Geen idee, maar VAG heeft natuurlijk ook al Bentley en Lamborghini (Bugatti net verkocht aan Rimac). Misschien was het onderdeel van de deal dat ze het hele pakket moeten kopen, niet alleen het F1 team.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat niet wat vreemd, wat moeten ze met McLaren als automerk?
Dat zijn ze ook gewend in hun "zware strijd".quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)a-onderzoek/7188981/
Geen nieuws, maar past weer prima in het straatje. De FIA wordt onder druk gezet om met iets te komen dat HAM en MERC voldoende pleast zodat ze doorgaan. Het is bijna chantage. Onze sterrijder gaat alleen door als het voldoende naar onze zin is (lees: ons een voordeel oplevert dat significant genoeg is).
Laten we hopen dat ze Perez zsm weer lozen voor iemand mét talent.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Relatief veel aflopende contracten komend jaar, maar van de volgende zou het me niet verbazen als die vroeg in het jaar al opengebroken en verlengd worden:
• Carlos Sainz
• Fernando Alonso
• Sebastian Vettel (of hij kapt ermee)
En andere niet verrassende contractverleningen (maar wellicht pas na de zomer of tegen het einde van het seizoen):
• Sergio Perez (prestaties tot aan de zomerstop zullen cruciaal zijn voor Checo, maar heeft het voordeel dat er relatief weinig druk vanuit AT talenten is)
• Alex Albon (die haal je normaal gesproken niet voor 1 seizoen lijkt me)
• Guanyu Zhou (Chinese moneyzzzzz)
• Mick Schumacher (tenzij een betere mogelijk zich aandient voor hem, Williams wellicht?)
• Nikita Mazepin (Russian moneyzzzzz)
En eigenlijk maar een paar waarvan ik denk dat ze mogen vrezen voor een contractverlenging:
• Nicholas Latifi (Williams zit met de nieuwe eigenaar minder om geld verlegen, zou zomaar ten koste kunnen gaan van Latifi)
• Yuki Tsunoda (moet de lijn van de laatste wedstrijden doorzetten, net als bij Checo is het eerste half jaar cruciaal, anders staat er een nieuw Red Bull talent in de coulissen klaar voor 2023)
En dan moeten we Oscar Piastri nog ergens kwijt.
Perez op oude banden die Hamilton achter zich weet te houden is gewoon geweldig en precies wat je nodig hebt als RB. Vergelijk dat met een Bottas die als een vis op het droge lag te spartelen na de herstart in Baku.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zie op dit moment niet iemand die beschikbaar is en die het beter zou doen. Uiteindelijk heeft Perez in Monaco, Baku, Turkije én Abu Dhabi HAM cruciale punten gekost. Dat is meer dan Bottas voor elkaar heeft gekregen. HAM en VER staken zo ver boven de rest uit dat ik me afvraag wie het veel beter zou hebben gedaan én die ook 2e viool wil spelen.
Precies. En dat deed Perez in Turkije ook al, waar hij HAM van het podium hield. In Brazilië deed hij ook wat hij kon, maar was HAM gewoon te snel. In Amerika dwong hij HAM om eerder naar binnen te gaan dan hij wilde.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez op oude banden die Hamilton achter zich weet te houden is gewoon geweldig en precies wat je nodig hebt als RB. Vergelijk dat met een Bottas die als een vis op het droge lag te spartelen na de herstart in Baku.
In Oostenrijk werd hij eraf gereden door Norris.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies. En dat deed Perez in Turkije ook al, waar hij HAM van het podium hield. In Brazilië deed hij ook wat hij kon, maar was HAM gewoon te snel. In Amerika dwong hij HAM om eerder naar binnen te gaan dan hij wilde.
Feitelijk heeft hij alleen op Imola en in Oostenrijk 2x door een fout niks kunnen doen. Qua pace had hij natuurlijk vaker iets kunnen doen, maar dat gold ook voor Bottas. Je zult een betere coureur moeten hebben als je meer wilt kunnen verwachten, maar wie dan?!
Klopt, maar hij zat voor HAM. Was niet super handig om daar op die plek die inhaalactie te doen imo.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Oostenrijk werd hij eraf gereden door Norris.
Dat is slecht nieuws, volgens Max was die van hen 4 seconden tragerquote:
Drie rondjes goed rijden op een heel seizoen. Als Perez wat beter had gepresteerd overall had Hamilton nooit in de laatste race evenveel punten gehad.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez op oude banden die Hamilton achter zich weet te houden is gewoon geweldig en precies wat je nodig hebt als RB. Vergelijk dat met een Bottas die als een vis op het droge lag te spartelen na de herstart in Baku.
Bottas stond vaker op het podium omdat de MERC in grote delen van het seizoen de betere auto was. Effectief heeft hij Hamilton 1x geholpen, in Turkije. Verder zelfs strategisch totaal niet. Dat heeft Perez beter gedaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Drie rondjes goed rijden op een heel seizoen. Als Perez wat beter had gepresteerd overall had Hamilton nooit in de laatste race evenveel punten gehad.
Dat Bottas geen racer is weten we al lang, maar hij stond nog steeds veel vaker op het podium als Perez, en zelfs die prestatie is slecht van Bottas in vergelijking met voorgaande jaren.
Perez laat goed zien wat het verschil is tussen een paydriver en iemand mét talent. Bijna 2x zoveel punten in dezelfde auto.
Nogmaals; daar is inderdaad niemand voor beschikbaar. En dat is de enige reden dat Perez er zit. Want hij heeft in dat zitje helemaal niks te zoeken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nogmaals: wie zou jij in die 2e RB zetten dan?
Uiteraard. Nooit direct het achterste van je tong laten zienquote:Op dinsdag 11 januari 2022 16:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is slecht nieuws, volgens Max was die van hen 4 seconden tragerOf zouden dat politieke spelletjes zijn?
De F1 is meer dan klaagmans en klaagteamquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)a-onderzoek/7188981/
Geen nieuws, maar past weer prima in het straatje. De FIA wordt onder druk gezet om met iets te komen dat HAM en MERC voldoende pleast zodat ze doorgaan. Het is bijna chantage. Onze sterrijder gaat alleen door als het voldoende naar onze zin is (lees: ons een voordeel oplevert dat significant genoeg is).
Laat Mercedes dan maar weg blijven inderdaad, met hun grote mond. Doei doei, onsportiefste team van de grid. Die maken de sport echt kapot in mijn ogen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De F1 is meer dan klaagmans en klaagteam
Als je de vrije hand zou hebben en alle coureurs kan kiezen? Moeilijke. Bottas zou dan helemaal geen slechte keuze zijn als je voor een constructeurs titel gaat, als het om support aan je #1 rijder gaat dan wordt het een hele lastige keuze, denk ik. Iemand als Alonso of Vettel, mischien?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Bottas stond vaker op het podium omdat de MERC in grote delen van het seizoen de betere auto was. Effectief heeft hij Hamilton 1x geholpen, in Turkije. Verder zelfs strategisch totaal niet. Dat heeft Perez beter gedaan.
Nogmaals: wie zou jij in die 2e RB zetten dan?
Ik zou het niet erg vinden als klaagmans uit de sport verdwijnt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De F1 is meer dan klaagmans en klaagteam
Als je volledige vrije keuze had dan koos je natuurlijk voor Hamilton. Maar zo’n type coureur betekent, net als Leclerc of Norris oorlog. Ik had Russell wel graag gezien, maar die heeft MERC net op tijd gepromoveerd. Vettel en Alonso zie ik niet snel 2e viool spelen. Die zou je dan gelijke kansen moeten geven, dan zou het kunnen werken, maar ik vraag me af of die 2 het risico willen nemen om compleet afgeslacht te worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je de vrije hand zou hebben en alle coureurs kan kiezen? Moeilijke. Bottas zou dan helemaal geen slechte keuze zijn als je voor een constructeurs titel gaat, als het om support aan je #1 rijder gaat dan wordt het een hele lastige keuze, denk ik. Iemand als Alonso of Vettel, mischien?
Waarbij het ook wel enorm lastig was om punten af te pakken van Max. Hij reed top-2 of hij crashte uit de race.. dan moet Bottas winnen om punten af te pakken, wat hem inderdaad maar 1x lukte + 2x in de sprintraces. Hamilton had een aantal matige races met Monaco, Oostenrijk 2, Turkije en ook Baku (al had hij die alsnog kunnen winnen), dan is het voor Perez ook makkelijker om punten af te pakken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zie op dit moment niet iemand die beschikbaar is en die het beter zou doen. Uiteindelijk heeft Perez in Monaco, Baku, Turkije én Abu Dhabi HAM cruciale punten gekost. Dat is meer dan Bottas voor elkaar heeft gekregen. HAM en VER staken zo ver boven de rest uit dat ik me afvraag wie het veel beter zou hebben gedaan én die ook 2e viool wil spelen.
Hij weet ook wel dat het er niet meer in zit maar geeft dan de Fia de schuld waarom hij stopt als ze nu niet doen wat hij/merc wil....quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:17 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Hamilton na het behalen van zijn achtste titel zijn afscheid had willen aankondigen, nadat hij Verstappen in een direct gevecht had verslagen, meer titels dan wie dan ook ondanks zijn covid problemen maar nu met zichzelf in de knoop zit. Als hij er nu mee stopt zal hij toch als iemand gezien worden die niet tegen zijn verlies kan, als hij doorgaat zal het met nieuwe regels, auto's en een snelle teamgenoot aan de bak moeten, en ik vraag me af of hij daar de motivatie nog voor kan vinden.
Hamilton als wingman? Dat lijkt mij toch geen goed ideequote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als je volledige vrije keuze had dan koos je natuurlijk voor Hamilton. Maar zo’n type coureur betekent, net als Leclerc of Norris oorlog. Ik had Russell wel graag gezien, maar die heeft MERC net op tijd gepromoveerd. Vettel en Alonso zie ik niet snel 2e viool spelen. Die zou je dan gelijke kansen moeten geven, dan zou het kunnen werken, maar ik vraag me af of die 2 het risico willen nemen om compleet afgeslacht te worden.
Dan blijven prima subtoppers als Bottas of Perez over. Sainz had trouwens ook prima gekund.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |