Terug naar de beginjaren van Merecedes dus?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:14 schreef Rossdale het volgende:
Dat een auto 20 ronden vlak achter een ander aanrijdt en onsuccesvol poging na poging doet om er voorbij te komen is 100x interessanter dan een DRS passage
Klopt. Alleen gaat bijtanken je daar imho niet aan helpen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
Maar ook meer kans dat je door een verkeerde stop zonder dat het iets met racen te maken heeft de pineut bent.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.
En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
Zonder DRS en zonder Tilke-banen (wat de situatie was een jaar of 10 geleden) zou er nauwelijks meer ingehaald worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.
En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat DRS is ingevoerd vanwege de aero.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zonder DRS en zonder Tilke-banen (wat de situatie was een jaar of 10 geleden) zou er nauwelijks meer ingehaald worden.
Op Spa werd de eerste 5 ronden nog 2 of 3x einde Kemmel ingehaald en de rest van de race was een optocht.
De laatste die buiten dat punt inhaalde was Schumacher in de oude busstop-chicane
Daar kun je over discussieren of een stop wel of niet met racen te maken heeft.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar ook meer kans dat je door een verkeerde stop zonder dat het iets met racen te maken heeft de pineut bent.
Hebben de nieuwe 2022-auto's geen DRS meer?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat DRS is ingevoerd vanwege de aero.
Als je die aero aanpast/weghaalt/verbeterd, kun je DRS ook weer weghalen.
Die hebben nog steeds DRS. Zelfs een grotere, meen ik.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hebben de nieuwe 2022-auto's geen DRS meer?
Ik geloof nooit dat dat gaat lukken met auto's die dit soort snelheden halen. Als je op basis van de sims nu hoort dat de 2022 wagens nu al vrijwel net zo snel zijn als die van 2021 zullen er nog veel maatregelen genomen moeten worden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die hebben nog steeds DRS. Zelfs een grotere, meen ik.
Ze willen eerst kijken hoe dit gaat voordat ze eventueel besluiten om DRS af te schaffen. Dat zou misschien in 2024 het geval kunnen zijn.
In ieder geval is het de bedoeling dat DRS in 2026 helemaal is afgeschaft.
https://www.auto-motor-un(...)usor-flexible-teile/
Dat ligt er volledig aan wat er nodig is om die snelheden te halen. De nieuwe auto's maken voor een gedeelte gebruik van grond-effect. Daar maakt het minder verschil als je in vuile lucht rijdt. Het snelheidsverschil zal dus kleiner worden, wat weer meer inhaalacties op het rechte stuk tot gevolg heeft. Dat is in ieder geval de filosofie achter de 2022 auto's.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat dat gaat lukken met auto's die dit soort snelheden halen. Als je op basis van de sims nu hoort dat de 2022 wagens nu al vrijwel net zo snel zijn als die van 2021 zullen er nog veel maatregelen genomen moeten worden.
Bij dit soort snelheden is de hoeveelheid vieze lucht volgens mij altijd van die orde dat je kunstmatige ingrepen nodig hebt om in te kunnen halen. De auto waar Hakkinen mee achter Schumacher aanreed, dat was echt een andere sport. Maar ik hoop dat ik me vergis.
Het vervelende is dat de teams toch weer op zoek gaan naar van alles om hetgeen dat ze vóór hun rijders irritant vinden, achter hun eigen auto's te creëren.
Beter!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.
Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.
Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
mij klinkt dit alsquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.
Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.
Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
Nope! Die is voor de motor voor 2026 waar ze nu extra voordelen hebben qua budget.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:39 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Beter!
Wel een fabriek voor jan lul gebouwd
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.quote:Formula 1 could have a new race director in 2022 following the controversial Abu Dhabi Grand Prix, the FIA's head of single-seaters says.
The sport's governing body is conducting a review into 2021's final race, when the safety car rules were not followed correctly by race director Michael Masi.
Peter Bayer, newly appointed as the FIA's head of F1, said: "Michael did a super job in many ways. We told him that.
"But also that there is a possibility there could be a new race director."
Bayer, who has long held the role of the FIA's secretary general for motorsport, is conducting the inquiry launched following the controversy of Abu Dhabi.
Masi failed to follow the rules in two different ways at Yas Marina - over the handling of lapped cars and over the timing of the restart of the race.
Dat:quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
https://www.bbc.com/sport/formula1/60170232
[..]
Gehandeld in strijd met de regels. Gaat 'm nu toch de kop kosten.
Pure BBC framing. Triest.quote:The sport's governing body is conducting a review into 2021's final race, when the safety car rules were not followed correctly by race director Michael Masi.
De BBC (Benson) is al de hele tijd Masi aan het framen, want dat er in strijd met de regels gehandeld is, is nog niet uitgesproken. Daarvoor is onder andere dat onderzoek waarvan de resultaten pas in maart komen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wil jij nou beweren dat de serieuze Britse media er weinig van bakt als het op F1 journalistiek aankomt?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.
Masi zit er in Australië nog gewoon.
Heel erg vergezocht, ik weet het, maar zelfs dan kunnen er wel eens fouten in sluipenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wil jij nou beweren dat de serieuze Britse media er weinig van bakt als het op F1 journalistiek aankomt?
Welke regels? Auto's laten unlappen is geen regel, maar een sportief gebaar, en het zorgt ervoor dat langzamere auto's niet (weer) in de weg rijden.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe dan ook. Er zijn 3 theorieën over Lewis en volgend seizoen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welke regels? Auto's laten unlappen is geen regel, maar een sportief gebaar, en het zorgt ervoor dat langzamere auto's niet (weer) in de weg rijden.
Die van de safetycar mogelijk, geen idee.
Lewis wacht de tests af om te zien of ze goed genoeg meekomen of dominant zijn. Indien dat niet het geval is zegt hij "sorry, heb geen lol meer door vorig jaar". Als ze wel dominant zijn zegt hij "still we rise" en begint aan een nieuw sprookje.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe dan ook. Er zijn 3 theorieën over Lewis en volgend seizoen.
1 Lewis zegt: Masi er uit of doe dit seizoen niet mee. FIA probeert hem aan boord te houden.
2 Lewis is kwaad op Toto en Mercedes omdat ze het protest te ver doordreven ten koste van zijn imago.
3 Lewis in nog steeds in shock en heeft er (nog) geen zin in.
En kleine varianten hierop
Het probleem is de belangenverstrengeling, de FIA moet een beetje met iedereen schipperen omdat een F1 race met 6 auto's ook niet leuk is.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die Engelse media, maar er zijn veel meer fans buiten Engeland. Die hebben veelal de titel van Max gevierd.
Ja, de gang van zaken was ongewoon, maar niet tegen de regels. Kon het beter? Zeker, maar daar zijn de teams zelf ook debet aan. Het wordt tijd dat de FIA haar rol eens serieus gaat nemen en de teams tegengas geeft. Er zijn namelijk te veel teams die de regels willen bepalen, terwijl ze aan een door de FIA georganiseerd kampioenschap deelnemen.
Ik zou er niet zo zeker van zijn. De macht van de Britse media gaat ver. Het is framen, maar wel zo lang doorvoeren totdat er straks geen andere optie meer is.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral hele slechte journalistiek waar vergezochtte conclusies getrokken worden op basis van de paar feiten die er überhaupt zijn.
Masi zit er in Australië nog gewoon.
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lewis wacht de tests af om te zien of ze goed genoeg meekomen of dominant zijn. Indien dat niet het geval is zegt hij "sorry, heb geen lol meer door vorig jaar". Als ze wel dominant zijn zegt hij "still we rise" en begint aan een nieuw sprookje.
Of Honda denkt: "Die titel heeft ons toch wat opgeleverd, de motor mag niet ontwikkeld worden en wij hebben veel vertrouwen in deze motor, dat is goedkoop nog 3 titels binnen hengelen als nauwelijks in doorontwikkeling van de motor mogen investeren". En het scheelt RB budget.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
mij klinkt dit als
"we hebben zelf geprobeerd om aan die motor te sleutelen, dit is echter niet gelukt. Kunnen jullie ons asjeblieft helpen".
en dat toen bovenstaande constructie is bedacht. Ik geloof nooit dat Honda hier veel effort in gaat steken.
Het is niet zo dat ze "officieel" weer motorleverancier zijn volgens mij. Het is nu meer "ja we maken wel een motor voor jullie, succes ermee" Ik denk niet eens dat deze Honda genoemd zal worden.
De laatste zin is dat een quote van Bayer, of een claim van de journalist?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[...]
Masi failed to follow the rules in two different ways at Yas Marina - over the handling of lapped cars and over the timing of the restart of the race.
Maar daar kun je ook weerwoord aan biedenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zou er niet zo zeker van zijn. De macht van de Britse media gaat ver. Het is framen, maar wel zo lang doorvoeren totdat er straks geen andere optie meer is.
Als hij intern zegt: "De auto is kut, dit wordt niks, hier heb ik geen zin". Dan denk ik wel dat ze hem laten gaan. Met 2 nieuwe rijders en slechte prestaties, kunnen ze het op de rijders afschuiven. Als Lewis dan blijft dan is het duidelijk dat de auto inderdaad kut is. Maar ik geloof niet dat Mercedes met een bagger auto voor de dag zal komen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.
Andrew Benson, de journalist.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De laatste zin is dat een quote van Bayer, of een claim van de journalist?
https://www.motorsport.co(...)nder-threat/7682019/quote:"He has done a super job," Bayer told journalist Gerhard Kuntschik when asked about Masi.
"We have told him that, but also that there is a possibility that there will be a new race director.
"I can only make suggestions to the World Council, and they will definitely include him."
Benson was de man die claimde dat Mercedes het ontslag van Masi had geeist, iets waar verder nooit enige bevestiging van is gekomen van een andere journalist of bron.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Andrew Benson, de journalist.
Bayer zegt juist dat Masi goed werk geleverd heeft en hem zeker weer zal voordragen als Race Director.
[..]
https://www.motorsport.co(...)nder-threat/7682019/
Natuurlijk niet, dit is gewoon een spelletje. Hamilton staat er gewoon weer over een paar weken.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem de ruimte geven om zo laat pas te beslissen.
Daar heeft Honda dan wel een allezins redelijk uitgangspuntquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Of Honda denkt: "Die titel heeft ons toch wat opgeleverd, de motor mag niet ontwikkeld worden en wij hebben veel vertrouwen in deze motor, dat is goedkoop nog 3 titels binnen hengelen als nauwelijks in doorontwikkeling van de motor mogen investeren". En het scheelt RB budget.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |