Dit kan je zeggen over de complete kalender. Sprintraces zijn gewoon onzin, klaar.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:27 schreef tralalala het volgende:
Zandvoort kiezen voor een sprintraceDan snap je het echt niet.
Ik vond het juist wel leuk vorig jaar. Is er ten minste elke dag wat interessants te zien.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit kan je zeggen over de complete kalender. Sprintraces zijn gewoon onzin, klaar.
Dat geldt voor alle sprintraces wat mij betreft.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
De organisatoren van races zijn er gek op, ze hadden er naar verluid wel 20 kunnen hebben door alle aanvragen die F1 kreeg voor een sprintrace.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
Checo WDC 2022 op dit criterium.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Misschien gebruikt Ham wel tires per hour tph?
Formule 1 is al een sprintrace.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle sprintraces wat mij betreft.
De band van 2022 is toch een vrij andere band dan hiervoor dus dat moet allemaal nog maar blijken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:26 schreef MoreDakka het volgende:
Ik ben er nog niet uit over die sprintraces. Op zich leuk en de spanning is goed bij de start, maar met deze banden is het nogal zinloos. Dat zal in 2022 ook niet veranderen.
Dat is vooral optisch. De strategie en constructie is nog hetzelfde: snel slijtend om pitstops te forceren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De band van 2022 is toch een vrij andere band dan hiervoor dus dat moet allemaal nog maar blijken.
De compounds zijn anders. Ze hebben minder degradatie dan de vorige banden en je zou er langer mee moeten kunnen pushen zondar dat ze oververhitten. Pirelli verwacht dan ook veel eenstoppers.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is vooral optisch. De strategie en constructie is nog hetzelfde: snel slijtend om pitstops te forceren.
https://www.racefans.net/(...)mprove-racing-isola/quote:As the new wheel sizes are being introduced alongside a radical overhaul of the technical regulations, Pirelli have developed a revised range of compounds which they expect will offer lower levels of degradation than previous years.
While Pirelli hope their new tyre specification will encourage a mix of strategies during races this season, Isola admitted it’s likely the reduced degradation will see one-stop strategies become the norm.
Het probleem is dan ook niet zozeer degradatie an sich. Het probleem is dat de banden heel snel oververhitten, wat niet alleen meer degradatie veroorzaakt maar ook gewoon minder grip op dat moment. Minder degradatie klinkt prima, maar zal niets veranderen omdat men nog steeds pitstops wil forceren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De compounds zijn anders. Ze hebben minder degradatie dan de vorige banden en je zou er langer mee moeten kunnen pushen zondar dat ze oververhitten. Pirelli verwacht dan ook veel eenstoppers.
[..]
https://www.racefans.net/(...)mprove-racing-isola/
En dan wel meer punten voor de sprint, anders heeft het voor alles beneden de top 5 ook geen waarde.quote:Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..quote:Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)quote:Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Precies dit, het grote probleem formule 1.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Reverse grid mogen ze in de juniorklassen laten. Dat is een topklasse onwaardig, imho.quote:Op zondag 23 januari 2022 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
Ga dan F2 of F3 kijken. Dit hoort helemaal niet thuis in een topklasse...quote:Op zondag 23 januari 2022 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..
Maar de opzet van de sprintraces moet wel wat aangepast worden inderdaad omdat het op deze manier (zeker bij de toppers) uitsluit dat er echt veel risico's genomen worden. Het concept op zichzelf vond ik niet verkeerd eigenlijk.
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Dat heeft dan weer niets te maken met kunstgrepen als sprintraces. Langdurige dominantie van één team is daar de oorzaak van.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.
Eens.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Veilgheid en kosten.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
Goed punt, maar die parc ferme regels hebben ook wel wat herziening nodig wat mij betreft. Ik kan eigenlijk niet zo goed bedenken wat het nou doet. Behalve misschien monteurs beschermen tegen overwerk?quote:Op zondag 23 januari 2022 17:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.
En gebrek aan inhaalacties.quote:
Ik heb niet de indruk dat de kijkcijfers wezenlijk zijn gestegen sinds de overname door Liberty. Met uitzondering van dit jaar misschien, door het gevecht tussen Hamilton en Verstappen.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.
We kunnen niet net doen alsof het geen zeer relevant aspect is van een kostbare sport als F1.
Kosten zal het niet zijn. Auto's kunnen nu ook bijgetankt worden, alleen zit er geen klep in het bodywork.quote:
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zienquote:Op zondag 23 januari 2022 18:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zelf vond ik de kwalificaties begin/midden jaren 90 mooi.
Vrijdag en zaterdag een kwalificatie.
Als ik het goed herinner telde toen de snelste tijd.
Nadeel was dat als het zaterdags regende er niemand op de baan kwam Al was het toen door meer deelnemers ook leuker om te kijken. 26+ auto's waardoor sommige zich niet kwalificeerde.
Maarja, om zo iets te realiseren moet je een kostenreductie invoeren om weer een kwantitatieve grid te krijgen.
Persoonlijk vind ik 10 teams wat weinig om het echt leuk te vinden.
De huidige (top)teams willen dat niet, anders krijgen ze minder prijzengeld. Ze hebben niet voor niets een anti-dilution fee van $200 miljoen geïntroduceerdquote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zien
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:50 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij zijn al die nieuwere tracks nauwelijks geschikt voor meer dan 20 auto's. Als je ziet wat een opstoppingen je nu tijdens Q3 al krijgt
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zettenquote:Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Maar je krijgt geen files van coureurs die 20 sec wachten voor ze na hun voorganger vertrekken.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zetten
Of als de 'unnecessary slowly' minimale tijd berekend wordt over elke minisector, ipv over de tijd tussen SC lijn 1 (pit uit) en lijn 2 (pit in).quote:Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Dat is omdat vrijwel iedereen een tow van een ander wil hebbenquote:Op maandag 24 januari 2022 18:51 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso heeft dat weinig met nieuwe tracks te maken. Monza is niet nieuw en kent dat probleem ook.
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
- 2 compounds te gebruiken. De 2 zachtste die er zijn.
- In plaats van sprintraces, gewoon op selecte banen 2 races in een weekend houden van 305+ km.
- 1 of 2 GPs in een jaar verlengen tot 500km en maximum tijd naar 4 uur.
Op die manier krijg je echt verschillende strategieen.
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.
Nooit meer graag.
Kwantiteit > kwaliteit voor sommigenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Terug naar de beginjaren van Merecedes dus?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:14 schreef Rossdale het volgende:
Dat een auto 20 ronden vlak achter een ander aanrijdt en onsuccesvol poging na poging doet om er voorbij te komen is 100x interessanter dan een DRS passage
Klopt. Alleen gaat bijtanken je daar imho niet aan helpen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
Maar ook meer kans dat je door een verkeerde stop zonder dat het iets met racen te maken heeft de pineut bent.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.
En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
Zonder DRS en zonder Tilke-banen (wat de situatie was een jaar of 10 geleden) zou er nauwelijks meer ingehaald worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.
En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat DRS is ingevoerd vanwege de aero.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zonder DRS en zonder Tilke-banen (wat de situatie was een jaar of 10 geleden) zou er nauwelijks meer ingehaald worden.
Op Spa werd de eerste 5 ronden nog 2 of 3x einde Kemmel ingehaald en de rest van de race was een optocht.
De laatste die buiten dat punt inhaalde was Schumacher in de oude busstop-chicane
Daar kun je over discussieren of een stop wel of niet met racen te maken heeft.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar ook meer kans dat je door een verkeerde stop zonder dat het iets met racen te maken heeft de pineut bent.
Hebben de nieuwe 2022-auto's geen DRS meer?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat DRS is ingevoerd vanwege de aero.
Als je die aero aanpast/weghaalt/verbeterd, kun je DRS ook weer weghalen.
Die hebben nog steeds DRS. Zelfs een grotere, meen ik.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hebben de nieuwe 2022-auto's geen DRS meer?
Ik geloof nooit dat dat gaat lukken met auto's die dit soort snelheden halen. Als je op basis van de sims nu hoort dat de 2022 wagens nu al vrijwel net zo snel zijn als die van 2021 zullen er nog veel maatregelen genomen moeten worden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die hebben nog steeds DRS. Zelfs een grotere, meen ik.
Ze willen eerst kijken hoe dit gaat voordat ze eventueel besluiten om DRS af te schaffen. Dat zou misschien in 2024 het geval kunnen zijn.
In ieder geval is het de bedoeling dat DRS in 2026 helemaal is afgeschaft.
https://www.auto-motor-un(...)usor-flexible-teile/
Dat ligt er volledig aan wat er nodig is om die snelheden te halen. De nieuwe auto's maken voor een gedeelte gebruik van grond-effect. Daar maakt het minder verschil als je in vuile lucht rijdt. Het snelheidsverschil zal dus kleiner worden, wat weer meer inhaalacties op het rechte stuk tot gevolg heeft. Dat is in ieder geval de filosofie achter de 2022 auto's.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat dat gaat lukken met auto's die dit soort snelheden halen. Als je op basis van de sims nu hoort dat de 2022 wagens nu al vrijwel net zo snel zijn als die van 2021 zullen er nog veel maatregelen genomen moeten worden.
Bij dit soort snelheden is de hoeveelheid vieze lucht volgens mij altijd van die orde dat je kunstmatige ingrepen nodig hebt om in te kunnen halen. De auto waar Hakkinen mee achter Schumacher aanreed, dat was echt een andere sport. Maar ik hoop dat ik me vergis.
Het vervelende is dat de teams toch weer op zoek gaan naar van alles om hetgeen dat ze vóór hun rijders irritant vinden, achter hun eigen auto's te creëren.
Beter!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.
Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.
Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
mij klinkt dit alsquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.
Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.
Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
Nope! Die is voor de motor voor 2026 waar ze nu extra voordelen hebben qua budget.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:39 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Beter!
Wel een fabriek voor jan lul gebouwd
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.quote:Formula 1 could have a new race director in 2022 following the controversial Abu Dhabi Grand Prix, the FIA's head of single-seaters says.
The sport's governing body is conducting a review into 2021's final race, when the safety car rules were not followed correctly by race director Michael Masi.
Peter Bayer, newly appointed as the FIA's head of F1, said: "Michael did a super job in many ways. We told him that.
"But also that there is a possibility there could be a new race director."
Bayer, who has long held the role of the FIA's secretary general for motorsport, is conducting the inquiry launched following the controversy of Abu Dhabi.
Masi failed to follow the rules in two different ways at Yas Marina - over the handling of lapped cars and over the timing of the restart of the race.
Dat:quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Pure BBC framing. Triest.quote:The sport's governing body is conducting a review into 2021's final race, when the safety car rules were not followed correctly by race director Michael Masi.
De BBC (Benson) is al de hele tijd Masi aan het framen, want dat er in strijd met de regels gehandeld is, is nog niet uitgesproken. Daarvoor is onder andere dat onderzoek waarvan de resultaten pas in maart komen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Wil jij nou beweren dat de serieuze Britse media er weinig van bakt als het op F1 journalistiek aankomt?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.
Masi zit er in Australië nog gewoon.
Heel erg vergezocht, ik weet het, maar zelfs dan kunnen er wel eens fouten in sluipenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wil jij nou beweren dat de serieuze Britse media er weinig van bakt als het op F1 journalistiek aankomt?
Welke regels? Auto's laten unlappen is geen regel, maar een sportief gebaar, en het zorgt ervoor dat langzamere auto's niet (weer) in de weg rijden.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Hoe dan ook. Er zijn 3 theorieën over Lewis en volgend seizoen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welke regels? Auto's laten unlappen is geen regel, maar een sportief gebaar, en het zorgt ervoor dat langzamere auto's niet (weer) in de weg rijden.
Die van de safetycar mogelijk, geen idee.
Lewis wacht de tests af om te zien of ze goed genoeg meekomen of dominant zijn. Indien dat niet het geval is zegt hij "sorry, heb geen lol meer door vorig jaar". Als ze wel dominant zijn zegt hij "still we rise" en begint aan een nieuw sprookje.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe dan ook. Er zijn 3 theorieën over Lewis en volgend seizoen.
1 Lewis zegt: Masi er uit of doe dit seizoen niet mee. FIA probeert hem aan boord te houden.
2 Lewis is kwaad op Toto en Mercedes omdat ze het protest te ver doordreven ten koste van zijn imago.
3 Lewis in nog steeds in shock en heeft er (nog) geen zin in.
En kleine varianten hierop
Het probleem is de belangenverstrengeling, de FIA moet een beetje met iedereen schipperen omdat een F1 race met 6 auto's ook niet leuk is.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die Engelse media, maar er zijn veel meer fans buiten Engeland. Die hebben veelal de titel van Max gevierd.
Ja, de gang van zaken was ongewoon, maar niet tegen de regels. Kon het beter? Zeker, maar daar zijn de teams zelf ook debet aan. Het wordt tijd dat de FIA haar rol eens serieus gaat nemen en de teams tegengas geeft. Er zijn namelijk te veel teams die de regels willen bepalen, terwijl ze aan een door de FIA georganiseerd kampioenschap deelnemen.
Ik zou er niet zo zeker van zijn. De macht van de Britse media gaat ver. Het is framen, maar wel zo lang doorvoeren totdat er straks geen andere optie meer is.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.
Masi zit er in Australië nog gewoon.
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lewis wacht de tests af om te zien of ze goed genoeg meekomen of dominant zijn. Indien dat niet het geval is zegt hij "sorry, heb geen lol meer door vorig jaar". Als ze wel dominant zijn zegt hij "still we rise" en begint aan een nieuw sprookje.
Of Honda denkt: "Die titel heeft ons toch wat opgeleverd, de motor mag niet ontwikkeld worden en wij hebben veel vertrouwen in deze motor, dat is goedkoop nog 3 titels binnen hengelen als nauwelijks in doorontwikkeling van de motor mogen investeren". En het scheelt RB budget.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
mij klinkt dit als
"we hebben zelf geprobeerd om aan die motor te sleutelen, dit is echter niet gelukt. Kunnen jullie ons asjeblieft helpen".
en dat toen bovenstaande constructie is bedacht. Ik geloof nooit dat Honda hier veel effort in gaat steken.
Het is niet zo dat ze "officieel" weer motorleverancier zijn volgens mij. Het is nu meer "ja we maken wel een motor voor jullie, succes ermee" Ik denk niet eens dat deze Honda genoemd zal worden.
De laatste zin is dat een quote van Bayer, of een claim van de journalist?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[...]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Masi failed to follow the rules in two different ways at Yas Marina - over the handling of lapped cars and over the timing of the restart of the race.
Maar daar kun je ook weerwoord aan biedenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zou er niet zo zeker van zijn. De macht van de Britse media gaat ver. Het is framen, maar wel zo lang doorvoeren totdat er straks geen andere optie meer is.
Als hij intern zegt: "De auto is kut, dit wordt niks, hier heb ik geen zin". Dan denk ik wel dat ze hem laten gaan. Met 2 nieuwe rijders en slechte prestaties, kunnen ze het op de rijders afschuiven. Als Lewis dan blijft dan is het duidelijk dat de auto inderdaad kut is. Maar ik geloof niet dat Mercedes met een bagger auto voor de dag zal komen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.
Andrew Benson, de journalist.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De laatste zin is dat een quote van Bayer, of een claim van de journalist?
https://www.motorsport.co(...)nder-threat/7682019/quote:"He has done a super job," Bayer told journalist Gerhard Kuntschik when asked about Masi.
"We have told him that, but also that there is a possibility that there will be a new race director.
"I can only make suggestions to the World Council, and they will definitely include him."
Benson was de man die claimde dat Mercedes het ontslag van Masi had geeist, iets waar verder nooit enige bevestiging van is gekomen van een andere journalist of bron.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Andrew Benson, de journalist.
Bayer zegt juist dat Masi goed werk geleverd heeft en hem zeker weer zal voordragen als Race Director.
[..]
https://www.motorsport.co(...)nder-threat/7682019/
Natuurlijk niet, dit is gewoon een spelletje. Hamilton staat er gewoon weer over een paar weken.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.
Daar heeft Honda dan wel een allezins redelijk uitgangspuntquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Of Honda denkt: "Die titel heeft ons toch wat opgeleverd, de motor mag niet ontwikkeld worden en wij hebben veel vertrouwen in deze motor, dat is goedkoop nog 3 titels binnen hengelen als nauwelijks in doorontwikkeling van de motor mogen investeren". En het scheelt RB budget.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |