Noem eens een paar voorbeelden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:37 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Al die mensen die inmiddels gevaccineerd zijn en schijt hebben aan de basis maatregelen en verder doen waar ze zin in hebben zijn geen probleem natuurlijk
Wat wil je vertellen met deze post. Dat vaccineren nutteloos is?quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Euh, we zitten in een pandemie, navelstaren op enkel je eigen land is dan een beetje kortzichtig.
We weten absoluut niet wat de volgende mutaties van SARS-CoV-2 gaan doen.
Daarnaast verwacht ik helemaal niet dat alle bejaarden en kwetsbaren door de vaccinatie daadwerkelijk immuniteit hebben opgebouwd, ondanks hun groene vinkje.
Maar als iemand al eerder besmet zou zijn ga je dan wel nog om met die persoon als die in een risicogroep valt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vrienden ik heb mijn bewust ongevaccineerde, religieuze risicogroep buurman uit de brand geholpen toen hij dus wel COVID-19 kreeg en in het ziekenhuis was opgenomen. Dat heeft mij en de zorg extra en volkomen nodeloos werk opgeleverd. Kantje boord qua IC. Gelukkig voor hem net niet. Deze buurman, waarvan vooraf niemand wist dat hij niet gevaccineerd was ging wel heel close om met andere nogal broze buren die 80+ zijn en die toch wel erg geschrokken zijn.
Dus pleur op met dat stomme gelul over vaccineren wanneer je tot een risicogroep behoort! Je bent de maatschappij en je omgeving tot last. Je bent een gevaar voor je omgeving. Kortom je bent in dat geval een asociale kloothommel.
Het meest bevreemdende is nog wel dat deze man nu de buurt mijdt. Waarschijnlijk toch wel iets van terechte schaamte
Nee, maar wel dat je bij een hoge vaccinatiegraad in Nederland/het westen nog steeds niet van de problemen af bent.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:54 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat wil je vertellen met deze post. Dat vaccineren nutteloos is?
Daar gaat het ook niet om. Oude mensen gaan dood, simpel zat. Maar overvolle ziekenhuizen, zorg van andere groepen uitstellen dat is het probleem wat we echt moeten oplossen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:00 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat je bij een hoge vaccinatiegraad in Nederland/het westen nog steeds niet van de problemen af bent.
En daarnaast dat ik er helemaal niet van overtuigd ben dat alle bejaarden/kwetsbaren door vaccinatie daadwerkelijk immuniteit opbouwen.
Vaccinatie is absoluut nuttig, maar doen alsof SARS-CoV-2 verdwenen is bij een hoge vaccinatiegraad in Nederland/het westen is nogal onzin.
Dat ben ik volledig met je eens, maar ik lees nogal vaak reacties van mensen die verkeerde verwachtingen hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. Oude mensen gaan dood, simpel zat. Maar overvolle ziekenhuizen, zorg van andere groepen uitstellen dat is het probleem wat we echt moeten oplossen.
Ben je echt zo naief? Ik kom legio mensen tegen in het dagelijks leven die na hun vaccinatie zich gedragen zoals ze pre corona ook deden. Begrijp me niet verkeerd, op zich is dat best een logische gedachtegang. Maar mede daardoor lopen de cijfers ook op. In België is het aantal besmettingen onder 65+ inmiddels groter per 100.000 bij gevaccineerden dan bij ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:52 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Noem eens een paar voorbeelden.
Ik kom ze nooit tegen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:54 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ben je echt zo naief? Ik kom legio mensen tegen in het dagelijks leven die na hun vaccinatie zich gedragen zoals ze pre corona ook deden. Begrijp me niet verkeerd, op zich is dat best een logische gedachtegang. Maar mede daardoor lopen de cijfers ook op. In België is het aantal besmettingen onder 65+ inmiddels groter per 100.000 bij gevaccineerden dan bij ongevaccineerden.
Het is een wisselwerking want uiteraard dragen ongevaccineerden ook bij dat zal ik nooit ontkennen.
Maar blind wijzen naar gevaccineerden is feitelijk gezien gewoon niet juist.
Ik heb ook een tijdje zo geleefd, want zorgmedewerker blabla. Maar ik kan je inderdaad melden dat je hier knap ongelukkig van wordt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:18 schreef core2duo het volgende:
Ja hoor. Het zal me een zorg zijn of anderen wel of niet zijn gevaccineerd (ben zelf wel gevaccineerd). Leven vanuit angst is gewoon niet cool. Niet helemaal ontopic, maar sommige mensen mijden het OV uit angst om besmet te raken/anderen te besmetten, ook gezonde mensen rond de 30. Of vragen zich bij alles af of het wel coronaproof is. Dan kun je niks meer. Het leven mag best een klein beetje spannend zijn.
Mogelijk een blinde vlek voor dat gedrag omdat dat ook is hoe je je zelf gedraagt(mogelijk).quote:
Ik hou me keurig aan de regels en de mensen die ik ken ook. Het heeft te maken met de intelligentie van de mensen waar je mee om gaat.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:41 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Mogelijk een blinde vlek voor dat gedrag omdat dat ook is hoe je je zelf gedraagt(mogelijk).
Mensen vinden over het algemeen van zichzelf dat ze zich keurig aan de regels houden, maar in de praktijk blijkt dat toch wel tegen te vallenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:30 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik hou me keurig aan de regels en de mensen die ik ken ook. Het heeft te maken met de intelligentie van de mensen waar je mee om gaat.
Correctie: Omdat de overheid de kroegen etc dicht gooit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat nu al stadions, kroegen etc dicht moeten, omdat hun geen zin hebben om te vaccineren.
Dat we niks weten over lange termijn veiligheid van dit spul.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat is dan een goede reden om niet te vaccineren, behalve medisch?
En dat is hun eigen keus want anders hebben wij artikel 11 van de grondwet niet, Nederland heeft ook al een erg hoog vaccinatiegraad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat nu al stadions, kroegen etc dicht moeten, omdat hun geen zin hebben om te vaccineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |