SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
We halen ze gewoon op, en hebben zelf proactief de BSO gecanceld. Vind het niet verantwoord om zelf rond de avondspits nog weg te moeten, maar ook niet verantwoord voor die jonge grietjes en gozers die op de BSO staan.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan je kind dan niet zolang met een vriendje mee ofzo? Even andere ouders appen?
Samen moet je daar toch wel uit kunnen komen lijkt me.
Oh, en de discussie over het hebben van kinderen
Welja joh. Stelt geen flikker voor. Ga lekker fietsen vanmiddag zou ik zeggenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:23 schreef ondeugend het volgende:
Het zal wel weer meevallen allemaal.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:23 schreef ondeugend het volgende:
Het zal wel weer meevallen allemaal.
Ik fiets naar m'n ouders toe wat een minuut of 12 duurt. Het is de helft ongeveer tegen en de andere helft is goed te doen. Ik moet wel een brug overquote:
Heb je een uitvaartverzekering?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik fiets naar m'n ouders toe wat een minuut of 12 duurt. Het is de helft ongeveer tegen en de andere helft is goed te doen. Ik moet wel een brug over.
binnenvaart. kan ik over de ijsselquote:
Ik fiets bijna nooit dus waarom zou ik dat juist vandaag dan doen?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:24 schreef Papabear het volgende:
[..]
Welja joh. Stelt geen flikker voor. Ga lekker fietsen vanmiddag zou ik zeggen
Iets met een omgewaaide tuinstoel.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik fiets bijna nooit dus waarom zou ik dat juist vandaag dan doen?
Wat ik wil zeggen is dat ik mij vele waarschuwingen herinner die in de praktijk veel te snel/zwaar zijn gegeven,
Ik ben dol op stormen! En ze mogen van mij enorm heftig zijn. (zonder doden of zwaargewonden)
Dus laat maar komen.
Goed chauffeurtje wel.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:33 schreef YourCaptor het volgende:
Weer leuk vermaak vanuit Engeland met Big Jet TV, net als in 2020 met storm Ciara.![]()
Dat komt volgens mij ook gedeeltelijk omdat mensen het concept van code geel, oranje en rood niet snappen. Of dat mensen gaan klagen dat de storm niet code rood waard is maar ze ergens in het binnenland wonen met code geel.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik fiets bijna nooit dus waarom zou ik dat juist vandaag dan doen?
Wat ik wil zeggen is dat ik mij vele waarschuwingen herinner die in de praktijk veel te snel/zwaar zijn gegeven,
Ik ben dol op stormen! En ze mogen van mij enorm heftig zijn. (zonder doden of zwaargewonden)
Dus laat maar komen.
Present!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Iets met een omgewaaide tuinstoel.
In west Nederland wel. In noordoost Nederland spookt het tot na middernacht.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
ik dacht dat het na een uur of 20-21 minder zou worden?
Zuid-west-Overijssel hier. Waar hoor ik bij?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
In west Nederland wel. In noordoost Nederland spookt het tot na middernacht.
Zou daar ook rustiger moeten worden in de loop van de avond.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zuid-west-Overijssel hier. Waar hoor ik bij?
het weeralarm geldt ook pas vanaf 14:00 uur, dus berg je maarquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:08 schreef ddx het volgende:
Hier aan de kust zijn de windstoten weer iets minder geworden dan een uur geleden.
'stilte' voor de storm ?
Dat is het KFquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:22 schreef Guanabana het volgende:
Gaat hier in het midden van het land ineens behoorlijk hard waaien.
straks gaat de zon zelfs goed schijnenquote:
Ja ik zit ook al in de schuilkelderquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
het weeralarm geldt ook pas vanaf 14:00 uur, dus berg je maar
RipThuisbezorgers in Maastricht en Heerlenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 11:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Geen thuisbezorgd vanaf 14:00
Het is geen orkaan ofsow hoor met je eaug 👁quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:36 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
We zitten nog niet in het oog. Even geduld.
Sterkte.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Sinds 5 minuten in NO-Fryslân ook duidelijk een aanwakkerende wind.
Vroeger had je geen code rood. Alleen het Rode Gevaar.quote:
Mal de Mer 🤢quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:45 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zou een paar uurtjes wachten![]()
[ twitter ]
welke storm bedoelj e?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:54 schreef kibo het volgende:
Wat een flopstorm.
Code rood![]()
Zijn we er toch weer ingetuind...
Je bent nogal ongeduldig. Hij is nog niet eens echt begonnen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:54 schreef kibo het volgende:
Wat een flopstorm.
Code rood![]()
Dat is als zeggen dat het orgasme tegenvalt terwijl je net begint met fappenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:54 schreef kibo het volgende:
Wat een flopstorm.
Code rood![]()
Ik had 8 jaar geleden mijn ouders een mini-cruise naar Newcastle gegeven. Ook flinke storm, heen en terug (volgens mij ook windkracht 10)quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:45 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zou een paar uurtjes wachten![]()
[ twitter ]
De piek dus zo ergens rond 18.00 uurquote:
quote:Oosterscheldekering om 15.00 uur dicht voor verkeer
De Oosterscheldekering sluit om 15.00 uur voor het verkeer, meldt de Veiligheidsregio Zeeland. Wanneer de kering weer opengaat, is niet duidelijk. Eerder leek het erop dat de kering open zou blijven.
Die komt niet, want die kreeg geen lucht.quote:
Verdommequote:Op vrijdag 18 februari 2022 14:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die komt niet, want die kreeg geen lucht.
godverdommequote:Op vrijdag 18 februari 2022 14:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die komt niet, want die kreeg geen lucht.
Ik hoor een opgewonden reporter met overslaande stem en zie een paar lampen heen en weer gaan.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 14:40 schreef LTVDK het volgende:
Eunice is inmiddels aan land gekomen
[ twitter ]
R.I.P. schutting alvast...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik betwijfel of onze schutting het gaat houden.
Ik ben bang voor onze hoogbejaarde dakpannenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Trampoline al weg gewaaid?quote:
Die had bij ons de storm van oktober 2013 nog overleefd, maar die ging om bij de kerststorm van 2013quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
3e keer, maar de vorige twee keren was alleen de eerste paal gebroken, tijdens de oktoberstorm.
Gelukkig heb je je schuttingtaal nogquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik zou naar het strand gaan!quote:
Hoezo, ze heeft twee keer goud toch?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zijn vast Russische bommenwerpers.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier breekt de zon nu even door maar aan de satellietfoto's te zien duurt dat niet lang.
rip mij.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:34 schreef zakjapannertje het volgende:
Nog steeds WINDKRACHT 12 voor ZEELAND trouwens. Volgens het NOS Journaal.
Dat ziet er niet goed uitquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:41 schreef kree het volgende:
Zou de schoorsteen bij m’n achterburen er morgen nog op zitten?
https://imgur.com/a/F8WGo16
Ik vind het anders nog meevallen, mijn schutting wiebelt geeneens.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:24 schreef Againzender het volgende:
Stevige wind in Amsterdam, blij dat ik de schutting net vernieuwd heb. Op het deel met de buren na dan, en dat gaat wel heel erg heen en weer
Hier zijn twee pampasgraspluimen gesneuveldquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De eerste kliko ligt al omver in de straat.
zeker zo'n betonplaten schutting uit de jaren 50.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:44 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik vind het anders nog meevallen, mijn schutting wiebelt geeneens.
Hier waaide net een plank van de schutting en zal die er straks wel horizontaal liggenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:24 schreef Againzender het volgende:
Stevige wind in Amsterdam, blij dat ik de schutting net vernieuwd heb. Op het deel met de buren na dan, en dat gaat wel heel erg heen en weer
Neequote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:46 schreef Minimunt het volgende:
[..]
zeker zo'n betonplaten schutting uit de jaren 50.
Record in HvH is 172km/u Uit 2005 lees ik netquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoek van Holland 141
Vlissingen 134
Houtribdijk 131
IJmuiden 130
Schiphol 126
Volgens Windguru tussen nu en 19u. Maar t blijft flink waaien, 10 - 11 bft, afhankelijk van waar je zit, dat wel.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:58 schreef Nattekat het volgende:
De piek ligt in het komende uur toch?
Dak repareren.quote:
Trekt over west NL naar noordoost NLquote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens Windguru tussen nu en 19u. Maar t blijft flink waaien, 10 - 11 bft, afhankelijk van waar je zit, dat wel.
Echt hè, knurften.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:12 schreef zakjapannertje het volgende:
Domme vrachtwagenchauffeurs gesignaleerd. Blijf niet rijden.
Valt wel mee. Hier in Assen slechts een zuchtje wind. Zelfs de tuinstoelen staan nog overeind!quote:
Daar hebben ze in Alkmaar gelukkig geen last van.quote:
Lol Oldenzaalquote:
Wacht maar tot vanavondquote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Valt wel mee. Hier in Assen slechts een zuchtje wind. Zelfs de tuinstoelen staan nog overeind!
dan liggen ze omquote:
De verschillen over het land zijn fors. In NO Brabant waait het hard met flinke windvlagen maar tot nu toe ook niet meer dan dat.quote:
Ik weet niet wat voor uitschieter dat is, maar het is hier vooralsnog rustiger dan met de vorige stormquote:
Dit dusquote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:25 schreef Ronald het volgende:
Hier in Enschede is er geen zuchtje wind en schijnt de zon zelfs op dit moment.
Ligt eraan waar je bedoelt. Verschilt nogal per plek.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:58 schreef Nattekat het volgende:
De piek ligt in het komende uur toch?
Ze vallen bij bosjes om.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:41 schreef Mortaxx het volgende:
Wel een heel treurig einde. Zo'n omvallende boom
Mooi hè van het CARS JEANS stadionquote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:41 schreef Haags het volgende:
121 km/u bijzonder matig.
30 erbij, minstens@:zipportal
Dan ligt het Cars Jeans stadion helemaal platquote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:41 schreef Haags het volgende:
121 km/u bijzonder matig.
30 erbij, minstens@:zipportal
Daar kan ik alleen maar om juichen. Lelijke graftak. Weg met dat stadion.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mooi hè van het CARS JEANS stadion
Klopt, maar sinds een kwartier is het hier ook een tandje aan het bijzetten !!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De verschillen over het land zijn fors. In NO Brabant waait het hard met flinke windvlagen maar tot nu toe ook niet meer dan dat.
Dat wordt momenteel geregeldquote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Daar kan ik alleen maar om juichen. Lelijke graftak. Weg met dat stadion.
Wat dat betreft klopten de waarschuwingen prima. Al is het altijd een beetje lastig een voorstelling te maken van hoe pittig zoiets ook alweer was.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:50 schreef Dagoduck het volgende:
Dit is toch wel even pittiger dan andere stormen de afgelopen jaren. Alles in de tuin lijkt elk moment kapot te kunnen waaien. Felle windstoten.
Toch die famous last words over dat dak gisteravond.quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het mee gaat vallen!
Je bent ook echt een imbeciel als je met een vrachtwagen de weg op gaat.quote:
Nu kan Rutte rustig slapenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:13 schreef ondeugend het volgende:
NL ALERT!
Nou das toch wel bijzonder zeg.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent ook echt een imbeciel als je met een vrachtwagen de weg op gaat.
Ja alsof het luchtalarm afgaat omdat de Russen zijn binnengevallenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:19 schreef Dagoduck het volgende:
Eerste NL-alert op mijn nieuwe telefoon. Schrok me de pleuris. Op mijn oude kreeg ik gewoon een smsje (en had mijn geluid altijd uit). Deze schiet meteen in de stress.
Dat is voor de Oekraine. De zelfverklaarde volksrepublieken Donetsk en Luhansk gaan de burgerbevolking naar Rusland evacueren zodat ze daar makkelijk een tweede Krim actie kunnen doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja alsof het luchtalarm afgaat omdat de Russen zijn binnengevallen
Of een lading boksers in de klasse vedergewicht.quote:
Dat wordt de volgende Alertquote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja alsof het luchtalarm afgaat omdat de Russen zijn binnengevallen
matrassen. In ieder geval gebakken lucht.quote:
Oepsquote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:59 schreef Dagoduck het volgende:
Het tocht hier tussen mijn dakraamkozijn en de platen ernaast.
[ afbeelding ]
[..]
Toch die famous last words over dat dak gisteravond.
En de kroegen mogen vanavond voor het eerst open blijven.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:15 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ook binnen gekregen net van dat corona gedoe af moeten we weer binnen blijven
Noordwijk staat ook niet lekker.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:26 schreef Dagoduck het volgende:
Den Helder is weer eens een eilandje hoor. Dat weerstation staat niet goed, ik zeg het je!
[ afbeelding ]
Was dat vorig jaar ook niet zo? De eerste dag dat de kroegen weer tot laat open mochten, regende het de hele avondquote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:27 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En de kroegen mogen vanavond voor het eerst open blijven.#leedvermaak natuurlijk.
Morgen bij daglicht.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:31 schreef jakosi het volgende:
Code rood in Noord Holland tot 04:00.
Echter is het een lange provincie, vanaf wanneer kunnen we weer gewoon van Utrecht naar Amsterdam rijden?
quote:Bel het noodnummer 112 wanneer iemand in levensgevaar verkeert.
Heb je tijdens of na het noodweer bijstand nodig van de brandweer (géén personen in gevaar), neem dan contact op via www.1722.be of bel het nummer 1722. De FOD Binnenlandse Zaken raadt daarom aan om bij storm- of waterschade bij voorkeur een aanvraag in te dienen via het e-loket van www.1722.be, om zo te vermijden dat bellers lang moeten wachten om een operator aan de lijn te krijgen.
Het begint hier nu ook serieus te worden. Geluk inderdaad dat er geen blad in de bomen zit want dan waren ze bij bosjes gevallen met zo'n windvlagen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het waait nu wel serieus, bomen maken een buiging waar ze niet voor bedoeld zijn.
Als er blad aan gezeten had lag er nu heel wat plat hier.
Daar is de sfeer wat gezelliger op straat. Wij zitten nu in een klimaatlockdown.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:29 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ben weer veilig thuis. Vallende dakpannen en andere troep, straten afgezet door politie en brandweer. Het lijkt de Gazastrook wel
Kunnen we Robert Jensen niet in een bos neerzetten nu?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:34 schreef Haags het volgende:
[..]
Daar is de sfeer wat gezelliger op straat. Wij zitten nu in een klimaatlockdown.
De Lange Jaap staat om de hoek van het Gemini... Hoe is het daar mee?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:33 schreef Dagoduck het volgende:
Het dak van het ziekenhuis in Den Helder is losgewaaid. Ze zijn bezig met een renovatie dus een en ander zal wat minder goed vastgezeten hebben dan normaal gesproken.
Dat ding blijft wel staan.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Lange Jaap staat om de hoek van het Gemini... Hoe is het daar mee?
quote:Derde dode in regio Amsterdam
Op de Vrijheidslaan in Amsterdam is een derde dode gevallen. Een boom viel daar op een fietser, meldt Het Parool.
Famous last words. Zal mn vader aan het hart gaan als die om gaatquote:
Wel een vrij geïsoleerde piek.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:59 schreef Houtenbeen het volgende:
Cabauw de nieuwe koploper met 145km/u
[ afbeelding ]
Net gedaan. Weekend, hè. Poar neem'n :p. Maar gewoon rustig anquote:
My Sleeping Karma. Topband.quote:
Het begint inderdaad onprettig hard te waaien hier. Onze zonnepanelen bewegenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:44 schreef Frutsel het volgende:
Begint hier in Twente nu echt harder te waaien. Tot 5 uur dacht ik nog wel: mwoah nix aan het handje
Ja bij de TinQ achter het station ligt ook al wat om.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier in Deventer mis ik al een deel van de overkapping..
Die hadden het heel druk. Extra bezorging van de Sligro.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Duh... Nogal Wiedes is eerder van de aardbodem verdwenen...
Mijn familie zou er borrelen maar hebben het toch maar afgezegd.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:46 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die hadden het heel druk. Extra bezorging van de Sligro.
Naar de MOC of MOOC gaan...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:47 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn familie zou er borrelen maar hebben het toch maar afgezegd.
En ze komen nog ver ook.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:01 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Liep nog iemand beneden bij het hek.
Dacht dat het meeste rond 20hr voorbij is, maar heb even geen zicht of dat is aangepast.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:08 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Hoe laat ongeveer gaat het minder hard waaien in het zuiden?
In Leiden nog steeds flinke woei, maar het hoogtepunt is wel geweest ja.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:10 schreef kree het volgende:
Het lijkt hier eigenlijk minder hard te gaan waaien in Katwijk.
Januari 2007 en januari 2018quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tering.. Zelfs zuidelijk gaat het nu flink tekeer. Laat staan hoe het nu in het westen/noorden of later vanavond nog op de Wadden moet zijn.
Ik herinner me alleen nog oktober 2002 met deze woei zo ver in het binnenland.
Zit er nog iets tussen toen en nu? Vast wel een paar
Ja volgens mij ook. Wel nog harde windvlagen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Leiden nog steeds flinke woei, maar het hoogtepunt is wel geweest ja.
2007 en 2013 o.a.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tering.. Zelfs zuidelijk gaat het nu flink tekeer. Laat staan hoe het nu in het westen/noorden of later vanavond nog op de Wadden moet zijn.
Ik herinner me alleen nog oktober 2002 met deze woei zo ver in het binnenland.
Zit er nog iets tussen toen en nu? Vast wel een paar
Bah.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:05 schreef kilon het volgende:
En dan te bedenken dat het maandag nog eens dunnetjes over wordt gedaan door Franklin.
Die weet ik ook nog wel ja, ik was bijna 17 en was op de fiets op weg naar huis vanuit school. De ene weg ging als een komeet maar op een kruising moest ik haaks linksaf en dat was Niet. Te. Doen. Heb een uur lang onder m'n fiets liggen schuilen in een greppel. Wat een waanzin was dat zeg.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Opa vertelt:
In 1990 (De Frisse Prins was bijna 14) woonden we in Oude Bildtzijl, dus vlak aan de kust.
Het had 25 januari heerlijk gestormd en 's ochtends zat er... een postduif op de vensterbank van een slaapkamer... en die bleef zitten...
Dus raam open, beestje naar binnen getild, zwaar vermoeid van de storm.
Had wel een ringetje maar in die tijd had je natuurlijk geen internet en kon je niet even opzoeken van wie zo'n beestje was.
Dat beestje heeft nog jaren bij ons gewoond, super tam, als je thuis van school was, kwam hij direct aanfladderen
/opa_vertelt
Op de Oude Bildtdijk had je 's ochtends naar school altijd wind tegen en als je naar huis ging... weer...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die weet ik ook nog wel ja, ik was bijna 17 en was op de fiets op weg naar huis vanuit school. De ene weg ging als een komeet maar op een kruising moest ik haaks linksaf en dat was Niet. Te. Doen. Heb een uur lang onder m'n fiets liggen schuilen in een greppel. Wat een waanzin was dat zeg.
Idd, wat een briesje.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:13 schreef Mani89 het volgende:
Weer code rood voor niks. Best een flinke wind hier maar stelt echt niet zoveel voor. FAAL KNMI.
Dus niet waarschuwen en meer doden?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:13 schreef Mani89 het volgende:
Weer code rood voor niks. Best een flinke wind hier maar stelt echt niet zoveel voor. FAAL KNMI.
Dan woonde je dus aan de verkeerde kant van de schoolquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op de Oude Bildtdijk had je 's ochtends naar school altijd wind tegen en als je naar huis ging... weer...
Laat lekker gaan, het is Maniquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:21 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dus niet waarschuwen en meer doden?
Zonder die waarschuwing hadden genoeg mensen geen vrij van werk en school gekregen. En zat iedereen nog in het verkeer.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:21 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dus niet waarschuwen en meer doden?
Nee, maakte niets uit. Tegenwind heb je altijd als scholier.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan woonde je dus aan de verkeerde kant van de school
Heel af en toe ging het goed en reed je ineens 55km/u met de wind meequote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:23 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nee, maakte niets uit. Tegenwind heb je altijd als scholier.
Ja, maar als je dan wakker werd moet je echt alsnog vijl km tegen de wind in fietsen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel af en toe ging het goed en reed je ineens 55km/u met de wind mee
Getverderrie, gelukkig ben je goed thuisgekomen dan.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:25 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Tering man ik kan hier echt niet tegenop fietsen hoor. Ik word gewoon steeds van mijn fiets afgeblazen als er een keiharde vlaag komt. De fiets weegt ook maar iets van 12kg en zelf ben ik ook niet bepaald zwaar dus dat helpt ook niet mee. Dat mensen nog kunnen fietsen met dit weer want zie er best een hoop
Nu eindelijk thuis en me maar weer voorbereiden op maandag. Alweer zo'n harde kutwind die dag.
Gok dat de bepalende factor met dit weer de elektrische fiets isquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:25 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Tering man ik kan hier echt niet tegenop fietsen hoor. Ik word gewoon steeds van mijn fiets afgeblazen als er een keiharde vlaag komt. De fiets weegt ook maar iets van 12kg en zelf ben ik ook niet bepaald zwaar dus dat helpt ook niet mee. Dat mensen nog kunnen fietsen met dit weer want zie er best een hoop
Nu eindelijk thuis en me maar weer voorbereiden op maandag. Alweer zo'n harde kutwind die dag.
Hey, hier ookquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:35 schreef ACT-F het volgende:
Het licht knipperde hier. Zijn de hoogspanningslijnen aan het dansen?
Nee, in Twente. Dat is een flinke dip danquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hey, hier ookEen minuut terug ofzo.
Woon je ook in regio ergens boven Drachten?
Ja, blijkbaar... alles bleef wel aan maar de LED-lampen boven m'n TV flikkerden kort.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, in Twente. Dat is een flinke dip dan
Hier in Zwolle ook.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:35 schreef ACT-F het volgende:
Mijn UPS reageerde gelijkquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar... alles bleef wel aan maar de LED-lampen boven m'n TV flikkerden kort.
Begin 2016 hadden we ook harde wind en ijs aan bomen en hoogspanningskabels, toen flikkerde het licht ongeveer ieder kwartierquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mijn UPS reageerde gelijk![]()
[ twitter ]
Hier ook, 20 minuten verderopquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mijn UPS reageerde gelijk![]()
[ twitter ]
quote:
heb ik hier ook, hele middag al af en toequote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:35 schreef ACT-F het volgende:
Altijd beter dan haaruitval.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:44 schreef Guanabana het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig, maar stroomuitval zit ik niet op te wachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |