Klap in het gezicht van de vliegende ebolaquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb ook nog nooit een zelftest gedaan. Omdat ik die dingen echt onzinnig en onbetrouwbaar vind. Als ik ergens heen ga waar ze vragen of je dat vooraf wil doen (maar 1 keer meegemaakt) zeg ik dat het heel negatief was.
Ik moest voor het prikken een vaccinatiebewijs laten zienquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:46 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Dat is een goed tippie, ga ik voorleggen!
Snap ik. Zelf heb ik ook moeite met de mondkapjes. Ik draag ze braaf, net zoals ik mezelf braaf test, maar dat betekent niet dat ik er geen probleem mee heb.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Tja, die zelftesten zijn, net als het vaccin zelf, een gigantisch verdienmodel waar dus een grote lobby voor actief is. We zitten in een gekke wereld waarbij bedrijven rijker zijn dan landen en ze dus machtiger worden. Krijg je gekke dingen van.
Zelf heb ik meer moeite met bv mondkapjes, wetende dat ze niet goed werken en als 'gedragsverandering' worden ingezet. En daarnaast dat 'de elite' die ze zelf voorschrijft, ze zelf amper gebruikt. Of zelf feestje geeft etc. Om dat met een 'kleine moeite' te bagetaliseren gaat er bij mij niet in.
Ik heb van de week even getest met mijn DigiD login en fake geboortejaar, ik werd geweigerd aan de digitale voordeur met de melding dat mijn prik nog geen 6 maanden geleden was, maar dan ik wel kon bellen voor een afspraak.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich heeft de GGD geen record van die AZ-vaccinatie, dus als je bereid bent om te liegen op het aanmeldformulier, kun je waarschijnlijk gewoon een afspraak maken. Wellicht dat ze het dan zien in het gele boekje, maar dan is de prik al gezet.
Eens. Gewoon prikevents waar je gewoon een afspraak kunt maken, zonder geboortejaar restrictie.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
Sowieso dramatisch, dat geëmmer over wie precies wanneer aan de beurt is enzo. Wees blij dat er mensen zijn die een booster willen!
1961, dus de eerste 50ers (nog net) kunnen nu een afspraak maken. Mijn schoonmoeder uit 1961 heeft een afspraak kunnen maken voor begin januariquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:51 schreef Tarado het volgende:
welk geboortejaar zitten ze nu met die boosters?
Dat is wel echt typisch Nederlands.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
Sowieso dramatisch, dat geëmmer over wie precies wanneer aan de beurt is enzo. Wees blij dat er mensen zijn die een booster willen!
ik twijfel nog, niet over de booster zelf maar meer over de datum, mocht het echt nog binnen een maand van nu zijn neem ik hem wel meteen maar indien het april wordt dan denk ik dat wel wacht.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
RTL Nieuwsquote:Vakbond: werknemer met klachten moet vaak toch naar werk
Wie corona-achtige klachten heeft moet thuisblijven, maar volgens CNV houden lang niet alle werkgevers zich aan die stelregel.
Uit een rondvraag onder ruim 2000 leden concludeert de vakbond dat bijna een op de vijf werknemers door hun baas wordt gevraagd om toch op het werk te verschijnen als ze snotterig zijn of moeten hoesten.
Meest simpele regel
Van de deelnemers zei 18 procent dat hun werkgevers ook bij klachten vraagt naar het werk te komen. CNV-voorzitter Piet Fortuin roept bedrijven op om verantwoordelijkheid te nemen. Hij zegt te begrijpen dat de druk soms hoog is, nu veel sectoren kampen met personeelstekorten. Maar hij vreest dat de werkplek een grote besmettingshaard wordt. "We kunnen deze crisis alleen bestrijden als iedereen zich aan de regels houdt. De regel ‘met klachten thuisblijven’ is de meest simpele regel die er is."
Ja, zo zit ik er ook in. Nu heeft het nog wel nut, al heb ik 'm volgend jaar liever in oktober ofzo. Maar aan het eind van de winter hoeft het voor mij niet meer.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik twijfel nog, niet over de booster zelf maar meer over de datum, mocht het echt nog binnen een maand van nu zijn neem ik hem wel meteen maar indien het april wordt dan denk ik dat wel wacht.
Tja.. Dat was toch al wel duidelijk? Komt er nu een nog strenger thuiswerkadvies?quote:
Nog altijd lekker fulltime in zie officequote:Op dinsdag 14 december 2021 11:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja.. Dat was toch al wel duidelijk? Komt er nu een nog strenger thuiswerkadvies?
Werk jij al thuis? Of nog steeds in zeh office?
plus dat er vanaf de zomer waarschijnlijk een "omicron" vaccin beschikbaar is of iig een nieuwe aangepaste versie van het vaccinquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zo zit ik er ook in. Nu heeft het nog wel nut, al heb ik 'm volgend jaar liever in oktober ofzo. Maar aan het eind van de winter hoeft het voor mij niet meer.
Jeetje, wat vervelend. Ja, dan snap ik wel dat je zelf op onderzoek uit gaat, als er niemand lijkt te zijn die je verder kan helpen. Ik zou inderdaad pushen op nog een doorverwijzing. Ik ga er vanuit dat je al naar het Amsterdam UMC gaat dan, dat kan misschien nog een optie zijn, een UMC kan (naar mijn ervaring) wat beter overweg met vreemde symptomen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit nu op bijna een half jaar na de vaccinatie en ik heb er nog steeds last van. In het begin was het vreselijk. Ik kon bijvoorbeeld tijdens online vergaderingen geen oortjes meer in omdat de piep te luid door m'n hoofd bleef gaan. Nu is de piep duidelijk zachter maar nog steeds aanwezig. (Ik zeg 'de piep', maar het zijn drie geluiden.)
Ik heb er sindsdien trouwens ook duizeligheid bij gekregen, precies zoals in het bericht van Lareb en de EMA omschreven. Da's ook een lastige kwaal, maar bij mij niet zo ernstig dat ik niet kan functioneren.
Ik begon zelf het verband pas serieus te nemen toen ik dit las: COVID Can Cause Strange Eye and Ear Symptoms. Nu is een vaccinatie niet hetzelfde als het doormaken van een infectie, maar deze passage vond ik opvallend:
The research also illustrates how intertwined our sensory organs are. Nasal passages butt against Eustachian tubes and eyeballs. “The nerves that allow you to taste, the nerves that allow you to smell, and the nerves that allow you to feel corneal sensation—these are all part of the central nervous system where the brain connects to these different parts,” Patel says. Vision, smell and taste—“these are all connected.”
[..]
Die heeft me doorgestuurd naar de neuroloog, wat geen nuttig bezoek was. Ik twijfel erover om een nieuwe doorverwijzing te vragen. Er is toch niks wat een KNO-arts kan doen. Door me online in te lezen heb ik begrepen dat er bepaalde behandelingen mogelijk zijn die alleen een kans van slagen hebben als je er binnen een bepaalde periode bij bent. Bij mij is die periode allang verstreken.
Zou wel wat zijn als je er dan pas achterkomt. Beetje als je tweede nier wordt het dan, kan je makkelijk missen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb gelijk even snel omstebeurt m'n ogen dichtgedaan, maar gelukkig is m'n zicht nog prima in orde.
Mja, ik heb er een beetje een hard hoofd in dat dat dan wel soepel gaat verlopenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
plus dat er vanaf de zomer waarschijnlijk een "omicron" vaccin beschikbaar is of iig een nieuwe aangepaste versie van het vaccin
quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik heb er een beetje een hard hoofd in dat dat dan wel soepel gaat verlopen
Mijn collega's van in de 60 wachten met het maken van een afspraak... anders komen ze mogelijk met de zomervakanties in de knoei.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1961, dus de eerste 50ers (nog net) kunnen nu een afspraak maken. Mijn schoonmoeder uit 1961 heeft een afspraak kunnen maken voor begin januari
Valide punt. Enige probleem wat ik voor mezelf zie is dat ik in het voorjaar naar het buitenland wil voor stedentrip / vakantie. Dan zal ik dus wel geboosterd moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
plus dat er vanaf de zomer waarschijnlijk een "omicron" vaccin beschikbaar is of iig een nieuwe aangepaste versie van het vaccin
Ja, wordt wel een spannend weekje zo. Vandaag persco, morgen presentatie formatieakkoord, donderdag coronadebat, vrijdag misschien formatiedebat. Ben benieuwd wie Hugo2.0 wordt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]die kans is klein uiteraard al zit er wel een Hugo2.0 dan
Ja, dat is het gevolg van die houdbaarheidsdatum van 9 maanden. Als je toch geen plannen hebt om weg te gaan, snap ik dat sommigen de neiging krijgen om te wachten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn collega's van in de 60 wachten met het maken van een afspraak... anders komen ze mogelijk met de zomervakanties in de knoei.
Nu booster = half augustus weer verlopen.
Ja precies, die gaan meestal eind augustus / begin september weg, direct na de schoolvakanties. Dan zou ik zelf eerlijk gezegd ook even wachten tot 1 februari.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het gevolg van die houdbaarheidsdatum van 9 maanden. Als je toch geen plannen hebt om weg te gaan, snap ik dat sommigen de neiging krijgen om te wachten.
Toch niet best dit allemaalquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja precies, die gaan meestal eind augustus / begin september weg, direct na de schoolvakanties. Dan zou ik zelf eerlijk gezegd ook even wachten tot 1 februari.
Nee, maar ja, dat krijg je met die rare 9 maanden. Dan blijft het verschuiven. Nu nemen is in augustus een nieuwe (waarschijnlijk) en dan is deze in december/januari als je hem mogelijk nodig hebt ivm het coronaseizoen al weer 4-5 maanden oud.quote:
Ok Donald.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:11 schreef Bocaj het volgende:
Ik kan het woord CORONA niet meer horen!!!
Wanneer gaan we nou China eens goed aanklagen voor wat men ons (The World) aangedaan heeft?
Zou de WHO dat niet eens moeten opstarten... hoor er weinig over!
Die zullen het ook niet expres hebben gedaan lijkt mij.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:11 schreef Bocaj het volgende:
Wanneer gaan we nou China eens goed aanklagen voor wat men ons (The World) aangedaan heeft?
Het is drijfzand.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, maar ja, dat krijg je met die rare 9 maanden. Dan blijft het verschuiven. Nu nemen is in augustus een nieuwe (waarschijnlijk) en dan is deze in december/januari als je hem mogelijk nodig hebt ivm het coronaseizoen al weer 4-5 maanden oud.
Wat een puinhoop maken we er toch altijd weer van, man man man.
Bestuh mensuh...quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke, dit was wel een aardige Hugo-Metafoor.
neemt niet weg dat ze verantwoordelijk zijnquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:12 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die zullen het ook niet expres hebben gedaan lijkt mij.
quote:
"Wat we zien is..."quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar is 'ie mee opgehouden hé.
vandaag voor het laatst waarschijnlijk, ik hoop niet dat we hem gaan missenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar is 'ie mee opgehouden hé.
Maak maar eens een vuist en dan je duim over het eerste kootje van je wijsvinger en dan heen en weer bewegen.quote:
Dat is wel een goeie ja. Je kunt het beste maar net zo lang wachten net voordat je hem echt nodig hebt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn collega's van in de 60 wachten met het maken van een afspraak... anders komen ze mogelijk met de zomervakanties in de knoei.
sorry hoor, maar dit gaat toch totaal niet meer om de gezondheid? Degene die dit nog durven uit te dragen…quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie ja. Je kunt het beste maar net zo lang wachten net voordat je hem echt nodig hebt.
Zo zijn mijn ouders ook vooral mijn vader vindt het verlies aan tijd doorbrengen met de kleinkinderen niet opwegen tegen de extra jaren. En die is ook gewoon gevaccineerdquote:Op dinsdag 14 december 2021 10:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Hou oud zijn je ouders? Mijn moeder is 67 en houdt zich helemaal niet bezig met corona, de afstand tot haar kleinzoon of het niet oppassen als de scholen dichtgaan. En als zij zich geen zorgen maakt dan ga ik ook niet zelftesten, of mijn zoontje bewust bij haar weghalen.
Want? Nu zsm boosteren kan de ellende in Q1 van het nieuwe jaar hopelijk een stuk dragelijker makenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dit gaat toch totaal niet meer om de gezondheid? Degene die dit nog durven uit te dragen…
Dat gaat het allang niet meer.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dit gaat toch totaal niet meer om de gezondheid? Degene die dit nog durven uit te dragen…
Ik zie ook niet in wat er mis is met die boosters in september/oktober zetten, 1x per jaar.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie ja. Je kunt het beste maar net zo lang wachten net voordat je hem echt nodig hebt.
Ja, vakantie of deelname aan de samenleving vinkjes.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat gaat het allang niet meer.
Het zijn vakantievinkjes.
Nouja, dat is nog maar afwachten hé.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, vakantie of deelname aan de samenleving vinkjes.
Koopmans zegt dat alles perfect is in China.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:11 schreef Bocaj het volgende:
Alle bedrijven verplicht sluiten zodat medewerkers het niet door kunnen geven aan opa en oma bij de kerst!quote:
Kleine moeite toch om in het weekend in het bos te gaan sporten tijdens deze donkere dagen?quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nouja, dat is nog maar afwachten hé.
88% gevaccineerd en 's avonds na 17:00 sporten is nog steeds levensgevaarlijk.
Onderschat de kwaadaardigheid van de Chinese Communistische Partij niet. Een genocide voeren ze ook gewoon uit anno 2021.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:12 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die zullen het ook niet expres hebben gedaan lijkt mij.
Maar na 1961 stopt deze procedure. Wat gaan ze dan doen en vanaf wanneer, weet jij dat?quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1961, dus de eerste 50ers (nog net) kunnen nu een afspraak maken. Mijn schoonmoeder uit 1961 heeft een afspraak kunnen maken voor begin januari
Ik wacht juist liever tot maart/april vanwege vakanties en QR code.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zo zit ik er ook in. Nu heeft het nog wel nut, al heb ik 'm volgend jaar liever in oktober ofzo. Maar aan het eind van de winter hoeft het voor mij niet meer.
Bij vele gaat het helemaal niet meer om het vaccin, enkel het verlopen van de QR en dat slim timen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies. Je kunt gewoon hardhollen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kleine moeite toch om in het weekend in het bos te gaan sporten tijdens deze donkere dagen?
[ afbeelding ]
Ik snap de conclusie niet dat Nederland hierdoor de achterstand sneller zal inhalen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:36 schreef Mondkapje het volgende:
De Gezondheidsraad adviseert voor de boosterprik een periode van ten minste zes maanden en volgt hierin de European Medicines Agency (EMA). De Jonge volgt vaak de adviezen van de Gezondheidsraad. Onlangs heeft de EMA laten weten dat de boosterprik ook al na 3 maanden geven kan worden. Het zou dus kunnen dat De Jonge vanavond zegt dat de termijn naar drie maanden gaat. Zo krijgt de boostercampagne een boost en kan Nederland de achterstand inhalen op de rest van Europa.
https://www.nu.nl/coronav(...)boosterafspraak.html
Dan moet eerst de Gezondheidsraad weer vier weken nadenken of het naar 3 maanden kan. Ze hebben daar zelf niet de deskundigen voor, en die zijn druk dus vandaar dat het vier weken duurt.
Toont gelijk het failliet van de QR aan.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik wacht juist liever tot maart/april vanwege vakanties en QR code.
Die is op 6 november al failliet gegaan.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toont gelijk het failliet van de QR aan.
Totdat ze in het ziekenhuis belanden. Goed over nagedacht idd.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bij vele gaat het helemaal niet meer om het vaccin, enkel het verlopen van de QR en dat slim timen.
Geweldig systeem.
Dat is opgelost omdat er militairen worden ingezet. Echter, mensen schijnen nu geen afspraak te kunnen maken omdat ze net nog geen 6 maanden geleden hun vaccinatie hebben gehad.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:38 schreef Fosive het volgende:
[..]
Ik snap de conclusie niet dat Nederland hierdoor de achterstand sneller zal inhalen.
De bottleneck is namelijk niet het aantal mensen dat een booster wil, maar het aantal mensen dat de prikken kan zetten.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:36 schreef Mondkapje het volgende:
Wordt de termijn van zes maanden aangepast?
Het ministerie van Volksgezondheid lijkt te sturen op een verandering van die termijn van zes maanden, om op die manier de boostercampagne te versnellen. Anders zou de versnelling ook zinloos zijn, als mensen geen afspraak kunnen maken. "Bij de persconferentie komt daarover meer naar buiten", reageert een woordvoerder van het ministerie.
De Gezondheidsraad adviseert voor de boosterprik een periode van ten minste zes maanden en volgt hierin de European Medicines Agency (EMA). De Jonge volgt vaak de adviezen van de Gezondheidsraad. Onlangs heeft de EMA laten weten dat de boosterprik ook al na 3 maanden geven kan worden. Het zou dus kunnen dat De Jonge vanavond zegt dat de termijn naar drie maanden gaat. Zo krijgt de boostercampagne een boost en kan Nederland de achterstand inhalen op de rest van Europa.
Dan moet eerst de Gezondheidsraad weer vier weken nadenken of het naar 3 maanden kan. Ze hebben daar zelf niet de deskundigen voor, en die zijn druk dus vandaar dat het vier weken duurt.
U vraagt, wij draaien.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
misschien verandert dat nog de komende weken, ik weet niet helemaal zeker of het het in de VK een afleidingsmanoeuvre is van Johnson maar dat zij een miljoen willen boosteren per dag is toch wel een indicatie dat ze shit verwachtenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bij vele gaat het helemaal niet meer om het vaccin, enkel het verlopen van de QR en dat slim timen.
Geweldig systeem.
Eerst strikt 6 maanden want zekerheid etc, minder risico, en volgende week mag je er 3 op een dag zetten.quote:
Als ze echt heel veel shit zouden verwachten, dan hadden ze daar per direct wel weer een semi lockdown ingevoerd.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien verandert dat nog de komende weken, ik weet niet helemaal zeker of het het in de VK een afleidingsmanoeuvre is van Johnson maar dat zij een miljoen willen boosteren per dag is toch wel een indicatie dat ze shit verwachten
Ja? Blijft zo'n vaccin ook echt maar 7 maanden werkzaam? Dus dat je beter niet tot de 9e maand kan wachten? Is dat al zeker?quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:40 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Totdat ze in het ziekenhuis belanden. Goed over nagedacht idd.
Als je nou een half jaartje extra QR zou krijgen, als lokkertje. Booster nu en krijg een half jaar QR gratis cadeau! (aanbod geldig tot 31.12)quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien verandert dat nog de komende weken, ik weet niet helemaal zeker of het het in de VK een afleidingsmanoeuvre is van Johnson maar dat zij een miljoen willen boosteren per dag is toch wel een indicatie dat ze shit verwachten
De Gezondheidsraad adviseert voor de boosterprik een periode van ten minste zes maanden en volgt hierin de European Medicines Agency (EMA). De Jonge volgt vaak de adviezen van de Gezondheidsraad. Onlangs heeft de EMA laten weten dat de boosterprik ook al na 3 maanden geven kan worden. Het zou dus kunnen dat De Jonge vanavond zegt dat de termijn naar drie maanden gaat. Zo krijgt de boostercampagne een boost en kan Nederland de achterstand inhalen op de rest van Europa.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is weer een angstreactie voor het onbekende, terwijl het best wel goed gaat in de UK, wat omikron ons brengt moeten we nog maar afwachten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:43 schreef Za het volgende:
Hij heeft geen keuze denk ik.
Of het nog effect gaat hebben is alleen maar te hopen.
volgens mij wordt dat advies van boosteren niet zomaar gegeven idd. Maar daar zullen sommigen vast anders over denkenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja? Blijft zo'n vaccin ook echt maar 7 maanden werkzaam? Dus dat je beter niet tot de 9e maand kan wachten? Is dat al zeker?
Wat zijn de oorzaken dan die ze aan moeten pakken, wat is jouw oplossing?quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
Lekker de scholen sluiten mensen, wat een apenland is dit geworden. Ga de oorzaak aanpakken ipv symptoombestrijding. Ik hou me al ruim 1,5 jaar braaf aan alle maatregelen, werk al die tijd vanuit huis, heb netjes mijn prikken, en nog steeds moet ik volgende week een week stress doorgaan om te zien hoe we het weer mogen oplossen met werken en kinderen thuis.
Ja zou kunnen hoor. Ik vroeg het me even af. Heb er geen probleem mee hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:46 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
volgens mij wordt dat advies van boosteren niet zomaar gegeven idd. Maar daar zullen sommigen vast anders over denken
Leg de verantwoordelijkheid bij de doelgroep waar het probleem zit, stel een opnamestop voor ongevacineerden in en laat het lekker los.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat zijn de oorzaken dan die ze aan moeten pakken, wat is jouw oplossing?
ik begrijp wel dat ze het eerst op deze manier proberen en ze zitten nu op plan B al weet ik niet precies wat het inhoudt, thuiswerk advies zit daar wel bij.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als ze echt heel veel shit zouden verwachten, dan hadden ze daar per direct wel weer een semi lockdown ingevoerd.
Ja dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:50 schreef byah het volgende:
[..]
Leg de verantwoordelijkheid bij de doelgroep waar het probleem zit, stel een opnamestop voor ongevacineerden in en laat het lekker los.
Volgens mij neemt de effectiviteit geleidelijk af. Dus is de 7 maanden ook slechts een punt op een dalende curve.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja? Blijft zo'n vaccin ook echt maar 7 maanden werkzaam? Dus dat je beter niet tot de 9e maand kan wachten? Is dat al zeker?
Volkomen terecht ook.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
https://www.wsj.com/artic(...)-omicron-11639482302quote:Antiviral drug Paxlovid stayed 89% effective at reducing the risk of hospitalization and death in a final analysis of a key study in high-risk adults.
Preliminary laboratory tests gave encouraging signs that Pfizer Inc.’s [US:PFE] experimental Covid-19 pill could work against Omicron, the company said.
Pfizer also said Tuesday that a final analysis of late-stage study results confirmed the drug, named Paxlovid, was 89% effective at reducing the risk of hospitalization and death in adults at high risk of severe Covid-19.
The positive results come as the Food and Drug Administration reviews whether to clear use of Paxlovid in high-risk adults, a decision that could come before the end of the year.
“This was a real home run, gives tremendous hope for another highly effective intervention,” Pfizer Chief Scientific Officer Mikael Dolsten said in an interview.
Meanwhile, a separate, preliminary analysis provided signs the drug may help people at low risk of severe Covid-19, such as vaccinated individuals who end up becoming sick.
Ja klopt, maar in het VK heeft de pandemie wel wat harder toegeslagen dan hier en dus zou je verwachten dat met het gevaar van Omicron op de loer, ze nu hard gaan ingrijpen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp wel dat ze het eerst op deze manier proberen en ze zitten nu op plan B al weet ik niet precies wat het inhoudt, thuiswerk advies zit daar wel bij.
*kuch* noodopvang *kuch*quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
Lekker de scholen sluiten mensen, wat een apenland is dit geworden. Ga de oorzaak aanpakken ipv symptoombestrijding. Ik hou me al ruim 1,5 jaar braaf aan alle maatregelen, werk al die tijd vanuit huis, heb netjes mijn prikken, en nog steeds moet ik volgende week een week stress doorgaan om te zien hoe we het weer mogen oplossen met werken en kinderen thuis.
Op dit moment loop je als gevaccineerde 500% meer risico om Omicron op te lopen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:50 schreef byah het volgende:
Leg de verantwoordelijkheid bij de doelgroep waar het probleem zit, stel een opnamestop voor ongevacineerden in en laat het lekker los.
Als je thuis werkt is dat toch geen probleem? Je kunt best de hele dag Fok!ken met een paar spelende kinderen op de achtergrond.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
watquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:54 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment loop je als gevaccineerde 500% meer risico om Omicron op te lopen.
ze monitoren wel beter dan wij hier en lopen ook ver voor met die 3e prik dus die "milder" conclusie is nog moeilijk te trekkenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja klopt, maar in het VK heeft de pandemie wel wat harder toegeslagen dan hier en dus zou je verwachten dat met het gevaar van Omicron op de loer, ze nu hard gaan ingrijpen.
Maar dat doen ze dus niet.. dan rest de vraag; waarom niet? Is het dan toch milder?
Toch blijft het vreemd dat met Delta heel snel bekend was dat het even ziekmakend was én besmettelijker en dat we nu al 2 weken horen "dat we het niet weten"quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze monitoren wel beter dan wij hier en lopen ook ver voor met die 3e prik dus die "milder" conclusie is nog moeilijk te trekken
Bron? En zonder zelf aan te passen graag.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:54 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment loop je als gevaccineerde 500% meer risico om Omicron op te lopen.
En natuurlijke immuniteit zit er niet meer in.
Houd dus svp op met je ongevaccineerden, en neem maatregelen om jezelf te beschermen.
Ja laten we de oorzaak aanpakken dat nog niemand heeft geprobeerd dat virus gewoon weg te halenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
Denk dat het komt omdat Delta in de UK is "ontdekt" en het dus makkelijker is te vergelijken met de rest van Europa dan Zuid Afrika waar de bevolking gemiddeld heel jong is waar Omicron is ontdekt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Toch blijft het vreemd dat met Delta heel snel bekend was dat het even ziekmakend was én besmettelijker en dat we nu al 2 weken horen "dat we het niet weten"
Als je thuis werkt, wat is dan het probleem? Kan je prima op de kinderen passen, je werk doen en op fok! Zitten tochquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
Of gewoon alles open en gokken dat het vanzelf weer overwaait?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja laten we de oorzaak aanpakken dat nog niemand heeft geprobeerd dat virus gewoon weg te halen
Het is wederom één grote faalcampagne ondet leiding van Hugo.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat is opgelost omdat er militairen worden ingezet. Echter, mensen schijnen nu geen afspraak te kunnen maken omdat ze net nog geen 6 maanden geleden hun vaccinatie hebben gehad.
Veel mensen vallen tussen wal en schip bij maken boosterafspraak
Klinkt erg goed, helemaal mooi voor de patienten natuurlijk maar hoop dat we hier uiteindelijk ook in maatschappelijk opzicht de vruchten van kunnen plukken. Heb behalve dan bij de vaccins nooit het idee gehad dat we echt iets hadden aan al die veelbelovende ontwikkelingen die hier en daar voorbij kwamen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:52 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.wsj.com/artic(...)-omicron-11639482302
Bij booster 4 en 5 gaat het wel beter, ook Hugo leert bij en gaat deze kennis met zijn opvolger delenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is wederom één grote faalcampagne ondet leiding van Hugo.
Mensen uit 1960 en 1961 kunnen online afspraak maken. Maar mijn ouders uit 43 en 44 hebben uberhaupt nog geen brief ontvangen.
Alles loop straks dus weer door elkaar.
Deze ronde zou het zo zijn dat je als echtpaar gewoon tegelijkertijd geprikt kon worden, maar dat kan dus niet als je online je afspraak inplant. Kan alleen als je belt n.a.v. de brief die dus nog niet verstuurd is
Ik lees ook nog niks over het prikken van mensen die in de risicogroepen vallen en daarom eerder geprikt zijn. Mijn 2e prik is inmiddels 6 maanden geleden en ik zou niet weten wanneer ik een booster kan krijgen.
Maanden de tijd om voor te bereiden en er dan weer zo'n zooitje van maken, onvoorstelbaar
Nee je kijkt gewoon waar dat virus zit en haalt het weg, we doen allemaal zo moeilijkquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:02 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Of gewoon alles open en gokken dat het vanzelf weer overwaait?
@Jor_Dii had gister wel een punt he, dat er wel heel veel onzin wordt geponeerd als feiten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:54 schreef Za het volgende:
[..]
Houd dus svp op met je ongevaccineerden, en neem maatregelen om jezelf te beschermen.
Zelfs dat niet. Er kunnen heel veel mensen die prikken zetten. Alleen wil de GGD het allemaal in eigen beheer houden en perse op hun manier doen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:38 schreef Fosive het volgende:
[..]
Ik snap de conclusie niet dat Nederland hierdoor de achterstand sneller zal inhalen.
De bottleneck is namelijk niet het aantal mensen dat een booster wil, maar het aantal mensen dat de prikken kan zetten.
Als corona voorbij is weten we precies hoe we het hadden moeten doenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Bij booster 4 en 5 gaat het wel beter, ook Hugo leert bij en gaat deze kennis met zijn opvolger delen
Geboren voor 1945 kan telefonisch een afspraak maken zonder brief, heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mensen uit 1960 en 1961 kunnen online afspraak maken. Maar mijn ouders uit 43 en 44 hebben uberhaupt nog geen brief ontvangen.
Deze ronde zou het zo zijn dat je als echtpaar gewoon tegelijkertijd geprikt kon worden, maar dat kan dus niet als je online je afspraak inplant. Kan alleen als je belt n.a.v. de brief die dus nog niet verstuurd is
Ik lees ook nog niks over het prikken van mensen die in de risicogroepen vallen en daarom eerder geprikt zijn. Mijn 2e prik is inmiddels 6 maanden geleden en ik zou niet weten wanneer ik een booster kan krijgen.
Maanden de tijd om voor te bereiden en er dan weer zo'n zooitje van maken, onvoorstelbaar
Echt?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:07 schreef mir1986 het volgende:
Vaccin werkt zo goed, dat je er minimaal 3 in een jaar moet.
CDC: 80% of Omicron cases found in the fully vaccinated, a third of them had received a booster dose Symptoms are mild in both the unvaccinated and vaccinated – Reutersquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:57 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb dit nog niet ergens gelezen, nee.
En toen werd het weer stil.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb dit nog niet ergens gelezen, nee.
*zijn best, in beide gevallen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:08 schreef Nielsch het volgende:
Zijn jullie al bang genoeg gemaakt voor de Omikron-variant om nog meer maatregelen te kunnen legitimeren?
[poll=3246]
Het is een zijquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En toen werd het weer stil.
Wat een gast. Of hij komt dadelijk met een link van het darkweb van Thierry ofzo.
edit: hij heeft iets gepost. Blijkt weer dat hij niet kan rekenen. Laat maar gaan.
Doe je even een linkje dat dat percentage van 500% onderbouwt?quote:
eens, geen kingflopland optie dus hier kunnen we niets meequote:Op dinsdag 14 december 2021 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
*zijn best, in beide gevallen.
Tevens domme kutpoll.
Ik mis de optie:quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:08 schreef Nielsch het volgende:
Zijn jullie al bang genoeg gemaakt voor de Omikron-variant om nog meer maatregelen te kunnen legitimeren?
[poll=3246]
quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe je even een linkje dat dat percentage van 500% onderbouwt?
Waarom niet gelijk 1000%quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:54 schreef Za het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen: het vaccin is zo onschuldig dat het heel snel uitgewerkt is en je afweer na een tijdje helemaal vergeten is waar het tegen in verweer kwam. Wel fijn verdienen voor Pfizer dat het elk halfjaar opnieuw moet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:07 schreef mir1986 het volgende:
Vaccin werkt zo goed, dat je er minimaal 3 in een jaar moet.
Ze hebben het al online geregeld, mijn ouders kunnen dat gelukkig en anders helpen we ze wel, maar er zijn genoeg ouderen die volledig vastlopen en wachten op de brief.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geboren voor 1945 kan telefonisch een afspraak maken zonder brief, heb ik begrepen.
En dan kunnen ze dus tevens voor hun partner een afspraak maken.
Dus je ouders kunnen telefonisch voor hen samen een afspraak maken zonder de brief te hebben. 0800-7070.
Lekker door stapelen inderdaad.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die is op 6 november al failliet gegaan.
Die hele Corona check app was bedoelt om overige maatregelen te laten vallen.
Dus óf maatregelen óf QR.
Nu hebben we weer overal maatregelen, dus waarom is de QR code nog nodig?
Komt het vooroordeel over lekkere wijven toch weer uit hé.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:08 schreef Za het volgende:
[..]
CDC: 80% of Omicron cases found in the fully vaccinated, a third of them had received a booster dose Symptoms are mild in both the unvaccinated and vaccinated – Reuters
En, Denemarken Omicron rapport:
[ afbeelding ]
https://t.co/ZstMAZZ2bdquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Doe je even een linkje dat dat percentage van 500% onderbouwt?
Kun je ook even aanwijzen waar?quote:
Yorick.. Marino.. waarom we deze gasten nog aandacht geven is mij onduidelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:13 schreef popje het volgende:
Yorick is ook weer zo lekker subtiel 'ouders moeten ook wendbaar zijn' maar sorry, de overheid had dit veel beter moeten aanpakken en niet last minute weer zo'n beslissing omgooien.
Straks komt er onder druk ook weer een avondklok omdat iedereen dat zo graag wil...
Ik heb een tripje Antwerpen geboekt voor het nieuwsjaarsweekend!
Ik geloof er niets van dat er weer een avondklok komt. En ook geen strenge volledige lockdown. Tenzij omicron echt ontzettend naar blijjkt te zijn in zowel verspreiding als opnames, maar dan wil iedereen ook liever in zijn eentje thuisblijven en niemand zien om maar geen risico te lopen.quote:
Ja dat is wel de categorie kansloos inderdaadquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lekker door stapelen inderdaad.
Geen idee, gisteren op BNR radio hoorde ik "data analist" Yorick ook live in de uitzending.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Yorick.. Marino.. waarom we deze gasten nog aandacht geven is mij onduidelijk.
Aanvullend:quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geboren voor 1945 kan telefonisch een afspraak maken zonder brief, heb ik begrepen.
En dan kunnen ze dus tevens voor hun partner een afspraak maken.
Dus je ouders kunnen telefonisch voor hen samen een afspraak maken zonder de brief te hebben. 0800-7070.
Dus 20% is niet gevaccineerd. En waar zijn die? Liggen die in het ziekenhuis? Van belang om te weten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:08 schreef Za het volgende:
[..]
CDC: 80% of Omicron cases found in the fully vaccinated, a third of them had received a booster dose Symptoms are mild in both the unvaccinated and vaccinated – Reuters
[ afbeelding ]
Het moet ook allemaal zo moeilijk met brieven en alles.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Yorick moet gewoon weer lekker pizza's gaan omdraaien.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geen idee, gisteren op BNR radio hoorde ik "data analist" Yorick ook live in de uitzending.
je hebt 100% van de mensen. Daarvan is 80% gevaccineerd en 20% ongevaccineerd.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:16 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Dus 20% is niet gevaccineerd. En waar zijn die? Liggen die in het ziekenhuis? Van belang om te weten.
Hieruit haal ik op dat ongevaccineerden beter beschermd zijn tegen het virus (mits die 20% milde tot geen symptomen heeft)
Za rekenmethode:quote:
Er schort van alles aan, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Aanvullend:
Dit staat op de site van het RIVM
"Wie liever belt om een afspraak te maken, moet eerst de uitnodigingsbrief afwachten. Zonder brief kan er geen telefonische afspraak worden gemaakt."
Als mensen van bepaalde leeftijd toch zonder brief zouden kunnen bellen is dus ook die communicatie niet op orde.
Je zou haast gaan denken dat er iets is met de verhouding tussen gevaccineerden en ongevaccineerdenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:08 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Statistiek kun je altijd zo brengen dat het je uitkomt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je zou haast gaan denken dat er iets is met de verhouding tussen gevaccineerden en ongevaccineerden
Het ironische is dat ik hier regelmatig voorbij zie komen hoe irritant die twee wel niet zijn, maar tegelijkertijd zorgen we er daardoor wel voor dat ze wéér aandacht krijgen. Maakt hun geen reet uit dat er users zijn die ze irritant vinden; ze worden hier besproken met linkjes; dat is alleen maar goed nieuws voor ze.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Yorick.. Marino.. waarom we deze gasten nog aandacht geven is mij onduidelijk.
Voor ouders is dit extreem lastig (mits ze echt kiezen voor een langere vakantie) omdat het zo kort van te voren gebeurd, maar tegelijkertijd worden er zoveel sectoren vaak last minute geraakt; ondernemers die vaak maar een paar dagen hebben om te gaan bedenken hoe ze hun zaak in de lucht kunnen houden na de sluiting, etc. Het is voor iedereen nogal lastig als ze last minute beslissingen nemen. Niks nieuws helaas.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:13 schreef popje het volgende:
Yorick is ook weer zo lekker subtiel 'ouders moeten ook wendbaar zijn' maar sorry, de overheid had dit veel beter moeten aanpakken en niet last minute weer zo'n beslissing omgooien.
Straks komt er onder druk ook weer een avondklok omdat iedereen dat zo graag wil...
Ik heb een tripje Antwerpen geboekt voor het nieuwsjaarsweekend!
Even starten met hardlopen in de winter: minuutje lopen, minuutje bevriezen in je zomerkloffie. (Wie gaat er nu een winteroutfit aanschaffen als die lockdown maar 3 weken duurtquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:18 schreef Noek het volgende:
Oi, net op de radio dat de blessures bij mensen fiks was toegenomen. Veelal startende hardlopers en fietsers.
Je kunt toch wel een beetje gaan hardhollen is best een kut advies als je de zorg wil ontlasten.
Nou ja, told you so. Sporten is een vak, coaching is een vak.
Thanks for coming to my Ted Talk.
Veel bejaarden die niet handig zijn met computers willen graag een brief met een telefoonnummer. Maar dan moeten die brieven wel verstuurd worden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het moet ook allemaal zo moeilijk met brieven en alles.
Zeg gewoon iedereen boven de X leeftijd (60) kan een afspraak inplannen.
Ik heb hier dus een 2e hands mountainbike gekocht voor het enorme bedrag van 65 euroquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:18 schreef Noek het volgende:
Oi, net op de radio dat de blessures bij mensen fiks was toegenomen. Veelal startende hardlopers en fietsers.
Je kunt toch wel een beetje gaan hardhollen is best een kut advies als je de zorg wil ontlasten.
Nou ja, told you so. Sporten is een vak, coaching is een vak.
Thanks for coming to my Ted Talk.
Volgend jaar krijg je gewoon 1 prik van 3 doses, en dan hopen dat ie een jaar meegaat misschien? Of een abbo..quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:12 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen: het vaccin is zo onschuldig dat het heel snel uitgewerkt is en je afweer na een tijdje helemaal vergeten is waar het tegen in verweer kwam. Wel fijn verdienen voor Pfizer dat het elk halfjaar opnieuw moet.
Ik denk dat er over een tijdje wel een sterker vaccin komt dat toch minstens een jaar werkt.
En de scholen?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:22 schreef Nattekat het volgende:
Mijn verwachting van de persco:
- Achterlijke maatregelen die momenteel leiden tot enorme drukte aan het einde van de middag letterlijk overal worden verlengd tot januari
- Goede maatregelen die kunnen helpen worden afgewezen
- Er wordt iets nieuws verzonnen wat net zo slecht werkt als de bestaande achterlijke maatregelen
- Fuck de volksgezondheid, sporten ist verboten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |