abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 29 januari 2022 @ 15:10:11 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203417834
Een groep OMT-leden, wetenschappers en bestuurders heeft een gezamenlijk advies over de aanpak van de coronapandemie opgesteld. In het stuk, dat aan minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers is overhandigd, pleiten de experts voor een langetermijnvisie en de komst van een team dat zich daarover moet buigen.

Van bestrijden van een pandemie naar leven in een endemie is de uitkomst van een bespreking tussen onder anderen viroloog Marion Koopmans, ic-arts Diederik Gommers en microbioloog Jan Kluijtmans.

Zij zijn allen lid van het Outbreak Management Team (OMT), dat de overheid juist voorziet van advies voor het beheersen van de pandemie op korte termijn.

Ook experts uit andere vakgebieden, zoals hoogleraar sociologie Tanja van der Lippe, burgemeester van Breda Paul Depla en directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau Kim Putters waren bij de bijeenkomst betrokken.

Team kan uit OMT-leden, ethici, economen en communicatie-experts bestaan

De club stelt voor een wetenschappelijk transitieteam op te richten dat zich moet buigen over een structurele aanpak van de pandemie. Daaraan zouden dan, anders dan bij het OMT, nadrukkelijk ook ethici, economen en communicatiewetenschappers moeten deelnemen.

De experts hebben alvast vier toekomstscenario's opgesteld. In het mildste scenario is het coronavirus een verkoudheidsvirus geworden, in het slechtste scenario duikt er een nieuwe en schadelijkere variant van het virus op.

'Met structurele aanpassingen kun je ingrijpende maatregelen voorkomen'

Het duurt nog een tijd voordat het coronavirus tot de gebruikelijke wintervirussen, zoals het griepvirus, zal behoren, aldus Koopmans in een online toelichting. "Met structurele aanpassingen waar de hele maatschappij aan meewerkt, kun je ervoor zorgen dat het virus zich al minder verspreidt voordat de nood het hoogst is. Hierdoor voorkomen we de noodzaak voor steeds extra ingrijpende maatregelen."

Het kabinet is al in gesprek met "kritische denkers, wetenschappers, het onderwijs, de zorg en andere sectoren" om tot een langetermijnvisie te komen. In februari is er naar verwachting meer informatie over de coronastrategie voor de toekomst.

Bron: https://www.nu.nl/coronav(...)termijn-bedenkt.html

Zijn wij de enige met zo'n endemisch team straks?
Ik krijg heel erg het gevoel dat ze de spotlights en talkshow heel erg gaan missen qua inkomsten. En dat zo'n team dat moet voorkomen.
Maar misschien ben ik te paranoia.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203417880
Er is maar 1 oplossing nodig en dat is zo spoedig mogelijk terug naar het oude normaal.
Zonder wrijving geen glans
pi_203417995
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
Zijn wij de enige met zo'n endemisch team straks?
Ik krijg heel erg het gevoel dat ze de spotlights en talkshow heel erg gaan missen qua inkomsten. En dat zo'n team dat moet voorkomen.
Maar misschien ben ik te paranoia.
Dat speelt zeker een rol! En wellicht zelfs wel de enige rol in dit advies.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203418060
Rot op met je kutteams en langetermijnstategie gelul. Gooi alles open en accepteer dat we er een griepje bij hebben.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 29 januari 2022 @ 15:28:44 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203418089
Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. En de tijd van gaan is nu gekomen!
pi_203418138
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:14 schreef Haags het volgende:
Er is maar 1 oplossing nodig en dat is zo spoedig mogelijk terug naar het oude normaal.
Gaat niet gebeuren. Leer ermee leven.
pi_203428052
Er moet geen team gaan komen, er moet een onderzoekscommissie gaan komen naar het handelen van het OMT. Ze hebben doorslaggevend advies gegeven dat keer op keer extreem veel te pessimistisch bleek. Er zitten mensen die er niet horen en die schade hebben toegebracht aan de maatschappij. Deze mensen moet je niet belonen met een nieuw baantje, maar dit moet eerst onderzocht worden!
pi_203428073
Zo’n team lijkt me een uitermate goed idee. Met deze mensen, maar niet gedomineerd door deze mensen.
zie email 27 oktober
pi_203430058
En daar komen ze nu mee? Tjeez....
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 30 januari 2022 @ 21:58:42 #10
338319 ZarB
Piña colada
pi_203439506
Die laatste alinea is natuurlijk de enige reden. Dat weet iedere debiel.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203449322
Het gaat om leren leven met het virus. Voor mij bekent dit; alle maatregelen afschaffen en accepteren dat vrijwel iedereen besmet raakt. Maar voor het huidige kabinet betekent dit een zo groot mogelijke “gereedschapskist” vol met vrijheidsbeperkingen maatregelen die op elk moment inzetbaar zijn, die worden opgevolgd omdat het volk angstig en verdeeld is, om zo een eindeloze zinloze strijd tegen de besmettingen te voeren. En gereedschapjes die we accepteren, kunnen ook voor andere werkstukjes gebruikt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')