abonnement Unibet Coolblue
pi_202224822
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 05:19 schreef Nielsch het volgende:
Zolang ze niet in mijn buurt gaan janken over tweedeling, apartheid, dictatuur enzo geen enkel probleem.
pi_202225123
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:33 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja is wel heel triest om te zien idd.

[ link | afbeelding ]
China shook the jar! En nu?
pi_202225240
Ik heb geen hekel aan ongevaccineerde. Angst speelt een grote rol, misinformatie en in sommige gevallen kunnen mensen niet gevaccineerd worden.

Waar ik in een hekel aan heb is mensen die het volgende roepen:
- Vaccinaties niet helpen
- Corona vergelijken met griep
- Bill Gates de schuld geven
- Naar Willem Engel luisteren
- De Nederlandse regering de schuld geven terwijl de meeste landen een vergelijkbaar beleid voeren
- Denken dat je een chip in je krijgt als je gevaccineerd bent
- Dat corona veroorzaakt wordt door 5G
- Dat je elk moment dood kan gaan door de vaccinatie.
  donderdag 18 november 2021 @ 09:03:51 #204
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202226736
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:17 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dat is erg. Is je broer een "gewone" anti vaxxer of een complotwappie?
Last time I checked vooral antivaxxer, aangespoord door mijn schoonzus.Deelde al wel dubieuze filmpjes op zijn facebook. Mijn schoonzus heb ik overal ontvolgd en het contact stopgezet omdat ze Willem Engel volgt en in Telegram groepen zit en wel complotwappie is. Ik weet niet hoe erg, maar die heeft priv ook al een aantal dingen gedaan waardoor ik het contact wilde verbreken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_202227487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja maar zo'n haat bij die jongen voor ongevaccineerden. Moet toch ergens vandaan komen?
Behavioural Immune System - zoek dat maar op.
pi_202227852
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Religieus, van allochtone afkomst, lager opgeleid, of een combinatie van die drie. Dan heb je 90% van de wappies wel zo ongeveer te pakken. Alleenstaande laagopgeleide mannen tussen de 30 en 50 is de harde kern. Incels dus.
En daar ga je de fout in want dat is niet zo, je hebt ze in alle bevolkingsgroepen maar omdat de "laagopgeleide" mensen zich veelal niet kunnen gedragen vallen ze op en staan ze toneel in de media, want dat is leuk en scoor je kijkers mee, als je een universitair iemand gaat ondervragen in de media is dat niet leuk en zet mensen aan het denken waardoor ook de vaccinatiebereidheid in gevaar komt.

Ook de avondklok rellen zaten er heel veel mensen tussen met eigen bedrijf echter deze waren alleen aanwezig om te protesteren en gingen geen vernielingen aanrichten, de mensen die dat deden waren veelal voetbal hooligans die niet voor het protest kwamen maar puur misbruik maken van de drukte.

In mijn kring ken ik er ook genoeg welke hooggeschoold zijn, ze geloven niet in magneten/bill gates/5g Corona etc maar hebben daar een goed beargementeerd reden voor dat ze het vaccin niet willen zoals tijdens zwangerschap wat ik mij ook kan indenken, na het zwangerschap staan ze wel open voor vaccinatie, maar Fok gooit deze mensen ook onder complotwappies.

Let er maar eens op in de media, alleen mensen die dat op een "funny" manier doen krijgen aandacht.
En Fok is goed met iedereen over 1 kam te scheren en te generaliseren.
pi_202227941
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Wouter2006 het volgende:
Dat vriendschappen en families hierdoor kapot gaan sta ik nog steeds van te kijken en is diep triest.

Wat vorig jaar een beste vriend(in) was is dit jaar een levensgevaarlijke ontwetende wappie, omdat hij/zij geen spuitje heeft genomen.
Het maakt eens te meer duidelijk hoe makkelijk mensen te sturen zijn middels overheidspropaganda en hijgerige media.

Mij boeit het persoonlijk geen zak of iemand wel of niet gevaccineerd is; vrij land, volwassen mensen, zelfbeschikking en zo.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202228096
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Last time I checked vooral antivaxxer, aangespoord door mijn schoonzus.Deelde al wel dubieuze filmpjes op zijn facebook. Mijn schoonzus heb ik overal ontvolgd en het contact stopgezet omdat ze Willem Engel volgt en in Telegram groepen zit en wel complotwappie is. Ik weet niet hoe erg, maar die heeft priv ook al een aantal dingen gedaan waardoor ik het contact wilde verbreken.
Klinkt inderdaad erg ongezond en goed/dapper dat je deze beslissing hebt genomen, hoewel heel pijnlijk.
Ik hoop echt dat je broer mettertijd nog tot inkeer gaat komen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202228134
Hangt er sterk vanaf.

Iemand die sterk wappie verschijnselen vertoont zou ik afscheid van nemen.

Voor de overige zou ik iets voorzichtiger zijn, maar wel de discussie openen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 18 november 2021 @ 11:32:17 #210
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202228137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:06 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
En daar ga je de fout in want dat is niet zo, je hebt ze in alle bevolkingsgroepen maar omdat de "laagopgeleide" mensen zich veelal niet kunnen gedragen vallen ze op en staan ze toneel in de media, want dat is leuk en scoor je kijkers mee, als je een universitair iemand gaat ondervragen in de media is dat niet leuk en zet mensen aan het denken waardoor ook de vaccinatiebereidheid in gevaar komt.

Ook de avondklok rellen zaten er heel veel mensen tussen met eigen bedrijf echter deze waren alleen aanwezig om te protesteren en gingen geen vernielingen aanrichten, de mensen die dat deden waren veelal voetbal hooligans die niet voor het protest kwamen maar puur misbruik maken van de drukte.

In mijn kring ken ik er ook genoeg welke hooggeschoold zijn, ze geloven niet in magneten/bill gates/5g Corona etc maar hebben daar een goed beargementeerd reden voor dat ze het vaccin niet willen zoals tijdens zwangerschap wat ik mij ook kan indenken, na het zwangerschap staan ze wel open voor vaccinatie, maar Fok gooit deze mensen ook onder complotwappies.

Let er maar eens op in de media, alleen mensen die dat op een "funny" manier doen krijgen aandacht.
En Fok is goed met iedereen over 1 kam te scheren en te generaliseren.
Inderdaad, Sunny Bergman heeft wat wappies gefilmd en die vielen geen van allen in die categorie. Er zitten goed opgeleide mensen tussen, maar die hebben een verkeerde afslag genomen ergens tussen de yogaklasjes en de alternatieve genezing : https://www.vpro.nl/programmas/etc/samenzwevers.html

Soms zie ik mensen die ik ken ook langzaam radicaliseren, stuk voor stuk intelligente mensen die gestudeerd hebben. Teleurgesteld na een doktersbezoek of een medische behandeling komen ze langzaam in een fabeltjesfuik terecht, beginnen ze Youtube filmpjes te delen, te geloven in een new world order of The Great reset en wordt alles kritiek- en klakkeloos gedeeld en geloofd en maken ze zichzelf onnodig bang.

Het helpt dan niet dat onze overheid gebrekkig communiceert over bepaalde maatregelen, dat Hugo de Jonge zo'n ongelofelijke sausclown is, want dat is alleen maar meer koren op de molen van de mensen die nepnieuws verspreiden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 18 november 2021 @ 11:39:23 #211
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202228208
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Inderdaad, Sunny Bergman heeft wat wappies gefilmd en die vielen geen van allen in die categorie. Er zitten goed opgeleide mensen tussen, maar die hebben een verkeerde afslag genomen ergens tussen de yogaklasjes en de alternatieve genezing : https://www.vpro.nl/programmas/etc/samenzwevers.html
En ook dat is nog steeds een generalisatie. Ongevaccineerden bestaan evenals gevaccineerden in alle soorten en maten; de enige overeenkomst die er is is dat men anders tegen covid en het gevoerde beleid aankijkt.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:00:04 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202228445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het maakt eens te meer duidelijk hoe makkelijk mensen te sturen zijn middels overheidspropaganda en hijgerige media.

Mij boeit het persoonlijk geen zak of iemand wel of niet gevaccineerd is; vrij land, volwassen mensen, zelfbeschikking en zo.
Volwassen goedgenformeerde mensen zijn zeldzaam denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202242742
Past wel hier :)

twitter
pi_202254073
eerst flikkert de ene helft me van hun fb vriendenlijst af omdat ik pvv stem
en nu de andere helft omdat ik me niet laat vaccineren
pi_202262747
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:23 schreef suzi1 het volgende:
eerst flikkert de ene helft me van hun fb vriendenlijst af omdat ik pvv stem
en nu de andere helft omdat ik me niet laat vaccineren [ afbeelding ]
Ik vind je nog wel liev hoor O+
pi_202262763
zou ook gek zijn als niet B-)
pi_202262777
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:01 schreef EarlyBird het volgende:
Ik heb geen hekel aan ongevaccineerde. Angst speelt een grote rol, misinformatie en in sommige gevallen kunnen mensen niet gevaccineerd worden.

Waar ik in een hekel aan heb is mensen die het volgende roepen:
- Vaccinaties niet helpen
- Corona vergelijken met griep
- Bill Gates de schuld geven
- Naar Willem Engel luisteren
- De Nederlandse regering de schuld geven terwijl de meeste landen een vergelijkbaar beleid voeren
- Denken dat je een chip in je krijgt als je gevaccineerd bent
- Dat corona veroorzaakt wordt door 5G
- Dat je elk moment dood kan gaan door de vaccinatie.
Zelfs de WHO heeft vergelijkingen met de griep gedaan. Wat is daar zo erg aan? Of bedoel je in die vergelijking de griep 100% gelijkstellen aan corona?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202262844
weet je wat zo fijn is zo zonder mondvod, mensen die niet achter mij gaan staan in de winkel. of minstens 3 meter
vandaag ging een andere kassa open terwijl ik de enavoorste was, hup 4 volle karren die naar de extra geopende kassa reden. ik had een zakje met 4 broodjes. angsthazen
pi_202263015
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:38 schreef potjecreme het volgende:
Past wel hier :)

[ twitter ]
wie is in dit geval "they"?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202263164
-BNW is elders en uitschelden hoeft al helemaal niet-

[ Bericht 49% gewijzigd door capricia op 20-11-2021 17:07:21 ]
Eens kijken
  zaterdag 20 november 2021 @ 16:25:30 #221
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_202263306
Ik wil geen ongevaccineerden in mijn omgeving en check ook actief op QR-codes. Eergisteren verjaardag gehad en de ongevaccineerden bij de achterdeur geweigerd. Aan dat gegil over vrijheid etc. doe ik niet mee, ik heb ook vrijheid om ongevaccineerde varkentjes te weigeren. Helaas zit het land vol met ongevaccineerde Karens die menen op alles recht te hebben.
pi_202263467
Post hier zelf regelmatig mijn bedenkingen. Vandaag is het raak bij mij. Vannacht kreeg ik koorts. Zelftest gedaan. Deze was negatief. Toch voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor een echte test. Deze was positief.

Hoewel ik me alles behalve prettig voel (koorts en flinke spierpijn, niet geslapen), blijf ik geloven in de statistiek. Kans op ziekenhuisopname is minder dan 0.1% in mijn leeftijdsgroep. Kans op overlijden is 0.00% in mijn leeftijdsgroep.

Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik, elk half jaar. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.

Kinderen en jongeren een (2tot 4x per jaar) vaccinatieplicht opdringen gaat te ver. Gezien alle artsen er wel over uit zijn dat dit virus niet meer weg gaat.

Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en word ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis beland. Maar de statistieken heb ik mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door bellamy13 op 20-11-2021 16:43:06 ]
  zaterdag 20 november 2021 @ 16:36:24 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202263473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:25 schreef RichardHammond het volgende:
Ik wil geen ongevaccineerden in mijn omgeving en check ook actief op QR-codes. Eergisteren verjaardag gehad en de ongevaccineerden bij de achterdeur geweigerd. Aan dat gegil over vrijheid etc. doe ik niet mee, ik heb ook vrijheid om ongevaccineerde varkentjes te weigeren. Helaas zit het land vol met ongevaccineerde Karens die menen op alles recht te hebben.
Zie ook de post boven je, zo zijn ze bijna allemaal.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 20 november 2021 @ 16:36:55 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202263482
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Post hier zelf regelmatig mijn bedenkingen. Vandaag is het raak bij mij. Vannacht kreeg ik koorts. Zelftest gedaan. Deze was negatief. Toch voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor een echte test. Deze was positief.

Hoewel ik me alles behalve prettig voel (koorts en flinke spierpijn, niet geslapen), blijf ik geloven in de statistiek. Kans op ziekenhuisopname is minder dan 0.1% in mijn leeftijdsgroep. Kans op overlijden is 0.00% in mijn leeftijdsgroep.

Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.

Kinderen en jongeren een (2tot 4x per jaar) vaccinatieplicht opdringen gaat te ver. Gezien alle artsen er wel over uit zijn dat dit virus niet meer weg gaat.

Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en wordt ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis belandt. Maar de statistieken heb ik mee.
Sterkte! Neem goed je rust
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_202263839
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Maar de statistieken heb ik mee.
Je bent (relatief) jong dus. Neem aan dat je ook niet moddervet bent en geen chronische aandoening hebt? Zo nee, maak je maar geen zorgen en blijf lekker thuis.
pi_202263885
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Leonos het volgende:
Aan het begin was het nog prima, maar nu ze de samenleving voor 85% voor de rest plat leggen is het wel een beetje klaar. Hoe ga jij met de niet gevaccineerde om? Spreek je nog met ze?
Alleen telefonisch of op grote afstand.
  Moderator zaterdag 20 november 2021 @ 17:05:31 #227
9859 crew  Karina
Woman
pi_202263921
Geen idee. Ik vraag het niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 20 november 2021 @ 17:45:34 #228
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_202264574
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Post hier zelf regelmatig mijn bedenkingen. Vandaag is het raak bij mij. Vannacht kreeg ik koorts. Zelftest gedaan. Deze was negatief. Toch voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor een echte test. Deze was positief.

Hoewel ik me alles behalve prettig voel (koorts en flinke spierpijn, niet geslapen), blijf ik geloven in de statistiek. Kans op ziekenhuisopname is minder dan 0.1% in mijn leeftijdsgroep. Kans op overlijden is 0.00% in mijn leeftijdsgroep.

Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik, elk half jaar. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.

Kinderen en jongeren een (2tot 4x per jaar) vaccinatieplicht opdringen gaat te ver. Gezien alle artsen er wel over uit zijn dat dit virus niet meer weg gaat.

Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en word ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis beland. Maar de statistieken heb ik mee.
Beterschap!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_202265344
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Post hier zelf regelmatig mijn bedenkingen. Vandaag is het raak bij mij. Vannacht kreeg ik koorts. Zelftest gedaan. Deze was negatief. Toch voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor een echte test. Deze was positief.

Hoewel ik me alles behalve prettig voel (koorts en flinke spierpijn, niet geslapen), blijf ik geloven in de statistiek. Kans op ziekenhuisopname is minder dan 0.1% in mijn leeftijdsgroep. Kans op overlijden is 0.00% in mijn leeftijdsgroep.

Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik, elk half jaar. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.

Kinderen en jongeren een (2tot 4x per jaar) vaccinatieplicht opdringen gaat te ver. Gezien alle artsen er wel over uit zijn dat dit virus niet meer weg gaat.

Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en word ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis beland. Maar de statistieken heb ik mee.
Ik ken niet maar Beterschap! Hoop dat je er zo snel mogelijk vanaf bent.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202266379
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:49 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zelfs de WHO heeft vergelijkingen met de griep gedaan. Wat is daar zo erg aan? Of bedoel je in die vergelijking de griep 100% gelijkstellen aan corona?
Ik bedoelde vooral mensen die roepen dat Corona maar een griepje is en dodenaantallen vergelijken.
pi_202267871
Ja hoor, geen enkel probleem.
pi_202488532
twitter
pi_202488867
quote:
11s.gif Op zondag 5 december 2021 21:33 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Bassie en Adriaan _O_

Ontzettend jammer dat mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd) zich zo tegen elkaar op laten zetten. Absoluut onnodig in mijn ogen en als ik de laatste filmpjes van Bassie heb gezien maakt het ook niet zo heel veel meer uit...Voor mij blijven ze toch wel helden maar ontzettend jammer dat zij op deze manier in de laatste jaren van hun leven op social media komen.
pi_202490243
Vandaag nog. Wat mij betreft mogen ze dat zelf weten maar de kans dat ik ongemerkt iemand besmet als 2x gevaccineerde is aanwezig en een booster neem ik niet. Voel me voldoende beschermd en wacht liever Omicron af voor een "Durchseuchung" van de bevolking of een toegespitste booster tegen Omicron. Omicron lijkt tot nu toe besmettelijker maar minder ernstige ziekteverschijnselen te veroorzaken.


quote:
Full summary in the first few minutes of this video, its good news

examination of the 166 patients admitted since the Omicron variant arrived

snapshot of the clinical profile of 42 patients

currently in the COVID wards at SB

The majority of hospital admissions are for diagnoses unrelated to COVID-19.

The SARS-CoV-2 positivity is an incidental finding in these patients and is largely driven by hospital policy requiring testing of all patients requiring admission to the hospital.

76% of patients are incidental COVID admissions.

This very unusual picture is also occurring at other hospitals in Gauteng.

The high proportion of COVID incidental admissions
may reflect higher rates of community transmission compared to previous waves (variants)

that is not translating into higher admission rates for a primary COVID-19 diagnosis.
....
..


[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 05-12-2021 23:09:19 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202490268
Ja natuurlijk, opzich is je niet laten vaccineren niet dommer dan teveel eten en roken.
  maandag 6 december 2021 @ 00:09:08 #236
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202491260
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef mir1986 het volgende:
Bizar die haat en nijd die ontstaan is het afgelopen half jaar tussen ongevaccineerde en gevaccineerde mensen (allebei de kanten op). Dat maakt me verdrietig.
DIT! ^O^
Het is ook nergens voor nodig. Ik doe er dan ook niet aan mee, mijn vrienden blijven mijn vrienden, boeiend of iemand een spuitje heeft gehad, interesseert me geen hol.
Het is in- en in-gemeen om zoveel tweedracht te zaaien onder het volk, maar van een VVD-regering had ik dan ook niet anders verwacht. Gore vuile duivels dat het zijn. :( :r :r
Er is gewoon geen grotere beerput dan politiek. :r
Gevaccineerd.
pi_202491721
Mits ze verder heel normaal zijn: ja.

Ik ben er zelf zo een :D
Eens kijken
pi_202492633
Een vriendin van een vriendin. Vertrouwde op haar immuunsysteem..... ligt nu op in het ziekenhuis. Begin 30 en gewoon gezond.

Zucht.....
  maandag 6 december 2021 @ 08:58:29 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202492704
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:51 schreef Rolfieo het volgende:
Een vriendin van een vriendin. Vertrouwde op haar immuunsysteem..... ligt nu op in het ziekenhuis. Begin 30 en gewoon gezond.

Zucht.....
Treurig dat ze daar een bed bezet houdt, had zo makkelijk voorkomen kunnen worden.

Eigenwijze domkoppen zijn er helaas in overvloed.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_202493036
Het maakt mij geen hol uit of je wel of niet gevaccineerd bent.
Pro-vaxxers, die roeptoeteren dat ongevaccineerden dood moeten of geloven dat zij de oorzaak van het zorg infarct zijn; Die wens ik niet in mijn omgeving evenals ongevaccineerden die uit protest geen mondkapje willen dragen.
  maandag 6 december 2021 @ 09:33:38 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493113
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 09:26 schreef Brybry het volgende:
Het maakt mij geen hol uit of je wel of niet gevaccineerd bent.
Pro-vaxxers, die roeptoeteren dat ongevaccineerden dood moeten of geloven dat zij de oorzaak van het zorg infarct zijn; Die wens ik niet in mijn omgeving evenals ongevaccineerden die uit protest geen mondkapje willen dragen.
Probleem blijft natuurlijk wel dat ongevaccineerden de zorg onnodig belasten waardoor mensen met hartklachten en kanker en dergelijke zorg moeten missen die levensreddend kan zijn. En zelfs al dood gaan daardoor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202493164
Iedereen met wie ik regelmatig omga is gevaccineerd. Sowieso heb ik voor zover ik weet geen wappies in mijn directe omgeving.

Wel twee tantes (plus aanhang) die compleet de weg kwijt zijn en van de daken schreeuwen dat Bill Gates verantwoordelijk is voor alle ellende in de wereld en via de vaccins genocide wil plegen op het klootjesvolk. Binnenkort de verjaardag van m'n moeder, dus dat wordt ongetwijfeld een gezellige boel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202493261
Ja, ik ken er maar eentje en dat is onze overbuurvrouw. Bewust niet gevaccineerd omdat ze niet vertrouwt wat er in het vaccin zit. In de 30 en gezond en goed opgeleid. Wij discussiren hevig over de pros en cons, maar geen van beiden wil zijn mening aanpassen. Het is dus een heen en weer verhaal van wetenschappelijke studies en Facebook onderbuikgewauwel. Ik hou wel van een goede discussie, dus verder heeft dat geen invloed op de onderlinge verstandhouding, wij komen nog goed overeen op andere vlakken. Ik vind het alleen jammer.
pi_202494332
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Probleem blijft natuurlijk wel dat ongevaccineerden de zorg onnodig belasten waardoor mensen met hartklachten en kanker en dergelijke zorg moeten missen die levensreddend kan zijn. En zelfs al dood gaan daardoor.
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.
De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
  maandag 6 december 2021 @ 11:16:03 #245
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202494538
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef Brybry het volgende:

[..]
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.
De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
Dan zou dus de zorg volgens jou dus gewoon moeten functioneren dat is dus helaas niet zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 6 december 2021 @ 11:17:34 #246
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202494558
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef Brybry het volgende:

[..]
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.
De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
Wat mij betreft betalen de dikkerds, anti-vaxxers en rokers dan helemaal zelf de extra premie die nodig is om de zorg zo op te tuigen dat zij door kunnen gaan met hun ongezonde gewoontes. Waarom zou de rest van de samenleving moeten betalen voor het gedrag van een minderheid die bewust keuzes maakt die resulteren in het flink moeten opschalen van de zorg?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_202495408
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef Brybry het volgende:

[..]
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.
Afgezien dikke mensen, rokers en wintersport niet besmettelijk of een pandemie zie die de zorg overbelast al 21 maanden.

Das wel een klein verschil......

Ik heb nog nooit voor jouw genoemde voorbeelden om 17:00 niet meer in een restaurant kunnen zitten of en bijna code zwart voorbij zien komen.

quote:
De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
Afgezien dit nu niet direct een magische oplossing is. 10% meer IC bedden is zeker mooi, maar is 2 dagen opnames momenteel. Scheelt dus niet echt heel veel.

Feit is: Dat 15% van Nederland voor 50-70% van de zorg momenteel genereert, terwijl er een goede oplossing voor is.
pi_202495641
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:51 schreef Rolfieo het volgende:
Een vriendin van een vriendin. Vertrouwde op haar immuunsysteem..... ligt nu op in het ziekenhuis. Begin 30 en gewoon gezond.

Zucht.....
Bed leegmaken en thuis laten uitzieken svp, eigen risico.
pi_202495681
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Afgezien dikke mensen, rokers en wintersport niet besmettelijk of een pandemie zie die de zorg overbelast al 21 maanden.

Das wel een klein verschil......

Ik heb nog nooit voor jouw genoemde voorbeelden om 17:00 niet meer in een restaurant kunnen zitten of en bijna code zwart voorbij zien komen.
[..]
Afgezien dit nu niet direct een magische oplossing is. 10% meer IC bedden is zeker mooi, maar is 2 dagen opnames momenteel. Scheelt dus niet echt heel veel.

Feit is: Dat 15% van Nederland voor 50-70% van de zorg momenteel genereert, terwijl er een goede oplossing voor is.
Waarom moet een klein gedeelte van Nederland verantwoordelijk gehouden worden voor het wanbeleid van ons kabinet?

En bovendien kloppen je cijfers niet en het cynische is; Die zijn niet te controleren want die data wordt niet vrijgegeven.
Heb je het laatste artikel van FTM gelezen? Die hebben het e.a. boven tafel kregen en de resultaten zullen je verbluffen.
pi_202495703
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dan zou dus de zorg volgens jou dus gewoon moeten functioneren dat is dus helaas niet zo.
Nee, die functioneert niet vanwege het afbraakbeleid. Ook zonder COVID waren er nu operaties uitgesteld ed want zelfs een matig griepseizoen kan onze zorg niet aan.
  maandag 6 december 2021 @ 12:36:37 #251
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202495718
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 12:35 schreef Brybry het volgende:

[..]
Nee, die functioneert niet vanwege het afbraakbeleid. Ook zonder COVID waren er nu operaties uitgesteld ed want zelfs een matig griepseizoen kan onze zorg niet aan.
Wat dus gewoon niet klopt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202495738
Tuurlijk, waarom niet? Het zijn gewoon normale mensen hoor. :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202495763
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:36 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat dus gewoon niet klopt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

Om maar een voorbeeld te noemen...
pi_202495774
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 00:09 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
DIT! ^O^
Het is ook nergens voor nodig. Ik doe er dan ook niet aan mee, mijn vrienden blijven mijn vrienden, boeiend of iemand een spuitje heeft gehad, interesseert me geen hol.
Het is in- en in-gemeen om zoveel tweedracht te zaaien onder het volk, maar van een VVD-regering had ik dan ook niet anders verwacht. Gore vuile duivels dat het zijn. :( :r :r
Er is gewoon geen grotere beerput dan politiek. :r
Blijven jouw vrienden ook jouw vrienden als het FvD stemmende complotdenkers zijn, die het over NIETS anders kunnen hebben?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  maandag 6 december 2021 @ 12:42:20 #255
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202495796
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 12:39 schreef Brybry het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

Om maar een voorbeeld te noemen...
Om maar een voorbeeld te noemen.
https://www.ad.nl/gezond/(...)echtkomen~a8ab4a370/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202497375
Ja hoor geen probleem, ik maak geen onderscheid, vaak weet ik trouwens hun vaccinatie status nieteens en interesseert me ook niet.

Maar voor zover ik weet ken ik maar twee ongevaccineerden maar kijk daar niet anders tegenaan. moet ze zelf weten
pi_202497980
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 12:34 schreef Brybry het volgende:

[..]
Waarom moet een klein gedeelte van Nederland verantwoordelijk gehouden worden voor het wanbeleid van ons kabinet?
Omdat 15% voor 50-70% van de opnames zorgt?
Omdat 15% zijn verantwoordelijkheid niet neemt tijdens een pandemie?

quote:
En bovendien kloppen je cijfers niet en het cynische is; Die zijn niet te controleren want die data wordt niet vrijgegeven.
En waarom kloppen ze niet?

quote:
Heb je het laatste artikel van FTM gelezen? Die hebben het e.a. boven tafel kregen en de resultaten zullen je verbluffen.
Vertel eens?
  maandag 6 december 2021 @ 22:11:58 #259
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202504373
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 12:40 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Blijven jouw vrienden ook jouw vrienden als het FvD stemmende complotdenkers zijn, die het over NIETS anders kunnen hebben?
Oh zeker wel! Wat denk je wel, als je iemand al meer dan 30 jaar kent? Somminge nog langer zelfs. Ik blijf dan gewoon neutraal en ga nergens op in. En ik begin over iets anders.
Oud spreekwoord, wat je maar eens toe moet passen:
"Praat nooit over godsdienst of politiek.
Daarmee maak je jezelf en anderen alleen maar ziek."
En zo is het. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door Ghost_Buster op 06-12-2021 22:18:10 ]
Gevaccineerd.
  maandag 6 december 2021 @ 22:17:45 #260
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202504436
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 12:35 schreef Brybry het volgende:

[..]
Nee, die functioneert niet vanwege het afbraakbeleid. Ook zonder COVID waren er nu operaties uitgesteld ed want zelfs een matig griepseizoen kan onze zorg niet aan.
DIT inderdaad. Die idioot rutte bezuinigt de zorg kapot, en vervolgens heeft het volk het gedaan! :(
Gevaccineerd.
pi_202506303
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 12:40 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Blijven jouw vrienden ook jouw vrienden als het FvD stemmende complotdenkers zijn, die het over NIETS anders kunnen hebben?
Blijven jouw vrienden ook jouw vrienden als ze leden van de Waffen SS zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 december 2021 @ 07:37:47 #262
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202506393
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:04 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Omdat 15% voor 50-70% van de opnames zorgt?
Van die 15 procent ligt weer een subgroep in het ziekenhuis. Mensen boven de 50, veelal met onderliggend lijden. Niet een student van 23. Wat je nu feitelijk doet is hetzelfde als zeggen dat alle Mocro's crimineel zijn gebaseerd op hun oververtegenwoordiging als groep in de misdaadstatistieken.

quote:
Omdat 15% zijn verantwoordelijkheid niet neemt tijdens een pandemie?
Er zijn wel meer mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Heb je Bruls zijn buik al slanker zien worden in 2 jaar crisis? Heb je die gevaccineerde taartmevrouw gezien in het ziekenhuis met Corona? Zorgen andere mensen dat hun kans om met levensstijlziekten in het ziekenhuis te belanden afneemt nu de zorg stelselmatig overbelast is? Heeft de politiek altijd goed beleid gevoerd? Had men aan het begin van de crisis wel Carnaval moeten vieren?

Uiteindelijk kan je wel naar iedereen gaan wijzen vriend. Feit is dat in Portugal 98 procent van de bevolking is gevaccineerd en er alsnog maatregelen komen. De hoofschuldige is het virus zelf. Secundair daaraan dat mensen niet twee jaar lang onder het strenge regime kunnen leven dat het virus nodig heeft. Elke keer dat je mondkapje niet goed zit, je niet perfect in je elleboog niest, je even iets te dicht op iemand staat kan het moment zijn dat je het oploopt en/of verspreidt.

Jij wil gewoon een makkelijke groep waar je naar kan wijzen. Dat is jouw probleem. Deal daarmee en stop met polariseren.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:09:39 #263
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202507069
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:06 schreef -Sigaartje het volgende:
Volgens mij is het puur haantjesgedrag, van "niemand vertelt mij wat ik moet! scheld scheld"

Het zijn volgens mij dezelfde gasten die met 60 door een 30-wijk scheuren en continu zitten te zeiken over vuurwerkverboden.
Precies, het is een stel dwarse kleuters. Als je het vaccin zou verbieden, staan ze agressief bij de huisarts om er een te krijgen.

Gelukkig heb ik geen ongevaccineerden in mijn sociale omgeving. Als dat wel zo zou zijn, zou ik aan mijn eigen inschattingsvermogen moeten gaan werken, tenzij er medische redenen zijn. In dat laatste geval zou ik zeker nog met die mensen omgaan, maar wappies hoef ik niet in mijn kennissenkring.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:26:23 #264
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202507218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Van die 15 procent ligt weer een subgroep in het ziekenhuis. Mensen boven de 50, veelal met onderliggend lijden. Niet een student van 23. Wat je nu feitelijk doet is hetzelfde als zeggen dat alle Mocro's crimineel zijn gebaseerd op hun oververtegenwoordiging als groep in de misdaadstatistieken.
[..]
Er zijn wel meer mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Heb je Bruls zijn buik al slanker zien worden in 2 jaar crisis? Heb je die gevaccineerde taartmevrouw gezien in het ziekenhuis met Corona? Zorgen andere mensen dat hun kans om met levensstijlziekten in het ziekenhuis te belanden afneemt nu de zorg stelselmatig overbelast is? Heeft de politiek altijd goed beleid gevoerd? Had men aan het begin van de crisis wel Carnaval moeten vieren?

Uiteindelijk kan je wel naar iedereen gaan wijzen vriend. Feit is dat in Portugal 98 procent van de bevolking is gevaccineerd en er alsnog maatregelen komen. De hoofschuldige is het virus zelf. Secundair daaraan dat mensen niet twee jaar lang onder het strenge regime kunnen leven dat het virus nodig heeft. Elke keer dat je mondkapje niet goed zit, je niet perfect in je elleboog niest, je even iets te dicht op iemand staat kan het moment zijn dat je het oploopt en/of verspreidt.

Jij wil gewoon een makkelijke groep waar je naar kan wijzen. Dat is jouw probleem. Deal daarmee en stop met polariseren.
Aan de ene kant is dit "maar hullie" verhaal geen reden om je niet te laten vaccineren. Aan de andere kant ben ik het helemaal met je eens dat die papzakken, bij voorkeur in de slachtofferrol, ook aso zijn. Na 2 jaar covid-19 nog steeds geen grammetje afgevallen betekent dat het toch allemaal niet echt belangrijk voor je is. Daar mogen van mij ook maatregelen op komen.

Natuurlijk is er niet n groep om naar te wijzen, maar als er dan toch maatregelen moeten komen, laat dan de mensen die het voor de rest verpesten maar lijden ipv iedereen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:11:46 #265
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202507667
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:06 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
En daar ga je de fout in want dat is niet zo, je hebt ze in alle bevolkingsgroepen maar omdat de "laagopgeleide" mensen zich veelal niet kunnen gedragen vallen ze op en staan ze toneel in de media, want dat is leuk en scoor je kijkers mee, als je een universitair iemand gaat ondervragen in de media is dat niet leuk en zet mensen aan het denken waardoor ook de vaccinatiebereidheid in gevaar komt.

Ook de avondklok rellen zaten er heel veel mensen tussen met eigen bedrijf echter deze waren alleen aanwezig om te protesteren en gingen geen vernielingen aanrichten, de mensen die dat deden waren veelal voetbal hooligans die niet voor het protest kwamen maar puur misbruik maken van de drukte.

In mijn kring ken ik er ook genoeg welke hooggeschoold zijn, ze geloven niet in magneten/bill gates/5g Corona etc maar hebben daar een goed beargementeerd reden voor dat ze het vaccin niet willen zoals tijdens zwangerschap wat ik mij ook kan indenken, na het zwangerschap staan ze wel open voor vaccinatie, maar Fok gooit deze mensen ook onder complotwappies.

Let er maar eens op in de media, alleen mensen die dat op een "funny" manier doen krijgen aandacht.
En Fok is goed met iedereen over 1 kam te scheren en te generaliseren.
Nu generaliseer je zelf, om je punt te vergemakkelijken. Niet iedereen die niet gevaccineerd is, is een complotwappie. Dus mensen die nog even niet willen vaccineren vanwege zwangerschap zijn een beetje een makkelijke groep om de echte wappies mee vrij te pleiten. Hooguit worden die mensen benvloed door de angstpropaganda van echte wappies, in combinatie met de voorzichtige aard van medisch onderzoek. Waardoor ze niet direct de standaard volgen in wat veilig geacht wordt, maar extra voorzichtig zijn, omdat het een aantal maanden geleden nog niet veilig geacht werd.

Echte wappies zijn eigenlijk nooit erg redelijke mensen. Ze zijn heel vatbaar voor wantrouwen jegens de gevestigde orde, maar heel slecht om ook maar enigszins consequent te blijven in deze hyperkritische standaard. Daarmee zitten er echt wel een aantal inteligente mensen tussen, maar vaak wel net wat minder intelligent dan ze zichzelf inschatten, omdat ze zo trots zijn op hun 'kritische denkvermogen' en neiging om af te wijken van de standaard, dat ze het besef missen om af en toe te pogen, hun eigen bias te confronteren.

Dat is de kleinere groep intelligente wappies die de grotere groep dommere wappies benvloeden, met indrukwekkend taalgebruik en interessante titels (die voor het gebied waarover ze spreken vaak geen ruk zeggen). De wappies die zogenaamd nooit in beeld komen, omdat ze niet interessant genoeg zijn, terwijl ze toch regelmatig de kans krijgen om hun onzin te spuien. Ik noem een Willem Engel en een Thierry Baudet.

quote:
11s.gif Op zondag 5 december 2021 21:33 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Kijk dit is dus ook zo'n typisch voorbeeld van iemand waarbij het me niet verbaast dat hij een antivaxer is (dus niet iemand die zelf niet gevaccineerd is, maar iemand die boos wordt op mensen die dat wel doen). Altijd al een zure zeikerd geweest, alles is negatief, weet zogenaamd alles beter, maar iedereen die je ontmoet heeft gewoon een hekel aan je. Met een beetje clownschmink eroverheen, waardoor mensen die wat minder bekend met je zijn dat niet altijd weten. Perfecte situatie om je weet eens te laten gelden en het leven van de mensen om je heen een beetje kutter te maken.
pi_202507711
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef Leonos het volgende:

[..]
Wat is dan een goede reden om niet te vaccineren, behalve medisch?
Gevolgen op lange termijn niet bekend. Onderzoeken lopen. Voorlopige resultaten liegen er nog niet om en vragen om vervolg onderzoek. PULS onderzoek van de AHA (American Heart Association), Zweeds onderzoek dat spike eiwitten grote schade in het lichaam veroorzaken. Vraagt om nader onderzoek.
pi_202510294
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:16 schreef ErfNotFlat het volgende:

[..]
Gevolgen op lange termijn niet bekend. Onderzoeken lopen. Voorlopige resultaten liegen er nog niet om en vragen om vervolg onderzoek. PULS onderzoek van de AHA (American Heart Association), Zweeds onderzoek dat spike eiwitten grote schade in het lichaam veroorzaken. Vraagt om nader onderzoek.
En vervang nu alles eens voor een Covid-19 infectie? Bij een Covid-19 infectie zijn al deze complicaties veel riscovoller.
En voorlopige resultaten laten vrij weinig zien. Las zelfs dat het lager was dan verwacht. Maar dat wil niet zeggen dat er geen ernstige uitzonderlijke bijwerkingen kunnen voordoen.
pi_202510337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:37 schreef Richestorags het volgende:
Van die 15 procent ligt weer een subgroep in het ziekenhuis. Mensen boven de 50, veelal met onderliggend lijden. Niet een student van 23. Wat je nu feitelijk doet is hetzelfde als zeggen dat alle Mocro's crimineel zijn gebaseerd op hun oververtegenwoordiging als groep in de misdaadstatistieken.

als de gemiddelde leeftijd 50 is, dan klopt je mening al niet.
Daarnaast is er vrij weinig onderliggend lijden bij de ongevaccineerde. Bij gevaccineerde, waarbij de leeftijd gemiddeld 70 is, is er wel veel meer onderliggend lijden.

Daarnaast die studente van 23, die ziet natuurlijk helemaal niemand anders? Geen docenten? Ouders? Bijbaantjes?
Iemand die gevaccineerd is, is juist minder snel en lang besmettelijk. Juist een hele goede redenen om deze leeftijd ook te vaccineren. Omdat de kans daarna op een ernstig ziektebeeld eigenlijk null is geworden.
pi_202510359
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:42 schreef Megumi het volgende:

[..]
Om maar een voorbeeld te noemen.
https://www.ad.nl/gezond/(...)echtkomen~a8ab4a370/
Stukje gequote, wat best belangrijk is

quote:
Mensen die dan in het ziekenhuis komen zijn heel verzwakt of moeten zelfs beademd worden op de intensive care. Daar blijven ze maar kort, maar het duurt natuurlijk even voor ze naar huis kunnen.''
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 december 2021 @ 14:00:12 #270
74056 crew  ToT
pi_202510393
Een kameraad van me is behoorlijk into conspiracies. Vind ik een beetje jammer, maar dat moet-ie zelf verder weten. Om die reden is hij ook niet gevaccineerd (5G nanochips, mind control enz.)
Toevallig laatst met een goeie vriend van hem gepraat die nog veel dieper into [BNW]-materiaal is. Heel leuk gesprek mee gehad verder, waarin ik hem ook de andere kant van het verhaal heb kunnen vertellen.
Bleef een leuk, positief en respectvol gesprek! ^O^
Ik heb er geen moeite mee als mensen zich niet laten vaccineren, om wat voor ideen dan ook. Ik hoop wel dat ze uiteindelijk zullen inzien dat het allemaal niet zo eng en gevaarlijk is en dat ze het uiteindelijk ook zullen doen, maar zo niet: even goede vrienden verder.
pi_202510758
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:52 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
En vervang nu alles eens voor een Covid-19 infectie? Bij een Covid-19 infectie zijn al deze complicaties veel riscovoller.
En voorlopige resultaten laten vrij weinig zien. Las zelfs dat het lager was dan verwacht. Maar dat wil niet zeggen dat er geen ernstige uitzonderlijke bijwerkingen kunnen voordoen.
Ben ik zeer zeker met je eens. Maar kijk naar de sterfgevallen in alle leeftijdscategorieen en maak prioriteiten.
En ja, ook de gevolgen van een besmetting moeten goed onderzocht worden. Het 1 sluit het ander uiteraard niet uit.

Maar zoals het er nu naar uitziet moet je iedere 4 - 6 maanden je boosterprikje laten zetten, en ik vraag me af of dat een goed idee is.
Wat heeft een betere langdurige bescherming? Vaccin? Besmetting? Eerst vaccin dan besmetting? Eerst besmetting dan vaccin?

Ik wil graag dat er goed onderzoek gedaan wordt, is dat zo erg dan?
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:37:45 #272
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202510857
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:11 schreef PiyeReloaded het volgende:

Echte wappies zijn eigenlijk nooit erg redelijke mensen. Ze zijn heel vatbaar voor wantrouwen jegens de gevestigde orde, maar heel slecht om ook maar enigszins consequent te blijven in deze hyperkritische standaard. Daarmee zitten er echt wel een aantal inteligente mensen tussen, maar vaak wel net wat minder intelligent dan ze zichzelf inschatten, omdat ze zo trots zijn op hun 'kritische denkvermogen' en neiging om af te wijken van de standaard, dat ze het besef missen om af en toe te pogen, hun eigen bias te confronteren.

Dat is de kleinere groep intelligente wappies die de grotere groep dommere wappies benvloeden, met indrukwekkend taalgebruik en interessante titels (die voor het gebied waarover ze spreken vaak geen ruk zeggen). De wappies die zogenaamd nooit in beeld komen, omdat ze niet interessant genoeg zijn, terwijl ze toch regelmatig de kans krijgen om hun onzin te spuien. Ik noem een Willem Engel en een Thierry Baudet.

Denk dat je een verkeerd beeld hebt vwb de intelligente wap.

Ikzelf zou iig Willem Engel en Baudet zeker niet onder die categorie scharen, een beter vb is wat dat betreft bijv Ewald Engelen hier aan het woord in de serie een "Open gesprek" van de Balie.


Wat te denken van de gasten in de serie gesprekken van Tegenwind.
https://www.tegenwind.tv/tegenwind-video-s

Stuk voor stuk gestudeerde gerespecteerde jongens met goede functies in de maatschappij.

Daarmee hebben ze overigens nog niet direct gelijk..ik bedoel intellect is geen voorwaarde voor het maken van goede keuzes maar hopelijk krijg je hiermee wel een beter beeld hoe divers het gevogelte binnen de wap groep in werkelijkheid is.
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:39:07 #273
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_202510870
Ik ga zelf alleen met slimme hoog opgeleide mensen om, dus in mijn omgeving is dit soort volk niet aanwezig. Maar ik zou een vriendschap wel uitsluiten met anti vaxxers.
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:17:03 #274
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202511318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:37 schreef Jappie het volgende:

[..]
Denk dat je een verkeerd beeld hebt vwb de intelligente wap.

Ikzelf zou iig Willem Engel en Baudet zeker niet onder die categorie scharen, een beter vb is wat dat betreft bijv Ewald Engelen hier aan het woord in de serie een "Open gesprek" van de Balie.


Wat te denken van de gasten in de serie gesprekken van Tegenwind.
https://www.tegenwind.tv/tegenwind-video-s

Stuk voor stuk gestudeerde gerespecteerde jongens met goede functies in de maatschappij.

Daarmee hebben ze overigens nog niet direct gelijk..ik bedoel intellect is geen voorwaarde voor het maken van goede keuzes maar hopelijk krijg je hiermee wel een beter beeld hoe divers het gevogelte binnen de wap groep in werkelijkheid is.
Maar dan kom je op de vraag waar je de grens voor een wappie legt. Wat mij betreft ben je pas een wappie wanneer je visie complottheorien over het grotere doel van de coronamaatregelen omhelst. Wanneer je vindt dat coronamaatregelen te extreem, of zelfs compleet onnodig zijn, vind ik je zelf nog niet direct een wappie. Ik zie ze meer als de huidige smaak, van een groep complotgekken die al voor corona bestonden, maar dat draait meer om de kwaadaardige plannen om een nieuwe wereldorde te creren, waarvoor migratie, LHBT+emancipatie, klimaatmaatregelen, coronamaatregelen etc. allemaal kunnen worden aangegrepen, maar eigenlijk volgens hun nooit gezien kunnen worden voor hoe het in het publieke debat bediscussieerd wordt. Het gaat om het grotere plan. Ik ben niet voldoende bekend met deze heer, maar als ik dat filmpje zo zie, dan is dat gewoon onderdeel van de discussie binnen het publieke debat. Ik zie wel een risico op wappiegedrag, vanuit het punt dat dat dus niet zou mogen, maar de argumenten die ik daarvoor zie langskomen zou ik niet wappie noemen (het is een reactie op een crisis of gevoel van crisis).
  dinsdag 7 december 2021 @ 16:01:02 #275
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202511959
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:17 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Maar dan kom je op de vraag waar je de grens voor een wappie legt. Wat mij betreft ben je pas een wappie wanneer je visie complottheorien over het grotere doel van de coronamaatregelen omhelst. Wanneer je vindt dat coronamaatregelen te extreem, of zelfs compleet onnodig zijn, vind ik je zelf nog niet direct een wappie. Ik zie ze meer als de huidige smaak, van een groep complotgekken die al voor corona bestonden, maar dat draait meer om de kwaadaardige plannen om een nieuwe wereldorde te creren, waarvoor migratie, LHBT+emancipatie, klimaatmaatregelen, coronamaatregelen etc. allemaal kunnen worden aangegrepen, maar eigenlijk volgens hun nooit gezien kunnen worden voor hoe het in het publieke debat bediscussieerd wordt. Het gaat om het grotere plan. Ik ben niet voldoende bekend met deze heer, maar als ik dat filmpje zo zie, dan is dat gewoon onderdeel van de discussie binnen het publieke debat. Ik zie wel een risico op wappiegedrag, vanuit het punt dat dat dus niet zou mogen, maar de argumenten die ik daarvoor zie langskomen zou ik niet wappie noemen (het is een reactie op een crisis of gevoel van crisis).
Eens al gaat dit topic feitelijk wat minder over het nuanceren van de term wappie en meer om het typeren en (dis)kwalificeren van ongevaccineerden waarmee ze sociaal geaccepteerd ontvriend kunnen worden. ;)

Tegelijkertijd blijft er toch ook bij mij in mijn achterhoofd de gedachte spelen dat het zeker niet ondenkbaar is dat het coronavirus misbruikt wordt om een grotere agenda welke al veel langer in de week lag in versneld tempo uit te rollen.
Ik snap de wens en gedachte van een maakbare maatschappij gestuurd vanuit een centrale totalitaire staat nl wel. Even los van de invulling van zij die aan het hoofd hiervan komen te staan is dit feitelijk niet gek veel anders dan bijv het gedachtegoed van wijlen hr Fortuyn. Democratie leent zich nu eenmaal slecht voor het kunnen doorvoeren van allerlei maatregelen waarmee de vrijheid van den burger wordt beknot.

Een crisis als deze is de ultieme gelegenheid om alvast te morrelen aan wat heilige huisjes zoals daar zijn persoonlijk vrijheid en lichamelijke integriteit. In deze visie staat niet langer het individu centraal maar de staat/gemeenschap waar het individu onderdeel van is. Nochtans is dit niet de wijze waarop wij het leven vanuit de 1e persoon ervaren en derhalve botst dit met het gevoel wat het is om een mens te zijn. Als ik over mijzelf spreek is dit behoudens het verlies aan kwaliteit van het leven inzake alle beperkingen die ons continu worden opgelegd en het afhankelijk zijn van een semi goedgekeurde drug wel de belangrijkste reden om tegen de vaccinatieplicht en/of QR maatschappij te zijn.

De grens tussen kritisch nadenken over de richting waar wij door situatie zelf en het handelen van de regering worden heen gedreven en complottheorie is flinterdun. In de ogen van de complottheoristen zijn ook staatslieden en beleidsbepalers nl niet veel meer dan marionetten in de greep van het spel van de daadwerkelijke machthebbers op de achtergrond. In beide zienswijzen is er nl vanuit de direct leidinggevenden (regeringen) geen kwaadwil in het spel.

Het resultaat blijft echter hetzelfde nl een samenleving waarin je je voor elke scheet die je laat zult moeten verantwoorden want ik ben er heilig van overtuigd dat de maatregelen zich niet zullen beperken tot het bestrijden van corona alleen. Rokers zijn ook al een tijdje opgeschoten wild en gedurende deze crisis zijn ook de volgende potentiele schandpaal slachtoffers in de vorm van obesitas lijdenden en anderzins onverantwoordelijk levenden al in kaart gebracht.

Ik denk dat het belangrijk is dit onder de aandacht te blijven brengen maar vreemd genoeg geeft de reguliere media niet thuis. Dat geeft te denken en is voer voor de daadwerkelijke complotwappies.
pi_202512971
Het interesseert mij niet eens of mensen gevaccineerd zijn. Ik ga gewoon met iedereen om zoals ik dat altijd al deed. Wat een geouwehoer zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202515266
Ik weet van een heleboel mensen niet eens of ze wel of niet de prik hebben gehad.
Eigenlijk is het een rare vraag, in mijn beleving.
Mensen waar ik mee om ga, zie ik omdat ik ze mag, om hun persoonlijkheid, niet of ze wel of gent zijn.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:55:28 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202516714
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:40 schreef Arliator het volgende:
Ik weet van een heleboel mensen niet eens of ze wel of niet de prik hebben gehad.
Eigenlijk is het een rare vraag, in mijn beleving.
Mensen waar ik mee om ga, zie ik omdat ik ze mag, om hun persoonlijkheid, niet of ze wel of gent zijn.
Dit geloof ik ook wel, en op het moment dat ze ineens allerlei complotten aan het opdrammen zijn kan het niet zo goed over iets anders gaan dan covid. Mensen die ineens over chemtrails begonnen waren meestal geen kennissen of vrienden om mee te beginnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:00:03 #279
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202516820
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:17 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
DIT inderdaad. Die idioot rutte bezuinigt de zorg kapot, en vervolgens heeft het volk het gedaan! :(
Kijk dit zeggen maten van mij niet, waardoor ik mij ook niet af hoef te vragen of ik er nog wel mee om wil gaan. Gelukkig denken mijn vrienden vaak wat verder dan 'Rutte doet het kut met de corona, want (vul hier iets in dat geen reet met de situatie te maken heeft)' en dat wil niet zeggen dat we over alles hetzelfde denken, sterker nog we zijn het heel vaak oneens, maar komen wel met argumenten en nuances.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202516823
Het is helemaal welk verhaal achter het bewust niet vaccineren zit , als ze komen met Big Reset , Bill Gates,
Microchip en diverse complottheorieen dan loop ik er met een grote boog omheen, dat is het ^p^
pi_202517714
Geen idee, als ik mijn vrienden zo inschat hebben ze geen tweecijferig iq en zijn ze dus waarschijnlijk wel gevaccineerd.
pi_202521016
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:30 schreef ErfNotFlat het volgende:
Ben ik zeer zeker met je eens. Maar kijk naar de sterfgevallen in alle leeftijdscategorieen en maak prioriteiten.
Het draait al 20 maanden niet direct om de sterfgevallen maar om de zorgbelasting.

quote:
En ja, ook de gevolgen van een besmetting moeten goed onderzocht worden. Het 1 sluit het ander uiteraard niet uit.

Maar zoals het er nu naar uitziet moet je iedere 4 - 6 maanden je boosterprikje laten zetten, en ik vraag me af of dat een goed idee is.
Alternatief is?
We hebben het nu waarschijnlijk over 9 maanden en zal voornamelijk voor in de wintermaanden noodzakelijk zijn.

quote:
Wat heeft een betere langdurige bescherming? Vaccin? Besmetting? Eerst vaccin dan besmetting? Eerst besmetting dan vaccin?

Ik wil graag dat er goed onderzoek gedaan wordt, is dat zo erg dan?
Daar zal men vast mee bezig zijn. Maar het lastige is, dit kost heel veel tijd en met een nieuwe variant kan dit in eens weer opnieuw gedaan moeten worden.
pi_202522474
Ik ga met iedereen om omdat je van de buitenkant niet kan zien wie geprikt is en wie niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202522608
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ga met iedereen om omdat je van de buitenkant niet kan zien wie geprikt is en wie niet.
Mwa, dreadlocks of een hoog 'Karen'-gehalte zeggen over het algemeen wel veel. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202528201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:37 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Het draait al 20 maanden niet direct om de sterfgevallen maar om de zorgbelasting.
[..]
Alternatief is?
We hebben het nu waarschijnlijk over 9 maanden en zal voornamelijk voor in de wintermaanden noodzakelijk zijn.
[..]
Daar zal men vast mee bezig zijn. Maar het lastige is, dit kost heel veel tijd en met een nieuwe variant kan dit in eens weer opnieuw gedaan moeten worden.
Mijn alternatief, veel meer testen en inzetten op medicatie.
Virus muteert inderdaad, maar als je nextstrain bekijkt zie je dat het virus niet radicaal verandert. Op de omicron variant nu na dan, maargoed, dat kon je verwachten dat er mutaties in het spike eiwit zouden komen als je daar op gaat targetten. Wel frappant dat het dan net in Afrika gebeurt.

Wat betreft zorgbelasting:

https://www.ad.nl/economi(...)-in-gevaar~ab1e2f47/

En zoek zelf en gij zult vinden. Dit is niet iets van de afgelopen 2 jaar. Dit speelt al heel lang, artsen waarschuwen al lang dat we niet klaar zijn voor een pandemie.

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F

https://www.tijd.be/polit(...)pidemie/9808314.html

Tevens raad ik je aan om de drukte op de zorg in de winter de afgelopen 10 jaar terug te lezen, allemaal te vinden.

Het grote verschil is dat het nu iedere dag uitgemolken wordt in de media.

[ Bericht 17% gewijzigd door ErfNotFlat op 08-12-2021 18:00:53 (aanvulling) ]
pi_202528945
Ja ze hebben me heerlijk besmet, ik had weinig klachten en ben nu extra beschermt. Ik zie ze als de brenger van de gratis update. Ik heb nu waarschijnlijk delta al binnen. Tja dat de kans groot is dat zij omvallen om mij een dienst te bewijzen maakt het alleen maar leuker.
Nu nog lekker een boosters en ik mag overal in straks terwijl zij hun gal spugen dat het allemaal zo oneerlijk is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 8 december 2021 @ 21:10:40 #287
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202531284
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:37 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Het draait al 20 maanden niet direct om de sterfgevallen maar om de zorgbelasting.
[..]
Alternatief is?
We hebben het nu waarschijnlijk over 9 maanden en zal voornamelijk voor in de wintermaanden noodzakelijk zijn.
[..]
Daar zal men vast mee bezig zijn. Maar het lastige is, dit kost heel veel tijd en met een nieuwe variant kan dit in eens weer opnieuw gedaan moeten worden.
Dan heb ik goed nieuws voor je: die nieuwe variant is redelijk onschadelijk, tot nu toe 0 doden en de cijfers dalen alweer. 2G gaat ook niet door.
Gevaccineerd.
  woensdag 8 december 2021 @ 21:12:46 #288
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202531311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:57 schreef ErfNotFlat het volgende:
...

Het grote verschil is dat het nu iedere dag uitgemolken wordt in de media.
Dit inderdaad. Heel kwalijk en erg schadelijk voor het volk. Maar dat boeit die mediabonzen niet, als ze maar kunnen verdienen. :r
Gevaccineerd.
pi_202533761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:10 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Dan heb ik goed nieuws voor je: die nieuwe variant is redelijk onschadelijk, tot nu toe 0 doden en de cijfers dalen alweer. 2G gaat ook niet door.
Heb je voor mij een bron van die 0 doden? Ik heb lopen zoeken maar ik kan niks vinden
pi_202533865
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:12 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Heel kwalijk en erg schadelijk voor het volk. Maar dat boeit die mediabonzen niet, als ze maar kunnen verdienen. :r
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:12 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Heel kwalijk en erg schadelijk voor het volk. Maar dat boeit die mediabonzen niet, als ze maar kunnen verdienen. :r
Mensen zijn ook gestopt met nadenken. In mijn ogen zijn er 2 wappie kampen. De 5G / Bill Gates / Chip wappies, maar ook de prikwappies. "We hebben een maatschappelijk probleem, haal die spuit, HAAL DIE SPUIT"

Uhh.. Nee? Ik wil eerst eens zien wat die spuit voor lange termijn gevolgen gaat hebben? Als die er zijn, is blijkbaar niemand aansprakelijk? Mn cardioloog raadt het momenteel af? Ik hou me netjes aan de maatregelen die er zijn, en ik heb zo min mogelijk contact met wie dan ook. Ik vind het prima, ik vermaak me wel thuis hoor. Te veel hobbies, te weinig tijd.
pi_202537504
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:57 schreef ErfNotFlat het volgende:
Mijn alternatief, veel meer testen en inzetten op medicatie.
Meer testen is zeker een positive, ben ik voorstander van. Ik heb ook preventief een TvT staan voor vanavond omdat ik naar een hoog risico persoon ga.

Maar medicatie die werkt, wordt al ingezet. Maar voorkomen is altijd beter dan hopen op genezen.

quote:
Virus muteert inderdaad, maar als je nextstrain bekijkt zie je dat het virus niet radicaal verandert. Op de omicron variant nu na dan, maargoed, dat kon je verwachten dat er mutaties in het spike eiwit zouden komen als je daar op gaat targetten. Wel frappant dat het dan net in Afrika gebeurt.
Het virus zal zeker muteren. Het valt mij mee, dat we nu pas weer een grote nieuwe versie hebben.
Maar in Afrika is dit niet heel vreemd. Lage vaccinatiegraad, medisch gezien niet het beste land.

Maar een belangrijke is wel, het is daar ontdekt, het goed daar niet te zijn ontstaan.

quote:
Wat betreft zorgbelasting:

https://www.ad.nl/economi(...)-in-gevaar~ab1e2f47/

En zoek zelf en gij zult vinden. Dit is niet iets van de afgelopen 2 jaar. Dit speelt al heel lang, artsen waarschuwen al lang dat we niet klaar zijn voor een pandemie.

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F

https://www.tijd.be/polit(...)pidemie/9808314.html

Tevens raad ik je aan om de drukte op de zorg in de winter de afgelopen 10 jaar terug te lezen, allemaal te vinden.

Het grote verschil is dat het nu iedere dag uitgemolken wordt in de media.
Zorg staat inderdaad in de winter al vaker onder druk. Echter die druk valt in het niets met Covid-19.

Als we alleen even naar de zorgbelasting kijken.... Dit is ondertussen al weer een oud plaatje, maar zegt wel het nodige.


Ik kan mij namelijk ook niet landelijk lockdowns herinneren voor de griep, of een compleet land vaccineren, of 20 maanden extreem hoge zorg druk, of uitgestelde zorg van nog vorig jaar, of 2 keer (bijna) code zwart in 1 jaar.
  donderdag 9 december 2021 @ 13:11:10 #292
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202537835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:10 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Dan heb ik goed nieuws voor je: die nieuwe variant is redelijk onschadelijk, tot nu toe 0 doden en de cijfers dalen alweer. 2G gaat ook niet door.
Dan heb ik ook nieuws voor je, het gaat niet om het aantal doden, maar het ontlasten van de zorg.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 9 december 2021 @ 13:21:13 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202537957
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Meer testen is zeker een positive, ben ik voorstander van. Ik heb ook preventief een TvT staan voor vanavond omdat ik naar een hoog risico persoon ga.

Maar medicatie die werkt, wordt al ingezet. Maar voorkomen is altijd beter dan hopen op genezen.
[..]
Het virus zal zeker muteren. Het valt mij mee, dat we nu pas weer een grote nieuwe versie hebben.
Maar in Afrika is dit niet heel vreemd. Lage vaccinatiegraad, medisch gezien niet het beste land.

Maar een belangrijke is wel, het is daar ontdekt, het goed daar niet te zijn ontstaan.
[..]
Zorg staat inderdaad in de winter al vaker onder druk. Echter die druk valt in het niets met Covid-19.

Als we alleen even naar de zorgbelasting kijken.... Dit is ondertussen al weer een oud plaatje, maar zegt wel het nodige.
[ link | afbeelding ]

Ik kan mij namelijk ook niet landelijk lockdowns herinneren voor de griep, of een compleet land vaccineren, of 20 maanden extreem hoge zorg druk, of uitgestelde zorg van nog vorig jaar, of 2 keer (bijna) code zwart in 1 jaar.
Daarnaast is er in de zorg ook een slijtageslag bezig, want de hele crisis heeft ook zijn uitwerking op het personeel, ervaren of niet. Daarom snap ik de 'zorg moeten ze opschalen'-schreeuwers niet. Het klinkt logisch, maar het is niet uitvoerbaar. Je wilt goed personeel en niet iedereen is geschikt, dan moet je ook de juiste opleiders, begeleiders en faciliteiten hebben. Daarnaast gaan er veel mensen met pensioen, zijn gepgradede artsen van een andere medische plek afgehaald en zullen we vast zoveel mogelijk mensen getraind en aangenomen worden, dan nog is niet iedereen geschikt en vallen er veel af, naast het ziekteverzuim in de zorg.

Mensen die denken dat je zomaar even succesvol op grote schaal opschaalt, hebben zich inmiddels al aangemeld voor de opleiding (sarcasme). Dat men dan zegt dat het een kwestie van goed betalen is, staan ze niet stil dat een afgetraind IC-medewerker al meer dan 4000 euro verdiend. Dan heb je naast personeel ook nog apparatuur nodig (zoals de rest van de wereld), de ruimte, technisch onderhoud en ga zo maar door.

Het komt er dan ook vaak op neer dat men eigenlijk zegt: 'Ik hoef hier niet aan mee te doen, anderen lossen het wel op....HE! WAAROM IS DIT NOG NIET OPGELOST!!!'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202538204
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Meer testen is zeker een positive, ben ik voorstander van. Ik heb ook preventief een TvT staan voor vanavond omdat ik naar een hoog risico persoon ga.

Maar medicatie die werkt, wordt al ingezet. Maar voorkomen is altijd beter dan hopen op genezen.
[..]
Het virus zal zeker muteren. Het valt mij mee, dat we nu pas weer een grote nieuwe versie hebben.
Maar in Afrika is dit niet heel vreemd. Lage vaccinatiegraad, medisch gezien niet het beste land.

Maar een belangrijke is wel, het is daar ontdekt, het goed daar niet te zijn ontstaan.
[..]
Zorg staat inderdaad in de winter al vaker onder druk. Echter die druk valt in het niets met Covid-19.

Als we alleen even naar de zorgbelasting kijken.... Dit is ondertussen al weer een oud plaatje, maar zegt wel het nodige.
[ link | afbeelding ]

Ik kan mij namelijk ook niet landelijk lockdowns herinneren voor de griep, of een compleet land vaccineren, of 20 maanden extreem hoge zorg druk, of uitgestelde zorg van nog vorig jaar, of 2 keer (bijna) code zwart in 1 jaar.
Ik zeg niet dat het niet meevalt, maar je moet echt de andere jaren er ook bij bekijken. Zie o.a.

https://www.ggdkennemerla(...)-grote-griepepidemie
  donderdag 9 december 2021 @ 13:48:06 #295
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202538246
Je hebt wappies en wappies. Ik ga nog steeds om met mensen die niet gevaccineerd zijn zolang ze maar niet van die debiele ideen hebben over chips in het vaccin en babybloeddrinkende bewindslieden etc. Kortom, zolang ze maar niet gepassioneerd in BNW posten.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202538293
Zolang ze me niet lastigvallen met wappie-theorien vind ik het allemaal best.
pi_202538524
Ja hoor, geen moeite mee. Ik heb verschillende collega's en vrienden, familieleden die niet gevaccineerd zijn. Elk met hun eigen redenen.
Van een enkeling vind ik het niet verstandig, gezien hun gezondheidssituatie, maar verder is het hun eigen keuze.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 9 december 2021 @ 14:44:23 #298
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202538774
aaah BNW is echt hardcore wappie
ben vandaag mijn alu hoedje vergeten
damnn
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  donderdag 9 december 2021 @ 14:47:05 #299
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202538795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:00 schreef Newsworld het volgende:
Het is helemaal welk verhaal achter het bewust niet vaccineren zit , als ze komen met Big Reset , Bill Gates,
Microchip en diverse complottheorieen dan loop ik er met een grote boog omheen, dat is het ^p^
Zo een vriendin verloren idd. Probleem met dat soort mensen is dat ze compleet obsessed zijn. Elke seconde van hun leven staat in het teken van een groot complot. Daarop wordt ook alle schuld afgeschoven. Depressief? Komt door geheime stoffen in het eten. Niet helder kunnen denken? Chemtrails. etc etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202538836
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:45 schreef ErfNotFlat het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het niet meevalt, maar je moet echt de andere jaren er ook bij bekijken. Zie o.a.

https://www.ggdkennemerla(...)-grote-griepepidemie
Het valt ook niet echt mee en meer zorg is niet direct een oplossing. Vaccins werken nog steeds het beste als we geen zware maatregelen willen hebben.

Bij meer zorg kun en zelfde maatregelen op dezelfde tijd, zorg er voor dat de planbare zorg door kan gaan. Echter we zouden nu ook al veel eerder maatregelen kunnen nemen. Echter dat wil men niet, omdat dit dan weer slecht is voor de economie en men wil dit gewoon niet.
Nemen we later maatregelen, zijn de besmettingen nog hoger, en hebben we daarna weer langer maatregelen nodig om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen.

Maar er is geen goede of beste oplossing. Meer zorg lost alleen niet direct iets op. (meer en sneller) vaccin daarentegen wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')