abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2022 @ 12:56:52 #1
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203416072

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203416083
Goede TT
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:05:33 #3
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203416173
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:05 schreef Kickinalfa het volgende: [..] 70% op de IC is te dik, ik stel een verplichte quarantaine voor voor dikke vreetzakken
En geen CTB boven een BMI van 25, tenzij bewijs van gezond vetpercentage. Het is slechts ‘drang’ tot een gezonde leefstijl. Keuzes hebben consequenties, je bent vrij ongezond te zijn, maar het kost gewoon té veel zorgcapaciteit allemaal.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:09:59 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203416238
Iedereen klagen over het OMT dat het voorbij is, maar ondertussen wel steeds nieuwe topics openen. Zo houden we het systeem ook in stand natuurlijk.
pi_203416253
Net terug van de stad. Buiten niemand meer mondkapjes, binnen mondjesmaat.

Erg mooi
pi_203416298
quote:
85s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:09 schreef Zwansen het volgende:
Iedereen klagen over het OMT dat het voorbij is, maar ondertussen wel steeds nieuwe topics openen. Zo houden we het systeem ook in stand natuurlijk.
Als er niet meer gepost wordt, is er ook geen nieuwe topic meer. ;)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:18:38 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203416380
Tis wel duidelijk dat het OMT wil naar een structureel andere maatschappij. Het is nu aan de burgers en politiek om dat al dan wel of niet af te wijzen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:07 #8
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_203416410
quote:
https://www.nu.nl/coronav(...)-van-2g-naar-3g.html
Oostenrijk stapt vanaf 19 februari over van 2G naar 3G | NU
Klap in het gezicht van de D66!
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_203416445
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:20 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van de D66!
Jan Paternotte is WOEST
pi_203416457
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:05 schreef GemMagic het volgende:

[..]
En geen CTB boven een BMI van 25, tenzij bewijs van gezond vetpercentage. Het is slechts ‘drang’ tot een gezonde leefstijl. Keuzes hebben consequenties, je bent vrij ongezond te zijn, maar het kost gewoon té veel zorgcapaciteit allemaal.
Ik opteer ook een combinatie met buikomtrek. Bij mannen kleiner dan 94cm
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:23:39 #12
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203416473
quote:
Ah natuurlijk, een "wetenschappelijk transitieteam" waar dan ongetwijfeld ook weer diezelfde OMT-leden in zitten. Ze zijn echt bang irrelevant te worden. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203416483
quote:
Met het iedereen blijven testen houden we het in stand.
Ben wel benieuwd welke partijen daar veel geld mee binnenharken, het legt ze geen windeieren, dat is wel zeker.
Een hoogvolume lab heb je met een paar weken wel terugverdiend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203416491
Spanje heeft Omikronpiek bereikt
Er zijn aanwijzingen dat Spanje de piek bereikt heeft van de meest recente golf, die werd aangewakkerd door de omikronvariant. Dat heeft de Spaanse minister van Gezondheid vrijdag gezegd. ,,Alles geeft aan dat de curve van de besmettingen aan het dalen is", aldus minister Carolina Darias. ,,De daling van de cijfers wordt met de dag sterker."

De zevendaagse incidentie steeg naar haar hoogste niveau en is nu gedaald tot 1.306 besmettingen per 100.000 inwoners. Ook is het aandeel Covid-19-patiënten in de ziekenhuizen gedaald van 15,2 procent tot 14,7 procent. Ruim 21 procent van de bedden op intensieve zorg is ingenomen door Covidpatiënten, tegenover 23,3 procent een week eerder.

In dezelfde periode werden ook meer dan 1.100 overlijdens gelinkt aan het coronavirus geregistreerd, aldus het ministerie van Gezondheid.

In de afgelopen twee weken werden in totaal 1,48 miljoen infecties gerapporteerd. De meeste besmette personen hebben milde symptomen of helemaal geen symptomen.

Spanje heeft een hoge vaccinatiegraad. Meer dan 80 procent heeft al twee prikken gekregen, 44 procent van de Spanjaarden kreeg al een derde prik. Verschillende regio's in het land zijn ondertussen gestart met het versoepelen van de coronamaatregelen.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:24:52 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_203416496
quote:

[..]
Ik vind er wel wat van als er gegild wordt dat het iemands eigen keuze is om zich niet te laten prikken, dat elke drang daar taboe is en dat het dan belachelijk is dat er nagedacht wordt over voorrang voor gevaccineerden als het puntje bij het paaltje komt, terwijl het blijkbaar wel okay is om openlijk te roepen dat dikke mensen maar de consequenties van hun eigen "keuze" om dik te zijn moeten nemen.

Helemaal nu er geen sprake meer is van zwarte scenario's waarin triage kan voorkomen en in een maatschappij dat dit niveau van zorg kan bieden maar vooral oploopt tegen capaciteitsproblemen door politieke keuzes vind ik dat er vooral gesproken moet worden over zorg voor iedereen. Geen uitsluiting of dwang voor wie dan ook.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:26:13 #16
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203416512
quote:
De ziekte is zo goed als voorbij, de crisismaatregelen niet, ergo: mooie COR topics :)
pi_203416514
Endemic Management Team. Onder het motto: "Alles kan gemanaged worden".
pi_203416517
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:24 schreef Oliver23 het volgende:
Spanje heeft Omikronpiek bereikt
Er zijn aanwijzingen dat Spanje de piek bereikt heeft van de meest recente golf, die werd aangewakkerd door de omikronvariant. Dat heeft de Spaanse minister van Gezondheid vrijdag gezegd. ,,Alles geeft aan dat de curve van de besmettingen aan het dalen is", aldus minister Carolina Darias. ,,De daling van de cijfers wordt met de dag sterker."

En niet geheel verrassend duurde de piek daar ook z'n 4 weken voor het begon te dalen.
In de UK was dit ook het geval. En in NL krijgen we de golf des doods nog.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203416539
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:26 schreef _serial_ het volgende:
En in NL krijgen we de golf des doods nog.
Wanneer is bij ons de piek?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203416556
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik verwacht over max 2 weken. *)
pi_203416559
quote:

[..]
met kerst.
pi_203416563
quote:

[..]
En niet geheel verrassend duurde de piek daar ook z'n 4 weken voor het begon te dalen.
Hoeveel weken lopen wij achter op Spanje met onze curve? Of is de data vervuild door de lockdown?
pi_203416566
quote:

[..]
Jullie zijn allemaal gek geworden _O-

Of altijd al geweest? 🤔
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:30:36 #24
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203416572
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind er wel wat van (…) Geen uitsluiting of dwang voor wie dan ook.
Mijn reactie was niet serieus. Ik betaal graag mee aan de zorg en het systeem dat vrijheid voor iedereen mogelijk maakt. Of dat nu zorg vereist voortkomend uit een hoger bmi of juist om gezond te kunnen leven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 29 januari 2022 @ 13:30:47 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203416576
quote:

[..]
Die word uitgesmeerd over drie maanden...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:31:21 #26
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203416583
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:30 schreef Bakermat het volgende:

[..]
Jullie zijn allemaal gek geworden _O-

Of altijd al geweest? 🤔
;) goede vraag
pi_203416586
https://nos.nl/video/2414(...)-onze-vrijheid-terug

Fijn om te zien dat er zoveel Canadezen opstaan.
pi_203416614
Tijd dat Koopmans weer reageerbuisjes gaat schudden, hetgeen waar te voor aangenomen is
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203416636
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:22 schreef Oliver23 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-leven-met-corona

''Deskundigen pleiten voor een Covid weerbericht''

_O-
Teeeeering, soms weet je echt niet wat je leest. Wat een ideeën van die "deskundigen".

Maak gewoon een plan om 50+ (liefst verplicht) elke herfst te vaccineren.

Klaar.
pi_203416649
quote:

_O-

@Lenny_Leonard
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:38:19 #31
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203416656
quote:

_O-
Dat is er 1 van het kaliber 'juichen met een ratel of sta op en doe een dansje op je plek' en 'voorkom samen juichen'.
pi_203416666
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:31 schreef mir1986 het volgende:

Mooi verslag. Mooie mensen ook open voor kritiek (de man die eerst niet met haar wil praten vanwege haar mondkapje, maar zich bedenkt) en pragmatisch (wat zouden we bereiken met geweld en een soort January 6).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203416674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Teeeeering, soms weet je echt niet wat je leest. Wat een ideeën van die "deskundigen".

Maak gewoon een plan om 50+ (liefst verplicht) elke herfst te vaccineren.

Klaar.
Vrijwillig is vrijwillig. Dat geldt dan ook nog steeds voor ouderen. Het is dom om niet te vaccineren vanaf een zekere leeftijd en in bepaalde groepen, maar ook zij mogen hun eigen domme fouten maken.
pi_203416684
quote:

[..]
@dick_laurent wees me hier een paar dagen geleden op:

quote:
BARCELONA – De Catalaanse regionale overheid heeft op het laatste moment woensdagavond beslist dat er vanaf deze vrijdag al een einde komt aan de coronapas-verplichting in onder andere de bars en restaurants in de autonome regio. Catalonië was een van de eerste regio’s die eind november al een coronapas-verplichting instelde terwijl de regio nu andere regio’s zoals Asturië en Cantabrië volgt met het beëindigen van deze corona-maatregel.
Goed begin.
pi_203416706
Hier is een plan voor de korte danwel lange termijn:

- alle maatregelen zsm loslaten;
- OMT afschaffen;
- vrijwillige jaarlijkse boosterprik voor iedereen die dat wil (a la de griepprik maar dan een iets brede doelgroep dan alleen ouderen en zwakkeren);
- pas weer nieuwe maatregelen als er echt een nasty variant komt.

Hoezo wil het OMT hier een heel team voor optuigen?
pi_203416719
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:42 schreef Nielsch het volgende:

- OMT afschaffen;
- vrijwillige jaarlijkse boosterprik voor iedereen die dat wil (a la de griepprik maar dan een iets brede doelgroep dan alleen ouderen en zwakkeren);

Baanzekerheid?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:44:55 #37
498282 Scrummie
pi_203416731
Er is weer een advertentiebudget opengetrokken volgens mij, ik ken nu al de eerste zinnen uit mijn kop;

"Het coronavirus verspreidt zich snel, vooral met de besmettelijke omikron variant".

Werkelijk waar voor elke video die ik kijk (NOS, Rijnmond, Youtube) vandaag kreeg ik deze advertentie.
pi_203416742
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vrijwillig is vrijwillig. Dat geldt dan ook nog steeds voor ouderen. Het is dom om niet te vaccineren vanaf een zekere leeftijd en in bepaalde groepen, maar ook zij mogen hun eigen domme fouten maken.
Ik vind het lastig. Je hebt een punt; het zou vrijwillig moeten zijn voor iedereen. Maar als genoeg ouderen (die toch echt de grootste druk veroorzaken) zich niet laten boosteren of vaccineren is er wel een grotere kans dat de gehele samenleving weer geraakt moet worden met maatregelen. Het is over het algemeen riskanter als een 71 jarige zichzelf niet vaccineert dan wanneer een 28 jarige de vaccinatie afslaat (ervan uitgaande dat zowel de 71 jarige en 28 jarige gewoon gezond zijn verder).
pi_203416758
quote:

- OMT afschaffen;

Het hoeft inderdaad niet moeilijk te zijn.
pi_203416761
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:44 schreef Scrummie het volgende:
Er is weer een advertentiebudget opengetrokken volgens mij, ik ken nu al de eerste zinnen uit mijn kop;

"Het coronavirus verspreidt zich snel, vooral met de besmettelijke omikron variant".

Werkelijk waar voor elke video die ik kijk (NOS, Rijnmond, Youtube) vandaag kreeg ik deze advertentie.
Hier hangen in alle bushokjes waar ik langsreed een hippe popiejopie advertentie "Laat je nu boosteren!!!1". Het viel me gewoon op vanochtend, echt allemaal.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:47:52 #41
498282 Scrummie
pi_203416768
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hier hangen in alle bushokjes waar ik langsreed een hippe popiejopie advertentie "Laat je nu boosteren!!!1". Het viel me gewoon op vanochtend, echt allemaal.
Zou het werken? ;)
  zaterdag 29 januari 2022 @ 13:47:59 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203416769
quote:

- OMT afschaffen;

Geen enkele organisatie wil zichzelf opheffen ook al is reeds het doel bereikt, missie en visie worden continu verlegd. Zal vast wel een mooi woord voor zijn.

In jouw rij mist een ding: basis op orde als in dat er meer IC bedden komen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203416772
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:44 schreef Scrummie het volgende:

Er is van de week een campagne gestart voor de boosters.
Tap tap tap
pi_203416781
quote:

- OMT afschaffen;

Om dat tweede huis in Frankrijk te betalen.
pi_203416796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Zou het werken? ;)
Ik denk dat degenen die nu nog niet geboosterd hebben er ofwel voor zichzelf het nut niet van inzien, en/of de prik tactisch op een later tijdstip plannen zodat ze op vakantie kunnen. Ik denk dat zulke campagnes met het verstrijken der tijd steeds minder nut hebben.
pi_203416835
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In jouw rij mist een ding: basis op orde als in dat er meer IC bedden komen.
Niet perse meer, maar wel flexibel met de seizoenen, met een flexibele schil van personeel.
Sowieso was los van deze Corona Pandemie al het advies om extra IC bedden bij te bouwen.

Daarnaast kan je op basis van de data die beschikbaar is, de komende tijd eens onderzoek gaan doen of een vaccinatieplicht voor 60+ bijvoorbeeld nuttig is. Uiteindelijk houdt dat de IC grotendeels leeg.
pi_203416892
quote:

[..]
Dat klinkt prima natuurlijk, maar mocht het alternatief zijn dat in het najaar het ziekenhuis weer vol komt te liggen met grotendeels niet gevaccineerde 50+'ers dan zie ik liever een plicht voor deze groep dan de generieke sluitingen.
pi_203416897
quote:

_O_
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:01:07 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203416956
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Niet perse meer, maar wel flexibel met de seizoenen, met een flexibele schil van personeel.
Sowieso was los van deze Corona Pandemie al het advies om extra IC bedden bij te bouwen.

Daarnaast kan je op basis van de data die beschikbaar is, de komende tijd eens onderzoek gaan doen of een vaccinatieplicht voor 60+ bijvoorbeeld nuttig is. Uiteindelijk houdt dat de IC grotendeels leeg.
Tjah hoe dan ook. Uitgangspunt zou duidelijk moeten zijn: terug naar het oude normaal zonder (enige) aanpassing wat mij betreft.

HOewel geen aanpassing? Maatregelen om de rechtstaat te beschermen tegen hijacking door ongekozen organisaties.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:04:17 #51
498282 Scrummie
pi_203416993
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Weer geen stijging des doods.

Morgen weer een kans!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:05:49 #52
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203417023
Al 1 miljoen besmettingen in 2022 en de ziekenhuisbezetting blijft dalen.

exit OMT
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203417025
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Morgen weer een kans!
Vrees toch dat de instroom van 164 genoemd gaat worden in diverse media. Hoogste instroom Verpleegafdeling sinds 22 december.
pi_203417057
Op dit moment ligt 0,001% van alle Nederlanders met Covid-19 op een IC afdeling.

Op dit moment ligt 0,005% van alle Nederlanders met Covid-19 op een Verpleegafdeling.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:10:32 #55
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203417090
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Morgen weer een kans!
Die gaat weer stijgen hoor. Gisteren stonden namelijk tientallen Top Oss supporters bij elkaar.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203417093
Uitstroom is ook wel hoog. Komt dat door een kortere ligduur?
Tap tap tap
pi_203417202
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:08 schreef Oliver23 het volgende:
Op dit moment ligt 0,001% van alle Nederlanders met Covid-19 op een IC afdeling.

Op dit moment ligt 0,005% van alle Nederlanders met Covid-19 op een Verpleegafdeling.
Als de uitstroom op de IC ook maar genoemd wordt :)
pi_203417248
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja heel irritant.
Die reclames ook met dat gedram om boosteren.
Het loopt nog niet echt storm voor als de QR samenleving volgende week in gaat en er te weinig poppetjes beschikbaar zijn om te participeren.
pi_203417351
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind het lastig. Je hebt een punt; het zou vrijwillig moeten zijn voor iedereen. Maar als genoeg ouderen (die toch echt de grootste druk veroorzaken) zich niet laten boosteren of vaccineren is er wel een grotere kans dat de gehele samenleving weer geraakt moet worden met maatregelen. Het is over het algemeen riskanter als een 71 jarige zichzelf niet vaccineert dan wanneer een 28 jarige de vaccinatie afslaat (ervan uitgaande dat zowel de 71 jarige en 28 jarige gewoon gezond zijn verder).
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 13:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat klinkt prima natuurlijk, maar mocht het alternatief zijn dat in het najaar het ziekenhuis weer vol komt te liggen met grotendeels niet gevaccineerde 50+'ers dan zie ik liever een plicht voor deze groep dan de generieke sluitingen.
Het is ook hiermee weer zoals met zoveel: het raakt mij verder niet, dus vind ik dit een acceptabele oplossing.

Als het nu kennelijk acceptabel is om een groep, welke dan ook, verplicht te vaccineren, kan het zomaar zijn dat je zelf de volgende bent die ineens niet meer het recht heeft een vaccinatie te weigeren.
pi_203417368
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Laagste IC niveau sinds 29-10 *O*
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:35:04 #61
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203417372
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Die gaat weer stijgen hoor. Gisteren stonden namelijk tientallen Top Oss supporters bij elkaar.
Soms heeft een stijging ook z’n voordelen.
pi_203417378
~200 op de IC. Het stelt echt geen klap meer voor zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203417407
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:35 schreef Discombobulate het volgende:
~200 op de IC. Het stelt echt geen klap meer voor zeg.
Hoeveel lagen er met griep in het ziekenhuis 2018/19?
11.000!
pi_203417436
twitter

Ik kom net dit tweetje tegen. Een getal er aan hangen, dat moeten we niet willen jongens! Er zou immers maar een politiek, maatschappelijke weging plaatsvinden!
Man man man.
zie email 27 oktober
pi_203417451
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
En het zaalvoetbal duurde tot vijf over tien!
zie email 27 oktober
pi_203417479
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik kom net dit tweetje tegen. Een getal er aan hangen, dat moeten we niet willen jongens! Er zou immers maar een politiek, maatschappelijke weging plaatsvinden!
Man man man.
Daarom smeerkaas!
pi_203417512
Ik was even onderweg en een paar winkels bezocht. Het was overal stervensdruk!

Nee Rutte, wij zullen zelf de economie wel redden.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:44:44 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203417523
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Man man man.
Lol, al die ontwrichtende maatregelen die ook nog eens de kwaliteit van leven verminderen om een snotneus en sterfte onder rokers en dikkers te voorkomen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203417527
quote:

Heem looi.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203417531
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Het is ook hiermee weer zoals met zoveel: het raakt mij verder niet, dus vind ik dit een acceptabele oplossing.

Als het nu kennelijk acceptabel is om een groep, welke dan ook, verplicht te vaccineren, kan het zomaar zijn dat je zelf de volgende bent die ineens niet meer het recht heeft een vaccinatie te weigeren.
Daar zou ik niet zo'n probleem mee hebben. Zolang het met cijfers onderbouwd kan worden, zoals het nu wel duidelijk is dat 50+ (of misschien 60+) voor het gros van de opnames zorgen.

In het najaar val ik al bijna in 50+, dus ik zeg het ook niet om mijzelf te ontzien.
pi_203417548
quote:

[..]
Wel eens met dit. Ik denk ook dat dat soort oproepen (en satirische over geen CTB voor mensen met overgewicht) komen vanuit het verlangen om zelf als niet-oudere/kwetsbare weer terug naar normaal te kunnen en dan zonder QR-codes. Er zijn allerlei gelegenheidsargumenten te bedenken om zelf maar de dans te kunnen ontspringen. Allemaal heel begrijpelijk maar het blijft een vorm van mensen verdelen, dan moet je ook consequent zijn en dat in alle gevallen afwijzen.

De groep ouderen met 0 prikken is klein genoeg dat je daar wat aan kunt doen door voorlichting en maatwerk. Al dat budget wat nu gaat naar tieners overhalen om te boosten of twijfeltelefoons in het Arabisch (niet dat er wat mis is met voorlichting in het Arabisch, maar dit lijkt me niet zo'n nuttig middel).

Het probleem met vaccinatieplicht voor dit soort virussen is dat het virus eigenlijk nog stukken besmettelijker én ernstiger moet zijn om zo'n plicht ethisch te kunnen rechtvaardigen. Corona is een beetje 'net niet'. Wel ontwrichtend en legt druk op de zorg, maar geen vliegende ebola. Als de ziekte ernstig genoeg is om een vaccinatieplicht te rechtvaardigen, dan wordt die plicht direct overbodig, want dan is het evident voor iedereen om die prik te halen.

Zelfs in zo'n situatie zullen er mensen zijn die het desondanks niet doen. Maar dan zou in het uiterste geval een maximaal aantal opnames voor ongevaccineerden voor die ziekte te prefereren zijn boven een plicht.
pi_203417609
quote:

[..]
nu, volgende wk zet de daling in.
pi_203417611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Ik zeg niet dat ik nu voor een verplichting zou zijn voor die groepen. Helemaal nu er zoveel goede signalen zijn rondom Omicron. Maar als we toch weer in een situatie terecht komen dat er anders sectoren dicht zouden moeten; dan zou ik inderdaad gericht ingrijpen en of we het nou leuk vinden of niet; het risico ligt vooral bij de kwetsbaren en ouderen.

En dat zeg ik niet omdat ik zelf niet geraakt word; dat is wel een hele makkelijke counter. Ik zeg het omdat er nou eenmaal is aangetoond waar de grootste zorgdruk vanaf afkomstig is. Ik zou precies hetzelfde zeggen over jongeren als het juist jongeren zouden zijn die kwetsbaar zouden zijn.
pi_203417678
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Laagste IC niveau sinds 29-10 *O*
twitter

Het FOK! OMT heeft gesproken. Duidelijker kunnen wij niet meer zijn.

@Lenny_Leonard @_serial_ @Zipportal
pi_203417689
:M :lijstje:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')