Ham is uiteraard zeer populair in Engeland, maar ik denk dat het merk mercedes wel een flinke deuk heeft opgelopen na het gejank de afgelopen weken.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre Hamilton een diverser publiek naar de F1 trekt dat misschien traditioneel minder snel zou kijken. Puur kijkend naar het aantal kijkers via TV (geen idee hoe de opkomst van streaming een rol speelt), dan zag je wel duidelijk een dalende trend, terwijl er in 2018 plots een forse stijging te zien was waarna het weer wat afnam (met de kanttekening dat 2020 minder races kende):
https://www.statista.com/(...)-last-12-months-usa/
In Nederland, maar zou men dat daarbuiten echt wat kunnen schelen (op rumoerige mensen op social media na)? Ik betwijfel het enormquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
maar ik denk dat het merk mercedes wel een flinke deuk heeft opgelopen na het gejank de afgelopen weken.
Ja ik denk dat dat wel wat overschat wordt. Vergeet ook niet dat waar zo'n Nederlands motorsporttopic vol staat met mensen die kotsen op enige vorm van maatschappelijke betrokkenheid, BLM en ga zo maar door, terwijl er wereldwijd juist ook heel veel mensen zijn die dat wel kunnen waarderen en bovendien is huidskleur net als nationaliteit gewoon iets waar mensen zich mee identificeren. Zonder Verstappen zou de F1 in Nederland ook gewoon veel minder mainstream zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Nederland, maar zou men dat daarbuiten echt wat kunnen schelen (op rumoerige mensen op social media na)? Ik betwijfel het enorm
https://www.gpfans.com/en(...)1-popularity-stakes/quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik denk dat dat wel wat overschat wordt. Vergeet ook niet dat waar zo'n Nederlands motorsporttopic vol staat met mensen die kotsen op enige vorm van maatschappelijke betrokkenheid, BLM en ga zo maar door, terwijl er wereldwijd juist ook heel veel mensen zijn die dat wel kunnen waarderen en bovendien is huidskleur net als nationaliteit gewoon iets waar mensen zich mee identificeren. Zonder Verstappen zou de F1 in Nederland ook gewoon veel minder mainstream zijn.
Ik ben benieuwd óf Hamilton wat dat betreft ook het potentieel van de F1 vergroot of niet, maar cijfers zullen wel lastig te vinden zijn.
Die stijging in 2018 komt vooral door een nieuwe meetmethode en niet doordat er meer unieke kijkers zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre Hamilton een diverser publiek naar de F1 trekt dat misschien traditioneel minder snel zou kijken. Puur kijkend naar het aantal kijkers via TV (geen idee hoe de opkomst van streaming een rol speelt), dan zag je wel duidelijk een dalende trend, terwijl er in 2018 plots een forse stijging te zien was waarna het weer wat afnam (met de kanttekening dat 2020 minder races kende):
https://www.statista.com/(...)-last-12-months-usa/
Azië (en dan met name China) is natuurlijk ook een gigantische markt. Daar zou de deelname van Zhou nog wel eens voor een boost kunnen zorgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.gpfans.com/en(...)1-popularity-stakes/
Although Hamilton remains a firm favourite in the UK, Brazil and Canada, It is Verstappen that tops the tables in the Netherlands, Japan and the United States.
Zeker de US is een zeer grote interessante markt voor de F1. En Max is de meest populaire racer op dit moment.
De Engelsen kijken omdat er een Engelsman rond rijd. Buiten hamilton rijden Russel en Norris ook nog rond als Engelsen. Dus qua nationalisme zit dat wel goed.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Azië (en dan met name China) is natuurlijk ook een gigantische markt. Daar zou de deelname van Zhou nog wel eens voor een boost kunnen zorgen.
Maar mijn vraag was ook niet zozeer of een coureur meer aanhang had, maar of Hamilton een groep fans trekt die niet traditioneel naar de F1 zouden kijken. Je kunt als coureur wel veel fans hebben, maar als die toch al F1 keken, dan heeft dat netto weinig effect, hooguit verlies je ze misschien wat minder snel.
Wat aannames zijn geen data natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De Engelsen kijken omdat er een Engelsman rond rijd. Buiten hamilton rijden Russel en Norris ook nog rond als Engelsen. Dus qua nationalisme zit dat wel goed.
mercedes bouwt het blm gebeuren ook wat af gezien ze aankomend seizoen weer rond rijden als Silber Pfeilen en niet als schwarze Pfeilen.
Datgene wat jij in post 8 niet doet.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat aannames zijn geen data natuurlijk.
Ik stel vragen, ik trek geen conclusies.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Datgene wat jij in post 8 niet doet.
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik stel vragen, ik trek geen conclusies.
Dat is geen vraag. Dat is een conclusie. En een aanname.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:40 schreef Monolith het volgende:
Je kunt als coureur wel veel fans hebben, maar als die toch al F1 keken, dan heeft dat netto weinig effect, hooguit verlies je ze misschien wat minder snel.
Het is juist de hernieuwde tweestrijd tussen HAM en VER die zoveel geld waard is.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd hoeveel ham nog oplevert voor de F1. Als je kijkt hoe populair Max is geworden de afgelopen jaren, kan dit een mooie opvolger zijn.
Ook. Maar dat alleen verklaard niet waarom Max populairder is dan ham.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is juist de hernieuwde tweestrijd tussen HAM en VER die zoveel geld waard is.
Het is allemaal afwachten met de nieuwe auto's en zo maar een jaar waar VER na 10 races 100 punten voor ligt op nummer 2 zou een waar doemscenario zijn voor de F1, internationaal.
Een rijder kan nog zo populair zijn, de F1 heeft uiteindelijk alleen iets aan hoge prijzen voor TV-rechten. En die worden hoger als er meer volk naar wil kijken. En dat wil het volk als er wat op het spel staat.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ook. Maar dat alleen verklaard niet waarom Max populairder is dan ham.
Volgens Bleekemolen ligt het er mede aan dat Max er altijd vol voor gaat. No guts no glory.
Dat slaat aan in de US of A. Sinds 2019.
Een rijder die er vol voor gaat, zal populairder zijn dan een rijder die gereserveerder rond rijd.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een rijder kan nog zo populair zijn, de F1 heeft uiteindelijk alleen iets aan hoge prijzen voor TV-rechten. En die worden hoger als er meer volk naar wil kijken. En dat wil het volk als er wat op het spel staat.
Er zal altijd een rijder zijn die het populairst is. En als A stopt wordt B dat.
Nee, dat is simpelweg een wiskundige wetmatigheid. Als ik zou stellen dat dit voor een coureur het geval zou zijn, dan was dat een conclusie geweest.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Dat is geen vraag. Dat is een conclusie. En een aanname.
Als Verstappen net zoals Hamilton 7 van de 10x voorop rijdt hoeft en zal hij er helemaal niet "vol voor gaan".quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een rijder die er vol voor gaat, zal populairder zijn dan een rijder die gereserveerder rond rijd.
Max heeft heel goed laten zien wat Senna bedoelde met een racer zijn. En dat word gewaardeerd door race fans.
Denk niet dat de meeste fans dat op waarde weten te schatten, hoeveel Nederlanders hadden voor Max ooit een race gezien, dat zijn gewoon fanboys en girls, die willen dat Max wint, verder niks mis mee hoor maar ik reken hen niet tot racefans.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een rijder die er vol voor gaat, zal populairder zijn dan een rijder die gereserveerder rond rijd.
Max heeft heel goed laten zien wat Senna bedoelde met een racer zijn. En dat word gewaardeerd door race fans.
Welke wetenschappelijke wet zit er dan achter?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat is simpelweg een wiskundige wetmatigheid. Als ik zou stellen dat dit voor een coureur het geval zou zijn, dan was dat een conclusie geweest.
als Verstappen een paar back to back titels op zak heeft gaat de hele wereld ook hopen dat er ander wint, zo werkt dat nu eenmaal, dat was bij Schumacher zo en is bij Hamilton zoquote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als Verstappen net zoals Hamilton 7 van de 10x voorop rijdt hoeft en zal hij er helemaal niet "vol voor gaan".
Want de enigen die hij dan hoeft in te halen krijgen eerst een blauwe vlag te zien.
En zelfs als hij dan een keer 2e zou liggen in een race zal hij liever 18 punten pakken dan 0, met een ruime voorsprong in het WK
Dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welke wetenschappelijke wet zit er dan achter?
De populariteit zal ongetwijfeld een boost hebben gehad in Nederland. Zoals met elke sport wanneer er een Nederlander er bovenuit steekt. Zie Barney met darten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk niet dat de meeste fans dat op waarde weten te schatten, hoeveel Nederlanders hadden voor Max ooit een race gezien, dat zijn gewoon fanboys en girls, die willen dat Max wint, verder niks mis mee hoor maar ik reken hen niet tot racefans.
hij was dit afgelopen jaar gewoon de beste dus dat lijkt me niet meer dan terechtquote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De populariteit zal ongetwijfeld een boost hebben gehad in Nederland. Zoals met elke sport wanneer er een Nederlander er bovenuit steekt. Zie Barney met darten.
Maar onderzoek heeft laten zien dat Max dankzij zijn houding gekozen is tot coureur van het jaar. Door fans over de gehele wereld.
Ik hoop niet dat dat exemplarisch gaat worden voor hun auto's.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:35 schreef gbm het volgende:
Aston Martin heeft een nieuwe Team Principal:
[ twitter ]
Nu nog even wachten op het nieuws dat Szafnauer bij Alpine aan de gang gaat, aangezien daar de Team Principal ook al is vertrokken...
Ik ben benieuwd of het de 2022 kleuren op de FIA mule-car worden (die ieder team heeft gekregen), of zouden ze echt het nieuwe chassis al twee weken voor de eerste test sessies aan de pers tonen?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:49 schreef Starflyer het volgende:
Aston Martin toont op 10 februari de nieuwe wagen.
https://www.formula1.com/(...)P3L3hIhQkHgfKpp.html
Die man zijn naam is gewoon een Bart Simpson prank call naar Moe’s Tavern: “May I speak to Mike Krack?” “Hold on a second, My Crack, hey has anyone seen My Crack?”quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:35 schreef gbm het volgende:
[ twitter ]
Nu nog even wachten op het nieuws dat Szafnauer bij Alpine aan de gang gaat, aangezien daar de Team Principal ook al is vertrokken...
Beide vertrokken team principals hebben een 'gardening leave', dus dat zal nog wel even duren. Minimaal een half jaar.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:35 schreef gbm het volgende:
[ twitter ]
Ik ga er vanuit dat het de echte auto's gaan zijn waar ze mee gaan racen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het de 2022 kleuren op de FIA mule-car worden (die ieder team heeft gekregen), of zouden ze echt het nieuwe chassis al twee weken voor de eerste test sessies aan de pers tonen?
De Basis van de auto maar tot FP3/Q1 gaat niemand de echte top-end vleugels enzo monteren.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het de echte auto's gaan zijn waar ze mee gaan racen.
Omdat ze niet willen weten hoe die functioneren?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 04:39 schreef DumpTruck het volgende:
[..]
De Basis van de auto maar tot FP3/Q1 gaat niemand de echte top-end vleugels enzo monteren.
Er is een reden dat RB die cameo layouts gebruikt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het de 2022 kleuren op de FIA mule-car worden (die ieder team heeft gekregen), of zouden ze echt het nieuwe chassis al twee weken voor de eerste test sessies aan de pers tonen?
De teampresentatie gaat het team nul informatie geven over het functioneren van een potentieel baanbrekend onderdeel (denk in de categorie dubbele diffuser van Brawn), want de bolide staat die dag alleen statisch op een podium en rijdt 0,0 kilometer.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat ze niet willen weten hoe die functioneren?
Er is dan zeer weinig tijd om grote veranderingen door te voeren voor andere teams. Zeker als die impact hebben op de huidige ontwikkelde auto. Het budgetcap zal daar een flinke rol in spelen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De teampresentatie gaat het team nul informatie geven over het functioneren van een potentieel baanbrekend onderdeel (denk in de categorie dubbele diffuser van Brawn), want de bolide staat die dag alleen statisch op een podium en rijdt 0,0 kilometer.
Dus het enige wat je daarmee bereikt is dat je je concurrentie 2/3 weken voorsprong geeft met alle hoge resolutie foto's die daar van je wagen worden gemaakt.
Zoals @:DumpTruck zegt, verwacht een soort basis auto met bijvoorbeeld een voorvleugel die 1 op 1 gekopieerd is van het FIA model. Vervolgens zit er bij de wintertests ineens een compleet andere voorvleugel op, en tegen de tijd dat FP3/Q1 begint in Bahrein zit er weer een doorontwikkeling van die vleugel op.
Maar je hoeft toch niet de auto daar neer te zetten waar alles al op zit inclusief alle nieuwe en laatste ontwikkelingen? Dat zou ook enorm dom zijn..quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is dan zeer weinig tijd om grote veranderingen door te voeren voor andere teams. Zeker als die impact hebben op de huidige ontwikkelde auto. Het budgetcap zal daar een flinke rol in spelen.
Er zullen best hier en daar nog veranderingen plaats vinden, maar de grote lijnen zijn allang uitgezet en zullen te zien zijn.
F1 is gebaad bij duels, Senna vs Prost, Lauda vs Hunt, Schumacher vs Hakinnen dat vergroot de aandacht en daardoor de inkomsten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd hoeveel ham nog oplevert voor de F1. Als je kijkt hoe populair Max is geworden de afgelopen jaren, kan dit een mooie opvolger zijn.
Hij is zo irritant inderdaad, dat hij hopelijk gewoon stopt.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:29 schreef VacaLoca het volgende:
Hamilton krijgt t voor elkaar om zelfs een irritante aandachtshoer te zijn als ie niets zegt
Dat kan dus helemaal niet dus daar klopt natuurlijk helemaal niks van.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:29 schreef VacaLoca het volgende:
Hamilton krijgt t voor elkaar om zelfs een irritante aandachtshoer te zijn als ie niets zegt
Leuke act dit.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het gaat hier alleen maar over Lewis, zoals altijd. Blijkbaar vindt men hem hier toch erg belangrijk. Geen idee waarom, want men geilt er ook op om hem nummer 2 te noemen, maar blijkbaar is de nummer 2 erg belangrijk. (Belangrijker dan de 1)
Het enige wat ik hier tot toekomstig nieuws over ga zeggen is dat hij mentaal ijzersterk zou zijn als hij volgend seizoen weer in de auto stapt. Al heeft hij natuurlijk een contract.
Dit gaat echt nergens meer overquote:Op zondag 16 januari 2022 15:21 schreef Rianne84 het volgende:
"Grote wijzigingen aan F1-weekend in 2022: dit zijn de veranderingen | RacingNews365" https://racingnews365.nl/(...)ijn-de-veranderingen
Nieuwe tijdschema's voor dit jaar. Persoonlijk vind ik de tijden van vt1 en vt2 een beetje jammer; precies als ik de kinderen uit school moet halen en rond etenstijd. Maar goed, het zijn maar vrije trainingen die ook nog 90 minuten duren dus weer veel wachten.
Hoe heb je dat dan weer bedacht? Er is nog steeds elke dag iets.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat echt nergens meer over
Maakt een GP bezoeken voor een heel weekend een gigantisch stuk minder aantrekkelijk.
Het hele programma wordt uitgesmeerd over meer uren, en waarschijnlijk wordt het 's ochtends sowieso langer wachten tot er überhaupt actie is. Gezien de F1 nu helemaal naar het einde van het vrijdagprogramma wordt verhuisd, is de tijd van aan het einde van de dag lekker in de rust nog een ander plekje zoeken op Spa ook wel voorbij.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:29 schreef babylon het volgende:
[..]
Hoe heb je dat dan weer bedacht? Er is nog steeds elke dag iets.
Gigantisch minder aantrekkelijk omdat je op een andere tijd moet gaan zoeken naar een rustig plekje..quote:Op zondag 16 januari 2022 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele programma wordt uitgesmeerd over meer uren, en waarschijnlijk wordt het 's ochtends sowieso langer wachten tot er überhaupt actie is. Gezien de F1 nu helemaal naar het einde van het vrijdagprogramma wordt verhuisd, is de tijd van aan het einde van de dag lekker in de rust nog een ander plekje zoeken op Spa ook wel voorbij.
Maar ja, al dit geknutsel alleen maar om lekker geld te vangen voor triple headers die sowieso al de reinste onzin zijn. Liberty mag wmb zo snel mogelijk weer opdonderen
Leuk, je snapt het niet en je wil het niet snappen, ga nu maar tegen iemand anders huilen dat je het niet met hem eens bent.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:40 schreef babylon het volgende:
[..]
Gigantisch minder aantrekkelijk omdat je op een andere tijd moet gaan zoeken naar een rustig plekje..
Jij hebt ook altijd wat hè... Altijd moeilijk doen om helemaal niets. Sneu.
Ik ben hier als tv kijker eigenlijk wel blij mee, kan ik als werkende toch nog vaak vt2 meepakken op de vrijdag.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:21 schreef Rianne84 het volgende:
"Grote wijzigingen aan F1-weekend in 2022: dit zijn de veranderingen | RacingNews365" https://racingnews365.nl/(...)ijn-de-veranderingen
Nieuwe tijdschema's voor dit jaar. Persoonlijk vind ik de tijden van vt1 en vt2 een beetje jammer; precies als ik de kinderen uit school moet halen en rond etenstijd. Maar goed, het zijn maar vrije trainingen die ook nog 90 minuten duren dus weer veel wachten.
Jij overdrijft gewoon vrijwel altijd. Zeker als het om de tijden gaat. Je doet alsof het het einde van de wereld is. En dan vraagt iemand waarom, en dan blijkt het altijd weer iets heel kleins te zijn.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk, je snapt het niet en je wil het niet snappen, ga nu maar tegen iemand anders huilen dat je het niet met hem eens bent.
Je zou bijna doorhebben waar de markt om draait en waar het zich voornamelijk op richt.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele programma wordt uitgesmeerd over meer uren, en waarschijnlijk wordt het 's ochtends sowieso langer wachten tot er überhaupt actie is. Gezien de F1 nu helemaal naar het einde van het vrijdagprogramma wordt verhuisd, is de tijd van aan het einde van de dag lekker in de rust nog een ander plekje zoeken op Spa ook wel voorbij.
Maar ja, al dit geknutsel alleen maar om lekker geld te vangen voor triple headers die sowieso al de reinste onzin zijn. Liberty mag wmb zo snel mogelijk weer opdonderen
Iets wat al sinds april vorig bekend is, is ineens nieuws?quote:Op zondag 16 januari 2022 15:21 schreef Rianne84 het volgende:
Je vergeet dat er ook nog supportklassen zijn, die nu eerder plaatsvinden in plaats van na de vrije trainingen.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon terug naar 20 races en geen triple headers doen met lange vliegreizen ertussen. Maar dat is natuurlijk veel te logisch.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:32 schreef Starflyer het volgende:
Het belangrijkste doel is de druk op het teampersoneel te verminderen door een dag minder actief te zijn
Triple headers waren voornamelijk een gevolg van het verplaatsen van races door covid, natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon terug naar 20 races en geen triple headers doen met lange vliegreizen ertussen. Maar dat is natuurlijk veel te logisch.
In 2020 en ook nog 2021 kan ik me dat voorstellen. Op zichzelf kan Frankrijk en 2x Oostenrijk of België, Nederland en Italië in 1 seizoen voor 1 keer voorkomen om even wat vaart te maken in de kalender. Maar dat moet vooral bedoeld zijn om elders rondom grote verplaatsingen juist wel ruimte te creëren. Nu staat in 2022 echter Rusland/Singapore/Japan als tripple header. Wie verzint zoiets? En vlak daarvoor ook weer België/Nederland/Italië. 6 races in 7 weekenden tijd met als afsluiter heel Azië doorkruisen. Echt volstrekt onnodig.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
naar 20 races en geen triple headers doen met lange vliegreizen ertussen. Maar dat is natuurlijk veel te logisch.
quote:Spaanse krant heeft 'shockerende' data in handen van 'pijlsnelle' RB18
Fans van Red Bull Racing en Max Verstappen hoeven zich geen zorgen te maken over de nieuwe RB18 van 2022, stelt de Spaanse sportkrant MARCA. De Spanjaarden komen superlatieven tekort voor de 'data' die ze in handen zouden hebben over de voorlopige prestaties van de Red Bull-auto voor komend seizoen. De auto zou 'shockerend snel' zijn en bovendien sneller dan de auto van 2021, de RB16B. Een opmerkelijk gegeven, aangezien de FOM en de FIA verwachten dat de auto's van komend jaar minstens een seconde trager zullen zijn.
Vanaf 2022 moeten de teams werken met een nieuw technisch reglement, waarin de regels omtrent het ontwerpen van de auto's flink is aangepakt. De 2022-auto komt er anders uit te zien, met een simpelere voor- en achtervleugel. Daarnaast wordt de vloer middels inkepingen aan de onderkant cruciaal voor het genereren van downforce. Volgens MARCA zou hoofdontwerper Adrian Newey wel raad weten met het zogeheten 'ground effect' en is de bolide voor 2022 pijlsnel.
Eens! Voor deze definitieve kalender bekend werd had ik een conceptversie gezien met maar 1 triple header (België/Nederland/Italië). Die leek me wat logischer dan deze.quote:Op maandag 17 januari 2022 15:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In 2020 en ook nog 2021 kan ik me dat voorstellen. Op zichzelf kan Frankrijk en 2x Oostenrijk of België, Nederland en Italië in 1 seizoen voor 1 keer voorkomen om even wat vaart te maken in de kalender. Maar dat moet vooral bedoeld zijn om elders rondom grote verplaatsingen juist wel ruimte te creëren. Nu staat in 2022 echter Rusland/Singapore/Japan als tripple header. Wie verzint zoiets? En vlak daarvoor ook weer België/Nederland/Italië. 6 races in 7 weekenden tijd met als afsluiter heel Azië doorkruisen. Echt volstrekt onnodig.
Ah de befaamde preseason aankondiging dat Red Bull echt loeisnel is komend seizoen. Inb4 Mercedes die het hele veld op een rondje gaat zetten.quote:
Vooral 2020 was pijnlijk. Enorm positieve berichten tijdens de tests en toen maandenlang wachten... Bleek de Mercedes nog meer dominant dan 2019quote:Op maandag 17 januari 2022 17:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah de befaamde preseason aankondiging dat Red Bull echt loeisnel is komend seizoen. Inb4 Mercedes die het hele veld op een rondje gaat zetten.
Klassiek gevalletje van slachtofferrol.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:29 schreef VacaLoca het volgende:
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar in het originele artikel in de gelinkte Spaanse krant wordt op geen enkele manier een statement gemaakt over hoe snel de RB18 zal zijn.quote:
Ik kan er in de Google translate vertaling ook niets over terugvinden. Waar ik daaruit haal is dat de verwachting was dat de auto's komend seizoen significant trager zouden zijn, maar in de simulator de RB juist sneller zou zijn dan vorig seizoen. Iets dat vervolgens Hulkenberg ook aangeeft over de AM. Kortom, typisch clickbaitblogsitegedrag.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar in het originele artikel in de gelinkte Spaanse krant wordt op geen enkele manier een statement gemaakt over hoe snel de RB18 zal zijn.
We moeten gewoon nog een hele tijd wachten inderdaad voordat we er ook maar iets zinnigs over kunnen zeggenquote:Op maandag 17 januari 2022 18:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan er in de Google translate vertaling ook niets over terugvinden. Waar ik daaruit haal is dat de verwachting was dat de auto's komend seizoen significant trager zouden zijn, maar in de simulator de RB juist sneller zou zijn dan vorig seizoen. Iets dat vervolgens Hulkenberg ook aangeeft over de AM. Kortom, typisch clickbaitblogsitegedrag.
het verzacht het wachten op het echte werk een beetjequote:Op dinsdag 18 januari 2022 11:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
We moeten gewoon nog een hele tijd wachten inderdaad voordat we er ook maar iets zinnigs over kunnen zeggenStraks krijgen we alle veelbelovende launches die ook niks zeggen.. Echt mega irritant vind ik deze periode altijd..
Zouden ze een tissuehouder voor Lewis hebben geïnstalleerd?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 12:54 schreef Starflyer het volgende:
18 februari de presentatie van de Mercedes W13.
https://www.formula1.com/(...)J8uys0LPAgEMGwB.html
Heeft iemand hier een lachband geïnstalleerd?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 12:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zouden ze een tissuehouder voor Lewis hebben geïnstalleerd?
En een tracker zodat hij ten alle tijden weet waar "this guy" rijdt.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 12:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zouden ze een tissuehouder voor Lewis hebben geïnstalleerd?
Zijn ouder hadden inderdaad iets langer moeten nadenken.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 14:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die man zijn naam is gewoon een Bart Simpson prank call naar Moe’s Tavern: “May I speak to Mike Krack?” “Hold on a second, My Crack, hey has anyone seen My Crack?”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Zal ook van de afkomst van de coureur afhangen denk ik. Bij Leclerc is het in km/h, zie hier vanaf 1:05:quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Totaal off-topic, maar een vraag die me zomaar ineens te binnen schiet.
Op het display op het stuur worden daar de snelheden in KM/U of in Mijlen aangegeven?
Ferrari lijkt me als Niet engels team KM/u logisch.
De andere teams hebben vaak een engelse achtergrond dus zou ik zeggen dat Mijlen logischer zijn.
Metric system wordt best wel gebruikt hoor bij Engelse bedrijven en in de wetenschap. Dus betwijfel of ze mph gebruiken bij de teams.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Op het display op het stuur worden daar de snelheden in KM/U of in Mijlen aangegeven?
De andere teams hebben vaak een engelse achtergrond dus zou ik zeggen dat Mijlen logischer zijn.
Niet alle teams hebben überhaupt een snelheidsmeter op het display. Maar als ze het hebben altijd Kph.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgens mij is het metrisch systeem de standaard binnen de gehele formule 1. Ik betwijfel dus of er ergens MPH wordt gebruikt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Misschien gebruikt Ham wel tires per hour tph?quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij is het metrisch systeem de standaard binnen de gehele formule 1. Ik betwijfel dus of er ergens MPH wordt gebruikt.
Vorig jaar pakte Max best nog wat punten in de sprintracesquote:Op donderdag 20 januari 2022 13:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mogelijk geen sprintraces in 2022. Gunstig voor Max.
Alleen de hoofdraces gingen vervolgens niet zo lekker.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorig jaar pakte Max best nog wat punten in de sprintraces
https://grandprixradio.nl(...)r-sprintrace-in-2022quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mogelijk geen sprintraces in 2022. Gunstig voor Max.
Toen werd hij ook ontslagenquote:Op donderdag 20 januari 2022 20:52 schreef DjVero het volgende:
https://www.formule1.nl/n(...)s-rossi-ervan-langs/
Meneertje Prost wordt ontslagen en gaat vervolgens giftig zitten doen. Waar hebben we dit soort gedrag - behalve ontslag - eerder gezien van hem?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |