Die getallenrijtjes zijn stuk voor stuk prachtig!quote:Op maandag 27 december 2021 12:41 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Dat is juist een hartstikke leuke puzzel. Ik heb hem met plezier gemaakt hoor. Beter dan zo'n rijtje getallen waar geen touw aan vast te knopen is. Maar ieder zo zijn ding zeggen we dan maar
:-) ben je nu aan het solliciteren naar veel DM's??quote:Op maandag 27 december 2021 12:41 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat niemand zeggen want dan krijgen ze een hele horde aasgieren in hun DM. Die aasgieren die bij mij maar niet willen komen!
Ja. En dat werkt averechts, en dat is ook helemaal primaquote:Op maandag 27 december 2021 12:42 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
:-) ben je nu aan het solliciteren naar veel DM's??
Ik heb hem opgelost.quote:Op maandag 27 december 2021 12:39 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Is er iemand die hem al opgelost heeft (opgave 13e)?
Omgekeerde reversed psychology...quote:Op maandag 27 december 2021 12:42 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja. En dat werkt averechts, en dat is ook helemaal prima
Als een oude opa die zich afvraagt waarom z'n kleinkinderen nooit meer langskomenquote:Op maandag 27 december 2021 12:41 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat niemand zeggen want dan krijgen ze een hele horde aasgieren in hun DM. Die aasgieren die bij mij maar niet willen komen!
Even een vreugdedansje... een heel aantal woorden passend gekregen en nu bijna de helft van het diagram gevuld!quote:Op maandag 27 december 2021 12:30 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
O... die Zweedse puzzel leek mij juist wel leuk. Maar nu ik eraan begonnen ben, vraag ik me wel af of dit niet te veel frustratie gaat opleveren....
Man man man, dan doe ik toch iets behoorlijk fout...quote:Op maandag 27 december 2021 15:12 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Even een vreugdedansje... een heel aantal woorden passend gekregen en nu bijna de helft van het diagram gevuld!
Snap ik hier nou uit dat jij dit jaar niet alles binnen een week hebt opgelost Carlo? Dan maken we dus nog een heel klein beetje kans.quote:Op maandag 27 december 2021 15:15 schreef CarloV het volgende:
[..]
Man man man, dan doe ik toch iets behoorlijk fout...
Nou ja ik heb nog even, maar op één jaar na heb ik altijd nog een gaatje gelaten, dus het is altijd mogelijk!quote:Op maandag 27 december 2021 15:33 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Snap ik hier nou uit dat jij dit jaar niet alles binnen een week hebt opgelost Carlo? Dan maken we dus nog een heel klein beetje kans.
Knap hoor! Hoewel de opdracht duidelijk is, zou ik niet eens weten waar je het ingangetje moet zoeken. Een aantal van de omschrijvingen heeft één mogelijk antwoord, maar een deel niet. Alsof het met alleen enkele antwoorden al niet moeilijk genoeg zou zijnquote:Op maandag 27 december 2021 12:46 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Ik heb hem opgelost.
(En ps: tot de inzenddatum zijn er bij mij geen hints of hulp te halen. Want als dit één van de moeilijkere opgaven is, ga ik dat natuurlijk niet weggeven, zodat de eventuele bonuspunten straks ook foetsie zijn.)
Ik denk dat het ingangetje bij "Entree" zit.quote:Op maandag 27 december 2021 17:36 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Knap hoor! Hoewel de opdracht duidelijk is, zou ik niet eens weten waar je het ingangetje moet zoeken. Een aantal van de omschrijvingen heeft één mogelijk antwoord, maar een deel niet. Alsof het met alleen enkele antwoorden al niet moeilijk genoeg zou zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 december 2021 19:06 schreef Habi82 het volgende:
Dat had best in een spoiler gemogenGeef ik nu ook al enorme hints weg zonder dat ik de vraag opgelost heb???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verrast me niet. Als je de vraag opgelost zou hebben, dan zou je hint een grotere puzzel zijn geweest dan de zweedsequote:Op maandag 27 december 2021 20:03 schreef CarloV het volgende:
[..]
Geef ik nu ook al enorme hints weg zonder dat ik de vraag opgelost heb???
Haha, ja dat dacht ik ook toen ik dat bericht van Habi82 las. Een onderdeel van plezier bij de kerstpuzzel elk jaar, is dan ook om te kijken of je de hints van Carlo snapt nadat je een opgave hebt opgelost. Er van tevoren naar kijken is een garantie op 2 uur verwarring en wat verdwaalde wikipedia-rabbitholes. Geinig de eerste paar keer, maar inmiddels brand ik mijn vingers daar niet meer aan. De hint bij de teaser was achteraf wel geinig Carlo (en zonder op te lossen compleet onbegrijpelijk uiteraard)!quote:Op maandag 27 december 2021 20:54 schreef saaie_kaas het volgende:
[..]
Dat verrast me niet. Als je de vraag opgelost zou hebben, dan zou je hint een grotere puzzel zijn geweest dan de zweedse
Morgen naar Oostenrijk: hoop op turbulentie op heen- én terugreis. Dubbele kans op 13equote:Op maandag 27 december 2021 22:49 schreef QIXL het volgende:
Uit interesse, de mensen die 13e hebben opgelost, hebben jullie daar nou echt plezier aan gehad? Je hebt 0 aanknopingspunten, misschien 6 hints die een unieke oplossing hebben, Er is een verschil tussen een idee hebben, en af en toe een gok moeten wagen, of gewoon hopen dat als je je laptop uit frustratie weggooit, toevallig de antwoorden van de puzzel tevoorschijn komen.
(ja, dat is te zeggen van elke puzzel, maar daar heb je tenminste of een idee, of een kans van slagen)
Ja! Het voelt erg goed als alles op het eind helemaal past.quote:Op maandag 27 december 2021 12:39 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Is er iemand die hem al opgelost heeft (opgave 13e)?
Ik heb mij zeker vermaakt! Hij is echt prima te doen met wat doorzettingsvermogen en veel tijd, zelfs voor mij als nieuwe puzzelaar.quote:Op maandag 27 december 2021 22:49 schreef QIXL het volgende:
Uit interesse, de mensen die 13e hebben opgelost, hebben jullie daar nou echt plezier aan gehad? Je hebt 0 aanknopingspunten, misschien 6 hints die een unieke oplossing hebben, Er is een verschil tussen een idee hebben, en af en toe een gok moeten wagen, of gewoon hopen dat als je je laptop uit frustratie weggooit, toevallig de antwoorden van de puzzel tevoorschijn komen.
(ja, dat is te zeggen van elke puzzel, maar daar heb je tenminste of een idee, of een kans van slagen)
Ik vond hem ook leuk om te doen. Gewoon een puzzel waarbij je weet wat je moet doen. Ik ben eerder benieuwd of iemand 25 al heeft. Want dat is pas echt trial en error.quote:Op maandag 27 december 2021 22:49 schreef QIXL het volgende:
1 dingetje in gevonden wat volgens mij geen toeval kan zijn, maar me tegelijkertijd meer vraagtekens dan duidelijkheid opleverde. Heb jij hem al wel?quote:Op dinsdag 28 december 2021 01:30 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Ik vond hem ook leuk om te doen. Gewoon een puzzel waarbij je weet wat je moet doen. Ik ben eerder benieuwd of iemand 25 al heeft. Want dat is pas echt trial en error.
quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:32 schreef PuzzelPlezier het volgende:
Hier nog steeds naar opgave 11 aan het staren… wat zie ik over het hoofd??😅
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:32 schreef PuzzelPlezier het volgende:
Hier nog steeds naar opgave 11 aan het staren… wat zie ik over het hoofd??😅
SPOILER: 11Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |