Nee, Nederland is meestal wel een van de laatsten, dus misschien pas ergens begin maart.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat wordt afwachten dan, enig idee wanneer dat bekend gemaakt wordt?
Ik denk zelf pas ergens begin maart!quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat wordt afwachten dan, enig idee wanneer dat bekend gemaakt wordt?
Laatste jaren is Nederland steeds eerste week van maart.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:22 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee, Nederland is meestal wel een van de laatsten, dus misschien pas ergens begin maart.
Dan doe je S10 wel weer iets tekort, vind ik. Ze kan wel degelijk zingen en heeft een bijzonder geluid. En ze schrijft en kiest haar teksten heel secuur. Maar het is zeker niet middle of the road "Nederlandstalig".quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Zoals ik het nu in mijn hoofd heb ligt de nadruk meer op de muziek zelf (elektronisch?) en de sfeer dan dat zij echt heel veel zingt, maar goed, dat moeten we nog zien natuurlijk.
Ik zeg ook niet dat ze slecht zingt. Alleen ze komt waarschijnlijk niet met een nummer dat zoveel om zang draait als bijvoorbeeld Og3ne had.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:10 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dan doe je S10 wel weer iets tekort, vind ik. Ze kan wel degelijk zingen en heeft een bijzonder geluid. En ze schrijft en kiest haar teksten heel secuur. Maar het is zeker niet middle of the road "Nederlandstalig".
Ze heeft een bijzondere stijl, eigenlijk gooit ze van alles door elkaar. Ze begon met pure hiphop, maar er zit wel een duidelijke groei in haar muziek zodat je nu niet echt meer kunt voorspellen waar ze mee komt. Het kan (bij wijze van) een intiem akoestisch liedje worden of een drum'n'bass-plaat, en alles daartussen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haar genre is ook niet echt 'het Nederlandse lied' (wat dat ook moge zijn).In ieder geval geen Sieneke of Suzan en Freek ofzo.
Het is denk ik ook meer rap-achtig dan zingen?
Zoals ik het nu in mijn hoofd heb ligt de nadruk meer op de muziek zelf (elektronisch?) en de sfeer dan dat zij echt heel veel zingt, maar goed, dat moeten we nog zien natuurlijk.
Dat zou wel een mooie zijn. Zolang het niet bij dat hemeltergende M is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 17:40 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk doen ze het eerste live optreden bij Matthijs Gaat Door. Heb je meteen mooie beelden en alles erop en eraan.
Ohja is ook zo. Hoop het niet, vond dat niet echt een succes. Helemaal omdat de videoclip (die veel mooier was) een paar dagen later kwam.quote:Op donderdag 27 januari 2022 18:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat zou wel een mooie zijn. Zolang het niet bij dat hemeltergende M is.
Maar misschien doen ze dit jaar weer net als in 2021 een livestream of zo.
Zoals Duncan het deed was perfect. Videoclip online gooien, een beetje eromheen lullen bij een talkshow (voor mijn part is dat M, wat maakt het uit) en daarna pas live-optredens doen. Maar absoluut niet een optreden als eerste presentatie, dat is de video die iedereen oppikt en dan sta je al met 0-1 achter. Ik begreep daar helemaal niks van, afgelopen jaar. Die les is toch wel geleerd bij de Linnets (en dan was hun nummer nog eens veel beter).quote:Op donderdag 27 januari 2022 18:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ohja is ook zo. Hoop het niet, vond dat niet echt een succes. Helemaal omdat de videoclip (die veel mooier was) een paar dagen later kwam.![]()
En sowieso niet M nee
Preciesquote:Op donderdag 27 januari 2022 18:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zoals Duncan het deed was perfect. Videoclip online gooien, een beetje eromheen lullen bij een talkshow (voor mijn part is dat M, wat maakt het uit) en daarna pas live-optredens doen. Maar absoluut niet een optreden als eerste presentatie, dat is de video die iedereen oppikt en dan sta je al met 0-1 achter. Ik begreep daar helemaal niks van, afgelopen jaar. Die les is toch wel geleerd bij de Linnets (en dan was hun nummer nog eens veel beter).
Zaterdagavond is wel een tijdstip dat de gemiddelde ESF-fan de komende weken nogal druk is. Ik zou dan op vrijdagavond de clip online zetten en op zaterdag het live-optreden bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
PreciesBedoelde dat bij Matthijs Gaat Door ook ná de videoclip. Niet dat je bij 538 ofzo voor het eerst live gaat staan zingen.
Hele vreemde keuze vorig jaar ja.
Was mooi. Maar allemachtig, wat een hoop geouwehoer bij dat programma! Het begon toch als een muziekshow, nu is het gelul met af en toe een liedje.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:33 schreef molloot200 het volgende:
S10 (en Stromae) is morgen toevallig al bij Matthijs gaat door
Ja sloeg echt dood na die opening van Stromae zeg, man man wat duurde het allemaal lang.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Was mooi. Maar allemachtig, wat een hoop geouwehoer bij dat programma! Het begon toch als een muziekshow, nu is het gelul met af en toe een liedje.
Ik snap het niet, je hebt een studio vol topmuzikanten en je gaat er een beetje tussen zitten praten met semi-interessante mensen. Als je nou Stromae interviewt, ok.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja sloeg echt dood na die opening van Stromae zeg, man man wat duurde het allemaal lang.
S10 was mooi.
Inderdaadquote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik snap het niet, je hebt een studio vol topmuzikanten en je gaat er een beetje tussen zitten praten met semi-interessante mensen. Als je nou Stromae interviewt, ok.
Het is nooit een puur muziekprogamma geweest. Gesprekken en interviews omlijst met goede live muziek. Maar er zijn wel plannen om ook een (ander) puur muziekprogramma te maken, a la Jools Holland (BBC). Ilse de Lange heeft dat idee samen met hem gepitcht bij de NPO en daar hebben ze een okay op gekregen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Was mooi. Maar allemachtig, wat een hoop geouwehoer bij dat programma! Het begon toch als een muziekshow, nu is het gelul met af en toe een liedje.
'De leven' van Sef is echt een klassieker in de Nederlandse hiphop. Die titel is een soort anglicisme, 'this is the life'. Ik vind het juist leuk, het is spelen met taal, Sef weet ook wel dat het eigenlijk 'het leven' is.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:24 schreef Greys het volgende:
Jammer van dat geweldige orkest inderdaad, al dat gelul tussendoor. En ik vind S10 leuk en goed maar ik heb geloof ik een onpopulaire mening over dit lied want ik kan me niet over De Leven heenzetten. De DE, dus. En ja ik weet dat dat haar schuld niet is en dat het lied nou eenmaal zo heet en gaat en dat het lied al ouder is. Maar ik vind het enorm storend.Hopelijk kloppen de lidwoorden in het ESF-lied.
Ik wil niet zweverig klinkenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:27 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Het is nooit een puur muziekprogamma geweest. Gesprekken en interviews omlijst met goede live muziek. Maar er zijn wel plannen om ook een (ander) puur muziekprogramma te maken, a la Jools Holland (BBC). Ilse de Lange heeft dat idee samen met hem gepitcht bij de NPO en daar hebben ze een okay op gekregen.
Ik kijk het graag, vanwege de muziek EN de gesprekken. 😊
S10 was prachtig. Ze heeft iets heel bijzonders. Intrigerends. Zo benieuwd wat HET nummer wordt.
Ik ben een beetje bang voor een soort nieuwe Grow, een nummer dat op zich mooi is maar impact mist. Iets als dit, wat ik dus echt mooi vind maar niet geschikt is voor een liedjeswedstrijd.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik wil niet zweverig klinkenmaar er zit emotie in haar stem. Het pakt je, hopelijk ook als je geen Nederlands verstaat. Voor mijn gevoel wel, maar dat weten we natuurlijk niet zeker.
![]()
Hoop dat het een combinatie wordt. Dat ze klein, wat in stilte begint, maar het uiteindelijk wel knalt zodat het ook meer mensen aanspreekt.
Dat weet ik, echt! Daarom zei ik al, ik weet dat het hoort in dit lied.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
'De leven' van Sef is echt een klassieker in de Nederlandse hiphop. Die titel is een soort anglicisme, 'this is the life'. Ik vind het juist leuk, het is spelen met taal, Sef weet ook wel dat het eigenlijk 'het leven' is.
Hmm weet niet, verwacht toch wel iets elektronisch. Als je ziet hoe ze het steeds tussen de regels door wat beschrijven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang voor een soort nieuwe Grow, een nummer dat op zich mooi is maar impact mist. Iets als dit, wat ik dus echt mooi vind maar niet geschikt is voor een liedjeswedstrijd.
Ik ben ook allergisch voor taalfouten, in een ander nummer van S10 zingt ze 'jij bent sterker dan mij', dat vind ik dan ook heel irritantquote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat weet ik, echt! Daarom zei ik al, ik weet dat het hoort in dit lied.Maar het ligt aan mij, voor mij verpest dat echt een lied. Klassieker of niet.
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:24 schreef Greys het volgende:
Jammer van dat geweldige orkest inderdaad, al dat gelul tussendoor. En ik vind S10 leuk en goed maar ik heb geloof ik een onpopulaire mening over dit lied want ik kan me niet over De Leven heenzetten. De DE, dus. En ja ik weet dat dat haar schuld niet is en dat het lied nou eenmaal zo heet en gaat en dat het lied al ouder is. Maar ik vind het enorm storend.Hopelijk kloppen de lidwoorden in het ESF-lied.
Doce puntos uit Spanje voor onze prachtige taal!quote:PLEASE ANYONE would liet me know what this language is? Sounds north Europe to me, but being spanish it´s almost impossible to know, One of the most beautiful sounding languages I have ever heard. The song is very moving and emotional, LOVE Joep, also Olafur Arnalds and more of this "neo" classical minimalist music.
En hij heeft smaak! Fan van Olafur Arnalds, een van mijn favorieten.quote:Op maandag 31 januari 2022 18:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
[..]
Doce puntos uit Spanje voor onze prachtige taal!
quote:Allemaal maniertjes, geen normaal mens praat zoals zij endan "De leven"?!!!! Geen Nederlandse taal gehad op school blijkbaar en dan dat Jip en Janneke rijmboekjes zinnetjes, idd talentloos!!
Heerlijk typisch weerquote:Op maandag 31 januari 2022 18:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En hij heeft smaak! Fan van Olafur Arnalds, een van mijn favorieten.
Deze is ook heerlijk trouwens.
[..]
Ik hou meer van een echte zangeres zoals Trijntjequote:Op zondag 6 februari 2022 17:28 schreef Zigsky het volgende:
Beetje treurig welhttps://www.mediacourant.(...)10-af-geen-zangeres/
quote:Op zondag 6 februari 2022 17:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik hou meer van een echte zangeres zoals Trijntje
Wel briljante voorbeelden van zangeressen die het op het ESF goed hebben gedaan van Dries.quote:Ze is ook helemaal geen echte zangeres, sneert hij. “Ik hou meer van een echte zangeres zoals Trijntje of Glennis
Ik ben juist blij dat onze Dries het niks vindt. Het zou zorgelijk zijn als hij haar geweldig zou vindenquote:Op zondag 6 februari 2022 17:28 schreef Zigsky het volgende:
Beetje treurig welhttps://www.mediacourant.(...)10-af-geen-zangeres/
Denk dat de kans dat Dries dan gaat even groot is als dat wij gaanquote:Op zondag 6 februari 2022 19:01 schreef molloot200 het volgende:
Ik zag Dries net in RTL Boulevard scanderen dat hij misschien wel naar het ESF gaat in mei!!! “Ja als er wat met S10 gebeurt of ze niet meer wilt of zo”
Die gast is echt nog triester dan Thomas 'ze hadden bijna mij gekozen!!!1!' Berge.quote:Op zondag 6 februari 2022 19:01 schreef molloot200 het volgende:
Ik zag Dries net in RTL Boulevard scanderen dat hij misschien wel naar het ESF gaat in mei!!! “Ja als er wat met S10 gebeurt of ze niet meer wilt of zo”
Eigenlijk is wat Cornald erover zei (het raakt je, maar dat hoeft niet te betekenen dat het een ballad is) vrijwel hetzelfde als wat hij zei over Grow. Sowieso is het nummer een beetje op dezelfde manier gekozen, open inzending maar wel een artiest waar ze al mee in gesprek waren.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:47 schreef Em31 het volgende:
Krijg de laatste week echt zo'n ongeduldig gevoelben ZO benieuwd. Zullen alleen wel tot de laatste week wachten met de bekendmaking.
![]()
Gok dat het een soort van combinatie zoals dit wordt (raakt je, maar geen ballad, wordt sick, etc.)
[ instagram ]
Mag toch hopen dat ze wel wat buiten de lijntjes durven te kijken, dat we niet elke keer met een rustige ballad opgescheept zitten.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eigenlijk is wat Cornald erover zei (het raakt je, maar dat hoeft niet te betekenen dat het een ballad is) vrijwel hetzelfde als wat hij zei over Grow. Sowieso is het nummer een beetje op dezelfde manier gekozen, open inzending maar wel een artiest waar ze al mee in gesprek waren.
Ik zou eigenlijk positief verrast zijn als het meer een drum'n'bass-achtig nummer blijkt te zijn, zoals die versie van 'Adem je in'. Ik kan me weinig voorstellen bij Jan Smit en Cornald Maas die daarvoor kiezen... maar het kan natuurlijk.
Hij heeft ook gezegd dat het binnen haar oeuvre niet meteen is wat je zou verwachten, en haar laatste single is een ballad... dus dat zou je dan eigenlijk juist wél verwachten. Dus ik verwacht schlager.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat ze wel wat buiten de lijntjes durven te kijken, dat we niet elke keer met een rustige ballad opgescheept zitten.
quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij heeft ook gezegd dat het binnen haar oeuvre niet meteen is wat je zou verwachten, en haar laatste single is een ballad... dus dat zou je dan eigenlijk juist wél verwachten. Dus ik verwacht schlager.
quote:Op zondag 13 februari 2022 10:26 schreef Mlita het volgende:
Het gaat goed voor S10 in semi-1. Ze gaat echt opvallen
Dat zou leuk zijn, maar de AVROTROS is vreselijk saai met dit soort dingen dus zal wel niet.quote:Op zondag 13 februari 2022 23:56 schreef drxanax het volgende:
Hopelijk krijgen we wat teasers van videoclipopname ofzo op haar instagram.
Tot halverwege gekomen, wat een beproeving.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
Nou het nummer van de geduchte concurrent van S10 is uit
Ik neem aan dat dat ook op deze LP staat?quote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben ZO BOOS op onze delegatie, hoe durven ze, robbed king, winner vibes!quote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
Verkeerde stad genoemd welquote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
Wat een prachtige videoclip, La Grande Bellezza is er niets bij.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
quote:Op maandag 14 februari 2022 20:33 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het is ronduit een schande dat dit ons land niet mag vertegenwoordigen!
Wat kan er nou ook mis gaan aan de combinatie van Italië en Nederland bij zangers! Precies, helemaal niets, dus die winst zou in de tas zitten!
Ik niet eensquote:Op maandag 14 februari 2022 20:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Tot halverwege gekomen, wat een beproeving.![]()
Ik zou willen zeggen 'laat hem maar lekker in Italië blijven', maar dat zou ik de Italianen niet toe willen wensen.
Zover kwam ik niet eensquote:Op maandag 14 februari 2022 20:38 schreef NailQueen het volgende:
"And I will be your secret italiano"
Dat was de druppel. Toen heb ik hem afgezet
En dat ook nog met een Amsterdamse tongval.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:38 schreef NailQueen het volgende:
"And I will be your secret italiano"
Dat was de druppel. Toen heb ik hem afgezet
quote:Op maandag 14 februari 2022 21:05 schreef Em31 het volgende:
Ik ga niet eens klikken. Nu al plaatsvervangende schaamte.
quote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
quote:Op maandag 14 februari 2022 21:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is alsof een AliExpress Engelbert Humperdink (en dát was al niet heul best) een lied over croissants en trottoirs zou zingen als 'ie wanhopig graag mee wil doen aan het ESF als dat weer eens in Frankrijk is. HUUUUUU.
Eerlijk is eerlijk, achteraf was Thomas Berge niet eens zo slecht.quote:Op maandag 14 februari 2022 21:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is alsof een AliExpress Engelbert Humperdink (en dát was al niet heul best) een lied over croissants en trottoirs zou zingen als 'ie wanhopig graag mee wil doen aan het ESF als dat weer eens in Frankrijk is. HUUUUUU.
quote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
Alsof ze dat ooit zouden kiezenquote:Op maandag 14 februari 2022 22:48 schreef Aadrianus het volgende:
Mijn god, wat is ons een hoop ellende bespaard gebleven.
Ach, cameraman Ron van Ron en Saïd uit Ik geloof in mij.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:23 schreef Greys het volgende:
Aan de andere kant, laten we blij zijn dat hij in de clip niet in een gele zwembroek op een opblaasflamingo in de Trevifontein ligt.
(Zeg me ajb dat dat de hele clip zo is want ik heb niet alles willen zien.)
En dan wordt het straks Maan en Snelle.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:27 schreef blackswangreen het volgende:
Om het onderwerp terug te brengen op S10 (die is er ook nog): ze is genomineerd voor een Edison in de categorie 'beste song', voor de remix van 'Adem je in'. De concurrentie zijn Meau, Maan en Snelle.
Wat is dit slecht zeg. In meerdere opzichten. Jezus.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:01 schreef molloot200 het volgende:
Fixedquote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:10 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wat is dit slecht zeg. In meerdere alle opzichten. Jezus.
Ze staat over een paar dagen in Carré, ik denk eerder dat ze dat aan het voorbereiden zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:24 schreef Mlita het volgende:
Freek Ros is gehashtagd, dat is een licht technicus van oa Kyteman en De Staat
Brrrrr ik heb hier trauma's van. Met die oerlelijke AVROTROS lettersquote:Op woensdag 16 februari 2022 14:11 schreef Em31 het volgende:
Die live-on-tape zal ook al wel in maart opgenomen moeten worden.
Hopelijk dus niet weer zo’n livestream omdat ze toevallig dan die locatie hebben.
Jaquote:Op woensdag 16 februari 2022 14:23 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Brrrrr ik heb hier trauma's van. Met die oerlelijke AVROTROS letters
De onthulling van het nummer vorig jaar was gewoon niet goed. En ik neem aan dat ze daar intern bij de AVROTROS ook echt wel goed op hebben gereflecteerd.quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
JaDat nummer van Jeangu was natuurlijk niet top, maar de reactie was zo anders geweest als je gewoon eerst met die videoclip was gekomen (wat ze ook pas een paar dagen later deden
).
Ja dat mag je hopen, maar er is nu natuurlijk weer een nieuw creatief team en Wouter van Ransbeek is wel het brein achter de livestreams van Toneelgroep Amsterdam, dus je weet maar nooitquote:Op woensdag 16 februari 2022 14:43 schreef molloot200 het volgende:
[..]
De onthulling van het nummer vorig jaar was gewoon niet goed. En ik neem aan dat ze daar intern bij de AVROTROS ook echt wel goed op hebben gereflecteerd.
Ja, ik heb dat voorgevoel ook.quote:Op woensdag 16 februari 2022 21:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nog steeds het gevoel dat we een enorme kanshebber gaan sturen, en dat terwijl ik oorspronkelijk helemaal niet enthousiast was.
S10 kan ons nog wel eens gaan verassenquote:Op woensdag 16 februari 2022 21:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nog steeds het gevoel dat we een enorme kanshebber gaan sturen, en dat terwijl ik oorspronkelijk helemaal niet enthousiast was.
De nieuwe Bjorkman is nu Nederlands, dus dan kunnen we 'm mooi thuis opzoeken als hij dat doet.quote:Op woensdag 16 februari 2022 22:05 schreef NailQueen het volgende:
[..]
S10 kan ons nog wel eens gaan verassen
Maar ik hoop meer dat als we een rustig nummer insturen we NIET de tweede startpositie krijgen
Ik ook, mega hoge verwachtingen, het kan bijna alleen maar tegenvallen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 21:53 schreef TheVulture het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |