SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Booster voor iedereen wie het wil.
Nee dank je.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Eigenlijk heeft QR vooral zin als het 2G wordt, dus als je echt een verschil wil maken pak je dat aan en kom je niet dit soort ongein verzinnen.![]()
Er is een niet te verwaarlozen kans dat bij verdere stijgingen van besmettingscijfers testen ook voor gevaccineerden verplicht wordt om een QR te krijgen. Het OMT wil dat al.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:43 schreef deedeetee het volgende:
Zolang gevaccineerden nog gewoon besmettingen kunnen doorgeven gaat die qrcode echt niet zaligmakend worden.![]()
mods die door het slotje postenquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:43 schreef superniger het volgende:
Vorige topic had 325 post?![]()
Een bug?![]()
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Danny had weer boodschappen gehaald van zijn abo-geld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:43 schreef superniger het volgende:
Een bug?![]()
![]()
Persco: wel grappig hoe men het sfeertje maakt dat men het doet om de ongevaccinneerden te beschermen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
QR heeft sowieso geen zin.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef Evenstar het volgende:
Eigenlijk heeft QR vooral zin als het 2G wordt, dus als je echt een verschil wil maken pak je dat aan en kom je niet dit soort ongein verzinnen.
Iedereen kan namelijk besmet raken.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Echt lachen jaquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Vallon het volgende:
Persco: wel grappig hoe men het sfeertje maakt dat men het doet om de ongevaccinneerden te beschermen.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Nee, want Hugo wil geen tweedeling!quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef Evenstar het volgende:
Eigenlijk heeft QR vooral zin als het 2G wordt, dus als je echt een verschil wil maken pak je dat aan en kom je niet dit soort ongein verzinnen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik heb een pittige mening over mods die door het slotje heen posten.What can change the nature of a man?![]()
Ik neem m’n woorden terug: QR code in de winkels is nog niet ter sprake.
Maar potdomme iets meer detail over amateursport graag! Hoe dan?!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, tussentijds verwijderde berichten, waardoor post 300 de 275 post in het topic is ofzo en het topic niet dicht gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:43 schreef superniger het volgende:
Een bug?![]()
![]()
Echt amateurs maatquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mods die door het slotje heen posten.~FEYENOORD~
Evenstar
![]()
Ja, maar bij 2G is de kans heel klein dat iemand van die twee groepen zorg nodig heeft. Terwijl bij 3G de niet beschermde negatief testende mensen simpelweg een hogere kans hebben om in een ziekenhuis te belanden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
QR heeft sowieso geen zin.
Iedereen kan namelijk besmet raken.![]()
Hugo is gewoon een achterbakse smeerlap.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, want Hugo wil geen tweedeling!
Wees een vent en verplicht dan die prik gewoon voor iedereen van 18+ ipv al deze slinkse omwegen om je eigen straatje schoon te vegen.![]()
Eerst de boosters dan pas gevaccineerden verplicht testen voor toegang?quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Er is een niet te verwaarlozen kans dat bij verdere stijgingen van besmettingscijfers testen ook voor gevaccineerden verplicht wordt om een QR te krijgen. Het OMT wil dat al.![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, tussentijds verwijderde berichten, waardoor post 300 de 275 post in het topic is ofzo en het topic niet dicht gaat.![]()
![]()
En terecht!quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:46 schreef Coco het volgende:
[..]
In VBL wordt hier gelijk korte metten mee gemaakt.~FEYENOORD~
Die qr-code-wet voor werkgevers kan nooit gaan werken... Misschien in Italië maar hier niet! WIJ ZIJN ANDERS!!!NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mods die door het slotje heen posten.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
2G doe je om de vaccinatiegraad te verbeteren. Als je daadwerkelijk minder verspreiding wil, moet je iedereen testen, net zoals bv bij het Songfestival gebeurde.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef Evenstar het volgende:
Eigenlijk heeft QR vooral zin als het 2G wordt, dus als je echt een verschil wil maken pak je dat aan en kom je niet dit soort ongein verzinnen.![]()
Nou ja dat dus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo is gewoon een achterbakse smeerlap.
Wees een vent en verplicht dan die prik gewoon voor iedereen van 18+ ipv al deze slinkse omwegen om je eigen straatje schoon te vegen.
En als dat niet genoeg is, dan mogen ze van mij gewoon mijn deur dicht lassen. Maak me dan maar wakker als het voorbij is.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nee hoor..quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:47 schreef Bocaj het volgende:
Die qr-code-wet voor werkgevers kan nooit gaan werken... Misschien in Italië maar hier niet! WIJ ZIJN ANDERS!!!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Autogordels hebben ook geen zin. Iedereen kan namelijk verongelukken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
QR heeft sowieso geen zin.
Iedereen kan namelijk besmet raken.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Evenstar
![]()
Ik wil niet minder verspreiding, ik wil minder druk op de zorg. Verspreiding kan mij echt geen kut boeien om eerlijk te zijn dat hou je gewoon niet tegen, 2G 3G 5G .....maakt echt niet uit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
2G doe je om de vaccinatiegraad te verbeteren. Als je daadwerkelijk minder verspreiding wil, moet je iedereen testen, net zoals bv bij het Songfestival gebeurde.![]()
Hoe? Dat mogen verenigingen lekker zelf uitzoeken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar potdomme iets meer detail over amateursport graag! Hoe dan?!![]()
Rtl sorteert alvast voor met deze foto...quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar potdomme iets meer detail over amateursport graag! Hoe dan?!![]()
Koopmans had daar ergens over gezegd dat 3G niet ideaal is maar het nadeel van 2G is dat het ook andere vaccin programma's in gevaar kan brengen. Best veel mensen die werken in infectieziektes houden ook hun hart vast voor de toekomst dat al die vaccinpaspoorten niet andere vaccinaties onder druk gaat zetten. Want als dat wel het geval is kan je behoorlijk van de regen in drup komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef Evenstar het volgende:
Bescherming neemt alleen maar af en de meeste mensen zullen niet voor die booster gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar bij 2G is de kans heel klein dat iemand van die twee groepen zorg nodig heeft. Terwijl bij 3G de niet beschermde negatief testende mensen simpelweg een hogere kans hebben om in een ziekenhuis te belanden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het is pas feest als je met je pan in Den Haag bent geweest
NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #96 IsolatieGENOT![]()
Dat zou je wel willen maar ik vermoed dat het belang van je baan daar wat anders in gaat zeggen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:47 schreef Bocaj het volgende:
Die qr-code-wet voor werkgevers kan nooit gaan werken... Misschien in Italië maar hier niet! WIJ ZIJN ANDERS!!!"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
QR-code voor werk is ook een schande. Het ergste is nog wel dat niemand er vertrouwen in had dat de Jonge dat tegen zou houden.![]()
Ik denk dat wij in de tennishal een QR code moeten laten zien aan de niet-bestaande medewerker die er rondloopt?quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar potdomme iets meer detail over amateursport graag! Hoe dan?!You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Tja, iedereen blijft lekker VVD stemmen. Onbezette bedden zijn in hun ogen enkel een onnodige kostenpost en de zorg moet in hun ogen zo bedrijfsmatig ingericht en georganiseerd worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef THEFXR het volgende:
eigenlijk zouden we 4000 ic bedden moeten hebben, als je vergelijkt met Duitsland!
Dan krijg je dit: een capaciteit die in normale tijden net genoeg is.![]()
Meer verspreiding betekent ook meer druk op de zorg. Het is een illusie dat je het virus rond kan laten gaan zonder dat de ziekenhuisbezetting toeneemt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik wil niet minder verspreiding, ik wil minder druk op de zorg. Verspreiding kan mij echt geen kut boeien om eerlijk te zijn dat hou je gewoon niet tegen, 2G 3G 5G .....maakt echt niet uit.![]()
Als gevaccineerde kan je verspreiden. Als niet gevaccineerde toon je alleen maar aan dat je op dat moment negatief test.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef Evenstar het volgende:
Eigenlijk heeft QR vooral zin als het 2G wordt, dus als je echt een verschil wil maken pak je dat aan en kom je niet dit soort ongein verzinnen.
Zullen we het gewoon benoemen dat ongevaccineerden hier besmet kunnen raken en dan statistisch gezien een groter probleem hebben dan ongevaccineerden?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
En blijven testen. De komende jaren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
2G doe je om de vaccinatiegraad te verbeteren. Als je daadwerkelijk minder verspreiding wil, moet je iedereen testen, net zoals bv bij het Songfestival gebeurde.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Aan elkaar natuurlijk. En als 1 van de 2 rood scant, gelijk met het racket er uit timmeren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat wij in de tennishal een QR code moeten laten zien aan de niet-bestaande medewerker die er rondloopt?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Huur een labrador in net als bij de vaccinatiehallen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat wij in de tennishal een QR code moeten laten zien aan de niet-bestaande medewerker die er rondloopt?![]()
Onvergelijkbare vergelijkingen maken is zo 2020.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Autogordels hebben ook geen zin. Iedereen kan namelijk verongelukken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Okee, hoe denk je dat corona ooit endemisch kan worden dan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer verspreiding betekent ook meer druk op de zorg. Het is een illusie dat je het virus rond kan laten gaan zonder dat de ziekenhuisbezetting toeneemt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wat is er over van het advies van het OMT om het herstelbewijs langer geldig te maken?
De mijne is 1 week verlopen en ik was niet van plan me onnodig te laten vaccineren.![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Vallon het volgende:
Persco: wel grappig hoe men het sfeertje maakt dat men het doet om de ongevaccinneerden te beschermen.quote:
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
De gevaccineerde moeten toch door dezelfde hoepels springen??quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Rtl sorteert alvast voor met deze foto...
[ twitter ]speak only if it improves the silence.![]()
Niet iedereen heeft een auto.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Autogordels hebben ook geen zin. Iedereen kan namelijk verongelukken.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nee hoor dat kan best, als de vaccinatiegraad/immuniteit maar hoog genoeg is. Dat moment ligt echt niet ver van ons af.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer verspreiding betekent ook meer druk op de zorg. Het is een illusie dat je het virus rond kan laten gaan zonder dat de ziekenhuisbezetting toeneemt.![]()
De gevaccineerden worden beschermd tegen het overspoelen van de ICs door ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Vallon het volgende:
Persco: wel grappig hoe men het sfeertje maakt dat men het doet om de ongevaccinneerden te beschermen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Besmettingen gaan gewoon vrolijk door in de wintermaanden, al moet je je QR scannen voordat je thuis gaat poepen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik wil niet minder verspreiding, ik wil minder druk op de zorg. Verspreiding kan mij echt geen kut boeien om eerlijk te zijn dat hou je gewoon niet tegen, 2G 3G 5G .....maakt echt niet uit.![]()
QR op het werk.
Fantastisch ik heb Polen Bulgaren Hongaren Roemenen alle flexwerkers. Met andere woorden wij kunnen de tent wel sluiten.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Geen idee. Maar de realiteit op dit moment is dat er een direct verband is tussen het aantal positieve tests en het aantal covidopnames in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Okee, hoe denk je dat corona ooit endemisch kan worden dan?![]()
Evenstar
![]()
Ze denken echt dat deze maatregelen voldoende gaan zijn. Prachtig.![]()
En over twee jaar janken dat we alles veel te veel op overschot hebben???quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik wil niet minder verspreiding, ik wil minder druk op de zorg. Verspreiding kan mij echt geen kut boeien om eerlijk te zijn dat hou je gewoon niet tegen, 2G 3G 5G .....maakt echt niet uit.speak only if it improves the silence.![]()
Dit bericht is mede mogelijk gemaakt door de PVV natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:51 schreef halfway het volgende:
QR op het werk.
Fantastisch ik heb Polen Bulgaren Hongaren Roemenen alle flexwerkers. Met andere woorden wij kunnen de tent wel sluiten.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik vind dat heel lelijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:52 schreef Evenstar het volgende:
Ze denken echt dat deze maatregelen voldoende gaan zijn. Prachtig.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
QR code op het werk gaat trouwens wel heel erg ver. Dan ga je wel echt de grens over van het stimuleren om alsnog een prik te nemen naar dwang. Want dan gaat het om je werk en inkomen. Elke dag testen voor je werk is ook niet te doen natuurlijk.![]()
Dat verband is er altijd en zal er ook blijven. Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen idee. Maar de realiteit op dit moment is dat er een direct verband is tussen het aantal positieve tests en het aantal covidopnames in het ziekenhuis.![]()
We moeten weer gaan leven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De gevaccineerde moeten toch door dezelfde hoepels springen??![]()
Evenstar
![]()
Waar heb jij het over?quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:52 schreef TjjWester het volgende:
[..]
En over twee jaar janken dat we alles veel te veel op overschot hebben???![]()
Nee hoor!quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zou je wel willen maar ik vermoed dat het belang van je baan daar wat anders in gaat zeggen.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Evenstar
![]()
Ja, goed .. het is om te janken, maar ik kan er alleen maar om lachen tegenwoordig.quote:![]()
Welnee. Dit is gewoon om over twee weken te kunnen zeggen: Het is niet genoeg gebleken, er moet nog meer gebeuren. Doen ze dat nu direct dan is de weerstand veel te groot.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:52 schreef Evenstar het volgende:
Ze denken echt dat deze maatregelen voldoende gaan zijn. Prachtig.Un dann rettet kein Kavallerie,
Ik krijg altijd het idee dat die ongeveer klaarkomt als het gaat om maatregelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:50 schreef Benny het volgende:
Ah, het gaat over de maatregelen bij Jinek. En dus is Wouter de Winter er weer
Zoiets als Ab er is om zijn (z)wijntje te vingeren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Uit betrouwbare bron vernomen dat de QR code ook de huizencrisis en klimaatcrisis op gaat lossen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:41 schreef Noek het volgende:
Alle vertrouwen hierin. Het virus is snel beslecht met t machtige QR wapen![]()
Dat de druk op de ziekenhuizen alleen maar stijgt naarmate er meer mensen besmet zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat verband is er altijd en zal er ook blijven. Wat bedoel je hier precies mee?![]()
"Ik wil niet minder verspreiding, ik wil minder druk op de zorg." Minder druk op de zorg kan alleen met uitbreiding van zorgmedewerkers en faciliteiten.quote:
Die zullen na de corona op overschot zijn.speak only if it improves the silence.![]()
Als je je prik hebt gehad is dat een goed plan.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En dat had voorkomen kunnen worden door vorig jaar veel meer ( ic ) verpleegkundigen op te gaan leiden. Dat zou heus wel gelukt zijn als ze de mensen een beter salaris zouden aanbieden. Dat geld zou er ook zijn als het niet werd verspilt aan b.v giga hoeveelheden mondkapjes. Ze zijn gewoon aan t dweilen met de kraan open en opmerkelijk dom bezig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:44 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Er is een niet te verwaarlozen kans dat bij verdere stijgingen van besmettingscijfers testen ook voor gevaccineerden verplicht wordt om een QR te krijgen. Het OMT wil dat al.
Het echte probleem namelijk gebrek aan zorgpersoneel pakken ze niet aan...... Politici zijn toch echt een apart soort mensen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Daarom komt zoiets sowieso niet door de 2 kamers....quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:51 schreef halfway het volgende:
QR op het werk.
Fantastisch ik heb Polen Bulgaren Hongaren Roemenen alle flexwerkers. Met andere woorden wij kunnen de tent wel sluiten.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Dat is natuurlijk niet zo, op een gegeven moment zijn er te veel mensen met bescherming (van vaccin of besmetting of beide) dat er geen ziekenhuisdruk meer ontstaat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de druk op de ziekenhuizen alleen maar stijgt naarmate er meer mensen besmet zijn.![]()
NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #96 IsolatieGENOTquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:53 schreef JohnBercow het volgende:
Waterkanon staat al klaar in Den Haag![]()
Welnee joh, er was voor de pandemie al een enorm tekort aan IC-personeel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:54 schreef TjjWester het volgende:
[..]
"Ik wil niet minder verspreiding, ik wil minder druk op de zorg." Minder druk op de zorg kan alleen met uitbreiding van zorgmedewerkers en faciliteiten.
Die zullen na de corona op overschot zijn.![]()
Wel een paar omaatjes gered van een voortijdige dood.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:51 schreef halfway het volgende:
QR op het werk.
Fantastisch ik heb Polen Bulgaren Hongaren Roemenen alle flexwerkers. Met andere woorden wij kunnen de tent wel sluiten.
Goed blijven kijken naar het grotere plaatje.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Evenstar
![]()
Wij hebben zoveel achterstand straks voor gewone zorg dat wij daar de komende jaar echt nieer meer druk over hoeven te maken. Daarnaast is IC-capaciteit van NL altijd al heel crap en constant tegen de 100% aan, zelfs in normale tijden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:54 schreef TjjWester het volgende:
[..]
"Ik wil niet minder verspreiding, ik wil minder druk op de zorg." Minder druk op de zorg kan alleen met uitbreiding van zorgmedewerkers en faciliteiten.
Die zullen na de corona op overschot zijn.
Eventuele overschot over 5 jaar en de kosten die daar aan verbonden zijn vallen in het niets met alle schade die wij nu oplopen door zo aan te modderen.![]()
Kantine was al niet te handhaven en werd ook (waar ik kwam, een stuk of 10 clubs) nergens gedaan; kom we gaan het verder invoeren, nu ook toeschouwers en de voetballers!![]()
Die kloothommels ook die het gespreide bedje gaan bezetten. Kortom tis weer het gebruikelijk liedje: eigenbelang en dan de schijn wekken dat je het doet voor de anderquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De gevaccineerden worden beschermd tegen het overspoelen van de ICs door ongevaccineerden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 02-11-2021 20:01:06 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Op termijn misschien, maar ik bedoel de komende winter.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet zo, op een gegeven moment zijn er te veel mensen met bescherming (van vaccin of besmetting of beide) dat er geen ziekenhuisdruk meer ontstaat.![]()
Het mes snijdt aan twee kanten... kan een gedachte zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:51 schreef halfway het volgende:
QR op het werk.
Fantastisch ik heb Polen Bulgaren Hongaren Roemenen alle flexwerkers. Met andere woorden wij kunnen de tent wel sluiten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het is een poppenkast!quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:55 schreef maxi-mus het volgende:
Kantine was al niet te handhaven en werd ook (waar ik kwam, een stuk of 10 clubs) nergens gedaan; kom we gaan het verder invoeren, nu ook toeschouwers en de voetballers!
Ik schakel terug naar het voetbal.What can change the nature of a man?![]()
Lekker je QR code laten scannen voor een woningbezichtigingquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron vernomen dat de QR code ook de huizencrisis en klimaatcrisis op gaat lossen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je bedoelt dus december 2022.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op termijn misschien, maar ik bedoel de komende winter.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zoals gezegd, dat punt naderen we al vrij snel. De voorspelde piek is in januari. Als er meer maatregelen komen wordt dat alleen maar uitgesteld, dat wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op termijn misschien, maar ik bedoel de komende winter.![]()
Ik heb ook niet geluisterd, kwam alleen even verhaal halen omdat ik de tweet van de T zag. Waarom vragen die mensjes nou nooit eens advies aan personen die de praktijk meemaken?quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:56 schreef Coco het volgende:
[..]
Het is een poppenkast!
Ik schakel terug naar het voetbal.![]()
Zelfs QR code voor buiten sporten lees ik nu? Vrij tennissen doe ik in de hal, maar les heb ik buiten.
Ik zal volgende week vol enthousiasme mijn QR code aan de trainer laten zien
Samen krijgen we corona onder controle
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Wordt nog leuk bij die Turkse verenigingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:55 schreef maxi-mus het volgende:
Kantine was al niet te handhaven en werd ook (waar ik kwam, een stuk of 10 clubs) nergens gedaan; kom we gaan het verder invoeren, nu ook toeschouwers en de voetballers!![]()
De nieuwe leuke rubriek is uit @El-Stinhoquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:52 schreef TjjWester het volgende:
[..]
En over twee jaar janken dat we alles veel te veel op overschot hebben???![]()
We gaan en zijn sws grenzen over gegaan die een jaar geleden, ondenkbaar waren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
QR code op het werk gaat trouwens wel heel erg ver. Dan ga je wel echt de grens over van het stimuleren om alsnog een prik te nemen naar dwang. Want dan gaat het om je werk en inkomen. Elke dag testen voor je werk is ook niet te doen natuurlijk."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Volgens overheidsberekeningen niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welnee joh, er was voor de pandemie al een enorm tekort aan IC-personeel.speak only if it improves the silence.![]()
Mijn glazen bol heeft gewerkt @Twinkle20quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zet in op lokale maatregelen aankondiging voor de persconferentie met dan 2-5 dagen om dat in te voeren.
Dan kom je uit rond 6 november.
En meteen de aankondiging dat TvT geld gaat kosten.![]()
Zo, dat is lang geleden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:57 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
De nieuwe leuke rubriek is uit @:el-stinho♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Simpel, geen meerderjarige laten voetballen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:55 schreef maxi-mus het volgende:
Kantine was al niet te handhaven en werd ook (waar ik kwam, een stuk of 10 clubs) nergens gedaan; kom we gaan het verder invoeren, nu ook toeschouwers en de voetballers!speak only if it improves the silence.![]()
Denk bij elke club wel, succes als je als vrijwilliger gaat vertellen aan een medelid dat hij niet mag sporten vanwege de gezondheid. Gaan clubs echt niet doen terwijl overal de ledenaantallen al teruglopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt nog leuk bij die Turkse verenigingen.![]()
Jinekquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:58 schreef superniger het volgende:
Ik haak af. Zie jullie wel in het Jinek topic later vanavond.
What can change the nature of a man?![]()
Dat gaat de gezondheid helpen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Simpel, geen meerderjarige laten voetballen.![]()
Testen om naar familie te gaan![]()
![]()
![]()
De pers is echt gek geworden
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
@Lenny_Leonard is trotsquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:57 schreef Arizona het volgende:
Zelfs QR code voor buiten sporten lees ik nu? Vrij tennissen doe ik in de hal, maar les heb ik buiten.
Ik zal volgende week vol enthousiasme mijn QR code aan de trainer laten zien
Samen krijgen we corona onder controle![]()
Nee, dat weet ik.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Denk bij elke club wel, succes als je als vrijwilliger gaat vertellen aan een medelid dat hij niet mag sporten vanwege de gezondheid. Gaan clubs echt niet doen terwijl overal de ledenaantallen al teruglopen.
Tot nu toe dit seizoen nog geen enkele uitclub waar de QR in de kantine werd gecheckt. Alles op de biblebelt ook dus dat gaat ook niet gebeuren.![]()
Je doet het altijd voor jezelf. En terecht. Die mensen laten zich ook niet prikken voor zichzelf, dus waarom zouden wij gevaccineerden er solidair mee zijn?quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die kloothommels ook die het gespreide bedje gaan bezetten. Kortom tis wee rhet gebruikelijk liedje: eigenbelang en dan de schijn wekken dat je het doet voor de ander[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dan voldoe je wel aan de regels gezien er een uitzondering is voor minderjarige.quote:speak only if it improves the silence.![]()
De pers komt allemaal met ideetjes voor Hugo om te verzwaren.
Maar gelukkig is de media niet bezig met een bepaalde agenda
Oplossing, alleen CTB voor autochtonen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:54 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daarom komt zoiets sowieso niet door de 2 kamers....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Bocaj: "Hugo wanneer wordt de QR app weer afgeschaft?"
Hugo: "Hahaha nooit!"NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Evenstar
![]()
en Hugo zegt gewoon "ik stel het niet uit" ... what the fuck![]()
![]()
Ik denk dat de meeste mensen inmiddels wel een beetje schijt hebben, vooral als er toch geen handhaving is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan voldoe je wel aan de regels gezien er een uitzondering is voor minderjarige.![]()
En zodra dat gebeurt gaan ze klagen waarom het zo zwaar is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Maar gelukkig is de media niet bezig met een bepaalde agenda
Pers
Un dann rettet kein Kavallerie,
Het is een vrije keuze en keuzes hebben consequentiesquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
QR code op het werk gaat trouwens wel heel erg ver. Dan ga je wel echt de grens over van het stimuleren om alsnog een prik te nemen naar dwang. Want dan gaat het om je werk en inkomen. Elke dag testen voor je werk is ook niet te doen natuurlijk.![]()
Ik maar denken dat de Roverheid de MSM in haar macht had, blijkt het dus het tegenoverstelde te zijn?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Maar gelukkig is de media niet bezig met een bepaalde agenda"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
TR gezet, dit hoort in BNW.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef KingRadler het volgende:
Over een jaar praten we al over de 4de prik en mondkapjes.
Het is allemaal zo voorspelbaar.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Rutte zit niet in de business van overtuigen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
De vraag is of dat ook zo blijft???? Bij de avondklok kreeg de politie begeven moment ook de opdracht om er een prioriteit van te maken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen inmiddels wel een beetje schijt hebben, vooral als er toch geen handhaving is.speak only if it improves the silence.![]()
De kans op de ziekte is 100%.
Dan ben ik echt benieuwd hoe vaak (en wanneer) ik het gehad heb.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Vaccineren helpt niet. Niemand wil elke november maatregelen tot begin juli. Dus ik kies voor vrijheid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je je prik hebt gehad is dat een goed plan.![]()
Persco over een verwrongen geest van Rutte gesproken: Iemand die zich niet vaccineert krijgt 100% zeker de ziekte.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Andere tijden... er gaan geruchten dat gevaccineerden binnen 2 jaar dood zijn! in BNW staat een stuk erover!quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef KingRadler het volgende:
Het is allemaal zo voorspelbaar.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ja de politie gaat elke zaterdag alle sportclubs langs om te kijken of alle QR-pasjes wel worden gecontroleerd op veld 8. Geloof je het zelf.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De vraag is of dat ook zo blijft???? Bij de avondklok kreeg de politie begeven moment ook de opdracht om er een prioriteit van te maken.![]()
Vreselijk!quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Maar gelukkig is de media niet bezig met een bepaalde agendaNIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
We hebben het wel even over een andere keuzen als welke schoenen je vandaag aantrekt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is een vrije keuze en keuzes hebben consequenties![]()
Ik heb mijn ene mondkapje bij de hand voor de komende 6 maanden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:57 schreef KingRadler het volgende:
Mondkapjes zijn weer in de aanbieding.
Blijkbaar hadden veel winkels ze nog achter staan.
Zal erno niet leuk vinden, maar de leveranciers hebben aan mij geen klant meer.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Zou de rechter er straks in meegaan dat het geoorloofd is om mensen hun woning en eten af te pakken als ze ontslagen worden omdat ze geen QR kunnen laten zien?![]()
Ja ik geloof dat de handhaving ingezet gaat worden bij verenigingen en sportclubs. En de politie op de grote events.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja de politie gaat elke zaterdag alle sportclubs langs om te kijken of alle QR-pasjes wel worden gecontroleerd op veld 8. Geloof je het zelf.speak only if it improves the silence.![]()
Succes met alle sportverenigingen controleren op zaterdag en op trainingsavonden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De vraag is of dat ook zo blijft???? Bij de avondklok kreeg de politie begeven moment ook de opdracht om er een prioriteit van te maken.![]()
Schattig naief.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja ik geloof dat de handhaving ingezet gaat worden bij verenigingen en sportclubs. En de politie op de grote events.![]()
Als de uitkomst van je vrije keuze is dat je geen inkomen meer hebt en dus je familie niet meer kunt onderhouden is het geen vrije keuze.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is een vrije keuze en keuzes hebben consequenties![]()
Echt geen doe joh, ook al heb je er wel de vrijwilligers voorquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Succes met alle sportverenigingen controleren op zaterdag en op trainingsavonden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja ik geloof dat de handhaving ingezet gaat worden bij verenigingen en sportclubs. En de politie op de grote events.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Hahaha nee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja ik geloof dat de handhaving ingezet gaat worden bij verenigingen en sportclubs. En de politie op de grote events.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Waarschijnlijk vanaf volgende week weer een paar ritjes minder die ik niet hoef te brengen naar hun uitje dat weer mogelijk was.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Succes met alle sportverenigingen controleren op zaterdag en op trainingsavonden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Nee, is echt totaal onwerkbaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt geen doe joh, ook al heb je er wel de vrijwilligers voor![]()
Evenstar
![]()
Men kan nog niet eens handhaven midden in een centrum vol met horeca .... Hoe gaan ze in godsnaam in alle hoeken van Nederland QR bij amateurclubs handhaven![]()
![]()
Dat je vroeg of laat tegen een besmetting aan gaat lopen is wel evident. Of je moet jezelf opsluiten. Of je er dan ook ziek van gaat worden is weer een tweede.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:02 schreef Vallon het volgende:
Persco over een verwrongen geest van Rutte gesproken: Iemand die zich niet vaccineert krijgt 100% zeker de ziekte."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ben bang dat we vroeger winterstop krijgen ja, en een streep door de zaal.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vanaf volgende week weer een paar ritjes minder die ik niet hoef te brengen naar hun uitje dat weer mogelijk was.![]()
Niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:08 schreef Evenstar het volgende:
Men kan nog niet eens handhaven midden in een centrum vol met horeca .... Hoe gaan ze in godsnaam in alle hoeken van Nederland QR bij amateurclubs handhaven
Maar dan kunnen ze over 3 weken het volk weer lekker de schuld geven van hun eigen faalbeleid, want we houden ons niet aan de afspraak.
Zum kotzen.![]()
Het virus grijpt om zich heen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet.
Maar dan kunnen ze over 3 weken het volk weer lekker de schuld geven van hun eigen faalbeleid, want we houden ons niet aan de afspraak.
Zum kotzen.Isn't it ironic, don't you think
Het was ook sarcasmequote:Op dinsdag 2 november 2021 20:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de uitkomst van je vrije keuze is dat je geen inkomen meer hebt en dus je familie niet meer kunt onderhouden is het geen vrije keuze.![]()
Gaat ook niet om dat je overal handhaaft. Het gaat erom dat je op een aantal plekken zichtbaar controleert zodat de rest ook in de pas gaat lopen.
"Nee hoor die mondkapjesplicht/avondklok/QR-code gaan ze toch niet handhaven, is niet te doen, zal onze tijd wel duren..." Nederlanders.![]()
![]()
Ik zie het allemaal vooral als opstapje naar nog strengere maatregelen idd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet.
Zum kotzen.![]()
Werd nu al nergens gedaan in kantines.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:10 schreef Vasilevski het volgende:
Gaat ook niet om dat je overal handhaaft. Het gaat erom dat je op een aantal plekken zichtbaar controleert zodat de rest ook in de pas gaat lopen.
"Nee hoor die mondkapjesplicht/avondklok/QR-code gaan ze toch niet handhaven, is niet te doen, zal onze tijd wel duren..." Nederlanders.![]()
Die smerige sporters.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:08 schreef Evenstar het volgende:
Men kan nog niet eens handhaven midden in een centrum vol met horeca .... Hoe gaan ze in godsnaam in alle hoeken van Nederland QR bij amateurclubs handhaven![]()
Menig bestuur cq vereniging zal zich (formeel) niet kunnen veroorloven daar de hand mee te lichten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:08 schreef Evenstar het volgende:
Men kan nog niet eens handhaven midden in een centrum vol met horeca .... Hoe gaan ze in godsnaam in alle hoeken van Nederland QR bij amateurclubs handhaven"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Krijgt alvast de opdracht vanuit vws om suggestief te gaan doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Rtl sorteert alvast voor met deze foto...
[ twitter ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik geloof dat Danny al in contact is om zijn mods aan te bieden voor een Sywert bedragje. Komt goed.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:08 schreef Evenstar het volgende:
Wil je nou een verzwaring of niet?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:08 schreef Evenstar het volgende:
Men kan nog niet eens handhaven midden in een centrum vol met horeca .... Hoe gaan ze in godsnaam in alle hoeken van Nederland QR bij amateurclubs handhaven´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Soms wel, maar over het algemeen niet iddquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Werd nu al nergens gedaan in kantines.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Exact.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voer dan gewoon die vaccinatieplicht in Hugo, lamlul dat je er bent.
Alles doen om maar dwang en drang te veroorzaken zonder het zo te noemen. Achterbakse hond.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Australië is ons tussenland, China is ons voorland.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik zie het allemaal vooral als opstapje naar nog strengere maatregelen idd.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Zoveel mensen die pijnlijk niet lijken te weten hoe de realiteit werkt. Alsof ze al 20 maanden in hun schuilkelder zitten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Werd nu al nergens gedaan in kantines.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Ons bestuur had een lint gespannen waar het doorstroom was en waar de kantine begon.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Werd nu al nergens gedaan in kantines.
Vragen konden alleen per mail worden gesteld."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Evenstar
![]()
Als je maatregelen neemt moet je ze dusdanig nemen dat het nut heeft. Wat ze nu doen is gewoon niks waard.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wil je nou een verzwaring of niet?
Ik denk dat het nodig is als je naar de cijfers kijkt, maar ben ook van mening dat je niet weer algemene maatregelen moet nemen.
.. dus ik sta er niet zwart/wit in.![]()
Met een directe vaccinatieplicht kan je natuurlijk geen controlemaatschappij opbouwen. Dan heb je even wat gezeur maar daarna zou het probleem zo goed als klaar moeten zijn, volgens hun eigen leugens that is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:13 schreef Red_85 het volgende:
Exact.
Alles doen om maar dwang en drang te veroorzaken zonder het zo te noemen. Achterbakse hond.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Wanneer ik de stijgende cijfers zo zie kan de zorg in NL het bij een 100% vaccinatiegraad nog steeds niet aan.![]()
Ik denk misschien eenvoudig hoor, maar als die vaccins zo geweldig hoe kan het dan dat we haast weer terug bij af zijn?
Dat kleine percentage wat niet in ingeënt kan toch niet de oorzaak zijn ?![]()
Dat is het probleem, tegen een botte betonplaat valt niet te boksen.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Evenstar
![]()
Hebben nu wel veel meer vrijheid dan de vorige keer, dus ja die 15% zijn grotendeels nog wel oorzaak.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:18 schreef WethouderHekking het volgende:
Ik denk misschien eenvoudig hoor, maar als die vaccins zo geweldig hoe kan het dan dat we haast weer terug bij af zijn?
Jawel! Wie andersquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:18 schreef WethouderHekking het volgende:
Dat kleine percentage wat niet in ingeënt kan toch niet de oorzaak zijn ?
Dit is gewoon een opstapje naar nog meer maatregelen, en dan krijgt iedereen de schuld, net als vorig jaar.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Ja, dat kan wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:18 schreef WethouderHekking het volgende:
Iets van maatregelen zorgen niet voor tweedeling, maar mensen zorgen voor tweedeling.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Plus berekening van je emissie output op basis van je reisbewegingen en consumptie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:00 schreef KingRadler het volgende:
Het is allemaal zo voorspelbaar.
Maar hey, dat is bnw... Toch?
....Toch??'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarschijnlijk zal over een tijd de grote meerderheid van de ziekenhuisopnames dan ook bestaan uit gevaccineerdenquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:18 schreef WethouderHekking het volgende:
Volgens het duo dus wel en dus moet dat kleine percentage "beschermd" worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:18 schreef WethouderHekking het volgende:
Dat kleine percentage wat niet in ingeënt kan toch niet de oorzaak zijn ?
Helaas ontbreken formele cijfers van de afgelopen maand die dat inzichtlijk zou moeten maken.
De rapporten die er zijn, ook al zijn gekunsteld, gaan tot 1 oktober 2021."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hij bedoelt zichzelf?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Iets van maatregelen zorgen niet voor tweedeling, maar mensen zorgen voor tweedeling.![]()
Dat geslalom om die vraag van die drang.
Probeer eens een eerlijk antwoord te geven.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Omdat die vaccinaties helemaal zo geweldig niet zijn maar we dit nog steeds als HET middel voorgeschoteld krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:18 schreef WethouderHekking het volgende:
(ongevaccineerden)quote:
Maar inderdaad eigenlijk zichzelf, maar dat heeft hij niet door.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:20 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal over een tijd de grote meerderheid van de ziekenhuisopnames dan ook bestaan uit gevaccineerden![]()
Evenstar
![]()
Zij zet Hugo wel klem, genietenEerste keer dat een journalist doet wat die moet doen.
![]()
Maar voor ongevaccineerden is die vrijheid niet, dus dat gaat niet op.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hebben nu wel veel meer vrijheid dan de vorige keer, dus ja die 15% zijn grotendeels nog wel oorzaak.![]()
Nieuwsuurquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:22 schreef Evenstar het volgende:
Zij zet Hugo wel klem, genietenEerste keer dat een journalist doet wat die moet doen.
Isn't it ironic, don't you think
Ja heerlijk, eindelijk een keer. Doet ze goed.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:22 schreef Evenstar het volgende:
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Vandaar dat slechts 1/4 van de opnames nu gevaccineerden zijn?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Omdat die vaccinaties helemaal zo geweldig niet zijn maar we dit nog steeds als HET middel voorgeschoteld krijgen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nogmaals, kwestie van tijd. Die vaccinaties gaan ons niet helpen hier in. Nog steeds benieuwd hoe je aan dit cijfer komt overigens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vandaar dat slechts 1/4 van de opnames nu gevaccineerden zijn?
Edit: dat betekent nog steeds dat 25% wel gevaxxed is en alsnog op de ic komt.![]()
Evenstar
![]()
Ik zou echt zoveel respect voor Hugo hebben als die gewoon zou zeggen "ja, het liefst wil ik vaccinatieplicht en ik ga er alles aan doen om het linksom of rechtsom te krijgen". Denk echt dat dat ook nog eens beter zou werken dan dit gedraai.![]()
Dit zijn gewoon de cijfers die uit de ziekenhuizen gecommuniceerd worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nogmaals, kwestie van tijd. Die vaccinaties gaan ons niet helpen hier in. Nog steeds benieuwd hoe je aan dit cijfer komt overigens.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En Hugo die wegduikt met "je moet geen stel en wat als vragen stellen".quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:23 schreef josja het volgende:
[..]
Ja heerlijk, eindelijk een keer. Doet ze goed.
M.a.w. vragen die "ik"(Hugo) niet ga/wil/kan beantwoorden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik ben na dit wel blij dat Marc Kaptein na eerder OP1 vanavond volledig onafhankelijk een boodschap mag komen brengen namens Pfizer over boostervaccins.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Een grote meerderheid is gevaccineerd, en een meerderheid van de ziekenhuisopnames (3/4) zijn ongevaccineerd. Maar nee. die vaccins die werken niet hoor![]()
![]()
Besmettelijkheid delta + kouder weer + afzwakkende antilichamen + griep + opschalen ic onbespreekbaar ivm uitgestelde zorg en personeelsproblemen + weigering ziekte te accepteren...quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:16 schreef Steven_Stil het volgende:
Wanneer ik de stijgende cijfers zo zie kan de zorg in NL het bij een 100% vaccinatiegraad nog steeds niet aan.
Wat zou de uitkomst van dat sommetje zijn? 3-6 maanden per jaar semi-normaal leven, en dat dan nog als 'nieuw normaal' met CTB?![]()
En zondag zit ie weer vooraan in de kerk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Alles doen om maar dwang en drang te veroorzaken zonder het zo te noemen. Achterbakse hond.![]()
Evenstar
![]()
Mja, als iemand nog zo denkt kunnen wij het nog 100 keer uitleggen. Het heeft gewoon geen zin.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:25 schreef Breekfast het volgende:
Een grote meerderheid is gevaccineerd, en een meerderheid van de ziekenhuisopnames (3/4) zijn ongevaccineerd. Maar nee. die vaccins die werken niet hoor![]()
Moeten we weer wc-papier hamsteren?Isn't it ironic, don't you think
Ik heb het even gemist. Wat was er precies?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:22 schreef Evenstar het volgende:
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Definieer "werken" en die cijfers je roept zijn van tot 01okt21.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:25 schreef Breekfast het volgende:
Een grote meerderheid is gevaccineerd, en een meerderheid van de ziekenhuisopnames (3/4) zijn ongevaccineerd. Maar nee. die vaccins die werken niet hoor"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Die ligt bij de volgende persco gekneveld in de bezemkast.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
Zij mag haar pasje straks inleveren denk ik![]()
Zullen we deze quote bewaren en over een maand nog eens terug kijken hoe de verhoudingen dan zijn? Die ongevaccineerden die kans hebben op een ic-bed raakt een keer op. Er is geen oneindige stroom aan ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, als iemand nog zo denkt kunnen wij het nog 100 keer uitleggen. Het heeft gewoon geen zin.![]()
Wat als en stel vragen..... bv stel dat de verkoopster van de bakker geen CTB heeft... wordt ze dan ontslagen ?quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het heeft weinig zin inderdaadquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, als iemand nog zo denkt kunnen wij het nog 100 keer uitleggen. Het heeft gewoon geen zin.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Die zetten Hugo echt met de rug tegen de muur m.b.t. vaccinatiedrang/plicht etc.o.a. over QR voor werkplekken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb het even gemist. Wat was er precies?![]()
En die met een ongezonde leefstijl maar doorgaan die vaak niet gevaccineerd zijn en op de IC terecht komen.quote:![]()
Klopt niks werkt beter als anticonceptie dan een zwangerschapquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:29 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Natuurlijk immuniteit werkt zeer waarschijnlijk een stuk langer dan een vaccinatie.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Evenstar
![]()
Ja, uiteindelijk krijg je wel een grotere % gevaccineerden ja, maar als dat 40 van de 50 zijn is het niet zo'n probleem. Dat snap je toch ook wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zullen we deze quote bewaren en over een maand nog eens terug kijken hoe de verhoudingen dan zijn? Die ongevaccineerden die kans hebben op een ic-bed raakt een keer op. Er is geen oneindige stroom aan ongevaccineerden.![]()
De kans dat de horeca (eerder) dicht moet lijkt me inmiddels toch wel zo’n 80%“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Echt of zijn we gewoon sarcastisch in de zin van wat stelt zij een debiele vragen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die zetten Hugo echt met de rug tegen de muur m.b.t. vaccinatiedrang/plicht etc.o.a. over QR voor werkplekken.
Nou ja, ik vind het vast wel ergens terug nog.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat is het nu nog? 24:00 uur?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:31 schreef Jor_Dii het volgende:
De kans dat de horeca (eerder) dicht moet lijkt me inmiddels toch wel zo’n 80%NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
En wat dan wanneer de zorg het nog steeds niet aankan?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk krijg je wel een grotere % gevaccineerden ja, maar als dat 40 van de 50 zijn is het niet zo'n probleem. Dat snap je toch ook wel.![]()
Wat stel je dan voor?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:32 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
En wat dan wanneer de zorg het nog steeds niet aankan?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wat vroeg ze?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:22 schreef Evenstar het volgende:
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar gaan Mark en Hugo nu nog geen antwoord op geven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:32 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
En wat dan wanneer de zorg het nog steeds niet aankan?
Men blaast een scheet en komen later wel terug om te ruiken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wat uiteindelijk ook weer averechts werkt, horeca dicht betekent dat iedereen weer thuis gaat feesten. En dat kun je al helemaal niet handhaven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:08 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ben bang dat we vroeger winterstop krijgen ja, en een streep door de zaal.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Een overheid fixt toch wel wat zij wil. Als je werknemersverplichting van QR er moet komen, dan gebeurd dat vroeg of laat toch wel. Medische privacy my ass. Het is puur eufemistisch taalgebruik; autoritaire landen doen dat gewoon iets explicieter.
En wat kijk ik uit naar het moment als iedere ongevaccineerde in het ziekenhuis is geweest zeg. Het kan mij niet snel genoeg gebeuren. Moet een keertje klaar zijn.
Wat wel heel erg fucked up zou zijn... En misschien gebeurd dat ook nog wel gegeven onze fragiele zorg, is dat straks ook met gevaccineerden onze zorg overbelast raakt. Als 2 coronapatienten op een IC al te veel zijn...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Gebeurt nu net zo goed vanwege de vroege sluitingquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk ook weer averechts werkt, horeca dicht betekent dat iedereen weer thuis gaat feesten. En dat kun je al helemaal niet handhaven.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Evenstar
![]()
Nee, ben serieus. Was eerste keer dat ik een journalist tijdens een perssconferentie echt fel vond.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Echt of zijn we gewoon sarcastisch in de zin van wat stelt zij een debiele vragen?
Nou ja, ik vind het vast wel ergens terug nog.
Was gewoon echt heel goed.![]()
Evenstar
![]()
Ik zie het niet zo gauw gebeuren, wel 2G voor horeca. Sluiten zou verwoestend zijn voor de vaccinatiebereidheid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:31 schreef Jor_Dii het volgende:
De kans dat de horeca (eerder) dicht moet lijkt me inmiddels toch wel zo’n 80%
Mochten ze de horeca toch sluiten en de kerk/moskee blijft open, dan steek ik die persoonlijk in de fik.![]()
Dan is er maar één oplossing, en dat is een opnamestop voor covid-zorg. Dan moeten we echt het zieke deel van de samenleving laten afsterven om de rest te redden, voordat het verder gaat rotten en onherstelbare schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:16 schreef Steven_Stil het volgende:
Wanneer ik de stijgende cijfers zo zie kan de zorg in NL het bij een 100% vaccinatiegraad nog steeds niet aan.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Timestamp?quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:38 schreef Evenstar het volgende:
Vanaf hier is Nynke de vragen aan het stellenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dan ga je er druk mee worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo gauw gebeuren, wel 2G voor horeca. Sluiten zou verwoestend zijn voor de vaccinatiebereidheid.
Mochten ze de horeca toch sluiten en de kerk/moskee blijft open, dan steek ik die persoonlijk in de fik.![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, als iemand nog zo denkt kunnen wij het nog 100 keer uitleggen. Het heeft gewoon geen zin.dat zijn cijfers over september. Leg dan eens uit waarom in belgie en de uk meer dan de helft van de ic opnames uit gevaccineerden bestaat?
![]()
Zowel deelnemers, personeel als supporters.quote:Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Nee, het waren geen debiele vragen, Mark en Hugo vonden dat wel en probeerden (met redelijk succes) de vragen van zich af te houden door ze te verwijzen naar dat ik ga dat niet beantwoorden en zo zeg ik dat niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Echt of zijn we gewoon sarcastisch in de zin van wat stelt zij een debiele vragen?
Nou ja, ik vind het vast wel ergens terug nog.
Kortom normale volksvragen waar men (ws ook gelet toneelstukjes in de TK) nu niet op vooruit wil lopen.
Episode 2 van GoT serie 8 is nog niet klaar."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik ben bang dat met 100% vaccinatiegraad de zorg het nog steeds niet gaat aankunnen. Kom je hier nooit meer van af.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hou vol!quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben bang dat met 100% vaccinatiegraad de zorg het nog steeds niet gaat aankunnen. Kom je hier nooit meer van af.![]()
We gaan gewoon voor de 110%!quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hugo is echt passief agressief soms, even zo'n denigrerende opmerking. Erger me echt zo aan die vent soms.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En daar zit dus ook het echte probleem .quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
Wat wel heel erg fucked up zou zijn... En misschien gebeurd dat ook nog wel gegeven onze fragiele zorg, is dat straks ook met gevaccineerden onze zorg overbelast raakt. Als 2 coronapatienten op een IC al te veel zijn...![]()
Die man was op zijn 21e schooldirecteur. Een psychopaat eerste klas.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
Hugo is echt passief agressief soms, even zo'n denigrerende opmerking. Erger me echt zo aan die vent soms.![]()
Nou, de urgentie is ook wel weg. Ik zie mensen echt niet weer 1,5 meter afstand houden de komende tijd. Het is wel klaar. Deze situatie is totaal verschillend met maart 2021, toen was er ineens een directe en onbekende dreiging.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het zijn maar twee wekenquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben bang dat met 100% vaccinatiegraad de zorg het nog steeds niet gaat aankunnen. Kom je hier nooit meer van af.![]()
![]()
Deze tekst kwam voorbij op twitter.quote:quote:12 november. Dat is over 10 dagen.
Dan kijken we naar de cijfers van 11 november.
Ziekenhuiscijfers is resultaat van besmetting 14 dagen eerder. (besmetting + incubatietijd + klachten + naar ziekenhuis).
Ehh... dan is de verzwaring dus al ingebakken.![]()
Nou, het ging dus anderhalf uur over 'ons gedrag' en hoe bepalend dat is.
Dat de overheid in elkaar aan het storten is, het beleid chaotisch, de QR-code fetishism niet op wetenschap gebaseerd is hoor je niks over. Ze hebben al netjes voorgesorteerd om wederom de schuld volledig bij het volk te leggen over twee weken met deze flutmaatregelen.
Knap staaltje werk van die kwaadaardige mannetjes op het ministerie.![]()
Laten we het eens gaan hebben over 1,5 jaar faalbeleid van Hugo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:53 schreef Confetti het volgende:
Nou, het ging dus anderhalf uur over 'ons gedrag' en hoe bepalend dat is.
Dat de overheid in elkaar aan het storten is, het beleid chaotisch, de QR-code fetishism niet op wetenschap gebaseerd is hoor je niks over. Ze hebben al netjes voorgesorteerd om wederom de schuld volledig bij het volk te leggen over twee weken met deze flutmaatregelen.
Knap staaltje werk van die kwaadaardige mannetjes op het ministerie.![]()
Snel hier nog lezen voordat het verwijderd wordt voor omdat het een staatsondermijnende tweet is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:52 schreef Mylene het volgende:
[..]
Deze tekst kwam voorbij op twitter.
[..]Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
![]()
Degelijke nabeschouwing“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dan zou je aan de bedelstaf kunnen belanden...quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
Een overheid fixt toch wel wat zij wil. Als je werknemersverplichting van QR er moet komen, dan gebeurd dat vroeg of laat toch wel. Medische privacy my ass. Het is puur eufemistisch taalgebruik; autoritaire landen doen dat gewoon iets explicieter.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ik vond deze pers conferentie wel zorgwekkend hoor, gaat behoorlijk ver allemaal.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Ondertussen duw je de verspreiding gewoon ergens anders heen. Mensen bezoeken elkaar thuis toch? Het is puur de schijn van controle.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Die van 12 november zal nog wel een stapje verder gaanquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:54 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Ik vond deze pers conferentie wel zorgwekkend hoor, gaat behoorlijk ver allemaal.![]()
![]()
![]()
Dat kan in Nederland niet, want Rutte zegt dat armoede bij ons niet bestaat!quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:54 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dan zou je aan de bedelstaf kunnen belanden...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik ben wel blij dat we het allemaal samen doen.
Wanneer kan ik weer op het balkon samen gaan klappen voor de zorg?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Twee weken, 12 november komt er meer.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het coronatoegangsbewijsquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat zijn de maatregelen geworden? Kunnen die in de OP met deze datum erbij?
Vanaf 6 november geldt het coronatoegangsbewijs op meer plekken. De QR-code is dan verplicht voor:
Horeca, zowel binnen als op buitenterrassen (eet- en drinkgelegenheden), behalve bij afhalen.
Casino’s.
Culturele locaties zoals theaters, concertzalen en bioscopen;
Doorstroomlocaties in sectoren waar het coronatoegangsbewijs nu al verplicht is. Dit zijn dus locaties waar er een doorstroom van bezoekers is, zoals musea en monumenten.
Doorstroomevenementen. Dit zijn evenementen waarbij het publiek geen vaste plek heeft en er een doorstroom van mensen is. Bijvoorbeeld kermissen en bepaalde sportevenementen.
Evenementen met en zonder vaste zitplaats, zoals festivals, feesten en optredens.
Zakelijke evenementen, zoals beurzen en congressen.
Publiek bij sportwedstrijden, zowel professioneel als amateur. Bij publiek van amateurwedstrijden is jeugd tot 18 jaar uitgezonderd.
Georganiseerde sportbeoefening vanaf 18 jaar, zoals: sportschool, groepslessen, voetbal, zwemmen. Dit geldt voor sporters en publiek in alle binnen- en buitensportlocaties, inclusief sportkantines.
Georganiseerde kunst & cultuur beoefening vanaf 18 jaar, zoals: muziekles en schilderles. Of bijvoorbeeld repetities voor zang, dans en toneel.
https://www.telegraaf.nl/(...)atregelen-op-een-rij![]()
Theoretisch, nu! Dit is je moment. Grijp het!quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:55 schreef OProg het volgende:
Ik ben wel blij dat we het allemaal samen doen.
Wanneer kan ik weer op het balkon samen gaan klappen voor de zorg?![]()
Er staat niemand op die andere balkons en het moet wel een stukje massahysterie uitstralen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Theoretisch, nu! Dit is je moment. Grijp het!
Ik wil wel met je mee klappen hoor, moet ik even naar boven en t balkon opquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Er staat niemand op die andere balkons en het moet wel een stukje massahysterie uitstralen.![]()
Tussen neus en lippen voorsorteren van CTB voor werk, sport en niet essentiële winkels, zal het laatste nog niet over zijn gezegd. Vooral hoe men daarvoor bezig gaat dat alleen de wet maar even hoeft te worden aangepast wat in casu betekent dat de Kamers dus daarin geen rol hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:54 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Ik vond deze pers conferentie wel zorgwekkend hoor, gaat behoorlijk ver allemaal."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Kutzooi ik heb geen balkon.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil wel met je mee klappen hoor, moet ik even naar boven en t balkon op
Telt het ook als ik huilend in mijn achtertuin ga klappen??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja die qr code op werk en niet essentiële winkels is gewoon een feit nu toch, en het zal me niet verbazen als ze er meteen de 2g aan toe voegen. Was Mona keizer niet ontslagen omdat ze daar kritiek op had ofzo, ongelofelijkquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die van 12 november zal nog wel een stapje verder gaan
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Tnxquote:Op dinsdag 2 november 2021 20:57 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het coronatoegangsbewijs
Vanaf 6 november geldt het coronatoegangsbewijs op meer plekken. De QR-code is dan verplicht voor:
Horeca, zowel binnen als op buitenterrassen (eet- en drinkgelegenheden), behalve bij afhalen.
Casino’s.
Culturele locaties zoals theaters, concertzalen en bioscopen;
Doorstroomlocaties in sectoren waar het coronatoegangsbewijs nu al verplicht is. Dit zijn dus locaties waar er een doorstroom van bezoekers is, zoals musea en monumenten.
Doorstroomevenementen. Dit zijn evenementen waarbij het publiek geen vaste plek heeft en er een doorstroom van mensen is. Bijvoorbeeld kermissen en bepaalde sportevenementen.
Evenementen met en zonder vaste zitplaats, zoals festivals, feesten en optredens.
Zakelijke evenementen, zoals beurzen en congressen.
Publiek bij sportwedstrijden, zowel professioneel als amateur. Bij publiek van amateurwedstrijden is jeugd tot 18 jaar uitgezonderd.
Georganiseerde sportbeoefening vanaf 18 jaar, zoals: sportschool, groepslessen, voetbal, zwemmen. Dit geldt voor sporters en publiek in alle binnen- en buitensportlocaties, inclusief sportkantines.
Georganiseerde kunst & cultuur beoefening vanaf 18 jaar, zoals: muziekles en schilderles. Of bijvoorbeeld repetities voor zang, dans en toneel.
https://www.telegraaf.nl/(...)atregelen-op-een-rij![]()
Dus alleen QR-gezeik.![]()
Het was echt geen toeval dat ze daar in haar brief over begon he. Dit zat allemaal al lang in de pijplijn, er moest alleen nog even een aanleiding voor worden gevonden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:01 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Was Mona keizer niet ontslagen omdat ze daar kritiek op had ofzo, ongelofelijk
Disclaimer: jaja, BNW, ditdat.![]()
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt, door aan amateursporters een QR code te vragen?
Kondig dan gewoon meteen een vaccinatieplicht af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:.quote:De zichtbaarste maatregel is de terugkeer van het mondkapje. In alle publiek toegankelijke binnenruimtes gaat de mondkapjesplicht weer gelden. Dat betekent dat het mondkapje op moet in winkels, op stations, in ziekenhuizen en verpleeghuizen en in overheidsgebouwen. In het openbaar vervoer en op luchthavens blijft de mondkapjesplicht gelden. In het hoger onderwijs moeten opnieuw mondkapjes gedragen worden, maar alleen bij verplaatsingen.
Ook bij contactberoepen, zoals bij de kapper of masseur, zijn mondkapjes weer aan de orde. Er wordt een uitzondering gemaakt voor sekswerkers![]()
Is nu alquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Ben nu wel benieuwd naar een volgende persco. Dan zullen de mondkapjes etc wel weer komen![]()
![]()
Die komen nu alweer hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Ben nu wel benieuwd naar een volgende persco. Dan zullen de mondkapjes etc wel weer komen![]()
Is dat een advies of een wettelijk iets?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt, door aan amateursporters een QR code te vragen?
Kondig dan gewoon meteen een vaccinatieplicht af.
Sowieso is alles belachelijk.![]()
Dan hoeven we ze niet meer te dragen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Mondkapjesplichtquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is dat een advies of een wettelijk iets?
Sowieso is alles belachelijk.
Per 6 november gaat de mondkapjesplicht weer gelden op meer locaties. Mondkapjes zijn opnieuw verplicht op alle publieke locaties binnen waar geen coronatoegangsbewijzen gebruikt worden. Dit geldt onder andere voor:
Supermarkten, winkels, bibliotheken, spellocaties, pretparken.
Het openbaar vervoer, in stations, inclusief winkels op het station, op perrons en bij tram- en bushaltes.
Op luchthavens en in vliegtuigen.
Bij verplaatsing in mbo scholen, hogescholen en universiteiten. Als je zit mag het mondkapje af.
Bij de uitvoering van contactberoepen, waar nodig, dit geldt zowel voor klant als voor dienstverlener.![]()
Zie de post boven je.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die stonden niet in Mylene haar lijstje. Behalve het OV, waar dan?
Op het perron ook weer trouwens ja haha die onzin weer![]()
![]()
Godverdegodver!!!quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht
Per 6 november gaat de mondkapjesplicht weer gelden op meer locaties. Mondkapjes zijn opnieuw verplicht op alle publieke locaties binnen waar geen coronatoegangsbewijzen gebruikt worden. Dit geldt onder andere voor:
Het openbaar vervoer, in stations, inclusief winkels op het station, op perrons en bij tram- en bushaltes.
Bij verplaatsing in mbo scholen, hogescholen en universiteiten. Als je zit mag het mondkapje af.
Bij de uitvoering van contactberoepen, waar nodig, dit geldt zowel voor klant als voor dienstverlener.![]()
De volgende verzwaring gaat natuurlijk zijn om de 1,5 meter weer terug te brengen waar er geen QR is, en overal mondkapjes. En 2G.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoe zit het met kappers? Mondkapje of QR?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:05 schreef Mylene het volgende:
Mondkapjesplicht
Supermarkten, winkels, bibliotheken, spellocaties, pretparken.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
![]()
Bron: NICE.
We zitten nu al op 145 IC-opnames per week. De pieken in de vorige winter waren 339, 336 en 387. We zijn aardig op weg naar een golf die in ieder geval de helft van de hoogte van de vorige golven lijkt te halen en potentieel nog veel meer. De IC bezetting loopt mee op met een vertraging van ca. 2 weken en is grofweg een factor 2 hoger. We gaan die 300 op de IC zeer waarschijnlijk ruim halen en er is nog geen afbuiging in zicht.
Voor een ieder die dacht dat vaccineren de uitweg uit deze crisis was.
Verder heb ik ernstige twijfels bij de werking cq. de duur van de werking van vaccins. Ik ken inmiddels zoveel mensen die wel gevaccineerd zijn, maar toch ziek zijn geworden door Covid. Veelal jonge mensen, maar toch een week of 2 goed ziek. Ik ken geen ziekenhuisopnames na vaccinatie, maar als jonge mensen al zo ziek worden, dan zou het me verbazen als ouderen of mensen met een wat zwakkere gezondheid niet een grote kans hebben op een opname na besmetting na hun vaccinatie.
Ik verwacht geen leuke winter.![]()
Als ze de mondkapjes gaan verplichten op qr-locaties geeft dat gelijk aan dat de QR-pas geen enkel effect heeft.quote:![]()
![]()
Want goh, de cijfers zijn opgelopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:06 schreef Stoney3K het volgende:
De volgende verzwaring gaat natuurlijk zijn om de 1,5 meter weer terug te brengen waar er geen QR is, en overal mondkapjes. En 2G.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Over amper anderhalve week dus alweer een nieuw weegmoment. Dat moment is al te snel om echt verandering te zien, dus eigenlijk zeggen ze nu al dat er meer maatregelen gaan komen. En die zijn natuurlijk al wel te raden. Kunnen ze weer mooi met het vingertje richting de bevolking; hoe stout we wel niet zijn.![]()
Dat zal geen beletsel zijn, ze lullen het wel weer recht, ook al falen ze keer op keer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als ze de mondkapjes gaan verplichten op qr-locaties geeft dat gelijk aan dat de QR-pas geen enkel effect heeft.![]()
En toch vraag ik me af of het wel te doen is om de niet gevaccineerden. Misschien vaker in BNW lurken![]()
.
![]()
Geen idee wat bnw is, maar ik ook bnw dan. Want kan geen toeval zijn lijkt mij.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het was echt geen toeval dat ze daar in haar brief over begon he. Dit zat allemaal al lang in de pijplijn, er moest alleen nog even een aanleiding voor worden gevonden.
Disclaimer: jaja, BNW, ditdat.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
2G dan gaan er echt koppen rollenquote:Op dinsdag 2 november 2021 21:06 schreef Stoney3K het volgende:
De volgende verzwaring gaat natuurlijk zijn om de 1,5 meter weer terug te brengen waar er geen QR is, en overal mondkapjes. En 2G.![]()
Dus samenvattend: overal waar geen QR is moet je mondkapjes?quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht
Bij de uitvoering van contactberoepen, waar nodig, dit geldt zowel voor klant als voor dienstverlener.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: