Commissie.
Had er ook al eerder wat over vernomen ja, maar wist niet dat ze het echt zouden gaan doen
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zaterdag 19 februari 2022 @ 22:45:52 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203746709
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:25 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dat is wel een flinke aanpassing
Geen problemen mee. Focus in quali mag van mij meer liggen op die snelste ronde rijden.
pi_203746720
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:20 schreef Sodemieters het volgende:
Misschien de OP even bij de tijd brengen, qua teams en rijders?
Ik doe wel een 2022 OP overhaul zodra alle teams de liveries onthuld hebben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Geen problemen mee. Focus in quali mag van mij meer liggen op die snelste ronde rijden.
Ja, zo heb je dan ook niet lui die op 't randje Q3 halen, meer als laatste er niet in heeft zitten daar en dan strategisch tegen de Q2 luitjes moet gaan afleggen. Prima. Was een vage regel sowieso. Misschien om top teams een nadeel te geven, maar die haalde het toch wel en was dus eerder een nadeel voor diegenen die hen juist bij willen houden echter zo met de lui erachter in de knoop komen te liggen.

[ Bericht 45% gewijzigd door shiz op 19-02-2022 22:53:20 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_203747967
Hoe minder bandenregels hoe beter. Wat mij betreft moet het mixen van compounds ook toegestaan worden. Soft voor en Hard achter? Moet kunnen!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 februari 2022 @ 23:40:38 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_203748037
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 23:36 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe minder bandenregels hoe beter. Wat mij betreft moet het mixen van compounds ook toegestaan worden. Soft voor en Hard achter? Moet kunnen!
Bottas heeft het een keer op Spa gedaan toen hij voor Williams reed. 1 afwijkende band.

Leverde hem een straf op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_203751963
Dat er maar veel mag worden ingehaald zonder DRS, dan gaat het tenminste weer eens op racen lijken. _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 20 februari 2022 @ 12:16:03 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203752035
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:10 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat er maar veel mag worden ingehaald zonder DRS, dan gaat het tenminste weer eens op racen lijken. _O_
  zondag 20 februari 2022 @ 13:40:04 #41
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_203753375
Is dat Max z'n vingertje in parc fermé? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_203764029
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 23:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Bottas heeft het een keer op Spa gedaan toen hij voor Williams reed. 1 afwijkende band.

Leverde hem een straf op
Best maf eigenlijk. Ik kijk nog wel eens MotoGP en daar is alles eigenlijk volledig vrij. Elke band kan het einde van de race halen en de compounds voor en achter mogen verschillen. Volgens mij krijgen ze net als bij F1 een beperkte set van elke compound per weekend, maar die mogen ze dan helemaal zelf gebruiken zoals ze willen. Zelfs een minuut voor de start kunnen de rijders nog wisselen en het is elke keer spannend tot het laatste moment welke rijders de beste compounds hebben gekozen voor de race :)
  maandag 21 februari 2022 @ 11:06:39 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203764033
twitter
  maandag 21 februari 2022 @ 11:35:36 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203764468
twitter
  maandag 21 februari 2022 @ 11:59:31 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203764737
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Best maf eigenlijk. Ik kijk nog wel eens MotoGP en daar is alles eigenlijk volledig vrij. Elke band kan het einde van de race halen en de compounds voor en achter mogen verschillen. Volgens mij krijgen ze net als bij F1 een beperkte set van elke compound per weekend, maar die mogen ze dan helemaal zelf gebruiken zoals ze willen. Zelfs een minuut voor de start kunnen de rijders nog wisselen en het is elke keer spannend tot het laatste moment welke rijders de beste compounds hebben gekozen voor de race :)
Vroeger, in elk geval voor mijn tijd, mocht je volgens mij ook gewoon op elk wiel een andere compound zetten als je dat wilde. Weet eigenlijk niet sinds wanneer dat is afgeschaft, volgens mij al wel mid jaren 90(?)
pi_203764788
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Vroeger, in elk geval voor mijn tijd, mocht je volgens mij ook gewoon op elk wiel een andere compound zetten als je dat wilde. Weet eigenlijk niet sinds wanneer dat is afgeschaft, volgens mij al wel mid jaren 90(?)
Zou best kunnen. Sinds de gegroefde banden eind jaren 90 is men al aan het klooien met die dingen en het heeft nooit wat opgeleverd eigenlijk :D
  maandag 21 februari 2022 @ 12:21:54 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203765033
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zou best kunnen. Sinds de gegroefde banden eind jaren 90 is men al aan het klooien met die dingen en het heeft nooit wat opgeleverd eigenlijk :D
Je had tussen 1997 en 2006 natuurlijk ook nog de bandenstrijd, met eerst Goodyear/Bridgestone en later Bridgestone/Michelin. Dat bracht ook extra variabelen met zich mee. Zou op zich leuk zijn als we zoiets weer zouden krijgen.

Maar dan niet met bizarre regels zoals in 2005 dat je tijdens een pitstop geen banden mocht wisselen (behalve bij gevaarlijke situaties) :')
pi_203765111
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Best maf eigenlijk. Ik kijk nog wel eens MotoGP en daar is alles eigenlijk volledig vrij. Elke band kan het einde van de race halen en de compounds voor en achter mogen verschillen. Volgens mij krijgen ze net als bij F1 een beperkte set van elke compound per weekend, maar die mogen ze dan helemaal zelf gebruiken zoals ze willen. Zelfs een minuut voor de start kunnen de rijders nog wisselen en het is elke keer spannend tot het laatste moment welke rijders de beste compounds hebben gekozen voor de race :)
Pirelli kan ook best banden ontwikkelen die makkelijk een race-afstand mee gaan, maar men kiest er bewust voor om dat niet te doen. Ik denk dat de F1 een stuk minder aantrekkelijk zou worden als de pitstops zouden verdwijnen.

Wat wel zou kunnen is dat je bepaalde regels afschaft, zoals minimaal twee compounds gebruiken in de race. Dat voelt een beetje gekunsteld. Waarom mag ik de race niet rijden op vijf keer soft, als ik denk dat dat het snelste is? Je zou zelfs alle bandenregels af kunnen schaffen en alleen de verplichting opleggen om minimaal één pitstop te maken. Dat is volgens mij ook hoe het bijv. bij de DTM werkt.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:31:16 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203765156
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:28 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Pirelli kan ook best banden ontwikkelen die makkelijk een race-afstand mee gaan, maar men kiest er bewust voor om dat niet te doen. Ik denk dat de F1 een stuk minder aantrekkelijk zou worden als de pitstops zouden verdwijnen.

Wat wel zou kunnen is dat je bepaalde regels afschaft, zoals minimaal twee compounds gebruiken in de race. Dat voelt een beetje gekunsteld. Waarom mag ik de race niet rijden op vijf keer soft, als ik denk dat dat het snelste is? Je zou zelfs alle bandenregels af kunnen schaffen en alleen de verplichting opleggen om minimaal één pitstop te maken. Dat is volgens mij ook hoe het bijv. bij de DTM werkt.
Als je banden maakt die normaliter niet een hele race meegaan, of die in het tweede racedeel enorm slecht zijn, dan krijg je vanzelf wel pitstops omdat teams de gok niet willen wagen. Dan hoef je het niet eens te verplichten.

Maar dan houd je wel de optie open dat een team of coureur een keer wil gokken op geen pitstop. Op zich ook wel leuk.
pi_203765188
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je banden maakt die normaliter niet een hele race meegaan, of die in het tweede racedeel enorm slecht zijn, dan krijg je vanzelf wel pitstops omdat teams de gok niet willen wagen. Dan hoef je het niet eens te verplichten.

Maar dan houd je wel de optie open dat een team of coureur een keer wil gokken op geen pitstop. Op zich ook wel leuk.
Dan moet je dus wel af van de regel van twee compounds in de race. En het lijkt me juist helemaal niet leuk. Denk bijv. aan Monaco: stel dat je daar de race kunt rijden zonder pitstop. Dan is er echt nul spanning meer.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:34:11 #51
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203765198
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:28 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Pirelli kan ook best banden ontwikkelen die makkelijk een race-afstand mee gaan, maar men kiest er bewust voor om dat niet te doen. Ik denk dat de F1 een stuk minder aantrekkelijk zou worden als de pitstops zouden verdwijnen.

Wat wel zou kunnen is dat je bepaalde regels afschaft, zoals minimaal twee compounds gebruiken in de race. Dat voelt een beetje gekunsteld. Waarom mag ik de race niet rijden op vijf keer soft, als ik denk dat dat het snelste is? Je zou zelfs alle bandenregels af kunnen schaffen en alleen de verplichting opleggen om minimaal één pitstop te maken. Dat is volgens mij ook hoe het bijv. bij de DTM werkt.
Alleen heeft de DTM tegenwoordig nog maar één compound.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203765253
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:34 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Alleen heeft de DTM tegenwoordig nog maar één compound.
Dus de enige regel is dan om tenminste één stop te maken. Al het andere schaf je af.

Het is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar. O.a. omdat DTM werkt met een vastgestelde tijd i.p.v. een vastgesteld aantal ronden. Helemaal afschaffen van de compounds in de F1 zal het minder interessant maken, lijkt me.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:41:06 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203765304
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dan moet je dus wel af van de regel van twee compounds in de race. En het lijkt me juist helemaal niet leuk. Denk bijv. aan Monaco: stel dat je daar de race kunt rijden zonder pitstop. Dan is er echt nul spanning meer.
Monaco is doorgaans sowieso niet leuk. Tenzij het regent.
pi_203765374
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Monaco is doorgaans sowieso niet leuk. Tenzij het regent.
Monaco is extreem, maar er zijn wel meer circuits waar inhalen erg lastig is. Als je dan geen pitstop zou hoeven maken, wordt het een stuk minder interessant.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:49:11 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203765442
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Monaco is extreem, maar er zijn wel meer circuits waar inhalen erg lastig is. Als je dan geen pitstop zou hoeven maken, wordt het een stuk minder interessant.
Behalve als je dus banden hebt waarmee je flinke problemen krijgt in deel 2 van de race. Dan moet je haast wel pitten, ook al is het niet verplicht.
pi_203765474
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:28 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Pirelli kan ook best banden ontwikkelen die makkelijk een race-afstand mee gaan, maar men kiest er bewust voor om dat niet te doen. Ik denk dat de F1 een stuk minder aantrekkelijk zou worden als de pitstops zouden verdwijnen.
Ik vraag me dat af. 'Vroeger' waren pitstops gewoon een manier om sneller de raceafstand te overbruggen omdat het verlies aan tijd van bijtanken goedgemaakt werd door het minder rondrijden met een volle tank. Daarna is men er mee gaan experimenteren met allemaal regeltjes en dat heeft wat mij betreft nooit geleid tot verbetering. 2005 en 2011/12 als dieptepunten.

Een beetje 'back to basics' kan wat mij betreft geen kwaad, dat geldt voor de gehele F1. Er is decennialang gestapeld met steeds meer nieuwe regels en experimenten die falen maar toch blijven hangen. Het probleem werd ook nu weer gezocht in het technische reglement met deze nieuwe auto's maar dat is in mijn optiek symptoombestrijding.
pi_203765497
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Behalve als je dus banden hebt waarmee je flinke problemen krijgt in deel 2 van de race. Dan moet je haast wel pitten, ook al is het niet verplicht.
Of je spaart wat in het begin of einde van de race. Dat doet men in de MotoGP ook, leidt soms tot zeer spannende ontknopingen zonder pitstops :)
pi_203765572
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vraag me dat af. 'Vroeger' waren pitstops gewoon een manier om sneller de raceafstand te overbruggen omdat het verlies aan tijd van bijtanken goedgemaakt werd door het minder rondrijden met een volle tank. Daarna is men er mee gaan experimenteren met allemaal regeltjes en dat heeft wat mij betreft nooit geleid tot verbetering. 2005 en 2011/12 als dieptepunten.
Dat hoef je je niet af te vragen, het is bekend dat Pirelli expres banden maakt die geen hele race-afstand aankunnen. Dat is ook wel eens besproken in interviews. Werd er gevraagd of het geen slechte reclame is dat ze niet eens een band kunnen maken die een hele race mee gaat. Het antwoord is dat ze dat best kunnen, maar dat de F1 dat niet wil, vanwege de spanning in de wedstrijden.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:59:38 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203765612
  maandag 21 februari 2022 @ 13:00:21 #60
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203765623
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Behalve als je dus banden hebt waarmee je flinke problemen krijgt in deel 2 van de race. Dan moet je haast wel pitten, ook al is het niet verplicht.
Maar op die 2 sets kan je weer harder pushen dan op 1 set.
  maandag 21 februari 2022 @ 13:02:50 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203765654
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:00 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Maar op die 2 sets kan je weer harder pushen dan op 1 set.
Ja, kortom vrije keuze.

Maar goed, uiteindelijk zitten aan elk reglement voor- en nadelen.
pi_203765696
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat hoef je je niet af te vragen, het is bekend dat Pirelli expres banden maakt die geen hele race-afstand aankunnen.
Dat is dan ook niet waar ik op reageerde he :)
  maandag 21 februari 2022 @ 13:05:35 #63
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203765700
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, kortom vrije keuze.

Maar goed, uiteindelijk zitten aan elk reglement voor- en nadelen.
Je laat de keuze dan bij de teams zelf en dat lijkt me wel goed.
Ze moeten dan zelf de beslissing maken of ze voor een 1- of 2stopper gaan en dat kan goed of fout uitpakken.
  maandag 21 februari 2022 @ 13:06:45 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203765712
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat hoef je je niet af te vragen, het is bekend dat Pirelli expres banden maakt die geen hele race-afstand aankunnen. Dat is ook wel eens besproken in interviews. Werd er gevraagd of het geen slechte reclame is dat ze niet eens een band kunnen maken die een hele race mee gaat. Het antwoord is dat ze dat best kunnen, maar dat de F1 dat niet wil, vanwege de spanning in de wedstrijden.
Er wordt al jaren gesleuteld aan een succesformule voor de banden. ChainBear heeft laatst nog een video gemaakt waarin o.a. de verschillende karakteristieken tussen nu en een jaar of 10 geleden aan bod kwamen:



pi_203765812
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet waar ik op reageerde he :)
Ah ok, dan had ik je verkeerd begrepen. :)
  maandag 21 februari 2022 @ 13:20:34 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203765884
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:05 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ze moeten dan zelf de beslissing maken of ze voor een 1- of 2stopper gaan en dat kan goed of fout uitpakken.
Het probleem is dat bij banden die geen sterke "cliff" hebben het eigenlijk altijd wel loont om gewoon wat minder hard te rijden en daarmee een pitstop uit te sparen. Zelfs wanneer je de tijd van een pitstop goed weet te maken met snellere rondjes, moet het ook nog meezitten met verkeer enzo.
pi_203766073
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ah ok, dan had ik je verkeerd begrepen. :)
Geen probleem, waar ik dus op doelde was die laatste zin. Ik ben er niet van overtuigd dat een F1 zonder pitstops per definitie minder aantrekkelijk zou zijn. Bovendien sluit dat aan bij de nieuwe regels wat mij betreft, zonder pitstops moet je het inhalen 100% op de baan doen en daar zijn deze nieuwe auto's toch speciaal voor ontwikkeld?
pi_203766333
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen probleem, waar ik dus op doelde was die laatste zin. Ik ben er niet van overtuigd dat een F1 zonder pitstops per definitie minder aantrekkelijk zou zijn. Bovendien sluit dat aan bij de nieuwe regels wat mij betreft, zonder pitstops moet je het inhalen 100% op de baan doen en daar zijn deze nieuwe auto's toch speciaal voor ontwikkeld?
Ligt waarschijnlijk nogal aan je persoonlijke beleving. Zelf vind ik de tactiek heel interessant. De aspecten die maken dat intelligentie en strategie ook een rol spelen en het niet alleen maar zo hard mogelijk van start naar finish rijden is. Wat mij betreft zou het tanken ook best terug mogen komen, zodat variërend gewicht ook weer meer een rol gaat spelen.
pi_203766531
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ligt waarschijnlijk nogal aan je persoonlijke beleving. Zelf vind ik de tactiek heel interessant. De aspecten die maken dat intelligentie en strategie ook een rol spelen en het niet alleen maar zo hard mogelijk van start naar finish rijden is. Wat mij betreft zou het tanken ook best terug mogen komen, zodat variërend gewicht ook weer meer een rol gaat spelen.
Uiteraard. Maar 'tactiek' forceren door allerlei micromanagement zoals nu hoeft niet de enige optie te zijn. Ook zonder pitstops komt er veel meer bij kijken dan alleen maar het zo hard mogelijk rijden.

Daarnaast, zo hard mogelijk van de start naar de finish is de definitie van een race, daar is het ooit mee begonnen natuurlijk ;)
  maandag 21 februari 2022 @ 14:24:39 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203766579
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar 'tactiek' forceren door allerlei micromanagement zoals nu hoeft niet de enige optie te zijn. Ook zonder pitstops komt er veel meer bij kijken dan alleen maar het zo hard mogelijk rijden.

Daarnaast, zo hard mogelijk van de start naar de finish is de definitie van een race, daar is het ooit mee begonnen natuurlijk ;)
Het gaat erom wie het eerste bij die finish is. Hard rijden is daar natuurlijk een belangrijk onderdeel van, maar net als bij wielrennen is het niet noodzakelijk om elke meter zo hard te gaan als je wilt of kunt.
  maandag 21 februari 2022 @ 14:26:55 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203766609
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:20 schreef MoreDakka het volgende:
Daarnaast, zo hard mogelijk van de start naar de finish is de definitie van een race, daar is het ooit mee begonnen natuurlijk
nee, zo hard als nodig om te winnen.
pi_203766618
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het gaat erom wie het eerste bij die finish is. Hard rijden is daar natuurlijk een belangrijk onderdeel van, maar net als bij wielrennen is het niet noodzakelijk om elke meter zo hard te gaan als je wilt of kunt.
Prima, maar dat staat wat mij betreft los van alle gestapelde regelgeving die de afgelopen decennia is geintroduceerd is om de races 'spannender' te maken ;)
pi_203766632
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
nee, zo hard als nodig om te winnen.
Dat is wat mij betreft hetzelfde.
  maandag 21 februari 2022 @ 14:33:52 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203766694
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft hetzelfde.
zit toch een essentieel verschil in
pi_203766706
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
zit toch een essentieel verschil in
Nee hoor, we bedoelen gewoon hetzelfde :)
  maandag 21 februari 2022 @ 14:36:04 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203766731
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor, we bedoelen gewoon hetzelfde :)
zo hard als mogelijk of zo hard als nodig?
pi_203766760
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
zo hard als mogelijk of zo hard als nodig?
Beide :)
  maandag 21 februari 2022 @ 15:28:57 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203767471
twitter
pi_203767519
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
zit toch een essentieel verschil in
Precies, Teams rekenen tegenwoordig precies uit hoe hard je kunt rijden om in de kortst mogelijke tijd aan de finish te zijn. Rijdt je coureur harder dan dat, moet je een extra pitstop maken en verlies je dus tijd.
pi_203767535
quote:
Wat een lomp hok vergeleken met de renders...
  maandag 21 februari 2022 @ 15:37:27 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203767627
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:32 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]
Wat een lomp hok vergeleken met de renders...
Ja, ziet er toch een stuk 'simpeler' uit dan bijvoorbeeld de Mercedes.

Zie ook deze:

pi_203767964
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, ziet er toch een stuk 'simpeler' uit dan bijvoorbeeld de Mercedes.

Zie ook deze:

[ afbeelding ]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2022 16:02:02 ]
  maandag 21 februari 2022 @ 16:06:32 #83
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203768019
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.
Niet veel meer, aangezien er sinds vorig jaar een budget cap is :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203768070
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.
Vergelijk deze auto eens met de renders die ze eerder vrij gaven. Dat zag er toch prima uit. Nu heeft de auto een bijna rechte voorvleugel, veel grotere sidepods en luchtinlaten. Maara misschien hebben ze daarmee juist we liets gevonden..
  maandag 21 februari 2022 @ 16:21:42 #85
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203768204
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vraag me dat af. 'Vroeger' waren pitstops gewoon een manier om sneller de raceafstand te overbruggen omdat het verlies aan tijd van bijtanken goedgemaakt werd door het minder rondrijden met een volle tank. Daarna is men er mee gaan experimenteren met allemaal regeltjes en dat heeft wat mij betreft nooit geleid tot verbetering. 2005 en 2011/12 als dieptepunten.

Een beetje 'back to basics' kan wat mij betreft geen kwaad, dat geldt voor de gehele F1. Er is decennialang gestapeld met steeds meer nieuwe regels en experimenten die falen maar toch blijven hangen. Het probleem werd ook nu weer gezocht in het technische reglement met deze nieuwe auto's maar dat is in mijn optiek symptoombestrijding.
Een deel van het probleem wordt veroorzaakt doordat de aerodynamica veel belangrijker is geworden en verder is doorontwikkeld sinds eind jaren tachtig, begin jaren negentig (o.a. dankzij Newey). Dat maakt het lastiger om te volgen en dus in te halen. Dus dat men daar eindelijk wat aan doet is imho alleen maar goed.

En ook aan de banden wordt wat gedaan. De 18" velgen en veranderde compound zouden ervoor moeten zorgen dat ze minder snel oververhitten en dat er dus langer op gepusht kan worden, wat imho ook weer een stap in de goede richting is.

Maar verplichte pitsstops en rijden met verschillende compounds hoeft imho niet, inderdaad. Dat is ingevoerd om meer strategieën te hebben toen er slechts nog maar 1 bandenleverancier overbleef na het vertrek van Michelin. Dus ik zou de komst van een extra bandenleverancier toejuichen als daarmee dit soort regels achterwege kunnen blijven.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 21 februari 2022 @ 16:22:24 #86
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203768218
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:11 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]
Vergelijk deze auto eens met de renders die ze eerder vrij gaven. Dat zag er toch prima uit. Nu heeft de auto een bijna rechte voorvleugel, veel grotere sidepods en luchtinlaten. Maara misschien hebben ze daarmee juist we liets gevonden..
Eerdere renders waren volgens mij van de mule.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 21 februari 2022 @ 16:22:25 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203768219
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.
Uiteraard :)
pi_203768557
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, ziet er toch een stuk 'simpeler' uit dan bijvoorbeeld de Mercedes.

Zie ook deze:

[ afbeelding ]
Dit is gewoon een hele rechttoe rechtaan wagen inderdaad. Kan me niet voorstellen dat ze daar enig profijt van gaan hebben.
  maandag 21 februari 2022 @ 16:53:34 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203768570
twitter
pi_203768829
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Een deel van het probleem wordt veroorzaakt doordat de aerodynamica veel belangrijker is geworden en verder is doorontwikkeld sinds eind jaren tachtig, begin jaren negentig (o.a. dankzij Newey). Dat maakt het lastiger om te volgen en dus in te halen. Dus dat men daar eindelijk wat aan doet is imho alleen maar goed.
Ik hoor dit vaker maar het is meer een soort mantra dan daadwerkelijk ondersteund door feiten. Het is een valkuil waar ook nu weer ingetrapt wordt.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:17:11 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203768863
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:53 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Die donkere horizontale streep aan de zijkant is wel echt lelijk van een afstand.
pi_203768890
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.
De Haas heeft best wat weg van de Ferrari, ik denk dat ze wel in de middenmoot gaan meedoen aangezien ik Ferrari hoog heb zitten als het gaat om expertise.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:21:45 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203768945
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
De Haas heeft best wat weg van de Ferrari, ik denk dat ze wel in de middenmoot gaan meedoen aangezien ik Ferrari hoog heb zitten als het gaat om expertise.
wordt druk in de middenmoot
  maandag 21 februari 2022 @ 18:05:53 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203769555
De McLaren in actie:


pi_203769586
Best leuk van de zijkant. De rest vind ik lelijk maar dat geldt voor alle auto's tot nu toe. Ach, als het maar snel is :)
pi_203769966
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
De Haas heeft best wat weg van de Ferrari, ik denk dat ze wel in de middenmoot gaan meedoen aangezien ik Ferrari hoog heb zitten als het gaat om expertise.
De Haas wat weg van de Ferrari? Dat zijn toch twee totale uitersten qua design?

De Haas is een Ferrari waar de doos nog omheen zit. Een Volvo 440.
pi_203770066
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De Haas wat weg van de Ferrari? Dat zijn toch twee totale uitersten qua design?

De Haas is een Ferrari waar de doos nog omheen zit. Een Volvo 440.
Een Volvo 440 met een Ferrari motor is toch wel interessant :D

Maar we hebben dit al eens in het echt gehad, natuurlijk, de Lancia Thema 8.32 bijvoorbeeld ;)
  maandag 21 februari 2022 @ 18:49:19 #98
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203770142
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:14 schreef MoreDakka het volgende:

Ik hoor dit vaker maar het is meer een soort mantra dan daadwerkelijk ondersteund door feiten.
Als je ook maar een heel basic begrip hebt van het concept aerodynamica, dan zou je dit niet zeggen.

Weet je wat een vliegtuigvleugel doet?



Hoe effectief denk jij dat jouw vleugel nog is als je hier achter vliegt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203770331
twitter


Dit vind ik de lelijkste tot nu toe.
Lijkt op de Frozen tandenborstel van m'n dochter.
pi_203770361
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:02 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Dit vind ik de lelijkste tot nu toe.
Lijkt op de Frozen tandenborstel van m'n dochter.
Samen met Haas de minst mooie auto.
SOONY
pi_203770512
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De Haas wat weg van de Ferrari? Dat zijn toch twee totale uitersten qua design?

De Haas is een Ferrari waar de doos nog omheen zit. Een Volvo 440.
Na de shakedown gisteren in Barcelona lijkt het er op dat ze nog meer gewinkeld hebben bij Ferrari zodat de doos wat minder Volvo 440 is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')