abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 januari 2022 @ 18:43:48 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203304193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:27 schreef tralalala het volgende:
Zandvoort kiezen voor een sprintrace :') Dan snap je het echt niet.
Dit kan je zeggen over de complete kalender. Sprintraces zijn gewoon onzin, klaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 21 januari 2022 @ 18:47:40 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203304243
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit kan je zeggen over de complete kalender. Sprintraces zijn gewoon onzin, klaar.
Ik vond het juist wel leuk vorig jaar. Is er ten minste elke dag wat interessants te zien.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 00:14:27 #103
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203310185
Hoe lang nog? :(
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 januari 2022 @ 00:18:00 #104
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203310221
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 00:57:24 #105
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203310550
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
Dat geldt voor alle sprintraces wat mij betreft.
pi_203310645
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Sprintrace in Zandvoort is natuurlijk gewoon voor de fans en niet omdat het echt spektakel gaat opleveren.
De organisatoren van races zijn er gek op, ze hadden er naar verluid wel 20 kunnen hebben door alle aanvragen die F1 kreeg voor een sprintrace.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 02:54:26 #107
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_203311073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:24 schreef nixxx het volgende:

[..]
Misschien gebruikt Ham wel tires per hour tph?
Checo WDC 2022 op dit criterium.
Schapen zijn relax.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 09:48:43 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203312168
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Dat geldt voor alle sprintraces wat mij betreft.
Formule 1 is al een sprintrace.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 10:14:58 #109
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203312354
Sprintraces _O_

Prima tussendoortje in het programma
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_203314673
Ik ben er nog niet uit over die sprintraces. Op zich leuk en de spanning is goed bij de start, maar met deze banden is het nogal zinloos. Dat zal in 2022 ook niet veranderen.
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 15:55:28 #111
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_203316402
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:26 schreef MoreDakka het volgende:
Ik ben er nog niet uit over die sprintraces. Op zich leuk en de spanning is goed bij de start, maar met deze banden is het nogal zinloos. Dat zal in 2022 ook niet veranderen.
De band van 2022 is toch een vrij andere band dan hiervoor dus dat moet allemaal nog maar blijken.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_203316879
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
De band van 2022 is toch een vrij andere band dan hiervoor dus dat moet allemaal nog maar blijken.
Dat is vooral optisch. De strategie en constructie is nog hetzelfde: snel slijtend om pitstops te forceren.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:58:03 #113
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203317249
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is vooral optisch. De strategie en constructie is nog hetzelfde: snel slijtend om pitstops te forceren.
De compounds zijn anders. Ze hebben minder degradatie dan de vorige banden en je zou er langer mee moeten kunnen pushen zondar dat ze oververhitten. Pirelli verwacht dan ook veel eenstoppers.

quote:
As the new wheel sizes are being introduced alongside a radical overhaul of the technical regulations, Pirelli have developed a revised range of compounds which they expect will offer lower levels of degradation than previous years.

While Pirelli hope their new tyre specification will encourage a mix of strategies during races this season, Isola admitted it’s likely the reduced degradation will see one-stop strategies become the norm.
https://www.racefans.net/(...)mprove-racing-isola/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203317567
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:58 schreef Starflyer het volgende:

[..]
De compounds zijn anders. Ze hebben minder degradatie dan de vorige banden en je zou er langer mee moeten kunnen pushen zondar dat ze oververhitten. Pirelli verwacht dan ook veel eenstoppers.
[..]
https://www.racefans.net/(...)mprove-racing-isola/
Het probleem is dan ook niet zozeer degradatie an sich. Het probleem is dat de banden heel snel oververhitten, wat niet alleen meer degradatie veroorzaakt maar ook gewoon minder grip op dat moment. Minder degradatie klinkt prima, maar zal niets veranderen omdat men nog steeds pitstops wil forceren.
  zondag 23 januari 2022 @ 01:38:25 #115
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_203326964
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Schapen zijn relax.
  zondag 23 januari 2022 @ 10:44:22 #116
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_203328684
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
En dan wel meer punten voor de sprint, anders heeft het voor alles beneden de top 5 ook geen waarde.
Rini dankjewel.
  zondag 23 januari 2022 @ 11:28:58 #117
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_203329207
Misschien moet er een apart WK sprint komen.

En er zijn wel meer vormen van entertainment te bedenken, gewoon afkijken van andere sporten.
Shoot-outs bijvoorbeeld.
Of kwalifikatie voor de even en oneven plekken uit elkaar halen.
Wie dit leest is gek
pi_203331307
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..

Maar de opzet van de sprintraces moet wel wat aangepast worden inderdaad omdat het op deze manier (zeker bij de toppers) uitsluit dat er echt veel risico's genomen worden. Het concept op zichzelf vond ik niet verkeerd eigenlijk.
  zondag 23 januari 2022 @ 13:54:38 #119
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203331342
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203331538
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 01:38 schreef DumpTruck het volgende:
Qualy moet gewoon grid zetten voor zowel Sprint en Race, dan is meer risico nemen in de sprint minder straffend.
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zondag 23 januari 2022 @ 14:10:44 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203331601
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Precies dit, het grote probleem formule 1.

Het is een raceje van 1,5 uur en met vele kunstmatige ingrepen en regeltjes moet het "spannend" gemaakt worden en steeds minder krijgt het te maken met waar het om gaat: racen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 23 januari 2022 @ 14:12:42 #122
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203331628
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
Reverse grid mogen ze in de juniorklassen laten. Dat is een topklasse onwaardig, imho.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 23 januari 2022 @ 14:16:57 #123
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_203331694
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Kwalificatie op vrijdag, reverse grid in de sprintrace met 10, 9, 8, enz. punten, vervolgens de hoofdrace (op volgorde van de kwalificatie.)
Ga dan F2 of F3 kijken. Dit hoort helemaal niet thuis in een topklasse...

Edit:precies wat Starflyer dus ook zegt...

[ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 23-01-2022 16:41:41 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_203332884
Ja, voor mij hoeft een reversed grid ook niet, maar als ze het persé kunstmatig spannend willen maken...
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_203333929
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
- 2 compounds te gebruiken. De 2 zachtste die er zijn.
- In plaats van sprintraces, gewoon op selecte banen 2 races in een weekend houden van 305+ km.
- 1 of 2 GPs in een jaar verlengen tot 500km en maximum tijd naar 4 uur.

Op die manier krijg je echt verschillende strategieen.
pi_203334030
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..

Maar de opzet van de sprintraces moet wel wat aangepast worden inderdaad omdat het op deze manier (zeker bij de toppers) uitsluit dat er echt veel risico's genomen worden. Het concept op zichzelf vond ik niet verkeerd eigenlijk.
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.

Wat vergezocht misschien, en kuntsgrepen om de top dichterbij te halen werken bijna nooit maar ach :)
pi_203334056
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.

We kunnen niet net doen alsof het geen zeer relevant aspect is van een kostbare sport als F1.
pi_203334170
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.
Dat heeft dan weer niets te maken met kunstgrepen als sprintraces. Langdurige dominantie van één team is daar de oorzaak van.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:07:19 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203334748
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:08:12 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203334757
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Eens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 januari 2022 @ 17:14:18 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203334852
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.

Veilgheid en kosten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203335018
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.
Goed punt, maar die parc ferme regels hebben ook wel wat herziening nodig wat mij betreft. Ik kan eigenlijk niet zo goed bedenken wat het nou doet. Behalve misschien monteurs beschermen tegen overwerk?

Je zou kunnen zeggen dat als je buiten de top 10 valt je de wagen nog aan kunt passen voor de race.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:27:25 #133
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203335019
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Veilgheid en kosten.
En gebrek aan inhaalacties.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 23 januari 2022 @ 17:35:07 #134
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203335127
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.

We kunnen niet net doen alsof het geen zeer relevant aspect is van een kostbare sport als F1.
Ik heb niet de indruk dat de kijkcijfers wezenlijk zijn gestegen sinds de overname door Liberty. Met uitzondering van dit jaar misschien, door het gevecht tussen Hamilton en Verstappen.

De F1 verdwijnt nog steeds meer en meer achter een paywall, waardoor er steeds minder kijkers zijn. Viaplay is daar een mooi voorbeeld van.

Dat de kijkcijfers in 2018 zijn gestegen komt alleen maar doordat de meetmethode door Liberty is aangepast, waardoor er ogenschijnlijk meer kijkers zijn, maar de werkelijke kijkcijfers volgens de oude methode (15 minuten aaneengesloten kijken ipv de 3 minuten die Liberty aanhoudt) gedaald zijn. En 8n de jaren erna ook volgens de nieuwe methode gedaald zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203335145
Kijkcijfers an sich zijn dan ook helemaal niet belangrijk, al heel lang niet meer. Dat F1 al zo lang achter een paywall zit is daar het bewijs voor. 'Engagement' is het toverwoord, hoeveel mensen daadwerkelijk kijken naar de races is daar een piepklein onderdeel van.
  zondag 23 januari 2022 @ 18:05:22 #136
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_203335516
Zelf vond ik de kwalificaties begin/midden jaren 90 mooi.
Vrijdag en zaterdag een kwalificatie.
Als ik het goed herinner telde toen de snelste tijd.
Nadeel was dat als het zaterdags regende er niemand op de baan kwam Al was het toen door meer deelnemers ook leuker om te kijken. 26+ auto's waardoor sommige zich niet kwalificeerde.
Maarja, om zo iets te realiseren moet je een kostenreductie invoeren om weer een kwantitatieve grid te krijgen.
Persoonlijk vind ik 10 teams wat weinig om het echt leuk te vinden.
Net efkes anges
pi_203341377
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Veilgheid en kosten.
Kosten zal het niet zijn. Auto's kunnen nu ook bijgetankt worden, alleen zit er geen klep in het bodywork.
Ze zouden gewoon, a la Indycar en NASCAR, een gesloten systeem zonder tankdop kunnen maken, en het systeem puur op zwaartekracht en door de FIA geleverd en gesealed kunnen gebruiken. Dan is veiligheid ook zo opgelost. Dan ook maximaal 6 man per auto werken per pitstop, met optioneel 2 extra voor het vervangen van een vleugel.

Mja, strategie zou een goede drijfveer kunnen zijn. Het is allemaal te geolied in de F1.
pi_203343212
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zelf vond ik de kwalificaties begin/midden jaren 90 mooi.
Vrijdag en zaterdag een kwalificatie.
Als ik het goed herinner telde toen de snelste tijd.
Nadeel was dat als het zaterdags regende er niemand op de baan kwam Al was het toen door meer deelnemers ook leuker om te kijken. 26+ auto's waardoor sommige zich niet kwalificeerde.
Maarja, om zo iets te realiseren moet je een kostenreductie invoeren om weer een kwantitatieve grid te krijgen.
Persoonlijk vind ik 10 teams wat weinig om het echt leuk te vinden.
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zien :D
  maandag 24 januari 2022 @ 12:44:22 #139
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203343876
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zien :D
De huidige (top)teams willen dat niet, anders krijgen ze minder prijzengeld. Ze hebben niet voor niets een anti-dilution fee van $200 miljoen geīntroduceerd

Ik hoop van ganser harte dat dat uit het Concorde Agreement van 2026 e.v. geschrapt wordt, zodat het makkelijker wordt voor nieuwe teams om in te stappen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 24 januari 2022 @ 12:50:43 #140
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_203343953
Volgens mij zijn al die nieuwere tracks nauwelijks geschikt voor meer dan 20 auto's. Als je ziet wat een opstoppingen je nu tijdens Q3 al krijgt
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 24 januari 2022 @ 13:11:53 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203344200
quote:
3s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:50 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij zijn al die nieuwere tracks nauwelijks geschikt voor meer dan 20 auto's. Als je ziet wat een opstoppingen je nu tijdens Q3 al krijgt
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 24 januari 2022 @ 13:50:16 #142
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_203344618
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zetten
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 24 januari 2022 @ 13:51:45 #143
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203344632
quote:
3s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:50 schreef Rossdale het volgende:

[..]
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zetten
Maar je krijgt geen files van coureurs die 20 sec wachten voor ze na hun voorganger vertrekken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203344898
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Of als de 'unnecessary slowly' minimale tijd berekend wordt over elke minisector, ipv over de tijd tussen SC lijn 1 (pit uit) en lijn 2 (pit in).
  maandag 24 januari 2022 @ 18:51:02 #145
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203348842
Sowieso heeft dat weinig met nieuwe tracks te maken. Monza is niet nieuw en kent dat probleem ook.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2022 @ 19:15:30 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_203349178
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:51 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso heeft dat weinig met nieuwe tracks te maken. Monza is niet nieuw en kent dat probleem ook.
Dat is omdat vrijwel iedereen een tow van een ander wil hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 21:46:24 #147
842 Zorro
Z
pi_203351785
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
- 2 compounds te gebruiken. De 2 zachtste die er zijn.
- In plaats van sprintraces, gewoon op selecte banen 2 races in een weekend houden van 305+ km.
- 1 of 2 GPs in een jaar verlengen tot 500km en maximum tijd naar 4 uur.

Op die manier krijg je echt verschillende strategieen.
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.
Nooit meer graag.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203360687
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:46 schreef Zorro het volgende:

[..]
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.
Nooit meer graag.
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 januari 2022 @ 18:33:19 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203361915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Kwantiteit > kwaliteit voor sommigen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 januari 2022 @ 19:51:12 #150
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203363551
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')