Dit bedoel ik dus. Haat en nijd ontwikkelen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ken ze niet. Ik ken alleen omtwikkelde mensen. Iemand die zich niet wil vaccineren, daar heb ik niets mee, wil ik ook niets mee te maken hebben. Ik vind ze dom.
Wat is dan een goede reden om niet te vaccineren, behalve medisch?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Haat en nijd ontwikkelen.
Is zo gecreeerd door de media en de politiek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik merk aan mezelf dat ik wel een steeds grotere afkeer begin te ontwikkelen richting mensen die maar de hele tijd roepen dat alles de schuld is van de wappies, en dat we ze moeten buitensluiten en dat hun zorg niet vergoed meer word. Maar dat is logisch want ik voel me aangevallen en beperkt in mijn vrijheid, en ongetwijfeld is dat andersom ook zo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef mir1986 het volgende:
Bizar die haat en nijd die ontstaan is het afgelopen half jaar tussen ongevaccineerde en gevaccineerde mensen (allebei de kanten op). Dat maakt me verdrietig.
Ja is wel heel triest om te zien idd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef mir1986 het volgende:
Bizar die haat en nijd die ontstaan is het afgelopen half jaar tussen ongevaccineerde en gevaccineerde mensen (allebei de kanten op). Dat maakt me verdrietig.
Wat een eng persoon ben jij zeg! Dit is precies wat de regering wil.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Leonos het volgende:
Aan het begin was het nog prima, maar nu ze de samenleving voor 85% voor de rest plat leggen is het wel een beetje klaar. Hoe ga jij met de niet gevaccineerde om? Spreek je nog met ze?
Nee, omdat de overheid vindt dat iedereen gevaccineerd moet worden. Je moet de rollen absoluut niet omdraaien. Het is overduidelijk: Ook met 100% vaccinatie had dit punt uiteindelijk bereikt geweest. Alleen dan een paar weken later.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat nu al stadions, kroegen etc dicht moeten, omdat hun geen zin hebben om te vaccineren.
Met 100% vaccinatie hadden de ziekenhuizen toch niet vol gelegen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, omdat de overheid vindt dat iedereen gevaccineerd moet worden. Je moet de rollen absoluut niet omdraaien. Het is overduidelijk: Ook met 100% vaccinatie had dit punt uiteindelijk bereikt geweest. Alleen dan een paar weken later.
Laat je niet foppen.
Verder heb ik geen moeite wanneer iemand zich niet laat vaccineren. Zolang iemand maar geen complotgek is. Maar er bestaat sowieso geen zinnig mens die zulke mensen in zijn (zelf gekozen) omgeving heeft.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:33 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ja is wel heel triest om te zien idd.
[ link | afbeelding ]
Blijf vooral de propaganda gelovenquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:42 schreef Leonos het volgende:
[..]
Met 100% vaccinatie hadden de ziekenhuizen toch niet vol gelegen?
Ja, op den duur dus wel. Verder is het enorm triest om de gebrekkige staat van je eigen zorg volledig op een tweetal miljoen niet-gevaccineerden (waarvan behoorlijk deel ook immuun is!) te gooien.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:42 schreef Leonos het volgende:
[..]
Met 100% vaccinatie hadden de ziekenhuizen toch niet vol gelegen?
Wie moet ik dan geloven?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Blijf vooral de propaganda geloven
Alsof alleen die op de IC terecht komen of zijn gekomen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat alleen om met dikke obesitas rokers van 50 plus.
Natuurlijk. We weten allemaal dat de IC's vol liggen met gezonde sporters tussen de 15 en de 40 jaar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alsof alleen die op de IC terecht komen of zijn gekomen.
Net als dat iedereen weet dat de IC's vol liggen met bejaarden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Natuurlijk. We weten allemaal dat de IC's vol liggen met gezonde sporters tussen de 15 en de 40 jaar.
Dat wat het.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Net als dat iedereen weet dat de IC's vol liggen met bejaarden.
Heb je nog wat zinnigs te melden of wat dat het?
Gezond verstand. Vaccinaties helpen zeker wel maar als we vervolgens gaan leven als voor corona dan liggen de ziekenhuizen alsnog binnen een paar weken vol.quote:
Kan je onderbouwen waarom je dat denkt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat nu al stadions, kroegen etc dicht moeten, omdat hun geen zin hebben om te vaccineren.
Wel ja, geef alle schuld maar aan de media en politiek en zoek het vooral niet bij zichzelf. Je wordt toch geacht zelf na te denken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:31 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Is zo gecreeerd door de media en de politiek.
Zou hij ook zo denken als zijn naaste familie niet gevaccineerd wilt worden?
Ja maar zo'n haat bij die jongen voor ongevaccineerden. Moet toch ergens vandaan komen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:53 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Wel ja, geef alle schuld maar aan de media en politiek en zoek het vooral niet bij zichzelf. Je wordt toch geacht zelf na te denken?
Dat is voor mij het irritante aan deze tijd, de laffe politiek die de hele tijd de verantwoordelijkheid maar bij de burger legt en de burger die maar blijft janken over de politiek en de MeDiA.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:53 schreef Rogue2.0 het volgende:
Wel ja, geef alle schuld maar aan de media en politiek en zoek het vooral niet bij zichzelf. Je wordt toch geacht zelf na te denken?
Daarmee suggereer je dat deze regering in staat is een complex plan tot uitvoering te brengen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Wat een eng persoon ben jij zeg! Dit is precies wat de regering wil.
Nope. Is gecreerd door wappies die zich onmogelijk maken en alleen maar dwars willen liggen en niet willen bijdragen aan een weg uit de crisis.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:31 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Is zo gecreeerd door de media en de politiek.
Zou hij ook zo denken als zijn naaste familie niet gevaccineerd wilt worden?
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Leonos het volgende:
Aan het begin was het nog prima, maar nu ze de samenleving voor 85% voor de rest plat leggen is het wel een beetje klaar. Hoe ga jij met de niet gevaccineerde om? Spreek je nog met ze?
Het is nu meen ik 50/50 in de ziekenhuizen... (gevaccineerd en ongevaccineerd)quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Blijven ongevaccineerde niet veel langer liggen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Het is nu meen ik 50/50 in de ziekenhuizen... (gevaccineerd en ongevaccineerd)
Je kunt ongevaccineerden niet meer alleen verantwoordelijk stellen voor de besmettingen...
Hier sluit ik me volledig bij aan. Respecteer elkaar en elkaars keuzes gewoon. Je kijkt toch verder dan de vaccinatie alleen? Dat bepaalt toch niet iemands waarde?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Wouter2006 het volgende:
Dat vriendschappen en families hierdoor kapot gaan sta ik nog steeds van te kijken en is diep triest.
Wat vorig jaar een beste vriend(in) was is dit jaar een levensgevaarlijke ontwetende wappie, omdat hij/zij geen spuitje heeft genomen.
Zo zou het moeten zijn maar dat is helaas allang niet meer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:19 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier sluit ik me volledig bij aan. Respecteer elkaar en elkaars keuzes gewoon. Je kijkt toch verder dan de vaccinatie alleen? Dat bepaalt toch niet iemands waarde?
Nee, alles is extreem nu heden ten daags...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:20 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn maar dat is helaas allang niet meer.
Het is ook geen leuke wereld op dit moment om in te leven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, alles is extreem nu heden ten daags...
En dan dit topic waarbij, zij het indirect, wordt aangestuurd op polarisatie en uitsluiting. @Leonos wat hoop je met dit topic te bereiken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:24 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het is ook geen leuke wereld op dit moment om in te leven.
Alles wordt duurder, maatregelen die niet werken, winter komt eraan (haat ik persoonlijk), klimaat enz enz, het houdt niet op..
Twijfel over de effecten op de lange termijn eventueel. Hugo de Jonge kwam dan met "Als u twijfelt over de lange termijn, bedenk u: meer dan drie miljard mensen zijn gevaccineerd."quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat is dan een goede reden om niet te vaccineren, behalve medisch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Zou kunnen... Ik denk dat gevaccineerden misschien dan toch sneller opknappen?!quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:19 schreef Leonos het volgende:
[..]
Blijven ongevaccineerde niet veel langer liggen?
quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Twijfel over de effecten op de lange termijn eventueel. Hugo de Jonge kwam dan met "Als u twijfelt over de lange termijn, bedenk u: meer dan drie miljard mensen zijn gevaccineerd."
Uh, ja, leuk...maar dat heeft er echt nul komma nul mee te maken. Het is gewoon onmogelijk om nu te weten wat de effecten zijn op de lange termijn (de lange termijn is niet driekwart jaar), omdat het vaccin snel ontwikkeld moest worden. Daar enige angst/twijfels bij hebben valt best te begrijpen.Tsja, mensen die niet vaccineren drinken wel bier, roken, nemen eens een pilletje of eten veel XXL cheeseburgers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je het lange termijn effect ook niet exact van.
Maar dat speelt al jaren, dus daar is wel meer onderzoek naarquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tsja, mensen die niet vaccineren drinken wel bier, roken, nemen eens een pilletje of eten veel XXL cheeseburgers.
Wat een zinloze postquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tsja, mensen die niet vaccineren drinken wel bier, roken, nemen eens een pilletje of eten veel XXL cheeseburgers.
Ja dat is het. Het is doelbewust een gevaar voor de samenleving. Als iedereen zich had gevaccineerd, hadden we nu deze problemen niet meer, dan was de coronacrisis voorbij.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Deze post staat vol met quatschquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja dat is het. Het is doelbewust een gevaar voor de samenleving. Als iedereen zich had gevaccineerd, hadden we nu deze problemen niet meer, dan was de coronacrisis voorbij.
Kan je garanderen dat we er nog lang niet vanaf zijn, ook niet met een 100% vaccinatiegraad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja dat is het. Het is doelbewust een gevaar voor de samenleving. Als iedereen zich had gevaccineerd, hadden we nu deze problemen niet meer, dan was de coronacrisis voorbij.
Dat doen ze helemaal niet, dat doet de overheid.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Leonos het volgende:
Ik vind het raar om vaccinatie status aan ziekheid te koppelen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Als er bij mij op het werk een fysieke vergadering wordt gepland, vragen we aan elkaar of iedereen gevaccineerd is. Onge vaccineerden zijn niet welkom. Dat heeft alles mee te maken dat we niet ziek willen worden.
Maar iedereen op ons werk is gewoon geprikt. De problemen die ik hier lees, ken ik niet. Ik denk dat ik me begeef in andere sociale kringen waarin geen paranoden zijn.
Lees dit even doorquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik vind het raar om vaccinatie status aan ziekheid te koppelen.
Jij gaat er op voorhand al uit dat een ongevaccineerde Covid heeft.
Terwijl misschien die gevaccineerde die naast je zit op dat moment Covid heeft.
Je wilt niet ziek worden? Ik snap je hele post niet.
Ah jh gewoon weer op Rutte stemmen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Je snapt niet dat ik niet ziek wil worden? Jullie zijn nog erger dan ik dacht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik vind het raar om vaccinatie status aan ziekheid te koppelen.
Jij gaat er op voorhand al uit dat een ongevaccineerde Covid heeft.
Terwijl misschien die gevaccineerde die naast je zit op dat moment Covid heeft.
Je wilt niet ziek worden? Ik snap je hele post niet.
Jij zegt ongevaccineerd is gelijk aan ziek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Lees dit even door
https://www.rivm.nl/covid(...)chtergronden/werking
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef KroketBroodje het volgende:
Nee ik vermijd alleen extremisten aan beide kanten zoals TS
Zucht!quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Je snapt niet dat ik niet ziek wil worden? Jullie zijn nog erger dan ik dacht.
Ik snap wel wat je zegt hier. Voor mij is het een ander verhaal, veel van die mensen die zich niet hebben laten vaccineren in mijn omgeving zijn precies diegene die vanaf het begin van de pandemie over elke maatregel zeuren. Zelf geen verantwoordelijkheid nemen vind ik in deze pandemie een eigenschap waar ik mij niet mee kan identificeren en ontzettend sneu vind.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:13 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Jij zegt ongevaccineerd is gelijk aan ziek.
Ik begrijp daar helemaal niks van.
Ben ik helemaal met je eens hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat je geen vaccin neemt is prima, maar als je je ook nog eens niet wil houden aan alle andere maatregelen ben je gewoon een ontzettende *vul hier een scheldwoord in* en hoef ik niet met je om te gaan.
Waarom zou ik uberhaupt willen dat dit soor propagandatrekpoppen nog met mij omgaan? Die zijn dom en hebben een slecht karakter voorzover ze dat hebben. Dat gezelschap kan nooit de moeite waard zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kijk dit is dan weer een reactie dat ik zeg, die is niet helemaal fris. 'Propagandatrekpop'..... Dat jij geen vaccin neemt prima, maar gewoon de hele boel ontkennen is struisvogelpolitiek. Ik vind het zelfs enorm onbeschoft eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou ik uberhaupt willen dat dit soor propagandatrekpoppen nog met mij omgaan? Die zijn dom en hebben een slecht karakter voorzover ze dat hebben. Dat gezelschap kan nooit de moeite waard zijn.
Dat heb ik met het UAP/UFO fenomeen wat ik zelf heel interessant vind en volg, dat onderwerp kan je niet zomaar even in de groep gooien, je wordt voor gek verklaard en uitgelachen,quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:51 schreef ToT het volgende:
Alleen mensen die roeptoeteren over nanochips en mind control via het vaccin en dergelijke (ja, zulke mensen ken ik persoonlijk) ga ik dan wel ff wat anders bekijken wat hun intellect betreft, maar ik ga ze niet vermijden. Gewoon zorgen dat het onderwerp niet ter sprake komt.
Het zou geweldig zijn als men er zo over dacht, toch hoor ik vaak mensen die daar ook moeite mee hebben en winkelpersoneel gaat uitschelden als ze niet naar binnen mogen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:54 schreef ToT het volgende:
Overigens snap ik geen zak van die hetze tegen ongevaccineerden in het algemeen niet; als je QR-code een groen vinkje geeft omdat je het virus al hebt gehad of je hebt je door een GGD-medewerker in je neusholte laten roeren is het toch ook prima?
De echte wappies met hun nanochips en 5G enzo zijn van een andere orde.
Snap ik. Lomp gedrag moet sowieso niet getolereerd worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zou geweldig zijn als men er zo over dacht, toch hoor ik vaak mensen die daar ook moeite mee hebben en winkelpersoneel gaat uitschelden als ze niet naar binnen mogen.
Er is toch echt een groep die n geen vaccin neemt, n geen test laat doen n zich aan geen enkele maatregel houdt. Dan hoeven ze nog niet eens een 5G idioot te zijn, maar iets met wel de lusten en niet de lasten.
Kijk even naar dit topic, we zijn de beschaving al lang voorbij. Een heleboel mensen vallen gewoon hopeloos door de mand, hun ware aard komt naar boven. Zowel wat betreft bij de feiten kunnen blijven en qua basaal fatsoen hoe je met elkaar omgaat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk dit is dan weer een reactie dat ik zeg, die is niet helemaal fris. 'Propagandatrekpop'..... Dat jij geen vaccin neemt prima, maar gewoon de hele boel ontkennen is struisvogelpolitiek. Ik vind het zelfs enorm onbeschoft eigenlijk.
En dus doe je er maar aan mee? Je hebt er kritiek op, dat gedrag, ontzettend raar dat je er dan maar (zogenaamd) aan mee doet. 'Een beter milieu begint bij'?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kijk even naar dit topic, we zijn de beschaving al lang voorbij. Een heleboel mensen vallen gewoon hopeloos door de mand, hun ware aard komt naar boven. Zowel wat betreft bij de feiten kunnen blijven en qua basaal fatsoen hoe je met elkaar omgaat.
Iemand eigent zich het recht toe om mij uit te sluiten op basis van leugens die die alleen nog gelooft omdat hij daar emotioneel in geinvesteerd heeft. Dat is niet alleen vals, maar ook arrogant want ik ben degene die mensen uitsluit op basis van de ware aard die in crisistijd naar boven komt. Ik doe dat niet als straf of zo, maar als vaststelling dat ik met dat soort mensen niks meer te maken wil hebben. Dat komt nooit meer goed omdat het een karakterkwestie is, ik had me in hun vergist en dat gebeurt me geen tweede keer. Ze zijn af, geen interesse meer, punt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dus doe je er maar aan mee? Je hebt er kritiek op, dat gedrag, ontzettend raar dat je er dan maar (zogenaamd) aan mee doet. 'Een beter milieu begint bij'?
Houden zo!quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:11 schreef fathank het volgende:
Gelukkig heb ik zulke marginalen niet in mijn vriendenkring
Discussie is zinloos, maar politiek werkt natuurlijk zo dat jij een goed verhaal hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kijk even naar dit topic, we zijn de beschaving al lang voorbij. Een heleboel mensen vallen gewoon hopeloos door de mand, hun ware aard komt naar boven. Zowel wat betreft bij de feiten kunnen blijven en qua basaal fatsoen hoe je met elkaar omgaat.
Ja, dat is gewoon geen leuk persoon. Als Corona er niet was zouden ze over wat anders zeiken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:15 schreef summer2bird het volgende:
Ligt eraan.
Ik ken iemand die niet gevaccineerd is omdat hij een beetje wantrouwend is naar wat het doet met zijn gezondheid. Maar verder heeft hij het er nooit over en is prettig in de omgang. Ik ga nog graag met hem om.
En ik ken ook iemand die alleen maar moeilijker en moeilijker is geworden. Alle gesprekken gaan bij hem over QR, vaccins en hoe we allemaal schapen zijn. Bij tegengeluid lacht hij je uit en zegt hij dat je een schaap bent. Valt geen normaal gesprek mee te beginnen, ook niet over iets ander. Is alleen maar chagrijnig en grijpt alles aan om over QR enzo te beginnen. Hem mijd ik als de pest.
Schaap!quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:15 schreef summer2bird het volgende:
Ligt eraan.
Ik ken iemand die niet gevaccineerd is omdat hij een beetje wantrouwend is naar wat het doet met zijn gezondheid. Maar verder heeft hij het er nooit over en is prettig in de omgang. Ik ga nog graag met hem om.
En ik ken ook iemand die alleen maar moeilijker en moeilijker is geworden. Alle gesprekken gaan bij hem over QR, vaccins en hoe we allemaal schapen zijn. Bij tegengeluid lacht hij je uit en zegt hij dat je een schaap bent. Valt geen normaal gesprek mee te beginnen, ook niet over iets ander. Is alleen maar chagrijnig en grijpt alles aan om over QR enzo te beginnen. Hem mijd ik als de pest.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:15 schreef summer2bird het volgende:
Ligt eraan.
Lijkt me wel heerlijk simpel om zo te kunnen leven. Lekker alles terug reduceren tot een zwart/wit stelling en daaruit een conclusie trekken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Precies die groep.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:07 schreef aloa het volgende:
Ik moet ze niet. En dan doel ik op de complotdenkende ongevaccineerden. Gevaarlijke mensen, vind ik dat.
Al die mensen die inmiddels gevaccineerd zijn en schijt hebben aan de basis maatregelen en verder doen waar ze zin in hebben zijn geen probleem natuurlijkquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:19 schreef Leonos het volgende:
[..]
Blijven ongevaccineerde niet veel langer liggen?
Euh, we zitten in een pandemie, navelstaren op enkel je eigen land is dan een beetje kortzichtig.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nou als gevaccineerden alsnog in het ziekehuis terecht komen hebben ze duidelijk geen immuniteit, dus ik denk dat hoe lang iemand dan in het ziekehuis ligt vooral van hun conditie afhankelijk zal zijn.quote:
Wat als die persoon geen boostershot neemt over een half jaar als blijkt dat dit nodig is om uit de pandemie te komen? Hoef je dan ook geen contact?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:01 schreef mcmlxiv het volgende:
Ben je ongevaccineerd en jong en gezond en niet te vet en niet werkzaam in de zorg en heb je beetje respect voor zwakkere groepen? Helemaal prima, doe vooral je ding en leef vooral je leven.
Voldoe je niet aan 1 van die kenmerken dan ben je voor mij een domme klootzak die mede schuldig is aan onnodig lijden, onnodige doden, economische en sociale schade.
En nee dan heb ik geen behoefte aan contact.
Je vergelijking gaat een beetje mank. Of je nou tot de 1e of 2e groep behoort die je noemt neem je dat risico eigenlijk alleen voor jezelf.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:01 schreef mcmlxiv het volgende:
Ben je ongevaccineerd en jong en gezond en niet te vet en niet werkzaam in de zorg en heb je beetje respect voor zwakkere groepen? Helemaal prima, doe vooral je ding en leef vooral je leven.
Voldoe je niet aan 1 van die kenmerken dan ben je voor mij een domme klootzak die mede schuldig is aan onnodig lijden, onnodige doden, economische en sociale schade.
En nee dan heb ik geen behoefte aan contact.
Nee. Al heel lang niet meer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Leonos het volgende:
Omdat overduidelijk is dat de ic’s vollopen met ongevaccineerden uit de genoemde risicogroepen. Dat is de groep die de problemen veroorzaaktquote:Op vrijdag 12 november 2021 18:12 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat een beetje mank. Of je nou tot de 1e of 2e groep behoort die je noemt neem je dat risico eigenlijk alleen voor jezelf.
Of waardoor is persoon 1 uit groep 1 minder verantwoordelijk dan persoon 2 uit groep 2 aan onnodig lijden?
Iemand in een duidelijke risicogroep? Inderdaad. Dan hoef ik ook geen contact. Niet omdat ik risico loop, maar waarom zou ik met een idioot om willen gaan?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:08 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Wat als die persoon geen boostershot neemt over een half jaar als blijkt dat dit nodig is om uit de pandemie te komen? Hoef je dan ook geen contact?
Ja. Om nou niet meer met mijn zus om te gaan is ook weer zo watquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Leonos het volgende:
Neem aan dat je dikkerds, rokers, drinkers en mensen die gevaarlijke sporten doen ook vermijd?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Iemand in een duidelijke risicogroep? Inderdaad. Dan hoef ik ook geen contact. Niet omdat ik risico loop, maar waarom zou ik met een idioot om willen gaan?
Nee hoor die veroorzaken geen zorginfarct. Daar zijn we op ingericht. Dat zorginfarct, de economische en sociale schade, de uitgestelde zorg voor anderen zijn namelijk het issue, niet gedrag in het algemeen. Rokers vermijd ik overigens wel, maar alleen wanneer ze aan het roken zijn. Smerige verslaving.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:28 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Neem aan dat je dikkerds, rokers, drinkers en mensen die gevaarlijke sporten doen ook vermijd?
Hoe ga je om met gevaccineerden die zich grotendeels niet meer aan de basisregels houden en de meeste overige maatregelen "want gevaccineerd dus ik kan lekker weer doen wat ik wil". Voorbeeld zie Den Bosch gister.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor die veroorzaken geen zorginfarct. Daar zijn we op ingericht. Dat zorginfarct, de economische en sociale schade, de uitgestelde zorg voor anderen zijn namelijk het issue, niet gedrag in het algemeen. Rokers vermijd ik overigens wel, maar alleen wanneer ze aan het roken zijn. Smerige verslaving.
En mensen die al eerder besmet zijn?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor die veroorzaken geen zorginfarct. Daar zijn we op ingericht. Dat zorginfarct, de economische en sociale schade, de uitgestelde zorg voor anderen zijn namelijk het issue, niet gedrag in het algemeen. Rokers vermijd ik overigens wel, maar alleen wanneer ze aan het roken zijn. Smerige verslaving.
Vrienden ik heb mijn bewust ongevaccineerde, religieuze risicogroep buurman uit de brand geholpen toen hij dus wel COVID-19 kreeg en in het ziekenhuis was opgenomen. Dat heeft mij en de zorg extra en volkomen nodeloos werk opgeleverd. Kantje boord qua IC. Gelukkig voor hem net niet. Deze buurman, waarvan vooraf niemand wist dat hij niet gevaccineerd was ging wel heel close om met andere nogal broze buren die 80+ zijn en die toch wel erg geschrokken zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:41 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
En mensen die al eerder besmet zijn?
Noem eens een paar voorbeelden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:37 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Al die mensen die inmiddels gevaccineerd zijn en schijt hebben aan de basis maatregelen en verder doen waar ze zin in hebben zijn geen probleem natuurlijk
Wat wil je vertellen met deze post. Dat vaccineren nutteloos is?quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Euh, we zitten in een pandemie, navelstaren op enkel je eigen land is dan een beetje kortzichtig.
We weten absoluut niet wat de volgende mutaties van SARS-CoV-2 gaan doen.
Daarnaast verwacht ik helemaal niet dat alle bejaarden en kwetsbaren door de vaccinatie daadwerkelijk immuniteit hebben opgebouwd, ondanks hun groene vinkje.
Maar als iemand al eerder besmet zou zijn ga je dan wel nog om met die persoon als die in een risicogroep valt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vrienden ik heb mijn bewust ongevaccineerde, religieuze risicogroep buurman uit de brand geholpen toen hij dus wel COVID-19 kreeg en in het ziekenhuis was opgenomen. Dat heeft mij en de zorg extra en volkomen nodeloos werk opgeleverd. Kantje boord qua IC. Gelukkig voor hem net niet. Deze buurman, waarvan vooraf niemand wist dat hij niet gevaccineerd was ging wel heel close om met andere nogal broze buren die 80+ zijn en die toch wel erg geschrokken zijn.
Dus pleur op met dat stomme gelul over vaccineren wanneer je tot een risicogroep behoort! Je bent de maatschappij en je omgeving tot last. Je bent een gevaar voor je omgeving. Kortom je bent in dat geval een asociale kloothommel.
Het meest bevreemdende is nog wel dat deze man nu de buurt mijdt. Waarschijnlijk toch wel iets van terechte schaamte
Nee, maar wel dat je bij een hoge vaccinatiegraad in Nederland/het westen nog steeds niet van de problemen af bent.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:54 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat wil je vertellen met deze post. Dat vaccineren nutteloos is?
Daar gaat het ook niet om. Oude mensen gaan dood, simpel zat. Maar overvolle ziekenhuizen, zorg van andere groepen uitstellen dat is het probleem wat we echt moeten oplossen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:00 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat je bij een hoge vaccinatiegraad in Nederland/het westen nog steeds niet van de problemen af bent.
En daarnaast dat ik er helemaal niet van overtuigd ben dat alle bejaarden/kwetsbaren door vaccinatie daadwerkelijk immuniteit opbouwen.
Vaccinatie is absoluut nuttig, maar doen alsof SARS-CoV-2 verdwenen is bij een hoge vaccinatiegraad in Nederland/het westen is nogal onzin.
Dat ben ik volledig met je eens, maar ik lees nogal vaak reacties van mensen die verkeerde verwachtingen hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. Oude mensen gaan dood, simpel zat. Maar overvolle ziekenhuizen, zorg van andere groepen uitstellen dat is het probleem wat we echt moeten oplossen.
Ben je echt zo naief? Ik kom legio mensen tegen in het dagelijks leven die na hun vaccinatie zich gedragen zoals ze pre corona ook deden. Begrijp me niet verkeerd, op zich is dat best een logische gedachtegang. Maar mede daardoor lopen de cijfers ook op. In Belgi is het aantal besmettingen onder 65+ inmiddels groter per 100.000 bij gevaccineerden dan bij ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:52 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Noem eens een paar voorbeelden.
Ik kom ze nooit tegen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:54 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ben je echt zo naief? Ik kom legio mensen tegen in het dagelijks leven die na hun vaccinatie zich gedragen zoals ze pre corona ook deden. Begrijp me niet verkeerd, op zich is dat best een logische gedachtegang. Maar mede daardoor lopen de cijfers ook op. In Belgi is het aantal besmettingen onder 65+ inmiddels groter per 100.000 bij gevaccineerden dan bij ongevaccineerden.
Het is een wisselwerking want uiteraard dragen ongevaccineerden ook bij dat zal ik nooit ontkennen.
Maar blind wijzen naar gevaccineerden is feitelijk gezien gewoon niet juist.
Ik heb ook een tijdje zo geleefd, want zorgmedewerker blabla. Maar ik kan je inderdaad melden dat je hier knap ongelukkig van wordt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:18 schreef core2duo het volgende:
Ja hoor. Het zal me een zorg zijn of anderen wel of niet zijn gevaccineerd (ben zelf wel gevaccineerd). Leven vanuit angst is gewoon niet cool. Niet helemaal ontopic, maar sommige mensen mijden het OV uit angst om besmet te raken/anderen te besmetten, ook gezonde mensen rond de 30. Of vragen zich bij alles af of het wel coronaproof is. Dan kun je niks meer. Het leven mag best een klein beetje spannend zijn.
Mogelijk een blinde vlek voor dat gedrag omdat dat ook is hoe je je zelf gedraagt(mogelijk).quote:
Ik hou me keurig aan de regels en de mensen die ik ken ook. Het heeft te maken met de intelligentie van de mensen waar je mee om gaat.quote:Op zaterdag 13 november 2021 10:41 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Mogelijk een blinde vlek voor dat gedrag omdat dat ook is hoe je je zelf gedraagt(mogelijk).
Mensen vinden over het algemeen van zichzelf dat ze zich keurig aan de regels houden, maar in de praktijk blijkt dat toch wel tegen te vallenquote:Op zaterdag 13 november 2021 11:30 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik hou me keurig aan de regels en de mensen die ik ken ook. Het heeft te maken met de intelligentie van de mensen waar je mee om gaat.
Correctie: Omdat de overheid de kroegen etc dicht gooit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat we niks weten over lange termijn veiligheid van dit spul.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat is dan een goede reden om niet te vaccineren, behalve medisch?
En dat is hun eigen keus want anders hebben wij artikel 11 van de grondwet niet, Nederland heeft ook al een erg hoog vaccinatiegraad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik neem aan dat je dit als sarcasme bedoelt want daar speelt een boel corruptie o/a met de cijfers.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Was gisteren in een dorp van 10.500 inwoners op Sicili, waar veel toeristen komen, Taormina. Daar was 100% vd bevolking boven 12 jaar gevaccineerd vertelden ze, en er waren 0 besmettingen.
Hebben ze die ziekenhuiscijfers ondertussen al openbaar gemaakt? of is dat nog steeds staatsgeheim?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Omdat overduidelijk is dat de ic’s vollopen met ongevaccineerden uit de genoemde risicogroepen. Dat is de groep die de problemen veroorzaakt
En dat geeft ook precies weer op welke basis je niet iedereen over 1 kan kunt scheren.
Zitten daar nog grenzen aan? Bijv. Je neefje als je die hebt van 12? En volgend jaar kinderen van 5 of 6 jaar?quote:Op maandag 15 november 2021 18:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Moet zeggen dat ik het niet van iedereen weet, maar als ik weet van iemand dat ze geen vaccin hebben dan hef ik het contact wel op.
Ja 18 jaar is de grens, daarbeneden beschouw ik het als kinderen.quote:Op maandag 15 november 2021 19:23 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Zitten daar nog grenzen aan? Bijv. Je neefje als je die hebt van 12? En volgend jaar kinderen van 5 of 6 jaar?
Ook je allerbeste maat/familielid die jou misschien ooit heel veel heeft gesteund in een moeilijke periode bijvoorbeeld?quote:Op maandag 15 november 2021 19:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja 18 jaar is de grens, daarbeneden beschouw ik het als kinderen.
Ja ordnung muss sein!!!quote:Op maandag 15 november 2021 19:38 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ook je allerbeste maat/familielid die jou misschien ooit heel veel heeft gesteund in een moeilijke periode bijvoorbeeld?
Dat doet er dan allemaal niet meer toe, alleen omdat hij/zij geen medische handeling wilt uitvoeren?
Ja ik vermijd die asocialen ook zoveel mogelijk.quote:Op maandag 15 november 2021 19:29 schreef AbsoluutNietAber het volgende:
Ik heb een ongevaccineerde wappie op werk die ook weigert een mondkapje op te doen, die kan lekker de tering krijgen dus daar werk ik niet meer mee samen.
Het mag wel duidelijk zijn nu dat je wel meer zaken niet snapt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Tuurlijk ga ik met ze om. Ik ben gevaccineerd dus niks kan mij ooit nog raken. Ik ben een soort van supermens geworden. Al belanden nog wel mensen met het vaccin in het ziekenhuis. Dat snap ik dan weer niet maar goed, dat terzijde he.
Klopt, gebrekkig IQ helaas. Valt weinig aan te doen. Hielp een vaccin ook niet mee.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het mag wel duidelijk zijn nu dat je wel meer zaken niet snapt.
Ik zou me gewoon normaal gedragen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:44 schreef rickez3 het volgende:
Ik zou juist eerder mensen zoals TS hard mijden. En het leven zo zuur mogelijk maken.
Ik vermoed meer dat je een troll bent. Maar los daar van wat nuttig leesvoer. [url=Fascisme]Fascisme [/url] en Hitler/Nazisme.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Klopt, gebrekkig IQ helaas. Valt weinig aan te doen. Hielp een vaccin ook niet mee.
Wacht even, jij vind het aannemelijker dat ik een troll ben dan dat ik een laag IQ heb? Thanks denk ik.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vermoed meer dat je een troll bent. Maar los daar van wat nuttig leesvoer. [url=Fascisme]Fascisme [/url] en Hitler/Nazisme.
Stel nou dat over n a twee maanden blijkt dat in Portugal (98% gevaxxed) het land wederom in lockdown moet.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:11 schreef BlauweHoofd het volgende:
hOE LANGER DIT DOORGAAT HOE MINDER IK OMGA MET ONGEVACCINEERDEN DIE niets BIJDRAGEN AAN DE VERBETERING
quote:Op maandag 15 november 2021 19:29 schreef AbsoluutNietAber het volgende:
Ik heb een ongevaccineerde wappie op werk die ook weigert een mondkapje op te doen, die kan lekker de tering krijgen dus daar werk ik niet meer mee samen.
Ik weet niet of dat je nou loopt te trollen of niet maar dit klinkt echt niet tof.quote:Op woensdag 17 november 2021 01:03 schreef Het_Bokje het volgende:
Om terug te komen op de vraag uit TT:
Ik ga (vrijwillig) met niemand meer om. Ik, 40jr, 'gezond', geprikt. Alleen naar werk/supermarkt. Werkt prima.
Ik sta ook (close) te werken met collega's die niet ingent zijn. (hartpatienten, die krijgen dus geen vaccinatie). Dus ik doe voor hun een mondkapje om, en hun ook een mondkapje of Face Shield. (en extra afstand in Suup)
En verder? Lichamelijk gezond... Mijn chef vroeg vandaag: "Gaat het wel goed met je?". Ik zei oprecht dat ik geen idee had.![]()
Ik wil gewoon niemand meer zien!Werkt al 2.5 jaar prima!
![]()
Mijn moeder zeikt dat ik naar Oma moet op zondag. 3 weken geleden geweest, krijg je commentaar op je kledingen de koffie is niet te zuipen.
(96, ook hartpatient, maarja, ze ziet wel de kleinkinderen, dus dood gaat ze vanzelf wel
)
TL:DR : Ik ben het zat, maar mocht Corona morgen verdwenen zijn, dan zal mijn leven weinig veranderen.
Nee, ik loop niet te trollen. Ik spreek zowieso niemand meer. In de kantine zit iedereen maar op z'n mobiel te kutten. Ik ben het zat, maar das al even zo. Volhouden zegt mijn moeder. Doen we Ma...quote:Op woensdag 17 november 2021 01:14 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat je nou loopt te trollen of niet maar dit klinkt echt niet tof.
Mocht het echt zijn: kusje erop, mijn pb staat open.
OT: Het zal me aan mijn derriere oxideren wat je keuze is. Ik probeer er zo weinig mogelijk over te praten en de extremisten (beide kanten) mijd ik zoveel mogelijk.
Gelukkig staat mijn werkgever volledig achter personeel dat het niet prettig vindt om in een onveilige situatie aan het werk te gaan.quote:Op woensdag 17 november 2021 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik had je er als werkgever direct uitgetrapt met zo'n houding. Je gedachtegoed houd je maar lekker thuis als er geproduceerd moet worden.
Gelukkig is er overal een markt voor.quote:Op woensdag 17 november 2021 07:08 schreef AbsoluutNietAber het volgende:
[..]
Gelukkig staat mijn werkgever volledig achter personeel dat het niet prettig vindt om in een onveilige situatie aan het werk te gaan.
Wel netjes een helm dragen op kantoor.quote:Op woensdag 17 november 2021 07:08 schreef AbsoluutNietAber het volgende:
[..]
Gelukkig staat mijn werkgever volledig achter personeel dat het niet prettig vindt om in een onveilige situatie aan het werk te gaan.
Jezus. Grow some balls.quote:Op woensdag 17 november 2021 01:28 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nee, ik loop niet te trollen. Ik spreek zowieso niemand meer. In de kantine zit iedereen maar op z'n mobiel te kutten. Ik ben het zat, maar das al even zo. Volhouden zegt mijn moeder. Doen we Ma...
Geen andere optie. Zoveel mogelijk werken (hoef je niet te koken, hoef je niet te stoken).
En verder: Normaal gesproken kijk ik altijd nieuws/journaal, maar nu... Nee, laat maar.
Hoe kan ik nou positief zijn? Vooruitzicht tot Jan 2022 is...suprise: Binnen blijven! Jeeeeeej!
Kutchinezen, wie pijpt er nou een vleermuis? (jaja, SP-genspireerd)
Ach, gewoon blijven doormodderen. En even wat minder j's klappen op t balkon. (vandaar dat ik 'sacherijnig ben)
Kusjes terug!
Jij denkt oprecht dat als heel Nederland nu gevaccineerd was, er nul problemen zouden zijn? Dat is bijzonder naef. We zitten al op een vaccinatiegraad van bijna 90% h. Die laatste 10% nog en de ziekenhuizen zijn weer leeg ... ja, sure.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Het is vooral opmerkelijk om te zien dat mensen dit aan allerlei aspecten gaan linken die compleet uit de lucht gegrepen zijn. Zoals bijvoorbeeld intelligentie of sociale klasse.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef mir1986 het volgende:
Haha, wat zal jij een gezellige sociale kring hebben. Vol met oMtwikkelde mensen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ken ze niet. Ik ken alleen omtwikkelde mensen. Iemand die zich niet wil vaccineren, daar heb ik niets mee, wil ik ook niets mee te maken hebben. Ik vind ze dom.
Als ik een blik werp op die demonstratiewappies zijn dat over het algemeen niet de scherpste messen in de ladequote:Op woensdag 17 november 2021 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij denkt oprecht dat als heel Nederland nu gevaccineerd was, er nul problemen zouden zijn? Dat is bijzonder naef. We zitten al op een vaccinatiegraad van bijna 90% h. Die laatste 10% nog en de ziekenhuizen zijn weer leeg ... ja, sure.
[..]
Het is vooral opmerkelijk om te zien dat mensen dit aan allerlei aspecten gaan linken die compleet uit de lucht gegrepen zijn. Zoals bijvoorbeeld intelligentie of sociale klasse.
[..]
Haha, wat zal jij een gezellige sociale kring hebben. Vol met oMtwikkelde mensen.
Religieus, van allochtone afkomst, lager opgeleid, of een combinatie van die drie. Dan heb je 90% van de wappies wel zo ongeveer te pakken. Alleenstaande laagopgeleide mannen tussen de 30 en 50 is de harde kern. Incels dus.quote:Op woensdag 17 november 2021 12:51 schreef AbsoluutNietAber het volgende:
[..]
Als ik een blik werp op die demonstratiewappies zijn dat over het algemeen niet de scherpste messen in de lade
OMTwikkelde mensen.quote:Op woensdag 17 november 2021 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, wat zal jij een gezellige sociale kring hebben. Vol met oMtwikkelde mensen.
Ik zou dat niet als het stereotype zien van mensen niet gevaccineerd zijn. Dat is een hetzelfde als zeggen dat hooligans staan voor wat de gemiddelde voetbalfan is.quote:Op woensdag 17 november 2021 12:51 schreef AbsoluutNietAber het volgende:
[..]
Als ik een blik werp op die demonstratiewappies zijn dat over het algemeen niet de scherpste messen in de lade
Alleenstaande laagopgeleide mannen nog wel, en dus zijn dat per definitie 'incels'. Wat een interessante analogie. En alleenstaande laagopgeleide mannen die wl gevaccineerd zijn? Of alleenstaande hoogopgeleide mannen die niet gevaccineerd zijn? Ook 'incels'?quote:Op woensdag 17 november 2021 13:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Religieus, van allochtone afkomst, lager opgeleid, of een combinatie van die drie. Dan heb je 90% van de wappies wel zo ongeveer te pakken. Alleenstaande laagopgeleide mannen tussen de 30 en 50 is de harde kern. Incels dus.
Ongevaccineerd is voor mij niet meteen een wappie. Wel als je zonder argumenten weigert een mondkapje te dragen in een openbare ruimte waar dat verplicht is.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou dat niet als het stereotype zien van mensen niet gevaccineerd zijn. Dat is een hetzelfde als zeggen dat hooligans staan voor wat de gemiddelde voetbalfan is.
[..]
Stokende Hugoquote:Op vrijdag 12 november 2021 19:25 schreef Vasilevski het volgende:
Volgens Hugo moet je met ze in gesprek gaan. Wordt vast gezellig.
Misschien welquote:Op vrijdag 12 november 2021 18:54 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat wil je vertellen met deze post. Dat vaccineren nutteloos is?
Oh wat naarquote:Op woensdag 17 november 2021 16:17 schreef SEMTEX het volgende:
Nee. Heb daarom ook contact met broer verbroken.
Die behandelingen en bedden kunnen ze gewoon geven. Dan wieberen ze maar een antivax-covidlijer het ziekenhuis uit... een beetje als opstaan in de bus voor iemand die slecht ter been is.quote:Op woensdag 17 november 2021 20:00 schreef Poezenmeisje het volgende:
Ik ga met ongevaccineerden om en mijn broers knuffel ik gewoon. Mijn eigen gezin is wrl gevaccineerd tegen covid.
Wel vind ik dat ongevaccineerden een tatoeage moeten laten zetten dat ze, als ze ziek worden van corona, geen aanspraak zullen maken op een ziekenhuisbed
Nu zoveel mensen geen operatie of kankerbehandeling kunnen krijgen omdat een aantal prikvertikkers de bedden bezet houdt, raakt mijn geduld op.
Dat is erg. Is je broer een "gewone" anti vaxxer of een complotwappie?quote:Op woensdag 17 november 2021 16:17 schreef SEMTEX het volgende:
Nee. Heb daarom ook contact met broer verbroken.
Idem. Daar zal ik nooit vrienden mee wordenquote:Op woensdag 17 november 2021 16:44 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ga bewust niet om met FvD-tuig.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 05:19 schreef Nielsch het volgende:
Zolang ze niet in mijn buurt gaan janken over tweedeling, apartheid, dictatuur enzo geen enkel probleem.
China shook the jar! En nu?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:33 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ja is wel heel triest om te zien idd.
[ link | afbeelding ]
Last time I checked vooral antivaxxer, aangespoord door mijn schoonzus.Deelde al wel dubieuze filmpjes op zijn facebook. Mijn schoonzus heb ik overal ontvolgd en het contact stopgezet omdat ze Willem Engel volgt en in Telegram groepen zit en wel complotwappie is. Ik weet niet hoe erg, maar die heeft priv ook al een aantal dingen gedaan waardoor ik het contact wilde verbreken.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:17 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dat is erg. Is je broer een "gewone" anti vaxxer of een complotwappie?
Behavioural Immune System - zoek dat maar op.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ja maar zo'n haat bij die jongen voor ongevaccineerden. Moet toch ergens vandaan komen?
En daar ga je de fout in want dat is niet zo, je hebt ze in alle bevolkingsgroepen maar omdat de "laagopgeleide" mensen zich veelal niet kunnen gedragen vallen ze op en staan ze toneel in de media, want dat is leuk en scoor je kijkers mee, als je een universitair iemand gaat ondervragen in de media is dat niet leuk en zet mensen aan het denken waardoor ook de vaccinatiebereidheid in gevaar komt.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Religieus, van allochtone afkomst, lager opgeleid, of een combinatie van die drie. Dan heb je 90% van de wappies wel zo ongeveer te pakken. Alleenstaande laagopgeleide mannen tussen de 30 en 50 is de harde kern. Incels dus.
Het maakt eens te meer duidelijk hoe makkelijk mensen te sturen zijn middels overheidspropaganda en hijgerige media.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Wouter2006 het volgende:
Dat vriendschappen en families hierdoor kapot gaan sta ik nog steeds van te kijken en is diep triest.
Wat vorig jaar een beste vriend(in) was is dit jaar een levensgevaarlijke ontwetende wappie, omdat hij/zij geen spuitje heeft genomen.
Klinkt inderdaad erg ongezond en goed/dapper dat je deze beslissing hebt genomen, hoewel heel pijnlijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Last time I checked vooral antivaxxer, aangespoord door mijn schoonzus.Deelde al wel dubieuze filmpjes op zijn facebook. Mijn schoonzus heb ik overal ontvolgd en het contact stopgezet omdat ze Willem Engel volgt en in Telegram groepen zit en wel complotwappie is. Ik weet niet hoe erg, maar die heeft priv ook al een aantal dingen gedaan waardoor ik het contact wilde verbreken.
Inderdaad, Sunny Bergman heeft wat wappies gefilmd en die vielen geen van allen in die categorie. Er zitten goed opgeleide mensen tussen, maar die hebben een verkeerde afslag genomen ergens tussen de yogaklasjes en de alternatieve genezing : https://www.vpro.nl/programmas/etc/samenzwevers.htmlquote:Op donderdag 18 november 2021 11:06 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
En daar ga je de fout in want dat is niet zo, je hebt ze in alle bevolkingsgroepen maar omdat de "laagopgeleide" mensen zich veelal niet kunnen gedragen vallen ze op en staan ze toneel in de media, want dat is leuk en scoor je kijkers mee, als je een universitair iemand gaat ondervragen in de media is dat niet leuk en zet mensen aan het denken waardoor ook de vaccinatiebereidheid in gevaar komt.
Ook de avondklok rellen zaten er heel veel mensen tussen met eigen bedrijf echter deze waren alleen aanwezig om te protesteren en gingen geen vernielingen aanrichten, de mensen die dat deden waren veelal voetbal hooligans die niet voor het protest kwamen maar puur misbruik maken van de drukte.
In mijn kring ken ik er ook genoeg welke hooggeschoold zijn, ze geloven niet in magneten/bill gates/5g Corona etc maar hebben daar een goed beargementeerd reden voor dat ze het vaccin niet willen zoals tijdens zwangerschap wat ik mij ook kan indenken, na het zwangerschap staan ze wel open voor vaccinatie, maar Fok gooit deze mensen ook onder complotwappies.
Let er maar eens op in de media, alleen mensen die dat op een "funny" manier doen krijgen aandacht.
En Fok is goed met iedereen over 1 kam te scheren en te generaliseren.
En ook dat is nog steeds een generalisatie. Ongevaccineerden bestaan evenals gevaccineerden in alle soorten en maten; de enige overeenkomst die er is is dat men anders tegen covid en het gevoerde beleid aankijkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 11:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad, Sunny Bergman heeft wat wappies gefilmd en die vielen geen van allen in die categorie. Er zitten goed opgeleide mensen tussen, maar die hebben een verkeerde afslag genomen ergens tussen de yogaklasjes en de alternatieve genezing : https://www.vpro.nl/programmas/etc/samenzwevers.html
Volwassen goedgenformeerde mensen zijn zeldzaam denk ik.quote:Op donderdag 18 november 2021 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het maakt eens te meer duidelijk hoe makkelijk mensen te sturen zijn middels overheidspropaganda en hijgerige media.
Mij boeit het persoonlijk geen zak of iemand wel of niet gevaccineerd is; vrij land, volwassen mensen, zelfbeschikking en zo.
Ik vind je nog wel liev hoorquote:Op vrijdag 19 november 2021 22:23 schreef suzi1 het volgende:
eerst flikkert de ene helft me van hun fb vriendenlijst af omdat ik pvv stem
en nu de andere helft omdat ik me niet laat vaccineren [ afbeelding ]
Zelfs de WHO heeft vergelijkingen met de griep gedaan. Wat is daar zo erg aan? Of bedoel je in die vergelijking de griep 100% gelijkstellen aan corona?quote:Op woensdag 17 november 2021 23:01 schreef EarlyBird het volgende:
Ik heb geen hekel aan ongevaccineerde. Angst speelt een grote rol, misinformatie en in sommige gevallen kunnen mensen niet gevaccineerd worden.
Waar ik in een hekel aan heb is mensen die het volgende roepen:
- Vaccinaties niet helpen
- Corona vergelijken met griep
- Bill Gates de schuld geven
- Naar Willem Engel luisteren
- De Nederlandse regering de schuld geven terwijl de meeste landen een vergelijkbaar beleid voeren
- Denken dat je een chip in je krijgt als je gevaccineerd bent
- Dat corona veroorzaakt wordt door 5G
- Dat je elk moment dood kan gaan door de vaccinatie.
wie is in dit geval "they"?quote:
Zie ook de post boven je, zo zijn ze bijna allemaal.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:25 schreef RichardHammond het volgende:
Ik wil geen ongevaccineerden in mijn omgeving en check ook actief op QR-codes. Eergisteren verjaardag gehad en de ongevaccineerden bij de achterdeur geweigerd. Aan dat gegil over vrijheid etc. doe ik niet mee, ik heb ook vrijheid om ongevaccineerde varkentjes te weigeren. Helaas zit het land vol met ongevaccineerde Karens die menen op alles recht te hebben.
Sterkte! Neem goed je rustquote:Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Post hier zelf regelmatig mijn bedenkingen. Vandaag is het raak bij mij. Vannacht kreeg ik koorts. Zelftest gedaan. Deze was negatief. Toch voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor een echte test. Deze was positief.
Hoewel ik me alles behalve prettig voel (koorts en flinke spierpijn, niet geslapen), blijf ik geloven in de statistiek. Kans op ziekenhuisopname is minder dan 0.1% in mijn leeftijdsgroep. Kans op overlijden is 0.00% in mijn leeftijdsgroep.
Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.
Kinderen en jongeren een (2tot 4x per jaar) vaccinatieplicht opdringen gaat te ver. Gezien alle artsen er wel over uit zijn dat dit virus niet meer weg gaat.
Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en wordt ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis belandt. Maar de statistieken heb ik mee.
Je bent (relatief) jong dus. Neem aan dat je ook niet moddervet bent en geen chronische aandoening hebt? Zo nee, maak je maar geen zorgen en blijf lekker thuis.quote:
Alleen telefonisch of op grote afstand.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:08 schreef Leonos het volgende:
Beterschap!quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Post hier zelf regelmatig mijn bedenkingen. Vandaag is het raak bij mij. Vannacht kreeg ik koorts. Zelftest gedaan. Deze was negatief. Toch voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor een echte test. Deze was positief.
Hoewel ik me alles behalve prettig voel (koorts en flinke spierpijn, niet geslapen), blijf ik geloven in de statistiek. Kans op ziekenhuisopname is minder dan 0.1% in mijn leeftijdsgroep. Kans op overlijden is 0.00% in mijn leeftijdsgroep.
Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik, elk half jaar. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.
Kinderen en jongeren een (2tot 4x per jaar) vaccinatieplicht opdringen gaat te ver. Gezien alle artsen er wel over uit zijn dat dit virus niet meer weg gaat.
Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en word ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis beland. Maar de statistieken heb ik mee.
Ik ken niet maar Beterschap! Hoop dat je er zo snel mogelijk vanaf bent.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:36 schreef bellamy13 het volgende:
Ik begrijp de noodzaak voor ouderen en kwetsbare inenten. Die maken 10% of misschien wel 20% kans op ziekenhuisopname. Dat moeten we niet willen. Doe dit dan gewoon net zoals met de griepprik, elk half jaar. Verder gezond leven stimuleren, desnoods gratis sporten voor mensen die kwetsbaar zijn. Bedenk iets positiefs. Want met vaccin of niet, zullen mensen die roken en zwaar overgewicht de zorg blijven overbelasten.
Opgelucht dat ik me de komende 6 maanden geen zorgen hoef te maken over mijn werk of testen voor toegang. Hopelijk valt het mee,en word ik niet zo een eikel die in het ziekenhuis beland. Maar de statistieken heb ik mee.
Ik bedoelde vooral mensen die roepen dat Corona maar een griepje is en dodenaantallen vergelijken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:49 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Zelfs de WHO heeft vergelijkingen met de griep gedaan. Wat is daar zo erg aan? Of bedoel je in die vergelijking de griep 100% gelijkstellen aan corona?
Bassie en Adriaanquote:
quote:Full summary in the first few minutes of this video, its good news
examination of the 166 patients admitted since the Omicron variant arrived
snapshot of the clinical profile of 42 patients
currently in the COVID wards at SB
The majority of hospital admissions are for diagnoses unrelated to COVID-19.
The SARS-CoV-2 positivity is an incidental finding in these patients and is largely driven by hospital policy requiring testing of all patients requiring admission to the hospital.
76% of patients are incidental COVID admissions.
This very unusual picture is also occurring at other hospitals in Gauteng.
The high proportion of COVID incidental admissions
may reflect higher rates of community transmission compared to previous waves (variants)
that is not translating into higher admission rates for a primary COVID-19 diagnosis.
....
..
DIT!quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:18 schreef mir1986 het volgende:
Treurig dat ze daar een bed bezet houdt, had zo makkelijk voorkomen kunnen worden.quote:Op maandag 6 december 2021 08:51 schreef Rolfieo het volgende:
Een vriendin van een vriendin. Vertrouwde op haar immuunsysteem..... ligt nu op in het ziekenhuis. Begin 30 en gewoon gezond.
Zucht.....
Probleem blijft natuurlijk wel dat ongevaccineerden de zorg onnodig belasten waardoor mensen met hartklachten en kanker en dergelijke zorg moeten missen die levensreddend kan zijn. En zelfs al dood gaan daardoor.quote:Op maandag 6 december 2021 09:26 schreef Brybry het volgende:
Het maakt mij geen hol uit of je wel of niet gevaccineerd bent.
Pro-vaxxers, die roeptoeteren dat ongevaccineerden dood moeten of geloven dat zij de oorzaak van het zorg infarct zijn; Die wens ik niet in mijn omgeving evenals ongevaccineerden die uit protest geen mondkapje willen dragen.
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.quote:Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Probleem blijft natuurlijk wel dat ongevaccineerden de zorg onnodig belasten waardoor mensen met hartklachten en kanker en dergelijke zorg moeten missen die levensreddend kan zijn. En zelfs al dood gaan daardoor.
Dan zou dus de zorg volgens jou dus gewoon moeten functioneren dat is dus helaas niet zo.quote:Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.
De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
Wat mij betreft betalen de dikkerds, anti-vaxxers en rokers dan helemaal zelf de extra premie die nodig is om de zorg zo op te tuigen dat zij door kunnen gaan met hun ongezonde gewoontes. Waarom zou de rest van de samenleving moeten betalen voor het gedrag van een minderheid die bewust keuzes maakt die resulteren in het flink moeten opschalen van de zorg?quote:Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dat is dus niet helemaal juist. Ongevaccineerden belasten de zorg net zoveel als dikke mensen, rokers,wintersporters etc etc.
De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
Afgezien dikke mensen, rokers en wintersport niet besmettelijk of een pandemie zie die de zorg overbelast al 21 maanden.quote:Op maandag 6 december 2021 10:58 schreef Brybry het volgende:
[..]
Afgezien dit nu niet direct een magische oplossing is. 10% meer IC bedden is zeker mooi, maar is 2 dagen opnames momenteel. Scheelt dus niet echt heel veel.quote:De zorg is net zoals alle andere publieke voorzieningen , volledig uitgekleed. Dat is het probleem. Niet de dikkerd of de anti-vaxxer.
Bed leegmaken en thuis laten uitzieken svp, eigen risico.quote:Op maandag 6 december 2021 08:51 schreef Rolfieo het volgende:
Een vriendin van een vriendin. Vertrouwde op haar immuunsysteem..... ligt nu op in het ziekenhuis. Begin 30 en gewoon gezond.
Zucht.....
Waarom moet een klein gedeelte van Nederland verantwoordelijk gehouden worden voor het wanbeleid van ons kabinet?quote:Op maandag 6 december 2021 12:16 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Afgezien dikke mensen, rokers en wintersport niet besmettelijk of een pandemie zie die de zorg overbelast al 21 maanden.
Das wel een klein verschil......
Ik heb nog nooit voor jouw genoemde voorbeelden om 17:00 niet meer in een restaurant kunnen zitten of en bijna code zwart voorbij zien komen.
[..]
Afgezien dit nu niet direct een magische oplossing is. 10% meer IC bedden is zeker mooi, maar is 2 dagen opnames momenteel. Scheelt dus niet echt heel veel.
Feit is: Dat 15% van Nederland voor 50-70% van de zorg momenteel genereert, terwijl er een goede oplossing voor is.
Nee, die functioneert niet vanwege het afbraakbeleid. Ook zonder COVID waren er nu operaties uitgesteld ed want zelfs een matig griepseizoen kan onze zorg niet aan.quote:Op maandag 6 december 2021 11:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan zou dus de zorg volgens jou dus gewoon moeten functioneren dat is dus helaas niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |