https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-blufquote:Als Rusland Oekrane binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.
Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekrane sloegen alarm.
De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekrane is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekrane."
Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekrane. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekrane.
Welke provocaties? Het enige wat de Amerikanen doen is Rusland vragen de Oekrane met rust te laten. De VS heeft amper troepen in Oost-Europa, dus Rusland binnenvallen gaat hem niet worden.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:57 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nee maar heb zowel in Americas als in Oostblok gewoond en heb aan den lijve ondervonden hoe men tegen zaken aankijkt en hier naar handelt.
Geschiedenis/historie is heel erg belangrijk voor deze landen en er wordt heel veel op sentimentele basis besloten.
Zoals gezegd: heb onroerend goed in Oostblok en woon daar ruim 6 maanden per jaar dus zie de sentimenten om mij heen.
Niemand wenst hier een oorlog en al helemaal niet tegen de Russen, die veel dichter bij vele inwoners staan dan jullie denken.
Religie is ook een factor.
Niemand gelooft hier dat de Russen gaan aanvallen, niemand.
Maar we zien wel de provocaties vanuit Amerikaanse kant elke dag in de kranten en op de televisie.
En ik kan je vertellen dat in de America's er wel elke week over de "slechte" Russen werd gesproken, ook toen er nog niets aan de hand was.
Hersenspoelen in optima forma.
Dat is ook het vreemde aan users als schaamlap. Niemand begrijpt het (behalve schaamlap), maar uitleggen waarom Rusland het recht zou hebben een autonoom land te bedreigen en wellicht uiteindelijk binnen te vallen dat doet hij dan nooit. Of uitleggen met welk recht precies Rusland de Krim heeft gestolen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke provocaties? Het enige wat de Amerikanen doen is Rusland vragen de Oekrane met rust te laten. De VS heeft amper troepen in Oost-Europa, dus Rusland binnenvallen gaat hem niet worden.
Als de Russen de Oekrane met rust laten, gebeurt er niks. Wat dat betreft heeft Rusland niets te vrezen van de VS/NAVO/het westen.
Die rebellen hebben recent om meer en betere wapens gesmeekt. Die gaan geen offensief beginnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:23 schreef Momo het volgende:
Zou een aanval ook niet eerder gebeuren door van die rebelgroepen die geallieerd zijn aan Rusland in plaats van het Russische leger? Dan kunnen ze zeggen dat het niet door Rusland zelf gebeurd.
Klopt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die rebellen hebben recent om meer en betere wapens gesmeekt. Die gaan geen offensief beginnen.
De Poetin van 2001 is dan ook heel anders dan de Poetin van 2022.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:25 schreef crystal_meth het volgende:
Na 9/11 was putin de eerste die Bush hulp aanbood. Hij zorgde ervoor dat de VS vliegbasissen in voormalige Sovjet staten kon gebruiken. Het grootste deel van het militair materiaal werd via het spoor door Rusland naar Afghanistan vervoerd (op een spoorlijn die aangelegd was om de Sovjet troepen in Afghanistan te bevoorraden).
Daarna is het bergaf gegaan, te beginnen met de inval in Irak, dan Bush die Georgi en Oekraine NAVO lidmaatschap aanbood, het rakettenschild...
Staat je zomerhuisje in Oost-Oekrane?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:36 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Klopt.
Die willen niets meer met Kiev te maken hebben, zoals zo veel Oekraniers.
Nog nooit zoveel leugens en verdraaingen gezien in 1 posting.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is ook het vreemde aan users als schaamlap. Niemand begrijpt het (behalve schaamlap), maar uitleggen waarom Rusland het recht zou hebben een autonoom land te bedreigen en wellicht uiteindelijk binnen te vallen dat doet hij dan nooit. Of uitleggen met welk recht precies Rusland de Krim heeft gestolen.
Vage verdachtmakingen over genocide (die dan vervolgens weer ontkent worden), romantisering van communistische tijden, anekdotische bullshit (want hij heeft een zomerhuisje daar), meer heb ik nog niet gehoord van hem. En heel veel onzin over de VS, de EU en NATO.
Ik vind kritisch zijn richting de VS geen probleem. Die hebben ook met geweld het huidige (economische) systeem in stand proberen te houden en daarbij allerlei dictatoren in het zadel geholpen en gehouden. Maar dat rechtvaardigt het imperiale gedrag van Rusland niet, en ik begrijp ik ook niet waarom die kerel de hele tijd "ja maar de VS" blijft roepen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is ook het vreemde aan users als schaamlap. Niemand begrijpt het (behalve schaamlap), maar uitleggen waarom Rusland het recht zou hebben een autonoom land te bedreigen en wellicht uiteindelijk binnen te vallen dat doet hij dan nooit. Of uitleggen met welk recht precies Rusland de Krim heeft gestolen.
Vage verdachtmakingen over genocide (die dan vervolgens weer ontkent worden), romantisering van communistische tijden, anekdotische bullshit (want hij heeft een zomerhuisje daar), meer heb ik nog niet gehoord van hem. En heel veel onzin over de VS, de EU en NATO.
Nou vertel.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:47 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel leugens en verdraaingen gezien in 1 posting.
Knap van je.
https://www.theguardian.c(...)as-un-meeting-calledquote:“If Russia invades Ukraine, one way or another, Nord Stream 2 will not move forward,” said Victoria Nuland, the US undersecretary of state for political affairs. “I think the statements coming out of Berlin even today are very, very strong.”
De Krim ligt iets complexer dan gewoon binnenvallen en inlijvenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nou vertel.
- Wat geeft Rusland het recht om het autonome land Oekrane te bedreigen en wellicht binnen te vallen?
- Wat gaf Rusland het recht om de Krim te stelen en in te lijven?
Nee hoor, helemaal niet. Dat vindt Rusland, maar de internationale realiteit is dat Rusland een stuk van Oekrane heeft gestolen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Krim ligt iets complexer dan gewoon binnenvallen en inlijven
Zeg maar gerust vr WOII hoor, de grenzen die door Hitler en Stalin waren vastgelegd in het Molotov-Ribbentroppact zijn na de oorlog nooit meer veranderd. De huidige oostgrens van Polen (en daarmee de westelijke grenzen van Oekrane, Wit-Rusland en Litouwen) zijn nog precies zoals ze in dat verdrag zijn vastgelegd. Nadat de Nazi's en de Sovjets voor de oorlog al het een en ander hadden geregeld deden de geallieerden het tijdens de oorlog in Yalta het nog dunnetjes over. Na de val van de Sovjet-Unie kozen de Oost-Europese landen logischerwijs eieren voor hun geld en nu zou Rusland, dat keer op keer aantoont geen enkele boodschap aan de wil van die landen te hebben, zich bedreigd moeten voelenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik vind kritisch zijn richting de VS geen probleem. Die hebben ook met geweld het huidige (economische) systeem in stand proberen te houden en daarbij allerlei dictatoren in het zadel geholpen en gehouden. Maar dat rechtvaardigt het imperiale gedrag van Rusland niet, en ik begrijp ik ook niet waarom die kerel de hele tijd "ja maar de VS" blijft roepen.
Deze hele ellende is feitelijk begonnen toen de Sovjetunie na WOII besloot de hele bende maar in te lijven en wat grenzen te verschuiven tegen alle verdragen en afspraken in. Op het moment dat je vervolgens onder de vlag van Sovjet nostalgie de boel weer bij elkaar probeert te brengen roept dat weerstand op - zullen we maar zeggen.
Anywho - de Wijk had wel een interessante beschouwing in Trouw vandaag. Hij stelt: de Amerikanen spelen dit hoog omdat China meekijkt. Als de VS nu haar (westerse) bondgenoten in de steek laat dan ontstaat er ruimte richting Taiwan. Als je het zo bekijkt dan heeft Rusland zich gemengd in een titanenstrijd tussen twee supermachten. Dit conflict is perifair, maar niet een waarvan de Amerikanen zich kunnen veroorloven te verliezen.
De echte angel is er voor hen al lang uit door op voorhand al te roepen dat er geen Amerikaanse troepen naar Oekrane gestuurd zouden worden. Ze kunnen hun bondgenoten loyaal blijven door naar hen wel troepen te sturen en bij een invasie van Oekrane Rusland haar economie aan puin te helpen.
Ik zei het al eerder: de Amerikanen hebben dit schaakspel al gewonnen. Het enige wat er nog moet komen is een waardige aftocht voor Putin.
Ja, en Oekrane heeft dat in 1949 (dacht ik) weer onder voorwaarde van Rusland 'gekregen'. Dat stuk grond wisselt al eeuwen van landquote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet. Dat vindt Rusland, maar de internationale realiteit is dat Rusland een stuk van Oekrane heeft gestolen.
Niet erg handig voor de bewoners, zo'n stuk gebied wat de hele tijd van land wisselt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, en Oekrane heeft dat in 1949 (dacht ik) weer onder voorwaarde van Rusland 'gekregen'. Dat stuk grond wisselt al eeuwen van land
Ook zo'n vieze oorloghitser...quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)as-un-meeting-called
Ah, ik wist niet dat Victoria "fuck the EU" Nuland terug was.
Er is niks vreemds aan, het is een troll die verwarring probeert te zaaien, al dan niet vanaf zo'n trollfarm. Fok is een van de grotere nieuwsfora in Nederland dus krijg je daar ook mee te maken. Die normale discussie die jij met hem zoekt ga je dan ook sowieso niet krijgen dus ik snap eigenlijk niet dat je de moeite nog doet.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goh zeg nu ben ik gesnapt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:33 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Er is niks vreemds aan, het is een troll die verwarring probeert te zaaien, al dan niet vanaf zo'n trollfarm. Fok is een van de grotere nieuwsfora in Nederland dus krijg je daar ook mee te maken. Die normale discussie die jij met hem zoekt ga je dan ook sowieso niet krijgen dus ik snap eigenlijk niet dat je de moeite nog doet.
Waar blijft nou jou uitleg waarom Rusland het recht heeft om autonome landen te bedreigen, stukken ervan te stelen en wellicht binnen te vallen?quote:
Zou me inderdaad echt niks verbazen als dit een authentieke Sint Petersburger is.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:33 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Er is niks vreemds aan, het is een troll die verwarring probeert te zaaien, al dan niet vanaf zo'n trollfarm. Fok is een van de grotere nieuwsfora in Nederland dus krijg je daar ook mee te maken. Die normale discussie die jij met hem zoekt ga je dan ook sowieso niet krijgen dus ik snap eigenlijk niet dat je de moeite nog doet.
Zijn ze daar geloceerd ja? Mooie stad begreep ik, dus geen slechte plek om wat geld te verdienen met fora afstruinen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou me inderdaad echt niks verbazen als dit een authentieke Sint Petersburger is.
Misschien ook elders, maar ik weet van Sint Petersburg sinds dit artikeltje uit 2015 met adres: The Russian troll factory at the heart of the meddling allegations. Als ze daar nog zitten kun je er zo langs gaan.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:39 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Zijn ze daar geloceerd ja? Mooie stad begreep ik, dus geen slechte plek om wat geld te verdienen met fora afstruinen.
quote:The trolls were firmly instructed that there should never be anything bad written about the self-proclaimed Donetsk People's Republic (DNR) or the Luhansk People's Republic (LNR), and never anything good about the Ukrainian government.
Verhuizen naar Rusland dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:36 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Klopt.
Die willen niets meer met Kiev te maken hebben, zoals zo veel Oekraniers.
Eerst een klein stukje van Oekraine, dan de helft en dan heel Oekraine zeker.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:16 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Nee is makkelijker als je de Oekraine gewoon in de helft hakt.
Grenzen beschermen tegen een vijand, dat zijn wij.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nou vertel.
- Wat geeft Rusland het recht om het autonome land Oekrane te bedreigen en wellicht binnen te vallen?
- Wat gaf Rusland het recht om de Krim te stelen en in te lijven?
de grenzen staan helemaal niet onder drukquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Grenzen beschermen tegen een vijand, dat zijn wij.
Vertel, wat geeft Rusland het recht Oekrane te bedreigen of wellicht binnen te vallen? Wat is er precies links aan het idee dat autonome landen hun eigen koers kunnen bepalen? En Wanneer heeft Biden precies de Russische troepen naar de grens met Oekrane gestuurd?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:44 schreef epicbeardman het volgende:
Toch grappig al die linksen in eens weer allemaal pro-oorlog zijn als hun linkse leiders naar een badguy Putin wijzen.
Waar ze onder Trump nog pro-Putin waren is dat snel veranderd met de marionet Biden aan de macht.
Wat waren ze bang dat vredestichter Trump derde wereld oorlog zou starten, nou Biden is nog maar jaartje genstalleerd en hij krijgt het al zo ver om de oorlogmachine draaiende te krijgen.
EU wat actief (en politiek) Oekrane heeft bewogen om toenadering richting Rusland te voorkomen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
de grenzen staan helemaal niet onder druk
Wat heeft Rusland aan het binnenvallen van Oekrane? worden ze daar rijker van? Putin heeft het prima voor elkaar en totaal geen reden om Rusland in staat van oorlog te zetten want op lange termijn wint hij dat toch niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vertel, wat geeft Rusland het recht Oekrane te bedreigen of wellicht binnen te vallen? Wat is er precies links aan het idee dat autonome landen hun eigen koers kunnen bepalen? En Wanneer heeft Biden precies de Russische troepen naar de grens met Oekrane gestuurd?
of jaar ervoor 2013quote:Russian forces gathering on the border with eastern Ukraine may be poised to invade, the White House warned on Sunday, as the government in Kiev said that the prospect of war with Moscow was continuing to grow after the annexation of Crimea.
Speaking after Nato's top commander in Europe voiced alarm about the size and preparedness of the Russian troop buildup, President Barack Obama's deputy national security adviser, Tony Blinken, said President Vladimir Putin may indeed be readying further action.
“It's deeply concerning to see the Russian troop buildup on the border,” Blinken told CNN. “It creates the potential for incidents, for instability. It's likely that what they're trying to do is intimidate the Ukrainians. It's possible that they're preparing to move in.”
Goh…. 2014 zeg je h? Wat was dat toch in 2014?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat heeft Rusland aan het binnenvallen van Oekrane? worden ze daar rijker van? Putin heeft het prima voor elkaar en totaal geen reden om Rusland in staat van oorlog te zetten want op lange termijn wint hij dat toch niet.
Het enige wat Putin hoeft te doen is bekijken hoe de de westerse wereld zichzelf aan het slopen is.
Enige wat hij doet is zijn ballen laten zien plus zijn troepen beetje training geeft en dat werkt blijkbaar, want iedereen poept hem al weer in zijn broek, net zoals de parades die ze elk jaar houden doen ze ook aan dit soort oefeningen.
Hier in 2014 was het precies hetzelfde.
https://www.theguardian.c(...)-ukraine-white-house
[..]
Ow van mij mag het hoor, ze doen maar raakquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
EU wat actief (en politiek) Oekrane heeft bewogen om toenadering richting Rusland te voorkomen.
Als Rusland niets had gedaan zou dat een redelijk grote klap zijn geweest.
Gewoon bij de Russische grens wegblijven, dan is er weinig aan de hand.
Verder hebben ze net zo veel recht als wij qua irak en Afghanistan.
Er was zogenaamd een gevaar, dus mag er ingegrepen worden.
Ach, Oekraine is enkel onafhankelijk vanwege Yeltsin's wrok tegen Gorbachev. Hij raakte dankzij Gorbachev in het Politburo, werd verantwoordelijke voor Moskou. Nadat een ander politburo-lid kritiek leverde op het feit dat ie twee kleine betogingen had toegelaten stuurde hij z'n ontslagbrief naar Gorbachev. Gorbachev gaat er niet op in (een lid van het politburo neemt nooit vrijwillig ontslag), een maand later geeft Yeltsin op een vergadering van het centraal committee een hoop kritiek op Gorbachev, en dient openlijk z'n ontslag in. Gorbachev noemt hem onvolwassen en onverantwoordelijk. Het nieuws lekt uit en Yeltsin krijgt een reputatie als rebel. Een maand later wordt ie in een ziekenhuis opgenomen met snijwonden, blijkbaar een zelfmoordpoging. Twee dagen later aanvaardt Gorbachev z'n ontslag. Yeltsin zegt dat hij Gorbachov z'n "immorele en inhumane behandeling" nooit zal vergeven.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet. Dat vindt Rusland, maar de internationale realiteit is dat Rusland een stuk van Oekrane heeft gestolen.
Dat zal het idee geweest zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat heeft Rusland aan het binnenvallen van Oekrane? worden ze daar rijker van? Putin heeft het prima voor elkaar en totaal geen reden om Rusland in staat van oorlog te zetten want op lange termijn wint hij dat toch niet.
Het enige wat Putin hoeft te doen is bekijken hoe de de westerse wereld zichzelf aan het slopen is.
Enige wat hij doet is zijn ballen laten zien plus zijn troepen beetje training geeft en dat werkt blijkbaar, want iedereen poept hem al weer in zijn broek, net zoals de parades die ze elk jaar houden doen ze ook aan dit soort oefeningen.
Hier in 2014 was het precies hetzelfde.
https://www.theguardian.c(...)-ukraine-white-house
[..]
of jaar ervoor 2013
https://www.eutimes.net/2(...)of-troops-to-border/
As has been expected since President Putin on 17 May ordered Russian military forces to "immediately move" from Local War to Regional War operational status and to be "fully prepared" to expand to Large-Scale War should either the US or EU enter into the Syrian Civil War, the Ministry of Foreign Affairs (MFA) is reporting today that thousands of Russian troops have been deployed in "full war mode" and that Israel is now a "major likely target" too.
Als er NAVO troepen uit Oekraine getrapt moeten worden gebeurt dat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat zal het idee geweest zijn
Verschil is dat het westen dit keer de rug recht en zelf de balletjes uit de broekjes laat hangen
Hij zal die NAVO troepen er echt zelf uit moeten trappen als hij ze niet in Oost Europa wel hebben
Sterker nog, het zijn er nu meer dan voor dat idiote lijstje van hem en er komen er alleen maar meer bij![]()
De economie van Rusland is al erg gekrompen en na een inval in de Ukraine zal die nog sterker onder druk komen. De EU heeft een gebrek aan arbeidskrachten en wint daaraan in het geval er veel ukrainers vluchten. De grote verliezers zijn dan vooral Rusland en Ukraine volgens mij.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:06 schreef ZOA het volgende:
[..]
Rusland en USA zingen dat wel uit.
En in oorlog zijn er altijd allen maar verliezers.. in dit geval de EU de grootste en eerste.
In 2014 was er weer eens een door EU/VS opgezette revolutie in Oekraine .. enigszins succesvoller dan die van 2004 maar in principe nog steeds mislukt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goh…. 2014 zeg je h? Wat was dat toch in 2014?
https://en.wikipedia.org/(...)e_Russian_Federation
https://en.wikipedia.org/wiki/Mh17
Ga lekker economie praten als goeddoennertje voor je verlies en Rusland danwel Oekraine verliezers noemenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De economie van Rusland is al erg gekrompen en na een inval in de Ukraine zal die nog sterker onder druk komen. De EU heeft een gebrek aan arbeidskrachten en wint daaraan in het geval er veel ukrainers vluchten. De grote verliezers zijn dan vooral Rusland en Ukraine volgens mij.
Net als die hele 'zin' er voor, ik snap er niks vanquote:
Dat is precies wat ik zeg en je bent niet alleen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Net als die hele 'zin' er voor, ik snap er niks van
Wat bedoel je? Ik heb het meerdere keren gelezen, maar ik snap niet wat je wil zeggen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:45 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ga lekker economie praten als goeddoennertje voor je verlies en Rusland danwel Oekraine verliezers noemen
rillend van de kou Rusland zijn economie is gebaseerd op jou praat niet op leven in Rusland.. iets om over na te denken
Ja ik...quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:58 schreef byah het volgende:
Dit topic wordt overstroomd met Russische trollen
Ga lekker je soldatenplicht ten behoeve van VS en EU invullen tegen Rusland in Oekraine..je snapt het toch niet je volgt klakkeloosquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik heb het meerdere keren gelezen, maar ik snap niet wat je wil zeggen.
Ik heb jarenlang genoten van Zylinsky in zijn donderdagavond showquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:03 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Die seniele Biden weer eens op zijn plek gezet. Oorlogsgek dat het is.
Aha de Amerikanen staan aan de grens met Oekrane? Mooi manquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:03 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Biden blijft aandringen op een oorlog waar we zogenaamd op de rand van staan
Behalve dat de twee deelnemers aan deze oorlog zich er niet eens van bewust zijn![]()
Uit het filmpje is niet duidelijk waar het over gaat, en ik neem aan dat dat met opzet gedaan is, om de schijn te wekken dat ie Biden "slamt".quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:03 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Nog niet, maar het narratief komt duidelijk vanuit Amerika en Witte Huis.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha de Amerikanen staan aan de grens met Oekrane? Mooi man
Nee uit Polen enzo, die blijven gewoon ondanks de eisen en er is helemaal niets wat de Russen er tegen kunnen doenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:06 schreef ZOA het volgende:
[..]
Als er NAVO troepen uit Oekraine getrapt moeten worden gebeurt dat.
Als de USA oorlog wil met Rusland over Oekraine gebeurt dat.
Er kan veel gebeuren en ik denk niet dat Europa blij is.. Rusland en USA zingen dat wel uit.
En in oorlog zijn er altijd allen maar verliezers.. in dit geval de EU de grootste en eerste.
Het klakkeloos achter vriend USA warmongol Biden aanlopen, waar je in principe op elk vlak zonder kan,maar een uit VS eigen belang beschermende maffia vriend is en deze Rusland beschouwd als 'tegenstander',Rusland die je kachel laat branden en net zo machtig is als je maffia vriend.
Er is een nieuw ander Rusland tegen een oude kolonialiserende westerse wereld..
Volgens die twitter account was Zelensky iedereen aan het "slammen"quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:03 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Biden blijft aandringen op een oorlog waar we zogenaamd op de rand van staan
Behalve dat de twee deelnemers aan deze oorlog zich er niet eens van bewust zijn![]()
Alsof tippen helpt.. we zijn perfect, brengen beter etc.. maargoed ik denk zo dat EU geen mandaat aan VS gaat geven.. te afhankelijk en eigenlijk geen enkele reden Rusland te ageren t.b.h van VS..eerder het tegenovergestelde .. en echt he Trump maar een idioot noemen terwijl het de beste President in decennia geweest is en deze seniele idiote zich democraat noemende warmongol die sneaky behoorlijk ondemocratisch wereldsuprematie wil bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nog niet, maar het narratief komt duidelijk vanuit Amerika en Witte Huis.
Dit is een tip voor diegene die niet weten hoe het zaakje in elkaar steekt.
Ha Polen de opperchef van de EU...aangaande Rusland dan uiteraard.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee uit Polen enzo, die blijven gewoon ondanks de eisen en er is helemaal niets wat de Russen er tegen kunnen doen
Snap ik! de westerse wereld wil de inflatie die gecreerd wordt door domme niet helpende corona maatregelen verdoezelen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens die twitter account was Zelensky iedereen aan het "slammen"
[ twitter ]
Er is een kern van waarheid..Putin kan de graanprijzen beinvloeden , de olieprijzen, de goudprijzen. in behoorlijke mate.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Snap ik! de westerse wereld wil de inflatie die gecreerd wordt door domme niet helpende corona maatregelen verdoezelen.
Elk westers land kan dan de schuld geven aan Putin van ja maar Putin zorgt ervoor dat wij in een recessie komen en er een financile crash komt. Waar velen de armoede in worden gedrukt en nog meer chaos in europa ontstaat.
De journaliste is het met beide tweets oneens:quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Snap ik! de westerse wereld wil de inflatie die gecreerd wordt door domme niet helpende corona maatregelen verdoezelen.
Elk westers land kan dan de schuld geven aan Putin van ja maar Putin zorgt ervoor dat wij in een recessie komen en er een financile crash komt. Waar velen de armoede in worden gedrukt en nog meer chaos in europa ontstaat.
Alsof dat in het 8 uur journaal komt..quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De journaliste is het met beide tweets oneens:
[ twitter ]
[ twitter ]
Geen idee wat hier staatquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:27 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ha Polen de opperchef van de EU...aangaande Rusland dan uiteraard.
Er is een behoorlijk voormalig Pools rayon wat nu Oekraine is.. helaas zal Polen met zijn EU daar he Nationaal Socialisme flink moeten uitdrijven... wat weer niet kan omdat deze Oekrainse Nationalisten weer aanspraak maken op heel Oekraine wat 75 procent van Oekraine nou ook niet echt aanspreekt..
Serieus?quote:
Biden doet niet anders dan proberen .. al jaren en idd de afleiding is Putinquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Schaamlap is afgelost zie ik. Dezelfde onzinnige shit van nieuwe spelers.
En wederom dezelfde onzin dat NATO/VS/EU Oekrane gaat verdedigen. Nee Putin vrienden, er is geen enkele kans dat de NATO/VS/EU In Oekrane gaan vechten, zoals jullie heel goed weten.
Maar ja, alles om de aandacht van dictator/moordenaar/oorlogsmisdadiger/dief Putin af te leiden.
Misschien moet je je zinnen afmaken? Wat probeert Biden? Tegenstanders vermoorden zoals Putin? Miljarden van de eigen bevolking stelen zoals Putin? Delen van buurlanden bezetten zoals Putin? Plassen? Poepen? Wat?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:50 schreef ZOA het volgende:
[..]
Biden doet niet anders dan proberen .. al jaren
Ik wel:quote:
Doet Putin dat dan? De bezettingsmacht overal in de wereld door VS is vrij duidelijk evenals hun pogingen tot meer..en kom niet met vrijwillig want dat is uiterst discutabel.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien moet je je zinnen afmaken? Wat probeert Biden? Tegenstanders vermoorden zoals Putin? Miljarden van de eigen bevolking stelen zoals Putin? Delen van buurlanden bezetten zoals Putin? Plassen? Poepen? Wat?
Zet er USA ipv Rusland.... je hoeft niet eens naar een kliniek.. een ieder ziet ,je zit in de ontkenningsfase als de gemiddelde drugs of alcohol breider klant.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:04 schreef mcmlxiv het volgende:
En weer gaat het over de Amerikanen, schaamlap geeft moeiteloos de beurt door aan zoa. Dezelfde volstrekt niet ter zake doende onzin. Alles om maar te voorkomen dat de echt ter zake doende vragen moeten worden beantwoord
- wat geeft Rusland het recht zijn autonome buurlanden te bedreigen?
- wat geeft Rusland het recht zijn autonome buurlanden zelfbeschikking te ontzeggen?
- wat geeft Rusland het recht buurlanden aan te vallen en delen te bezetten?
- wat geeft Rusland het recht een passagiersvliegtuig neer te schieten?
En toch he.. ik ben gewoon Nederlander. bereid mijn Nederlandse ID adres of wat je maar nodig hebt te geven.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:19 schreef RichardHammond het volgende:
Typisch dat meneer ZOA in de jaren dat hij hier actief is zich enkel meldt in discussies over Rusland, Oekrane of de VS. De vertaalfouten zijn wel te hilarisch voor woorden en mag toch duidelijk zijn dat dit een Russische trol is. Alleen jammer dat dit een goede inhoudelijke discussie in de weg staat, want iedere reactie wordt constant wegdrukt in een andere compleet irrelevante richting. Maar dat is natuurlijk een standaard Russische tactiek.
Jij leeft nog steeds in je waan wereldje zie ik aangezien je nog steeds gelooft dat wij hopen dat Putin de Oekraine aanvalt...quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Schaamlap is afgelost zie ik. Dezelfde onzinnige shit van nieuwe spelers.
En wederom dezelfde onzin dat NATO/VS/EU Oekrane gaat verdedigen. Nee Putin vrienden, er is geen enkele kans dat de NATO/VS/EU In Oekrane gaan vechten, zoals jullie heel goed weten.
Maar ja, alles om de aandacht van dictator/moordenaar/oorlogsmisdadiger/dief Putin af te leiden.
Dat idee heb je niet van mij vriend ...quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:45 schreef ZOA het volgende:
[..]
Serieus?
Dus je hebt zoiezo geen idee waar het over gaat?
Behalve dan het idee dat Rusland is slecht en EU VS zijn goed..
Verder zoek het maar uit al zou er wat oorlog komen.
Gebeurt niet...het is wederom slechts een VS propaganda manoevre t.b.v van VSquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Jij leeft nog steeds in je waan wereldje zie ik aangezien je nog steeds gelooft dat wij hopen dat Putin de Oekraine aanvalt...
Polen moet zn bek houden want die vullen hun zakken nog steeds met de doorvoer van Russisch gas... hypocriete honden...quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik wel:
"Polen is de baas van de EU wanneer het Rusland betreft. Heel wat Oekrains grondgebied was vroeger Pools, nu zitten daar nazis. Nazis die heel Oekraine claimen, maar 75% van de bevolking is het daar niet mee eens."
Ja duh .. je bent ook wel wijzer.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat idee heb je niet van mij vriend ...
Denk ook niet dat er oorlog komt tbh
Veel wijzerquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ja duh .. je bent ook wel wijzer.
Ik was wel even wat geagiteerd
Ja nou ja...Groningen is geen optie meer.. nu is Rotterdam de klos.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Polen moet zn bek houden want die vullen hun zakken nog steeds met de doorvoer van Russisch gas... hypocriete honden...
https://www.theguardian.c(...)er-to-attack-ukrainequote:Zelenskiy said he did not consider the situation more tense than before. “There is a feeling abroad that there is war here. That’s not the case,” he said. “I am not saying an escalation is not possible ... [but] we don’t need this panic.”
Europeans have taken a more cautious approach to predictions of a Russian attack than Washington. The head of Germany’s foreign intelligence service said on Friday that Russia was not yet fixed on an invasion, although it was prepared. “I believe that the decision to attack has not yet been made,” Bruno Kahl told Reuters.
Dat is een mooi status quo...Kiev ontkent allesquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:33 schreef crystal_meth het volgende:
De huidige stand van zaken:
- Rusland heeft troepen aan de grens.
- De VS en UK zeggen dat Rusland een offensief plant, Rusland ontkent.
- Rusland zegt dat Kiev een offensief tegen de rebellen plant. Kiev ontkent.
Zelensky zegt dat de er nu niet meer spanning is dan ervoor. Hij zegt dat de indruk die men in de VS heeft (nakende oorlog) niet klopt, er is geen reden tot paniek.
[..]
https://www.theguardian.c(...)er-to-attack-ukraine
Zolang er medogenloze oorlogshitsers zijn die alleen maar dollar tekens voor hun ogen zien zal het nooit wat worden op deze aarde...quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:32 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ja nou ja...Groningen is geen optie meer.. nu is Rotterdam de klos.
De VS wil schaliegas uit Donetsk het nieuwe Saoedie Arabie.. lukt ook niet..
Misschien lukt aardig zijn een keer
En wat mag er dan aan de hand zijn in Rotterdam?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:32 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ja nou ja...Groningen is geen optie meer.. nu is Rotterdam de klos.
De VS wil schaliegas uit Donetsk het nieuwe Saoedie Arabie.. lukt ook niet..
Misschien lukt aardig zijn een keer
Noem mij eens een oorlogshitser?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:35 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Zolang er medogenloze oorlogshitsers zijn die alleen maar dollar tekens voor hun ogen zien zal het nooit wat worden op deze aarde...
olie boren...binnenlandse aangelegenheden die simpel vermeden kunnen worden door bijvoorbeeld wat meer Russischs gas te kopen ontgaan je?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:36 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
En wat mag er dan aan de hand zijn in Rotterdam?
Biden.quote:
Ok.. maar niemand die het ziet.. hij verpakt het heerlijk democratisch.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Biden.
In de wat betere jaren had je hem eens tekeer moeten horen en zien gaan bij Obama fondswervingen.
Heel enge vent.
Ondanks dat ik hoop (en denk) dat Zelensky gelijk heeft, kan hij moeilijk wat anders zeggen dan dat toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:33 schreef crystal_meth het volgende:
De huidige stand van zaken:
- Rusland heeft troepen aan de grens.
- De VS en UK zeggen dat Rusland een offensief plant, Rusland ontkent.
- Rusland zegt dat Kiev een offensief tegen de rebellen plant. Kiev ontkent.
Zelensky zegt dat de er nu niet meer spanning is dan ervoor. Hij zegt dat de indruk die men in de VS heeft (nakende oorlog) niet klopt, er is geen reden tot paniek.
[..]
https://www.theguardian.c(...)er-to-attack-ukraine
Dat EU zooitje wat stond te brullen op het Maidan plein in Kiev...quote:
Natuurlijk weet hij beter.... hij zal als eerste het belang van Oekraine voorop stellen en een nieuwe staatsgreep naar pro Rusland willen voorkomen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ondanks dat ik hoop (en denk) dat Zelensky gelijk heeft, kan hij moeilijk wat anders zeggen dan dat toch?
1 miljoen Oekraiense vluchtelingen naar Rusland.. en de EU maar janken over die paar moslims uit Afrika en Midden Oostenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:43 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dat EU zooitje wat stond te brullen op het Maidan plein in Kiev...
en uiteraard onze "vriend" Biden.
More than 100,000 Russian troops have massed at the border with Ukraine, prompting the US president, Joe Biden, to tell Zelenskiy, on Thursday there was "a distinct possibility that the Russians could invade Ukraine in February".
En zoals gewoonlijk wordt er weer eens niet bij verteld dat de Oekraine 125.000 man daar heeft staan.![]()
Deze moet je even opnieuw door google translate halen kameraadski.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:45 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ga lekker economie praten als goeddoennertje voor je verlies en Rusland danwel Oekraine verliezers noemen
rillend van de kou Rusland zijn economie is gebaseerd op jou praat niet op leven in Rusland.. iets om over na te denken
Waarvan minstens de helft zich gelijk aansluit bij Rusland.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:43 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dat EU zooitje wat stond te brullen op het Maidan plein in Kiev...
en uiteraard onze "vriend" Biden.
More than 100,000 Russian troops have massed at the border with Ukraine, prompting the US president, Joe Biden, to tell Zelenskiy, on Thursday there was "a distinct possibility that the Russians could invade Ukraine in February".
En zoals gewoonlijk wordt er weer eens niet bij verteld dat de Oekraine 125.000 man daar heeft staan.![]()
Ok ik gooi nog een blokje op het vuur..de afgesloten gaspijp zal mij niet raken, ik hoeft waarschijnlijk ook niet te vluchten voor het reddende USA/EU warteam.. ik spreek Russisch, Oekraiens..ik denk dat als er iets gebeurd ik het wel red... mja tenzij die Amerikanen besluiten onder het mom van een betere werel, hun nationale veiligheid hun vrede, vrijheid en democratie per se moeten brengen wat begint met bommen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:30 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Deze moet je even opnieuw door google translate halen kameraadski.
Wel gekke d/t fouten. Dat zou een vertaalprogramma toch beter doen zou je denken.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:
De trollen beginnen zich steeds minder verdekt op te stellen..
Het vertaalprogramma kan het niet meer bijhouden zo te zien.
Nee hoor lees de laatste post van pagina 4 maar eens. Woordjes als “te” die ontbreken. Typisch automatisch vertaalprogramma probleem.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel gekke d/t fouten. Dat zou een vertaalprogramma toch beter doen zou je denken.
Waarschijnlijk is de Nederlandse taal te moeilijk of misschien begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel gekke d/t fouten. Dat zou een vertaalprogramma toch beter doen zou je denken.
Ja, dat wel weer... slechts de d/t's die ik wat gek vond voor een automatische vertaling... de rest lijkt wel op dat soort gibberish. Een google translate heeft iets als d/t meestal wel goed is mijn - toegegeven, beperkte - ervaring.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor lees de laatste post van pagina 4 maar eens. Woordjes als “te” die ontbreken. Typisch automatisch vertaalprogramma probleem.
Taalnazi's zijn wel strontvervelend jaquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:09 schreef ZOA het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de Nederlandse taal te moeilijk of misschien begrijpend lezen.
Ik ervaar dat zo vaak.
Dat is meestal als mijn comments niet passen in de ingebakken overtuiging.
Iets wat NAZI ook hadden en nooit meer mocht gebeuren.
Met andere woorden er is geen excuus voor niet zelf nadenken en klakkeloos een meerderheid in overtuiging volgen
Je bent een brave kracht in het verspreiden van kompromat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:09 schreef ZOA het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de Nederlandse taal te moeilijk of misschien begrijpend lezen.
Ik ervaar dat zo vaak.
Dat is meestal als mijn comments niet passen in de ingebakken overtuiging.
Iets wat NAZI ook hadden en nooit meer mocht gebeuren.
Met andere woorden er is geen excuus voor niet zelf nadenken en klakkeloos een meerderheid in overtuiging volgen
Nota bene ook uit het eerder aangehaalde artikeltje:quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:13 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Taalnazi's zijn wel strontvervelend ja.
Hoewel je godwinnetjes overal wel terugvindt.quote:“We had to write ‘ordinary posts’, about making cakes or music tracks we liked, but then every now and then throw in a political post about how the Kiev government is fascist, or that sort of thing,” she said.
Spasiba .. kom, ik stel je in de gelegenheid .. maar kruipen als je fout zit.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je bent een brave kracht in het verspreiden van kompromat.
поздравляю товарищ
Je hebt tegenwoordig programma's die met weinig info hele verhalen kunnen schrijven, ben benieuwd of we daar nu al naar zitten te kijken.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nota bene ook uit het eerder aangehaalde artikeltje:
[..]
Hoewel je godwinnetjes overal wel terugvindt.
Ze hebben wel late dienst overigens.
Tss tss tss. Ik werd in deze reeks (in 2014) er ooit van beschuldigd meerdere personen te zijn omdat ik dag en nacht actief was (met m'n huidige account kan ik simpelweg antwoorden: zie usernaam).quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:
De trollen beginnen zich steeds minder verdekt op te stellen..
Het vertaalprogramma kan het niet meer bijhouden zo te zien.
Bij ZOA heb je daar meer de indruk van dan Schaamlap. Die eerste had zo van https://www.reddit.com/r/SubredditSimulator/ geplukt kunnen zijn, maar dan voor Nederlands.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:20 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig programma's die met weinig info hele verhalen kunnen schrijven, ben benieuwd of we daar nu al naar zitten te kijken.
Spreek je al Russisch of ga je voor USA victoriequote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bij ZOA heb je daar meer de indruk van dan Schaamlap. Die eerste had zo van https://www.reddit.com/r/SubredditSimulator/ geplukt kunnen zijn, maar dan voor Nederlands.
https://thehill.com/polic(...)a-sanctions-militaryquote:Ukraine sent letter to senators seeking specific Russia sanctions, military assistance
The head of Ukraine’s parliament sent a letter to several U.S. senators outlining specific demands for sanctioning Russia over its military posture near Ukraine’s border.
Ruslan Stefanchuk, chairman of Ukraine’s Verkhovna Rada, thanked the senators for supporting Ukraine, and “stressed the importance of already adopted laws to support Ukraine in combating Russian aggression,” according to a statement from the parliament.
Lawmakers are scrambling to put together a bipartisan sanctions package to deter Russia from invading Ukraine — which the Biden administration has warned could happen any day. While deterring Russia from invading Ukraine is a bipartisan point on Capitol Hill, how best to deter an invasion has been a sticking point among senators.
Senators are using legislation introduced by Sen. Bob Menendez (D-N.J.), chairman of the Senate Foreign Relations Committee, as a starting point.
That legislation largely imposes sanctions if the Biden administration determines that Russia invaded or intentionally escalated hostilities against Ukraine.
According to Axios, which first obtained the letter, the request was sent to Menendez and Sen. James Risch (R-Idaho), the ranking member on the Senate Foreign Relations panel. The letter was also sent to Sens. Rob Portman (R-Ohio), Jeanne Shaheen (D-N.H.), Chris Murphy (D-Conn.), John Cornyn (R-Texas), Lindsey Graham (R-S.C.) and Ben Cardin (D-Md.).
The senators on Monday took part in a meeting over Zoom to try to figure out the details for legislation on sanctioning Russia.
Stefanchuk asked for “expedited and higher-impact security assistance, including air defenses, anti-ship and anti-armor capabilities, and flexible loans and financing mechanisms,” according to Axios, citing the letter.
The chairman also demanded immediate, mandatory sanctions against the operator of the Nord Stream 2 pipeline, which Ukraine has said threatened its security. He also called for mandatory pre-trigger and post-trigger sanctions against all of Russia’s “most significant financial institutions.”
Further, Stefanchuk asked for a “clear trigger for the instant and unqualified imposition of any sanctions that are not imposed immediately upon enactment of the legislation.”
Het is hier al 10 reeksen lang niet ontopic geweest. Alleen maar VS en Nazi's hurrdurr. Dus dit kan ook prima.quote:
Omdat dat speelt in Oekraine...quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:27 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het is hier al 10 reeksen lang niet ontopic geweest. Alleen maar VS en Nazi's hurrdurr. Dus dit kan ook prima.
Zouden jij of je vriendje schaamlap het ook maar 1 keer hebben over de rol van Putin in dit hele spel dan zou je best ook iets zinnigs mogen zeggen over de rol van de VS. Maar geen zinnig woord over de rol van de Russen, geen woord over het smerige spel van Vlad, alleen maar kompromat over de zogenaamde rol van de Amerikanenquote:
De rol van Putin is overduidelijk .. wat is de rol van VS en EU want die is behoorlijk nieuw , behoorlijk ontwrichtend, behoorlijk niet op zijn plaats en behoorlijk klote.. en eigenlijk helemaal geen rol.. maar volg je leiders en doe alsof je ten koste van alles een rol hebtquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zouden jij of je vriendje schaamlap het ook maar 1 keer hebben over de rol van Putin in dit hele spel dan zou je best ook iets zinnigs mogen zeggen over de rol van de VS. Maar geen zinnig woord over de rol van de Russen, geen woord over het smerige spel van Vlad, alleen maar kompromat over de zogenaamde rol van de Amerikanen
sorry .. ik zie het als een uitdagingquote:
Ik begrijp het snoepen van Rusland niet.. je doe alsof jou zakken vol snoepgoed zitten en je als de rattenvanger van Hamelen de kindertjes en toelomst in handen hebt..Elk sprookje en in de echte wereld.. de verlokker is de veraderlijke niet al te beste veel belovende alles vernietigende ruler.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland snoept er waars wel wat van af. Biden en Poetin maken een dealtje en Biden zegt tegen Oekrane doe maar ergens niet bij de NAVO jongen.
Is het niet op zijn minst opmerkelijk dat de opperbevelhebber van het leger van het land waarvan continu wordt gezegd dat het onder zware dreiging van Rusland staat, zegt dat het wel meevalt en dat het westen paniek zaait? Terwijl westerse leiders over elkaar heen buitelen om om te dreigen met sancties en termen als "een zware prijs betalen" in het geval van een invasie.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ondanks dat ik hoop (en denk) dat Zelensky gelijk heeft, kan hij moeilijk wat anders zeggen dan dat toch?
quote:The French president has long called for dialogue with Russia, sometimes angering other EU member states that have preferred a more distanced approach.
Je bazelt alleen maar. Post naar post naar post. Het topic volplempen met het ene naar het andere gebrabbel.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:44 schreef ZOA het volgende:
[..]
sorry .. ik zie het als een uitdaging
Afkappen hoeft niet .. laat me eventjes
Ik post uit directe levenservring, uit directe bronnen en uit actuele situaties.
Ik begrijp dat het niet altijd aanstaat
De kraan moet dicht?Zakken vullen is verboden?Begin bij jezelf!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Polen moet zn bek houden want die vullen hun zakken nog steeds met de doorvoer van Russisch gas... hypocriete honden...
https://www.theguardian.c(...)spite-ukraine-crisisquote:Outrage as Bolsonaro confirms Russia trip despite Ukraine crisis
Jair Bolsonaro has sparked disbelief and outrage by insisting he will go ahead with a trip to meet Vladimir Putin in Russia despite the escalating military crisis along the Ukrainian border.
Foreign policy experts and rivals questioned the Brazilian presidents’s planned visit after he told supporters he would fly to Moscow in late February to improve trade ties.
“He’s a conservative,”the far-right populist told his supporters of Putin on Thursday. “Oh yeah?” one replied.
Bolsonaro’s move, which analysts believe is designed to project the idea that Brazil’s internationally isolated leader still boasts powerful foreign friends, baffled many pundits.
“Has Bolsonaro gone mad?” the editor of the political newsletter Meio, Pedro Doria, asked of the “utterly reckless” enterprise.
Ricardo Rangel, a columnist for the conservative magazine Veja, urged ministers to resign over “the most insane trip of all”. “Showing support for Putin just as he threatens to wage a war of conquest is unforgivable from the point of view of the US or Europe, our main partners along with China,” he wrote, predicting “a diplomatic nightmare” if an invasion was launched during Bolsonaro’s visit.
The conservative politician Heni Ozi Cukier voiced bewilderment over the trip and Bolsonaro’s claim Putin was a man of the right. “Our president hasn’t the slightest clue what’s going on in the world. He hasn’t the slightest clue who Putin is, much less what it means to be a conservative,” he tweeted.
Experts say the trip underlines how Bolsonaro, having alienated allies including China, the US and EU, is desperate to find an international partner with clout.
“He has progressively isolated himself from Brazil’s key partners. He supported Trump’s candidacy, fell out with Biden … antagonised China. So he starts 2022 with very limited assortment of partnerships,” said Guilherme Casares, a political scientist from the Getulio Vargas Foundation.
Before accepting Putin’s invitation, the only trips in Bolsonaro’s diary were to Poland and Hungary.
“It’s almost a joke. The fact that after three years in office Bolsonaro has only managed to hang on to Hungary and Poland as allies, as well as a few Gulf countries, suggests he really hasn’t managed to make much progress with his diplomatic agenda,” Casares said.
The former president Luiz Incio Lula da Silva, who looks likely to defeat Bolsonaro in the October elections, has upstaged his rival with a series of high-profile overseas trips designed to repair Brazil’s reputation after three years of foreign policy chaos.
Casares suspects the US and EU will largely ignore Bolsonaro’s Russia trip and are more focused on Lula’s movements, having concluded “that probably Bolsonaro won’t be in the presidency much longer”.
Ja hoor doe je eigen ding en wees jezelf maar je komt er toch niet uit.quote:
Ik heb blij dat Bolsonaro niet de president van Rusland is, want dan waren we als Europa al verder heen geweest. Niemand hier is verbaasd dat hij bij Poetin langs gaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)spite-ukraine-crisis
Beetje overdreven reacties van de Brazilianen, imo. Denken ze dat we Bolsonaro nog niet kennen?
In principe kan Rusland gewoon alles. ze proberen slechts de vrede te bewaren.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
Die man bij Gedemorgen Nederland vanochtend zei dat Rusland in principe vier weken nodig heeft voor Kiev.
Rusland heeft verklaard dat ze geen oorlog zullen starten, maar waarom zouden ze geen Goebbels-je doen?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:17 schreef ZOA het volgende:
[..]
Spasiba .. kom, ik stel je in de gelegenheid .. maar kruipen als je fout zit.
En echt he.. ik ben het zo zat.
Mijn mening en feiten tegenover zo een simpele propoganda populistische joseph goebbels opmerking.
In feite ben jij de simpele goedgeloveige jood op weg naar de gaskamer
quote:De SS Athenia was een Brits passagiersschip dat door de U-30 van luitenant-ter-zee Fritz-Julius Lemp tot zinken werd gebracht op 3 september 1939, net op de eerste dag dat Groot-Brittanni de oorlog aan Duitsland had verklaard.
quote:Nog diezelfde avond, op 3 september 1939, was de Britse Admiraliteit van het gebeuren op de hoogte gesteld en de volgende dag, op 4 september, legde Winston Churchill in het Lagerhuis een verklaring af waarin hij het Duitse optreden scherp veroordeelde als een onmenselijke schending van het oorlogsrecht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Athenia_(schip,_1923)quote:De Duitse marinetop ging, op aandrang van Adolf Hitler, zo ver met het ontkennen van de torpedering van de SS Athenia, dat propagandaminister Joseph Goebbels op zondagavond 22 oktober 1939 een radiorede hield waarin hij Winston Churchill ervan beschuldigde zelf opdracht te hebben gegeven om de SS Athenia tot zinken te brengen. Een dag na deze radiorede bracht de Vlkischer Beobachter op de voorpagina een groot artikel met als kop: "CHURCHILL BRACHT ATHENIA TOT ZINKEN", waarin werd gesuggereerd dat hij een tijdbom in het ruim had laten aanbrengen, teneinde de neutrale Verenigde Staten in anti-Duitse richting te sturen. In het Proces van Neurenberg werd later vastgesteld dat de Fhrer inderdaad persoonlijk opdracht had gegeven voor de radiorede van Goebbels en het verschenen krantenartikel, maar dat zowel Erich Raeder en Karl Dnitz destijds niet de moed hadden gevonden om er iets tegen te doen.
Hij kan niks anders als hij geen paniek in eigen land wil onder de bevolking. Dus, nee, dat vind ik niet heel opmerkelijk. Zeggen dat je denkt dat Rusland x of y gaat doen is op zichzelf ook niet per se escalerend of descalerend.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is het niet op zijn minst opmerkelijk dat de opperbevelhebber van het leger van het land waarvan continu wordt gezegd dat het onder zware dreiging van Rusland staat, zegt dat het wel meevalt en dat het westen paniek zaait? Terwijl westerse leiders over elkaar heen buitelen om om te dreigen met sancties en termen als "een zware prijs betalen" in het geval van een invasie.
De president van Oekrane, geen NAVO-lid en geen EU-lid, maakt dus descalerende statements. Maar vanuit de VS, de NAVO en de EU volgt de ene na de andere waarschuwing. Hoe helpt dat Oekrane? Er wordt hier ontzettend gehamerd op de autonome en soevereine status van Oekrane, maar blijkbaar bepalen anderen voor je dat je bedreigd wordt en verbinden zij daar ook consequenties aan.
Dit is mijns inziens wel een mooie indicatie, uit het artikel van The Guardian in de post die quotte:
[..]
Voor wat zouden ze dat doen als ze er al zijn.. al jaren mwt 70 jaar een opperste sovjet..quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Rusland heeft verklaard dat ze geen oorlog zullen starten, maar waarom zouden ze geen Goebbels-je doen?
[..]
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Athenia_(schip,_1923)
Ik begrijp niet wat je probeert te zeggen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:47 schreef ZOA het volgende:
[..]
Voor wat zouden ze dat doen als ze er al zijn.. al jaren mwt 70 jaar een opperste sovjet..
En jij bent vol vertrouwen over je annexatie
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je probeert te zeggen.
Van mijn part valt Rusland morgen Oekraine binnen.. dikke raketten aan de grens en klaar met het gezeik. En vertel mij nou maar eens waarom Oekraine daar niet blij mee zou zijn. Dat jij EU en USA niet blij zijn begrijp ikquote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je probeert te zeggen.
Vanwege de vele doden en gewonden?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:02 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Van mijn part valt Rusland morgen Oekraine binnen.. dikke raketten aan de grens en klaar met het gezeik. En vertel mij nou maar eens waarom Oekraine daar niet blij mee zou zijn. Dat jij EU en USA niet blij zijn begrijp ik
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanwege de vele doden en gewonden?
Vanwege mijn leven.. rot op VS EU uit Oekraine.. je hebt er niks mee je wil het niet en het is zoveel meer Russisch.. je weet niet half wat je begeert wat je probeert of wat je wil kolonialiserenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanwege de vele doden en gewonden?
Waarom is Zelensky verkozen als president?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:09 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Vanwege mijn leven.. rot op VS EU uit Oekraine.. je hebt er niks mee je wil het niet en het is zoveel meer Russisch.. je weet niet half wat je begeert wat je probeert of wat je wil kolonialiseren
En die keuze is compleet aan Oekrane zelf en is een binnenlandse aangelegenheid. Ze kunnen in Oekrane prima zelf beslissen of ze meer samenwerking in westelijke of oostelijke richting willen. Bij het maken van samenwerkingsverbanden hoeft helemaal geen sprake te zijn van een gedeelde taal, historie of cultuur.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:40 schreef ZOA het volgende:
[..]
In principe kan Rusland gewoon alles. ze proberen slechts de vrede te bewaren.
Als daar een seniele VS president samen met EU probeert te verkondigen dat Oekraine iets VS of bij EU of wat dan ook... big failure.
Want er is niets meer wat Oekraine aan EU of VS verbind dan Rusland... taal historie of cultuur.
Er is 0 aanspraak.
Behalve als je als een naieve volgeling je eigen politiek systeem en leven volgt.
Stuitende Russische arrogantie, dat is compleet aan Oekrane zelf en er is allesbehalve sprake van kolonisatie. Als Oekrane wil dat iedere kazerne tot de nok toe wordt gevuld wordt met Amerikanen is dat compleet aan de Oekraners zelf. Oekrane is een autonoom land en kan prima zelf zijn beslissingen maken. Dat Poetin daar problemen mee heeft is vooral zijn probleem. Kan mij goed voorstellen dat Oekrane weinig zin heeft in samenwerking met een land als Rusland dat alleen maar ellende en armoede te bieden heeft. Rusland is een failed state en dat wordt de komende jaren door de energietranslatie alleen nog maar erger. Nogal logisch dat Oekrane zijn pijlen richt op Europa, zeker nu ze zien hoe snel voormalig sovjetlanden zich ontwikkelen en Rusland met de dag verder achterop raakt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:09 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Vanwege mijn leven.. rot op VS EU uit Oekraine.. je hebt er niks mee je wil het niet en het is zoveel meer Russisch.. je weet niet half wat je begeert wat je probeert of wat je wil kolonialiseren
Dit meen je toch niet? Een president kan niks anders dan zeggen dat het allemaal wel meevalt omdat hij "geen paniek in eigen land onder de bevolking wil?" Dus als de dreiging zo hoog is als wordt beweerd en je weet als president en opperbevelhebber van het leger dat een invasie aanstaande of onvermijdelijk is, moet je te allen tijde mooi weer spelen? Je bevolking merkt het vanzelf wel als het daadwerkelijk gebeurt?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet heel opmerkelijk. Hij kan niks anders als hij geen paniek in eigen land wil onder de bevolking. Zeggen dat je denkt dat Rusland x of y gaat doen is op zichzelf ook niet per ze escalerend of descalerend.
Het verschil in opvatting tussen de VS en UK vs Frankrijk en Duitsland vind ik dan opmerkelijker. Echter, wat dat verder uit moet halen... prima dat de Fransen willen praten, de Amerikanen gingen hen voor. Misschien dat het ergens een uitweg biedt, maar ik zou niet zien waar.
Nee dat begrijp je verkeerd.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:07 schreef ZOA het volgende:
[..]
De kraan moet dicht?Zakken vullen is verboden?Begin bij jezelf!
Kan mij vergissen maar was jij niet de forummer die in Oekraine woonde/woont?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:09 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Oh dus je vergeet gemakshalve maar even dat de helft van het land helemaal geen zin heeft hierin?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 01:00 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
En die keuze is compleet aan Oekrane zelf en is een binnenlandse aangelegenheid. Ze kunnen in Oekrane prima zelf beslissen of ze meer samenwerking in westelijke of oostelijke richting willen. Bij het maken van samenwerkingsverbanden hoeft helemaal geen sprake te zijn van een gedeelde taal, historie of cultuur.
[..]
Stuitende Russische arrogantie, dat is compleet aan Oekrane zelf en er is allesbehalve sprake van kolonisatie. Als Oekrane wil dat iedere kazerne tot de nok toe wordt gevuld wordt met Amerikanen is dat compleet aan de Oekraners zelf. Oekrane is een autonoom land en kan prima zelf zijn beslissingen maken. Dat Poetin daar problemen mee heeft is vooral zijn probleem. Kan mij goed voorstellen dat Oekrane weinig zin heeft in samenwerking met een land als Rusland dat alleen maar ellende en armoede te bieden heeft. Rusland is een failed state en dat wordt de komende jaren door de energietranslatie alleen nog maar erger. Nogal logisch dat Oekrane zijn pijlen richt op Europa, zeker nu ze zien hoe snel voormalig sovjetlanden zich ontwikkelen en Rusland met de dag verder achterop raakt.
Dat moet Mexico dan zelf weten, alleen VS is wel zo erg afgedaald dat Mexico een bondgenootschap zoekt met een gefaald en zeer corrupt regime van Poetin. En mag de vs zich eerst eens heel goed afvragen hoe dit is kunnen gebeuren.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 07:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
“Oekrane moet het zelluf weteuh”!
Ik doe altijd een gedachte experiment bij dat soort uitspraken.
Immers veel aan deze situatie is hypothetisch, van Oekrane potentieel bij de EU of navo, inval of aanval door Rusland etc. Allemaal maar “mogelijk”, geen zekerheid.
Maw dit is een “what if” situatie.
What if : mexico wat zich wil aansluiten bij de Russische federatie, redenen doen er niet toe, landen mogen dit zelf weten volgens nuchtere fokkers.
Worden ze dan sneller binnengevallen door Amerika onder luid applaus door de nep vrienden van Amerika of worden ze kapot “sanctioned”?
Denk dat ik het antwoord wel weet, maar enfin het is een gedachte experiment he.
Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom een grootmacht niet compleet wil worden ingesloten door in feite een andere grootmacht.
Interessant. Het begrip autonomie zegt je niets begrijp ik? Inferieur gespuis die Oekraners die niet voor zichzelf kunnen zorgen? Die stomme Oekraners moeten blij zijn dat de Russen de moeite nemen om ze te bedreigen, leegroven en vermoorden? De holodomor was natuurlijk ook gewoon een poging het BMI van de Oekraners op een wat gezonder peil te brengen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:02 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Van mijn part valt Rusland morgen Oekraine binnen.. dikke raketten aan de grens en klaar met het gezeik. En vertel mij nou maar eens waarom Oekraine daar niet blij mee zou zijn. Dat jij EU en USA niet blij zijn begrijp ik
Biden wil even voor Kennedy-tje spelen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 07:56 schreef PluggieOD het volgende:
Een omgekeerde Cuba crisis.
Ukraine en de EU buiten spel gezet. De US hoopt op een conflict. Goed voor hun LNG en "national interests".
In twee regels. NAVO/EU mag weg uit de TT.
Bedoel je nu deze moordpartijen?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Interessant. Het begrip autonomie zegt je niets begrijp ik? Inferieur gespuis die Oekraners die niet voor zichzelf kunnen zorgen? Die stomme Oekraners moeten blij zijn dat de Russen de moeite nemen om ze te bedreigen, leegroven en vermoorden? De holodomor was natuurlijk ook gewoon een poging het BMI van de Oekraners op een wat gezonder peil te brengen.
Lastig h, dat je kennis hebt gemaakt met een maatschappij waar het individu wel rechten heeft, waar dingen als mensenrechten, sociale zekerheid en democratie eigenlijk heel gewoon worden gevonden en waar mensen zonder angst hun mening kunnen uiten. Stom van die Oekraners dat ze dergelijke zaken best interessant vinden.
Aha Oekrane moet onder de beschermende knoet van Rusland gebracht worden?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:42 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Bedoel je nu deze moordpartijen?
https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2F
Of deze misschien? Oekrainiers voelen zich nogal aangetrokken tot het Nazisme.
https://www.trouw.nl/rece(...)bare-bodem~b6bdd212/
Interessant artikel uit 2014.
https://www.groene.nl/art(...)garchen-en-fascisten
. De helft van de Oekraners was dan ook tegen de Maidan-protesten, en de partij van Janoekovitsj was zelfs in februari, drie weken voor zijn val, met dertig procent de meest populaire partij in de peilingen. De oppositie had immers ook een track-record van corruptie.
Heb je even? Laten we maar houden op annexatie Krim en semi annexatie Georgi. Troepenopbouw. De oorlogstaal die Poetin regelmatig uitslaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:53 schreef ZOA het volgende:
Excuses voor mijn lastig zijn maar jullie zijn compleet idioot wanneer je gelooft in het N.azi Bussel gedicteerd door een VS met talloze basis voor bescherming tegen een vijandig Rusland.
Ik noem 2 feiten.. een opleggend regelgevend Brussel en een dominerend VS.. geef mij het feit dat Rusland vijandig is
Maar net alsof het Westen invloed zou hebben op Wit-Rusland en Kzachstan. En dat van Wit-Rusland is sowieso al meer dan een jaar oud.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:01 schreef byah het volgende:
Ik vond het wel treffend wat er gisteren bij Beau werd gezegd. Poetin test wat de reacties uit het westen zijn van de nieuwe macht in DLD en de US. Door de focus op Oekraine heeft verder niemand het meer over het feit dat zowel Kazachstan als Wit Rusland momenteel weer volledig onder invloed van Rusland zijn gekomen in een hele korte periode..
Je snapt er echt geen reet van he?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha Oekrane moet onder de beschermende knoet van Rusland gebracht worden?
ik ook niet, en zou graag willen begrijpen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:13 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Je snapt er echt geen reet van he?
Dit inderdaad, bovendien kiezen Kazachstan en Belarus er zelf voor.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar net alsof het Westen invloed zou hebben op Wit-Rusland en Kzachstan. En dat van Wit-Rusland is sowieso al meer dan een jaar oud.
En nu door een laag geboortecijfer en door corona een record populatie krimp. Dat zal op de lange termijn ook een probleem zijn voor het leger bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Het meest treurige aan de situatie is het lot van de Russische bevolking.
Na het uiteenvallen van de USSR, na de periode van chaos en ellende die volgde was er een serieuze kans voor Rusland om zich ook te ontwikkelen tot een land waar de wil van het volk, democratie, vooruitgang mogelijk was. Een periode van investeringen in de economie, van afbouw van militaire macht. Helaas de nieuwe machthebbers zijn niet zoveel anders dan de oude. Zelfverrijking, geweld, onderdrukking, argwaan zijn de ingredinten van het huidige regime, net als vroeger en in essentie niet zoveel anders dan in China of noord-Korea.
En ja, de buurlanden dreigen daar nu in meegezogen te worden. Die buurlanden ondersteunen is dan ook gewoon eigenbelang. Wij willen helemaal niet opnieuw militaire macht opbouwen, wij willen gewoon de landen blijven waar welvaart en welzijn wel redelijk normaal zijn.
Dit is natuurlijk de kromme redenatie en waarom discussie zo ver van elkaar afstaat. Oekrane vraagt zelf om assistentie aan het westen, dat mag niet van de poetinadapten, want rusland geweldig. Dus rusland moet aanvallen in de Oekrane. Maar als deze dictatoren hulpvragen rusland om revolutie neer te slaan, dan is dat helemaal goed, want de regeringen van de landen vragen er zelf om.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit inderdaad, bovendien kiezen Kazachstan en Belarus er zelf voor.
Tja, blijkbaar is het leven in dictaturen waar geweld, moord, opgesloten worden omdat je mening laat horen helemaal geweldig. De bevolking van die landen wil gewoon niets anders! Masochisme is blijkbaar een belangrijke eigenschap van de plaatselijke bevolking. Belarus, Kazachstan, Rusland hebben geweldige leiders volgens het Russia Webcare Teamquote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de kromme redenatie en waarom discussie zo ver van elkaar afstaat. Oekrane vraagt zelf om assistentie aan het westen, dat mag niet van de poetinadapten, want rusland geweldig. Dus rusland moet aanvallen in de Oekrane. Maar als deze dictatoren hulpvragen rusland om revolutie neer te slaan, dan is dat helemaal goed, want de regeringen van de landen vragen er zelf om.
Vent zeur toch niet zo.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar is het leven in dictaturen waar geweld, moord, opgesloten worden omdat je mening laat horen helemaal geweldig. De bevolking van die landen wil gewoon niets anders! Masochisme is blijkbaar een belangrijke eigenschap van de plaatselijke bevolking. Belarus, Kazachstan, Rusland hebben geweldige leiders volgens het Russia Webcare Team
maar de Oekrane mag dit toch vragen, waarom mag rusland wel bevrienden dictatoren militaire ondersteunen? beetje dubbel standaard of niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:17 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Vent zeur toch niet zo.
Je draaft zo idioot door dat je in je eigen waanideeen gaat geloven.
Als de EU de Oekraine graag bij de Europese gemeenschap wil halen, prima.
Een corrupt land, diep in de schulden, 44 mil;joen inwoners... geluk ermee.
West Duistland ging bijna bankroet toen ze Oost Duitsland verwelkomden.
Dit gaat de rijkere Westerse landen weer miljarden kosten (en gaat weer vrolijk in de zakken van de corrupte bovenlaag), of moet ik eigenlijk zeggen: jullie als gewone burgers gaan dit ophoesten!![]()
Maar de NAVO is andere koek. Rusland vindt dit een direkt gevaar voor haar veiligheid en daarom escaleert de zooi.
De EU zal er nooit klaar voor zijn het is totaal geen eenheid het is nog gewoon ieder voor zich met alles.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:36 schreef sp3c het volgende:
EU zijn zo nog lang niet klaar voor, dat gaat hem niet worden binnenkort
NAVO kan wel
Tja, doordraven. Waanideen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:17 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Vent zeur toch niet zo.
Je draaft zo idioot door dat je in je eigen waanideeen gaat geloven.
Als de EU de Oekraine graag bij de Europese gemeenschap wil halen, prima.
Een corrupt land, diep in de schulden, 44 mil;joen inwoners... geluk ermee.
West Duistland ging bijna bankroet toen ze Oost Duitsland verwelkomden.
Dit gaat de rijkere Westerse landen weer miljarden kosten (en gaat weer vrolijk in de zakken van de corrupte bovenlaag), of moet ik eigenlijk zeggen: jullie als gewone burgers gaan dit ophoesten!![]()
Maar de NAVO is andere koek. Rusland vindt dit een direkt gevaar voor haar veiligheid en daarom escaleert de zooi.
nee Oekraine zelf, die voldoen nu nooit aan de voorwaarden voor lidmaatschap, gaat hem binnen 10 jaar ook niet worden als ze er hard aan gaan werken dus daar zou ik niet zo heel bang voor zijnquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:42 schreef halfway het volgende:
[..]
De EU zal er nooit klaar voor zijn het is totaal geen eenheid het is nog gewoon ieder voor zich met alles.
Hoe ver staan wij van een dictatoriaal Europa af? waar tegenstanders en mensen die anders denken gecensureerd worden online en verbannen van platformen. Waar ze voor de rechter worden gesleept en door politie van hun bed worden gelicht.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, doordraven. Waanideen.
Ik schrijf iets over leven in dictaturen, wat heeft dat te maken met lidmaatschap van Oekrane van EU of NATO? Nogal doorzichtig als afleiding vind je ook niet?
Blijkbaar vindt jij mijn afkeer van dictators een waanidee? Waarom deze zoveelste afleiding om maar te voorkomen dat we het over de rol van Putin gaan hebben? Putin de dictator, de moordenaar, de dief van zijn eigen bevolking.
Wat is er een waanidee in het feit dat belarus, Kazachstan en Rusland dictaturen zijn waar je als tegenstander je leven niet zeker bent? Dictaturen waar opsluiten en vermoorden van tegenstanders heel gewoon is.
Wat een ongelofelijke bullshit knul. Jij en alle andere wappies wordt geen strobreed in de weg gelegdquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hoe ver staan wij van een dictatoriaal Europa af? waar tegenstanders en mensen die anders denken gecensureerd worden online en verbannen van platformen. Waar ze voor de rechter worden gesleept en door politie van hun bed worden gelicht.
Wijkagenten aan de deur omdat iemand een andere mening heeft over de maatregelen (blckbx)
Jij geeft af op alles dictatoriaal maar stiekum vind je het heel geil. Het liefst heb jij geen discussies maar alleen gelijkdenkende mensen, dat andersdenkenden verbannen worden.
Is een vaccinatieplicht niet dictatoriaal? wat die seniele oude Biden wil invoeren en hier al in EU is ingevoerd? Dat mensen zoals Jensen van youtube worden verwijderd?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke bullshit knul. Jij en alle andere wappies wordt geen strobreed in de weg gelegd
Heb jij verplicht een vaccinatie gekregen? Kerel wat erg! Waar dan?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Is een vaccinatieplicht niet dictatoriaal? wat die seniele oude Biden wil invoeren en hier al in EU is ingevoerd? Dat mensen zoals Jensen van youtube worden verwijderd?
Nee je bent niks minder dan die boze enge dictators waar je zo veel afgunst tegen hebt.
Wedden dat de NAVO boys dit heel snel aan de Oekraine aan gaan bieden?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee Oekraine zelf, die voldoen nu nooit aan de voorwaarden voor lidmaatschap, gaat hem binnen 10 jaar ook niet worden als ze er hard aan gaan werken dus daar zou ik niet zo heel bang voor zijn
NAVO is een optie als ze zouden willen
Altijd dat makkelijke gezeik weer op de EUquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:42 schreef halfway het volgende:
[..]
De EU zal er nooit klaar voor zijn het is totaal geen eenheid het is nog gewoon ieder voor zich met alles.
Als de EU nu eens ruggegraat toonde en niet altijd maar weer vertrouwde op de US/NAVO, dan wordt het nog wel eens wat.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Altijd dat makkelijke gezeik weer op de EU.
Nu klagen we dat de EU zo machteloos en niet eensgezinds is.
Zouden we dat probleem oplossen, door bijvoorbeeld serieus werk te maken van een Europese defensie of beslissingen op buitenlandsbeleid (zoals sancties) te doen bij gekwalificeerde meerderheden (i.p.v. unanimiteit), dan gaan we hier weer met zijn allen klagen dat de EU ons ongevraagd een oorlog in kan rommelen.
Wat willen we nou? Het is het n of het ander.
NAVO bied niets aanquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:24 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Wedden dat de NAVO boys dit heel snel aan de Oekraine aan gaan bieden?
Montenegro werd ook heel snel lid gemaakt met zijn 1500 man leger en 2 bootjes.
Bezopen om waar te zijn maar goed...alles om de Russen dwars te zitten nietwaar?
Grappig, zodra iemand voorstelt Europa meer macht te geven dan schreeuwen de usual suspects moord en brand.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Als de EU nu eens ruggegraat toonde en niet altijd maar weer vertrouwde op de US/NAVO, dan wordt het nog wel eens wat.
Maar de leiders in Brussel zijn zo zwak dat het slaan van een deuk in een pakje boter nog te moeilijk is.
En als de EU een keer iets heeft besloten wat ons Nederlanders niet bevalt dan zijn het opeens weer de machtige bureaucraten uit Brussel die al onze soevereiniteit hebben afgepaktquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:27 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Als de EU nu eens ruggegraat toonde en niet altijd maar weer vertrouwde op de US/NAVO, dan wordt het nog wel eens wat.
Maar de leiders in Brussel zijn zo zwak dat het slaan van een deuk in een pakje boter nog te moeilijk is.
van Baalen heeft ook heel het gedoe in Oekraine aangezwengeldquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En als de EU een keer iets heeft besloten wat ons Nederlanders niet bevalt dan zijn het opeens weer de machtige bureaucraten uit Brussel die al onze soevereiniteit hebben afgepakt
Als we die redenering even volgen dan zeg je dus eigenlijk dat de EU super machtig is in zijn buitenlands beleid.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
van Baalen heeft ook heel het gedoe in Oekrane aangezwengeld
Servi's BFFquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:39 schreef sp3c het volgende:
zou ook niet weten waarom het toevoegen van Montenegro de Russen dwars zit tbh
Niet genoeg om er bij te blijvenquote:
Hardop gelachen. Dictatoriaal Europaquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hoe ver staan wij van een dictatoriaal Europa af? waar tegenstanders en mensen die anders denken gecensureerd worden online en verbannen van platformen. Waar ze voor de rechter worden gesleept en door politie van hun bed worden gelicht.
Wijkagenten aan de deur omdat iemand een andere mening heeft over de maatregelen (blckbx)
Jij geeft af op alles dictatoriaal maar stiekum vind je het heel geil. Het liefst heb jij geen discussies maar alleen gelijkdenkende mensen, dat andersdenkenden verbannen worden.
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:51 schreef sp3c het volgende:
Van Baalen is was een zeer machtige druppel in een zee van onmacht
Autonomie is dan ook alleen maar een issue als het om de EU en Nederland gaat...quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Interessant. Het begrip autonomie zegt je niets begrijp ik?
Of dat slim is is een tweede maar het staat private organisaties gewoon vrij om mensen eraf te kicken. Net zoals het Fok! vrij staat om lui te bannen zonder opgaaf van reden.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:04 schreef epicbeardman het volgende:
Hoe ver staan wij van een dictatoriaal Europa af? waar tegenstanders en mensen die anders denken gecensureerd worden online en verbannen van platformen.
Wie zijn "ze" en waarom dan precies?quote:Waar ze voor de rechter worden gesleept en door politie van hun bed worden gelicht.
Was dan niet anderhalf jaar geleden ofzo? En wat verder helemaal niks om de hakken had?quote:Wijkagenten aan de deur omdat iemand een andere mening heeft over de maatregelen (blckbx)
Nou...Team wappie heeft vooral die MO... Als je niet in de pas loopt van de wappies moet je opbokken, je muil houden, ben je een schaap, snap je het niet, etc. etc.quote:Jij geeft af op alles dictatoriaal maar stiekum vind je het heel geil. Het liefst heb jij geen discussies maar alleen gelijkdenkende mensen, dat andersdenkenden verbannen worden.
Oh? Ik heb nog niks gelezen over een plicht?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:15 schreef epicbeardman het volgende:
Is een vaccinatieplicht niet dictatoriaal?
Wat precies?quote:wat die seniele oude Biden wil invoeren en hier al in EU is ingevoerd?
Moet Youtube weten.. IS en aanverwante terroristische organisaties worden ook verwijderd...quote:Dat mensen zoals Jensen van youtube worden verwijderd?
Oh?quote:Nee je bent niks minder dan die boze enge dictators waar je zo veel afgunst tegen hebt.
Er is nogal een verschil tusen macht en ruggegraat.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Grappig, zodra iemand voorstelt Europa meer macht te geven dan schreeuwen de usual suspects moord en brand.
Welke macht heeft de eu van zijn lidstaten in deze?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:13 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tusen macht en ruggegraat.
De kleine neocon is inmiddels al gestraft.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:51 schreef sp3c het volgende:
Van Baalen is een zeer machtige druppel in een zee van onmacht
Nou hopen dat Verhofstad ooit een (ja ik zeg het) TRIBUNAAL in Kiev te wachten staat.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:53 schreef YoungDriller het volgende:
Tekenend dat Zelensky het westen vraagt om te stoppen met oorloghitsen in Oekraine. Precies zoals men al jaren aangeeft.
Die gaat gewoon op een Russisch plein de regering omvergooien, dat kan hij.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:54 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nou hopen dat Verhofstad ooit een (ja ik zeg het) TRIBUNAAL in Kiev te wachten staat.
Hahaatjesquote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:54 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nou hopen dat Verhofstad ooit een (ja ik zeg het) TRIBUNAAL in Kiev te wachten staat.
Wel weer een geruststelling dat de rest van de wereld vredig volk is natuurlijk.quote:Op zondag 30 januari 2022 00:23 schreef KingRadler het volgende:
Het Westen zijn de enige die oorlog willen. Lekker geld verdienen.
Nee dit is te matigquote:
Alleen de Russen willen oorlog hierquote:Op zondag 30 januari 2022 00:23 schreef KingRadler het volgende:
Het Westen zijn de enige die oorlog willen. Lekker geld verdienen.
Ftfyquote:Op zondag 30 januari 2022 00:23 schreef KingRadler het volgende:
Het Westen De VS zijn de enige die oorlog willen. Lekker geld verdienen.
Dat ziet er anders niet naar uit....quote:
Dat was nochtans wat ze in 2008 deden.quote:
https://www.reuters.com/article/us-nato-idUSL0179714620080403quote:NATO leaders promised Ukraine and Georgia on Thursday they would one day join the Western defense alliance after rebuffing U.S. demands to put the former Soviet republics on an immediate path to membership.
Germany, France and smaller NATO states withstood pressure from U.S. President George W. Bush to offer the two countries a Membership Action Plan (MAP), a first step towards entry, saying neither was ready and Russia could be antagonized.
But NATO leaders softened the blow by making a vaguer pledge to invite the two to join the alliance at some point in the future and saying former Cold War foe Moscow should have no influence on membership decisions.
https://thehill.com/polic(...)ue-to-irish-concernsquote:Russia relocates naval exercises due to Irish concerns
Russia will relocate naval exercises set to be held off the coast of Ireland early next month after Irish officials and fishermen raised concerns, according to the Russian embassy in Ireland.
Russian Defense Minister Sergey Shoygu will instead move the exercises outside the Irish exclusive economic zone "with the aim not to hinder fishing activities by the Irish vessels in the traditional fishing areas," according to press release from the Russian embassy in Ireland shared on Facebook on Saturday. The drills had been set to occur from Feb. 3 to Feb. 8 about 150 miles off the coast of Ireland.
Shoygu made the decision "as a gesture of goodwill" following a request from the Irish government and the Irish South and West Fish Producer's Organisation, per the release.
This comes as Europe is under high alert as Russia has amassed at least 100,000 troops near the border of Ukraine, raising concerns of a potential invasion.
"In light of the current political and security environment in Europe, the Department of Foreign Affairs has raised a number of concerns with the Russian authorities in respect of these exercises," Irish Foreign Minister Simon Coveney said in a statement on Sunday.
"The fact that they're choosing to do it on the western borders, if you like, off the EU, off the Irish coast, is something that, in our view is simply not welcome and not wanted right now, particularly in the coming weeks," he told reporters.
Russia is also set to hold military drills in Belarus from Feb. 10 to Feb. 20.
President Biden announced this week he would send a small number of troops to Eastern Europe, with 8,500 U.S. troops under heightened alert for potential deployment. On Saturday, the United Kingdom, a NATO ally, said it was considering sending a major deployment of troops to Eastern Europe.
Vergeet de 2 F35's van Nederland niet.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Blijft prachtig. 100k troepen aan de grens.
"Dit tolereren we niet! Een inval zal niet zonder gevolgen blijven!!"
VS zetten 8.000 man paraat, UK stuurt er 2.000.
Dat zal die Russen leren!
Excuses. Kunnen die nukes gooien? Want dan zouden het wel eens gamechangers kunnen zijn in dit conflict.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:23 schreef Haags het volgende:
[..]
Vergeet de 2 F35's van Nederland niet.
Ik lees steeds over 'grote aantallen' dit dat. Als je dan verder kijkt gaat het steeds om een paar 1000 manschappen en een handjevol ander spul. Nou dat zal de troepenmacht van 100.000+ Russen toch wel een kwartier kunnen ophoudenquote:Op zondag 30 januari 2022 09:19 schreef Schaamlap het volgende:
En de Britse clown laat ook wat geknor horen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-in-europa~a623577e/
Het is een beetje als verwachten dat het Nederlanderse leger de Nazi's wel zouden stoppen.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik lees steeds over 'grote aantallen' dit dat. Als je dan verder kijkt gaat het steeds om een paar 1000 manschappen en een handjevol ander spul. Nou dat zal de troepenmacht van 100.000 Russen toch wel een kwartier kunnen ophouden
Ik durf de stelling aan dat er 0 NATO soldaten binnen de grenzen van de Oekrane zullen belanden. Vanaf nu, de komende 25 jaar.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een beetje als verwachten dat het Nederlanderse leger de Nazi's wel zouden stoppen.
Gaat u maar rustig slapen Oekrane, de NAVO waakt over u.
Als die barrels al van de grond af kunnen komen...quote:Op zondag 30 januari 2022 09:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Excuses. Kunnen die nukes gooien? Want dan zouden het wel eens gamechangers kunnen zijn in dit conflict.
Het is een kwestie van kosten/baten. Is de Oekrane ons een WW3 waard? En hoe erg ik het ook vind voor mijn Oekraense maten, ik denk dat ik het antwoord wel weet.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:34 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik durf de stelling aan dat er 0 NATO soldaten binnen de grenzen van de Oekrane zullen belanden. Vanaf nu, de komende 25 jaar.
Vissers toch gewonnen. Is ook wel zo veilig.quote:Op zondag 30 januari 2022 08:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/polic(...)ue-to-irish-concerns
Een beetje wat we bij Turkije doen en EU lidmaatschap. Ooit zou je wel eens lid kunnen worden.quote:Op zondag 30 januari 2022 08:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat was nochtans wat ze in 2008 deden.
[..]
https://www.reuters.com/article/us-nato-idUSL0179714620080403
Ik heb Lavrov nog nooit op de waarheid kunnen betrappen.quote:Op zondag 30 januari 2022 06:29 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dat ziet er anders niet naar uit....
https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-zaaien~ac09d49a/
,,Als het aan de Russische Federatie ligt, komt er geen oorlog”, zegt Lavrov in gesprek met Russische radiostations. ,,Maar we laten onze belangen niet vertrapt en genegeerd worden.
De Oekraense president Volodimir Zelenski dringt er op zijn beurt bij westerse leiders op aan geen paniek te zaaien over Russische troepen vlak over de Oekraense grens in Rusland. ,,We kunnen geen paniek gebruiken”, ook met het oog op de zwakke economie van Oekrane. Het is volgens Zelenski “belangrijk niet alle informatie van inlichtingendiensten te halen. Wat belangrijk is, is hier te zijn”.
Ja want jij was natuurlijk bij al die gesprekken.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb Lavrov nog nooit op de waarheid kunnen betrappen.
Het wordt er alleen maar gevaarlijker op.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat Putin en zijn trawanten de grenzen van Oekrane niet respecteren is in essentie al onacceptabel, maar wordt slechts met sancties beantwoord. Zal ook in de toekomst slechts met sancties beantwoord worden.
Dat Putin denkt andere landen die inmiddels lid van EU en NATO zijn of daaraan gelieerd zijn wil denkt te kunnen opleggen is nog onacceptabeler en zal indien nodig wel degelijk met militaire kracht bestreden worden. Aanvullende troepen zijn dan ook om dat feit te benadrukken.
Moeilijker is het niet. Pas indien Oekrane lid wordt van NATO/EU verandert deze status quo.
De NAVO waakt niet over Oekranequote:Op zondag 30 januari 2022 09:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een beetje als verwachten dat het Nederlanderse leger de Nazi's wel zouden stoppen.
Gaat u maar rustig slapen Oekrane, de NAVO waakt over u.
Ja, dat lijkt me logisch. Als de NAVO wel over Oekrane zou willen waken zouden ze wel per direct lid worden.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
De NAVO waakt niet over Oekrane
Het gaat niet om het bang maken van de Russen maar om te laten zien dat wij niet bang zijn voor ze
Putin wil de westerse troepen weg, het westen stuurt er meer
Ik vind het prima zo
Het zou gevaarlijk zijn om tegen de bondgenoten te zeggen 'zoek het zelf maar uit, Putin is boos'quote:Op zondag 30 januari 2022 11:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me logisch. Als de NAVO wel over Oekrane zou willen waken zouden ze wel per direct lid worden.
Wat er nu gebeurt is een schaakspel met twee partijen die net zo ver gaan tot de ander niet meer verder durft. Noem het prima, het is vooral levensgevaarlijk. En uiteindelijk heeft Rusland zijn zin, want onder de dreiging van 100k troepen gaat Oekrane nooit toetreden tot de NAVO.
Ondertussen loopt de spanning op, gaat de economie kapot en komt er bij de volgende verkiezingen een president die de verbinding met Rusland weer zoekt.
Tuurlijk gaat het om de Oekraine.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
De NAVO waakt niet over Oekrane
Het gaat niet om het bang maken van de Russen maar om te laten zien dat wij niet bang zijn voor ze
Putin wil de westerse troepen weg, het westen stuurt er meer
Ik vind het prima zo
Wit Rusland aanvallen wil ook niemandquote:Op zondag 30 januari 2022 11:31 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het om de Oekraine.
Navo en Eu hebben al gezinspeelt op lidmaatschap en dat vinden de Russen te ver gaan.
Als je het strategisch bekijk kan de NAVO dan ook via de Oekraine Wit-Rusland aanvallen en volledig afsnijden van Rusland of dat er opeens "spontaan" een coup komt in Wit-Rusland en dat er zodirekt weer een stelletje blaaskaken uit Brussel staan te brullen in Minsk.
Krijgen we weer hetzelfde gezeur.
Het gaat een keertje fout.
Wat een onzin.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het zou gevaarlijk zijn om tegen de bondgenoten te zeggen 'zoek het zelf maar uit, Putin is boos'
Feitelijk geeft hij de NAVO haar bestaansrecht terug
Je hoeft ze maar op te houden tot de boel van de roest uit mekaar dondert, tijd is aan onze kant.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik lees steeds over 'grote aantallen' dit dat. Als je dan verder kijkt gaat het steeds om een paar 1000 manschappen en een handjevol ander spul. Nou dat zal de troepenmacht van 100.000+ Russen toch wel een kwartier kunnen ophouden
Ik kan mij heel goed voorstellen dat de Russen denken: "Ja ja, jullie riepen ook dat de NAVO niet Oostwaarts zou komen en kijk wat er gebeurd is!"quote:Op zondag 30 januari 2022 11:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wit Rusland aanvallen wil ook niemand
Kan ook via Polen en Estland/Letland/Litouwen
Makkelijker zelfs
De tijd dat de Russen enkel oude meuk uit Sovjet tijd hadden is al enige tijd achter ons.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:39 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je hoeft ze maar op te houden tot de boel van de roest uit mekaar dondert, tijd is aan onze kant.
Zelfs al zouden we er 300.000 man plempen die de Russen uit de Donbas en de Krim drukken komt er geen WW3 van, gewoon simpelweg omdat er buiten China niemand de middelen heeft om oorlog met het Westen aan te gaan en het gros van de landen niks wint bij Rusland helpen. Dus het wordt een korte oorlog of er gaan nukes vliegen over en weer.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een kwestie van kosten/baten. Is de Oekrane ons een WW3 waard? En hoe erg ik het ook vind voor mijn Oekraense maten, ik denk dat ik het antwoord wel weet.
Pas als de Russen aan de Poolse grens staan wordt het onvermijdelijk dat er wordt ingegrepen, maar zo stom zal ook Poetin niet willen zijn.
En dan drijf je ze wederom naar de Chinezen toe.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:42 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Zelfs al zouden we er 300.000 man plempen die de Russen uit de Donbas en de Krim drukken komt er geen WW3 van, gewoon simpelweg omdat er buiten China niemand de middelen heeft om oorlog met het Westen aan te gaan en het gros van de landen niks wint bij Rusland helpen. Dus het wordt een korte oorlog of er gaan nukes vliegen over en weer.
Dat gezegd hebbende, er gaan inderdaad gewoon geen troepen naar Oekrane. Het is voor de EU en de VS veel makkelijker om Rusland naar het stenen tijdperk te sanctioneren.
Dat zegt toch ook niemandquote:Op zondag 30 januari 2022 11:38 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ten eerste is de Oekraine geen bondgenodif
Dat doet niemand en wat de Russen denken interesseert me heel weinigquote:Op zondag 30 januari 2022 11:40 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ik kan mij heel goed voorstellen dat de Russen denken: "Ja ja, jullie riepen ook dat de NAVO niet Oostwaarts zou komen en kijk wat er gebeurd is!"
Je kan van alles beweren maar de NAVO heeft zich niet aan haar beloften gehouden.
In hoeverre tilt dit de NAVO dan weer op het paard? Volgens mij is de stap van Biden om troepen paraat te krijgen helemaal geen ode aan de NAVO, maar simpelweg binnenlands politiek gemotiveerd.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat zegt toch ook niemand
Oekrane is niet belangrijk
He ja, heerlijk meer geld investeren in oorlogstuig terwijl alle levensmiddelen omhoog schieten en de wereld steeds armer wordt. (op dat kleine groepje na).quote:Op zondag 30 januari 2022 12:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doet niemand en wat de Russen denken interesseert me heel weinig
Het bondgenootschap staat achter de bondgenoten en de defensiebudgetten schieten omhoog ... zelfs Belgi gaat fors meer investeren
Van mij mag Putin blijven stijgeren
Si vis pacem, para bellumquote:Op zondag 30 januari 2022 12:19 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
He ja, heerlijk meer geld investeren in oorlogstuig terwijl alle levensmiddelen omhoog schieten en de wereld steeds armer wordt. (op dat kleine groepje na).
Goed nagedacht man!![]()
Het staat niet vast of deze beloften daadwerkelijk gedaan zijn. Dit is het Russische verhaalquote:Op zondag 30 januari 2022 11:40 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ik kan mij heel goed voorstellen dat de Russen denken: "Ja ja, jullie riepen ook dat de NAVO niet Oostwaarts zou komen en kijk wat er gebeurd is!"
Je kan van alles beweren maar de NAVO heeft zich niet aan haar beloften gehouden.
Met dit verschil dat de Turken cultureel veel verder van ons afstaan dan de Russen. Rusland bij de EU kan ik mij eerder voorstellen dan Turkije.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een beetje wat we bij Turkije doen en EU lidmaatschap. Ooit zou je wel eens lid kunnen worden.
Is het niet beter als Rusland zich bij de anti-China coalitie aansluit? Ze hebben veel meer te verliezen dan in Oekraene. De Centraal Aziatische staten zijn ook niet veilig voor China. Zie wat ze met de Oeigoeren doen.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:55 schreef mcmlxiv het volgende:
De Russen en de Chinezen als vrienden is de volgende naeve illusie van onze Putin vrienden. Als er 1 land is waar de Russen als de dood voor zijn, dan is het China. China met een enorm en enorm gemoderniseerd leger. China met teveel mensen en te weinig grondstoffen. China met directe toegang tot de weke onderbuik van Rusland.
China koopt technologie om die vervolgens na te maken en te verbeteren. China koopt grondstoffen om zich te versterken. Maar China als vriend van de Russen? Lachwekkend ronduit lachwekkend. China kijkt begerig naar Siberi, dat weet Putin donders goed.
Zijn Germanen onschuldig en lieverdjes dan? Het is een zeer meedogenloze en bloeddorstige bende met een zware exceptionalistische manier van denken. Ik heb geen bloedverwantschap mee (Godzijdank) dus kan van een afstand naar kijken en mijn conclusies vormen. Hetzelfde zou voor jou moeten gelden, kardash. Die exceptionalisme uit zich voor vele volkeren in het willen opdringen van hun sociaal-economiche-politieke model op allerlei manieren van NGO's tot economische en koude oorlog politiek. Het is al een paar eeuwen een bloederige en zeer onderdrukkende ellende voor grote delen van de wereld geweest. Ik bedoel verantwoordelijk voor het uitroeien van talloze inheemse volkeren op het Amerikaanse continent en Australi. De zware onderdrukkking en transatlantische slavernij & Jim Crow van zwarten en andere kleurlingen en alles wat andere normen en waarden op hield.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is het niet beter als Rusland zich bij de anti-China coalitie aansluit? Ze hebben veel meer te verliezen dan in Oekraene. De Centraal Aziatische staten zijn ook niet veilig voor China. Zie wat ze met de Oeigoeren doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Peppert op 30-01-2022 14:57:33 ]
Sorry, in de media dan.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:16 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ja want jij was natuurlijk bij al die gesprekken.
Beiden komen er niet bij omdat ze de balans te veel verschuiven. Rusland is economischer en qua corruptie nog verder weg van toetreding dan Oekrane of Albani. Turkije is ook behoorlijk afgegleden en passen cultureel slecht.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:41 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Met dit verschil dat de Turken cultureel veel verder van ons afstaan dan de Russen. Rusland bij de EU kan ik mij eerder voorstellen dan Turkije.
Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat de Russen bij de EU de weg vooruit is.
Verdwijn. Nutteloos. Probeer wat toe te voegen als moderator of opbokken. Ze kunnen beter mensen als Crystal_Meth of Nixxx een blauwe kleurtje geven (en jij weer terug op zwart). De selectie laat zwaar te wensen over als ze rotzooi aanstellen. Een van de meest kansloze figuren op dit forum. We leren weinig van de drek die uit je toetsenbord komt. Het belast alleen de servers.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:03 schreef sp3c het volgende:
maakt mij het nou uit of de Russen met de Chinees in zee gaan?
moeten ze vooral doen
quote:Op zondag 30 januari 2022 15:03 schreef sp3c het volgende:
moeten ze vooral doen
beantwoord de vraag gewoon danquote:Op zondag 30 januari 2022 15:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Verdwijn. Nutteloos. Probeer wat toe te voegen als moderator of opbokken. Ze kunnen beter mensen als Crystal_Meth of Nixxx een blauwe kleurtje geven (en jij weer terug op zwart). Een van de meest kansloze figuren op dit forum. We leren weinig van de drek die uit je toetsenbord komt. Het belast alleen de servers.
Het topic is voor 50% gevuld met drek en jij bent een van de hoofdverantwoordelijken. Flikker op als je niks aan het onderwerp hebt toe te voegen. Hoe sneller, hoe beter. Wie bewaakt hier de kwaliteit? Ik had eerder gereageerd op al die drek die je produceert, maar doordeweeks druk met werken en gisteren was ik zwaar inactief om mijn geest weer te herstellen.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
beantwoord de vraag gewoon dan
wat is het probleem?
Rusland levert al aardgas aan China en de hoeveelheid zal komende jaren aanzienlijk toenemen. Beter ook dan kolenstook wat het klimaat betreft.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:03 schreef sp3c het volgende:
moeten ze vooral doen
Parabellumquote:Op zondag 30 januari 2022 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Si vis pacem, para bellum
Ik geloof daar heilig in man![]()
Zo moet je het ook zien. Niet blijven in dat Koude oorlog verleden maar progressief vooruit...quote:Op zondag 30 januari 2022 12:41 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Met dit verschil dat de Turken cultureel veel verder van ons afstaan dan de Russen. Rusland bij de EU kan ik mij eerder voorstellen dan Turkije.
Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat de Russen bij de EU de weg vooruit is.
quote:Op zondag 30 januari 2022 15:20 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het topic is voor 50% gevuld met drek en jij bent een van de hoofdverantwoordelijken. Flikker op als je niks aan het onderwerp hebt toe te voegen. Hoe sneller, hoe beter. Wie bewaakt hier de kwaliteit? Ik had eerder gereageerd op al die drek die je produceert, maar doordeweeks druk met werken en gisteren was ik zwaar inactief om mijn geest weer te herstellen.
quote:Op zondag 30 januari 2022 15:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
beantwoord de vraag gewoon dan
wat is het probleem?
Als er nu een schurkenland is in de EU dan is het wel Albanie. (en Kosovo maar dat erken ik niet)quote:Op zondag 30 januari 2022 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beiden komen er niet bij omdat ze de balans te veel verschuiven. Rusland is economischer en qua corruptie nog verder weg van toetreding dan Oekrane of Albani. Turkije is ook behoorlijk afgegleden en passen cultureel slecht.
Klopt er worden 3 of 4 extra connector punten op dit moment aangelegd.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Rusland levert al aardgas aan China en de hoeveelheid zal komende jaren aanzienlijk toenemen. Beter ook dan kolenstook wat het klimaat betreft.
doen ze al hequote:Op zondag 30 januari 2022 15:32 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Klopt er worden 3 of 4 extra connector punten op dit moment aangelegd.
En vanuit China stroomt er technologie naar Rusland toe.
Ken je nagaan als die 2 op militair gebied gaan samenwerken.
Dat gebeurt al. Het idee dat het westen Putin in de armen van China drijft is dan ook een mythe. Regimes zoeken elkaar op zolang het hen voordeel oplevert. Ruimtevaart idem.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:32 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ken je nagaan als die 2 op militair gebied gaan samenwerken.
Kan je nagaan hoe laks de EU wederom reageert op deze hele situatie.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt al. Het idee dat het westen Putin in de armen van China drijft is dan ook een mythe. Regimes zoeken elkaar op zolang het hen voordeel oplevert. Ruimtevaart idem.
Soort zoekt soort, "as simple as that"
Russia, China jointly develop high-tech weapons
De EU boeit mij niet maar Nederland zou zelf geavanceerde kernwapens moeten ontwikkelen en niet langer van NATO of de frappe de force afhankelijk moeten zijn. Dat is goedkoop en beter.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:49 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe laks de EU wederom reageert op deze hele situatie.
If all you know is a hammer, every problem looks like a nail.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Si vis pacem, para bellum
Ik geloof daar heilig in man![]()
sucks to be the nailquote:Op zondag 30 januari 2022 16:14 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
If all you know is a hammer, every problem looks like a nail.
En dit zegt de man die het ineens over germanen en andere totale irrelevante onzin heeft. Echt.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Verdwijn. Nutteloos. Probeer wat toe te voegen als moderator of opbokken. Ze kunnen beter mensen als Crystal_Meth of Nixxx een blauwe kleurtje geven (en jij weer terug op zwart). De selectie laat zwaar te wensen over als ze rotzooi aanstellen. Een van de meest kansloze figuren op dit forum. We leren weinig van de drek die uit je toetsenbord komt. Het belast alleen de servers.
Eens normaal gaan doen en de Russen als volwaardige Europeanen beschouwen.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:53 schreef sp3c het volgende:
wat moet de EU hier tegen doen dan?
die wapenfabrieken bombarderen ofzo?
Zo je plasje weer gedaan? Doei.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dit zegt de man die het ineens over germanen en andere totale irrelevante onzin heeft. Echt.
Ik kan niet. De grootste onzin wordt hier gepost en dan is het sp3c die zogenaamd de aanjager is. Wel smakelijk gelachen though
quote:
Dat willen ze zelf niet.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:29 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Russen als volwaardige Europeanen beschouwen.
Olympische spelen in China in 2008 maar even vergeten voor 't gemak natuurlijk, anders klopt je verhaaltje nietquote:Op zondag 30 januari 2022 16:32 schreef mcmlxiv het volgende:
China en Rusland zijn even goed bevriend als de USSR met nazi-Duitsland in de jaren dertig. Kennis en mensen uitwisselen, verdragen afsluiten en net doen alsof ze de grootste vrienden zijn,
Ribbentrop - Molotov of Yi - Lavrov, Stalin - Hitler of Putin - Xi, lood om oud ijzer.
1936, Olympische spelen Berlijn, 1939 WO2 - 1941 Barbarossa
2022, Olympische spelen Peking……….
ze liggen al 70 jaar in bed met de Chinesenquote:Op zondag 30 januari 2022 16:29 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Eens normaal gaan doen en de Russen als volwaardige Europeanen beschouwen.
Ik hoop ook dat WO3 nog poosje duurt. Verwacht ik eigenlijk ook wel. Maar Rusland en China als vrienden is best een belachelijk idee. Bottomline hebben mensen als Putin en Xi geen vrienden, dat past helemaal niet bij hun persoonlijkheid. wat dat betreft lijken ze best op figuren als hitler en Stalin.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Olympische spelen in China in 2008 maar even vergeten voor 't gemak natuurlijk, anders klopt je verhaaltje niet
Ik vind werken ook niet echt een excuus om niet tof te doen tegen de grote boze modsquote:Op zondag 30 januari 2022 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dit zegt de man die het ineens over germanen en andere totale irrelevante onzin heeft. Echt.
Ik kan niet. De grootste onzin wordt hier gepost en dan is het sp3c die zogenaamd de aanjager is. Wel smakelijk gelachen though
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op zondag 30 januari 2022 17:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind werken ook niet echt een excuus om niet tof te doen tegen de grote boze mods
Ik moet ook werken en ik doe iedere dag tof tegen iedereenWel eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Nee bedankt! @sp3c doet het primaquote:Op zondag 30 januari 2022 15:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Verdwijn. Nutteloos. Probeer wat toe te voegen als moderator of opbokken. Ze kunnen beter mensen als Crystal_Meth of Nixxx een blauwe kleurtje geven (en jij weer terug op zwart). De selectie laat zwaar te wensen over als ze rotzooi aanstellen. Een van de meest kansloze figuren op dit forum. We leren weinig van de drek die uit je toetsenbord komt. Het belast alleen de servers.
Rusland wordt inderdaad een beetje weggezet als 'het kwaad' dat Oekrainers wil vermoorden en hun grond afpakken. De Amerikanen brengen dan freedom en democracy naar Oost-Europa.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:29 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Eens normaal gaan doen en de Russen als volwaardige Europeanen beschouwen.
... of een seniele oude Amerikaan... en die kans is zelfs groter aanwezig...quote:Op zondag 30 januari 2022 20:04 schreef sp3c het volgende:
Volgens mij valt dat echt wel mee hoor, enige waar ik in de laatste weken echt van opkeek was ene Wierd Dik, en zijn praatjes werden me nota bene door een van de pro Russen hier aangereden
Die beweerde in zo'n talkshow (weetniemeerwelke) dat er maar een dronken Rus op de knop hoeft te gaan zitten om probleem te veroorzaken
En die kans was reuze groot!
Later in VIvandaag (meen ik) herhaalde hij het nog maar even met droge ogen
Verder is het vrij zakelijk allemaal
Ja het is beiden even onmogelijk iddquote:Op zondag 30 januari 2022 20:14 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
... of een seniele oude Amerikaan... en die kans is zelfs groter aanwezig...
Nah.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:43 schreef sp3c het volgende:
Nou @:peppert
Ze willen niet, wil jij niet?
Lafbekquote:
Op FOK! vergroot dat je kansenquote:Op zondag 30 januari 2022 20:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zou best willen, maar ik ben niet van onbesproken gedrag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |