Klap in het gezicht van de vliegende ebolaquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb ook nog nooit een zelftest gedaan. Omdat ik die dingen echt onzinnig en onbetrouwbaar vind. Als ik ergens heen ga waar ze vragen of je dat vooraf wil doen (maar 1 keer meegemaakt) zeg ik dat het heel negatief was.
Ik moest voor het prikken een vaccinatiebewijs laten zienquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:46 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Dat is een goed tippie, ga ik voorleggen!
Snap ik. Zelf heb ik ook moeite met de mondkapjes. Ik draag ze braaf, net zoals ik mezelf braaf test, maar dat betekent niet dat ik er geen probleem mee heb.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Tja, die zelftesten zijn, net als het vaccin zelf, een gigantisch verdienmodel waar dus een grote lobby voor actief is. We zitten in een gekke wereld waarbij bedrijven rijker zijn dan landen en ze dus machtiger worden. Krijg je gekke dingen van.
Zelf heb ik meer moeite met bv mondkapjes, wetende dat ze niet goed werken en als 'gedragsverandering' worden ingezet. En daarnaast dat 'de elite' die ze zelf voorschrijft, ze zelf amper gebruikt. Of zelf feestje geeft etc. Om dat met een 'kleine moeite' te bagetaliseren gaat er bij mij niet in.
Ik heb van de week even getest met mijn DigiD login en fake geboortejaar, ik werd geweigerd aan de digitale voordeur met de melding dat mijn prik nog geen 6 maanden geleden was, maar dan ik wel kon bellen voor een afspraak.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich heeft de GGD geen record van die AZ-vaccinatie, dus als je bereid bent om te liegen op het aanmeldformulier, kun je waarschijnlijk gewoon een afspraak maken. Wellicht dat ze het dan zien in het gele boekje, maar dan is de prik al gezet.
Eens. Gewoon prikevents waar je gewoon een afspraak kunt maken, zonder geboortejaar restrictie.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
Sowieso dramatisch, dat geëmmer over wie precies wanneer aan de beurt is enzo. Wees blij dat er mensen zijn die een booster willen!
1961, dus de eerste 50ers (nog net) kunnen nu een afspraak maken. Mijn schoonmoeder uit 1961 heeft een afspraak kunnen maken voor begin januariquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:51 schreef Tarado het volgende:
welk geboortejaar zitten ze nu met die boosters?
Dat is wel echt typisch Nederlands.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
Sowieso dramatisch, dat geëmmer over wie precies wanneer aan de beurt is enzo. Wees blij dat er mensen zijn die een booster willen!
ik twijfel nog, niet over de booster zelf maar meer over de datum, mocht het echt nog binnen een maand van nu zijn neem ik hem wel meteen maar indien het april wordt dan denk ik dat wel wacht.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
RTL Nieuwsquote:Vakbond: werknemer met klachten moet vaak toch naar werk
Wie corona-achtige klachten heeft moet thuisblijven, maar volgens CNV houden lang niet alle werkgevers zich aan die stelregel.
Uit een rondvraag onder ruim 2000 leden concludeert de vakbond dat bijna een op de vijf werknemers door hun baas wordt gevraagd om toch op het werk te verschijnen als ze snotterig zijn of moeten hoesten.
Meest simpele regel
Van de deelnemers zei 18 procent dat hun werkgevers ook bij klachten vraagt naar het werk te komen. CNV-voorzitter Piet Fortuin roept bedrijven op om verantwoordelijkheid te nemen. Hij zegt te begrijpen dat de druk soms hoog is, nu veel sectoren kampen met personeelstekorten. Maar hij vreest dat de werkplek een grote besmettingshaard wordt. "We kunnen deze crisis alleen bestrijden als iedereen zich aan de regels houdt. De regel ‘met klachten thuisblijven’ is de meest simpele regel die er is."
Ja, zo zit ik er ook in. Nu heeft het nog wel nut, al heb ik 'm volgend jaar liever in oktober ofzo. Maar aan het eind van de winter hoeft het voor mij niet meer.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik twijfel nog, niet over de booster zelf maar meer over de datum, mocht het echt nog binnen een maand van nu zijn neem ik hem wel meteen maar indien het april wordt dan denk ik dat wel wacht.
Tja.. Dat was toch al wel duidelijk? Komt er nu een nog strenger thuiswerkadvies?quote:
Nog altijd lekker fulltime in zie officequote:Op dinsdag 14 december 2021 11:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja.. Dat was toch al wel duidelijk? Komt er nu een nog strenger thuiswerkadvies?
Werk jij al thuis? Of nog steeds in zeh office?
plus dat er vanaf de zomer waarschijnlijk een "omicron" vaccin beschikbaar is of iig een nieuwe aangepaste versie van het vaccinquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zo zit ik er ook in. Nu heeft het nog wel nut, al heb ik 'm volgend jaar liever in oktober ofzo. Maar aan het eind van de winter hoeft het voor mij niet meer.
Jeetje, wat vervelend. Ja, dan snap ik wel dat je zelf op onderzoek uit gaat, als er niemand lijkt te zijn die je verder kan helpen. Ik zou inderdaad pushen op nog een doorverwijzing. Ik ga er vanuit dat je al naar het Amsterdam UMC gaat dan, dat kan misschien nog een optie zijn, een UMC kan (naar mijn ervaring) wat beter overweg met vreemde symptomen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit nu op bijna een half jaar na de vaccinatie en ik heb er nog steeds last van. In het begin was het vreselijk. Ik kon bijvoorbeeld tijdens online vergaderingen geen oortjes meer in omdat de piep te luid door m'n hoofd bleef gaan. Nu is de piep duidelijk zachter maar nog steeds aanwezig. (Ik zeg 'de piep', maar het zijn drie geluiden.)
Ik heb er sindsdien trouwens ook duizeligheid bij gekregen, precies zoals in het bericht van Lareb en de EMA omschreven. Da's ook een lastige kwaal, maar bij mij niet zo ernstig dat ik niet kan functioneren.
Ik begon zelf het verband pas serieus te nemen toen ik dit las: COVID Can Cause Strange Eye and Ear Symptoms. Nu is een vaccinatie niet hetzelfde als het doormaken van een infectie, maar deze passage vond ik opvallend:
The research also illustrates how intertwined our sensory organs are. Nasal passages butt against Eustachian tubes and eyeballs. “The nerves that allow you to taste, the nerves that allow you to smell, and the nerves that allow you to feel corneal sensation—these are all part of the central nervous system where the brain connects to these different parts,” Patel says. Vision, smell and taste—“these are all connected.”
[..]
Die heeft me doorgestuurd naar de neuroloog, wat geen nuttig bezoek was. Ik twijfel erover om een nieuwe doorverwijzing te vragen. Er is toch niks wat een KNO-arts kan doen. Door me online in te lezen heb ik begrepen dat er bepaalde behandelingen mogelijk zijn die alleen een kans van slagen hebben als je er binnen een bepaalde periode bij bent. Bij mij is die periode allang verstreken.
Zou wel wat zijn als je er dan pas achterkomt. Beetje als je tweede nier wordt het dan, kan je makkelijk missen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb gelijk even snel omstebeurt m'n ogen dichtgedaan, maar gelukkig is m'n zicht nog prima in orde.
Mja, ik heb er een beetje een hard hoofd in dat dat dan wel soepel gaat verlopenquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
plus dat er vanaf de zomer waarschijnlijk een "omicron" vaccin beschikbaar is of iig een nieuwe aangepaste versie van het vaccin
quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik heb er een beetje een hard hoofd in dat dat dan wel soepel gaat verlopen
Mijn collega's van in de 60 wachten met het maken van een afspraak... anders komen ze mogelijk met de zomervakanties in de knoei.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1961, dus de eerste 50ers (nog net) kunnen nu een afspraak maken. Mijn schoonmoeder uit 1961 heeft een afspraak kunnen maken voor begin januari
Valide punt. Enige probleem wat ik voor mezelf zie is dat ik in het voorjaar naar het buitenland wil voor stedentrip / vakantie. Dan zal ik dus wel geboosterd moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
plus dat er vanaf de zomer waarschijnlijk een "omicron" vaccin beschikbaar is of iig een nieuwe aangepaste versie van het vaccin
Ja, wordt wel een spannend weekje zo. Vandaag persco, morgen presentatie formatieakkoord, donderdag coronadebat, vrijdag misschien formatiedebat. Ben benieuwd wie Hugo2.0 wordt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]die kans is klein uiteraard al zit er wel een Hugo2.0 dan
Ja, dat is het gevolg van die houdbaarheidsdatum van 9 maanden. Als je toch geen plannen hebt om weg te gaan, snap ik dat sommigen de neiging krijgen om te wachten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn collega's van in de 60 wachten met het maken van een afspraak... anders komen ze mogelijk met de zomervakanties in de knoei.
Nu booster = half augustus weer verlopen.
Ja precies, die gaan meestal eind augustus / begin september weg, direct na de schoolvakanties. Dan zou ik zelf eerlijk gezegd ook even wachten tot 1 februari.quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het gevolg van die houdbaarheidsdatum van 9 maanden. Als je toch geen plannen hebt om weg te gaan, snap ik dat sommigen de neiging krijgen om te wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |