zo hard als mogelijk of zo hard als nodig?quote:Op maandag 21 februari 2022 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, we bedoelen gewoon hetzelfde
Beidequote:Op maandag 21 februari 2022 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo hard als mogelijk of zo hard als nodig?
Precies, Teams rekenen tegenwoordig precies uit hoe hard je kunt rijden om in de kortst mogelijke tijd aan de finish te zijn. Rijdt je coureur harder dan dat, moet je een extra pitstop maken en verlies je dus tijd.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit toch een essentieel verschil in
Ja, ziet er toch een stuk 'simpeler' uit dan bijvoorbeeld de Mercedes.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:32 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wat een lomp hok vergeleken met de renders...
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ziet er toch een stuk 'simpeler' uit dan bijvoorbeeld de Mercedes.
Zie ook deze:
[ afbeelding ]
Niet veel meer, aangezien er sinds vorig jaar een budget cap isquote:Op maandag 21 februari 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.
Vergelijk deze auto eens met de renders die ze eerder vrij gaven. Dat zag er toch prima uit. Nu heeft de auto een bijna rechte voorvleugel, veel grotere sidepods en luchtinlaten. Maara misschien hebben ze daarmee juist we liets gevonden..quote:Op maandag 21 februari 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.
Een deel van het probleem wordt veroorzaakt doordat de aerodynamica veel belangrijker is geworden en verder is doorontwikkeld sinds eind jaren tachtig, begin jaren negentig (o.a. dankzij Newey). Dat maakt het lastiger om te volgen en dus in te halen. Dus dat men daar eindelijk wat aan doet is imho alleen maar goed.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. 'Vroeger' waren pitstops gewoon een manier om sneller de raceafstand te overbruggen omdat het verlies aan tijd van bijtanken goedgemaakt werd door het minder rondrijden met een volle tank. Daarna is men er mee gaan experimenteren met allemaal regeltjes en dat heeft wat mij betreft nooit geleid tot verbetering. 2005 en 2011/12 als dieptepunten.
Een beetje 'back to basics' kan wat mij betreft geen kwaad, dat geldt voor de gehele F1. Er is decennialang gestapeld met steeds meer nieuwe regels en experimenten die falen maar toch blijven hangen. Het probleem werd ook nu weer gezocht in het technische reglement met deze nieuwe auto's maar dat is in mijn optiek symptoombestrijding.
Eerdere renders waren volgens mij van de mule.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:11 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vergelijk deze auto eens met de renders die ze eerder vrij gaven. Dat zag er toch prima uit. Nu heeft de auto een bijna rechte voorvleugel, veel grotere sidepods en luchtinlaten. Maara misschien hebben ze daarmee juist we liets gevonden..
Uiteraardquote:Op maandag 21 februari 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.
Dit is gewoon een hele rechttoe rechtaan wagen inderdaad. Kan me niet voorstellen dat ze daar enig profijt van gaan hebben.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ziet er toch een stuk 'simpeler' uit dan bijvoorbeeld de Mercedes.
Zie ook deze:
[ afbeelding ]
Ik hoor dit vaker maar het is meer een soort mantra dan daadwerkelijk ondersteund door feiten. Het is een valkuil waar ook nu weer ingetrapt wordt.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een deel van het probleem wordt veroorzaakt doordat de aerodynamica veel belangrijker is geworden en verder is doorontwikkeld sinds eind jaren tachtig, begin jaren negentig (o.a. dankzij Newey). Dat maakt het lastiger om te volgen en dus in te halen. Dus dat men daar eindelijk wat aan doet is imho alleen maar goed.
De Haas heeft best wat weg van de Ferrari, ik denk dat ze wel in de middenmoot gaan meedoen aangezien ik Ferrari hoog heb zitten als het gaat om expertise.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in budgetten, natuurlijk. En ik durf ook te stellen...een verschil in expertise.
wordt druk in de middenmootquote:Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De Haas heeft best wat weg van de Ferrari, ik denk dat ze wel in de middenmoot gaan meedoen aangezien ik Ferrari hoog heb zitten als het gaat om expertise.
De Haas wat weg van de Ferrari? Dat zijn toch twee totale uitersten qua design?quote:Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De Haas heeft best wat weg van de Ferrari, ik denk dat ze wel in de middenmoot gaan meedoen aangezien ik Ferrari hoog heb zitten als het gaat om expertise.
Een Volvo 440 met een Ferrari motor is toch wel interessantquote:Op maandag 21 februari 2022 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De Haas wat weg van de Ferrari? Dat zijn toch twee totale uitersten qua design?
De Haas is een Ferrari waar de doos nog omheen zit. Een Volvo 440.
Als je ook maar een heel basic begrip hebt van het concept aerodynamica, dan zou je dit niet zeggen.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:14 schreef MoreDakka het volgende:
Ik hoor dit vaker maar het is meer een soort mantra dan daadwerkelijk ondersteund door feiten.
Samen met Haas de minst mooie auto.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:02 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik de lelijkste tot nu toe.
Lijkt op de Frozen tandenborstel van m'n dochter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |