abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 2 januari 2022 @ 00:54:09 #51
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_202989034
Maar misschien is het wel de echte auto, en dan is er dus niks opvallends aan want hij lijkt sprekend op die F1 mule auto
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 januari 2022 @ 00:54:19 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_202989036
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 00:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Die foto schijnt gewoon een soort gerebadgete versie van de mule van die auto van de F1 zelf, meer dan de daadwerkelijke auto.

Zou sowieso dom zijn om nu al dingen weg te geven aan de concurrentie.
Of om de concurrentie op een dwaalspoor te zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 2 januari 2022 @ 00:58:12 #53
pi_202989061
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2022 00:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Of om de concurrentie op een dwaalspoor te zetten
Precies. Ik had nog niet die finnen gezien onderop de auto die je op de foto ziet net onder de voorwielophanging maar die zitten dus ook op die mule, dus ik dacht dat dat een teken was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Dus ik denk dat de andere teams dit niet echt serieus nemen. Al leggen ze het vast wel even naast hun ontwerp voor de auto (8>
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_202989500
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 15:56 schreef Sfancta het volgende:
Las net een bericht dat Gasly Hamilton gaat vervangen bij merc. Kan alleen nergens terugvinden, heb weg geklikt :')
Hamilton gaat gewoon door gok ik zo, even een paar maanden rust en dan gaat ie weer.
Hoop ik. Ik kan me een F1 nu zonder Hamilton niet eens voorstellen eerlijk gezegd.

Een Gasly vs Russell gaat een deadly combination zijn, dat gaan ze nooit doen bij Mercedes, 2 zeg maar rookies, die zichzelf allebei heel erg graag willen bewijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2022 03:35:29 ]
pi_202989505
Als al iemand Hamilton zou moeten vervangen zouden ze een ervaren coureur nemen gok ik.
pi_202989507
Maar hij blijft gewoon :)
pi_202990039
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2022 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
Toch jammer dat jullie meer kusjekroel met elkaar doen dan commentaar geven op de eerste vage foto van Mercedes
Die foto is flauwekul. Het is gewoon de Mule van de FIA in de kleuren van Mercedes. Of denk je dat Mercedes met een dergelijke achtervleugel gaat rijden?

Even wat fotoshop:

De Mule in RB kleuren:

De officiële Mule vanuit dezelfde hoek:

Bij de Mercedes foto is de diffuser wat duidelijker aanwezig, die valt bij de andere wagens wat weg in de schaduw. De neus van de Mercedes lijkt wel wat smaller.

[ Bericht 7% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 02-01-2022 09:15:03 ]
pi_202990412
quote:
Je ziet af en toe wel eens flinke vonkenregens onder de Formule 1-auto's vandaan komen. Vooral bij races in het donker is het goed te zien. Maar waar komen die vonken vandaan en worden de auto's niet enorm afgeremd door de wrijving? We leggen het aan je uit.

De houten skid plate, die onder de vloer van de auto wordt bevestigd, mag voor een deel afslijten tijdens een race, maximaal 1 millimeter. Op die manier kan de FIA in de gaten houden of een F1-auto niet te laag ligt. Om veiligheidsredenen mag de vloer van de auto namelijk niet té dichtbij de grond komen. Vanwege de komst van de houten skid plate, verdwenen de vonkenregens uit de Formule 1. Er ontstaan immers geen vonken als het hout de grond raakt.

Toch zien we sinds 2015 weer vonken in de Formule 1. Dat komt door titanium plaatjes die naast de skid plate zitten. Omdat teams niet het risico wilden lopen dat de skid plate te ver zou afslijten en ze riskeerden gediskwalificeerd te worden, plaatsten ze vlakbij de meetpunten van de skid plate metalen blokjes. De FIA staat dit toe en vanaf 2015 schrijven de reglementen voor dat die blokjes van titanium moeten zijn. De reden dat ze van titanium moeten zijn is simpel: het is veiliger en het zorgt voor prachtige vonken en dat wilde men graag weer zien. De vonken zijn er dus puur voor het spektakel, maar ze houden dus verband met een onderdeel dat er wel degelijk met een reden zit.
Ik wist dit niet, maar vond het wel grappig.
  zondag 2 januari 2022 @ 10:40:53 #59
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202991008
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Die foto is flauwekul. Het is gewoon de Mule van de FIA in de kleuren van Mercedes. Of denk je dat Mercedes met een dergelijke achtervleugel gaat rijden?

Even wat fotoshop:
[ afbeelding ]

De Mule in RB kleuren:
[ afbeelding ]

De officiële Mule vanuit dezelfde hoek:
[ afbeelding ]

Bij de Mercedes foto is de diffuser wat duidelijker aanwezig, die valt bij de andere wagens wat weg in de schaduw. De neus van de Mercedes lijkt wel wat smaller.
Er zijn blijkbaar wel wat foto's van de Mercedes opgedoken.

twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_202991039
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 10:40 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Er zijn blijkbaar wel wat foto's van de Mercedes opgedoken.

[ twitter ]

[ twitter ]
Uit hun teaser was ook wel duidelijk dat het geen render is, omdat een aantal dingen toch wel net anders zijn, zoals de neus en de vinnen onder de wagen. Dat er een full-scale model is gebaseerd op de mule is natuurlijk ook logisch als startpunt voor de ontwikkeling van de 2022 auto.

Ik ken niet de reglementen, dus weet niet in hoeverre de auto's fysiek van elkaar (en de mule) kunnen afwijken, maar het lijkt me in elk geval helder dat de achtervleugel nooit zo gaat blijven als op de mule en de modellen die gedeeld zijn en ik denk dat dat ook geldt voor de voorvleugel. In deze achtervleugels is namelijk geen tot nauwelijks ruimte voor een DRS effect en de voorvleugels zullen neem ik aan minder golvend gaan worden, wat rechter.

Wat bij de Mercedes wel nog opvalt is de extra horizontale stang bij de voorwielophanging.
  zondag 2 januari 2022 @ 11:09:03 #61
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202991244
De mule voor 2022 doet toch een beetje aan als een futuristisch speelgoedautootje.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202991344
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:09 schreef PzKpfw het volgende:
De mule voor 2022 doet toch een beetje aan als een futuristisch speelgoedautootje.
Dat is vooral de kleurstelling. Ik vind hem verder wel mooi, maar op aero hier en daar wat onrealistisch.
  zondag 2 januari 2022 @ 11:43:56 #63
37887 Dauthi
Progressive
pi_202991653
Als we F1technical.net en Craig Scarborough mogen geloven is het niets meer dan een F1 showcar die Mercedes gekocht heeft.

Andere teams en sponsors hebben ook deze auto's gekocht.
Auto is gebaseerd op regels die ergens in 2022 zijn uitgegeven maar niet uptodate zijn.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zondag 2 januari 2022 @ 11:59:11 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202991783
twitter

dus dit is cryptisch voor hij stopt............................................................................niet
pi_202992013
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

dus dit is cryptisch voor hij stopt............................................................................niet
God wat een triestheid.

Maar goed, de volgende stap in het narratief zoals voorspeld.
  Moderator zondag 2 januari 2022 @ 12:44:52 #66
pi_202992247
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

Hij gaat voor 8 _O_

Als zij overduidelijk de beste auto hebben hoop ik dat die hem pakt.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 2 januari 2022 @ 12:52:49 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202992397
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 12:44 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hij gaat voor 8 _O_

Als zij overduidelijk de beste auto hebben hoop ik dat die hem pakt.
Ik niet, niet zozeer om hem hoor want hij is wel goed natuurlijk, maar ik hoop op een spannend seizoen dus mocht Mercedes weer ver voor zitten dan op z'n minst onderling een spannende strijd.
Maar mijn voorkeur heeft sowieso een strijd tussen 3 teams om de eerste plek, Sainz of Leclerc die mee gaan doen of zelfs WK worden zou perfect zijn, voor mij hoeft Verstappen het niet te worden als het maar spannend wordt en er geen team is wat dominant is zoals Mercedes de afgelopen 8 jaar.
  Moderator zondag 2 januari 2022 @ 12:56:03 #68
pi_202992461
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 12:52 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik niet, niet zozeer om hem hoor want hij is wel goed natuurlijk, maar ik hoop op een spannend seizoen dus mocht Mercedes weer ver voor zitten dan op z'n minst onderling een spannende strijd.
Maar mijn voorkeur heeft sowieso een strijd tussen 3 teams om de eerste plek, Sainz of Leclerc die mee gaan doen of zelfs WK worden zou perfect zijn, voor mij hoeft Verstappen het niet te worden als het maar spannend wordt en er geen team is wat dominant is zoals Mercedes de afgelopen 8 jaar.
Zou inderdaad beter zijn als er meerdere teams meedoen. Motorisch zijn de verschillen niet zo groot meer hem ik het idee, en met een nieuwe auto met weinig bewegingsruimte is er wel kans op meer concurrentie om de winst.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_202992496
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 12:52 schreef Tarado het volgende:

[..]
Exact dit. Bovendien doet dat hele record me weinig, het zegt vooral wat over de Mercedes dominantie in die jaren. Ik hoop dat er nooit meer een F1 coureur zo makkelijk de kampioenschappen aaneen rijgt omdat het gewoon niet goed voor de sport is. Tenzij er een tijdperk komt waarin de auto's echt dicht bij elkaar liggen en er een coureur is die duidelijk beter is dan de rest, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
  zondag 2 januari 2022 @ 13:32:03 #70
37887 Dauthi
Progressive
pi_202992925
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 12:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Exact dit. Bovendien doet dat hele record me weinig, het zegt vooral wat over de Mercedes dominantie in die jaren. Ik hoop dat er nooit meer een F1 coureur zo makkelijk de kampioenschappen aaneen rijgt omdat het gewoon niet goed voor de sport is. Tenzij er een tijdperk komt waarin de auto's echt dicht bij elkaar liggen en er een coureur is die duidelijk beter is dan de rest, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Wanneer alles gelijk is kansen en uitkomsten etc, dan zal de beste meest talentvolle coureur winnen. Dat betekent dan net zo goed dominatie totdat die coureur stopt of er een nieuw jong talent doorbreekt.

Je ziet dat in iedere sport, Usain Bolt, Phil Taylor, Magnus Carlsen, Valentino Rossi, Bernd Schneider al die schaatsers, allemaal domineren ze hun tijdperk.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_202993702
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:32 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Wanneer alles gelijk is kansen en uitkomsten etc, dan zal de beste meest talentvolle coureur winnen. Dat betekent dan net zo goed dominatie totdat die coureur stopt of er een nieuw jong talent doorbreekt.

Je ziet dat in iedere sport, Usain Bolt, Phil Taylor, Magnus Carlsen, Valentino Rossi, Bernd Schneider al die schaatsers, allemaal domineren ze hun tijdperk.
Dat is in de motorsport toch echt anders als op een schaats. Ten eerste zal het nooit helemaal gelijk worden en zijn de verschillen per baan veel groter, waardoor de ene auto (en ook coureur) op de ene baan en de andere op de andere baan wat sterker zal zijn. Dan heb je nog het verhaal van afstelling en het team achter je rijder die ook invloed heeft op de prestaties waar van week tot week verschillen in kunnen zitten.

Het speelveld voor de coureurs zal op die manier nooit helemaal gelijk zijn. Daarbij ben je veel minder dan bij schaatsen en hardlopen afhankelijk van fysiek van de sporter. Als je de verschillen in rondetijden ziet, dan vallen kwartjes in de F1 veel makkelijker de ene of de andere kant op dan bij puur fysieke sporten.

Neemt niet weg dat inderdaad in heel veel sporten periodes zijn geweest van dominantie. Waarbij Bolt natuurlijk een zowat eenmalig fenomeen is. Maar er zijn in diezelfde sporten ook periodes dat niet 1 maar 2, 3 of 4 sporters de prijzen verdeelden. Ik denk dat we in de F1 nu genoeg rijders hebben die om P1 kunnen strijden met wagens die gelijkwaardig zijn. En ja, dan zal er eentje uiteindelijk bovenaan staan, maar of dat dan 7 seizoenen op rij dezelfde gaat zijn? Daar geloof ik niets van.

Overigens snap ik je Rossi voorbeeld niet, want volgens mij is zijn de motoren in de MotoGP ook niet voor alle teams hetzelfde.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 januari 2022 @ 16:54:40 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_202995657
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:32 schreef Dauthi het volgende:

[..]

niet per se de meest talentvolle. Je moet namelijk ook nog iets met het talent doen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 2 januari 2022 @ 18:47:07 #73
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_202997154
Waar baseren mensen trouwens op dat Honda gelijk (bijna) is met MERC? Ik heb echt het idee (gebaseerd op de laatste helft van het seizoen, Monza ook) dat het verschil nog steeds best flink is.
Rini dankjewel.
pi_203000321
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Waar baseren mensen trouwens op dat Honda gelijk (bijna) is met MERC? Ik heb echt het idee (gebaseerd op de laatste helft van het seizoen, Monza ook) dat het verschil nog steeds best flink is.
Ik zie dat ook niet hoor. Ik ben eerder bang dat we komend jaar gaan zien dat door de minder mogelijkheden om de wagens naar de hand te zetten, de andere Mercedes teams ineens veel nadrukkelijker mee gaan doen voorin. Ik sta er echt niet van te kijken als de McLarens volgend jaar consequent voor Perez staan.
  zondag 2 januari 2022 @ 21:44:43 #75
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_203000786
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik zie dat ook niet hoor. Ik ben eerder bang dat we komend jaar gaan zien dat door de minder mogelijkheden om de wagens naar de hand te zetten, de andere Mercedes teams ineens veel nadrukkelijker mee gaan doen voorin. Ik sta er echt niet van te kijken als de McLarens volgend jaar consequent voor Perez staan.
Dat denk ik inderdaad ook. Als Mercedes en RBR een gelijkwaardige auto bouwen dan staat MERC er op motorvermogen 7 van de 10 races voor. En voor McLaren kan door het nieuwe reglement hetzelfde gelden waar dat nu niet het geval is.
Rini dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')