abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203406502

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_203406552
Fipo

@fetX
pi_203406560
Jajaja

Dit is lekker het weekend ingaan.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 18:40:44 #4
22565 asco
Los in deze tent
pi_203406599
Best kritische vragen momenteel bij het gesprek met Rutte op NPO1.
pi_203406624
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:40 schreef asco het volgende:
Genieten ja.

En Mark zit wel in een tunnelvisie vast hoor, die kan echt niet meer breder kijken dan wat het OMT en RIVM zeggen.
pi_203406645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:40 schreef asco het volgende:
Kan je een samenvatting geven?
pi_203406657
Mark zit weer te doen alsof er in Nederland geen sprake mag zijn van twee mensen die een bed nodig hebben en er maar voor één een bed is.

Dat terwijl we allang code zwart hebben gehad en zij massaal mensen thuis en in verpleeghuizen hebben laten stikken.

Relatief gezien drie keer zo weinig mensen behandeld in ziekenhuizen voor Corona als Belgie. Bijna 6x zo weinig als het VK.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 18:47:09 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_203406707
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kan je een samenvatting geven?
https://www.npostart.nl/n(...)01-2022/POW_05293027
pi_203406711
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:42 schreef Piles het volgende:

[..]
Genieten ja.

En Mark zit wel in een tunnelvisie vast hoor, die kan echt niet meer breder kijken dan wat het OMT en RIVM zeggen.
wil niet breder kijken.
pi_203407015
quote:
Matige verdediging van het kabinetsbeleid hoor. Slecht optreden van Rutte.
pi_203407095
wat vinden jullie van geen klachten=werken, ook bij positief getest?
pi_203407175
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:10 schreef THEFXR het volgende:
Is niet de bedoeling maar maakt het bij deze aantallen nog wat uit? Velen zijn asymptomatisch en je kan het nu echt overal oplopen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:16:27 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203407179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Matige verdediging van het kabinetsbeleid hoor. Slecht optreden van Rutte.
Rutte is dezelfde man die supermarkten om 20u bleef sluiten 'omdat we het de vorige keer ook zo deden'. Die een avondklok maandenlang liet duren en hem vervolgens afschafte toen de zomertijd in ging, want 'als het langer licht is, is het lastiger handhaven'.

Die heeft echt geen idee meer.
pi_203407189
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Is niet de bedoeling maar maakt het bij deze aantallen nog wat uit? Velen zijn asymptomatisch en je kan het nu echt overal oplopen.
met bijvb een FFP2 kapje op
pi_203407205
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Rutte is dezelfde man die supermarkten om 20u bleef sluiten 'omdat we het de vorige keer ook zo deden'. Die een avondklok maandenlang liet duren en hem vervolgens afschafte toen de zomertijd in ging, want 'als het langer licht is, is het lastiger handhaven'.

Die heeft echt geen idee meer.
in hoeverre kan je hem dat aanrekenen, als je met een OMT zit wat je verkeerd/vals informeert.
pi_203407258
quote:
Prima op zich. Geen klachten = niet testen zou ik ook prima vinden. Als je dat volgt, zou iemand die geen klachten heeft, dus niet moeten weten of 'ie al dan niet omikron onder de leden heeft.
pi_203407314
quote:
Hangt van je werk af. Thuiswerk achter laptop is geen probleem. Koffie schenken bij bejaarden is niet handig.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:28:48 #18
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203407352
Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203407390
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:28 schreef GemMagic het volgende:
Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.
dat komt omdat ze geilen op onderzoeken, maar dat kost tijd, daarom gaan we stap voor stap versoepelen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:40:21 #20
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203407562
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat komt omdat ze geilen op onderzoeken, maar dat kost tijd, daarom gaan we stap voor stap versoepelen.
Ja maar voor het instellen van maatregelen is elke gok goed genoeg, maar voor het afschaffen wordt wetenschappelijk ondersteunend onderzoek vereist. De crisis toont wel aan hoe wetenschap kan worden misbruikt om politiek beleid op afroep te voorzien van benodigde onderbouwing.
pi_203407588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:40 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ja maar voor het instellen van maatregelen is elke gok goed genoeg, maar voor het afschaffen wordt wetenschappelijk ondersteunend onderzoek vereist. De crisis toont wel aan hoe wetenschap kan worden misbruikt om politiek beleid op afroep te voorzien van benodigde onderbouwing.
Dit, we gingen ook op basis van een model in lockdown.
pi_203407603
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:26 schreef Piles het volgende:

[..]
Hangt van je werk af. Thuiswerk achter laptop is geen probleem. Koffie schenken bij bejaarden is niet handig.
Die zijn toch bijna allemaal geboosterd? :X
pi_203407656
quote:
Dat zou het nieuwe oude normaal moeten zijn, dat je bij geen klachten niet ziek bent en dat ook niet steeds hoeft te bewijzen.
pi_203407696
En toch denk ik dat het gros van de bevolking deze situatie op dit moment wel prima vindt. Ze kunnen winkelen, uit eten, biosje etc.

Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.
pi_203407773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende:
En toch denk ik dat het gros van de bevolking deze situatie op dit moment wel prima vindt. Ze kunnen winkelen, uit eten, biosje etc.

Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.
Het is een status quo. Maar over een paar weken begint het gezeik weer. Zo lang 1,5m de norm is, zijn veel zaken niet kostendekkend te krijgen.

En zo lang het CTB en mondkapjes nog op grote schaal nodig zijn, is er echt nog geen sprake van “normaal”.
pi_203407838
quote:
Goede post.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 januari 2022 @ 19:56:30 #27
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203407914
Anderhalve meter in de bios in een godsgeschenk overigens :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203407926
quote:

Het is als erg genoeg dat voor de overgrote meerderheid van de mensen precies dat is wat telt: hoe hun eigen, op het grote geheel nietszeggende, persoonlijke leventje wel of niet beïnvloed wordt; andere mensen vooral heel veel dingen moeten laten zodra dat hen persoonlijk raakt en het totaal niet boeit als andere mensen heel veel dingen moeten laten als het hen persoonlijk niet raakt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203407932
quote:

Mede hierdoor vrees ik voor de QR samenleving. Ja, er is wel commentaar op van verschillende kanten, maar in de praktijk leren veel sectoren wel leven met die QR check. Of ze controleren het gewoon slecht als er toch amper gecontroleerd wordt of ze er wel gebruik van maken. Het leven gaat door; enorm veel mensen willen best een boostertje extra halen om toch gewoon uit eten te kunnen. Ik ben er echt heel erg fel op tegen, maar ik maak er uiteindelijk ook gewoon gebruik van, want ja, ik ga mezelf geen leuke dingen ontzeggen.
pi_203407956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:56 schreef D_A het volgende:
Anderhalve meter in de bios in een godsgeschenk overigens :7
Ik weet dat het voor de bioscopen slecht is voor de financiën, maar egoïstisch gezien is het wel erg fijn om geen anderen naast je te hebben inderdaad.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:04:30 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203408088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mede hierdoor vrees ik voor de QR samenleving. Ja, er is wel commentaar op van verschillende kanten, maar in de praktijk leren veel sectoren wel leven met die QR check. Of ze controleren het gewoon slecht als er toch amper gecontroleerd wordt of ze er wel gebruik van maken. Het leven gaat door; enorm veel mensen willen best een boostertje extra halen om toch gewoon uit eten te kunnen. Ik ben er echt heel erg fel op tegen, maar ik maak er uiteindelijk ook gewoon gebruik van, want ja, ik ga mezelf geen leuke dingen ontzeggen.
Ik heb nog wel de hoop dat dat hele boosterverhaal straks snel verdwijnt als de huidige trend qua besmettingen/opnames zich doorzet. Dat het daarna gewoon een griepprik-verhaal wordt voor risicogroepen. Dat de QR langer gerekt gaat worden dan strikt noodzakelijk lijkt me een zekerheidje.

Overigens vind ik het vooral ergerlijk dat bovenop de QR nu weer allerlei regeltjes zoals mondmaskers en afstand gestapeld wordt.
pi_203408110
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is als erg genoeg dat voor de overgrote meerderheid van de mensen precies dat is wat telt: hoe hun eigen, op het grote geheel nietszeggende, persoonlijke leventje wel of niet beïnvloed wordt; andere mensen vooral heel veel dingen moeten laten zodra dat hen persoonlijk raakt en het totaal niet boeit als andere mensen heel veel dingen moeten laten als het hen persoonlijk niet raakt.
Dat is ook wat ik vooral storend vind. Roepen om solidariteit tot dat ze een andere iets moeten gunnen. Daarom heb ik solidariteit ook nooit serieus genomen.
pi_203408136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Exact, mensen (zowel gebruikers als de beoogde 'handhavers') bekijken de maatregelen op een gegeven moment alleen maar vanuit de moeite die het hen kost. Weinig moeite is weinig problemen. Het hele conceptuele kader erachter boeit maar zelden. Het heeft wat dat betreft wel veel raakvlakken met iets als privacybeperkende maatregelen: ook daar heeft men zelf "niets te verbergen" en als je daar pedofielen en drugsbaronnen mee kan pakken, what's not to like? En dat klopt natuurlijk ook. Totdat.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203408147
vraagje: als je geen booster hebt, maar je bent net hersteld van corona en je hebt de eerste prikken al gehad, kan je dan naar een restaurant?
graag op anoniem
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:08:10 #35
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203408181
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:06 schreef KingRoland het volgende:
vraagje: als je geen booster hebt, maar je bent net hersteld van corona en je hebt de eerste prikken al gehad, kan je dan naar een restaurant?
Ja door een herstelbewijs te importeren in de app
Heb vorige week dat zelfde gedaan. Ook geen booster.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203408197
quote:

Ik zie wel aanzienlijk meer kritische geluiden in de media. Vooral omdat Omikron wel erg mild lijkt te zijn en sommige landen als Denemarken alle regels intussen afschaffen.

Je kunt natuurlijk niet nog maanden blijven doen alsof er een pandemie is, terwijl die in feite voorbij is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_203408206
quote:
Aangeklikt maar meteen weer weggeklikt, want frustreert toch alleen maar :{
pi_203408265
twitter

Mooi
pi_203408303
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:06 schreef KingRoland het volgende:
De eerste prikken zijn nu nog voor iedereen geldig en na 1 februari ook nog 9 maanden geldig na je laatste prik. Dus tenzij dat in april of eerder was heb je dan nog geen booster nodig.
Alpha kenny one
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:16:10 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203408332
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:14 schreef falling_away het volgende:

[..]
De eerste prikken zijn nu nog voor iedereen geldig en na 1 februari ook nog 9 maanden geldig na je laatste prik. Dus tenzij dat in april of eerder was heb je dan nog geen booster nodig.
Hij kan sowieso geen booster nemen gezien een besmetting. Pas drie maanden daarna.
pi_203408369
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:16 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hij kan sowieso geen booster nemen gezien een besmetting. Pas drie maanden daarna.
Hoe werkt dat eigenlijk als je besmet raakt, maar het niet merkt, en dan wel een booster neemt?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:19:23 #42
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203408393
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hoe werkt dat eigenlijk als je besmet raakt, maar het niet merkt, en dan wel een booster neemt?
Dan kan dat technisch gezien omdat dat niet geregistreerd staat lijkt me.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:20:54 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203408424
quote:

[..]
Dan ga je dood :P
pi_203408425
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:16 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja ok ik bedoelde ook herstelbewijs.. die is nog niet nodig als hij volledig gevaccineerd is.. op zijn vroegst pas na 1 februari.
Alpha kenny one
pi_203408484
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Fipo

@:fetx
Eindelijk w/ Het is je gegund. Je hebt er hard voor gestreden.
pi_203408499
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dan ga je dood :P
pi_203409043
Positieve zelftest hier dus eens kijken bij de GGD. Kan gewoon geen afspraak maken.

Alleen via de officiele GGD ondersteuners maar die zijn op 1 uur of 1,5 uur rijden. :W
pi_203409105
quote:

[..]
Ja, ho eens even, die situatie heeft het RIVM niet voorhanden.
pi_203409384
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:50 schreef HPoi het volgende:

[..]
Ja, ho eens even, die situatie heeft het RIVM niet voorhanden.
Nou dan kan het dus niet.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 januari 2022 @ 21:16:51 #50
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203409630
quote:
Coronaregels massaal aan de laars gelapt bij eerste voetbalwedstrijd met publiek

Na maanden afwezigheid mag er sinds woensdag eindelijk weer publiek in de Nederlandse voetbalstadions. De Brabantse derby in de eerste divisie, TOP Oss - FC Den Bosch, mocht vrijdagavond het spits afbijten. Wel zaten er voorwaarden aan de rentree van het publiek en daar wordt niet helemaal aan voldaan.

Zo mag het stadion maar voor een derde gevuld worden en moeten de bezoekers anderhalve meter afstand van elkaar houden. Met name dat laatste lijkt niet na te worden geleefd in Oss. De supporters in het Frans Heesen Stadion zitten (te) dicht op elkaar zitten.

Ook achter een van beide doelen staan tientallen fans, met name de fanatieke supportersschare van de thuisploeg, naast elkaar.

'Stadionspeaker gaat omroepen'

Een woordvoerster van TOP Oss kondigde voor de wedstrijd aan dat alle 1.500 bezoekers bij de ingang van het stadion te horen zouden krijgen dat ze 1,5 meter afstand moeten houden. "En de stadionspeaker gaat dit ook omroepen als dat nodig is", zei ze.
https://nos.nl/artikel/24(...)edstrijd-met-publiek

Dit zag niemand aankomen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:16:51 #51
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203409631
*O* Positief getest *O*

Eindelijk hoor ik er ook bij :7
Tics van je petten.
pi_203409687
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:16 schreef D_A het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)edstrijd-met-publiek

Dit zag niemand aankomen.
Erg mooi.

quote:
Ook achter een van beide doelen staan tientallen fans, met name de fanatieke supportersschare van de thuisploeg, naast elkaar.
Tientallen nog wel, verschrikkelijk! Dan hebben we over een week misschien wel 88.937 besmettingen in plaats van 88.914.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:23:51 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203409798
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Erg mooi.
[..]
Tientallen nog wel, verschrikkelijk! Dan hebben we over een week misschien wel 88.937 besmettingen in plaats van 88.914.
Was er nog iemand die in de papieren werkelijkheid van Den Haag geloofde dan?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:25:17 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203409819
Ierland ging toch alle regels loslaten?

https://www.citizensinfor(...)_during_covid19.html
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 januari 2022 @ 21:26:44 #55
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203409846

Laat de leeuw niet in z'n hempieeee staaaaan.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:28:07 #56
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_203409880
Net voor het eerst weer naar de kroeg geweest, voelt goed. :) Toch een stuk eerder dan vorig jaar.
pi_203409926
'Super-booster' jab could tackle autumn comeback of Omicron and Delta

One of Britain's key vaccine suppliers is preparing an autumn COVID booster that will protect against both Omicron and Delta.

In a rare interview, Moderna's chief medical officer told Sky News that the Omicron wave had peaked in many countries and we are "coming out of the pandemic phase".

Dr Paul Burton warned the BA.2 subvariant that is already dominant in Denmark needs to be closely monitored, but the spring should bring relative stability.

However, he predicted Omicron would return as a significant threat next autumn - and Delta must not be forgotten.

He said: "We think Omicron will still be here. This is a virus we can't eradicate anytime soon.

"Delta caused a lot of hospitalisation and death. Omicron causes a lot of that as well but it's more through bulk of infection.

"So what we have to do is be ready with a vaccine that can protect against all of that.

"Right now we're going with an Omicron booster but we think we may need to combine it with some Delta protection too."

SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRBOOSTERRRRRRRR
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203409929
quote:

Een woordvoerster van TOP Oss kondigde voor de wedstrijd aan dat alle 1.500 bezoekers bij de ingang van het stadion te horen zouden krijgen dat ze 1,5 meter afstand moeten houden. "En de stadionspeaker gaat dit ook omroepen als dat nodig is", zei ze.
Debilisering van de samenleving, dat ziet er zo uit...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203410015
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
Ierland ging toch alle regels loslaten?

https://www.citizensinfor(...)_during_covid19.html
Volgens mij alles behalve mondkapjes en testen bij klachten. Dat gingen ze later evalueren.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:37:34 #60
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203410063
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:28 schreef DecoAoreste het volgende:
Net voor het eerst weer naar de kroeg geweest, voelt goed. :) Toch een stuk eerder dan vorig jaar.
Dat is toch mooi man, zo lang geleden, het leek wel jaren geleden!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203410123
quote:
Hoog verzuim in schoonmaakbranche, sector wil dat zelftest leidend wordt bij isolatie
Bij mensen met een positieve zelftest moet de verplichte isolatieperiode van zeven dagen direct ingaan, zonder dat ze eerst nog naar de GGD moeten voor een PCR-test. Daarvoor pleit werkgeversorganisatie Schoonmakend Nederland, die de verzuimcijfers in de schoonmaakbranche naar eigen zeggen ziet exploderen. De afgelopen week is het aantal positief geteste schoonmakers verdubbeld, zegt een woordvoerder. Ruim 1 op de 10 schoonmakers zit ziek thuis.

Sommige van hen zitten meer dan tien dagen in isolatie, zegt directeur Rob Rommelse van Schoonmakend Nederland. Hij wijst erop dat veel schoonmakers regelmatig uit voorzorg een zelftest doen, maar dat de officiële isolatieperiode pas begint als er een negatieve PCR-test ligt. "Omdat de GGD de toeloop op dit moment niet aankan, ben je weer een paar dagen verder voordat je aan de beurt bent", zegt hij. "Dit is onhoudbaar."

Een woordvoerder van de werkgeversorganisatie vult aan dat veel ondernemingen bij de branchevereniging aan de bel hebben getrokken. "Er zitten veel schoonmakers thuis, en dan ook nog eens extra lang. Het loopt de spuitgaten uit, horen we."
Wederom ljkt de NOS (of is dit letterlijk zo overgenomen van de woordvoerder?) ziek als synoniem voor besmet te gebruiken. Kap daar es mee. }:|
pi_203410173
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Was er nog iemand die in de papieren werkelijkheid van Den Haag geloofde dan?
Als men maandagochtend weer op kantoor terugkeert, zal er wel een extra vergadering worden belegd om dit probleem te tackelen. Kruizen op stoelen, staken van de wedstrijd, sv's uitdelen; er moet sprake zijn van een duidelijke escalatieladder.
Friedman on Donahue
pi_203410218
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wederom ljkt de NOS (of is dit letterlijk zo overgenomen van de woordvoerder?) ziek als synoniem voor besmet te gebruiken. Kap daar es mee.
Hij was ook wat gruizig, zo te lezen.
Friedman on Donahue
pi_203410451
quote:
Je hebt compleet gelijk (y)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203410457
40m
Omicron subvariant BA.2 appears to have a substantial growth advantage over BA.1, UK health agency says
pi_203410461
https://www.vn.nl/coronatoegangsbewijs/

Vrij Nederland kondigt het einde van het CTB aan.
zie email 27 oktober
pi_203410470
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Debilisering van de samenleving, dat ziet er zo uit...
Whahahahahahahahahahahaha
zie email 27 oktober
pi_203410630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:30 schreef RipCity het volgende:
'Super-booster' jab could tackle autumn comeback of Omicron and Delta

One of Britain's key vaccine suppliers is preparing an autumn COVID booster that will protect against both Omicron and Delta.

In a rare interview, Moderna's chief medical officer told Sky News that the Omicron wave had peaked in many countries and we are "coming out of the pandemic phase".

Dr Paul Burton warned the BA.2 subvariant that is already dominant in Denmark needs to be closely monitored, but the spring should bring relative stability.

However, he predicted Omicron would return as a significant threat next autumn - and Delta must not be forgotten.

He said: "We think Omicron will still be here. This is a virus we can't eradicate anytime soon.

"Delta caused a lot of hospitalisation and death. Omicron causes a lot of that as well but it's more through bulk of infection.

"So what we have to do is be ready with a vaccine that can protect against all of that.

"Right now we're going with an Omicron booster but we think we may need to combine it with some Delta protection too."

SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRBOOSTERRRRRRRR
Popie naampjes geven zodat de jeugd het wel supervetmegatof gaan vinden.

The superhypermegabooster met Jabby the Superjabsterjab als mascotte.
1947-2016
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:12:39 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203410794
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Popie naampjes geven zodat de jeugd het wel supervetmegatof gaan vinden.

The superhypermegabooster met Jabby the Superjabsterjab als mascotte.
Moderna verliest terrein op Pfizer, die moeten ook weer wat gelden zien veilig te stellen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:13:25 #70
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203410818
quote:
Coronaregels massaal aan de laars gelapt bij eerste voetbalwedstrijd met publiek

Na maanden afwezigheid mag er sinds woensdag eindelijk weer publiek in de Nederlandse voetbalstadions. De Brabantse derby in de eerste divisie, TOP Oss - FC Den Bosch, mocht vrijdagavond het spits afbijten. Wel zaten er voorwaarden aan de rentree van het publiek en daar wordt niet aan voldaan.

Zo mag het stadion maar voor een derde gevuld worden en moeten de bezoekers anderhalve meter afstand van elkaar houden. Met name dat laatste wordt niet geleefd in Oss. De supporters in het Frans Heesen Stadion zitten (te) dicht op elkaar.

Publiek bij TOP Oss - FC Den Bosch ANP
TOP Oss sloot duel met FC Den Bosch winnend af (2-1). Justin Mathieu en Lion Kaak maakten de doelpunten voor de thuisploeg. Niels Fleuren passeerde bij een voorsprong van 1-0 zijn eigen doelman van TOP Oss.

Zaterdag en zondag worden er nog vijf wedstrijden in de eerste divisie gespeeld. De eredivisie ligt dit weekeinde stil vanwege de vele interlands buiten Europa.
Over drie weken gaan we de stadions weer sluiten

Groeten Ernst Mark en de rest
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203410822
Heb net niet-geplaceerd staan borrelen

Reserveren jullie een ic bedje? @Lenny_Leonard
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:15:50 #72
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203410875
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:13 schreef Wereldgozer het volgende:
Heb net niet-geplaceerd staan borrelen

Reserveren jullie een ic bedje? @:lenny_leonard
Gisteren voor het eerst weer twee kroegen in geweest en gegeten bij de Griek (nu een punthoofd @Neef_Wuppie )

Viel me op dat er drie keer niet werd gecontroleerd op QR, waar dat vorig jaar nog best streng was

De geest is uit de fles zeg ik na dit anekdotische bewijs
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203410920
Het is waarschijnlijk het vrijdag effect, maar op de SEH van mijn ziekenhuis liep het aardig uit de klauwen vanavond qua positieven die opgenomen moesten worden. Vooral de hogere leeftijden.
Hopelijk wordt het de komende dagen gewoon weer wat het was, een duidelijke afname.
Het was iig beduidend meer dan de afgelopen weken het geval was.

[ Bericht 7% gewijzigd door LaCatastrophe op 28-01-2022 22:24:34 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_203411256
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het is waarschijnlijk het vrijdag effect, maar op de SEH van mijn ziekenhuis liep het aardig uit de klauwen vanavond qua positieven die opgenomen moesten worden. Vooral de hogere leeftijden.
Hopelijk wordt het de komende dagen gewoon weer wat het was, een duidelijke afname.

Maar de meeste mensen met hogere leeftijden zijn toch wel geboosterd?
pi_203411295
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:32 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]
Maar de meeste mensen met hogere leeftijden zijn toch wel geboosterd?
Dat klopt. Heb er ook geen verklaring voor, maar het was opvallend. Voor iedereen wel.
Maar nogmaals, hopelijk gewoon een dagje dat er meer aanloop is en is het de komende dagen weer beter.
En het kan gewoon dit ziekenhuis betekenen, en dat het verder overal rustig is en blijft.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
pi_203411310
quote:

Het ligt toch eerder in de lijn der verwachting dat we weer wat stijging gaan zien?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203411329
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het ligt toch eerder in de lijn der verwachting dat we weer wat stijging gaan zien?
Jazeker. Maar ikzelf had hier niet meer echt op gerekend eigenlijk. Al zegt dit niets hahaha
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:39:51 #78
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203411385
Kom net uit een volle voetbalkantine. Geen QR, afstand etc. Het zag er niet naar uit dat het feestje gauw afgelopen was.

Tot zover de papieren werkelijkheid in DH.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203411439
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:39 schreef DonDruiper het volgende:
Kom net uit een volle voetbalkantine. Geen QR, afstand etc. Het zag er niet naar uit dat het feestje gauw afgelopen was.

Klap in het het gezicht van Rutte
pi_203411446
Even klagen over de GGD qua gegevensverwerking (vond het een te klein issue om een topic over te maken maar wil toch even klagen :) )... ik kreeg afgelopen dinsdag mijn Janssen vaccin (nodig voor een tripje naar Frankrijk), check ik net mijn vaccinatiegegevens... staat er Moderna :o

Klacht is dus dat ze me lieten schrikken want ik dacht: ik heb toch niet het verkeerde vaccin gehad? Ga ik niet vanuit, invoerfout lijkt me aannemelijker en ik ga er vanuit dat dat gecorrigeerd kan worden. Maar wel slordig. Ja, kan gebeuren, het is druk en zo... maar toch.

(Verder was het prima)

[ Bericht 3% gewijzigd door pietkanarie op 28-01-2022 22:58:24 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 januari 2022 @ 22:52:46 #81
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203411564
quote:

Weer een dode op de IC. Klap in 't gezicht van Lenny.
pi_203411691
Zat even op Twitter te kijken net, maar je moet dus nu zelf ook een account aanmaken om simpelweg tweets van mensen te mogen bekijken? Wat is dat voor onzin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203411700
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volgens mij ook. En de daling/afvlakking moet dan komen doordat mensen minder lang liggen door omikron.
zie email 27 oktober
pi_203411713
quote:

Even naar Jillert de BOA bellen! Brb.
zie email 27 oktober
pi_203411724
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:43 schreef pietkanarie het volgende:
Even klagen over de GGD qua gegevensverwerking (vond het een te klein issue om een topic over te maken maar wil toch even klagen :) )... ik kreeg afgelopen dinsdag mijn Janssen vaccin (nodig voor een tripje naar Frankrijk), check ik net mijn vaccinatiegegevens... staat er Moderna :o

Klacht is dus dat ze me lieten schrikken want ik dacht: ik heb toch niet het verkeerde vaccin gehad? Ga ik niet vanuit, invoerfout lijkt me aannemelijker en ik ga er vanuit dat dat gecorrigeerd kan worden. Maar wel slordig. Ja, kan gebeuren, het is druk en zo... maar toch.

(Verder was het prima)

Wat staat er op je papier?
zie email 27 oktober
pi_203411763
quote:
Zowel bij het duel tussen TOP Oss en FC Den Bosch als bij het EK futsal zijn vrijdagavond de nieuwe coronaregels niet helemaal nageleefd. Bij de wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie hielden tientallen fans van de thuisploeg geen 1,5 meter afstand.

De duels tussen de zaalvoetballers van Nederland en Servië en Portugal en Oekraïne waren een paar minuten later dan het afgesproken tijdstip van 22.00 uur afgelopen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sie-en-bij-ek-futsal

Het klokkijkende virus slaat genadeloos toe bij het zaalvoetbal!
zie email 27 oktober
pi_203411844
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat staat er op je papier?
oh ja, goeie vraag! Had ik nog niet naar gekeken... productnaam 045G21A... die hoort inderdaad bij Moderna... :{
I believe i can fly!
pi_203411873
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:13 schreef pietkanarie het volgende:

[..]
oh ja, goeie vraag! Had ik nog niet naar gekeken... productnaam 045G21A... die hoort inderdaad bij Moderna... :{
Heeft het zin om daarna alsnog Janssen te nemen? Hoezo moet je die dan?
pi_203411906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:13 schreef pietkanarie het volgende:

[..]
Toch verkeerd geprikt dan?
zie email 27 oktober
pi_203411911
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heeft het zin om daarna alsnog Janssen te nemen? Hoezo moet je die dan?
Omdat we eind februari op vakantie gaan. Het was mijn eerste vaccin, die heb ik iets meer dan 28 dagen voor vertrek genomen. Janssen is het enige middel waarmee je nog op zo'n korte termijn naar het buitenland kan.
I believe i can fly!
pi_203411918
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:02 schreef Discombobulate het volgende:
Zat even op Twitter te kijken net, maar je moet dus nu zelf ook een account aanmaken om simpelweg tweets van mensen te mogen bekijken? Wat is dat voor onzin.
Ja wel heel vreemd zeg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203411945
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Toch verkeerd geprikt dan?
Daar word ik nu toch ook een beetje bang voor ja. Zou wel een anticlimax zijn... neem ik dat vaccin speciaal voor die vakantie (ik was er om medische redenen erg terughoudend in) gaat het alsnog fout (maar dat is ver vooruit gedacht... ik denk toch nog vals alarm. )
I believe i can fly!
pi_203411953
Gister kantine, vandaag meerdere horeca gelegenheden. Overal QR gevraagd, overal iedereen zonder morren gegeven ^O^.
In Southern Sun
pi_203411971
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja wel heel vreemd zeg.
Irritant. Hoerending. Eventjes scrollen is het enige wat ik doe. Ik hoef geen account. Laat het gewoon zien ofzo.
pi_203411985
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:18 schreef pietkanarie het volgende:

[..]
Omdat we eind februari op vakantie gaan. Het was mijn eerste vaccin, die heb ik iets meer dan 28 dagen voor vertrek genomen. Janssen is het enige middel waarmee je nog op zo'n korte termijn naar het buitenland kan.
Hmmm, daar zou ik wel achteraan gaan dan. Ik dacht dat ze Janssen sowieso niet meer deden?
pi_203411986
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Irritant. Hoerending. Eventjes scrollen is het enige wat ik doe. Ik hoef geen account. Laat het gewoon zien ofzo.
Heel bijzonder ja dat ze willen dat je een account neemt.
In Southern Sun
pi_203412003
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hmmm, daar zou ik wel achteraan gaan dan. Ik dacht dat ze Janssen sowieso niet meer deden?
Kan nog maar op drie plekken in Nederland, moest er nog lang voor reizen ook. Ga morgen gelijk bellen inderdaad.
I believe i can fly!
pi_203412329
Morgen weer lekker potje ballen. Min drie man die niets meer met de club te maken willen hebben omdat uberhaupt maatregelen worden nageleefd, Tot twee jaar geleden toffe gasten, compleet ontspoord. Triest :{.
In Southern Sun
pi_203412369
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Morgen weer lekker potje ballen. Min drie man die niets meer met de club te maken willen hebben omdat uberhaupt maatregelen worden nageleefd, Tot twee jaar geleden toffe gasten, compleet ontspoord. Triest :{.
Corona heeft er toch wel voor gezorgd dat hele toffe en normale mensen ineens wappies geworden zijn. Zonde. Djokovic was tot voor kort ook nog wel ok en nu weten we beter.
pi_203412596
Ik sta er altijd van te kijken dat Corona en het beleid er om heen genoeg kan zijn om compleet anders naar iemand anders te kijken. Heb van families gehoord die elkaar door een andere opinie rondom het beleid en de regels nu gewoon niet meer spreken.

Ook wel wat mensen die extreem anders denken over het beleid dan ik, maar ik kan er nog steeds prima mee overweg. Een persoon is meer dan enkel zijn of haar mening rondom het Corona beleid. Voor mij althans.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 00:14:08 ]
  zaterdag 29 januari 2022 @ 00:17:09 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203412642
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik sta er altijd van te kijken dat Corona en het beleid er om heen genoeg kan zijn om compleet anders naar iemand anders te kijken. Heb van families gehoord die elkaar door een andere opinie rondom het beleid en de regels nu gewoon niet meer spreken.

Ook wel wat mensen die extreem anders denken over het beleid dan ik, maar ik kan er nog steeds prima mee overweg. Een persoon is meer dan enkel zijn of haar mening rondom het Corona beleid. Voor mij althans.
alleen daarom al is het prettig als het voorbij is
pi_203412669
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:51 schreef BillDauterive het volgende:
Djokovic was tot voor kort ook nog wel ok
Euhm…
zie email 27 oktober
pi_203412673
quote:

Het heeft bijna religieuze trekjes ja, aan beide kanten van het spectrum overigens.
zie email 27 oktober
pi_203412724
quote:

Ligt eraan de extreme kanten zou ik niet snel meer mee omgaan. Bedoel over een lockdown en dat soort dingen kan je nog discussiëren en of iemand voor of tegen een vaccin/mondkapje is. Maar de echte virusontkenners of de zerocovidians zou ik niet snel meer mee omgaan. Sommige mensen hebben eerdere een psychiater nodig om ze uit de permanente angstpsychose te halen. Dat geld voor de complotdenkers en zerocovidians.
pi_203412819
quote:

Beleid interesseert mij verder niet, iedereen mag er het zijne van vinden. Vaccinatie status boeit mij wel maar blijkbaar hadden wij al goed gesorteerd op onze vrienden en familie want iedereen is gevaccineerd :)

Sowieso heb ik familie en vrienden in een aantal verschillende landen die allemaal ander beleid hebben dus het is voor ons meer een "Oh, is het bij jullie X? Bij ons is het Y" :D
pi_203412820
quote:

Ja prachtig verwoord hoor, maar als teamgenoten de club van alles en nog wat gaan verwijten en hun lidmaatschap opzeggen omdat diezelfde simpele voetbalclub onderdeel van de as van het kwaad is dan kan die persoon gewoon de tyfus krijgen in plaats van een wat leuk dat je ook een mening hebt,
In Southern Sun
  zaterdag 29 januari 2022 @ 00:48:05 #107
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203412853
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
Beleid interesseert mij verder niet, iedereen mag er het zijne van vinden. Vaccinatie status boeit mij wel maar blijkbaar hadden wij al goed gesorteerd op onze vrienden en familie want iedereen is gevaccineerd
:') Tijgertje toch.
pi_203412862
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]
:') Tijgertje toch.
Wat? Iedereen mag vrij kiezen in Nederland om zich niet te vaccineren en daar ben ik een groot voorstander van maar dat betekent niet dat je in mijn huis welkom bent.
pi_203412892
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat? Iedereen mag vrij kiezen in Nederland om zich niet te vaccineren en daar ben ik een groot voorstander van maar dat betekent niet dat je in mijn huis welkom bent.
De vaccins geven geen steriele immuniteit. Dus het zou me een zorg zijn of iemand gevaccineerd is diegene doet vooral zichzelf tekort. Dus als iemand bij mij thuis besmet raakt omdat ik geen klachten heb maar wel besmet ben en hij raakt er flink ziek van zijn probleem niet de mijne om eerlijk te zijn. Andersom is de kans weer heel klein dat ik ernstig ziek wordt als diegene mij besmet omdat ik gevaccineerd ben.
pi_203412906
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De vaccins geven geen steriele immuniteit. Dus het zou me een zorg zijn of iemand gevaccineerd is diegene doet vooral zichzelf tekort. Dus als iemand bij mij thuis besmet raakt omdat ik geen klachten heb maar wel besmet ben en hij raakt er flink ziek van zijn probleem niet de mijne om eerlijk te zijn. Andersom is de kans weer heel klein dat ik ernstig ziek wordt als diegene mij besmet omdat ik gevaccineerd ben.
Dat klopt maar het is een lager risico en aangezien wij zowel naaste familie hebben die zeer kwetsbaar zijn, schoonmoeder heeft COPD stage 4, als naaste vrienden hebben die zeer kwetsbare ouders hebben is het voor ons een simpele keuze.

Wij hebben geen kinderen dus risico's mijden is in dat opzicht eigenlijk heel makkelijk, natuurlijk.
pi_203412919
Wat is het tegenovergestelde van een deuger, eigenlijk?

Een deugniet?

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 01:02:36 #112
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203412923
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Fipo

@:fetx
Trots. Fijn weekend makker.
pi_203412944
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt maar het is een lager risico en aangezien wij zowel naaste familie hebben die zeer kwetsbaar zijn, schoonmoeder heeft COPD stage 4, als naaste vrienden hebben die zeer kwetsbare ouders hebben is het voor ons een simpele keuze.

Wij hebben geen kinderen dus risico's mijden is in dat opzicht eigenlijk heel makkelijk, natuurlijk.
Dat kan ik zelf ben niet kwetsbaar en heb ook geen kinderen. Maar heb wel een kwetsbare vader die ook COPD heeft (inmiddels gepromoveerd tot longkanker). Daar kom ik ook nog 2 keer per week voor boodschappen en om te koken. Maar die heeft jaren lang gewerkt als onderzoeker in de medische wetenschap en ook jaren lang in de farmaceutische industrie. Hij vind zelf dat ik ook gewoon me ding moet doen, hij is gevaccineerd en geboosterd en mocht het vaccin het niet houden (wat een kleine kans is) dan zij het zo is zijn mening. Dat ik langs kom vind die belangrijker dan bang zijn voor dit risico.
pi_203412961
quote:

Dat komt door de Pi variant, uit Nederland. De volgende lockdown is op 3/14.
Alpha kenny one
  zaterdag 29 januari 2022 @ 01:43:14 #115
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203413083
quote:

[..]
Lekker iedereen scannen die in je woning komt _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203413085
Ik hoorde van een vogeltje dat de geprinte CTB’s nog maar 90 dagen geldig zijn. Wat is dat dan weer voor een waanzin, je zult maar wat ouder of digibeet zijn.

En voorts ben ik van mening dat het CTB vernietigd moet worden. @AlwaysHappy
zie email 27 oktober
pi_203413262
Over rutte en Kuipers

zaterdag 29 januari 2022 @ 06:09:05 #119
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203413390
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Gisteren voor het eerst weer twee kroegen in geweest en gegeten bij de Griek (nu een punthoofd @:neef_wuppie )

Viel me op dat er drie keer niet werd gecontroleerd op QR, waar dat vorig jaar nog best streng was

De geest is uit de fles zeg ik na dit anekdotische bewijs
Positieve rapporten van ‘het front’ zijn altijd goed om te lezen ;) Rustigjes terug naar normaal, dat wil gelukkig bijna iedereen.
pi_203413400
Grootschalige muiterij bij het OMT over de langetermijnstrategie: https://www.volkskrant.nl(...)gende-golf~b233e80c/

Lekker gewerkt nog hè Hugo…

[ Bericht 3% gewijzigd door trein2000 op 29-01-2022 06:22:02 ]
zie email 27 oktober
  zaterdag 29 januari 2022 @ 07:28:44 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203413473
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 06:12 schreef trein2000 het volgende:
Grootschalige muiterij bij het OMT over de langetermijnstrategie: https://www.volkskrant.nl(...)gende-golf~b233e80c/

Nou, ze hebben wel een mooi clubje mensen verzameld die het oude normaal niet meer terug willen zeg. Putters is een beetje de vreemde eend in de bijt, maar verder ademt alles in dit stuk dat we ons de rest van ons leven bewust moeten blijven van de dreiging van dit of een ander virus en onze maatschappij daaraan aan moeten passen. Ik ben helemaal voor een langetermijndenktank, maar laten dat alsjeblieft niet deze mensen zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203413491
quote:

quote:
Nederland moet niet denken dat het oude normaal terugkeert als de omikron-golf eenmaal voorbij is.
Zucht.
pi_203413495
quote:

https://archive.md/8Ym50

Voor mensen met een paywall van de Volkskrant.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_203413539
Ook die zin dat ze er vertrouwen in hebben dat er met Kuipers een frisse wind gaat waaien. Kennelijk waren ze ook niet zo tevreden over Hugo.
pi_203413547
quote:

Hier word je niet blij van zo op de vroege ochtend ... :"De zelftest wordt nu gemeengoed. Ik doe het als ik naar een vergadering ga, mijn puberzoon doet het als hij bij anderen in een auto gaat zitten. Probeer dat te versterken.’

God nee zeg, dat moet helemaal niet normaal worden, net als die achterlijke maskers. Of je ze nou gratis uitdeelt of niet, het blijven waardeloze ondingen die ervoor zorgen dat je een mens als wandelende infectiebron gaat zien, en geen gezichtsuitdrukkingen meer kan lezen, al rondlopend in een soort van ziekenhuissetting. Doe maar niet dit gezellige clubje als er nagedacht moet worden over de lange termijn.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203413549
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 07:57 schreef josja het volgende:

[..]
Hier word je niet blij van zo op de vroege ochtend ... :"De zelftest wordt nu gemeengoed. Ik doe het als ik naar een vergadering ga, mijn puberzoon doet het als hij bij anderen in een auto gaat zitten. Probeer dat te versterken.’

God nee zeg, dat moet helemaal niet normaal worden, net als die achterlijke maskers. Of je ze nou gratis uitdeelt of niet, het blijven waardeloze ondingen die ervoor zorgen dat je een mens als wandelende infectiebron gaat zien, en geen gezichtsuitdrukkingen meer kan lezen, al rondlopend in een soort van ziekenhuissetting. Doe maar niet dit gezellige clubje als er nagedacht moet worden over de lange termijn.
Dit vind ik misschien nog wel het grootste probleem van die dingen.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:03:11 #127
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203413556
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 07:41 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
https://archive.md/8Ym50

Voor mensen met een paywall van de Volkskrant.
Zomervakantie korter maken las ik, haha en dan? Heel Nederland op dezelfde momenten op vakantie? Dat gaat een enorm probleem geven. Daarnaast over die mondkapjes, "is er draagvlak als ze gratis zijn?". Nee natuurlijk niet, er is alleen draagvlak omdat het moet. Als ze morgen aankondigen dat het niet meer hoeft zet 90% hem niet meer op :')

quote:
Kluytmans: ‘Laat zo’n transitieteam onderzoeken of we zelftesten gratis ter beschikking moeten stellen, zoals we nu al bij scholen doen. In ons stuk hebben we het over een soort covidweerbericht waardoor mensen weten hoe het virus ervoor staat en of de tijd is aangebroken dat ze meer zelftesten of mondmaskers moeten gebruiken.
Hier is Gerrit Hiemstra met het weer.... En het covid weer, "in het westen zien we soms door de besmettingen met de Zulu variant de Zon variant, in het noorden blijft het in de ochtend rustig, in de middag zal de IC daar vollopen. 's nachts klaart het op, wordt het koud en wordt het aantal doden op -4 geschat. In het oosten kan dat aantal zelfs de -8 of -9 aantikken. Voor het weekend ziet het er een stuk gunstiger uit met lege ziekenhuizen."

Hele artikel klinkt mij als " we moeten straks wat te doen hebben dus laten we dit maar doen en een lange termijn club worden".
pi_203413559
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 07:59 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Dit vind ik misschien nog wel het grootste probleem van die dingen.
Ik ook. Geloof ook niet zo dat mensen ze ineens van harte gaan dragen als ze gratis worden zoals ik in dit stuk lees. Het blijft onnatuurlijk, je halve gezicht afdekken met een lap. Tenzij je je er prettig bij voelt natuurlijk, dan lekker doen. Maar kan me niet voorstellen dat dat veel mensen zijn. Weet nog precies hoeveel kappen ik in de appie zag toen ze afgeschaft werden, namelijk nul.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:04:48 #129
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203413565
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 07:56 schreef SilverEyes het volgende:
Ook die zin dat ze er vertrouwen in hebben dat er met Kuipers een frisse wind gaat waaien. Kennelijk waren ze ook niet zo tevreden over Hugo.
Heel beangstigend inderdaad. Kuipers komt natuurlijk uit de OMT intimi groep en daarom hopen ze op bestaansrecht onder hem
.
pi_203413583
quote:
‘Daar zou je dan weer een gedragswetenschapper bij moeten betrekken. Wordt een mondmasker inderdaad meer gebruikt als het gratis is, of zit het hem in de prijs.
Nee schat, dat is niet de overweging die gemaakt wordt.
Friedman on Donahue
pi_203413596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 07:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Zucht.
Wat een verschrikkelijk stuk.
Na twee jaar geregeerd te worden door een stel "experts" moeten we dat maar jarenlang gaan doen.
pi_203413597
Zag gisteren dat de 1,5 meter in stadions ook prima gelukt is. Fopmaatregel is het toch ook _O-

2/3 van het stadion leeg, en de rest zat bij elkaar op schoot. :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203413598
quote:

[..]
Dat kan. Ik denk dat iedereen mijn omgeving gevaccineerd is maar ga er niet naar vragen. Boeit me ook helemaal niks eigenlijk.
pi_203413605
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee schat, dat is niet de overweging die gemaakt wordt.
Zo naïef kunnen die mensen toch niet zijn denk ik dan. Dat je oprecht denkt dat de meerderheid dolgraag een kapje op zet maar dat alleen niet doet omdat ze te duur zijn? Dat er niet bij je opkomt van goh, misschien hebben mensen wel gewoon een pesthekel aan die kap en doen ze het alleen maar omdat het moet.
pi_203413606
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijk stuk.
Na twee jaar geregeerd te worden door een stel "experts" moeten we dat maar jarenlang gaan doen.
Ik heb het inmiddels helemaal gelezen, maar ook dat stuk over dat de horeca dan maar voor 20% reductie in besmettingen moest gaan zorgen.

Wie zegt dat we alles ondergeschikt willen maken aan het voorkomen van besmettingen? Dit is niet leven met het virus, dit is ons leven laten bepalen door het virus.
pi_203413608
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zag gisteren dat de 1,5 meter in stadions ook prima gelukt is. Fopmaatregel is het toch ook _O-

Erg mooi.
pi_203413632
Ik kreeg in de teststraat een ander type zelftest mee, om deze binnen 1 uur te gebruiken, en deze informatie te delen in een toegestuurde enquête. Dit wordt georganiseerd door het UMC Utrecht.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:25:50 #139
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203413642
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:14 schreef Asschen_sukar het volgende:

Was vorig jaar ook. Nu komt de waarschuwing en als het nog een keer gebeurd kan de toko dicht.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:27:00 #140
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203413647
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203413653
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:15 schreef josja het volgende:

[..]
Zo naïef kunnen die mensen toch niet zijn denk ik dan. Dat je oprecht denkt dat de meerderheid dolgraag een kapje op zet maar dat alleen niet doet omdat ze te duur zijn? Dat er niet bij je opkomt van goh, misschien hebben mensen wel gewoon een pesthekel aan die kap en doen ze het alleen maar omdat het moet.
Deze mensen zijn er volgens mij oprecht van overtuigd dat iedereen de hele dag bezig is met het virus, met niet besmet raken en geen anderen besmetten.

Spoiler: dat is een misverstand.

Het is vast sympathiek bedoeld maar ik denk dat dit idee mosterd na de maaltijd is. De vorige oorlog uitvechten zoals @trein2000 het altijd noemt. Alsof heel Europa straks normaal doet en wij zijn gekke henkie met kerst in de zomer.

Dat ze er nu allemaal dingen bij slepen waarom het echt nog niet voorbij is, en zelfs beginnen over klimaatverandering, geeft wel aan dat ze redelijk door hun argumenten heen zijn imo.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:28:30 #142
445514 DonDruiper
pi_203413657
In mijn huis is iedereen welkom.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:31:24 #143
346939 Janneke141
pi_203413672
Ik voorzie nieuwe Xenosbordjes met de toevoeging 'In dit huis zijn we gevaccineerd'.
pi_203413675
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:28 schreef DonDruiper het volgende:
Krijg ik dan ook een gratis druiper?
pi_203413678
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik voorzie nieuwe Xenosbordjes met de toevoeging 'In dit huis zijn we gevaccineerd'.
Tering ja :')
pi_203413684
quote:
Dan blijven we waarschijnlijk over met de basismaatregelen en mondkapjes, als ik het stuk zo lees. Alsnog kut maar wel minder dystopisch dan dat stuk in de VK.
pi_203413685
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:27 schreef jcdragon het volgende:

[..]
De komende 2 weken zijn cruciaal.
Het enige waar ik me zorgen over maak is het feit dat een groot deel aan de boosters wordt toegeschreven.

Want de QR is natuurlijk makkelijk in te zetten in november 2022 om iedereen verplicht te boosteren.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:34:10 #148
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_203413686
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:38:31 #149
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203413711
quote:
Hoe laat vanavond?
pi_203413712
Tussennormaal.
Friedman on Donahue
pi_203413715
quote:
Is er bier?
Friedman on Donahue
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:39:02 #152
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_203413717
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:27 schreef jcdragon het volgende:

[..]
De komende 2 weken zijn cruciaal.
:o dat hebben we vaker gehoord
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_203413725
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 07:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Zucht.
quote:
Kolen: ‘Thuiswerken is ook iets waar de samenleving aan gewend is geraakt. De overheid kan dat ook stimuleren. Die instrumenten zijn er al; bij een aanbesteding van de overheid mogen ook alleen bedrijven meedoen die bezig zijn met de verlaging van de CO2-uitstoot.’
Ik ga denk ik maar BOA worden, dan mag ik nog ergens anders werken. Of viroloog, dan kan ik op zn minst nog schnabbelen.

Mijn hemel, wat staan zij ver van de maatschappij af.
pi_203413733
quote:
In dit huis
- houden we van elkaar
- sluiten we niemand uit
- respecteren we ieders gedachte
- zijn we gevaccineerd.
pi_203413742
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Want de QR is natuurlijk makkelijk in te zetten in november 2022 om iedereen verplicht te boosteren.
Three, four or more: what's the magic number?
Friedman on Donahue
pi_203413759
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Ik ga denk ik maar BOA worden, dan mag ik nog ergens anders werken. Of viroloog, dan kan ik op zn minst nog schnabbelen.

Het is ook weer van dat treurige micromanagement. Als mensen graag op locatie willen werken prima. Leg het gewoon bij de medewerker.

Het wettelijk vastleggen van een recht op laat ik zeggen flexibel werken (dus locatie en tijd zelf kunnen indelen) ben ik wel groot voorstander van trouwens. Stuur gewoon op output ipv aanwezigheid, het is geen 1986 meer.
pi_203413766
quote:

Schop die virologen, arts-microbiologen, immunologen, infectologen enz. enz. gewoon terug het laboratorium in, die mensen hebben lang genoeg aan de knoppen mogen draaien.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203413775
quote:

Het hele denken dat een aanbestedingsregeltje daar verandering in gaat brengen. Alles bij die mensen centreert om overheid, maar de praktijk is (gelukkig) toch wezenlijk anders. Als er behoefte is aan thuiswerken, dan kunnen werkgevers en werknemers daar prima samen uitkomen, maar dan liggen daar toch echt andere overwegingen aan ten grondslag dan een vergezicht van virusdreigingen.
Friedman on Donahue
pi_203413788
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Schop die virologen, arts-microbiologen, immunologen, infectologen enz. enz. gewoon terug het laboratorium in, die mensen hebben lang genoeg aan de knoppen mogen draaien.
Deze lui zijn in mijn beleving precies zoals die meme van die vieze man op zolder achter z’n pc met de gordijnen dicht.
pi_203413803
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Gedrag van die gasten valt me echt tegen, dat zijn dan wetenschappers.
pi_203413811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
On the side ook nog even het klimaatprobleem tackelen, we zijn nu toch bezig.
Friedman on Donahue
pi_203413832
quote:
Voor OMT'ers, redteamers, pizzabezorgende cijfertjesjunks en Karl Lauterbach blijft de deur hier potdicht... :+
pi_203413834
-

[ Bericht 99% gewijzigd door nostra op 29-01-2022 09:34:28 ]
Friedman on Donahue
pi_203413861
quote:
Of "Welkom als je gevaccineerd bent"
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203413864
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:56 schreef nostra het volgende:
Het is weer een even week voor Bruls.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)ositieve-coronatest/
November 2020 grapjas...
pi_203413867
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Voor OMT'ers, redteamers, pizzabezorgende cijfertjesjunks en Karl Lauterbach blijft de deur hier potdicht... :+
Dus Rutte mag wel komen?
pi_203413884
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dat zijn ook maar gewoon mensen met normale menselijke eigenschappen als arrogantie, ijdelheid, machtswellust enz. en bovendien is zo'n eindeloos gerekte pandemische toestand een bijzonder lucratief verdienmodel.
pi_203413892
quote:
[..]
70% op de IC is te dik, ik stel een verplichte quarantaine voor voor dikke vreetzakken
pi_203413895
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:02 schreef halfway het volgende:

[..]
Dus Rutte mag wel komen?
Toevallig zijn we dan niet thuis. :P
pi_203413930
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat zijn ook maar gewoon mensen met normale menselijke eigenschappen als arrogantie, ijdelheid, machtswellust enz. en bovendien is zo'n eindeloos gerekte pandemische toestand een bijzonder lucratief verdienmodel.
Ja zeker, wel lekker zakcentje wat je anders misloopt.
pi_203413934
quote:
[..]
Iemand ooit die oude Pokemon gespeeld waarbij een Snorlax de weg blokkeert?
pi_203413957
quote:

[..]
[..]

Gaan ze zich nu ook alvast bemoeien met het klimaatprobleem?
Hij loopt alvast op het plan vooruit zo te zien.

Aan de andere kant is dit ook onlangs gebeurd:

https://ondernemersplein.(...)-dan-100-werknemers/

Stuurt de overheid het omt aan in ruil om relevant te blijven?
pi_203414043
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:02 schreef Piles het volgende:

[..]
November 2020 grapjas...
Koffie nodig.
Friedman on Donahue
pi_203414082
Telegraaf live.

Het duurt nog een tijd voor corona bij de 'normale' wintervirussen - zoals het griepvirus - zal horen, aldus Koopmans in een online toelichting. ,,Met structurele aanpassingen waar de hele maatschappij aan meewerkt kun je zorgen dat het virus zich al minder verspreidt voordat de nood het hoogst is. Hierdoor voorkomen we de noodzaak voor steeds extra ingrijpende maatregelen.

Hier maak ik mij dus zorgen over, gaan ze nu ook maatregelen tegen de griep Ed nemen?
pi_203414109
quote:
De uitnodiging kwam van arts-microbioloog Jan Kluytmans en arts maatschappij en gezondheid Anja Schreijer, beiden lid van het Outbreak Management Team (OMT). Hun OMT-collega’s Marion Koopmans, Diederik Gommers en Andreas Voss waren er, maar bijvoorbeeld ook hoogleraar sociologie Tanja van der Lippe, SCP-baas Kim Putters, Bas Kolen van de TU Delft, innovatie-expert Danny Mekić, burgemeester Paul Depla en topambtenaar Mark Roscam Abbing, die verantwoordelijk is voor de covid-strategie bij de overheid.
OMT-leden, wereldvreemde burgemeester Depla die alle evenementen in een kortere zomer wil proppen, een topambtenaar die kennelijk medeverantwoordelijk is voor al het gedoe van de afgelopen twee jaar, een ondernemer annex motivational speaker waar een hoop holle blabla uit komt, enz. Allemaal mensen waarvan gezien hun eerdere uitlatingen de visie niet geheel ontoevallig redelijk overeenkomt, en waar je getuige dit stukje dus niet naar moet luisteren als je ooit nog terug naar normaal wilt.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 09:30:58 #176
346939 Janneke141
pi_203414118
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:28 schreef halfway het volgende:
Hier maak ik mij dus zorgen over, gaan ze nu ook maatregelen tegen de griep Ed nemen?
Als het aan de hardliners in het OMT zoals Koopmans en Bonten ligt wel, ja. De maatschappelijke steun daarvoor zal wel ontbreken, en laten we hopen de politieke steun ook.

Met een kanttekening: eerder thuisblijven/thuiswerken als je ziek bent is ook een structurele aanpassing, maar dat is nog niet zo'n vreemde. Van zaken als QR-codes, afstandsregels, mondkapjes en het opschudden van de jaarkalender moeten we echt ver vandaan blijven.
pi_203414129
quote:
Telegraaf live.

Het duurt nog een tijd voor corona bij de 'normale' wintervirussen - zoals het griepvirus - zal horen, aldus Koopmans in een online toelichting. ,,Met structurele aanpassingen waar de hele maatschappij aan meewerkt kun je zorgen dat het virus zich al minder verspreidt voordat de nood het hoogst is. Hierdoor voorkomen we de noodzaak voor steeds extra ingrijpende maatregelen.

Lekker je hele leven in een glazen kistje doorbrengen omdat Koopmans en Co. het wel een kek plan vinden om iedereens immuunsysteem te slopen.
pi_203414143
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als het aan de hardliners in het OMT zoals Koopmans en Bonten ligt wel, ja. De maatschappelijke steun daarvoor zal wel ontbreken, en laten we hopen de politieke steun ook.

Met een kanttekening: eerder thuisblijven/thuiswerken als je ziek bent is ook een structurele aanpassing, maar dat is nog niet zo'n vreemde. Van zaken als QR-codes, afstandsregels, mondkapjes en het opschudden van de jaarkalender moeten we echt ver vandaan blijven.
Ik word persoonlijk toch liever geregeld aan virussen blootgesteld om m'n immuunsysteem op orde te houden.
pi_203414150
quote:
[..]
Ik ben iedere week weer in de war om wat Bruls vindt. Zegt hij het telkens alleen om relevant te blijven ofzo? Vorige week riep hij nog (bij vergelijkbare cijfers) dat er meer open moest.
pi_203414155
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben iedere week weer in de war om wat Bruls vindt. Zegt hij het telkens alleen om relevant te blijven ofzo? Vorige week riep hij nog (bij vergelijkbare cijfers) dat er meer open moest.
Het is uit 2020, ik had hem uit een ander topic en niet naar de datum gekeken. :+ Zal post wel even leeg maken.
Friedman on Donahue
pi_203414166
quote:
Telegraaf live.

Dit icm met dat VK stuk, transitieteam, zegt mij vooral dat het OMT ongeacht de situatie invloed wil uitoefenen. Lekker die macht en aandacht. OMT, dan transitieteam, dan nazorgteam, tot aan we-blikken-even-terug-team.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 09:35:59 #182
346939 Janneke141
pi_203414171
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik word persoonlijk toch liever geregeld aan virussen blootgesteld om m'n immuunsysteem op orde te houden.
Dat moet jij weten, maar van het zogenaamde goede arbeidsmoraal 'laat ik toch vooral proestend en rochelend naar mijn werk komen want dat staat zo goed maar ondertussen sproei ik wel mijn collega's onder' mogen we best een beetje af vind ik.
pi_203414173
Het is gewoon een paniekreactie. Nu de crisis voorbij is komen ze opeens met dat er een team moet worden opgericht voor de lange termijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 11:39:16 ]
  zaterdag 29 januari 2022 @ 09:36:28 #184
346939 Janneke141
pi_203414175
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Janneke141 op 29-01-2022 09:36:55 (achterhaald) ]
pi_203414188
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is uit 2020, ik had hem uit een ander topic en niet naar de datum gekeken. :+ Zal post wel even leeg maken.
Ah oke, mijn fout. Ben wel benieuwd hoe dit weekend zal gaan, of we nog berichten zien met ‘het is te druk op plaats X, blijf weg’

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 09:38:09 ]
pi_203414192
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Stuurt de overheid het omt aan in ruil om relevant te blijven?
Dit zouden ze dan moeten toepassen bij die poppenkastverhuizing van het Europees Parlement.
pi_203414196
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Bruls is gefrustreerd omdat hij niet gevraagd is om minister van justitie en veiligheid te worden. De grote waffel van vorig jaar is omgeslagen in weerstand tegen van alles en nog wat.
pi_203414198
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:36 schreef Confetti het volgende:
Nu de crisis voorbij is komen ze opeens met dat er een team moet worden opgericht voor de lange termijn.
Daar is an sich niets mis mee, wel met de invulling daarvan. Beter kan je bijvoorbeeld eens na gaan denken over de vaccinatiediscrepantie over de wereld heen, in plaats van je vierde boostershot hier of Carnaval op 4 juli.
Friedman on Donahue
pi_203414203
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat moet jij weten, maar van het zogenaamde goede arbeidsmoraal 'laat ik toch vooral proestend en rochelend naar mijn werk komen want dat staat zo goed maar ondertussen sproei ik wel mijn collega's onder' mogen we best een beetje af vind ik.
Ik heb dat persoonlijk eerlijk gezegd nooit zo op die manier meegemaakt; wanneer collega's ziek zijn blijven ze echt wel thuis, ik zelf ook. Wat gekuch of genies is echter wat anders dan ziek zijn.
pi_203414217
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:39 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Dit zouden ze dan moeten toepassen bij die poppenkastverhuizing van het Europees Parlement.
Rules for thee but not for me.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 09:51:07 #192
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203414270
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n mooie ja. Ik verwacht dat deze zogenaamde uitstoot ook gewoon kan worden witgewassen. Dus je laat medewerkers woon-werk rijden in hun eigen ICE wagen en verwamt je panden comfortabel, de totalen worden op basis van modellen bij elkaar opgeteld en dan mag je in uitstootcertification afrekenen of het compenseren met virtuele bomen. Gelukkig alleen voor grotere bedrijven, die veel meer mogelijkheden hebben om hier creatief mee om te gaan.
pi_203414315
Was deze al langs gekomen? In comes NeoCov.. fear porn :D

https://timesofindia.indi(...)cleshow/89173858.cms
Alpha kenny one
pi_203414353
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:44 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Boostergoden
pi_203414356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:55 schreef falling_away het volgende:

https://indianexpress.com(...)w-heres-why-7746101/

Valt mee...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:02:41 #196
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203414367
quote:

Yeah, well. Veel geluk aan de overlevenden. Een plotse rigoreuze bevolkingskrimp geeft precies de ademruimte om de aarde en haar resterende bronnen verstandig in te zetten.

En over tot de orde van de dag; sporten zonder mondkapje. Living. On. The. Edge. :D
pi_203414431
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Lekker je hele leven in een glazen kistje doorbrengen omdat Koopmans en Co. het wel een kek plan vinden om iedereens immuunsysteem te slopen.
Joh, die koopmans met haar leuke lange termijn plannetjesbedenkersteam, dat is alleen maar om zelf relevant te kunnen blijven. Het enige lange termijn plan is: zo snel mogelijk naar een situatie zonder maatregelen. Niets meer, niets minder.

Hebben we geen team voor nodig. Maarja, dit volk wil in the picture blijven. Tijd om ze terug te schoppen in hun hok. Want ze zijn het cpb niet en we gaan ook niet angstig leven 'omdat er een snottervirus is'.

Ga. Weg.
1947-2016
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:11:36 #198
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203414445
quote:

twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203414488
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 07:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, ze hebben wel een mooi clubje mensen verzameld die het oude normaal niet meer terug willen zeg. Putters is een beetje de vreemde eend in de bijt, maar verder ademt alles in dit stuk dat we ons de rest van ons leven bewust moeten blijven van de dreiging van dit of een ander virus en onze maatschappij daaraan aan moeten passen. Ik ben helemaal voor een langetermijndenktank, maar laten dat alsjeblieft niet deze mensen zijn.
Echt heel vervelend dit volk. Nu al serieus wat landen die alles opheffen, maar hier een paar naarlingen die persoonlijk relevant willen blijven.

Wegwezen. Je taak zit er op en nu terug naar je muffe kantoor.
1947-2016
pi_203414533
https://www.nu.nl/coronav(...)termijn-bedenkt.html

Ha, zelfs de normaliter zo volgzame nu.nl-reageerder wil er niets van weten.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:23:14 #201
445514 DonDruiper
pi_203414535
Zowel bij het duel tussen TOP Oss en FC Den Bosch als bij het EK futsal zijn vrijdagavond de nieuwe coronaregels niet helemaal nageleefd. Bij de wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie hielden tientallen fans van de thuisploeg geen 1,5 meter afstand.

Clubs uit de Keuken Kampioen Divisie mogen hun stadions voor het eerst na ruim twee manden al wel voor een derde vullen. Bezoekers moeten verspreid door het stadion zitten en 1,5 meter afstand houden. Ze moeten ook in het bezit zijn van een coronatoegangsbewijs. Tientallen fans van TOP Oss stonden tijdens het duel met FC Den Bosch dicht bijeen achter een van beide doelen.

De duels tussen de zaalvoetballers van Nederland en Servië en Portugal en Oekraïne waren een paar minuten later dan het afgesproken tijdstip van 22.00 uur afgelopen. Na tienen mogen in Nederland geen bezoekers meer in een stadion of schouwburg of theater zitten.

Dit soort nieuwsberichten... dit is toch om heel erg verdrietig van te worden. Wat. Een. Land. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203414540
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:36 schreef Confetti het volgende:
Het is gewoon een paniekreactie. Nu de crisis voorbij is komen ze opeens met dat er een team moet worden opgericht voor de lange termijn.

Pure kwaadaardige machtsgeile mensen.
Jep, dit.
1947-2016
pi_203414556
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:23 schreef DonDruiper het volgende:

Clubs uit de Keuken Kampioen Divisie mogen hun stadions voor het eerst na ruim twee manden al wel voor een derde vullen. Bezoekers moeten verspreid door het stadion zitten en 1,5 meter afstand houden. Ze moeten ook in het bezit zijn van een coronatoegangsbewijs. Tientallen fans van TOP Oss stonden tijdens het duel met FC Den Bosch dicht bijeen achter een van beide doelen.

De duels tussen de zaalvoetballers van Nederland en Servië en Portugal en Oekraïne waren een paar minuten later dan het afgesproken tijdstip van 22.00 uur afgelopen. Na tienen mogen in Nederland geen bezoekers meer in een stadion of schouwburg of theater zitten.

Dit soort nieuwsberichten... dit is toch om heel erg verdrietig van te worden. Wat. Een. Land. :'(
Serieuze journalistiek hoor mensen :D
1947-2016
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:25:59 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203414560
Project X bij @DonDruiper vanavond begrijp ik?
pi_203414571
quote:

Verschrikkelijk inderdaad, iedereen weet inmiddels toch dat het le-vens-ge-vaar-lijk is om een wedstrijd bij te wonen als het al 22:03 is!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:27:21 #206
445514 DonDruiper
pi_203414572
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Project X bij @:DonDruiper vanavond begrijp ik?
The Sopranos drinking game. Bij elke 'fuck' een shotje.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203414585
quote:

Is er bij de uitgang met scherp geschoten?
pi_203414602
quote:

Een paar minuten later!!!!!!! Oh mijn god wat zullen er een dooien vallen, lijken door de straten en alles. Kom op nou jongens, als je dit soort shit op moet schrijven dan kom je toch niet meer bij van het lachen. Wat een treurnis. Twee jaar in deze ellende en nog steeds dit soort berichten. Het wachten is op parken leegvegen als de zon schijnt en mensen oproepen niet naar de binnenstad te komen.
pi_203414605
Wat vinden ze dan van collega's elders op de wereld die zeggen Omikron als een soort griepvirus te zien? Die zeggen dat er geen correlatie is tussen IC-opnames en Omikron?
Zijn dat collega's die uiterst onverantwoord bezig zijn en doen alsof ze in een casino aan het spelen zijn met hoge bedragen?
Hier is het nog steeds van: het lijkt er inderdaad op met ietsje pietsje meer zekerheid en het zou geweldig zijn maar laten we alsjeblieft niet te vroeg juichen want Omikron is géén griepje, en alle maatregelen komen er weer als jullie je niet aan de maatregelen houden, het lijkt dus enigszins in de richting te gaan dat Omikron warempel tot minder ziekenhuis opnames leidt dan Delta. Maar we houden een grote slag om de arm en over drie weken weten we misschien iets meer.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:30:50 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203414615
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Verschrikkelijk inderdaad, iedereen weet inmiddels toch dat het le-vens-ge-vaar-lijk is om een wedstrijd bij te wonen als het al 22:03 is!
En dit was TOP Oss. Wordt nog leuk als de eredivisie weer begint.
pi_203414633
quote:
Een groep OMT-leden, (sociale) wetenschappers en bestuurders hebben een gezamenlijk advies geschreven over de aanpak van de coronapandemie. In het stuk bepleiten de experts een visie voor de langere termijn.

'Van bestrijden van een pandemie naar leven in een endemie' is de uitkomst van een bespreking afgelopen week tussen onder meer viroloog Marion Koopmans, ic-arts Diederik Gommers en microbioloog Jan Kluytmans. Zij zijn allen lid van het Outbreak Management Team (OMT), dat de overheid juist voorziet van adviezen over het acuut beheersen van de pandemie. Aan de bijeenkomst deden echter ook experts uit andere vakgebieden mee, zoals hoogleraar sociologie Tanja van der Lippe, burgemeester van Breda Paul Depla en directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau Kim Putters.

De club stelt voor een wetenschappelijk transitieteam op te richten dat zich moet buigen over een "structurele aanpak" van de pandemie. Daaraan zouden dan, anders dan in het OMT, nadrukkelijk ook ethici, economen en communicatiewetenschappers moeten deelnemen. De experts hebben vast vier toekomstscenario's opgesteld. In het mildste scenario is corona een verkoudheidsvirus geworden, in het slechtste scenario duikt er een nieuwe en schadelijker variant van het virus op.

Het duurt nog een tijd voor corona bij de 'normale' wintervirussen - zoals het griepvirus - zal horen, aldus Koopmans in een online toelichting. ,,Met structurele aanpassingen waar de hele maatschappij aan meewerkt kun je zorgen dat het virus zich al minder verspreidt voordat de nood het hoogst is. Hierdoor voorkomen we de noodzaak voor steeds extra ingrijpende maatregelen."
https://www.ad.nl/binnenl(...)sen-hoort~a5b6a9ddc/

pi_203414642
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ah oke, mijn fout. Ben wel benieuwd hoe dit weekend zal gaan, of we nog berichten zien met ‘het is te druk op plaats X, blijf weg’
Ik verheug me al op de eerste zonnige weekenddag. Weer lekker afgesloten parkeerplaatsen bij het bos enzo _O-
pi_203414668
quote:
en je eigen tegenspraak organiseren
Ja, en hoe is dat gelukt in je OMT2.0?
pi_203414671
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
The Sopranos drinking game. Bij elke 'fuck' een shotje.
The Op1 drinking game; iedere keer wanneer Osterhaus in een talkshow zit een shotje moeten drinken.

Ha-ge-le-vol
pi_203414674
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:33 schreef Piles het volgende:

[..]
Ik verheug me al op de eerste zonnige weekenddag. Weer lekker afgesloten parkeerplaatsen bij het bos enzo _O-
*Insert bijgevoegde foto van een mensenmassa die van de zijkant genomen is, zodat het heel druk lijkt*
pi_203414681
Ik denk dat de langetermijnvisie iets van de lange termijn wordt, met een team dat zich over een heel lange termijn erover gaat buigen - tegen een vergoeding.
pi_203414691
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:37 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat de langetermijnvisie iets van de lange termijn wordt, met een team dat zich over een heel lange termijn erover gaat buigen - tegen een vergoeding.
Ik ben bang dat het eerder een lange termijn beperking is die ingesteld gaat worden zodra we eigenlijk al klaar zijn met het virus. Zodat ze aan alles en iedereen kunnen laten zien ook aan de lange termijn te denken.
pi_203414695
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:33 schreef Piles het volgende:

[..]
Alsof mensen dat nog leidzaam toeziend gaan accepteren nu omicron voor het gros der besmetten maar een verkoudheidje blijkt te zijn en handhaving bovendien onmogelijk is door capaciteitsgebrek bij politie en vmboa's.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:41:35 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203414715
quote:

VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:42:11 #220
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203414721
Sodeflikker eens heel gauw terug je hok in met je maatregelen op lange termijn. De enige maatregel die we nodig hebben is geen maatregelen.
Tics van je petten.
pi_203414730
Het wordt nóóit meer zoals het was! Jullie zullen ons áltijd nodig blijven hebben!!!

groet, Marion
pi_203414756
Maar wat is nu het nuchtere Nederlandse verhaal?

Paar dingen die me opvallen:

1. De "normale" Nederlandse partijen (Groenlinks tot en met VVD) lijken allemaal extreem voorzichtig met versoepelen. In de debatten afgelopen week hoor je voortdurend woorden als "spannend" en "risico". Dit is gek, waarom gaan partijen als Groenlinks en PVDA niet in de aanval op de maatregelen? De enige reden die ik me kan bedenken is dat ze niet met PVV en FVD willen worden geassocieerd. Desondanks een hele domme keuze.
2. Pers en media (met name NPO) volgen voor 90 procent dit narratief.
3. Het OMT krijgt nog steeds ongekend veel het woord en lijkt nog steeds dé partij die alles beslist. Mensen als Bonten en Koopmans lijken ondanks het goede nieuws niet in staat het complete Europese plaatje te zien, wellicht ook doordat ze praten met de keuzes in het achterhoofd die ze in december gemaakt hebben. Onafhankelijk zijn ze in ieder geval niet.
4. Hoewel het sinds december goed nieuws regent blijft de toon extreem pessimistisch en consequent negatief. In persconferenties, interviews en in praatprogramma's worden de doelpalen verschoven en gaat iedereen hier vrolijk in mee. Vrijwel geen journalist die zegt: Maar waar slaat dit op jongens? Als een goede journalist zoals Jeroen Wollaars een poging doet slaat het binnen een dag alweer dood.
5. Het buitenland krijgt in de Nederlandse pers nauwelijks aandacht, terwijl daar de boel massaal wordt opengegooid en uit alles blijkt dat er niet veel aan de hand is. Waarom volgde de pers eerder wel landen als Duitsland en België volop en nu ineens niet meer?

De enige reden die ik voor dit hele verhaal kan bedenken is dat we in Nederland gewoon een hele zware ziekenhuislobby hebben die zwaar blijft drukken op de Nederlandse politiek.

Je komt zo in een cirkeltje terecht:

1. Door een vaststaand OMT met onevenredig veel ziekenhuislui en virologen ontstaat een scheef beeld van de situatie van het virus.
2. De politiek (met alle normale partijen) laten zich hier voor 95 procent door beinvloeden en zijn wellicht bang voor rechts waardoor ze extra voorzichtig blijven.
3. Pers volgt het politieke narratief van de normale politieke partijen (zoals ze al jaren doen) en lijken weinig aandacht voor het volk te hebben.

Zo krijg je dus de tunnelvisie en het kutbeleid van de afgelopen 2 maanden.
pi_203414758
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:35 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja, en hoe is dat gelukt in je OMT2.0?
Ik vind dat "je eigen tegenspraak organiseren" echt klinken als Chinese praktijken. Een beetje alsof je andere partijen ook toestaat, maar die dan wel toevallig precies vinden en stemmen op wat de staatpartij salonfahig acht.

Vooralsnog is dit clubje vooral een echokamer. We weten dat de OMT-leden nog tijden voorzichtig en vooral relevant willen blijven, we weten dat Depla de hele samenleving blijvend om wil woelen, we weten dat die topambtenaar Abbing medeverantwoordelijk is voor het gefaalde overheidsbeleid en al in juni 2021 een keurig in deze lijn passend herstelplan presteerde (google maar eens op "Mark Roscam Abbing herstelplan" en lees het bovenste resultaat), en zo zijn er nog wel wat deelnemers waarvan je al kunt inschatten hoe ze ook erin staan. Grotendeels hetzelfde, dus...
pi_203414785
Het negatieve druipt er nog steeds af bij ons. Hoe kan het dat wij alleen het negatieve benadrukken zonder evenveel positiviteit ertegenover te zetten terwijl het toch zonneklaar is dat er zoveel positiefs is te melden?

Deens RIVM: 'We kunnen over twee maanden ons normale leven terug hebben' (dd 6 januari jl)
Ondanks die snelle verspreiding is datzelfde Deense RIVM optimistisch. "Omikron kan de variant zijn die ons uit de pandemie helpt", zei de directeur van het instituut, Tyra Grove Krause, op de Deense televisie. Door de massale verspreiding van omikron zal de piek snel worden bereikt. Krause hoopt dat de Denen daardoor over twee maanden weer hun normale leven terug hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)besmettingen-booster
Zei Rutte onlangs nog niet dat we nooit ons normale leven zullen terugkrijgen?

Ik hoop dat het een tijdelijke zonsverduistering is bij ons kabinet en dat ze spoedig de lijn van andere landen gaan oppikken, die het positiever aanpakken, en niet selectief de negatieve graantjes eruitpikken uit Duitsland of Frankrijk of waar ze die maar kunnen vinden.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:53:34 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203414799
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar wat is nu het nuchtere Nederlandse verhaal?

Paar dingen die me opvallen:

1. De "normale" Nederlandse partijen (Groenlinks tot en met VVD) lijken allemaal extreem voorzichtig met versoepelen. In de debatten afgelopen week hoor je voortdurend woorden als "spannend" en "risico". Dit is gek, waarom gaan partijen als Groenlinks en PVDA niet in de aanval op de maatregelen? De enige reden die ik me kan bedenken is dat ze niet met PVV en FVD willen worden geassocieerd. Desondanks een hele domme keuze.
2. Pers en media (met name NPO) volgen voor 90 procent dit narratief.
3. Het OMT krijgt nog steeds ongekend veel het woord en lijkt nog steeds dé partij die alles beslist. Mensen als Bonten en Koopmans lijken ondanks het goede nieuws niet in staat het complete Europese plaatje te zien, wellicht ook doordat ze praten met de keuzes in het achterhoofd die ze in december gemaakt hebben. Onafhankelijk zijn ze in ieder geval niet.
4. Hoewel het sinds december goed nieuws regent blijft de toon extreem pessimistisch en consequent negatief. In persconferenties, interviews en in praatprogramma's worden de doelpalen verschoven en gaat iedereen hier vrolijk in mee. Vrijwel geen journalist die zegt: Maar waar slaat dit op jongens? Als een goede journalist zoals Jeroen Wollaars een poging doet slaat het binnen een dag alweer dood.
5. Het buitenland krijgt in de Nederlandse pers nauwelijks aandacht, terwijl daar de boel massaal wordt opengegooid en uit alles blijkt dat er niet veel aan de hand is. Waarom volgde de pers eerder wel landen als Duitsland en België volop en nu ineens niet meer?

De enige reden die ik voor dit hele verhaal kan bedenken is dat we in Nederland gewoon een hele zware ziekenhuislobby hebben die zwaar blijft drukken op de Nederlandse politiek.

Je komt zo in een cirkeltje terecht:

1. Door een vaststaand OMT met onevenredig veel ziekenhuislui en virologen ontstaat een scheef beeld van de situatie van het virus.
2. De politiek (met alle normale partijen) laten zich hier voor 95 procent door beinvloeden en zijn wellicht bang voor rechts waardoor ze extra voorzichtig blijven.
3. Pers volgt het politieke narratief van de normale politieke partijen (zoals ze al jaren doen) en lijken weinig aandacht voor het volk te hebben.

Zo krijg je dus de tunnelvisie en het kutbeleid van de afgelopen 2 maanden.
De kern is dat men nog steeds blijft vasthouden aan 'corona moet in elke willekeurige situatie worden bestreden/voorkomen'.

Dit was in voorjaar 2020 allicht een logisch standpunt, toen er nog geen vaccins waren en niemand natuurlijke immuniteit had, en het allemaal nieuw en onzeker was. En vooruit, in winter '20/'21 hadden we ook nog nauwelijks vaccins.

Intussen is de situatie dusdanig dat je niet meer elke willekeurige samenkomst van mensen kapot moet managen vanuit de overheid vanwege een virus waar de meesten niet meer dan een snotneus of een zere keel aan overhouden.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:56:54 #226
498282 Scrummie
pi_203414825
Dat OMT voor de toekomst _O-

Nee, nee, nee.

Rot op.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:57:56 #227
498282 Scrummie
pi_203414837
Ondertussen voor de tweede keer in een week strontverkouden en die test blijft maar negatief.
pi_203414867
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:56 schreef Scrummie het volgende:
Dat OMT voor de toekomst _O-

Nee, nee, nee.

Rot op.
Als het aan het OMT ligt zit er in 2043 nog steeds een hoogbejaarde Koopmans in de talkshows zich zorgen te maken.

Wederom: met zachte hand van het podium af dirigeren.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:00:52 #229
498282 Scrummie
pi_203414869
@Spablauw24 (oid)

Inmiddels zijn er weer afspraken beschikbaar in deze regio voor de volgende dag. De piek is voorbij! ( ;) )
pi_203414873
Ik hoop ook dat de Tweede Kamer zich gaat verzetten tegen een langetermijn-OMT-team, daar is namelijk niet om gevraagd. Er is gevraagd om een langetermijnvisie en niet om een langetermijnteam. Wie weet wat dat team allemaal gaat bekokstoven en voor je het weet krijgen ze het voor elkaar dat het kabinet het wil uitvoeren.
pi_203414912
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:01 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop ook dat de Tweede Kamer zich gaat verzetten tegen een langetermijn-OMT-team, daar is namelijk niet om gevraagd. Er is gevraagd om een langetermijnvisie en niet om een langetermijnteam. Wie weet wat dat team allemaal gaat bekokstoven en voor je het weet krijgen ze het voor elkaar dat het kabinet het wil uitvoeren.
Ja maar echt, kapjes altijd en overal want ook handig voor griep en verkoudheid, afstand houden idem (lees, daaaag festivals en nachthoreca), zodra er meer dan drie man en een paardenkop op de IC ligt doen we weer een bezoekersbeperking. Nee nee, dat moeten we niet willen. Bleegh ik word gewoon cynisch van dit soort mensen. Hebben die geen normaal leven?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:04:25 #232
498282 Scrummie
pi_203414914
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Als het aan het OMT ligt zit er in 2043 nog steeds een hoogbejaarde Koopmans in de talkshows zich zorgen te maken.

Ja, ze willen echt graag relevant blijven.

Maar ja, als er iets is gebleken de afgelopen 2 jaar is dat je dat volk niet iets over de toekomst moet laten zeggen.

Bovendien komt er al een pandemic response team (oid), dat zou in januari starten meen ik mij te herinneren, wat is dan de toegevoegde waarde van nog een clubje experts. Terug naar normaal, voorbereiden op een nieuwe pandemie zonder lockdowns (tenzij extreem hard nodig en de lijken zich dreigen op te stapelen). Meer is er echt niet nodig.
pi_203414917
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:51 schreef Mondkapje het volgende:
Het negatieve druipt er nog steeds af bij ons. Hoe kan het dat wij alleen het negatieve benadrukken zonder evenveel positiviteit ertegenover te zetten terwijl het toch zonneklaar is dat er zoveel positiefs is te melden?

Deens RIVM: 'We kunnen over twee maanden ons normale leven terug hebben' (dd 6 januari jl)
Ondanks die snelle verspreiding is datzelfde Deense RIVM optimistisch. "Omikron kan de variant zijn die ons uit de pandemie helpt", zei de directeur van het instituut, Tyra Grove Krause, op de Deense televisie. Door de massale verspreiding van omikron zal de piek snel worden bereikt. Krause hoopt dat de Denen daardoor over twee maanden weer hun normale leven terug hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)besmettingen-booster
Zei Rutte onlangs nog niet dat we nooit ons normale leven zullen terugkrijgen?

Ik hoop dat het een tijdelijke zonsverduistering is bij ons kabinet en dat ze spoedig de lijn van andere landen gaan oppikken, die het positiever aanpakken, en niet selectief de negatieve graantjes eruitpikken uit Duitsland of Frankrijk of waar ze die maar kunnen vinden.
Ons omt is stuk, mogen wij er ook zo een als de Deense?
1947-2016
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:05:07 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203414921
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk na 2 jaar met de opschaling van de zorg?

*cricket sounds*
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:06:38 #235
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203414930
Dat team komt er gewoon door het gebrek aan visie en teveel aan angst. Fijn het volk in onzekerheid laten en de mogelijkheid houden om lekker snel te schakelen en wetten er doorheen te rammen.
pi_203414934
Het zou mooi zijn als iemand uit het OMT twittert dat het OMT opgeheven zou moeten worden.
Kan misschien nog gebeuren door onenigheid, aangezien het onderling ook van die ultieme keffertjes zijn.
pi_203414946
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, ze willen echt graag relevant blijven.

Maar ja, als er iets is gebleken de afgelopen 2 jaar is dat je dat volk niet iets over de toekomst moet laten zeggen.

Bovendien komt er al een pandemic response team (oid), dat zou in januari starten meen ik mij te herinneren, wat is dan de toegevoegde waarde van nog een clubje experts. Terug naar normaal, voorbereiden op een nieuwe pandemie zonder lockdowns (tenzij extreem hard nodig en de lijken zich dreigen op te stapelen). Meer is er echt niet nodig.
Precies, langetermijnvisie: open tenzij ipv dicht tenzij. Meer heb je niet nodig.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:08:31 #238
498282 Scrummie
pi_203414952
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoe is het eigenlijk na 2 jaar met de opschaling van de zorg?

*cricket sounds*
Soms krijg je het idee dat dat niet doen een doel is, en ze maatregelen willen bedenken die in dienst van dat doel staan.

"Je wint er slechts tijd mee." vs "Het kan voor tot 15% reductie in besmettingen zorgen".
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:09:14 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203414961
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Het zou mooi zijn als iemand uit het OMT twittert dat het OMT opgeheven zou moeten worden.
Kan misschien nog gebeuren door onenigheid, aangezien het onderling ook van die ultieme keffertjes zijn.
Bijzonder ook dat zo'n Koopmans nu alweer zeker weet dat corona de komende jaren echt nog geen griep- of verkoudheidsvirus gaat worden.

Zogenaamd is de hele pandemie onzeker maar dit weten we uiteraard al.
pi_203414968
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:04 schreef josja het volgende:

[..]
Bleegh ik word gewoon cynisch van dit soort mensen. Hebben die geen normaal leven?
Nee, die hebben inderdaad niet het normale leven wat jij, ik en het overgrote merendeel van de mensen in de samenleving hebben.
pi_203414969
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:06 schreef tja77 het volgende:
Dat team komt er gewoon door het gebrek aan visie en teveel aan angst. Fijn het volk in onzekerheid laten en de mogelijkheid houden om lekker snel te schakelen en wetten er doorheen te rammen.
Niet naar luisteren, dat is het beste advies.
Zelfs op nu.nl een en al negativiteit. Zegt veel dat.
1947-2016
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:10:16 #242
498282 Scrummie
pi_203414974
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat zo'n Koopmans nu alweer zeker weet dat corona de komende jaren echt nog geen griep- of verkoudheidsvirus gaat worden.

Koopmans moet lekker bij het KNMI gaan werken, kan ze dagelijks voorspellingen doen die niet uitkomen, maar dan hebben we er wat minder last van.
pi_203414981
quote:

[..]

Dissel zei vlak voordat omikron ontdekt werd, dat er nog niet verwacht was dat er een mildere variant op de proppen zou komen.

Yeah, right.
1947-2016
pi_203414986
quote:

[..]

We komen er vanzelf achter of ze gelijk heeft.
pi_203414987
We moeten niet vergeten dat het OMT altijd heeft bestaan. Voor de Corona ellende hielden ze zich bezig met vogelgriep en andere infectieziekten.

Dus ook als straks alles weer normaal is blijven er OMT leden die iets te doen moeten hebben. Ze hebben nu even het gevoel gehad hoe het is echt relevant te zijn.
pi_203414988
quote:
We hebben met Koopmans en co wel echt de jackpot gewonnen hoor. Ze proberen de wil om relevant te blijven niet eens meer te verbergen. Wat iemand anders al zei; het enige lange termijn plan zou moeten zijn: terug naar een situatie zonder beperkingen of QR code’s. Ik wil dat we leren leven met het virus en dat er plannen liggen voor wanneer er een ander gevaarlijk virus rond gaat; maar ik wil niet dat we ons hele leven aan gaan passen aan een griepje, of dat we continue in angst moeten leven (wat als er een nieuwe variant komt?!).
pi_203414992
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:07 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Precies, langetermijnvisie: open tenzij ipv dicht tenzij. Meer heb je niet nodig.
Maar dat is geen visie, dat is een uitgangspunt. Het gaat er juist om wat je gaat doen en hoe je 't gaat behandelen op 't moment dat er een cluster besmettingen opkomt. Onderneem je dan actie? Doe je dan niets? Hoe doe je behandeling in 't ziekenhuis? bij positieve test 'gewoon' de coronapil geven en op de gewone afdeling of geïsoleerd verplegen?
pi_203414996
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Lijkt me fantastisch!
Openlijke teloorgang en het zien zinken van dat spul.
1947-2016
pi_203415004
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:11 schreef Remco het volgende:
We moeten niet vergeten dat het OMT altijd heeft bestaan. Voor de Corona ellende hielden ze zich bezig met vogelgriep en andere infectieziekten.

Dus ook als straks alles weer normaal is blijven er OMT leden die iets te doen moeten hebben. Ze hebben nu even het gevoel gehad hoe het is echt relevant te zijn.
Na Covid is er nog genoeg om ze bezig te houden...
Ze staan nu inderdaad in de belangstelling, maar dat wil niet zeggen dat ze dat voor de komende jaren ambiëren...
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:14:37 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203415020
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
We komen er vanzelf achter of ze gelijk heeft.
Nou ja en nee.

Ik heb niet zo'n zin om nog jaren met beperkingen te moeten leven omdat mevrouw Koopmans en haar OMT-vrienden ooit een keer wat verwachten.
pi_203415030
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:01 schreef Mondkapje het volgende:
Als ze er al op staan dat zo’n team gevormd moet worden... selecteer dan op z’n minst mensen die niet nu ook al in het OMT zitten. En zorg dat je ook minimaal de helft van het team vult met mensen die juist wèl terug willen naar hoe het was. Nu is het meteen een team die bestaat uit pro maatregelen mensen.
pi_203415058
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als ze er al op staan dat zo’n team gevormd moet worden... selecteer dan op z’n minst mensen die niet nu ook al in het OMT zitten. En zorg dat je ook minimaal de helft van het team vult met mensen die juist wèl terug willen naar hoe het was. Nu is het meteen een team die bestaat uit pro maatregelen mensen.
Als je al de voorspellingen op een rijtje zet van de huidige OMT-leden, kun je gewoon constateren dat ze gefaald hebben, waarom dus belonen met een langetermijnfunctie in een langetermijnteam? Is niet logisch.
pi_203415075
OMT-leden willen team oprichten dat coronastrategie voor lange termijn bedenkt

Nouuuuu, zullen we dat eens niet doen?
Dat hun relevantie voorbij is, hoeft niet te betekenen dat het voor de hand ligt dat OMT leden de aangewezen mensen zijn voor dat team, verre van zelf
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203415095
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nou ja en nee.

Ik heb niet zo'n zin om nog jaren met beperkingen te moeten leven omdat mevrouw Koopmans en haar OMT-vrienden ooit een keer wat verwachten.
Da's wat anders.
Maar of Covid ons nog jaren gaat teisteren, of gewoon een verkoudheidsvirusje wordt, daar komen we vanzelf achter.
Verder heeft Koopmans echter een adviserende rol. Het kabinet besluit wat ze ermee gaan doen.
pi_203415098
Zou het kunnen zijn dat men erachter is gekomen dat een langetermijnvisie niet mogelijk is en dat men het probeert op te lossen door te komen met een langetermijnteam? Wat zullen ze gejuicht hebben binnen het OMT toen iemand met deze oplossing kwam.
pi_203415107
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's wat anders.
Maar of Covid ons nog jaren gaat teisteren, of gewoon een verkoudheidsvirusje wordt, daar komen we vanzelf achter.
Verder heeft Koopmans echter een adviserende rol. Het kabinet besluit wat ze ermee gaan doen.
Dit is al vaker besproken. Het OMT is op papier adviserend maar de realiteit is dat ze gewoon een stevige vinger in de pap hebben voor wat betreft de besluitvorming. En na 2 jaar mag daar best wel eens kritisch naar gekeken worden.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:26:12 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203415108
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's wat anders.
Voor de meeste mensen is het nu al een verkoudheidsvirusje, of een soort mild griepvirus.

Daarom blijf ik erbij dat een lange termijn visie zich vooral moet richten op de risicogroepen door b.v. jaarlijks een update van het vaccin aan te bieden. Wellicht in combi met een medicijn (die pil?)
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:27:22 #258
68638 Zwansen
pi_203415116
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:11 schreef Remco het volgende:

OMT-lid is geen fulltime baan hoor. Dat hebben ze allemaal al. :P
pi_203415139
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor de meeste mensen is het nu al een verkoudheidsvirusje, of een soort mild griepvirus.

Daarom blijf ik erbij dat een lange termijn visie zich vooral moet richten op de risicogroepen door b.v. jaarlijks een update van het vaccin aan te bieden. Wellicht in combi met een medicijn (die pil?)
Het probleem is het constante schuiven met doelpalen. De kern van het probleem is het overspoelen van de zorg en met name de IC. Om dat te voorkomen kwamen er maatregelen.

Alleen nu de zorg niet meer enorm overvraagd wordt, gaat het ineens over besmettingen voorkomen, long covid, mogelijke toekomstige varianten en weet ik veel wat. Deze situatie blijft bestaan door politici die geen standpunt in durven te nemen (zoals in zo veel kwesties).
pi_203415155
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is al vaker besproken. Het OMT is op papier adviserend maar de realiteit is dat ze gewoon een stevige vinger in de pap hebben voor wat betreft de besluitvorming. En na 2 jaar mag daar best wel eens kritisch naar gekeken worden.
Oh, klopt. Maar in de praktijk heeft het kabinet ook wel eens zwaardere of juist lichtere maatregelen genomen, verder speelt het buitenland ook een rol.
Als Covid een verkoudheidsvirusje is, dan kan het OMT niet meer gelijk vinden in het adviseren van lockdowns en andere maatregelen, als omringende landen alle maatregelen hebben opgeheven.
pi_203415162
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
OMT-lid is geen fulltime baan hoor. Dat hebben ze allemaal al. :P
lekkere snabbel voor erbij. :7
pi_203415186
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En zorg dat de onderliggende data (geanonimiseerd) beschikbaar is voor andere wetenschappers om de adviezen en conclusies te toetsen.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:35:36 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203415187
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem is het constante schuiven met doelpalen. De kern van het probleem is het overspoelen van de zorg en met name de IC. Om dat te voorkomen kwamen er maatregelen.

Alleen nu de zorg niet meer enorm overvraagd wordt, gaat het ineens over besmettingen voorkomen, long covid, mogelijke toekomstige varianten en weet ik veel wat. Deze situatie blijft bestaan door politici die geen standpunt in durven te nemen (zoals in zo veel kwesties).
Voor besmettingen voorkomen is het al lang en breed te laat met Omikron en bij deze aantallen positieve tests elke dag. Die hele focus op mondkapjes en 1,5 meter is achterhaald, al helemaal als stapelmaatregel bovenop het CTB. Zoals @trein2000 altijd zegt, we proberen nog steeds de vorige oorlog te winnen.
pi_203415204
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
En zorg dat de onderliggende data (geanonimiseerd) beschikbaar is voor andere wetenschappers om de adviezen en conclusies te toetsen.
Ik vind dat je helemaal geen vast team moet hebben, geen team betekent dat iedereen kan meepraten. En de besten, waar veel mensen zich in kunnen vinden qua mening, komen dan hopelijk vanzelf bovendrijven.
pi_203415217
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik vind dat je helemaal geen vast team moet hebben, geen team betekent dat iedereen kan meepraten.
Een vast team kan iets goeds zijn, mits dat team alle nodige disciplines bevat. Als je geen vast team hebt gaat iedereen zijn eigen conclusies richting VWS knallen en kunnen ze er helemaal niets mee.
pi_203415234
Ik weet niet waarom, maar ik krijg een heel klein beetje het idee dat mensen hier niet zo heel dol zijn op het OMT :+
pi_203415237
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een vast team kan iets goeds zijn, mits dat team alle nodige disciplines bevat. Als je geen vast team hebt gaat iedereen zijn eigen conclusies richting VWS knallen en kunnen ze er helemaal niets mee.
Iemand kan achteruithobbelen door de positie die hij of zij heeft, mensen die eerst niet zoveel visie hebben kunnen zich opeens enorm ontwikkelen (Levi) Een vast team is veel te star.
pi_203415240
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor besmettingen voorkomen is het al lang en breed te laat met Omikron en bij deze aantallen positieve tests elke dag. Die hele focus op mondkapjes en 1,5 meter is achterhaald, al helemaal als stapelmaatregel bovenop het CTB.

Het OMT verzint elke keer iets waarom het nu écht nog niet kan, echt nog te vroeg is. Na de zomer moesten we ineens ongevaccineerden beschermen. Nu weten we zogenaamd nog onvoldoende over omikron, en misschien komt er een horrormutatie. Er blijven maar konijntjes uit de hoge hoed komen.

En politici durven geen streep te trekken, doodsbang om later te worden afgestraft.
pi_203415258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik vind dat je helemaal geen vast team moet hebben, geen team betekent dat iedereen kan meepraten. En de besten, waar veel mensen zich in kunnen vinden qua mening, komen dan hopelijk vanzelf bovendrijven.
Er zijn meerdere teams. Alleen de mening van het OMT weegt te zwaar. In het begin was het logisch om vanuit de medische hoek te kijken maar nu kan dat gewoon niet meer.
pi_203415267
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Iemand kan achteruithobbelen door de positie die hij of zij heeft, mensen die eerst niet zoveel visie hebben kunnen zich opeens enorm ontwikkelen (Levi) Een vast team is veel te star.
Maar het houdt ook niet in dat er niemand meer iets mag zeggen. Dat vaste team kun je de nodige screenings, toegang etc geven om toegang tot meer data te hebben zodat ze onderzoeken die door anderen gedaan worden beter kunnen duiden. Ik ben het wel met je eens dat dat niet het huidige OMT moet zijn :)
pi_203415272
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het OMT verzint elke keer iets waarom het nu écht nog niet kan, echt nog te vroeg is. Na de zomer moesten we ineens ongevaccineerden beschermen. Nu weten we zogenaamd nog onvoldoende over omikron, en misschien komt er een horrormutatie. Er blijven maar konijntjes uit de hoge hoed komen.

En politici durven geen streep te trekken, doodsbang om later te worden afgestraft.
Lekker rekken om relevant te blijven. Meer dan dat is het niet. En dat wordt gezien alle omicron ontwikkelingen (en hoe het in andere landen gaat) steeds lastiger, dus elke keer wat anders roepen.

Ben vooral vernieuwd wanneer het kabinet er klaar mee is of dat ze zich echt nog heel lang willen gaan verschuilen.
pi_203415274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik krijg een heel klein beetje het idee dat mensen hier niet zo heel dol zijn op het OMT :+
Niet het instituut zelf maar meer de kant we nu op gaan. Het is te eenzijdig. Alsof we een stel diëtisten en voedingsdeskundigen het assortiment van de supermarkt laten bepalen. Ja dan kunnen we cola, chips en patat in het vervolg wel vergeten.
pi_203415276
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar het houdt ook niet in dat er niemand meer iets mag zeggen. Dat vaste team kun je de nodige screenings, toegang etc geven om toegang tot meer data te hebben zodat ze onderzoeken die door anderen gedaan worden beter kunnen duiden. Ik ben het wel met je eens dat dat niet het huidige OMT moet zijn :)
Dat kunnen OMT-leden ook wel los van elkaar. Wetenschappers zijn toch onafhankelijke denkers? In een team heb je altijd haantje de voorsten, gekonkel etc.
pi_203415281
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:57 schreef Scrummie het volgende:
Ondertussen voor de tweede keer in een week strontverkouden en die test blijft maar negatief.
Heb ik ook, had keelpijn, loopneus hoesten etc. maar niks. Nu lijkt het weer wat erger te worden. Zo blijf je doormodderen...
pi_203415292
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niet het instituut zelf maar meer de kant we nu op gaan. Het is te eenzijdig. Alsof we een stel diëtisten en voedingsdeskundigen het assortiment van de supermarkt laten bepalen. Ja dan kunnen we cola, chips en patat in het vervolg wel vergeten.
Helemaal eens uiteraard
pi_203415297
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:57 schreef Scrummie het volgende:
ook in je keel geduwd? anders is het de B.A.2 variant
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:49:27 #277
445514 DonDruiper
pi_203415354
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ook in je keel geduwd? anders is het de B.A.2 variant
Ik moet altijd aan Bassie & Adriaan denken na dit soort posts.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203415420
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik moet altijd aan Bassie & Adriaan denken na dit soort posts.
geen huren?
pi_203415466
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:21 schreef _serial_ het volgende:
OMT-leden willen team oprichten dat coronastrategie voor lange termijn bedenkt

Nouuuuu, zullen we dat eens niet doen?
Dat hun relevantie voorbij is, hoeft niet te betekenen dat het voor de hand ligt dat OMT leden de aangewezen mensen zijn voor dat team, verre van zelf
Prima, maar dan wel het Fok! OMT graag.
pi_203415516
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dikke middelvinger naar de zorg inderdaad.
pi_203415654
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
“Voorkom juichen” wordt in Tilburg heel serieus genomen @Lenny_Leonard
pi_203415672
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
“Voorkom juichen” wordt in Tilburg heel serieus genomen @:Lenny_leonard
Ik zou nu een flauw grapje kunnen maken. Maar als "we" in Nijmegen juichen stort ons stadion in. :{ :D :D
pi_203415712
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)termijn-bedenkt.html

Ha, zelfs de normaliter zo volgzame nu.nl-reageerder wil er niets van weten.
Ik snap werkelijk niet dat als het kabinet in gesprek is met "kritische denkers", er niemand van het Fok! OMT is gedelegeerd.
Friedman on Donahue
pi_203415713
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:22 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ik zou nu een flauw grapje kunnen maken. Maar als "we" in Nijmegen juichen stort ons stadion in. :{ :D :D
Allemaal complotten om de zorg te ontzien.
pi_203415729
quote:
8s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik snap werkelijk niet dat als het kabinet in gesprek is met "kritische denkers", er niemand van het Fok! OMT is gedelegeerd.
Omdat de definitie van ‘kritische denkers’ voor het OMT leden van het Red Team en Containment.Nu zijn?
pi_203415732
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:25 schreef gniffie het volgende:

[..]
Was vorig jaar ook. Nu komt de waarschuwing en als het nog een keer gebeurd kan de toko dicht.
Zullen er nu werkelijk mensen zijn die denken dat vooetbalsupporters zich aan regels gaan houden???? 8)7
pi_203415764
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ben vooral vernieuwd wanneer het kabinet er klaar mee is of dat ze zich echt nog heel lang willen gaan verschuilen.
Het kabinet is er pas klaar mee als die QR pas overal ingevoerd is.

Heel stiekem is bij de laatste versoepelingen dat CTB ineens ook verplicht in de pretparken en dierentuinen. Voor zover mij bekend was dat eerder NIET het geval.

Steeds een beetje verder invoeren. Net zo lang tot het inmiddels breed gedragen wordt en dan kan het mooi overgaan in het Europese digitale identiteitsbewijs.

Waar vervolgens je persoonlijke CO2 tax aan gekoppeld kan worden.

Of je de toegang tot het maatschappelijk leven simpelweg ontzegt kan worden als je, ik zeg maar iets, op het FVD stemt. Of rood haar hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203415767
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:27 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]
Zullen er nu werkelijk mensen zijn die denken dat vooetbalsupporters zich aan regels gaan houden???? 8)7
Ja, of gewoon een groep mensen die een lekker dagje uit is, dat niet noodzakelijkerwijs bestaat uit niet-geforceerd je stem verheffen en voorkómen dat je samen juicht. Straks nemen ze ook nog een slok bier uit elkaars beker, stelletje halve tammen.
Friedman on Donahue
pi_203415810
Hahah, het OMT, daar gaan we nog jarenlang plezier aan beleven.
- verwijderd door admin -
pi_203415824
@Lenny_Leonard , alweer een nieuwe stijging des doods in je mailboxje ......
pi_203415836
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:35 schreef groenen het volgende:
Hahah, het OMT, daar gaan we nog jarenlang plezier aan beleven.
Zelfs aan Diederik Gommers vrees ik. Stopt wel per 1 februari 2022 met zijn huidige functie, maar iets zegt mij dat hij nog vaak op TV te zien zal zijn.
pi_203415842
hoe zit het met de uitbreiding van IC bedden? als was het alleen maar om 3 jaar achterstallige zorg in te halen.
pi_203415846
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:30 schreef vosss het volgende:

[..]
Heel stiekem is bij de laatste versoepelingen dat CTB ineens ook verplicht in de pretparken en dierentuinen. Voor zover mij bekend was dat eerder NIET het geval.

Enige wat ik nog weet was dat De Efteling zelf het CTB had ingevoerd.
pi_203415910
We moeten echt niet akkoord gaan net die CTB onzin. We moeten gewoon snel terug naar normaal en het accepteren. Omikron stelt niks voor. We doen het puur omdat het iets nieuws is waar we bang voor zijn. We doen hetzelfde toch ook niet voor een verkoudheids- of buikgriep virus...
pi_203415921
quote:

[..]

Steeds een beetje verder invoeren. Net zo lang tot het inmiddels breed gedragen wordt en dan kan het mooi overgaan in het Europese digitale identiteitsbewijs.

Of je de toegang tot het maatschappelijk leven simpelweg ontzegt kan worden als je, ik zeg maar iets, op het FVD stemt. Of rood haar hebt.
Dat is wel héééééél erg BNW hoor.

In andere woorden: best een kans dat het uitkomt.
pi_203415939
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:43 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten echt niet akkoord gaan net die CTB onzin. We moeten gewoon snel terug naar normaal en het accepteren. Omikron stelt niks voor. We doen het puur omdat het iets nieuws is waar we bang voor zijn. We doen hetzelfde toch ook niet voor een verkoudheids- of buikgriep virus...
We hebben de komende drie jaar alleen weinig te willen. Er is gestemd, nu is het alleen nog maar duimen dat de politiek er een keer klaar mee is.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 12:48:29 #297
68638 Zwansen
pi_203415970
quote:

[..]

Waar kan ik tekenen?
  zaterdag 29 januari 2022 @ 12:48:30 #298
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_203415971
Positief is wel dat diverse landen in Europa (Gr. Brittanië, Denemarken, Spanje) nu Covid-19 daadwerkelijk zoals een soort griep (gaan) beschouwen en de maatregelen flink terugschroeven of vrijwel opgeheven worden. Als andere landen zien dat dit goed gaat, volgen er ongetwijfeld meer en wie weet ook wel NL 8-)
pi_203415992
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Positief is wel dat diverse landen in Europa (Gr. Brittanië, Denemarken, Spanje) nu Covid-19 daadwerkelijk zoals een soort griep (gaan) beschouwen en de maatregelen flink terugschroeven of vrijwel opgeheven worden. Als andere landen zien dat dit goed gaat, volgen er ongetwijfeld meer en wie weet ook wel NL 8-)
Het OMT kijkt alleen maar naar andere landen als ze die data kunnen gebruiken om hun voorzichtigheid goed te praten.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 12:55:35 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203416059
Fijne zaterdag verder allemaal. Ik ga zo mondkappen tellen in de voetbalkantine

SPOILER
  zaterdag 29 januari 2022 @ 12:56:23 #301
445514 DonDruiper
pi_203416066
Vol
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')