abonnement Unibet Coolblue
pi_202013669
quote:
Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.

Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.

De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).

Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.

Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.

Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/

(niet mijn OP)

Tekenen!

https://vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/
pi_202013731
Geef ze een vinger...
pi_202013829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:25 schreef Nober het volgende:
Geef ze een vinger...
En ze blazen hun hand er af.
pi_202014042
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 3 november 2021 @ 14:45:15 #5
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202014691
quote:
Algeheel vuurwerkverbod, maar het aantal incidenten met vuurwerk is dus toegenomen met 10 procent.

Ik stel voor om nog meer vuurwerk dan alles te verbieden, dat zal de oplossing zijn.
pi_202014711
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:45 schreef Zelva het volgende:

[..]
Algeheel vuurwerkverbod, maar het aantal incidenten met vuurwerk is dus toegenomen met 10 procent.

Ik stel voor om nog meer vuurwerk dan alles te verbieden, dat zal de oplossing zijn.
Illegaal en dat zal enorm toenemen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  User die overal opduikt 2022 donderdag 4 november 2021 @ 09:52:57 #7
186611 Haags
pi_202024726
twitter


Ja hoor kom maar op met dat verbod. Gaat helemaal goed komen dit jaar in Den Haag. _O-
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 4 november 2021 @ 09:53:50 #8
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202024730
Veilig vuurwerk afsteken _O_

Tradities in stand houden _O_

Veilig vermaak voor jong en oud _O_

Man of Steal.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:22:44 #9
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202024967
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:47:43 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202027198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:45 schreef Zelva het volgende:

Algeheel vuurwerkverbod, maar het aantal incidenten met vuurwerk is dus toegenomen met 10 procent.
Misschien moet je eerst leren lezen:

quote:
In feite worden de traditionele oud- en nieuw onderwerpen samen met de openbare orde onderwerpen uit de Corona Crime Change Monitor gecombineerd. Door deze aangepaste opzet wordt afgeraden om een vergelijking te maken met voorgaande rapportages.
Want appelen vs peren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 november 2021 @ 18:18:15 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202030597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Misschien moet je eerst leren lezen:
[..]
Want appelen vs peren.
Een ad hominem lijkt me nergens voor nodig. Ik kijk alleen naar de cijfers die in deze rapportage staan. Daar is duidelijk te zien, gewoon een feit, dat ondanks een vuurwerkverbod het aantal incidenten met vuurwerk alleen maar is toegenomen.

Wat corona daar van invloed op zou moeten zijn is mij een raadsel. Het idee is immers dat als je vuurwerk maar compleet verbiedt dat dan de overlast vrijwel weg is (ook al wordt die al veroorzaakt door illegaal vuurwerk) en handhaving veel makkelijker is. Die test hebben we nu het gehad en de resultaten zijn het tegenovergestelde. Het aantal incidenten is toegenomen én het aantal aanhoudingen is ook nog eens afgenomen. Het laatste is ook nog eens zeer opvallend omdat de politie zeeën van tijd moet hebben gehad omdat ook nog eens alle evenementen en noem het maar op waren gecanceld.

Waarom precies zouden we deze specifieke cijfers volgens jou niet mogen vergelijken? Denk je dat vanwege corona meer mensen naar illegaal vuurwerk gegrepen hebben terwijl ze dat normaal echt nooit nóóit zouden doen? En waar was die magische beloofde handhaving als er een vuurwerkverbod is dan? Lagen alle agenten op de IC met corona?
pi_202050808
quote:
Politie doet grootste vangst illegaal vuurwerk ooit: 120.000 kilo aan zware explosieven

De politie is in Duitsland gestuit op een enorme partij illegaal vuurwerk bestemd voor Nederlandse kopers. In oude Navo-bunkers vond de politie maar liefst 120.000 kilo aan zware explosieven. Dat is net zoveel als heel vorig jaar in beslag werd genomen en volgens de politie de grootste vangst ooit.

De politie vond de gigantische partij in vijf oude Navo-bunkers in Duitsland, net over de grens bij Enschede in het plaatsje Rheine. In sommige bunkers lag het vuurwerk tot de plafonds opgestapeld. Volgens de politie was de opslag onprofessioneel. Zo klopte de inhoud vaak niet met wat er daadwerkelijk in de dozen zat.

Rechercheurs kwamen erachter dat de bunkers een belangrijk afhaalpunt waren voor Nederlandse handelaren. Zij maakten gebruik van gehuurde busjes en personenauto's om de spullen hier op te halen. Alleen dat al kan volgens de politie levensgevaarlijk zijn. ,,Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als dit in deze auto's tot ontploffing komt”, aldus de politie.

Dat de illegale vuurwerkhandel volop floreert, blijkt wel op sociale media waar handelaren en kopers elkaar in alle openheid treffen. Op Telegram en Instagram gaan al weken prijslijsten rond. Een pakje Cobra 6 (met volgens de politie de kracht van een handgranaat? 15 euro. Koop je er 10, dan mogen ze weg voor 130 euro, stuurt ‘Vuurwerk Rotterdam’, met daarbij een filmpje waarop een flinke voorraad Cobra’s is te zien. Honderd procent betrouwbaar, zolang jij dat ook bent, laat iemand onder de toepasselijke schuilnaam Piet Knal weten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)xplosieven~ab2add6b/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 november 2021 @ 08:13:33 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202051969
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een pakje Cobra 6 (met volgens de politie de kracht van een handgranaat?
:') :') :')

GPS vuurwerk _O_ In andere Europese landen (Polen, Tsjechïe, Italië, België) het hele jaar door te koop en volkomen veilig, in Nederland zijn het opeens handgranaten _O-

Geniaal dat vuurwerk dat zich bewust is van de locatie waar het zich bevind en daardoor de ontploffingskracht van zichzelf kan beïnvloeden.
Man of Steal.
pi_202054979
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:52 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Ja hoor kom maar op met dat verbod. Gaat helemaal goed komen dit jaar in Den Haag. _O-
Op de foto zie je het gemiddeld iq van een handje kiezelstenen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202056510
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:52 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ja hoor kom maar op met dat verbod. Gaat helemaal goed komen dit jaar in Den Haag. _O-
Kansloze debielen.
pi_202056654
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:22 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Een artikel uit 2017 vriend.
Niet mijn OP maat.
  zaterdag 6 november 2021 @ 17:16:37 #17
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202057459
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Niet mijn OP maat.
My bad.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zaterdag 6 november 2021 @ 17:42:52 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202057653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 06:56 schreef descon het volgende:

Wat de 1 leuk vind, heeft een ander last van. Dat geld zo'n beetje met alles. Daar moet een balans in zitten.
Inderdaad. En na decennia lang overlast, gewonden en doden is het tijd dat de balans opschuift naar een verbod op consumentenvuurwerk.

quote:
Daarom leven en laten leven, is een stuk relaxter voor iedereen. Daar is niks egoïstisch aan.
Zolang jij je zin maar krijgt. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202057765
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Inderdaad. En na decennia lang overlast, gewonden en doden is het tijd dat de balans opschuift naar een verbod op consumentenvuurwerk.
[..]
Zolang jij je zin maar krijgt. :')
Ik irriteer me ook aan van alles... maar bij het meeste haal ik mijn schouders op en negeer ik het. Word het leven een stuk relaxter van.
pi_202058044
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Inderdaad. En na decennia lang overlast, gewonden en doden is het tijd dat de balans opschuift naar een verbod op consumentenvuurwerk.
Doden door consumentenvuurwerk??? Heb je een link?

quote:
Zolang jij je zin maar krijgt. :')
Nou nee, dat is het helemaal niet. Ik koop al jaren geen vuurwerk meer maar ik ben iig niet zo verzuurd dat ik iemand anders zijn pleziertje misgun.
pi_202058095
Ik vind het een beetje idioot dat verbod, maar ik vind die idioten die er niet normaal mee om kunnen gaan ook idioten.

Zijn er niet minder drastische dingen te verzinnen dan verbieden om die idioten onschadelijk te maken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 november 2021 @ 18:22:36 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202058148
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:17 schreef ludovico het volgende:
Ik vind het een beetje idioot dat verbod, maar ik vind die idioten die er niet normaal mee om kunnen gaan ook idioten.

Zijn er niet minder drastische dingen te verzinnen dan verbieden om die idioten onschadelijk te maken?
Standrechtelijk executeren vind ik wel wat hebben.

Of nationaliteit afpakken en het land uitzetten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_202058195
'het gevaarlijkste moment van het jaar'

Verbiedt je het vervolgens, krijgt een ander moment dat lable. Moet t ook weer worden afgeschaft.

Glijdende schaal zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202058233
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Standrechtelijk executeren vind ik wel wat hebben.

Of nationaliteit afpakken en het land uitzetten.
Raar.
Bij andere discussies zie ik jou dat nou niet zo snel zeggen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202058238
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Doden door consumentenvuurwerk??? Heb je een link?
[..]
Nou nee, dat is het helemaal niet. Ik koop al jaren geen vuurwerk meer maar ik ben iig niet zo verzuurd dat ik iemand anders zijn pleziertje misgun.
De discussie vertroebeld nogal als mensen inderdaad dit soort dingen gaan roepen.

Als er doden zijn gevallen door vuurwerk, dan in elk geval niet door het huidige consumentenvuurwerk. Gewonden, ja. Ernstig gewonden, ook vast. En zolang dat de kneus is die het afsteekt vind ik dat dikke prima.

En als het een omstander is, dan hoop ik dat degene die het afsteekt flink bestraft wordt.

Van mij mag consumentenvuurwerk best afgestoken worden in daarvoor bestemde zones. Met zijn allen lekker stoken op een paar vierkante meter per wijk, samen opruimen en hop weer naar huis.

Is ook veel leuker als je dat met gelijkgestemden in de buurt afsteekt, dan lijkt die goedkope consumentenrommel tenminste nog wat.

Het echte probleem is natuurlijk die illegale shit die de grens overkomt, maar die houd je toch niet tegen.
pi_202058662
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het echte probleem is natuurlijk die illegale shit die de grens overkomt, maar die houd je toch niet tegen.
En dat was natuurlijk al illegaal en verboden dus verandert er op dat gebied weinig...

Maar goed, carbid is cultureel erfgoed en geen vuurwerk dus hier zitten we wel goed. :7
pi_202058677
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
En dat was natuurlijk al illegaal en verboden dus verandert er op dat gebied weinig...

Maar goed, carbid is cultureel erfgoed en geen vuurwerk dus hier zitten we wel goed. :7
Ja, lekker doen. Daar is geen koei aan overstuur.
pi_202059667
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
En dat was natuurlijk al illegaal en verboden dus verandert er op dat gebied weinig...

Maar goed, carbid is cultureel erfgoed en geen vuurwerk dus hier zitten we wel goed. :7
Tja, dat is in Drenthe.
Gaan jullie toch fijn fjierleppen of skûtsjesilen. De Friese strontweek is helaas net geweest.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_202059681
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:20 schreef OllieA het volgende:
Tja, dat is in Drenthe.
Gaan jullie toch fijn fjierleppen of skûtsjesilen. De Friese strontweek is helaas net geweest.
Carbid is ook een Friese tradtie hoor.

quote:
Carbidschieten gebeurt met name veel in provincies als Drenthe, Groningen, Friesland, Overijssel en Gelderland.
En het is de Strontrace he.
pi_202059835
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Carbid is ook een Friese tradtie hoor.
[..]
En het is de Strontrace he.
Oh, maar de Strontweek is veel rijker dan alleen de strontrace!
quote:
Friese Strontweek Workum: Liereliet, Strontrace, Beurtveer en Visserijdagen
Ken uw tradities!
https://zeilvaartcollegeworkum.nl/
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 6 november 2021 @ 20:32:29 #32
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202059947
Dit jaar ga ik wel gewoon lekker knallen, ze zoeken het maar uit met hun achterlijke regeltjes. De grens is vlakbij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202060097
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:17 schreef ludovico het volgende:
Ik vind het een beetje idioot dat verbod, maar ik vind die idioten die er niet normaal mee om kunnen gaan ook idioten.

Zijn er niet minder drastische dingen te verzinnen dan verbieden om die idioten onschadelijk te maken?
Bij een heterdaatje van het niet opvolgen van de instructies een straf als 300uur vuurwerkslachtoffers verzorgen.

Waarom vuurwerkslachtoffers; Omdat dat vaak gruwelijke wonden zijn (zo’n hand als een gepelde banaan). Misschien denken die idioten dan eens na.

Ik ben een pure vuurwerkfreak, maar ik ga er geen gekke capriolen mee uithalen, zorg dat het publiek op veilige afstand staat, etc. Tuurlijk kan er altijd wat misgaan (waarmee niet?), maar ik zet alles op alles om het zo veilig mogelijk te maken.

Ik zou het erg zonde vinden als de traditie kapot wordt gemaakt door een stel idioten die er niet mee om kunnen gaan of andere mensen tot last zijn.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202190865
quote:
Geen vuurwerkshows tijdens jaarwisseling wegens oplopende coronabesmettingen
De komende jaarwisseling zullen er geen grote vuurwerkshows in Amsterdam zijn. Alle vieringen, zowel de centrale als de lokale vieringen, zijn door burgemeester Femke Halsema afgelast. Reden zijn de oplopende coronacijfers en de daarop volgende maatregelen. Ook geldt er een afsteekverbod voor het meeste consumentenvuurwerk.
https://www.at5.nl/artike(...)e-coronabesmettingen
In de meeste grote steden mag je dus zelf geen vuurwerk afsteken en zijn er vanwege corona ook geen vuurwerkshows.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202190925
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In de meeste grote steden mag je dus zelf geen vuurwerk afsteken en zijn er vanwege corona ook geen vuurwerkshows.
Verplicht naar België dus.
pi_202219798
quote:
Vuurwerkverbod lijkt van de baan, winkels bevoorraad
Het lijkt erop dat er dit jaar weer vuurwerk mag worden verkocht en afgestoken. Bronnen binnen het kabinet houden daar nadrukkelijk rekening mee. Ook de vuurwerkbranche zelf trekt die conclusie na het coronadebat van gisteren en is begonnen met het bevoorraden van de winkels.

Volgens bronnen binnen het kabinet is de druk op de zorg nu minder hoog dan eind 2020. Toen was er een grote lobby vóór een verbod: van oogartsen tot politie. ,,Nu hoor je ze niet”, klinkt het. Daardoor vreest het kabinet dat de ‘stevige onderbouwing’ ontbreekt die bij de Europese Unie nodig is voor zo’n verbod.

Ook de vuurwerkleveranciers gaan ervan uit dat er eind dit jaar gewoon vuurwerk mag worden afgestoken. Ze zijn vandaag begonnen met het bevoorraden van de winkels. Volgens Leo Groeneveld van Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) is na het coronadebat gisteren duidelijk geworden dat het Outbreak Management Team (OMT) geen advies meer gaat uitbrengen waarin staat dat het het wel of niet verkopen en afsteken van vuurwerk invloed heeft op de bestrijding van de coronapandemie. ,,Het is voor ons duidelijk dat er geen aantoonbare koppeling is met te verwachten extra druk op de zorg. Het is dus geen zorgbeslissing meer, maar een politieke discussie, en dat is dit onderwerp al jaren.”

Nog geen beslissing
Demissionair premier Mark Rutte gaf tijdens het debat aan dat er nog geen beslissing over een vuurwerkverbod is genomen, maar de vuurwerkbranche gaat er niet meer vanuit dat er nu nog valide argumenten zijn om het vuurwerk te verbieden.

Rutte zei tijdens het coronadebat dat mogelijk deze week, ‘maar in ieder geval zo snel mogelijk’, wordt besloten of ook dit jaar net als vorig jaar een vuurwerkverbod geldt om de zorg te ontlasten. ,,Mocht het zover komen, dan geldt er uiteraard ook financiële compensatie voor de sector. Dat wordt dan in zo’n besluit meegenomen. Nogmaals, het besluit zelf moet nog worden genomen”, aldus de premier.

Mocht het zover komen, dan geldt er uiteraard ook financiële compensa­tie voor de sector

Doorslaggevende reden
De zorg ontlasten was vorig jaar een doorslaggevende reden het vuurwerk te verbieden. De 900 lichtgewonden en 385 zwaar gewonden die er in 2019 waren door vuurwerk, konden huisartsenposten en ziekenhuizen er niet bij hebben. Het totaalverbod werkte: er kwamen nog maar 108 vuurwerkslachtoffers naar het ziekenhuis en 275 slachtoffers met lichte verwondingen bij huisartsenposten.

Burgemeester Bruls van Nijmegen was vorig jaar de eerste die op nieuwjaarsdag zei dat er wat hem betreft ook komende jaarwisseling geen vuurwerk wordt afgestoken. In de Tweede Kamer dringen GroenLinks en Partij voor de Dieren - de initiatiefnemers van vorig jaar - opnieuw aan op een verbod. Maar waar medici vorig jaar aandrongen op een totaalverbod, bleef het dit jaar stiller. Zorgbaas Ernst Kuipers vertelde Kamerleden begin deze week dat het voor de zorg relevanter is om te horen wat de impact is van eindejaarsvieringen op het aantal besmettingen. Het aantal opnames van vuurwerkslachtoffers in ziekenhuizen is volgens hem beperkt . Ook verblijven slachtoffers er vaak maar kort.

De vuuwerkbranche verwacht dat het aantal vuurwerkslachtoffers dit jaar lager zal zijn in vergelijking met andere jaren waarin vuurwerk werd afgestoken. Gevaarlijk vuurwerk, zoals knallers en zogenoemde single shots, mogen niet meer worden verkocht.
pi_202220135
Dus we hebben weer een soort van lockdown voor de zorg maar kennelijk valt het wel mee
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 november 2021 @ 16:50:32 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202220231
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mooi.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 november 2021 @ 16:57:32 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202220328
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Laten ze er maar een mooi potje siervuurwerk van maken, kan het domme geknal (van die dingen die letterlijk niks anders doen dan knallen) de prullenbak in maar heb je wel het mooie van vuurwerk ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 november 2021 @ 17:15:06 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202220529
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Laten ze er maar een mooi potje siervuurwerk van maken, kan het domme geknal (van die dingen die letterlijk niks anders doen dan knallen) de prullenbak in maar heb je wel het mooie van vuurwerk ^O^
Knalvuurwerk is in 2020 verboden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 november 2021 @ 17:19:28 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202220573
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Knalvuurwerk is in 2020 verboden.
Oh ja, hoera *O*

Misschien wordt het dan toch nog net zo'n goede jaarwisseling als afgelopen keer :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 november 2021 @ 17:19:56 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202220578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh ja, hoera *O*

Misschien wordt het dan toch nog net zo'n goede jaarwisseling als afgelopen keer :9
Beter* *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 17 november 2021 @ 17:50:12 #43
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202220884
Jammer ze moeten die rommel gewoon op 1 vaste plek doen van 12 tot half 1.
pi_202221678
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Jammer ze moeten die rommel gewoon op 1 vaste plek doen van 12 tot half 1.
Ja, elke wijk een veldje. Iedereen die wil stoken er op en ze mogen er weer af als ze alles opgestookt en opgeruimd hebben.

Om 1:00 alles stil, laatste rondje champagne en lekker slapen.
  woensdag 17 november 2021 @ 19:47:59 #45
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202222534
Jammer ze moeten die rommel gewoon op 1 vaste plek doen van 12 tot half 1.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, elke wijk een veldje. Iedereen die wil stoken er op en ze mogen er weer af als ze alles opgestookt en opgeruimd hebben.

Om 1:00 alles stil, laatste rondje champagne en lekker slapen.
Mijn part tot 2 als ze dat leuk vinden.
pi_202222639
Heb laatst een doosje cobra nitraten gekregen van iemand, echt loeiharde knal. Illegaal of niet? Boeiend. Echt al een aantal jaar geleden dat ik vuurwerk afgestoken heb. Ik ga lekker met oud en nieuw het pakje opmaken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 17 november 2021 @ 19:54:31 #47
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202222653
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:53 schreef Discombobulate het volgende:
Heb laatst een doosje cobra nitraten gekregen van iemand, echt loeiharde knal. Illegaal of niet? Boeiend. Echt al een aantal jaar geleden dat ik vuurwerk afgestoken heb. Ik ga lekker met oud en nieuw het pakje opmaken.
Cobra nitraten…. :')
  woensdag 17 november 2021 @ 19:56:01 #48
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202222686
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:54 schreef tja77 het volgende:

[..]
Cobra nitraten…. :')
Doosje ook, zitten nota bene in zakjes.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_202222693
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:54 schreef tja77 het volgende:

[..]
Cobra nitraten…. :')
Een nitraat is gewoon een stuk vuurwerk. Cobra is het merk. Wat is daar zo raar aan? Je hebt toch ook Coca Cola en Pepsi? Allebei 'cola'.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202222729
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:56 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Doosje ook, zitten nota bene in zakjes.
5 in een zakje, 20 in een 'doosje'.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 17 november 2021 @ 19:59:09 #51
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202222751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een nitraat is gewoon een stuk vuurwerk. Cobra is het merk. Wat is daar zo raar aan? Je hebt toch ook Coca Cola en Pepsi? Allebei 'cola'.
Cobra is geen merk…
Di Blasio Elio is het merk, Cobra is een type knaller.
  woensdag 17 november 2021 @ 20:00:52 #52
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202222788
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een nitraat is gewoon een stuk vuurwerk. Cobra is het merk. Wat is daar zo raar aan? Je hebt toch ook Coca Cola en Pepsi? Allebei 'cola'.
Een nitraat is een omschrijving van een knaller in kartonkleur met een roze wikkel, gevuld met, je raad het al: nitraat.
Een cobra kenmerkt zich door de zwarte strakke wikkel met een slang erop. Muv de c8.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_202222873
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:00 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Een nitraat is een omschrijving van een knaller in kartonkleur met een roze wikkel, gevuld met, je raad het al: nitraat.
Een cobra kenmerkt zich door de zwarte strakke wikkel met een slang erop. Muv de c8.
Ik heb even gekeken en het 'trate' verward met 'nitraat' in m'n hoofd.

Ik zeg toch net... Ik heb al jaren geen vuurwerk meer afgestoken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 17 november 2021 @ 20:30:57 #54
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202223436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb even gekeken en het 'trate' verward met 'nitraat' in m'n hoofd.

Ik zeg toch net... Ik heb al jaren geen vuurwerk meer afgestoken.
Het is je vergeven.😁

Overigens zelf ook al in geen jaren meer dat spul afgestoken.
Alleen met oud en nieuw een paar mooie blokjes en ik kan er weer tegenaan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  woensdag 17 november 2021 @ 21:59:52 #55
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202224519
Nog steeds geen officieel bericht dat het mag hoor. Zal niet te vroeg juichen.

Hoop natuurlijk dat het doorgaat omdat vuurwerk een mooie en veilige traditie is in tegenstelling dat een paar domme angstige media-verslaafde schaapjes denken.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:45 schreef potjecreme het volgende:
Dus we hebben weer een soort van lockdown voor de zorg maar kennelijk valt het wel mee
Als we eerst alle schaatsen, auto's en keukenmessen ook maar verbieden en dan pas vuurwerk.

Man of Steal.
  woensdag 17 november 2021 @ 22:02:55 #56
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202224552
Nee maar vuurwerk moet verboden worden! Want je hoort in november illegale knallers!

Ja illegale knallers. Dingen die je niet mag afsteken en verboden zijn buiten de 8 uurtjes per jaar dat je legaal vuurwerk mag afsteken. Ja daarom moeten we idd Nederlands consumentenvuurwerk ook maar verbieden. Je ziet de cijfers. 385 op 17 miljoen mensen! Schrikbarend hoog. En mijn arme hondje dat overal in de tuin pist. Oh ja en hoeveel slachtoffers door honden hebben we jaarlijks? Zullen er natuurlijk minder zijn dan 385 :D of toch niet? hmmm wie zal het zeggen. Maar goed ik ga weer ff het nieuws kijken. VUURWERKOVERLAST. MILIEU. KLIMAAT. ENG!!!!!
Man of Steal.
  donderdag 18 november 2021 @ 08:14:29 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202226432
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:59 schreef SuperNeger het volgende:
Nog steeds geen officieel bericht dat het mag hoor. Zal niet te vroeg juichen.

Hoop natuurlijk dat het doorgaat omdat vuurwerk een mooie en veilige traditie is in tegenstelling dat een paar domme angstige media-verslaafde schaapjes denken.
[..]
Als we eerst alle schaatsen, auto's en keukenmessen ook maar verbieden en dan pas vuurwerk.

[ afbeelding ]
Goed punt. Dank voor je input. Ik wist het niet. Eerst vuurwerk verbieden en dan beginnen we volgend jaar met het schaatsen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 18 november 2021 @ 08:17:44 #58
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202226446
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 08:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Goed punt. Dank voor je input. Ik wist het niet. Eerst vuurwerk verbieden en dan beginnen we volgend jaar met het schaatsen. ^O^
Ik heb inmiddels weer wat bijbesteld in Nederland :') :D Zit nu op de 600 totaal rip

Ik vier de laatste jaren wel oudjaar alsof het elke keer m'n laatste is. En denk idd dat het zomaar de laatste kan zijn. Misschien nog 1 of 2 keer erna maar het houdt een keer op.
Man of Steal.
  donderdag 18 november 2021 @ 08:19:02 #59
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202226452
Driesprong zoetermeer _O_

Mensen die niet weten dat je nog gewoon 20% korting kan krijgen omdat ze altijd fucking traag zijn met die website bijhouden :')
Man of Steal.
pi_202227061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:02 schreef SuperNeger het volgende:
Nee maar vuurwerk moet verboden worden! Want je hoort in november illegale knallers!

Ja illegale knallers. Dingen die je niet mag afsteken en verboden zijn buiten de 8 uurtjes per jaar dat je legaal vuurwerk mag afsteken. Ja daarom moeten we idd Nederlands consumentenvuurwerk ook maar verbieden. Je ziet de cijfers. 385 op 17 miljoen mensen! Schrikbarend hoog. En mijn arme hondje dat overal in de tuin pist. Oh ja en hoeveel slachtoffers door honden hebben we jaarlijks? Zullen er natuurlijk minder zijn dan 385 :D of toch niet? hmmm wie zal het zeggen. Maar goed ik ga weer ff het nieuws kijken. VUURWERKOVERLAST. MILIEU. KLIMAAT. ENG!!!!!
Feit is gewoon dat het pauper vuurwerk van Delano in de buurt kneiter irritant is. Organiseer iets moois of gewoon niet.
  donderdag 18 november 2021 @ 09:43:10 #61
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202227106
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Feit is gewoon dat het pauper vuurwerk van Delano in de buurt kneiter irritant is. Organiseer iets moois of gewoon niet.
Heb je het gehoord van die steekpartij? Delano had laatst op school iemand neergestoken.

Hopelijk volgend jaar een keukenmessenverbod!
Man of Steal.
pi_202228034
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:59 schreef SuperNeger het volgende:
Nog steeds geen officieel bericht dat het mag hoor. Zal niet te vroeg juichen.

Hoop natuurlijk dat het doorgaat omdat vuurwerk een mooie en veilige traditie is in tegenstelling dat een paar domme angstige media-verslaafde schaapjes denken.
[..]
Als we eerst alle schaatsen, auto's en keukenmessen ook maar verbieden en dan pas vuurwerk.

[ afbeelding ]
In principe hoeven we geen GO. Het is vorig jaar voor de vorige jaar wisseling verboden. Als we niks horen is het gewoon een GO. Dus lekker stoken maar weer dit jaar.
pi_202228448
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:43 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Heb je het gehoord van die steekpartij? Delano had laatst op school iemand neergestoken.

Hopelijk volgend jaar een keukenmessenverbod!
Beetje domme vergelijking aangezien je een mes nodig hebt en vuurwerk niet.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:02:58 #64
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202228468
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Beetje domme vergelijking aangezien je een mes nodig hebt en vuurwerk niet.
"nodig" :') bepalen mensen zelf wel.

Een mes heb je ook helemaal niet nodig.
Man of Steal.
pi_202228576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:02 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
"nodig" :') bepalen mensen zelf wel.

Een mes heb je ook helemaal niet nodig.
Ben je twaalf?
  donderdag 18 november 2021 @ 12:13:01 #66
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202228586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ben je twaalf?
Ja iedereen die van vuurwerk houdt moet wel 12 zijn. En een vandaal. En ze gooien het naar ambulancemedewerkers! En steken het buiten de toegestane afsteek tijden af.

Tradities en cultuur? Wat is dat?
Man of Steal.
pi_202228604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:13 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja iedereen die van vuurwerk houdt moet wel 12 zijn. En een vandaal. En ze gooien het naar ambulancemedewerkers! En steken het buiten de toegestane afsteek tijden af.

Tradities en cultuur? Wat is dat?
Nou dat bedoelde ik niet per se maar als je het verschil tussen keuken spullen en vuurwerk :') niet snapt dan houdt het wel een beetje op.

Zwarte Piet was ook traditie en daar zijn we ook vanaf gestapt tijd dat we met vuurwerk hetzelfde gaan doen.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:16:32 #68
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202228630
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Nou dat bedoelde ik niet per se maar als je het verschil tussen keuken spullen en vuurwerk :') niet snapt dan houdt het wel een beetje op.

Zwarte Piet was ook traditie en daar zijn we ook vanaf gestapt tijd dat we met vuurwerk hetzelfde gaan doen.
En kerstbomen, kerstlampjes, Pasen en paaseieren, sint maarten. Alles moet kapot!
Man of Steal.
pi_202228646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:16 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
En kerstbomen, kerstlampjes, Pasen en paaseieren, sint maarten. Alles moet kapot!
Je bent wel echt heel boos. Luister van mij mag je gerust je sierpotje afsteken op een afgesproken plek hoor dat boeit me geen fluit.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:19:41 #70
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202228668
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je bent wel echt heel boos. Luister van mij mag je gerust je sierpotje afsteken op een afgesproken plek hoor dat boeit me geen fluit.
Vooral boos op de domheid van mijn anti-vuurwerk landgenoot omdat ze geen snars begrijpen dat de overlast niks met het legale siervuurwerk te maken heeft.

Beetje hetzelfde dus als keukenmessen willen verbieden nadat er een steekpartij heeft plaatsgevonden. Of auto's willen verbieden nadat ze gebruikt zijn om na een overval weg te komen. En ga zo maar door.

Dit land heeft geen vuurwerkprobleem maar een mensenprobleem. En zolang ze dat niet aanpakken zal je met allerlei dingen verbieden niks opschieten.

Het is gewoon zielig en frustrerend dat er zo'n groot deel van de mensen in dit land niet de intelligentie heeft om dit in te zien.
Man of Steal.
pi_202229767
Denk dat iedereen wil in ziet dat een verbod niks oplost, de mensen die willen afsteken doen het toch wel. Maar een mooie compromis zou zijn om dit op afgesproken plekken te doen tussen 11 en 01 bijvoorbeeld. Je hebt geen rommel, minder overlast en als er iets mis gaat is er zo hulp aanwezig.
pi_202229872
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Denk dat iedereen wil in ziet dat een verbod niks oplost, de mensen die willen afsteken doen het toch wel. Maar een mooie compromis zou zijn om dit op afgesproken plekken te doen tussen 11 en 01 bijvoorbeeld. Je hebt geen rommel, minder overlast en als er iets mis gaat is er zo hulp aanwezig.
Deze shit moet je uitbannen. Mensen niet oppakken, maar een flinke geldboete. 1000 euro als je gesnapt wordt.

Stoppen de vuurwerk tokkies wel vanzelf. Of vuurwerk slachtoffers financieel extra belasten qua zorg.
  donderdag 18 november 2021 @ 13:47:31 #73
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202230006
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:39 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Deze shit moet je uitbannen. Mensen niet oppakken, maar een flinke geldboete. 1000 euro als je gesnapt wordt.

Stoppen de vuurwerk tokkies wel vanzelf. Of vuurwerk slachtoffers financieel extra belasten qua zorg.
:')
pi_202230052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:19 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Vooral boos op de domheid van mijn anti-vuurwerk landgenoot omdat ze geen snars begrijpen dat de overlast niks met het legale siervuurwerk te maken heeft.

Beetje hetzelfde dus als keukenmessen willen verbieden nadat er een steekpartij heeft plaatsgevonden. Of auto's willen verbieden nadat ze gebruikt zijn om na een overval weg te komen. En ga zo maar door.

Dit land heeft geen vuurwerkprobleem maar een mensenprobleem. En zolang ze dat niet aanpakken zal je met allerlei dingen verbieden niks opschieten.

Het is gewoon zielig en frustrerend dat er zo'n groot deel van de mensen in dit land niet de intelligentie heeft om dit in te zien.
Jeetje. Rustig maar.

De vergelijking met keukenmessen vind ik wel goed. Nee, die moet je niet verbieden, maar het is algemeen geaccepteerd dat je die in de keuken houdt en er niet mee over straat gaat lopen zwaaien. Gebruiksvoorwerpen hebben een doel en vaak ook een locatie waar ze geaccepteerd tot hun recht komen. Als ik met een kettingzaag de supermarkt inloop vinden mensen dat ook raar, maar het is een heel normaal stuk gereedschap.

Dus vuurwerk hoeft zeker niet verboden, maar bepaald gebruik daarvan wel. Bijvoorbeeld op bepaalde plekken, of momenten. Net als keukenmessen en kettingzagen.

Het idee van @LitmanenAFCA past dan ook prima bij je keukenmessen voorbeeld. Wijs een plek aan waar we het normaal vinden dat je er vuurwerk afsteekt. Daar los je heel veel problemen mee op en mensen die willen stoken kunnen dat nog steeds doen. En allemaal genieten van elkaars vuurwerk met liefhebbers bij elkaar! Samen opruimen en weer naar de oliebollen.

Ik zie het probleem niet. Kan prima samen met de traditie zoals die was. Want elke traditie is aan verandering onderhevig, dat heet evolutie.
  donderdag 18 november 2021 @ 13:54:23 #75
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230125
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:39 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Deze shit moet je uitbannen. Mensen niet oppakken, maar een flinke geldboete. 1000 euro als je gesnapt wordt.

Stoppen de vuurwerk tokkies wel vanzelf. Of vuurwerk slachtoffers financieel extra belasten qua zorg.
_O- zoveel domheid

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Jeetje. Rustig maar.

De vergelijking met keukenmessen vind ik wel goed. Nee, die moet je niet verbieden, maar het is algemeen geaccepteerd dat je die in de keuken houdt en er niet mee over straat gaat lopen zwaaien. Gebruiksvoorwerpen hebben een doel en vaak ook een locatie waar ze geaccepteerd tot hun recht komen. Als ik met een kettingzaag de supermarkt inloop vinden mensen dat ook raar, maar het is een heel normaal stuk gereedschap.

Dus vuurwerk hoeft zeker niet verboden, maar bepaald gebruik daarvan wel. Bijvoorbeeld op bepaalde plekken, of momenten. Net als keukenmessen en kettingzagen.

Het idee van @:LitmanenAFCA past dan ook prima bij je keukenmessen voorbeeld. Wijs een plek aan waar we het normaal vinden dat je er vuurwerk afsteekt. Daar los je heel veel problemen mee op en mensen die willen stoken kunnen dat nog steeds doen. En allemaal genieten van elkaars vuurwerk met liefhebbers bij elkaar! Samen opruimen en weer naar de oliebollen.

Ik zie het probleem niet. Kan prima samen met de traditie zoals die was. Want elke traditie is aan verandering onderhevig, dat heet evolutie.
Van vuurwerk is ook algemeen geaccepteerd dat je het tussen 18:00 en 02:00 doet.

En als mensen zich niet houden aan de regels dat je keukenmessen in de keuken bewaard moeten we de verkoop van keukenmessen maar verbieden.
Man of Steal.
pi_202230164
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:54 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
_O- zoveel domheid
Eens, de vuurwerk mongooltjes zorgen elk jaar voor nog eens extra druk op de zorg. Dat kan er in deze tijd echt niet meer bij.

Dylano en Milan en tokkie papa knallen hun handjes er maar lekker af in Polen. :Y
  donderdag 18 november 2021 @ 13:57:12 #77
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230185
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:56 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Eens, de vuurwerk mongooltjes zorgen elk jaar voor nog eens extra druk op de zorg. Dat kan er in deze tijd echt niet meer bij.

Dylano en Milan en tokkie papa knallen hun handjes er maar lekker af in Polen. :Y
nog steeds zoveel domheid _O-

Man of Steal.
  donderdag 18 november 2021 @ 13:57:35 #78
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230194
Voortaan mensen alleen met helm op richting de supermarkt wandelen. Als je uitglijdt komt er meer druk op de zorg! Kan echt niet!!!!
Man of Steal.
pi_202230196
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:54 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
_O- zoveel domheid
[..]
Van vuurwerk is ook algemeen geaccepteerd dat je het tussen 18:00 en 02:00 doet.

En als mensen zich niet houden aan de regels dat je keukenmessen in de keuken bewaard moeten we de verkoop van keukenmessen maar verbieden.
Nee, niet de verkoop, maar het bezit en gebruik op die momenten. En daar pleit ik ook voor qua vuurwerk.
  donderdag 18 november 2021 @ 13:59:20 #80
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230225

Bent u het slachtoffer geworden van een hondenbeet? Dan bent u niet de enige. Per jaar worden er in Nederland ongeveer 150.000 mensen door een hond gebeten. Er zijn helaas geen exacte cijfers bekend, omdat een groot deel van de hondenbeten niet wordt geregistreerd.


HONDEN VERBIEDEN! De zorg kan het niet aan. 150.000 HONDENBETEN PER JAAR !!!!!!
Man of Steal.
pi_202230261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:57 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
nog steeds zoveel domheid _O-

[ afbeelding ]
Ah juist. Jij bent zo'n "heb ik gelezuh op feesboek" type. Niet echt geinformeerd laten we zeggen.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:03:28 #82
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230289
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:01 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ah juist. Jij bent zo'n "heb ik gelezuh op feesboek" type. Niet echt geinformeerd laten we zeggen.
Je kan dit gewoon googlen hoor.

Wat ik doe is laten zien aan de bange schaapjes dat vuurwerk helemaal niet gevaarlijk is. 300 op 17 miljoen is gewoon ter verwaarlozen. Als je alleen al naar andere dingen kijkt zoals schaatsen, honden, keukentrapjes etc dan is het een druppel in de emmer. Maar toch gaat het gehersenspoelde, cultuur- en traditievernietigende volk vol mee in de angst die blijkbaar gecreëerd wordt. Want ja het is zo gevaarlijk.

Uiteindelijk liegen de cijfers er niet om. Dus kijk daar gewoon naar.

Als je dus vuurwerk wilt verbieden vanwege niet bestaande "druk op de zorg" dan zijn er eerst nog een stuk of 100 andere dingen die je beter kan verbieden.
Man of Steal.
  Redactie Frontpage donderdag 18 november 2021 @ 14:09:06 #83
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_202230354
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:01 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ah juist. Jij bent zo'n "heb ik gelezuh op feesboek" type. Niet echt geinformeerd laten we zeggen.
quote:
In 2019 konden er in totaal 42 mensen niet na behandeling direct naar huis. Volgens de
officiële cijfers en percentages zouden 34 van die 42 mensen als gevolg van legaal
vuurwerk zijn opgenomen na behandeling op de SEH. Van dat aantal slachtoffers is de
verdeling naar soort vuurwerk als volgt:

Legaal knalvuurwerk (39%), cakeboxen (11%), Single Shots (10%), vuurpijlen (10%),
sierpotten/fonteinen (9%), carbidschieten (9%) en grondbloemen (6%).

Als we het totaal van 42 slachtoffers corrigeren voor de slachtoffers van illegaal vuurwerk
en vuurwerk dat door de nieuwe regels in 2020 (en 2021) illegaal is geworden, dan
blijven er van de 42 nog 7 over.
https://vuurwerkfederatie(...)d4qFPY10y14aBhuxCBcs

Het valt echt wel mee. Ik heb meer het idee dat je je stoort aan het illegale geknal wat nu al gaande is en niet hoort. Consumentenvuurwerk is het probleem niet. Het gebrek aan handhaving en de hufterigheid van tegenwoordig wel.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_202230421
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Je kan dit gewoon googlen hoor.

Wat ik doe is laten zien aan de bange schaapjes dat vuurwerk helemaal niet gevaarlijk is. 300 op 17 miljoen is gewoon ter verwaarlozen. Als je alleen al naar andere dingen kijkt zoals schaatsen, honden, keukentrapjes etc dan is het een druppel in de emmer. Maar toch gaat het gehersenspoelde, cultuur- en traditievernietigende volk vol mee in de angst die blijkbaar gecreëerd wordt. Want ja het is zo gevaarlijk.

Uiteindelijk liegen de cijfers er niet om. Dus kijk daar gewoon naar.

Als je dus vuurwerk wilt verbieden vanwege niet bestaande "druk op de zorg" dan zijn er eerst nog een stuk of 100 andere dingen die je beter kan verbieden.
Oog artsen pleiten al jaren voor een verbod vanwege de verwondingen die zij elk jaar weer zien.

Die 300 gevallen, zijn gevallen die direct vermeden kunnen worden, jouw gebruik van absolute getallen tov de bevolking is nogal simplistisch.

Voorbeeldje voor je:
Als er op een kruispunt jaarlijks 300 doden vallen op 17 miljoen mensen dan moeten we er maar niks aan doen? Klinkt al beter qua context voor je om mijn punt te snappen hoop ik. :)
  donderdag 18 november 2021 @ 14:16:59 #85
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:14 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Oog artsen pleiten al jaren voor een verbod vanwege de verwondingen die zij elk jaar weer zien.

Die 300 gevallen, zijn gevallen die direct vermeden kunnen worden, jouw gebruik van absolute getallen tov de bevolking is nogal simplistisch.

Voorbeeldje voor je:
Als er op een kruispunt jaarlijks 300 doden vallen op 17 miljoen mensen dan moeten we er maar niks aan doen? Klinkt al beter qua context voor je om mijn punt te snappen hoop ik. :)
Ziekenhuis door schaatsen: 40.000
Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-pols-schouder-heup

Ziekenhuis door hond: Jaarlijks 150.000 mensen gebeten door een hond en 1500 worden daarvan in het ziekenhuis opgenomen
Bron: https://lc.nl/friesland/I(...)ebeten-24662448.html

Ziekenhuis door fiets: 200 dood per jaar, 75.000 naar het ziekenhuis, 15.000 ziekenhuisopnames
Bron: https://www.fietsberaad.n(...)evallen.pdf?ext=.pdf

Sportletsels per jaar:
Totaal per jaar op de Spoed eisende hulp: 130.000
Voetbal: 37.000
Paarden: 7800
Hockey: 6900
etc
Bron: https://www.kennisbankspo(...)action=file.download

Dit heb ik ff snel in 5 minuten lopen googlen, kan er waarschijnlijk een dagbesteding van maken met voorbeelden vinden van dingen die je zou moeten verbieden om "de druk op de zorg te verlagen" voor je uberhaupt aan vuurwerk verbieden werkt.

Het is gewoon belachelijk en het ultieme voorbeeld van domheid als je denkt dat vuurwerk verbieden ook maar iets uithaalt.

Als je zoveel geeft om de druk op de zorg dan zijn er dus 1001 andere dingen die je moet doen voor dat je überhaupt aan vuurwerk verbieden denkt.

Oja en oogartsen :') De meeste verstandige mensen gebruiken een vuurwerkbril. Geeft weer aan dat je dus niks snapt en vuurwerk de schuld geeft i.p.v. de mensen die er verkeerd mee omgaan _O-
Man of Steal.
pi_202230489
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:09 schreef _UserName_ het volgende:
In 2019 konden er in totaal 42 mensen niet na behandeling direct naar huis. Volgens de
officiële cijfers en percentages zouden 34 van die 42 mensen als gevolg van legaal
vuurwerk zijn opgenomen na behandeling op de SEH. Van dat aantal slachtoffers is de
verdeling naar soort vuurwerk als volgt:

Legaal knalvuurwerk (39%), cakeboxen (11%), Single Shots (10%), vuurpijlen (10%),
sierpotten/fonteinen (9%), carbidschieten (9%) en grondbloemen (6%).

Als we het totaal van 42 slachtoffers corrigeren voor de slachtoffers van illegaal vuurwerk
en vuurwerk dat door de nieuwe regels in 2020 (en 2021) illegaal is geworden, dan
blijven er van de 42 nog 7 over.
_O- linken naar vuurwerk federatie (wij van wc eend) Zit jij ook veel op facebook?

Nee kijk even naar bv de wiki pagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkletsel - zeg er gelijk bij dat de lichte afname laatste jaren natuurlijk door corona komt.

Nee die 500 rundjes op 1 avond kan je missen als kiespijn in de zorg :Y Lekker verbieden en bv alleen een centraal professioneel geregelde vuurwerkshow toestaan
  donderdag 18 november 2021 @ 14:21:24 #87
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202230521
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:18 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
_O- linken naar vuurwerk federatie (wij van wc eend) Zit jij ook veel op facebook?

Nee kijk even naar bv de wiki pagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkletsel - zeg er gelijk bij dat de lichte afname laatste jaren natuurlijk door corona komt.

Nee die 500 rundjes op 1 avond kan je missen als kiespijn in de zorg :Y Lekker verbieden en bv alleen een centraal professioneel geregelde vuurwerkshow toestaan
Ah kortpittig huisvrouwtje met chihuahua gespot.
Dat jij en je opgevoerde rat bang zijn voor wat knalletjes is niet erg hoor maar alles verbieden wat jij eng vindt is natuurlijk niet de oplossing.
Stel je niet aan joh.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:23:00 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202230543
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef SuperNeger het volgende:

Dit heb ik ff snel in 5 minuten lopen googlen, kan er waarschijnlijk een dagbesteding van maken met voorbeelden vinden van dingen die je zou moeten verbieden om "de druk op de zorg te verlagen" voor je uberhaupt aan vuurwerk verbieden werkt.

Wie heeft het over 'druk op de zorg'? Vuurwerk afsteken is een nutteloos en infantiel gebruik en elk slachtoffer dat daardoor valt is er 1 te veel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 18 november 2021 @ 14:23:39 #89
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wie heeft het over 'druk op de zorg'? Vuurwerk afsteken is een nutteloos en infantiel gebruik en elk slachtoffer dat daardoor valt is er 1 te veel.
Voetbal ook, hockey ook, schaatsen ook, paardensport ook, honden ook, keukentrapjes ook
Man of Steal.
  Redactie Frontpage donderdag 18 november 2021 @ 14:24:32 #90
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_202230567
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:18 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
_O- linken naar vuurwerk federatie (wij van wc eend) Zit jij ook veel op facebook?

Nee kijk even naar bv de wiki pagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkletsel - zeg er gelijk bij dat de lichte afname laatste jaren natuurlijk door corona komt.

Nee die 500 rundjes op 1 avond kan je missen als kiespijn in de zorg :Y Lekker verbieden en bv alleen een centraal professioneel geregelde vuurwerkshow toestaan
Ja lekker verbieden zodat er nog meer illegale zooi het land binnen komt en de zorg het nog drukker krijgt dan wanneer consumentenvuurwerk is toegestaan. Volgens mij zeik je gewoon om het zeiken.

Bronnen: IFV.nl / Veiligheid.nl / Coronadashboard.rijksoverheid.nl Diverse dagbladen, Nu.nl
Dus niet zij van WC Eend.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_202230568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ziekenhuis door schaatsen: 40.000
Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-pols-schouder-heup

Ziekenhuis door hond: Jaarlijks 150.000 mensen gebeten door een hond en 1500 worden daarvan in het ziekenhuis opgenomen
Bron: https://lc.nl/friesland/I(...)ebeten-24662448.html

Ziekenhuis door fiets: 200 dood per jaar, 75.000 naar het ziekenhuis, 15.000 ziekenhuisopnames
Bron: https://www.fietsberaad.n(...)evallen.pdf?ext=.pdf

Sportletsels per jaar:
Totaal per jaar op de Spoed eisende hulp: 130.000
Voetbal: 37.000
Paarden: 7800
Hockey: 6900
etc
Bron: https://www.kennisbankspo(...)action=file.download

Dit heb ik ff snel in 5 minuten lopen googlen, kan er waarschijnlijk een dagbesteding van maken met voorbeelden vinden van dingen die je zou moeten verbieden om "de druk op de zorg te verlagen" voor je uberhaupt aan vuurwerk verbieden werkt.

Het is gewoon belachelijk en het ultieme voorbeeld van domheid als je denkt dat vuurwerk verbieden ook maar iets uithaalt.

Als je zoveel geeft om de druk op de zorg dan zijn er dus 1001 andere dingen die je moet doen voor dat je überhaupt aan vuurwerk verbieden denkt.

Oja en oogartsen :') De meeste verstandige mensen gebruiken een vuurwerkbril. Geeft weer aan dat je dus niks snapt en vuurwerk de schuld geeft i.p.v. de mensen die er verkeerd mee omgaan _O-
Wederom facebook wijsheid. Vuurwerk levert al de slachtoffers af in een nachtje. Reken het eens om naar gemiddelden per dag? Dat is nog altijd lager.

En kijk anders eens naar gebruikers? tov slachtoffers? Als je het goed doet, doe het dan goed en ga niet met je facebook vergelijkingen aankomen, want die zijn vrij eenvoudig te debunken. :)

Google eens relatieve nummers ;)
pi_202230574
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wie heeft het over 'druk op de zorg'? Vuurwerk afsteken is een nutteloos en infantiel gebruik en elk slachtoffer dat daardoor valt is er 1 te veel.
En ook dit.
pi_202230582
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:59 schreef SuperNeger het volgende:

Bent u het slachtoffer geworden van een hondenbeet? Dan bent u niet de enige. Per jaar worden er in Nederland ongeveer 150.000 mensen door een hond gebeten. Er zijn helaas geen exacte cijfers bekend, omdat een groot deel van de hondenbeten niet wordt geregistreerd.


HONDEN VERBIEDEN! De zorg kan het niet aan. 150.000 HONDENBETEN PER JAAR !!!!!!
Denk aan je hart amigo
  donderdag 18 november 2021 @ 14:26:08 #94
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230589
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Wederom facebook wijsheid. Vuurwerk levert al de slachtoffers af in een nachtje. Reken het eens om naar gemiddelden per dag? Dat is nog altijd lager.

En kijk anders eens naar gebruikers? tov slachtoffers? Als je het goed doet, doe het dan goed en ga niet met je facebook vergelijkingen aankomen, want die zijn vrij eenvoudig te debunken. :)

Google eens relatieve nummers ;)
Het gaat om de cijfers. Per jaar. Als het elke dag oudjaar was en elke dag zoveel vuurwerk de lucht in ging en elke dag zoveel slachtoffers vielen werd het een ander verhaal. Paardensport gaat ook niet 24/7 door anders waren de cijfers daar ook hoger van.

Met simpele cijfers en feiten kan je laten zien dat er dus helemaal geen sprake is van "druk op de zorg" door vuurwerk.
Man of Steal.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 november 2021 @ 14:26:37 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202230595
Leven is dodelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 november 2021 @ 14:26:48 #96
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202230596
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wie heeft het over 'druk op de zorg'? Vuurwerk afsteken is een nutteloos en infantiel gebruik en elk slachtoffer dat daardoor valt is er 1 te veel.
Is jouw mening, en dus geen feit.
Dat jij er bang voor bent, wil niet zeggen dat het eng is natuurlijk.
Alcohol en sigaretten zorgen voor veel meer slachtoffers. Dat is wel feit.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:27:24 #97
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230603
Verder wil ik iedereen die negatief staat tegenover vuurwerk vriendelijk verzoeken om op 31 december om 23:00 naar bed te gaan. En de gordijnen dicht te houden. Mocht je toch naar vuurwerk kijken dan ben je een hypocriet.
Man of Steal.
pi_202230627
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:27 schreef SuperNeger het volgende:
Verder wil ik iedereen die negatief staat tegenover vuurwerk vriendelijk verzoeken om op 31 december om 23:00 naar bed te gaan. En de gordijnen dicht te houden. Mocht je toch naar vuurwerk kijken dan ben je een hypocriet.
Niemand maar dan ook echt helemaal niemand is tegen een vuurwerkverbod hoor.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:30:56 #99
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202230654
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Niemand maar dan ook echt helemaal niemand is tegen een vuurwerkverbod hoor.
Wat een bullshit, elk jaar gaat er voor -tig miljoenen de lucht in maar dat zijn natuurlijk mensen die het helemaal niet willen afsteken en hopen op een vuurwerkverbod?

:')
  donderdag 18 november 2021 @ 14:34:54 #100
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202230708
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Niemand maar dan ook echt helemaal niemand is tegen een vuurwerkverbod hoor.
Ken godzijdank niemand. Behalve dus een handjevol domme mensen die reageren onder nieuwsberichten en denken dat illegaal vuurwerk dat november wordt afgestoken iets te maken heeft met legaal siervuurwerk op oudjaar.
Man of Steal.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:42:36 #101
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202230828
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat een bullshit, elk jaar gaat er voor -tig miljoenen de lucht in maar dat zijn natuurlijk mensen die het helemaal niet willen afsteken en hopen op een vuurwerkverbod?

:')
Voor bedoel ik excuus.

Maar de traditie kan wel aangepast worden dat is wat ik probeer te zeggen. Zorg per stad voor een paar veldjes waar iedereen mooi zijn zooi kan afsteken. Daarna een drankje samen opruimen en klaar.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:48:42 #102
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202230919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Voor bedoel ik excuus.

Maar de traditie kan wel aangepast worden dat is wat ik probeer te zeggen. Zorg per stad voor een paar veldjes waar iedereen mooi zijn zooi kan afsteken. Daarna een drankje samen opruimen en klaar.
Dat laatste zie ik ook het liefste gebeuren.
Overdag mag je stoken op een veldje buiten de bebouwde kom, frietkot met drank erbij (eventueel politie, brandweer aanwezig) daarbuiten is een afsteekverbod.
Om middernacht mag je een half uurtje afsteken in de straat (met uitzondering van binnenstad).
pi_202231014
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Je kan dit gewoon googlen hoor.

Wat ik doe is laten zien aan de bange schaapjes dat vuurwerk helemaal niet gevaarlijk is. 300 op 17 miljoen is gewoon ter verwaarlozen. Als je alleen al naar andere dingen kijkt zoals schaatsen, honden, keukentrapjes etc dan is het een druppel in de emmer. Maar toch gaat het gehersenspoelde, cultuur- en traditievernietigende volk vol mee in de angst die blijkbaar gecreëerd wordt. Want ja het is zo gevaarlijk.

Uiteindelijk liegen de cijfers er niet om. Dus kijk daar gewoon naar.

Als je dus vuurwerk wilt verbieden vanwege niet bestaande "druk op de zorg" dan zijn er eerst nog een stuk of 100 andere dingen die je beter kan verbieden.
De grap is dat je de hele tijd argumenten aan blijft dragen waarom verbieden belachelijk is, zelfs in reactie op mensen die het helemaal niet willen verbieden maar het alleen verder willen reguleren om overlast te verminderen.

Je geeft vervolgens allemaal voorbeelden van dingen die gereguleerd zijn (hondenbezit, keukenmessen, autobezit) om aan te tonen hoe belachelijk het zou zijn als die zaken verboden zouden worden. Nou. Klopt. Het zou belachelijk zijn om keukenmessen te verbieden. Maar je mag er niet mee op straat rondzwaaien. En honden moeten aan de riem. En voor auto's zijn heel veel regels. Niemand wil die zaken verbieden en heel veel mensen hier willen vuurwerk ook niet verbieden.

Net als dat je met een auto op de weg moet rijden, stel ik voor dat we vuurwerk beperken tot één veldje per wijk. Gedurende twee uurtjes per jaar.

Volgens mij ben je gewoon niet zo heel erg slim.
  donderdag 18 november 2021 @ 15:14:59 #104
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202231235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De grap is dat je de hele tijd argumenten aan blijft dragen waarom verbieden belachelijk is, zelfs in reactie op mensen die het helemaal niet willen verbieden maar het alleen verder willen reguleren om overlast te verminderen.

Je geeft vervolgens allemaal voorbeelden van dingen die gereguleerd zijn (hondenbezit, keukenmessen, autobezit) om aan te tonen hoe belachelijk het zou zijn als die zaken verboden zouden worden. Nou. Klopt. Het zou belachelijk zijn om keukenmessen te verbieden. Maar je mag er niet mee op straat rondzwaaien. En honden moeten aan de riem. En voor auto's zijn heel veel regels. Niemand wil die zaken verbieden en heel veel mensen hier willen vuurwerk ook niet verbieden.

Net als dat je met een auto op de weg moet rijden, stel ik voor dat we vuurwerk beperken tot één veldje per wijk. Gedurende twee uurtjes per jaar.

Volgens mij ben je gewoon niet zo heel erg slim.
Vuurwerk is al gereguleerd. Het zijn dus mensen die zich niet aan de regels houden waar jij last van hebt en daarvoor wil je mensen die zich wel aan de regels houden meer beperkingen opleggen. :')

Dus omdat we afgesproken hebben dat je niet met keukenmessen over straat mag lopen en er mensen zijn die dit toch doen moeten we maar extra maatregelen voor keukenmessen gaan invoeren of zo? :')
Man of Steal.
  Redactie Frontpage donderdag 18 november 2021 @ 15:17:25 #105
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_202231295
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De grap is dat je de hele tijd argumenten aan blijft dragen waarom verbieden belachelijk is, zelfs in reactie op mensen die het helemaal niet willen verbieden maar het alleen verder willen reguleren om overlast te verminderen.

Je geeft vervolgens allemaal voorbeelden van dingen die gereguleerd zijn (hondenbezit, keukenmessen, autobezit) om aan te tonen hoe belachelijk het zou zijn als die zaken verboden zouden worden. Nou. Klopt. Het zou belachelijk zijn om keukenmessen te verbieden. Maar je mag er niet mee op straat rondzwaaien. En honden moeten aan de riem. En voor auto's zijn heel veel regels. Niemand wil die zaken verbieden en heel veel mensen hier willen vuurwerk ook niet verbieden.

Net als dat je met een auto op de weg moet rijden, stel ik voor dat we vuurwerk beperken tot één veldje per wijk. Gedurende twee uurtjes per jaar.

Volgens mij ben je gewoon niet zo heel erg slim.
Voor consumentenvuurwerk zijn de regels ook duidelijk. 3 dagen verkoop, 8 uurtjes afsteektijd en alles daarbuiten is simpelweg niet toegestaan. Voor het consumentenvuurwerk zijn weinig tot geen alternatieven. Er zijn te weinig pyrotechnici die het af mogen en kunnen steken, daarnaast kost zo'n cursus 3000 euro en dan nog kan je er maar een keer per jaar gebruik van maken. Daarnaast moet je in deze tijd ook niet willen dat honderden, al dan niet duizenden mensen bij elkaar komen voor een vuurwerkshow.

Het beste is het consumentenvuurwerk blijven toestaan en harde handhaving op alles buiten de afsteektijd. De regels zijn er al, de handhaving mist hierin.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_202231322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Vuurwerk is al gereguleerd. Het zijn dus mensen die zich niet aan de regels houden waar jij last van hebt en daarvoor wil je mensen die zich wel aan de regels houden meer beperkingen opleggen. :')

Dus omdat we afgesproken hebben dat je niet met keukenmessen over straat mag lopen en er mensen zijn die dit toch doen moeten we maar extra maatregelen voor keukenmessen gaan invoeren of zo? :')
Kennelijk is dus een groot aantal mensen nog niet tevreden met de maatregelen rondom regulering vuurwerk en daar wil men over discussiëren. En dat gaat wat lastig als je steeds niet op de argumenten ingaat maar alleen maar dingen roept als: ZE MOETEN PUNAISES VERBIEDEN, WANT DAAR KAN IK ME AAN PRIKKEN!!

Bovendien, hoe weet jij nou van wie ik last heb en wanneer?
  donderdag 18 november 2021 @ 15:20:33 #107
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202231347
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Kennelijk is dus een groot aantal mensen nog niet tevreden met de maatregelen rondom regulering vuurwerk en daar wil men over discussiëren. En dat gaat wat lastig als je steeds niet op de argumenten ingaat maar alleen maar dingen roept als: ZE MOETEN PUNAISES VERBIEDEN, WANT DAAR KAN IK ME AAN PRIKKEN!!

Bovendien, hoe weet jij nou van wie ik last heb en wanneer?
Dat is makkelijk op te merken uit je posts. Blijkbaar woon jij in een kutbuurt waar marokkanen cobra's voor je deur gooien in november en omdat je geen ballen hebt om hier wat van te zeggen wil je het legale consumentenvuurwerk eind van het jaar maar verbieden. Dan heb je toch een beetje gewonnen in jouw boekje.

Echter weet jij (en dus de andere domme schaapjes niet) dat dit geen fuck uitmaakt omdat je raadt het al.... je al geen illegaal vuurwerk mag afsteken in november. Dus je pest alleen je medemens en niet de mensen die overlast veroorzaken.
Man of Steal.
pi_202231452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dat is makkelijk op te merken uit je posts. Blijkbaar woon jij in een kutbuurt waar marokkanen cobra's voor je deur gooien in november en omdat je geen ballen hebt om hier wat van te zeggen wil je het legale consumentenvuurwerk eind van het jaar maar verbieden. Dan heb je toch een beetje gewonnen in jouw boekje.

Echter weet jij (en dus de andere domme schaapjes niet) dat dit geen fuck uitmaakt omdat je raadt het al.... je al geen illegaal vuurwerk mag afsteken in november. Dus je pest alleen je medemens en niet de mensen die overlast veroorzaken.
Helaas. Je bent af. Al was het alleen al maar omdat ik het helemaal niet heb over het verbieden van consumentenvuurwerk.

Ik heb hier ook nog nooit een Marokkaan gezien in de wijk en qua knalvuurwerk niet zo veel last ook, eigenlijk.

Je aannames kloppen van geen kant en je kunt ook nog eens niet lezen. Knap!
  Redactie Frontpage donderdag 18 november 2021 @ 17:58:26 #109
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_202233339
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 18 november 2021 @ 18:50:20 #111
319979 Fok-it
All is well
pi_202233871
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Slecht nieuws!
Inderdaad.

Alsof de ziekenhuizen nu minder overbelast zijn dan vorig jaar :')

Lachwekkend kabinet

Even lachwekkend als het vuurwerk zelf
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 18 november 2021 @ 18:54:04 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202233914
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Slecht nieuws!
Prima nieuws.
Ben voorstander van een vuurwerkverbod, maar niet voor het misbruiken van corona om een agenda te pushen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 18 november 2021 @ 19:07:05 #113
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202234085
quote:
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Slecht nieuws!
Ga je nu bang met je hondje op de bank en elke keer als je een knal hoort dat beest helemaal aanleren bang te zijn zeker.

anti vuurwerk mensen :')
Man of Steal.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 november 2021 @ 19:33:15 #114
862 Arcee
Look closer
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 18 november 2021 @ 19:33:55 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_202234488
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:07 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
[..]
Ga je nu bang met je hondje op de bank en elke keer als je een knal hoort dat beest helemaal aanleren bang te zijn zeker.

anti vuurwerk mensen :')
Liever met een hond op de bank dan de hele avond als een simpele ziel pijltjes afsteken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202234499
quote:
Om het vervolgens toch in te voeren. Ik ken dat inmiddels wel.
  donderdag 18 november 2021 @ 19:35:20 #117
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202234517
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Liever met een hond op de bank dan de hele avond als een simpele ziel pijltjes afsteken.
Pijltjes mogen niet meer.
pi_202234573
Ze komen zelfs voor 3,5 kilo. :')

twitter
  donderdag 18 november 2021 @ 19:38:19 #119
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202234580
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:35 schreef tja77 het volgende:

[..]
Pijltjes mogen niet meer.
Ze kunnen beter vuurwerk verbieden zodat ze niet al 2 maanden van ter voren die stomme illegale rotjes afsteken :(
Man of Steal.
pi_202234753
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:38 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ze kunnen beter vuurwerk verbieden zodat ze niet al 2 maanden van ter voren die stomme illegale rotjes afsteken :(
Aan elke lantaarnpaal een camera met vuurwerkherkenning en een uzi.

Bij een brandend lontje gewoon magazijn leegschieten.
pi_202234886
Yes we gaan weer los met oud en nieuw!!
pi_202235650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Wederom facebook wijsheid. Vuurwerk levert al de slachtoffers af in een nachtje. Reken het eens om naar gemiddelden per dag?
Hoezo Facebook wijsheid? Omdat de cijfertjes jou niet uitkomen? Oke Coby. :')
En verder.. Het boeit echt geen ene moer of je de cijfertjes nou gaat omrekenen. Vuurwerk mag maar 1x per jaar en dan ook nog maar eens een aantal uurtjes op die dag. Alle andere gewonden buiten die dag om, zijn gevallen door illegaal gebruik van vuurwerk. En ik heb trouwens ook nog nooit gelezen van gewonden door vuurwerk in April.
Je kan wel elke cijfer die iemand geeft wegdoen als Facebook wijsheid.. Wat dat dan ook moge wezen. Maar jij moet gewoon lekker op je zolderkamertje gaan zitten, met oordoppen op, muziek aan, gordijnen dicht, en om 23.59 zorgen dat je slaapt. Zou een hele hoop schelen voor jou.
pi_202235714
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Liever met een hond op de bank dan de hele avond als een simpele ziel pijltjes afsteken.
Ah. We hebben weer een figuur die iemand anders zijn lol afdoet als "simpel". Goed om te weten dat jij zo'n nuttig leven zonder alcohol, zonder sport, zonder roken, zonder games, zonder films, zonder vrienden leidt, of is bij jou meer lijden? :')
  donderdag 18 november 2021 @ 20:31:22 #124
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202235793
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:26 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Ah. We hebben weer een figuur die iemand anders zijn lol afdoet als "simpel". Goed om te weten dat jij zo'n nuttig leven zonder alcohol, zonder sport, zonder roken, zonder games, zonder films, zonder vrienden leidt, of is bij jou meer lijden? :')
En wat andere mensen misschien geluk brengt maakt dan opeens niet meer uit.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 18 november 2021 @ 21:43:59 #125
319979 Fok-it
All is well
pi_202237127
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:26 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Ah. We hebben weer een figuur die iemand anders zijn lol afdoet als "simpel". Goed om te weten dat jij zo'n nuttig leven zonder alcohol, zonder sport, zonder roken, zonder games, zonder films, zonder vrienden leidt, of is bij jou meer lijden? :')
Het gaat mij op de manier waarop hij het formuleert met het ridiculiseren.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202239950
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Slecht nieuws!
Mee eens, aangezien het betekend dat er veel personen in ons land wonen die niet modern willen worden.
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:03:55 #127
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202240339
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Mee eens, aangezien het betekend dat er veel personen in ons land wonen die niet modern willen worden.
En met modern bedoel jij alle Nederlandse cultuur en tradities kapot, meer immigranten, minder rechten en iedereen verplicht vegan natuurlijk.
Man of Steal.
pi_202240398
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Mee eens, aangezien het betekend dat er veel personen in ons land wonen die niet modern willen worden.
:') Eet nog wat quinoazaad
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202240447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
En met modern bedoel jij alle Nederlandse cultuur en tradities kapot, meer immigranten, minder rechten en iedereen verplicht vegan natuurlijk.
Ik bedoel daarmee stoppen met ouderwetse tradities-zoals vuurwerk afsteken om boze geesten te verdrijven-die nog steeds in stand gehouden worden door religieuzen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:18:23 #130
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202240454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik bedoel daarmee stoppen met ouderwetse tradities-zoals vuurwerk afsteken om boze geesten te verdrijven-die nog steeds in stand gehouden worden door religieuzen.
Bemoei je lekker met je eigen zaken. Het is maar 8 uurtjes per jaar.
Man of Steal.
pi_202240484
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Voor consumentenvuurwerk zijn de regels ook duidelijk. 3 dagen verkoop, 8 uurtjes afsteektijd en alles daarbuiten is simpelweg niet toegestaan. Voor het consumentenvuurwerk zijn weinig tot geen alternatieven. Er zijn te weinig pyrotechnici die het af mogen en kunnen steken, daarnaast kost zo'n cursus 3000 euro en dan nog kan je er maar een keer per jaar gebruik van maken. Daarnaast moet je in deze tijd ook niet willen dat honderden, al dan niet duizenden mensen bij elkaar komen voor een vuurwerkshow.

Het beste is het consumentenvuurwerk blijven toestaan en harde handhaving op alles buiten de afsteektijd. De regels zijn er al, de handhaving mist hierin.
Daarbij is er eigenlijk alleen nog 'groot' en duur maar vooral veilig vuurwerk verkrijgbaar. De knallers en pijlen waar rottigheid mee uitgehaald werd en verantwoordelijk was voor ruim de helft van de ongelukken (vooral pijlen) zijn sinds vorig jaar al verboden.

Een centrale vuurwerkshow zal ik niet bezoeken. Ik heb geen zin om in een zee van dronken mensen te staan op oudjaarsavond.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202240501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik bedoel daarmee stoppen met ouderwetse tradities-zoals vuurwerk afsteken om boze geesten te verdrijven-die nog steeds in stand gehouden worden door religieuzen.
Als we vorig jaar de boze Coronageesten hadden mogen verjagen dan hadden we een normaal 2021 gehad.

Altijd maar tradities afbreken :') We krijgen er niets voor terug paljas!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:25:35 #133
194233 Friday12
Originele kloon
pi_202240509
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik bedoel daarmee stoppen met ouderwetse tradities-zoals vuurwerk afsteken om boze geesten te verdrijven-die nog steeds in stand gehouden worden door religieuzen.
Dan ook pasen, kerst, suikerfeest, ramadan, joods kerst, carnaval etc etc
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:28:08 #134
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202240539
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:25 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dan ook pasen, kerst, suikerfeest, ramadan, joods kerst, etc etc
- Vlees verbieden
- Iedereen vegan _O_
- Meer gelukszoekers uit Afrika en
- Allemaal gratis schoenendoos huurwoning inclusief 2 Syriërs
- Je vrienden worden voor je uitgekozen (minimaal 2 homo's/transgenders en 3 verschillende rassen)
- Allemaal een 5g armband met locatie tracker
- Sociaal kredietsysteem
- VR bril
- Wekelijkse dosis krekelpasta ophalen met voedselbonnen voor je eiwitten _O_


Wij willen gewoon modern zijn ja :(
Man of Steal.
pi_202240570
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:25 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dan ook pasen, kerst, suikerfeest, ramadan, joods kerst, carnaval etc etc
De dikgedrukte feesten staan al op de tocht. Maar we hebben gelukkig Ketikoti, ramadan en suikerfeest als alternatief. En je bent Sinterklaas vergeten ;) Of beschouw je dat al als afgeschaft?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:36:19 #136
194233 Friday12
Originele kloon
pi_202240602
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De dikgedrukte feesten staan al op de tocht. Maar we hebben gelukkig Ketikoti, ramadan en suikerfeest als alternatief. En je bent Sinterklaas vergeten ;) Of beschouw je dat al als afgeschaft?
Sinterklaasfeest is al dood al moet er ook nog tegen aan geschopt worden :N
pi_202240622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:36 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Sinterklaasfeest is al dood al moet er ook nog tegen aan geschopt worden :N
Sinterklaas zelf is er ook klaar mee heb ik het idee. Ik heb mijn schoen gister gezet, maar er zat vanmorgen niets in... :(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:40:08 #138
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202240650
- Sinterklaas zonder zwarte piet is al geen sinterklaasfeest meer.

- Oud en nieuw zonder vuurwerk is al geen oud en nieuw meer.

- Kerst zonder kerstbomen of kerstverlichting (waar ze nu dus mee bezig zijn omdat milieu blabla) is ook al geen kerst meer.

- Binnenkort zullen ze ook wel de eieren met Pasen aanpakken.

Mensen die nog steeds niet inzien dat ze met een massale traditie, cultuur en identiteit vernietiging bezig zijn zijn helemaal gehersenspoeld, waarschijnlijk door dat veganistische vreten van ze of al die groenlinks propaganda.
Man of Steal.
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:40:41 #139
194233 Friday12
Originele kloon
pi_202240657
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:40 schreef SuperNeger het volgende:
- Sinterklaas zonder zwarte piet is al geen sinterklaasfeest meer.

- Oud en nieuw zonder vuurwerk is al geen oud en nieuw meer.

- Kerst zonder kerstbomen of kerstverlichting (waar ze nu dus mee bezig zijn omdat milieu blabla) is ook al geen kerst meer.

- Binnenkort zullen ze ook wel de eieren met Pasen aanpakken.

Mensen die nog steeds niet inzien dat ze met een massale traditie, cultuur en identiteit vernietiging bezig zijn zijn helemaal gehersenspoeld, waarschijnlijk door dat veganistische vreten van ze of al die groenlinks propaganda.
Weet je prima andere piet maar zelfs daar zeiken ze over. Ze willen het feest gewoon weg hebben :') net zoals vuurwerk
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:41:12 #140
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202240662
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:40 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Weet je prima andere piet maar zelfs daar zeiken ze over. Ze willen het feest gewoon weg hebben :') net zoals vuurwerk
Alle feesten, alle tradities, alle Nederlandse cultuur moet weg.
Man of Steal.
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:50:30 #141
194233 Friday12
Originele kloon
pi_202240758
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:41 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Alle feesten, alle tradities, alle Nederlandse cultuur moet weg.
Maar als je dat zegt ben je een racist :(
pi_202240773
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:25 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dan ook pasen, kerst, suikerfeest, ramadan, joods kerst, carnaval etc etc
Van mij mag dat direct.
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:53:38 #143
194233 Friday12
Originele kloon
pi_202240795
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Van mij mag dat direct.
Misschien moeten we jou verbieden :')

Zure pruim de tering. Lekker allemaal zoals in Noord Korea zeker?
pi_202240802
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Als we vorig jaar de boze Coronageesten hadden mogen verjagen dan hadden we een normaal 2021 gehad.

Altijd maar tradities afbreken :') We krijgen er niets voor terug paljas!
Jawel, echte moderne vrienden krijgt men dan.
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:54:38 #145
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202240803
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Van mij mag dat direct.
Hoezo verbied je jezelf niet gewoon? Scheelt je een hoop ellende.
Man of Steal.
pi_202240827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:18 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Bemoei je lekker met je eigen zaken. Het is maar 8 uurtjes per jaar.
Een minuut geknal is al teveel.
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:58:21 #147
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202240845
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Een minuut geknal is al teveel.
1 seconde naar een doorgeslagen gehersenspoeld veganistisch groenlinksflikkertje luisteren ook
Man of Steal.
pi_202241223
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Jawel, echte moderne vrienden krijgt men dan.
Doe ze de groeten in de Starbucks :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202241655
twitter
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:19:48 #150
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202241765
quote:
Harstikke leuk dat geblèr, maar het overgrote deel van de vuurwerkslachtoffers komt niet eens in het ziekenhuis te liggen.
Links zuur teefje dat zich weer druk maakt om de arme diertjes.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:22:23 #151
319979 Fok-it
All is well
pi_202241793
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:19 schreef tja77 het volgende:

[..]
Harstikke leuk dat geblèr, maar het overgrote deel van de vuurwerkslachtoffers komt niet eens in het ziekenhuis te liggen.
Links zuur teefje dat zich weer druk maakt om de arme diertjes.
'links zuur teefje' ja? :')

En je druk maken om dierenwelzijn is ongegrond of?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:26:52 #152
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202241832
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
'links zuur teefje' ja? :')

En je druk maken om dierenwelzijn is ongegrond of?
Het is alleen zwaar overdreven.
Angst hoort nou eenmaal in de natuur, het is in de natuur een kwestie van eten of gegeten worden maar wat knalletjes (8 uur per jaar, want daar gaat het over) zou niet mogen/kunnen? :')
Ik ben tegen dierenleed maar ik kan dingen nog prima in perspectief zien. En angst voor wat knalletjes is wel het minste waar dieren in de natuur zich zorgen om hoeven te maken.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:28:41 #153
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202241853
quote:
Ah ja al dat geweld zijn natuurlijk die huisvaders in Wassenaar die 's avonds met hun vrouw en kinderen voor de deur legaal siervuurwerk afsteken :(

Nee echt heeft met legaal vuurwerk te maken dit. Totaal niet met bepaalde bevolkingsgroepen in bepaalde wijken in bepaalde steden.
Man of Steal.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:30:00 #154
319979 Fok-it
All is well
pi_202241868
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het is alleen zwaar overdreven.
Angst hoort nou eenmaal in de natuur, het is in de natuur een kwestie van eten of gegeten worden maar wat knalletjes (8 uur per jaar, want daar gaat het over) zou niet mogen/kunnen? :')
Ik ben tegen dierenleed maar ik kan dingen nog prima in perspectief zien. En angst voor wat knalletjes is wel het minste waar dieren in de natuur zich zorgen om hoeven te maken.
Eten en gegeten worden is heel anders natuurlijk. Het gaat niet alleen om katten, honden en koeien, paarden, schapen etc die buiten staan, het gaat dan ook vooral om vogels die er de dupe van zijn.

En was het maar 8 uur per jaar, begint toch echt al weken vooraf.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:35:11 #155
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202241938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En was het maar 8 uur per jaar, begint toch echt al weken vooraf.
:')_!

Die mensen die te hard rijden, het begint al vaak bij 30km/u :(
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 10:35:26 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202241942
Weken vooraf hoor je hier en daar een knalletje, daar zou je kat tegen moeten kunnen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:36:28 #157
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202241953
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:35 schreef sp3c het volgende:
Weken vooraf hoor je hier en daar een knalletje, daar zou je kat tegen moeten kunnen hoor
Mensen de honden hebben die bang zijn voor vuurwerk zouden geen eens honden moeten hebben. Ze leren die beesten zelf aan om bang te zijn _O-

Anders hadden goed opgevoede politiehonden er ook wel last van.

gewoon onkunde en domheid van die anti-vuurwerk mensen
Man of Steal.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:36:29 #158
319979 Fok-it
All is well
pi_202241955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:35 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
:')_!

Die mensen die te hard rijden, het begint al vaak bij 30km/u :(
Ja je blijft maar ridiculiseren maar inhoudelijk is het allemaal maar wat lastig.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Sport vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:01 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202241974
Landelijk vuurwerkverbod zal er wel niet komen, maar gemeenten gaan wel eea doen. Erg mooi.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:04 #160
319979 Fok-it
All is well
pi_202241975
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:36 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Mensen de honden hebben die bang zijn voor vuurwerk zouden geen eens honden moeten hebben. Ze leren die beesten zelf aan om bang te zijn _O-

Anders hadden goed opgevoede politiehonden er ook wel last van.

gewoon onkunde en domheid van die anti-vuurwerk mensen
Haha ja, die tijdens de opleiding helemaal murw geslagen worden, die goed opgevoede honden bedoel je?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:39:02 #161
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202241992
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Eten en gegeten worden is heel anders natuurlijk. Het gaat niet alleen om katten, honden en koeien, paarden, schapen etc die buiten staan, het gaat dan ook vooral om vogels die er de dupe van zijn.

En was het maar 8 uur per jaar, begint toch echt al weken vooraf.
Eten of gegeten worden is van primair belang in de natuur. Dat om aan te geven hoe belachelijk onbelangrijk wat knalletjes zijn tov de andere zaken voor dieren om te overleven.

Dat weken vooraf mag al niet, dus als je discussie over een afsteekverbod wil voeren, laat je dat beter buiten beschouwing.
Vuurwerk mag 8 uur per jaar wel worden afgestoken en de overige dagen van het jaar niet. Al die dagen houden vuurwerkliefhebbers (ik heb het niet over vandalisme, en tuig) al rekening met al die Nederlanders die een hekel hebben aan vuurwerk.

Koeien en paarden die staan doorgaans op stal in de winter. Honden en katten kopiëren vaak het gedrag van hun baasje. In de natuur heb je ook onweer, daar zijn veel dieren bang van. Je lost dat niet op door onweer te verbieden, maar door je huisdier fatsoenlijk af te richten.
Omdat baasjes hun schijtfabrieken niet willen/kunnen africhten, mag een vuurwerkliefhebber niet 8 uur per jaar z’n vuurwerk afsteken?
Sodemieter op joh.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 10:39:05 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202241993
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:36 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Mensen de honden hebben die bang zijn voor vuurwerk zouden geen eens honden moeten hebben. Ze leren die beesten zelf aan om bang te zijn _O-

Anders hadden goed opgevoede politiehonden er ook wel last van.

gewoon onkunde en domheid van die anti-vuurwerk mensen
Lang biet iedere pup is geschikt voor politiewerk hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:39:33 #163
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202241997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja je blijft maar ridiculiseren maar inhoudelijk is het allemaal maar wat lastig.
Heb al meerdere keren voorbeelden gegeven dat je de gebruiker moet aanpakken en niet het middel.

- Steekpartij? Niet de dader maar het mes is het probleem.
- Dronken bestuurder rijdt kind dood? Het ligt niet aan de zuiplap maar aan het bier.
- Iemand gooit vuurwerk naar hulpverleners? Ligt niet aan de gevaarlijke tokkie maar aan het vuurwerk.
Man of Steal.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 november 2021 @ 10:40:03 #164
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_202242006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Eten en gegeten worden is heel anders natuurlijk. Het gaat niet alleen om katten, honden en koeien, paarden, schapen etc die buiten staan, het gaat dan ook vooral om vogels die er de dupe van zijn.

En was het maar 8 uur per jaar, begint toch echt al weken vooraf.
Vuurwerk is het probleem niet. Gebrek aan handhaving en hufterigheid van tegenwoordig wel.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:41:36 #165
319979 Fok-it
All is well
pi_202242028
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:40 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Vuurwerk is het probleem niet. Gebrek aan handhaving en hufterigheid van tegenwoordig wel.
Dat is zeker deel van het probleem inderdaad.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:42:36 #166
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242039
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is zeker deel van het probleem inderdaad.
"een deel van"

Cars kill people
Knives kill people
Guns kill people
Man of Steal.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:44:19 #167
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202242063
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lang biet iedere pup is geschikt voor politiewerk hoor
Dat wil niet zeggen dat de pup gaat bepalen wat er wel en niet gaat gebeuren gedurende de opvoeding.
Angst gedrag kun je gewoon afleren maar een hond krijgt veel te vaak in het gezin NIET de opvoeding die die nodig heeft. Dat is laksheid van de baasjes.
In grotere gezinnen (met veel kinderen) zie je vaak een recalcitrante hond die overal schijt aan heeft. Rara hoe komt dat?
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:44:51 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_202242071
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:42 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
"een deel van"

Cars kill people
Knives kill people
Guns kill people
Niet het totale probleem inderdaad, gezien vuurwerk an sich ook negatieve effecten heeft op mens, dier, en milieu.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:45:32 #169
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:40 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Vuurwerk is het probleem niet. Gebrek aan handhaving en hufterigheid van tegenwoordig wel.
Ik heb dus nog nooit waargenomen dat iemand vuurwerk (legaal/illegaal) naar een politieagent, brandweerman of ambulancemedewerker heeft gegooid.

Maar ja ik woon dan ook niet in Rotterdam of in Kanaleneiland of zo maar in een mooie buurt waar gezinnetjes (papa, mama en kinderen) vrolijk met hun buren buiten sierpotten afsteken en elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen.

De politie moet gewoon optreden tegen mensen die zulke walgelijke dingen in hun hoofd halen. Maar dat mogen ze niet want is racisme dus beter gewoon vuurwerk landelijk verbieden want ja het illegale vuurwerk dat je al niet mag kopen en dat je al niet af mag steken dat gebeurt dan ook niet meer of zo? :')

Anti-vuurwerk mensen zijn gewoon de allergrootste debielen op de wereld en kunnen totaal niet logisch nadenken.
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 10:45:38 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242080
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:42 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
"een deel van"

Cars kill people
Knives kill people
Guns kill people
Al die zaken worden net zo goed gereguleerd door de overheid (de een wat strenger dan de ander) dus dat zijn net de verkeerde voorbeelden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:47:24 #171
319979 Fok-it
All is well
pi_202242106
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:45 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik heb dus nog nooit waargenomen dat iemand vuurwerk (legaal/illegaal) naar een politieagent, brandweerman of ambulancemedewerker heeft gegooid.

Maar ja ik woon dan ook niet in Rotterdam of in Kanaleneiland of zo maar in een mooie buurt waar gezinnetjes (papa, mama en kinderen) vrolijk met hun buren buiten sierpotten afsteken en elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen.

De politie moet gewoon optreden tegen mensen die zulke walgelijke dingen in hun hoofd halen. Maar dat mogen ze niet want is racisme dus beter gewoon vuurwerk landelijk verbieden want ja het illegale vuurwerk dat je al niet mag kopen en dat je al niet af mag steken dat gebeurt dan ook niet meer of zo? :')

Anti-vuurwerk mensen zijn gewoon de allergrootste debielen op de wereld en kunnen totaal niet logisch nadenken.
Als jij serieus denkt dat alleen bepaalde bevolkingsgroepen illegaal vuurwerk afsteken en niet vies zijn om hulpverlening te belagen ben je niet in de positie andere mensen debiel te noemen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 10:47:54 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242113
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat wil niet zeggen dat de pup gaat bepalen wat er wel en niet gaat gebeuren gedurende de opvoeding.
Angst gedrag kun je gewoon afleren maar een hond krijgt veel te vaak in het gezin NIET de opvoeding die die nodig heeft. Dat is laksheid van de baasjes.
In grotere gezinnen (met veel kinderen) zie je vaak een recalcitrante hond die overal schijt aan heeft. Rara hoe komt dat?
Alstie bang is dan Istrië bang, zou niet weten hoe je dat eruit moet opvoeden

Of je moet hem iedere keer een schop geven als hij onder de tafel kruipt ofzo maar dan is hij bang voor jou
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:49:06 #173
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242125
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als jij serieus denkt dat alleen bepaalde bevolkingsgroepen illegaal vuurwerk afsteken en niet vies zijn om hulpverlening te belagen ben je niet in de positie andere mensen debiel te noemen
:')_!

Ja klopt het gebeurt hier al te vaak dat die Nederlandse familie op nummer 10 met hun 3 kleine kinderen allemaal vuurwerk naar hulpverleners gooien. Dat is idd een traditie voor hoogopgeleide Nederlanders.
Man of Steal.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:50:03 #174
319979 Fok-it
All is well
pi_202242139
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
:')_!

Ja klopt het gebeurt hier al te vaak dat die Nederlandse familie op nummer 10 met hun 3 kleine kinderen allemaal vuurwerk naar hulpverleners gooien. Dat is idd een traditie voor hoogopgeleide Nederlanders.
En weer ridiculiseren.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:51:07 #175
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242161
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En weer ridiculiseren.
Jij ridiculiseert het vuurwerk toch.

Want ja geweld dat komt door het vuurwerk en niet door bepaalde bevolkingsgroepen waar al problemen mee waren. 8)7
Man of Steal.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:52:25 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_202242181
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:51 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Jij ridiculiseert het vuurwerk toch.

Want ja geweld dat komt door het vuurwerk en niet door bepaalde bevolkingsgroepen waar al problemen mee waren. 8)7
Ik zie graag een bron waaruit blijkt welke bevolkingsgroepen illegaal vuurwerk het meest afsteken :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:53:19 #177
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik zie graag een bron waaruit blijkt welke bevolkingsgroepen illegaal vuurwerk het meest afsteken :)
Kan je makkelijk doen door te kijken waar al deze vuurwerk-naar-hulpverlener-gooiende incidenten zich voordoen en kijken wat voor culturen daar vooral wonen.

Maar als je een beetje logisch na kan denken dan zal je ook wel weten waar dit gebeurt.
Man of Steal.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:54:29 #178
319979 Fok-it
All is well
pi_202242212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Kan je makkelijk doen door te kijken waar al deze vuurwerk-naar-hulpverlener-gooiende incidenten zich voordoen en kijken wat voor culturen daar vooral wonen.

Maar als je een beetje logisch na kan denken dan zal je ook wel weten waar dit gebeurt.
Een bron graag :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 10:55:00 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242219
Toon maar aan dan :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:55:07 #180
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202242220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Alstie bang is dan Istrië bang, zou niet weten hoe je dat eruit moet opvoeden

Of je moet hem iedere keer een schop geven als hij onder de tafel kruipt ofzo maar dan is hij bang voor jou
Een hond is van nature niet bang voor knallen, een knal kan een trigger zijn om te reageren. Honden werden van oudsher (en nog steeds) gebruikt voor de jacht. Dus die zouden niet bang horen te zijn van knallen. Als dat wel het geval is, zijn er cursussen om dat gedrag af te leren. Daarnaast zijn er allerlei middeltjes die helpen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:55:28 #181
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242224
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een bron graag :)
Ik heb wel wat beters te doen dan hier tijd aan besteden. Maar je zou het op dumpert kunnen opzoeken. Zijn vooral filmpjes uit Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en maar weinig uit Wassenaar en Bloemendaal. En wat voor mensen wonen daar nou?
Man of Steal.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 10:57:05 #182
319979 Fok-it
All is well
pi_202242239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:55 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik heb wel wat beters te doen dan hier tijd aan besteden. Maar je zou het op dumpert kunnen opzoeken. Zijn vooral filmpjes uit Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en maar weinig uit Wassenaar en Bloemendaal. En wat voor mensen wonen daar nou?
Geen idee, autochtonen en allochtonen neem ik aan? Zoals in praktisch elk dorp of stad in Nederland?

Maar ik zou er nu inderdaad snel tussenuit kruipen :) bronvermelding is voor de gemiddelde onderbuik toch net iets teveel gevraagd
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 10:57:50 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242252
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:55 schreef tja77 het volgende:

[..]
Een hond is van nature niet bang voor knallen, een knal kan een trigger zijn om te reageren. Honden werden van oudsher (en nog steeds) gebruikt voor de jacht. Dus die zouden niet bang horen te zijn van knallen. Als dat wel het geval is, zijn er cursussen om dat gedrag af te leren. Daarnaast zijn er allerlei middeltjes die helpen.
Ik ging altijd naar het strand om het beestje een beetje om zijn as te laten rollen de hele middag

Sliep rond 12 uur altijd als een blok _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:58:16 #184
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Geen idee, autochtonen en allochtonen neem ik aan? Zoals in praktisch elk dorp of stad in Nederland?

Maar ik zou er nu inderdaad snel tussenuit kruipen :) bronvermelding is voor de gemiddelde onderbuik toch net iets teveel gevraagd
Je hebt idd geen bron nodig. Iedereen weet dat het hoogopgeleide blanke Nederlanders zijn in Wassenaar die cobra's naar brandweermannen gooien en de werkloze immigranten in kanaleneiland altijd alles netjes houden.
Man of Steal.
pi_202242278
quote:
Fake news. Er was een lockdown... Geen cijfers verdraaien
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 november 2021 @ 11:01:09 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202242303
Hier verdween de hond gewoon onder de bank op 31 december. Eén keer lag ze er zelfs rustig te slapen. Leuk was anders, maar doodsbang wil ik het niet noemen. Tegenwoordig is het een dove kwartel, dus die slaapt er dwars doorheen.

Tis maar net hoe zo'n hond wordt opgevoed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:01:13 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242304
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:58 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Je hebt idd geen bron nodig. Iedereen weet dat het hoogopgeleide blanke Nederlanders zijn in Wassenaar die cobra's naar brandweermannen gooien en de werkloze immigranten in kanaleneiland altijd alles netjes houden.
In Wassenaar verkopen ze dat spul

https://www.politie.nl/ni(...)en-en-wassenaar.html
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:01:55 #188
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202242309
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een bron graag :)
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-sfeer-gespannender

Ik lees vooral veel over Utrecht, Amsterdam, Leeuwarden
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:03:10 #189
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242321
quote:
83s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
In Wassenaar verkopen ze dat spul

https://www.politie.nl/ni(...)en-en-wassenaar.html
"Zeg Evert-Jan"
"Ja, Boudewijn?"
"Laten wij onze cobra6 richting deze ambulanceverpleegkundige werpen"
"Dat lijkt mij een puik idee, kameraad. Dat zal deze mensen leren!"
"Ik tel terug van drie in het Latijn alvorens ik hem naar ze toe zal werpen"
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:05 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242328
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
"Zeg Evert-Jan"
"Ja, Boudewijn?"
"Laten wij onze cobra6 richting deze ambulanceverpleegkundige werpen"
"Dat lijkt mij een puik idee, kameraad. Dat zal deze mensen leren!"
"Ik tel terug van drie in het Latijn alvorens ik hem naar ze toe zal werpen"
Geen idee wat het argument is hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202242334
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
"Zeg Evert-Jan"
"Ja, Boudewijn?"
"Laten wij onze cobra6 richting deze ambulanceverpleegkundige werpen"
"Dat lijkt mij een puik idee, kameraad. Dat zal deze mensen leren!"
"Ik tel terug van drie in het Latijn alvorens ik hem naar ze toe zal werpen"
Doe dit maar niet meer.
Dit, dus.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:49 #192
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242336
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee wat het argument is hier
Nog steeds dat het niet aan het middel ligt maar de gebruiker.
Man of Steal.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:50 #193
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202242337
quote:
83s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
In Wassenaar verkopen ze dat spul

https://www.politie.nl/ni(...)en-en-wassenaar.html
Ik zie daar vooral veel en mooi siervuurwerk op die pallets staan. Dat zijn geen cobra’s, laat staan dat er fout mee omgesprongen wordt.
pi_202242342
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik ging altijd naar het strand om het beestje een beetje om zijn as te laten rollen de hele middag

Sliep rond 12 uur altijd als een blok _O-
Het komt meestal ook door het baasje. Anders gewoon een fatsoenlijke hond kopen i.p.v. een bange pikkenees
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 11:07:18 #195
319979 Fok-it
All is well
pi_202242358
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-sfeer-gespannender

Ik lees vooral veel over Utrecht, Amsterdam, Leeuwarden
Ben benieuwd hoe de demografische situatie in Leeuwarden is. Maar dat weet @SuperNeger vast te vertellen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:08:14 #196
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242366
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe de demografische situatie in Leeuwarden is. Maar dat weet @:Superneger vast te vertellen
Zullen ook wel laagopgeleide tokkies wonen. Maar ligt idd aan het vuurwerk en niet aan de mensen hoor. Helemaal gelijk.
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:09:16 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242383
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:04 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nog steeds dat het niet aan het middel ligt maar de gebruiker.
Dat ontken ik toch nergens :?

Boudewijn en de rest van zijn te gekke vrienden ook niet volgens mij dus hoe je op deze manier dat punt denkt te kunnen maken is mij een beetje een raadsel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:10:01 #198
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242391
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat ontken ik toch nergens :?

Boudewijn en de rest van zijn te gekke vrienden ook niet volgens mij dus hoe je op deze manier dat punt denkt te kunnen maken is mij een beetje een raadsel
Mijn argumenten gaan over mensen die dus een vuurwerkverbod willen. Ik maak duidelijk dat het niet aan het vuurwerk ligt.
Man of Steal.
pi_202242393
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Niet het totale probleem inderdaad, gezien vuurwerk an sich ook negatieve effecten heeft op mens, dier, en milieu.
Al dat geïnde belastinggeld van de vuurwerkverkoop kunnen ze mooi in het klimaat of de zorg stoppen ;) Zal dit jaar toch een mooie ¤20 miljoen zijn :Y
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 11:10:28 #200
319979 Fok-it
All is well
pi_202242394
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:08 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Zullen ook wel laagopgeleide tokkies wonen. Maar ligt idd aan het vuurwerk en niet aan de mensen hoor. Helemaal gelijk.
En laagopgeleide tokkies zijn net zo goed autochtoon :) goedzo
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:11:20 #201
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En laagopgeleide tokkies zijn net zo goed autochtoon :) goedzo
Oh ja zeker. Zullen ook niet alleen problemen zijn in de grote steden waar 50% allochtoon en werkloos is maar ook in kleinere plaatsen zoals Urk.
Man of Steal.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:12:29 #202
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202242420
Maarre waarom gaat de discussie weer over illegaal vuurwerk, vernielingen en het gooien van illegaal vuurwerk naar hulpverleners?

Het gaat hier toch om een verbod op legaal consumentenvuurwerk?
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:12:30 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242422
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:10 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Mijn argumenten gaan over mensen die dus een vuurwerkverbod willen. Ik maak duidelijk dat het niet aan het vuurwerk ligt.
Boudewijn: hey Evert, lullo!
Evert-jan: gozert!
Boudewijn: moet je nu eens lezen wat deze man zegt, hij heet supernegert _O-
Evert-jan: superpersoon-van-kleur toch?
Boudewijn: nee supernegert _O-
Evert-jan: _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 11:12:37 #204
319979 Fok-it
All is well
pi_202242424
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:11 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Oh ja zeker. Zullen ook niet alleen problemen zijn in de grote steden waar 50% allochtoon en werkloos is maar ook in kleinere plaatsen zoals Urk.
Dus je ontkracht nu je eigen bewering dat het om bepaalde 'culturen' gaat?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202242429
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:13:18 #206
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242433
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:12 schreef tja77 het volgende:
Maarre waarom gaat de discussie weer over illegaal vuurwerk, vernielingen en het gooien van illegaal vuurwerk naar hulpverleners?

Het gaat hier toch om een verbod op legaal consumentenvuurwerk?
Omdat er blijkbaar een groot deel domme gehersenspoelde schapen zijn die denken dat legaal consumenten siervuurwerk op 31 december vanaf 18:00 gelijk staat aan zwaar illegaal vuurwerk dat in november naar hulpverleners wordt gegooid.
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:13:22 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242435
Punt wat ik hiermee probeerde te maken is dat 1+1 gewoon 2 is

Leek me wel duidelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:13:41 #208
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242440
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus je ontkracht nu je eigen bewering dat het om bepaalde 'culturen' gaat?
Cultuur is niet alleen huidskleur. Ken genoeg blanke kansenparels die er dezelfde mentaliteit op na houden.
Man of Steal.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:14:22 #209
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242450
quote:
Dit zijn dus de echte polls en niet die nep dingen die je op nieuwssites vindt waar bijna de helft zogenaamd voor een verbod zou zijn .
Man of Steal.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:14:41 #210
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_202242454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het komt meestal ook door het baasje. Anders gewoon een fatsoenlijke hond kopen i.p.v. een bange pikkenees
Onze hond liep om twaalf uur altijd gewoon mee de straat op. Leek er aardigheid in te hebben. :D
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:14:42 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242455
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:13 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Cultuur is niet alleen huidskleur. Ken genoeg blanke kansenparels die er dezelfde mentaliteit op na houden.
En als de politie die aanpakt is het racisme?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202242456
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dit zijn dus de echte polls en niet die nep dingen die je op nieuwssites vindt waar bijna de helft zogenaamd voor een verbod zou zijn .
NPO1
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 november 2021 @ 11:15:32 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202242467
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dit zijn dus de echte polls en niet die nep dingen die je op nieuwssites vindt waar bijna de helft zogenaamd voor een verbod zou zijn .
Een poll op de website van De Groene Amsterdammer is ook echt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:15:35 #214
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242468
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:14 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Onze hond liep om twaalf uur altijd gewoon mee de straat op. Leek er aardigheid in te hebben. :D
Paar jaar terug ook oudjaar gevierd en iemand had een franse bulldog en dat beest vond het geweldig _O- zag het als spelletje. Moest wel aangelijnd worden want hij wilde er elke keer heenrennen.
Man of Steal.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:15:49 #215
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202242469
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:13 schreef sp3c het volgende:
Punt wat ik hiermee probeerde te maken is dat 1+1 gewoon 2 is

Leek me wel duidelijk
Welk punt?
Dat illegaal vuurwerk voor overlast en schade zorgt?
Dat een verbod op legaal vuurwerk de import van illegaal vuurwerk stimuleert waardoor er nog meer illegaal vuurwerk het land in komt?
pi_202242472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:14 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Onze hond liep om twaalf uur altijd gewoon mee de straat op. Leek er aardigheid in te hebben. :D
Die van ons was er voorheen wel bang voor. Stond de trillen als een rietje. Dag later is er niets meer aan de hand. Gewoon een wat korter rondje voor hem op 31dec.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:16:58 #217
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:16 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die van ons was er voorheen wel bang voor. Stond de trillen als een rietje. Dag later is er niets meer aan de hand. Gewoon een wat korter rondje voor hem op 31dec.
Mensen weten niet dat honden het gedrag van het baasje kopiert.

Als je een hond hebt en dit niet weet zou je geen hond mogen hebben. Leer je je hond bang te zijn voor geluiden dan zal die hond ook bang zijn voor geluiden. Leer je hem dat er niks aan de hand is en er is ook niks aan de hand.

Ze zouden eigenlijk een hondenbezitdiploma moeten uitvinden.
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:18:27 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242492
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
Welk punt?
Dat illegaal vuurwerk voor overlast en schade zorgt?
Dat een verbod op legaal vuurwerk de import van illegaal vuurwerk stimuleert waardoor er nog meer illegaal vuurwerk het land in komt?
Dat supernegert complete wartaal uitslaat

Verder ben ik helemaal geen voorstander van een verbod op consumentenvuurwerk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:36:07 #219
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202242705
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
"Zeg Evert-Jan"
"Ja, Boudewijn?"
"Laten wij onze cobra6 richting deze ambulanceverpleegkundige werpen"
"Dat lijkt mij een puik idee, kameraad. Dat zal deze mensen leren!"
"Ik tel terug van drie in het Latijn alvorens ik hem naar ze toe zal werpen"
Je bevestigd wel alleen maar het stigma dat vuurwerk afstekers ontzettende paupers zijn zo.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:40:17 #220
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242766
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je bevestigd wel alleen maar het stigma dat vuurwerk afstekers ontzettende paupers zijn zo.
Ja en mensen die auto rijden zijn gevaarlijk en koks zijn moordenaars.
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:48:02 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202242854
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:40 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja en mensen die auto rijden zijn gevaarlijk en koks zijn moordenaars.
zijn ze ook, vandaar al die regels
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:52:55 #222
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202242918
quote:
83s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
zijn ze ook, vandaar al die regels
Er zijn ook regels voor vuurwerk _O- en omdat bepaalde type mensen uit bepaalde lagere klassen zich daar niet aan houden wil je het voor iedereen verbieden.

Dus omdat er afgelopen weekend iemand met 200km/u dronken achter het stuur is mogen we vanaf nu nog maar overal 70 op de snelweg :')
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 11:58:49 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202243009
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Er zijn ook regels voor vuurwerk _O- en omdat bepaalde type mensen uit bepaalde lagere klassen zich daar niet aan houden wil je het voor iedereen verbieden.

Dus omdat er afgelopen weekend iemand met 200km/u dronken achter het stuur is mogen we vanaf nu nog maar overal 70 op de snelweg :')
dat maakt het argument toch heel slecht?

cars don't drive fast, people drive fast
evert-jan: he boudewijn
boudewijn: joooooh
evert-jan: trap hem op zijn staart broer!
boudewijn: w00000h
flitspaal: *flits*
pa van Evert en Boudewijn: }:|

of je moet voor een vuurwerkafsteekbewijs zijn ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202243067
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Er zijn ook regels voor vuurwerk _O- en omdat bepaalde type mensen uit bepaalde lagere klassen zich daar niet aan houden wil je het voor iedereen verbieden.

Nouja, dat is in de regel hoe het gaat met regels dus.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 12:03:00 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202243077
en nogmaals, ik wil het niet verbieden

ben alleen allergisch voor domme argumenten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202243153
quote:
83s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:03 schreef sp3c het volgende:
en nogmaals, ik wil het niet verbieden

ben alleen allergisch voor domme argumenten
zijn het domme argumenten of de argumenten die iemand opnoemt gewoon niet willen horen en dan maar afdoen als dom omdat vuurwerk niet in jouw straatje past..
pi_202243178
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je bevestigd wel alleen maar het stigma dat vuurwerk afstekers ontzettende paupers zijn zo.
Hey lekkere ajaxciedje. Vraagje. Als de harde kern weer eens een mooie pyro heeft georganiseerd met vuurwerk enzo.. Sta je dan met je armpjes over elkaar heen hoodschuddend "guttegut" te roepen, of sta je er met open bek van te genieten onder het mom ; 'het is wel erg mooi en sfeerverhogend'?
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 12:10:38 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202243184
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:08 schreef hyviiee het volgende:

[..]
zijn het domme argumenten of de argumenten die iemand opnoemt gewoon niet willen horen en dan maar afdoen als dom omdat vuurwerk niet in jouw straatje past..
het past prima in mijn straatje maar het is gewoon heel erg slecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202243187
Het is wel altijd een gezellige discussie dat vuurwerk. Beetje zoals Sinterklaas. Wat zijn we toch eensgezind in NL _O_
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202243248
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:58 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
1 seconde naar een doorgeslagen gehersenspoeld veganistisch groenlinksflikkertje luisteren ook
Dat gescheld heb jij dat geleerd van jouw ouderwets religieus voorbeeld? Jij praat namelijk hetzelfde als de paus.
pi_202243259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat gescheld heb jij dat geleerd van jouw ouderwets religieus voorbeeld? Jij praat namelijk hetzelfde als de paus.
Welke Paus? Die uit Mocro Maffia?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 12:21:51 #232
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202243383
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:10 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Hey lekkere ajaxciedje. Vraagje. Als de harde kern weer eens een mooie pyro heeft georganiseerd met vuurwerk enzo.. Sta je dan met je armpjes over elkaar heen hoodschuddend "guttegut" te roepen, of sta je er met open bek van te genieten onder het mom ; 'het is wel erg mooi en sfeerverhogend'?
Ik ben niet tegen vuurwerk hoor als je dit topic een beetje volgt. Dus ik snap niet wat je wil bereiken.
pi_202243899
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202243924
Bijzonder overdreven.
Het is koud, het is guur....
pi_202243926
Succes met alle omvallende winkels. De leverancier heeft geleverd dus zoek het maar uit met de ¤500k schade :W
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202243951
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:16 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Mensen weten niet dat honden het gedrag van het baasje kopiert.

Als je een hond hebt en dit niet weet zou je geen hond mogen hebben. Leer je je hond bang te zijn voor geluiden dan zal die hond ook bang zijn voor geluiden. Leer je hem dat er niks aan de hand is en er is ook niks aan de hand.

Ze zouden eigenlijk een hondenbezitdiploma moeten uitvinden.
Wat een nonsens, ik ben totaal niet bang voor vuurwerk, maar bij het geringste knalletje zit er 20kg bibberende hond op schoot.
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:01:23 #237
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202243987
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:58 schreef mootie het volgende:

[..]
Wat een nonsens, ik ben totaal niet bang voor vuurwerk, maar bij het geringste knalletje zit er 20kg bibberende hond op schoot.
Niet goed getraind dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:01:46 #238
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202243994
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:57 schreef Stoorzendert het volgende:
Succes met alle omvallende winkels. De leverancier heeft geleverd dus zoek het maar uit met de ¤500k schade :W
Daar kwam vorig jaar toch ook steun voor?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 13:04:21 #239
186611 Haags
pi_202244036
Ach, de echte vuurwerk fanaat heeft toch al genoeg in huis.

Er zal net als vorig jaar weer genoeg de lucht in gaan.
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Sport vrijdag 19 november 2021 @ 13:04:31 #240
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202244037
Nooit meer vuurwerk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202244058
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Daar kwam vorig jaar toch ook steun voor?
Voor de leveranciers wel. De winkeliers hebben daar geen cent van gezien. Aangezien het nu in de winkels ligt en de leverancier dat dus niet terug gaat nemen, hebben ze dus wel een probleem. Dat gaat met ¤40 miljoen niet opgelost worden. Buiten het feit dat elke vuurwerkverkoper nu met een volle bunker zit in woonwijken.

Bijzonder dom besluit
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202244061
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:58 schreef mootie het volgende:

[..]
Wat een nonsens, ik ben totaal niet bang voor vuurwerk, maar bij het geringste knalletje zit er 20kg bibberende hond op schoot.
Die hond heeft die angst toch echt aangeleerd. Waarschijnlijk via de schrikreactie van het baasje.
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:06:39 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202244073
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Voor de leveranciers wel. De winkeliers hebben daar geen cent van gezien. Aangezien het nu in de winkels ligt en de leverancier dat dus niet terug gaat nemen, hebben ze dus wel een probleem. Dat gaat met ¤40 miljoen niet opgelost worden. Buiten het feit dat elke vuurwerkverkoper nu met een volle bunker zit in woonwijken.

Bijzonder dom besluit
Sinds wanneer ligt het in november al in de winkels? Ik ben gestopt met kopen toen ik een jaar of 16 werd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202244093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Die hond heeft die angst toch echt aangeleerd. Waarschijnlijk via de schrikreactie van het baasje.
Vorige baasje dan waarschijnlijk.
pi_202244111
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:08 schreef mootie het volgende:

[..]
Vorige baasje dan waarschijnlijk.
Tweedehands honden, altijd afwachten inderdaad.
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:09:18 #246
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202244113
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Sinds wanneer ligt het in november al in de winkels? Ik ben gestopt met kopen toen ik een jaar of 16 werd.
Bevoorrading is altijd vanaf eind november. Uitgifte laatste 3 dagen van het jaar.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_202244122
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Sinds wanneer ligt het in november al in de winkels? Ik ben gestopt met kopen toen ik een jaar of 16 werd.
Normaal gesproken wordt het 1 november geleverd aan de winkels. Dat was nu uitgesteld i.v.m. een mogelijk verbod. Eergisteren zijn ze toch gaan uitleveren om de druk op te voeren. Winkels zijn inmiddels bevoorraad. Succes!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:10:18 #248
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202244128
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:09 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Bevoorrading is altijd vanaf eind november. Uitgifte laatste 3 dagen van het jaar.
Ah, dat wist ik niet. Nouja gok dat er wel weer een steunpakketje tegenaan gegooid wordt in dit geval.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:10:31 #249
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202244131
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Discussie gesloten

Kabinet zwicht: deze jaarwisseling toch landelijk vuurwerkverbod
https://www.rtlnieuws.nl/(...)a-coronabesmettingen
Wat een gezwalk :')
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:11:38 #250
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202244142
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Ah, dat wist ik niet. Nouja gok dat er wel weer een steunpakketje tegenaan gegooid wordt in dit geval.
Steunpakket wat er vorig jaar zou komen is volgens mij nog niet uitgekeerd. Dit gaat sowieso faillissementen opleveren.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_202244145
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Ah, dat wist ik niet. Nouja gok dat er wel weer een steunpakketje tegenaan gegooid wordt in dit geval.
Reken er maar op dat er een heel aantal winkeliers voorgoed de deuren kan sluiten. Of je bedrijf wel zo gezond is als je op vuurwerk moet teren is een andere discussie, maar velen halen 40% van de jaaromzet uit vuurwerk. Nu mogen ze het ook nog gaan afvoeren tegen torenhoge kosten, want ze mogen het maar een bepaalde tijd in de bunkers hebben.

Die compensatie kunnen ze naar fluiten. Gaat echt niet gebeuren
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202244156
Genot. Gewoon om 11 uur naar bed _O_
pi_202244168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:13 schreef StephanL het volgende:
Genot. Gewoon om 11 uur naar bed _O_
Is de staatslotterijtrekking dan al geweest?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202244189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Is de staatslotterijtrekking dan al geweest?
Nee maar dat kan je de volgende dag ook zien. Die miljoenen lopen niet weg :P
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:29:36 #255
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202244405
Supernegert is woedend nu.
  vrijdag 19 november 2021 @ 13:37:42 #256
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202244537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Supernegert is woedend nu.
Ik vermoed dat ie richting Den Haag is om te protesteren.
pi_202244631
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Supernegert is woedend nu.
@SuperNeger
pi_202245067
te laat :) !
U MAD?
  vrijdag 19 november 2021 @ 14:33:27 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202245253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:11 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Steunpakket wat er vorig jaar zou komen is volgens mij nog niet uitgekeerd. Dit gaat sowieso faillissementen opleveren.
Dat roept iedereen elke keer, maar valt elke keer 100% mee.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202245293
Goed nieuws!
pi_202245324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 13:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Supernegert is woedend nu.
Je was toch niet tegen vuurwerk? Vanwaar je lol in het hebben van een vuurwerk verbod dan?
  vrijdag 19 november 2021 @ 15:06:31 #263
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202245536
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 14:47 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Je was toch niet tegen vuurwerk? Vanwaar je lol in het hebben van een vuurwerk verbod dan?
Maakt het niet minder grappig om mensen ziedend te zien om zoiets simpels als vuurwerk.
pi_202246058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Maakt het niet minder grappig om mensen ziedend te zien om zoiets simpels als vuurwerk.
Voor jou simpel. Voor iemand anders een plezier die maar 1x per jaar voorkomt. Vuurwerk zorgt voor een bepaalde gezellige sfeer rondom oud en nieuw. Dat jij dat niet begrijpt moet je zelf weten. Mensen uitmaken voor tokkie en vuurwerk downplayen tot iets "simpels" maakt jou niet slimmer of minder tokkie.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 november 2021 @ 15:53:47 #265
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_202246287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Maakt het niet minder grappig om mensen ziedend te zien om zoiets simpels als vuurwerk.
Ik ben vuurwerkverkoper en ben het niet met je eens dat vuurwerk maar simpel is.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:03:17 #266
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202246446
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 15:40 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Voor jou simpel. Voor iemand anders een plezier die maar 1x per jaar voorkomt. Vuurwerk zorgt voor een bepaalde gezellige sfeer rondom oud en nieuw. Dat jij dat niet begrijpt moet je zelf weten. Mensen uitmaken voor tokkie en vuurwerk downplayen tot iets "simpels" maakt jou niet slimmer of minder tokkie.
Daarom gun ik mensen ook dat plezier op bepaalde plekken tijdens een bepaald tijdstip. Ik denk zelfs dat dit vuurwerk nog mooier maakt omdat alles op 1 punt de lucht in gaat.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:07:00 #267
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202246504
Ik vind het wederom erg jammer, al begrijp ik het ergens wel. Dit jaar maar weer Cat. 1 kopen dan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202246614
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Daarom gun ik mensen ook dat plezier op bepaalde plekken tijdens een bepaald tijdstip. Ik denk zelfs dat dit vuurwerk nog mooier maakt omdat alles op 1 punt de lucht in gaat.
Nee. Jij begrijpt het hele fenomeen rondom vuurwerk gewoon niet. Dat is prima,maakt niet uit. Maar kap met mensen voor tokkie uit te maken die het zelf afsteken van vuurwerk leuk vinden.
Ergens op een plek met 1000 andere mensen beetje schaapachtig naar vuurwerk kijken en daarna weer in dezelfde kudde naar huis te moeten gaan is niet wat de mensen leuk vinden aan oud en nieuw.
Het zelf afsteken van vuurwek, voor je huis, met andere buren onder het genot van een drankje en slap ouwehoeren zal jij gewoon nooit gaan snappen.
pi_202246628
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind het wederom erg jammer, al begrijp ik het ergens wel. Dit jaar maar weer Cat. 1 kopen dan.
Vertel. Wat is er precies aan te begrijpen?
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:21:49 #270
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202246719
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:14 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nee. Jij begrijpt het hele fenomeen rondom vuurwerk gewoon niet. Dat is prima,maakt niet uit. Maar kap met mensen voor tokkie uit te maken die het zelf afsteken van vuurwerk leuk vinden.
Ergens op een plek met 1000 andere mensen beetje schaapachtig naar vuurwerk kijken en daarna weer in dezelfde kudde naar huis te moeten gaan is niet wat de mensen leuk vinden aan oud en nieuw.
Het zelf afsteken van vuurwek, voor je huis, met andere buren onder het genot van een drankje en slap ouwehoeren zal jij gewoon nooit gaan snappen.
Ik snap het juist wel en gun iedereen zijn pleziertje. Je kan toch gewoon op 1 plek je vuurwerkjes afsteken helemaal prima toch? Tradities moeten gewoon met de tijd mee veranderen en dan is dit wat ik zeg een prima alternatief.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 16:26:09 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202246790
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ik snap het juist wel en gun iedereen zijn pleziertje. Je kan toch gewoon op 1 plek je vuurwerkjes afsteken helemaal prima toch? Tradities moeten gewoon met de tijd mee veranderen en dan is dit wat ik zeg een prima alternatief.
krijg je niet alleen maar meer ongelukken als je iedereen op 1 plek met dat spul laat gooien?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:29:46 #272
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202246856
quote:
83s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
krijg je niet alleen maar meer ongelukken als je iedereen op 1 plek met dat spul laat gooien?
Waarom vuurwerk is toch zo veilig lees ik hier?
pi_202246900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:14 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nee. Jij begrijpt het hele fenomeen rondom vuurwerk gewoon niet. Dat is prima,maakt niet uit. Maar kap met mensen voor tokkie uit te maken die het zelf afsteken van vuurwerk leuk vinden.
Ergens op een plek met 1000 andere mensen beetje schaapachtig naar vuurwerk kijken en daarna weer in dezelfde kudde naar huis te moeten gaan is niet wat de mensen leuk vinden aan oud en nieuw.
Het zelf afsteken van vuurwek, voor je huis, met andere buren onder het genot van een drankje en slap ouwehoeren zal jij gewoon nooit gaan snappen.
Nou, dan zijn er twee in dit topic. Want ik zal dat ook nooit snappen. Zeker niet met dat slappe, waardeloze consumentenvuurwerk dat je kunt kopen in de winkel.

Honderden euro's uitgeven aan een beetje sneue fonteintjes en wat kleurtjes in de lucht. Allemaal volwassen kerels die parttime pyromaantje willen spelen als ze gezopen hebben. Sneu.

Leg dan met de wijk dat geld bij elkaar en huur iemand in met fatsoenlijk spul. Die zijn rotzooi ook opruimt.

Of ga met zijn allen op een veldje dat spul afsteken, liefhebbers bij elkaar en de rest van de wijk hoeft die sneuheid niet te zien als ze niet willen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:36:06 #274
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202246968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nou, dan zijn er twee in dit topic. Want ik zal dat ook nooit snappen. Zeker niet met dat slappe, waardeloze consumentenvuurwerk dat je kunt kopen in de winkel.

Honderden euro's uitgeven aan een beetje sneue fonteintjes en wat kleurtjes in de lucht. Allemaal volwassen kerels die parttime pyromaantje willen spelen als ze gezopen hebben. Sneu.

Leg dan met de wijk dat geld bij elkaar en huur iemand in met fatsoenlijk spul. Die zijn rotzooi ook opruimt.

Of ga met zijn allen op een veldje dat spul afsteken, liefhebbers bij elkaar en de rest van de wijk hoeft die sneuheid niet te zien als ze niet willen.
Met je fonteintjes :')
Zat mooi spul te verkrijgen.

  vrijdag 19 november 2021 @ 16:37:50 #275
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202247005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nou, dan zijn er twee in dit topic. Want ik zal dat ook nooit snappen. Zeker niet met dat slappe, waardeloze consumentenvuurwerk dat je kunt kopen in de winkel.

Honderden euro's uitgeven aan een beetje sneue fonteintjes en wat kleurtjes in de lucht. Allemaal volwassen kerels die parttime pyromaantje willen spelen als ze gezopen hebben. Sneu.

Leg dan met de wijk dat geld bij elkaar en huur iemand in met fatsoenlijk spul. Die zijn rotzooi ook opruimt.

Of ga met zijn allen op een veldje dat spul afsteken, liefhebbers bij elkaar en de rest van de wijk hoeft die sneuheid niet te zien als ze niet willen.
Moet zeggen dat ik dat ook wel echt tof vond hoor, tot mijn 15e ofzo. Daarna had ik door dat je dat geld opzich wel wat beter kon besteden
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202247007
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
die sneuheid niet te zien als ze niet willen.
En weer zo'n figuur die Iemand anders zijn lol downplayed als sneu en simpel. Kap daar toch eens mee. Als er een verbod moet komen op alles waar een paar mensen de lol niet van in zien kunnen we bezig blijven.
Jij wil het "simpele" vuurwerk van je buurman niet zien? Prima. Dan kijk je niet.

Ik begin er echt schijtziek van te raken dat met veel dingen de minderheid steeds meer en meer lijkt te bepalen wat er in dit land leuk gevonden mag worden.

Gewonden door vuurwerk? Cijfers zeggen dat dat behoorlijk mee valt, maar dan zijn het weer "Facebook cijfertjes" volgens een user hier.. Wat dat ook mag betekenen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:38:41 #277
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202247021
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:15 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Vertel. Wat is er precies aan te begrijpen?
Het scheelt gewoon wat gewonden. Dus ja. Dan moeten we het maar skippen. Ik heb er ook niet meer de kracht voor om boos te worden ofzo.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202247031
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Moet zeggen dat ik dat ook wel echt tof vond hoor, tot mijn 15e ofzo. Daarna had ik door dat je dat geld opzich wel wat beter kon besteden
Ja, inderdaad. Tot je 15e. Exact.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:39:45 #279
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202247039
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:36 schreef tja77 het volgende:

[..]
Met je fonteintjes :')
Zat mooi spul te verkrijgen.

Dat maakt het misschien nog wel erger dat je zo'n ding koopt van 300 piek.
pi_202247044
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Tradities moeten gewoon met de tijd mee
Maar wie bepaalt dat? De kleine 20% die niks met vuurwerk heeft? Waarom bepaalt steeds meer en meer de minderheid in dit land wat gangbaar is en wat mag?
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 16:41:00 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202247054
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Waarom vuurwerk is toch zo veilig lees ik hier?
Je steekt het aan en het ontploft

Waarom dat gevaarlijk is?
Serieus?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:41:31 #282
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202247065
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je steekt het aan en het ontploft

Waarom dat gevaarlijk is?
Serieus?
Prima toch het verbod dan?
pi_202247069
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:38 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Het scheelt gewoon wat gewonden. Dus ja. Dan moeten we het maar skippen. Ik heb er ook niet meer de kracht voor om boos te worden ofzo.
Ohh je bedoelt de 500 mensen die lichte verwondingen hebben en na 10 minuten weer naar huis mogen? Hoeveel mensen moeten na een stapavond naar het ziekenhuis? Hoeveel mensen moesten er afgelopen schaatsseizoen naar het ziekenhuis? Ook maar afschaffen?
pi_202247080
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:37 schreef hyviiee het volgende:
En weer zo'n figuur die Iemand anders zijn lol downplayed als sneu en simpel. Kap daar toch eens mee. Als er een verbod moet komen op alles waar een paar mensen de lol niet van in zien kunnen we bezig blijven.
Jij wil het "simpele" vuurwerk van je buurman niet zien? Prima. Dan kijk je niet.

Ik begin er echt schijtziek van te raken dat met veel dingen de minderheid steeds meer en meer lijkt te bepalen wat er in dit land leuk gevonden mag worden.

Gewonden door vuurwerk? Cijfers zeggen dat dat behoorlijk mee valt, maar dan zijn het weer "Facebook cijfertjes" volgens een user hier.. Wat dat ook mag betekenen.
Het is infantiel gebruik van de openbare ruimte. Teringzooi, teringmeur naast dat het geknal irritant is. Weg ermee. Net zo irritant als die mongooltjes die in hun pauper auto met knalpijp gas lopen te geven en denken dat dat stoer is. :')

Pleurt lekker op naar Polen en knal daar je vingers eraf zou ik zeggen. :Y
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 16:43:13 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202247083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Prima toch het verbod dan?
Van mij hoeft het niet maar ik zou ze ook niet allemaal op het Malieveld laten verzamelen

Lijkt me echt iets wat niet heel erg gebaat is bij een schaalvergroting
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202247096
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:40 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Maar wie bepaalt dat? De kleine 20% die niks met vuurwerk heeft? Waarom bepaalt steeds meer en meer de minderheid in dit land wat gangbaar is en wat mag?
20%? Ik lees toch echt alleen maar statistieken waaruit blijkt dat een meerderheid voor een verbod is.
pi_202247104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Van mij hoeft het niet maar ik zou ze ook niet allemaal op het Malieveld laten verzamelen

Lijkt me echt iets wat niet heel erg gebaat is bij een schaalvergroting
Nee, dan dit soort mensen verzamelen is vragen om problemen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:45:36 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202247117
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat maakt het misschien nog wel erger dat je zo'n ding koopt van 300 piek.
Iedereen zijn meug verder maar dit kost ¤300 voor een pot die net aan een minuutje duurt? :D

Jezus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:45:52 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202247120
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:41 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Ohh je bedoelt de 500 mensen die lichte verwondingen hebben en na 10 minuten weer naar huis mogen? Hoeveel mensen moeten na een stapavond naar het ziekenhuis? Hoeveel mensen moesten er afgelopen schaatsseizoen naar het ziekenhuis? Ook maar afschaffen?


Ik vind het nogal een verschil eigenlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202247158
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Iedereen zijn meug verder maar dit kost ¤300 voor een pot die net aan een minuutje duurt? :D

Jezus.
Volgens mij is hij wel iets goedkoper, rond de ¤180. Niet dat dat ook maar in de buurt komt van 'waar voor je geld', maar toch.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:47:42 #291
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202247161
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Iedereen zijn meug verder maar dit kost ¤300 voor een pot die net aan een minuutje duurt? :D

Jezus.
Excuus het kost 200 euro.
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:48:43 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202247174
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:45 schreef Caland het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik vind het nogal een verschil eigenlijk.
Mooie daling, kroegen open!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:49:30 #293
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202247185
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:41 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Ohh je bedoelt de 500 mensen die lichte verwondingen hebben en na 10 minuten weer naar huis mogen? Hoeveel mensen moeten na een stapavond naar het ziekenhuis? Hoeveel mensen moesten er afgelopen schaatsseizoen naar het ziekenhuis? Ook maar afschaffen?
Ik begrijp je. Ik ben het met je eens. Maar ik begrijp de maatregel dus ook wel. Dat kan he.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202247189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Excuus het kost 200 euro.
Dus voor drie minuten van dit vuurwerk kun je een weekend naar Berlijn, Parijs of Londen? _O-
  vrijdag 19 november 2021 @ 16:52:07 #295
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202247207
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dus voor drie minuten van dit vuurwerk kun je een weekend naar Berlijn, Parijs of Londen? _O-
Ik ken iemand die jankt gewoon 3k de lucht in met oud op nieuw en de rest van het jaar boodschappen doen bij de aldi :')
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 19 november 2021 @ 16:52:52 #296
319979 Fok-it
All is well
pi_202247220
Daarnaast

Oudejaarsavond is de traditie, vuurwerk afsteken is maar een deel van deze traditie

Net als dat Sinterklaas vieren de traditie is, en zwarte piet was daar een onderdeel van

Dus er is helemaal geen hetze tegen tradities. Tradities kunnen gewoon stand houden, alleen in een andere vorm, zoals alles evolueert.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 16:54:34 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202247234
Zwarte piet is daar nog steeds onderdeel van *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202247256
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:54 schreef sp3c het volgende:
Zwarte piet is daar nog steeds onderdeel van *O*
Alleen voor sneuneuzen.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 16:59:22 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202247281
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Alleen voor sneuneuzen.
Dat geeft niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2021 @ 17:02:02 #300
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202247305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 16:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens mij is hij wel iets goedkoper, rond de ¤180. Niet dat dat ook maar in de buurt komt van 'waar voor je geld', maar toch.
Dit soort blokken wordt ook gewoon geschoten bij professionele shows.
Je kunt natuurlijk een pyrotechnicus inhuren en die schieten vaak tot max 6 inch. Leuk spul maar hou er rekening mee dat je op 150 meter afstand mag toekijken. En wil je waar voor je geld dan schiet je tientallen of honderden shells van 10 tot 100 Euro per stuk. Een beetje show kost dus 10.000en Euro’s en dan mag je vanaf een flinke afstand toekijken.
Ikzelf heb in het verleden tot 6 inch geschoten, maar het blok wat ik heb gepost in je straat afsteken (wat gewoon mag) is behoorlijk indrukwekkend.
pi_202247338
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:02 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dit soort blokken wordt ook gewoon geschoten bij professionele shows.
Je kunt natuurlijk een pyrotechnicus inhuren en die schieten vaak tot max 6 inch. Leuk spul maar hou er rekening mee dat je op 150 meter afstand mag toekijken. En wil je waar voor je geld dan schiet je tientallen of honderden shells van 10 tot 100 Euro per stuk. Een beetje show kost dus 10.000en Euro’s en dan mag je vanaf een flinke afstand toekijken.
Ikzelf heb in het verleden tot 6 inch geschoten, maar het blok wat ik heb gepost in je straat afsteken (wat gewoon mag) is behoorlijk indrukwekkend.
Ja, prima hoor. ¤ 200 per minuut. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')