SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En geen CTB boven een BMI van 25, tenzij bewijs van gezond vetpercentage. Het is slechts ‘drang’ tot een gezonde leefstijl. Keuzes hebben consequenties, je bent vrij ongezond te zijn, maar het kost gewoon té veel zorgcapaciteit allemaal.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:05 schreef Kickinalfa het volgende: [..] 70% op de IC is te dik, ik stel een verplichte quarantaine voor voor dikke vreetzakken
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Iedereen klagen over het OMT dat het voorbij is, maar ondertussen wel steeds nieuwe topics openen. Zo houden we het systeem ook in stand natuurlijk.![]()
Als er niet meer gepost wordt, is er ook geen nieuwe topic meer.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:09 schreef Zwansen het volgende:
Iedereen klagen over het OMT dat het voorbij is, maar ondertussen wel steeds nieuwe topics openen. Zo houden we het systeem ook in stand natuurlijk.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Tis wel duidelijk dat het OMT wil naar een structureel andere maatschappij. Het is nu aan de burgers en politiek om dat al dan wel of niet af te wijzen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Klap in het gezicht van de D66!quote:https://www.nu.nl/coronav(...)-van-2g-naar-3g.html
Oostenrijk stapt vanaf 19 februari over van 2G naar 3G | NUJe bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.![]()
Jan Paternotte is WOESTquote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:20 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de D66!![]()
Ik opteer ook een combinatie met buikomtrek. Bij mannen kleiner dan 94cmquote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:05 schreef GemMagic het volgende:
[..]
En geen CTB boven een BMI van 25, tenzij bewijs van gezond vetpercentage. Het is slechts ‘drang’ tot een gezonde leefstijl. Keuzes hebben consequenties, je bent vrij ongezond te zijn, maar het kost gewoon té veel zorgcapaciteit allemaal.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-leven-met-corona
''Deskundigen pleiten voor een Covid weerbericht''![]()
![]()
Ah natuurlijk, een "wetenschappelijk transitieteam" waar dan ongetwijfeld ook weer diezelfde OMT-leden in zitten. Ze zijn echt bang irrelevant te worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)sen-hoort~a5b6a9ddc/
[ afbeelding ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Met het iedereen blijven testen houden we het in stand.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:09 schreef Zwansen het volgende:
Iedereen klagen over het OMT dat het voorbij is, maar ondertussen wel steeds nieuwe topics openen. Zo houden we het systeem ook in stand natuurlijk.
Ben wel benieuwd welke partijen daar veel geld mee binnenharken, het legt ze geen windeieren, dat is wel zeker.
Een hoogvolume lab heb je met een paar weken wel terugverdiend.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Spanje heeft Omikronpiek bereikt
Er zijn aanwijzingen dat Spanje de piek bereikt heeft van de meest recente golf, die werd aangewakkerd door de omikronvariant. Dat heeft de Spaanse minister van Gezondheid vrijdag gezegd. ,,Alles geeft aan dat de curve van de besmettingen aan het dalen is", aldus minister Carolina Darias. ,,De daling van de cijfers wordt met de dag sterker."
De zevendaagse incidentie steeg naar haar hoogste niveau en is nu gedaald tot 1.306 besmettingen per 100.000 inwoners. Ook is het aandeel Covid-19-patiënten in de ziekenhuizen gedaald van 15,2 procent tot 14,7 procent. Ruim 21 procent van de bedden op intensieve zorg is ingenomen door Covidpatiënten, tegenover 23,3 procent een week eerder.
In dezelfde periode werden ook meer dan 1.100 overlijdens gelinkt aan het coronavirus geregistreerd, aldus het ministerie van Gezondheid.
In de afgelopen twee weken werden in totaal 1,48 miljoen infecties gerapporteerd. De meeste besmette personen hebben milde symptomen of helemaal geen symptomen.
Spanje heeft een hoge vaccinatiegraad. Meer dan 80 procent heeft al twee prikken gekregen, 44 procent van de Spanjaarden kreeg al een derde prik. Verschillende regio's in het land zijn ondertussen gestart met het versoepelen van de coronamaatregelen.![]()
Ik vind er wel wat van als er gegild wordt dat het iemands eigen keuze is om zich niet te laten prikken, dat elke drang daar taboe is en dat het dan belachelijk is dat er nagedacht wordt over voorrang voor gevaccineerden als het puntje bij het paaltje komt, terwijl het blijkbaar wel okay is om openlijk te roepen dat dikke mensen maar de consequenties van hun eigen "keuze" om dik te zijn moeten nemen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:05 schreef GemMagic het volgende:
[..]
En geen CTB boven een BMI van 25, tenzij bewijs van gezond vetpercentage. Het is slechts ‘drang’ tot een gezonde leefstijl. Keuzes hebben consequenties, je bent vrij ongezond te zijn, maar het kost gewoon té veel zorgcapaciteit allemaal.
Helemaal nu er geen sprake meer is van zwarte scenario's waarin triage kan voorkomen en in een maatschappij dat dit niveau van zorg kan bieden maar vooral oploopt tegen capaciteitsproblemen door politieke keuzes vind ik dat er vooral gesproken moet worden over zorg voor iedereen. Geen uitsluiting of dwang voor wie dan ook.![]()
De ziekte is zo goed als voorbij, de crisismaatregelen niet, ergo: mooie COR topicsquote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:09 schreef Zwansen het volgende:
En niet geheel verrassend duurde de piek daar ook z'n 4 weken voor het begon te dalen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:24 schreef Oliver23 het volgende:
Spanje heeft Omikronpiek bereikt
Er zijn aanwijzingen dat Spanje de piek bereikt heeft van de meest recente golf, die werd aangewakkerd door de omikronvariant. Dat heeft de Spaanse minister van Gezondheid vrijdag gezegd. ,,Alles geeft aan dat de curve van de besmettingen aan het dalen is", aldus minister Carolina Darias. ,,De daling van de cijfers wordt met de dag sterker."
In de UK was dit ook het geval. En in NL krijgen we de golf des doods nog.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wanneer is bij ons de piek?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:26 schreef _serial_ het volgende:
En in NL krijgen we de golf des doods nog.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik verwacht over max 2 weken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer is bij ons de piek?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
met kerst.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer is bij ons de piek?![]()
Hoeveel weken lopen wij achter op Spanje met onze curve? Of is de data vervuild door de lockdown?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En niet geheel verrassend duurde de piek daar ook z'n 4 weken voor het begon te dalen.
In de UK was dit ook het geval. En in NL krijgen we de golf des doods nog.![]()
Jullie zijn allemaal gek gewordenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:05 schreef GemMagic het volgende:
[..]
En geen CTB boven een BMI van 25, tenzij bewijs van gezond vetpercentage. Het is slechts ‘drang’ tot een gezonde leefstijl. Keuzes hebben consequenties, je bent vrij ongezond te zijn, maar het kost gewoon té veel zorgcapaciteit allemaal.
Of altijd al geweest? 🤔![]()
Mijn reactie was niet serieus. Ik betaal graag mee aan de zorg en het systeem dat vrijheid voor iedereen mogelijk maakt. Of dat nu zorg vereist voortkomend uit een hoger bmi of juist om gezond te kunnen leven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind er wel wat van (…) Geen uitsluiting of dwang voor wie dan ook.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Die word uitgesmeerd over drie maanden...quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wanneer is bij ons de piek?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:30 schreef Bakermat het volgende:
[..]
Jullie zijn allemaal gek geworden
Of altijd al geweest? 🤔goede vraag
Tijd dat Koopmans weer reageerbuisjes gaat schudden, hetgeen waar te voor aangenomen isJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Teeeeering, soms weet je echt niet wat je leest. Wat een ideeën van die "deskundigen".quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:22 schreef Oliver23 het volgende:
''Deskundigen pleiten voor een Covid weerbericht''
Maak gewoon een plan om 50+ (liefst verplicht) elke herfst te vaccineren.
Klaar.![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:22 schreef Oliver23 het volgende:
''Deskundigen pleiten voor een Covid weerbericht''
@Lenny_Leonard![]()
Dat is er 1 van het kaliber 'juichen met een ratel of sta op en doe een dansje op je plek' en 'voorkom samen juichen'.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:22 schreef Oliver23 het volgende:
''Deskundigen pleiten voor een Covid weerbericht''![]()
Mooi verslag. Mooie mensen ook open voor kritiek (de man die eerst niet met haar wil praten vanwege haar mondkapje, maar zich bedenkt) en pragmatisch (wat zouden we bereiken met geweld en een soort January 6).quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:31 schreef mir1986 het volgende:
https://nos.nl/video/2414(...)-onze-vrijheid-terug
Fijn om te zien dat er zoveel Canadezen opstaan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Vrijwillig is vrijwillig. Dat geldt dan ook nog steeds voor ouderen. Het is dom om niet te vaccineren vanaf een zekere leeftijd en in bepaalde groepen, maar ook zij mogen hun eigen domme fouten maken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Teeeeering, soms weet je echt niet wat je leest. Wat een ideeën van die "deskundigen".
Maak gewoon een plan om 50+ (liefst verplicht) elke herfst te vaccineren.
Klaar.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
@dick_laurent wees me hier een paar dagen geleden op:quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En niet geheel verrassend duurde de piek daar ook z'n 4 weken voor het begon te dalen.
In de UK was dit ook het geval. En in NL krijgen we de golf des doods nog.Goed begin.quote:BARCELONA – De Catalaanse regionale overheid heeft op het laatste moment woensdagavond beslist dat er vanaf deze vrijdag al een einde komt aan de coronapas-verplichting in onder andere de bars en restaurants in de autonome regio. Catalonië was een van de eerste regio’s die eind november al een coronapas-verplichting instelde terwijl de regio nu andere regio’s zoals Asturië en Cantabrië volgt met het beëindigen van deze corona-maatregel.![]()
Hier is een plan voor de korte danwel lange termijn:
- alle maatregelen zsm loslaten;
- OMT afschaffen;
- vrijwillige jaarlijkse boosterprik voor iedereen die dat wil (a la de griepprik maar dan een iets brede doelgroep dan alleen ouderen en zwakkeren);
- pas weer nieuwe maatregelen als er echt een nasty variant komt.
Hoezo wil het OMT hier een heel team voor optuigen?![]()
Baanzekerheid?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:42 schreef Nielsch het volgende:
- OMT afschaffen;
- vrijwillige jaarlijkse boosterprik voor iedereen die dat wil (a la de griepprik maar dan een iets brede doelgroep dan alleen ouderen en zwakkeren);
Er is weer een advertentiebudget opengetrokken volgens mij, ik ken nu al de eerste zinnen uit mijn kop;
"Het coronavirus verspreidt zich snel, vooral met de besmettelijke omikron variant".
Werkelijk waar voor elke video die ik kijk (NOS, Rijnmond, Youtube) vandaag kreeg ik deze advertentie.![]()
Ik vind het lastig. Je hebt een punt; het zou vrijwillig moeten zijn voor iedereen. Maar als genoeg ouderen (die toch echt de grootste druk veroorzaken) zich niet laten boosteren of vaccineren is er wel een grotere kans dat de gehele samenleving weer geraakt moet worden met maatregelen. Het is over het algemeen riskanter als een 71 jarige zichzelf niet vaccineert dan wanneer een 28 jarige de vaccinatie afslaat (ervan uitgaande dat zowel de 71 jarige en 28 jarige gewoon gezond zijn verder).quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrijwillig is vrijwillig. Dat geldt dan ook nog steeds voor ouderen. Het is dom om niet te vaccineren vanaf een zekere leeftijd en in bepaalde groepen, maar ook zij mogen hun eigen domme fouten maken.![]()
Het hoeft inderdaad niet moeilijk te zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:42 schreef Nielsch het volgende:
- OMT afschaffen;
Hier hangen in alle bushokjes waar ik langsreed een hippe popiejopie advertentie "Laat je nu boosteren!!!1". Het viel me gewoon op vanochtend, echt allemaal.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:44 schreef Scrummie het volgende:
Er is weer een advertentiebudget opengetrokken volgens mij, ik ken nu al de eerste zinnen uit mijn kop;
"Het coronavirus verspreidt zich snel, vooral met de besmettelijke omikron variant".
Werkelijk waar voor elke video die ik kijk (NOS, Rijnmond, Youtube) vandaag kreeg ik deze advertentie.![]()
Zou het werken?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hier hangen in alle bushokjes waar ik langsreed een hippe popiejopie advertentie "Laat je nu boosteren!!!1". Het viel me gewoon op vanochtend, echt allemaal.![]()
![]()
Geen enkele organisatie wil zichzelf opheffen ook al is reeds het doel bereikt, missie en visie worden continu verlegd. Zal vast wel een mooi woord voor zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:42 schreef Nielsch het volgende:
- OMT afschaffen;
Hoezo wil het OMT hier een heel team voor optuigen?
In jouw rij mist een ding: basis op orde als in dat er meer IC bedden komen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Er is van de week een campagne gestart voor de boosters.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:44 schreef Scrummie het volgende:
Werkelijk waar voor elke video die ik kijk (NOS, Rijnmond, Youtube) vandaag kreeg ik deze advertentie.Tap tap tap![]()
Om dat tweede huis in Frankrijk te betalen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:42 schreef Nielsch het volgende:
- OMT afschaffen;
Ik denk dat degenen die nu nog niet geboosterd hebben er ofwel voor zichzelf het nut niet van inzien, en/of de prik tactisch op een later tijdstip plannen zodat ze op vakantie kunnen. Ik denk dat zulke campagnes met het verstrijken der tijd steeds minder nut hebben.quote:![]()
Niet perse meer, maar wel flexibel met de seizoenen, met een flexibele schil van personeel.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In jouw rij mist een ding: basis op orde als in dat er meer IC bedden komen.
Sowieso was los van deze Corona Pandemie al het advies om extra IC bedden bij te bouwen.
Daarnaast kan je op basis van de data die beschikbaar is, de komende tijd eens onderzoek gaan doen of een vaccinatieplicht voor 60+ bijvoorbeeld nuttig is. Uiteindelijk houdt dat de IC grotendeels leeg.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat klinkt prima natuurlijk, maar mocht het alternatief zijn dat in het najaar het ziekenhuis weer vol komt te liggen met grotendeels niet gevaccineerde 50+'ers dan zie ik liever een plicht voor deze groep dan de generieke sluitingen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrijwillig is vrijwillig. Dat geldt dan ook nog steeds voor ouderen. Het is dom om niet te vaccineren vanaf een zekere leeftijd en in bepaalde groepen, maar ook zij mogen hun eigen domme fouten maken.![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:31 schreef mir1986 het volgende:
https://nos.nl/video/2414(...)-onze-vrijheid-terug
Fijn om te zien dat er zoveel Canadezen opstaan.
![]()
![]()
Tjah hoe dan ook. Uitgangspunt zou duidelijk moeten zijn: terug naar het oude normaal zonder (enige) aanpassing wat mij betreft.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet perse meer, maar wel flexibel met de seizoenen, met een flexibele schil van personeel.
Sowieso was los van deze Corona Pandemie al het advies om extra IC bedden bij te bouwen.
Daarnaast kan je op basis van de data die beschikbaar is, de komende tijd eens onderzoek gaan doen of een vaccinatieplicht voor 60+ bijvoorbeeld nuttig is. Uiteindelijk houdt dat de IC grotendeels leeg.
HOewel geen aanpassing? Maatregelen om de rechtstaat te beschermen tegen hijacking door ongekozen organisaties."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: