abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2022 @ 18:47:40 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203304243
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit kan je zeggen over de complete kalender. Sprintraces zijn gewoon onzin, klaar.
Ik vond het juist wel leuk vorig jaar. Is er ten minste elke dag wat interessants te zien.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 00:14:27 #103
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203310185
Hoe lang nog? :(
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 januari 2022 @ 00:18:00 #104
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203310221
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 00:57:24 #105
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203310550
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
Dat geldt voor alle sprintraces wat mij betreft.
pi_203310645
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
De organisatoren van races zijn er gek op, ze hadden er naar verluid wel 20 kunnen hebben door alle aanvragen die F1 kreeg voor een sprintrace.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 02:54:26 #107
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_203311073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:24 schreef nixxx het volgende:

[..]
Misschien gebruikt Ham wel tires per hour tph?
Checo WDC 2022 op dit criterium.
Schapen zijn relax.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 09:48:43 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203312168
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Dat geldt voor alle sprintraces wat mij betreft.
Formule 1 is al een sprintrace.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 10:14:58 #109
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203312354
Sprintraces _O_

Prima tussendoortje in het programma
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_203314673
Ik ben er nog niet uit over die sprintraces. Op zich leuk en de spanning is goed bij de start, maar met deze banden is het nogal zinloos. Dat zal in 2022 ook niet veranderen.
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 15:55:28 #111
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_203316402
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:26 schreef MoreDakka het volgende:
Ik ben er nog niet uit over die sprintraces. Op zich leuk en de spanning is goed bij de start, maar met deze banden is het nogal zinloos. Dat zal in 2022 ook niet veranderen.
De band van 2022 is toch een vrij andere band dan hiervoor dus dat moet allemaal nog maar blijken.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_203316879
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De band van 2022 is toch een vrij andere band dan hiervoor dus dat moet allemaal nog maar blijken.
Dat is vooral optisch. De strategie en constructie is nog hetzelfde: snel slijtend om pitstops te forceren.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:58:03 #113
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203317249
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is vooral optisch. De strategie en constructie is nog hetzelfde: snel slijtend om pitstops te forceren.
De compounds zijn anders. Ze hebben minder degradatie dan de vorige banden en je zou er langer mee moeten kunnen pushen zondar dat ze oververhitten. Pirelli verwacht dan ook veel eenstoppers.

quote:
As the new wheel sizes are being introduced alongside a radical overhaul of the technical regulations, Pirelli have developed a revised range of compounds which they expect will offer lower levels of degradation than previous years.

While Pirelli hope their new tyre specification will encourage a mix of strategies during races this season, Isola admitted it’s likely the reduced degradation will see one-stop strategies become the norm.
https://www.racefans.net/(...)mprove-racing-isola/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203317567
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:58 schreef Starflyer het volgende:

[..]
De compounds zijn anders. Ze hebben minder degradatie dan de vorige banden en je zou er langer mee moeten kunnen pushen zondar dat ze oververhitten. Pirelli verwacht dan ook veel eenstoppers.
[..]
https://www.racefans.net/(...)mprove-racing-isola/
Het probleem is dan ook niet zozeer degradatie an sich. Het probleem is dat de banden heel snel oververhitten, wat niet alleen meer degradatie veroorzaakt maar ook gewoon minder grip op dat moment. Minder degradatie klinkt prima, maar zal niets veranderen omdat men nog steeds pitstops wil forceren.
  zondag 23 januari 2022 @ 01:38:25 #115
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_203326964
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Schapen zijn relax.
  zondag 23 januari 2022 @ 10:44:22 #116
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_203328684
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
En dan wel meer punten voor de sprint, anders heeft het voor alles beneden de top 5 ook geen waarde.
Rini dankjewel.
  zondag 23 januari 2022 @ 11:28:58 #117
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_203329207
Misschien moet er een apart WK sprint komen.

En er zijn wel meer vormen van entertainment te bedenken, gewoon afkijken van andere sporten.
Shoot-outs bijvoorbeeld.
Of kwalifikatie voor de even en oneven plekken uit elkaar halen.
Wie dit leest is gek
pi_203331307
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..

Maar de opzet van de sprintraces moet wel wat aangepast worden inderdaad omdat het op deze manier (zeker bij de toppers) uitsluit dat er echt veel risico's genomen worden. Het concept op zichzelf vond ik niet verkeerd eigenlijk.
  zondag 23 januari 2022 @ 13:54:38 #119
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203331342
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203331538
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zondag 23 januari 2022 @ 14:10:44 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203331601
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Precies dit, het grote probleem formule 1.

Het is een raceje van 1,5 uur en met vele kunstmatige ingrepen en regeltjes moet het "spannend" gemaakt worden en steeds minder krijgt het te maken met waar het om gaat: racen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 23 januari 2022 @ 14:12:42 #122
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203331628
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
Reverse grid mogen ze in de juniorklassen laten. Dat is een topklasse onwaardig, imho.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 23 januari 2022 @ 14:16:57 #123
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_203331694
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
Ga dan F2 of F3 kijken. Dit hoort helemaal niet thuis in een topklasse...

Edit:precies wat Starflyer dus ook zegt...

[ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 23-01-2022 16:41:41 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_203332884
Ja, voor mij hoeft een reversed grid ook niet, maar als ze het persé kunstmatig spannend willen maken...
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_203333929
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
- 2 compounds te gebruiken. De 2 zachtste die er zijn.
- In plaats van sprintraces, gewoon op selecte banen 2 races in een weekend houden van 305+ km.
- 1 of 2 GPs in een jaar verlengen tot 500km en maximum tijd naar 4 uur.

Op die manier krijg je echt verschillende strategieen.
pi_203334030
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..

Maar de opzet van de sprintraces moet wel wat aangepast worden inderdaad omdat het op deze manier (zeker bij de toppers) uitsluit dat er echt veel risico's genomen worden. Het concept op zichzelf vond ik niet verkeerd eigenlijk.
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.

Wat vergezocht misschien, en kuntsgrepen om de top dichterbij te halen werken bijna nooit maar ach :)
pi_203334056
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.

We kunnen niet net doen alsof het geen zeer relevant aspect is van een kostbare sport als F1.
pi_203334170
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.
Dat heeft dan weer niets te maken met kunstgrepen als sprintraces. Langdurige dominantie van één team is daar de oorzaak van.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:07:19 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203334748
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:08:12 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203334757
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Eens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 januari 2022 @ 17:14:18 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203334852
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.

Veilgheid en kosten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203335018
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.
Goed punt, maar die parc ferme regels hebben ook wel wat herziening nodig wat mij betreft. Ik kan eigenlijk niet zo goed bedenken wat het nou doet. Behalve misschien monteurs beschermen tegen overwerk?

Je zou kunnen zeggen dat als je buiten de top 10 valt je de wagen nog aan kunt passen voor de race.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:27:25 #133
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203335019
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Veilgheid en kosten.
En gebrek aan inhaalacties.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 23 januari 2022 @ 17:35:07 #134
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203335127
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.

We kunnen niet net doen alsof het geen zeer relevant aspect is van een kostbare sport als F1.
Ik heb niet de indruk dat de kijkcijfers wezenlijk zijn gestegen sinds de overname door Liberty. Met uitzondering van dit jaar misschien, door het gevecht tussen Hamilton en Verstappen.

De F1 verdwijnt nog steeds meer en meer achter een paywall, waardoor er steeds minder kijkers zijn. Viaplay is daar een mooi voorbeeld van.

Dat de kijkcijfers in 2018 zijn gestegen komt alleen maar doordat de meetmethode door Liberty is aangepast, waardoor er ogenschijnlijk meer kijkers zijn, maar de werkelijke kijkcijfers volgens de oude methode (15 minuten aaneengesloten kijken ipv de 3 minuten die Liberty aanhoudt) gedaald zijn. En 8n de jaren erna ook volgens de nieuwe methode gedaald zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203335145
Kijkcijfers an sich zijn dan ook helemaal niet belangrijk, al heel lang niet meer. Dat F1 al zo lang achter een paywall zit is daar het bewijs voor. 'Engagement' is het toverwoord, hoeveel mensen daadwerkelijk kijken naar de races is daar een piepklein onderdeel van.
  zondag 23 januari 2022 @ 18:05:22 #136
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_203335516
Zelf vond ik de kwalificaties begin/midden jaren 90 mooi.
Vrijdag en zaterdag een kwalificatie.
Als ik het goed herinner telde toen de snelste tijd.
Nadeel was dat als het zaterdags regende er niemand op de baan kwam Al was het toen door meer deelnemers ook leuker om te kijken. 26+ auto's waardoor sommige zich niet kwalificeerde.
Maarja, om zo iets te realiseren moet je een kostenreductie invoeren om weer een kwantitatieve grid te krijgen.
Persoonlijk vind ik 10 teams wat weinig om het echt leuk te vinden.
Net efkes anges
pi_203341377
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Veilgheid en kosten.
Kosten zal het niet zijn. Auto's kunnen nu ook bijgetankt worden, alleen zit er geen klep in het bodywork.
Ze zouden gewoon, a la Indycar en NASCAR, een gesloten systeem zonder tankdop kunnen maken, en het systeem puur op zwaartekracht en door de FIA geleverd en gesealed kunnen gebruiken. Dan is veiligheid ook zo opgelost. Dan ook maximaal 6 man per auto werken per pitstop, met optioneel 2 extra voor het vervangen van een vleugel.

Mja, strategie zou een goede drijfveer kunnen zijn. Het is allemaal te geolied in de F1.
pi_203343212
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zelf vond ik de kwalificaties begin/midden jaren 90 mooi.
Vrijdag en zaterdag een kwalificatie.
Als ik het goed herinner telde toen de snelste tijd.
Nadeel was dat als het zaterdags regende er niemand op de baan kwam Al was het toen door meer deelnemers ook leuker om te kijken. 26+ auto's waardoor sommige zich niet kwalificeerde.
Maarja, om zo iets te realiseren moet je een kostenreductie invoeren om weer een kwantitatieve grid te krijgen.
Persoonlijk vind ik 10 teams wat weinig om het echt leuk te vinden.
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zien :D
  maandag 24 januari 2022 @ 12:44:22 #139
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203343876
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zien :D
De huidige (top)teams willen dat niet, anders krijgen ze minder prijzengeld. Ze hebben niet voor niets een anti-dilution fee van $200 miljoen geïntroduceerd

Ik hoop van ganser harte dat dat uit het Concorde Agreement van 2026 e.v. geschrapt wordt, zodat het makkelijker wordt voor nieuwe teams om in te stappen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 24 januari 2022 @ 12:50:43 #140
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_203343953
Volgens mij zijn al die nieuwere tracks nauwelijks geschikt voor meer dan 20 auto's. Als je ziet wat een opstoppingen je nu tijdens Q3 al krijgt
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 24 januari 2022 @ 13:11:53 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203344200
quote:
3s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:50 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij zijn al die nieuwere tracks nauwelijks geschikt voor meer dan 20 auto's. Als je ziet wat een opstoppingen je nu tijdens Q3 al krijgt
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 24 januari 2022 @ 13:50:16 #142
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_203344618
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zetten
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 24 januari 2022 @ 13:51:45 #143
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203344632
quote:
3s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:50 schreef Rossdale het volgende:

[..]
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zetten
Maar je krijgt geen files van coureurs die 20 sec wachten voor ze na hun voorganger vertrekken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203344898
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Of als de 'unnecessary slowly' minimale tijd berekend wordt over elke minisector, ipv over de tijd tussen SC lijn 1 (pit uit) en lijn 2 (pit in).
  maandag 24 januari 2022 @ 18:51:02 #145
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203348842
Sowieso heeft dat weinig met nieuwe tracks te maken. Monza is niet nieuw en kent dat probleem ook.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2022 @ 19:15:30 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_203349178
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:51 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso heeft dat weinig met nieuwe tracks te maken. Monza is niet nieuw en kent dat probleem ook.
Dat is omdat vrijwel iedereen een tow van een ander wil hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 21:46:24 #147
842 Zorro
Z
pi_203351785
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
- 2 compounds te gebruiken. De 2 zachtste die er zijn.
- In plaats van sprintraces, gewoon op selecte banen 2 races in een weekend houden van 305+ km.
- 1 of 2 GPs in een jaar verlengen tot 500km en maximum tijd naar 4 uur.

Op die manier krijg je echt verschillende strategieen.
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.
Nooit meer graag.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203360687
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:46 schreef Zorro het volgende:

[..]
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.
Nooit meer graag.
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 januari 2022 @ 18:33:19 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203361915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Kwantiteit > kwaliteit voor sommigen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 januari 2022 @ 19:51:12 #150
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203363551
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:14:57 #151
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_203364116
Dat een auto 20 ronden vlak achter een ander aanrijdt en onsuccesvol poging na poging doet om er voorbij te komen is 100x interessanter dan een DRS passage
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:24:48 #152
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203364312
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:14 schreef Rossdale het volgende:
Dat een auto 20 ronden vlak achter een ander aanrijdt en onsuccesvol poging na poging doet om er voorbij te komen is 100x interessanter dan een DRS passage
Terug naar de beginjaren van Merecedes dus?
Liever dat ook niet, toen kon niemand voorbij de Mercedessen.

Maar DRS mag van mij ook weg, gaat ook weg als het goed is.
De nieuwe vloeren van de wagens moeten inhalen en close racing sowieso ook al makkelijker maken en dus is DRS overbodig geworden.

Evt maar een paar keer per race DRS in mogen zetten, niet elke ronde.
Dan kan je de DRS aanvallend of defensief gebruiken.
Beetje zoals de Turbo knop bij A1 racing werkte, max. 5 keer gebruiken.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 23:41:38 #153
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203367500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
Klopt. Alleen gaat bijtanken je daar imho niet aan helpen.

In 2010 was het bijtanken verboden en hadden we al betere races dan ervoor, met meer dan het dubbele aan echte inhaalacties zonder DRS, want dat kwam pas in 2011.

En ook een kampioenschap dat pas tijdens de laatste race beslist werd met 4 kanshebbers op de titel, wat ook nog nooit was voorgekomen. En daarna ook niet meer.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203368915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.

En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
  woensdag 26 januari 2022 @ 10:31:35 #155
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_203370052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 08:45 schreef TagForce het volgende:

[..]
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.

En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
Maar ook meer kans dat je door een verkeerde stop zonder dat het iets met racen te maken heeft de pineut bent.
Rini dankjewel.
  woensdag 26 januari 2022 @ 13:01:54 #156
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_203372259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 08:45 schreef TagForce het volgende:

[..]
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.

En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
Zonder DRS en zonder Tilke-banen (wat de situatie was een jaar of 10 geleden) zou er nauwelijks meer ingehaald worden.
Op Spa werd de eerste 5 ronden nog 2 of 3x einde Kemmel ingehaald en de rest van de race was een optocht.
De laatste die buiten dat punt inhaalde was Schumacher in de oude busstop-chicane
Wie dit leest is gek
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:44:43 #157
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203379276
quote:
99s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Zonder DRS en zonder Tilke-banen (wat de situatie was een jaar of 10 geleden) zou er nauwelijks meer ingehaald worden.
Op Spa werd de eerste 5 ronden nog 2 of 3x einde Kemmel ingehaald en de rest van de race was een optocht.
De laatste die buiten dat punt inhaalde was Schumacher in de oude busstop-chicane
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat DRS is ingevoerd vanwege de aero.
Als je die aero aanpast/weghaalt/verbeterd, kun je DRS ook weer weghalen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203383683
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Maar ook meer kans dat je door een verkeerde stop zonder dat het iets met racen te maken heeft de pineut bent.
Daar kun je over discussieren of een stop wel of niet met racen te maken heeft.
pi_203387130
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:44 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat DRS is ingevoerd vanwege de aero.
Als je die aero aanpast/weghaalt/verbeterd, kun je DRS ook weer weghalen.
Hebben de nieuwe 2022-auto's geen DRS meer?
Wie dit leest is gek
  donderdag 27 januari 2022 @ 12:47:02 #160
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203387171
quote:
99s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Hebben de nieuwe 2022-auto's geen DRS meer?
Die hebben nog steeds DRS. Zelfs een grotere, meen ik.

Ze willen eerst kijken hoe dit gaat voordat ze eventueel besluiten om DRS af te schaffen. Dat zou misschien in 2024 het geval kunnen zijn.

In ieder geval is het de bedoeling dat DRS in 2026 helemaal is afgeschaft.

https://www.auto-motor-un(...)usor-flexible-teile/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203387347
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Die hebben nog steeds DRS. Zelfs een grotere, meen ik.

Ze willen eerst kijken hoe dit gaat voordat ze eventueel besluiten om DRS af te schaffen. Dat zou misschien in 2024 het geval kunnen zijn.

In ieder geval is het de bedoeling dat DRS in 2026 helemaal is afgeschaft.

https://www.auto-motor-un(...)usor-flexible-teile/
Ik geloof nooit dat dat gaat lukken met auto's die dit soort snelheden halen. Als je op basis van de sims nu hoort dat de 2022 wagens nu al vrijwel net zo snel zijn als die van 2021 zullen er nog veel maatregelen genomen moeten worden.

Bij dit soort snelheden is de hoeveelheid vieze lucht volgens mij altijd van die orde dat je kunstmatige ingrepen nodig hebt om in te kunnen halen. De auto waar Hakkinen mee achter Schumacher aanreed, dat was echt een andere sport. Maar ik hoop dat ik me vergis.

Het vervelende is dat de teams toch weer op zoek gaan naar van alles om hetgeen dat ze vóór hun rijders irritant vinden, achter hun eigen auto's te creëren.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 27 januari 2022 @ 13:26:43 #162
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_203387682
twitter


Hellempie
pi_203388136
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik geloof nooit dat dat gaat lukken met auto's die dit soort snelheden halen. Als je op basis van de sims nu hoort dat de 2022 wagens nu al vrijwel net zo snel zijn als die van 2021 zullen er nog veel maatregelen genomen moeten worden.

Bij dit soort snelheden is de hoeveelheid vieze lucht volgens mij altijd van die orde dat je kunstmatige ingrepen nodig hebt om in te kunnen halen. De auto waar Hakkinen mee achter Schumacher aanreed, dat was echt een andere sport. Maar ik hoop dat ik me vergis.

Het vervelende is dat de teams toch weer op zoek gaan naar van alles om hetgeen dat ze vóór hun rijders irritant vinden, achter hun eigen auto's te creëren.
Dat ligt er volledig aan wat er nodig is om die snelheden te halen. De nieuwe auto's maken voor een gedeelte gebruik van grond-effect. Daar maakt het minder verschil als je in vuile lucht rijdt. Het snelheidsverschil zal dus kleiner worden, wat weer meer inhaalacties op het rechte stuk tot gevolg heeft. Dat is in ieder geval de filosofie achter de 2022 auto's.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:12:38 #164
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203403922
Honda GODEN _O_
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:27:21 #165
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:33:42 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_203404206
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.

Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.

Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_203404358
Honda _O_
pi_203404646
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:12 schreef tja77 het volgende:
Honda GODEN _O_
😍
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:23:12 #169
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203405026
yesssss
pi_203405153
Bizar verhaal.
Of zou het door het personeel komen?
pi_203405169
En dan in 2026 een Porsche Mugen?
pi_203405232
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.

Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.

Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
Beter!
Wel een fabriek voor jan lul gebouwd :')
pi_203405244
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.

Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.

Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
mij klinkt dit als
"we hebben zelf geprobeerd om aan die motor te sleutelen, dit is echter niet gelukt. Kunnen jullie ons asjeblieft helpen".
en dat toen bovenstaande constructie is bedacht. Ik geloof nooit dat Honda hier veel effort in gaat steken.
Het is niet zo dat ze "officieel" weer motorleverancier zijn volgens mij. Het is nu meer "ja we maken wel een motor voor jullie, succes ermee" Ik denk niet eens dat deze Honda genoemd zal worden.
pi_203405343
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

pi_203405464
Wel even belangrijk personeel weggekaapt bij Mercedes
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:38:18 #176
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203405797
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:39 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Beter!
Wel een fabriek voor jan lul gebouwd :')
Nope! Die is voor de motor voor 2026 waar ze nu extra voordelen hebben qua budget.

Sowieso onderhoudt Honda de motoren, na de oplevering van de motor voor het huidige seizoen, alleen nog maar, er zal nauwelijks nog R&D gedaan worden, omdat de motoren vanaf dit seizoen bevroren zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:50:22 #177
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_203405968
Masi wordt voor de trein gegooid. TOTOED.
Rini dankjewel.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 18:21:38 #178
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_203406327
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232

quote:
Formula 1 could have a new race director in 2022 following the controversial Abu Dhabi Grand Prix, the FIA's head of single-seaters says.

The sport's governing body is conducting a review into 2021's final race, when the safety car rules were not followed correctly by race director Michael Masi.

Peter Bayer, newly appointed as the FIA's head of F1, said: "Michael did a super job in many ways. We told him that.

"But also that there is a possibility there could be a new race director."

Bayer, who has long held the role of the FIA's secretary general for motorsport, is conducting the inquiry launched following the controversy of Abu Dhabi.

Masi failed to follow the rules in two different ways at Yas Marina - over the handling of lapped cars and over the timing of the restart of the race.
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Wie dit leest is gek
pi_203406428
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Dat:
quote:
The sport's governing body is conducting a review into 2021's final race, when the safety car rules were not followed correctly by race director Michael Masi.
Pure BBC framing. Triest.

Zou Hamilton zich hard gemaakt hebben voor een racing director van Afrikaanse komaf? Of is privé een Mercedes rijden genoeg?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 18:31:57 #180
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203406461
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
De BBC (Benson) is al de hele tijd Masi aan het framen, want dat er in strijd met de regels gehandeld is, is nog niet uitgesproken. Daarvoor is onder andere dat onderzoek waarvan de resultaten pas in maart komen.

Sowieso staat er niet in de regels dat alle achterblijvers doorgelaten moeten worden en is het eerder de SC naar binnen laten gaan ook al eerder gebeurd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 18:41:38 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203406614
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.

Masi zit er in Australië nog gewoon.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203406670
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.

Masi zit er in Australië nog gewoon.
Wil jij nou beweren dat de serieuze Britse media er weinig van bakt als het op F1 journalistiek aankomt?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 18:47:40 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203406721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wil jij nou beweren dat de serieuze Britse media er weinig van bakt als het op F1 journalistiek aankomt?
Heel erg vergezocht, ik weet het, maar zelfs dan kunnen er wel eens fouten in sluipen :P

/s
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 januari 2022 @ 19:27:53 #184
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203407339
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Welke regels? Auto's laten unlappen is geen regel, maar een sportief gebaar, en het zorgt ervoor dat langzamere auto's niet (weer) in de weg rijden.
Die van de safetycar mogelijk, geen idee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 20:14:32 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_203408298
Leuk die Engelse media, maar er zijn veel meer fans buiten Engeland. Die hebben veelal de titel van Max gevierd.

Ja, de gang van zaken was ongewoon, maar niet tegen de regels. Kon het beter? Zeker, maar daar zijn de teams zelf ook debet aan. Het wordt tijd dat de FIA haar rol eens serieus gaat nemen en de teams tegengas geeft. Er zijn namelijk te veel teams die de regels willen bepalen, terwijl ze aan een door de FIA georganiseerd kampioenschap deelnemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:15:37 #186
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_203408320
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Welke regels? Auto's laten unlappen is geen regel, maar een sportief gebaar, en het zorgt ervoor dat langzamere auto's niet (weer) in de weg rijden.
Die van de safetycar mogelijk, geen idee.
Hoe dan ook. Er zijn 3 theorieën over Lewis en volgend seizoen.
1 Lewis zegt: Masi er uit of doe dit seizoen niet mee. FIA probeert hem aan boord te houden.
2 Lewis is kwaad op Toto en Mercedes omdat ze het protest te ver doordreven ten koste van zijn imago.
3 Lewis in nog steeds in shock en heeft er (nog) geen zin in.

En kleine varianten hierop
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 20:23:28 #187
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203408459
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Hoe dan ook. Er zijn 3 theorieën over Lewis en volgend seizoen.
1 Lewis zegt: Masi er uit of doe dit seizoen niet mee. FIA probeert hem aan boord te houden.
2 Lewis is kwaad op Toto en Mercedes omdat ze het protest te ver doordreven ten koste van zijn imago.
3 Lewis in nog steeds in shock en heeft er (nog) geen zin in.

En kleine varianten hierop
Lewis wacht de tests af om te zien of ze goed genoeg meekomen of dominant zijn. Indien dat niet het geval is zegt hij "sorry, heb geen lol meer door vorig jaar". Als ze wel dominant zijn zegt hij "still we rise" en begint aan een nieuw sprookje.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:24:47 #188
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203408491
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die Engelse media, maar er zijn veel meer fans buiten Engeland. Die hebben veelal de titel van Max gevierd.

Ja, de gang van zaken was ongewoon, maar niet tegen de regels. Kon het beter? Zeker, maar daar zijn de teams zelf ook debet aan. Het wordt tijd dat de FIA haar rol eens serieus gaat nemen en de teams tegengas geeft. Er zijn namelijk te veel teams die de regels willen bepalen, terwijl ze aan een door de FIA georganiseerd kampioenschap deelnemen.
Het probleem is de belangenverstrengeling, de FIA moet een beetje met iedereen schipperen omdat een F1 race met 6 auto's ook niet leuk is.
Ferrari wordt betaald om mee te doen. Instapgeld voor nieuwe teams is absurd hoog. Allemaal zelfbescherming en elkaar "te vriend" houden.

Mercedes roept al jaren om concurrentie, maar als er uit alle 18 rijders slechts ééntje een beetje concurrentie kan bieden, is het huilen. Zelfs met illegale auto's en dubieuze voordeeltjes nog niet kunnen winnen, ja dat hakt er wel in bij verwende kindjes.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:49:08 #189
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_203409076
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.

Masi zit er in Australië nog gewoon.
Ik zou er niet zo zeker van zijn. De macht van de Britse media gaat ver. Het is framen, maar wel zo lang doorvoeren totdat er straks geen andere optie meer is.
Rini dankjewel.
pi_203409161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:23 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Lewis wacht de tests af om te zien of ze goed genoeg meekomen of dominant zijn. Indien dat niet het geval is zegt hij "sorry, heb geen lol meer door vorig jaar". Als ze wel dominant zijn zegt hij "still we rise" en begint aan een nieuw sprookje.
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.
pi_203409288
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:40 schreef koemleit het volgende:

[..]
mij klinkt dit als
"we hebben zelf geprobeerd om aan die motor te sleutelen, dit is echter niet gelukt. Kunnen jullie ons asjeblieft helpen".
en dat toen bovenstaande constructie is bedacht. Ik geloof nooit dat Honda hier veel effort in gaat steken.
Het is niet zo dat ze "officieel" weer motorleverancier zijn volgens mij. Het is nu meer "ja we maken wel een motor voor jullie, succes ermee" Ik denk niet eens dat deze Honda genoemd zal worden.
Of Honda denkt: "Die titel heeft ons toch wat opgeleverd, de motor mag niet ontwikkeld worden en wij hebben veel vertrouwen in deze motor, dat is goedkoop nog 3 titels binnen hengelen als nauwelijks in doorontwikkeling van de motor mogen investeren". En het scheelt RB budget.
pi_203409344
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[...]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.

Masi failed to follow the rules in two different ways at Yas Marina - over the handling of lapped cars and over the timing of the restart of the race.

De laatste zin is dat een quote van Bayer, of een claim van de journalist?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 21:04:58 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_203409379
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik zou er niet zo zeker van zijn. De macht van de Britse media gaat ver. Het is framen, maar wel zo lang doorvoeren totdat er straks geen andere optie meer is.
Maar daar kun je ook weerwoord aan bieden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_203409410
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.
Als hij intern zegt: "De auto is kut, dit wordt niks, hier heb ik geen zin". Dan denk ik wel dat ze hem laten gaan. Met 2 nieuwe rijders en slechte prestaties, kunnen ze het op de rijders afschuiven. Als Lewis dan blijft dan is het duidelijk dat de auto inderdaad kut is. Maar ik geloof niet dat Mercedes met een bagger auto voor de dag zal komen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:09:54 #195
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203409475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De laatste zin is dat een quote van Bayer, of een claim van de journalist?
Andrew Benson, de journalist.

Bayer zegt juist dat Masi goed werk geleverd heeft en hem zeker weer zal voordragen als Race Director.

quote:
"He has done a super job," Bayer told journalist Gerhard Kuntschik when asked about Masi.

"We have told him that, but also that there is a possibility that there will be a new race director.

"I can only make suggestions to the World Council, and they will definitely include him."
https://www.motorsport.co(...)nder-threat/7682019/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 29 januari 2022 @ 00:38:17 #196
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_203412803
Masi heeft geen regels gebroken. Je kunt stellen dat ie zijn mandaat om als race director knopen door te haken meer heeft moeten gebruiken dan gewenst is maar dat is niet zijn schuld. Laat staan dat ie regels heeft overtreden.

Het begint zo langzamerhand op een echte heksenjacht te lijken. De Britten willen bloed zien vloeien omdat ze de nederlaag van Hamilton niet kunnen verwerken.
pi_203412922
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Andrew Benson, de journalist.

Bayer zegt juist dat Masi goed werk geleverd heeft en hem zeker weer zal voordragen als Race Director.
[..]
https://www.motorsport.co(...)nder-threat/7682019/
Benson was de man die claimde dat Mercedes het ontslag van Masi had geeist, iets waar verder nooit enige bevestiging van is gekomen van een andere journalist of bron.

Dit lijkt mij iig geen feit, laat ik het netjes zeggen, Bayers uitlatingen geven daar geen aanleiding toe.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 01:03:24 ]
pi_203412932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.
Natuurlijk niet, dit is gewoon een spelletje. Hamilton staat er gewoon weer over een paar weken.
pi_203412939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Of Honda denkt: "Die titel heeft ons toch wat opgeleverd, de motor mag niet ontwikkeld worden en wij hebben veel vertrouwen in deze motor, dat is goedkoop nog 3 titels binnen hengelen als nauwelijks in doorontwikkeling van de motor mogen investeren". En het scheelt RB budget.
Daar heeft Honda dan wel een allezins redelijk uitgangspunt :D

Nu weet ik niet of ze nog meer titels gaan binnenharken en het kost ook wel wat om de motoren te bouwen, onderhouden en tot op zekere hoogte te ontwikkelen, natuurlijk, maar het zou ook eeuwig zonde zijn om het geld wat ze geinvesteerd hebben in deze motor nu al helemaal af te schrijven.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 01:07:58 #200
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_203412949
Het zou wel positief zijn voor Verstappen als Hamilton en Mercedes net zo geobsedeerd zijn door het verlies van vorig jaar als figuren als Benson. Des te meer ze bezig zijn met het verleden des te minder concentreren ze zich op de toekomst.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 01:36:18 #201
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203413058
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 01:07 schreef beantherio het volgende:
Het zou wel positief zijn voor Verstappen als Hamilton en Mercedes net zo geobsedeerd zijn door het verlies van vorig jaar als figuren als Benson. Des te meer ze bezig zijn met het verleden des te minder concentreren ze zich op de toekomst.
Ze hebben zelf ook mensen van Red Bull overgenomen, op gebied van Aero oa.
pi_203415141
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 01:07 schreef beantherio het volgende:
Het zou wel positief zijn voor Verstappen als Hamilton en Mercedes net zo geobsedeerd zijn door het verlies van vorig jaar als figuren als Benson. Des te meer ze bezig zijn met het verleden des te minder concentreren ze zich op de toekomst.
Het zijn clickbait verhalen, ik denk dat Mercedes er zelf niet zo mee bezig is, eigenlijk, maar er is een publiek voor wat zich graag schuimbekkend uitlaat over het einde van het vorige seizoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')