ik begrijp wel dat ze het eerst op deze manier proberen en ze zitten nu op plan B al weet ik niet precies wat het inhoudt, thuiswerk advies zit daar wel bij.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als ze echt heel veel shit zouden verwachten, dan hadden ze daar per direct wel weer een semi lockdown ingevoerd.
Ja dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:50 schreef byah het volgende:
[..]
Leg de verantwoordelijkheid bij de doelgroep waar het probleem zit, stel een opnamestop voor ongevacineerden in en laat het lekker los.
Volgens mij neemt de effectiviteit geleidelijk af. Dus is de 7 maanden ook slechts een punt op een dalende curve.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja? Blijft zo'n vaccin ook echt maar 7 maanden werkzaam? Dus dat je beter niet tot de 9e maand kan wachten? Is dat al zeker?
Volkomen terecht ook.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
https://www.wsj.com/artic(...)-omicron-11639482302quote:Antiviral drug Paxlovid stayed 89% effective at reducing the risk of hospitalization and death in a final analysis of a key study in high-risk adults.
Preliminary laboratory tests gave encouraging signs that Pfizer Inc.’s [US:PFE] experimental Covid-19 pill could work against Omicron, the company said.
Pfizer also said Tuesday that a final analysis of late-stage study results confirmed the drug, named Paxlovid, was 89% effective at reducing the risk of hospitalization and death in adults at high risk of severe Covid-19.
The positive results come as the Food and Drug Administration reviews whether to clear use of Paxlovid in high-risk adults, a decision that could come before the end of the year.
“This was a real home run, gives tremendous hope for another highly effective intervention,” Pfizer Chief Scientific Officer Mikael Dolsten said in an interview.
Meanwhile, a separate, preliminary analysis provided signs the drug may help people at low risk of severe Covid-19, such as vaccinated individuals who end up becoming sick.
Ja klopt, maar in het VK heeft de pandemie wel wat harder toegeslagen dan hier en dus zou je verwachten dat met het gevaar van Omicron op de loer, ze nu hard gaan ingrijpen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp wel dat ze het eerst op deze manier proberen en ze zitten nu op plan B al weet ik niet precies wat het inhoudt, thuiswerk advies zit daar wel bij.
*kuch* noodopvang *kuch*quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
Lekker de scholen sluiten mensen, wat een apenland is dit geworden. Ga de oorzaak aanpakken ipv symptoombestrijding. Ik hou me al ruim 1,5 jaar braaf aan alle maatregelen, werk al die tijd vanuit huis, heb netjes mijn prikken, en nog steeds moet ik volgende week een week stress doorgaan om te zien hoe we het weer mogen oplossen met werken en kinderen thuis.
Op dit moment loop je als gevaccineerde 500% meer risico om Omicron op te lopen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:50 schreef byah het volgende:
Leg de verantwoordelijkheid bij de doelgroep waar het probleem zit, stel een opnamestop voor ongevacineerden in en laat het lekker los.
Als je thuis werkt is dat toch geen probleem? Je kunt best de hele dag Fok!ken met een paar spelende kinderen op de achtergrond.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
Lekker de scholen sluiten mensen, wat een apenland is dit geworden. Ga de oorzaak aanpakken ipv symptoombestrijding. Ik hou me al ruim 1,5 jaar braaf aan alle maatregelen, werk al die tijd vanuit huis, heb netjes mijn prikken, en nog steeds moet ik volgende week een week stress doorgaan om te zien hoe we het weer mogen oplossen met werken en kinderen thuis.
watquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:54 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment loop je als gevaccineerde 500% meer risico om Omicron op te lopen.
ze monitoren wel beter dan wij hier en lopen ook ver voor met die 3e prik dus die "milder" conclusie is nog moeilijk te trekkenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja klopt, maar in het VK heeft de pandemie wel wat harder toegeslagen dan hier en dus zou je verwachten dat met het gevaar van Omicron op de loer, ze nu hard gaan ingrijpen.
Maar dat doen ze dus niet.. dan rest de vraag; waarom niet? Is het dan toch milder?
Toch blijft het vreemd dat met Delta heel snel bekend was dat het even ziekmakend was én besmettelijker en dat we nu al 2 weken horen "dat we het niet weten"quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze monitoren wel beter dan wij hier en lopen ook ver voor met die 3e prik dus die "milder" conclusie is nog moeilijk te trekken
Bron? En zonder zelf aan te passen graag.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:54 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment loop je als gevaccineerde 500% meer risico om Omicron op te lopen.
En natuurlijke immuniteit zit er niet meer in.
Houd dus svp op met je ongevaccineerden, en neem maatregelen om jezelf te beschermen.
Ja laten we de oorzaak aanpakken dat nog niemand heeft geprobeerd dat virus gewoon weg te halenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
Denk dat het komt omdat Delta in de UK is "ontdekt" en het dus makkelijker is te vergelijken met de rest van Europa dan Zuid Afrika waar de bevolking gemiddeld heel jong is waar Omicron is ontdekt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Toch blijft het vreemd dat met Delta heel snel bekend was dat het even ziekmakend was én besmettelijker en dat we nu al 2 weken horen "dat we het niet weten"
Als je thuis werkt, wat is dan het probleem? Kan je prima op de kinderen passen, je werk doen en op fok! Zitten tochquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:45 schreef byah het volgende:
Of gewoon alles open en gokken dat het vanzelf weer overwaait?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja laten we de oorzaak aanpakken dat nog niemand heeft geprobeerd dat virus gewoon weg te halen
Het is wederom één grote faalcampagne ondet leiding van Hugo.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat is opgelost omdat er militairen worden ingezet. Echter, mensen schijnen nu geen afspraak te kunnen maken omdat ze net nog geen 6 maanden geleden hun vaccinatie hebben gehad.
Veel mensen vallen tussen wal en schip bij maken boosterafspraak
https://www.nu.nl/coronav(...)boosterafspraak.html
Klinkt erg goed, helemaal mooi voor de patienten natuurlijk maar hoop dat we hier uiteindelijk ook in maatschappelijk opzicht de vruchten van kunnen plukken. Heb behalve dan bij de vaccins nooit het idee gehad dat we echt iets hadden aan al die veelbelovende ontwikkelingen die hier en daar voorbij kwamen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:52 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.wsj.com/artic(...)-omicron-11639482302
Bij booster 4 en 5 gaat het wel beter, ook Hugo leert bij en gaat deze kennis met zijn opvolger delenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is wederom één grote faalcampagne ondet leiding van Hugo.
Mensen uit 1960 en 1961 kunnen online afspraak maken. Maar mijn ouders uit 43 en 44 hebben uberhaupt nog geen brief ontvangen.
Alles loop straks dus weer door elkaar.
Deze ronde zou het zo zijn dat je als echtpaar gewoon tegelijkertijd geprikt kon worden, maar dat kan dus niet als je online je afspraak inplant. Kan alleen als je belt n.a.v. de brief die dus nog niet verstuurd is
Ik lees ook nog niks over het prikken van mensen die in de risicogroepen vallen en daarom eerder geprikt zijn. Mijn 2e prik is inmiddels 6 maanden geleden en ik zou niet weten wanneer ik een booster kan krijgen.
Maanden de tijd om voor te bereiden en er dan weer zo'n zooitje van maken, onvoorstelbaar
Nee je kijkt gewoon waar dat virus zit en haalt het weg, we doen allemaal zo moeilijkquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:02 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Of gewoon alles open en gokken dat het vanzelf weer overwaait?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |