Whitmarsh zit er toch?quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:19 schreef Starflyer het volgende:
Toch naar Alpine?
En dan Wolff naar Aston Martin, zoals eerder werd gesuggereerd?
Ja, maar in een hele andere rol. Hij is het hoofd van de overkoepelende organisatie waar het F1 team onderdeel van uitmaakt.quote:
maar waarom zou hij dat doen als aandeelhouder van het Mercedes team?quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, maar in een hele andere rol. Hij is het hoofd van de overkoepelende organisatie waar het F1 team onderdeel van uitmaakt.
Er is nu geen teambaas meer van het F1 team. Daar zou Wolff mogelijk terecht kunnen.
Hij heeft ook aandelen AM gekocht ter waarde van bijna veertig miljoen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar waarom zou hij dat doen als aandeelhouder van het Mercedes team?
ik dacht dat hij die alweer verkocht had?quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij heeft ook aandelen AM gekocht ter waarde van bijna veertig miljoen.
Omdat het gerucht ging dat hij daar weg zou moeten, na zijn gedrag van het afgelopen seizoen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar waarom zou hij dat doen als aandeelhouder van het Mercedes team?
Volgens mij niet. Hij is wel onderzocht wegens mogelijke handel met voorkennis. Maar dat is met een sisser afgelopen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht dat hij die alweer verkocht had?
Hij heeft wel verkocht maar niet alles zie ik, maar dan nog van Mercedes F1 heeft hij toch 1/3?quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Hij is wel onderzocht wegens mogelijke handel met voorkennis. Maar dat is met een sisser afgelopen.
quote:In April of 2020 it was announced that Toto Wolff acquired a 4.77% stake in Aston Martin as a personal investment. The stake would later be diluted to 0.95%.
Yep, een derde Wolff, een derde Mercedes, een derde Ineos.quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft wel verkocht maar niet alles zie ik, maar dan nog van Mercedes F1 heeft hij toch 1/3?
[..]
ik geloof daar weinig vanquote:Op woensdag 5 januari 2022 14:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat het gerucht ging dat hij daar weg zou moeten, na zijn gedrag van het afgelopen seizoen.
Wel grappig in dat kader dat Bose zich terugtrekt als sponsor van Mercedes. Die zijn die mishandelingen van hun koptelefoons zo zat...quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat het gerucht ging dat hij daar weg zou moeten, na zijn gedrag van het afgelopen seizoen.
Hij is sowieso ook aandeelhouder van Aston Martin.
Moest ook wel lachen toen ik dat las jaquote:Op donderdag 6 januari 2022 19:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Wel grappig in dat kader dat Bose zich terugtrekt als sponsor van Mercedes. Die zijn die mishandelingen van hun koptelefoons zo zat...
![]()
[ afbeelding ]
No Bose No!quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Wel grappig in dat kader dat Bose zich terugtrekt als sponsor van Mercedes. Die zijn die mishandelingen van hun koptelefoons zo zat...
![]()
[ afbeelding ]
Allang uitverkocht.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:27 schreef Sjeunie het volgende:
Hoe zit het met bijvoorbeeld Zandvoort tickets? had gelukkig Silverstone tickets geboekt zodra ze available waren voor 2022, maar alle tickets zijn zo goed als uitverkocht nu, terwijl vorig jaar je nog tickets tot paar weken voor de race kon krijgen?
Dit soort geruchten blijven constant doorgaan, al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel gevoelig ben voor geruchten m.b.t. Red Bull. Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat zij op de lange termijn zelf motoren ontwikkelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Eerst zien dan geloven... als je de afgelopen twintig jaar een Euro had gekregen voor ieder 'VW-groep in F1 gerucht'...
Ja, dat gerucht blijft maar de ronde doen. Dit is wel de eerste keer dat er melding gemaakt wordt dat zowel Audi als Porsche in zou stappen, persoonlijk lijkt mij dat nogal onwaarschijnlijk. Als VAG instapt dan zal dat toch vermoedelijk met een merk zijn en niet met twee.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Eerst zien dan geloven... als je de afgelopen twintig jaar een Euro had gekregen voor ieder 'VW-groep in F1 gerucht'...
Lijkt mij ook ja, al zou het wel heel vet zijn hoorquote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat gerucht blijft maar de ronde doen. Dit is wel de eerste keer dat er melding gemaakt wordt dat zowel Audi als Porsche in zou stappen, persoonlijk lijkt mij dat nogal onwaarschijnlijk. Als VAG instapt dan zal dat toch vermoedelijk met een merk zijn en niet met twee.
VAG en RBR wordt al tijden over gesproken vooral omdat Mateschitz nogal goede contacten met VAG heeft.
Ja, uiteraard, maar dan vraag ik mij wel af of het verschillende motoren zullen zijn, ik kan mij niet voorstellen dat VAG 2 van zijn bedrijven aparte F1 motoren laat ontwikkelen voor verschillende teams.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:33 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja, al zou het wel heel vet zijn hoor
Exact, dit hoor ik al mijn hele F1 leven zo ongeveerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Eerst zien dan geloven... als je de afgelopen twintig jaar een Euro had gekregen voor ieder 'VW-groep in F1 gerucht'...
1 van deze 2 zou ook wel voldoende moeten zijn, heb er liever nog een Aziatisch merk bij, daarom is het ook eeuwig zonde van Hondaquote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, maar dan vraag ik mij wel af of het verschillende motoren zullen zijn, ik kan mij niet voorstellen dat VAG 2 van zijn bedrijven aparte F1 motoren laat ontwikkelen voor verschillende teams.
Maar alleen VAG, onder welke merknaam dan ook, zou al een hele opsteker zijn, de spoeling wordt nu toch wel wat dun in F1 qua motoren.
waarom zou dat niet kunnen met dezelfde motor 2 teams voorzien maar wel met een andere badge?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat gerucht blijft maar de ronde doen. Dit is wel de eerste keer dat er melding gemaakt wordt dat zowel Audi als Porsche in zou stappen, persoonlijk lijkt mij dat nogal onwaarschijnlijk. Als VAG instapt dan zal dat toch vermoedelijk met een merk zijn en niet met twee.
VAG en RBR wordt al tijden over gesproken vooral omdat Mateschitz nogal goede contacten met VAG heeft.
Ja, dat lijkt me ook. Die gaan echt niet vanuit één concern verschillende motoren bouwen. Ik kan me hooguit indenken dat ze de ruimte krijgen om de motoren anders af te stellen, maar ook dat is eigenlijk niet heel logisch.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou dat niet kunnen met dezelfde motor 2 teams voorzien maar wel met een andere badge?
Dit klinkt allemaal al veel logischer jaquote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Sterke geruchten dat Audi McLaren over wil nemen (Ook de straatautodivisie) en dat Red Bull dezelfde motoren gaat rijden onder de Porsche naam.
Door de RB Power Trains zijn er toch nog steeds 4 nu?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, maar dan vraag ik mij wel af of het verschillende motoren zullen zijn, ik kan mij niet voorstellen dat VAG 2 van zijn bedrijven aparte F1 motoren laat ontwikkelen voor verschillende teams.
Maar alleen VAG, onder welke merknaam dan ook, zou al een hele opsteker zijn, de spoeling wordt nu toch wel wat dun in F1 qua motoren.
Technisch gezien wel maar dat is voorlopig iig gewoon een voortzetting van de Honda F1 motor.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Door de RB Power Trains zijn er toch nog steeds 4 nu?
Het kan uiteraard wel maar het lijkt mij een nodeloze splitsing en ik verwacht niet dat VAG dat gaat doen. Overigens vraag ik mij af waarom de Lamborghini naam nooit genoemd wordt in dit verband, als er een VAG merk is wat wel wat sport credentials kan gebruiken zijn die het wel, ze hebben ooit wel meegedaan in de F1 maar niet erg succesvol.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou dat niet kunnen met dezelfde motor 2 teams voorzien maar wel met een andere badge?
Lamborghini is dan ook vanuit huis uit geen motorsport merk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan uiteraard wel maar het lijkt mij een nodeloze splitsing en ik verwacht niet dat VAG dat gaat doen. Overigens vraag ik mij af waarom de Lamborghini naam nooit genoemd wordt in dit verband, als er een VAG merk is wat wel wat sport credentials kan gebruiken zijn die het wel, ze hebben ooit wel meegedaan in de F1 maar niet erg succesvol.
is dat niet wat vreemd, wat moeten ze met McLaren als automerk?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Sterke geruchten dat Audi McLaren over wil nemen (Ook de straatautodivisie) en dat Red Bull dezelfde motoren gaat rijden onder de Porsche naam.
Goeie vraag dit. Lijkt mij dus ook vrij stug.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat niet wat vreemd, wat moeten ze met McLaren als automerk?
Dan eerder Porsche dan Lamborghini.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan uiteraard wel maar het lijkt mij een nodeloze splitsing en ik verwacht niet dat VAG dat gaat doen. Overigens vraag ik mij af waarom de Lamborghini naam nooit genoemd wordt in dit verband, als er een VAG merk is wat wel wat sport credentials kan gebruiken zijn die het wel, ze hebben ooit wel meegedaan in de F1 maar niet erg succesvol.
Ja, hij was bij de release van het nieuwe album van The Weeknd een paar dagen geleden.quote:
Toen hield Dieselgate het uiteindelijk tegen. Nu lijkt het wel door te gaan, vooral doordat de F1 overgaat op duurzame brandstoffen.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:57 schreef MoreDakka het volgende:
Het is net alsof iemand een portal naar 2015 geopend heeft ofzoExact dezelfde geruchten steeds maar weer. Meer dan een beetje vermaak tijdens de winter is het niet
Volgens mij zijn beide uitspraken onwaar. Dieselgate was de reden dat VAG stopte met Le Mans, de affaire zorgde juist voor bevestiging dat er helemaal geen F1 plannen waren.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Toen hield Dieselgate het uiteindelijk tegen. Nu lijkt het wel door te gaan, vooral doordat de F1 overgaat op duurzame brandstoffen.
Ik heb het anders begrepen, zoals het toen ging. Het WEC programma was het zichtbare slachtoffer inderdaad, maar ook een eventueel F1 programma waarover toen gesprekken gaande waren.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij zijn beide uitspraken onwaar. Dieselgate was de reden dat VAG stopte met Le Mans, de affaire zorgde juist voor bevestiging dat er helemaal geen F1 plannen waren.
Dat is een beetje het probleem, er zijn eigenlijk altijd "gesprekken"quote:Op zondag 9 januari 2022 12:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb het anders begrepen, zoals het toen ging. Het WEC programma was het zichtbare slachtoffer inderdaad, maar ook een eventueel F1 programma waarover toen gesprekken gaande waren.
En voor nu zullen we het zien.
Ik las andere verhalen. Porsche zou toen zelfs al een prototype F1 motor gebouwd hebben.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem, er zijn eigenlijk altijd "gesprekken"Maar nee, zowel Audi als Porsche waren volop bezig met de ontwikkeling van nieuw LMP1-auto's gebaseerd op de nieuwe regels die toen in 2018 in zouden gaan. Audi had zelfs al een compleet model voor de windtunnel gemaakt. Die programma's waren nogal duur en lieten 0 ruimte over voor een F1-programma.
Helaas ben je dan voor de gek gehouden. Kan gebeurenquote:Op zondag 9 januari 2022 12:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik las andere verhalen. Porsche zou toen zelfs al een prototype F1 motor gebouwd hebben.
Dat betwijfel ik.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helaas ben je dan voor de gek gehouden. Kan gebeuren
Porsche was net als Audi bezig met ontwikkelingen voor de LMP1 klasse, niet F1. Na Dieselgate stopten die programma's, maar Porsche vond het zonde om die ontwikkelingen in de prullenbak te gooien dus hielden ze nog even vast aan dat motorprogramma. F1 'journalisten' trekken dan de conclusie dat dat gedaan werd om een F1-motor te ontwikkelen maar dat is ook weer onzin gebleken.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
https://nl.motorsport.com/f1/news/porsche-formule-1-motor-testba
Allemaal opgeklopte geruchten. Net als nuquote:"Like other manufacturers, after the invitation from the FIA, we are participating in discussions about the future of F1 for power units. Our team in Weissach is not working on an F1 engine at the moment but on a highly efficient engine from, but we have not decided what we will do with this engine,” Steiner revealed to Auto Motor und Sport.
Michael Steiner wanted to be somewhat elusive on this subject since he did not announce whether it is an engine only for motorsport or for a serial application. However, he confirmed he wants engineers of Porsche LMP1 project to remain involved in the development of this new unit.
"The great team we built for the LMP1 is very motivated and has amassed a lot of knowledge, so it's a good idea to have a solid plan for our engineers, mechanics, and even pilots.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |