Wat dus gewoon niet klopt.quote:Op maandag 6 december 2021 12:35 schreef Brybry het volgende:
[..]
Nee, die functioneert niet vanwege het afbraakbeleid. Ook zonder COVID waren er nu operaties uitgesteld ed want zelfs een matig griepseizoen kan onze zorg niet aan.
Blijven jouw vrienden ook jouw vrienden als het FvD stemmende complotdenkers zijn, die het over NIETS anders kunnen hebben?quote:Op maandag 6 december 2021 00:09 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
DIT!![]()
Het is ook nergens voor nodig. Ik doe er dan ook niet aan mee, mijn vrienden blijven mijn vrienden, boeiend of iemand een spuitje heeft gehad, interesseert me geen hol.
Het is in- en in-gemeen om zoveel tweedracht te zaaien onder het volk, maar van een VVD-regering had ik dan ook niet anders verwacht. Gore vuile duivels dat het zijn.![]()
![]()
Er is gewoon geen grotere beerput dan politiek.
Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 6 december 2021 12:39 schreef Brybry het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
Om maar een voorbeeld te noemen...
Omdat 15% voor 50-70% van de opnames zorgt?quote:Op maandag 6 december 2021 12:34 schreef Brybry het volgende:
[..]
Waarom moet een klein gedeelte van Nederland verantwoordelijk gehouden worden voor het wanbeleid van ons kabinet?
En waarom kloppen ze niet?quote:En bovendien kloppen je cijfers niet en het cynische is; Die zijn niet te controleren want die data wordt niet vrijgegeven.
Vertel eens?quote:Heb je het laatste artikel van FTM gelezen? Die hebben het e.a. boven tafel kregen en de resultaten zullen je verbluffen.
Oh zeker wel! Wat denk je wel, als je iemand al meer dan 30 jaar kent? Somminge nog langer zelfs. Ik blijf dan gewoon neutraal en ga nergens op in. En ik begin over iets anders.quote:Op maandag 6 december 2021 12:40 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Blijven jouw vrienden ook jouw vrienden als het FvD stemmende complotdenkers zijn, die het over NIETS anders kunnen hebben?
DIT inderdaad. Die idioot rutte bezuinigt de zorg kapot, en vervolgens heeft het volk het gedaan!quote:Op maandag 6 december 2021 12:35 schreef Brybry het volgende:
[..]
Nee, die functioneert niet vanwege het afbraakbeleid. Ook zonder COVID waren er nu operaties uitgesteld ed want zelfs een matig griepseizoen kan onze zorg niet aan.
Blijven jouw vrienden ook jouw vrienden als ze leden van de Waffen SS zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 12:40 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Blijven jouw vrienden ook jouw vrienden als het FvD stemmende complotdenkers zijn, die het over NIETS anders kunnen hebben?
Van die 15 procent ligt weer een subgroep in het ziekenhuis. Mensen boven de 50, veelal met onderliggend lijden. Niet een student van 23. Wat je nu feitelijk doet is hetzelfde als zeggen dat alle Mocro's crimineel zijn gebaseerd op hun oververtegenwoordiging als groep in de misdaadstatistieken.quote:Op maandag 6 december 2021 15:04 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Omdat 15% voor 50-70% van de opnames zorgt?
Er zijn wel meer mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Heb je Bruls zijn buik al slanker zien worden in 2 jaar crisis? Heb je die gevaccineerde taartmevrouw gezien in het ziekenhuis met Corona? Zorgen andere mensen dat hun kans om met levensstijlziekten in het ziekenhuis te belanden afneemt nu de zorg stelselmatig overbelast is? Heeft de politiek altijd goed beleid gevoerd? Had men aan het begin van de crisis wel Carnaval moeten vieren?quote:Omdat 15% zijn verantwoordelijkheid niet neemt tijdens een pandemie?
Precies, het is een stel dwarse kleuters. Als je het vaccin zou verbieden, staan ze agressief bij de huisarts om er een te krijgen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:06 schreef -Sigaartje het volgende:
Volgens mij is het puur haantjesgedrag, van "niemand vertelt mij wat ik moet! scheld scheld"
Het zijn volgens mij dezelfde gasten die met 60 door een 30-wijk scheuren en continu zitten te zeiken over vuurwerkverboden.
Aan de ene kant is dit "maar hullie" verhaal geen reden om je niet te laten vaccineren. Aan de andere kant ben ik het helemaal met je eens dat die papzakken, bij voorkeur in de slachtofferrol, ook aso zijn. Na 2 jaar covid-19 nog steeds geen grammetje afgevallen betekent dat het toch allemaal niet echt belangrijk voor je is. Daar mogen van mij ook maatregelen op komen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van die 15 procent ligt weer een subgroep in het ziekenhuis. Mensen boven de 50, veelal met onderliggend lijden. Niet een student van 23. Wat je nu feitelijk doet is hetzelfde als zeggen dat alle Mocro's crimineel zijn gebaseerd op hun oververtegenwoordiging als groep in de misdaadstatistieken.
[..]
Er zijn wel meer mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Heb je Bruls zijn buik al slanker zien worden in 2 jaar crisis? Heb je die gevaccineerde taartmevrouw gezien in het ziekenhuis met Corona? Zorgen andere mensen dat hun kans om met levensstijlziekten in het ziekenhuis te belanden afneemt nu de zorg stelselmatig overbelast is? Heeft de politiek altijd goed beleid gevoerd? Had men aan het begin van de crisis wel Carnaval moeten vieren?
Uiteindelijk kan je wel naar iedereen gaan wijzen vriend. Feit is dat in Portugal 98 procent van de bevolking is gevaccineerd en er alsnog maatregelen komen. De hoofschuldige is het virus zelf. Secundair daaraan dat mensen niet twee jaar lang onder het strenge regime kunnen leven dat het virus nodig heeft. Elke keer dat je mondkapje niet goed zit, je niet perfect in je elleboog niest, je even iets te dicht op iemand staat kan het moment zijn dat je het oploopt en/of verspreidt.
Jij wil gewoon een makkelijke groep waar je naar kan wijzen. Dat is jouw probleem. Deal daarmee en stop met polariseren.
Nu generaliseer je zelf, om je punt te vergemakkelijken. Niet iedereen die niet gevaccineerd is, is een complotwappie. Dus mensen die nog even niet willen vaccineren vanwege zwangerschap zijn een beetje een makkelijke groep om de echte wappies mee vrij te pleiten. Hooguit worden die mensen beïnvloed door de angstpropaganda van echte wappies, in combinatie met de voorzichtige aard van medisch onderzoek. Waardoor ze niet direct de standaard volgen in wat veilig geacht wordt, maar extra voorzichtig zijn, omdat het een aantal maanden geleden nog niet veilig geacht werd.quote:Op donderdag 18 november 2021 11:06 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
En daar ga je de fout in want dat is niet zo, je hebt ze in alle bevolkingsgroepen maar omdat de "laagopgeleide" mensen zich veelal niet kunnen gedragen vallen ze op en staan ze toneel in de media, want dat is leuk en scoor je kijkers mee, als je een universitair iemand gaat ondervragen in de media is dat niet leuk en zet mensen aan het denken waardoor ook de vaccinatiebereidheid in gevaar komt.
Ook de avondklok rellen zaten er heel veel mensen tussen met eigen bedrijf echter deze waren alleen aanwezig om te protesteren en gingen geen vernielingen aanrichten, de mensen die dat deden waren veelal voetbal hooligans die niet voor het protest kwamen maar puur misbruik maken van de drukte.
In mijn kring ken ik er ook genoeg welke hooggeschoold zijn, ze geloven niet in magneten/bill gates/5g Corona etc maar hebben daar een goed beargementeerd reden voor dat ze het vaccin niet willen zoals tijdens zwangerschap wat ik mij ook kan indenken, na het zwangerschap staan ze wel open voor vaccinatie, maar Fok gooit deze mensen ook onder complotwappies.
Let er maar eens op in de media, alleen mensen die dat op een "funny" manier doen krijgen aandacht.
En Fok is goed met iedereen over 1 kam te scheren en te generaliseren.
Kijk dit is dus ook zo'n typisch voorbeeld van iemand waarbij het me niet verbaast dat hij een antivaxer is (dus niet iemand die zelf niet gevaccineerd is, maar iemand die boos wordt op mensen die dat wel doen). Altijd al een zure zeikerd geweest, alles is negatief, weet zogenaamd alles beter, maar iedereen die je ontmoet heeft gewoon een hekel aan je. Met een beetje clownschmink eroverheen, waardoor mensen die wat minder bekend met je zijn dat niet altijd weten. Perfecte situatie om je weet eens te laten gelden en het leven van de mensen om je heen een beetje kutter te maken.quote:
Gevolgen op lange termijn niet bekend. Onderzoeken lopen. Voorlopige resultaten liegen er nog niet om en vragen om vervolg onderzoek. PULS onderzoek van de AHA (American Heart Association), Zweeds onderzoek dat spike eiwitten grote schade in het lichaam veroorzaken. Vraagt om nader onderzoek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat is dan een goede reden om niet te vaccineren, behalve medisch?
En vervang nu alles eens voor een Covid-19 infectie? Bij een Covid-19 infectie zijn al deze complicaties veel riscovoller.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:16 schreef ErfNotFlat het volgende:
[..]
Gevolgen op lange termijn niet bekend. Onderzoeken lopen. Voorlopige resultaten liegen er nog niet om en vragen om vervolg onderzoek. PULS onderzoek van de AHA (American Heart Association), Zweeds onderzoek dat spike eiwitten grote schade in het lichaam veroorzaken. Vraagt om nader onderzoek.
als de gemiddelde leeftijd 50 is, dan klopt je mening al niet.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:37 schreef Richestorags het volgende:
Van die 15 procent ligt weer een subgroep in het ziekenhuis. Mensen boven de 50, veelal met onderliggend lijden. Niet een student van 23. Wat je nu feitelijk doet is hetzelfde als zeggen dat alle Mocro's crimineel zijn gebaseerd op hun oververtegenwoordiging als groep in de misdaadstatistieken.
Stukje gequote, wat best belangrijk isquote:Op maandag 6 december 2021 12:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om maar een voorbeeld te noemen.
https://www.ad.nl/gezond/(...)echtkomen~a8ab4a370/
quote:Mensen die dan in het ziekenhuis komen zijn heel verzwakt of moeten zelfs beademd worden op de intensive care. Daar blijven ze maar kort, maar het duurt natuurlijk even voor ze naar huis kunnen.''
Ben ik zeer zeker met je eens. Maar kijk naar de sterfgevallen in alle leeftijdscategorieen en maak prioriteiten.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:52 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
En vervang nu alles eens voor een Covid-19 infectie? Bij een Covid-19 infectie zijn al deze complicaties veel riscovoller.
En voorlopige resultaten laten vrij weinig zien. Las zelfs dat het lager was dan verwacht. Maar dat wil niet zeggen dat er geen ernstige uitzonderlijke bijwerkingen kunnen voordoen.
Denk dat je een verkeerd beeld hebt vwb de intelligente wap.quote:Op dinsdag 7 december 2021 10:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
Echte wappies zijn eigenlijk nooit erg redelijke mensen. Ze zijn heel vatbaar voor wantrouwen jegens de gevestigde orde, maar heel slecht om ook maar enigszins consequent te blijven in deze hyperkritische standaard. Daarmee zitten er echt wel een aantal inteligente mensen tussen, maar vaak wel net wat minder intelligent dan ze zichzelf inschatten, omdat ze zo trots zijn op hun 'kritische denkvermogen' en neiging om af te wijken van de standaard, dat ze het besef missen om af en toe te pogen, hun eigen bias te confronteren.
Dat is de kleinere groep intelligente wappies die de grotere groep dommere wappies beïnvloeden, met indrukwekkend taalgebruik en interessante titels (die voor het gebied waarover ze spreken vaak geen ruk zeggen). De wappies die zogenaamd nooit in beeld komen, omdat ze niet interessant genoeg zijn, terwijl ze toch regelmatig de kans krijgen om hun onzin te spuien. Ik noem een Willem Engel en een Thierry Baudet.
Maar dan kom je op de vraag waar je de grens voor een wappie legt. Wat mij betreft ben je pas een wappie wanneer je visie complottheorieën over het grotere doel van de coronamaatregelen omhelst. Wanneer je vindt dat coronamaatregelen te extreem, of zelfs compleet onnodig zijn, vind ik je zelf nog niet direct een wappie. Ik zie ze meer als de huidige smaak, van een groep complotgekken die al voor corona bestonden, maar dat draait meer om de kwaadaardige plannen om een nieuwe wereldorde te creëren, waarvoor migratie, LHBT+emancipatie, klimaatmaatregelen, coronamaatregelen etc. allemaal kunnen worden aangegrepen, maar eigenlijk volgens hun nooit gezien kunnen worden voor hoe het in het publieke debat bediscussieerd wordt. Het gaat om het grotere plan. Ik ben niet voldoende bekend met deze heer, maar als ik dat filmpje zo zie, dan is dat gewoon onderdeel van de discussie binnen het publieke debat. Ik zie wel een risico op wappiegedrag, vanuit het punt dat dat dus niet zou mogen, maar de argumenten die ik daarvoor zie langskomen zou ik niet wappie noemen (het is een reactie op een crisis of gevoel van crisis).quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:37 schreef Jappie het volgende:
[..]
Denk dat je een verkeerd beeld hebt vwb de intelligente wap.
Ikzelf zou iig Willem Engel en Baudet zeker niet onder die categorie scharen, een beter vb is wat dat betreft bijv Ewald Engelen hier aan het woord in de serie een "Open gesprek" van de Balie.
Wat te denken van de gasten in de serie gesprekken van Tegenwind.
https://www.tegenwind.tv/tegenwind-video-s
Stuk voor stuk gestudeerde gerespecteerde jongens met goede functies in de maatschappij.
Daarmee hebben ze overigens nog niet direct gelijk..ik bedoel intellect is geen voorwaarde voor het maken van goede keuzes maar hopelijk krijg je hiermee wel een beter beeld hoe divers het gevogelte binnen de wap groep in werkelijkheid is.
Eens al gaat dit topic feitelijk wat minder over het nuanceren van de term wappie en meer om het typeren en (dis)kwalificeren van ongevaccineerden waarmee ze sociaal geaccepteerd ontvriend kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:17 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar dan kom je op de vraag waar je de grens voor een wappie legt. Wat mij betreft ben je pas een wappie wanneer je visie complottheorieën over het grotere doel van de coronamaatregelen omhelst. Wanneer je vindt dat coronamaatregelen te extreem, of zelfs compleet onnodig zijn, vind ik je zelf nog niet direct een wappie. Ik zie ze meer als de huidige smaak, van een groep complotgekken die al voor corona bestonden, maar dat draait meer om de kwaadaardige plannen om een nieuwe wereldorde te creëren, waarvoor migratie, LHBT+emancipatie, klimaatmaatregelen, coronamaatregelen etc. allemaal kunnen worden aangegrepen, maar eigenlijk volgens hun nooit gezien kunnen worden voor hoe het in het publieke debat bediscussieerd wordt. Het gaat om het grotere plan. Ik ben niet voldoende bekend met deze heer, maar als ik dat filmpje zo zie, dan is dat gewoon onderdeel van de discussie binnen het publieke debat. Ik zie wel een risico op wappiegedrag, vanuit het punt dat dat dus niet zou mogen, maar de argumenten die ik daarvoor zie langskomen zou ik niet wappie noemen (het is een reactie op een crisis of gevoel van crisis).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |