Dat is volgens mij niet de betekenis van anekdote.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat 'ie vaag voor je is verklaart dan ook waarom je debiele opmerkingen over boomers maakt.
Neem een abbo, dan kan je ze gewoon lekker negeren, heerlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
M'n favoriete user die boomer. Ik reageer allang niet meer op hem. Elke keer weer dat toontje in dit topic. Maakt het er niet fijner op om gewoon leuk met elkaar te discussiëren.
Bij Op1 ook door SP. Ze willen morgen in het debat inbrengen dat de 'quick wins' in de zorg echt aangepakt moeten worden en wat daar gedaan wordt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:43 schreef Benny het volgende:
Het beleid wordt helemaal kapot bekritiseerd bij Beau
Op de een of andere manier krijgen we altijd om de zoveel tijd de wiens covidleed is erger discussie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet naar colleges, geen studentenclubs/sportclubs, terwijl die studenten zelf in principe 0% kans op IC opname hebben.
Illegale circuit is dan wel weer geinig waarschijnlijk.
Jawel hoor, je reageert wel... met allerhande ziektes smijten en dergelijke, hetgeen niet handig is aangezien we op code zwart afstevenen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
M'n favoriete user die boomer. Ik reageer allang niet meer op hem. Elke keer weer dat toontje in dit topic. Maakt het er niet fijner op om gewoon leuk met elkaar te discussiëren.
Wat is dit nou weerquote:Op dinsdag 30 november 2021 22:48 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, want ik kan er dan eentje uitkiezen namelijk. Er zijn vast dan wel wanhopige mensen die hun huis willen ruilen voor een zak brood die dan ook onbetaalbaar zal zijn voor een bepaalde groep mensen.
Oh dat wordt tijd dan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neem een abbo, dan kan je ze gewoon lekker negeren, heerlijk.
Ik begrijp ook werkelijk waar niet dat "low hanging fruit" niet maar een klein beetje is aangepakt de afgelopen 2 jaar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij Op1 ook door SP. Ze willen morgen in het debat inbrengen dat de 'quick wins' in de zorg echt aangepakt moeten worden en wat daar gedaan wordt.
De discussie start vaak met:quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op de een of andere manier krijgen we altijd om de zoveel tijd de wiens covidleed is erger discussie.
Meestal door berichten over depressieve studenten.
Tuurlijk verschilt het per situatie en is het voor iedereen klote.
Ik blijf er wel bij dat de situatie erger is als je ook daadwerkelijk voor corona moet vrezen.
Dan heb je dezelfde consequenties met alle risico erbij immers.
Een voorspelling die ik had tijdens het poepen.quote:
Je kunt de jeugd niet de schuld geven van het huidige politieke klimaat, door hun zogenaamde stemgedrag. Dat is echt te simpel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, die kregen inderdaad alles op een presenteerblaadje, die boomers (waar ik dus zelf niet eens toe behoor, beter lezen, Mac).
En ook aan jou maar de vraag: wanneer is dat neoliberale-flexibilisering-leenstelsel-fiasco precies de politieke werkelijkheid geworden? Wat is het stemgedrag van 'de jeugd' de afgelopen 2 decennia geweest?
Dus geven we anderen maar de schuld. Dat is on-simpel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je kunt de jeugd niet de schuld geven van het huidige politieke klimaat, door hun zogenaamde stemgedrag. Dat is echt te simpel.
Klopt, ik maak me er zelf ook schuldig aan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
De discussie start vaak met:
"Deze leeftijdsgroep heeft het heel zwaar" (in een nieuwsbericht -> Ze moeten zich niet aanstellen, x kan toch nog? -> discussie polariseert
Een pandemie is voor iedereen kut.
Het grootste medelijden heb ik met kleine ondernemers.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Denk omdat het vanuit je eigen referentiekader relatief mee lijkt te vallen.
Ik vind het moeilijk om er sympathie voor op te brengen.
Net als een artiest die al geld zat heeft klaagt dat hij niet kan touren.
Dan zit ook van, lekker belangrijk als zat mensen echt failliet gaan of dieper in de schulden zitten.
Hoewel het voor hem persoonlijk wel heel klote kan zijn natuurlijk.
Of mensen die in een luxe villa zitten met zwembad en sauna en sportkamer, die klagen dat ze niet naar buiten mogen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Denk omdat het vanuit je eigen referentiekader relatief mee lijkt te vallen.
Ik vind het moeilijk om er sympathie voor op te brengen.
Net als een artiest die al geld zat heeft klaagt dat hij niet kan touren.
Dan zit ook van, lekker belangrijk als zat mensen echt failliet gaan of dieper in de schulden zitten.
Hoewel het voor hem persoonlijk wel heel klote kan zijn natuurlijk.
Vroeger kon je met een PTT baantje nog een prima rijtjeshuis kopen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:50 schreef Nielsch het volgende:
Mijn oudoom is nog van de zogenaamde opbouwgeneratie maar die heeft echt niet zo hard gewerkt hoor. Beetje chillen op kantoor bij de PTT en met z'n 55ste met pensioen. Nu alweer 35 jaar in de AOW.
Dat zou weer kunnen als de flexibilisering op de arbeidsmarkt en ontslagrechtversoepeling een halt toegeroepen wordt en een loon wordt betaald dat voldoende is om de vaste lasten te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:58 schreef Ronald het volgende:
[..]
Vroeger kon je met een PTT baantje nog een prima rijtjeshuis kopen.
Ik weet niet of ik wil zeggen het grootste medelijden, maar ik vind dat wel moeilijk ja. In mijn vriendengroep zitten een aantal kleine ondernemers, waaronder 2 restauranteigenaren. Één van de twee heeft de handdoek in de ring gegooid, de tweede heeft er nog geloof in (ook omdat hij net een verbouwing van meer dan 100k achter de rug had). Ik heb 'm vrij regelmatig huilend aan de telefoon gehad, dat hij echt niet meer wist hoe hij voor zijn gezin kon zorgen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het grootste medelijden heb ik met kleine ondernemers.
Ik geef niemand de schuld, ik reageerde op dat domme gelul van jou over de zogenaamde verwende jeugd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus geven we anderen maar de schuld. Dat is on-simpel.
Hetgeen een reactie was op iemand die het had over die kut boomers.quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik geef niemand de schuld, ik reageerde op dat domme gelul van jou over de zogenaamde verwende jeugd.
Ben ik het zowaar toch nog met je eens.quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou weer kunnen als de flexibilisering op de arbeidsmarkt en ontslagrechtversoepeling een halt toegeroepen wordt en een loon wordt betaald dat voldoende is om de vaste lasten te kunnen betalen.
Gaat niet gebeuren zolang VVD en D66 de scepter zwaaien.
Ach joh laat die zelfverklaarde intellectueel lekker. Hij heeft best af en toe een punt maar verder heeft echt weinig wolquote:Op dinsdag 30 november 2021 22:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat is wel een hele foute manier van redeneren naar mijn idee. Je beseft dat complete generaties jonger dan +/- 30 totaal kansloos zijn op de woningmarkt?
Dat lang studeren is bovendien ook al lang niet meer mogelijk zonder torenhoge schulden te maken.
Dat domme gelul van types als jij die hun hele leven zo vreselijk hard gewerkt hebben is klinkklare onzin. Zelfs mijn 70-jarige ouders kramen niet zulke onzin uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |