[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
[..] Matige verdediging van het kabinetsbeleid hoor. Slecht optreden van Rutte.
Rutte is dezelfde man die supermarkten om 20u bleef sluiten 'omdat we het de vorige keer ook zo deden'. Die een avondklok maandenlang liet duren en hem vervolgens afschafte toen de zomertijd in ging, want 'als het langer licht is, is het lastiger handhaven'.
[..] Rutte is dezelfde man die supermarkten om 20u bleef sluiten 'omdat we het de vorige keer ook zo deden'. Die een avondklok maandenlang liet duren en hem vervolgens afschafte toen de zomertijd in ging, want 'als het langer licht is, is het lastiger handhaven'.
Die heeft echt geen idee meer.
in hoeverre kan je hem dat aanrekenen, als je met een OMT zit wat je verkeerd/vals informeert.
Prima op zich. Geen klachten = niet testen zou ik ook prima vinden. Als je dat volgt, zou iemand die geen klachten heeft, dus niet moeten weten of 'ie al dan niet omikron onder de leden heeft.
Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.
Op vrijdag 28 januari 2022 19:28 schreef GemMagic het volgende: Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.
dat komt omdat ze geilen op onderzoeken, maar dat kost tijd, daarom gaan we stap voor stap versoepelen.
[..] dat komt omdat ze geilen op onderzoeken, maar dat kost tijd, daarom gaan we stap voor stap versoepelen.
Ja maar voor het instellen van maatregelen is elke gok goed genoeg, maar voor het afschaffen wordt wetenschappelijk ondersteunend onderzoek vereist. De crisis toont wel aan hoe wetenschap kan worden misbruikt om politiek beleid op afroep te voorzien van benodigde onderbouwing.
[..] Ja maar voor het instellen van maatregelen is elke gok goed genoeg, maar voor het afschaffen wordt wetenschappelijk ondersteunend onderzoek vereist. De crisis toont wel aan hoe wetenschap kan worden misbruikt om politiek beleid op afroep te voorzien van benodigde onderbouwing.
Dit, we gingen ook op basis van een model in lockdown.
Op vrijdag 28 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende: En toch denk ik dat het gros van de bevolking deze situatie op dit moment wel prima vindt. Ze kunnen winkelen, uit eten, biosje etc.
Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.
Het is een status quo. Maar over een paar weken begint het gezeik weer. Zo lang 1,5m de norm is, zijn veel zaken niet kostendekkend te krijgen.
En zo lang het CTB en mondkapjes nog op grote schaal nodig zijn, is er echt nog geen sprake van “normaal”.
Op vrijdag 28 januari 2022 19:28 schreef GemMagic het volgende: Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.
Op vrijdag 28 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende: En toch denk ik dat het gros van de bevolking deze situatie op dit moment wel prima vindt. Ze kunnen winkelen, uit eten, biosje etc.
Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.
Het is als erg genoeg dat voor de overgrote meerderheid van de mensen precies dat is wat telt: hoe hun eigen, op het grote geheel nietszeggende, persoonlijke leventje wel of niet beïnvloed wordt; andere mensen vooral heel veel dingen moeten laten zodra dat hen persoonlijk raakt en het totaal niet boeit als andere mensen heel veel dingen moeten laten als het hen persoonlijk niet raakt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Friedman on Donahue
Mede hierdoor vrees ik voor de QR samenleving. Ja, er is wel commentaar op van verschillende kanten, maar in de praktijk leren veel sectoren wel leven met die QR check. Of ze controleren het gewoon slecht als er toch amper gecontroleerd wordt of ze er wel gebruik van maken. Het leven gaat door; enorm veel mensen willen best een boostertje extra halen om toch gewoon uit eten te kunnen. Ik ben er echt heel erg fel op tegen, maar ik maak er uiteindelijk ook gewoon gebruik van, want ja, ik ga mezelf geen leuke dingen ontzeggen.
Ik weet dat het voor de bioscopen slecht is voor de financiën, maar egoïstisch gezien is het wel erg fijn om geen anderen naast je te hebben inderdaad.
[..] Mede hierdoor vrees ik voor de QR samenleving. Ja, er is wel commentaar op van verschillende kanten, maar in de praktijk leren veel sectoren wel leven met die QR check. Of ze controleren het gewoon slecht als er toch amper gecontroleerd wordt of ze er wel gebruik van maken. Het leven gaat door; enorm veel mensen willen best een boostertje extra halen om toch gewoon uit eten te kunnen. Ik ben er echt heel erg fel op tegen, maar ik maak er uiteindelijk ook gewoon gebruik van, want ja, ik ga mezelf geen leuke dingen ontzeggen.
Ik heb nog wel de hoop dat dat hele boosterverhaal straks snel verdwijnt als de huidige trend qua besmettingen/opnames zich doorzet. Dat het daarna gewoon een griepprik-verhaal wordt voor risicogroepen. Dat de QR langer gerekt gaat worden dan strikt noodzakelijk lijkt me een zekerheidje.
Overigens vind ik het vooral ergerlijk dat bovenop de QR nu weer allerlei regeltjes zoals mondmaskers en afstand gestapeld wordt.
[..] Het is als erg genoeg dat voor de overgrote meerderheid van de mensen precies dat is wat telt: hoe hun eigen, op het grote geheel nietszeggende, persoonlijke leventje wel of niet beïnvloed wordt; andere mensen vooral heel veel dingen moeten laten zodra dat hen persoonlijk raakt en het totaal niet boeit als andere mensen heel veel dingen moeten laten als het hen persoonlijk niet raakt.
Dat is ook wat ik vooral storend vind. Roepen om solidariteit tot dat ze een andere iets moeten gunnen. Daarom heb ik solidariteit ook nooit serieus genomen.
[..] Mede hierdoor vrees ik voor de QR samenleving. Ja, er is wel commentaar op van verschillende kanten, maar in de praktijk leren veel sectoren wel leven met die QR check. Of ze controleren het gewoon slecht als er toch amper gecontroleerd wordt of ze er wel gebruik van maken. Het leven gaat door; enorm veel mensen willen best een boostertje extra halen om toch gewoon uit eten te kunnen. Ik ben er echt heel erg fel op tegen, maar ik maak er uiteindelijk ook gewoon gebruik van, want ja, ik ga mezelf geen leuke dingen ontzeggen.
Exact, mensen (zowel gebruikers als de beoogde 'handhavers') bekijken de maatregelen op een gegeven moment alleen maar vanuit de moeite die het hen kost. Weinig moeite is weinig problemen. Het hele conceptuele kader erachter boeit maar zelden. Het heeft wat dat betreft wel veel raakvlakken met iets als privacybeperkende maatregelen: ook daar heeft men zelf "niets te verbergen" en als je daar pedofielen en drugsbaronnen mee kan pakken, what's not to like? En dat klopt natuurlijk ook. Totdat.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Friedman on Donahue
Op vrijdag 28 januari 2022 20:06 schreef KingRoland het volgende: vraagje: als je geen booster hebt, maar je bent net hersteld van corona en je hebt de eerste prikken al gehad, kan je dan naar een restaurant?
Ja door een herstelbewijs te importeren in de app Heb vorige week dat zelfde gedaan. Ook geen booster.
Ik zie wel aanzienlijk meer kritische geluiden in de media. Vooral omdat Omikron wel erg mild lijkt te zijn en sommige landen als Denemarken alle regels intussen afschaffen.
Je kunt natuurlijk niet nog maanden blijven doen alsof er een pandemie is, terwijl die in feite voorbij is.
Op vrijdag 28 januari 2022 20:06 schreef KingRoland het volgende: vraagje: als je geen booster hebt, maar je bent net hersteld van corona en je hebt de eerste prikken al gehad, kan je dan naar een restaurant?
De eerste prikken zijn nu nog voor iedereen geldig en na 1 februari ook nog 9 maanden geldig na je laatste prik. Dus tenzij dat in april of eerder was heb je dan nog geen booster nodig.
[..] De eerste prikken zijn nu nog voor iedereen geldig en na 1 februari ook nog 9 maanden geldig na je laatste prik. Dus tenzij dat in april of eerder was heb je dan nog geen booster nodig.
Hij kan sowieso geen booster nemen gezien een besmetting. Pas drie maanden daarna.
Coronaregels massaal aan de laars gelapt bij eerste voetbalwedstrijd met publiek
Na maanden afwezigheid mag er sinds woensdag eindelijk weer publiek in de Nederlandse voetbalstadions. De Brabantse derby in de eerste divisie, TOP Oss - FC Den Bosch, mocht vrijdagavond het spits afbijten. Wel zaten er voorwaarden aan de rentree van het publiek en daar wordt niet helemaal aan voldaan.
Zo mag het stadion maar voor een derde gevuld worden en moeten de bezoekers anderhalve meter afstand van elkaar houden. Met name dat laatste lijkt niet na te worden geleefd in Oss. De supporters in het Frans Heesen Stadion zitten (te) dicht op elkaar zitten.
Ook achter een van beide doelen staan tientallen fans, met name de fanatieke supportersschare van de thuisploeg, naast elkaar.
'Stadionspeaker gaat omroepen'
Een woordvoerster van TOP Oss kondigde voor de wedstrijd aan dat alle 1.500 bezoekers bij de ingang van het stadion te horen zouden krijgen dat ze 1,5 meter afstand moeten houden. "En de stadionspeaker gaat dit ook omroepen als dat nodig is", zei ze.