Of om de concurrentie op een dwaalspoor te zettenquote:Op zondag 2 januari 2022 00:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die foto schijnt gewoon een soort gerebadgete versie van de mule van die auto van de F1 zelf, meer dan de daadwerkelijke auto.
Zou sowieso dom zijn om nu al dingen weg te geven aan de concurrentie.
Precies. Ik had nog niet die finnen gezien onderop de auto die je op de foto ziet net onder de voorwielophanging maar die zitten dus ook op die mule, dus ik dacht dat dat een teken was, maar dat bleek niet zo te zijn.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of om de concurrentie op een dwaalspoor te zetten
Hamilton gaat gewoon door gok ik zo, even een paar maanden rust en dan gaat ie weer.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 15:56 schreef Sfancta het volgende:
Las net een bericht dat Gasly Hamilton gaat vervangen bij merc. Kan alleen nergens terugvinden, heb weg geklikt
Die foto is flauwekul. Het is gewoon de Mule van de FIA in de kleuren van Mercedes. Of denk je dat Mercedes met een dergelijke achtervleugel gaat rijden?quote:Op zondag 2 januari 2022 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
Toch jammer dat jullie meer kusjekroel met elkaar doen dan commentaar geven op de eerste vage foto van Mercedes
Ik wist dit niet, maar vond het wel grappig.quote:Je ziet af en toe wel eens flinke vonkenregens onder de Formule 1-auto's vandaan komen. Vooral bij races in het donker is het goed te zien. Maar waar komen die vonken vandaan en worden de auto's niet enorm afgeremd door de wrijving? We leggen het aan je uit.
De houten skid plate, die onder de vloer van de auto wordt bevestigd, mag voor een deel afslijten tijdens een race, maximaal 1 millimeter. Op die manier kan de FIA in de gaten houden of een F1-auto niet te laag ligt. Om veiligheidsredenen mag de vloer van de auto namelijk niet té dichtbij de grond komen. Vanwege de komst van de houten skid plate, verdwenen de vonkenregens uit de Formule 1. Er ontstaan immers geen vonken als het hout de grond raakt.
Toch zien we sinds 2015 weer vonken in de Formule 1. Dat komt door titanium plaatjes die naast de skid plate zitten. Omdat teams niet het risico wilden lopen dat de skid plate te ver zou afslijten en ze riskeerden gediskwalificeerd te worden, plaatsten ze vlakbij de meetpunten van de skid plate metalen blokjes. De FIA staat dit toe en vanaf 2015 schrijven de reglementen voor dat die blokjes van titanium moeten zijn. De reden dat ze van titanium moeten zijn is simpel: het is veiliger en het zorgt voor prachtige vonken en dat wilde men graag weer zien. De vonken zijn er dus puur voor het spektakel, maar ze houden dus verband met een onderdeel dat er wel degelijk met een reden zit.
Er zijn blijkbaar wel wat foto's van de Mercedes opgedoken.quote:Op zondag 2 januari 2022 08:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die foto is flauwekul. Het is gewoon de Mule van de FIA in de kleuren van Mercedes. Of denk je dat Mercedes met een dergelijke achtervleugel gaat rijden?
Even wat fotoshop:
[ afbeelding ]
De Mule in RB kleuren:
[ afbeelding ]
De officiële Mule vanuit dezelfde hoek:
[ afbeelding ]
Bij de Mercedes foto is de diffuser wat duidelijker aanwezig, die valt bij de andere wagens wat weg in de schaduw. De neus van de Mercedes lijkt wel wat smaller.
Uit hun teaser was ook wel duidelijk dat het geen render is, omdat een aantal dingen toch wel net anders zijn, zoals de neus en de vinnen onder de wagen. Dat er een full-scale model is gebaseerd op de mule is natuurlijk ook logisch als startpunt voor de ontwikkeling van de 2022 auto.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar wel wat foto's van de Mercedes opgedoken.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is vooral de kleurstelling. Ik vind hem verder wel mooi, maar op aero hier en daar wat onrealistisch.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:09 schreef PzKpfw het volgende:
De mule voor 2022 doet toch een beetje aan als een futuristisch speelgoedautootje.
God wat een triestheid.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
dus dit is cryptisch voor hij stopt............................................................................niet
Hij gaat voor 8quote:Op zondag 2 januari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
dus dit is cryptisch voor hij stopt............................................................................niet
Ik niet, niet zozeer om hem hoor want hij is wel goed natuurlijk, maar ik hoop op een spannend seizoen dus mocht Mercedes weer ver voor zitten dan op z'n minst onderling een spannende strijd.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij gaat voor 8![]()
Als zij overduidelijk de beste auto hebben hoop ik dat die hem pakt.
Zou inderdaad beter zijn als er meerdere teams meedoen. Motorisch zijn de verschillen niet zo groot meer hem ik het idee, en met een nieuwe auto met weinig bewegingsruimte is er wel kans op meer concurrentie om de winst.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik niet, niet zozeer om hem hoor want hij is wel goed natuurlijk, maar ik hoop op een spannend seizoen dus mocht Mercedes weer ver voor zitten dan op z'n minst onderling een spannende strijd.
Maar mijn voorkeur heeft sowieso een strijd tussen 3 teams om de eerste plek, Sainz of Leclerc die mee gaan doen of zelfs WK worden zou perfect zijn, voor mij hoeft Verstappen het niet te worden als het maar spannend wordt en er geen team is wat dominant is zoals Mercedes de afgelopen 8 jaar.
Exact dit. Bovendien doet dat hele record me weinig, het zegt vooral wat over de Mercedes dominantie in die jaren. Ik hoop dat er nooit meer een F1 coureur zo makkelijk de kampioenschappen aaneen rijgt omdat het gewoon niet goed voor de sport is. Tenzij er een tijdperk komt waarin de auto's echt dicht bij elkaar liggen en er een coureur is die duidelijk beter is dan de rest, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik niet, niet zozeer om hem hoor want hij is wel goed natuurlijk, maar ik hoop op een spannend seizoen dus mocht Mercedes weer ver voor zitten dan op z'n minst onderling een spannende strijd.
Maar mijn voorkeur heeft sowieso een strijd tussen 3 teams om de eerste plek, Sainz of Leclerc die mee gaan doen of zelfs WK worden zou perfect zijn, voor mij hoeft Verstappen het niet te worden als het maar spannend wordt en er geen team is wat dominant is zoals Mercedes de afgelopen 8 jaar.
Wanneer alles gelijk is kansen en uitkomsten etc, dan zal de beste meest talentvolle coureur winnen. Dat betekent dan net zo goed dominatie totdat die coureur stopt of er een nieuw jong talent doorbreekt.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Exact dit. Bovendien doet dat hele record me weinig, het zegt vooral wat over de Mercedes dominantie in die jaren. Ik hoop dat er nooit meer een F1 coureur zo makkelijk de kampioenschappen aaneen rijgt omdat het gewoon niet goed voor de sport is. Tenzij er een tijdperk komt waarin de auto's echt dicht bij elkaar liggen en er een coureur is die duidelijk beter is dan de rest, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Dat is in de motorsport toch echt anders als op een schaats. Ten eerste zal het nooit helemaal gelijk worden en zijn de verschillen per baan veel groter, waardoor de ene auto (en ook coureur) op de ene baan en de andere op de andere baan wat sterker zal zijn. Dan heb je nog het verhaal van afstelling en het team achter je rijder die ook invloed heeft op de prestaties waar van week tot week verschillen in kunnen zitten.quote:Op zondag 2 januari 2022 13:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wanneer alles gelijk is kansen en uitkomsten etc, dan zal de beste meest talentvolle coureur winnen. Dat betekent dan net zo goed dominatie totdat die coureur stopt of er een nieuw jong talent doorbreekt.
Je ziet dat in iedere sport, Usain Bolt, Phil Taylor, Magnus Carlsen, Valentino Rossi, Bernd Schneider al die schaatsers, allemaal domineren ze hun tijdperk.
niet per se de meest talentvolle. Je moet namelijk ook nog iets met het talent doenquote:Op zondag 2 januari 2022 13:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wanneer alles gelijk is kansen en uitkomsten etc, dan zal de beste meest talentvolle coureur winnen. Dat betekent dan net zo goed dominatie totdat die coureur stopt of er een nieuw jong talent doorbreekt.
Je ziet dat in iedere sport, Usain Bolt, Phil Taylor, Magnus Carlsen, Valentino Rossi, Bernd Schneider al die schaatsers, allemaal domineren ze hun tijdperk.
Ik zie dat ook niet hoor. Ik ben eerder bang dat we komend jaar gaan zien dat door de minder mogelijkheden om de wagens naar de hand te zetten, de andere Mercedes teams ineens veel nadrukkelijker mee gaan doen voorin. Ik sta er echt niet van te kijken als de McLarens volgend jaar consequent voor Perez staan.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Waar baseren mensen trouwens op dat Honda gelijk (bijna) is met MERC? Ik heb echt het idee (gebaseerd op de laatste helft van het seizoen, Monza ook) dat het verschil nog steeds best flink is.
Dat denk ik inderdaad ook. Als Mercedes en RBR een gelijkwaardige auto bouwen dan staat MERC er op motorvermogen 7 van de 10 races voor. En voor McLaren kan door het nieuwe reglement hetzelfde gelden waar dat nu niet het geval is.quote:Op zondag 2 januari 2022 21:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet hoor. Ik ben eerder bang dat we komend jaar gaan zien dat door de minder mogelijkheden om de wagens naar de hand te zetten, de andere Mercedes teams ineens veel nadrukkelijker mee gaan doen voorin. Ik sta er echt niet van te kijken als de McLarens volgend jaar consequent voor Perez staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |