abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2022 @ 12:56:52 #1
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203416072

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203416083
Goede TT
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:05:33 #3
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203416173
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:05 schreef Kickinalfa het volgende: [..] 70% op de IC is te dik, ik stel een verplichte quarantaine voor voor dikke vreetzakken
En geen CTB boven een BMI van 25, tenzij bewijs van gezond vetpercentage. Het is slechts ‘drang’ tot een gezonde leefstijl. Keuzes hebben consequenties, je bent vrij ongezond te zijn, maar het kost gewoon té veel zorgcapaciteit allemaal.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:09:59 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203416238
Iedereen klagen over het OMT dat het voorbij is, maar ondertussen wel steeds nieuwe topics openen. Zo houden we het systeem ook in stand natuurlijk.
pi_203416253
Net terug van de stad. Buiten niemand meer mondkapjes, binnen mondjesmaat.

Erg mooi
pi_203416298
quote:
85s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:09 schreef Zwansen het volgende:
Iedereen klagen over het OMT dat het voorbij is, maar ondertussen wel steeds nieuwe topics openen. Zo houden we het systeem ook in stand natuurlijk.
Als er niet meer gepost wordt, is er ook geen nieuwe topic meer. ;)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:18:38 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203416380
Tis wel duidelijk dat het OMT wil naar een structureel andere maatschappij. Het is nu aan de burgers en politiek om dat al dan wel of niet af te wijzen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:07 #8
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_203416410
quote:
https://www.nu.nl/coronav(...)-van-2g-naar-3g.html
Oostenrijk stapt vanaf 19 februari over van 2G naar 3G | NU
Klap in het gezicht van de D66!
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_203416445
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:20 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van de D66!
Jan Paternotte is WOEST
pi_203416457
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:05 schreef GemMagic het volgende:

[..]
En geen CTB boven een BMI van 25, tenzij bewijs van gezond vetpercentage. Het is slechts ‘drang’ tot een gezonde leefstijl. Keuzes hebben consequenties, je bent vrij ongezond te zijn, maar het kost gewoon té veel zorgcapaciteit allemaal.
Ik opteer ook een combinatie met buikomtrek. Bij mannen kleiner dan 94cm
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:23:39 #12
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203416473
quote:
Ah natuurlijk, een "wetenschappelijk transitieteam" waar dan ongetwijfeld ook weer diezelfde OMT-leden in zitten. Ze zijn echt bang irrelevant te worden. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203416483
quote:
Met het iedereen blijven testen houden we het in stand.
Ben wel benieuwd welke partijen daar veel geld mee binnenharken, het legt ze geen windeieren, dat is wel zeker.
Een hoogvolume lab heb je met een paar weken wel terugverdiend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203416491
Spanje heeft Omikronpiek bereikt
Er zijn aanwijzingen dat Spanje de piek bereikt heeft van de meest recente golf, die werd aangewakkerd door de omikronvariant. Dat heeft de Spaanse minister van Gezondheid vrijdag gezegd. ,,Alles geeft aan dat de curve van de besmettingen aan het dalen is", aldus minister Carolina Darias. ,,De daling van de cijfers wordt met de dag sterker."

De zevendaagse incidentie steeg naar haar hoogste niveau en is nu gedaald tot 1.306 besmettingen per 100.000 inwoners. Ook is het aandeel Covid-19-patiënten in de ziekenhuizen gedaald van 15,2 procent tot 14,7 procent. Ruim 21 procent van de bedden op intensieve zorg is ingenomen door Covidpatiënten, tegenover 23,3 procent een week eerder.

In dezelfde periode werden ook meer dan 1.100 overlijdens gelinkt aan het coronavirus geregistreerd, aldus het ministerie van Gezondheid.

In de afgelopen twee weken werden in totaal 1,48 miljoen infecties gerapporteerd. De meeste besmette personen hebben milde symptomen of helemaal geen symptomen.

Spanje heeft een hoge vaccinatiegraad. Meer dan 80 procent heeft al twee prikken gekregen, 44 procent van de Spanjaarden kreeg al een derde prik. Verschillende regio's in het land zijn ondertussen gestart met het versoepelen van de coronamaatregelen.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:24:52 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_203416496
quote:

[..]
Ik vind er wel wat van als er gegild wordt dat het iemands eigen keuze is om zich niet te laten prikken, dat elke drang daar taboe is en dat het dan belachelijk is dat er nagedacht wordt over voorrang voor gevaccineerden als het puntje bij het paaltje komt, terwijl het blijkbaar wel okay is om openlijk te roepen dat dikke mensen maar de consequenties van hun eigen "keuze" om dik te zijn moeten nemen.

Helemaal nu er geen sprake meer is van zwarte scenario's waarin triage kan voorkomen en in een maatschappij dat dit niveau van zorg kan bieden maar vooral oploopt tegen capaciteitsproblemen door politieke keuzes vind ik dat er vooral gesproken moet worden over zorg voor iedereen. Geen uitsluiting of dwang voor wie dan ook.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:26:13 #16
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203416512
quote:
De ziekte is zo goed als voorbij, de crisismaatregelen niet, ergo: mooie COR topics :)
pi_203416514
Endemic Management Team. Onder het motto: "Alles kan gemanaged worden".
pi_203416517
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:24 schreef Oliver23 het volgende:
Spanje heeft Omikronpiek bereikt
Er zijn aanwijzingen dat Spanje de piek bereikt heeft van de meest recente golf, die werd aangewakkerd door de omikronvariant. Dat heeft de Spaanse minister van Gezondheid vrijdag gezegd. ,,Alles geeft aan dat de curve van de besmettingen aan het dalen is", aldus minister Carolina Darias. ,,De daling van de cijfers wordt met de dag sterker."

En niet geheel verrassend duurde de piek daar ook z'n 4 weken voor het begon te dalen.
In de UK was dit ook het geval. En in NL krijgen we de golf des doods nog.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203416539
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:26 schreef _serial_ het volgende:
En in NL krijgen we de golf des doods nog.
Wanneer is bij ons de piek?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203416556
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik verwacht over max 2 weken. *)
pi_203416559
quote:

[..]
met kerst.
pi_203416563
quote:

[..]
En niet geheel verrassend duurde de piek daar ook z'n 4 weken voor het begon te dalen.
Hoeveel weken lopen wij achter op Spanje met onze curve? Of is de data vervuild door de lockdown?
pi_203416566
quote:

[..]
Jullie zijn allemaal gek geworden _O-

Of altijd al geweest? 🤔
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:30:36 #24
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203416572
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind er wel wat van (…) Geen uitsluiting of dwang voor wie dan ook.
Mijn reactie was niet serieus. Ik betaal graag mee aan de zorg en het systeem dat vrijheid voor iedereen mogelijk maakt. Of dat nu zorg vereist voortkomend uit een hoger bmi of juist om gezond te kunnen leven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 29 januari 2022 @ 13:30:47 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203416576
quote:

[..]
Die word uitgesmeerd over drie maanden...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:31:21 #26
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203416583
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:30 schreef Bakermat het volgende:

[..]
Jullie zijn allemaal gek geworden _O-

Of altijd al geweest? 🤔
;) goede vraag
pi_203416586
https://nos.nl/video/2414(...)-onze-vrijheid-terug

Fijn om te zien dat er zoveel Canadezen opstaan.
pi_203416614
Tijd dat Koopmans weer reageerbuisjes gaat schudden, hetgeen waar te voor aangenomen is
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203416636
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:22 schreef Oliver23 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-leven-met-corona

''Deskundigen pleiten voor een Covid weerbericht''

_O-
Teeeeering, soms weet je echt niet wat je leest. Wat een ideeën van die "deskundigen".

Maak gewoon een plan om 50+ (liefst verplicht) elke herfst te vaccineren.

Klaar.
pi_203416649
quote:

_O-

@Lenny_Leonard
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:38:19 #31
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203416656
quote:

_O-
Dat is er 1 van het kaliber 'juichen met een ratel of sta op en doe een dansje op je plek' en 'voorkom samen juichen'.
pi_203416666
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:31 schreef mir1986 het volgende:

Mooi verslag. Mooie mensen ook open voor kritiek (de man die eerst niet met haar wil praten vanwege haar mondkapje, maar zich bedenkt) en pragmatisch (wat zouden we bereiken met geweld en een soort January 6).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203416674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Teeeeering, soms weet je echt niet wat je leest. Wat een ideeën van die "deskundigen".

Maak gewoon een plan om 50+ (liefst verplicht) elke herfst te vaccineren.

Klaar.
Vrijwillig is vrijwillig. Dat geldt dan ook nog steeds voor ouderen. Het is dom om niet te vaccineren vanaf een zekere leeftijd en in bepaalde groepen, maar ook zij mogen hun eigen domme fouten maken.
pi_203416684
quote:

[..]
@dick_laurent wees me hier een paar dagen geleden op:

quote:
BARCELONA – De Catalaanse regionale overheid heeft op het laatste moment woensdagavond beslist dat er vanaf deze vrijdag al een einde komt aan de coronapas-verplichting in onder andere de bars en restaurants in de autonome regio. Catalonië was een van de eerste regio’s die eind november al een coronapas-verplichting instelde terwijl de regio nu andere regio’s zoals Asturië en Cantabrië volgt met het beëindigen van deze corona-maatregel.
Goed begin.
pi_203416706
Hier is een plan voor de korte danwel lange termijn:

- alle maatregelen zsm loslaten;
- OMT afschaffen;
- vrijwillige jaarlijkse boosterprik voor iedereen die dat wil (a la de griepprik maar dan een iets brede doelgroep dan alleen ouderen en zwakkeren);
- pas weer nieuwe maatregelen als er echt een nasty variant komt.

Hoezo wil het OMT hier een heel team voor optuigen?
pi_203416719
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:42 schreef Nielsch het volgende:

- OMT afschaffen;
- vrijwillige jaarlijkse boosterprik voor iedereen die dat wil (a la de griepprik maar dan een iets brede doelgroep dan alleen ouderen en zwakkeren);

Baanzekerheid?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:44:55 #37
498282 Scrummie
pi_203416731
Er is weer een advertentiebudget opengetrokken volgens mij, ik ken nu al de eerste zinnen uit mijn kop;

"Het coronavirus verspreidt zich snel, vooral met de besmettelijke omikron variant".

Werkelijk waar voor elke video die ik kijk (NOS, Rijnmond, Youtube) vandaag kreeg ik deze advertentie.
pi_203416742
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vrijwillig is vrijwillig. Dat geldt dan ook nog steeds voor ouderen. Het is dom om niet te vaccineren vanaf een zekere leeftijd en in bepaalde groepen, maar ook zij mogen hun eigen domme fouten maken.
Ik vind het lastig. Je hebt een punt; het zou vrijwillig moeten zijn voor iedereen. Maar als genoeg ouderen (die toch echt de grootste druk veroorzaken) zich niet laten boosteren of vaccineren is er wel een grotere kans dat de gehele samenleving weer geraakt moet worden met maatregelen. Het is over het algemeen riskanter als een 71 jarige zichzelf niet vaccineert dan wanneer een 28 jarige de vaccinatie afslaat (ervan uitgaande dat zowel de 71 jarige en 28 jarige gewoon gezond zijn verder).
pi_203416758
quote:

- OMT afschaffen;

Het hoeft inderdaad niet moeilijk te zijn.
pi_203416761
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:44 schreef Scrummie het volgende:
Er is weer een advertentiebudget opengetrokken volgens mij, ik ken nu al de eerste zinnen uit mijn kop;

"Het coronavirus verspreidt zich snel, vooral met de besmettelijke omikron variant".

Werkelijk waar voor elke video die ik kijk (NOS, Rijnmond, Youtube) vandaag kreeg ik deze advertentie.
Hier hangen in alle bushokjes waar ik langsreed een hippe popiejopie advertentie "Laat je nu boosteren!!!1". Het viel me gewoon op vanochtend, echt allemaal.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:47:52 #41
498282 Scrummie
pi_203416768
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hier hangen in alle bushokjes waar ik langsreed een hippe popiejopie advertentie "Laat je nu boosteren!!!1". Het viel me gewoon op vanochtend, echt allemaal.
Zou het werken? ;)
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:47:59 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203416769
quote:

- OMT afschaffen;

Geen enkele organisatie wil zichzelf opheffen ook al is reeds het doel bereikt, missie en visie worden continu verlegd. Zal vast wel een mooi woord voor zijn.

In jouw rij mist een ding: basis op orde als in dat er meer IC bedden komen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203416772
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:44 schreef Scrummie het volgende:

Er is van de week een campagne gestart voor de boosters.
Tap tap tap
pi_203416781
quote:

- OMT afschaffen;

Om dat tweede huis in Frankrijk te betalen.
pi_203416796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Zou het werken? ;)
Ik denk dat degenen die nu nog niet geboosterd hebben er ofwel voor zichzelf het nut niet van inzien, en/of de prik tactisch op een later tijdstip plannen zodat ze op vakantie kunnen. Ik denk dat zulke campagnes met het verstrijken der tijd steeds minder nut hebben.
pi_203416835
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niet perse meer, maar wel flexibel met de seizoenen, met een flexibele schil van personeel.
Sowieso was los van deze Corona Pandemie al het advies om extra IC bedden bij te bouwen.

Daarnaast kan je op basis van de data die beschikbaar is, de komende tijd eens onderzoek gaan doen of een vaccinatieplicht voor 60+ bijvoorbeeld nuttig is. Uiteindelijk houdt dat de IC grotendeels leeg.
pi_203416892
quote:

[..]
Dat klinkt prima natuurlijk, maar mocht het alternatief zijn dat in het najaar het ziekenhuis weer vol komt te liggen met grotendeels niet gevaccineerde 50+'ers dan zie ik liever een plicht voor deze groep dan de generieke sluitingen.
pi_203416897
quote:

_O_
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:01:07 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203416956
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Niet perse meer, maar wel flexibel met de seizoenen, met een flexibele schil van personeel.
Sowieso was los van deze Corona Pandemie al het advies om extra IC bedden bij te bouwen.

Daarnaast kan je op basis van de data die beschikbaar is, de komende tijd eens onderzoek gaan doen of een vaccinatieplicht voor 60+ bijvoorbeeld nuttig is. Uiteindelijk houdt dat de IC grotendeels leeg.
Tjah hoe dan ook. Uitgangspunt zou duidelijk moeten zijn: terug naar het oude normaal zonder (enige) aanpassing wat mij betreft.

HOewel geen aanpassing? Maatregelen om de rechtstaat te beschermen tegen hijacking door ongekozen organisaties.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:04:17 #51
498282 Scrummie
pi_203416993
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Weer geen stijging des doods.

Morgen weer een kans!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:05:49 #52
335133 MichaelScott
pi_203417023
Al 1 miljoen besmettingen in 2022 en de ziekenhuisbezetting blijft dalen.

exit OMT
pi_203417025
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Morgen weer een kans!
Vrees toch dat de instroom van 164 genoemd gaat worden in diverse media. Hoogste instroom Verpleegafdeling sinds 22 december.
pi_203417057
Op dit moment ligt 0,001% van alle Nederlanders met Covid-19 op een IC afdeling.

Op dit moment ligt 0,005% van alle Nederlanders met Covid-19 op een Verpleegafdeling.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:10:32 #55
445514 DonDruiper
pi_203417090
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Morgen weer een kans!
Die gaat weer stijgen hoor. Gisteren stonden namelijk tientallen Top Oss supporters bij elkaar.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203417093
Uitstroom is ook wel hoog. Komt dat door een kortere ligduur?
Tap tap tap
pi_203417202
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:08 schreef Oliver23 het volgende:
Op dit moment ligt 0,001% van alle Nederlanders met Covid-19 op een IC afdeling.

Op dit moment ligt 0,005% van alle Nederlanders met Covid-19 op een Verpleegafdeling.
Als de uitstroom op de IC ook maar genoemd wordt :)
pi_203417248
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja heel irritant.
Die reclames ook met dat gedram om boosteren.
Het loopt nog niet echt storm voor als de QR samenleving volgende week in gaat en er te weinig poppetjes beschikbaar zijn om te participeren.
pi_203417351
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind het lastig. Je hebt een punt; het zou vrijwillig moeten zijn voor iedereen. Maar als genoeg ouderen (die toch echt de grootste druk veroorzaken) zich niet laten boosteren of vaccineren is er wel een grotere kans dat de gehele samenleving weer geraakt moet worden met maatregelen. Het is over het algemeen riskanter als een 71 jarige zichzelf niet vaccineert dan wanneer een 28 jarige de vaccinatie afslaat (ervan uitgaande dat zowel de 71 jarige en 28 jarige gewoon gezond zijn verder).
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat klinkt prima natuurlijk, maar mocht het alternatief zijn dat in het najaar het ziekenhuis weer vol komt te liggen met grotendeels niet gevaccineerde 50+'ers dan zie ik liever een plicht voor deze groep dan de generieke sluitingen.
Het is ook hiermee weer zoals met zoveel: het raakt mij verder niet, dus vind ik dit een acceptabele oplossing.

Als het nu kennelijk acceptabel is om een groep, welke dan ook, verplicht te vaccineren, kan het zomaar zijn dat je zelf de volgende bent die ineens niet meer het recht heeft een vaccinatie te weigeren.
pi_203417368
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Laagste IC niveau sinds 29-10 *O*
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:35:04 #61
68638 Zwansen
pi_203417372
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Die gaat weer stijgen hoor. Gisteren stonden namelijk tientallen Top Oss supporters bij elkaar.
Soms heeft een stijging ook z’n voordelen.
pi_203417378
~200 op de IC. Het stelt echt geen klap meer voor zeg.
pi_203417407
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:35 schreef Discombobulate het volgende:
Hoeveel lagen er met griep in het ziekenhuis 2018/19?
11.000!
pi_203417436
twitter

Ik kom net dit tweetje tegen. Een getal er aan hangen, dat moeten we niet willen jongens! Er zou immers maar een politiek, maatschappelijke weging plaatsvinden!
Man man man.
zie email 27 oktober
pi_203417451
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
En het zaalvoetbal duurde tot vijf over tien!
zie email 27 oktober
pi_203417479
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik kom net dit tweetje tegen. Een getal er aan hangen, dat moeten we niet willen jongens! Er zou immers maar een politiek, maatschappelijke weging plaatsvinden!
Man man man.
Daarom smeerkaas!
pi_203417512
Ik was even onderweg en een paar winkels bezocht. Het was overal stervensdruk!

Nee Rutte, wij zullen zelf de economie wel redden.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:44:44 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203417523
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Man man man.
Lol, al die ontwrichtende maatregelen die ook nog eens de kwaliteit van leven verminderen om een snotneus en sterfte onder rokers en dikkers te voorkomen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203417527
quote:

Heem looi.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203417531
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Het is ook hiermee weer zoals met zoveel: het raakt mij verder niet, dus vind ik dit een acceptabele oplossing.

Als het nu kennelijk acceptabel is om een groep, welke dan ook, verplicht te vaccineren, kan het zomaar zijn dat je zelf de volgende bent die ineens niet meer het recht heeft een vaccinatie te weigeren.
Daar zou ik niet zo'n probleem mee hebben. Zolang het met cijfers onderbouwd kan worden, zoals het nu wel duidelijk is dat 50+ (of misschien 60+) voor het gros van de opnames zorgen.

In het najaar val ik al bijna in 50+, dus ik zeg het ook niet om mijzelf te ontzien.
pi_203417548
quote:

[..]
Wel eens met dit. Ik denk ook dat dat soort oproepen (en satirische over geen CTB voor mensen met overgewicht) komen vanuit het verlangen om zelf als niet-oudere/kwetsbare weer terug naar normaal te kunnen en dan zonder QR-codes. Er zijn allerlei gelegenheidsargumenten te bedenken om zelf maar de dans te kunnen ontspringen. Allemaal heel begrijpelijk maar het blijft een vorm van mensen verdelen, dan moet je ook consequent zijn en dat in alle gevallen afwijzen.

De groep ouderen met 0 prikken is klein genoeg dat je daar wat aan kunt doen door voorlichting en maatwerk. Al dat budget wat nu gaat naar tieners overhalen om te boosten of twijfeltelefoons in het Arabisch (niet dat er wat mis is met voorlichting in het Arabisch, maar dit lijkt me niet zo'n nuttig middel).

Het probleem met vaccinatieplicht voor dit soort virussen is dat het virus eigenlijk nog stukken besmettelijker én ernstiger moet zijn om zo'n plicht ethisch te kunnen rechtvaardigen. Corona is een beetje 'net niet'. Wel ontwrichtend en legt druk op de zorg, maar geen vliegende ebola. Als de ziekte ernstig genoeg is om een vaccinatieplicht te rechtvaardigen, dan wordt die plicht direct overbodig, want dan is het evident voor iedereen om die prik te halen.

Zelfs in zo'n situatie zullen er mensen zijn die het desondanks niet doen. Maar dan zou in het uiterste geval een maximaal aantal opnames voor ongevaccineerden voor die ziekte te prefereren zijn boven een plicht.
pi_203417609
quote:

[..]
nu, volgende wk zet de daling in.
pi_203417611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Ik zeg niet dat ik nu voor een verplichting zou zijn voor die groepen. Helemaal nu er zoveel goede signalen zijn rondom Omicron. Maar als we toch weer in een situatie terecht komen dat er anders sectoren dicht zouden moeten; dan zou ik inderdaad gericht ingrijpen en of we het nou leuk vinden of niet; het risico ligt vooral bij de kwetsbaren en ouderen.

En dat zeg ik niet omdat ik zelf niet geraakt word; dat is wel een hele makkelijke counter. Ik zeg het omdat er nou eenmaal is aangetoond waar de grootste zorgdruk vanaf afkomstig is. Ik zou precies hetzelfde zeggen over jongeren als het juist jongeren zouden zijn die kwetsbaar zouden zijn.
pi_203417678
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Laagste IC niveau sinds 29-10 *O*
twitter

Het FOK! OMT heeft gesproken. Duidelijker kunnen wij niet meer zijn.

@Lenny_Leonard @_serial_ @Zipportal
pi_203417689
:M :lijstje:
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:56:52 #76
22565 asco
Los in deze tent
pi_203417690
Net ff 5 drankjes gedaan op 3 verschillende locaties op een marktplein in een dorp in Nederland en nul keer een code gecheckt. Een uitbater gaf ook duidelijk aan "Ik doe niet meer mee met die flauwekul".

Prachtig. B:)B
pi_203417695
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ik nu voor een verplichting zou zijn voor die groepen. Helemaal nu er zoveel goede signalen zijn rondom Omicron. Maar als we toch weer in een situatie terecht komen dat er anders sectoren dicht zouden moeten; dan zou ik inderdaad gericht ingrijpen en of we het nou leuk vinden of niet; het risico ligt vooral bij de kwetsbaren en ouderen.

En dat zeg ik niet omdat ik zelf niet geraakt word; dat is wel een hele makkelijke counter. Ik zeg het omdat er nou eenmaal is aangetoond waar de grootste zorgdruk vanaf afkomstig is. Ik zou precies hetzelfde zeggen over jongeren als het juist jongeren zouden zijn die kwetsbaar zouden zijn.
Ik weet niet of het nu nog nodig zou zijn inderdaad gezien de ontwikkelingen rond Omikron. En plicht is nu ook niet iets waar ik warm voor loop.

Maar ik zou het een minder erge oplossing vinden dan een basisscholensluiting, wat bijvoorbeeld een gerichte maatregel is voor kinderen tot 12. Daar hoor je dan nooit iets over een tweedeling.
pi_203417720
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:35 schreef Discombobulate het volgende:
Maar in NL komt de allesverschroeiende Armageddicron-golf nog. Omdat VLOOKUP-specialist Jacco dat in zijn .xls heeft ingebouwd. EN DIE KAN HET WETEN!!11
pi_203417784
Als he, áls die modelleurs straks eens minder pessimistische modellen gaan bouwen (want het is onvermijdelijk dat dat een keer moet gebeuren), dan verwacht ik ook dat er zeer zeer zeer grondig doorgevraagd gaat worden op basis van wat het dan dus wel kan en eerst pertinent niet. En tonnen aan bewijs om dit allemaal te onderbouwen.

Het lijkt allemaal zooooo flinterdun, daar kan je geen samenlevingen van 18 milj mensen mee opsluiten.
pi_203417796
:lijstje:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:06:51 #81
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203417801
:M :lijstje:
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203417802
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:03 schreef CherryLips het volgende:
Zin in moorkop nu.
Varken.
pi_203417810
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geen enkele organisatie wil zichzelf opheffen ook al is reeds het doel bereikt, missie en visie worden continu verlegd. Zal vast wel een mooi woord voor zijn.

Waarvoor hebben we meer IC bedden nodig?
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:08:28 #84
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203417816
quote:
Zin in moorkop nu.
Gras is groen, water is nat
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203417825
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:06 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Varken.
Nee moorkop.
Tap tap tap
pi_203417830
wat voor cijfers moet het OMT hebben om alles open te gooien, wat is de target?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:10:07 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203417832
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Toekomstige pieken uit naweeën van corona?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203417840
quote:
Zin in moorkop nu.
die hebt je ook verdiend van het vele werk/posten afgelopen week.
pi_203417849
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:09 schreef THEFXR het volgende:
wat voor cijfers moet het OMT hebben om alles open te gooien, wat is de target?
Ze hebben geen target, als het aan hun ligt gaan we nog 5 jaar afwachten of het niet uit de hand loopt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 januari 2022 @ 15:12:36 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203417859
Met een biertje op het terras even de cijfers des doods bekijken :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203417862
100.000 besmettingen zou vandaag toch een mooie mijlpaal zijn _O_
pi_203417864
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
om 3 jaar achtergestelde zorg in te halen.
pi_203417872
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:11 schreef Specularium het volgende:

[..]
Ze hebben geen target, als het aan hun ligt gaan we nog 5 jaar afwachten of het niet uit de hand loopt.
godver, wat een prutsers, net zoals van der Gijp zei
pi_203417874
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:12 schreef Oliver23 het volgende:
100.000 besmettingen zou vandaag toch een mooie mijlpaal zijn _O_
Capaciteit hebben ze niet tenzij 70% positief.
pi_203417878
64k vermoed ik
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:15:05 #96
68638 Zwansen
pi_203417888
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:37 schreef halfway het volgende:

[..]
Hoeveel lagen er met griep in het ziekenhuis 2018/19?
11.000!
Niet tegelijkertijd. :P Dat was de hele epidemie die maanden duurde.
pi_203417891
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:12 schreef D_A het volgende:
Met een biertje op het terras even de cijfers des doods bekijken :7
staan die haarverbranders aan?
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:15:33 #98
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203417897
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:14 schreef halfway het volgende:

[..]
Capaciteit hebben ze niet tenzij 70% positief.
Of plots alle achtergebleven positieven er in 1 keer bijgooien
_____
pi_203417900
- 39.444 nieuwe positieve testen
- 164 nieuwe ziekenhuisopnames
- 10 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens

STORING + ACHTERSTAND
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:16:04 #100
68638 Zwansen
pi_203417901
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
staan die haarverbranders aan?
Haarverbranders? Jij hebt zeker zo’n kapsel als Marge uit de Simpsons. _O-
pi_203417903
Laatste update: 29-01-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 39536

Gemeentes met +5 besmettingen:
2766 Amsterdam
1112 Breda
951 Utrecht
821 Rotterdam
674 Dordrecht
564 Nijmegen
514 Roosendaal
500 Haarlem
488 Bergen op Zoom
475 Haarlemmermeer
451 Zaanstad
440 Amersfoort
410 Hoeksche Waard
406 Leeuwarden
393 's-Gravenhage
379 Altena
372 Groningen
371 Sittard-Geleen
366 Súdwest-Fryslân
365 Apeldoorn
361 Oosterhout
327 Maastricht
301 Hilversum
296 Leiden
287 Zwolle
SPOILER
Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:16:31 #102
68638 Zwansen
pi_203417906
39k? :')
pi_203417907
We zijn over de piek. *O*

ah ja, storing. :wtf:
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:16:37 #104
22565 asco
Los in deze tent
pi_203417909
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:15 schreef Oliver23 het volgende:
- 10 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens

STORING + ACHTERSTAND
ZO WEINIG?? _O-
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:16:52 #105
335133 MichaelScott
pi_203417910
Storing :')

_O-
pi_203417911
Dit kan echt niet _O-
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:16:56 #107
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203417914
Is wederom een storing zeker :')
_____
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:17:10 #108
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203417916
twitter
_____
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:17:19 #109
22565 asco
Los in deze tent
pi_203417919
Stop er maar gewoon mee mensen. :R
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:17:26 #110
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203417920
We zijn over de 50% _O_
_____
pi_203417921
10 t/m 16 januari:

Variant percentage verschil met vorige meting
Omikron
94,3%
6,8 meer

Delta
5,7%
6,8 minder
pi_203417922
quote:
Het systeem van de meldingsplichtige ziekten van de GGD ondervindt vertraging door het hoge aantal meldingen wat binnenkomt. Met als gevolg een vertraging in het doormelden van het aantal meldingen aan het RIVM. De cijfers betreffen in totaal over de afgelopen 12 dagen een onderrapportage van circa 122.000 meldingen. Daarnaast zijn door een technische storing de cijfers omtrent de meldingen niet volledig doorgekomen naar het RIVM. Hierdoor is er een nog grotere onderrapportage. Er wordt hard gewerkt aan oplossingen om deze achterstand in te lopen en te verhelpen.
Na 12 dagen nog steeds niet opgelost.
Ik heb hier een zeer pittige mening over
pi_203417925
Tap tap tap
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 januari 2022 @ 15:17:36 #114
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203417926
50,6 _O-
pi_203417931
quote:
- 10 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens

STORING + ACHTERSTAND
_O- _O-
ze kunnen ook niks in dit land
pi_203417936
We kunnen vanavond naar de disco dus. Erg mooi.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_203417938
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toekomstige pieken uit naweeën van corona?
De IC capaciteit stijgt sowieso al mee met de bevolkingsgroei en onze vergrijzing. Meer dan dat lijkt me niet nodig. We hebben het nu ook (net) gered en als er een keer een echt killer virus des doods komt is 2000 plekken ook niet genoeg.

Er zijn nu zoveel bedden leeg, hoeveel meer wil je er nog leeg hebben staan?
pi_203417942
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Echt een lachertje.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:18:47 #119
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203417945
twitter
_____
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:19:21 #120
335133 MichaelScott
pi_203417957
Ze kunnen beter stoppen met die cijfers, alles open gooien en het net als Spanje als een griepje gaan zien.
pi_203417959
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:17 schreef Zipportal het volgende:
10 t/m 16 januari:

Variant percentage verschil met vorige meting
Omikron
94,3%
6,8 meer

Delta
5,7%
6,8 minder
zie je, die delta's veroorzaken de IC instroom.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:19:30 #122
498282 Scrummie
pi_203417960
quote:
- 10 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens

STORING + ACHTERSTAND
_O-

Laten we maar kappen met die dagelijkse cijfers, je hebt er inmiddels echt helemaal niets meer aan (wanneer eigenlijk wel).
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 januari 2022 @ 15:19:42 #123
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203417964
122.000 _O- meldingen van onder rapportage.
pi_203417967
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:17 schreef D_A het volgende:
50,6 _O-
de Teststraat is een besmettingsfeest.
pi_203417970
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]
_O-

Laten we maar kappen met die dagelijkse cijfers, je hebt er inmiddels echt helemaal niets meer aan (wanneer eigenlijk wel).
Laten we maar gewoon stoppen met testen, het argument dat we dat doen om zicht op het virus te houden kan na 12 dagen ook wel de prullenbak in.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:20:24 #126
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203417972
Misschien dat ze daar eens moeten updaten van Windows XP met Excel 8.0 :')
_____
pi_203417974
pi_203417980
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:20:51 #129
498282 Scrummie
pi_203417981
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Laten we maar gewoon stoppen met testen, het argument dat we dat doen om zicht op het virus te houden kan na 12 dagen ook wel de prullenbak in.
Ja, eens.
pi_203417982
pi_203417983
pi_203417986
pi_203417990
quote:

[..]
Sorry? Volgens mij is het al zeker 700 dagen een beetje aanrommelen met cijfers, apps en andere ondefinieerbare hersenspinsels.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:21:38 #134
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203417991
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:19 schreef D_A het volgende:
122.000 _O- meldingen van onder rapportage.
Gewoon opsparen zodat we straks voor een recorddag van 1 miljoen kunnen gaan *G*
_____
pi_203417998
quote:
Daarnaast zijn door een technische storing de cijfers omtrent de meldingen niet volledig doorgekomen naar het RIVM. Hierdoor is er een nog grotere onderrapportage. Er wordt hard gewerkt aan oplossingen om deze achterstand in te lopen en te verhelpen
Mogen we naast het OMT ook maar het RIVM opheffen. Wat een amateurisme zeg _O-
pi_203417999
quote:
Katwijk Zh ?

Katwijkgoden _O_
pi_203418000
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja, maar wat als er opeens een gevaarlijkere variant op duikt!
Ja, maar wat als Delta het weer overneemt!
Ja, maar wat als het virus nu wél bij ouderen aankomt (wat ze ook al weken roepen)
Ja, maar wat als....
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:23:16 #138
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203418014
quote:
Zo te zien werken hier in West-Brabant de GGD systemen wel :7
_____
pi_203418047
Met de cijfers kun je onderhand niks meer. Storing, achterstanden. En dan ook nog regio’s waar het % positief de 60% nadert. Wat voegt testen dan nog toe. Tijd voor nieuwe regels. Eenieder die overweegt om maar de teststraat te gaan, gaat in isolatie omdat die zeer waarschijnlijk besmet is.
pi_203418050
Was uw achterstand STUK. @Wereldgozer
pi_203418051
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:20 schreef LTVDK het volgende:
Misschien dat ze daar eens moeten updaten van Windows XP met Excel 8.0 :')
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 15:26:30 #142
5428 crew  miss_sly
pi_203418061
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Daar zou ik niet zo'n probleem mee hebben. Zolang het met cijfers onderbouwd kan worden, zoals het nu wel duidelijk is dat 50+ (of misschien 60+) voor het gros van de opnames zorgen.

In het najaar val ik al bijna in 50+, dus ik zeg het ook niet om mijzelf te ontzien.
Ik denk dat je met dat soort verplichtingen echt heel erg uit moet kijken. Er wordt hier zo vaak gesproken over glijdende schalen, ik denk dat daarvoor hierbij moet uitkijken. Nu is het een verplichting voor 50+ omdat echt goed duidelijk zou zijn dat dat nodig is (waarover ook nog wel wat vraagtekens zijn). Straks is het een vaccinatieverplichting voor alle kinderen om het RVP te volgen, anders niet naar kdv, psz, school? En ik ben niet zo'n what-if denker, maar er zijn vast nog genoeg andere scenario's te bedenken waar een prikplicht dan ineens een goed idee zou blijken te zijn.

Ik ben gevaccineerd en heb een booster gehad, en ik ga nog voor een extra booster zodra ik die bovenop mijn Janssen mag halen. Mij hebben ze er niet mee. Maar er komt misschien een moment dat er een vaccinatie komt die ik niet wil, en dan wil ik ook het recht hebben om hem te skippen.
pi_203418062
Kap met deze onzincijfers. :')
pi_203418074
213 op de IC
1.129 in het ziekenhuis

Waarom gaan we niet open?

twitter
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:28:08 #145
498282 Scrummie
pi_203418082
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:25 schreef alpeko het volgende:
Met de cijfers kun je onderhand niks meer. Storing, achterstanden. En dan ook nog regio’s waar het % positief de 60% nadert. Wat voegt testen dan nog toe. Tijd voor nieuwe regels. Eenieder die overweegt om maar de teststraat te gaan, gaat in isolatie omdat die zeer waarschijnlijk besmet is.
Oftewel, het simpelste en makkelijkste advies; bij klachten blijf je thuis.
pi_203418086
-25 op de IC! En dan zijn er nog mensen die beweren dat de pandemie niet voorbij is.

Alles gewoon open vanaf dinsdag 1 februari. Zondag nog even voor de show naar het Catshuis en dan een dikke streep onder het hele regeltjes circus.
٩๏̯͡๏)۶
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2022 @ 15:30:26 #147
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203418111
quote:
Het aantal positieve coronatests dat nog niet is geregistreerd bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) is opgelopen tot 122.000. Dat is de grootste toename van de achterstand in één dag tot dusver en ongeveer 46.000 meldingen meer dan vrijdag.
Oftewel het zou vandaag ook gewoon 80k+ zijn geweest
_____
pi_203418145
Waar zit nu precies de bottleneck waardoor de achterstanden ontstaan? Kan ik helpen voor 150 euro per uur?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203418164
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:28 schreef Ronald het volgende:
-25 op de IC! En dan zijn er nog mensen die beweren dat de pandemie niet voorbij is.

Alles gewoon open vanaf dinsdag 1 februari. Zondag nog even voor de show naar het Catshuis en dan een dikke streep onder het hele regeltjes circus.
Hoe moet dat dan verder met het OMT? Die proberen alles om relevant te blijven.

COR / OMT-leden willen team oprichten voor coronastrategie
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:34:09 #150
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203418167
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Oftewel het zou vandaag ook gewoon 80k+ zijn geweest
Creatief boekhouden _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203418168
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:32 schreef nostra het volgende:
Waar zit nu precies de bottleneck waardoor de achterstanden ontstaan? Kan ik helpen voor 150 euro per uur?
Dat gaan ze uiteraard niet vertellen.
pi_203418175
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:32 schreef nostra het volgende:
Omdat per positieve test een hele sloot aan verplichte data ingevoerd moet worden (handmatig).
Meest idiote systeem ooit.
pi_203418190
quote:

[..]
Geen gehaktbal meer voor Bruls!
pi_203418197
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ah natuurlijk, een "wetenschappelijk transitieteam" waar dan ongetwijfeld ook weer diezelfde OMT-leden in zitten. Ze zijn echt bang irrelevant te worden. _O-
Koopmans en Co. moeten echt hun lab terug in geschopt worden, deur op slot en snel de sleutel weggooien.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203418210
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

FOK-OMT pleit voor meer IC bedden als lange termijn strategie, voor de rest alles open., de keelpijn is geen ontwrichting van de maatschappij meer.
pi_203418225
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]
FOK-OMT pleit voor meer IC bedden als lange termijn strategie, voor de rest alles open., de keelpijn is geen ontwrichting van de maatschappij meer.
Tijd om te herzien.
Met omicron kom je niet op de IC.
Dus bezuinigen daar!
pi_203418233
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Tijd om te herzien.
Met omicron kom je niet op de IC.
Dus bezuinigen daar!
Dat komt wel goed met Ernst, maak ik me geen zorgen om :D
pi_203418241
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nou ja ze mogen nog wel een paar keer per week aanschuiven bij Op1 om af te kicken, maar voor de rest luisteren we er niet meer naar.
٩๏̯͡๏)۶
pi_203418251
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:21 schreef halfway het volgende:

[..]
Sorry? Volgens mij is het al zeker 700 dagen een beetje aanrommelen met cijfers, apps en andere ondefinieerbare hersenspinsels.
Dat klopt. Dat was datavertraging, 70-75% van de meldingen was na 5 dagen wel verwerkt op de juiste meldingsdag, Daar kon je nog rekening mee houden.
pi_203418296
pi_203418299
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Geen gehaktbal meer voor Bruls!
Bruls is beledigd omdat hij geen minister van justitie en veiligheid is geworden.
Hij is aan de kant gezet voor een allochtoon.
pi_203418346
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:45 schreef halfway het volgende:

[..]
Bruls is beledigd omdat hij geen minister van justitie en veiligheid is geworden.
Hij is aan de kant gezet voor een allochtoon.
Bruls is gewoon te licht bevonden voor die functie.
pi_203418363
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat je met dat soort verplichtingen echt heel erg uit moet kijken. Er wordt hier zo vaak gesproken over glijdende schalen, ik denk dat daarvoor hierbij moet uitkijken. Nu is het een verplichting voor 50+ omdat echt goed duidelijk zou zijn dat dat nodig is (waarover ook nog wel wat vraagtekens zijn). Straks is het een vaccinatieverplichting voor alle kinderen om het RVP te volgen, anders niet naar kdv, psz, school? En ik ben niet zo'n what-if denker, maar er zijn vast nog genoeg andere scenario's te bedenken waar een prikplicht dan ineens een goed idee zou blijken te zijn.

Ik ben gevaccineerd en heb een booster gehad, en ik ga nog voor een extra booster zodra ik die bovenop mijn Janssen mag halen. Mij hebben ze er niet mee. Maar er komt misschien een moment dat er een vaccinatie komt die ik niet wil, en dan wil ik ook het recht hebben om hem te skippen.
Daar ben ik het wel mee eens, dat het een glijdende schaal kan zijn. Zelfde geldt voor een idee als een ongevaccineerd iemand weigeren bij het ziekenhuis in het geval van corona.

Maar aan de andere kant, weer sluitingen als het ziekenhuis bevolkt wordt door ongevaccineerde personen. Tsja, daar moeten we dan toch echt wel een keer wat mee. De tijd van de generieke maatregelen moeten we toch echt een keer achter ons laten.

Maar mogelijk gaat het niet meer zo ver komen gezien de huidige ontwikkelingen.

Een vaccinatie plicht voor wie dan ook zie ik overigens nooit gebeuren. Als is het alleen maar om de matige tijd waarin vaccins/boosters lijken te werken.
pi_203418366
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:49 schreef alpeko het volgende:

[..]
Bruls is gewoon te licht bevonden voor die functie.
Figuurlijk dan wel te verstaan :9
pi_203418431
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:22 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Mogen we naast het OMT ook maar het RIVM opheffen. Wat een amateurisme zeg _O-
Wat als de storing gewoon expres is door de techneuten, die zoiets hebben van: Ga 's weg met je constant testen, we hebben er geen zin meer in om dit ducttapesysteem te onderhouden.

Ik bedoel, de dagelijkse cijfers komen nu neer op hetzelfde als niemand testen, je hebt net zo goed geen flauw idee waar je aan toe bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 15:59:29 ]
pi_203418447
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat als de storing gewoon expres is door de techneuten, die zoiets hebben van: Ga 's weg met je constant testen.

Ik bedoel, de dagelijkse cijfers komen nu neer op hetzelfde als niemand testen, je hebt net zo goed geen flauw idee waar je aan toe bent.
Dan wordt het tijd dat de techneuten ontslag krijgen, denk ik? Zou leuk zijn als jij denkt "Mijn werkgever wil dit maar ik vind het maar onzin dus fuck it", ik denk niet dat je erg lang in dienst zou blijven.
pi_203418457
Zo 2 weken Spanje geboekt voor in Augustus en voor mei a.s. ben ik nog aan het kijken. Na 2x zomer in eigen land ben ik er helemaal klaar mee en wil ik weer gewoon eens buiten Nederland. Toedeloetjes hoor.
Zonder wrijving geen glans
pi_203418460
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan wordt het tijd dat de techneuten ontslag krijgen, denk ik? Zou leuk zijn als jij denkt "Mijn werkgever wil dit maar ik vind het maar onzin dus fuck it", ik denk niet dat je erg lang in dienst zou blijven.
Uiteraard was het geen serieuze opmerking. Het meest aannemelijke scenario vind ik nog zorgelijker, incompetentie.
pi_203418481
Achterstand van 122.000 meldingen, goed bezig 👍
pi_203418494
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:51 schreef Morm_NL het volgende:

[..]
Figuurlijk dan wel te verstaan :9
Denk dat we hier elkaars grapjes niet uit hoeven te leggen...
pi_203418497
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
Achterstand van 122.000 meldingen, goed bezig 👍
Het is wel echt treurig als je weet dat dit de cijfers zijn op basis waarvan het land deels op slot zit. Een keer storing kan de beste overkomen. Alleen het RIVM kan inmiddels beter een persbericht uitdoen als ze geen storing hebben.
zie email 27 oktober
  zaterdag 29 januari 2022 @ 16:06:28 #172
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203418503
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:01 schreef Haags het volgende:
Zo 2 weken Spanje geboekt voor in Augustus en voor mei a.s. ben ik nog aan het kijken. Na 2x zomer in eigen land ben ik er helemaal klaar mee en wil ik weer gewoon eens buiten Nederland. Toedeloetjes hoor.
Ik zit nu in Portugal, waar ik in oktober ook al was. Ik ben volgens mij nog nooit zo snel twee keer na elkaar in het buitenland geweest als nu tijdens de pandemie :+
pi_203418515
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:40 schreef Ronald het volgende:

[..]
Nou ja ze mogen nog wel een paar keer per week aanschuiven bij Op1 om af te kicken, maar voor de rest luisteren we er niet meer naar.
Ze beginnen maar een youtubekanaaltje met hun oeverloze gezwam.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203418518
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik zit nu in Portugal, waar ik in oktober ook al was. Ik ben volgens mij nog nooit zo snel twee keer na elkaar in het buitenland geweest als nu tijdens de pandemie :+
Jaloers. En groot gelijk heb je. Enjoy!
Zonder wrijving geen glans
pi_203418519
Vooral bizar dat wij wel zitten te mopperen op die storingen etc., maar dat je er verder weinig over hoort en dat het maar door iedereen wordt geaccepteerd. Kappen met die flauwekul. En waarom gaan mensen in hemelsnaam nog testen? Als je je echt niet lekker voelt doe je een zelftest en als die positief is blijf je uit de buurt van andere mensen, that's it. Verder niet testen.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 16:07:39 #176
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203418520
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:07 schreef Haags het volgende:

[..]
Jaloers. En groot gelijk heb je. Enjoy!
Ja, "thuis"werken he :7
  zaterdag 29 januari 2022 @ 16:09:18 #177
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203418534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als het lastig is om in die omgeving opzet van incapabiliteit te onderscheiden, maar goed. In beginsel is het zaak deze datastroom zonder hapering te faciliteren. Ik geloof niet dat dit expres gesaboteerd wordt.
pi_203418537
quote:
Veel goede ontwikkelingen. UK versoepelt de inreisbeperkingen, vanaf 11-02 zelfs voor niet volledig gevaccineerden, wat wel lange tijd een enorm gedoe was. Dat was wel één van de laatste muren die nog overeind stond. En fijn omdat UK een land is met geen binnenlandse maatregelen, dus als je eenmaal binnen bent, zit je goed.

Enige nadeel is dat Nederland nog steeds 10 dagen quarantaineplicht heeft voor als je terug uit de UK komt. Ook te bizar voor woorden maar goed, lijkt me niet een hele grote pakkans nu.

Ga binnenkort naar Ierland waar ook vrijwel alles is afgeschaft, en waar je geen gedoe hebt met terugreizen naar Nederland.
pi_203418548
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Vooral bizar dat wij wel zitten te mopperen op die storingen etc., maar dat je er verder weinig over hoort en dat het maar door iedereen wordt geaccepteerd. Kappen met die flauwekul. En waarom gaan mensen in hemelsnaam nog testen? Als je je echt niet lekker voelt doe je een zelftest en als die positief is blijf je uit de buurt van andere mensen, that's it. Verder niet testen.
Wat ik vooral ironisch vind is dat als er 20.000 nameldingen bij zitten dat cijfer vanaf dat moment gebruikt wordt in debatten en de persconferentie, maar op 't moment dat er weinig meldingen (relatief) zijn wordt er telkens benadrukt dat er een storing is. Als er 20.000 nameldingen bij zitten is er ook een storing, maar die storing is opgelost waardoor de nameldingen meegenomen zijn.

Daar zal echt geen reden achter zitten, maar dat cijfer wordt gewoon onthouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 16:11:20 ]
pi_203418568
Die achterstand is echt absurd, hoe kun je dit nou zo giga uit de hand laten lopen.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203418582
quote:
Urenlang bij de teststraat in je auto in de file wachten om de wittejassenjunta de cijfertjesbrei te bezorgen waarmee ze de samenleving nog langer op slot kunnen houden. Nee dank je.
pi_203418588
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is wel echt treurig als je weet dat dit de cijfers zijn op basis waarvan het land deels op slot zit. Een keer storing kan de beste overkomen. Alleen het RIVM kan inmiddels beter een persbericht uitdoen als ze geen storing hebben.
Tsja, Excel gaat maar tot 32768 regels toch...

Maar ik ben het met je eens, de beslissingen worden op basis van cijfers genomen. Hoe kan het dan zo zijn dat het verkrijgen van correcte cijfers gewoon niet lukt? Onbegrijpelijk.
pi_203418611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat ik vooral ironisch vind is dat als er 20.000 nameldingen bij zitten dat cijfer vanaf dat moment gebruikt wordt in debatten en de persconferentie, maar op 't moment dat er weinig meldingen (relatief) zijn wordt er telkens benadrukt dat er een storing is. Als er 20.000 nameldingen bij zitten is er ook een storing, maar die storing is opgelost waardoor de nameldingen meegenomen zijn.

Daar zal echt geen reden achter zitten, maar dat cijfer wordt gewoon onthouden.
En de achterstand is momenteel 150K dus feitelijk moet je over de afgelopen 12 dagen gemiddeld 10K erbij plussen.
Wat neerkomt dat we al 12 dagen z'n 70K meldingen hebben. Nog 2 weken :7
pi_203418648
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En de achterstand is momenteel 150K dus feitelijk moet je over de afgelopen 12 dagen gemiddeld 10K erbij plussen.
Wat neerkomt dat we al 12 dagen z'n 70K meldingen hebben. Nog 2 weken :7
Toch is het wel lekker hoor, dit soort cijfers.

Alleen jammer dat nog niet alle beperkingen/maatregelen zijn opgeheven.

Zouden de huidige maatregelen überhaupt nog wat doen? Of is dat iets in de marge van zeg geen 90k besmettingen maar 80k?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 16:20:57 #186
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203418661
Beter stoppen met melden van aantal besmettingen.

Ziekenhuis cijfers veel belangrijker blijkt nu.
pi_203418676

Wel interessant om te zien, eerst waren het de 20-29 jarige die vooral aan de beurt waren, die is nu steeds verder aan het dalen

Toen de scholen open gingen niet heel verrassend de 10-19 jarige groep omhoog (18% -> 29%, de groep 0-9 ook (4% -> 13%) waar de groep 10-19 al hoger zat

Overige groepen blijven vooralsnog redelijk stabiel, maar dat kan met de versoepelingen wel veranderen.
pi_203418803
Hoe lang ben je eigenlijk besmettelijk? Vriend van me was positief anderhalf tot twee week geleden, paar dagen klachten, nu niks meer behalve klein kuchje. Test nog wel positief, klein streepje. Geen zin om zaterdagavond weer thuis te blijven.
pi_203418813
quote:
Groot gelijk! Ik voel me vrij dankbaar dat we sinds de crisis begon toch nog elk jaar meermaals zijn weg geweest, het doet een mens echt goed om even uit Nederland te vertrekken.
pi_203418820
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang ben je eigenlijk besmettelijk? Vriend van me was positief anderhalf tot twee week geleden, paar dagen klachten, nu niks meer behalve klein kuchje. Test nog wel positief, klein streepje. Geen zin om zaterdagavond weer thuis te blijven.
Zonder klachten mag je naar buiten.
pi_203418826
quote:
Die gaat mogelijk nog weken positief testen. De resten van het virus zijn nog aanwezig.
Hij zal niet meer besmettelijk zijn als het goed is.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_203418839
quote:
Je hoefde de afgelopen twee zomers niet in Nederland te blijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203418848
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Die gaat mogelijk nog weken positief testen. De resten van het virus zijn nog aanwezig.
Bij de PCR waarschijnlijk wel ja, GGD zegt zelfs dat 8 weken na oorspronkelijke besmetting kan zijn.
pi_203418849
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zouden de huidige maatregelen überhaupt nog wat doen? Of is dat iets in de marge van zeg geen 90k besmettingen maar 80k?
Ik denk dat je niet ver af zit van de realiteit. Ik vraag me af wat voor cijfers we zouden zien als alles gewoon open was zoals vóór Corona. Dan krijg je echt wel wat extra besmettingen, maar ik denk niet dat het er schrikbarend meer zouden zijn.
pi_203418853
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Geldt dat ook voor een sneltest? PCR kan ik begrijpen.

Anyways, ik weet niet wat hij met 'klein kuchje' bedoeld maar het lijkt me dat ie niet meer besmettelijk is. Naja, ik ga het er maar weer op wagen fuck it.
pi_203418865
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet iedereen wou door hoepels springen. Of de onzekerheid rondom reizen. Het kon inderdaad, maar het gaf (mij althans) ook een hoop onzekerheid en extra stress. Niet iedereen zat daar op te wachten; vermaakten zich ook gewoon in eigen land.
pi_203418873
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet ver af zit van de realiteit. Ik vraag me af wat voor cijfers we zouden zien als alles gewoon open was zoals vóór Corona. Dan krijg je echt wel wat extra besmettingen, maar ik denk niet dat het er schrikbarend meer zouden zijn.
Door lockdowns duw je feitelijk de curve naar voren, begrijpelijk als je het voor de zorg doet, maar dat argument is nu wel grotendeels weg. Als we over een paar weken nog steeds behapbare ziekenhuisopnames hebben met 100K besmettingen, kan je echt niet meer aankomen met we wachten nog een paar weken.
pi_203418901
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Door lockdowns duw je feitelijk de curve naar voren, begrijpelijk als je het voor de zorg doet, maar dat argument is nu wel grotendeels weg. Als we over een paar weken nog steeds behapbare ziekenhuisopnames hebben met 100K besmettingen, kan je echt niet meer aankomen met we wachten nog een paar weken.
Rutte & Koopmans en co zullen het wel gewoon proberen denk ik; extra rekken. Kleine stapjes. Dat sectoren straks om 00.00 dicht mogen bijvoorbeeld. We kunnen wel roepen dat ze er niet mee aan kunnen komen, maar daar hebben ze echt schijt aan. Kleine versoepeling en de massa grijpt het aan en is weer tevreden. Helemaal als het OMT nog steeds hel en verdoemenis voorspelt als we te snel versoepelen. Maakt niet uit hoe vaak ze er naast hebben gezeten - we blijven er blind op vertrouwen.
pi_203418907
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet iedereen wou door hoepels springen. Of de onzekerheid rondom reizen. Het kon inderdaad, maar het gaf (mij althans) ook een hoop onzekerheid en extra stress. Niet iedereen zat daar op te wachten; vermaakten zich ook gewoon in eigen land.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen.

In zomer 2020 met de auto naar Oostenrijk geweest. Enige hoepel was een mondkapje in winkels.

Afgelopen zomer naar Spanje. QR-code en verder geen centje pijn.
pi_203418919
Wat mij opvalt: het is overduidelijk wat voor onzin uit dat OMT komt, en toch doen zoveel mensen mee aan die testwaanzin. Ik snap dat in sommige gevallen je wel moet, als je bijvoorbeeld gaat vliegen of zo, maar toch.

Als massaal mensen stoppen met die onzin, en gewoon dat OMT een dikke middelvinger geven, houdt het snel op. Die aantallen 'besmettingen' (whatever that means tegenwoordig), geven het corrupte OMT alleen ammunitie voor hun angstporno en pro-lockdown adviezen.
pi_203418934
Dit dus. Luistert naar de gebiedende wijs en haal sofort je booster, anders maakt omicron deze random hippe oma dood!!!

pi_203418936
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In zomer 2020 met de auto naar Oostenrijk geweest. Enige hoepel was een mondkapje in winkels.

Afgelopen zomer naar Spanje. QR-code en verder geen centje pijn.
Niet iedereen heeft zo'n white privilege als jij dat je overal heen kan reizen. Veel mensen, met name van kleur, hebben geen geld om te reizen.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 16:48:05 #203
445514 DonDruiper
pi_203418965
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:45 schreef Homey het volgende:
Wat mij opvalt: het is overduidelijk wat voor onzin uit dat OMT komt, en toch doen zoveel mensen mee aan die testwaanzin. Ik snap dat in sommige gevallen je wel moet, als je bijvoorbeeld gaat vliegen of zo, maar toch.

Als massaal mensen stoppen met die onzin, en gewoon dat OMT een dikke middelvinger geven, houdt het snel op. Die aantallen 'besmettingen' (whatever that means tegenwoordig), geven het corrupte OMT alleen ammunitie voor hun angstporno en pro-lockdown adviezen.
Anders hoor je er niet bij hé. Mensen doen het bijvoirbeeld zodat ze een weekje thuis kunnen blijven. Of voor hun groene vinkje.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 29 januari 2022 @ 16:48:27 #204
445514 DonDruiper
pi_203418971
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:46 schreef Homey het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft zo'n white privilege als jij dat je overal heen kan reizen. Veel mensen, met name van kleur, hebben geen geld om te reizen.
Oh asjeblieft zeg :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203418976
quote:

[..]
Ze mogen ook niet op terrasjes zitten.
pi_203419023
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uh? :D Ik leg alleen uit dat er mensen zijn die er anders in stonden en het teveel gedoe vonden.
pi_203419039
twitter

Maurice is viesmad
pi_203419043
Ik heb eigenlijk helemaal geen rare dingen hoeven doen om te reizen. 3 x naar Italië geweest vorig jaar, waarvan 2 x met het vliegtuig. Oké, heb wel een QRcode, maar ook die eigenlijk niet of nauwelijks hoeven laten zien. Was wel lekker trouwens. Heb er al weer zin in. Echte pizza!
pi_203419056
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Die achterstand is echt absurd, hoe kun je dit nou zo giga uit de hand laten lopen.. :{
Ach die cijfers boeit toch niemand, behalve OMT. Ze kunnen net zo goed elke dag een random cijfer genereren en publiceren.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 16:54:53 #210
335133 MichaelScott
pi_203419065
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit dus. Luistert naar de gebiedende wijs en haal sofort je booster, anders maakt omicron deze random hippe oma dood!!!

[ afbeelding ]
Gelukkig wel iemand met de juiste haarkleur op de foto.
pi_203419067
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:52 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Maurice is viesmad
Is ook schandalig, hopelijk krijgt het over 5-10 jaar nog een staartje.
pi_203419074
quote:
[ twitter ]

Maurice is viesmad
Terecht ook. Het sneue is dat Maurice de Hond met zijn trackrecord het gedurende deze pandemie vaker bij het rechte eind heeft gehad dan Wallinga en de rest van het omt.
pi_203419089
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Is ook schandalig, hopelijk krijgt het over 5-10 jaar nog een staartje.
Ik hoop eigenlijk eerder.
pi_203419090
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[ afbeelding ]
NU.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen rare dingen hoeven doen om te reizen. 3 x naar Italië geweest vorig jaar, waarvan 2 x met het vliegtuig. Oké, heb wel een QRcode, maar ook die eigenlijk niet of nauwelijks hoeven laten zien. Was wel lekker trouwens. Heb er al weer zin in. Echte pizza!
Als de QR er daar af gaat, op naar Napels! :Y) c_/
pi_203419092
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Uh? :D Ik leg alleen uit dat er mensen zijn die er anders in stonden en het teveel gedoe vonden.
Wat ik mij afvraag, zonder dat we in allerlei complotten terecht komen:

Hoe zorgen we dat de invloed van ziekenhuisbazen en virologen weer wat proportioneler wordt in de samenleving? Op dit moment hebben ze echt serieus voet aan de grond gekregen en begin ik echt bang te worden dat we straks ook een onevenredige focus op griepmaatregelen en Omikron krijgen.

Volgens mij is dat ook (zonder dat we de persoonlijke aanval hoeven te zoeken) wel de kern van het probleem nu. Dat OMT-leden integer zijn, daar heb ik niet zoveel reden voor om aan te twijfelen. Dat OMT-leden wel degelijk een eigen belang hebben (natuurlijk vindt een ziekenhuisman zoals Gommers het lekkerder dat zijn personeel het wat rustiger heeft en komt hij daarvoor op) dat lijken we met z'n allen te vergeten.

Voor de crisis hadden we een normale situatie en daar moeten we naar terug. Maar dat hoor ik te weinig.
pi_203419109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Hoe zorgen we dat de invloed van ziekenhuisbazen en virologen weer wat proportioneler wordt in de samenleving? Op dit moment hebben ze echt serieus voet aan de grond gekregen en begin ik echt bang te worden dat we straks ook een onevenredige focus op griepmaatregelen en Omikron krijgen.

Volgens mij is dat ook (zonder dat we de persoonlijke aanval hoeven te zoeken) wel de kern van het probleem nu. Dat OMT-leden integer zijn, daar heb ik niet zoveel reden voor om aan te twijfelen. Dat OMT-leden wel degelijk een eigen belang hebben (natuurlijk vindt een ziekenhuisman zoals Gommers het lekkerder dat zijn personeel het wat rustiger heeft en komt hij daarvoor op) dat lijken we met z'n allen te vergeten.

Voor de crisis hadden we een normale situatie en daar moeten we naar terug. Maar dat hoor ik te weinig.
Als er steeds meer landen in Europa terug gaan naar normaliteit, zonder QR en testen, kunnen ze roepen wat ze willen, maar uiteindelijk gaat dat schip dan maximaal ten onder.
pi_203419114
twitter

We zitten al weer praktisch onder de nieuwe modellen qua IC-bezetting, zelfs onder het scenario bij een strenge lockdown. OMT-goden _O_
pi_203419137
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:59 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
We zitten al weer praktisch onder de nieuwe modellen qua IC-bezetting. OMT-goden _O_
Ze moeten dat blauwe lijntje straks nog even verschuiven en op die gele lijn leggen.
Dan erbij vertellen dat de lockdown gewerkt heeft, de golf is verslagen. :7
pi_203419142
quote:

[ afbeelding ]
Dit is tenminste nog een dame op leeftijd. In Amsterdam al twee van deze abri’s gezien met posters van mensen jonger dan 30.
- verwijderd door admin -
pi_203419154
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Als er steeds meer landen in Europa terug gaan naar normaliteit, zonder QR en testen, kunnen ze roepen wat ze willen, maar uiteindelijk gaat dat schip dan maximaal ten onder.
Denk je ja? Ik betwijfel het.
pi_203419155
quote:
[ twitter ]

Maurice is viesmad
Maurice "er komt nooit een 2e golf" de Hond.

schei toch uit joh, waarom wordt die man nog serieus genomen? elke gek kan zien dat het prima gaat in de ziekenhuizen, waarom hebben we daar Maurice voor nodig om ons dat te zeggen?
pi_203419156
quote:
[ twitter ]
We zitten al weer praktisch onder de nieuwe modellen qua IC-bezetting, zelfs onder het scenario bij een strenge lockdown. OMT-goden _O_
Ik heb moeite om dit serieus te nemen…
zie email 27 oktober
pi_203419157
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee klopt, niks hoefde. De drempel was wel hoger door constant veranderende kleurencodes, quarantaineverplichtingen en horrorverhalen.

Pas eind juli 2021 besloot Nederland om de hele EU uniform op code geel of groen te zetten, daarvoor had je het risico dat je bij thuiskomst in quarantaine moest door een verandering van kleurcode. Of halsoverkop eerder terugvliegen om dat te voorkomen. Natuurlijk kon je dat negeren maar niet iedereen is zo'n ekte ekte schijt aan de roverheid-baas natuurlijk. :7

Als je je momenten goed uitzocht en flexibel bleef kon je inderdaad wel een 'normale' (nou ja, wat heet?) vakantie hebben. Maar snap ook wel dat niet iedereen zin had om dat uit te zoeken.
pi_203419168
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:02 schreef groenen het volgende:

[..]
Dit is tenminste nog een dame op leeftijd. In Amsterdam al twee van deze abri’s gezien met posters van mensen jonger dan 30.
Ik zag er laatst eentje met een kind van 12. :7
  zaterdag 29 januari 2022 @ 17:06:30 #225
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203419189
quote:
[ twitter ]
Dit kan echt niet. Er moeten snel meer mensen naar het ziekenhuis, want blijkbaar houden we ons totaal niet aan de modellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203419196
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
My bad. Dan vatte ik het verkeerd op.
pi_203419223
quote:
[ twitter ]
Het komt de laatste tijd meer over alsof ze gewoon wat aan het kleuren zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Kan wel even duren voordat we er minder waarde aan gaan hechten; ik vrees ook voor het scenario dat ze nu de relevantie geproefd hebben en nu ook gaan opkomen voor maatregelen tegen de normale griep of lichtere varianten zoals Omicron (het is immers hun vak gebied en nu hopen ze dat die interesse in hun vak gebied doorzet). Het is aan het kabinet om die club weer even met beide voeten op de grond te zetten. Geen idee hoe lang dat gaat duren. Tot ze hun eigen politieke doelen (QR bewijs/2G) erdoor heen geduwd hebben? Totdat teveel andere landen versoepelen en de kritiek te fors wordt? Afwachten.
pi_203419224
quote:

[..]
Oke.

Nou, gelukkig maar dat ik over dat privilege beschik.
pi_203419235
Hilarisch dat ze die piek in de grafiek een maand hebben opgeschoven. En dan nog zitten ze onder die gigantisch range van 250 tot 3500. _O-
pi_203419254
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Hilarisch dat ze die piek in de grafiek een maand hebben opgeschoven. _O-
Het gaat morgen regenen.
Nee, overmorgen.
Nee, de dag erna.
Misschien volgende week.
Volgende maand valt er vast wel een druppel.

''Kijk, kijk, de modellen kloppen, het regent nu!''.
pi_203419261
Vanavond wintersport boeken met m'n nare white privilege.
pi_203419292
In NL hetzelfde (onderste tweet Martin Hennegan) :

twitter

En nog meer wanneer je een percentage 52% incidental findings meeweegt.

@Oliver23 heb je deze al eens gemaakt?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 17:14:57 #233
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203419294
quote:
Begrijpelijk. Wij gaan binnenkort ook naar Spanje en in mei naar Italië. Het is wel mooi geweest. Ik pak het oude leven voor zo ver dat kan gewoon weer op. Kunnen ook alweer naar kantoor, wel met enige randvoorwaarden maar ik zit er in ieder geval 3 a 4 dagen per week.
pi_203419316
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is aan het kabinet om die club weer even met beide voeten op de grond te zetten. Geen idee hoe lang dat gaat duren. Tot ze hun eigen politieke doelen (QR bewijs/2G) erdoor heen geduwd hebben? Totdat teveel andere landen versoepelen en de kritiek te fors wordt? Afwachten.
En daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. De lijntjes met "experts" zijn extreem kort, veel te kort wat mij betreft.

Rutte lijkt ze echt naadloos te volgen. Moet zeggen dat hij wat dat betreft ook echt wel door de mand is gevallen. Echt leiderschap zou zijn: Leuk advies maar doen we niet. We gooien de boel open.

Kritiek is er wel wat, ook van goede journalisten zoals Wollaars. Maar het komt wel heel erg traag op gang. Onder andere door het cirkeltje wat ik al eerder had aangestipt. Omdat alleen de zeer rechtse partijen forse kritiek hebben (en mainstream media meer het middengeluid vertegenwoordigen) komt die kritiek moeizaam op gang.
pi_203419364
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:14 schreef Za het volgende:

[ twitter ]

@:Oliver23 heb je deze al eens gemaakt?
Die Eric Feigl-Ding is volgens mij de treurigste doemdenker op aarde. Ik heb volgens mij nog geen tweet van de man gezien waarin maar een sprankje hoop of optimisme terug te zien is. Zelfs in deze tweet, die helemaal niets negatiefs meedraagt schrijft hij dat het 'not a good Signal' is.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203419367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
Vanavond wintersport boeken met m'n nare white privilege.
Sneeuwprivilege. :7
pi_203419391
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:20 schreef Multatilu het volgende:

Die Eric Feigl-Ding is volgens mij de treurigste doemdenker op aarde. Ik heb volgens mij nog geen tweet van de man gezien waarin maar een sprankje hoop of optimisme terug te zien is. Zelfs in deze tweet, die helemaal niets negatiefs meedraagt schrijft hij dat het 'not a good Signal' is.
Het ging me om de tweet daaronder, kijk daar eens naar svp, Ding kwam ongewild mee.
pi_203419440
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:22 schreef Za het volgende:

[..]
Het ging me om de tweet daaronder, kijk daar eens naar svp, Ding kwam ongewild mee.
Dat vond ik ook juist het positieve verhaal. Maar des te groter het contrast met Ding.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203419507
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:14 schreef Za het volgende:

[ twitter ]

@:Oliver23 heb je deze al eens gemaakt?
Die Eric Feigl-Ding weet wel hoe je paniek moet zaaien. Mensen bang maken voor een snotneus :') Verder prima dat die nieuwe variant nog besmettelijker is.
pi_203419526
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:24 schreef Za het volgende:
Zo dan:
[ afbeelding ]
Hey, dat is een tijdje geleden :7
  zaterdag 29 januari 2022 @ 17:45:51 #242
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203419679
Het zal wel met die booster reclame campagne. Goed om te weten dat het beschikbaar is. Ik maak er tzt wel gratis gebruik van als het een vereiste is voor een buitenlandse trip.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:00:44 #243
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203419859
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:20 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Sneeuwprivilege. :7
Sneeuwvlokjesprivilege
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203420006
quote:
Zo dan:
[ afbeelding ]
Niks, maar dan ook niks aan de hand.
pi_203420097
quote:
QR
The end
Go hard or go home
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:16:12 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203420107
Een halfbakken QR-check en daarna kon het los in de voetbalkantine: geen placering, geen 1,5 meter, geen mondmaskers ^O^
pi_203420188
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:03 schreef koemleit het volgende:

[..]
Maurice "er komt nooit een 2e golf" de Hond.

schei toch uit joh, waarom wordt die man nog serieus genomen? elke gek kan zien dat het prima gaat in de ziekenhuizen, waarom hebben we daar Maurice voor nodig om ons dat te zeggen?
Wellicht, maar prioriteit nr1 is het OMT weg!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:34:42 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203420365
Erg mooie cijfers trouwens zie ik, maar met StoringGod in the house is het wellicht beter nog even 2 weekjes aankijken, wat jullie
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:38:15 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203420412
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een halfbakken QR-check en daarna kon het los in de voetbalkantine: geen placering, geen 1,5 meter, geen mondmaskers ^O^
U gaat dood.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203420431
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg mooie cijfers trouwens zie ik, maar met StoringGod in the house is het wellicht beter nog even 2 weekjes aankijken, wat jullie
Niet alleen 2 weken aankijken maar ook een goed moment om te kijken naar welke maatregelen belangrijk zijn om besmettingen in de toekomst te voorkomen. Een lange termijn visie zodat mensen de komende jaren weten waar ze aan toe zijn.

Bijvoorbeeld permanent mondkapjes, CTB, handen wassen, regelmatige boosters (jong en oud), minder mensen per m2 en uiteraard het nachtleven gesloten houden. O+ O+
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:41:24 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203420467
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
U gaat dood.
Then so be it.
pi_203420509
Zo ergens na 2030 kunnen we voorzichtigjes eraan gaan denken dat corona een stevige verkoudheid wordt:

Zaken als aan de keukentafel werken, mondkapjes op en standaard zelftesten voor het afleggen van een bezoek zijn kernelementen om structureel in te passen. Dat gaat ook lukken, want dat ervaren we juist als leuk:

quote:
Verder is het verstandig als aanpassingen zo veel mogelijk aansluiten bij bestaand/reeds veranderd
gedrag en trends, zoals meer hybride werken als norm bij beroepen waarvoor dat praktisch kan,
gewenning aan dragen mondkapje en standaard zelftesten voor bezoek (aan kwetsbaren). Dergelijke
structurele veranderingen dragen bij aan vermindering van de virustransmissie en zijn voor veel
mensen beter vol te houden omdat ze ook deels als positief worden ervaren en niet alleen maar
beperkend.
Hiermee vergroten we de kans op het "griep plus"-scenario over de tijd. De kans op een verkoudheidsscenario wordt niet vergroot. Let wel: ook in het "griep plus"-scenario kan er sprake zijn van extra oplevingen door bijvoorbeeld een nieuwe variant met een ernstiger ziektebeeld in combinatie met een afname van bestaande immuniteit, waarbij er opnieuw forse aanvullende maatregelen nodig zijn om de zorgvraag aan te kunnen.

Bij zulke structurele maatregelen kan gedacht worden aan het standaard ontsmetten van handen in elke winkel, overal mondmaskers, meer en beter thuisonderwijs, stoeltjes op terrassen uit elkaar houden, binnensport buiten uitoefenen, competitieplanningen aanpassen, vakanties op een ander moment, horeca/cultuur en evenementen niet meer in de winter en testen vooraf en thuisblijven achteraf.

We hebben wat gedachtestreepjes van laaghangend fruit op een rij gezet:

Tot zover! We kijken uit naar een fijn decennium waarin we het vooral samen doen!

Grgr!

Het OMT cum suis
Friedman on Donahue
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:46:43 #253
68638 Zwansen
pi_203420515
quote:
Zo dan:
[ afbeelding ]
Dit betreft de IC, die blijft afnemen inderdaad. De bezetting in de kliniek is met 20% gestegen in de afgelopen week.
pi_203420539
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dit betreft de IC, die blijft afnemen inderdaad. De bezetting in de kliniek is met 20% gestegen in de afgelopen week.
Mensen met Corona inderdaad. Als je 100k besmettingen per dag hebt gaat dat hard.

De Corona-dreiging is voorbij.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 18:49:19 #255
236264 crew  capricia
pi_203420543
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat is ook wat Gommers voorspelde.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:50:32 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203420561
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:46 schreef nostra het volgende:
Zo ergens na 2030 kunnen we voorzichtigjes eraan gaan denken dat corona een stevige verkoudheid wordt:

[ afbeelding ]

Zaken als aan de keukentafel werken, mondkapjes op en standaard zelftesten voor het afleggen van een bezoek zijn kernelementen om structureel in te passen. Dat gaat ook lukken, want dat ervaren we juist als leuk:
[..]
Hiermee vergroten we de kans op het "griep plus"-scenario over de tijd. De kans op een verkoudheidsscenario wordt niet vergroot. Let wel: ook in het "griep plus"-scenario kan er sprake zijn van extra oplevingen door bijvoorbeeld een nieuwe variant met een ernstiger ziektebeeld in combinatie met een afname van bestaande immuniteit, waarbij er opnieuw forse aanvullende maatregelen nodig zijn om de zorgvraag aan te kunnen.

[ afbeelding ]

Bij zulke structurele maatregelen kan gedacht worden aan het standaard ontsmetten van handen in elke winkel, overal mondmaskers, meer en beter thuisonderwijs, stoeltjes op terrassen uit elkaar houden, binnensport buiten uitoefenen, competitieplanningen aanpassen, vakanties op een ander moment, horeca/cultuur en evenementen niet meer in de winter en testen vooraf en thuisblijven achteraf.

[ afbeelding ]

Tot zover! We kijken uit naar een fijn decennium waarin we het vooral samen doen!

Grgr!

Het OMT cum suis
Ik word hier wel vrolijk van.

Waarom? Onuitvoerbaar en lachwekkend.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203420578
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Bij de PCR waarschijnlijk wel ja, GGD zegt zelfs dat 8 weken na oorspronkelijke besmetting kan zijn.
Hoe zit dat bij de antigeen dan?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:53:20 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203420594
quote:

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grgr!

Het OMT cum suis
Leuk plan.

Doen we verder niks mee.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:54:18 #259
498282 Scrummie
pi_203420607
quote:

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grgr!

Het OMT cum suis
Prof. dr. R.A. Bal, prof. dr. M.J.M. Bonten, dr. P. Depla, prof. dr. D.A.M.P.J. Gommers, prof. dr. C.J.P.A. Hoebe, dr. S. van den Hof, prof. dr. M.D. de Jong, prof. dr. J.A.J.W. Kluytmans, dr. ir. B. Kolen, prof. dr. M.P.G. Koopmans, prof. dr. ir. A.G. van der Lippe, dhr. D. Mekić LL.B., prof. dr. K. Putters, drs. M.A. Roskam Abbing, dr. A.J.M. Schreijer, dr. C.M. Swaan, prof. dr. A. Voss, prof. dr. R.G.J. Westendorp, drs. C.H.F.M. Waegemaekers. Gefaciliteerd door Pandemic & Disaster Preparedness Center. Onder begeleiding van Gupta Strategists: dr. S. van Beurden, drs. J. de Bruin, dr. ir. M. Oosterwaal en dr. ir. G. Wullink.

Zijn dus de grootste gevaren voor deze maatschappij sinds het virus zelf.
pi_203420639
quote:

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grgr!

Het OMT cum suis
Kunnen deze mensen opgesloten worden vanwege staatsgevaarlijk zijn ofzo? Wat een vreselijk enge ideeën. Dat we toch nooit zo gek worden om hier aan te gaan beginnen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 18:57:50 #261
346939 Janneke141
pi_203420643
quote:
(insert maatschappijontwrichtend gelul)
Godsamme. Hoe krijg je dit, als club van een stuk of 20 gerenommeerde wetenschappers, in vredesnaam je strot uit.
pi_203420676
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik word hier wel vrolijk van.

Waarom? Onuitvoerbaar en lachwekkend.
Alles kunnen ze forceren (alhoewel zij dat misschien als stimuleren zouden omschrijven).
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:01:46 #263
68638 Zwansen
pi_203420677
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:49 schreef Confetti het volgende:

[..]
Mensen met Corona inderdaad. Als je 100k besmettingen per dag hebt gaat dat hard.

De Corona-dreiging is voorbij.
Ja, klopt. Maar laat mensen zelf die conclusie trekken door alle feiten te presenteren en niet selectief te gaan shoppen. :P
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:06:15 #264
498282 Scrummie
pi_203420715
Uit dat document:

quote:
Hiervoor is goede monitoring van het virus nodig; de hele piramide van besmetting tot sterfte moet real-time in beeld zijn.
_O- Storing op storing, maar we gaan het realtime monitoren.
pi_203420718
quote:
Toevallig net mezelf nog een keer getest, want was ook wel benieuwd. Na 8 dagen vrijwel geen klachten meer, op een loopneus na (die ik door allergiëen en hobbies uit mijn jonge jaren het hele jaar door heb, dus reken ik even niet mee als restklacht). Streepje op de zelftest was nog net zo gekleurd als de 1e keer.
Zal dus wel net als de PCR test nog 8 weken positief blijven testen. Gewoon lekker naar buiten als de klachten over zijn.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:07:33 #266
68638 Zwansen
pi_203420724
Trouwens, ik heb volgende week een eerste borrel met mijn team. Ben vorig jaar begonnen en heb natuurlijk sowieso zin om eindelijk weer eens naar de kroeg te gaan, maar ook zin om dit met m’n nieuwe werk te gaan doen.

Nu zijn er bij mijn zoon al 5 klasgenoten positief getest in de afgelopen dagen. Bij eentje hebben we zelfs een half uur in één auto gezeten na het terugrijden van hun sport.

Is het raar als ik de komende dagen mezelf en hem even niet laat testen zodat die borrel niet in het geding komt? O-)
pi_203420726
quote:
89s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:07 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, ik heb volgende week een eerste borrel met mijn team. Ben vorig jaar begonnen en heb natuurlijk sowieso zin om eindelijk weer eens naar de kroeg te gaan, maar ook zin om dit met m’n nieuwe werk te gaan doen.

Nu zijn er bij mijn zoon al 5 klasgenoten positief getest in de afgelopen dagen. Bij eentje hebben we zelfs een half uur in één auto gezeten na het terugrijden van hun sport.

Is het raar als ik de komende dagen mezelf en hem even niet laat testen zodat die borrel niet in het geding komt? O-)
Ligt eraan, hoe aardig vind je je collega's? :D
pi_203420740
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 18:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Prof. dr. R.A. Bal, prof. dr. M.J.M. Bonten, dr. P. Depla, prof. dr. D.A.M.P.J. Gommers, prof. dr. C.J.P.A. Hoebe, dr. S. van den Hof, prof. dr. M.D. de Jong, prof. dr. J.A.J.W. Kluytmans, dr. ir. B. Kolen, prof. dr. M.P.G. Koopmans, prof. dr. ir. A.G. van der Lippe, dhr. D. Mekić LL.B., prof. dr. K. Putters, drs. M.A. Roskam Abbing, dr. A.J.M. Schreijer, dr. C.M. Swaan, prof. dr. A. Voss, prof. dr. R.G.J. Westendorp, drs. C.H.F.M. Waegemaekers. Gefaciliteerd door Pandemic & Disaster Preparedness Center. Onder begeleiding van Gupta Strategists: dr. S. van Beurden, drs. J. de Bruin, dr. ir. M. Oosterwaal en dr. ir. G. Wullink.

Zijn dus de grootste gevaren voor deze maatschappij sinds het virus zelf.
Mogen we inmiddels zeggen dat deze figuren staatsgevaarlijk zijn met hun totaal wereldvreemde en geradicaliseerde denkbeelden?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:09:54 #269
498282 Scrummie
pi_203420741
quote:
Twee sporen zijn al sinds het begin van de coronacrisis opgestart, namelijk het vergroten en
flexibiliseren van de zorgcapaciteit om meer COVID-zorg te kunnen leveren (spoor A) en de COVID-19
toolbox om besmettingen terug te brengen (spoor C).
Ja, dat vergroten van de zorgcapaciteit merken we heel erg.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:10:13 #270
498282 Scrummie
pi_203420743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:09 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Mogen we inmiddels zeggen dat deze figuren staatsgevaarlijk zijn met hun totaal wereldvreemde en geradicaliseerde denkbeelden?
Ja hoor, ik noem het OMT al een tijdje staatsgevaarlijk.
pi_203420753
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Er hebben nog nooit zoveel mensen een thuisbehandeling met zuurstof ondergaan.

Zo zal het wel gespind gaan worden.
pi_203420762
quote:

Als je uiteindelijk besmet raakt heb je na die borrel waarschijnlijk nog genoeg tijd om je te laten testen voor een herstelbewijs :7
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:12:30 #273
68638 Zwansen
pi_203420769
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:08 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ligt eraan, hoe aardig vind je je collega's? :D
Iedereen is gevaccineerd, geboosterd en niemand is viesdik. :P

Kan weinig gebeuren dus. Mocht ik trouwens zelf echt klachten krijgen dan laat ik me vast wel testen, maar ik ga mij niet laten testen uit voorzorg.
pi_203420776
quote:

Boef dat je bent.
Friedman on Donahue
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:13:04 #275
68638 Zwansen
pi_203420781
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als je uiteindelijk besmet raakt heb je na die borrel waarschijnlijk nog genoeg tijd om je te laten testen voor een herstelbewijs :7
Goed punt. ^O^
pi_203420785
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Klopt het überhaupt wel, want de ic capaciteit was gedurende de pandemie in Nederland toch juist kleiner geworden?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:13:34 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203420788
Dat OMT moet je gewoon buiten zetten, was allemaal leuk in 2020 om bij een acute uitbraak van een nieuw virus de regering bij te staan maar intussen zijn die lui al lang en breed over de houdbaarheid heen.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:14:18 #278
68638 Zwansen
pi_203420794
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Boef dat je bent.
Nee, ik vraag jullie als wijze heren en dames om zwaarwegend advies. Noem het een soort raadgevend referendum.
pi_203420800
quote:

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grgr!

Het OMT cum suis
Dit zijn de nieuwe wappies hoor. Met alle respect.
zie email 27 oktober
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:17:06 #280
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_203420825
quote:

Ik zie persoonlijk geen kwaad in niet testen en geen quarantaine omdat het virus al in alle hoeken en gaten van de maatschappij is doorgedrongen. Eventuele quarantaine is op dit punt even zinvol als koortsachtig proberen niet je glas water op het tapijt te knoeien terwijl het dak boven je hoofd weg is en het naar binnen stortregent.
pi_203420826
quote:

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grgr!

Het OMT cum suis
7-daagse werkweek. My god, slaven van het virus.
zie email 27 oktober
pi_203420882
Is het OMT eigenlijk gevraagd om dit toekomst advies? Of hadden ze wat tijd over, omdat hun modellen sowieso altijd spot-on zijn?
- verwijderd door admin -
pi_203420888
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat OMT moet je gewoon buiten zetten, was allemaal leuk in 2020 om bij een acute uitbraak van een nieuw virus de regering bij te staan maar intussen zijn die lui al lang en breed over de houdbaarheid heen.

Ze muteren voor onze ogen tot een nieuw team, het Endemic Management Team. Ongekozen, dat praat wel zo makkelijk. w/

Opvallend dat ze het hebben over 'en-en', dat er geen uitruil kan zijn van zorg- en maatschappelijke belangen. Nog steeds doorgaan met de illusie dat we langdurig kunnen leven met niet-farmaceutische interventies zonder de maatschappij te ontwrichten. Zolang je er maar een goed verhaal bij hebt. Dan blijven mensen wel kapjes dragen! Nou we zien nu al hoe goed Ernst Kuipers is in maatregelen verkopen...

Dat 'no trade-offs' is trouwens echt retoriek die internationaal wordt verspreid door de Zero Covid-club. Het "There is no alternative" van deze tijd. Ook dat er 'nadrukkelijk' niet gepleit wordt voor het afschermen van kwetsbaren. Hoezo eigenlijk niet? Je hebt ofwel vaccins en pillen die werken, ofwel je schermt ze af, ofwel je accepteert dat ze geïnfecteerd raken.

twitter
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:23:41 #284
335133 MichaelScott
pi_203420889
quote:

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grgr!

Het OMT cum suis
Lekker fulltime studeren via een beeldscherm zodat je na een paar jaar 7 dagen per week via een beeldscherm kan werken. De jaarlijkse vakantie is een weekje camping op Texel. En afhankelijk van het jaargetijde mag je met mondkapje en 1,5 meter sporten of een concert bezoeken. _O-

Dit is erg motiverend voor de jeugd.

Leven in dienst van het virus ziet er zo uit.
pi_203420909
quote:
Wij gooien het over een andere boeg. Over een paar weken vliegen we naar Sint Maarten. Lekker vakantie in eigen land man :P
pi_203420943
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Iedereen is gevaccineerd, geboosterd en niemand is viesdik. :P

Kan weinig gebeuren dus. Mocht ik trouwens zelf echt klachten krijgen dan laat ik me vast wel testen, maar ik ga mij niet laten testen uit voorzorg.
Mee eens, ik laat me al een jaar niet meer uit voorzorg testen na contact met een positief iemand. Als ik klachten krijg vind ik het vroeg zat.
  Forum Admin zaterdag 29 januari 2022 @ 19:36:58 #287
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203421006
quote:

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grgr!

Het OMT cum suis
Bizar hoe wereldvreemd dit gehele betoog is. Driekwart van al die lariekoek wordt nu al niet eens meer nageleefd _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203421035
Trouwens, keihard gelachen om deze plaatjes die net al voorbij kwamen.

Het zijn bijna allemaal doorgeleerde mensen en wetenschappers die er aan mee hebben gewerkt. En dan met zulke broddelwerken aankomen, hoe kan je jezelf dan ooit nog serieus nemen? Lijkt wel of ze een kind van 4 wat kleurpotloden hebben gegeven. Dit kán toch niet. _O-
pi_203421042
quote:

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grgr!

Het OMT cum suis
_O-

Maar dan ook echt _O-

Hebben die mensen helemaal niets van een normaal leven, waar je ook maar een beetje van de maatschappij en de stemming omtrent corona meekrijgt? _O-

OMT en de aanwezigen bij dat overleg = exit.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:43:06 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203421060
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:40 schreef Pistolero het volgende:

[ afbeelding ]

Het zijn bijna allemaal doorgeleerde mensen en wetenschappers die er aan mee hebben gewerkt. En dan met zulke broddelwerken aankomen, hoe kan je jezelf dan ooit nog serieus nemen? Lijkt wel of ze een kind van 4 wat kleurpotloden hebben gegeven. Dit kán toch niet. _O-

Dit clubje is nu wel echt af hoor.
pi_203421121
een aap had meer modellen goed gehad.
pi_203421132
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja hoor, ik noem het OMT al een tijdje staatsgevaarlijk.
En een gevaar voor de nationale veiligheid en volksgezondheid omdat ze onze economie, en daarmee de zorg en de veiligheid, ernstige schade toebrengen met hun waanbeelden.

Het volk begint te beseffen dat al die 'deskundigen' die ons 'voorlichting' gaven in de media de afgelopen twee jaar eigenlijk een stel achterlijken waren die geen idee hadden wat ze aan het doen waren.
pi_203421146
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:47 schreef THEFXR het volgende:
een aap had meer modellen goed gehad.
Een gele aap?

@Lenny_Leonard
  Forum Admin zaterdag 29 januari 2022 @ 19:50:01 #294
pi_203421149
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:40 schreef Pistolero het volgende:

[ afbeelding ]

Schuld van de ongevaccineerden.

QR code zal ons helpen

Solidair zijn

Het zijn maar kleine concessies aan je leven

Je bent toch geen wappie?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203421161
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

Ik denk dat Rutte die beslissing niet kan maken, moet hij eerst een advies over inwinnen. Bij het OMT. Ra ra ra wat daar uit komt.
pi_203421168
Volgens mij zitten we al in de fase dat corona een verkoudheid is geworden.

Ik hoor mensen, waaronder Van Dissel, weleens zeggen dat het nog geen griepje is. Ik vraag me af of die mensen wel een idee hebben wat griep is. In ieder geval niet dat weekje verkoudheid wat de meesten van ons 1,2 of 3 keer in een jaar hebben. Een echte griep heb je maar eens de 5 tot 10 jaar en dan lig je er al snel 1 tot 2 weken uit. Ik heb vlak voor corona griep gehad en daar was ik echt 1.5 week ziek van en het duurde qua sportprestates bijna 2 maanden voordat ik helemaal hersteld was. Verder is mijn opa een aantal jaar terug overleden aan de griep. Sucks, was onverwacht, maar ik vind nog steeds dat we daar niet de hele maatschappij aan moeten aanpassen. Ik erger me wel dood aan de bagatellisatie van griep als het met corona vergeleken wordt.

Die Omicron variant is echt heel veel minder erg dan dat, ik zie dat nu als verkoudheid tot verkoudheid+.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:50:57 #297
346939 Janneke141
pi_203421170
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

QR code zal ons helpen

Solidair zijn

Je hoeft niets in te leveren, het verschuift hooguit naar een ander moment in het jaar.
  Forum Admin zaterdag 29 januari 2022 @ 19:52:15 #298
pi_203421199
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je hoeft niets in te leveren, het verschuift hooguit naar een ander moment in het jaar.
Nou zie je nu wel, niets aan de hand joh.
pi_203421208
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

QR code zal ons helpen

Solidair zijn

Haren in de nek staan omhoog als ik die uitspraken lees. Verschrikkelijk
  zaterdag 29 januari 2022 @ 19:53:05 #300
498282 Scrummie
pi_203421220
Wel blij met de reacties hier op dat waanideedocument _O-
  Forum Admin zaterdag 29 januari 2022 @ 19:53:05 #301
pi_203421221
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Haren in de nek staan omhoog als ik die uitspraken lees. Verschrikkelijk
Ik had dat al vanaf het moment dat ze gebruikt werden. Gelukkig lijkt er een kentering te ontstaan, maar toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')