abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202263885
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Leonos het volgende:
Aan het begin was het nog prima, maar nu ze de samenleving voor 85% voor de rest plat leggen is het wel een beetje klaar. Hoe ga jij met de niet gevaccineerde om? Spreek je nog met ze?
Alleen telefonisch of op grote afstand.
  Moderator zaterdag 20 november 2021 @ 17:05:31 #227
9859 crew  Karina
Woman
pi_202263921
Geen idee. Ik vraag het niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 20 november 2021 @ 17:45:34 #228
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_202264574
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Post hier zelf regelmatig mijn bedenkingen. Vandaag is het raak bij mij. Vannacht kreeg ik koorts. Zelftest gedaan. Deze was negatief. Toch voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor een echte test. Deze was positief.

Hoewel ik me alles behalve prettig voel (koorts en flinke spierpijn, niet geslapen), blijf ik geloven in de statistiek. Kans op ziekenhuisopname is minder dan 0.1% in mijn leeftijdsgroep. Kans op overlijden is 0.00% in mijn leeftijdsgroep.

Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik, elk half jaar. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.

Kinderen en jongeren een (2tot 4x per jaar) vaccinatieplicht opdringen gaat te ver. Gezien alle artsen er wel over uit zijn dat dit virus niet meer weg gaat.

Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en word ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis beland. Maar de statistieken heb ik mee.
Beterschap!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_202265344
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Post hier zelf regelmatig mijn bedenkingen. Vandaag is het raak bij mij. Vannacht kreeg ik koorts. Zelftest gedaan. Deze was negatief. Toch voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor een echte test. Deze was positief.

Hoewel ik me alles behalve prettig voel (koorts en flinke spierpijn, niet geslapen), blijf ik geloven in de statistiek. Kans op ziekenhuisopname is minder dan 0.1% in mijn leeftijdsgroep. Kans op overlijden is 0.00% in mijn leeftijdsgroep.

Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik, elk half jaar. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.

Kinderen en jongeren een (2tot 4x per jaar) vaccinatieplicht opdringen gaat te ver. Gezien alle artsen er wel over uit zijn dat dit virus niet meer weg gaat.

Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en word ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis beland. Maar de statistieken heb ik mee.
Ik ken niet maar Beterschap! Hoop dat je er zo snel mogelijk vanaf bent.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202266379
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:49 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zelfs de WHO heeft vergelijkingen met de griep gedaan. Wat is daar zo erg aan? Of bedoel je in die vergelijking de griep 100% gelijkstellen aan corona?
Ik bedoelde vooral mensen die roepen dat Corona maar een griepje is en dodenaantallen vergelijken.
pi_202267871
Ja hoor, geen enkel probleem.
pi_202488532
twitter
pi_202488867
quote:
11s.gif Op zondag 5 december 2021 21:33 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Bassie en Adriaan _O_

Ontzettend jammer dat mensen (gevaccineerd en ongevaccineerd) zich zo tegen elkaar op laten zetten. Absoluut onnodig in mijn ogen en als ik de laatste filmpjes van Bassie heb gezien maakt het ook niet zo heel veel meer uit...Voor mij blijven ze toch wel helden maar ontzettend jammer dat zij op deze manier in de laatste jaren van hun leven op social media komen.
pi_202490243
Vandaag nog. Wat mij betreft mogen ze dat zelf weten maar de kans dat ik ongemerkt iemand besmet als 2x gevaccineerde is aanwezig en een booster neem ik niet. Voel me voldoende beschermd en wacht liever Omicron af voor een "Durchseuchung" van de bevolking of een toegespitste booster tegen Omicron. Omicron lijkt tot nu toe besmettelijker maar minder ernstige ziekteverschijnselen te veroorzaken.

quote:
Full summary in the first few minutes of this video, its good news

examination of the 166 patients admitted since the Omicron variant arrived

snapshot of the clinical profile of 42 patients

currently in the COVID wards at SB

The majority of hospital admissions are for diagnoses unrelated to COVID-19.

The SARS-CoV-2 positivity is an incidental finding in these patients and is largely driven by hospital policy requiring testing of all patients requiring admission to the hospital.

76% of patients are incidental COVID admissions.

This very unusual picture is also occurring at other hospitals in Gauteng.

The high proportion of COVID incidental admissions
may reflect higher rates of community transmission compared to previous waves (variants)

that is not translating into higher admission rates for a primary COVID-19 diagnosis.
....
..

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 05-12-2021 23:09:19 ]
Be careful what you desire, you may get it.
pi_202490268
Ja natuurlijk, opzich is je niet laten vaccineren niet dommer dan teveel eten en roken.
  maandag 6 december 2021 @ 00:09:08 #236
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202491260
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef mir1986 het volgende:
Bizar die haat en nijd die ontstaan is het afgelopen half jaar tussen ongevaccineerde en gevaccineerde mensen (allebei de kanten op). Dat maakt me verdrietig.
DIT! ^O^
Het is ook nergens voor nodig. Ik doe er dan ook niet aan mee, mijn vrienden blijven mijn vrienden, boeiend of iemand een spuitje heeft gehad, interesseert me geen hol.
Het is in- en in-gemeen om zoveel tweedracht te zaaien onder het volk, maar van een VVD-regering had ik dan ook niet anders verwacht. Gore vuile duivels dat het zijn. :( :r :r
Er is gewoon geen grotere beerput dan politiek. :r
Gevaccineerd.
pi_202491721
Mits ze verder heel normaal zijn: ja.

Ik ben er zelf zo een :D
Eens kijken
pi_202492633
Een vriendin van een vriendin. Vertrouwde op haar immuunsysteem..... ligt nu op in het ziekenhuis. Begin 30 en gewoon gezond.

Zucht.....
  maandag 6 december 2021 @ 08:58:29 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202492704
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:51 schreef Rolfieo het volgende:
Een vriendin van een vriendin. Vertrouwde op haar immuunsysteem..... ligt nu op in het ziekenhuis. Begin 30 en gewoon gezond.

Zucht.....
Treurig dat ze daar een bed bezet houdt, had zo makkelijk voorkomen kunnen worden.

Eigenwijze domkoppen zijn er helaas in overvloed.
🐠 Only dead fish go with the flow.
pi_202493036
Het maakt mij geen hol uit of je wel of niet gevaccineerd bent.
Pro-vaxxers, die roeptoeteren dat ongevaccineerden dood moeten of geloven dat zij de oorzaak van het zorg infarct zijn; Die wens ik niet in mijn omgeving evenals ongevaccineerden die uit protest geen mondkapje willen dragen.
  maandag 6 december 2021 @ 09:33:38 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202493113
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 09:26 schreef Brybry het volgende:
Het maakt mij geen hol uit of je wel of niet gevaccineerd bent.
Pro-vaxxers, die roeptoeteren dat ongevaccineerden dood moeten of geloven dat zij de oorzaak van het zorg infarct zijn; Die wens ik niet in mijn omgeving evenals ongevaccineerden die uit protest geen mondkapje willen dragen.
Probleem blijft natuurlijk wel dat ongevaccineerden de zorg onnodig belasten waardoor mensen met hartklachten en kanker en dergelijke zorg moeten missen die levensreddend kan zijn. En zelfs al dood gaan daardoor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202493164
Iedereen met wie ik regelmatig omga is gevaccineerd. Sowieso heb ik voor zover ik weet geen wappies in mijn directe omgeving.

Wel twee tantes (plus aanhang) die compleet de weg kwijt zijn en van de daken schreeuwen dat Bill Gates verantwoordelijk is voor alle ellende in de wereld en via de vaccins genocide wil plegen op het klootjesvolk. Binnenkort de verjaardag van m'n moeder, dus dat wordt ongetwijfeld een gezellige boel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202493261
Ja, ik ken er maar eentje en dat is onze overbuurvrouw. Bewust niet gevaccineerd omdat ze niet vertrouwt wat er in het vaccin zit. In de 30 en gezond en goed opgeleid. Wij discussiren hevig over de pros en cons, maar geen van beiden wil zijn mening aanpassen. Het is dus een heen en weer verhaal van wetenschappelijke studies en Facebook onderbuikgewauwel. Ik hou wel van een goede discussie, dus verder heeft dat geen invloed op de onderlinge verstandhouding, wij komen nog goed overeen op andere vlakken. Ik vind het alleen jammer.
pi_202494332
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Probleem blijft natuurlijk wel dat ongevaccineerden de zorg onnodig belasten waardoor mensen met hartklachten en kanker en dergelijke zorg moeten missen die levensreddend kan zijn. En zelfs al dood gaan daardoor.
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.
De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
  maandag 6 december 2021 @ 11:16:03 #245
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202494538
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef Brybry het volgende:

[..]
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.
De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
Dan zou dus de zorg volgens jou dus gewoon moeten functioneren dat is dus helaas niet zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 6 december 2021 @ 11:17:34 #246
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202494558
quote:

[..]
Wat mij betreft betalen de dikkerds, anti-vaxxers en rokers dan helemaal zelf de extra premie die nodig is om de zorg zo op te tuigen dat zij door kunnen gaan met hun ongezonde gewoontes. Waarom zou de rest van de samenleving moeten betalen voor het gedrag van een minderheid die bewust keuzes maakt die resulteren in het flink moeten opschalen van de zorg?
🐠 Only dead fish go with the flow.
pi_202495408
quote:

[..]
Afgezien dikke mensen, rokers en wintersport niet besmettelijk of een pandemie zie die de zorg overbelast al 21 maanden.

Das wel een klein verschil......

Ik heb nog nooit voor jouw genoemde voorbeelden om 17:00 niet meer in een restaurant kunnen zitten of en bijna code zwart voorbij zien komen.

quote:
Afgezien dit nu niet direct een magische oplossing is. 10% meer IC bedden is zeker mooi, maar is 2 dagen opnames momenteel. Scheelt dus niet echt heel veel.

Feit is: Dat 15% van Nederland voor 50-70% van de zorg momenteel genereert, terwijl er een goede oplossing voor is.
pi_202495641
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 08:51 schreef Rolfieo het volgende:

Zucht.....
Bed leegmaken en thuis laten uitzieken svp, eigen risico.
pi_202495681
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Afgezien dikke mensen, rokers en wintersport niet besmettelijk of een pandemie zie die de zorg overbelast al 21 maanden.

Das wel een klein verschil......

Ik heb nog nooit voor jouw genoemde voorbeelden om 17:00 niet meer in een restaurant kunnen zitten of en bijna code zwart voorbij zien komen.
[..]
Afgezien dit nu niet direct een magische oplossing is. 10% meer IC bedden is zeker mooi, maar is 2 dagen opnames momenteel. Scheelt dus niet echt heel veel.

Feit is: Dat 15% van Nederland voor 50-70% van de zorg momenteel genereert, terwijl er een goede oplossing voor is.
Waarom moet een klein gedeelte van Nederland verantwoordelijk gehouden worden voor het wanbeleid van ons kabinet?

En bovendien kloppen je cijfers niet en het cynische is; Die zijn niet te controleren want die data wordt niet vrijgegeven.
Heb je het laatste artikel van FTM gelezen? Die hebben het e.a. boven tafel kregen en de resultaten zullen je verbluffen.
pi_202495703
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dan zou dus de zorg volgens jou dus gewoon moeten functioneren dat is dus helaas niet zo.
Nee, die functioneert niet vanwege het afbraakbeleid. Ook zonder COVID waren er nu operaties uitgesteld ed want zelfs een matig griepseizoen kan onze zorg niet aan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')