abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:27:38 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412793


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:27:49 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412794
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
_O-

Jij kent duidelijk geen boomer ondernemers :D

Lekker lopen te pochen met je dure Porsche en huis in Spanje :')
Klein detail: die boomers hebben daar een leven voor gewerkt. Dat jongeren tegenwoordig menen dat ze stand pede (of nou ja, na een jaartje werken na een studie van 8 jaar) recht hebben op een Porsche en huis in Spanje is PRECIES het probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412803
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:19 schreef MatthijsDJ het volgende: [..] Je ziet wel een kentering nu, door mijn mentale problemen heb ik veel psychologen en psychiaters gesproken en op een paar na verwachten die een pandemie van o.a. depressies.. de rek is er gewoon uit.
Die is er al lang. Vorig jaar oktober toen ik voor mijzelf aan de bel trok zei mijn huisarts al tegen me dat van de 10 patienten er 7 psychisch van aard was. Waar voorheen 3 op de 10.
pi_202412827
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Blijf jezelf dat vooral vertellen... Het is dit soort hersenloze bagger waar ik steeds allergischer voor wordt.
Ik ben niet zo van dat generatiekloof-geneuzel, maar ik moet zeggen dat ik wel een broertje dood heb aan die babyboomers die vorig jaar liepen te piepen van “niet zo janken, gewoon een jaartje sober leven, de jeugd is niks meer gewend”.

Makkelijk lullen als je een pensionado bent en de tijd aan jezelf hebt. Als je zelf 15-35 bent en in de bloei van je leven staat, dan is het momenteel gewoon ronduit kut natuurlijk.
pi_202412829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop dat jij de hulp hebt die je nodig hebt in deze tijd in elk geval :)

Ik ben er bang voor dat je gelijk hebt. Ben bang dat dat in alle leeftijdsgroepen gaat zijn ook. Jongeren vanuit eenzaamheid, jongvolwassenen doordat ze het gevoel hebben dat hun hele wereld instort, ouders met kleine kinderen omdat ze alle mogelijke uitlaatkleppen kwijt zijn, senioren vanwege angst voor 't virus en ouderen (70+) uit eenzaamheid. En dan probeer ik echt te voorkomen dat de ene groep het erger heeft gehad dan de andere, op hun eigen manier is 't voor elke groep kut (geweest).
Had het niet beter kunnen verwoorden.

Ik denk dat iedereen, hoe sterk iemand ook in zijn schoenen staat, het op enig moment op persoonlijk vlak te zwaar krijgt, en ik zelf heb dat ook even kort meegemaakt dat het allemaal eventjes teveel werd, en dat wordt alleen maar erger hoe langer de situatie voortduurt.

Het helpt bepaald niet mee dat er eigenlijk niets te zien is in de horizon in de verte.

Gelukkig gaat het met mij, ook door een langere vakantie, en veel leuke dingen samen vrienden nu weer helemaal prima met mij, ook omdat we met de vriendengroep besloten hebben, ons niet langer gek te laten maken door alle (komende) maatregelen, en vooral leuke dingen te blijven doen, en niet bij de pakken neer te gaan zitten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:30:37 #6
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202412830
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klein detail: die boomers hebben daar een leven voor gewerkt. Dat jongeren tegenwoordig menen dat ze stand pede (of nou ja, na een jaartje werken na een studie van 8 jaar) recht hebben op een Porsche en huis in Spanje is PRECIES het probleem.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:30:43 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412832
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Die is er al lang. Vorig jaar oktober toen ik voor mijzelf aan de bel trok zei mijn huisarts al tegen me dat van de 10 patienten er 7 psychisch van aard was. Waar voorheen 3 op de 10.
Dat er psychisch leed is staat buiten kijf, en niemand die vrolijk wordt van deze maatregelen. Maar als ik dan lees dat 24% van de studenten zich 'levensmoe' voelde tijdens de lockdown denk ik echt: als-je-blieft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:30:58 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_202412838
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Die is er al lang. Vorig jaar oktober toen ik voor mijzelf aan de bel trok zei mijn huisarts al tegen me dat van de 10 patienten er 7 psychisch van aard was. Waar voorheen 3 op de 10.
Klopt, mijn vrouw werkt in de jeugdzorg en daar is het al maanden alle hens aan dek. En de laatste weken is dit alleen maar toegenomen
pi_202412846
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:19 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Je ziet wel een kentering nu, door mijn mentale problemen heb ik veel psychologen en psychiaters gesproken en op een paar na verwachten die een pandemie van o.a. depressies.. de rek is er gewoon uit.
Ongetwijfeld, zelfs de grootste optimisten zullen een beetje somber raken na 2 jaar.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 november 2021 @ 22:31:27 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202412851
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat er psychisch leed is staat buiten kijf, en niemand die vrolijk wordt van deze maatregelen. Maar als ik dan lees dat 24% van de studenten zich 'levensmoe' voelde tijdens de lockdown denk ik echt: als-je-blieft.
In normale tijden is dat toch ook al 1 op 5 bij studenten?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:32:25 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412865
quote:
Geen boomer, gen X'er. Met historisch besef. Dat wel.

Misschien eens in verdiepen i.p.v. schijtlollige plaatjes posten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:32:34 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202412868
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Want in zo'n korte tijd ontploft het dusdanig hard dat we Zuid-Afrika voorbij streven?
Nou ja, dat is dus precies wat ze in Zuid-Afrika hebben gezien, dat het in no-time als een raket omhoog schoot met deze variant.
pi_202412881
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klein detail: die boomers hebben daar een leven voor gewerkt. Dat jongeren tegenwoordig menen dat ze stand pede (of nou ja, na een jaartje werken na een studie van 8 jaar) recht hebben op een Porsche en huis in Spanje is PRECIES het probleem.
Hoeveel jongere ken je er met een Porsche en een huis in Spanje?

Ik ken persoonlijk niemand die meent daar recht op te hebben. Die videoclips moet je met een korreltje zout nemen, zijn niet een afspiegeling van de werkelijkheid.

Jongeren maken zich drukker over of ze ooit een woning kunnen kopen, studiekosten, toekomstig werk etc.
pi_202412886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop dat jij de hulp hebt die je nodig hebt in deze tijd in elk geval :)

Ik ben er bang voor dat je gelijk hebt. Ben bang dat dat in alle leeftijdsgroepen gaat zijn ook. Jongeren vanuit eenzaamheid, jongvolwassenen doordat ze het gevoel hebben dat hun hele wereld instort, ouders met kleine kinderen omdat ze alle mogelijke uitlaatkleppen kwijt zijn, senioren vanwege angst voor 't virus en ouderen (70+) uit eenzaamheid. En dan probeer ik echt te voorkomen dat de ene groep het erger heeft gehad dan de andere, op hun eigen manier is 't voor elke groep kut (geweest).
Alles goed hier, problemen waren al aardig onder controle voordat de echte covid ellende begon.

Maar dat van die depressie pandemie, ze zagen hem voor covid al aankomen. Als ik naar mijn kids kijk en wat ze allemaal op zeer jonge leeftijd al moeten kunnen.... mijn zoontje heeft daardoor nu een achterstand en is voor ons gevoel al een buitenbeentje van de maatschappij.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:33:36 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van dat generatiekloof-geneuzel, maar ik moet zeggen dat ik wel een broertje dood heb aan die babyboomers die vorig jaar liepen te piepen van “niet zo janken, gewoon een jaartje sober leven, de jeugd is niks meer gewend”.

Makkelijk lullen als je een pensionado bent en de tijd aan jezelf hebt. Als je zelf 15-35 bent en in de bloei van je leven staat, dan is het momenteel gewoon ronduit kut natuurlijk.
Zeker, maar de 'jeugd' zou ook zelf eens iets kunnen ondernemen op maatschappelijk gebied. Bijvoorbeeld door zich te verenigen... en hun stemgedrag eens onder de loep te nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 22:33:46 #16
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202412891
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat er psychisch leed is staat buiten kijf, en niemand die vrolijk wordt van deze maatregelen. Maar als ik dan lees dat 24% van de studenten zich 'levensmoe' voelde tijdens de lockdown denk ik echt: als-je-blieft.
Ik vind dat eigenlijk juist wel logisch, zeker gelet op je eerdere post. Op het moment dat je leven bestaat uit het verzamelen van likes op Facebook, Instagram en consorten is de delta tussen je leven voor en tijdens de pandemie heel erg groot. Dat is denk ik hetgene waar mensen slecht op gaan, te grote veranderingen.

Je merkt het tijdens de maatregelen. Iemand die voor de pandemie al een redelijk geïsoleerd bestaan had zal naar alle waarschijnlijkheid minder last hebben van veel van de maatregelen dan iemand die 2 avonden in de week in de kroeg zit om zijn vrienden te zien.

Los van waardeoordelen, mensen worden in een soort vacuüm gegooid, dat kun je mentaal niet (goed) aan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 22:33:50 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202412894
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat er psychisch leed is staat buiten kijf, en niemand die vrolijk wordt van deze maatregelen. Maar als ik dan lees dat 24% van de studenten zich 'levensmoe' voelde tijdens de lockdown denk ik echt: als-je-blieft.
Een beetje makkelijk oordelen over het leven van anderen. Er spelen natuurlijk veel meer dingen. Ook al die verhalen dat alle boomers profiteurs zijn en alle millennials verwend. Het leven zit wel moeilijkere in elkaar dan dat.
pi_202412897
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, zelfs de grootste optimisten zullen een beetje somber raken na 2 jaar.
Naja dit was dus al pre Covid.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:34:44 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hoeveel jongere ken je er met een Porsche en een huis in Spanje?

Ik ken persoonlijk niemand die meent daar recht op te hebben. Die videoclips moet je met een korreltje zout nemen, zijn niet een afspiegeling van de werkelijkheid.

Jongeren maken zich drukker over of ze ooit een woning kunnen kopen, studiekosten, toekomstig werk etc.
Dat klopt; dat is echter niet te wijten aan de boomers, hoe makkelijk dat ook is. Ook hier: wat stemt het jonge volk tegenwoordig, als het al stemt? Waar zijn de vakverenigingen? Waar zijn de protesten tegen flexwerk en afschaffen studiebeurs?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:35:13 #20
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202412914
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geen boomer, gen X'er. Met historisch besef. Dat wel.

Misschien eens in verdiepen i.p.v. schijtlollige plaatjes posten.
Ik heb geen flauw wat dit moet betekenen. Staat wel leuk. Daar niet van.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202412917
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat er psychisch leed is staat buiten kijf, en niemand die vrolijk wordt van deze maatregelen. Maar als ik dan lees dat 24% van de studenten zich 'levensmoe' voelde tijdens de lockdown denk ik echt: als-je-blieft.
Nou ja, dat vind ik wat kort door de bocht. Als je 20 bent en van de een op de andere dag zit je de godganse dag achter je laptopje op een kamer van 10 m2, je kan amper iemand zien en alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft is verboden of onmogelijk gemaakt, dan snap ik wel dat er mensen zijn die daar psychisch niet helemaal lekker op gaan…
pi_202412930
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van dat generatiekloof-geneuzel, maar ik moet zeggen dat ik wel een broertje dood heb aan die babyboomers die vorig jaar liepen te piepen van “niet zo janken, gewoon een jaartje sober leven, de jeugd is niks meer gewend”.

Makkelijk lullen als je een pensionado bent en de tijd aan jezelf hebt. Als je zelf 15-35 bent en in de bloei van je leven staat, dan is het momenteel gewoon ronduit kut natuurlijk.
Rellen konden ze toentertijd ook goed.



Willem Engel en z'n vredeskransje op het Malieveld is er niks bij.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:37:01 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412936
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw wat dit moet betekenen. Staat wel leuk. Daar niet van.
Dat weet ik :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412937
Men noemt vaak dat Omikron mogelijk milder is, maar zelfs als het milder is, maar ook veel besmettelijker, kan het natuurlijk nog wel tot extra druk op de zorg leiden.
Er lijkt toch wel iets aan de hand te zijn in Zuid Afrika. Het aantal opnames in Gauteng Province de afgelopen weken is procentueel flink opgelopen. Een week terug verdubbeld, afgelopen week ruim verdubbeld, terwijl het in de weken daarvoor vrij stabiel was. Absoluut gezien nog niet heel erg hoog met ~260 ICU opnames en bijna 400 kliniek opnames (er wonen bijna 16 miljoen mensen). Maar er lijken dus wel degelijk mensen door Omikron in het ziekenhuis te komen.

https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/

  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:37:47 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412947
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, dat vind ik wat kort door de bocht. Als je 20 bent en van de een op de andere dag zit je de godganse dag achter je laptopje op een kamer van 10 m2, je kan amper iemand zien en alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft is verboden of onmogelijk gemaakt, dan snap ik wel dat er mensen zijn die daar psychisch niet helemaal lekker op gaan…
Geldt dat niet voor jou, voor mij, voor iedereen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 22:38:07 #26
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202412952
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, dat vind ik wat kort door de bocht. Als je 20 bent en van de een op de andere dag zit je de godganse dag achter je laptopje op een kamer van 10 m2, je kan amper iemand zien en alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft is verboden of onmogelijk gemaakt, dan snap ik wel dat er mensen zijn die daar psychisch niet helemaal lekker op gaan…
Ik merk het aan mezelf ook. Mijn leven is zoveel 'kleiner' geworden dan voor de pandemie. Dan heb ik het geluk dat ik mijn gezin om me heen heb, een goede werkplek en een huis met voldoende ruimte heb, ik zou niet weten hoe ik 't zou doen als 't op mijn studentenkamer moest.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:39:19 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik merk het aan mezelf ook. Mijn leven is zoveel 'kleiner' geworden dan voor de pandemie. Dan heb ik het geluk dat ik mijn gezin om me heen heb, een goede werkplek en een huis met voldoende ruimte heb, ik zou niet weten hoe ik 't zou doen als 't op mijn studentenkamer moest.
Of als oudere in een verpleeghuis?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412981
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, dat vind ik wat kort door de bocht. Als je 20 bent en van de een op de andere dag zit je de godganse dag achter je laptopje op een kamer van 10 m2, je kan amper iemand zien en alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft is verboden of onmogelijk gemaakt, dan snap ik wel dat er mensen zijn die daar psychisch niet helemaal lekker op gaan…
Natuurlijk.
Maar dat is ook zo voor een jong stel met basisschoolkinderen, bijvoorbeeld. Ik weet dat veel mensen ook van mening zijn dat je toch zelf voor die kinderen gekozen hebt en dat je ze dus maar prima 24/7 thuis moet kunnen hebben, maar als je leven zich met je gezin 24/7 binnen vier muren afspeelt, terwijl je voorheen beiden naar je werk ging en de kinderen naar school, is dat ook een groot probleem voor veel mensen.

Bottom line is eigenlijk dat als je leven, welk leven en op welke leeftijd dan ook, ineens volledig anders wordt, is dat voor veel mensen heel moeilijk om zich aan aan te passen en mentaa gezond te blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:40:00 #29
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202412984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat weet ik :')
Nou, leuk dat je nu ook je pleziertje hebt met die vage opmerking.

Het zijn toch de kleine dingen die het hem doen in deze pandemie.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:40:14 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202412989
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk.
Maar dat is ook zo voor een jong stel met basisschoolkinderen, bijvoorbeeld. Ik weet dat veel mensen ook van mening zijn dat je toch zelf voor die kinderen gekozen hebt en dat je ze dus maar prima 24/7 thuis moet kunnen hebben, maar als je leven zich met je gezin 24/7 binnen vier muren afspeelt, terwijl je voorheen beiden naar je werk ging en de kinderen naar school, is dat ook een groot probleem voor veel mensen.

Bottom line is eigenlijk dat als je leven, welk leven en op welke leeftijd dan ook, ineens volledig anders wordt, is dat voor veel mensen heel moeilijk om zich aan aan te passen en mentaa gezond te blijven.
Dat dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202412991
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind dat eigenlijk juist wel logisch, zeker gelet op je eerdere post. Op het moment dat je leven bestaat uit het verzamelen van likes op Facebook, Instagram en consorten is de delta tussen je leven voor en tijdens de pandemie heel erg groot. Dat is denk ik hetgene waar mensen slecht op gaan, te grote veranderingen.

Je merkt het tijdens de maatregelen. Iemand die voor de pandemie al een redelijk geïsoleerd bestaan had zal naar alle waarschijnlijkheid minder last hebben van veel van de maatregelen dan iemand die 2 avonden in de week in de kroeg zit om zijn vrienden te zien.

Los van waardeoordelen, mensen worden in een soort vacuüm gegooid, dat kun je mentaal niet (goed) aan.
Ja, goed gezegd. Een maat van mij werkt in de journalistiek. Die heeft nooit een dag thuisgewerkt, alles draaide gewoon door als vanouds. Die is er veel relaxter door gerold dan ik, omdat er effectief nauwelijks wat veranderde in z’n leven. Oke, en hij had geen kids die thuis kwamen te zitten.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:40:53 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou, leuk dat je nu ook je pleziertje hebt met die vage opmerking.

Het zijn toch de kleine dingen die het hem doen in deze pandemie.
Dat 'ie vaag voor je is verklaart dan ook waarom je debiele opmerkingen over boomers maakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik merk het aan mezelf ook. Mijn leven is zoveel 'kleiner' geworden dan voor de pandemie. Dan heb ik het geluk dat ik mijn gezin om me heen heb, een goede werkplek en een huis met voldoende ruimte heb, ik zou niet weten hoe ik 't zou doen als 't op mijn studentenkamer moest.
Niet naar colleges, geen studentenclubs/sportclubs, terwijl die studenten zelf in principe 0% kans op IC opname hebben.

Illegale circuit is dan wel weer geinig waarschijnlijk.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 22:43:05 #34
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413043
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Men noemt vaak dat Omikron mogelijk milder is, maar zelfs als het milder is, maar ook veel besmettelijker, kan het natuurlijk nog wel tot extra druk op de zorg leiden.
Er lijkt toch wel iets aan de hand te zijn in Zuid Afrika. Het aantal opnames in Gauteng Province de afgelopen weken is procentueel flink opgelopen. Een week terug verdubbeld, afgelopen week ruim verdubbeld, terwijl het in de weken daarvoor vrij stabiel was. Absoluut gezien nog niet heel erg hoog met ~260 ICU opnames en bijna 400 kliniek opnames (er wonen bijna 16 miljoen mensen). Maar er lijken dus wel degelijk mensen door Omikron in het ziekenhuis te komen.

https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/

[ afbeelding ]
Op 13 november hadden ze ~120 positieve tests en 26 november 3500 positieve tests. Dat kan die stijging best verklaren. Als je rekening houdt met dezelfde 1,5% (gemiddeld) als hier heb je dus zo'n 50 ziekenhuisopnames per dag en tussen de 5 en 10 IC opnames per dag.

Die stijging van 120 naar 3500 is echt significant, dat zijn 5 verdubbelingen in 2 weken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202413044
Er is een voordeel aan deze hele pandemic/scamdemic of hoe je het ook wilt noemen als individu.

En dat is dat als we zo doorgaan dat huizen weer betaalbaar zullen worden wanneer eindelijk de gehele economie in elkaar klapt en iedereen en zijn moeder een faillissement aanvraagt.

Eindelijk kan ik dan een huisje bemachtigen in h't mooie Amstelveen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 22:43:45 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413052
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of als oudere in een verpleeghuis?
Ik noemde een voorbeeld, het was niet mijn intentie een waardeoordeel aan een bepaalde groep te geven. Maar inderdaad, ook een oudere in een verpleeghuis.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202413056
Het beleid wordt helemaal kapot bekritiseerd bij Beau _O_
pi_202413060
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Men noemt vaak dat Omikron mogelijk milder is, maar zelfs als het milder is, maar ook veel besmettelijker, kan het natuurlijk nog wel tot extra druk op de zorg leiden.
Er lijkt toch wel iets aan de hand te zijn in Zuid Afrika. Het aantal opnames in Gauteng Province de afgelopen weken is procentueel flink opgelopen. Een week terug verdubbeld, afgelopen week ruim verdubbeld, terwijl het in de weken daarvoor vrij stabiel was. Absoluut gezien nog niet heel erg hoog met ~260 ICU opnames en bijna 400 kliniek opnames (er wonen bijna 16 miljoen mensen). Maar er lijken dus wel degelijk mensen door Omikron in het ziekenhuis te komen.

https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/

[ afbeelding ]
De vraag is gewoon denk wat voor effect het gaat hebben op de ongevaccineerden/gevaccineerden en mensen die eerder besmet zijn geweest. Laten we hopen dat niet alle kwetsbaren die gevaccineerd zijn weer extra risico op een ziekenhuisopname lopen.
Dat scheelt al enorm.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:44:42 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik noemde een voorbeeld, het was niet mijn intentie een waardeoordeel aan een bepaalde groep te geven. Maar inderdaad, ook een oudere in een verpleeghuis.
Weet ik, we zijn niet allemaal Marianne.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413073
Ik moet echt nog zien of die omikron variant zo'n probleem gaat zijn. De één zegt dit, de ander dat, zelfs experts. Wat denkt iedereen het toch allemaal al goed te weten na een week ofzo. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:45:00 #41
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202413076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik merk het aan mezelf ook. Mijn leven is zoveel 'kleiner' geworden dan voor de pandemie. Dan heb ik het geluk dat ik mijn gezin om me heen heb, een goede werkplek en een huis met voldoende ruimte heb, ik zou niet weten hoe ik 't zou doen als 't op mijn studentenkamer moest.
Zelf was ik vroeger niet iemand die constant in de clubs hing, maar ik kan me voorstellen dat het voor jongeren toch heel lastig is. Naarmate je ouder aan het worden bent heb je toch meer vastigheden in het leven.

Zelf ben ik nogal van de zwartgallige humor en dan denk ik in de afgelopen periode weleens van stel dat het einde verhaal is dan heb ik in elk geval toch al een aardig deel van mijn leven gehad om er iets van te kunnen maken.

Als 18-jarige heb je nog vrij weinig van de wereld kunnen zien (laat staan als een kind).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202413091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef Bredemug het volgende:
Er is een voordeel aan deze hele pandemic/scamdemic of hoe je het ook wilt noemen als individu.

En dat is dat als we zo doorgaan dat huizen weer betaalbaar zullen worden wanneer eindelijk de gehele economie in elkaar klapt en iedereen en zijn moeder een faillissement aanvraagt.

Eindelijk kan ik dan een huisje bemachtigen in h't mooie Amstelveen.
Alleen als werkelijk alles in elkaar klapt is er ook geen bank meer waar jij een hypotheek kan sluiten.
pi_202413095
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klein detail: die boomers hebben daar een leven voor gewerkt. Dat jongeren tegenwoordig menen dat ze stand pede (of nou ja, na een jaartje werken na een studie van 8 jaar) recht hebben op een Porsche en huis in Spanje is PRECIES het probleem.
Dat is wel een hele foute manier van redeneren naar mijn idee. Je beseft dat complete generaties jonger dan +/- 30 totaal kansloos zijn op de woningmarkt?

Dat lang studeren is bovendien ook al lang niet meer mogelijk zonder torenhoge schulden te maken.

Dat domme gelul van types als jij die hun hele leven zo vreselijk hard gewerkt hebben is klinkklare onzin. Zelfs mijn 70-jarige ouders kramen niet zulke onzin uit.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202413106
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef Benny het volgende:
Het beleid wordt helemaal kapot bekritiseerd bij Beau _O_
Ik kijk niet. Samenvatting?
pi_202413111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Idee is natuurlijk dat ongevaccineerden minder contacten hebben zodat de kans kleiner is dat ze besmet raken.

Maar stel dan gewoon vaccinatie verplicht in plaats van deze indirecte verplichting.
Wees niet zo achterbaks idd
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202413118
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, dat vind ik wat kort door de bocht. Als je 20 bent en van de een op de andere dag zit je de godganse dag achter je laptopje op een kamer van 10 m2, je kan amper iemand zien en alles wat het leven leuk maakt en kleur geeft is verboden of onmogelijk gemaakt, dan snap ik wel dat er mensen zijn die daar psychisch niet helemaal lekker op gaan…
Ik mag toch hopen dat jongeren van 20 echt al heel lang gewoon weer samenkomen om te zuipen, feestje en neuken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:47:39 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:46 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dat is wel een hele foute manier van redeneren naar mijn idee. Je beseft dat complete generaties jonger dan +/- 30 totaal kansloos zijn op de woningmarkt?

Dat lang studeren is bovendien ook al lang niet meer mogelijk zonder torenhoge schulden te maken.

Dat domme gelul over types als jij die hun hele leven zo vreselijk hard gewerkt hebben is klinkklare onzin.
Precies, die kregen inderdaad alles op een presenteerblaadje, die boomers (waar ik dus zelf niet eens toe behoor, beter lezen, Mac).

En ook aan jou maar de vraag: wanneer is dat neoliberale-flexibilisering-leenstelsel-fiasco precies de politieke werkelijkheid geworden? Wat is het stemgedrag van 'de jeugd' de afgelopen 2 decennia geweest?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413125
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat jongeren van 20 echt al heel lang gewoon weer samenkomen om te zuipen, feestje en neuken.
Nu wel, ging over de lockdown vorig jaar.
pi_202413133
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alleen als werkelijk alles in elkaar klapt is er ook geen bank meer waar jij een hypotheek kan sluiten.
Hoeft ook niet, want ik kan er dan eentje uitkiezen namelijk. Er zijn vast dan wel wanhopige mensen die hun huis willen ruilen voor een zak brood die dan ook onbetaalbaar zal zijn voor een bepaalde groep mensen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202413135
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:46 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dat is wel een hele foute manier van redeneren naar mijn idee. Je beseft dat complete generaties jonger dan +/- 30 totaal kansloos zijn op de woningmarkt?

Dat lang studeren is bovendien ook al lang niet meer mogelijk zonder torenhoge schulden te maken.

Dat domme gelul van types als jij die hun hele leven zo vreselijk hard gewerkt hebben is klinkklare onzin. Zelfs mijn 70-jarige ouders kramen niet zulke onzin uit.
M'n favoriete user die boomer. Ik reageer allang niet meer op hem. Elke keer weer dat toontje in dit topic. Maakt het er niet fijner op om gewoon leuk met elkaar te discussiëren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:48:55 #51
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_202413139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat 'ie vaag voor je is verklaart dan ook waarom je debiele opmerkingen over boomers maakt.
Dat is volgens mij niet de betekenis van anekdote.

Maar goed, zal de voorbeelden uit het echte leven voortaan wel achterwege laten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202413143
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
M'n favoriete user die boomer. Ik reageer allang niet meer op hem. Elke keer weer dat toontje in dit topic. Maakt het er niet fijner op om gewoon leuk met elkaar te discussiëren.
Neem een abbo, dan kan je ze gewoon lekker negeren, heerlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 22:49:47 #53
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413155
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef Benny het volgende:
Het beleid wordt helemaal kapot bekritiseerd bij Beau _O_
Bij Op1 ook door SP. Ze willen morgen in het debat inbrengen dat de 'quick wins' in de zorg echt aangepakt moeten worden en wat daar gedaan wordt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202413156
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Niet naar colleges, geen studentenclubs/sportclubs, terwijl die studenten zelf in principe 0% kans op IC opname hebben.

Illegale circuit is dan wel weer geinig waarschijnlijk.
Op de een of andere manier krijgen we altijd om de zoveel tijd de wiens covidleed is erger discussie.
Meestal door berichten over depressieve studenten.
Tuurlijk verschilt het per situatie en is het voor iedereen klote.

Ik blijf er wel bij dat de situatie erger is als je ook daadwerkelijk voor corona moet vrezen.
Dan heb je dezelfde consequenties met alle risico erbij immers.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:49:56 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413160
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
M'n favoriete user die boomer. Ik reageer allang niet meer op hem. Elke keer weer dat toontje in dit topic. Maakt het er niet fijner op om gewoon leuk met elkaar te discussiëren.
Jawel hoor, je reageert wel... met allerhande ziektes smijten en dergelijke, hetgeen niet handig is aangezien we op code zwart afstevenen.

En ook voor jou: ik ben geen boomer. Ik weet het, moeilijk voor te stellen dat je eens opkomt voor een groep die niet de jouwe is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413164
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Hoeft ook niet, want ik kan er dan eentje uitkiezen namelijk. Er zijn vast dan wel wanhopige mensen die hun huis willen ruilen voor een zak brood die dan ook onbetaalbaar zal zijn voor een bepaalde groep mensen.
Wat is dit nou weer :')
pi_202413165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Neem een abbo, dan kan je ze gewoon lekker negeren, heerlijk.
Oh dat wordt tijd dan. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202413170
Mijn oudoom is nog van de zogenaamde opbouwgeneratie maar die heeft echt niet zo hard gewerkt hoor. Beetje chillen op kantoor bij de PTT en met z'n 55ste met pensioen. Nu alweer 35 jaar in de AOW.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202413184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Bij Op1 ook door SP. Ze willen morgen in het debat inbrengen dat de 'quick wins' in de zorg echt aangepakt moeten worden en wat daar gedaan wordt.
Ik begrijp ook werkelijk waar niet dat "low hanging fruit" niet maar een klein beetje is aangepakt de afgelopen 2 jaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 22:51:27 #60
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Op de een of andere manier krijgen we altijd om de zoveel tijd de wiens covidleed is erger discussie.
Meestal door berichten over depressieve studenten.
Tuurlijk verschilt het per situatie en is het voor iedereen klote.

Ik blijf er wel bij dat de situatie erger is als je ook daadwerkelijk voor corona moet vrezen.
Dan heb je dezelfde consequenties met alle risico erbij immers.
De discussie start vaak met:
"Deze leeftijdsgroep heeft het heel zwaar" (in een nieuwsbericht -> Ze moeten zich niet aanstellen, x kan toch nog? -> discussie polariseert

Een pandemie is voor iedereen kut.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:51:36 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413187
SP heeft wat? 8 zetels?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer :')
Een voorspelling die ik had tijdens het poepen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 22:51:51 #63
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202413192
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
Een pandemie is voor iedereen kut.
pi_202413264
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, die kregen inderdaad alles op een presenteerblaadje, die boomers (waar ik dus zelf niet eens toe behoor, beter lezen, Mac).

En ook aan jou maar de vraag: wanneer is dat neoliberale-flexibilisering-leenstelsel-fiasco precies de politieke werkelijkheid geworden? Wat is het stemgedrag van 'de jeugd' de afgelopen 2 decennia geweest?
Je kunt de jeugd niet de schuld geven van het huidige politieke klimaat, door hun zogenaamde stemgedrag. Dat is echt te simpel.
٩๏̯͡๏)۶
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:56:11 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:55 schreef Ronald het volgende:

[..]
Je kunt de jeugd niet de schuld geven van het huidige politieke klimaat, door hun zogenaamde stemgedrag. Dat is echt te simpel.
Dus geven we anderen maar de schuld. Dat is on-simpel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
De discussie start vaak met:
"Deze leeftijdsgroep heeft het heel zwaar" (in een nieuwsbericht -> Ze moeten zich niet aanstellen, x kan toch nog? -> discussie polariseert

Een pandemie is voor iedereen kut.
Klopt, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Denk omdat het vanuit je eigen referentiekader relatief mee lijkt te vallen.
Ik vind het moeilijk om er sympathie voor op te brengen.

Net als een artiest die al geld zat heeft klaagt dat hij niet kan touren.
Dan zit ook van, lekker belangrijk als zat mensen echt failliet gaan of dieper in de schulden zitten.
Hoewel het voor hem persoonlijk wel heel klote kan zijn natuurlijk.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 22:57:32 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413294
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Klopt, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Denk omdat het vanuit je eigen referentiekader relatief mee lijkt te vallen.
Ik vind het moeilijk om er sympathie voor op te brengen.

Net als een artiest die al geld zat heeft klaagt dat hij niet kan touren.
Dan zit ook van, lekker belangrijk als zat mensen echt failliet gaan of dieper in de schulden zitten.
Hoewel het voor hem persoonlijk wel heel klote kan zijn natuurlijk.
Het grootste medelijden heb ik met kleine ondernemers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 30 november 2021 @ 22:57:53 #68
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202413298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Klopt, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Denk omdat het vanuit je eigen referentiekader relatief mee lijkt te vallen.
Ik vind het moeilijk om er sympathie voor op te brengen.

Net als een artiest die al geld zat heeft klaagt dat hij niet kan touren.
Dan zit ook van, lekker belangrijk als zat mensen echt failliet gaan of dieper in de schulden zitten.
Hoewel het voor hem persoonlijk wel heel klote kan zijn natuurlijk.
Of mensen die in een luxe villa zitten met zwembad en sauna en sportkamer, die klagen dat ze niet naar buiten mogen. _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202413304
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:50 schreef Nielsch het volgende:
Mijn oudoom is nog van de zogenaamde opbouwgeneratie maar die heeft echt niet zo hard gewerkt hoor. Beetje chillen op kantoor bij de PTT en met z'n 55ste met pensioen. Nu alweer 35 jaar in de AOW.
Vroeger kon je met een PTT baantje nog een prima rijtjeshuis kopen.
٩๏̯͡๏)۶
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 23:00:11 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:58 schreef Ronald het volgende:

[..]
Vroeger kon je met een PTT baantje nog een prima rijtjeshuis kopen.
Dat zou weer kunnen als de flexibilisering op de arbeidsmarkt en ontslagrechtversoepeling een halt toegeroepen wordt en een loon wordt betaald dat voldoende is om de vaste lasten te kunnen betalen.

Gaat niet gebeuren zolang VVD en D66 de scepter zwaaien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 23:00:15 #71
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het grootste medelijden heb ik met kleine ondernemers.
Ik weet niet of ik wil zeggen het grootste medelijden, maar ik vind dat wel moeilijk ja. In mijn vriendengroep zitten een aantal kleine ondernemers, waaronder 2 restauranteigenaren. Één van de twee heeft de handdoek in de ring gegooid, de tweede heeft er nog geloof in (ook omdat hij net een verbouwing van meer dan 100k achter de rug had). Ik heb 'm vrij regelmatig huilend aan de telefoon gehad, dat hij echt niet meer wist hoe hij voor zijn gezin kon zorgen.

De mensen die hun brood verdienen door te ondernemen lijken we vrij vaak te vergeten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202413328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus geven we anderen maar de schuld. Dat is on-simpel.
Ik geef niemand de schuld, ik reageerde op dat domme gelul van jou over de zogenaamde verwende jeugd.
٩๏̯͡๏)۶
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 23:01:10 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:00 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ik geef niemand de schuld, ik reageerde op dat domme gelul van jou over de zogenaamde verwende jeugd.
Hetgeen een reactie was op iemand die het had over die kut boomers.

Waarschijnlijk daar weer overheen gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zou weer kunnen als de flexibilisering op de arbeidsmarkt en ontslagrechtversoepeling een halt toegeroepen wordt en een loon wordt betaald dat voldoende is om de vaste lasten te kunnen betalen.

Gaat niet gebeuren zolang VVD en D66 de scepter zwaaien.
Ben ik het zowaar toch nog met je eens.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202413345
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:46 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dat is wel een hele foute manier van redeneren naar mijn idee. Je beseft dat complete generaties jonger dan +/- 30 totaal kansloos zijn op de woningmarkt?

Dat lang studeren is bovendien ook al lang niet meer mogelijk zonder torenhoge schulden te maken.

Dat domme gelul van types als jij die hun hele leven zo vreselijk hard gewerkt hebben is klinkklare onzin. Zelfs mijn 70-jarige ouders kramen niet zulke onzin uit.
Ach joh laat die zelfverklaarde intellectueel lekker. Hij heeft best af en toe een punt maar verder heeft echt weinig wol
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202413357
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hetgeen een reactie was op iemand die het had over die kut boomers.

Waarschijnlijk daar weer overheen gelezen?
Dat pedante toontje mag je wel achterwege laten, ik lees niet iedere topic van A tot Z terug.
٩๏̯͡๏)۶
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 23:02:47 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413362
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach joh laat die zelfverklaarde intellectueel lekker. Hij heeft best af en toe een punt maar verder heeft echt weinig wol
"zelfverklaarde intellectueel"...

Boeken lezen kan iedereen, Red.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413376
Een kijkje in het VieCurie ziekenhuis in Venlo:
https://nos.nl/l/2407712

Meneer op 4:08 op de IC (met 70% ongevaccineerden) is niet gevaccineerd.

- “En hoe kijkt u er nu tegenaan?”
- “Hetzelfde”
:{
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 23:04:16 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413383
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:02 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dat pedante toontje mag je wel achterwege laten, ik lees niet iedere topic van A tot Z terug.
Dus ook dat was dom gelul. Helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een pandemie is voor iedereen kut.
@mods, mag deze in de OP?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202413403
Kan het verder zonder elkaar voor can alles uit te maken?
Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:06:15 #82
432997 Ven1972
Man met humor
pi_202413409
In deze pandemie heeft niemand schuld, is dat duidelijk???? Het is ons overgekomen dat we in deze shit zitten, maar helaas moeten we nog langer aan de maatregelen houden, minstens zolang dat het nodig is. Wellicht is het ook dat we paar keren de maatregelen hebben versoepeld met alle gevolgen van dien wat we nu zien dat het weer mis kan gaan. Het blijft moeilijk, moeilijk, moeilijk, maar het is niet anders. Wel zijn er ook wel positieve mensen op hele wereld iets positiefs van maakten in deze coronatijd. Dat maakt ons wel erg goed en gaven ons allemaal nog energie om door te blijven gaan om te leven.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 23:07:17 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202413431
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 22:32 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nou ja, dat is dus precies wat ze in Zuid-Afrika hebben gezien, dat het in no-time als een raket omhoog schoot met deze variant.
4 dagen ja?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 23:08:06 #84
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
4 dagen ja?
5 verdubbelingen in ~13 dagen. Dat zou iedere 3 dagen inhouden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202413446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"zelfverklaarde intellectueel"...

Boeken lezen kan iedereen, Red.
Het is de toon die de muziek maakt, Etto. En jouw muziek is niet te harden. Maar het zou best leuk kunnen worden met een fijner toontje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 23:09:33 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:06 schreef Ven1972 het volgende:
In deze pandemie heeft niemand schuld, is dat duidelijk???? Het is ons overgekomen dat we in deze shit zitten, maar helaas moeten we nog langer aan de maatregelen houden, minstens zolang dat het nodig is. Wellicht is het ook dat we paar keren de maatregelen hebben versoepeld met alle gevolgen van dien wat we nu zien dat het weer mis kan gaan. Het blijft moeilijk, moeilijk, moeilijk, maar het is niet anders. Wel zijn er ook wel positieve mensen op hele wereld iets positiefs van maakten in deze coronatijd. Dat maakt ons wel erg goed en gaven ons allemaal nog energie om door te blijven gaan om te leven.
Klopt...

Maar dat paniekvoetbal (steeds) van het kabinet en het voortdurende lamlendige beleid (mosterd na de maaltijd) zorgt natuurlijk wel voor een enorme frustratie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413487
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is de toon die de muziek maakt, Etto. En jouw muziek is niet te harden. Maar het zou best leuk kunnen worden met een fijner toontje.
Ik vind het prima te harden eigenlijk, en ik sta politiek vrij ver van hem.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 23:14:05 #88
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202413517
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:03 schreef Tourniquet het volgende:
Een kijkje in het VieCurie ziekenhuis in Venlo:
https://nos.nl/l/2407712

Meneer op 4:08 op de IC (met 70% ongevaccineerden) is niet gevaccineerd.

- “En hoe kijkt u er nu tegenaan?”
- “Hetzelfde”
:{
Ik ben kerngezond dus ik hoef mij niet te vaccineren, zegt meneer terwijl hij hapt naar adem aan de beademing. Zonder deze behandeling hadden ze hem waarschijnlijk kunnen begraven. 8)7
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 23:14:42 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413524
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben kerngezond dus ik hoef mij niet te vaccineren, zegt meneer terwijl hij hapt naar adem aan de beademing. Zonder deze behandeling hadden ze hem waarschijnlijk kunnen begraven. 8)7
It's a clusterf*k
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik wil zeggen het grootste medelijden, maar ik vind dat wel moeilijk ja. In mijn vriendengroep zitten een aantal kleine ondernemers, waaronder 2 restauranteigenaren. Één van de twee heeft de handdoek in de ring gegooid, de tweede heeft er nog geloof in (ook omdat hij net een verbouwing van meer dan 100k achter de rug had). Ik heb 'm vrij regelmatig huilend aan de telefoon gehad, dat hij echt niet meer wist hoe hij voor zijn gezin kon zorgen.

De mensen die hun brood verdienen door te ondernemen lijken we vrij vaak te vergeten.
Ik heb ook een aantal horecaondernemers in mijn vriendenkring, dames en heren die echt niet bij de pakken neer gaan zitten, het zijn echt ondernemers in hart en nieren, denken in mogelijkheden (bezorgen van maaltijden, afhaal, markkraam voor de deur, speciale dingen met kerst, pasen etc) maar als je een zaak met personeel hebt, en je steeds weer opnieuw weer met sluitingen geconfronteerd wordt, terwijl je er alles aan doet om alles zo veilig mogelijk te maken, echt maandenlang op de uitbetaling van (NOW )regelingen moet wachten, af moet wachten hoe gemeentes, en huurbazen gaan reageren op de situatie, kan ik mij heel goed voorstellen, dat je het op een gegeven moment ook niet meer weet, en dat is zuur als je in plaats van sparen, je reserves aan het opeten bent.

Waar in de eerste "lockdowns" heel veel mensen hun maaltijden nog gingen afhalen, en lieten bezorgen, is dit ook geleidelijk minder geworden.

En het ergste voor deze ondernemers is misschien nog wel dat niemand weet hoe lang het dit keer weer gaat duren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202413567
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:03 schreef Tourniquet het volgende:
Een kijkje in het VieCurie ziekenhuis in Venlo:
https://nos.nl/l/2407712

Meneer op 4:08 op de IC (met 70% ongevaccineerden) is niet gevaccineerd.

- “En hoe kijkt u er nu tegenaan?”
- “Hetzelfde”
:{
:{

Wat een ontzettende teringdebiel.


Waar doen we het allemaal voor?
Voor een stel eigenwijze tyfuswappies, die zelfs op de IC niet in de gaten hebben dat ze fout zitten?

Lekker je eigen keuze kunnen maken om niet te vaccineren. Die journalist had ook wel even de vraag kunnen stellen: vindt u het niet vervelend dat er 15 open hartoperaties/ oncologische operaties niet zijn doorgegaan omdat u zo'n tyfusdebiel bent die loopt te janken over een vaccin? En dat je mede verantwoordelijk bent voor de dood van enkele van deze personen?


Misschien dringt het dan eens door in die bolle kop. Ofja, waarschijnlijk dan nog niet. Dan krijgt de politiek de schuld dat we niet een 600 extra patiënten op de IC kunnen opvangen.


Ik hoop zo dat we in een fase komen dat we (principieel) ongevaccineerden kunnen weren uit het ziekenhuis. Ze kunnen me wat. Tyfusvolk.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 november 2021 @ 23:18:46 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202413583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb ook een aantal horecaondernemers in mijn vriendenkring, dames en heren die echt niet bij de pakken neer gaan zitten, het zijn echt ondernemers in hart en nieren, denken in mogelijkheden (bezorgen van maaltijden, afhaal, markkraam voor de deur, speciale dingen met kerst, pasen etc) maar als je een zaak met personeel hebt, en je steeds weer opnieuw weer met sluitingen geconfronteerd wordt, terwijl je er alles aan doet om alles zo veilig mogelijk te maken, echt maandenlang op de uitbetaling van (NOW )regelingen moet wachten, af moet wachten hoe gemeentes, en huurbazen gaan reageren op de situatie, kan ik mij heel goed voorstellen, dat je het op een gegeven moment ook niet meer weet, en dat is zuur als je in plaats van sparen, je reserves aan het opeten bent.

Waar in de eerste "lockdowns" heel veel mensen hun maaltijden nog gingen afhalen, en lieten bezorgen, is dit ook geleidelijk minder geworden.

En het ergste voor deze ondernemers is misschien nog wel dat niemand weet hoe lang het dit keer weer gaat duren.
Hier in Helmond ook... doffe ellende bij een hoop kleine horeca-ondernemers. En inderdaad geven ze aan dat die onzekerheid nog het allerergste is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202413586
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben kerngezond dus ik hoef mij niet te vaccineren, zegt meneer terwijl hij hapt naar adem aan de beademing. Zonder deze behandeling hadden ze hem waarschijnlijk kunnen begraven. 8)7
Hadden ze dat maar gedaan.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 23:20:05 #94
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413598
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
:{

Wat een ontzettende teringdebiel.

Waar doen we het allemaal voor?
Voor een stel eigenwijze tyfuswappies, die zelfs op de IC niet in de gaten hebben dat ze fout zitten?

Lekker je eigen keuze kunnen maken om niet te vaccineren. Die journalist had ook wel even de vraag kunnen stellen: vindt u het niet vervelend dat er 15 open hartoperaties/ oncologische operaties niet zijn doorgegaan omdat u zo'n tyfusdebiel bent die loopt te janken over een vaccin? En dat je mede verantwoordelijk bent voor de dood van enkele van deze personen?

Misschien dringt het dan eens door in die bolle kop. Ofja, waarschijnlijk dan nog niet. Dan krijgt de politiek de schuld dat we niet een 600 extra patiënten op de IC kunnen opvangen.

Ik hoop zo dat we in een fase komen dat we (principieel) ongevaccineerden kunnen weren uit het ziekenhuis. Ze kunnen me wat. Tyfusvolk.
Ik hoop eerlijk gezegd dat we nooit in zo'n fase komen. Maar mochten we in fase 3b zitten is 't automatisch onderdeel ervan toch? Iemand die een slechtere gezondheid heeft en ongevaccineerd is worden de overlevingskansen lager van ingeschat dan iemand die wel gevaccineerd is, omdat het ziektebeeld waarschijnlijk heftiger is?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 23:21:54 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202413623
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
:{

Wat een ontzettende teringdebiel.

Waar doen we het allemaal voor?
Voor een stel eigenwijze tyfuswappies, die zelfs op de IC niet in de gaten hebben dat ze fout zitten?

Lekker je eigen keuze kunnen maken om niet te vaccineren. Die journalist had ook wel even de vraag kunnen stellen: vindt u het niet vervelend dat er 15 open hartoperaties/ oncologische operaties niet zijn doorgegaan omdat u zo'n tyfusdebiel bent die loopt te janken over een vaccin? En dat je mede verantwoordelijk bent voor de dood van enkele van deze personen?

Misschien dringt het dan eens door in die bolle kop. Ofja, waarschijnlijk dan nog niet. Dan krijgt de politiek de schuld dat we niet een 600 extra patiënten op de IC kunnen opvangen.

Ik hoop zo dat we in een fase komen dat we (principieel) ongevaccineerden kunnen weren uit het ziekenhuis. Ze kunnen me wat. Tyfusvolk.
Als ik jou zo zie reageren op nog van een soort van afstand vraag ik mij af wat artsen en verpleegkundigen denken die op dat soort afdelingen werken.
pi_202413627
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben kerngezond dus ik hoef mij niet te vaccineren, zegt meneer terwijl hij hapt naar adem aan de beademing. Zonder deze behandeling hadden ze hem waarschijnlijk kunnen begraven. 8)7
Hij wil ze fout niet toegeven en voor andere anti vaxers is het toch propaganda van de NOS.
pi_202413634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
Maar mochten we in fase 3b zitten is 't automatisch onderdeel ervan toch? Iemand die een slechtere gezondheid heeft en ongevaccineerd is worden de overlevingskansen lager van ingeschat dan iemand die wel gevaccineerd is, omdat het ziektebeeld waarschijnlijk heftiger is?
Vaccinatiestatus is toch geen onderdeel van triage beleid?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 23:31:09 #98
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Vaccinatiestatus is toch geen onderdeel van triage beleid?
Nee, maar overlevingskans wel. Iemand die gevaccineerd is heeft hoogstwaarschijnlijk een betere overlevingskans dan iemand die niet gevaccineerd is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202413719
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat we nooit in zo'n fase komen. Maar mochten we in fase 3b zitten is 't automatisch onderdeel ervan toch? Iemand die een slechtere gezondheid heeft en ongevaccineerd is worden de overlevingskansen lager van ingeschat dan iemand die wel gevaccineerd is, omdat het ziektebeeld waarschijnlijk heftiger is?
Ik hoop ook dat we nooit in 3 komen. Maar ik hoop dat we zsm al iets kunnen doen om die wappies te weigeren van IC. Ook in de huidige fase.

En verder: ja. Maar de keuze is waarschijnlijk tussen een wappie op de SEH en patiënten op je wachtlijst. Ik ben benieuwd hoe het dan zal verlopen.
pi_202413737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat we nooit in 3 komen. Maar ik hoop dat we zsm al iets kunnen doen om die wappies te weigeren van IC. Ook in de huidige fase.

En verder: ja. Maar de keuze is waarschijnlijk tussen een wappie op de SEH en patiënten op je wachtlijst. Ik ben benieuwd hoe het dan zal verlopen.
Hoe zou jij dat (even ongezouten) voor je zien, een "wappie" weigeren van SEH?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 23:36:41 #101
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202413764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 23:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat we nooit in 3 komen. Maar ik hoop dat we zsm al iets kunnen doen om die wappies te weigeren van IC. Ook in de huidige fase.

En verder: ja. Maar de keuze is waarschijnlijk tussen een wappie op de SEH en patiënten op je wachtlijst. Ik ben benieuwd hoe het dan zal verlopen.
Als ik het zo hoor vind ik het vooral kut dat de zorgprofessionals in deze situatie zitten. Daar hebben artsen, verpleegkundigen e.d. niet voor gekozen. Daarom vind ik dat er echt meer ingezet moet worden op die vaccinatiegraad zover als mogelijk verhogen, het liefst op basis van vrijwilligheid. Als de zorg dan niet meer op zijn tandvlees loopt is een enkele ongevaccineerde vergelijkbaar met iemand anders die domme fouten maakt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')