abonnement Unibet Coolblue
pi_203357995
Ben blij dat ze gebruik gaan maken van de expertise die is opgedaan bij het organiseren van Rotterdam 2021 *O*
  ESF Reporter dinsdag 25 januari 2022 @ 13:18:50 #52
87554 Cee
Welluk?
pi_203358035
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:05 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Maar geen Pannekoek. *O*
Bedankt Hans.
pi_203358077
Het Rotterdam-team heeft een fantastische prestatie neergezet. Ik ben blij dat een aantal van die technische mensen actief mee gaan denken aan de act. Marnix voor de regie, Henk Jan voor de lichteffecten. Ik kijk helemaal uit naar mei :D zeker vergeleken met de wat lauwe uitvoeringen van Nederlandse uitzendingen normaal gesproken (behalve mss 2014) klinkt dit heel fris.
pi_203358086
GEEN PANNENKOEK-POLONAISE *G*
pi_203358201
Vers bloed :D It keeps getting better *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_203358226
S10 kan geen Startnummer 10 krijgen in de halve finale ;(
  dinsdag 25 januari 2022 @ 13:37:18 #57
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_203358261
Ik heb er een goed gevoel bij whoehoeeee *O*
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_203358282
Aan zelfverzekerdheid geen gebrek. :7
twitter
  dinsdag 25 januari 2022 @ 13:40:04 #59
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_203358293
oeps dubbel
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_203358319
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:39 schreef Em31 het volgende:
Aan zelfverzekerdheid geen gebrek. :7
[ twitter ]
quote:
'Ze overrompelde ons,' zegt commissielid en tv-commentator Cornald Maas. ... Volgens Maas is het na de sterke prestaties van Anouk (2013) en de Common Linnets dit jaar tijd om 'de Nederlandse bescheidenheid te laten varen'. 'De tijd dat we al dolgelukkig waren de halve finale te overleven, ligt achter ons. We durven nu voor de winst te gaan. En dat zou ook kunnen met dit lied.'
pi_203358344
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:39 schreef Em31 het volgende:
Aan zelfverzekerdheid geen gebrek. :7
[ twitter ]
Kan niet meer mis-trauma's _O-
pi_203358381
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
[..]

Ik dacht waar staat dit, gaat het over Trijntje _O- _O-

Ja calm down Cornald.
pi_203358449
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik dacht waar staat dit, gaat het over Trijntje _O- _O-

Ja calm down Cornald.
We hebben wel een hint gemist over het nummer trouwens. Het Youtube-algoritme schotelde me laatst deze video voor. Die heb ik eerder gezien, maar er is sindsdien in geknipt. Die Nederlandse dame zei dat ze iemand bij het label van S10 kende, en iets over het nummer wist... maar dat stuk is er dus uitgehaald. Vanaf ca. 4:20

  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 13:56:23 #64
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203358492
Mooi creatief team. NL team was toe aan vernieuwing.

Ook die man van de belichting ben ik positief over. :Y Bij O'G3NE zat dat ook goed in elkaar. (Het licht hè, niet de visuals)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_203358506
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:39 schreef Em31 het volgende:
Aan zelfverzekerdheid geen gebrek. :7
[ twitter ]
Zo , ik heb Cornald wel eens minder stellig gehoord :7

Zit er trouwens in een van die voorrondes nog een liedje bij de concurrentie dat ook in de electronische sound-vijver probeert te vissen? Dat is wellicht nog wel belangrijker omdat je er dan ook echt uit kunt springen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203358542
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
[..]

Oh :')

*dondert van wolk

Maar Cornald kon toen ook niet weten dat alles in de staging meer een Trainwreck zou worden natuurlijk.

En Trijntje werd nog altijd keurig 5e bij de jury's, never forget :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203358639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zo , ik heb Cornald wel eens minder stellig gehoord :7

Zit er trouwens in een van die voorrondes nog een liedje bij de concurrentie dat ook in de electronische sound-vijver probeert te vissen? Dat is wellicht nog wel belangrijker omdat je er dan ook echt uit kunt springen...
Mogelijk Oekraïne (Kalush Orchestra, maar daar kennen we slechts een snippet van). Oostenrijk heeft "An electronic duo from southern Tyrol, active in Vienna" in de laatste fase van hun voorronde zitten.
pi_203358732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zo , ik heb Cornald wel eens minder stellig gehoord :7

Zit er trouwens in een van die voorrondes nog een liedje bij de concurrentie dat ook in de electronische sound-vijver probeert te vissen? Dat is wellicht nog wel belangrijker omdat je er dan ook echt uit kunt springen...
Toen Amanda Tenfjord aangekondigd werd dacht ik dat ze misschien in hetzelfde vaarwater zou zitten als S10 aangezien ze allebei een beetje alt-pop zijn, maar volgens mij gaat ze voor iets met een orkest
  dinsdag 25 januari 2022 @ 14:25:41 #69
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_203358844
O jongens, ik kan wel huilen van blijdschap dat we als Nederland dit fantastische festival inmiddels zo serieus nemen. Zeer goed teken dat het creatief team op deze manier vernieuwd is. En S10 gaat ons een geweldig nummer geven. w/
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_203359003
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Helaas wel S10. Heb geen vertrouwen in het nummer en de zangeres S10 vind ik ook bijzonder matig.
Ken je het nummer al dan?
pi_203359033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:43 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ken je het nummer al dan?
Haar stijl van zingen en reeds uitgebracht repertoire. Daar baseer ik dat op.
pi_203359089
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Haar stijl van zingen en reeds uitgebracht repertoire. Daar baseer ik dat op.
Geen vertrouwen in Cornald (en de rest van het selectieteam) dus? Die toch duidelijk aangeeft dat dit nummer in haar repertoire ook een nieuwe stap is?
pi_203359094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Geen vertrouwen in Cornald en de rest van het selectieteam dus?
Nopes.
pi_203359169
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nopes.
Na de laatste paar jaar moet ik concluderen dat het ergens wel heel erg mis moet zijn gegaan, wil ik geen vertrouwen in het team moeten krijgen. Ze zijn juist heel erg reflecterend op wat er fout is gegaan. Liedje eerst, dan artiest is daar een voorbeeld van. Zagen we ook bij Jeangu afgelopen jaar dat ze daar goed aan hebben gedaan. Komt wel goed denk ik.
pi_203359185
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Na de laatste paar jaar moet ik concluderen dat het ergens wel heel erg mis moet zijn gegaan, wil ik geen vertrouwen in het team moeten krijgen. Ze zijn juist heel erg reflecterend op wat er fout is gegaan. Liedje eerst, dan artiest is daar een voorbeeld van. Zagen we ook bij Jeangu afgelopen jaar dat ze daar goed aan hebben gedaan. Komt wel goed denk ik.
Jeangu was een groot succes inderdaad :') Nee denk dat ze teveel de kant op gaan van; Het moet iemand zijn met een verhaal etc etc etc. Kan niet altijd raak zijn natuurlijk ;)
pi_203359237
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Jeangu was een groot succes inderdaad :') Nee denk dat ze teveel de kant op gaan van; Het moet iemand zijn met een verhaal etc etc etc. Kan niet altijd raak zijn natuurlijk ;)
Dat zeg ik, toen is eenmalig wegens de annulering van ESF 2020 uitgeweken naar artiest eerst, voor ze het liedje wisten. Dat was toen vooral een morele beslissing. Als ESF 2020 door was gegaan, waren ze gewoon op de liedje eerst, artiest daarna toer doorgegaan, want dat blijkt gewoon te werken.
pi_203359243
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Jeangu was een groot succes inderdaad :') Nee denk dat ze teveel de kant op gaan van; Het moet iemand zijn met een verhaal etc etc etc. Kan niet altijd raak zijn natuurlijk ;)
Volgens mij snap je de post van molloot niet, want afgelopen jaar was juist een voorbeeld van het tegendeel. Toen was de artiest er al, en die mocht met een nummer komen. Dat was dus niet zo'n goed nummer. S10 is op basis van haar liedje gekozen.
pi_203359264
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:02 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Volgens mij snap je de post van molloot niet, want afgelopen jaar was juist een voorbeeld van het tegendeel. Toen was de artiest er al, en die mocht met een nummer komen. Dat was dus niet zo'n goed nummer. S10 is op basis van haar liedje gekozen.
Ik geloof niet dat ze gekozen is op het liedje. Heel toevallig is het iemand met een heel verhaal etc etc exact de gedachte van het ESF.
pi_203359597
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:56 schreef ijs_beer het volgende:
Mooi creatief team. NL team was toe aan vernieuwing.

Ook die man van de belichting ben ik positief over. :Y Bij O'G3NE zat dat ook goed in elkaar. (Het licht hè, niet de visuals)
Cry no more.
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 15:58:07 #80
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203359877

Toch wel erg blij met iemand anders dan Pannecoucke hoor, met dat eeuwige aanbrengen van krumpen en cirkelende camerabewegingen van hem.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_203360154
Zul je zien dat dit nog veel ingewikkelder wordt.
pi_203360723
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 16:21 schreef Em31 het volgende:
Zul je zien dat dit nog veel ingewikkelder wordt.
Je hoeft maar een telefoon op de achtergrond te tonen om de uitvoerende memorabel in beeld te brengen :+

Maar ik ben wel blij dat er een nieuw team is en Pannecoucke even iets anders gaat doen. Ook dat er iemand bij is die handig met belichting is. Zo’n nummer als DMNH (als voorbeeld) wil nog weleens leiden naar een donkere act, en voor je het weet, krijg je iets als Tusse vorig jaar, dat S10 een beetje in het donker staat te brabbelen en te weinig impact maakt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 januari 2022 @ 18:08:45 #83
163650 Greys
pi_203361503
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat ze gekozen is op het liedje. Heel toevallig is het iemand met een heel verhaal etc etc exact de gedachte van het ESF.
Als je helemaal niks gelooft dan is het lastig om vertrouwen te hebben ja. Sterkte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_203362064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:05 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Je hoeft maar een telefoon op de achtergrond te tonen om de uitvoerende memorabel in beeld te brengen :+

Maar ik ben wel blij dat er een nieuw team is en Pannecoucke even iets anders gaat doen. Ook dat er iemand bij is die handig met belichting is. Zo’n nummer als DMNH (als voorbeeld) wil nog weleens leiden naar een donkere act, en voor je het weet, krijg je iets als Tusse vorig jaar, dat S10 een beetje in het donker staat te brabbelen en te weinig impact maakt.
Sowieso heel blij mee ja. Als je bijvoorbeeld laatst het enthousiasme van Marnix Kaart zag in die documentaire, zo hebben we Pannecoucke ook nog nooit gezien. :+ Kreeg toch altijd het gevoel dat hij ook totaal niet bezig was met wat er nog meer speelde. En werd echt gek van al die moeilijke symbolische verhaaltjes.

Is even afwachten natuurlijk, maar gelukkig proberen ze in ieder geval wat anders.
pi_203362209
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:42 schreef Em31 het volgende:

[..]
Sowieso heel blij mee ja. Als je bijvoorbeeld laatst het enthousiasme van Marnix Kaart zag in die documentaire, zo hebben we Pannecoucke ook nog nooit gezien. :+ Kreeg toch altijd het gevoel dat hij ook totaal niet bezig was met wat er nog meer speelde. En werd echt gek van al die moeilijke symbolische verhaaltjes.

Is even afwachten natuurlijk, maar gelukkig proberen ze in ieder geval wat anders.
Grappig, ik heb (misschien mede door z'n haar :)) meer het idee bij Pannecoucke als een soort overjarige hippie die vol zat met ideeën maar niet echt bezig was met de uitvoering. Maar zeker wel enthousiast. Marnix Kaart lijkt me wat dat betreft iets meer een pragmaticus. In combinatie met de creatieveling Van Ransbeek kan dat misschien wel gaan werken.
pi_203362314
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Grappig, ik heb (misschien mede door z'n haar :)) meer het idee bij Pannecoucke als een soort overjarige hippie die vol zat met ideeën maar niet echt bezig was met de uitvoering. Maar zeker wel enthousiast. Marnix Kaart lijkt me wat dat betreft iets meer een pragmaticus. In combinatie met de creatieveling Van Ransbeek kan dat misschien wel gaan werken.
Nouja eigenlijk beschrijf je denk ik wat ik bedoel :D maar voor mijn gevoel niet echt enthousiast over het festival zelf en daardoor een mismatch met hoe het uitgevoerd moet worden.

Maar goed zo’n ramp was het natuurlijk ook weer niet elk jaar, maar na TCL toch altijd wat te hoge verwachtingen voor een nieuw magisch moment.
pi_203374175
Uit het Parool, mei vorig jaar:

quote:
Kaart: “Ik voer bij de eerste repetitie altijd precies wat mijn collega’s hebben bedacht, daarna geef ik feedback. Tegen Pannecoucke heb ik na de eerste repetitie gezegd: ‘Hans, het is niet sterk genoeg zo. Je moet meer shots hebben.’ Het was te ruim, te afstandelijk. Als regisseurs onder elkaar hebben we daarover goede discussie over. En ja, de act is de laatste week nog stukken verbeterd.”
Hij zal hebben gedacht: die regie doe ik volgend jaar zelf wel.
pi_203383543
Ik had nog nooit van haar gehoord, ben benieuwd
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 januari 2022 @ 09:59:24 #89
163650 Greys
pi_203384769
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 07:13 schreef Dotteke het volgende:
Ik had nog nooit van haar gehoord, ben benieuwd
Ben ook echt zó benieuwd naar het lied! *O*

Heb er een heel goed gevoel over. Van Duncan hadden velen immers ook nog nooit gehoord toen hij op z'n lied gekozen werd. Kan haast niet wachten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_203384796
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:59 schreef Greys het volgende:

[..]
Ben ook echt zó benieuwd naar het lied! *O*

Heb er een heel goed gevoel over. Van Duncan hadden velen immers ook nog nooit gehoord toen hij op z'n lied gekozen werd. Kan haast niet wachten!
Ja Duncan was goed ^O^ . IK ben persoonlijk niet zo van het Nederlandse lied. En ik meende ergens gelezen te hebben dat ze Nederlands ging zingen?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_203385157
Mijn verwachtingen zijn ondertussen sky high.
pi_203385263
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:26 schreef Em31 het volgende:
Mijn verwachtingen zijn ondertussen sky high.
Ik reken ook op niets minder dan een overwinning
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203385407
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik reken ook op niets minder dan een overwinning
Precies, reserveer de Ziggo Dome maar, bel de presentatoren, dit kán niet meer misgaan.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 11:24:05 #94
375570 crew  Cyan9
pi_203385997
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:00 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ja Duncan was goed ^O^ . IK ben persoonlijk niet zo van het Nederlandse lied. En ik meende ergens gelezen te hebben dat ze Nederlands ging zingen?
Ze gaat inderdaad in het Nederlands zingen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203386404
quote:
84s.gif Op donderdag 27 januari 2022 11:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ze gaat inderdaad in het Nederlands zingen.
mm dat is jammer.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 januari 2022 @ 11:55:48 #96
163650 Greys
pi_203386447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 11:52 schreef Dotteke het volgende:

[..]
mm dat is jammer.
Ik snap dat je dat denkt maar het hoeft op zich echt geen nadeel te zijn. Niemand verstond vorig jaar ook maar één woord van Oekraïne op het Songfestival, eindigde heel hoog. De winnaar in Italiaans verstond ook het merendeel niet. Liedjes in eigen taal worden de laatste jaren op het ESF eigenlijk steeds meer gewaardeerd.

Als je lied goed genoeg is maakt de taal niet uit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_203386519
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 11:55 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik snap dat je dat denkt maar het hoeft op zich echt geen nadeel te zijn. Niemand verstond vorig jaar ook maar één woord van Oekraïne op het Songfestival, eindigde heel hoog. De winnaar in Italiaans verstond ook het merendeel niet. Liedjes in eigen taal worden de laatste jaren op het ESF eigenlijk steeds meer gewaardeerd.

Als je lied goed genoeg is maakt de taal niet uit.
Dat is ook weer waar. Komt misschien omdat ik zelf niet van het Nederlandse lied houdt. Maar ik geef het een kans, ben benieuwd
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_203386731
Het gaat nu spannend worden.....
Ze zullen nu druk bezig zijn met de videoclip, act, licht; alles voor goede presentatie eind feb, begin maart.

Hopelijk op de Duncan manier; interview op tv met clipprimeur en later de live versie.
pi_203388972
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:00 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat is ook weer waar. Komt misschien omdat ik zelf niet van het Nederlandse lied houdt. Maar ik geef het een kans, ben benieuwd
Haar genre is ook niet echt 'het Nederlandse lied' (wat dat ook moge zijn). :P In ieder geval geen Sieneke of Suzan en Freek ofzo.

Het is denk ik ook meer rap-achtig dan zingen?
Zoals ik het nu in mijn hoofd heb ligt de nadruk meer op de muziek zelf (elektronisch?) en de sfeer dan dat zij echt heel veel zingt, maar goed, dat moeten we nog zien natuurlijk.
Koel en donker bewaren
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 15:21:15 #100
388664 crew  Dotteke
pi_203389013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:18 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Haar genre is ook niet echt 'het Nederlandse lied' (wat dat ook moge zijn). :P In ieder geval geen Sieneke of Suzan en Freek ofzo.

Het is denk ik ook meer rap-achtig dan zingen?
Zoals ik het nu in mijn hoofd heb ligt de nadruk meer op de muziek zelf (elektronisch?) en de sfeer dan dat zij echt heel veel zingt, maar goed, dat moeten we nog zien natuurlijk.
Dat wordt afwachten dan, enig idee wanneer dat bekend gemaakt wordt?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')