Hmm. Al te lastig.quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:56 schreef CarloV het volgende:
[..]
Het beantwoorden van deze vraag is deel 1 van de puzzel, veel plezier!
quote:Op zondag 12 december 2021 11:51 schreef mister_xxx het volgende:
Bij mij is het kwartje nog steeds niet gevallen 😣 iemand een hint?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hint tav je vraag: 93 komt er niet in voor - het is slimmer om bij 1 te beginnen :-Dquote:Op zondag 12 december 2021 11:51 schreef mister_xxx het volgende:
1/400💶🤣😆😗😀😘😘😆😛👍🏼quote:Op maandag 13 december 2021 13:17 schreef kwabbernoot1980 het volgende:
[..]
De hint tav je vraag: 93 komt er niet in voor - het is slimmer om bij 1 te beginnen :-D
🤩😚😆😆😇quote:Op zondag 12 december 2021 11:51 schreef mister_xxx het volgende:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AAARGH, ik heb ook een extra hint nodig. Met 93 kom ik er niet, met welke zoekmachine ook, kom ik ook geen stap verder en ik ben ook nog benieuwd naar de herinnering van Erbo79.....quote:Op maandag 13 december 2021 13:17 schreef kwabbernoot1980 het volgende:
[..]
De hint tav je vraag: 93 komt er niet in voor - het is slimmer om bij 1 te beginnen :-D
quote:
[ Bericht 2% gewijzigd door mister_xxx op 13-12-2021 22:42:16 ]
Heel subtiel zijn ze daar niet nee...quote:Op maandag 13 december 2021 22:23 schreef koningvandefakz het volgende:
op twitter zijn ze daar niet zo streng in.
SPOILER: maar op twitterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 december 2021 22:49 schreef CarloV het volgende:
Ik kijk met een smeltend gezicht naar dit topicSPOILER: maar op twitterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 december 2021 22:58 schreef bakkertje7 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk met een smeltend gezicht naar dit topicDe pagina die u wilde zien of het bestand dat u wilde bekijken is niet gevonden. 😅SPOILER: maar op twitterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 december 2021 23:09 schreef mister_xxx het volgende:
[..]
De pagina die u wilde zien of het bestand dat u wilde bekijken is niet gevonden. 😅
SPOILER: 404Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 december 2021 23:09 schreef mister_xxx het volgende:
[..]
De pagina die u wilde zien of het bestand dat u wilde bekijken is niet gevonden.😂😀
quote:
Ik kijk met een smeltend gezicht naar dit topicSPOILER: maar op twitterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SprookjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:00 schreef RoosR het volgende:
Vol verwachting klopt mijn hart...In het verleden was het meen ik steeds in de loop van de middag…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
quote:Op maandag 13 december 2021 22:15 schreef Annbel6 het volgende:
[..]
AAARGH, ik heb ook een extra hint nodig. Met 93 kom ik er niet, met welke zoekmachine ook, kom ik ook geen stap verder en ik ben ook nog benieuwd naar de herinnering van Erbo79.....
Ja het is nu al begonnen, wat slecht geslapen weer. Die kerstpuzzel is zeer ongezond!quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:32 schreef billiebob123 het volgende:
De laatste 2 jaar stipt om 12:00.
Veel plezier allemaal!
Sterkte met de insomnia, Carlo!
Is het zo spannend? Je weet nog niet wat er op je af komt of maakt dat het juist spannend :pquote:[..]
Ja het is nu al begonnen, wat slecht geslapen weer. Die kerstpuzzel is zeer ongezond!
Dit jaar alleen maar rijtjesvragenquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:50 schreef Legoblokje het volgende:
Gaan ze weer voor een echt moeilijke puzzel zoals 2017 of 2019, of gaan ze voor een puzzel met wat meer tijdvretende opgaven zoals vorig jaar?
We krijgen het nog drukquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:38 schreef Habi82 het volgende:
De Belgen hebben er ook weer wat kleurrijks van gemaakt
En een Zweedse puzzel, veeg me op!quote:Op dinsdag 14 december 2021 12:06 schreef Jurian95 het volgende:
Wel leuk dat ze speciaal voor Carlo nog een doolhof gemaakt hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand anders die er ook al naar gekeken heeft?
quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:15 schreef thabit het volgende:
Ik ben nu met Opgave 18 bezig, maarJa, een fout van ons of van de puzzelmakers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand anders die er ook al naar gekeken heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:37 schreef Soepstengel4 het volgende:
[..]
Ja, een fout van ons of van de puzzelmakers?Nee hoor, ik heb (nou ja, 99,99% zeker) een unieke oplossing. Misschien moet je wat beter kijken naar het gewenste format qua output. Dat beperkte het bij mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20 was veel te makkelijk... Of zou ik m toch fout hebben? Ik zou wel willen controleren, maar waar ik de THEBAIS vandaan moet halen![]()
quote:Op woensdag 15 december 2021 00:43 schreef 12013 het volgende:
2 is leukIk denk juist dat er een foutje zit in dat Thebaïs gedeelte. Mochten er meer zijn die dit denken, dan ben ik in ieder geval niet gek geworden op dit late tijdstip (moet morgen/vandaag vroeg er ook nog eens vroeg uit, hallo insomnia!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20 was veel te makkelijk... Of zou ik m toch fout hebben? Ik zou wel willen controleren, maar waar ik de THEBAIS vandaan moet halen![]()
![]()
Ik krijg daar ook geen 3351 uit.quote:Op woensdag 15 december 2021 00:52 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ik denk juist dat er een foutje zit in dat Thebaïs gedeelte. Mochten er meer zijn die dit denken, dan ben ik in ieder geval niet gek geworden op dit late tijdstip (moet morgen/vandaag vroeg er ook nog eens vroeg uit, hallo insomnia!)
Ik werk fulltime, studeer deeltijd, en heb twee kinderen die nog niet naar de basisschool gaan…. En ben zo dom geweest hem toch te openenquote:Op woensdag 15 december 2021 09:05 schreef Espeon het volgende:
Succes allemaal!
Ik heb dit jaar eigenlijk geen tijd om naar de puzzel te kijken. Voor mijn studie beter als ik er ook helemaal geen blik op werp. Ben bang dat ik dan de focus op de puzzel leg in plaats van de studie.... buikpijn heb ik er nu van gewoon..
Sterkte!quote:Op woensdag 15 december 2021 09:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik werk fulltime, studeer deeltijd, en heb twee kinderen die nog niet naar de basisschool gaan…. En ben zo dom geweest hem toch te openen.
Gewoon doen
Herkenbaarquote:Op woensdag 15 december 2021 09:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik werk fulltime, studeer deeltijd, en heb twee kinderen die nog niet naar de basisschool gaan…. En ben zo dom geweest hem toch te openen.
Gewoon doen
Ja ik ook, maar het kan zijn dat m'n schaakkennis me in de steek laat...quote:Op woensdag 15 december 2021 14:23 schreef Legoblokje het volgende:
Ik kom ook tot meerdere oplossingen bij 18.
Inderdaad, om tureluurs van te wordenquote:Op woensdag 15 december 2021 13:23 schreef Jurian95 het volgende:
12 levert me gewoon letterlijk hoofdpijn op. De kubusjes staan steeds een andere kant op.
quote:Op woensdag 15 december 2021 22:05 schreef Legoblokje het volgende:
15![]()
Volledig gedecodeerd, maar ik kan er vervolgens vrij weinig mee...
quote:Op woensdag 15 december 2021 22:42 schreef llamalama het volgende:
^ja da heb ik ook met de tandwielen
![]()
SPOILER: 15+tandwielenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb ik met je avatar.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:23 schreef Jurian95 het volgende:
12 levert me gewoon letterlijk hoofdpijn op. De kubusjes staan steeds een andere kant op.
Same here voor de tandwielenquote:Op woensdag 15 december 2021 22:42 schreef llamalama het volgende:
^ja da heb ik ook met de tandwielen
![]()
quote:SPOILER: 15+tandwielenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD-puzzel: al: 1 3ab 4ac 5 6 7ab 8a 11 13a 14abc 25abc 27
Gisteravond wel opgelost gelukkigquote:Op woensdag 15 december 2021 21:28 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Inderdaad, om tureluurs van te worden
Dat idee had ik ook..quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:22 schreef Athos3000 het volgende:
Is er bij opgave 19 nou één getal te weinig vetgedrukt?
Hier precies hetzelfde.. voelt als een onsamenhangend geheel, maar ik zie vast een bepaald verband over het hoofdquote:Op woensdag 15 december 2021 22:05 schreef Legoblokje het volgende:
15![]()
Volledig gedecodeerd, maar ik kan er vervolgens vrij weinig mee...
Ik krijg er wel 3351 uit als j=i...6.quote:Op woensdag 15 december 2021 00:52 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ik denk juist dat er een foutje zit in dat Thebaïs gedeelte. Mochten er meer zijn die dit denken, dan ben ik in ieder geval niet gek geworden op dit late tijdstip (moet morgen/vandaag vroeg er ook nog eens vroeg uit, hallo insomnia!)
Ik zie wel welke kant het uit moet qua antwoord, maar ik kan met de tekst gewoon niks vindenquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:54 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde.. voelt als een onsamenhangend geheel, maar ik zie vast een bepaald verband over het hoofd
Ik heb het los gelaten en kijk er volgende week wel na ofzo, dan is er ook een errata en dan weten we of er een foutje is gemaakt of nietquote:Op zaterdag 18 december 2021 00:42 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Ik krijg er wel 3351 uit als j=i...6.
Het is allemaal wel te toevallig om niet goed te zijn. Dus ik vermoed een foutje. Of heb jij hem inmiddels passend?
Ja, een foutje, lijkt me. We zullen wel zien of het in een erratum wordt genoemd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 12:25 schreef Jurian95 het volgende:
[..]
Zijn toch 2 opties waar dat gekund had..
Volgens mij hier geen foutje, maar een andere uitkomst had ook gekund.quote:Op zaterdag 18 december 2021 00:42 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Ik krijg er wel 3351 uit als j=i...6.
Het is allemaal wel te toevallig om niet goed te zijn. Dus ik vermoed een foutje. Of heb jij hem inmiddels passend?
Ik had echt precies hetzelfde probleem. Mijn oplossing was om met een plakbandje een wit papiertje met de 3 juist getekend op een andere dobbelsteen te plakkenquote:Op zaterdag 18 december 2021 19:57 schreef mister_xxx het volgende:
Wil je met vraag 12 beginnen, ligt er geen enkele dobbelsteen in huis die klopt... Ze zien me bij de Intertoys al aankomen dat ik perse een R-configuratie wil kopen, omdat ik al voldoende van de L-configuratie thuis heb liggen. Gelukkig is er een lockdown
zouden ze wel echt bestaan denk je danquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:07 schreef Mira- het volgende:
[..]
Ik had echt precies hetzelfde probleem. Mijn oplossing was om met een plakbandje een wit papiertje met de 3 juist getekend op een andere dobbelsteen te plakken
Absoluut. Eerste dobbelsteen die ik pakte hier was gelijk.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef mister_xxx het volgende:
[..]
zouden ze wel echt bestaan denk je dan
Ik vind hem ook moeilijker. Sowieso zijn opgave 1 & 2 in vorige edities wel makkelijker geweest i.m.o., dus als dat de leidraad is voor de moeilijkheidsgraad..quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:20 schreef QIXL het volgende:
Of de puzzels zijn een stuk moeilijker geworden, of ik een stuk dommer. Ik heb tot nu toe alleen een paar 1punters en ik denk de schaakpuzzel afhankelijk van de errata. Gelukkig binnenkort een week vrij om wat te proberen
2 & 24aquote:Op zondag 19 december 2021 00:00 schreef Nikkie72 het volgende:
Veel succes weer allemaal!
Ik ben begonnen met de 1-puntertjes en opgave 1, 7 en 9 zijn gekraakt 🥳
Iemand nog tips voor opgaven die ook goed te doen zijn?
Bouwtekening van de dobbelsteen uitvergroot natekenen, uitknippen en als dobbelsteen plakken, werkt ook goed. Scheelt ook weer een loopje naar de Intertoys (die is trouwens ook gesloten nu…😱quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:07 schreef Mira- het volgende:
[..]
Ik had echt precies hetzelfde probleem. Mijn oplossing was om met een plakbandje een wit papiertje met de 3 juist getekend op een andere dobbelsteen te plakken
Ik snap het niet... 7 goed te doen??quote:Op zondag 19 december 2021 00:00 schreef Nikkie72 het volgende:
Veel succes weer allemaal!
Ik ben begonnen met de 1-puntertjes en opgave 1, 7 en 9 zijn gekraakt 🥳
Iemand nog tips voor opgaven die ook goed te doen zijn?
quote:Op zondag 19 december 2021 10:10 schreef thabit het volgende:
1/8, 1/120, 1/15, 3/110, 13/330, 2/15, 19/90, 4/45, 1/10, 4/45, 5/126, 3/14, 13/105, 29/60, 3/76, 37/266, 1/14, 1, 1/13, 9/52, 3/20, 8/105, 5/63, 17/180, 7/220, 17/330, 1/15, 13/90, 1/126, 10/63, 7/180
Ik snap hoe de schrijfmachine in Opgave 11 werkt, maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Dan ben je al een halve stap verder. Ik snap denk ik voor ongeveer 1/2 hoe de schrijfmachine werkt.quote:Op zondag 19 december 2021 10:10 schreef thabit het volgende:
Ik snap hoe de schrijfmachine in Opgave 11 werkt,
SPOILER: 11Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 december 2021 11:36 schreef QIXL het volgende:
[..]
Dan ben je al een halve stap verder. Ik snap denk ik voor ongeveer 1/2 hoe de schrijfmachine werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Op zondag 19 december 2021 11:46 schreef Drekkoning het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 december 2021 11:56 schreef CarloV het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het was een stuk leuker met die emojis van de teaser ja.quote:Op zondag 19 december 2021 16:01 schreef Erbo79 het volgende:
Jullie zijn irritant, met dat "kijk mij eens, ik snap de typemachine"-gedrag
Volgens mij geen foutjes daarquote:Op zondag 19 december 2021 18:14 schreef saaie_kaas het volgende:
Ligt het aan mij of zitten er foutjes in 21b?
Dank, zie nu dat ik twee stukjes verwisseld heb. Verbazingwekkend hoe lang je dat over het hoofd kan zien #tunnelvisiequote:
ja, ik zie slangen en vierkantjes!quote:Op zondag 19 december 2021 18:55 schreef traxdata het volgende:
Is er iemand die al iets ziet in opgave 4? Ik zit er al dagen mee te prutsen, maar groeperen, draaien, lijntjes trekken tussen de slangen, het levert allemaal niets op.
Er zitten geen fouten in 21b.quote:Op zondag 19 december 2021 18:14 schreef saaie_kaas het volgende:
Ligt het aan mij of zitten er foutjes in 21b?
Nu je het zegt.. dacht eerst dat het voegen met onkruid waren. Ik heb denk ik een te groot gebrek aan pareidolie hiervoorquote:
Eitje...;-)quote:Op zondag 19 december 2021 09:56 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Ik snap het niet... 7 goed te doen??
Ik ben ook al heel creatief met slangen en lijntjes geweest. Maar het lijkt nog helemaal nergens op...quote:Op zondag 19 december 2021 18:55 schreef traxdata het volgende:
Is er iemand die al iets ziet in opgave 4? Ik zit er al dagen mee te prutsen, maar groeperen, draaien, lijntjes trekken tussen de slangen, het levert allemaal niets op.
Ik snap hoe de schrijfmachine in Opgave 11 werkt, maarIk heb maar de helft van het systeem door, maar met een beetje doorzettingsvermogen kom je er dan ook uit :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je kunstwerk! Dat gaf me weer wat motivatie om er een blik op te werpen. Het 1e antwoord had ik al, en toen rolde er ook de 2e uit.quote:Op zondag 19 december 2021 22:38 schreef traxdata het volgende:
geen idee wat ik aan het doen ben, maar geniet van de kunst[ link | afbeelding ]
En wát een vrouw komt eruit.quote:Op zondag 19 december 2021 22:20 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Eitje...;-)
Als het niet lukt denk je waarschijnlijk te moeilijk (dat deed ik eerst ook....)
heb je nog een hint toevallig ook? ik weet echt niet waar ik het moet zoeken, begin te vermoeden dat het één of andere obscure cypher / code is ofzo. Zat al te puzzelen met cijfers toe te kennen aan de vakjes en die dan bij elkaar op te tellen volgens de routes van de slangen, maar dat loopt op niets uit en het kan ook op zo veel manieren.quote:Op zondag 19 december 2021 23:51 schreef pcgroot het volgende:
[..]
Bedankt voor je kunstwerk! Dat gaf me weer wat motivatie om er een blik op te werpen. Het 1e antwoord had ik al, en toen rolde er ook de 2e uit.
Niet te moeilijk denken. Natuurlijk is het een code, maar geen obscure.quote:Op maandag 20 december 2021 01:16 schreef traxdata het volgende:
[..]
heb je nog een hint toevallig ook? ik weet echt niet waar ik het moet zoeken, begin te vermoeden dat het één of andere obscure cypher / code is ofzo. Zat al te puzzelen met cijfers toe te kennen aan de vakjes en die dan bij elkaar op te tellen volgens de routes van de slangen, maar dat loopt op niets uit en het kan ook op zo veel manieren.
Bedenken is vaak makkelijker dan oplossen van puzzels
Heh, daar had ik vannacht rond die tijd ook nog naar zitten kijken en toen ook de clue gevonden. Zojuist ook opgelostquote:Op maandag 20 december 2021 02:28 schreef QIXL het volgende:
Toch nog een punt gescoord vandaag, 7 opgelost.![]()
Nu kunnen we met een gerust hart slapen.
quote:Op maandag 20 december 2021 14:07 schreef IshaD het volgende:
[knip]
• 20: er zijn verschillende referenties voor de Thebaïs; de referentie die wij gebruiken levert het juiste getal op.
SPOILER: 20Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde probleem, heel vaak om en nabij 50 er naast. En er zijn ook referenties waar je met dezelfde zoekterm er al gauw honderdtallen naast gaat zitten, dus ja zo blijf je bezig.quote:Op maandag 20 december 2021 16:45 schreef billiebob123 het volgende:
Tja, zoiets hebben ze vaker gedaan. En er was iemand die blijkbaar de juiste 'referentie' heeft gevonden..
Ik zit er zelf steeds zo'n pak-m-beet 50 punten naast. En dat los je niet zomaar op met een andere referentie. Dus misschien is mijn potentiële oplossing gewoon verkeerd
.quote:Op maandag 20 december 2021 21:39 schreef Anitachica het volgende:
Heb ik alles uitgevogeld bij 24a, wat ik best knap vind van mezelf, maar kan ik die laatste stap maar niet maken… Geen boodschap te vinden met wat ik heb. Al dagen aan het schuiven, zie de prachtigste woorden voorbijkomen maar geen zinnige zin.
😱 Hopeloos, maar ja, dit is dus wél het ultieme kerstpuzzelgevoel.. 😱
Bij zoveel vragen al best een eind op weg maar dan loop ik toch weer vast…
iets mooier dan emirquote:Op maandag 20 december 2021 22:27 schreef koningvandefakz het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik 1 door heb, maar mijn zesletterwoord is niet heel mooi... Hebben jullie wel een mooi woord, of is het gewoon zomaar een woord?
quote:Op dinsdag 21 december 2021 01:19 schreef NeyneydePeyney het volgende:
Dat komt bij mij ergens in de puzzel voor ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die 50- en hondertallen gaan wel best, beetje cherrypicken en je bent er. Suffer vind ik het datquote:Op maandag 20 december 2021 20:04 schreef CarloV het volgende:
[..]
Zelfde probleem, heel vaak om en nabij 50 er naast. En er zijn ook referenties waar je met dezelfde zoekterm er al gauw honderdtallen naast gaat zitten, dus ja zo blijf je bezig.
quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:59 schreef mister_xxx het volgende:
Vraag over junior versie opgave 8...Hmm, nee, ik had gewoon 1 oplossing, en ik vond ook meteen A2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:16 schreef thaGcollector het volgende:
Wellicht een domme vraag. Maar heb ik het goed begrepen dat bij opgave 24 elk vakje (behalve de grijze) een stukje van een schip of een stormluslijn bevat. En dat dit dus betekent dat de lijnen van de stormlus zoals onderaan gegeven dus vaker kunnen voorkomen?
SPOILER: 24aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkt dat ik de regels niet goed gelezen had, een rij/kolom houdt niet op bij het grijze vlakjequote:Op dinsdag 21 december 2021 11:09 schreef koningvandefakz het volgende:
[..]
Hmm, nee, ik had gewoon 1 oplossing, en ik vond ook meteen A2
quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:44 schreef pi31415 het volgende:
[..]
Die 50- en hondertallen gaan wel best, beetje cherrypicken en je bent er. Suffer vind ik het datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 20Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:25 schreef mister_xxx het volgende:
[..]
Blijkt dat ik de regels niet goed gelezen had, een rij/kolom houdt niet op bij het grijze vlakje![]()
Maar...Weer niet goed gelezen, denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat een voorbeeld bij met die specifieke situatie.
Misschien het gevaar van senior- en junioreditie door elkaar doen? Bij senior-sudoku zit het namelijk wel zoals jij denkt![]()
Ziet er ook leuk uit! Dus we hebben nu:quote:Op dinsdag 21 december 2021 13:12 schreef saaie_kaas het volgende:
Die sigmanotatie ken ik niet, ik ken wel de normale sommatie notatie maar die ziet er toch echt anders uit.
Voor de mensen die al klaar zijn met de AIVD kerstpuzzel of nog iets te doen willen hebben daarna: https://werkenbijachmea.nl/breinbreker/
quote:Op dinsdag 21 december 2021 01:19 schreef NeyneydePeyney het volgende:
Herkenbaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
24a was een goede tip! 2 zie ik helaas nog steeds niet.quote:Op zondag 19 december 2021 00:40 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
2 & 24a
7 lukt mij daarentegen totaal weer niet
Dat ziet er ook superleuk uit... maar waarom is dit allemaal gericht op december? Ik zou ook wel een summeredition willen...quote:Op dinsdag 21 december 2021 13:12 schreef saaie_kaas het volgende:
Die sigmanotatie ken ik niet, ik ken wel de normale sommatie notatie maar die ziet er toch echt anders uit.
Voor de mensen die al klaar zijn met de AIVD kerstpuzzel of nog iets te doen willen hebben daarna: https://werkenbijachmea.nl/breinbreker/
Dat wordt dan weinig nachtrust... Wat een tijdrovende klus is dat, zeg! Maar wel heel bevredigend als het af isquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:11 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Nu voor de 2e avond met 24b bezig... maar ik ga niet slapen voordat ik de sudoku gekraakt heb ;-)
Ik kom er een half uurtje geleden achter dat ik al drie avonden met een verkeerd uitgangspunt aan het puzzelen benquote:Op dinsdag 21 december 2021 23:31 schreef pi31415 het volgende:
[..]
Dat wordt dan weinig nachtrust... Wat een tijdrovende klus is dat, zeg! Maar wel heel bevredigend als het af is
Ik kan het slecht hebben dat ik die boodschap op de vlaggen niet zie
Ga je nu al naar bed??quote:Op woensdag 22 december 2021 03:19 schreef thabit het volgende:
Het is weer Kerstpuzzel-laat geworden, maar je moet wat om een paar punten te scoren.
Trustequote:Op woensdag 22 december 2021 03:30 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja, al vraag ik me af of het gaat lukken om te slapen.
paint 3d, magisch selecteren. Dat werkt ook, zo heb ik het gedaan.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:08 schreef dus_ik_zeg het volgende:
Beetje late to the party, maar here we go! Al een paar vagen op dreef nu.
Heeft er al iemand een progje gemaakt voor 21b? Ik word scheel van die stukjes!
Veel plezier weer allemaal
Ah. Dat kende ik nog niet. Ga ik nu snel naar kijken. Dankjewel!quote:Op woensdag 22 december 2021 15:10 schreef saaie_kaas het volgende:
[..]
paint 3d, magisch selecteren. Dat werkt ook, zo heb ik het gedaan.
quote:Op woensdag 22 december 2021 15:08 schreef dus_ik_zeg het volgende:
Beetje late to the party, maar here we go! Al een paar vagen op dreef nu.
Heeft er al iemand een progje gemaakt voor 21b? Ik word scheel van die stukjes!
Veel plezier weer allemaal
SPOILER: 21bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 december 2021 18:11 schreef Athos3000 het volgende:
Is de uitkomst bij opgave 6 een mooi geen-twijfel-mogelijk antwoord? Ik kom op iets dat op een bepaalde manier wel klopt, maar ik ben nog niet overtuigd.
SPOILER: 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 december 2021 18:19 schreef CarloV het volgende:
Dank je!SPOILER: 6Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het antwoord is absoluut overtuigend!quote:Op woensdag 22 december 2021 18:11 schreef Athos3000 het volgende:
Is de uitkomst bij opgave 6 een mooi geen-twijfel-mogelijk antwoord? Ik kom op iets dat op een bepaalde manier wel klopt, maar ik ben nog niet overtuigd.
Ik vond 12 ook heel tof ja!quote:Op donderdag 23 december 2021 00:29 schreef ErKu het volgende:
Best wel trots op mezelf. Puzzel 12 is opgelost maar wat een leuke puzzel weer! Werd er even gek van maar toen ik de dobbelstenen had... hij is weer leuk!
Yes... hier ook een paar slapeloze nachten, en heel blij dat ik het antwoord kan invullen!quote:Op woensdag 22 december 2021 13:34 schreef GlennQuagmire het volgende:
pfff, wat is 24b een tijdrovende klus, des te blijer dat ik hem heb
12 is redelijk makkelijk met de hand te doen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:37 schreef ErKu het volgende:
[..]
Heb je hiervoor nog handige tools gemaakt?
quote:Op donderdag 23 december 2021 22:59 schreef TeddebBraak het volgende:
21b heb ik wel aan elkaar weten te puzzelen, maar de vervolgstap ontgaat me
quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:09 schreef hxnneke het volgende:
Moet je voor opgave 11 ook echt het archief in duiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik heb PowerPoint gebruikt om blad te kopiëren en eindeloos te kunnen te draaien en combineren.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:15 schreef thabit het volgende:
[..]
12 is redelijk makkelijk met de hand te doen.
Ik niet. Jij wel?quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:52 schreef Erbo79 het volgende:
Ik ben even nieuwsgierig: is er al iemand die 21c heeft opgelost?
Helemaalquote:Op vrijdag 24 december 2021 15:52 schreef Erbo79 het volgende:
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2021 00:54:42 ]
quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:09 schreef hxnneke het volgende:
Als je het antwoord hebt is het duidelijk dat je het hebt. Als het onleesbaar is kan je altijd nog googlen, misschien ken je het woord gewoon niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2021 00:55:11 ]
quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:52 schreef Erbo79 het volgende:
quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:52 schreef Erbo79 het volgende:
Het lukt mij niet eens 42c te vinden!quote:Op vrijdag 24 december 2021 22:11 schreef thabit het volgende:
Het lukt me bij 42c niet eens om 26 letters op een consistente manier te koppelen.
Ik moet duidelijk even een pauze nemen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 22:50 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Het lukt mij niet eens 42c te vinden!
36.5C is wel beter ja.quote:Op vrijdag 24 december 2021 22:54 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik moet duidelijk even een pauze nemen.
Mij ontgaat het helaas nog steeds :-(.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:59 schreef TeddebBraak het volgende:
21b heb ik wel aan elkaar weten te puzzelen, maar de vervolgstap ontgaat me
Hou je vinger voor je neus en kijk naar je vinger. Laat je vinger naar je neus bewegen terwijl je naar je vinger blijft kijken. Haal je vinger weg, maar hou je ogen in die positie. Kijk nu naar de opgave. Graag gedaan!quote:Op vrijdag 24 december 2021 22:50 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Het lukt mij niet eens 42c te vinden!
Ik ken het gevoel.quote:Op vrijdag 24 december 2021 23:38 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Mij ontgaat het helaas nog steeds :-(.
Volgens mij zit ik inmiddels al veel te moeilijk te denken.
Zoooo frustrerend na het puzzelwerk van de eerste stap.
Ik ben bang dat je inderdaad te moeilijk denkt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 23:38 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Mij ontgaat het helaas nog steeds :-(.
Volgens mij zit ik inmiddels al veel te moeilijk te denken.
Zoooo frustrerend na het puzzelwerk van de eerste stap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD puzzel 2024:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14abc, 15, 16, 17, 18a, 19, 22, 24abc, 25abc, 27
quote:Op zaterdag 25 december 2021 10:27 schreef jurjen3000 het volgende:
Zojuist de Sudoku van 24b laten oplossen door computer.
Maar even een vraagje voor de mensen die 24b al helemaal hebben opgelost:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels wel! Lach niet, maar het was serieus al de 3e keer deze week dat ik een openbaring kreeg op de wcquote:
Je zou haast denken dat je het een schijtpuzzel vindtquote:Op zaterdag 25 december 2021 11:04 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Inmiddels wel! Lach niet, maar het was serieus al de 3e keer deze week dat ik een openbaring kreeg op de wc
quote:
SPOILER: 16Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 december 2021 18:41 schreef CarloV het volgende:
[..]Dank je! Maar we (mijn zoon en ik) blijven moeite hebben om de vraag af te leiden. We hebben wel een antwoord maar als je de vraag niet weet....SPOILER: 16Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou die "hints" van Carlo niet al te serieus nemen in ieder geval.quote:Op zaterdag 25 december 2021 19:59 schreef Aigle het volgende:
[..]
Dank je! Maar we (mijn zoon en ik) blijven moeite hebben om de vraag af te leiden. We hebben wel een antwoord maar als je de vraag niet weet....
Ik vond het best wel een goede hint dit keer, al zeg ik het zelfquote:Op zaterdag 25 december 2021 20:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou die "hints" van Carlo niet al te serieus nemen in ieder geval.
Nou ja ik ga hier niet heel duidelijke hints geven, er kijken meer mensen mee en dat zijn allemaal aasgieren. Maar wie weet ben ik in DM/PM wat schappelijker, want dit is nou ook niet echt een vraag waar alles vanaf gaat hangen, dus stuur me gerust een keer een berichtjequote:Op zaterdag 25 december 2021 19:59 schreef Aigle het volgende:
[..]
Dank je! Maar we (mijn zoon en ik) blijven moeite hebben om de vraag af te leiden. We hebben wel een antwoord maar als je de vraag niet weet....
Heh, nou ja, als iemand die 16 ook heeft kon ik er niet zoveel van maken. Dat ik hem heb betekent trouwens inderdaad ook wel dat deze vraag niet een van de vragen zal zijn die de winnaar zal bepalen, maar ik kan me wel indenken dat hij net wat lastiger is en voor de regionen eronder wel een rol zou kunnen spelen? Dus maar goed dat of ik hem niet snap en/of hij niet heel duidelijk was.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:10 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ik vond het best wel een goede hint dit keer, al zeg ik het zelf
13e lijkt me een zekerheidje. Althans, ik heb die niet net als vele andere vragen, maar als ik mijn geld ergens op zou moeten zetten.quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:45 schreef Legoblokje het volgende:
Is er eigenlijk al een indicatie van waar de bonuspunten op gaan vallen?
Ik heb al een sheet klaargemaakt om met 13e te gaan stoeien. Ik laat jullie wel weten hoe moeilijk hij wasquote:Op zaterdag 25 december 2021 21:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
13e lijkt me een zekerheidje. Althans, ik heb die niet net als vele andere vragen, maar als ik mijn geld ergens op zou moeten zetten.
Misschien onderschat ik die wel schromelijk, want het is er wel eentje waar het duidelijk is wat je moet doen... dus in die zin zou je eerder verwachten dat hij er niet bij zit, maar het lijkt me zo ontzettend veel werk.quote:Op zaterdag 25 december 2021 22:09 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Ik heb al een sheet klaargemaakt om met 13e te gaan stoeien. Ik laat jullie wel weten hoe moeilijk hij was
Ik heb al 10 sheets liggen maar blijf steeds halverwege stekenquote:Op zaterdag 25 december 2021 22:09 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Ik heb al een sheet klaargemaakt om met 13e te gaan stoeien. Ik laat jullie wel weten hoe moeilijk hij was
Ik ben voor 99% zeker dat die bonus krijgt. 4 punten en het lijkt geen echte werkpuzzel zoals bijvoorbeeld 13e of 24, dus waarschijnlijk gewoon heel moeilijk, geen duidelijke vraagstelling en ontzettend veel afwijkende dingen. Geen idee hoe je daaraan zou moeten beginnenquote:Op zaterdag 25 december 2021 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ok, stel niet 13e, dan de zonnebloemen?
Ik ga geen voorspelling meer doen want daarmee jynx ik de boel en worden de bonuspunten weer totaal andersquote:Op zaterdag 25 december 2021 23:09 schreef IshaD het volgende:
Voorspelling voor bonus:
2: 8, 13e, 21b, 25,
1: 4, 9, 10b, 13c
En nee dit zijn heus niet de opgaven maar ik muurvast zit hoor
Hier heb ik de helft van opgelost, terwijl ik nog zat andere niet heb. Maar goed, we zijn ook nog pas op een derde van de tijd.quote:Op zaterdag 25 december 2021 23:09 schreef IshaD het volgende:
Voorspelling voor bonus:
2: 8, 13e, 21b, 25,
1: 4, 9, 10b, 13c
En nee dit zijn heus niet de opgaven maar ik muurvast zit hoor
Het probleem dat ik met 21b vooral heb is dat het antwoord op de vraag niet heel eenduidig lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 25 december 2021 23:07 schreef MScript het volgende:
Ik wordt gek!!!!
Ik heb na bijna twee weken alleen nog een antwoord bij 2!
Ik heb nog niet eens een idee bij 1!!!
Ik denk bij 6 een idee te hebben.
Bij 21a wist ik meteen wat het ongeveer moet zijn (iig binnen het thema) en wat ik daarbij mis, maar hoe te ontcijferen?
En bij 21b wist ik meteen wat het moest worden, dat was snel genoeg in elkaar geknutseld, maar weer die ontcijfering...
Kortom: ik heel veel van niks.
Veeg me op hoor...
Is toch wel erg duidelijk hoor….quote:Op zondag 26 december 2021 08:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Het probleem dat ik met 21b vooral heb is dat het antwoord op de vraag niet heel eenduidig lijkt te zijn.
Ja die is inderdaad meervoudig te interpreterenquote:Op zondag 26 december 2021 08:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Het probleem dat ik met 21b vooral heb is dat het antwoord op de vraag niet heel eenduidig lijkt te zijn.
Het is echt veel te rustig in mijn DM, alsof jullie denken dat er bij mij niks te halen valt ofzo.quote:Op zondag 26 december 2021 10:25 schreef MrNugget het volgende:
[..]
Is toch wel erg duidelijk hoor….
I wonder: heeft iemand de zonnebloemen al?
Ok, hij is dus op te lossen….. ik probeer het nog even zelf. Wellicht later 😉. Almighty Carlo…..quote:Op zondag 26 december 2021 11:34 schreef CarloV het volgende:
[..]
Het is echt veel te rustig in mijn DM, alsof jullie denken dat er bij mij niks te halen valt ofzo.
Ben je een troll, aasgier of valsspeler, en wil jij een keer diegene zijn die van mij wint door mijn goedwillendheid te misbruiken, kom gerust in mijn DM voor wat hints over de zonnebloemen!
Wie zei dat ik hem had opgelost, daar moet je zelf achter komen door mijn hints te verifiërenquote:Op zondag 26 december 2021 11:56 schreef MrNugget het volgende:
[..]
Ok, hij is dus op te lossen….. ik probeer het nog even zelf. Wellicht later 😉. Almighty Carlo…..
Nou, ook dat nog even liever niet.quote:Op zondag 26 december 2021 11:57 schreef CarloV het volgende:
[..]
Wie zei dat ik hem had opgelost, daar moet je zelf achter komen door mijn hints te verifiëren
Hmmm... ik heb al uren naar opgave 2 zitten staren, maar vind daar maar geen aanknopingspunt!quote:Op zaterdag 25 december 2021 23:07 schreef MScript het volgende:
Ik wordt gek!!!!
Ik heb na bijna twee weken alleen nog een antwoord bij 2!
Ik heb nog niet eens een idee bij 1!!!
Ik denk bij 6 een idee te hebben.
Bij 21a wist ik meteen wat het ongeveer moet zijn (iig binnen het thema) en wat ik daarbij mis, maar hoe te ontcijferen?
En bij 21b wist ik meteen wat het moest worden, dat was snel genoeg in elkaar geknutseld, maar weer die ontcijfering...
Kortom: ik heel veel van niks.
Veeg me op hoor...
quote:Op zondag 26 december 2021 12:20 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Hmmm... ik heb al uren naar opgave 2 zitten staren, maar vind daar maar geen aanknopingspunt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je 1 wel al?
[ Bericht 1% gewijzigd door MScript op 26-12-2021 14:34:36 (Toevoeging) ]AIVD Kerstpuzzel 2024: 1ab, 2, 3abc, 4abc, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9, 13a, 14b, 17ab, 18ab, 24abc, 25abc, 27
quote:Op zondag 26 december 2021 14:33 schreef MScript het volgende:
[..]Ja, die gelukkig wel ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je 1 wel al?
Nou, dat is dus mijn staarspelletjequote:
quote:Op zondag 26 december 2021 14:33 schreef MScript het volgende:
[..]Dank je! Gevonden en ligt inderdaad een beetje buiten mijn interessegebied ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
👍quote:Op zondag 26 december 2021 22:23 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Dank je! Gevonden en ligt inderdaad een beetje buiten mijn interessegebied ;-)
Kan het zijn dat ze de Wikipedia van de dissonant verkeerd gelezen hebben?quote:Op zondag 26 december 2021 11:10 schreef IshaD het volgende:
[..]
Ja die is inderdaad meervoudig te interpreteren
Bij sommige puzzels weet ik exact in welke richting ik moet zoeken en dan lukt het nog niet...quote:Op zondag 26 december 2021 23:30 schreef Aigle het volgende:
Ja dat vind ik dus het lastige, dat je bij veel puzzles niet weet in welke richting (onderwerp) je moet zoeken
Kijk eens naar de junioreditiequote:Op zondag 26 december 2021 14:36 schreef MScript het volgende:
Heeft iemand nog een (niet te opzichtige) tip voor 7?
Je bent niet de enige hoor, vorig jaar tot 80 punten gekomen hier, nu pas 20 en bij de meeste opgaven geen idee meer welke richting ik het op moet zoekenquote:Op maandag 27 december 2021 08:14 schreef Puzzel1963 het volgende:
Ik kan er dit jaar echt geen touw aan vastknopen. Zelf 1 lukt niet. Ben overigens niet super goed, sprokkelen altijd een kleine tien punten bij elkaar.
Het gaat er ook niet om dat je supergoed bent. Het gaat erom dat je plezier hebt (tussen de frustraties door).quote:Op maandag 27 december 2021 08:14 schreef Puzzel1963 het volgende:
Ik kan er dit jaar echt geen touw aan vastknopen. Zelf 1 lukt niet. Ben overigens niet super goed, sprokkelen altijd een kleine tien punten bij elkaar.
Als je doe-opgaves leuker vindt kun je natuurlijk ook tussentijds switchen naar de Belgische.quote:Op maandag 27 december 2021 12:16 schreef IshaD het volgende:
Ik zit nu ook rond de 40-50, maar als ik er doorheen blader zie ik geen puzzels meer waarvan ik denk 'Laat ik die eens even doen'. Alle leuke doe-opgaven zijn wel zo'n beetje op. Nu is het tijd voor rijtjes en gok-de-codering
Daartegenover staat dat sommige opgaven pas leuk zijn als je supergoed bent, en dan zijn die anderen juist weer te voorspelbaar of niet leukquote:Op maandag 27 december 2021 12:05 schreef MScript het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat je supergoed bent. Het gaat erom dat je plezier hebt (tussen de frustraties door).
Ik doe inmiddels voor het zesde jaar mee en ik was heel trots met mijn 15 punten van vorig jaar.
Het is veel werk en niet iedereen kan zomaar vrij nemen in deze periode. Daarnaast merk ik dat het wel jaar moeilijker wordt (op zich logisch, omdat de top x ook uitgedaagd moet worden, maar soms jammer en bij tijd en weilen ontmoedigend voor anderen).
O... die Zweedse puzzel leek mij juist wel leuk. Maar nu ik eraan begonnen ben, vraag ik me wel af of dit niet te veel frustratie gaat opleveren....quote:Op maandag 27 december 2021 12:22 schreef CarloV het volgende:
[..]
Daartegenover staat dat sommige opgaven pas leuk zijn als je supergoed bent, en dan zijn die anderen juist weer te voorspelbaar of niet leuk
En de top x moet zeker uitgedaagd worden, maar om dan vast te zitten bij een zweedse puzzel is ook niet alles. Want die hebben ze er alleen maar in gestopt om tijd te rekken, niet om iemand een plezier te doen
En je weet niet welke vraag waar komt, want ook die zijn gesorteerd...quote:Op maandag 27 december 2021 12:36 schreef Legoblokje het volgende:
Ik denk dat het meest frustrerende van die zweedse puzzel is dat je voor meerdere vakjes heel veel mogelijke antwoorden hebt, en je weet niet welke het is omdat je die puzzel ook nog helemaal in elkaar moet zetten…
Is er iemand die hem al opgelost heeft (opgave 13e)?quote:Op maandag 27 december 2021 12:36 schreef Legoblokje het volgende:
Ik denk dat het meest frustrerende van die zweedse puzzel is dat je voor meerdere vakjes heel veel mogelijke antwoorden hebt, en je weet niet welke het is omdat je die puzzel ook nog helemaal in elkaar moet zetten…
Ja maar dat gaat niemand zeggen want dan krijgen ze een hele horde aasgieren in hun DM. Die aasgieren die bij mij maar niet willen komen!quote:Op maandag 27 december 2021 12:39 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Is er iemand die hem al opgelost heeft (opgave 13e)?
Dat is juist een hartstikke leuke puzzel. Ik heb hem met plezier gemaakt hoor. Beter dan zo'n rijtje getallen waar geen touw aan vast te knopen is. Maar ieder zo zijn ding zeggen we dan maarquote:Op maandag 27 december 2021 12:22 schreef CarloV het volgende:
[..]
maar om dan vast te zitten bij een zweedse puzzel is ook niet alles. Want die hebben ze er alleen maar in gestopt om tijd te rekken, niet om iemand een plezier te doen
Die getallenrijtjes zijn stuk voor stuk prachtig!quote:Op maandag 27 december 2021 12:41 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Dat is juist een hartstikke leuke puzzel. Ik heb hem met plezier gemaakt hoor. Beter dan zo'n rijtje getallen waar geen touw aan vast te knopen is. Maar ieder zo zijn ding zeggen we dan maar
:-) ben je nu aan het solliciteren naar veel DM's??quote:Op maandag 27 december 2021 12:41 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat niemand zeggen want dan krijgen ze een hele horde aasgieren in hun DM. Die aasgieren die bij mij maar niet willen komen!
Ja. En dat werkt averechts, en dat is ook helemaal primaquote:Op maandag 27 december 2021 12:42 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
:-) ben je nu aan het solliciteren naar veel DM's??
Ik heb hem opgelost.quote:Op maandag 27 december 2021 12:39 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Omgekeerde reversed psychology...quote:Op maandag 27 december 2021 12:42 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja. En dat werkt averechts, en dat is ook helemaal prima
Als een oude opa die zich afvraagt waarom z'n kleinkinderen nooit meer langskomenquote:Op maandag 27 december 2021 12:41 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat niemand zeggen want dan krijgen ze een hele horde aasgieren in hun DM. Die aasgieren die bij mij maar niet willen komen!
Even een vreugdedansje... een heel aantal woorden passend gekregen en nu bijna de helft van het diagram gevuld!quote:Op maandag 27 december 2021 12:30 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
O... die Zweedse puzzel leek mij juist wel leuk. Maar nu ik eraan begonnen ben, vraag ik me wel af of dit niet te veel frustratie gaat opleveren....
Man man man, dan doe ik toch iets behoorlijk fout...quote:Op maandag 27 december 2021 15:12 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Even een vreugdedansje... een heel aantal woorden passend gekregen en nu bijna de helft van het diagram gevuld!
Snap ik hier nou uit dat jij dit jaar niet alles binnen een week hebt opgelost Carlo? Dan maken we dus nog een heel klein beetje kans.quote:Op maandag 27 december 2021 15:15 schreef CarloV het volgende:
[..]
Man man man, dan doe ik toch iets behoorlijk fout...
Nou ja ik heb nog even, maar op één jaar na heb ik altijd nog een gaatje gelaten, dus het is altijd mogelijk!quote:Op maandag 27 december 2021 15:33 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Snap ik hier nou uit dat jij dit jaar niet alles binnen een week hebt opgelost Carlo? Dan maken we dus nog een heel klein beetje kans.
Knap hoor! Hoewel de opdracht duidelijk is, zou ik niet eens weten waar je het ingangetje moet zoeken. Een aantal van de omschrijvingen heeft één mogelijk antwoord, maar een deel niet. Alsof het met alleen enkele antwoorden al niet moeilijk genoeg zou zijnquote:Op maandag 27 december 2021 12:46 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Ik heb hem opgelost.
(En ps: tot de inzenddatum zijn er bij mij geen hints of hulp te halen. Want als dit één van de moeilijkere opgaven is, ga ik dat natuurlijk niet weggeven, zodat de eventuele bonuspunten straks ook foetsie zijn.)
Ik denk dat het ingangetje bij "Entree" zit.quote:Op maandag 27 december 2021 17:36 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Knap hoor! Hoewel de opdracht duidelijk is, zou ik niet eens weten waar je het ingangetje moet zoeken. Een aantal van de omschrijvingen heeft één mogelijk antwoord, maar een deel niet. Alsof het met alleen enkele antwoorden al niet moeilijk genoeg zou zijn
quote:Op maandag 27 december 2021 19:06 schreef Habi82 het volgende:
Dat had best in een spoiler gemogenGeef ik nu ook al enorme hints weg zonder dat ik de vraag opgelost heb???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verrast me niet. Als je de vraag opgelost zou hebben, dan zou je hint een grotere puzzel zijn geweest dan de zweedsequote:Op maandag 27 december 2021 20:03 schreef CarloV het volgende:
[..]
Geef ik nu ook al enorme hints weg zonder dat ik de vraag opgelost heb???
Haha, ja dat dacht ik ook toen ik dat bericht van Habi82 las. Een onderdeel van plezier bij de kerstpuzzel elk jaar, is dan ook om te kijken of je de hints van Carlo snapt nadat je een opgave hebt opgelost. Er van tevoren naar kijken is een garantie op 2 uur verwarring en wat verdwaalde wikipedia-rabbitholes. Geinig de eerste paar keer, maar inmiddels brand ik mijn vingers daar niet meer aan. De hint bij de teaser was achteraf wel geinig Carlo (en zonder op te lossen compleet onbegrijpelijk uiteraard)!quote:Op maandag 27 december 2021 20:54 schreef saaie_kaas het volgende:
[..]
Dat verrast me niet. Als je de vraag opgelost zou hebben, dan zou je hint een grotere puzzel zijn geweest dan de zweedse
Morgen naar Oostenrijk: hoop op turbulentie op heen- én terugreis. Dubbele kans op 13equote:Op maandag 27 december 2021 22:49 schreef QIXL het volgende:
Uit interesse, de mensen die 13e hebben opgelost, hebben jullie daar nou echt plezier aan gehad? Je hebt 0 aanknopingspunten, misschien 6 hints die een unieke oplossing hebben, Er is een verschil tussen een idee hebben, en af en toe een gok moeten wagen, of gewoon hopen dat als je je laptop uit frustratie weggooit, toevallig de antwoorden van de puzzel tevoorschijn komen.
(ja, dat is te zeggen van elke puzzel, maar daar heb je tenminste of een idee, of een kans van slagen)
Ja! Het voelt erg goed als alles op het eind helemaal past.quote:Op maandag 27 december 2021 12:39 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Ik heb mij zeker vermaakt! Hij is echt prima te doen met wat doorzettingsvermogen en veel tijd, zelfs voor mij als nieuwe puzzelaar.quote:Op maandag 27 december 2021 22:49 schreef QIXL het volgende:
Uit interesse, de mensen die 13e hebben opgelost, hebben jullie daar nou echt plezier aan gehad? Je hebt 0 aanknopingspunten, misschien 6 hints die een unieke oplossing hebben, Er is een verschil tussen een idee hebben, en af en toe een gok moeten wagen, of gewoon hopen dat als je je laptop uit frustratie weggooit, toevallig de antwoorden van de puzzel tevoorschijn komen.
(ja, dat is te zeggen van elke puzzel, maar daar heb je tenminste of een idee, of een kans van slagen)
Ik vond hem ook leuk om te doen. Gewoon een puzzel waarbij je weet wat je moet doen. Ik ben eerder benieuwd of iemand 25 al heeft. Want dat is pas echt trial en error.quote:Op maandag 27 december 2021 22:49 schreef QIXL het volgende:
1 dingetje in gevonden wat volgens mij geen toeval kan zijn, maar me tegelijkertijd meer vraagtekens dan duidelijkheid opleverde. Heb jij hem al wel?quote:Op dinsdag 28 december 2021 01:30 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Ik vond hem ook leuk om te doen. Gewoon een puzzel waarbij je weet wat je moet doen. Ik ben eerder benieuwd of iemand 25 al heeft. Want dat is pas echt trial en error.
quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:32 schreef PuzzelPlezier het volgende:
Hier nog steeds naar opgave 11 aan het staren… wat zie ik over het hoofd??😅
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:32 schreef PuzzelPlezier het volgende:
Hier nog steeds naar opgave 11 aan het staren… wat zie ik over het hoofd??😅
SPOILER: 11Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:14 schreef PuzzelPlezier het volgende:
[..]Ik heb precies hetzelfde probleem, kan daarmee wel een deel van de tekst lezen, maar dan....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door jurjen3000 op 28-12-2021 14:22:42 ]AIVD puzzel 2024:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14abc, 15, 16, 17, 18a, 19, 22, 24abc, 25abc, 27
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |