ChevyCaprice | vrijdag 31 december 2021 @ 23:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 31 december 2021 @ 23:29 |
En nee natuurlijk rijdt Max niet altijd hetzelfde. Dat zou vrij dom zijn | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 31 december 2021 @ 23:31 |
Zoals ik al zei, oogkleppen. Het is aantoonbaar niet waar. ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 31 december 2021 @ 23:35 |
Het ergste is dat die zich zelf er ook heeft afgereden met Ocon (lol) | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 31 december 2021 @ 23:40 |
Als het Lewis was geweest, had je precies het tegenovergestelde gezegd. Ik vind het overigens heerlijk om je zo te zien spartelen. ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 31 december 2021 @ 23:42 |
Wat heeft Lewis hiermee te maken? En nee, Lewis was niet zo dom geweest om dat gat dicht te gooien. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 31 december 2021 @ 23:45 |
Jouw oogkleppen zijn geliëerd aan Lewis. kuchekucheMonzakuchekuche. En dat is slechts één voorbeeld. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 31 december 2021 @ 23:57 |
Goed gesprek boys. Lekker bezig | |
ChevyCaprice | zaterdag 1 januari 2022 @ 00:03 |
Max had één doel in monza en dat was om Lewis eraf te rijden. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 1 januari 2022 @ 00:10 |
Blijf jezelf dat maar wijsmaken. ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 1 januari 2022 @ 00:40 |
Sorry, ik kan het niet laten | |
Nattekat | zaterdag 1 januari 2022 @ 00:46 |
TT aangepast. De beste wensen ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 1 januari 2022 @ 00:49 |
Jij ook maat. En aan de rest natuurlijk ook | |
Whiskers2009 | zaterdag 1 januari 2022 @ 01:42 |
You too ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 1 januari 2022 @ 09:04 |
Jij ook de beste wensen ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 09:11 |
Beste wensen dames, heren en alles ertussenin. | |
Zorro | zaterdag 1 januari 2022 @ 11:14 |
Allemaal een gelukkig![]() | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 11:19 |
@ChatbotChevy vindt hier iets van. | |
Starflyer | zaterdag 1 januari 2022 @ 11:39 |
De beste wensen allemaal! | |
Symphonic | zaterdag 1 januari 2022 @ 12:41 |
![]() | |
Nebelwerfer | zaterdag 1 januari 2022 @ 12:41 |
Dit aan u en jullie allen ! | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 13:48 |
ChevyCaprice | zaterdag 1 januari 2022 @ 14:48 |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 14:49 |
D. | zaterdag 1 januari 2022 @ 14:56 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 1 januari 2022 @ 15:56 |
Las net een bericht dat Gasly Hamilton gaat vervangen bij merc. Kan alleen nergens terugvinden, heb weg geklikt ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 15:58 |
Kwam hem ook tegen ja. Berichten van sites die beginnen met 'er gaat een gerucht dat' zijn doorgaans erg wegklikwaardig. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 januari 2022 @ 16:04 |
Heb gevonden https://gp33.nl/opmerkeli(...)n-door-pierre-gasly/ | |
DjVero | zaterdag 1 januari 2022 @ 16:34 |
Dit gaat toch nooit gebeuren? ![]() Zou wel mooi zijn voor Gasly, alhoewel ik het idee heb dat hij volgend jaar in die Red Bull zit. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 16:36 |
Ik denk dat Toro Rosso Alphatauri zomaar eens de verrassing van komend jaar kan zijn. | |
Starflyer | zaterdag 1 januari 2022 @ 16:39 |
Eerder ging al het gerucht dat Hamilton kenbaar had gemaakt komend seizoen gewoon aan de start te staan. Kwam bij de Italiaanse tak van Motorsport.com vandaan, die ik toch wat betrouwbaarder acht dan de Britse Express. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 16:52 |
Ik denk dat beide berichten nergens op gebaseerd zijn. | |
Peterselieman | zaterdag 1 januari 2022 @ 16:59 |
Gelukkig nieuw jaar allemaal ![]() Wie maakt er een nieuwe OP? | |
Nattekat | zaterdag 1 januari 2022 @ 17:41 |
Voor het eerst dit jaar ook maar weer eens de laatste ronde teruggekeken, ditmaal weer met Olav als commentator. Die man is het gewoon helemaal kwijt aan het einde, zo mooi ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 18:12 |
| |
Peterselieman | zaterdag 1 januari 2022 @ 19:44 |
Nattekat | zaterdag 1 januari 2022 @ 20:36 |
Ga jij nou maar gewoon zakelijk commentaar luisteren volgend jaar zuurkous. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 20:58 |
Is goed, campingsupporter. | |
ChevyCaprice | zaterdag 1 januari 2022 @ 21:12 |
Jongens jongens, hou het leuk | |
Peterselieman | zaterdag 1 januari 2022 @ 22:42 |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 22:46 |
Bemoei je er niet mee, nep-mod. Van topuser @Nattekat kan ik dit prima hebben. | |
ChevyCaprice | zaterdag 1 januari 2022 @ 22:55 |
Wat zei ik nou | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 23:04 |
https://imgur.com/gallery/odAA4iU | |
ChevyCaprice | zaterdag 1 januari 2022 @ 23:05 |
Niet geklikt. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 januari 2022 @ 23:08 |
Jammer. Doe ik al die moeite. | |
ChevyCaprice | zaterdag 1 januari 2022 @ 23:10 |
Nou, vooruit dan maar. Toch een schattig en leuk plaatje ![]() | |
Nattekat | zaterdag 1 januari 2022 @ 23:58 |
Likes gegeven. | |
Peterselieman | zondag 2 januari 2022 @ 00:12 |
Toch jammer dat jullie meer kusjekroel met elkaar doen dan commentaar geven op de eerste vage foto van Mercedes | |
Zorro | zondag 2 januari 2022 @ 00:32 |
Mercedes bestaat niet. | |
ChevyCaprice | zondag 2 januari 2022 @ 00:52 |
Die foto schijnt gewoon een soort gerebadgete versie van de mule van die auto van de F1 zelf, meer dan de daadwerkelijke auto. Zou sowieso dom zijn om nu al dingen weg te geven aan de concurrentie. | |
ChevyCaprice | zondag 2 januari 2022 @ 00:54 |
Maar misschien is het wel de echte auto, en dan is er dus niks opvallends aan want hij lijkt sprekend op die F1 mule auto | |
Peterselieman | zondag 2 januari 2022 @ 00:54 |
Of om de concurrentie op een dwaalspoor te zetten | |
ChevyCaprice | zondag 2 januari 2022 @ 00:58 |
Precies. Ik had nog niet die finnen gezien onderop de auto die je op de foto ziet net onder de voorwielophanging maar die zitten dus ook op die mule, dus ik dacht dat dat een teken was, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus ik denk dat de andere teams dit niet echt serieus nemen. Al leggen ze het vast wel even naast hun ontwerp voor de auto ![]() | |
#ANONIEM | zondag 2 januari 2022 @ 03:34 |
Hamilton gaat gewoon door gok ik zo, even een paar maanden rust en dan gaat ie weer. Hoop ik. Ik kan me een F1 nu zonder Hamilton niet eens voorstellen eerlijk gezegd. Een Gasly vs Russell gaat een deadly combination zijn, dat gaan ze nooit doen bij Mercedes, 2 zeg maar rookies, die zichzelf allebei heel erg graag willen bewijzen. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2022 03:35:29 ] | |
#ANONIEM | zondag 2 januari 2022 @ 03:36 |
Als al iemand Hamilton zou moeten vervangen zouden ze een ervaren coureur nemen gok ik. | |
#ANONIEM | zondag 2 januari 2022 @ 03:37 |
Maar hij blijft gewoon ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 januari 2022 @ 08:31 |
Die foto is flauwekul. Het is gewoon de Mule van de FIA in de kleuren van Mercedes. Of denk je dat Mercedes met een dergelijke achtervleugel gaat rijden? Even wat fotoshop: ![]() De Mule in RB kleuren: ![]() De officiële Mule vanuit dezelfde hoek: ![]() Bij de Mercedes foto is de diffuser wat duidelijker aanwezig, die valt bij de andere wagens wat weg in de schaduw. De neus van de Mercedes lijkt wel wat smaller. [ Bericht 7% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 02-01-2022 09:15:03 ] | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 januari 2022 @ 09:28 |
Ik wist dit niet, maar vond het wel grappig. | |
Starflyer | zondag 2 januari 2022 @ 10:40 |
Er zijn blijkbaar wel wat foto's van de Mercedes opgedoken. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 januari 2022 @ 10:45 |
Uit hun teaser was ook wel duidelijk dat het geen render is, omdat een aantal dingen toch wel net anders zijn, zoals de neus en de vinnen onder de wagen. Dat er een full-scale model is gebaseerd op de mule is natuurlijk ook logisch als startpunt voor de ontwikkeling van de 2022 auto. Ik ken niet de reglementen, dus weet niet in hoeverre de auto's fysiek van elkaar (en de mule) kunnen afwijken, maar het lijkt me in elk geval helder dat de achtervleugel nooit zo gaat blijven als op de mule en de modellen die gedeeld zijn en ik denk dat dat ook geldt voor de voorvleugel. In deze achtervleugels is namelijk geen tot nauwelijks ruimte voor een DRS effect en de voorvleugels zullen neem ik aan minder golvend gaan worden, wat rechter. Wat bij de Mercedes wel nog opvalt is de extra horizontale stang bij de voorwielophanging. | |
PzKpfw | zondag 2 januari 2022 @ 11:09 |
De mule voor 2022 doet toch een beetje aan als een futuristisch speelgoedautootje. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 januari 2022 @ 11:18 |
Dat is vooral de kleurstelling. Ik vind hem verder wel mooi, maar op aero hier en daar wat onrealistisch. | |
Dauthi | zondag 2 januari 2022 @ 11:43 |
Als we F1technical.net en Craig Scarborough mogen geloven is het niets meer dan een F1 showcar die Mercedes gekocht heeft. Andere teams en sponsors hebben ook deze auto's gekocht. Auto is gebaseerd op regels die ergens in 2022 zijn uitgegeven maar niet uptodate zijn. | |
Tarado | zondag 2 januari 2022 @ 11:59 |
dus dit is cryptisch voor hij stopt............................................................................niet | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 januari 2022 @ 12:23 |
God wat een triestheid. Maar goed, de volgende stap in het narratief zoals voorspeld. | |
ChevyCaprice | zondag 2 januari 2022 @ 12:44 |
Hij gaat voor 8 ![]() Als zij overduidelijk de beste auto hebben hoop ik dat die hem pakt. | |
Tarado | zondag 2 januari 2022 @ 12:52 |
Ik niet, niet zozeer om hem hoor want hij is wel goed natuurlijk, maar ik hoop op een spannend seizoen dus mocht Mercedes weer ver voor zitten dan op z'n minst onderling een spannende strijd. Maar mijn voorkeur heeft sowieso een strijd tussen 3 teams om de eerste plek, Sainz of Leclerc die mee gaan doen of zelfs WK worden zou perfect zijn, voor mij hoeft Verstappen het niet te worden als het maar spannend wordt en er geen team is wat dominant is zoals Mercedes de afgelopen 8 jaar. | |
ChevyCaprice | zondag 2 januari 2022 @ 12:56 |
Zou inderdaad beter zijn als er meerdere teams meedoen. Motorisch zijn de verschillen niet zo groot meer hem ik het idee, en met een nieuwe auto met weinig bewegingsruimte is er wel kans op meer concurrentie om de winst. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 januari 2022 @ 12:58 |
Exact dit. Bovendien doet dat hele record me weinig, het zegt vooral wat over de Mercedes dominantie in die jaren. Ik hoop dat er nooit meer een F1 coureur zo makkelijk de kampioenschappen aaneen rijgt omdat het gewoon niet goed voor de sport is. Tenzij er een tijdperk komt waarin de auto's echt dicht bij elkaar liggen en er een coureur is die duidelijk beter is dan de rest, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. | |
Dauthi | zondag 2 januari 2022 @ 13:32 |
Wanneer alles gelijk is kansen en uitkomsten etc, dan zal de beste meest talentvolle coureur winnen. Dat betekent dan net zo goed dominatie totdat die coureur stopt of er een nieuw jong talent doorbreekt. Je ziet dat in iedere sport, Usain Bolt, Phil Taylor, Magnus Carlsen, Valentino Rossi, Bernd Schneider al die schaatsers, allemaal domineren ze hun tijdperk. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 januari 2022 @ 14:21 |
Dat is in de motorsport toch echt anders als op een schaats. Ten eerste zal het nooit helemaal gelijk worden en zijn de verschillen per baan veel groter, waardoor de ene auto (en ook coureur) op de ene baan en de andere op de andere baan wat sterker zal zijn. Dan heb je nog het verhaal van afstelling en het team achter je rijder die ook invloed heeft op de prestaties waar van week tot week verschillen in kunnen zitten. Het speelveld voor de coureurs zal op die manier nooit helemaal gelijk zijn. Daarbij ben je veel minder dan bij schaatsen en hardlopen afhankelijk van fysiek van de sporter. Als je de verschillen in rondetijden ziet, dan vallen kwartjes in de F1 veel makkelijker de ene of de andere kant op dan bij puur fysieke sporten. Neemt niet weg dat inderdaad in heel veel sporten periodes zijn geweest van dominantie. Waarbij Bolt natuurlijk een zowat eenmalig fenomeen is. Maar er zijn in diezelfde sporten ook periodes dat niet 1 maar 2, 3 of 4 sporters de prijzen verdeelden. Ik denk dat we in de F1 nu genoeg rijders hebben die om P1 kunnen strijden met wagens die gelijkwaardig zijn. En ja, dan zal er eentje uiteindelijk bovenaan staan, maar of dat dan 7 seizoenen op rij dezelfde gaat zijn? Daar geloof ik niets van. Overigens snap ik je Rossi voorbeeld niet, want volgens mij is zijn de motoren in de MotoGP ook niet voor alle teams hetzelfde. | |
Peterselieman | zondag 2 januari 2022 @ 16:54 |
niet per se de meest talentvolle. Je moet namelijk ook nog iets met het talent doen ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 2 januari 2022 @ 18:47 |
Waar baseren mensen trouwens op dat Honda gelijk (bijna) is met MERC? Ik heb echt het idee (gebaseerd op de laatste helft van het seizoen, Monza ook) dat het verschil nog steeds best flink is. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 januari 2022 @ 21:27 |
Ik zie dat ook niet hoor. Ik ben eerder bang dat we komend jaar gaan zien dat door de minder mogelijkheden om de wagens naar de hand te zetten, de andere Mercedes teams ineens veel nadrukkelijker mee gaan doen voorin. Ik sta er echt niet van te kijken als de McLarens volgend jaar consequent voor Perez staan. | |
WismutVeilchen83 | zondag 2 januari 2022 @ 21:44 |
Dat denk ik inderdaad ook. Als Mercedes en RBR een gelijkwaardige auto bouwen dan staat MERC er op motorvermogen 7 van de 10 races voor. En voor McLaren kan door het nieuwe reglement hetzelfde gelden waar dat nu niet het geval is. | |
MoreDakka | zondag 2 januari 2022 @ 22:00 |
Ik denk dat je gelijk hebt. Je zag in de periode 2014-2016 ook dat Mercedes teams het eigenlijk allemaal beter deden voornamelijk dankzij de motor. Williams deed zelfs nog mee om podiums. Pas toen in 2017 er weer wat meer vrijheid kwam kreeg Mercedes het iets moeilijker. | |
Mestreech1990 | zondag 2 januari 2022 @ 23:07 |
Ik vraag me toch af waar dit vandaan komt? Mercedes heeft echt geen betere motor meer hoor. Hamilton reed met een veel nieuwe motor dan Verstappen in de laatste twee races, die veel minder slijtage had als die van Max. Alsnog kon Max twee keer pole pakken (als ie hem niet in de muur had gezet). Terwijl deze banen ontzettend veel rechte stukken hadden, vooral in Jeddah. Volgend jaar zal het veld nog dichter op elkaar zitten en kan een team met een briljant idee zomaar voor het kampioenschap gaan. | |
WismutVeilchen83 | zondag 2 januari 2022 @ 23:24 |
Heb je de GP van Italië ook gekeken? MERC reed op de circuits die jij noemt met veel meer vleugel, waardoor VER er in de races telkens niet aan te pas kwam. | |
Mestreech1990 | zondag 2 januari 2022 @ 23:51 |
Ze reden helemaal niet met veel meer vleugel, hoe kom je daarbij? Hier zie je het in Jeddah. Als die motor van Mercedes op een standje 7 kan worden gezet volgens jou, dan waren de verschillen veel groter geweest in Jeddah en Abu Dhabi. Gezien Max ook nog eens een oude motor in zijn auto had. Motorverschil valt reuze mee nu, no way dat ze hem in standje 7 hebben staan. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 3 januari 2022 @ 00:28 |
Dat lijkt alleen bij een volledig nieuwe motor zo te zijn. Na 2 gp's heeft dat ding al zoveel slijtage geleden, dat het voordeel weg is. Dus de vraag zal zijn of de straffen voor extra motoren in een seizoen hetzelfde blijven of zwaarder worden. | |
DumpTruck | maandag 3 januari 2022 @ 04:50 |
Honda motor lijkt gewoon minder te slijten dus als alle Merc motors strategisch moeten gaan doen met de grid penalties gaat dat nog interresant worden. Merc is op standje Party Mode duidelijk sneller maar het scheurt die motors volledig kapot, Honda lijkt betrouwbaarder over meer races (Ironie na de Fernando opmerkingen van toen). | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 januari 2022 @ 07:12 |
Dat slijtage probleem is bij de start van 2022 gewoon opgelost hoor. Daar hebben ze al tijdens het seizoen grote stappen in gezet. | |
WismutVeilchen83 | maandag 3 januari 2022 @ 08:07 |
Ik ben blij dat jullie zo optimistisch zijn. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 08:14 |
dat vraag ik me toch wel af maar we weten het snel genoeg | |
RealistAtheist | maandag 3 januari 2022 @ 11:07 |
Overigens zie ik het wel gebeuren dat Russell de onderlinge strijd met Hamilton gewoon wint. Die was de race dat hij in moest vallen duidelijk veel beter dan Bottas terwijl hij voor het eerst in die auto zat. Als hij dan wat meer aan de auto gewend is kan het maar zo zijn dat hij Hamilton verslaat. En ik zou dat ook wel grappig vinden. Dan zal nog duidelijker blijken dat het vooral de Mercedes is die ontzettend dominant was. En dat Hamilton best een goede coureur is. Maar niet veel meer dan dat. | |
RealistAtheist | maandag 3 januari 2022 @ 11:12 |
Het is natuurlijk van de zotte dat je nu bij het verbruik van meer motoren minder gridstraf krijgt per motor. Het is de bedoeling dat je een motor ontwerpt die zowel snel als betrouwbaar is. Er zouden juist oplopende gridstraffen moeten komen. Bijvoorbeeld 1 extra motor voor de poule 10plekken, 2 extra 15plekken, 3extra 20 plekken en 4 en meer starten vanuit pitlane. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 11:15 |
ik weet het niet, dat Russel sneller is dan Bottas lijkt me wel maar hij komt in een nieuw team waar iedereen zo'n beetje achter de goat staat, dus mentaal wordt het ook zwaar voor hem | |
DombohetOlifantje1 | maandag 3 januari 2022 @ 11:17 |
Blijven dromen. Russel wordt ook allemaal een beetje teveel gehyed omdat hij in 1 race wat beter was dan Bottas. Ik heb nieuws voor je, dat was het halve veld dit jaar. | |
4-elements | maandag 3 januari 2022 @ 11:19 |
Sneller zijn dan Bottas in de race is geen grote uitdaging. Hamilton is, zoals Louis van Gaal zou zeggen, different cook. Denk niet dat Russell hem zomaar makkelijk gaat verslaan. Lewis zit al jaren bij het team, is ongelofelijk snel en weet ook goed psychologische spelletjes te spelen. Bovendien vind ik Russell tot nu toe bij Williams niet altijd even sterk. Kwalificaties is hij top, in races wat minder. Met name in kansrijke positie maakte hij nog al eens fouten. | |
RealistAtheist | maandag 3 januari 2022 @ 11:26 |
Ik denk dat Russell nog wel eens kan gaan verrassen. Hij heeft nu natuurlijk ook het probleem dat hij veel meer tegen de limiet aan moet rijden waardoor automatisch het risico wat groter wordt en de kans op fouten ook. Maar goed, we zullen het echt pas weten als we een aantal races gezien hebben. | |
RealistAtheist | maandag 3 januari 2022 @ 11:31 |
Ik zeg ook niet dat Bottas goed is. Ik denk dat Verstappen, Sainz, Norris, Russell, Gasly en Leclerc sowieso al beter zijn. Maar dat betekent dan uiteraard ook niet dat Hamilton automatisch beter is dan al deze voorgenoemde coureurs als ze in dezelfde auto zouden zitten. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 11:32 |
hij heeft wel het voordeel dat het een nieuwe auto is voor beiden | |
DombohetOlifantje1 | maandag 3 januari 2022 @ 11:43 |
Hamilton is geen koekenbakker. Het is een geweldige coureur. Ik vind sowieso dat zijn prestaties wel heel erg onderschat worden. Al levert succes op succes over het algemeen nooit een heel grote waardering op bij het publiek. Iets waar Schumacher ook al last van had in de oppermachtige Ferrari tijdperk. En ja ik weet ook wel dat Mercedes oppermachtig was in 19 en 20. Daarvoor was het echt nog wel een (leuke) strijd met Vettel, iets wat ook vergeten wordt. Maar als je ook weer ziet hoeveel moeite een Bottas had in de 'machtige' Mercedes dit seizoen... zo goed was die auto echt niet dit jaar. | |
Zorro | maandag 3 januari 2022 @ 11:44 |
Wellicht kan hij het wel, maar mag hij het ook? | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2022 @ 12:10 |
Nee. Simpel. Tenzij Hamilton volledig door het ijs zakt volgend jaar zal Russell gewoon de Bottas rol van wingman moeten overnemen. | |
Netsplitter | maandag 3 januari 2022 @ 12:58 |
https://nl.motorsport.com(...)dan-fallows/7067529/ Red Bull heeft een rechtszaak aangespannen tegen Dan Fallows. Laatstgenoemde stond jarenlang aan het hoofd van de aerodynamische afdeling, maar stapt over naar Aston Martin. De vraag wanneer die overstap mag plaatsvinden, heeft beide partijen lijnrecht tegenover elkaar gebracht in de rechtszaal. Fallows wil voor het nieuwe seizoen al aansluiten bij Aston Martin, Red Bull probeert daar een stokje voor te steken. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 12:59 |
dat denk ik niet, dan had Rosberg ook nooit die titel gepakt | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 13:00 |
![]() | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 13:04 |
en jarig vandaag, jammer dat hij dat zelf hoogstwaarschijnlijk niet eens weet ![]() | |
George_of_the_Jungle | maandag 3 januari 2022 @ 13:06 |
Logisch toch? Hij heeft waarschijnlijk aan de nieuwe auto gewerkt, dus hoe later hij kan beginnen bij Aston Martin, des te minder hij van de kennis opgedaan met de RB auto voor 2022 hij kan inbrengen in de auto van AM voor 2022. | |
4-elements | maandag 3 januari 2022 @ 13:27 |
Ik blijf het raar vinden dat ze daar niet gewoon eerlijk voor uit komen na al die jaren. ![]() | |
Netsplitter | maandag 3 januari 2022 @ 13:39 |
Dat blijft een gigantische aanname. Ik heb ergens een keer gelezen dat ze wel met hem kunnen communiceren. En races kan kijken, dus dan zal het wel redelijk goed gaan. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 13:42 |
en dat blijft ook een gigantische aanname | |
Netsplitter | maandag 3 januari 2022 @ 13:45 |
Jean Todt heeft in 2019 gezegd dat Michael naar races kijkt. Ik heb totaal geen redenen om aan de woorden van Jean te twijfelen. Jij wel? | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 13:47 |
zo zei hij het niet, hij zei dat hij samen had gekeken, ik kan ook bij iemand die in coma ligt een film kijken en dan hebben we samen gekeken | |
Netsplitter | maandag 3 januari 2022 @ 13:51 |
Kom op zeg. Dat is wel een hele trieste benadering. ![]() Zoals ik al zei, heb jij enig bewijs om de woorden van Todt in twijfel te trekken? | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 13:53 |
Triest? Hoezo dat, wat Todt toen zei was gewoon heel cryptisch en liet niets los over de toestand van Schumacher, dat jij er andere conclusies aan verbindt is aan jou. | |
4-elements | maandag 3 januari 2022 @ 14:02 |
Zolang de familie er niet open over is, blijft het speculeren over de situatie van Schumi. Hoezeer ik ook hoop dat het goed met hem gaat, ben ik bang dat hij een kasplantje is. Anders zouden ze er niet zo geheimzinnig over doen. En ja, dat is ook een aanname. | |
Netsplitter | maandag 3 januari 2022 @ 14:06 |
Todt liet wel degelijk iets los: namelijk dat ze samen een race hebben gekeken. Als iemand in coma ligt, kijkt diegene niet. Kijken doe je met je ogen open. Dat is een actieve actie. Jij twijfelt aan de woorden van Todt. Dus ben ik benieuwd waar je dat op baseert. Op welk bewijs dat hij niet de waarheid zou vertellen. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 14:08 |
geen punt dat jij er anders over denkt hoor maar dat wijzigt mijn kijk erop niet | |
Netsplitter | maandag 3 januari 2022 @ 14:10 |
Blijkbaar is het heel moeilijk om aan te geven waarom Todt zou liegen. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 14:14 |
heeft niets met wel of niet liegen van Todt te maken, het is gewoon anders interpreteren van een uitspraak | |
Netsplitter | maandag 3 januari 2022 @ 14:20 |
https://nl.wiktionary.org/wiki/kijken https://dictionary.cambridge.org/us/dictionary/english/watch Is niet anders interpreteren van een uitspraak. Iets kijken is een actieve bezigheid, ook in het Engels. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 14:28 |
![]() ![]() | |
Netsplitter | maandag 3 januari 2022 @ 14:35 |
Ik ben niet diegene die er vooral niks over wil zeggen. ![]() Behalve een vage "ander manier van interpreteren". ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 januari 2022 @ 14:49 |
Serieus, wat een onzinnige discussie. We gaan de staat van Schumacher toch niet af proberen te leiden op basis van een werkwoord dat iemand die de Engelse taal matig machtig is besluit te gebruiken? ![]() Dat is wel een dieptepuntje hoor. Ik wil ze de kost niet geven die stellen dat ze een verjaardag, kerstmis of oudjaar vieren met iemand die op de schoorsteenmantel in een vaasje ligt. | |
Predator40 | maandag 3 januari 2022 @ 15:02 |
kijk naar de on board beelden van die tijden.....bij wijze van een zeepkist kon nog races winnen met die motor erin. lewis en rosberg konden zich zoveel fouten veroorloven, alles werd gecompenseerd door die motor. dat is exact de reden ook dat ze abu dabhi verneukten door op track position te vertrouwen hahaha vroeger konden ze het zelfs nog redden met houten banden. [ Bericht 3% gewijzigd door Predator40 op 03-01-2022 15:09:34 ] | |
George_of_the_Jungle | maandag 3 januari 2022 @ 15:16 |
Ik denk juist dat hij geen kasplantje is. Als hij een kasplantje zou zijn zou hij niks fout kunnen doen, en er niks of heel weinig van meekrijgen. Ik denk eerder dat hij best het een en ander kan, maar dat het heel moeizaam is, en zijn communitie en mentale vaardigheden ernstig zijn aangetast. En dat enig bericht juist veel onrust bij hem zou kunnen veroorzaken, omdat hij er wel degelijk wat van meekrijgt, en dat de familie hem vooral daarom in bescherming wilt nemen. Maar ja, ook dat is een aanname. | |
ChevyCaprice | maandag 3 januari 2022 @ 15:40 |
Zal wel hersendood zijn, net als Nouri. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 januari 2022 @ 16:37 |
DocChevy laat zich horen ![]() Als je hersendood bent, dan ben je klinisch dood. De arts benoemt het tijdstip van overlijden. Dan is er geen activiteit in de hersenen en 0 kans op herstel. Zowel vanuit het kamp Schumacher en het kamp Nouri zijn duidelijke signalen gekomen dat zij nog reacties (zij het heel basaal) vertonen of enige vorm van bewustzijn laten zien. Zelfs een flauwe knippering van dichte ogen is niet mogelijk bij iemand die hersendood is. In de regel wordt iemand die hersendood is ook niet verder behandeld omdat er simpelweg sprake is van overlijden en geen enkele kans op welke vorm van bewustzijn dan ook. | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2022 @ 19:03 |
Darkness Imprisoning me All that I see Absolute horror I cannot live I cannot die Trapped in myself Body my holding cell ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2022 19:04:36 ] | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2022 @ 19:12 |
Er is een reden dat men daarna Bottas nam en dat was om een herhaling van het Rosberg jaar te voorkomen. | |
beantherio | maandag 3 januari 2022 @ 19:17 |
De ene wereldkampioen op schoot bij de ander. ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 3 januari 2022 @ 22:06 |
Metallica ![]() Wel een absolute hel voor betreffend persoon. Maar goed, zo'n persoon is dus (helaas voor hem/haar) niet hersendood. Hersendood = dood afgezien van machines die je nog even in leven houden door vitale lichaamsfuncties over te nemen zodat nabestaanden nog afscheid kunnen nemen en/of donorweefsel afgenomen kan worden. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 januari 2022 @ 22:28 |
Geweldig nummer, maar inderdaad niet van toepassing omdat het gaat over een getraumatiseerde en lichamelijk gehavende veteraan die gewoon bij kennis is. Uit de tijd dat Metallica nog cool was. Justice en Master zijn top albums. | |
Tarado | maandag 3 januari 2022 @ 23:29 |
Niet echt, Rosberg ging er vandoor ondanks een contract dus zoveel keuze was er niet op zo'n korte termijn en dat ze nu Russell nemen zegt toch ook wel wat, anders hadden ze Bottas wel gehouden. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2022 @ 01:40 |
Dat zie ik toch anders, Russell moest wel naar Mercedes nu anders liep zijn contract af en er waren geinteresseerden, Russell moet ook de opvolger van Hamilton worden, vermoed ik, die klaar moet staan wanneer Hamilton afscheid neemt maar dat betekent niet dat ze hem niet tot die tijd als de #2 gaan inzetten/behandelen. | |
DumpTruck | dinsdag 4 januari 2022 @ 04:20 |
Schumi is denk ik geen volledige kasplant maar ik kan me voorstellen dat communicatie op het niveau knipperen/ja-nee zeggen het grootste is. Ik gok dat hij redelijk bewust is maar ook enorm veranderd/gefrustreerd en dus een zelfstrijd voelt. Ik gun de familie rust en verder laten we hem in waarde. | |
Tarado | dinsdag 4 januari 2022 @ 08:09 |
we gaan het zien en of Russell als #2 behandeld wordt ligt echt aan Russell zelf | |
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2022 @ 08:39 |
De vraag is of Nouri en Schumacher nog bij kennis zijn en dit alleen niet kunnen uiten, in dat geval zijn ze natuurlijk wel gevangen in hun eigen lichaam. Moest alleen aan dit nummer denken om dat je aangaf dat ze nog enige vorm van bewustheid lieten zien. Hoe dan ook, verschrikkelijk. | |
Nia | dinsdag 4 januari 2022 @ 11:04 |
Verstappen zal na al dat feestvieren weer flink aan de bak moeten om al die aangekomen kilo's er weer af te trainen. | |
DjVero | dinsdag 4 januari 2022 @ 13:28 |
Straks is het een alcoholist ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 4 januari 2022 @ 13:42 |
Het is al vaker aangehaald hier, maar een #2 scenario moet Russell zelf nooit willen. De komende twee jaar in de schaduw rijden van Hamilton en daarmee de bitch van Mercedes zijn gaat echt killing zijn voor iedere carrière. Als hij het dan na twee jaar over mag nemen zal iedereen zich dezelfde vraag stellen; Kan hij het wel aan? En: Gaat Mercedes er iemand naast zetten omdat ze bang zijn dat Russell niet van het niveau Hamilton is? Nee, als Russell slim is grijpt ie meteen de eerste kans aan. | |
KillerBee4ever | dinsdag 4 januari 2022 @ 16:07 |
Als afgelopen seizoen één ding wel heeft bevestigd, is dat LH heel ver en heel diep kan gaan, en dat je hem niet zo maar even verslaat. Russell is erg goed, maar heeft zichzelf nog (lang) niet bewezen, en heeft zeker nog niet bewezen hoe hij is onder druk, laat staan inmense druk (zoals we dit seizoen hebben gezien). Ik ben het met je eens dat het 't beste zou zijn voor hem om gelijk de kans te grijpen zodra het zich aandient, maar ik moet nog maar zien of hij dit een volledig seizoen gaat volhouden. De tijd zal het leren. | |
Sabata | dinsdag 4 januari 2022 @ 16:23 |
Het doet denken aan een Australische acteur van jaren terug. John Blake. Die zat in de jaren 80 in een oorlogsfilm (Lighthorsemen) en een serie over WO1 (anzacs), maar hij raakte bij een verkeersongeluk zwaar gewond. Hij had locked in syndrom er aan overgehouden, kon dus wel alles waarnemen maar nergens op reageren. Hij schijnt een jaar voor zijn overlijden nog uit die toestand te zijn gekomen maar toen was zijn lichaam helemaal op. Blake's familie heeft nog een lange rechtzaak gevoerd met de veroorzaker van het ongeluk | |
Nia | dinsdag 4 januari 2022 @ 17:00 |
Die zuipvideos kunnen nog wel eens tegen hem gaan werken. De ranzige UK press zit er bovenop om hem als bad guy neer te zetten. | |
Nattekat | dinsdag 4 januari 2022 @ 17:00 |
Heb je het nou over de uitloopstrook in Baku? | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 4 januari 2022 @ 17:09 |
Ik walg van dit soort raciale vooroordelen. | |
DjVero | dinsdag 4 januari 2022 @ 17:28 |
Max ís ook de bad guy met zijn harde en agressieve maar redelijk faire rijstijl ![]() | |
KillerBee4ever | dinsdag 4 januari 2022 @ 17:33 |
Nee, maar goeie! ![]() Geen idee of dit een grapje is, of een tikkie sarcasme? ![]() Maar dat was mijn bedoeling in elk geval niet met mijn opmerking | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 4 januari 2022 @ 19:19 |
Het was uiteraard niet serieus. ![]() | |
KillerBee4ever | dinsdag 4 januari 2022 @ 21:06 |
![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 4 januari 2022 @ 22:30 |
De kunst is om een tweede coureur te hebben die de punten bij de concurrentie weghaalt maar niet bij de eerste coureur. | |
Rnie | woensdag 5 januari 2022 @ 00:40 |
![]() ![]() | |
nils7 | woensdag 5 januari 2022 @ 12:04 |
Snafschnauzer is weg bij Aston Martin | |
Netsplitter | woensdag 5 januari 2022 @ 12:08 |
Bron? | |
Tarado | woensdag 5 januari 2022 @ 12:09 |
dus een beetje ruzie met Stroll sr? | |
Tarado | woensdag 5 januari 2022 @ 12:12 |
| |
Starflyer | woensdag 5 januari 2022 @ 12:19 |
Toch naar Alpine? En dan Wolff naar Aston Martin, zoals eerder werd gesuggereerd? | |
ondeugend | woensdag 5 januari 2022 @ 12:20 |
![]() Hier ook een bevestiging. | |
Netsplitter | woensdag 5 januari 2022 @ 14:08 |
Dat maakt de weg vrij voor een overstap van wolff naar AM. ![]() ![]() | |
Tarado | woensdag 5 januari 2022 @ 14:08 |
Whitmarsh zit er toch? | |
Starflyer | woensdag 5 januari 2022 @ 14:17 |
Ja, maar in een hele andere rol. Hij is het hoofd van de overkoepelende organisatie waar het F1 team onderdeel van uitmaakt. Er is nu geen teambaas meer van het F1 team. Daar zou Wolff mogelijk terecht kunnen. | |
Tarado | woensdag 5 januari 2022 @ 14:18 |
maar waarom zou hij dat doen als aandeelhouder van het Mercedes team? | |
Netsplitter | woensdag 5 januari 2022 @ 14:20 |
Hij heeft ook aandelen AM gekocht ter waarde van bijna veertig miljoen. | |
Tarado | woensdag 5 januari 2022 @ 14:20 |
ik dacht dat hij die alweer verkocht had? | |
Starflyer | woensdag 5 januari 2022 @ 14:24 |
Omdat het gerucht ging dat hij daar weg zou moeten, na zijn gedrag van het afgelopen seizoen. Hij is sowieso ook aandeelhouder van Aston Martin. | |
Netsplitter | woensdag 5 januari 2022 @ 14:25 |
Volgens mij niet. Hij is wel onderzocht wegens mogelijke handel met voorkennis. Maar dat is met een sisser afgelopen. | |
Tarado | woensdag 5 januari 2022 @ 14:27 |
Hij heeft wel verkocht maar niet alles zie ik, maar dan nog van Mercedes F1 heeft hij toch 1/3?
| |
#ANONIEM | woensdag 5 januari 2022 @ 14:28 |
Yep, een derde Wolff, een derde Mercedes, een derde Ineos. | |
Tarado | woensdag 5 januari 2022 @ 14:30 |
ik geloof daar weinig van | |
Knurft-Zork3 | donderdag 6 januari 2022 @ 19:48 |
Wel grappig in dat kader dat Bose zich terugtrekt als sponsor van Mercedes. Die zijn die mishandelingen van hun koptelefoons zo zat... ![]() ![]() | |
R-woud93 | donderdag 6 januari 2022 @ 19:49 |
Moest ook wel lachen toen ik dat las ja | |
Wertha | donderdag 6 januari 2022 @ 20:47 |
No Bose No! | |
Sjeunie | donderdag 6 januari 2022 @ 21:27 |
Hoe zit het met bijvoorbeeld Zandvoort tickets? had gelukkig Silverstone tickets geboekt zodra ze available waren voor 2022, maar alle tickets zijn zo goed als uitverkocht nu, terwijl vorig jaar je nog tickets tot paar weken voor de race kon krijgen? | |
Sabata | donderdag 6 januari 2022 @ 22:18 |
![]() | |
Wertha | donderdag 6 januari 2022 @ 23:32 |
Hier land de headset op een printer van.... Epson? ![]() | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 7 januari 2022 @ 06:27 |
FOK! F1 feliciteert L. Hamilton met zijn 37e verjaardag. [ Bericht 1% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 07-01-2022 09:02:59 ] | |
Nieuwschierig | vrijdag 7 januari 2022 @ 12:46 |
![]() Daar had Bose wel een leuke reclame van kunnen maken ala het Pontiac horloge van Wim van Est | |
Nattekat | vrijdag 7 januari 2022 @ 13:55 |
Allang uitverkocht. | |
Sjoerd102 | vrijdag 7 januari 2022 @ 18:09 |
Had de nieuwe tribune bij Radillion graag gezien zoals de GT tribune op Assen. Maar dit wordt volgens mij ook niet verkeerd https://www.spa-francorchamps.be/en/workingprogress | |
Kleffe_Dop | vrijdag 7 januari 2022 @ 23:32 |
Eerst zien dan geloven... als je de afgelopen twintig jaar een Euro had gekregen voor ieder 'VW-groep in F1 gerucht'... | |
Wertha | zaterdag 8 januari 2022 @ 12:01 |
Dit soort geruchten blijven constant doorgaan, al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel gevoelig ben voor geruchten m.b.t. Red Bull. Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat zij op de lange termijn zelf motoren ontwikkelen. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 januari 2022 @ 12:32 |
Ja, dat gerucht blijft maar de ronde doen. Dit is wel de eerste keer dat er melding gemaakt wordt dat zowel Audi als Porsche in zou stappen, persoonlijk lijkt mij dat nogal onwaarschijnlijk. Als VAG instapt dan zal dat toch vermoedelijk met een merk zijn en niet met twee. VAG en RBR wordt al tijden over gesproken vooral omdat Mateschitz nogal goede contacten met VAG heeft. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2022 12:33:26 ] | |
R-woud93 | zaterdag 8 januari 2022 @ 12:33 |
Lijkt mij ook ja, al zou het wel heel vet zijn hoor ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 8 januari 2022 @ 12:36 |
Ja, uiteraard, maar dan vraag ik mij wel af of het verschillende motoren zullen zijn, ik kan mij niet voorstellen dat VAG 2 van zijn bedrijven aparte F1 motoren laat ontwikkelen voor verschillende teams. Maar alleen VAG, onder welke merknaam dan ook, zou al een hele opsteker zijn, de spoeling wordt nu toch wel wat dun in F1 qua motoren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2022 12:36:29 ] | |
YourCaptor | zaterdag 8 januari 2022 @ 12:42 |
Exact, dit hoor ik al mijn hele F1 leven zo ongeveer ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 8 januari 2022 @ 14:38 |
1 van deze 2 zou ook wel voldoende moeten zijn, heb er liever nog een Aziatisch merk bij, daarom is het ook eeuwig zonde van Honda | |
Tarado | zaterdag 8 januari 2022 @ 14:46 |
waarom zou dat niet kunnen met dezelfde motor 2 teams voorzien maar wel met een andere badge? | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 8 januari 2022 @ 15:10 |
Ja, dat lijkt me ook. Die gaan echt niet vanuit één concern verschillende motoren bouwen. Ik kan me hooguit indenken dat ze de ruimte krijgen om de motoren anders af te stellen, maar ook dat is eigenlijk niet heel logisch. | |
Ferry_76 | zaterdag 8 januari 2022 @ 16:00 |
Sterke geruchten dat Audi McLaren over wil nemen (Ook de straatautodivisie) en dat Red Bull dezelfde motoren gaat rijden onder de Porsche naam. | |
R-woud93 | zaterdag 8 januari 2022 @ 16:07 |
Dit klinkt allemaal al veel logischer ja | |
WismutVeilchen83 | zaterdag 8 januari 2022 @ 17:26 |
Door de RB Power Trains zijn er toch nog steeds 4 nu? | |
#ANONIEM | zaterdag 8 januari 2022 @ 17:30 |
Technisch gezien wel maar dat is voorlopig iig gewoon een voortzetting van de Honda F1 motor. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 januari 2022 @ 17:33 |
Het kan uiteraard wel maar het lijkt mij een nodeloze splitsing en ik verwacht niet dat VAG dat gaat doen. Overigens vraag ik mij af waarom de Lamborghini naam nooit genoemd wordt in dit verband, als er een VAG merk is wat wel wat sport credentials kan gebruiken zijn die het wel, ze hebben ooit wel meegedaan in de F1 maar niet erg succesvol. | |
Dauthi | zondag 9 januari 2022 @ 11:35 |
Lamborghini is dan ook vanuit huis uit geen motorsport merk. Feruccio vond het te duur en het kostte teveel resources. Lambo volgde meer een Pagani en Koenigsegg principe. | |
Tarado | zondag 9 januari 2022 @ 11:36 |
is dat niet wat vreemd, wat moeten ze met McLaren als automerk? | |
vosss | zondag 9 januari 2022 @ 11:42 |
Is Lewis inmiddels al weer gesignaleerd? ![]() | |
vosss | zondag 9 januari 2022 @ 11:43 |
Goeie vraag dit. Lijkt mij dus ook vrij stug. | |
R-woud93 | zondag 9 januari 2022 @ 11:44 |
Dan eerder Porsche dan Lamborghini. | |
MoreDakka | zondag 9 januari 2022 @ 11:57 |
Het is net alsof iemand een portal naar 2015 geopend heeft ofzo ![]() ![]() | |
Starflyer | zondag 9 januari 2022 @ 12:12 |
Ja, hij was bij de release van het nieuwe album van The Weeknd een paar dagen geleden. | |
Starflyer | zondag 9 januari 2022 @ 12:14 |
Toen hield Dieselgate het uiteindelijk tegen. Nu lijkt het wel door te gaan, vooral doordat de F1 overgaat op duurzame brandstoffen. | |
MoreDakka | zondag 9 januari 2022 @ 12:16 |
Volgens mij zijn beide uitspraken onwaar. Dieselgate was de reden dat VAG stopte met Le Mans, de affaire zorgde juist voor bevestiging dat er helemaal geen F1 plannen waren. | |
Starflyer | zondag 9 januari 2022 @ 12:21 |
Ik heb het anders begrepen, zoals het toen ging. Het WEC programma was het zichtbare slachtoffer inderdaad, maar ook een eventueel F1 programma waarover toen gesprekken gaande waren. En voor nu zullen we het zien. | |
MoreDakka | zondag 9 januari 2022 @ 12:24 |
Dat is een beetje het probleem, er zijn eigenlijk altijd "gesprekken" ![]() | |
Starflyer | zondag 9 januari 2022 @ 12:43 |
Ik las andere verhalen. Porsche zou toen zelfs al een prototype F1 motor gebouwd hebben. | |
MoreDakka | zondag 9 januari 2022 @ 12:47 |
Helaas ben je dan voor de gek gehouden. Kan gebeuren ![]() | |
Starflyer | zondag 9 januari 2022 @ 12:49 |
Dat betwijfel ik. https://nl.motorsport.com/f1/news/porsche-formule-1-motor-testba | |
MoreDakka | zondag 9 januari 2022 @ 12:55 |
Porsche was net als Audi bezig met ontwikkelingen voor de LMP1 klasse, niet F1. Na Dieselgate stopten die programma's, maar Porsche vond het zonde om die ontwikkelingen in de prullenbak te gooien dus hielden ze nog even vast aan dat motorprogramma. F1 'journalisten' trekken dan de conclusie dat dat gedaan werd om een F1-motor te ontwikkelen maar dat is ook weer onzin gebleken. Zie bijvoorbeeld: Allemaal opgeklopte geruchten. Net als nu ![]() | |
Starflyer | zondag 9 januari 2022 @ 13:04 |
Zoals in het artkkel ataat dat ik noemde, zegt Fritz Enzinger, Head of Motorsport bij Porsche: . Gezien de manier waarop onze voorbereidingen in 2018 vorderden, was het mogelijk om in 2021 met Porsche toe te treden tot de Formule 1, mocht die beslissing genomen zijn.” [/quote] Met andere woorden, die motor kon zowel voor de F1 als LMP1 gebruikt worden. Maar we zullen zien of het opgeklopte geruchten zijn. Ik denk van niet. | |
MoreDakka | zondag 9 januari 2022 @ 13:07 |
Als Porsche had besloten tot een F1-programma had die motor gebruikt kunnen worden. Maar die beslissing is nooit dichtbij geweest. Dat is allemaal fantasie. Dat lijkt me wel duidelijk, wishful thinking kun je moeilijk tegen argumenteren ![]() | |
Rnie | zondag 9 januari 2022 @ 13:56 |
![]() Lewis is gesignaleerd bij een release party van een of andere rapper ![]() Ik krijg het gevoel dat zijn flamboyante prioriteiten hedendaags bij andere zaken liggen dan racen. [ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 09-01-2022 14:08:37 ] | |
damsco | zondag 9 januari 2022 @ 13:57 |
Lekker boeiend wat hij in zijn vrije tijd doet | |
Caland | zondag 9 januari 2022 @ 13:58 |
En Max is de laatste weken gesignaleerd bij elk feestje van zijn beste maatje die plaatjes draait. Who cares. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 9 januari 2022 @ 14:02 |
Goh het is wat eh. Hopelijk kun je slapen vanavond. | |
Rnie | zondag 9 januari 2022 @ 14:05 |
Nee joh, het is ook niet extreem boeiend joh (op zijn slechte muzieksmaak na dan ![]() Ik weet het zo net nog niet hoor volgend jaar... ![]() | |
tralalala | zondag 9 januari 2022 @ 14:06 |
Lijkt mij lastig rijden zo. | |
Peterselieman | zondag 9 januari 2022 @ 14:07 |
Ze moeten lekker doen waar ze zin in hebben. Het gaat er om dat ze op het circuit presteren en dat hebben ze afgelopen jaar wel gedaan | |
WismutVeilchen83 | zondag 9 januari 2022 @ 14:13 |
Dit zien we elk jaar joh. Hoe gekker zijn winter, hoe beter zijn prestaties. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 9 januari 2022 @ 14:23 |
De rest van de coureurs doet dit inderdaad absoluut niet. Alleen Sir Lewis.![]() | |
Rnie | zondag 9 januari 2022 @ 14:44 |
Dat wordt niet gezegt toch? Wat wel zo is, is dat Hamilton zich, in tegenstelling tot andere hedendaagse F1 coureurs, veel meer bezighoudt en profileert in verscheidene facetten. Iedereen gaat naar een feestje, maar hamilton pakt er volgens mij net wat meer ![]() Ik vraag mij dan ook echt af in hoeverre Hamilton het na de nederlaag kan opbrengen om volgend seizoen net zo te vlammen. OF hij voelt de urge om er vol voor te gaan, of hij legt zich er (bewust of onbewust) gewoon bij neer omdat hij het niet meer zo makkelijk heeft als voorgaande jaren. Die zwart-wit mentaliteit siert hem dan ook wel weer ![]() | |
Caland | zondag 9 januari 2022 @ 14:45 |
Nope, Hamilton krijgt gewoon net wat meer aandacht. Verder is dit een beste onderbuikpost | |
Rnie | zondag 9 januari 2022 @ 14:56 |
Aangezien jij denkt dat het niet zo is, is dat ook jouw onderbuikgevoel ![]() ![]() Wanneer gaan we weer racen? ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 9 januari 2022 @ 14:56 |
Hamilton staat er volgend jaar gewoon weer, hoe graag sommigen dat ook anders willen zien. Vorig jaar ook na Amerika en Mexico toen gedacht werd dat hij het wel zou opgeven.. Als m hij een auto heeft waarmee het kan rijdt hij gewoon voorin mee. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 9 januari 2022 @ 15:23 |
De enige die alles zwart-wit ziet ben jij. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 9 januari 2022 @ 16:02 |
Wie ben jij nou weer? | |
tja77 | zondag 9 januari 2022 @ 16:09 |
Vriendje/broer van Bert? | |
Starflyer | zondag 9 januari 2022 @ 16:14 |
Eerste feestje waar Hamilton sinds de laatste race gesignaleerd wordt, en hij pakt er net wat meer? Wat een onzin! | |
BehoorlijkKritisch | zondag 9 januari 2022 @ 16:25 |
Eerder die banaan in zijn oor. | |
Netsplitter | zondag 9 januari 2022 @ 16:48 |
https://nl.motorsport.com(...)ans-in-2023/7068952/ Het Formule 1-seizoen 2022 nadert alweer met rasse schreden. Voor de helft van het veld wordt het een strijd op twee vlakken. Enerzijds op het circuit om zo goed mogelijke resultaten te boeken met de gloednieuwe wagens, anderzijds achter de schermen om een stoeltje voor 2023 veilig te stellen. ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 9 januari 2022 @ 17:13 |
Relatief veel aflopende contracten komend jaar, maar van de volgende zou het me niet verbazen als die vroeg in het jaar al opengebroken en verlengd worden: • Carlos Sainz • Fernando Alonso • Sebastian Vettel (of hij kapt ermee) En andere niet verrassende contractverleningen (maar wellicht pas na de zomer of tegen het einde van het seizoen): • Sergio Perez (prestaties tot aan de zomerstop zullen cruciaal zijn voor Checo, maar heeft het voordeel dat er relatief weinig druk vanuit AT talenten is) • Alex Albon (die haal je normaal gesproken niet voor 1 seizoen lijkt me) • Guanyu Zhou (Chinese moneyzzzzz) • Mick Schumacher (tenzij een betere mogelijk zich aandient voor hem, Williams wellicht?) • Nikita Mazepin (Russian moneyzzzzz) En eigenlijk maar een paar waarvan ik denk dat ze mogen vrezen voor een contractverlenging: • Nicholas Latifi (Williams zit met de nieuwe eigenaar minder om geld verlegen, zou zomaar ten koste kunnen gaan van Latifi) • Yuki Tsunoda (moet de lijn van de laatste wedstrijden doorzetten, net als bij Checo is het eerste half jaar cruciaal, anders staat er een nieuw Red Bull talent in de coulissen klaar voor 2023) En dan moeten we Oscar Piastri nog ergens kwijt. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-01-2022 17:20:16 ] | |
Rnie | zondag 9 januari 2022 @ 18:01 |
Check in de linker bovenhoek van deze post. Ik geef je een klein hintje: Het begint met de letter R. Leuk duivels vrouwtje heb je als avatar! Wie is dat precies? ![]() | |
Rnie | zondag 9 januari 2022 @ 18:03 |
Dat zie ik niet. Het is of dit, of het andere. | |
Kreator | maandag 10 januari 2022 @ 09:40 |
Bahrein is geboekt! Gaan met 4 man die kant op. Ben benieuwd, lijkt me wel tof daar. | |
Ferry_76 | maandag 10 januari 2022 @ 15:05 |
Geen idee, maar VAG heeft natuurlijk ook al Bentley en Lamborghini (Bugatti net verkocht aan Rimac). Misschien was het onderdeel van de deal dat ze het hele pakket moeten kopen, niet alleen het F1 team. Lamborghini hebben ze ook aardig er bovenop geholpen na de overname. Meer hier: https://www.autoblog.nl/n(...)-ook-naar-f1-2968518 | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 januari 2022 @ 14:48 |
https://nl.motorsport.com(...)a-onderzoek/7188981/ Geen nieuws, maar past weer prima in het straatje. De FIA wordt onder druk gezet om met iets te komen dat HAM en MERC voldoende pleast zodat ze doorgaan. Het is bijna chantage. Onze sterrijder gaat alleen door als het voldoende naar onze zin is (lees: ons een voordeel oplevert dat significant genoeg is). | |
daNpy | dinsdag 11 januari 2022 @ 14:54 |
Dat zijn ze ook gewend in hun "zware strijd". | |
daNpy | dinsdag 11 januari 2022 @ 14:58 |
Laten we hopen dat ze Perez zsm weer lozen voor iemand mét talent. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 januari 2022 @ 15:01 |
Ik zie op dit moment niet iemand die beschikbaar is en die het beter zou doen. Uiteindelijk heeft Perez in Monaco, Baku, Turkije én Abu Dhabi HAM cruciale punten gekost. Dat is meer dan Bottas voor elkaar heeft gekregen. HAM en VER staken zo ver boven de rest uit dat ik me afvraag wie het veel beter zou hebben gedaan én die ook 2e viool wil spelen. | |
Nattekat | dinsdag 11 januari 2022 @ 15:05 |
Perez op oude banden die Hamilton achter zich weet te houden is gewoon geweldig en precies wat je nodig hebt als RB. Vergelijk dat met een Bottas die als een vis op het droge lag te spartelen na de herstart in Baku. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 januari 2022 @ 15:10 |
Precies. En dat deed Perez in Turkije ook al, waar hij HAM van het podium hield. In Brazilië deed hij ook wat hij kon, maar was HAM gewoon te snel. In Amerika dwong hij HAM om eerder naar binnen te gaan dan hij wilde. Feitelijk heeft hij alleen op Imola en in Oostenrijk 2x door een fout niks kunnen doen. Qua pace had hij natuurlijk vaker iets kunnen doen, maar dat gold ook voor Bottas. Je zult een betere coureur moeten hebben als je meer wilt kunnen verwachten, maar wie dan?! | |
Nattekat | dinsdag 11 januari 2022 @ 15:16 |
In Oostenrijk werd hij eraf gereden door Norris. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 januari 2022 @ 15:23 |
Klopt, maar hij zat voor HAM. Was niet super handig om daar op die plek die inhaalactie te doen imo. | |
Nattekat | dinsdag 11 januari 2022 @ 16:24 |
F1 / Hülkenberg niet overtuigd door 2022-auto: "Niet bepaald trager dan nu" | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 januari 2022 @ 16:34 |
Dat is slecht nieuws, volgens Max was die van hen 4 seconden trager ![]() | |
daNpy | dinsdag 11 januari 2022 @ 17:39 |
Drie rondjes goed rijden op een heel seizoen. Als Perez wat beter had gepresteerd overall had Hamilton nooit in de laatste race evenveel punten gehad. Dat Bottas geen racer is weten we al lang, maar hij stond nog steeds veel vaker op het podium als Perez, en zelfs die prestatie is slecht van Bottas in vergelijking met voorgaande jaren. Perez laat goed zien wat het verschil is tussen een paydriver en iemand mét talent. Bijna 2x zoveel punten in dezelfde auto. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 januari 2022 @ 18:20 |
Bottas stond vaker op het podium omdat de MERC in grote delen van het seizoen de betere auto was. Effectief heeft hij Hamilton 1x geholpen, in Turkije. Verder zelfs strategisch totaal niet. Dat heeft Perez beter gedaan. Nogmaals: wie zou jij in die 2e RB zetten dan? | |
daNpy | dinsdag 11 januari 2022 @ 18:56 |
Nogmaals; daar is inderdaad niemand voor beschikbaar. En dat is de enige reden dat Perez er zit. Want hij heeft in dat zitje helemaal niks te zoeken. | |
Peterselieman | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:09 |
Uiteraard. Nooit direct het achterste van je tong laten zien | |
Peterselieman | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:10 |
De F1 is meer dan klaagmans en klaagteam | |
daNpy | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:13 |
Laat Mercedes dan maar weg blijven inderdaad, met hun grote mond. Doei doei, onsportiefste team van de grid. Die maken de sport echt kapot in mijn ogen. Kijken of Ham dan nog een stoeltje krijgt. En of ie mee gaat doen als het in een Williams kan ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:48 |
Als je de vrije hand zou hebben en alle coureurs kan kiezen? Moeilijke. Bottas zou dan helemaal geen slechte keuze zijn als je voor een constructeurs titel gaat, als het om support aan je #1 rijder gaat dan wordt het een hele lastige keuze, denk ik. Iemand als Alonso of Vettel, mischien? | |
Nattekat | dinsdag 11 januari 2022 @ 19:53 |
Ik zou het niet erg vinden als klaagmans uit de sport verdwijnt. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 januari 2022 @ 20:05 |
Als je volledige vrije keuze had dan koos je natuurlijk voor Hamilton. Maar zo’n type coureur betekent, net als Leclerc of Norris oorlog. Ik had Russell wel graag gezien, maar die heeft MERC net op tijd gepromoveerd. Vettel en Alonso zie ik niet snel 2e viool spelen. Die zou je dan gelijke kansen moeten geven, dan zou het kunnen werken, maar ik vraag me af of die 2 het risico willen nemen om compleet afgeslacht te worden. Dan blijven prima subtoppers als Bottas of Perez over. Sainz had trouwens ook prima gekund. | |
Starflyer | dinsdag 11 januari 2022 @ 20:43 |
Ik ben wel benieuwd wat Gasly nu in de RBR kan. Sinds de dood van Hubert is hij serieuzer geworden, waardoor hij, in ieder geval in de AT, een stuk beter is gaan presteren. | |
Marcoss | dinsdag 11 januari 2022 @ 21:01 |
Waarbij het ook wel enorm lastig was om punten af te pakken van Max. Hij reed top-2 of hij crashte uit de race.. dan moet Bottas winnen om punten af te pakken, wat hem inderdaad maar 1x lukte + 2x in de sprintraces. Hamilton had een aantal matige races met Monaco, Oostenrijk 2, Turkije en ook Baku (al had hij die alsnog kunnen winnen), dan is het voor Perez ook makkelijker om punten af te pakken. Het blijft eeuwig een held door Abu Dhabi, maar ik vind alsnog dat je meer kan en misschien wel moet verwachten van de teamgenoot van Max. | |
Ferry_76 | dinsdag 11 januari 2022 @ 22:17 |
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Hamilton na het behalen van zijn achtste titel zijn afscheid had willen aankondigen, nadat hij Verstappen in een direct gevecht had verslagen, meer titels dan wie dan ook ondanks zijn covid problemen maar nu met zichzelf in de knoop zit. Als hij er nu mee stopt zal hij toch als iemand gezien worden die niet tegen zijn verlies kan, als hij doorgaat zal het met nieuwe regels, auto's en een snelle teamgenoot aan de bak moeten, en ik vraag me af of hij daar de motivatie nog voor kan vinden. | |
Dazalbest | dinsdag 11 januari 2022 @ 22:56 |
Hij weet ook wel dat het er niet meer in zit maar geeft dan de Fia de schuld waarom hij stopt als ze nu niet doen wat hij/merc wil.... ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2022 @ 00:01 |
Hamilton als wingman? Dat lijkt mij toch geen goed idee ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2022 @ 00:02 |
Ik denk nog een jaar AT en dan vervangt Gasly Perez bij RBR. Mijn gokje, he? ![]() | |
SiGNe | woensdag 12 januari 2022 @ 01:37 |
Het is gewoon toneelspel. Bottas is geen teamleider en Mercedes kon ook niet meer om Russell heen. Dus Bottas zou sowieso weg moeten om plek te maken voor Russell. Twee nieuwe rijders voor een team als Mercedes is ook niet slim. Hamilton doet volgend jaar gewoon weer mee, paar miljoen extra salaris erbij voor z'n tranen. En Mercedes zelf zal vast meer duidelijke regels afdwingen bij de FIA. | |
DumpTruck | woensdag 12 januari 2022 @ 04:38 |
Dat Lewis het einde van die race shit vond is ook gewoon begrijpelijk, Latifi had hen net iets eerder in de muur moeten planten zodat alle backmarkers erdoor konden. Merc heeft het imo voor hem verkloot door hem niet te pitten voor softs, tegen het einde van het seizoen was de merc toch iets beter dus hij had max nog wel kunnen pakken; zonder die verdedeging van Perez hadden ze dat sowieso gedaan. Masi / stewards maken la het hele seizoen blunders; dus ik vind de titel van Max helemaal verdiend maar het is wel lekker klunzig gegaan wat dat betreft. Lewis was sportief naar Max, die snapt heus wel dat Max die kans gewoon pakt. Maar dat het zuur is snap ik ook. Als Die band niet geknald was in Baku, Silverstone Max geyield had (of je dat nu op Max of Lewis gooit) was het nooit zo close geweest. [ Bericht 6% gewijzigd door DumpTruck op 12-01-2022 04:56:02 ] | |
WismutVeilchen83 | woensdag 12 januari 2022 @ 08:07 |
Je kunt het ook omdraaien, Max werd steeds 1e of 2e omdat Bottas voortdurend 3e of lager eindigde ![]() | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 12 januari 2022 @ 08:53 |
Hamilton en Verstappen kennen elkaars wings al als de beste. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, Hamilton wordt in de Redbull totaal zoek gereden door Verstappen. | |
Marcoss | woensdag 12 januari 2022 @ 09:15 |
Oh zeker, ik zeg ook niet dat Bottas het afgelopen seizoen goed gedaan heeft, daarvoor heeft hij zich te weinig bemoeid met de strijd tussen Max en Lewis. Maar ik bedoelde vooral dat Perez meerdere races die rol wel heeft kunnen spelen, maar dat ik dat niet meteen de verdienste vindt van Perez, maar meer omdat Lewis gewoon een matige race had en Perez om die reden in de buurt kon komen. In Monaco bijvoorbeeld kwalificeerde Perez zich als 9de, normaal gesproken had hij dan nooit meer een rol kunnen spelen op die baan, dat kon hij nu enkel omdat Lewis er dat weekend echt helemaal niks van bakte.. [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 12-01-2022 09:53:27 ] | |
Tarado | woensdag 12 januari 2022 @ 09:19 |
ik denk ook wel dat Verstappen sneller is dan Hamilton in dezelfde auto maar dat blijft een aanname | |
WismutVeilchen83 | woensdag 12 januari 2022 @ 09:45 |
Het zou kunnen, maar ik verwacht niet dat hij het dan beter doet dan Perez nu. Gasly doet het prima, maar niet beter dan dat Perez het deed bij subtoppers waar hij reed. Het verschil tussen Verstappen en de subtop is gewoonweg te groot. Je gaat pas zien dat jongens als Perez en Gasly structureel op het podium eindigen wanneer de auto dominant is. Zoals de MERC al jaren, of Ferrari met Barrichello in 2000-2004. Zodra je een auto hebt die voor toppers op zichzelf goed genoeg is om mee te winnen, maar die niet ver boven de rest uitsteekt, zul je zien dat subtoppers altijd moeite genoeg hebben om de subtopteams voor te blijven. Vaak lukt dat wel, maar vaak ook niet. En dan steek je al snel enorm schraal af. Je zag dat ook bij bijvoorbeeld Schumachers teamgenoten bij Benetton, of Irvine in zijn eerste jaren. Of aan Massa naast Alonso. Die jongens leken niks mee te kunnen, maar het was vooral een combinatie van een 1e rijder die extreem goed is en een auto die heel nikkig is / niet extreem dominant.. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 12 januari 2022 @ 09:46 |
Ik durf wel aan dat Max HAM zoek rijdt in de RBR, maar of hij dat ook in een MERC doet vind ik moeilijker in te schatten. | |
Tarado | woensdag 12 januari 2022 @ 09:58 |
het blijft gewoon altijd moeilijk vergelijken, het punt is dat iedere coureur zo hard rijdt als nodig eenmaal op P1 dus dat hij vaak heeft kunnen cruisen naar overwinningen zegt weinig over hem, meer over de incompetentie van de andere constructeurs en z'n teammaat | |
daNpy | woensdag 12 januari 2022 @ 10:07 |
Aangezien die auto veel makkelijker te besturen is lijkt me dat ie daar nog sneller mee kan zijn. Het voordeel van Ham is dat ie er al 7 jaar mee rijdt. | |
theguyver | woensdag 12 januari 2022 @ 10:15 |
Ligt ook beetje aan of de monteur van max mee gaat die weet exact hoe de auto af te stellen voor max zodat ie er net iets meer uitgeperst krijgt dan zijn team genoot. En de Rb is lastiger om onder controle te krijgen dan de merc. | |
daNpy | woensdag 12 januari 2022 @ 10:20 |
Daar hoeft de "monteur" van Max niet voor mee. Max kan precies aangeven wat er veranderd moet worden, wie dat doet maakt niks uit. Dat is het verschil tussen Alonso, Max, Lauda, en iemand als Stroll. Zelfs Ricciardo was verbaast over de technische kennis van Max in 2016 en moest toegeven dat hij technisch helemaal niet zo goed onderlegd was. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 12 januari 2022 @ 11:10 |
Dat is dan ook niet helemaal wat ik zei. Ik zei er bewust bij 'in de RedBull'. Want ondanks de nieuwe reglementen zal die wagen gewoon gebouwd worden volgens de specs die Verstappen prettig vindt en volgens een designfilosofie die hij door en door kent. In de Mercedes kan het ook zomaar andersom zijn. Ik denk het niet, maar het zou kunnen. | |
Tarado | woensdag 12 januari 2022 @ 11:22 |
ook dat blijft een aanname, dat Verstappen er goed mee overweg kan zegt niet dat een ander dat niet kan, zeker iemand van het kaliber Hamilton, Verstappen zegt zelf ook dat hij geen specifieke rijstijl heeft, hij probeert gewoon het hardst te gaan met het materiaal wat hij krijgt en het moment According to Max Verstappen there is no such thing as a 'Verstappen-style' of driving. The Dutchman says you have to adapt yourself per car and per weekend. When a driver doesn't do that, he or she will never be fast.
| |
WismutVeilchen83 | woensdag 12 januari 2022 @ 16:13 |
https://nl.motorsport.com(...)oor-f1-2022/7215635/ Godver, zou dit echt zo zijn? ![]() ![]() | |
Rianne84 | woensdag 12 januari 2022 @ 16:24 |
Dat zou wat zijn als teams ontslag van medewerkers kunnen eisen. Ik mag hopen dat de FIA hier niet op in gaat. | |
Tarado | woensdag 12 januari 2022 @ 16:25 |
Dat organogram van de FIA schijnt nog niet volledig te zijn dus het is gewoon even afwachten, het is ook niet zo makkelijk Masi te vervangen | |
Knurft-Zork3 | woensdag 12 januari 2022 @ 16:29 |
Op Max z'n input afgaan kan dus ook nadelen hebben zoals we laatst hoorden van Pierre Wache. Technisch directeur Red Bull: "Verstappen's talent was een oorzaak van het probleem"
| |
Nattekat | woensdag 12 januari 2022 @ 16:29 |
Dit klinkt als F1 journalistiek. En we weten allemaal hoe treurig het niveau van F1 journalistiek is, zelfs als het niet Engels is. | |
Starflyer | woensdag 12 januari 2022 @ 18:09 |
Dit. De FIA heeft onder Ben Sulayem een reorganisatie ondergaan met wat andere poppetjes en functies, zoals vaker bij een nieuwe FIA voorzitter het geval is. Voor zover ik gelezen heb blijft Masi gewoon de F1 Race Director en Tombazis verantwoordelijk voor de technische reglementen. Alleen rapporteren ze nu aan Peter Bayer, die de algehele verantwoordelijkheid over de single seaters krijgt. | |
daNpy | woensdag 12 januari 2022 @ 19:45 |
Ik weet niet in hoeverre Masi invloed heeft gehad op de zeer bijzondere beslissingen het hele seizoen. Iets waar Mercedes, op de laatste race na, echt niks over heeft te klagen. Mercedes moet gewoon opzouten met hun gejank. Blijf dan weg als je na 7 wereldtitels zonder tegenstand nog meent dat anderen voorgetrokken worden ![]() | |
Nebelwerfer | woensdag 12 januari 2022 @ 20:29 |
Mwa, het niveau van de f1 politiek is niet altijd veel beter. | |
Peterselieman | woensdag 12 januari 2022 @ 20:40 |
Ieder team wil graag competitie, maar alleen als ze zelf winnen | |
spectrumanalyser | woensdag 12 januari 2022 @ 21:10 |
Het is mij ook een raadsel. Er is aangegeven dat de stewards straffen uitdelen en niet Masi. Het zou ook wel gek als Masi dat wel zou doen. Heb zijn naam niet zien staan op die documents als er een straf is uitgedeeld. | |
Evenstar | woensdag 12 januari 2022 @ 21:56 |
Duidelijk dat Lewis/Mercedes de afgelopen dagen een media offensief zijn begonnen om hun zin te krijgen of in ieder geval weer een voordeel te hebben volgend jaar. Lewis gaat echt niet stoppen en als die dat wel zou doen had hij het al lang bekend gemaakt. Dit is gewoon weer typisch een Lewis/Mercedes spelletje die ze constant spelen. Constant spelletjes willen spelen, maar ondertussen mentale weerbaarheid van een vaatdoek hebben .... ![]() | |
WismutVeilchen83 | donderdag 13 januari 2022 @ 07:13 |
Mij zou het anders absoluut niets verbazen als MERC zinspeelt op iets waarbij bijvoorbeeld Masi geofferd moet worden en opgevolgd moet worden door iemand die MERC ziet zitten. | |
daNpy | donderdag 13 januari 2022 @ 08:25 |
Bijzonder vervelend als je stewards overruled worden door iemand die daar niet zit voor jouw team idd ![]() | |
Tarado | donderdag 13 januari 2022 @ 08:27 |
dat ze het willen en hopen is natuurlijk wat anders dan dat het ook gaat gebeuren, voorlopig zijn het allemaal vooral clickbait geruchten | |
WismutVeilchen83 | donderdag 13 januari 2022 @ 09:19 |
Zeker, maar bij F1 aan tafel ging het er gisteren ook over. Dat gedreig van MERC zal de FIA in principe een zorg moeten zijn, maar de F1 zelf wil natuurlijk graag dat HAM doorgaat. Is het niet zo dat die ook een vinger in de pap hebben? Daar hinten ze in die podcast wel naar nl en daar gingen ze er ook van uit dat als het erop aan komt Masi vervangen zou worden om HAM in de F1 te houden. Het is allemaal gespeculeer, maar wat moeten we hier anders in januari ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 januari 2022 @ 09:22 |
Ik hoop dat dit niet waar is, want dan is het echt een nieuw dieptepunt. Als het waar is moet iemand Hamilton eens een spiegel voorhouden. Hij heeft de titel verloren door fouten die hij zelf in heeft gemaakt in Baku, Hongarije en Monaco. Niet in de laatste ronde van Abu Dhabi. | |
Tarado | donderdag 13 januari 2022 @ 09:41 |
we moeten het ergens over hebben inderdaad maar het zou mij toch wel verbazen als de FIA hierin meegaat, dat Masi ondersteund moet worden hebben we allemaal wel gezien dus ik verwacht daarin wel een verandering | |
Dauthi | donderdag 13 januari 2022 @ 10:32 |
In tijden van crisis blijven de rangen gesloten. Het lijkt me vrijwel uitgesloten dat de FIA Masi publiekelijk afvalt. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 13 januari 2022 @ 11:18 |
Je bedoelt zoals clubs altijd achter hun trainer / directeur blijven staan in tijden van storm? | |
Dauthi | donderdag 13 januari 2022 @ 11:22 |
Zoals politieke partijen die beweren helemaal klaar met elkaar te zijn maar verder geen geloofwaardige opties hebben. F1 is geen clubje, F1 is een sport en de FIA een bureaucratische instantie. | |
Nieuwschierig | donderdag 13 januari 2022 @ 12:51 |
Als Masi weg gaat of weg moet is dat een openlijke erkenning van de FIA dat de wereldtitel van Verstappen niet terecht is. Het lijkt me wel iets wat Toto Wolff erg zou bevallen en ook dat hij kanalen heeft om zoiets op de agenda te krijgen. | |
Starflyer | donderdag 13 januari 2022 @ 13:04 |
Mercedes heeft al aangegeven dat ze Masi niet weg willen, maar wel duidelijkere regelgeving willen hebben. Maar sowieso zie ik niet echt wat Masi fout gedaan zou hebben. In de regels staat niet dat ALLE achterblijvers voorbij gelaten moeten worden, en een ronde wachten voordat de SC verdwijnt nadat de achterblijvers voorbij gelaten zijn, is ook al eerder dit jaar niet gedaan. Dus er was wat dat betreft al een precedent. | |
Sabata | donderdag 13 januari 2022 @ 13:24 |
Wat me wel opviel aan het hele Masi functie elders verhaal, is dat behalve BBC Sport en een heleboel clickbait sites verder niemand het brengt. Zelfs Autosport in eerste instantie niet (EU versie motorsport dan weer wel). Het lijkt meer op speculaas en vrijdenken dan dat er echt een functie elders is bedacht. Masi had ook in zijn uppie teveel hooi op zijn vork. Je hoorde het in de discussies met Horner en zijn haast vinnige antwoord op Toto. Hij moet ook met de andere teams communicatie doen en dat hoor je dan weer niet. Als er iemand a la Herbert Blasch tussen wordt geplaatst is dat geen functie elders maar een beter vangnet. Kan Masi zich op de wedstrijd richten zonder het politieke gekwaak te moeten aanhoren | |
Rossdale | donderdag 13 januari 2022 @ 13:29 |
Jij snapt het, Masi blijft hetzelfde doen als hij nu al doet hoor. Alleen zetten ze nu iemand boven hem zodat politiek/op papier gezien Masi nooit alleen is die een beslissing gemaakt heeft. Dit lijkt me meer ter bescherming van Masi tov alle politiek van Toto en Horner ipv dat ze hem degraderen. | |
beantherio | donderdag 13 januari 2022 @ 18:55 |
Het slaat nergens op dat het verhaal zo op Masi gericht wordt. Dat zie je inderdaad ook vrijwel uitsluitend van Britse media en van Hamilton-fans afkomen. Men wil het doen voorkomen dat zijn keuze "willekeurig" of "tegen de regels" was maar dat is niet waar te maken. Je kunt wel stellen dat er gaten in de regelgeving zitten die dit soort keuzes mogelijk maken maar niet dat een wedstrijdleider knopen doorhakt in een situatie waarbij regelgeving ruimte laat. Van dat afsteken van de bocht door Hamilton kun je ook zeggen dat daar een straf op had moeten volgen maar daar heeft Masi ook geen actie op ondernomen vanuit zijn bevoegdheid. Als je dat niet wilt dan moet je de regels duidelijker maken. | |
XL | donderdag 13 januari 2022 @ 19:18 |
Het hele effect dat je krijgt als ze Masi nu degraderen is dat Mercedes kan zeggen, dan waren we toch wereldkampioen geweest. Als hij als goed deed hadden ze hem niet hoeven degraderen. Maar wij, de gentlemen van Mercedes willen niet voor de rechter winnen. Hamilton kan nog zeggen dat het altijd zo gaat als je zwart bent en dat Schumi de beste ooit is. Maar goed, masi blijft gewoon zitten en lewis en toto maken zich onsterfelijk belachelijk door alle fouten die ze dit seizoen maakten weg te wuiven en hier zo een punt van maken | |
damsco | donderdag 13 januari 2022 @ 19:26 |
Fer | donderdag 13 januari 2022 @ 19:29 |
Masi heeft niks verkeerd gedaan. Als ze dit niet meer willen zien, moeten ze iedere SC in de laatste 10 rondes standaard omzetten in een rode vlag. Dan krijgt iedereen nieuwe banden en hebben we een sprintrace tot de vlag valt. | |
Peterselieman | donderdag 13 januari 2022 @ 19:36 |
Mercedes en Toto zijn het verliezen niet gewend en als iemand bij hun in de buurt komt qua snelheid is het de schuld van alles en iedereen behalve van hunzelf. Hamilton en Mercedes hebben het vorig jaar zelf laten liggen. Laat niet onverlet dat de FIA moet kijken wat er beter kan en dat Masi ondersteund moet worden. Het communiceren tussen de teams en de FIA moet gedurende de race beperkt worden. | |
Ferry_76 | donderdag 13 januari 2022 @ 21:32 |
Er staat WEL in de regels dat de raceleider de regels mag overrulen. Precies wat Masi gedaan heeft, om racen in de laatste ronde nog mogelijk te maken. | |
daNpy | donderdag 13 januari 2022 @ 22:23 |
Nee, dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft de call gemaakt om niet alle gelapte auto's door te laten, dit zou te veel tijd kosten (lapped cars may not overtake). Daarna heeft hij de call gemaakt om door hem geselecteerde voertuigen wél door te laten (dit mag volgens de regels). Masi heeft de regels niet gebroken. Hij heeft zich er juist aan gehouden, maar niet in het voordeel van Mercedes. En daar wringt voor hen de schoen, want dat zijn ze niet gewend. Tracklimits? Niet voor ons. Collega's rammen? Toch winnen. Bochten afsnijden? Mag gewoon hoor. Mercedes dan, anderen niet, dat is niet eerlijk. | |
Tarado | vrijdag 14 januari 2022 @ 09:54 |
Het zou heel dom zijn van de FIA als ze dat doen, in principe hebben ze de race al afgehandeld, het gaat er nu om hoe ze de procedures dermate kunnen aanscherpen zodat er voor niemand verwarring is voor het komende jaar. Verder liggen de racedirectors op dat niveau niet voor het oprapen dus ook in dat opzicht zou het heel onhandig zijn. Als je de tijdlijn hieronder ook ziet laten ze de beslissingen niet afhangen van het wel of niet mee doen van Hamilton want rijkelijk laat voor hem om er nog uit te stappen | |
Rossdale | vrijdag 14 januari 2022 @ 10:00 |
Dit is gewoon tactisch hoor, Mercedes denkt druk te kunnen opvoeren door te doen alsof Hammie stopt. Dit is PR technisch een klap voor Formule 1 want het merk Hamilton levert veel te veel geld op. Nu komt de FIA hier mee, gewoon een fuck you terug. Zo laat nog stoppen is voor Hamilton geen optie meer, want dan heeft het team een groot probleem om last minute alles om te gooien. Dit dwingt Mercedes/Hamilton ook om al eerder hun bluf toe te geven. | |
Netsplitter | vrijdag 14 januari 2022 @ 10:03 |
Ik ben zeer benieuwd hoeveel ham nog oplevert voor de F1. Als je kijkt hoe populair Max is geworden de afgelopen jaren, kan dit een mooie opvolger zijn. | |
Tarado | vrijdag 14 januari 2022 @ 10:11 |
Volgens mij komt de FIA met wat ze beloofd hebben in de week van de prijsuitreiking, het is geen reactie op Hamilton/Wolff/Mercedes | |
Monolith | vrijdag 14 januari 2022 @ 10:12 |
Ik weet niet in hoeverre Hamilton een diverser publiek naar de F1 trekt dat misschien traditioneel minder snel zou kijken. Puur kijkend naar het aantal kijkers via TV (geen idee hoe de opkomst van streaming een rol speelt), dan zag je wel duidelijk een dalende trend, terwijl er in 2018 plots een forse stijging te zien was waarna het weer wat afnam (met de kanttekening dat 2020 minder races kende): https://www.statista.com/(...)-last-12-months-usa/ |