abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202412793

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412794
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
_O-

Jij kent duidelijk geen boomer ondernemers :D

Lekker lopen te pochen met je dure Porsche en huis in Spanje :')
Klein detail: die boomers hebben daar een leven voor gewerkt. Dat jongeren tegenwoordig menen dat ze stand pede (of nou ja, na een jaartje werken na een studie van 8 jaar) recht hebben op een Porsche en huis in Spanje is PRECIES het probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412803
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:19 schreef MatthijsDJ het volgende: [..] Je ziet wel een kentering nu, door mijn mentale problemen heb ik veel psychologen en psychiaters gesproken en op een paar na verwachten die een pandemie van o.a. depressies.. de rek is er gewoon uit.
Die is er al lang. Vorig jaar oktober toen ik voor mijzelf aan de bel trok zei mijn huisarts al tegen me dat van de 10 patienten er 7 psychisch van aard was. Waar voorheen 3 op de 10.
pi_202412827
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Blijf jezelf dat vooral vertellen... Het is dit soort hersenloze bagger waar ik steeds allergischer voor wordt.
Ik ben niet zo van dat generatiekloof-geneuzel, maar ik moet zeggen dat ik wel een broertje dood heb aan die babyboomers die vorig jaar liepen te piepen van “niet zo janken, gewoon een jaartje sober leven, de jeugd is niks meer gewend”.

Makkelijk lullen als je een pensionado bent en de tijd aan jezelf hebt. Als je zelf 15-35 bent en in de bloei van je leven staat, dan is het momenteel gewoon ronduit kut natuurlijk.
pi_202412829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop dat jij de hulp hebt die je nodig hebt in deze tijd in elk geval :)

Ik ben er bang voor dat je gelijk hebt. Ben bang dat dat in alle leeftijdsgroepen gaat zijn ook. Jongeren vanuit eenzaamheid, jongvolwassenen doordat ze het gevoel hebben dat hun hele wereld instort, ouders met kleine kinderen omdat ze alle mogelijke uitlaatkleppen kwijt zijn, senioren vanwege angst voor 't virus en ouderen (70+) uit eenzaamheid. En dan probeer ik echt te voorkomen dat de ene groep het erger heeft gehad dan de andere, op hun eigen manier is 't voor elke groep kut (geweest).
Had het niet beter kunnen verwoorden.

Ik denk dat iedereen, hoe sterk iemand ook in zijn schoenen staat, het op enig moment op persoonlijk vlak te zwaar krijgt, en ik zelf heb dat ook even kort meegemaakt dat het allemaal eventjes teveel werd, en dat wordt alleen maar erger hoe langer de situatie voortduurt.

Het helpt bepaald niet mee dat er eigenlijk niets te zien is in de horizon in de verte.

Gelukkig gaat het met mij, ook door een langere vakantie, en veel leuke dingen samen vrienden nu weer helemaal prima met mij, ook omdat we met de vriendengroep besloten hebben, ons niet langer gek te laten maken door alle (komende) maatregelen, en vooral leuke dingen te blijven doen, en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202412830
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klein detail: die boomers hebben daar een leven voor gewerkt. Dat jongeren tegenwoordig menen dat ze stand pede (of nou ja, na een jaartje werken na een studie van 8 jaar) recht hebben op een Porsche en huis in Spanje is PRECIES het probleem.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202412832
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Die is er al lang. Vorig jaar oktober toen ik voor mijzelf aan de bel trok zei mijn huisarts al tegen me dat van de 10 patienten er 7 psychisch van aard was. Waar voorheen 3 op de 10.
Dat er psychisch leed is staat buiten kijf, en niemand die vrolijk wordt van deze maatregelen. Maar als ik dan lees dat 24% van de studenten zich 'levensmoe' voelde tijdens de lockdown denk ik echt: als-je-blieft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:30:58 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_202412838
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Klopt, mijn vrouw werkt in de jeugdzorg en daar is het al maanden alle hens aan dek. En de laatste weken is dit alleen maar toegenomen
pi_202412846
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:19 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Je ziet wel een kentering nu, door mijn mentale problemen heb ik veel psychologen en psychiaters gesproken en op een paar na verwachten die een pandemie van o.a. depressies.. de rek is er gewoon uit.
Ongetwijfeld, zelfs de grootste optimisten zullen een beetje somber raken na 2 jaar.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 november 2021 @ 22:31:27 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202412851
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat er psychisch leed is staat buiten kijf, en niemand die vrolijk wordt van deze maatregelen. Maar als ik dan lees dat 24% van de studenten zich 'levensmoe' voelde tijdens de lockdown denk ik echt: als-je-blieft.
In normale tijden is dat toch ook al 1 op 5 bij studenten?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:32:25 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412865
quote:
Geen boomer, gen X'er. Met historisch besef. Dat wel.

Misschien eens in verdiepen i.p.v. schijtlollige plaatjes posten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:32:34 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202412868
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Want in zo'n korte tijd ontploft het dusdanig hard dat we Zuid-Afrika voorbij streven?
Nou ja, dat is dus precies wat ze in Zuid-Afrika hebben gezien, dat het in no-time als een raket omhoog schoot met deze variant.
pi_202412881
quote:

[..]
Hoeveel jongere ken je er met een Porsche en een huis in Spanje?

Ik ken persoonlijk niemand die meent daar recht op te hebben. Die videoclips moet je met een korreltje zout nemen, zijn niet een afspiegeling van de werkelijkheid.

Jongeren maken zich drukker over of ze ooit een woning kunnen kopen, studiekosten, toekomstig werk etc.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:33:26 #14
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202412886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop dat jij de hulp hebt die je nodig hebt in deze tijd in elk geval :)

Ik ben er bang voor dat je gelijk hebt. Ben bang dat dat in alle leeftijdsgroepen gaat zijn ook. Jongeren vanuit eenzaamheid, jongvolwassenen doordat ze het gevoel hebben dat hun hele wereld instort, ouders met kleine kinderen omdat ze alle mogelijke uitlaatkleppen kwijt zijn, senioren vanwege angst voor 't virus en ouderen (70+) uit eenzaamheid. En dan probeer ik echt te voorkomen dat de ene groep het erger heeft gehad dan de andere, op hun eigen manier is 't voor elke groep kut (geweest).
Alles goed hier, problemen waren al aardig onder controle voordat de echte covid ellende begon.

Maar dat van die depressie pandemie, ze zagen hem voor covid al aankomen. Als ik naar mijn kids kijk en wat ze allemaal op zeer jonge leeftijd al moeten kunnen.... mijn zoontje heeft daardoor nu een achterstand en is voor ons gevoel al een buitenbeentje van de maatschappij.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:33:36 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van dat generatiekloof-geneuzel, maar ik moet zeggen dat ik wel een broertje dood heb aan die babyboomers die vorig jaar liepen te piepen van “niet zo janken, gewoon een jaartje sober leven, de jeugd is niks meer gewend”.

Makkelijk lullen als je een pensionado bent en de tijd aan jezelf hebt. Als je zelf 15-35 bent en in de bloei van je leven staat, dan is het momenteel gewoon ronduit kut natuurlijk.
Zeker, maar de 'jeugd' zou ook zelf eens iets kunnen ondernemen op maatschappelijk gebied. Bijvoorbeeld door zich te verenigen... en hun stemgedrag eens onder de loep te nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412891
quote:

[..]
Ik vind dat eigenlijk juist wel logisch, zeker gelet op je eerdere post. Op het moment dat je leven bestaat uit het verzamelen van likes op Facebook, Instagram en consorten is de delta tussen je leven voor en tijdens de pandemie heel erg groot. Dat is denk ik hetgene waar mensen slecht op gaan, te grote veranderingen.

Je merkt het tijdens de maatregelen. Iemand die voor de pandemie al een redelijk geïsoleerd bestaan had zal naar alle waarschijnlijkheid minder last hebben van veel van de maatregelen dan iemand die 2 avonden in de week in de kroeg zit om zijn vrienden te zien.

Los van waardeoordelen, mensen worden in een soort vacuüm gegooid, dat kun je mentaal niet (goed) aan.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:33:50 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202412894
quote:

[..]
Een beetje makkelijk oordelen over het leven van anderen. Er spelen natuurlijk veel meer dingen. Ook al die verhalen dat alle boomers profiteurs zijn en alle millennials verwend. Het leven zit wel moeilijkere in elkaar dan dat.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:34:14 #18
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202412897
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, zelfs de grootste optimisten zullen een beetje somber raken na 2 jaar.
Naja dit was dus al pre Covid.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:34:44 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hoeveel jongere ken je er met een Porsche en een huis in Spanje?

Ik ken persoonlijk niemand die meent daar recht op te hebben. Die videoclips moet je met een korreltje zout nemen, zijn niet een afspiegeling van de werkelijkheid.

Jongeren maken zich drukker over of ze ooit een woning kunnen kopen, studiekosten, toekomstig werk etc.
Dat klopt; dat is echter niet te wijten aan de boomers, hoe makkelijk dat ook is. Ook hier: wat stemt het jonge volk tegenwoordig, als het al stemt? Waar zijn de vakverenigingen? Waar zijn de protesten tegen flexwerk en afschaffen studiebeurs?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412914
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geen boomer, gen X'er. Met historisch besef. Dat wel.

Misschien eens in verdiepen i.p.v. schijtlollige plaatjes posten.
Ik heb geen flauw wat dit moet betekenen. Staat wel leuk. Daar niet van.
pi_202412917
quote:

[..]
Nou ja, dat vind ik wat kort door de bocht. Als je 20 bent en van de een op de andere dag zit je de godganse dag achter je laptopje op een kamer van 10 m2, je kan amper iemand zien en alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft is verboden of onmogelijk gemaakt, dan snap ik wel dat er mensen zijn die daar psychisch niet helemaal lekker op gaan…
pi_202412930
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Rellen konden ze toentertijd ook goed.

Willem Engel en z'n vredeskransje op het Malieveld is er niks bij.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:37:01 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412936
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw wat dit moet betekenen. Staat wel leuk. Daar niet van.
Dat weet ik :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412937
Men noemt vaak dat Omikron mogelijk milder is, maar zelfs als het milder is, maar ook veel besmettelijker, kan het natuurlijk nog wel tot extra druk op de zorg leiden.
Er lijkt toch wel iets aan de hand te zijn in Zuid Afrika. Het aantal opnames in Gauteng Province de afgelopen weken is procentueel flink opgelopen. Een week terug verdubbeld, afgelopen week ruim verdubbeld, terwijl het in de weken daarvoor vrij stabiel was. Absoluut gezien nog niet heel erg hoog met ~260 ICU opnames en bijna 400 kliniek opnames (er wonen bijna 16 miljoen mensen). Maar er lijken dus wel degelijk mensen door Omikron in het ziekenhuis te komen.

https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/

dinsdag 30 november 2021 @ 22:37:47 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412947
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, dat vind ik wat kort door de bocht. Als je 20 bent en van de een op de andere dag zit je de godganse dag achter je laptopje op een kamer van 10 m2, je kan amper iemand zien en alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft is verboden of onmogelijk gemaakt, dan snap ik wel dat er mensen zijn die daar psychisch niet helemaal lekker op gaan…
Geldt dat niet voor jou, voor mij, voor iedereen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412952
quote:

[..]
Ik merk het aan mezelf ook. Mijn leven is zoveel 'kleiner' geworden dan voor de pandemie. Dan heb ik het geluk dat ik mijn gezin om me heen heb, een goede werkplek en een huis met voldoende ruimte heb, ik zou niet weten hoe ik 't zou doen als 't op mijn studentenkamer moest.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:39:19 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik merk het aan mezelf ook. Mijn leven is zoveel 'kleiner' geworden dan voor de pandemie. Dan heb ik het geluk dat ik mijn gezin om me heen heb, een goede werkplek en een huis met voldoende ruimte heb, ik zou niet weten hoe ik 't zou doen als 't op mijn studentenkamer moest.
Of als oudere in een verpleeghuis?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412981
quote:

[..]
Natuurlijk.
Maar dat is ook zo voor een jong stel met basisschoolkinderen, bijvoorbeeld. Ik weet dat veel mensen ook van mening zijn dat je toch zelf voor die kinderen gekozen hebt en dat je ze dus maar prima 24/7 thuis moet kunnen hebben, maar als je leven zich met je gezin 24/7 binnen vier muren afspeelt, terwijl je voorheen beiden naar je werk ging en de kinderen naar school, is dat ook een groot probleem voor veel mensen.

Bottom line is eigenlijk dat als je leven, welk leven en op welke leeftijd dan ook, ineens volledig anders wordt, is dat voor veel mensen heel moeilijk om zich aan aan te passen en mentaa gezond te blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202412984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat weet ik :')
Nou, leuk dat je nu ook je pleziertje hebt met die vage opmerking.

Het zijn toch de kleine dingen die het hem doen in deze pandemie.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:40:14 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412989
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk.
Maar dat is ook zo voor een jong stel met basisschoolkinderen, bijvoorbeeld. Ik weet dat veel mensen ook van mening zijn dat je toch zelf voor die kinderen gekozen hebt en dat je ze dus maar prima 24/7 thuis moet kunnen hebben, maar als je leven zich met je gezin 24/7 binnen vier muren afspeelt, terwijl je voorheen beiden naar je werk ging en de kinderen naar school, is dat ook een groot probleem voor veel mensen.

Bottom line is eigenlijk dat als je leven, welk leven en op welke leeftijd dan ook, ineens volledig anders wordt, is dat voor veel mensen heel moeilijk om zich aan aan te passen en mentaa gezond te blijven.
Dat dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412991
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind dat eigenlijk juist wel logisch, zeker gelet op je eerdere post. Op het moment dat je leven bestaat uit het verzamelen van likes op Facebook, Instagram en consorten is de delta tussen je leven voor en tijdens de pandemie heel erg groot. Dat is denk ik hetgene waar mensen slecht op gaan, te grote veranderingen.

Je merkt het tijdens de maatregelen. Iemand die voor de pandemie al een redelijk geïsoleerd bestaan had zal naar alle waarschijnlijkheid minder last hebben van veel van de maatregelen dan iemand die 2 avonden in de week in de kroeg zit om zijn vrienden te zien.

Los van waardeoordelen, mensen worden in een soort vacuüm gegooid, dat kun je mentaal niet (goed) aan.
Ja, goed gezegd. Een maat van mij werkt in de journalistiek. Die heeft nooit een dag thuisgewerkt, alles draaide gewoon door als vanouds. Die is er veel relaxter door gerold dan ik, omdat er effectief nauwelijks wat veranderde in z’n leven. Oke, en hij had geen kids die thuis kwamen te zitten.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:40:53 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou, leuk dat je nu ook je pleziertje hebt met die vage opmerking.

Het zijn toch de kleine dingen die het hem doen in deze pandemie.
Dat 'ie vaag voor je is verklaart dan ook waarom je debiele opmerkingen over boomers maakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413023
quote:

[..]
Niet naar colleges, geen studentenclubs/sportclubs, terwijl die studenten zelf in principe 0% kans op IC opname hebben.

Illegale circuit is dan wel weer geinig waarschijnlijk.
pi_202413043
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Men noemt vaak dat Omikron mogelijk milder is, maar zelfs als het milder is, maar ook veel besmettelijker, kan het natuurlijk nog wel tot extra druk op de zorg leiden.
Er lijkt toch wel iets aan de hand te zijn in Zuid Afrika. Het aantal opnames in Gauteng Province de afgelopen weken is procentueel flink opgelopen. Een week terug verdubbeld, afgelopen week ruim verdubbeld, terwijl het in de weken daarvoor vrij stabiel was. Absoluut gezien nog niet heel erg hoog met ~260 ICU opnames en bijna 400 kliniek opnames (er wonen bijna 16 miljoen mensen). Maar er lijken dus wel degelijk mensen door Omikron in het ziekenhuis te komen.

https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/

[ afbeelding ]
Op 13 november hadden ze ~120 positieve tests en 26 november 3500 positieve tests. Dat kan die stijging best verklaren. Als je rekening houdt met dezelfde 1,5% (gemiddeld) als hier heb je dus zo'n 50 ziekenhuisopnames per dag en tussen de 5 en 10 IC opnames per dag.

Die stijging van 120 naar 3500 is echt significant, dat zijn 5 verdubbelingen in 2 weken.
pi_202413044
Er is een voordeel aan deze hele pandemic/scamdemic of hoe je het ook wilt noemen als individu.

En dat is dat als we zo doorgaan dat huizen weer betaalbaar zullen worden wanneer eindelijk de gehele economie in elkaar klapt en iedereen en zijn moeder een faillissement aanvraagt.

Eindelijk kan ik dan een huisje bemachtigen in h't mooie Amstelveen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202413052
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of als oudere in een verpleeghuis?
Ik noemde een voorbeeld, het was niet mijn intentie een waardeoordeel aan een bepaalde groep te geven. Maar inderdaad, ook een oudere in een verpleeghuis.
pi_202413056
Het beleid wordt helemaal kapot bekritiseerd bij Beau _O_
pi_202413060
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[ afbeelding ]
De vraag is gewoon denk wat voor effect het gaat hebben op de ongevaccineerden/gevaccineerden en mensen die eerder besmet zijn geweest. Laten we hopen dat niet alle kwetsbaren die gevaccineerd zijn weer extra risico op een ziekenhuisopname lopen.
Dat scheelt al enorm.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:44:42 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik noemde een voorbeeld, het was niet mijn intentie een waardeoordeel aan een bepaalde groep te geven. Maar inderdaad, ook een oudere in een verpleeghuis.
Weet ik, we zijn niet allemaal Marianne.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413073
Ik moet echt nog zien of die omikron variant zo'n probleem gaat zijn. De één zegt dit, de ander dat, zelfs experts. Wat denkt iedereen het toch allemaal al goed te weten na een week ofzo. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202413076
quote:

[..]
Zelf was ik vroeger niet iemand die constant in de clubs hing, maar ik kan me voorstellen dat het voor jongeren toch heel lastig is. Naarmate je ouder aan het worden bent heb je toch meer vastigheden in het leven.

Zelf ben ik nogal van de zwartgallige humor en dan denk ik in de afgelopen periode weleens van stel dat het einde verhaal is dan heb ik in elk geval toch al een aardig deel van mijn leven gehad om er iets van te kunnen maken.

Als 18-jarige heb je nog vrij weinig van de wereld kunnen zien (laat staan als een kind).
pi_202413091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef Bredemug het volgende:
Er is een voordeel aan deze hele pandemic/scamdemic of hoe je het ook wilt noemen als individu.

En dat is dat als we zo doorgaan dat huizen weer betaalbaar zullen worden wanneer eindelijk de gehele economie in elkaar klapt en iedereen en zijn moeder een faillissement aanvraagt.

Eindelijk kan ik dan een huisje bemachtigen in h't mooie Amstelveen.
Alleen als werkelijk alles in elkaar klapt is er ook geen bank meer waar jij een hypotheek kan sluiten.
pi_202413095
quote:

[..]
Dat is wel een hele foute manier van redeneren naar mijn idee. Je beseft dat complete generaties jonger dan +/- 30 totaal kansloos zijn op de woningmarkt?

Dat lang studeren is bovendien ook al lang niet meer mogelijk zonder torenhoge schulden te maken.

Dat domme gelul van types als jij die hun hele leven zo vreselijk hard gewerkt hebben is klinkklare onzin. Zelfs mijn 70-jarige ouders kramen niet zulke onzin uit.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202413106
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef Benny het volgende:
Ik kijk niet. Samenvatting?
pi_202413111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Idee is natuurlijk dat ongevaccineerden minder contacten hebben zodat de kans kleiner is dat ze besmet raken.

Maar stel dan gewoon vaccinatie verplicht in plaats van deze indirecte verplichting.
Wees niet zo achterbaks idd
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202413118
quote:

[..]
Ik mag toch hopen dat jongeren van 20 echt al heel lang gewoon weer samenkomen om te zuipen, feestje en neuken.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:47:39 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:46 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dat is wel een hele foute manier van redeneren naar mijn idee. Je beseft dat complete generaties jonger dan +/- 30 totaal kansloos zijn op de woningmarkt?

Dat lang studeren is bovendien ook al lang niet meer mogelijk zonder torenhoge schulden te maken.

Dat domme gelul over types als jij die hun hele leven zo vreselijk hard gewerkt hebben is klinkklare onzin.
Precies, die kregen inderdaad alles op een presenteerblaadje, die boomers (waar ik dus zelf niet eens toe behoor, beter lezen, Mac).

En ook aan jou maar de vraag: wanneer is dat neoliberale-flexibilisering-leenstelsel-fiasco precies de politieke werkelijkheid geworden? Wat is het stemgedrag van 'de jeugd' de afgelopen 2 decennia geweest?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413125
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat jongeren van 20 echt al heel lang gewoon weer samenkomen om te zuipen, feestje en neuken.
Nu wel, ging over de lockdown vorig jaar.
pi_202413133
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alleen als werkelijk alles in elkaar klapt is er ook geen bank meer waar jij een hypotheek kan sluiten.
Hoeft ook niet, want ik kan er dan eentje uitkiezen namelijk. Er zijn vast dan wel wanhopige mensen die hun huis willen ruilen voor een zak brood die dan ook onbetaalbaar zal zijn voor een bepaalde groep mensen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202413135
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:46 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat domme gelul van types als jij die hun hele leven zo vreselijk hard gewerkt hebben is klinkklare onzin. Zelfs mijn 70-jarige ouders kramen niet zulke onzin uit.
M'n favoriete user die boomer. Ik reageer allang niet meer op hem. Elke keer weer dat toontje in dit topic. Maakt het er niet fijner op om gewoon leuk met elkaar te discussiëren.
pi_202413139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat 'ie vaag voor je is verklaart dan ook waarom je debiele opmerkingen over boomers maakt.
Dat is volgens mij niet de betekenis van anekdote.

Maar goed, zal de voorbeelden uit het echte leven voortaan wel achterwege laten.
pi_202413143
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
M'n favoriete user die boomer. Ik reageer allang niet meer op hem. Elke keer weer dat toontje in dit topic. Maakt het er niet fijner op om gewoon leuk met elkaar te discussiëren.
Neem een abbo, dan kan je ze gewoon lekker negeren, heerlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202413155
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef Benny het volgende:
Bij Op1 ook door SP. Ze willen morgen in het debat inbrengen dat de 'quick wins' in de zorg echt aangepakt moeten worden en wat daar gedaan wordt.
pi_202413156
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Niet naar colleges, geen studentenclubs/sportclubs, terwijl die studenten zelf in principe 0% kans op IC opname hebben.

Illegale circuit is dan wel weer geinig waarschijnlijk.
Op de een of andere manier krijgen we altijd om de zoveel tijd de wiens covidleed is erger discussie.
Meestal door berichten over depressieve studenten.
Tuurlijk verschilt het per situatie en is het voor iedereen klote.

Ik blijf er wel bij dat de situatie erger is als je ook daadwerkelijk voor corona moet vrezen.
Dan heb je dezelfde consequenties met alle risico erbij immers.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:49:56 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413160
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jawel hoor, je reageert wel... met allerhande ziektes smijten en dergelijke, hetgeen niet handig is aangezien we op code zwart afstevenen.

En ook voor jou: ik ben geen boomer. Ik weet het, moeilijk voor te stellen dat je eens opkomt voor een groep die niet de jouwe is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413164
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Hoeft ook niet, want ik kan er dan eentje uitkiezen namelijk. Er zijn vast dan wel wanhopige mensen die hun huis willen ruilen voor een zak brood die dan ook onbetaalbaar zal zijn voor een bepaalde groep mensen.
Wat is dit nou weer :')
pi_202413165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Neem een abbo, dan kan je ze gewoon lekker negeren, heerlijk.
Oh dat wordt tijd dan. :D
pi_202413170
Mijn oudoom is nog van de zogenaamde opbouwgeneratie maar die heeft echt niet zo hard gewerkt hoor. Beetje chillen op kantoor bij de PTT en met z'n 55ste met pensioen. Nu alweer 35 jaar in de AOW.
pi_202413184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Bij Op1 ook door SP. Ze willen morgen in het debat inbrengen dat de 'quick wins' in de zorg echt aangepakt moeten worden en wat daar gedaan wordt.
Ik begrijp ook werkelijk waar niet dat "low hanging fruit" niet maar een klein beetje is aangepakt de afgelopen 2 jaar.
pi_202413186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Op de een of andere manier krijgen we altijd om de zoveel tijd de wiens covidleed is erger discussie.
Meestal door berichten over depressieve studenten.
Tuurlijk verschilt het per situatie en is het voor iedereen klote.

Ik blijf er wel bij dat de situatie erger is als je ook daadwerkelijk voor corona moet vrezen.
Dan heb je dezelfde consequenties met alle risico erbij immers.
De discussie start vaak met:
"Deze leeftijdsgroep heeft het heel zwaar" (in een nieuwsbericht -> Ze moeten zich niet aanstellen, x kan toch nog? -> discussie polariseert

Een pandemie is voor iedereen kut.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:51:36 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413187
SP heeft wat? 8 zetels?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer :')
Een voorspelling die ik had tijdens het poepen.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:51:51 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202413192
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
pi_202413264
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, die kregen inderdaad alles op een presenteerblaadje, die boomers (waar ik dus zelf niet eens toe behoor, beter lezen, Mac).

En ook aan jou maar de vraag: wanneer is dat neoliberale-flexibilisering-leenstelsel-fiasco precies de politieke werkelijkheid geworden? Wat is het stemgedrag van 'de jeugd' de afgelopen 2 decennia geweest?
Je kunt de jeugd niet de schuld geven van het huidige politieke klimaat, door hun zogenaamde stemgedrag. Dat is echt te simpel.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:56:11 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:55 schreef Ronald het volgende:

[..]
Je kunt de jeugd niet de schuld geven van het huidige politieke klimaat, door hun zogenaamde stemgedrag. Dat is echt te simpel.
Dus geven we anderen maar de schuld. Dat is on-simpel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413278
quote:

[..]
De discussie start vaak met:
"Deze leeftijdsgroep heeft het heel zwaar" (in een nieuwsbericht -> Ze moeten zich niet aanstellen, x kan toch nog? -> discussie polariseert

Klopt, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Denk omdat het vanuit je eigen referentiekader relatief mee lijkt te vallen.
Ik vind het moeilijk om er sympathie voor op te brengen.

Net als een artiest die al geld zat heeft klaagt dat hij niet kan touren.
Dan zit ook van, lekker belangrijk als zat mensen echt failliet gaan of dieper in de schulden zitten.
Hoewel het voor hem persoonlijk wel heel klote kan zijn natuurlijk.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:57:32 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413294
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan zit ook van, lekker belangrijk als zat mensen echt failliet gaan of dieper in de schulden zitten.
Het grootste medelijden heb ik met kleine ondernemers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:57:53 #68
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202413298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of mensen die in een luxe villa zitten met zwembad en sauna en sportkamer, die klagen dat ze niet naar buiten mogen. _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202413304
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:50 schreef Nielsch het volgende:
Mijn oudoom is nog van de zogenaamde opbouwgeneratie maar die heeft echt niet zo hard gewerkt hoor. Beetje chillen op kantoor bij de PTT en met z'n 55ste met pensioen. Nu alweer 35 jaar in de AOW.
Vroeger kon je met een PTT baantje nog een prima rijtjeshuis kopen.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:00:11 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:58 schreef Ronald het volgende:

[..]
Vroeger kon je met een PTT baantje nog een prima rijtjeshuis kopen.
Dat zou weer kunnen als de flexibilisering op de arbeidsmarkt en ontslagrechtversoepeling een halt toegeroepen wordt en een loon wordt betaald dat voldoende is om de vaste lasten te kunnen betalen.

Gaat niet gebeuren zolang VVD en D66 de scepter zwaaien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het grootste medelijden heb ik met kleine ondernemers.
Ik weet niet of ik wil zeggen het grootste medelijden, maar ik vind dat wel moeilijk ja. In mijn vriendengroep zitten een aantal kleine ondernemers, waaronder 2 restauranteigenaren. Één van de twee heeft de handdoek in de ring gegooid, de tweede heeft er nog geloof in (ook omdat hij net een verbouwing van meer dan 100k achter de rug had). Ik heb 'm vrij regelmatig huilend aan de telefoon gehad, dat hij echt niet meer wist hoe hij voor zijn gezin kon zorgen.

De mensen die hun brood verdienen door te ondernemen lijken we vrij vaak te vergeten.
pi_202413328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus geven we anderen maar de schuld. Dat is on-simpel.
Ik geef niemand de schuld, ik reageerde op dat domme gelul van jou over de zogenaamde verwende jeugd.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:01:10 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:00 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ik geef niemand de schuld, ik reageerde op dat domme gelul van jou over de zogenaamde verwende jeugd.
Hetgeen een reactie was op iemand die het had over die kut boomers.

Waarschijnlijk daar weer overheen gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zou weer kunnen als de flexibilisering op de arbeidsmarkt en ontslagrechtversoepeling een halt toegeroepen wordt en een loon wordt betaald dat voldoende is om de vaste lasten te kunnen betalen.

Gaat niet gebeuren zolang VVD en D66 de scepter zwaaien.
Ben ik het zowaar toch nog met je eens.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202413345
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:46 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ach joh laat die zelfverklaarde intellectueel lekker. Hij heeft best af en toe een punt maar verder heeft echt weinig wol
1947-2016
pi_202413357
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hetgeen een reactie was op iemand die het had over die kut boomers.

Waarschijnlijk daar weer overheen gelezen?
Dat pedante toontje mag je wel achterwege laten, ik lees niet iedere topic van A tot Z terug.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:02:47 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413362
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach joh laat die zelfverklaarde intellectueel lekker. Hij heeft best af en toe een punt maar verder heeft echt weinig wol
"zelfverklaarde intellectueel"...

Boeken lezen kan iedereen, Red.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413376
Een kijkje in het VieCurie ziekenhuis in Venlo:
https://nos.nl/l/2407712

Meneer op 4:08 op de IC (met 70% ongevaccineerden) is niet gevaccineerd.

- “En hoe kijkt u er nu tegenaan?”
- “Hetzelfde”
:{
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:04:16 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413383
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:02 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dat pedante toontje mag je wel achterwege laten, ik lees niet iedere topic van A tot Z terug.
Dus ook dat was dom gelul. Helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413399
quote:

[..]

@mods, mag deze in de OP?
1947-2016
pi_202413403
Kan het verder zonder elkaar voor can alles uit te maken?
Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:06:15 #82
432997 Ven1972
Man met humor
pi_202413409
In deze pandemie heeft niemand schuld, is dat duidelijk???? Het is ons overgekomen dat we in deze shit zitten, maar helaas moeten we nog langer aan de maatregelen houden, minstens zolang dat het nodig is. Wellicht is het ook dat we paar keren de maatregelen hebben versoepeld met alle gevolgen van dien wat we nu zien dat het weer mis kan gaan. Het blijft moeilijk, moeilijk, moeilijk, maar het is niet anders. Wel zijn er ook wel positieve mensen op hele wereld iets positiefs van maakten in deze coronatijd. Dat maakt ons wel erg goed en gaven ons allemaal nog energie om door te blijven gaan om te leven.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 23:07:17 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202413431
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:32 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nou ja, dat is dus precies wat ze in Zuid-Afrika hebben gezien, dat het in no-time als een raket omhoog schoot met deze variant.
4 dagen ja?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202413441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
4 dagen ja?
5 verdubbelingen in ~13 dagen. Dat zou iedere 3 dagen inhouden.
pi_202413446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"zelfverklaarde intellectueel"...

Boeken lezen kan iedereen, Red.
Het is de toon die de muziek maakt, Etto. En jouw muziek is niet te harden. Maar het zou best leuk kunnen worden met een fijner toontje.
1947-2016
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:09:33 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:06 schreef Ven1972 het volgende:
In deze pandemie heeft niemand schuld, is dat duidelijk???? Het is ons overgekomen dat we in deze shit zitten, maar helaas moeten we nog langer aan de maatregelen houden, minstens zolang dat het nodig is. Wellicht is het ook dat we paar keren de maatregelen hebben versoepeld met alle gevolgen van dien wat we nu zien dat het weer mis kan gaan. Het blijft moeilijk, moeilijk, moeilijk, maar het is niet anders. Wel zijn er ook wel positieve mensen op hele wereld iets positiefs van maakten in deze coronatijd. Dat maakt ons wel erg goed en gaven ons allemaal nog energie om door te blijven gaan om te leven.
Klopt...

Maar dat paniekvoetbal (steeds) van het kabinet en het voortdurende lamlendige beleid (mosterd na de maaltijd) zorgt natuurlijk wel voor een enorme frustratie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413487
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is de toon die de muziek maakt, Etto. En jouw muziek is niet te harden. Maar het zou best leuk kunnen worden met een fijner toontje.
Ik vind het prima te harden eigenlijk, en ik sta politiek vrij ver van hem.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:14:05 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202413517
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:03 schreef Tourniquet het volgende:

- “Hetzelfde”
Ik ben kerngezond dus ik hoef mij niet te vaccineren, zegt meneer terwijl hij hapt naar adem aan de beademing. Zonder deze behandeling hadden ze hem waarschijnlijk kunnen begraven. 8)7
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:14:42 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413524
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben kerngezond dus ik hoef mij niet te vaccineren, zegt meneer terwijl hij hapt naar adem aan de beademing. Zonder deze behandeling hadden ze hem waarschijnlijk kunnen begraven. 8)7
It's a clusterf*k
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik wil zeggen het grootste medelijden, maar ik vind dat wel moeilijk ja. In mijn vriendengroep zitten een aantal kleine ondernemers, waaronder 2 restauranteigenaren. Één van de twee heeft de handdoek in de ring gegooid, de tweede heeft er nog geloof in (ook omdat hij net een verbouwing van meer dan 100k achter de rug had). Ik heb 'm vrij regelmatig huilend aan de telefoon gehad, dat hij echt niet meer wist hoe hij voor zijn gezin kon zorgen.

De mensen die hun brood verdienen door te ondernemen lijken we vrij vaak te vergeten.
Ik heb ook een aantal horecaondernemers in mijn vriendenkring, dames en heren die echt niet bij de pakken neer gaan zitten, het zijn echt ondernemers in hart en nieren, denken in mogelijkheden (bezorgen van maaltijden, afhaal, markkraam voor de deur, speciale dingen met kerst, pasen etc) maar als je een zaak met personeel hebt, en je steeds weer opnieuw weer met sluitingen geconfronteerd wordt, terwijl je er alles aan doet om alles zo veilig mogelijk te maken, echt maandenlang op de uitbetaling van (NOW )regelingen moet wachten, af moet wachten hoe gemeentes, en huurbazen gaan reageren op de situatie, kan ik mij heel goed voorstellen, dat je het op een gegeven moment ook niet meer weet, en dat is zuur als je in plaats van sparen, je reserves aan het opeten bent.

Waar in de eerste "lockdowns" heel veel mensen hun maaltijden nog gingen afhalen, en lieten bezorgen, is dit ook geleidelijk minder geworden.

En het ergste voor deze ondernemers is misschien nog wel dat niemand weet hoe lang het dit keer weer gaat duren.
pi_202413567
quote:

- “Hetzelfde”

Wat een ontzettende teringdebiel.

Waar doen we het allemaal voor?
Voor een stel eigenwijze tyfuswappies, die zelfs op de IC niet in de gaten hebben dat ze fout zitten?

Lekker je eigen keuze kunnen maken om niet te vaccineren. Die journalist had ook wel even de vraag kunnen stellen: vindt u het niet vervelend dat er 15 open hartoperaties/ oncologische operaties niet zijn doorgegaan omdat u zo'n tyfusdebiel bent die loopt te janken over een vaccin? En dat je mede verantwoordelijk bent voor de dood van enkele van deze personen?

Misschien dringt het dan eens door in die bolle kop. Ofja, waarschijnlijk dan nog niet. Dan krijgt de politiek de schuld dat we niet een 600 extra patiënten op de IC kunnen opvangen.

Ik hoop zo dat we in een fase komen dat we (principieel) ongevaccineerden kunnen weren uit het ziekenhuis. Ze kunnen me wat. Tyfusvolk.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:18:46 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb ook een aantal horecaondernemers in mijn vriendenkring, dames en heren die echt niet bij de pakken neer gaan zitten, het zijn echt ondernemers in hart en nieren, denken in mogelijkheden (bezorgen van maaltijden, afhaal, markkraam voor de deur, speciale dingen met kerst, pasen etc) maar als je een zaak met personeel hebt, en je steeds weer opnieuw weer met sluitingen geconfronteerd wordt, terwijl je er alles aan doet om alles zo veilig mogelijk te maken, echt maandenlang op de uitbetaling van (NOW )regelingen moet wachten, af moet wachten hoe gemeentes, en huurbazen gaan reageren op de situatie, kan ik mij heel goed voorstellen, dat je het op een gegeven moment ook niet meer weet, en dat is zuur als je in plaats van sparen, je reserves aan het opeten bent.

Waar in de eerste "lockdowns" heel veel mensen hun maaltijden nog gingen afhalen, en lieten bezorgen, is dit ook geleidelijk minder geworden.

En het ergste voor deze ondernemers is misschien nog wel dat niemand weet hoe lang het dit keer weer gaat duren.
Hier in Helmond ook... doffe ellende bij een hoop kleine horeca-ondernemers. En inderdaad geven ze aan dat die onzekerheid nog het allerergste is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413586
quote:

[..]
Hadden ze dat maar gedaan.
pi_202413598
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Voor een stel eigenwijze tyfuswappies, die zelfs op de IC niet in de gaten hebben dat ze fout zitten?

Lekker je eigen keuze kunnen maken om niet te vaccineren. Die journalist had ook wel even de vraag kunnen stellen: vindt u het niet vervelend dat er 15 open hartoperaties/ oncologische operaties niet zijn doorgegaan omdat u zo'n tyfusdebiel bent die loopt te janken over een vaccin? En dat je mede verantwoordelijk bent voor de dood van enkele van deze personen?

Misschien dringt het dan eens door in die bolle kop. Ofja, waarschijnlijk dan nog niet. Dan krijgt de politiek de schuld dat we niet een 600 extra patiënten op de IC kunnen opvangen.

Ik hoop zo dat we in een fase komen dat we (principieel) ongevaccineerden kunnen weren uit het ziekenhuis. Ze kunnen me wat. Tyfusvolk.
Ik hoop eerlijk gezegd dat we nooit in zo'n fase komen. Maar mochten we in fase 3b zitten is 't automatisch onderdeel ervan toch? Iemand die een slechtere gezondheid heeft en ongevaccineerd is worden de overlevingskansen lager van ingeschat dan iemand die wel gevaccineerd is, omdat het ziektebeeld waarschijnlijk heftiger is?
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:21:54 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202413623
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Als ik jou zo zie reageren op nog van een soort van afstand vraag ik mij af wat artsen en verpleegkundigen denken die op dat soort afdelingen werken.
pi_202413627
quote:

[..]
Hij wil ze fout niet toegeven en voor andere anti vaxers is het toch propaganda van de NOS.
pi_202413634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
Maar mochten we in fase 3b zitten is 't automatisch onderdeel ervan toch? Iemand die een slechtere gezondheid heeft en ongevaccineerd is worden de overlevingskansen lager van ingeschat dan iemand die wel gevaccineerd is, omdat het ziektebeeld waarschijnlijk heftiger is?
Vaccinatiestatus is toch geen onderdeel van triage beleid?
pi_202413708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Vaccinatiestatus is toch geen onderdeel van triage beleid?
Nee, maar overlevingskans wel. Iemand die gevaccineerd is heeft hoogstwaarschijnlijk een betere overlevingskans dan iemand die niet gevaccineerd is.
pi_202413719
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat we nooit in zo'n fase komen. Maar mochten we in fase 3b zitten is 't automatisch onderdeel ervan toch? Iemand die een slechtere gezondheid heeft en ongevaccineerd is worden de overlevingskansen lager van ingeschat dan iemand die wel gevaccineerd is, omdat het ziektebeeld waarschijnlijk heftiger is?
Ik hoop ook dat we nooit in 3 komen. Maar ik hoop dat we zsm al iets kunnen doen om die wappies te weigeren van IC. Ook in de huidige fase.

En verder: ja. Maar de keuze is waarschijnlijk tussen een wappie op de SEH en patiënten op je wachtlijst. Ik ben benieuwd hoe het dan zal verlopen.
pi_202413737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat we nooit in 3 komen. Maar ik hoop dat we zsm al iets kunnen doen om die wappies te weigeren van IC. Ook in de huidige fase.

En verder: ja. Maar de keuze is waarschijnlijk tussen een wappie op de SEH en patiënten op je wachtlijst. Ik ben benieuwd hoe het dan zal verlopen.
Hoe zou jij dat (even ongezouten) voor je zien, een "wappie" weigeren van SEH?
pi_202413764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Als ik het zo hoor vind ik het vooral kut dat de zorgprofessionals in deze situatie zitten. Daar hebben artsen, verpleegkundigen e.d. niet voor gekozen. Daarom vind ik dat er echt meer ingezet moet worden op die vaccinatiegraad zover als mogelijk verhogen, het liefst op basis van vrijwilligheid. Als de zorg dan niet meer op zijn tandvlees loopt is een enkele ongevaccineerde vergelijkbaar met iemand anders die domme fouten maakt.
pi_202413767
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hoe zou jij dat (even ongezouten) voor je zien, een "wappie" weigeren van SEH?
Nee, alleen weigeren van IC. We bieden ze een plek op de kliniek. Met optiflow tot max.

Kijk maar of ze het redden. IC capaciteit vrij houden voor reguliere zorg.

Dan heb je vrijwel geen covid belasting meer op je IC. En dus veel minder een zorginfarct. Als we dan opschieten met boosters zijn we zo van de hele crisis af.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:38:46 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202413792
Hoop dat we snel het effect van de vroegere sluitingstijden van winkels gaan zien. Of juist niet, kon wel eens averechts werken :{
pi_202413802
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Nee, alleen weigeren van IC. We bieden ze een plek op de kliniek. Met optiflow tot max.

Dan heb je vrijwel geen covid belasting meer op je IC. En dus veel minder een zorginfarct. Als we dan opschieten met boosters zijn we zo van de hele crisis af.
Dus zodra de fase optiflow voorbij is, is het gewoon min of meer echt voorbij (eg. halte kist) bedoel je dan?

Ergens krijg je dan wellicht wat meer urgentie bij wat overgebleven mensen om toch die prik te halen.
pi_202413806
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Hoop dat we snel het effect van de vroegere sluitingstijden van winkels gaan zien. Of juist niet, kon wel eens averechts werken :{
Dat uurtje? Welnee
pi_202413835
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Dat helpt amper iets en door de vroege sluitingstijden heb je best kans dat zaterdag een clusterfuck wordt met een dag voor 5 december en mensen die van 9 tot 6 werken en niet thuis kunnen werken massaal gaan shoppen.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:59:15 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202413943
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat uurtje? Welnee
We mogen hopen dat deze 'maatregel' ergens op gebaseerd is toch?
  woensdag 1 december 2021 @ 00:00:18 #108
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202413953
quote:

- “Hetzelfde”
Geen woorden voor.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 december 2021 @ 00:00:35 #109
445514 DonDruiper
pi_202413956
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]
We mogen hopen dat deze 'maatregel' ergens op gebaseerd is toch?
12 uren per dag contacten beperken.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202413964
quote:

[..]

nee, ben ik niet met je eens.
  woensdag 1 december 2021 @ 00:01:52 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202413967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:00 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
12 uren per dag contacten beperken.
Bedenk je dat zelf of heb je dat van het OMT of Hugo vernomen ergens in de media?
  woensdag 1 december 2021 @ 00:03:15 #112
445514 DonDruiper
pi_202413983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Bedenk je dat zelf of heb je dat van het OMT of Hugo vernomen ergens in de media?
Nouja, als je van 17:00 tot 05:00 alles dicht gooit, dan denk ik dat ze dus contacten voor 12 uren willen beperken.

Wat denk jij?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 december 2021 @ 00:03:36 #113
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202413990
Hee als je iedere dag een boostershot neemt, dan ben je altijd hyperimmuun!!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202413996
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Hadden ze dat maar gedaan.
pi_202414014
quote:

[..]

Krijg jij al een booster maat?
M'n zus kreeg vandaag uitnodiging en mag donderdag. En een bonu. Zorgheldengenot.
blablablabla
  woensdag 1 december 2021 @ 00:08:17 #116
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202414018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nouja, als je van 17:00 tot 05:00 alles dicht gooit, dan denk ik dat ze dus contacten voor 12 uren willen beperken.

Wat denk jij?
Ik weet het niet. Die uurtjes zijn over het algemeen de rustige uurtjes in winkels waarin het besmettingsgevaar gering lijkt. Nu gaat een deel van de mensen overdag hun inkopen doen wanneer het sowieso al drukker is. Ik vraag mij wel af in hoeverre dit onderzocht is.

Sowieso zou transparantie wel veel helpen om het draagvlak te vergroten. Misschien zijn er wel hele goede redenen die wij amateurs niet zien.
  woensdag 1 december 2021 @ 00:10:54 #117
445514 DonDruiper
pi_202414025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Die uurtjes zijn over het algemeen de rustige uurtjes in winkels waarin het besmettingsgevaar gering lijkt. Nu gaat een deel van de mensen overdag hun inkopen doen wanneer het sowieso al drukker is. Ik vraag mij wel af in hoeverre dit onderzocht is.

Sowieso zou transparantie wel veel helpen om het draagvlak te vergroten. Misschien zijn er wel hele goede redenen die wij amateurs niet zien.
Ja ik zeg wat ik zie hé.

Ga asjeblieft geen logica in de maatregelen zoeken, want dat is onmogelijk.

Half Nederland springt door allemaal hoepels om te kunnen sporten, winkelen etc.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 december 2021 @ 00:14:50 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202414041
quote:

[..]

Lijkt me bij die fase prima. Tevens vaccinatieplicht invoeren met automatische boetes. Dat laatste is nu al prima in deze fase.

Boosters beschikbaar voor iedereen, doorjassen die handel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202414043
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:03 schreef Tyr80 het volgende:
Hee als je iedere dag een boostershot neemt, dan ben je altijd hyperimmuun!!
Zijn vast mensen die dat wel willen hoor. Zijn er genoeg bij die al vrolijk elke dag een test doen (Za is trots op die mensen).
pi_202414045
quote:

- “Hetzelfde”
Altijd kerngezond geweest en in de buitenlucht blabla.
Ja daar gaat het helemaal niet om randdebiel.
blablablabla
  woensdag 1 december 2021 @ 00:16:12 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202414049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Altijd kerngezond geweest en in de buitenlucht blabla.
Ja daar gaat het helemaal niet om randdebiel.
Dat is idd gewoon iemand die te dom om te schijten ademen is en geen kont snapt van weerstand en ziektes
  woensdag 1 december 2021 @ 00:18:26 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202414056
M'n oom was eerder dit jaar ook kerngezond voordat-ie op de IC belandde. Toen ging het bergafwaarts en een paar weken later was-ie dood :{
pi_202414059
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is idd gewoon iemand die te dom om te schijten ademen is en geen kont snapt van weerstand en ziektes
Maar tegelijkertijd ook totaal niet voor enige rede vatbaar om het wél te snappen. Zelfs niet als je op de IC terecht komt.

Die religiegekkies kun je wat van vinden maar dit slaat echt nergens op. Gewoon op enig moment besloten vaccinatie = dwang en dwang =kut en verder verstand op nul.
blablablabla
  woensdag 1 december 2021 @ 00:21:01 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202414065
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:18 schreef Tijn het volgende:
M'n oom was eerder dit jaar ook kerngezond voordat-ie op de IC belandde. Toen ging het bergafwaarts en een paar weken later was-ie dood :{
Precies, hoe je je voelt voor het virus langs komt hoeft weinig te zeggen over je staat van zijn bij infectie :{
pi_202414066
quote:

- “Hetzelfde”
Mijn god, no offence, maar dan heb je toch wel beetje een plaat voor je kop.
je mag het niet zeggen, maar nog iets meer adem tekort zou deze meneer misschien wel goed doen.
pi_202414068
quote:

[..]
Plus heel veel mensen overschatten voor zich zelf ook het begrip kerngezond zijn.
  woensdag 1 december 2021 @ 00:22:34 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202414071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar tegelijkertijd ook totaal niet voor enige rede vatbaar om het wél te snappen. Zelfs niet als je op de IC terecht komt.

Die religiegekkies kun je wat van vinden maar dit slaat echt nergens op. Gewoon op enig moment besloten vaccinatie = dwang en dwang =kut en verder verstand op nul.
Geen idee of dit een wappie is hoor. Ik ben zelf 20 jaar in de zorg gewerkt en veel mensen meegemaakt die enorm starre eigen gedachten hebben over hun lijf, gezondheid en (oorzaken/redenen van) ziekte.
Mensen zijn echt een vreemde diersoort wat dat betreft
pi_202414073
Hoop echt dat ze die weigeraars zwaar onder druk gaan zetten. Ben echt helemaal klaar met begrip opbrengen. Stelletje saboteurs die voor mensen met kanker en andere ernstige aandoeningen de voor hun cruciale zorg onbereikbaar maken.

Schoften zijn het.
blablablabla
  woensdag 1 december 2021 @ 00:24:30 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202414080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Plus heel veel mensen overschatten voor zich zelf ook het begrip kerngezond zijn.
Moet je maar eens kijken hoe lang het gemiddeld duurt voor iemand een leesbril gaat regelen.

Eerst nog even een jaar proberen of een te lezen tekst voor je hengelen een wonder kan verrichten

Mensen :') :') :')
  woensdag 1 december 2021 @ 00:25:52 #130
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202414085
twitter
pi_202414087
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:23 schreef Elan het volgende:
Hoop echt dat ze die weigeraars zwaar onder druk gaan zetten. Ben echt helemaal klaar met begrip opbrengen. Stelletje saboteurs die voor mensen met kanker en andere ernstige aandoeningen de voor hun cruciale zorg onbereikbaar maken.

Schoften zijn het.
nou nee, de keus is gelaten aan ons door de regering. verder was de zorg al uitgehold voor deze pandemie.
wanneer interviewen ze eens gevaccineerden die in het kliniek of de IC liggen?
pi_202414089
quote:

[..]
Gezond zijn en een goed immuunsysteem hebben is niet altijd hetzelfde.
pi_202414104
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen idee of dit een wappie is hoor. Ik ben zelf 20 jaar in de zorg gewerkt en veel mensen meegemaakt die enorm starre eigen gedachten hebben over hun lijf, gezondheid en (oorzaken/redenen van) ziekte.
Wappies als in wantrouwen tegen het vaccin waarschijnlijk niet eens. Meer gewoon dwars. Vaak zijn het simpele provincialen met een gevoelsmatige afstand tot de Haagse politiek.

Dat zijn ook mensen die nog zonder gordel rijden omdat ze zo'n verplichting maar onzin vinden.
blablablabla
pi_202414114
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]
nou nee, de keus is gelaten aan ons door de regering. verder was de zorg al uitgehold voor deze pandemie.
Dat is kennelijk maar 30% dus die groep zorgt op dit moment niet voor de grote problemen en overbelasting.
blablablabla
pi_202414119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Gezond zijn en een goed immuunsysteem hebben is niet altijd hetzelfde.
Voor een gedeelte wel en voor een gedeelte niet. Je immuunsysteem is ook afhankelijk van je algemene conditie. Maar je immuunsysteem heeft ook zijn training nodig zeg maar. Mensen die super gezond zijn maar amper onder de mensen komen hebben bijvoorbeeld een slechter immuunsysteem dan mensen die iets meer van het leven genieten maar wel veel onder de mensen komen.
  woensdag 1 december 2021 @ 00:37:52 #136
445514 DonDruiper
pi_202414129
1 December alweer.

20 maanden in de ellende al.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202414135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
1 December alweer.

Times flies when you have no fun.
pi_202414149
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:23 schreef Elan het volgende:

Schoften zijn het.
Ik vind het anders ook niet heel netjes om alle weigeraars op één hoopje te gooien en om zo op ze neer te kijken. Dat helpt de situatie ook helemaal niet. Ik snap de frustratie, maar er is ook geen zekerheid dat we er opeens wel zouden zijn als iedereen gevaccineerd zou zijn. Onze vaccinatiegraad is al enorm hoog en dat is blijkbaar niet genoeg. En ik snap best dat dat frustratie levert; ik denk alleen niet dat we er ook maar iets mee opschieten om alle weigeraars op één hoop te gooien en de frustratie op hun af te reageren. But that’s just me.

Zelf vind ik het kwalijker dat we een zorgsysteem hebben dat al zo snel code zwart weet te bereiken; dat de capaciteit alleen maar is gedaald. Ook daar ligt niet alle schuld; het is een opeenstapeling.
  woensdag 1 december 2021 @ 00:45:34 #139
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202414151
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
1 December alweer.

Daling any minute now, aldus het RIVM:

woensdag 1 december 2021 @ 00:52:12 #140
445514 DonDruiper
pi_202414167
quote:
3s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Daling any minute now, aldus het RIVM:

[ afbeelding ]
Oh, fijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202414178
twitter

Lol zelfs fake test heb je nu.
  woensdag 1 december 2021 @ 00:55:42 #142
445514 DonDruiper
pi_202414179
Die Marijnissen is ook maar een populist. Meh..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202414269
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
De vraag is gewoon denk wat voor effect het gaat hebben op de ongevaccineerden/gevaccineerden en mensen die eerder besmet zijn geweest. Laten we hopen dat niet alle kwetsbaren die gevaccineerd zijn weer extra risico op een ziekenhuisopname lopen.
Dat scheelt al enorm.
De kans dat iemand die al eerder geinfecteerd is geweest opgenomen zou moeten worden lijkt me flink kleiner dan bij een eerste infectie. Maar in ZA is waarschijnlijk een groter deel van de populatie al eerder geinfecteerd geweest. Wel is een veel kleiner deel van de populatie gevaccineerd, en ook is de intensiteit waarmee getest wordt een stuk lager (10% van passagiers in vliegtuigen naar verschillende landen was besmet). Dat maakt het lastig om in te kunnen schatten tot hoeveel opnames dit kan leiden. Maar ik denk dat we er wel van kunnen uitgaan dat het tot meer besmettingen in kortere tijd gaat leiden. Misschien dat het totaal aantal opnames tot en met, pak m beet, mei niet verandert, maar dat die in kortere gaan plaatsvinden. Dus een hogere, maar smallere (hopelijk) piek. Maar de toename is besmettingen en opnames die we komende weken in ZA gaan zien, krijgen 4-10 weken later hier (afhankelijk van hoeveel besmettingen al binnen waren en hoe goed/slecht contact tracing kan worden gedaan). Ik had gehoopt het echt milder zou zijn, en er nauwelijks een toename in opnames in ZA zichtbaar zou zijn, maar dat lijkt toch niet het geval.
De eerste data van Pfizer is bemoedigend, dus er moet als de wiedeweerga geboosterd worden. De effecten van boosters zijn al flink duidelijk in de UK. Daar stijgt sinds begin november het aantal besmettingen (al is de stijging nu vrijwel verdwenen), maar dalen het aantal opnames sinds eind oktober, inmiddels is ruim 31% 12+ geboosterd in de UK.
pi_202414287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Op 13 november hadden ze ~120 positieve tests en 26 november 3500 positieve tests. Dat kan die stijging best verklaren. Als je rekening houdt met dezelfde 1,5% (gemiddeld) als hier heb je dus zo'n 50 ziekenhuisopnames per dag en tussen de 5 en 10 IC opnames per dag.

Die stijging van 120 naar 3500 is echt significant, dat zijn 5 verdubbelingen in 2 weken.
Ik had gehoopt dat de variant een stuk milder zou zijn en nauwelijks in de opnames zichtbaar zou zijn. Het kan natuurlijk nog steeds dat het een stuk milder is, maar als het 10x besmettelijker is, en maar 3x milder zit je toch met een veel hogere opnamepiek (maar wel een smallere piek als het goed is).
pi_202414711
Gelukkig nog geen code zwart las ik net op nu.nl. Fijn.
Kunnen we straks misschien toch nog fijn kerst met ze allen vieren.
Gourmetstellen liggen onderhand te roesten.
  woensdag 1 december 2021 @ 05:53:55 #146
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202414712
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Wappies als in wantrouwen tegen het vaccin waarschijnlijk niet eens. Meer gewoon dwars. Vaak zijn het simpele provincialen met een gevoelsmatige afstand tot de Haagse politiek.

Dat zijn ook mensen die nog zonder gordel rijden omdat ze zo'n verplichting maar onzin vinden.
Niet zo hè. Pff provincialen. De grootste uitbraken zijn in stedelijk gebied en hier wordt de tent niet afgebroken, noch geprotesteerd :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202414716
quote:

[..]
En willen er niet aan dat ze eigenlijk oud zijn. Voorbeeld: mezelf, 52, train elke dag, leef op groente en fruit blabla, voel me 30. Maar, ben toch echt 52 met de bijbehorende lichamelijke achteruitgang. Mijn pa is 80, zelfde verhaal.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 1 december 2021 @ 06:08:42 #148
445514 DonDruiper
pi_202414732
Al een paar dagen keelpijn, neusverkouden af en toe hoesten en af en toe zo'n branderig gevoel in je neus alsof je water in je neus hebt gekregen in het zwembad.

De laatste dagen 3 zelftesten gedaan en allemaal negatief. Maar ja.. hoe betrouwbaar zijn die dingen hé.

[ Bericht 2% gewijzigd door DonDruiper op 01-12-2021 06:21:17 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202414738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 01:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat de variant een stuk milder zou zijn en nauwelijks in de opnames zichtbaar zou zijn. Het kan natuurlijk nog steeds dat het een stuk milder is, maar als het 10x besmettelijker is, en maar 3x milder zit je toch met een veel hogere opnamepiek (maar wel een smallere piek als het goed is).
In SA praten ze over extremely mild, alleen de rest van de wereld paniekeert . Lijkt erop dat omicron inmiddels al in 2/3 vd wereld is verspreid( was net op cnn) dus we gaan het zien. Maar zou goed kunnen dat het allemaal snel voorbij is straks
pi_202414770
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:15 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
In SA praten ze over extremely mild, alleen de rest van de wereld paniekeert . Lijkt erop dat omicron inmiddels al in 2/3 vd wereld is verspreid( was net op cnn) dus we gaan het zien. Maar zou goed kunnen dat het allemaal snel voorbij is straks
Tot nu toe wordt elke mutatie als de echte killer gebracht, bleek allemaal wel mee te vallen, enkel de besmettelijkheid varieert.
pi_202414774
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:08 schreef DonDruiper het volgende:
Al een paar dagen keelpijn, neusverkouden af en toe hoesten en af en toe zo'n branderig gevoel in je neus alsof je water in je neus hebt gekregen in het zwembad.

De laatste dagen 3 zelftesten gedaan en allemaal negatief. Maar ja.. hoe betrouwbaar zijn die dingen hé.
Volwassenen worden twee tot vijf keer per jaar verkouden, kinderen vaker. Nog net niet alles is corona gelukkig.
pi_202414775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:26 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Tot nu toe wordt elke mutatie als de echte killer gebracht, bleek allemaal wel mee te vallen, enkel de besmettelijkheid varieert.
Ja vanuit een bepaald oogpunt snap ik het wel. Stel je nou eens voor dat geen maatregel of prik ooit nog nodig is. Het gewoon een meegedragen standaard virus wordt. Zit je dan met alle investeringen. Zal wel niet zo snel gebeuren ben ik bang.
  woensdag 1 december 2021 @ 06:29:50 #153
445514 DonDruiper
pi_202414776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Volwassenen worden twee tot vijf keer per jaar verkouden, kinderen vaker. Nog net niet alles is corona gelukkig.
I know, maar iedereen en z'n moeder om me heen heeft zowat corona :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202414818
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:05 schreef Tijn het volgende:
We komen nu vrij dicht op het punt waarop het RIVM een daling in de ziekenhuisbezetting verwacht.
[ afbeelding ]
Laten we het hopen.
  woensdag 1 december 2021 @ 07:15:36 #155
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202414922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:29 schreef DonDruiper het volgende:
ow, maar iedereen en z'n moeder om me heen heeft zowat corona
Je hebt ook kans dat je bent blootgesteld, maar je het voldoende afweert om niet ziek te worden. Als het erger wordt en je wil het graag weten of in aanmerking komen voor een herstelbewijs, kun je het beste bij de GGD langs.
Jammer eigenlijk dat ze in deze virus-gestuurde realiteit met al die testen niet kunnen zeggen wat het dan wel is :)
  woensdag 1 december 2021 @ 07:28:30 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202414975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 07:15 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Je hebt ook kans dat je bent blootgesteld, maar je het voldoende afweert om niet ziek te worden. Als het erger wordt en je wil het graag weten of in aanmerking komen voor een herstelbewijs, kun je het beste bij de GGD langs.
Jammer eigenlijk dat ze in deze virus-gestuurde realiteit met al die testen niet kunnen zeggen wat het dan wel is :)
Volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar hier
pi_202414978
Gelukkig valt alles mee.
Even wat nieuwe gourmetstellen aanschaffen dan zijn we alvast klaar voor de kerst 🎄
pi_202414990
De provincialen doen het best aardig. Stel haters.
Geen rellen, ook niet gitzwart.
Opbokken met die generalisaties.
Go hard or go home
  woensdag 1 december 2021 @ 07:34:19 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_202414993
quote:

Als je symptomatisch bent wel redelijk betrouwbaar en als je het drie keer gedaan hebt helemaal (tenzij je het drie keer verkeerd doet). Er gaat bij ons ook een verkoudheidsvirus rond dat met sterke keelpijn begint en waar iedereen negatief op test.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202415026
quote:

[..]
Niet alleen dat maar ook hun ongelijk niet toe kunnen geven. Als ze in de spiegel kijken geven ze een heel ander antwoord zeker als het herstel moeizaam gaat en je dacht dat dit het einde was.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202415037
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-meer-elan-a4067495

Volgens NRC gaan we met Mark in ieder geval de oorlog niet meer winnen.
pi_202415044
Dus iedereen valt over de ongevaccineerde patiënt en ik baal meer van die gevaccineerde man
Vooral balen omdat die keurige gevaccineerd daar goed ziek ligt te zijn en de verpleegkundigen die zeggen dat het lastiger is dan de voorgaande golven met alle hulpgrepen die we momenteel hebben.
Go hard or go home
pi_202415047
quote:

Doe maar een test dan ik heb er ook 2 gedaan die negatief waren en afgelopen zaterdag een pcr die positief was. Nu had ik niet zoveel klachten als jij .
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 1 december 2021 @ 08:03:30 #164
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202415108
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 07:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar hier
Zou kunnen, te veel verschillende informatie over wanneer wel of niet en welke test.
Volgende keer ga ik in elk geval helemaal niet meer testen, tenzij ik een herstelbewijs nodig heb voor werk.
pi_202415143
quote:

[..]

Volledig mee eens. Niet vaccineren = aangepaste zorg.
pi_202415155
quote:

[..]
Hier ook, barst van de besmettingen om ons heen hier. Voordeel is wel dat de angst compleet weg is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 december 2021 @ 08:21:38 #167
862 Arcee
Look closer
pi_202415195
quote:

Niet, want "Gebruik geen zelftest als u coronaklachten heeft."

https://www.rijksoverheid(...)n-en-het-coronavirus
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_202415290
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hier ook, barst van de besmettingen om ons heen hier. Voordeel is wel dat de angst compleet weg is.
Ben je nu zelf ook al een keer aan de beurt? ;) Of zijn het vooralsnog alleen je kinderen?
pi_202415304
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 00:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Een blik op z’n facebook laat zien dat het een behoorlijke wappie is. Helaas.
pi_202415331
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:34 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ben je nu zelf ook al een keer aan de beurt? ;) Of zijn het vooralsnog alleen je kinderen?
Geen idee nog, van het weekend weer testen... vooralsnog geen klachten (vriendin ook niet).

Mijn oudste zoon is compleet asymptomatisch. Jongste gaat gewoon naar school (GGD meneer zei dat wegbrengen officieel niet mocht maar dat je dat stiekem wel kon doen zolang je niet naar binnen gaat).
pi_202415333
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 07:45 schreef Spablauw214 het volgende:

NRC doet een pleidooi om @Elan als nieuwe premier te hebben? :P
  woensdag 1 december 2021 @ 08:43:56 #172
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_202415356
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Geen idee nog, van het weekend weer testen... vooralsnog geen klachten (vriendin ook niet).

Mijn oudste zoon is compleet asymptomatisch. Jongste gaat gewoon naar school (GGD meneer zei dat wegbrengen officieel niet mocht maar dat je dat stiekem wel kon doen zolang je niet naar binnen gaat).
Sjonge.. GGD neemt het niet zo nauw, hè. Gelukkig zegt hij weet nog wel bij dat het eigenlijk niet mag.

Mijn man is afgelopen woensdag getest 'omdat hij toch voor een dag 5 test met onze dochter naar de teststraat moest' beide negatief. Dochter weer naar school. Maar nu begint hij alsnog te snotteren en overweegt maar weer terug te fietsen. Met windkracht 8 en een waarschuwing voor windstoten. Dacht 't even niet.

Kortom.. Het gaat weer lekker.
Van mij hadden ze die scholen mogen sluiten. Het is echt hopeloos.
(Un)masking for the greater good.
  Redactie Frontpage woensdag 1 december 2021 @ 08:46:23 #173
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202415369
quote:

Dit leest alsof het is geschreven door een gefrustreerde FOK!ker
_____
  woensdag 1 december 2021 @ 08:47:59 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202415378
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

Waarom mag je hem niet wegbrengen (als in, dus niet mee naar binnen)? Het is niet dat je in de auto ineens veel closer met hem bent dan thuis lijkt me zo.
pi_202415382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Weer wat geleerd.
pi_202415418
Zeggen die zelftesten dan überhaupt iets? Als het negatief is dan is het niet betrouwbaar maar als het positief is ga dan wel naar de GGD voor een echte test (dan is het weer wel betrouwbaar die zelftest?)

Ik dacht gelezen te hebben dat als ze negatief uitvallen het meestal wel klopte maar dat enkel een positieve uitslag een false positive zou kunnen zijn?
  woensdag 1 december 2021 @ 08:57:17 #177
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202415423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat ze niet betrouwbaar zijn. De betrouwbaarheid is hoog genoeg om vrij zeker te zijn of je positief of negatief bent.

En: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-nu-wel-betrouwbaar
  woensdag 1 december 2021 @ 09:00:58 #178
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202415434
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:56 schreef xFriendx het volgende:
Zeggen die zelftesten dan überhaupt iets? Als het negatief is dan is het niet betrouwbaar maar als het positief is ga dan wel naar de GGD voor een echte test (dan is het weer wel betrouwbaar die zelftest?)

Ik dacht gelezen te hebben dat als ze negatief uitvallen het meestal wel klopte maar dat enkel een positieve uitslag een false positive zou kunnen zijn?
Ze lijken toch wel aardig betrouwbaar te zijn

Aantal afgenomen testen, ter bevestiging van een positieve zelftest 64.794
Aantal positieve testen na een positieve zelftest 54.190
Percentage positieve testen na een positieve zelftest 83,6%
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202415445
quote:

[..]
Bij mij allemaal volwassenen om me heen die ziek worden, waarna de kinderen thuis blijven (en telkens negatief uit de teststraat komen). Grappig dat juist steeds gezegd wordt dat “de kinderen de aanstekers zijn!!!!” :+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:02:41 #180
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202415451
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:56 schreef xFriendx het volgende:

Met de test zelf is weinig mis, maar de betrouwbaarheid is lager dan van de pcr-test. Dat is de enige reden dat je met klachten naar de ggd "moet", om de kans op een vals-negatieve uitslag te verkleinen. Puur beleidsmatig dus.
Never explain, never apologize.
pi_202415490
Bij de GGD wordt het geregistreerd, wat je thuis doet niet.
Het lijkt mij toch wel waarschijnlijk dat er veel thuis positief getest wordt waarna men in quarantaine gaat maar niets meldt aan de GGD. En waarschijnlijk blijft men toch wel boodschappen doen oftewel: de supermarkt is nogal een hotspot, als de cijfers toch weer stijgen op de IC is het misschien slim om weer in te voeren dat personeel de wagentjes schoonmaakt want dat gebeurt niet meer. En het aantal klanten beperken tot een maximum, gebeurt ook niet meer.
Je kan ook nog op zondag dicht, oftewel er is nog het een en ander meer mogelijk.
pi_202415494
Zin in het debat vanmiddag. Alle signalen zijn ernaar dat het een kritische wordt en niet zomaar meer in alles meegaan. Hopelijk gaan er eindelijk zinnige dingen gebeuren
pi_202415512
quote:

Einde tijdperk Rutte
  woensdag 1 december 2021 @ 09:09:01 #184
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202415531
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:06 schreef Benny het volgende:
Zin in het debat vanmiddag. Alle signalen zijn ernaar dat het een kritische wordt en niet zomaar meer in alles meegaan. Hopelijk gaan er eindelijk zinnige dingen gebeuren
ik verwacht alleen maar dat ze weer lekker met het vingertje gaan wijzen.. niks constructief...
pi_202415533
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:07 schreef Benny het volgende:

[..]
Einde tijdperk Rutte
Zolang er geen betere is, blijft het Rutte. Links moet eens ophouden met persoonlijke aanvallen.
pi_202415538
quote:
Zinloze hoop. D66 en ChristenUnie gaan vlak voor het afronden van de formatie het CDA echt niet afvallen. Wassen neus, elke keer weer.
- verwijderd door admin -
  woensdag 1 december 2021 @ 09:09:27 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202415539
quote:
:D wishful thinking, ik sla het even over, mijn vertrouwen in het kabinet is al onder 0 maar het vertrouwen in de 2e kamer zit daar nog eens een graad of 100 onder
pi_202415568
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:09 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zolang er geen betere is, blijft het Rutte. Links moet eens ophouden met persoonlijke aanvallen.
Minister-president Omtzigt _O_
  woensdag 1 december 2021 @ 09:13:45 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202415595
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
:D wishful thinking, ik sla het even over, mijn vertrouwen in het kabinet is al onder 0 maar het vertrouwen in de 2e kamer zit daar nog eens een graad of 100 onder
Dat zeker, als er een periode was geweest om goed oppositie te kunnen voeren was het de gekke periode van de afgelopen 2 jaar. En dat geen enkele oppositie partij daar gebruik van heeft kunnen maken is om te janken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202415610
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:43 schreef Celestien het volgende:

[..]
Sjonge.. GGD neemt het niet zo nauw, hè. Gelukkig zegt hij weet nog wel bij dat het eigenlijk niet mag.

Mijn man is afgelopen woensdag getest 'omdat hij toch voor een dag 5 test met onze dochter naar de teststraat moest' beide negatief. Dochter weer naar school. Maar nu begint hij alsnog te snotteren en overweegt maar weer terug te fietsen. Met windkracht 8 en een waarschuwing voor windstoten. Dacht 't even niet.

Kortom.. Het gaat weer lekker.
Van mij hadden ze die scholen mogen sluiten. Het is echt hopeloos.
Als hij deze week niet was gegaan dan was het de derde week op rij geen school (eerst school dicht, toen zelf positief en nu zijn broer positief).

En volgende week kans op nog een week als ik of mijn vriendin positief test. Dus ik vind het wel genoeg geweest met dat thuiszitten voor hem. Bovendien draait de school nu als een zonnetje sinds de corona explosie wat sluiting tot gevolg had.
pi_202415612
quote:

[..]
Je bedoelt die 30% afkomstig uit 87% van de bevolking?
En niet de 70% afkomstig uit 13% van de bevolking, die daar dus niet hadden gelegen als ze niet zo eigenwijs waren geweest?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202415625
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:11 schreef Benny het volgende:

[..]
Minister-president Omtzigt _O_
Ik moest zo lachen toen ie bij Wakker Nederland klaagde dat het kabinet lekte. Het zelfverzekerde gezicht haperde wel.
pi_202415632
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 08:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Waarom mag je hem niet wegbrengen (als in, dus niet mee naar binnen)? Het is niet dat je in de auto ineens veel closer met hem bent dan thuis lijkt me zo.
Omdat ik officieel in quarantaine moet omdat mijn oudste gisteren een positief testresultaat ontving.
pi_202415658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

In England is er een groot onderzoek naar geweest (peer reviewed)
https://www.bbc.com/news/health-58899612

quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
Bovendien draait de school nu als een zonnetje sinds de corona explosie wat sluiting tot gevolg had.
Waarschijnlijk omdat alle kinderen wel keer besmet zijn geraakt zeker?
pi_202415669
quote:

[..]
Gisteren nog bij het NOS-journaal. Of het was Nieuwsuur. Die zijn helemaal tot je dienst.
pi_202415697
quote:

- “Hetzelfde”
Ja, absurd gewoon.
Op zich snap ik nog wel dat hij niet had verwacht dat Covid zo hard bij hem zou toeslaan, altijd gezond, veel in de buitenlucht, etc.
Maar als je dan zo op de feiten wordt gedrukt en wekenlang zeer intensieve zorg nodig hebt, de zorg die zorgt voor overbelasting van het ziekenhuis, wat er juist door vaccinatie willen voorkomen; en dan nog volhouden dat vaccinatie niet nodig was, dan heb je toch echt een enorme plaat voor je kop....
pi_202415701
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, absurd gewoon.
Op zich snap ik nog wel dat hij niet had verwacht dat Covid zo hard bij hem zou toeslaan, altijd gezond, veel in de buitenlucht, etc.
Maar als je dan zo op de feiten wordt gedrukt en wekenlang zeer intensieve zorg nodig hebt, de zorg die zorgt voor overbelasting van het ziekenhuis, wat er juist door vaccinatie willen voorkomen; en dan nog volhouden dat vaccinatie niet nodig was, dan heb je toch echt een enorme plaat voor je kop....
Of gewoon te koppig om toe te geven.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:26:43 #198
498282 Scrummie
pi_202415707
Gelukkig is het nog altijd niet verboden een enorme plaat voor je kop te hebben, of enorm koppig te zijn :).
pi_202415709
quote:
Gaat vooral weer een hoop geblér van Simons opleveren want alles en iedereen is een moordenaar en een vieze racist in haar wereld
pi_202415716
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:26 schreef Scrummie het volgende:
Gelukkig is het nog altijd niet verboden een enorme plaat voor je kop te hebben, of enorm koppig te zijn :).
Gelukkig niet zeg. Anders kon je FOK! Wel opdoeken.
pi_202415717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:09 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Wat voor persoonlijke aanvallen? Ik lees in het stuk gewoon een paar terechte verwijten. Niks persoonlijks aan.
pi_202415750
De technische briefing staat weer op het punt van beginnen, voor de liefhebber

https://www.tweedekamer.n(...)edebat/thorbeckezaal
  woensdag 1 december 2021 @ 09:31:10 #203
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202415752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 06:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Echt waar? Zo vaak? Daar kijk ik enorm van op.
Mijn laatste snotneus is meer dan 5 jaar geleden en was ook niet meer dan een snotneus.
Zoals met gemiddelden zijn er mensen aan beide kanten van het spectrum, dus er zijn wss ook mensen die chronisch verkouden zijn.
To BG or not to BG!
  Redactie Frontpage woensdag 1 december 2021 @ 09:31:14 #204
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202415753
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:21 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Gisteren nog bij het NOS-journaal. Of het was Nieuwsuur. Die zijn helemaal tot je dienst.
https://nos.nl/video/2407(...)-ziekenhuis-in-venlo
_____
pi_202415759
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:26 schreef Scrummie het volgende:
Het is wel een van de redenen dat ik opnieuw thuis zit zonder werk...
pi_202415762
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, absurd gewoon.
Toegeven van je ongelijk is lastig voor sommigen. En daarbij komt dat ze een eigen beeld hebben van wat het vaccin is en doet, nooit echt verdiept in de werkwijze.
Is er een arts die zo denkt? Nee, omdat die snappen wat een vaccin doet, je zou dus iedereen veel beter moeten voorlichten. En het kan want het is geen hogere wiskunde.
pi_202415775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:31 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Echt waar? Zo vaak? Daar kijk ik enorm van op.
Mijn laatste snotneus is meer dan 5 jaar geleden en was ook niet meer dan een snotneus.
Zoals met gemiddelden zijn er mensen aan beide kanten van het spectrum, dus er zijn wss ook mensen die chronisch verkouden zijn.
Die worden nu voor altijd scheef aangekeken.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:33:50 #208
498282 Scrummie
pi_202415780
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is wel een van de redenen dat ik opnieuw thuis zit zonder werk...
Nee hoor, die verantwoordelijkheid ligt toch echt ergens anders. Je mag als overheid wel rekening houden met het minder slimme deel van je bevolking.
  Redactie Frontpage woensdag 1 december 2021 @ 09:38:46 #209
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202415816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:32 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Toegeven van je ongelijk is lastig voor sommigen. En daarbij komt dat ze een eigen beeld hebben van wat het vaccin is en doet, nooit echt verdiept in de werkwijze.
Is er een arts die zo denkt? Nee, omdat die snappen wat een vaccin doet, je zou dus iedereen veel beter moeten voorlichten. En het kan want het is geen hogere wiskunde.
Zelfs een perfect voorlichtende arts krijgt zo'n koppig figuur die fel tegen vaccinatie is niet op een ander idee, zelfs niet als ze al op de IC liggen
_____
pi_202415853

Voor als er nog iemand denkt dat vaccineren niet werkt

Bizar verschil qua leeftijd en onderliggend lijden

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 09:42:14 ]
pi_202415883
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee hoor, die verantwoordelijkheid ligt toch echt ergens anders. Je mag als overheid wel rekening houden met het minder slimme deel van je bevolking.
Het is heel simpel, de zorg is overbelast door Covid, het vaccin helpt dat te voorkomen.
Helaas luisteren mensen liever naar een dansleraar dan een viroloog...
Tja, dat kun je ze aanrekenen. Deze crisis kost daardoor veel meer dan zou hoeven.
En we kunnen wel tegen de overheid aan lopen schoppen dat ze niet een overschot aan ziekenhuisbedden hebben gehouden voor dit soort pandemieën, maar daar schieten we nu niets mee op.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:46:59 #212
498282 Scrummie
pi_202415917
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is heel simpel, de zorg is overbelast door Covid, het vaccin helpt dat te voorkomen.
Mwah, je kan zeggen dat het vertraagd op het grotere plaatje. Voorkomen? Nee, niet echt. In plaats van nu zouden we een maandje (misschien 2) later in de knoei komen.

quote:
Tja, dat kun je ze aanrekenen. Deze crisis kost daardoor veel meer dan zou hoeven.
En we kunnen wel tegen de overheid aan lopen schoppen dat ze niet een overschot aan ziekenhuisbedden hebben gehouden voor dit soort pandemieën, maar daar schieten we nu niets mee op.
Nee, lekker hakken op mensen die niet beter weten, daar schieten we wat mee op. Of blijven zaniken over een dansleraar terwijl dat hoogstens een klein deel is die naar die gast kijkt (sterker nog, ik denk dat een grote groep die dansleraar niet eens kan verstaan).

Blijf lekker op de mensen hakken, weten we in elk geval zeker dat er in de praktijk geen reet gaat veranderen.
pi_202415928
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bedoelt die 30% afkomstig uit 87% van de bevolking?
En niet de 70% afkomstig uit 13% van de bevolking, die daar dus niet hadden gelegen als ze niet zo eigenwijs waren geweest?
uitstel van executie, hadden we op 15 jan het hoge punt bereikt.
pi_202415935
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
De informatievoorziening rondom het vaccineren kan echt beter. Ja, het is de verantwoordelijkheid van mensen zelf, maar er is veel te weinig geïndividualiseerde informatie beschikbaar. Even puur gekeken naar de vaccinatietwijfellijn van vorige week zijn er veel mensen die vragen hebben over vaccinaties en hun medicijnen, ook omdat ze in het verleden adviezen hebben gekregen niets anders te nemen dan dat medicijn.

Er zijn veel mensen die niet in staat zijn om de bijsluiter van medicijnen te lezen, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dan twijfelen. Je zult altijd een groepje houden die echt niet mee wil doen, maar die groep is echt kleiner dan die ~1 miljoen die nu nog niet gevaccineerd/hersteld is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 09:50:02 ]
  woensdag 1 december 2021 @ 09:50:00 #215
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202415940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:41 schreef Fosive het volgende:
[ afbeelding ]

35% van de niet gevaccineerden met ernstige co-morbiditeit. Dat is toch wel een beetje de Darwin award. Er vanuit gaan dat die co-morbiditeit niet de reden was dat ze geen vaccin konden nemen.
En dan toch ongeveer 60% van de niet gevaccineerden "gezond"en zo te zien ook een groot deel onder de 70 jaar.
pi_202415944
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:50 schreef Momo het volgende:

[..]
35% van de niet gevaccineerden met ernstige co-morbiditeit. Dat is toch wel een beetje de Darwin award. Er vanuit gaan dat die co-morbiditeit niet de reden was dat ze geen vaccin konden nemen.
En dan toch ongeveer 60% van de niet gevaccineerden "gezond"en zo te zien ook een groot deel onder de 70 jaar.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke co-morbiditeit dat is. Sommige co-morbiditeiten zorgen ook voor een contra-indicatie. Dan is het niet zozeer een Darwin award maar meer pech.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 09:51:01 ]
pi_202415950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:26 schreef Oriente het volgende:

[..]
Gaat vooral weer een hoop geblér van Simons opleveren want alles en iedereen is een moordenaar en een vieze racist in haar wereld
zou ze "code zwart" racistisch vinden? :@
pi_202415952
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Als je 0 maatregelen had getroffen ja. Als die figuren zich hadden laten vaccineren had je het misschien al afgekund zonder dat alles om 17:00 dicht moet. Had je het voor de horeca op 20:00 kunnen laten.
pi_202415958
Benieuwd wat deze laatste maand van 2021 ons gaat brengen op het gebied van corona en maatregelen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202415963
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]
"Code rose" klinkt niet zo heel urgent ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202415966
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:51 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als je 0 maatregelen had getroffen ja. Als die figuren zich hadden laten vaccineren had je het misschien al afgekund zonder dat alles om 17:00 dicht moet. Had je het voor de horeca op 20:00 kunnen laten.
boeie, die horeca. veel bedrijven leven nog door het infuus, die in normale omstandigheden failliet waren gegaan door concurrentie.
pi_202415970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Code roetveeg klinkt dan beter.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:53:09 #223
498282 Scrummie
pi_202415971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
De informatievoorziening rondom het vaccineren kan echt beter. Ja, het is de verantwoordelijkheid van mensen zelf, maar er is veel te weinig geïndividualiseerde informatie beschikbaar. Even puur gekeken naar de vaccinatietwijfellijn van vorige week zijn er veel mensen die vragen hebben over vaccinaties en hun medicijnen, ook omdat ze in het verleden adviezen hebben gekregen niets anders te nemen dan dat medicijn.

Er zijn veel mensen die niet in staat zijn om de bijsluiter van medicijnen te lezen, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dan twijfelen. Je zult altijd een groepje houden die echt niet mee wil doen, maar die groep is echt kleiner dan die ~1 miljoen die nu nog niet gevaccineerd/hersteld is.
Het helpt ook niet mee dat, althans in mijn ervaring, de groep ongevaccineerden die ik 'ken' (kennissen van familie vooral) een groep is die VOOR corona al geen hoge pet op had van Rutte. "Oprutte" was al niet onbekend voor corona, en de '1000 euro van Rutte' meme kan ook iedereen wel dromen.

Al met al geen goede basis voor wanneer dezelfde Rutte je gaat vragen iets in je arm te spuiten en er ook genoeg informatie, vooral op Facebook, je zegt dat je dat niet moet doen om redenen waarvan zij niet kunnen beoordelen of dat goede redenen zijn.
pi_202415987
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd wat deze laatste maand van 2021 ons gaat brengen op het gebied van corona en maatregelen..
Nu moet ik meteen denken aan een corona adventkalender :')
pi_202416002
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Mwah, je kan zeggen dat het vertraagd op het grotere plaatje. Voorkomen? Nee, niet echt. In plaats van nu zouden we een maandje (misschien 2) later in de knoei komen.
Niet volledig, maar het helpt wel. De cijfers laten dat vooralsnog gewoon zien. Het aandeel ongevaccineerden in de ziekenhuizen is onevenredig hoog en betreft ook minder mensen met comorbiditeit, etc. Er liggen gewoon veel ongevaccineerden in het ziekenhuis die daar niet hadden gelegen als ze gevaccineerd waren.

quote:
[..]
Nee, lekker hakken op mensen die niet beter weten, daar schieten we wat mee op. Of blijven zaniken over een dansleraar terwijl dat hoogstens een klein deel is die naar die gast kijkt (sterker nog, ik denk dat een grote groep die dansleraar niet eens kan verstaan).

Blijf lekker op de mensen hakken, weten we in elk geval zeker dat er in de praktijk geen reet gaat veranderen.
Niet beter weten, onderhand kan iedereen het gewoon beter weten.
pi_202416016
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke co-morbiditeit dat is. Sommige co-morbiditeiten zorgen ook voor een contra-indicatie. Dan is het niet zozeer een Darwin award maar meer pech.
Maar zoveel contra-indicaties zijn er nou ook weer niet.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:56:50 #227
498282 Scrummie
pi_202416020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lijkt er niet echt op he.
pi_202416025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:54 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Nu moet ik meteen denken aan een corona adventkalender :')
Elke dag een nieuwe variant open maken! *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202416028
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Zelfs een perfect voorlichtende arts krijgt zo'n koppig figuur die fel tegen vaccinatie is niet op een ander idee, zelfs niet als ze al op de IC liggen
Lukt wel hoor, gewoon in een taxi naar huis sturen...
pi_202416031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet volledig, maar het helpt wel. De cijfers laten dat vooralsnog gewoon zien. Het aandeel ongevaccineerden in de ziekenhuizen is onevenredig hoog en betreft ook minder mensen met comorbiditeit, etc. Er liggen gewoon veel ongevaccineerden in het ziekenhuis die daar niet hadden gelegen als ze gevaccineerd waren.
[..]
Er zijn (gemiddeld genomen) zo'n 4 miljoen mensen die de persconferenties kijken. Dat houdt in dat er zo tussen de 6 en 7 miljoen volwassenen zijn die de persconferenties niet kijken. Een deel zal zo weinig mogelijk meekrijgen, geen nieuws kijken, etc

Dat is henzelf aan te rekenen, maar er moet wel rekening mee gehouden worden dat die groep mensen niet op deze manier te bereiken zijn. Tel daarbij op dat de vaccinatiegraad onder 12-17 nog steeds zo rond de 60% zit, dus dat je daar al ~400k ongevaccineerden in hebt zitten. Die bereik je niet met het 8 uur journaal.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:58:24 #231
498282 Scrummie
pi_202416032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:57 schreef Questular het volgende:

[..]
Dan ben je of wereldvreemd of achterlijk.
Als je denkt te leven in een maatschappij zonder wereldvreemde of achterlijke mensen.. tja, dat vind ik dan weer wat wereldvreemd of achterlijk ;).
pi_202416035
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
"Code rose" klinkt niet zo heel urgent ;)
politie, brandweer en zk auto hebben blauwe zwaailichten
pi_202416038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Als je denkt te leven in een maatschappij zonder wereldvreemde of achterlijke mensen.. tja, dat vind ik dan weer wat wereldvreemd of achterlijk ;).
Geen idee wie dat denkt.
pi_202416040
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Lijkt er niet echt op he.
Jawel, dit is gewoon koppigheid, geen moeite willen doen, etc. Het is eerder onwil dan onvermogen.
  woensdag 1 december 2021 @ 10:00:06 #235
498282 Scrummie
pi_202416048
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel, dit is gewoon koppigheid, geen moeite willen doen, etc. Het is eerder onwil dan onvermogen.
Weet ik, maar ze zijn er wel. Je krijgt ze niet weg, hoe graag 'jullie' het ook zouden willen. Dan moet je er mee dealen ipv 'stomme ongevaccineerden' roepen.
pi_202416051
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lukt wel hoor, gewoon in een taxi naar huis sturen...
je krijgt geen lucht, he. het zijn geen moordenaars.
pi_202416052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar zoveel contra-indicaties zijn er nou ook weer niet.
Maar zoveel mensen op de IC zijn het ook weer niet ;)

Daarbij, er zijn best wat contra-indicaties: https://corona.nhg.org/co(...)covid-19-vaccinatie/
pi_202416057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]
boeie, die horeca. veel bedrijven leven nog door het infuus, die in normale omstandigheden failliet waren gegaan door concurrentie.
En dat de ziekenhuizen misschien maar half zo vol hadden gelegen en de planbare zorg wel (deels) door had kunnen gaan? Of ook boeie want dat heb je nu toch niet nodig?
pi_202416060
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
1% van de besmettingen is naar sport te herleiden en met deze avondklokdown haal je heus niet die hele procent er af, met een beetje geluk voorkom je er 0.2% mee, en dan ook nog eens onder een groep die van te voren zich heeft moeten laten testen. Het is zo ontzettend weinig.
Aldus ook iedere andere sector. Er is gewoon geen ruimte voor fijnmazigheid hier. Ik snap die overweging wel. Zo min mogelijk uitzonderingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Plus, het is voor veel mensen die toch al niet op de IC’s belanden (gevaccineerde jongeren en jongvolwassenen) wel een ontzettend belangrijke uitlaatklep, zowel fysiek als mentaal, en georganiseerde sport is echt niet zo simpel te vervangen als ‘ja ga maar ff naar buiten met twee gewichten’, voor veel mensen is begeleiding bij het sport gewoon noodzakelijk.
Dit ga ik niet ontkennen. Maar die mensen gaan ook niet opeens wel op de ic belanden als ze twee maanden niet kunnen sporten zoals ze gewend zijn. Dus vanuit dat argument kun je ze evengoed sluiten.

Mijn punt was vooral dat als je er bij voorbaat vanuit gaat dat er nauwelijks tot geen besmettingen zullen zijn, je het al snel disproportioneel vindt. Het zijn dezelfde argumenten die gegeven worden voor de horeca, theaters, bioscopen, publiek bij sportwedstrijden etc. En toch komen die besmettingen ergens vandaan.
pi_202416065
https://www.nu.nl/coronav(...)uropees-overleg.html

quote:
Het RIVM adviseert een negatieve testuitslag verplicht te stellen voor alle reizigers die van buiten de Europese Unie naar Nederland reizen. Het demissionaire kabinet wil eerst met de andere lidstaten overleggen, omdat een dergelijke maatregel beter zou werken als die in alle EU-landen is ingevoerd.

Het RIVM adviseert onder meer al deze reizigers, dus ook gevaccineerden, zich te laten testen voordat ze naar Nederland reizen. De PCR-test zou niet langer dan 48 uur geleden afgenomen mogen zijn. Mocht dat onuitvoerbaar blijken, dan kan de termijn worden verlengd naar 72 uur. Ook vindt het RIVM dat iedereen een zelftest zou moeten doen op de dag van aankomst en zich vijf dagen later moet laten testen bij een GGD.

Daarnaast beveelt het instituut een quarantaineplicht voor ongevaccineerde reizigers van buiten de EU aan.

Als reizigers uit een zogenoemd hoogrisicogebied komen, moeten ze volgens het RIVM een negatieve testuitslag kunnen overleggen. Deze reizigers zouden ook in quarantaine moeten, zelfs als ze gevaccineerd zijn.
pi_202416076
quote:
Wat schieten we daarmee op als er een incubatietijd van een week is?
  woensdag 1 december 2021 @ 10:03:06 #242
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202416080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]
politie, brandweer en zk auto hebben blauwe zwaailichten
En de rest

Dit zijn alle instanties die met blauw zwaailicht mogen rijden

Politie
Brandweer
Ambulance
Veiligheidsregio
Rode Kruis
Reddingsbrigade
Rijkswaterstaat
ProRail (incidentenbestrijding)
De Koninklijke Marechaussee
Bloedbanken
Diensten die het vervoer van organen voor orgaantransplantatie verzorgen
Justitiële Inrichtingen van het Ministerie van Veiligheid en Justitie
Milieu Ongevallendienst van het RIVM
Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EODD)
Urban Search and Rescue (USAR)
DCMR en Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
pi_202416088
quote:
Haha gaan we weer. Die passagier uit bv. de VS die naar Amsterdam vliegt is natuurlijk veel gevaarlijker dan de passagier uit Berlijn.
pi_202416103
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Wat schieten we daarmee op als er een incubatietijd van een week is?
Weinig gok ik zo.

Al ben ik al blij dat dat ze niet adviseren om het voor alle EU reizigers te vragen, dus van EU land naar EU land.
pi_202416110
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er zijn (gemiddeld genomen) zo'n 4 miljoen mensen die de persconferenties kijken. Dat houdt in dat er zo tussen de 6 en 7 miljoen volwassenen zijn die de persconferenties niet kijken. Een deel zal zo weinig mogelijk meekrijgen, geen nieuws kijken, etc

Dat is henzelf aan te rekenen, maar er moet wel rekening mee gehouden worden dat die groep mensen niet op deze manier te bereiken zijn. Tel daarbij op dat de vaccinatiegraad onder 12-17 nog steeds zo rond de 60% zit, dus dat je daar al ~400k ongevaccineerden in hebt zitten. Die bereik je niet met het 8 uur journaal.
Als we die 12-17 het recht geven om zelf te beslissen of ze gevaccineerd willen worden, dan wordt daar woedend op gereageerd.

De persconferenties volg ik zelf ook niet, maar er zijn zeer veel kanalen waar je informatie uit kunt halen en in gesprekken met antivaxxers heb ik niet het idee dat ze het uit onwetendheid doen. Ze zijn vaak erg goed op de hoogte van alles.
Ik merk het ook in eigen omgeving, vriend van me is tegen vaccinatie, krijgt Covid, 2 weken goed ziek, smaakverlies, etc. Ontkent nu dat het Covid was.
Dat soort mensen zul je altijd houden en juist door dat soort mensen begrijp ik wel waarom overheden met draconische maatregelen komen, zoals lockdowns waarbij mensen letterlijk worden opgesloten, 2g passen, etc.
Dit duurt allemaal onnodig lang en kost onnodig veel doordat een hele groep blijft dwarsliggen.
pi_202416114
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Volgens mij lag de betrouwbaarheid vooral lager op "false negatives", waarbij je dus wel besmet bent maar te weinig virusdeelstjes hebt waarbij de zelftest het oppakt.

False positives is ook niet echt een issue verder.
pi_202416121
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
En dat de ziekenhuizen misschien maar half zo vol hadden gelegen en de planbare zorg wel (deels) door had kunnen gaan? Of ook boeie want dat heb je nu toch niet nodig?
leer eens lezen
pi_202416124
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Volgens mij lag de betrouwbaarheid vooral lager op "false negatives", waarbij je dus wel besmet bent maar te weinig virusdeelstjes hebt waarbij de zelftest het oppakt.

False positives is ook niet echt een issue verder.
Wat bij de false negatives denk ik ook meespeelt, zijn mensen die het staafje niet ver genoeg in hun neus drukken zodat het staafje de virusdeeltjes niet oppakt.
pi_202416139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Wat denk je dat gebeurt als dat infuus wordt losgekoppeld?
pi_202416156
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat denk je dat gebeurt als dat infuus wordt losgekoppeld?
dan blijft de kwaliteit over.
pi_202416166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Tja, als we allemaal zo denken, dan hadden we ook gewoon niet kunnen vaccineren, alles open houden en zorg aan covid patiënten weigeren.
pi_202416175
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, als we allemaal zo denken, dan hadden we ook gewoon niet kunnen vaccineren, alles open houden en zorg aan covid patiënten weigeren.
dat zeg ik niet, druif!
pi_202416179
quote:
Heb je de filmpjes niet gezien die hier gedeeld worden? Daar worden ook gewoon gevaccineerden geïnterviewd hoor.
pi_202416191
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Je bedoelt bedrijven als McDonald's, die voldoende reserves hebben, ipv individuele ondernemingen die dat niet hebben..

Helder!
  woensdag 1 december 2021 @ 10:14:41 #255
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202416194
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Dat werkt in een normale markteconomie, het beste product heeft de beste kansen op overleven. Nu zullen alleen bedrijven overblijven die voldoende kapitaal hebben, zoals een mcDonalds.
pi_202416197
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:41 schreef Fosive het volgende:
[ afbeelding ]

Ben ook wel benieuwd naar de gemiddelde ligtijd van gevaccineerden vs. ongevaccineerden. De cijfers gaan nu vooral over aantal opnames, maar voor de bezetting is de ligduur minstens zo belangrijk.
pi_202416210
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat zeg ik niet, druif!
Jawel, vaccineren is slechts uitstel van executie.
Dan maar gewoon niet uitstellen en met gestrekt been erin
Hoeft de horeca ook niet dicht en kan de normale concurrentie zorgen dat de kwaliteit op peil blijft...
pi_202416224
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar zoveel mensen op de IC zijn het ook weer niet ;)

Daarbij, er zijn best wat contra-indicaties: https://corona.nhg.org/co(...)covid-19-vaccinatie/
Ik bedoelde daar mee te zeggen dat het niet zo is dat de halve bevolking die contra-indicaties heeft.
  woensdag 1 december 2021 @ 10:17:41 #259
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202416229
quote:
Kerel die nog steeds geen vaccinatie wil :')

Even daarvoor zei hij nog dat het heel heel slecht ging...
pi_202416236
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Heb je de filmpjes niet gezien die hier gedeeld worden? Daar worden ook gewoon gevaccineerden geïnterviewd hoor.
Klopt, maar dan is er geen aanleiding tot verontwaardiging, dus kijken we niet naar die video's...
  woensdag 1 december 2021 @ 10:18:44 #261
498282 Scrummie
pi_202416243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ben ook wel benieuwd naar de gemiddelde ligtijd van gevaccineerden vs. ongevaccineerden. De cijfers gaan nu vooral over aantal opnames, maar voor de bezetting is de ligduur minstens zo belangrijk.
Gaat het nu net over in de briefing.
pi_202416244
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Kerngezond! Altijd in de buitenlucht halve liters Klok aan het klappen! _O_
pi_202416250
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar hij heeft gewoon gelijk begrijp ik hier...
Het is allemaal de schuld van Rutte en als hij wel gevaccineerd was had hij er in januari alsnog gelegen...
  woensdag 1 december 2021 @ 10:19:46 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202416257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kerngezond! Altijd in de buitenlucht halve liters Klok aan het klappen! _O_
Men neme nog eentje, en dan nog eentje en uiteindelijk voel je je goed

©Probleemwijkengoden
pi_202416271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Gaat het nu net over in de briefing.
Alleen jammer dat er geen enigszins concreet antwoord gegeven wordt.
  woensdag 1 december 2021 @ 10:21:29 #266
498282 Scrummie
pi_202416285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Alleen jammer dat er geen enigszins concreet antwoord gegeven wordt.
Ja klopt, ik drukte op 'posten' toen Kuipers zei 'daar kan ik niet echt antwoord op geven', de eikel.
pi_202416289
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]
je krijgt geen lucht, he. het zijn geen moordenaars.
Oh, die koppigheid is er dan snel uit hoor...
pi_202416308
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als we die 12-17 het recht geven om zelf te beslissen of ze gevaccineerd willen worden, dan wordt daar woedend op gereageerd.

De persconferenties volg ik zelf ook niet, maar er zijn zeer veel kanalen waar je informatie uit kunt halen en in gesprekken met antivaxxers heb ik niet het idee dat ze het uit onwetendheid doen. Ze zijn vaak erg goed op de hoogte van alles.
Ik merk het ook in eigen omgeving, vriend van me is tegen vaccinatie, krijgt Covid, 2 weken goed ziek, smaakverlies, etc. Ontkent nu dat het Covid was.
Dat soort mensen zul je altijd houden en juist door dat soort mensen begrijp ik wel waarom overheden met draconische maatregelen komen, zoals lockdowns waarbij mensen letterlijk worden opgesloten, 2g passen, etc.
Dit duurt allemaal onnodig lang en kost onnodig veel doordat een hele groep blijft dwarsliggen.
Maar daar twijfel ik ook niet aan. De vergissing die je maakt is dat je aanneemt dat iedereen die zich nu (nog) niet heeft laten vaccineren een antivaxxer is. Overigens, die groep 12-17 heeft zelf het recht te beslissen of ze zich wel of niet willen laten vaccineren.
  woensdag 1 december 2021 @ 10:24:13 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202416318
Scrummiegod is terug jaaaaaa *O*
pi_202416324
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Weet ik, maar ze zijn er wel. Je krijgt ze niet weg, hoe graag 'jullie' het ook zouden willen. Dan moet je er mee dealen ipv 'stomme ongevaccineerden' roepen.
Het maakt wel dat stappen die ze in het buitenland zetten begrijpelijker worden.
pi_202416330
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik bedoelde daar mee te zeggen dat het niet zo is dat de halve bevolking die contra-indicaties heeft.
Oh nee, zeker niet. Maar ik denk dat een deel van de ongevaccineerden die op de IC liggen met ernstige comorbiditeiten zich misschien wel niet hebben kunnen laten vaccineren. Op het moment dat je overlevingskansen zonder vaccinatie nihil zijn zullen veel mensen toch geneigd zijn te kiezen voor die vaccinatie als ze dat kunnen.
  woensdag 1 december 2021 @ 10:25:46 #272
498282 Scrummie
pi_202416335
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het maakt wel dat stappen die ze in het buitenland zetten begrijpelijker worden.
Voor jou misschien, ik blijf fel tegen een plicht (neem aan dat je daar op doelt).
pi_202416336
Wat is dit allemaal joh. Ik word net gebeld:

*Tringtring*
- Ja hallo, met saparmurat?
- Goedemorgen! U kent mij niet, maar ik ben meneer Jansen uit de Jansenstraat. Ik bel zomaar eens mensen uit de buurt op om eens te zien of het goed met ze gaat in deze moeilijke tijden.
- Ehm ja, ik voel me prima. Is dit een interview ofzo?
- Neenee, geen interview! Fijn dat het goed met u gaat, veel mensen hebben moeite met deze situatie. In de Bijbel staat dat kwaadaardige regeringen over de hele wereld omver zullen worden geworpen door het Goede, en blablabla..
*verbreekt verbinding*

Is dit nou een wappie die random mensen lastigvalt of een Jehova met een modernere benadering? :')
pi_202416344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar daar twijfel ik ook niet aan. De vergissing die je maakt is dat je aanneemt dat iedereen die zich nu (nog) niet heeft laten vaccineren een antivaxxer is.
Iedereen die nog geen eerste prik heeft gehad heeft daar bewust voor gekozen.

quote:
Overigens, die groep 12-17 heeft zelf het recht te beslissen of ze zich wel of niet willen laten vaccineren.
Klopt, maar daar werd ook luidkeels tegen tekeer gegaan.
pi_202416346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]
leer eens lezen
Misschien moet je wat duidelijker aangeven wat je bedoelt, verkeerde been uit bed gestapt?
pi_202416375
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iedereen die nog geen eerste prik heeft gehad heeft daar bewust voor gekozen.
Er zit een groot verschil tussen iemand die meent het voor zichzelf niet nodig te hebben en het te laten en iemand die aanhanger is van Willem Engel. De eerste kun je mee in gesprek en kun je op de juiste manier nog overtuigen, de tweede groep is de aandacht verspilde moeite.

quote:
Klopt, maar daar werd ook luidkeels tegen tekeer gegaan.
Het is wel zo'n 35% van de ongevaccineerden. Ik ben daar overigens niet luidkeels tegenin gegaan, volgens mij waren de mensen die daar tegenin gingen ook in de minderheid.
pi_202416384
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Voor jou misschien, ik blijf fel tegen een plicht (neem aan dat je daar op doelt).
Ben ook geen voorstander, maar blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen die bewezen in een risicogroep zitten zich toch niet laten vaccineren.
Op zich is de huidige situatie uniek, we hebben een aardig beeld van wie het meeste risico lopen en wie niet.
  woensdag 1 december 2021 @ 10:30:15 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202416388
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat is dit allemaal joh. Ik word net gebeld:

*Tringtring*
- Ja hallo, met saparmurat?
- Goedemorgen! U kent mij niet, maar ik ben meneer Jansen uit de Jansenstraat. Ik bel zomaar eens mensen uit de buurt op om eens te zien of het goed met ze gaat in deze moeilijke tijden.
- Ehm ja, ik voel me prima. Is dit een interview ofzo?
- Neenee, geen interview! Fijn dat het goed met u gaat, veel mensen hebben moeite met deze situatie. In de Bijbel staat dat kwaadaardige regeringen over de hele wereld omver zullen worden geworpen door het Goede, en blablabla..
*verbreekt verbinding*

Is dit nou een wappie die random mensen lastigvalt of een Jehova met een modernere benadering? :')
Phishing. Je bankrekening is zojuist leeggetrokken.
pi_202416435
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh nee, zeker niet. Maar ik denk dat een deel van de ongevaccineerden die op de IC liggen met ernstige comorbiditeiten zich misschien wel niet hebben kunnen laten vaccineren. Op het moment dat je overlevingskansen zonder vaccinatie nihil zijn zullen veel mensen toch geneigd zijn te kiezen voor die vaccinatie als ze dat kunnen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Jammer dat er niet meer inzicht is in de cijfers.
pi_202416449
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Phishing. Je bankrekening is zojuist leeggetrokken.
Bij hem wordt er tenminste nog iets leeggetrokken :+
pi_202416457
quote:
New Covid rules on self-isolation have been enshrined in law until March, as Tory MPs warned Boris Johnson that restricting freedoms was a path “towards hell”.

The regulations forcing people to isolate for 10 days if they come into contact with someone who has the omicron variant or risk a fine of up to £10,000 - even if they are fully vaccinated - will not expire until March 24, under legislation passed by the Commons on Tuesday.

[..]

The new rules on self-isolation have been enshrined in law for almost four months, despite no evidence so far that omicron is more dangerous than previous variants.
Tja, wat moet je hier nog op zeggen?
pi_202416484
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:36 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Preventief handelen, mooi.
  woensdag 1 december 2021 @ 10:38:56 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202416500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:37 schreef Questular het volgende:

[..]
Hoe weet je dan of je in contact bent geweest met iemand die Omicron draagt.
pi_202416514
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:37 schreef Questular het volgende:

[..]
Je geeft mooi aan wat het enige doel is hiervan, goede sier maken.
pi_202416556
quote:

[..]
Tsja... dat de maatregelen van kwaad tot erger gaan en er niks geleerd wordt?
pi_202416559
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:

De eerste kun je mee in gesprek en kun je op de juiste manier nog overtuigen.
Waarom zou je dat willen, vanwaar deze collectieve behoefte?

Mocht het allemaal niet zo lekker uitpakken met de boosters zijn er tenminste nog wat ongevaccineerde potentiële bloeddonoren die dan misschien hard nodig zijn.
pi_202416561
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:39 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Je geeft mooi aan wat het enige doel is hiervan, goede sier maken.
ok.
pi_202416628
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20211201000187

Toch altijd weer frappant, duizenden kilometers hier vandaan is de problematiek precies hetzelfde.
pi_202416644
Kuiken: 'dit is geen technische vraag'
Eén minuut later: 'ik ga uit mijn rol als voorzitter stappen en mijn eigen niet-technische vraag stellen'.

8)7
pi_202416658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Eén minuut later: 'ik ga uit mijn rol als voorzitter stappen en mijn eigen niet-technische vraag stellen'.

8)7
Zwaar ongeschikt dat kuiken
pi_202416678
quote:

[..]
Enigszins een paniek reactie van ze. Die nieuwe variant is toch niet echt buiten te houden, je vertraagt er enkel mee. Als dat het doel is dan snap ik het wel. Lijkt me sowieso lastig om te achterhalen of je contact hebt gehad met iemand die de variant heeft.

Los daarvan vind ik wel jammer om te horen dat er mensen zijn die klachten hebben/Corona hebben en die vervolgens er gewoon lekker op uit gaan; ondanks een quarantaine plicht. Omdat er toch niet gecontroleerd wordt of omdat het ‘straf’ bedrag toch enorm laag is. Dan heb ik op zich wel begrip voor landen die het wat serieuzer aanpakken.

Voor beide kanten wat te zeggen dus imo.
pi_202416686
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:

8)7
Ik vind dat Kuiken deze vergaderingen teveel domineert. Ingrijpen op de verkeerde momenten, zinnen afmaken en haar eigen interpretatie eraan geven, antwoord geven op vragen die aan iemand anders gesteld zijn.

Maakt het niet heel prettig om naar te luisteren.
pi_202416696
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:

Er zit een groot verschil tussen iemand die meent het voor zichzelf niet nodig te hebben en het te laten en iemand die aanhanger is van Willem Engel. De eerste kun je mee in gesprek en kun je op de juiste manier nog overtuigen, de tweede groep is de aandacht verspilde moeite.
Heb je misschien ook een onderverdeling van hen die voor vaccinatie kozen, bv de groep die het deden puur in de veronderstelling daarmee oudere kwetsbaren te beschermen vs de groep die het slechts deed omdat ze dachten dan weer naar vrijelijk naar de kroeg en op vakantie konden?

Hoeveel mensen in deze thread zouden überhaupt gevaccineerd zijn wanneer hen geen vrijelijk reizen en vertier in het vooruitzicht zou zijn gesteld?

Het doen puur ter bescherming van de ander, opdat ze een kwetsbare oudere niet aansteken en mensen als Lenny_Leonard te ontlasten, zit ik hier tussen allemaal barmhartigen?

En met hun verworven vrijheden gooien ze stuk voor stuk woedend de door de overheid verstrekte zelftestenpost in de vuilnisbak, besmetten vervolgens het halve land met hun superspreadevents, en brengen ongetest Omicron hun moederland binnen, waardoor hun hele vaccin waardeloos is, en nog zitten ze te keuvelen hoe de ongevaccineerde mens over te halen tot een 3 maandelijkse injectie.
pi_202416698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind dat Kuiken deze vergaderingen teveel domineert. Ingrijpen op de verkeerde momenten, zinnen afmaken en haar eigen interpretatie eraan geven, antwoord geven op vragen die aan iemand anders gesteld zijn.

Wat dat betreft was die van de VVD(?) van voor de verkiezingen veel beter.

Toen Agema tijdelijk voorzitter was voelde dat ook heel vreemd.
pi_202416712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Opzichtig haar ergernis laten doorschemeren in de manier waarop ze anderen reageert helpt hier ook niet echt aan mee.
I'll give you something to do
  woensdag 1 december 2021 @ 11:02:23 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202416713
twitter
pi_202416714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Enigszins een paniek reactie van ze. Die nieuwe variant is toch niet echt buiten te houden, je vertraagt er enkel mee. Als dat het doel is dan snap ik het wel. Lijkt me sowieso lastig om te achterhalen of je contact hebt gehad met iemand die de variant heeft.

Los daarvan vind ik wel jammer om te horen dat er mensen zijn die klachten hebben/Corona hebben en die vervolgens er gewoon lekker op uit gaan; ondanks een quarantaine plicht. Omdat er toch niet gecontroleerd wordt of omdat het ‘straf’ bedrag toch enorm laag is. Dan heb ik op zich wel begrip voor landen die het wat serieuzer aanpakken.

Voor beide kanten wat te zeggen dus imo.
Het is ook gewoon lastig. De symptomen die je kunt hebben met corona zijn ontzettend algemeen. Mijn dochter is gisteren met koorts thuisgekomen van de opvang, na een half uur was ie weer over. Waterpokken blijkt er te heersen, bijna iedereen (bij de opvang) was vergeten dat er ook andere dingen heersen behalve corona :P

Symptomen van waterpokken (voor je besmettelijk wordt): hoesten, koorts, verkoudheid.
  woensdag 1 december 2021 @ 11:04:00 #298
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202416729
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202416732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:00 schreef Za het volgende:

[..]
Heb je misschien ook een onderverdeling van hen die voor vaccinatie kozen, bv de groep die het deden puur in de veronderstelling daarmee oudere kwetsbaren te beschermen vs de groep die het slechts deed omdat ze dachten dan weer naar vrijelijk naar de kroeg en op vakantie konden?

Hoeveel mensen in deze thread zouden überhaupt gevaccineerd zijn wanneer hen geen vrijelijk reizen en vertier in het vooruitzicht zou zijn gesteld?

Het doen puur ter bescherming van de ander, opdat ze een kwetsbare oudere niet aansteken en mensen als Lenny_Leonard te ontlasten, zit ik hier tussen allemaal barmhartigen?

En met hun verworven vrijheden gooien ze stuk voor stuk woedend de door de overheid verstrekte zelftestenpost in de vuilnisbak, besmetten vervolgens het halve land met hun superspreadevents, en brengen ongetest Omicron hun moederland binnen, waardoor hun hele vaccin waardeloos is, en nog zitten ze te keuvelen hoe de ongevaccineerde mens over te halen tot een 3 maandelijkse injectie.
Heel eerlijk, ik zou het niet weten. Ik zit in een risicogroep, dus ik heb het puur voor mezelf gedaan. Dat ik anderen ermee bescherm is een hele mooie bijkomstigheid. Ik denk dat veel mensen denken dat ze willen voorkomen ziek te worden als ze dat kunnen. Als je het hebt over jongeren lijkt (op basis van Nieuwsuur en allerlei clips) lijken die het meer te doen voor het gemak.
pi_202416735
@chratnox kan die post niet terugvinden om te quoten dus dan maar zo. Je hebt zeker een punt dat er meer oorzaken zijn en dat niet alles blind te herleiden is naar ongevaccineerden. Echter zou het wel ongeveer de helft aan IC bedden schelen. Je kunt zeggen dat de zorg is uitgekleed maar volgens mij krijgen die een behoorlijk marktconform salaris, qua beschikbare voorzieningen zijn er maar weinig landen die het beter voor elkaar hebben.
blablablabla
pi_202416739
MIAUW
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')