abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202330685
'EU adviseert 9 maanden na vaccinatie extra prik, anders geen coronapas'
Iedereen die zijn Europese coronareisbewijs wil blijven gebruiken, moet straks uiterlijk na negen maanden een extra vaccinatie krijgen. Met dat advies komt de Europese Commissie later vandaag, meldt persbureau Bloomberg.

Na verloop van tijd neemt de effectiviteit van de coronavaccins iets af. De extra inenting, ook wel boosterprik genoemd, is bedoeld om dat effect tegen te gaan.

Meerdere lidstaten van de Europese Unie hebben inmiddels aangekondigd sommige groepen gevaccineerden voortaan pas na een booster als volledig gevaccineerd te beschouwen. Daardoor liggen moeilijkheden en verwarring voor reizigers weer op de loer. De commissie dringt erop aan dezelfde regels te hanteren.

https://nos.nl/liveblog/2(...)nden-voor-eu-reispas
pi_202330715
Uitstekend nieuws voor landen als Albani, Bulgarije en Turkije die hierdoor waarschijnlijk een hoop extra toeristen tegemoet gaan zien.
pi_202330757
Welja, doe anders gewoon een permanent Pfizer infuus
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202330764
Dus elke 9 maanden weer kans op bijwerkingen, volgens Hugo de Jonge zelfs elke keer een hogere kans op bijwerkingen, om toestemming van de overheid te krijgen om te mogen reizen.

En dit gaan we serieus allemaal doen?

Overigens is het inmiddels al 10-0 voor de 'Wappies'. Alle voorspellingen komen uit tot nu toe.
pi_202330792
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:03 schreef AchJa het volgende:
Waar kan ik lezen dat het "iedere 9 maanden" moet?
Omdat het effect van de vaccins afneemt? De volgende zal ook afnemen en de volgende en de volgende etc etc.
pi_202330804
Dit lijkt me voor vooral de antivaxxer wappies ook wel een belangrijk stukje uit dit bericht:

quote:
Longarts: gevaccineerden in ziekenhuis zijn vaak ouderen met broze gezondheid

Ruwweg de helft van de coronapatinten op de verpleegafdelingen van ziekenhuizen is gevaccineerd. "Maar je moet realiseren dat bijna tien keer meer mensen wel zijn ingent zijn dan niet", zegt longarts Leon van den Toorn, ook voorzitter van de Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose.

Hij benadrukt dat het pertinent onwaar is dat gevaccineerden evenveel kans hebben op ziekenhuisopname, zoals sommige mensen lijken te concluderen uit de opnamecijfers. Ook legt de longarts in het NOS Radio 1 Journaal uit wie de coronapatinten zijn die op de ic of in op de verpleegafdelingen liggen.

De ongevaccineerden op de verpleegafdeling zijn gemiddeld jonger en hebben meestal geen onderliggende aandoeningen. "De gevaccineerde mensen zijn bijna zonder uitzondering personen met een hogere leeftijd die het een en ander mankeren."

Van den Toorn: "Op de ic liggen vooral ongevaccineerde coronapatinten, daarom blijft onze oproep: laat je vaccineren." Ook is het volgens hem noodzakelijk dat straks mensen een extra prik tegen covid-19 laten zetten. Het effect van de vaccins neemt na verloop van tijd iets af. Gevaccineerde mensen met een broze gezondheid kunnen daardoor inmiddels weer meer kans hebben op ernstige ziekte door covid-19 dan vlak na de laatste inenting.
pi_202330821
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:06 schreef AchJa het volgende:
Dit lijkt me voor vooral de antivaxxer wappies ook wel een belangrijk stukje uit dit bericht:
[..]

Offtopic geneuzel, graag ontopic blijven.
pi_202330823
Goed dat ik het prikken zo lang mogelijk uitstel, hopelijk kan ik twee boostershots vermijden
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  donderdag 25 november 2021 @ 11:07:34 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202330825
Hier was ik al bang voor. Elke 9 maanden ook echt.

Ik denk dat steeds meer mensen afhaken. Na 3 prikken heb ik het wel gezien gok ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202330826
quote:
Meerdere lidstaten van de Europese Unie hebben inmiddels aangekondigd sommige groepen gevaccineerden voortaan pas na een booster als volledig gevaccineerd te beschouwen
Dit was natuurlijk te voorspelbaar. Komende jaren dus continue vaccineren, vaccineren, vaccineren en nog eens vaccineren. Je bent echt gek als je aan dit circus nog gaat meedoen. Ik ben meer dan bereid mij te laten vaccineren, ik geloof ook in de werking van vaccins, maar dit soort vicieuze cirkels opstarten van vaccinatie is een gebed zonder einde.

Straks in 2028: 'EU adviseert ook dit jaar booster. Pas na twee vaccinaties en acht boostershots geldt nu de status van volledig gevaccineerd'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202330836
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:04 schreef Poepz0r het volgende:

Omdat het effect van de vaccins afneemt? De volgende zal ook afnemen en de volgende en de volgende etc etc.
Kortom het is een persoonlijke conclusie. Het wordt nl. helemaal nergens gezegd.
pi_202330848
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kortom het is een persoonlijke conclusie. Het wordt nl. helemaal nergens gezegd.
Dat staat letterlijk in de tekst. Na verloop van tijd neemt de effectiviteit van de coronavaccins iets af. De extra inenting, ook wel boosterprik genoemd, is bedoeld om dat effect tegen te gaan. En die booster zal ook afnemen etc die data is gewoon te bekijken.
pi_202330864
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit was natuurlijk te voorspelbaar. Komende jaren dus continue vaccineren, vaccineren, vaccineren en nog eens vaccineren. Je bent echt gek als je aan dit circus nog gaat meedoen. Ik ben meer dan bereid mij te laten vaccineren, ik geloof ook in de werking van vaccins, maar dit soort vicieuze cirkels opstarten van vaccinatie is een gebed zonder einde.

Straks in 2028: 'EU adviseert ook dit jaar booster. Pas na twee vaccinaties en acht boostershots geldt nu de status van volledig gevaccineerd'.
Pfizer heeft besloten om de data pas in 2076 bekend te maken :') Dat geeft ook te denken.

De geldmachine van de Big Pharma telt lekker door in ieder geval.
pi_202330871
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hier was ik al bang voor. Elke 9 maanden ook echt.

Ik denk dat steeds meer mensen afhaken. Na 3 prikken heb ik het wel gezien gok ik.
Ja en dan allemaal hun QR kwijt. Mensen gaan niet afhaken als je straks het CTB nodig hebt om naar je werk of studie te mogen.

En precies daarom gaan ze het overal uitrollen nu.
pi_202330875
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kortom het is een persoonlijke conclusie. Het wordt nl. helemaal nergens gezegd.
Komt niet uit dit artikel. Die link is een live blog met meerdere artikelen. Waar jij op doelt is een ander artikel.
pi_202330893
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hier was ik al bang voor. Elke 9 maanden ook echt.

Ik denk dat steeds meer mensen afhaken. Na 3 prikken heb ik het wel gezien gok ik.
Ja, stel je voor dat je iedere 9 maanden een half uurtje kwijt bent aan het halen van een prik die de volksgezondheid bevordert. Ik snap dat dat voor veel mensen een te zware opgave is.
pi_202330902
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:08 schreef Poepz0r het volgende:

Dat staat letterlijk in de tekst. Na verloop van tijd neemt de effectiviteit van de coronavaccins iets af. De extra inenting, ook wel boosterprik genoemd, is bedoeld om dat effect tegen te gaan. En die booster zal ook afnemen etc die data is gewoon te bekijken.
Wijs even aan waar gesteld wordt dat het "iedere 9 maanden" moet...

Dat maak jij er van.
pi_202330910
Ik had mij al voorgenomen om die boosterprik te halen en heb ook geen enkel probleem met een extra prikje.

Of er dan later nog weer extra boosterprikken nodig zijn, dat wacht ik wel af en dan neem ik dan daar weer beslissing over. Dat is nu namelijk nog volstrekt niet duidelijk.

Triest dat sommige mensen zo hysterisch raken van vaccinaties.
pi_202330932
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:06 schreef AchJa het volgende:
Dit lijkt me voor vooral de antivaxxer wappies ook wel een belangrijk stukje uit dit bericht:
[..]

Dit zijn anekdotes waar de burger weinig aan heeft. Het is niet te checken. Het is nog altijd een raadsel waarom de cijfers op structurele basis niet openbaar maakt. Waarschijnlijk omdat men simpelweg niet eerlijk is, net zoals een dikke maand geleden tijdens een briefing, toen Ernst Kuipers stelde dat er verhoudingen in de ziekenhuizen 20/80 waren. Pieter Omtzigt bracht toen naar buiten dat dit niet klopte en dat de eigenlijke verhoudingen 45/55 waren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202330946
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zijn anekdotes waar de burger weinig aan heeft. Het is niet te checken. Het is nog altijd een raadsel waarom de cijfers op structurele basis niet openbaar maakt. Waarschijnlijk omdat men simpelweg niet eerlijk is, net zoals een dikke maand geleden tijdens een briefing, toen Ernst Kuipers stelde dat er verhoudingen in de ziekenhuizen 20/80 waren. Pieter Omtzigt bracht toen naar buiten dat dit niet klopte en dat de eigenlijke verhoudingen 45/55 waren.
Pfizer wil zijn data pas in 2076 bekend maken ;') Schijnbaar hebben ze iets te verbergen.
pi_202330954
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:13 schreef HowardRoark het volgende:

Dit zijn anekdotes waar de burger weinig aan heeft. Het is niet te checken. Het is nog altijd een raadsel waarom de cijfers op structurele basis niet openbaar maakt. Waarschijnlijk omdat men simpelweg niet eerlijk is
FB en Twitter daarentegen!!! _O-
pi_202330962
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Pfizer wil zijn data pas in 2076 bekend maken ;') Schijnbaar hebben ze iets te verbergen.
Dit is inderdaad ook weer zo'n vreemd verhaal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202330989
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
FB en Twitter daarentegen!!! _O-
2076 zullen we het weten ;) Schijnbaar hebben ze wat te verbergen.
  donderdag 25 november 2021 @ 11:28:32 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202331165
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:11 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Ja, stel je voor dat je iedere 9 maanden een half uurtje kwijt bent aan het halen van een prik die de volksgezondheid bevordert. Ik snap dat dat voor veel mensen een te zware opgave is.
Het prikken zelf kost idd weinig tijd. Ik maak me meer zorgen om het hele systeem eromheen (wereldwijd gezien).

We hebben straks nog veel meer verschillende vaccins (ook in NL komen er nog een aantal bij geloof ik). Zuid-Korea, waar de familie van mn vriendin woont, erkent momenteel mijn huidige vaccinatie niet eens (terwijl beide landen gewoon Pfizer gebruiken). De EU op zijn beurt erkent bv het russische vaccin niet.

Het gaat gewoon chaos worden met allerlei versies van allerlei verschillende vaccins. Vaccin X moet je misschien iedere 9 maanden nemen, maar vaccin Y maar eens in de 2 jaar oid. Maar die is dan misschien weer niet geldig in land X. All die apps, updates, formulieren, met reizen etc. Ik zie daar wel tegenop.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202331231
Wie wil er dan ook vrolijk vakantie vieren in zulke totalitaire fascistisch landen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202331335
Het gaat nooit meer weg :'(

quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie wil er dan ook vrolijk vakantie vieren in zulke totalitaire fascistisch landen?
Precies, kun je beter gewoon lekker op vakantie in Turkije.

Oh wacht
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 11:38:04 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202331342
Wat een onzin :')

Dat zou betekenen dat we hier n moeten beginnen met wederom een grootschalige vaccinatiecampagne.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202331354
Oke mooi.. er is dus een uitweg.
Als je het leven niet meer ziet zitten
pi_202331371
Kom erbij nieuwe wappies en vergeet niet Cherry en Willem te volgen op Feestboek _O_
pi_202331385
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Wat een onzin :')

Dat zou betekenen dat we hier n moeten beginnen met wederom een grootschalige vaccinatiecampagne.
Die begint ongeveer in januari, februari voor 50-. Dan in september zijn de vaccins weer uitgewerkt dan weer booster of lockdown
pi_202331403
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja de mening van de gemiddelde BNW-er is even steekhoudend als die van een longarts ofniet?
Bnw'ers leven huurvrij in de hoofden van pro-vaxxers
pi_202331455
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Pfizer wil zijn data pas in 2076 bekend maken ;') Schijnbaar hebben ze iets te verbergen.
Tsjerry wil helemaal niet bekend maken dat hij een vaccinatie heeft gehad. Schijnbaar heeft hij iets te verbergen.
pi_202331465
Boostershot is alleen voor mensen met morbide obesitas en onderliggende problemen.

Normale mensen hebben er helemaal niks aan.
pi_202331474
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Wat een onzin :')

Dat zou betekenen dat we hier n moeten beginnen met wederom een grootschalige vaccinatiecampagne.
Voor de booster ben je dan al redelijk laat.
Of bedoel je die voor zo rond de vakantieperiode?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_202331527
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:44 schreef machtpen het volgende:
Boostershot is alleen voor mensen met morbide obesitas en onderliggende problemen.

Normale mensen hebben er helemaal niks aan.
Wat als ik zeg dat dit ook geldt voor het vaccin.

We gaan nu kinderen van 12 vaccineren terwijl 70 jarigen naar lucht happen.
pi_202331605
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:46 schreef Derrazi het volgende:
We gaan nu kinderen van 12 vaccineren terwijl 70 jarigen naar lucht happen.
Probleem is dat je niet altijd weet dat je onderliggend lijden hebt. En dan kan zo'n virus lullig uitpakken. Ook bij jonge mensen.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 11:53:45 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202331633
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:44 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Voor de booster ben je dan al redelijk laat.
Of bedoel je die voor zo rond de vakantieperiode?
Lijkt me dat je iedereen een eerlijke kans wil geven om binnen de 9 maanden een booster te geven. De eerste prikken zijn in februari gezet, dat is 9 maanden geleden. Nou zal het wel een stuk beter geregeld zijn dan toen, maar vanaf mei zou ik al geen Europese qr code meer hebben. En mei gaan ze niet halen als ze eind januari pas beginnen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 11:55:56 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202331671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:46 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wat als ik zeg dat dit ook geldt voor het vaccin.

We gaan nu kinderen van 12 vaccineren terwijl 70 jarigen naar lucht happen.
Dat geldt niet voor het vaccin. Een booster doet echt helemaal niets als je een gezond immuunsysteem hebt. Een vaccin doet weldegelijk wat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202331752
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat geldt niet voor het vaccin. Een booster doet echt helemaal niets als je een gezond immuunsysteem hebt. Een vaccin doet weldegelijk wat.
Wat doet het vaccin precies als je een goed werkend immuunsysteem hebt?
pi_202331825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:00 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wat doet het vaccin precies als je een goed werkend immuunsysteem hebt?
Op een veilige manier leren aan je immuunsysteem hoe het het virus kan herkennen en uitschakelen.
pi_202331855
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:38 schreef hoechst het volgende:
Oke mooi.. er is dus een uitweg.
Als je het leven niet meer ziet zitten
Ik moest lachen.

De tering wat een drama om n klein klotespuitje :')
Google is your friend, abuse your friends
pi_202331878
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:06 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik moest lachen.

De tering wat een drama om n klein klotespuitje :')
Doen alsof je vecht tegen een internationaal complot is heel wat stoerder dan toegeven dat je bang voor naalden bent natuurlijk.
pi_202331890
Tja een griepprik haal je ook ieder jaar.
pi_202331941
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:08 schreef Cherni het volgende:
Tja een griepprik haal je ook ieder jaar.
Nee hoor.
pi_202331999
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hier was ik al bang voor. Elke 9 maanden ook echt.

Ik denk dat steeds meer mensen afhaken. Na 3 prikken heb ik het wel gezien gok ik.
Ligt er ook aan hoeveel gedoe het is. Als het een kwestie is van ns in de 9 maanden zonder aanmelding even langs een prikpost op het treinstation of in het buurtwinkelcentrum lopen en 5 minuten later weer buiten staan, is dat een ander verhaal dan wanneer je naar een mega-GGD-locatie aan de andere kant van de stad moet en daar 45 minuten bezig bent.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 25 november 2021 @ 12:17:31 #50
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202332003
Wat maakt nou dat de ene vaccinatie maar 1x hoeft en je lichaam het de rest van je leven onthoudt en dat deze meuk het als je gelukt hebt net 6 maanden blijft doen?

Is het ene virus zo onveranderlijk en corono te?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 25 november 2021 @ 12:18:15 #51
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_202332017
Ik kijk uit naar de inauguratie van Baudet-I, al zijn voorspellingen komen uit. Het coronabedrog brokkelt langzaam af.

Zeer stabiel genie.
pi_202332100
En na 3G, komt 4G, 5G en voor je het weet loop je rond met 6G.
Bevolking slikt toch alles.
Cindy De Vuyst
pi_202332163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:08 schreef Cherni het volgende:
Tja een griepprik haal je ook ieder jaar.
Staatstoestemming vragen om leuke dingen te mogen doen is dan weer uniek voor het jaar 2021, en alle jaren daarna uiteraard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202332181
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:17 schreef Tyr80 het volgende:
Wat maakt nou dat de ene vaccinatie maar 1x hoeft en je lichaam het de rest van je leven onthoudt en dat deze meuk het als je gelukt hebt net 6 maanden blijft doen?

Is het ene virus zo onveranderlijk en corono te?
Geen idee hoe het precies zit. Maar waarschijnlijk net zoiets als dat je sommige ziekten zoals waterpokken maar n keer in je leven kunt krijgen en je andere ziektes zoals verkoudheid veroorzaakt door rhino- of andere coronavirussen telkens weer krijgt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_202332187
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:22 schreef einzeinz het volgende:
En na 3G, komt 4G, 5G en voor je het weet loop je rond met 6G.
Bevolking slikt toch alles.
Dan heb je in ieder geval wel lekker snel internet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202332240
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:18 schreef Donaldson het volgende:
Ik kijk uit naar de inauguratie van Baudet-I, al zijn voorspellingen komen uit. Het coronabedrog brokkelt langzaam af.
Al mijn voorspellingen komen zeker uit *O*
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  donderdag 25 november 2021 @ 12:35:02 #57
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202332272
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan heb je in ieder geval wel lekker snel internet
Na mijn shot heb ik 2Mb extra gekregen lekker man
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 25 november 2021 @ 12:56:40 #58
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202332618
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:28 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Geen idee hoe het precies zit. Maar waarschijnlijk net zoiets als dat je sommige ziekten zoals waterpokken maar n keer in je leven kunt krijgen en je andere ziektes zoals verkoudheid veroorzaakt door rhino- of andere coronavirussen telkens weer krijgt.
quote:
"The body doesn't really forget," said Marc Jenkins, an immunologist at the University of Minnesota Medical School. Usually, when we get reinfected with a disease, it's not because our body has lost immunity. We get reinfected either because the pathogen mutated and our immune system no longer recognizes it, or because our bodies tend to mount a much lower immune response, he said.

Take the flu. This is a virus that can change its genes easily, Jenkins said. Just as our immune systems kill off one version of the virus, another emerges that our immune systems don't recognize. Not all viruses mutate so readily. For example, the polio virus can't easily change its genome, Jenkins said. That's why we've been so successful at (almost) eradicating it.

The common cold, and other viruses that don’t typically get past our upper respiratory tract, reinfect us not necessarily because they mutate rapidly, but because our body doesn't usually produce many antibodies against these pathogens in the first place, said Mark Slifka, an immunologist at the Oregon National Primate Research Center. "Our bodies are not worried about the upper respiratory tract," he said. That's what we're seeing with mild cases of COVID-19. The virus sticks to the upper respiratory tract, where the body does not treat it like a threat. In a 2020 preprint study (meaning it hasn't been peer reviewed yet) published in the database MedRxiv, 10 out of 175 patients who had mild symptoms recovered from COVID-19 without developing detectable antibodies.

For diseases that don't fall into either of these categories — meaning they don’t mutate rapidly and they generally prompt a strong immune response — immunity tends to last much longer. A 2007 study published in the New England Journal of Medicine found that it would take more than 200 years for even half of your antibodies to disappear after a measles or a mumps infection. The same study found similar results for Epstein-Barr virus, which causes mono. Still, antibody responses don't always last a lifetime. That same study found that it takes around 50 years to lose half of our chickenpox antibodies, and 11 years to lose half of our tetanus antibodies. That means that without a booster shot, you could theoretically become infected with one of these diseases as an adult.

Scientists still aren't sure why we maintain our antibody responses longer for some diseases compared with others. It's possible that some of these more common diseases, such as chickenpox and mono, actually are reinfecting us more frequently than we realize, but that the antibodies we do have crush the infection before we notice, Jenkins said. And in those cases, the immune system would be at full capacity again and again because of the reinfections. "It keeps our immunity vigilant," he noted. In contrast, "with tetanus, we're probably very rarely getting exposed, we're not stepping on a [dirty] nail very often."

Other scientists point out that the human immune system is trained to target pathogens that "look" a certain way, Slifka said. Bacteria and viruses tend to be symmetrical with a repetitive pattern of proteins across their surfaces. (Think about COVID-19 — it's a ball with evenly spaced spikes all over it.) One theory suggests that we mount a larger and longer-lasting immune response to more repetitive-looking pathogens. For example, the antibodies we produce against variola, the highly repetitively-structured smallpox virus, last a lifetime. Tetanus, however, isn't repetitive at all. It's the toxin produced by tetanus bacteria, not the bacteria itself, that makes us sick. Based on this theory, it's possible that our bodies aren't as well-trained to target this single, asymmetrical protein, Slifka said.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202332733
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:12 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Nee hoor.
Mensen in de risico groep wel. Maar daar hoor jij natuurlijk niet bij. :+
pi_202332848
Het gaat erom dat niet elk land zijn eigen regels opstelt mbt wie ze willen toelaten, dat je in Frankrijk al na 6 maanden een booster moet hebben, in Belgi na 12 maanden en in Spanje helemaal niet maakt het vrij onoverzichtelijk. Dus dan maar voor alle landen hetzelfde in de EU.
pi_202333146
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja de mening van de gemiddelde BNW-er is even steekhoudend als die van een longarts ofniet?
Ik heb het in mijn post niet over BNW-ers gehad.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 13:32:46 #62
319979 Fok-it
All is well
pi_202333172
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het in mijn post niet over BNW-ers gehad.
Weet ik. Maar je impliceert wel dat de mening van een deskundige er net zo min toe doet als van Kees van hiernaast.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202333201
slaafjes van Pfizer :W
Plaats hier uw advertentie
  Vis een optie? donderdag 25 november 2021 @ 13:35:08 #64
70532 loveli
N
pi_202333210
Als je dan toch periodiek gaat boosteren, waarom niet eind van de zomer? Dan zijn de geboosterden in het griepseizoen optimaal beschermd en in de zomer is er toch geen corona. Als je begin lente boostert, dan heb je er niet zoveel aan als het echt nodig is.
crap in = crap out
pi_202333237
Zolang het virus zich nog als een malle verspreidt in Europa en ziekenhuizen vol blijven stromen, lijkt het mij logisch dat deze koers wordt gevolgd. Eerst maar eens uit deze ellende geraken, dat is het allerbelangrijkste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202333270
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Zolang het virus zich nog als een malle verspreidt in Europa en ziekenhuizen vol blijven stromen, lijkt het mij logisch dat deze koers wordt gevolgd. Eerst maar eens uit deze ellende geraken, dat is het allerbelangrijkste.
Mooi dat wordt voor altijd dus. Corona gaat niet meer weg volgens experts.
pi_202333276
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Weet ik. Maar je impliceert wel dat de mening van een deskundige er net zo min toe doet als van Kees van hiernaast.
Nee, ook dat is niet waar. Ik geef enkel aan dat er omtrent bepaalde cijfers al eerder is gelogen en bovendien een gebrek van transparantie heerst richting de burger. We moeten het doen met wat losse, vage anekdotes.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202333308
Ze hebben tegen ons gelogen.
2 prikken zou voldoende moeten zijn.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 13:41:40 #69
319979 Fok-it
All is well
pi_202333319
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ook dat is niet waar. Ik geef enkel aan dat er omtrent bepaalde cijfers al eerder is gelogen en bovendien een gebrek van transparantie heerst richting de burger. We moeten het doen met wat losse, vage anekdotes.
Want longartsen maken geen deel uit van 'de burgers'?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202333366
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:39 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Mooi dat wordt voor altijd dus. Corona gaat niet meer weg volgens experts.
Dat corona niet meer weggaat, betekent niet dat de ziekenhuizen blijven volstromen op het moment dat het virus rondwaart.

Sowieso is het verdomd lastig om de toekomst te voorspellen. We weten het simpelweg niet.

Op dit moment schuilt er veel logica achter deze koers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202333434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat geldt niet voor het vaccin. Een booster doet echt helemaal niets als je een gezond immuunsysteem hebt. Een vaccin doet weldegelijk wat.
?

De booster is gewoon hetzelfde vaccin.
  donderdag 25 november 2021 @ 14:00:00 #72
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202333590
Geen probleem, geef mij de prik/boosters maar.

Laat de vieze mensen maar uit mijn buurt blijven, wil ze toch niet op vakantie
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  donderdag 25 november 2021 @ 14:01:05 #73
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202333607
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:03 schreef matigeuser het volgende:
Dus elke 9 maanden weer kans op bijwerkingen, volgens Hugo de Jonge zelfs elke keer een hogere kans op bijwerkingen, om toestemming van de overheid te krijgen om te mogen reizen.

En dit gaan we serieus allemaal doen?

Overigens is het inmiddels al 10-0 voor de 'Wappies'. Alle voorspellingen komen uit tot nu toe.
De wappies zijn ook de types die vieze mensen zijn, dus van mij mag de overheid NOG harder optreden, met tribunalen en gestapo als ik dit zelf mag zeggen.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 14:07:11 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202333679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
?

De booster is gewoon hetzelfde vaccin.
Ik ga niet eens meer proberen om jou basis biologie bij te brengen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202333935
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat corona niet meer weggaat, betekent niet dat de ziekenhuizen blijven volstromen op het moment dat het virus rondwaart.

Sowieso is het verdomd lastig om de toekomst te voorspellen. We weten het simpelweg niet.

Op dit moment schuilt er veel logica achter deze koers.
Op 2019 na zijn ziekenhuizen tijdens de herfst/winter periode consistent volgelopen. Waarom zou dat de komende jaren anders zijn?
pi_202333985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:28 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Op 2019 na zijn ziekenhuizen tijdens de herfst/winter periode consistent volgelopen. Waarom zou dat de komende jaren anders zijn?
Drukte in ziekenhuizen is wat anders dan code zwart naderen.

Als de zorg overbelast dreigt te raken, kan ik mij prima voorstellen dat wordt gekozen voor boosters. Of dat scenario zich in de toekomst blijft herhalen, vind ik moeilijk te voorspellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202334057
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Drukte in ziekenhuizen is wat anders dan code zwart naderen.

Als de zorg overbelast dreigt te raken, kan ik mij prima voorstellen dat wordt gekozen voor boosters. Of dat scenario zich in de toekomst blijft herhalen, vind ik moeilijk te voorspellen.
Een code zwart wordt al jaren geroepen sinds corona. Zelfs nu we 87% hebben gevaccineerd.
  donderdag 25 november 2021 @ 14:38:18 #78
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_202334063
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Zolang het virus zich nog als een malle verspreidt in Europa en ziekenhuizen vol blijven stromen, lijkt het mij logisch dat deze koers wordt gevolgd. Eerst maar eens uit deze ellende geraken, dat is het allerbelangrijkste.
Die kriebel in de keel die we corona noemen verspreid zich als een malle in de wereld. Als je vaccins al accepteert als uitweg. zorg dan dat die vaccins z.s.m. naar de derdewereld gaan. Dit is dweilen met de kraan open voor een kwaaltje waar alleen oudere mensen met onderliggend lijden iets van te vrezen hebben.
Zeer stabiel genie.
  donderdag 25 november 2021 @ 14:39:52 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_202334080
Op dit moment al, worden er niet spoedeisende operaties uitgesteld. We zitten op het randje van kiezen wie er een bed krijgt...

Er zijn meerdere maatregelen tegen te bedenken, maar de beste voor de korte termijn is toch echt wel zo'n booster prik.

Of je gaat wat meer onethische maatregelen bespreekbaar maken, zoals ze in Maleisi Singapore hebben gedaan. Dat wil ook niemand.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 25 november 2021 @ 14:40:30 #80
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_202334087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:38 schreef Donaldson het volgende:
Die kriebel in de keel die we corona noemen verspreid zich als een malle in de wereld. Als je vaccins al accepteert als uitweg. zorg dan dat die vaccins z.s.m. naar de derdewereld gaan. Dit is dweilen met de kraan open voor een kwaaltje waar alleen mensen met onderliggend lijden iets van te vrezen hebben.
Op dit moment hebben wij in de zorg geen last van mensen die in Afrika ziek worden... Dus waarom zou je dat doen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_202334108
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:37 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Een code zwart wordt al jaren geroepen sinds corona. Zelfs nu we 87% hebben gevaccineerd.
Dus eigenlijk is er helemaal niets aan de hand, bedoel je? We worden voor de gek gehouden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202334195
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ga niet eens meer proberen om jou basis biologie bij te brengen.
Liever niet met zulke domme uitspraken als hierboven.
pi_202334298
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:03 schreef matigeuser het volgende:

[...]

Overigens is het inmiddels al 10-0 voor de 'Wappies'. Alle voorspellingen komen uit tot nu toe.
Yeah right. :s)
Jullie willen wel hl graag gelijk hebben. Gelukkig is al jullie onzin al lang en breed weerlegd, maar dat geloven jullie toch niet. Maar dat betekent dus niet dat jullie gelijk hebben. Jullie bronnen zijn bewezen onbetrouwbaar gebleken. :)
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202334327
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:06 schreef AchJa het volgende:
Dit lijkt me voor vooral de antivaxxer wappies ook wel een belangrijk stukje uit dit bericht:
[..]

Tja, wappies blijven blind voor de realiteit. Ze dnken dat ze gelijk hebben, maar zitten er faliekant naast.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202334343
En dit is waar de groep ''gekken'' al een zeer lange tijd voor waarschuwen. Veel mensen die de farmaceuten en overheden vertrouwen willen niet zien dat dit n groot experiment is. En met de QR-code kun je dus niet vrijwillig mee doen aan dit experiment. Je totale vrijheid wordt gewoon met de tijd steeds wat meer afgenomen , zeer ernstige situatie dus.
pi_202334355
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Offtopic geneuzel, graag ontopic blijven.
Vervelend h, als jullie ongelijk hebben? Dan is het ineens offtopic geblaat.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202334377
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het prikken zelf kost idd weinig tijd. Ik maak me meer zorgen om het hele systeem eromheen (wereldwijd gezien).

We hebben straks nog veel meer verschillende vaccins (ook in NL komen er nog een aantal bij geloof ik). Zuid-Korea, waar de familie van mn vriendin woont, erkent momenteel mijn huidige vaccinatie niet eens (terwijl beide landen gewoon Pfizer gebruiken). De EU op zijn beurt erkent bv het russische vaccin niet.

Het gaat gewoon chaos worden met allerlei versies van allerlei verschillende vaccins. Vaccin X moet je misschien iedere 9 maanden nemen, maar vaccin Y maar eens in de 2 jaar oid. Maar die is dan misschien weer niet geldig in land X. All die apps, updates, formulieren, met reizen etc. Ik zie daar wel tegenop.

Achja, het zal tot wat gedoe leiden inderdaad. Maar als het helpt als ik 10 apps op mn telefoon zet, en dat draagt iets bij aan de volksgezondheid, kleine moeite.
pi_202334394
pi_202334447
quote:
Je bent stout tenzij je de overheid blind gehoorzaamt.
pi_202334483
Elke ochtend voordat je de deur uitgaat een prikje _O_ _O_
I will do what i must !!
pi_202334504
..

[ Bericht 50% gewijzigd door bombardariman op 25-11-2021 15:11:43 ]
pi_202334513
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je bent stout tenzij je de overheid blind gehoorzaamt.
Slaafjes van Rutten en co:

pi_202334530
Ze laten nu gewoon ff die boostercampagne te laat beginnen zodat iedereen collectief op Hugo kan kankeren dat hij weer veel te laat en onvoorbereid is.
Zodra dan de booster eindelijk toch beschikbaar is is iedereen blij dat ze eindelijk mogen.

Werkte met de eerste campagne ook prima 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 november 2021 @ 15:17:56 #94
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202334584
Ik ben twee keer gevaccineerd en verder jong en gezond, werk ook niet met kwetsbaren. Dan ga ik niet twee keer per jaar een prik halen, kom op zeg.

Dan blijf ik maar op zolder zitten de rest van m'n leven, gelukkig heb ik jullie dan nog.
pi_202334614
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:17 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben twee keer gevaccineerd en verder jong en gezond, werk ook niet met kwetsbaren. Dan ga ik niet twee keer per jaar een prik halen, kom op zeg.
Stel dat je in januari een prik neemt , dan moetje rond oktober weer ff aan de bel trekken voor een nieuwe prik. Alsof je een 80+ er bent die anders niet kan overleven. Blijkbaar hadden die groep wappies toch wel gelijk.

Binnenkort gaan ze met een nieuwe prikje komen. Namelijk de boormachine. Ff gat in boren ben je voorlopig zoet.
pi_202334648
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:17 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben twee keer gevaccineerd en verder jong en gezond, werk ook niet met kwetsbaren. Dan ga ik niet twee keer per jaar een prik halen, kom op zeg.

Dan blijf ik maar op zolder zitten de rest van m'n leven, gelukkig heb ik jullie dan nog.
Ik haat jullie allemaal, dus ik ga toch maar voor een booster.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 25-11-2021 15:31:58 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202334658
Artsen van het CWZ Canisius ziekenhuis in Nijmegen roepen op om te stoppen met vaccineren van gezonde mensen. Toch wil het systeem dat ook gezonde mensen 2x per jaar een prik laten zetten. Levenslang. Corona zal net zoals de griep nooit meer verdwijnen.

  donderdag 25 november 2021 @ 15:39:59 #98
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_202334828
Dit is dus weer een van de redenen dat ik niet gevaccineerd ben. Er is nog helemaal niet zoveel bekend over de werking die nu dus naar blijkt afneemt na een bepaalde tijd.

Ik wil best een vaccinatie, maar wel als er meer bekend is, over een paar jaar.
With love :*
pi_202334952
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef girlnextdoor. het volgende:
Dit is dus weer een van de redenen dat ik niet gevaccineerd ben. Er is nog helemaal niet zoveel bekend over de werking die nu dus naar blijkt afneemt na een bepaalde tijd.

Ik wil best een vaccinatie, maar wel als er meer bekend is, over een paar jaar.
Niet raar opkijken als je uiteindelijk wekelijks geprikt moet worden. Afweersysteem werkt door al die chemische zooi steeds minder lang mee. Nu is het per 9 maanden , uiteindelijk per week en misschien zelf iedere dag tot 24 uur infuus aan toe.
pi_202334966
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:56 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Yeah right. :s)
Jullie willen wel hl graag gelijk hebben. Gelukkig is al jullie onzin al lang en breed weerlegd, maar dat geloven jullie toch niet. Maar dat betekent dus niet dat jullie gelijk hebben. Jullie bronnen zijn bewezen onbetrouwbaar gebleken. :)
Wat een onzin. Wappies roepen al vanaf het begin dat:

- Maatregelen niet meer weg gaan en terugkerend worden
- Er een corona / green pass komt
- Dat er een QR code maatschappij komt
- Dat er meerdere vaccins nodig zijn in de toekomst om nog aan de maatschappij mee te kunnen blijven doen
- Vaccinatieplicht komt er aan
- Etc etc.

Van alles werd eerst gezegd 'dat is wappie gelul of dat zijn complottheorien'. Keer op keer komen ze allemaal uit. De enige die nog niet is uitgekomen, maar waarschijnlijk in de toekomst wel is:

- De QR maatschappij gaat nooit meer weg en worden in de toekomst meer elementen aan de QR toegevoegd zoals een persoonlijk CO2 budget, gezondheidsstatus en andere criteria om nog deel te kunnen nemen aan het sociaal maatschappelijk verkeer. Een Sociaal Kredietsysteem dus.

Dat laatste is, inderdaad, nog onbewezen. Al zijn er steeds meer signalen dat ook deze gewoon uit gaat komen. De EU werkt al een een 'EU Digital Passport' met daarop vergaande informatie die gekoppeld kan worden aan de QR. En inmiddels is het ook al bekend vanuit andere landen n de EU dat er om de 6-9 maanden een booster-vaccinatie genomen zal moeten worden, anders vervallen de verworven rechten van de QR code.

Wat daar verder achter zit of hoe mensen aan deze informatie komen, moet er niet toe doen. Alles waarvan mensen zoals jij 2 jaar geleden zeiden 'Dat kan nooit!' 'Dat komt hier nooit!' 'Wat een complottheorie!' is er nu gewoon al.

QR code laten zien, anders kom je al vrijwel nergens meer binnen. En dat gaat alleen nog maar erger worden.
pi_202334988
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:03 schreef AchJa het volgende:
Waar kan ik lezen dat het "iedere 9 maanden" moet?
Hier:
NWS / Iedere 9 maanden bijprikken anders niet op vakantie volgens de EU
pi_202335015
quote:
Kabinet beweert ook dat de verloop van die prikjes maar paar procent is. Terwijl de EU zegt dat er na 6 maanden niets van over blijft. Dus een effectiviteit terugloop van dik 100%
pi_202335029
Wat fijn de komende jaren nooit meer aso tokkie wappies op veel vakantieplaatsen. ^O^
pi_202335041
De boosterprik wordt de norm. Er komt een nieuwe groepje mensen erbij. ''De half-vaxers''. Wel gevaccineerd maar niet geboost.
pi_202335043
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:53 schreef bombardariman het volgende:

[..]
Kabinet beweert ook dat de verloop van die prikjes maar paar procent is. Terwijl de EU zegt dat er na 6 maanden niets van over blijft. Dus een effectiviteit terugloop van dik 100%
Waar en wie uit de eu zegt dat?
pi_202335044
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hier was ik al bang voor. Elke 9 maanden ook echt. (...) Na 3 prikken heb ik het wel gezien gok ik.
Ah joh, het went echt wel. ;)

De griepprik deed ik ook nooit (griep was bij mij altijd erg hevig, maar ook erg kort, hooguit 2-3 dagen en minstens 3 van de 4 griepgolven gingen geheel aan mij voorbij), tot ik opeens een vriendin in de buurt van Chicago kreeg waar het West-Nijlvirus destijds nogal rondwaarde en een griepprik volgens mijn huisarts "mogelijk wat extra bescherming bood". Sindsdien doe ik 'm gewoon bij de 1e oproep - ik sta er amper nog bij stil.

O ja, en je schijnt bij een coronaprik gratis nanochips ingespoten te krijgen... Bill Gates schijnt thuis namelijk een enorme tafel te hebben met daarop 8 miljard mini-joysticks waarmee hij zomaar iemands armen en benen kan bewegen - wie wil dat nou niet? (Vet lachen toch? :D :D :D )
pi_202335047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat een onzin. Wappies roepen al vanaf het begin dat:

- Maatregelen niet meer weg gaan en terugkerend worden
- Er een corona / green pass komt
- Dat er een QR code maatschappij komt
- Dat er meerdere vaccins nodig zijn in de toekomst om nog aan de maatschappij mee te kunnen blijven doen
- Vaccinatieplicht komt er aan
- Etc etc.

Van alles werd eerst gezegd 'dat is wappie gelul of dat zijn complottheorien'. Keer op keer komen ze allemaal uit. De enige die nog niet is uitgekomen, maar waarschijnlijk in de toekomst wel is:

- De QR maatschappij gaat nooit meer weg en worden in de toekomst meer elementen aan de QR toegevoegd zoals een persoonlijk CO2 budget, gezondheidsstatus en andere criteria om nog deel te kunnen nemen aan het sociaal maatschappelijk verkeer. Een Sociaal Kredietsysteem dus.

Dat laatste is, inderdaad, nog onbewezen. Al zijn er steeds meer signalen dat ook deze gewoon uit gaat komen. De EU werkt al een een 'EU Digital Passport' met daarop vergaande informatie die gekoppeld kan worden aan de QR. En inmiddels is het ook al bekend vanuit andere landen n de EU dat er om de 6-9 maanden een booster-vaccinatie genomen zal moeten worden, anders vervallen de verworven rechten van de QR code.

Wat daar verder achter zit of hoe mensen aan deze informatie komen, moet er niet toe doen. Alles waarvan mensen zoals jij 2 jaar geleden zeiden 'Dat kan nooit!' 'Dat komt hier nooit!' 'Wat een complottheorie!' is er nu gewoon al.

QR code laten zien, anders kom je al vrijwel nergens meer binnen. En dat gaat alleen nog maar erger worden.
We zullen het gaan zien of dat social credit systeem er gaat komen.
Niet alleen wappies zagen bepaalde dingen aankomen, maar ook gevaccineerden. We hebben nu eenmaal te maken met een pandemie, gecombineerd met voortschrijdend inzicht.
En mchten jullie op alle fronten gelijk krijgen, dan heb ik verkeerd gegokt (hoewel ik het wappiegebral van dood binnen 3-5 jaar door het vaccin niet geloof).
Ik wil niet in angst leven, iets wat ik wel bij heel veel wappies bespeur. Die leven vol angst in enge toekomstvisioenen, terwijl ik liever in het heden leef. Is een stuk aangenamer.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202335056
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:03 schreef AchJa het volgende:
Waar kan ik lezen dat het "iedere 9 maanden" moet?
Het wordt eerst 9 maanden, 3 voor regeringen om het boosterprogramma op te zetten, daarna iedere 6 maanden.
pi_202335067
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat staat letterlijk in de tekst. Na verloop van tijd neemt de effectiviteit van de coronavaccins iets af. De extra inenting, ook wel boosterprik genoemd, is bedoeld om dat effect tegen te gaan. En die booster zal ook afnemen etc die data is gewoon te bekijken.
maar nergens staat dat de 3e prik ook 9 maanden effectiviteit afneemt + is dit per middel verschillend. zo geeft moderna haast geen afname van anti stoffen.
pi_202335076
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:49 schreef bombardariman het volgende:

[..]
Niet raar opkijken als je uiteindelijk wekelijks geprikt moet worden. Afweersysteem werkt door al die chemische zooi steeds minder lang mee. Nu is het per 9 maanden , uiteindelijk per week en misschien zelf iedere dag tot 24 uur infuus aan toe.
Welke specifieke delen zijn "chemische rotzooi"?
pi_202335094
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke specifieke delen zijn "chemische rotzooi"?
Die delen waardoor gevaccineerde moeders baby's krijgen met ernstige hartproblemen.
pi_202335095
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
maar nergens staat dat de 3e prik ook 9 maanden effectiviteit afneemt + is dit per middel verschillend. zo geeft moderna haast geen afname van anti stoffen.
Voor jonge mensen neemt de effectiviteit ook helemaal niet af. Maar wel even aansluiten jongens, we doen het allemaal samen toch? Vooral voor Dikke Henk van 78 die geen zin heeft om berhaupt een prik te halen.
pi_202335116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef bombardariman het volgende:

[..]
Die delen waardoor gevaccineerde moeders baby's krijgen met ernstige hartproblemen.
verdraai de feiten. Zwangere ongevaccineerden zijn juist kwetsbaar en komen opic. Juist zwangeren die covid doormaken ziet men ernstige problemen bij de foetus.
pi_202335120
Eerste zeiden ze 1 prik is genoeg. Daarna zeiden ze van 2 prikjes is wel voldoende. Daarna zeiden ze van booster is nodig anders mag je de landgrenzen niet over. En nu komen ze dus aan met on-eindig prikjes en wel 2x per jaar , wat dus hoogst waarschijnlijk nog veel meer zal worden aangezien dit soort middelen steeds minder effectief worden. Iedereen werd door de wappies gewaarschuwd , niemand geloofde het.
pi_202335158
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:39 schreef girlnextdoor. het volgende:
Dit is dus weer een van de redenen dat ik niet gevaccineerd ben. Er is nog helemaal niet zoveel bekend over de werking die nu dus naar blijkt afneemt na een bepaalde tijd.

Ik wil best een vaccinatie, maar wel als er meer bekend is, over een paar jaar.
Heb je ooit geprobeerd om na te gaan of deze redenatie misschien slecht genformeerd en onlogisch is?
pi_202335173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef bombardariman het volgende:

[..]
Die delen waardoor gevaccineerde moeders baby's krijgen met ernstige hartproblemen.
Wat zijn die delen?
pi_202335213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef bombardariman het volgende:
Eerste zeiden ze 1 prik is genoeg. Daarna zeiden ze van 2 prikjes is wel voldoende. Daarna zeiden ze van booster is nodig anders mag je de landgrenzen niet over. En nu komen ze dus aan met on-eindig prikjes en wel 2x per jaar , wat dus hoogst waarschijnlijk nog veel meer zal worden aangezien dit soort middelen steeds minder effectief worden. Iedereen werd door de wappies gewaarschuwd , niemand geloofde het.
Tot nu toe heb je ook nog geen enkele reden gegeven waarom die prikjes zo eng zijn. Vanwaar zo bang voor naalden?


Imho moet ieder covid topic zo'n plaatje aan de start van iedere pagina hebben om al die viesboze mensen met naaldangst weg te jagen.
pi_202335230
Ik wou berhaupt geen vaccin want ik vond dat niet nodig voor gezonde jonge mensen. Heb hem toch maar genomen om de zwakkeren te beschermen en mij hierin laten overtuigen door dierbaren, politiek en media. Nu opeens worden we gedwongen tot meer en meer prikken, desnoods door elkaar. Jonge gezonde mensen moeten maar prikken halen omdat ze dit anders zullen betalen met hun vrijheid, dit terwijl een vaccin hun nagenoeg geen gezondheidsvoordelen oplevert. Om nog maar te zwijgen over de eventuele risico’s. Ik vind dat nogal wat…
pi_202335247
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waar en wie uit de eu zegt dat?
Nogmaals deze vraag aan jou bombariman jij zegt nog meer en komt met minder logica en als de overheid die je onbetrouwaarheid verwijt. Dus laat eerst zelf maar eens je eigen betrouwbaarheid zien door dingen die je hier roept te onderbouwen.
pi_202335276
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:14 schreef Drekkoning het volgende:
Ze laten nu gewoon ff die boostercampagne te laat beginnen zodat iedereen collectief op Hugo kan kankeren dat hij weer veel te laat en onvoorbereid is.
Zodra dan de booster eindelijk toch beschikbaar is is iedereen blij dat ze eindelijk mogen.

Werkte met de eerste campagne ook prima 8-)
Die booster is ook te laat ingezet. Bovendien overbezette lijnen. Uiteindelijk voor de lange termijn zul je de zorg aanzienlijk moeten uitbreiden. Hoe eerder hoe beter. We kunnen niet steeds alles blijven dichtgooien.
pi_202335310
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
We zullen het gaan zien of dat social credit systeem er gaat komen.
Niet alleen wappies zagen bepaalde dingen aankomen, maar ook gevaccineerden. We hebben nu eenmaal te maken met een pandemie, gecombineerd met voortschrijdend inzicht.
En mchten jullie op alle fronten gelijk krijgen, dan heb ik verkeerd gegokt (hoewel ik het wappiegebral van dood binnen 3-5 jaar door het vaccin niet geloof).
Ik wil niet in angst leven, iets wat ik wel bij heel veel wappies bespeur. Die leven vol angst in enge toekomstvisioenen, terwijl ik liever in het heden leef. Is een stuk aangenamer.
Dat laatste kan kloppen. Ik voel inderdaad zeker angst / stress voor de toekomst.

Ik mag momenteel vrijwel nergens meer naar binnen, zelfs niet naar de sportschool. Heb al mijn abonnementen op moeten zeggen. Daarnaast zie ik inmiddels in landen om ons heen (Oostenrijk / Duitsland) de vaccinatieplicht ingevoerd en aangekondigd worden. Met hoge boetes daarop. Het is nog onduidelijk wat er gebeurt als je niet betaalt. Maar ook niet wat er gebeurt als je wl betaalt. Ben je er dan vanaf? Of keert dit maandelijks terug?

Daarnaast zie ik een tweedeling in de samenleving. Vooral haat van de 'vaxxers' tegen de 'anti vaxxers' die ze verantwoordelijk houden voor de shit waarin we nu zitten. Dagelijks zie ik doodverwensingen en opmerkingen als 'ze moeten de anti vaxxers zorg weigeren, dood laten gaan, vaccinatieverplichten met geweld, etc.

Ik acht de kans vrij groot dat dit verkeerd kan gaan aflopen. We zijn niet meer n volk. Het ene gedeelte van het volk heeft zelfs meer rechten dan het andere. Systematische discriminatie. En ook de verdeeldheid onderling is groter dan ooit. Vriendschappen gaan kapot. Families vallen uit elkaar. Alleen door een andere keuze.

De geest is uit de fles en die krijg je er niet meer zo makkelijk in. Kijkend naar landen als Australi, Oostenrijk en Isral scheppen een dystopisch beeld van een tirannieke overheid die hun burgers medische behandelingen verplicht, uitsluit van deelname aan de maatschappij, zelfs hun werk en dus inkomen in gevaar brengt en in het geval van Australi zelfs opsluit in kampen...

En dat allemaal in 1.5 jaar tijd onder het smoesjes van, laten we eerlijk zijn, toch een vrij zielig virusje. En moet je kijken wat mensen nu al bereid zijn om in te leveren. 'Ach het is maar een QR-code'.

Hoe iemand hier, met een beetje verstand en historisch besef, niet ongerust van kan raken is mij een raadsel.

Maar succes, zolang jij netjes meedoet en je prikjes haalt en overal netjes je QR code laat zien is er vooralsnog wellicht weinig aan de hand voor jou. Maar wat als er in de toekomst meerdere eisen gesteld worden aan je groene vinkje? Of dingen die jij ook niet wilt of aandurft?

Denken dat het hierbij blijft is cht naef. Maar goed, ignorance is bliss.
pi_202335331
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
We zullen het gaan zien of dat social credit systeem er gaat komen.
Niet alleen wappies zagen bepaalde dingen aankomen, maar ook gevaccineerden. We hebben nu eenmaal te maken met een pandemie, gecombineerd met voortschrijdend inzicht.
En mchten jullie op alle fronten gelijk krijgen, dan heb ik verkeerd gegokt (hoewel ik het wappiegebral van dood binnen 3-5 jaar door het vaccin niet geloof).
Ik wil niet in angst leven, iets wat ik wel bij heel veel wappies bespeur. Die leven vol angst in enge toekomstvisioenen, terwijl ik liever in het heden leef. Is een stuk aangenamer.
Iets waar 99,8 a 99,9% van de mensen GEEN last van heeft is geen pandemie, hoe leuk ze het ook brengen in de media. Ebola dat was een pandemie, alhoewel ze die snel hebben kunnen insluiten.
pi_202335333
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:53 schreef bombardariman het volgende:

[..]
Kabinet beweert ook dat de verloop van die prikjes maar paar procent is. Terwijl de EU zegt dat er na 6 maanden niets van over blijft. Dus een effectiviteit terugloop van dik 100%
Wat het kabinet zegt is niet van belang, wel wat het doet. Ze liegen en draaien al de hele tijd, dus dat neem ik niet meer serieus.

Als je binnen een jaar al 2 prikken hebt gehad en dan eigenlijk alweer aan een 3e moet, dan wil dat zeggen dat het gewoon niet meer goed werkt. Klaar. En als je naar de huidige corona-cijfers kijkt dan klopt dat beeld ook. 9/10 mensen zijn gevaccineerd en we zitten met de grootste aantallen ooit. En het is pas herfst.
pi_202335448
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:02 schreef bombardariman het volgende:
Eerste zeiden ze 1 prik is genoeg. Daarna zeiden ze van 2 prikjes is wel voldoende. Daarna zeiden ze van booster is nodig anders mag je de landgrenzen niet over. En nu komen ze dus aan met on-eindig prikjes en wel 2x per jaar , wat dus hoogst waarschijnlijk nog veel meer zal worden aangezien dit soort middelen steeds minder effectief worden. Iedereen werd door de wappies gewaarschuwd , niemand geloofde het.
men wordt aan t lijntje gehouden.
Plaats hier uw advertentie
pi_202335505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:00 schreef dycto het volgende:
Uitstekend nieuws voor landen als Albani, Bulgarije en Turkije die hierdoor waarschijnlijk een hoop extra toeristen tegemoet gaan zien.
Gaat Bulgarije uit de EU dan?
pi_202335713
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_202335744
I will do what i must !!
pi_202335762
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
We zullen het gaan zien of dat social credit systeem er gaat komen.
Niet alleen wappies zagen bepaalde dingen aankomen, maar ook gevaccineerden. We hebben nu eenmaal te maken met een pandemie, gecombineerd met voortschrijdend inzicht.
En mchten jullie op alle fronten gelijk krijgen, dan heb ik verkeerd gegokt (hoewel ik het wappiegebral van dood binnen 3-5 jaar door het vaccin niet geloof).
Ik wil niet in angst leven, iets wat ik wel bij heel veel wappies bespeur. Die leven vol angst in enge toekomstvisioenen, terwijl ik liever in het heden leef. Is een stuk aangenamer.
Als je met 100 de bocht uit dreigt te vliegen, kun je je ogen sluiten en doen alsof er niks aan de hand is. In de seconde, in het moment blijven leven, geloven dat alles in orde is en zal blijven.

Of je kan een stressreactie krijgen waardoor je adrenaline gaat pompen en je hard op de rem trapt, zodat je het ongeluk voorkomt.

Dat kan je dan 'angst' noemen om uit de bocht te vliegen, maar dat is het niet. Het is een reactie die ervoor zorgt dat je in actie komt omdat je ziet dat het anders misgaat.

Dat soort reacties zijn volstrekt normaal als mensen dreigen hun inkomen te verliezen bijvoorbeeld. Want dan zul je toch echt met een oplossing moeten komen.

Er zijn ondertussen al miljoenen mensen die n zo'n situatie terecht zijn gekomen. Nog niet in Nederland, maar de kans dat dat gaat komen is ondertussen erg groot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-11-2021 16:51:38 ]
pi_202335788
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat laatste kan kloppen. Ik voel inderdaad zeker angst / stress voor de toekomst.

Ik mag momenteel vrijwel nergens meer naar binnen, zelfs niet naar de sportschool. Heb al mijn abonnementen op moeten zeggen. Daarnaast zie ik inmiddels in landen om ons heen (Oostenrijk / Duitsland) de vaccinatieplicht ingevoerd en aangekondigd worden. Met hoge boetes daarop. Het is nog onduidelijk wat er gebeurt als je niet betaalt. Maar ook niet wat er gebeurt als je wl betaalt. Ben je er dan vanaf? Of keert dit maandelijks terug?

Daarnaast zie ik een tweedeling in de samenleving. Vooral haat van de 'vaxxers' tegen de 'anti vaxxers' die ze verantwoordelijk houden voor de shit waarin we nu zitten. Dagelijks zie ik doodverwensingen en opmerkingen als 'ze moeten de anti vaxxers zorg weigeren, dood laten gaan, vaccinatieverplichten met geweld, etc.

Ik acht de kans vrij groot dat dit verkeerd kan gaan aflopen. We zijn niet meer n volk. Het ene gedeelte van het volk heeft zelfs meer rechten dan het andere. Systematische discriminatie. En ook de verdeeldheid onderling is groter dan ooit. Vriendschappen gaan kapot. Families vallen uit elkaar. Alleen door een andere keuze.

De geest is uit de fles en die krijg je er niet meer zo makkelijk in. Kijkend naar landen als Australi, Oostenrijk en Isral scheppen een dystopisch beeld van een tirannieke overheid die hun burgers medische behandelingen verplicht, uitsluit van deelname aan de maatschappij, zelfs hun werk en dus inkomen in gevaar brengt en in het geval van Australi zelfs opsluit in kampen...

En dat allemaal in 1.5 jaar tijd onder het smoesjes van, laten we eerlijk zijn, toch een vrij zielig virusje. En moet je kijken wat mensen nu al bereid zijn om in te leveren. 'Ach het is maar een QR-code'.

Hoe iemand hier, met een beetje verstand en historisch besef, niet ongerust van kan raken is mij een raadsel.

Maar succes, zolang jij netjes meedoet en je prikjes haalt en overal netjes je QR code laat zien is er vooralsnog wellicht weinig aan de hand voor jou. Maar wat als er in de toekomst meerdere eisen gesteld worden aan je groene vinkje? Of dingen die jij ook niet wilt of aandurft?

Denken dat het hierbij blijft is cht naef. Maar goed, ignorance is bliss.
Ik zie met name een groep geradicaliseerde mafketels die 2 dagen licht ongemak niet wil nemen om mensen hun leven te redden. Is het niet voor het virus zelf, dan wel om onze ziekenhuizen wat lucht te geven voor andere zieken.

En ik zeg geradicaliseerde mafketels omdat ze non stop met halve waarheden, hele leugens en de meest idiote samenzweringen komen om anderen ook bang te maken en in toenemende mate geweld ook niet schuwen.
pi_202335898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:30 schreef bombardariman het volgende:
Binnenkort:

Neem je geen booster prik? Dan zorgt de overheid ervoor dat je elektra n water wordt afgesloten in huis. Maatregelen zullen steeds zwaarder en zwaarder worden. Ik kijk nergens meer van op.
Klopt. En als je dan nog steeds geen prikje neemt, binden we je vast aan een paal en bekogelen we je met rotte eieren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202335967
Voor deze 9 maanden baby booster geldt vast geen 1-kindpolitiek. ;)
  donderdag 25 november 2021 @ 16:57:54 #133
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202335978
Ik heb allang geaccepteerd dat we in een dictatuur terecht zijn gekomen
die straffen ook op die rellen . extreem zwaar voor NL begrippen

ik ben in 2010 vlakbij metro station slinge in rotterdam in elkaar getrapt tijdens een beroving
1 is opgepakt met 40 uur taakstraf voor zware mishandeling en beroving

en wat krijgen deze demonstranten? gevangenisstraf terwijl geen agent zwaar is verwond
Die rellen komen omdat mensen het niet meer pikken na 2 jaar ellende

mensen die klagen op facebook hun facebook word afgesloten, als je over vaccinaties praat op youtube krijg je geen inkomsten meer op je kanaal, we worden steeds meer onderdrukt

skiezo heeft gelijk met dit nummer

pi_202336038
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:30 schreef bombardariman het volgende:
Binnenkort:

Neem je geen booster prik? Dan zorgt de overheid ervoor dat je elektra n water wordt afgesloten in huis. Maatregelen zullen steeds zwaarder en zwaarder worden. Ik kijk nergens meer van op.
Zou je er werkelijk niet van opkijken als er morgen een dinosaurus bij je aanbelt die je in vloeiend Fries vraagt of je van pindakaas houdt?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 17:08:31 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_202336153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:57 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat we in een dictatuur terecht zijn gekomen
Ik heb allang geaccepteerd dat er in Nederland een schrikbarend hoog aantal mensen woont wat totaal geen idee heeft wat het woord dictatuur betekent.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202336250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat laatste kan kloppen. Ik voel inderdaad zeker angst / stress voor de toekomst.

Ik mag momenteel vrijwel nergens meer naar binnen, zelfs niet naar de sportschool. Heb al mijn abonnementen op moeten zeggen. Daarnaast zie ik inmiddels in landen om ons heen (Oostenrijk / Duitsland) de vaccinatieplicht ingevoerd en aangekondigd worden. Met hoge boetes daarop. Het is nog onduidelijk wat er gebeurt als je niet betaalt. Maar ook niet wat er gebeurt als je wl betaalt. Ben je er dan vanaf? Of keert dit maandelijks terug?

Daarnaast zie ik een tweedeling in de samenleving. Vooral haat van de 'vaxxers' tegen de 'anti vaxxers' die ze verantwoordelijk houden voor de shit waarin we nu zitten. Dagelijks zie ik doodverwensingen en opmerkingen als 'ze moeten de anti vaxxers zorg weigeren, dood laten gaan, vaccinatieverplichten met geweld, etc.

Ik acht de kans vrij groot dat dit verkeerd kan gaan aflopen. We zijn niet meer n volk. Het ene gedeelte van het volk heeft zelfs meer rechten dan het andere. Systematische discriminatie. En ook de verdeeldheid onderling is groter dan ooit. Vriendschappen gaan kapot. Families vallen uit elkaar. Alleen door een andere keuze.

De geest is uit de fles en die krijg je er niet meer zo makkelijk in. Kijkend naar landen als Australi, Oostenrijk en Isral scheppen een dystopisch beeld van een tirannieke overheid die hun burgers medische behandelingen verplicht, uitsluit van deelname aan de maatschappij, zelfs hun werk en dus inkomen in gevaar brengt en in het geval van Australi zelfs opsluit in kampen...

En dat allemaal in 1.5 jaar tijd onder het smoesjes van, laten we eerlijk zijn, toch een vrij zielig virusje. En moet je kijken wat mensen nu al bereid zijn om in te leveren. 'Ach het is maar een QR-code'.

Hoe iemand hier, met een beetje verstand en historisch besef, niet ongerust van kan raken is mij een raadsel.

Maar succes, zolang jij netjes meedoet en je prikjes haalt en overal netjes je QR code laat zien is er vooralsnog wellicht weinig aan de hand voor jou. Maar wat als er in de toekomst meerdere eisen gesteld worden aan je groene vinkje? Of dingen die jij ook niet wilt of aandurft?

Denken dat het hierbij blijft is cht naef. Maar goed, ignorance is bliss.
Amen.
  donderdag 25 november 2021 @ 17:23:51 #137
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202336309
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik heb allang geaccepteerd dat er in Nederland een schrikbarend hoog aantal mensen woont wat totaal geen idee heeft wat het woord dictatuur betekent.
Dat de overheid je iets oplegd / dwingt

bijvoorbeeld: ik kan een boete krijgen als ik zonder mondkap in een winkel loop.
Terwijl eerder Rutte heeft gezegd dat mondkapjes niet echt werken helemaal in het begin van 2020

dat is 1 voorbeeld.
pi_202336322
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat de overheid je iets oplegd / dwingt

bijvoorbeeld: ik kan een boete krijgen als ik zonder mondkap in een winkel loop.
Terwijl eerder Rutte heeft gezegd dat mondkapjes niet echt werken helemaal in het begin van 2020

dat is 1 voorbeeld.
Dan is praktisch elk land wel een dictatuur in jouw ogen.
pi_202336468
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202336505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:10 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja en dan allemaal hun QR kwijt. Mensen gaan niet afhaken als je straks het CTB nodig hebt om naar je werk of studie te mogen.

En precies daarom gaan ze het overal uitrollen nu.
Zieke ontwikkeling dit. En dat zeg ik als 2x gevaccineerde.
Krekker is de bom!
pi_202336534
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:57 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat we in een dictatuur terecht zijn gekomen
die straffen ook op die rellen . extreem zwaar voor NL begrippen

ik ben in 2010 vlakbij metro station slinge in rotterdam in elkaar getrapt tijdens een beroving
1 is opgepakt met 40 uur taakstraf voor zware mishandeling en beroving

en wat krijgen deze demonstranten? gevangenisstraf terwijl geen agent zwaar is verwond
Die rellen komen omdat mensen het niet meer pikken na 2 jaar ellende

mensen die klagen op facebook hun facebook word afgesloten, als je over vaccinaties praat op youtube krijg je geen inkomsten meer op je kanaal, we worden steeds meer onderdrukt

skiezo heeft gelijk met dit nummer

"Zelfs die hoerenzoon Wilders heeft soms gelijk"

Op zich wel mooi hoe allochtonen en FvD/PVV-ers elkaar in deze tijd vinden in een strijd tegen de discriminerende D66/VVD-ers.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 25 november 2021 @ 17:43:18 #142
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202336545
echt he, dat een mocro uit schilderswijk dat nog eens zegt hahaha _O_
pi_202336614
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
We zullen het gaan zien of dat social credit systeem er gaat komen.
Niet alleen wappies zagen bepaalde dingen aankomen, maar ook gevaccineerden. We hebben nu eenmaal te maken met een pandemie, gecombineerd met voortschrijdend inzicht.
En mchten jullie op alle fronten gelijk krijgen, dan heb ik verkeerd gegokt (hoewel ik het wappiegebral van dood binnen 3-5 jaar door het vaccin niet geloof).
Ik wil niet in angst leven, iets wat ik wel bij heel veel wappies bespeur. Die leven vol angst in enge toekomstvisioenen, terwijl ik liever in het heden leef. Is een stuk aangenamer.
Je zegt het goed, ook gevaccineerden. Niemand wil in angst leven. Of een sociaal credit systeem er nu komt of niet, angstig maakt mij dat totaal niet. Maar ik probeer wel voor mij persoonlijk een plan te hebben mocht dat wel het geval worden.

Het zijn vaak de mensen die van dag tot dag leven vaak de grootste klagers zijn. Plots worden ze geconfronteerd met ongemak waar ze niet op voorbereid zijn of niet met een tegenslag om kunnen gaan.

Sparen voor je oude dag of toekomst is daar ook een mooi voorbeeld van. Oh we zien het wel. De meeste zien het als het al te laat is.

Het heeft niets met complotten te maken. Helaas heb je inderdaad mensen die denken dat de aarde plat is, Bill Gates de duivel is, vaccins nanabots bezitten, de wereld vergaat binnen 10 jaar. Ja het is triest dat juist deze mensen steeds aan het woord komen. De gematigde personen die gevaccineerd zijn omdat het om de volksgezondheid gaat en de zorg compleet overbelast raakt maar tegen een QR code zijn komen niet aan bod. En dat is een grote groep.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:04:56 #144
414785 sirdanilot
pi_202336846
Nou we kunnen er, afgaande op frankrijk, al vanuit gaan dat het 5 maanden wordt ipv 9 maanden.

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202336959
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
Nou we kunnen er, afgaande op frankrijk, al vanuit gaan dat het 5 maanden wordt ipv 9 maanden.

[ afbeelding ]
Wappies hadden dus toch wel gelijk.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:14:43 #146
414785 sirdanilot
pi_202336979
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:13 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Wappies hadden dus toch wel gelijk.
Maar toch mn vrienden noemen alles wat ik zeg een doemscenario.

:')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202337007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Maar toch mn vrienden noemen alles wat ik zeg een doemscenario.

:')
Klinisch ethicus dr.Erwin Kompanje had en heeft gelijk:

  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:18:46 #148
319979 Fok-it
All is well
pi_202337037
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat de overheid je iets oplegd / dwingt

bijvoorbeeld: ik kan een boete krijgen als ik zonder mondkap in een winkel loop.
Terwijl eerder Rutte heeft gezegd dat mondkapjes niet echt werken helemaal in het begin van 2020

dat is 1 voorbeeld.
Stop hier gewoon maar mee
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:20:08 #149
414785 sirdanilot
pi_202337056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Stop hier gewoon maar mee
Waarom ? Er werd in het begin van de pandemie inderdaad gezegd dat mondkapjes weinig tot geen nut hadden, door de NL regering. Het geinige is dat men in de VS juist heel vroeg was met het erkennen van het nut van mondkapjes, veel eerder dan NL.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:20:54 #150
319979 Fok-it
All is well
pi_202337070
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Waarom ? Er werd in het begin van de pandemie inderdaad gezegd dat mondkapjes weinig tot geen nut hadden, door de NL regering. Het geinige is dat men in de VS juist heel vroeg was met het erkennen van het nut van mondkapjes, veel eerder dan NL.
Ja, dat ons kabinet faalt met het coronabeleid heeft echt vrij weinig met een dictatuur te maken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:21:05 #151
414785 sirdanilot
pi_202337075
OVerigens vind ik mondkapjes zelf nog altijd een goede maatregel. Ik was de eerste die de mondkapjes om had en ik doe ze ook niet meer af.

Alleen toen ik laatst in NL was had echt werkelijk niemand een mondkapje om. Ja toen dacht ik wel van weet je ik laat het maar zitten. Maar in ierland zijn ze nooit weggeweest.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202337110
Dat de EU zulk soort beleid dicteert, geeft aan dat de EU veel meer dan de VS in handen is van niet nader te noemen enge clubs die ons tirannie opleggen. In de VS kan je nog altijd zonder vaccin of test van New York naar Florida vliegen bijvoorbeeld.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:23:51 #153
414785 sirdanilot
pi_202337115
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja, dat ons kabinet faalt met het coronabeleid heeft echt vrij weinig met een dictatuur te maken
Zowel een democratie als een dictatuur kan natuurlijk falen. En uiteraard is men ooit begonnen als democratie.

Maar nu dat de formatie op kunstmatige wijze uitgesteld wordt en de demissionaire Rutte en de Jonge maar hun bevoegdheid te buiten blijven gaan kan je eigenlijk niet meer spreken van een op democratische wijze gekozen regering.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:26:04 #154
319979 Fok-it
All is well
pi_202337141
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zowel een democratie als een dictatuur kan natuurlijk falen. En uiteraard is men ooit begonnen als democratie.

Maar nu dat de formatie op kunstmatige wijze uitgesteld wordt en de demissionaire Rutte en de Jonge maar hun bevoegdheid te buiten blijven gaan kan je eigenlijk niet meer spreken van een op democratische wijze gekozen regering.
Dus omdat de gekozen volksvertegenwoordigers niet tot een coalitie kunnen komen zijn ze opeens ondemocratisch gekozen? What the hell?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:27:11 #155
414785 sirdanilot
pi_202337161
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus omdat de gekozen volksvertegenwoordigers niet tot een coalitie kunnen komen zijn ze opeens ondemocratisch gekozen? What the hell?
Nee, omdat ze nieuw beleid doorvoeren maar wel demissionair zijn.

Een demissionair kabinet hoort lopende zaken af te handelen. Niet compleet nieuwe wetgeving in te voeren zoals die QR codes , 2 G etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:28:02 #156
319979 Fok-it
All is well
pi_202337174
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee, omdat ze nieuw beleid doorvoeren maar wel demissionair zijn.

Een demissionair kabinet hoort lopende zaken af te handelen. Niet compleet nieuwe wetgeving in te voeren zoals die QR codes , 2 G etc.
Wel als je in een crisissituatie zit?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 25 november 2021 @ 18:28:31 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202337182
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee, omdat ze nieuw beleid doorvoeren maar wel demissionair zijn.

Een demissionair kabinet hoort lopende zaken af te handelen. Niet compleet nieuwe wetgeving in te voeren zoals die QR codes , 2 G etc.
Dat mag een demissionair kabinet prima zolang ze een meerderheid in de TK hebben die dat steunen.

En raad eens hoe die meerderheid daar is gekomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 18:29:08 #158
319979 Fok-it
All is well
pi_202337191
Maar nogmaals, wat is daar dictatoriaal aan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202337223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
Nou we kunnen er, afgaande op frankrijk, al vanuit gaan dat het 5 maanden wordt ipv 9 maanden.

[ afbeelding ]
Geldt dit ook voor Nederlandse 65+ers vanaf 15 december in Frankrijk? Wie weet dit?
pi_202337243
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:56 schreef laforest het volgende:
Het wordt eerst 9 maanden, 3 voor regeringen om het boosterprogramma op te zetten, daarna iedere 6 maanden.
Ook voor jou:

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:32 schreef AchJa het volgende:
Kun je het deel even quoten dat het elke negen maanden moet?
pi_202337254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:31 schreef jakosi het volgende:

[..]
Geldt dit ook voor Nederlandse 65+ers vanaf 15 december in Frankrijk? Wie weet dit?
Ik lees het antwoord al:

//Boosterprik en 3e dosis vaccin

Update 25/11 Frankrijk adviseert een boosterprik in de volgende gevallen:

voor alle Fransen van 18+ waarvan de 2e dosis van het vaccin Pfizer, Moderna of AstraZeneca meer dan 5 maanden oud is
voor alle Fransen van 18+ waarvan de monodosis van het vaccin Janssen meer dan 1 maand oud is

Gevolgen voor de Franse binnenlandse coronapas (vooralsnog alleen van toepassing voor Frans ingezetenen, dus niet voor toeristen):

per 15 december: verval van coronapas voor 65-plussers waarvan de 2e vaccinatie meer dan 7 maanden oud is
per 15 januari: verval van coronapas voor 18-plussers waarvan de 2e vaccinatie meer dan 7 maanden oud is

Frankrijk telt 1.100 vaccinatiecentra en apothekers en huisartsen mogen meeprikken voor de derde dosis. Fransen waarvan de vaccinatie ‘verlopen’ is mogen vrij (zonder brief) een afspraak maken

https://www.frankrijk.nl/(...)k-nieuws-reisadvies/
pi_202337316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:50 schreef matigeuser het volgende:
Wat een onzin. Wappies roepen al vanaf het begin dat:

- Maatregelen niet meer weg gaan en terugkerend worden
Zolang de ziekenhuizen het niet aankunnen zullen de maatregelen blijven idd met dank aan de wapstersukkels die zich niet laten vaccineren en coronafeestjes organiseren en dus voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor het zorginfarct.

Ergo, als de pandemie is opgelost/ in de hand is zullen de regels weer verdwijnen.

quote:
- Er een corona / green pass komt
Wat bedoel je hier mee?

quote:
- Dat er een QR code maatschappij komt
Net zo tijdelijk als het eerste punt.

quote:
- Dat er meerdere vaccins nodig zijn in de toekomst om nog aan de maatschappij mee te kunnen blijven doen
Je kunt ook zonder vaccin gewoon me blijven doen.

quote:
- Vaccinatieplicht komt er aan
Waar basseer je dat op?

quote:
- Etc etc.
Welk etc. dan?

quote:
Van alles werd eerst gezegd 'dat is wappie gelul of dat zijn complottheorien'. Keer op keer komen ze allemaal uit. De enige die nog niet is uitgekomen, maar waarschijnlijk in de toekomst wel is:

- De QR maatschappij gaat nooit meer weg en worden in de toekomst meer elementen aan de QR toegevoegd zoals een persoonlijk CO2 budget, gezondheidsstatus en andere criteria om nog deel te kunnen nemen aan het sociaal maatschappelijk verkeer. Een Sociaal Kredietsysteem dus.

Dat laatste is, inderdaad, nog onbewezen. Al zijn er steeds meer signalen dat ook deze gewoon uit gaat komen. De EU werkt al een een 'EU Digital Passport' met daarop vergaande informatie die gekoppeld kan worden aan de QR. En inmiddels is het ook al bekend vanuit andere landen n de EU dat er om de 6-9 maanden een booster-vaccinatie genomen zal moeten worden, anders vervallen de verworven rechten van de QR code.

Wat daar verder achter zit of hoe mensen aan deze informatie komen, moet er niet toe doen. Alles waarvan mensen zoals jij 2 jaar geleden zeiden 'Dat kan nooit!' 'Dat komt hier nooit!' 'Wat een complottheorie!' is er nu gewoon al.

QR code laten zien, anders kom je al vrijwel nergens meer binnen. En dat gaat alleen nog maar erger worden.
Kortom, de wappies verzinnen het gewoon zelf.
pi_202337338
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zolang de ziekenhuizen het niet aankunnen zullen de maatregelen blijven idd met dank aan de wapstersukkels die zich niet laten vaccineren en coronafeestjes organiseren en dus voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor het zorginfarct.

Ergo, als de pandemie is opgelost/ in de hand is zullen de regels weer verdwijnen.
[..]
Wat bedoel je hier mee?
[..]
Net zo tijdelijk als het eerste punt.
[..]
Je kunt ook zonder vaccin gewoon me blijven doen.
[..]
Waar basseer je dat op?
[..]
Welk etc. dan?
[..]
Kortom, de wappies verzinnen het gewoon zelf.
Je kunt vrijwel niet meedoen zonder vaccin. Het is tirannie in de EU en ik hoop dat er veel meer mensen hiertegen gaan opstaan. Geen trek in de booster namelijk.
pi_202337346
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:39 schreef jakosi het volgende:
Je kunt vrijwel niet meedoen zonder vaccin. Het is tirannie in de EU en ik hoop dat er veel meer mensen hiertegen gaan opstaan. Geen trek in de booster namelijk.
Je kunt gewoon meedoen zonder vaccin. Je moet je niet zo dom aanstellen.
pi_202337360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
Nou we kunnen er, afgaande op frankrijk, al vanuit gaan dat het 5 maanden wordt ipv 9 maanden.

[ afbeelding ]
Ga ik lekker niet naar Frankrijk. Boeiuh. Komen straks heus wel landen die je geld wel willen.
pi_202337366
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt gewoon meedoen zonder vaccin. Je moet je niet zo dom aanstellen.
Ga jij om de 5 maanden een corona inenting nemen?
pi_202337402
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:41 schreef onduidelijkk het volgende:
Ga jij om de 5 maanden een corona inenting nemen?
Wijs even aan waar het zwart op wit staat dat dat in de toekomst gaat en blijft gebeuren? Vooralsnog is dit een hersenspinsel uit kamp Wappie.

Maar goed, punt was dat men zonder vaccin "niet meer mee kan doen"... Wat je reinste kolder is.
pi_202337448
Is er ooit eerder een vaccin geweest wat zo slecht werkt dat iedereen er om de 9/5 maanden mee moet worden ingent, ziekenhuizen nog steeds vollopen met een vaccinatiegraad van ruim 90% bij de volwassen bevolking (de poule vatbaar voor ziekenhuisopnames), nog steeds vrijheidsbeperkende maatregelen nodig zijn en ondanks dit mensen nog steeds GEDWONGEN worden om het te nemen om mee te blijven doen aan het sociaal maatschappelijk leven? Waarom kunnen ze niet toegeven dat de vaccins niet werken, waarom maar stug blijven volhouden? Stop er gewoon mee en ontwikkel een nieuw vaccin in de hoop dat dat beter gaat werken. Dit zaakje stinkt aan alle kanten en mensen willen het gewoon niet zien. We worden massaal bedonderd.

Levensgevaarlijk, de bijwerkingen zijn echt niet mals en mensen zullen bij iedere booster weer russisch roulette spelen. Ze willen zelfs de kinderen gaan injecteren hiermee.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202337479
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wijs even aan waar het zwart op wit staat dat dat in de toekomst gaat en blijft gebeuren? Vooralsnog is dit een hersenspinsel uit kamp Wappie.

Maar goed, punt was dat men zonder vaccin "niet meer mee kan doen"... Wat je reinste kolder is.
Als Rutte vraagt om een booster om de 5 maanden. Zou je dan mee doen ja of nee?
pi_202337487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zolang de ziekenhuizen het niet aankunnen zullen de maatregelen blijven idd met dank aan de wapstersukkels die zich niet laten vaccineren en coronafeestjes organiseren en dus voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor het zorginfarct.

Ergo, als de pandemie is opgelost/ in de hand is zullen de regels weer verdwijnen.
[..]
Wat bedoel je hier mee?
[..]
Net zo tijdelijk als het eerste punt.
[..]
Je kunt ook zonder vaccin gewoon me blijven doen.
[..]
Waar basseer je dat op?
[..]
Welk etc. dan?
[..]
Kortom, de wappies verzinnen het gewoon zelf.
Tijdelijk? Dat is nog maar zeer de vraag.

Niemand had de huidige maatschappij, waarin mensen middels een QR code die de vaccinatiestatus controleert en daarmee toegang verkrijgen tot 'normale' sociale en maatschappelijke activiteiten en gelegenheden, kunnen voorzien aan het begin van deze crisis. Behalve dan wappies, waaronder Baudet, die direct voor 'complotdenker' werd uitgemaakt.

Je kunt tegenwoordig helemaal 'niet meer meedoen' zonder vaccinatie. Ik mag bijvoorbeeld niet meer naar de sportschool, niet naar het theater of restaurant, etc. Binnenkort komen daar nog meer zaken bij wanneer het 2G systeem komt. Wellicht ook op de werkvloer.

En hoe ik bij vaccinatieplicht kom? Nou, hierom:
https://www.geenstijl.nl/(...)hiekraad-is-akkoord/

In Oostenrijk is hij overigens al officieel, gaat vanaf 1 maart of 1 april in. In Duitsland zijn ze ook al bijna zover. Ook Belgische ministers hebben het er al over gehad. Aangezien wij zo ongeveer 1 op 1 het Duitse beleid volgen durf ik er wel geld op te zetten dat hier ook gaat komen.

Ik denk dat het zeer naef is om te denken dat ze over 1-2 jaar zeggen 'jongens, het is voorbij, we schaffen alles weer af. Gooi die app maar van je telefoon en jullie zijn weer even vrij als voor de crisis. Terug naar het oude normaal!'

Nee, integendeel. Er wordt continu gesproken over een 'Nieuw Normaal'. Dat we nooit meer teruggaan naar het Oude Normaal. Er wordt gesproken, door de EU bijvoorbeeld, over een Persoonlijk Co2 Budget wat gekoppeld kan worden aan de QR App. Net als een Europees digitaal Paspoort wat meerdere informatie bevat over het persoon.

We gaan het zien. Tot nu toe staan de wappies voor.
pi_202337495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook daar staat nergens dat iedereen elke negen maanden een boostershot moet krijgen... En als jij dat wel ziet staan moet je het even voor me aanwijzen, het kan zijn dat ik wat mis.
Ga zelf even lezen, trollie
pi_202337508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:47 schreef onduidelijkk het volgende:
Als Rutte vraagt om een booster om de 5 maanden. Zou je dan mee doen ja of nee?
Ga eerst zelf maar eens antwoord geven voordat je met tegenvragen komt, wel zo netjes.
pi_202337523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:18 schreef matigeuser het volgende:

Daarnaast zie ik een tweedeling in de samenleving. Vooral haat van de 'vaxxers' tegen de 'anti vaxxers' die ze verantwoordelijk houden voor de shit waarin we nu zitten. Dagelijks zie ik doodverwensingen en opmerkingen als 'ze moeten de anti vaxxers zorg weigeren, dood laten gaan, vaccinatieverplichten met geweld, etc.
Ik zie veel meer agressie van ongevaccineerden naar gevaccineerden dan andersom. Rijk maar eens rond op fok. De ongevaccineerden schieten sneller in een stuip dan de gevaccineerden. Dan ben je een schaap, naef, heb je oogkleppen op, of ben je gewoon k**ker dom omdat je 'het' niet ziet.

Daarbij zijn het niet de gevaccineerden die winkelpersoneel irriteren en bedreigen. De politie belagen. Teststraten vernielen. En politici en virologen bedreigen.

De gevaccineerden proberen gewoon hun steentje bij te dragen zodat de situatie eindelijk beter wordt. Terwijl de ongevaccineerden blijven roepen als kinderen waarvan hun lolly afgepakt is. En dan roepen ze 'zie je wel' na elke maatregel (en elke mogelijke maatregel). Maar wat dat betreft is het een vicieuze cirkel, want zolang wappies niet meewerken met het houden van afstand, het dragen van een mondkapje en het nemen van een vaccin, blijft corona voortwoekeren. En zullen er maatregelen nodig zijn. Ze roepen 'zie je wel', voor een situatie die ze zelf creren.
pi_202337565
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:48 schreef matigeuser het volgende:
Tijdelijk? Dat is nog maar zeer de vraag.
Bingo, dit is meer dan genoeg, de rest van je verhaal is een rookgordijn...

Jullie DENKEN dat het permanent is/ wordt, dat is prima maar ga dat niet verkopen als vaststaand feit.
pi_202337585
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook daar staat nergens dat iedereen elke negen maanden een boostershot moet krijgen... En als jij dat wel ziet staan moet je het even voor me aanwijzen, het kan zijn dat ik wat mis.
Het huidige coronapaspoort was eerst ook een complotheorie, en zelfs begin 2021 gefactchecked door NU.nl. Was allemaal onzin, geen sprake van en het zou er nooit komen. Moet je eens kijken waar we nu staan. Het is werkelijkheid geworden, en de geldigheid ervan gaat zelfs conditioneel worden. Snap je niet waar dit allemaal heengaat, of wil je het niet zien?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202337592
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt gewoon meedoen zonder vaccin. Je moet je niet zo dom aanstellen.
In oostenrijk krijg je 3500 euro boete als je geen vaccin neemt. En als je geen boosterprik neemt krijg je 1500 euro boete.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)lichte-vaccinatie-in
pi_202337601
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:54 schreef onduidelijkk het volgende:
In oostenrijk krijg je 3500 euro boete als je geen vaccin neemt. En als je geen boosterprik neemt krijg je 1500 euro boete.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)lichte-vaccinatie-in
Jij woont in Oostenrijk?

In Iran word je op een marktplein onthoofd...
pi_202337631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jij woont in Oostenrijk?

In Iran word je op een marktplein onthoofd...
Dit zie ik gewoon gebeuren in Nederland. Jij niet? Want mensen mogen niet rellen vanwege de maatregelen want dan ben je slecht...
  donderdag 25 november 2021 @ 18:57:51 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202337672
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:54 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
In oostenrijk krijg je 3500 euro boete als je geen vaccin neemt. En als je geen boosterprik neemt krijg je 1500 euro boete.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)lichte-vaccinatie-in
Ah gewoon je vaccin afkopen dus, prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202337708
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Het huidige coronapaspoort was eerst ook een complotheorie, en zelfs begin 2021 gefactchecked door NU.nl. Was allemaal onzin, geen sprake van en het zou er nooit komen. Moet je eens kijken waar we nu staan. Het is werkelijkheid geworden, en de geldigheid ervan gaat zelfs conditioneel worden. Snap je niet waar dit allemaal heengaat, of wil je het niet zien?
Ik lees nog nergens dat we om de negen maanden verplicht een boostershot moeten halen in je uitleg want dat was de vraag volgens mij. En wat dat met het coronapaspoort te maken heeft is mij een volstrekt raadsel.
pi_202337752
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:56 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Dit zie ik gewoon gebeuren in Nederland. Jij niet? Want mensen mogen niet rellen vanwege de maatregelen want dan ben je slecht...
We gaan straks gewoon naar een situatie toe dat de ongevaccineerden, niet geboosterden en andere dwarsliggers opgepakt en bij elkaar geconcentreerd worden in kampen/faciliteiten. Achter deze eeuwig durende coronapandemie gaat nog veel ellende weg komen want het gaat niet weg, lockdowns zullen blijven komen en het nieuwe normaal begint steeds meer vorm te krijgen. We gaan uiteindelijk naar een samenleving op afstand toe, waarbij fysieke zaken zullen verschralen/verdwijnen en we als samenleving in een mineur van jewelste terecht komen. Al deze ellende zal ertoe gaan leiden dat de mensen (de afgevalligen) die niet meer in de maat mee lopen zullen worden verketterd door de dystopians.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202337756
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt gewoon meedoen zonder vaccin. Je moet je niet zo dom aanstellen.
Ja als je je elke dag laat testen maar dat is ook ondoenlijk.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 25 november 2021 @ 19:02:14 #186
319979 Fok-it
All is well
pi_202337759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:56 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Dit zie ik gewoon gebeuren in Nederland. Jij niet? Want mensen mogen niet rellen vanwege de maatregelen want dan ben je slecht...
Dan ben je toch compleet het spoor bijster als je dat daadwerkelijk gelooft. Echt waar heb je dan de afslag gemist
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202337794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:56 schreef onduidelijkk het volgende:
Dit zie ik gewoon gebeuren in Nederland. Jij niet? Want mensen mogen niet rellen vanwege de maatregelen want dan ben je slecht...
Oostenrijk kent al lang een vaccinatieplicht itt Nederland.

quote:
Stger wijst op een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens uit april. Daarbij stelde de rechter een groep Tsjechische ouders, die zich verzette tegen in dat land verplichte vaccinaties van hun kinderen, in het ongelijk. ‘Dat ging om kinderziekten zoals mazelen en polio, waartegen vaccins al tientallen jaren bekend zijn, maar het schept een precedent.
Dus daar is zoiets vrij eenvoudig te implementeren.

En die rel bullshit die je aandraagt ga ik niet eens op in vanwege te dom voor woorden.
  donderdag 25 november 2021 @ 19:09:11 #189
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202337902
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
We gaan straks gewoon naar een situatie toe dat de ongevaccineerden, niet geboosterden en andere dwarsliggers opgepakt en bij elkaar geconcentreerd worden in kampen/faciliteiten.
Mooi. Al die wappies die steeds extremer worden in hun retoriek en toch niet uit zijn op een constructief scenario zijn we beter kwijt dan rijk.
  donderdag 25 november 2021 @ 19:10:19 #190
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202337933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:56 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Dit zie ik gewoon gebeuren in Nederland. Jij niet? Want mensen mogen niet rellen vanwege de maatregelen want dan ben je slecht...
Rellen in het algemeen lijkt me al niet echt iets positiefs, nee. Wat dat met de maatregelen van doen heeft mag Joost weten.
pi_202337948
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kun je meedoen of niet?
Met hindernissen ja.
pi_202338007
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

We gaan straks gewoon naar een situatie toe dat de ongevaccineerden, niet geboosterden en andere dwarsliggers opgepakt en bij elkaar geconcentreerd worden in kampen/faciliteiten. Achter deze eeuwig durende coronapandemie gaat nog veel ellende weg komen want het gaat niet weg, lockdowns zullen blijven komen en het nieuwe normaal begint steeds meer vorm te krijgen. We gaan uiteindelijk naar een samenleving op afstand toe, waarbij fysieke zaken zullen verschralen/verdwijnen en we als samenleving in een mineur van jewelste terecht komen. Al deze ellende zal ertoe gaan leiden dat de mensen (de afgevalligen) die niet meer in de maat mee lopen zullen worden verketterd door de dystopians.
Of niet...
pi_202338038
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik lees nog nergens dat we om de negen maanden verplicht een boostershot moeten halen in je uitleg want dat was de vraag volgens mij. En wat dat met het coronapaspoort te maken heeft is mij een volstrekt raadsel.
Met de precedenten die het afgelopen 1.5 jaar geschept zijn is het niet meer zo moeilijk om de vervolgstappen in te zien hoor. Het vergt alleen wat durf om uit je comfortzone te stappen met dat de overheid en de EU er zijn om ons te beschermen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_202338083
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Met de precedenten die het afgelopen 1.5 jaar geschept zijn is het niet meer zo moeilijk om de vervolgstappen in te zien hoor. Het vergt alleen wat durf om uit je comfortzone te stappen met dat de overheid en de EU er zijn om ons te beschermen.
Tussen realisme en de BNW Lambiekje uithangen zit nogal wat ruimte.
pi_202338143
Wat - een - ellende. Hadden het virus natuurlijk direct de kop in moeten drukken. En nee dat is geen wijsheid achteraf, zei dat zelfs al vrij snel na de uitbraak. Maar dan kreeg je terug "Nederland is geen eiland".
pi_202338193
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:17 schreef Alpha0 het volgende:
Wat - een - ellende. Hadden het virus natuurlijk direct de kop in moeten drukken. En nee dat is geen wijsheid achteraf, zei dat zelfs al vrij snel na de uitbraak. Maar dan kreeg je terug "Nederland is geen eiland".
Welk land heeft het virus wel de kop in weten te drukken? Zelfs de wekelijke eilanden lukt het niet
Krekker is de bom!
pi_202338216
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Welk land heeft het virus wel de kop in weten te drukken? Zelfs de wekelijke eilanden lukt het niet
Nee omdat de rest van de wereld ook weinig meewerkte. Landen als Taiwan en Z-Korea kwamen een heel eind. China zelf ook natuurlijk.

Heb zelf ook bij de overheid gewerkt en er heerst daar zo'n geen 'can do' mentaliteit.
pi_202338303
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:17 schreef Alpha0 het volgende:
Wat - een - ellende. Hadden het virus natuurlijk direct de kop in moeten drukken. En nee dat is geen wijsheid achteraf, zei dat zelfs al vrij snel na de uitbraak. Maar dan kreeg je terug "Nederland is geen eiland".
Onmogelijk. Corona is een zonose dus het bevond zich al in dierlijke reservoirs. Als we het in het beginstadium wereldwijd tot 0 hadden gelimineerd dan was het een kwestie van tijd geweest dat het weer van dier op mens oversprong en konden we weer in lockdown.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 25 november 2021 @ 19:24:24 #200
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202338321
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:17 schreef Alpha0 het volgende:
Wat - een - ellende. Hadden het virus natuurlijk direct de kop in moeten drukken. En nee dat is geen wijsheid achteraf, zei dat zelfs al vrij snel na de uitbraak. Maar dan kreeg je terug "Nederland is geen eiland".
Ja, en dan moet je het land dus 2 vanaf maart 2019 volledig afsluiten van de buitenwereld houden tot Joost mag weten wanneer. Niemand er in, niemand er uit. Dat gaat natuurlijk niet.
pi_202338366
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ja, en dan moet je het land dus 2 vanaf maart 2019 volledig gesoleerd houden tot nu. Niemand er in, niemand er uit. Dat gaat natuurlijk niet.
Er in: 14 dagen quarantaine
En iedereen kan natuurlijk er uit. No problem. Gaat om wat er in komt. Natuurlijk bizar dat we in tijden van een pandemie nog steeds aan asielzoekers doen.

Man man man, echt, denk in oplossingen, niet in blokkades.
  donderdag 25 november 2021 @ 19:31:22 #202
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202338484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:26 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Er in: 14 dagen quarantaine
En iedereen kan natuurlijk er uit. No problem. Gaat om wat er in komt. Natuurlijk bizar dat we in tijden van een pandemie nog steeds aan asielzoekers doen.

Man man man, echt, denk in oplossingen, niet in blokkades.
Dus alle vrachtwagenchauffeurs ook eerst in quarantaine voor ze het land in komen? De Duitser net over de grens die hier boodschappen komt halen moet ook in quarantaine? Onmogelijk om vol te houden, zeker voor een periode van meerdere jaren.

En als er dan een uitbraak plaatsvindt faalt alsnog je hele strategie.

En je kunt wel leuk willen denken in oplossingen, maar volgens mij doorzie je zelf de implicaties er van niet. Dat betekent immers geen inkomende goederen. Geen aanvoer. Of in ieder geval: zeer beperkt. Geen gevulde schappen in de supermarkt dus. Vechten om een zak aardappelen of diepvriesmaaltijd.

Maar denk jij vooral nog even verder in oplossingen.
pi_202338580
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op een veilige manier leren aan je immuunsysteem hoe het het virus kan herkennen en uitschakelen.
Ja en een normaal functionerend immuunsysteem doet dat niet zeker? :')

Het immuunsysteem van een gevaccineerd persoon verschilt echt niet dat van een niet gevaccineerd persoon.
pi_202338751
Ik denk dat ik er klaar mee ben.
Dubbel gevaccineerd maar heb daar nogal spijt van.

Ik was al helemaal klaar met het kapitalistische, allesvernietigende 'systeem' waarin ik geboren en geforceerd ben.

Het kan me werkelijk geen ruk schelen al valt alles en iedereen dood neer. Des te beter voor planeet en dieren en die paar mensen die overleven. Dus waarom zou ik me nog keer op keer laten prikken om te kunnen blijven bijdragen aan said compleet verkankerd systeem?

Fuck you overheid. Betaal me maar
als je wilt dat ik me laat prikken.
pi_202338794
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:43 schreef myShizzle het volgende:
Ik denk dat ik er klaar mee ben.
Dubbel gevaccineerd maar heb daar nogal spijt van.
Hoezo heb je daar nogal spijt van?

quote:
Ik was al helemaal klaar met het kapitalistische, allesvernietigende 'systeem' waarin ik geboren en geforceerd ben.

Het kan me werkelijk geen ruk schelen al valt alles en iedereen dood neer. Des te beter voor planeet en dieren en die paar mensen die overleven. Dus waarom zou ik me nog keer op keer laten prikken om te kunnen blijven bijdragen aan said compleet verkankerd systeem?

Fuck you overheid. Betaal me maar
als je wilt dat ik me laat prikken.
Kapitalisme of niet, als je eenmaal op je buik op de IC ligt, had je graag veel eerder een prikje gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 25-11-2021 19:52:28 ]
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 20:02:41 #206
414785 sirdanilot
pi_202339267
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wel als je in een crisissituatie zit?
Met een crisis rotvaart een nieuw kabinet vormen. Tot die tijd wel doorgaan met de al bestaande maatregelen, maar geen radicaal nieuw beleid.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202339536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja en een normaal functionerend immuunsysteem doet dat niet zeker? :')

Het immuunsysteem van een gevaccineerd persoon verschilt echt niet dat van een niet gevaccineerd persoon.
Een normaal functionerend immuunsysteem doet dat ook, maar dan met als bijeffect het doormaken van een risicovolle infectieziekte. Dat is het hele idee van een vaccin: wel de lusten, niet de lasten.
pi_202339570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoezo heb je daar nogal spijt van?
[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Want?
...want ik heb het pr genomen omdat ik dan zonder gezeik op stap kon, kon reizen etc. En liever twee prikjes dan continue staafjes in mijn neusgaten.

Maar dat ben ik dus echt niet iedere * maanden van plan, temeer omdat ik al ruim 4 weken abnormaal ziekig ben (en mijn ouders + buren ook; negatief getest overigens), iets wat ik nooit zo heb gehad (in ruim 41 jaar).
pi_202340046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja en een normaal functionerend immuunsysteem doet dat niet zeker? :')

Het immuunsysteem van een gevaccineerd persoon verschilt echt niet dat van een niet gevaccineerd persoon.
In de meeste gevallen wel, maar niet altijd en daarom vaccineren we. Het is namelijk nogal lullig voor jou en je fam als je achteraf toch niet bij de meerderheid blijkt te horen.

Klopt, daarom hebben die gevaccineerden ervoor gekozen om te vaccineren.
pi_202340541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:12 schreef myShizzle het volgende:

...want ik heb het pr genomen omdat ik dan zonder gezeik op stap kon, kon reizen etc. En liever twee prikjes dan continue staafjes in mijn neusgaten.

Maar dat ben ik dus echt niet iedere * maanden van plan, temeer omdat ik al ruim 4 weken abnormaal ziekig ben (en mijn ouders + buren ook; negatief getest overigens), iets wat ik nooit zo heb gehad (in ruim 41 jaar).
Dan moet je je af gaan vragen hoe jij corona had doorstaan zonder vaccinatie...
pi_202340736
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja en een normaal functionerend immuunsysteem doet dat niet zeker? :')

Het immuunsysteem van een gevaccineerd persoon verschilt echt niet dat van een niet gevaccineerd persoon.
Laten we het hopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202340801
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:43 schreef myShizzle het volgende:
Fuck you overheid. Betaal me maar
als je wilt dat ik me laat prikken.
Het gaat er waarschijnlijk (en helaas) op neer komen dat ze je bolletjes kaas gaan financieren wanneer ze je opgesloten hebben voor weigering.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202340955
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef bombardariman het volgende:
Artsen van het CWZ Canisius ziekenhuis in Nijmegen roepen op om te stoppen met vaccineren van gezonde mensen. Toch wil het systeem dat ook gezonde mensen 2x per jaar een prik laten zetten. Levenslang. Corona zal net zoals de griep nooit meer verdwijnen.

[ afbeelding ]
Van wanneer is dat krantenartikel?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_202341019
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Iets waar 99,8 a 99,9% van de mensen GEEN last van heeft is geen pandemie, hoe leuk ze het ook brengen in de media. Ebola dat was een pandemie, alhoewel ze die snel hebben kunnen insluiten.
Een pandemie betekent niets anders dan dat het over de hele wereld gaat.
Bovendien: zonder maatregelen hadden er veel meer mensen gestorven. Oftewel: de preventie paradox.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202341116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat laatste kan kloppen. Ik voel inderdaad zeker angst / stress voor de toekomst.

Ik mag momenteel vrijwel nergens meer naar binnen, zelfs niet naar de sportschool. Heb al mijn abonnementen op moeten zeggen. Daarnaast zie ik inmiddels in landen om ons heen (Oostenrijk / Duitsland) de vaccinatieplicht ingevoerd en aangekondigd worden. Met hoge boetes daarop. Het is nog onduidelijk wat er gebeurt als je niet betaalt. Maar ook niet wat er gebeurt als je wl betaalt. Ben je er dan vanaf? Of keert dit maandelijks terug?

Daarnaast zie ik een tweedeling in de samenleving. Vooral haat van de 'vaxxers' tegen de 'anti vaxxers' die ze verantwoordelijk houden voor de shit waarin we nu zitten. Dagelijks zie ik doodverwensingen en opmerkingen als 'ze moeten de anti vaxxers zorg weigeren, dood laten gaan, vaccinatieverplichten met geweld, etc.

Ik acht de kans vrij groot dat dit verkeerd kan gaan aflopen. We zijn niet meer n volk. Het ene gedeelte van het volk heeft zelfs meer rechten dan het andere. Systematische discriminatie. En ook de verdeeldheid onderling is groter dan ooit. Vriendschappen gaan kapot. Families vallen uit elkaar. Alleen door een andere keuze.

De geest is uit de fles en die krijg je er niet meer zo makkelijk in. Kijkend naar landen als Australi, Oostenrijk en Isral scheppen een dystopisch beeld van een tirannieke overheid die hun burgers medische behandelingen verplicht, uitsluit van deelname aan de maatschappij, zelfs hun werk en dus inkomen in gevaar brengt en in het geval van Australi zelfs opsluit in kampen...

En dat allemaal in 1.5 jaar tijd onder het smoesjes van, laten we eerlijk zijn, toch een vrij zielig virusje. En moet je kijken wat mensen nu al bereid zijn om in te leveren. 'Ach het is maar een QR-code'.

Hoe iemand hier, met een beetje verstand en historisch besef, niet ongerust van kan raken is mij een raadsel.

Maar succes, zolang jij netjes meedoet en je prikjes haalt en overal netjes je QR code laat zien is er vooralsnog wellicht weinig aan de hand voor jou. Maar wat als er in de toekomst meerdere eisen gesteld worden aan je groene vinkje? Of dingen die jij ook niet wilt of aandurft?

Denken dat het hierbij blijft is cht naef. Maar goed, ignorance is bliss.
Ik zeg niet dat het hier bij blijft. Maar dat Nederland een tweede China wordt geloof ik niet.
De tweedeling is inderdaad erg zorgwekkend. Ik ben oprecht bang voor een burgeroorlog.
Overigens roepen anti vaxxers ook veel rottigheid naar gevaccineerden. Het werkt twee kanten op.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202341409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik zie veel meer agressie van ongevaccineerden naar gevaccineerden dan andersom. Rijk maar eens rond op fok. De ongevaccineerden schieten sneller in een stuip dan de gevaccineerden. Dan ben je een schaap, naef, heb je oogkleppen op, of ben je gewoon k**ker dom omdat je 'het' niet ziet.

Daarbij zijn het niet de gevaccineerden die winkelpersoneel irriteren en bedreigen. De politie belagen. Teststraten vernielen. En politici en virologen bedreigen.

De gevaccineerden proberen gewoon hun steentje bij te dragen zodat de situatie eindelijk beter wordt. Terwijl de ongevaccineerden blijven roepen als kinderen waarvan hun lolly afgepakt is. En dan roepen ze 'zie je wel' na elke maatregel (en elke mogelijke maatregel). Maar wat dat betreft is het een vicieuze cirkel, want zolang wappies niet meewerken met het houden van afstand, het dragen van een mondkapje en het nemen van een vaccin, blijft corona voortwoekeren. En zullen er maatregelen nodig zijn. Ze roepen 'zie je wel', voor een situatie die ze zelf creren.
Exact. Op rioolput Twitter gaat het er wreed aan toe. Al die ad hominems van verwapten vliegen je om de oren.

En voor de rest: het is inderdaad een selffulfilling prophesy. Ze creren het inderdaad zelf.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  donderdag 25 november 2021 @ 21:16:53 #219
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202341414
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:56 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
[..]

Mooi verhaal, maar eerst is het van repetetive -> lichaam onthoudt het langer, en dan is het covid is repetetive. Maja…wordt niet lang onthouden, dus…
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202341566
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus eigenlijk is er helemaal niets aan de hand, bedoel je? We worden voor de gek gehouden?
Lekker overtrokken zwart-wit denken. Heb je al je teamshirtje aan inclusief rugnummer?
pi_202341606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:32 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Gaat Bulgarije uit de EU dan?
Nee maar daar gaat die regel absoluut niet opgevolgd worden.
pi_202341672
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:23 schreef bombardariman het volgende:
Artsen van het CWZ Canisius ziekenhuis in Nijmegen roepen op om te stoppen met vaccineren van gezonde mensen. Toch wil het systeem dat ook gezonde mensen 2x per jaar een prik laten zetten. Levenslang. Corona zal net zoals de griep nooit meer verdwijnen.

[ afbeelding ]
Overigens, uit desbetreffend (van maart 2021 trouwens) artikel:

quote:
Hoe lang werkt een vaccin?

Dat is onduidelijk. ,,Dat is niet onderzocht simpelweg omdat de vaccins nog niet zo lang bestaan’’, zegt Mulder. Wel is er onderzoek in Denemarken dat suggereert dat ongeveer een half jaar na oplopen van een natuurlijke infectie, een op vijf mensen onder de 65 jaar en de helft van mensen boven de 65 jaar opnieuw vatbaar zijn voor corona.
Wil je met een beetje pech elk half jaar corona oplopen zonder vaccinatie? Of dacht je dat je met een keer corona oplopen de rest van je leven beschermd bent?
pi_202342157
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat de overheid je iets oplegd / dwingt

bijvoorbeeld: ik kan een boete krijgen als ik zonder mondkap in een winkel loop.
Terwijl eerder Rutte heeft gezegd dat mondkapjes niet echt werken helemaal in het begin van 2020

dat is 1 voorbeeld.
Een overheid die het ongelijk toegeeft en met nieuwe data andere maatregelen neemt is juist het tegenovergestelde van wat een dictatuur over het algemeen doet.
  donderdag 25 november 2021 @ 22:09:37 #224
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202342701
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een overheid die het ongelijk toegeeft en met nieuwe data andere maatregelen neemt is juist het tegenovergestelde van wat een dictatuur over het algemeen doet.
Het punt is dat de overheid zelden hun ongelijk toegeeft maar gewoon continu nieuwe paden bewandelt zonder echt duidelijk de bevolking mee te nemen waarom. Terwijl hun uitspraken nog steeds staan:

Mondkapjes werken niet. Oh nu ineens wel.
70% vaccinatie is genoeg. Oh nu ineens niet.
Het heeft geen zin om je testen als je geen klachten hebt (Rutte over dat hij zich nog nooit had laten testen). Daarna testen voor toegang.
De vaccins zijn pas na drie weken geldig. Maar we kunnen wel meteen dansen met Janssen.

Etc. etc. etc.

De overheid mag best wel eens wat meer reflecteren op haar gedrag. Dat betekent niet dat ze bewust bullshit aan het verkopen zijn, wel dat men niet stilstaat hoe een nieuw statement (op basis van nieuwe informatie, het is een continue leercurve) zich verhoudt tot eerdere uitspraken.
pi_202342849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het punt is dat de overheid zelden hun ongelijk toegeeft maar gewoon continu nieuwe paden bewandelt zonder echt duidelijk de bevolking mee te nemen waarom. Terwijl hun uitspraken nog steeds staan:

Mondkapjes werken niet. Oh nu ineens wel.
70% vaccinatie is genoeg. Oh nu ineens niet.
Het heeft geen zin om je testen als je geen klachten hebt (Rutte over dat hij zich nog nooit had laten testen). Daarna testen voor toegang.
De vaccins zijn pas na drie weken geldig. Maar we kunnen wel meteen dansen met Janssen.

Etc. etc. etc.

De overheid mag best wel eens wat meer reflecteren op haar gedrag. Dat betekent niet dat ze bewust bullshit aan het verkopen zijn, wel dat men niet stilstaat hoe een nieuw statement (op basis van nieuwe informatie, het is een continue leercurve) zich verhoudt tot eerdere uitspraken.
Gaat niet gebeuren met onze goedlachse vriend.
  Vis een optie? donderdag 25 november 2021 @ 22:24:55 #226
70532 loveli
N
pi_202342990
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:09 schreef Richestorags het volgende:
Maar we kunnen wel meteen dansen met Janssen.
Win-win: een grote groep met immuniteit erbij en meteen immuniteit voor hun ongevaccineerde vrienden. Verder weinig gezondheidsschade, want jong en de zorg kon het er in de zomer best bij hebben.

Toch?
crap in = crap out
pi_202343009
Er worden geen vreemde substanties in mijn arm geschoten, nu niet en over 9 maanden ook niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202343294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:25 schreef Hathor het volgende:
Er worden geen vreemde substanties in mijn arm geschoten, nu niet en over 9 maanden ook niet.
Als je corona krijgt en het ziekenhuis in moet, dan stoppen ze pas veel medicijnen en geneesmiddelen in je lichaam.

Dan kun je beter kiezen voor dat kleine prikje, dan die stapel (experimentele) medicijnen.
pi_202343324
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:41 schreef luxerobots het volgende:
Dan kun je beter kiezen voor dat kleine prikje, dan die stapel (experimentele) medicijnen.
Die medicijnen worden al eeuwen gebruikt. Het mrna vaccin is net nieuw.
pi_202343342
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:43 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Die medicijnen worden al eeuwen gebruikt. Het mrna vaccin is net nieuw.
Jij denkt dat ze in het ziekenhuis nooit wat nieuws proberen en alleen traditionele medicijnen gebruiken?
pi_202343369
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij denkt dat ze in het ziekenhuis nooit wat nieuws proberen en alleen traditionele medicijnen gebruiken?
Ja.
pi_202343419
Lekker voor de farmaceuten hoor. 450 (fantastisch :D ) miljoen shots a 19. Even 8,5 miljard omzet per 9 maanden bijschrijven _O_
pi_202343508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:51 schreef tjoptjop het volgende:
Lekker voor de farmaceuten hoor. 450 (fantastisch :D ) miljoen shots a 19. Even 8,5 miljard omzet per 9 maanden bijschrijven _O_
Zouden Hugo en Mark in aandelen betaald worden door de farmaceuten? #dtv
pi_202343571
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:56 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Zouden Hugo en Mark in aandelen betaald worden door de farmaceuten? #dtv
Hier het antwoord

https://www.frewon.eu/wat(...)J4qRTQ29MbLSG1i.html
pi_202344912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Rellen in het algemeen lijkt me al niet echt iets positiefs, nee. Wat dat met de maatregelen van doen heeft mag Joost weten.
Ja, de Franse Revolutie waren ook van die smerige pauperrellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 26-11-2021 05:49:03 ]
pi_202345038
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja en een normaal functionerend immuunsysteem doet dat niet zeker? :')

Het immuunsysteem van een gevaccineerd persoon verschilt echt niet dat van een niet gevaccineerd persoon.
Jawel.

Daarom vielen er zoveel doden.

De uitsteeksel van de antistof, ziet er uit als een Y, dat stokje als het ware, werd en word foutief door het lichaam gemaakt van suikermoleculen.

Dat veroorzaakt heftige allergische reacties wat zich uit in ontstekingen zoals je ziet gebeuren in longen, hart en hersenen.

Maar dit gebeurt niet bij iedereen, we weten nog steeds niet exact waarom bij de een wel en de ander niet.

Vaccins trainen dus wel degelijk het lichaam het virus beter te herkennen en de juiste vorm van antistoffen aanmaken.
Dit verklaard waarom best een redelijk aantal mensen die Bijv AZ vaccins kregen, best ziek er van werden een aantal dagen, voordat het lichaam de juiste stoffen ging aanmaken.
pi_202345045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:11 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Ja, stel je voor dat je iedere 9 maanden een half uurtje kwijt bent aan het halen van een prik die de volksgezondheid bevordert. Ik snap dat dat voor veel mensen een te zware opgave is.
Een complete QR samenleving waar bij je elk wissewasje je status moet tonen bagataliseren, zelfs als je 18 jaar bent en kerngezond. :')
pi_202345142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 06:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Een complete QR samenleving waar bij je elk wissewasje je status moet tonen bagataliseren, zelfs als je 18 jaar bent en kerngezond. :')
Typisch egocentrisch recalcitrant puberaal gedrag weer een hyperbool maken vanwege een klein extra dingetje dat je moet doen om de samenleving open te kunnen houden.
pi_202345155
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Typisch egocentrisch recalcitrant puberaal gedrag weer een hyperbool maken vanwege een klein extra dingetje dat je moet doen om de samenleving open te kunnen houden.
De samenleving dicht gooien is toch echt een keuze die er los van staat. Of wil je zeggen dat de QR maatschappij echt werkt op dit moment? Als die vaccins na 6 maanden uitwerken, loop je elke keer 3 maanden achter.
pi_202345345
https://www.trouw.nl/buit(...)l&utm_source=twitter

Heel raar, ik heb toch gisteren duidelijk op dit forum gelezen dat dit slechts een hersenspinsel van een gekke Griek was. Weet de EU meer dan Fok??? :o
pi_202345395
Och, een prikje meer of minder vind ik niet zo'n issue. Heb al genoeg aan m'n hoofd. Als zo'n prik me beschermt? Prima. Geef maar en dan ga ik weer verder met m'n leven.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_202345500
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Typisch egocentrisch recalcitrant puberaal gedrag weer een hyperbool maken vanwege een klein extra dingetje dat je moet doen om de samenleving open te kunnen houden.
Juist bij dit soort bagatelliserende en passieve attitudes ligt het probleem. Je moet je dus jaarlijks laten vaccineren en overal waar je heen gaat een QR-code laten zien om mee te kunnen doen aan het openbare leven. Denk daar eens even over na. Dat is absoluut gn 'klein extra dingetje'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202345505
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Juist bij dit soort bagatelliserende en passieve attitudes ligt het probleem. Je moet je dus jaarlijks laten vaccineren en overal waar je heen gaat een QR-code laten zien om mee te kunnen doen aan het openbare leven. Denk daar eens even over na. Dat is absoluut gn 'klein extra dingetje'.
Een zorg die straks een simpele acute blindedarmontsteking niet aan kan.. dt is geen klein dingetje
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:31:53 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202345514
Goed idee, als het kabinet geen stok achter de deur durft te maken moet de EU het maar doen.
pi_202345523
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:22 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De samenleving dicht gooien is toch echt een keuze die er los van staat. Of wil je zeggen dat de QR maatschappij echt werkt op dit moment? Als die vaccins na 6 maanden uitwerken, loop je elke keer 3 maanden achter.
Als er geen leugenaars waren die qr codes moesten kopen en men gewoon goed gecontroleerd zou hebben dan had je een punt kunnen hebben. Maatregelen worden ingevoerd en halfbakken uitgevoerd en onder een gedeelte van de bevolking geheel genegeerd.

Zijn de vaccins geheel uitgewerkt na 6 maanden heb je daar wat meer informatie over?
pi_202345537
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Een zorg die straks een simpele acute blindedarmontsteking niet aan kan.. dt is geen klein dingetje
Dat klopt, daarom moet de capaciteit in de zorg ook structureel worden uitgebreid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:39:18 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202345563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:00 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.trouw.nl/buit(...)l&utm_source=twitter

Heel raar, ik heb toch gisteren duidelijk op dit forum gelezen dat dit slechts een hersenspinsel van een gekke Griek was. Weet de EU meer dan Fok??? :o
Nog maar een keer dan. Waar wordt gesteld dat we met ons allen voor de rest van ons leven elke zoveel maanden een prik moeten halen?

Het enige wat nu gezegd wordt is dat je straks een boostershot nodig hebt voor reizen binnen de EU niks meer niks minder.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 08:40:08 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202345570
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Juist bij dit soort bagatelliserende en passieve attitudes ligt het probleem. Je moet je dus jaarlijks laten vaccineren en overal waar je heen gaat een QR-code laten zien om mee te kunnen doen aan het openbare leven. Denk daar eens even over na. Dat is absoluut gn 'klein extra dingetje'.
Niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202345623
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt, daarom moet de capaciteit in de zorg ook structureel worden uitgebreid.
Jij dweilt graag met de kraan open?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202345633
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jij dweilt graag met de kraan open?
Dat is wel het beste optie. Huidige vaccin werkt niet dus dan maar uitbreiden. Er komt al een nog gevaarlijkere gemuteerde versie van covid aan uit Zuid-Afrika. Dus ja welke optie is dweilen met de kraan open eigenlijk...?
pi_202345647
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt, daarom moet de capaciteit in de zorg ook structureel worden uitgebreid.
En aangezien we dat niet doen is een qr code maatschappij zolang dit virus rondwaart een valide alternatief. :D
pi_202345669
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:51 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Dat is wel het beste optie.
nee, de beste optie is de kraan dichtdraaien oftewel vaccinatie
quote:
Huidige vaccin werkt niet
werkt nog steeds verdomde goed behalve als je comorbiditeiten hebt
quote:
Dus dan maar uitbreiden. Er komt al een nog gevaarlijkere gemuteerde versie van covid aan uit Zuid-Afrika. Dus ja welke optie is dweilen met de kraan open eigenlijk...?
Er is een nieuwe variant die in de gaten gehouden moet worden maar waar nog weinig van bekend is. Als die inderdaad het immuunsysteem ontwijkt dan helpt geen enkele opschalen van de zorg
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202345696
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jij dweilt graag met de kraan open?
Nee hoor, als de capaciteit wordt opgeschaald en de oudere en zwakkeren worden gevaccineerd komt het helemaal in orde.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:51 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Dat is wel het beste optie. Huidige vaccin werkt niet dus dan maar uitbreiden. Er komt al een nog gevaarlijkere gemuteerde versie van covid aan uit Zuid-Afrika. Dus ja welke optie is dweilen met de kraan open eigenlijk...?
Bij die zin zit @devlinmr al te schuimbekken denk ik. De huidige coronavaccins zijn voor hem sacraal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202345703
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]
nee, de beste optie is de kraan dichtdraaien oftewel vaccinatie
[..]
werkt nog steeds verdomde goed behalve als je comorbiditeiten hebt
[..]
Er is een nieuwe variant die in de gaten gehouden moet worden maar waar nog weinig van bekend is. Als die inderdaad het immuunsysteem ontwijkt dan helpt geen enkele opschalen van de zorg
Dus.....
pi_202345791
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, als de capaciteit wordt opgeschaald en de oudere en zwakkeren worden gevaccineerd komt het helemaal in orde.
[..]

je weet toch dat de gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis van ongevaccineerden covid patienten 59 is. Dus vanaf wanneer vind je iemand oud?
pi_202345794
Ontwikkelaar van de pfizer vaccin:

pi_202345805
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:05 schreef onduidelijkk het volgende:
Ontwikkelaar van de pfizer vaccin:

[ afbeelding ]
Leuk om te zien dat leerlingen op het speciaal onderwijs ook met paint leren werken. Leuk werkje, jongen! :)
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:15:07 #258
8369 speknek
Another day another slay
pi_202345908
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:05 schreef onduidelijkk het volgende:
Ontwikkelaar van de pfizer vaccin:

[ afbeelding ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202345925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:58 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Dus.....
Dus wat?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202345951
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:05 schreef onduidelijkk het volgende:
Ontwikkelaar van de pfizer vaccin:

[ afbeelding ]
twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202345954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:05 schreef onduidelijkk het volgende:
Ontwikkelaar van de pfizer vaccin:

[ afbeelding ]
Een of andere migrant vond het niet erg om wat poen te krijgen voor een beetje fake reclame. Gewoon doen alsof die vaccin werkt en je foto wordt wereldwijd verspreidt.
pi_202345959
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, als de capaciteit wordt opgeschaald en de oudere en zwakkeren worden gevaccineerd komt het helemaal in orde.

OUderen krijgen momenteel de 3e prik. Nu het grote probleem, namelijk de ongevaccineerden "ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem" patienten nog. Die bezetten namelijk onnodig de andere helft van de bedden ondanks dat ze maar 10-15% van de bevolking uitmaken
quote:
[..]
Bij die zin zit @:devlinmr al te schuimbekken denk ik. De huidige coronavaccins zijn voor hem sacraal.
Nee, ze zijn een essentieel onderdeel van een totale oplossing. Leuke poging tot framing btw
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202346006
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
je weet toch dat de gemiddelde leeftijd in het ziekenhuis van ongevaccineerden covid patienten 59 is. Dus vanaf wanneer vind je iemand oud?
Ja, en ook het merendeel van de mensen in de ziekenhuis heeft of onderliggende aandoeningen en/of overgewicht. Dus het valt te betwijfel in hoeverre leeftijd nu de doorslaggevende factor is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[ twitter ]
En wat moet dit precies aantonen, Koos?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202346035
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:15 schreef speknek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het is wel raar dat zoveel blanke mensen een migrant blind vertrouwen. Dus wat die migrant beweerd is feit? Die beweerde namelijk het volgende: vaccin werkt 100%

Hij en zijn vrouw zijn snel rijk geworden meer niet. Voor de rest was het blijkbaar stukje turkse sperma in die vaccin , vandaar dat het niet goed werkt.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:28:01 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_202346064
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:25 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Het is wel raar dat zoveel blanke mensen een migrant blind vertrouwen. Dus wat die migrant beweerd is feit? Die beweerde namelijk het volgende: vaccin werkt 100%

Hij en zijn vrouw zijn snel rijk geworden meer niet. Voor de rest was het blijkbaar stukje turkse sperma in die vaccin , vandaar dat het niet goed werkt.
sohee jij bent racistisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202346066
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:23 schreef HowardRoark het volgende:

En wat moet dit precies aantonen, Koos?
Je bent niet in staat om het lijntje te liggen? Zie waar ik op reageerde en laat die hersens kraken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202346099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:28 schreef speknek het volgende:

[..]
sohee jij bent racistisch.
Dat werd toch ook gevonden in knoflook saus?

Kijk wat die gozer zegt..ik zie veel red-flags in zijn woorden:

Uğur Şahin: The Covid-19 case really shows in different ways the advantages of mRNA vaccines. The first one is that it was the fastest (vaccine) development time ever in medical history. This is one of the key advantages of mRNA vaccines – that they can be manufactured in short production cycles and the time to clinical studies could be as low as a few weeks.

https://ec.europa.eu/rese(...)ning-say-co-founders

Dit is pure oplichting. Wie hierin gelooft is echt ziek in de kop. Hij is gewoon betaald om die onzin te verkondigen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:31:48 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_202346116
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:30 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Dat werd toch ook gevonden in knoflook saus?

Kijk wat die gozer zegt..ik zie veel red-flags in zijn woorden:

Uğur Şahin: The Covid-19 case really shows in different ways the advantages of mRNA vaccines. The first one is that it was the fastest (vaccine) development time ever in medical history. This is one of the key advantages of mRNA vaccines – that they can be manufactured in short production cycles and the time to clinical studies could be as low as a few weeks.

https://ec.europa.eu/rese(...)ning-say-co-founders

Dit is pure oplichting. Wie hierin gelooft is echt ziek in de kop. Hij is gewoon betaald om die onzin te verkondigen.
Niet zo ziek in je kop als wanneer je in een ronde aarde gelooft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:33:18 #269
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202346129
Maar lekker op een mediterraan terras zitten zonder wappies met hun verbale diarree te hoeven aanhoren klinkt wel aanlokkelijk. :7
pi_202346150
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:31 schreef speknek het volgende:

[..]
Niet zo ziek in je kop als wanneer je in een ronde aarde gelooft.
Ik kan ook wel een vaccin fixen voor jou binnen 1 week. Gewoon de schoarma methode. Schoarma met knoflook erin , ''Turkse knoflook''.
pi_202346160
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, en ook het merendeel van de mensen in de ziekenhuis heeft of onderliggende aandoeningen en/of overgewicht. Dus het valt te betwijfel in hoeverre leeftijd nu de doorslaggevende factor is.
[..]
En wat moet dit precies aantonen, Koos?
De gemiddelde leeftijd bij gevaccineerden in het ziekenhuis is 77. Ook dit zijn voornamelijk mensen met onderliggende aandoeningen. Het vaccin werkt dus erg goed en kan het aantal opnames flink terugdringen. Maar aangezien 15% van de bevolking opgejut is geworden door 1% wappies omtrent vaccinatie hebben we in nl een probleem qua vaccinatiegraad hoe denk jij dit op te gaan lossen?
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:38:15 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_202346179
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:36 schreef onduidelijkk het volgende:
Ik kan ook wel een vaccin fixen voor jou binnen 1 week. Gewoon de schoarma methode. Schoarma met knoflook erin , ''Turkse knoflook''.
Als jij een internationaal vermaard wetenschapper met een h-index van 77 was en na uitgebreide phase 2 en 3 trials je goedkeuring van de medicijnagentschappen krijgt, dan eet ik jouw shoarma met knoflook.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202346236
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:38 schreef speknek het volgende:

[..]
Als jij een internationaal vermaard wetenschapper met een h-index van 77 was en na uitgebreide phase 2 en 3 trials je goedkeuring van de medicijnagentschappen krijgt, dan eet ik jouw shoarma met knoflook.
Jij denkt dus dat zo iemand niet omgekocht kan worden? Een vaccin die binnen 1 of aantal weken is geproduceerd in mensen spuiten is een onmenselijke daad. Denk daar maar is over na.

  vrijdag 26 november 2021 @ 09:45:07 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_202346287
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:41 schreef onduidelijkk het volgende:
Jij denkt dus dat zo iemand niet omgekocht kan worden?
Dat zou kunnen, maar er is verder geen enkele reden om aan te nemen waarom.
quote:
Een vaccin die binnen 1 of aantal weken is geproduceerd in mensen spuiten is een onmenselijke daad. Denk daar maar is over na.
De mensen in de trials hebben zichzelf vrijwillig opgegeven, denk daar maar is [sic] over na.
quote:
Zie je, hele vriendelijke man.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202346352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je bent niet in staat om het lijntje te liggen? Zie waar ik op reageerde en laat die hersens kraken.
Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar het verbaast mij dat jij zo makkelijk in deze tweet trapt. Hier wordt namelijk een aanname gepresenteerd als onomstreden feit. Deze huidige ontwikkelen bewijzen allerminst dat dit per se het effect is van de vaccinaties. Zoals we weten, testen er momenteel erg veel kinderen en jongeren positief, dit waar er tijdens eerdere pieken juist een tendens was te zien dat ook veel ouderen positief testen. En zoals we ook weten lopen kinderen en jongeren eigenlijk nul risico om in het ziekenhuis te belanden, terwijl dit bij ouderen juist het tegenoverstelde is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De gemiddelde leeftijd bij gevaccineerden in het ziekenhuis is 77. Ook dit zijn voornamelijk mensen met onderliggende aandoeningen. Het vaccin werkt dus erg goed en kan het aantal opnames flink terugdringen. Maar aangezien 15% van de bevolking opgejut is geworden door 1% wappies omtrent vaccinatie hebben we in nl een probleem qua vaccinatiegraad hoe denk jij dit op te gaan lossen?
Ik zou het niet weten eigenlijk. De gegevens van de mensen in de ziekenhuizen is over het algemeen lastig in te schatten. Op structurele basis zijn enkel de gegevens van Stichting NICE toegankelijk, en daar wordt niet vermeld wat de percentages gevaccineerden zijn. Daarnaast is 15% van de bevolking niet opgejut door 1% "wappies". Sommige mensen lopen nu eenmaal niet zoals jij en vele anderen blind achter de overheid en andere vermeend alleswetende instanties aan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202346416
Waarom zou je een geneesmiddel creren, met eenmalig gebruik, als je een vaccin kunt creren waar men elke 9 maanden van voorzien moet worden? Dit is kapitalisme en massaconsumptie idealen at it's finest.
pi_202346442
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk. De gegevens van de mensen in de ziekenhuizen is over het algemeen lastig in te schatten. Op structurele basis zijn enkel de gegevens van Stichting NICE toegankelijk, en daar wordt niet vermeld wat de percentages gevaccineerden zijn. Daarnaast is 15% van de bevolking niet opgejut door 1% "wappies". Sommige mensen lopen nu eenmaal niet zoals jij en vele anderen blind achter de overheid en andere vermeend alleswetende instanties aan.
de insinuatie alweer dat iedereen (ik neem aan dat je de 85% gevaccineerden bedoeld) blind achter de overheid en alleswetende instanties zouden aanlopen geeft duidelijk aan dat je niet veel van wetenschap begrijpt en je gelijk denkt te kunnen halen door zulke onzin hier neer te zetten.

Het rivm publiceert gewoon deze cijfers.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:59:11 #278
8369 speknek
Another day another slay
pi_202346448
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:56 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom zou je een geneesmiddel creren, met eenmalig gebruik, als je een vaccin kunt creren waar men elke 9 maanden van voorzien moet worden? Dit is kapitalisme en massaconsumptie idealen at it's finest.
Een geneesmiddel met eenmalig gebruik versus een vaccin waar je elke 9 maanden van voorzien moet worden....

WAT
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202346459
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat de overheid je iets oplegd / dwingt

bijvoorbeeld: ik kan een boete krijgen als ik zonder mondkap in een winkel loop.
Terwijl eerder Rutte heeft gezegd dat mondkapjes niet echt werken helemaal in het begin van 2020

dat is 1 voorbeeld.
Tirannie is misschien een betere term.

Het willekeurige aspect van de orders is daarin belangrijk.
pi_202346472
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
Nou we kunnen er, afgaande op frankrijk, al vanuit gaan dat het 5 maanden wordt ipv 9 maanden.

[ afbeelding ]
Lol. Ik woon in Frankrijk. Ik heb zo'n pas niet. Ze kunnen de boom in. Ben net van corona genezen dus recht op zo'n pas, maar neem hem niet. Beetje bij beetje word ik een paria. Leuke tijden. Ben benieuwd hoe de mensen er hierop gaan reageren.
pi_202346499
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het huidige coronapaspoort was eerst ook een complotheorie, en zelfs begin 2021 gefactchecked door NU.nl. Was allemaal onzin, geen sprake van en het zou er nooit komen. Moet je eens kijken waar we nu staan. Het is werkelijkheid geworden, en de geldigheid ervan gaat zelfs conditioneel worden. Snap je niet waar dit allemaal heengaat, of wil je het niet zien?
TOEN was het nog een complottheorie. Maar door de ernst van het virus is het nu noodzakelijk :+
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 10:05:45 #282
414785 sirdanilot
pi_202346521
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Lol. Ik woon in Frankrijk. Ik heb zo'n pas niet. Ze kunnen de boom in. Ben net van corona genezen dus recht op zo'n pas, maar neem hem niet. Beetje bij beetje word ik een paria. Leuke tijden. Ben benieuwd hoe de mensen er hierop gaan reageren.
Ik vind het knap dat jou dat lukt. Ik ben zelf bang dat ik volledig vereenzaam.

Maar goed als ik naar mezelf kijk, heel erg vaak gebruik ik mijn QR code niet. Af en toe voor de pub gebruik ik hem.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202346644
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik vind het knap dat jou dat lukt. Ik ben zelf bang dat ik volledig vereenzaam.

Maar goed als ik naar mezelf kijk, heel erg vaak gebruik ik mijn QR code niet. Af en toe voor de pub gebruik ik hem.
Gewoon andere contactmomenten zoeken. Restaurants enzo, tja, dat moet je opgeven. Maar ik heb principes en ik laat me niet chanteren, heel simpel. Overigens werk ik voor mezelf, daardoor heb ik het vergeleken met anderen extreem makkelijk.
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:27:23 #284
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202346766
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Lol. Ik woon in Frankrijk. Ik heb zo'n pas niet. Ze kunnen de boom in. Ben net van corona genezen dus recht op zo'n pas, maar neem hem niet. Beetje bij beetje word ik een paria. Leuke tijden. Ben benieuwd hoe de mensen er hierop gaan reageren.
Doe je helemaal zelf.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_202346787
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:56 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom zou je een geneesmiddel creren, met eenmalig gebruik, als je een vaccin kunt creren waar men elke 9 maanden van voorzien moet worden? Dit is kapitalisme en massaconsumptie idealen at it's finest.
Maar dan ook een misdaad tegen de mensheid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202346911
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan moet je je af gaan vragen hoe jij corona had doorstaan zonder vaccinatie...
Waarschijnlijk prima zoals bijna iedereen.
pi_202346967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:
Nou we kunnen er, afgaande op frankrijk, al vanuit gaan dat het 5 maanden wordt ipv 9 maanden.

[ afbeelding ]
Nog iets hierover trouwens. De geldigheid van een test is nu tot 24 uur verlaagd ipv 72 uur. Die moet je ook zelf betalen.

Mensen in de horeca, bij de spoorwegen, openbare ruimten moeten allemaal zo'n pas hebben. Dat betekent dus dat je elke dag een test moet doen van:

PCR = 43,89 (duurst)
Autotest met supervisie = 12,90 (goedkoopst).

Dus dan ben je elke week minstens 60 euro kwijt aan testen.

250 euro per maand.

Veel mensen hier verdienen 1200 - 1500 euro per maand.

Dit is gewoon dwang.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 10:47:20 #288
414785 sirdanilot
pi_202346978
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nog iets hierover trouwens. De geldigheid van een test is nu tot 24 uur verlaagd ipv 72 uur. Die moet je ook zelf betalen.

Mensen in de horeca, bij de spoorwegen, openbare ruimten moeten allemaal zo'n pas hebben. Dat betekent dus dat je elke dag een test moet doen van:

PCR = 43,89 (duurst)
Autotest met supervisie = 12,90 (goedkoopst).

Dus dan ben je elke week minstens 60 euro kwijt aan testen.

250 euro per maand.

Veel mensen hier verdienen 1200 - 1500 euro per maand.

Dit is gewoon dwang.
Inderdaad is dit gewoonweg vaccinatiedwang, behalve voor de rijke mensen dan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202346987
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Doe je helemaal zelf.
Nee, de overheid laat mij de grens niet overgaan :+
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 10:49:50 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202347014
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat de overheid je iets oplegd / dwingt

bijvoorbeeld: ik kan een boete krijgen als ik zonder mondkap in een winkel loop.
Terwijl eerder Rutte heeft gezegd dat mondkapjes niet echt werken helemaal in het begin van 2020

dat is 1 voorbeeld.
Je krijgt ook een boete als je zonder ticket in de trein stapt

Wat is het verschil?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202347021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je krijgt ook een boete als je zonder ticket in de trein stapt

Wat is het verschil?
Chemicalin vergelijken met treintickets ... zucht ...
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:50:43 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202347025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Inderdaad is dit gewoonweg vaccinatiedwang, behalve voor de rijke mensen dan.
Tja als je rijk bent kun je een hoop afkopen. Avondklok, snelheidslimieten, vaccinaties, etc. Welkom in het grote mensen leven :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 10:52:04 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202347036
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Chemicalin vergelijken met treintickets ... zucht ...
Chemicalin in je mondkapje?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202347059
Het wordt alleen maar erger. Straks krijg je zelfs geen hypotheek meer zonder boosterprik.
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:54:42 #295
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202347074
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Het wordt alleen maar erger. Straks krijg je zelfs geen hypotheek meer zonder boosterprik.
Minstens een duurdere levensverzekering, net zoals met rokers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202347090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Chemicalin in je mondkapje?
O ik dacht dat hij het over vaccins had.

Ook ook een mondkapje en een treinticket vergelijken is vrij onzinnig wat mij betreft.

Als de overheid bepaalt dat je een luier aanmoet voor het geval dat je het in je broek doet, trek je die dan ook aan?
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 10:57:43 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202347104
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
O ik dacht dat hij het over vaccins had.

Ook ook een mondkapje en een treinticket vergelijken is vrij onzinnig wat mij betreft.

Als de overheid bepaalt dat je een luier aanmoet voor het geval dat je het in je broek doet, trek je die dan ook aan?
Als ik dan weer naar het stadion mag doe ik er ook een fopspeen bij _O-

Wat is het verschil tussen de twee, waarom is de vergelijking 'vrij onzinnig'?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202347154
quote:
83s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als ik dan weer naar het stadion mag doe ik er ook een fopspeen bij _O-

Wat is het verschil tussen de twee, waarom is de vergelijking 'vrij onzinnig'?
Een ticket is een bewijs dat je voor een dienst hebt betaald.

Waar is een mondkapje een bewijs van?

Plak je jouw ticket ook op je hoofd als de overheid zegt dat dat moet?
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 11:05:22 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202347196
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Een ticket is een bewijs dat je voor een dienst hebt betaald.

Waar is een mondkapje een bewijs van?
Beiden zijn nodig om van de dienst gebruik te maken en als je het niet hebt riskeert je in beide gevallen een boete

Ik zie het verschil niet zo

quote:
Plak je jouw ticket ook op je hoofd als de overheid zegt dat dat moet?
Als het nodig is om het stadion in te mogen plak ik het zelfs op je moeder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:06:47 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202347262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:29 schreef Montagui het volgende:

[..]
Maar dan ook een misdaad tegen de mensheid.
Dat heeft veel bedrijven niet weerhouden, wanneer het om geld gaat. Als we ergens in uitblinken, dan is het in egosme en hebzucht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')