Terug naar de beginjaren van Merecedes dus?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:14 schreef Rossdale het volgende:
Dat een auto 20 ronden vlak achter een ander aanrijdt en onsuccesvol poging na poging doet om er voorbij te komen is 100x interessanter dan een DRS passage
Klopt. Alleen gaat bijtanken je daar imho niet aan helpen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
Maar ook meer kans dat je door een verkeerde stop zonder dat het iets met racen te maken heeft de pineut bent.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.
En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
Zonder DRS en zonder Tilke-banen (wat de situatie was een jaar of 10 geleden) zou er nauwelijks meer ingehaald worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het ging ook niet over DRS... Ik denk dat iedereen het daar mee eens is dat dat bagger is en geen racen.
Het ging over bijtanken.
En ik denk persoonlijk dat heel kleine tanks en minstens 3 stops veel meer strategie brengt, en daarmee spanning en racen, zeker als er niet meer gespaard hoeft te worden op banden, zoals nu.
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat DRS is ingevoerd vanwege de aero.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zonder DRS en zonder Tilke-banen (wat de situatie was een jaar of 10 geleden) zou er nauwelijks meer ingehaald worden.
Op Spa werd de eerste 5 ronden nog 2 of 3x einde Kemmel ingehaald en de rest van de race was een optocht.
De laatste die buiten dat punt inhaalde was Schumacher in de oude busstop-chicane
Daar kun je over discussieren of een stop wel of niet met racen te maken heeft.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar ook meer kans dat je door een verkeerde stop zonder dat het iets met racen te maken heeft de pineut bent.
Hebben de nieuwe 2022-auto's geen DRS meer?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan ga je voorbij aan het feit dat DRS is ingevoerd vanwege de aero.
Als je die aero aanpast/weghaalt/verbeterd, kun je DRS ook weer weghalen.
Die hebben nog steeds DRS. Zelfs een grotere, meen ik.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hebben de nieuwe 2022-auto's geen DRS meer?
Ik geloof nooit dat dat gaat lukken met auto's die dit soort snelheden halen. Als je op basis van de sims nu hoort dat de 2022 wagens nu al vrijwel net zo snel zijn als die van 2021 zullen er nog veel maatregelen genomen moeten worden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die hebben nog steeds DRS. Zelfs een grotere, meen ik.
Ze willen eerst kijken hoe dit gaat voordat ze eventueel besluiten om DRS af te schaffen. Dat zou misschien in 2024 het geval kunnen zijn.
In ieder geval is het de bedoeling dat DRS in 2026 helemaal is afgeschaft.
https://www.auto-motor-un(...)usor-flexible-teile/
Dat ligt er volledig aan wat er nodig is om die snelheden te halen. De nieuwe auto's maken voor een gedeelte gebruik van grond-effect. Daar maakt het minder verschil als je in vuile lucht rijdt. Het snelheidsverschil zal dus kleiner worden, wat weer meer inhaalacties op het rechte stuk tot gevolg heeft. Dat is in ieder geval de filosofie achter de 2022 auto's.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat dat gaat lukken met auto's die dit soort snelheden halen. Als je op basis van de sims nu hoort dat de 2022 wagens nu al vrijwel net zo snel zijn als die van 2021 zullen er nog veel maatregelen genomen moeten worden.
Bij dit soort snelheden is de hoeveelheid vieze lucht volgens mij altijd van die orde dat je kunstmatige ingrepen nodig hebt om in te kunnen halen. De auto waar Hakkinen mee achter Schumacher aanreed, dat was echt een andere sport. Maar ik hoop dat ik me vergis.
Het vervelende is dat de teams toch weer op zoek gaan naar van alles om hetgeen dat ze vóór hun rijders irritant vinden, achter hun eigen auto's te creëren.
Beter!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.
Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.
Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
mij klinkt dit alsquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Honda blijft de komende jaren toch de
Formule 1-renstal van Red Bull motoren
leveren.Volgens Red Bull-topman Helmut
Marko heeft de Japanse fabrikant,mede
ingegeven door de wereldtitel van Max
Verstappen,zijn plannen gewijzigd.
Honda had aangekondigd na 2021 met het
leveren van F1-motoren te stoppen.Red
Bull besloot daarop de ontwikkeling in
eigen hand te nemen en bouwde een eigen
motorenfabriek bij het hoofdkwartier in
het Engelse Milton Keynes.
Daar zullen de motoren,die door Honda
t/m 2025 worden geproduceerd,nu alleen
afgesteld worden.Red Bull komt in 2026,
als er nieuwe regels gaan gelden voor
de aandrijving,met een eigen motor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |