Eens, de vuurwerk mongooltjes zorgen elk jaar voor nog eens extra druk op de zorg. Dat kan er in deze tijd echt niet meer bij.quote:
nog steeds zoveel domheidquote:Op donderdag 18 november 2021 13:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Eens, de vuurwerk mongooltjes zorgen elk jaar voor nog eens extra druk op de zorg. Dat kan er in deze tijd echt niet meer bij.
Dylano en Milan en tokkie papa knallen hun handjes er maar lekker af in Polen.
Nee, niet de verkoop, maar het bezit en gebruik op die momenten. En daar pleit ik ook voor qua vuurwerk.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]zoveel domheid
[..]
Van vuurwerk is ook algemeen geaccepteerd dat je het tussen 18:00 en 02:00 doet.
En als mensen zich niet houden aan de regels dat je keukenmessen in de keuken bewaard moeten we de verkoop van keukenmessen maar verbieden.
Ah juist. Jij bent zo'n "heb ik gelezuh op feesboek" type. Niet echt geinformeerd laten we zeggen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
nog steeds zoveel domheid
[ afbeelding ]
Je kan dit gewoon googlen hoor.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:01 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ah juist. Jij bent zo'n "heb ik gelezuh op feesboek" type. Niet echt geinformeerd laten we zeggen.
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:01 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ah juist. Jij bent zo'n "heb ik gelezuh op feesboek" type. Niet echt geinformeerd laten we zeggen.
https://vuurwerkfederatie(...)d4qFPY10y14aBhuxCBcsquote:In 2019 konden er in totaal 42 mensen niet na behandeling direct naar huis. Volgens de
officile cijfers en percentages zouden 34 van die 42 mensen als gevolg van legaal
vuurwerk zijn opgenomen na behandeling op de SEH. Van dat aantal slachtoffers is de
verdeling naar soort vuurwerk als volgt:
Legaal knalvuurwerk (39%), cakeboxen (11%), Single Shots (10%), vuurpijlen (10%),
sierpotten/fonteinen (9%), carbidschieten (9%) en grondbloemen (6%).
Als we het totaal van 42 slachtoffers corrigeren voor de slachtoffers van illegaal vuurwerk
en vuurwerk dat door de nieuwe regels in 2020 (en 2021) illegaal is geworden, dan
blijven er van de 42 nog 7 over.
Oog artsen pleiten al jaren voor een verbod vanwege de verwondingen die zij elk jaar weer zien.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:03 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je kan dit gewoon googlen hoor.
Wat ik doe is laten zien aan de bange schaapjes dat vuurwerk helemaal niet gevaarlijk is. 300 op 17 miljoen is gewoon ter verwaarlozen. Als je alleen al naar andere dingen kijkt zoals schaatsen, honden, keukentrapjes etc dan is het een druppel in de emmer. Maar toch gaat het gehersenspoelde, cultuur- en traditievernietigende volk vol mee in de angst die blijkbaar gecreerd wordt. Want ja het is zo gevaarlijk.
Uiteindelijk liegen de cijfers er niet om. Dus kijk daar gewoon naar.
Als je dus vuurwerk wilt verbieden vanwege niet bestaande "druk op de zorg" dan zijn er eerst nog een stuk of 100 andere dingen die je beter kan verbieden.
Ziekenhuis door schaatsen: 40.000quote:Op donderdag 18 november 2021 14:14 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Oog artsen pleiten al jaren voor een verbod vanwege de verwondingen die zij elk jaar weer zien.
Die 300 gevallen, zijn gevallen die direct vermeden kunnen worden, jouw gebruik van absolute getallen tov de bevolking is nogal simplistisch.
Voorbeeldje voor je:
Als er op een kruispunt jaarlijks 300 doden vallen op 17 miljoen mensen dan moeten we er maar niks aan doen? Klinkt al beter qua context voor je om mijn punt te snappen hoop ik.
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:09 schreef _UserName_ het volgende:
In 2019 konden er in totaal 42 mensen niet na behandeling direct naar huis. Volgens de
officile cijfers en percentages zouden 34 van die 42 mensen als gevolg van legaal
vuurwerk zijn opgenomen na behandeling op de SEH. Van dat aantal slachtoffers is de
verdeling naar soort vuurwerk als volgt:
Legaal knalvuurwerk (39%), cakeboxen (11%), Single Shots (10%), vuurpijlen (10%),
sierpotten/fonteinen (9%), carbidschieten (9%) en grondbloemen (6%).
Als we het totaal van 42 slachtoffers corrigeren voor de slachtoffers van illegaal vuurwerk
en vuurwerk dat door de nieuwe regels in 2020 (en 2021) illegaal is geworden, dan
blijven er van de 42 nog 7 over.
Ah kortpittig huisvrouwtje met chihuahua gespot.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:18 schreef Duiveltja het volgende:
[..]linken naar vuurwerk federatie (wij van wc eend) Zit jij ook veel op facebook?
Nee kijk even naar bv de wiki pagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkletsel - zeg er gelijk bij dat de lichte afname laatste jaren natuurlijk door corona komt.
Nee die 500 rundjes op 1 avond kan je missen als kiespijn in de zorgLekker verbieden en bv alleen een centraal professioneel geregelde vuurwerkshow toestaan
Wie heeft het over 'druk op de zorg'? Vuurwerk afsteken is een nutteloos en infantiel gebruik en elk slachtoffer dat daardoor valt is er 1 te veel.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef SuperNeger het volgende:
Dit heb ik ff snel in 5 minuten lopen googlen, kan er waarschijnlijk een dagbesteding van maken met voorbeelden vinden van dingen die je zou moeten verbieden om "de druk op de zorg te verlagen" voor je uberhaupt aan vuurwerk verbieden werkt.
Voetbal ook, hockey ook, schaatsen ook, paardensport ook, honden ook, keukentrapjes ookquote:Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wie heeft het over 'druk op de zorg'? Vuurwerk afsteken is een nutteloos en infantiel gebruik en elk slachtoffer dat daardoor valt is er 1 te veel.
Ja lekker verbieden zodat er nog meer illegale zooi het land binnen komt en de zorg het nog drukker krijgt dan wanneer consumentenvuurwerk is toegestaan. Volgens mij zeik je gewoon om het zeiken.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:18 schreef Duiveltja het volgende:
[..]linken naar vuurwerk federatie (wij van wc eend) Zit jij ook veel op facebook?
Nee kijk even naar bv de wiki pagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkletsel - zeg er gelijk bij dat de lichte afname laatste jaren natuurlijk door corona komt.
Nee die 500 rundjes op 1 avond kan je missen als kiespijn in de zorgLekker verbieden en bv alleen een centraal professioneel geregelde vuurwerkshow toestaan
Wederom facebook wijsheid. Vuurwerk levert al de slachtoffers af in een nachtje. Reken het eens om naar gemiddelden per dag? Dat is nog altijd lager.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ziekenhuis door schaatsen: 40.000
Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-pols-schouder-heup
Ziekenhuis door hond: Jaarlijks 150.000 mensen gebeten door een hond en 1500 worden daarvan in het ziekenhuis opgenomen
Bron: https://lc.nl/friesland/I(...)ebeten-24662448.html
Ziekenhuis door fiets: 200 dood per jaar, 75.000 naar het ziekenhuis, 15.000 ziekenhuisopnames
Bron: https://www.fietsberaad.n(...)evallen.pdf?ext=.pdf
Sportletsels per jaar:
Totaal per jaar op de Spoed eisende hulp: 130.000
Voetbal: 37.000
Paarden: 7800
Hockey: 6900
etc
Bron: https://www.kennisbankspo(...)action=file.download
Dit heb ik ff snel in 5 minuten lopen googlen, kan er waarschijnlijk een dagbesteding van maken met voorbeelden vinden van dingen die je zou moeten verbieden om "de druk op de zorg te verlagen" voor je uberhaupt aan vuurwerk verbieden werkt.
Het is gewoon belachelijk en het ultieme voorbeeld van domheid als je denkt dat vuurwerk verbieden ook maar iets uithaalt.
Als je zoveel geeft om de druk op de zorg dan zijn er dus 1001 andere dingen die je moet doen voor dat je berhaupt aan vuurwerk verbieden denkt.
Oja en oogartsenDe meeste verstandige mensen gebruiken een vuurwerkbril. Geeft weer aan dat je dus niks snapt en vuurwerk de schuld geeft i.p.v. de mensen die er verkeerd mee omgaan
![]()
En ook dit.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wie heeft het over 'druk op de zorg'? Vuurwerk afsteken is een nutteloos en infantiel gebruik en elk slachtoffer dat daardoor valt is er 1 te veel.
Denk aan je hart amigoquote:Op donderdag 18 november 2021 13:59 schreef SuperNeger het volgende:
Bent u het slachtoffer geworden van een hondenbeet? Dan bent u niet de enige. Per jaar worden er in Nederland ongeveer 150.000 mensen door een hond gebeten. Er zijn helaas geen exacte cijfers bekend, omdat een groot deel van de hondenbeten niet wordt geregistreerd.
HONDEN VERBIEDEN! De zorg kan het niet aan. 150.000 HONDENBETEN PER JAAR !!!!!!
Het gaat om de cijfers. Per jaar. Als het elke dag oudjaar was en elke dag zoveel vuurwerk de lucht in ging en elke dag zoveel slachtoffers vielen werd het een ander verhaal. Paardensport gaat ook niet 24/7 door anders waren de cijfers daar ook hoger van.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wederom facebook wijsheid. Vuurwerk levert al de slachtoffers af in een nachtje. Reken het eens om naar gemiddelden per dag? Dat is nog altijd lager.
En kijk anders eens naar gebruikers? tov slachtoffers? Als je het goed doet, doe het dan goed en ga niet met je facebook vergelijkingen aankomen, want die zijn vrij eenvoudig te debunken.
Google eens relatieve nummers
Is jouw mening, en dus geen feit.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand maar dan ook echt helemaal niemand is tegen een vuurwerkverbod hoor.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:27 schreef SuperNeger het volgende:
Verder wil ik iedereen die negatief staat tegenover vuurwerk vriendelijk verzoeken om op 31 december om 23:00 naar bed te gaan. En de gordijnen dicht te houden. Mocht je toch naar vuurwerk kijken dan ben je een hypocriet.
Wat een bullshit, elk jaar gaat er voor -tig miljoenen de lucht in maar dat zijn natuurlijk mensen die het helemaal niet willen afsteken en hopen op een vuurwerkverbod?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niemand maar dan ook echt helemaal niemand is tegen een vuurwerkverbod hoor.
Ken godzijdank niemand. Behalve dus een handjevol domme mensen die reageren onder nieuwsberichten en denken dat illegaal vuurwerk dat november wordt afgestoken iets te maken heeft met legaal siervuurwerk op oudjaar.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niemand maar dan ook echt helemaal niemand is tegen een vuurwerkverbod hoor.
Voor bedoel ik excuus.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat een bullshit, elk jaar gaat er voor -tig miljoenen de lucht in maar dat zijn natuurlijk mensen die het helemaal niet willen afsteken en hopen op een vuurwerkverbod?
Dat laatste zie ik ook het liefste gebeuren.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Voor bedoel ik excuus.
Maar de traditie kan wel aangepast worden dat is wat ik probeer te zeggen. Zorg per stad voor een paar veldjes waar iedereen mooi zijn zooi kan afsteken. Daarna een drankje samen opruimen en klaar.
De grap is dat je de hele tijd argumenten aan blijft dragen waarom verbieden belachelijk is, zelfs in reactie op mensen die het helemaal niet willen verbieden maar het alleen verder willen reguleren om overlast te verminderen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:03 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je kan dit gewoon googlen hoor.
Wat ik doe is laten zien aan de bange schaapjes dat vuurwerk helemaal niet gevaarlijk is. 300 op 17 miljoen is gewoon ter verwaarlozen. Als je alleen al naar andere dingen kijkt zoals schaatsen, honden, keukentrapjes etc dan is het een druppel in de emmer. Maar toch gaat het gehersenspoelde, cultuur- en traditievernietigende volk vol mee in de angst die blijkbaar gecreerd wordt. Want ja het is zo gevaarlijk.
Uiteindelijk liegen de cijfers er niet om. Dus kijk daar gewoon naar.
Als je dus vuurwerk wilt verbieden vanwege niet bestaande "druk op de zorg" dan zijn er eerst nog een stuk of 100 andere dingen die je beter kan verbieden.
Vuurwerk is al gereguleerd. Het zijn dus mensen die zich niet aan de regels houden waar jij last van hebt en daarvoor wil je mensen die zich wel aan de regels houden meer beperkingen opleggen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De grap is dat je de hele tijd argumenten aan blijft dragen waarom verbieden belachelijk is, zelfs in reactie op mensen die het helemaal niet willen verbieden maar het alleen verder willen reguleren om overlast te verminderen.
Je geeft vervolgens allemaal voorbeelden van dingen die gereguleerd zijn (hondenbezit, keukenmessen, autobezit) om aan te tonen hoe belachelijk het zou zijn als die zaken verboden zouden worden. Nou. Klopt. Het zou belachelijk zijn om keukenmessen te verbieden. Maar je mag er niet mee op straat rondzwaaien. En honden moeten aan de riem. En voor auto's zijn heel veel regels. Niemand wil die zaken verbieden en heel veel mensen hier willen vuurwerk ook niet verbieden.
Net als dat je met een auto op de weg moet rijden, stel ik voor dat we vuurwerk beperken tot n veldje per wijk. Gedurende twee uurtjes per jaar.
Volgens mij ben je gewoon niet zo heel erg slim.
Voor consumentenvuurwerk zijn de regels ook duidelijk. 3 dagen verkoop, 8 uurtjes afsteektijd en alles daarbuiten is simpelweg niet toegestaan. Voor het consumentenvuurwerk zijn weinig tot geen alternatieven. Er zijn te weinig pyrotechnici die het af mogen en kunnen steken, daarnaast kost zo'n cursus 3000 euro en dan nog kan je er maar een keer per jaar gebruik van maken. Daarnaast moet je in deze tijd ook niet willen dat honderden, al dan niet duizenden mensen bij elkaar komen voor een vuurwerkshow.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De grap is dat je de hele tijd argumenten aan blijft dragen waarom verbieden belachelijk is, zelfs in reactie op mensen die het helemaal niet willen verbieden maar het alleen verder willen reguleren om overlast te verminderen.
Je geeft vervolgens allemaal voorbeelden van dingen die gereguleerd zijn (hondenbezit, keukenmessen, autobezit) om aan te tonen hoe belachelijk het zou zijn als die zaken verboden zouden worden. Nou. Klopt. Het zou belachelijk zijn om keukenmessen te verbieden. Maar je mag er niet mee op straat rondzwaaien. En honden moeten aan de riem. En voor auto's zijn heel veel regels. Niemand wil die zaken verbieden en heel veel mensen hier willen vuurwerk ook niet verbieden.
Net als dat je met een auto op de weg moet rijden, stel ik voor dat we vuurwerk beperken tot n veldje per wijk. Gedurende twee uurtjes per jaar.
Volgens mij ben je gewoon niet zo heel erg slim.
Kennelijk is dus een groot aantal mensen nog niet tevreden met de maatregelen rondom regulering vuurwerk en daar wil men over discussiren. En dat gaat wat lastig als je steeds niet op de argumenten ingaat maar alleen maar dingen roept als: ZE MOETEN PUNAISES VERBIEDEN, WANT DAAR KAN IK ME AAN PRIKKEN!!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:14 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Vuurwerk is al gereguleerd. Het zijn dus mensen die zich niet aan de regels houden waar jij last van hebt en daarvoor wil je mensen die zich wel aan de regels houden meer beperkingen opleggen.![]()
Dus omdat we afgesproken hebben dat je niet met keukenmessen over straat mag lopen en er mensen zijn die dit toch doen moeten we maar extra maatregelen voor keukenmessen gaan invoeren of zo?
Dat is makkelijk op te merken uit je posts. Blijkbaar woon jij in een kutbuurt waar marokkanen cobra's voor je deur gooien in november en omdat je geen ballen hebt om hier wat van te zeggen wil je het legale consumentenvuurwerk eind van het jaar maar verbieden. Dan heb je toch een beetje gewonnen in jouw boekje.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kennelijk is dus een groot aantal mensen nog niet tevreden met de maatregelen rondom regulering vuurwerk en daar wil men over discussiren. En dat gaat wat lastig als je steeds niet op de argumenten ingaat maar alleen maar dingen roept als: ZE MOETEN PUNAISES VERBIEDEN, WANT DAAR KAN IK ME AAN PRIKKEN!!
Bovendien, hoe weet jij nou van wie ik last heb en wanneer?
Helaas. Je bent af. Al was het alleen al maar omdat ik het helemaal niet heb over het verbieden van consumentenvuurwerk.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is makkelijk op te merken uit je posts. Blijkbaar woon jij in een kutbuurt waar marokkanen cobra's voor je deur gooien in november en omdat je geen ballen hebt om hier wat van te zeggen wil je het legale consumentenvuurwerk eind van het jaar maar verbieden. Dan heb je toch een beetje gewonnen in jouw boekje.
Echter weet jij (en dus de andere domme schaapjes niet) dat dit geen fuck uitmaakt omdat je raadt het al.... je al geen illegaal vuurwerk mag afsteken in november. Dus je pest alleen je medemens en niet de mensen die overlast veroorzaken.
Slecht nieuws!quote:Op donderdag 18 november 2021 17:58 schreef _UserName_ het volgende:
Goed nieuws!
https://nos.nl/artikel/24(...)bod-met-oud-en-nieuw
Inderdaad.quote:
Prima nieuws.quote:
quote:Op donderdag 18 november 2021 17:58 schreef _UserName_ het volgende:
Goed nieuws!
Ga je nu bang met je hondje op de bank en elke keer als je een knal hoort dat beest helemaal aanleren bang te zijn zeker.quote:
quote:Op donderdag 18 november 2021 17:58 schreef _UserName_ het volgende:
Liever met een hond op de bank dan de hele avond als een simpele ziel pijltjes afsteken.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:07 schreef SuperNeger het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Ga je nu bang met je hondje op de bank en elke keer als je een knal hoort dat beest helemaal aanleren bang te zijn zeker.
anti vuurwerk mensen![]()
Om het vervolgens toch in te voeren. Ik ken dat inmiddels wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:58 schreef _UserName_ het volgende:
Goed nieuws!
Pijltjes mogen niet meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Liever met een hond op de bank dan de hele avond als een simpele ziel pijltjes afsteken.
Ze kunnen beter vuurwerk verbieden zodat ze niet al 2 maanden van ter voren die stomme illegale rotjes afstekenquote:
Aan elke lantaarnpaal een camera met vuurwerkherkenning en een uzi.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:38 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ze kunnen beter vuurwerk verbieden zodat ze niet al 2 maanden van ter voren die stomme illegale rotjes afsteken
Hoezo Facebook wijsheid? Omdat de cijfertjes jou niet uitkomen? Oke Coby.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wederom facebook wijsheid. Vuurwerk levert al de slachtoffers af in een nachtje. Reken het eens om naar gemiddelden per dag?
Ah. We hebben weer een figuur die iemand anders zijn lol afdoet als "simpel". Goed om te weten dat jij zo'n nuttig leven zonder alcohol, zonder sport, zonder roken, zonder games, zonder films, zonder vrienden leidt, of is bij jou meer lijden?quote:Op donderdag 18 november 2021 19:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Liever met een hond op de bank dan de hele avond als een simpele ziel pijltjes afsteken.
En wat andere mensen misschien geluk brengt maakt dan opeens niet meer uit.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:26 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ah. We hebben weer een figuur die iemand anders zijn lol afdoet als "simpel". Goed om te weten dat jij zo'n nuttig leven zonder alcohol, zonder sport, zonder roken, zonder games, zonder films, zonder vrienden leidt, of is bij jou meer lijden?
Het gaat mij op de manier waarop hij het formuleert met het ridiculiseren.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:26 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ah. We hebben weer een figuur die iemand anders zijn lol afdoet als "simpel". Goed om te weten dat jij zo'n nuttig leven zonder alcohol, zonder sport, zonder roken, zonder games, zonder films, zonder vrienden leidt, of is bij jou meer lijden?
Mee eens, aangezien het betekend dat er veel personen in ons land wonen die niet modern willen worden.quote:
En met modern bedoel jij alle Nederlandse cultuur en tradities kapot, meer immigranten, minder rechten en iedereen verplicht vegan natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 06:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Mee eens, aangezien het betekend dat er veel personen in ons land wonen die niet modern willen worden.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 06:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Mee eens, aangezien het betekend dat er veel personen in ons land wonen die niet modern willen worden.
Ik bedoel daarmee stoppen met ouderwetse tradities-zoals vuurwerk afsteken om boze geesten te verdrijven-die nog steeds in stand gehouden worden door religieuzen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:03 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En met modern bedoel jij alle Nederlandse cultuur en tradities kapot, meer immigranten, minder rechten en iedereen verplicht vegan natuurlijk.
Bemoei je lekker met je eigen zaken. Het is maar 8 uurtjes per jaar.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee stoppen met ouderwetse tradities-zoals vuurwerk afsteken om boze geesten te verdrijven-die nog steeds in stand gehouden worden door religieuzen.
Daarbij is er eigenlijk alleen nog 'groot' en duur maar vooral veilig vuurwerk verkrijgbaar. De knallers en pijlen waar rottigheid mee uitgehaald werd en verantwoordelijk was voor ruim de helft van de ongelukken (vooral pijlen) zijn sinds vorig jaar al verboden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Voor consumentenvuurwerk zijn de regels ook duidelijk. 3 dagen verkoop, 8 uurtjes afsteektijd en alles daarbuiten is simpelweg niet toegestaan. Voor het consumentenvuurwerk zijn weinig tot geen alternatieven. Er zijn te weinig pyrotechnici die het af mogen en kunnen steken, daarnaast kost zo'n cursus 3000 euro en dan nog kan je er maar een keer per jaar gebruik van maken. Daarnaast moet je in deze tijd ook niet willen dat honderden, al dan niet duizenden mensen bij elkaar komen voor een vuurwerkshow.
Het beste is het consumentenvuurwerk blijven toestaan en harde handhaving op alles buiten de afsteektijd. De regels zijn er al, de handhaving mist hierin.
Als we vorig jaar de boze Coronageesten hadden mogen verjagen dan hadden we een normaal 2021 gehad.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee stoppen met ouderwetse tradities-zoals vuurwerk afsteken om boze geesten te verdrijven-die nog steeds in stand gehouden worden door religieuzen.
Dan ook pasen, kerst, suikerfeest, ramadan, joods kerst, carnaval etc etcquote:Op vrijdag 19 november 2021 08:17 schreef torentje het volgende:
[..]
- Vlees verbiedenquote:Op vrijdag 19 november 2021 08:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dan ook pasen, kerst, suikerfeest, ramadan, joods kerst, etc etc
De dikgedrukte feesten staan al op de tocht. Maar we hebben gelukkig Ketikoti, ramadan en suikerfeest als alternatief. En je bent Sinterklaas vergetenquote:Op vrijdag 19 november 2021 08:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dan ook pasen, kerst, suikerfeest, ramadan, joods kerst, carnaval etc etc
Sinterklaasfeest is al dood al moet er ook nog tegen aan geschopt wordenquote:Op vrijdag 19 november 2021 08:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De dikgedrukte feesten staan al op de tocht. Maar we hebben gelukkig Ketikoti, ramadan en suikerfeest als alternatief. En je bent Sinterklaas vergetenOf beschouw je dat al als afgeschaft?
Sinterklaas zelf is er ook klaar mee heb ik het idee. Ik heb mijn schoen gister gezet, maar er zat vanmorgen niets in...quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:36 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Sinterklaasfeest is al dood al moet er ook nog tegen aan geschopt worden
Weet je prima andere piet maar zelfs daar zeiken ze over. Ze willen het feest gewoon weg hebbenquote:Op vrijdag 19 november 2021 08:40 schreef SuperNeger het volgende:
- Sinterklaas zonder zwarte piet is al geen sinterklaasfeest meer.
- Oud en nieuw zonder vuurwerk is al geen oud en nieuw meer.
- Kerst zonder kerstbomen of kerstverlichting (waar ze nu dus mee bezig zijn omdat milieu blabla) is ook al geen kerst meer.
- Binnenkort zullen ze ook wel de eieren met Pasen aanpakken.
Mensen die nog steeds niet inzien dat ze met een massale traditie, cultuur en identiteit vernietiging bezig zijn zijn helemaal gehersenspoeld, waarschijnlijk door dat veganistische vreten van ze of al die groenlinks propaganda.
Alle feesten, alle tradities, alle Nederlandse cultuur moet weg.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:40 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Weet je prima andere piet maar zelfs daar zeiken ze over. Ze willen het feest gewoon weg hebbennet zoals vuurwerk
Maar als je dat zegt ben je een racistquote:Op vrijdag 19 november 2021 08:41 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Alle feesten, alle tradities, alle Nederlandse cultuur moet weg.
Van mij mag dat direct.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dan ook pasen, kerst, suikerfeest, ramadan, joods kerst, carnaval etc etc
Misschien moeten we jou verbiedenquote:
Jawel, echte moderne vrienden krijgt men dan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als we vorig jaar de boze Coronageesten hadden mogen verjagen dan hadden we een normaal 2021 gehad.
Altijd maar tradities afbrekenWe krijgen er niets voor terug paljas!
Hoezo verbied je jezelf niet gewoon? Scheelt je een hoop ellende.quote:
Een minuut geknal is al teveel.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:18 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Bemoei je lekker met je eigen zaken. Het is maar 8 uurtjes per jaar.
1 seconde naar een doorgeslagen gehersenspoeld veganistisch groenlinksflikkertje luisteren ookquote:
Doe ze de groeten in de Starbucksquote:Op vrijdag 19 november 2021 08:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Jawel, echte moderne vrienden krijgt men dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |